MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Zoals bleek uit de CHAZ, right? En is dit nu een klacht dat ze geen bloedbad ervan hebben gemaakt?matty___ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:21:
Was het een blm groep geweest was de helft al neer geschoten.
[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 06-01-2021 20:27 ]
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
BLM kon niet eens in de buurt komen.BM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:21:
Protesters binnen? Wow...
Het is niet zo alsof de WLM community zoveel groter of veel aggressiever is.
Het is meer alsof de macht het toelaat.
How do you save a random generator ?
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Enige voordeel dat ze hebben is dat er nu geen tegenpartij is waarmee ze massaal op de vuist kunnen, politici daargelaten.Don Quijote schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:25:
Wat een waanzin. Wel knap van Capitool politie hoe ze het nog niet hebben laten escaleren. Ben wel erg benieuwd of ze met deëscalatie erger gaan voorkomen.... ze zijn wel binnen nu...
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Correct me if I’m wrong maar volgens mij hebben de BLM protesters het ook niet geprobeerdenchion schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:27:
[...]
BLM kon niet eens in de buurt komen.
Het is niet zo alsof de WLM community zoveel groter of veel aggressiever is.
Het is meer alsof de macht het toelaat.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bizar hoe dat überhaupt mogelijk is. Op beelden zie je ook van die lullige dranghekjes, dat gaat toch niet helpen? Ik snap niet dat ze het Capitool niet veel beter hebben afgesloten.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bij de actievoerders...Dr. Strangelove schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:28:
Waarom gebeurt dit? Waar is de politie?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Schandalig om zo met je trouwe schoothondje om te gaan. Waarschijnlijk is Pence nu ook volledig klaar met Trump!user109731 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:26:
Weer net alsof we in een slechte film zitten. "Te onrealistisch"
[Twitter]
Het lijkt alsof Trump ongecontroleerd als een wilde om z'n heen aan het slaan is en alles en iedereen mee neemt in z'n "rage". Hoe snel kunnen ze een impeachment doen als de overgrote meerderheid hier volledig achter staat?
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
per aspera ad astra
Dat heb ik niet gehoord nog.Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:28:
Even van belang, actievoerders zijn binnen omdat men de deuren open gedaan heeft.
Ik kan me nog een foto-op herinneren niet al te lang geleden waarbij een demonstratie vrij gewelddadig werd opgebroken. En die mensen stonden niet binnen in het Capitool..

Knowledge reigns supreme over nearly anything
De islam kan uw vrijheid schaden
Bij de BLM protesten werden ze 2 blokken verder al gepeppersprayed.Player1S schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:28:
[...]
Correct me if I’m wrong maar volgens mij hebben de BLM protesters het ook niet geprobeerd
Door een actievoerder/protester die al binnengekomen was, als ik het goed heb gehoord.Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:28:
Even van belang, actievoerders zijn binnen omdat men de deuren open gedaan heeft.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Inderdaad, niet georganiseerd, die mensen hebben geen idee wat het plan is, zijn door Trump die kant op gestuurd.Wokschotel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:31:
Het lijkt nog redelijk kalm en af en toe zie ik een agent langs lopen. Het lijkt meer op een toeristisch uitje, als ik zo de beelden zie met mensen die vooral foto’s maken.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat is voor de anderenGunner schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:32:
Waar is die Lawn and Order als je dat nodig hebt.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Eh...sorry?Virtuozzo schreef op Wednesday 6 January 2021 @ 20:28:
Er staan nu een paar duizend man besluiteloos buiten het congres, en het groepje dat binnen is weet denk ik ook niet wat ze nu verder moeten. De paar heethoofden die erbij zitten zullen redelijk vlot afgevoerd worden. Denk dat de politie het tot nu toe prima doet.
Ik zit zelf via youtube NBC nieuws te kijken. Er komt net een shot langs van demonstranten die binnen zijn. Ze gedragen zich als toeristen, maken fimpjes met hun mobiel en blijven keurig binnen het looppad.
Ik denk dat praktisch iedere vorm van "handhaving" zeer voorzichtig is om de boel niet volledig te laten escaleren met alle gevolgen van dien...enchion schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:32:
[...]
Bij de BLM protesten werden ze 2 blokken verder al gepeppersprayed.
Zal veel uithalen. NotLAD93 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:34:
6PM curfew..
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wokschotel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:31:
Het lijkt nog redelijk kalm en af en toe zie ik een agent langs lopen. Het lijkt meer op een toeristisch uitje, als ik zo de beelden zie met mensen die vooral foto’s maken.
:strip_exif()/f/image/33XIYDreHFAXMZ9pM503dDYn.jpg?f=fotoalbum_large)
USA moet zich schamen.. het is niet alsof dit uit de lucht komt vallen
Mitch probeert tevergeefs van 1 van de protesters een hand te krijgen om tegen z`n nek te houden, zodat hij een mandaat heeft om te zeggen dat er een poging gemaakt wordt hem het leven te ontnemen.
Today, I'm ordering a citywide curfew for the District of Columbia from 6:00 p.m. on Wednesday, January 6, until 6:00 a.m. on Thursday, January 7. pic.twitter.com/lp6Pt3DcYC
— Mayor Muriel Bowser (@MayorBowser) 6 januari 2021
Descalatie is het beste. Dit zijn mogelijk mensen met vuurwapens. Tot dusver doet Capitol Police het erg goed. Als het hier bij blijft mogen ze wel een lintje krijgen.DennusB schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:31:
Mijn God wat een bizarre situatie. Met bruut geweld allemaal naar buiten werken wat mij betreft
PBS zegt broken in, pushed through doors and windows, violence, skirmishes.
Ze zien er niet heel erg geweldadig uit daarbinnen, beetje met hun telefoons youtube filmpjes makend door het gebouw schuifelen. En die paaltjes suggereren bijna dat het een geleide tour is. Dus wie weet heeft Virtuozzo gelijk en is dit een al dan niet geplande manier om ze stoom af te laten blazen.
House nu opnieuw in sessie volgens PBS.
Want BLM mocht niet weken lang bewapend een stuk stad afgrendelen?ArthurMorgan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:36:
Als dit ook maar iets bewijst is dat het keiharde bewijs dat BLM gewoon gelijk heeft. Een bizar verschil in hoe wit en niet wit behandeld worden.
Net nog werd uitgelegd dat de agenten van het capitol extra getrained zijn in dingen sociaal aan te pakken. Werkt dat niet, dan wel actie, maar vooral eerst proberen te de-escaleren. Was dacht ik op CBSNThe Realone schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:36:
Tot zover is het een prachtig staaltje de-escaleren waar menig politiecorps nog van kan leren.
"This is wrong and not who we are. Be peaceful and use your 1st Amendment rights, but don’t start acting like the other side. We have a country to save and this doesn’t help anyone."Player1S schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:36:
Benieuwd hoe lang Twitter hem nog deze coup laat ophitsen
Aldus zijn zoon op Twitter..
like the other side...
Hoe kan de Secret Service / Capitol police nu niet in volledige capaciteit deze mensen uit het gebouw vegen?
Deze manier lijkt me een stuk beter. Rustig aan, geen olie op het vuur.Malfunctions schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:38:
Dit zijn scènes uit een bananenrepubliek. Dit is onvergelijkbaar met de reactie op de BLM protesten vanuit de autoriteiten. Die waren weggevaagd als ze dit hadden geprobeerd.
Hoe kan de Secret Service / Capitol police nu niet in volledige capaciteit deze mensen uit het gebouw vegen?
Idd, laat ze lekker duwen en trekken en rondlopen..Wokschotel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:39:
[...]
Deze manier lijkt me een stuk beter. Rustig aan, geen olie op het vuur.
Zodra je er 1 afvoert en er bloed vloeit is het Anarchy!
Ook niet geheel onbelangrijk; de agenten zijn zwaar, zwaar, zwaar in de minderheid.-PassY- schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:37:
[...]
Net nog werd uitgelegd dat de agenten van het capitol extra getrained zijn in dingen sociaal aan te pakken. Werkt dat niet, dan wel actie, maar vooral eerst proberen te de-escaleren. Was dacht ik op CBSN
Het lijkt eerder op tijd te winnen, de-escaleren lijkt geen optie.
Je zag ook protestanten anderen oproepen om binnen de touwen te blijven toen ze binnen waren. Dat lijkt me duidelijke instructies van de beveiliging te zijn in de vorm van "goed, we laten er een paar binnen maar hou je aan de regels".-PassY- schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:37:
[...]
Net nog werd uitgelegd dat de agenten van het capitol extra getrained zijn in dingen sociaal aan te pakken. Werkt dat niet, dan wel actie, maar vooral eerst proberen te de-escaleren. Was dacht ik op CBSN
Ik ben ook helemaal niet tegen het protesteren. Net als met de BLM beweging, als je overtuigd bent van je gelijk dan mag je daar best voor protesteren. Het is zo jammer dat dit volk zo slecht geinformeerd is en zich laten leiden door waanbeelden, maar dat terzijde.
Hopen dat het seizoen nog niet snel is afgelopen.
Please support our Capitol Police and Law Enforcement. They are truly on the side of our Country. Stay peaceful!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 6 januari 2021

Meer de ironie en de vraag waarom ze überhaupt binnen zijn gekomen zonder enige moeite.Sissors schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:41:
Toch interessant, ik heb helemaal niks met deze idioten, maar nu protesteren die (en natuurlijk, niet op nette manier), en ineens hebben we hier klachten dat politie niet genoeg geweld gebruikt...
idd, lijkt niet echt Trumpiaans-PassY- schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:42:
Zijn telefoon afgepakt?
13:37
Maar dit is dus zo raar. Alhoewel ik het niet zo erg had verwacht, had de politie dit toch moeten kunnen anticiperen? Dit is zo amateuristisch en lijkt bijna wel bewust.Nnoitra schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:40:
Ook niet geheel onbelangrijk; de agenten zijn zwaar, zwaar, zwaar in de minderheid.
Het lijkt eerder op tijd te winnen, de-escaleren lijkt geen optie.
Dat is m.i. gewoon violent entry.
En zodra dat gebeurt
Nee wel lief zijn hoor
Geen capitals voor het capitol
Republican congressman tweets: "This is a coup attempt"
Amid a breach of the U.S. Capitol by Pro-Trump protesters, Rep. Adam Kinzinger, a Republican from Illinois, tweeted calling it a "coup attempt."
Is dat nou een hint
Gemist dat ze ramen vernield hebben en deuren geforceerd?Basekid schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:42:
[...]
Meer de ironie en de vraag waarom ze überhaupt binnen zijn gekomen zonder enige moeite.
Op PBS zeiden ze dat er op 2 plekken mensen ingebroken hadden en dat een protester de deur heeft geopend
Wat ik net bij C-Span zie leek niet op binnenlaten? Dat is domweg de deur open beuken, toch?Dr. Strangelove schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:43:
Capitol Police heeft ze dus 'binnengelaten' omdat ze outnumbered waren en bang voor personal harm.
Dat is m.i. gewoon violent entry.
Ongelofelijk dat hier niet meer politie/bewaking was. Dit kon iedereen toch al weken zien aankomen?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit komt nu een paar keer terug. Maar de hele kritiek op de BLM aanpak is juist dat er bijna nergens ingegrepen is. Dit is juist exact dezelfde aanpak die we hier zien.Malfunctions schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:38:
Dit zijn scènes uit een bananenrepubliek. Dit is onvergelijkbaar met de reactie op de BLM protesten vanuit de autoriteiten. Die waren weggevaagd als ze dit hadden geprobeerd.
Het protest lijkt nog vrij rustig, maar dat kan snel omslaan. Je hebt maar 1 idioot nodig..
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
The officer in the House chamber just told lawmakers they may need to duck under their chairs, adding that there are protestors in the rotunda of the US Capitol.
Lawmakers have been told to "be prepared" to relocate to cloakrooms, but "at this point in time there is no threat to the chamber."
The doors are barricaded.
In de losse steden ja, maar in Washington DC konden ze nooit dicht in de buurt van het witte huis komen.PWM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:45:
[...]
Dit komt nu een paar keer terug. Maar de hele kritiek op de BLM aanpak is juist dat er bijna nergens ingegrepen is. Dit is juist exact dezelfde aanpak die we hier zien.
Vier ingangen open. Een breached, drie van binnen uit. Ik heb kort contact gehad met een goede kennis die nu daar sequestered zit voor veiligheid. Zij heeft een eerdere ervaring met zoiets, Ruanda ooit, maar het is wel even iets anders om het thuis mee te maken. Zogezegd.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
White, male, Republican.Malfunctions schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:30:
Hoe worden deze mensen niet met geweld opgeruimd?
Ik kan me nog een foto-op herinneren niet al te lang geleden waarbij een demonstratie vrij gewelddadig werd opgebroken. En die mensen stonden niet binnen in het Capitool..
Valt wel mee, gelukkig hebben ze de politie daar al jaren geleden met militaire shit uitgerust. Die paar protestanten worden dan zo uit de weggeveegd. Greatest country in the world!Japser schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:48:
Volgens CNN is er een armed standoff. Ze hebben iig wapens daar, de protestanten. Dat kan nog mooi uit de hand lopen als de politie de boel willen schoonvegen.
De kritiek is afkomstig van mensen die liever de gehele BLM beweging kapotgeslagen hadden zien worden, maar er werd natuurlijk wel degelijk flink ingegrepen bij die protesten wanneer een bepaalde grens overtreden werd. Of die vergelijkbaar is met deze, ik denk het wel. Daarbij moet je wel rekening houden dat de omstandigheden niet hetzelfde zijn in deze.PWM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:45:
[...]
Dit komt nu een paar keer terug. Maar de hele kritiek op de BLM aanpak is juist dat er bijna nergens ingegrepen is. Dit is juist exact dezelfde aanpak die we hier zien.
Ergens blijft het opmerkelijk hoe gedetailleerd de overeenkomsten en timing van al dit en de projecties van Sarah Kendzior, en de voordrachten van Nancy MacLean, vanuit onderzoek naar de draaiboeken van de oligarchische denktanks.silmaril8 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:47:
Een armed standoff vlak voor de deuren van de grote zaal. On-ge-loof-lijk.
Video from the chamber. pic.twitter.com/UKF7MScHKN
— Matt Fuller (@MEPFuller) 6 januari 2021

Er zal de komende dagen nog wel goed geëvalueerd worden, maar de veiligheidsdiensten hadden dit nooit zover mogen laten komen.
Het Capitol moet dadelijk op de een of andere manier ontruimd worden... en ik vraag me af of dat (in ieder geval met deze huidige sfeer) zonder gewonden of doden gaat lukken.

Politics dethroned.
Je zou op z’n minst verwachten dat een politiewagen het publiek in rijdt zoals ze dat ook met BLM protesten hebben gedaan.
Maar goed even alle slechte grappen daargelaten, het is in en in triest wat er gaande is. Het is bijzonder hoog spel wat Trump aan het spelen is.
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 06-01-2021 20:53 ]
Biden (thinking): Why does Trump think I want to visit him in prison?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Uhm velen??
Daar ben ik het niet mee eens. De BLM protesten zijn op geen enkel moment op de wijze zelfs maar in de buurt geweest van het Capitool.PWM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:45:
[...]
En daarbij heb je op dit moment binnen in dit gebouw ongeveer je voltallige volksvertegenwoordiging aanwezig. Hoe kunnen die zo in gevaar gebracht worden?
Mijns inziens hadden deze demonstraties nooit ook maar in de buurt van dit gebouw mogen komen op dit moment, en had er voldoende politie capaciteit moeten zijn om een scene als dit te voorkomen.
En nu het zover is gekomen zouden ze met een geweldige show of force het gebouw en de omgeving moeten schoonvegen. Orde herstellen in het Capitool. Aangezien al deze demonstranten fans zijn van Law and Order..
Damn man. Ik hoop dat alles enigzins 'rustig' blijft.Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:49:
[...]
Vier ingangen open. Een breached, drie van binnen uit. Ik heb kort contact gehad met een goede kennis die nu daar sequestered zit voor veiligheid. Zij heeft een eerdere ervaring met zoiets, Ruanda ooit, maar het is wel even iets anders om het thuis mee te maken. Zogezegd.
13:37

Leuk voor diegene z’n insta

Dit topic is gesloten.
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.