[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 180 Laatste
Acties:
  • 704.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
O, ook Hillary moet natuurlijk even langskomen...

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:55
jaapstobbe schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:23:
[...]
Jij denk dat dit geen effect heeft op de kiezer?
Hooguit op een fractie, zeker als je bedenkt dat het twee jaar is tot de eerstvolgende verkiezingen.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:23:

Maar dat marcheren naar het capitool bevalt mij niks.
de Proud Boys worden klaargestoomd voor zometeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:06
Oja, het is natuurlijk allemaal de schuld van China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

PWM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:23:
Wat een spreker is deze man he :p

Maar dat marcheren naar het capitool bevalt mij niks.
Bizar dat mensen hier naar kunnen luisteren vol bewondering.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
uchiha tijntje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:26:
[...]

"Minder...minder....minder...!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Er gaat hier natuurlijk helemaal niets nieuws gezegd worden. Het is een herhaling van zetten. Te Cringe om naar te kijken imo

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

uchiha tijntje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:26:
[...]

Dat is bij iedere sekte toch zo, in dit geval de Trump Cult.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Land wordt aardig naar de klote geholpen zo. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:28:
Yep. Misschien moet ik maar weer terug verhuizen naar NL. Maar in NL lijkt het allemaal dezelfde kant op te gaan, dus misschien maakt het weinig uit waar ik woon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 22-09 16:55
Trump lijkt wel een standup comedian, ik moet er steeds weer even aan herinnerd worden dat hij de President is...bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:28:
Niet door dit soort toespraken, want die zijn alleen voor de oren van de fanatiekelingen. De verdeling is al vele jaren gaande.
Het leven gaat hier verder gewoon door hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Haha en nu valt ie ook nog even Hooggerechtshof aan. Mooi dit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sakete
jaapstobbe schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:30:
Trump lijkt wel een standup comedian, ik moet er steeds weer even aan herinnerd worden dat hij de President is...bizar
Ja. Het is hoe een president vertoond zou worden in een parodie film. Maar helaas is het de realiteit. You can't make this shit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
silmaril8 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:31:
Haha en nu valt ie ook nog even Hooggerechtshof aan. Mooi dit :)
Gewoon een rasechte narcist. De schuld ligt bij iedereen behalve hemzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
Just in: Biden wil Merrick Garland voordragen als Attorney General. WaPo:
President-elect Joe Biden plans to nominate Merrick B. Garland, a Democratic casualty of the bitter partisan divide in Washington over court nominees, to become the next attorney general, according to people familiar with the decision.

Garland, 68, serves as a judge on the federal appeals court in the District. He is best known for being nominated to the Supreme Court in 2016 by President Barack Obama – but Senate Republicans refused to give him a hearing, and the high court opening was eventually filled the following year by President Trump’s choice, Neil M. Gorsuch.

Many Democrats still think of Garland as a living example of Republican double-standards when it comes to the courts and the law.

To many legal observers, he seems an ideal candidate to restore the Justice Department’s independence and credibility which was eroded under president Trump. He enjoys a reputation as a unifying, moderating force on the appeals court, and has previous experience in the Justice Department.

But some defense lawyers and criminal justice reform advocates have said they worry Garland’s record on the bench shows he is too deferential to the government and law enforcement — and perhaps would not be as aggressive about implementing the kind of dramatic changes they had hoped for.

Garland was nominated to the appeals court by President Bill Clinton, after a stint as a senior Justice Department official in which he oversaw the prosecution of the 1995 bombing of the federal building in Oklahoma City that killed 168 people. He also oversaw the prosecution of Theodore Kaczynski, the Unabomber suspect who eluded authorities for years while mailing bombs to people.

Garland has called his work on the Oklahoma City case “the most important thing I have ever done in my life,” and his selection suggests that the incoming Biden administration wants someone running the Justice Department with experience in dealing with domestic terrorism.

Garland’s nomination will leave an opening on a key federal appeals court. Before Tuesday’s Senate elections in Georgia, some Democrats had worried Republicans might block an effort to fill the vacant seat, thus tilting the balance of the court to the right. But with Democrat Raphael Warnock having won his race — and Democrat Jon Ossoff holding a lead — it now seems more likely that Democrats will seize control of the Senate, making it easier for Biden to get nominees confirmed in vacant jobs.

[ Voor 104% gewijzigd door voske op 06-01-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
Het is hoe abject ook wel historisch wat er nu plaats vindt. Feitelijk is dit een eerste aanzet tot een staatsgreep. Ik ben heel benieuwd hoe zich dit verder gaat ontspinnen nu Pence en McConnel letterlijk de schuld al in de schoenen geschoven krijgen op dit moment. Met dat wel ironisch dat GOP nu van binnenuit kapot wordt gemaakt door Trump en co. Een mislukt experiment waar ze nog decennia last zullen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ah nu komen de feiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
Pence kan iig presidentschap zo ook wel op z'n buik schrijven.

Beste uitkomst zou idd zijn dat de GOP volledig implodeert.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heerlijk om even alle frustraties zo eruit gooien :+ Je zou er bijna jaloers op worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
"The end of the Republican party"....OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Over een kwartier begint de certificatie als ik het goed begrepen heb:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ah, en dan nu al zijn overwinningen van de afgelopen 4 jr aan het uitspugen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
user109731 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:42:
Heerlijk om even alle frustraties zo eruit gooien :+ Je zou er bijna jaloers op worden.
Haha ja inderdaad. Hij is al bijna 40 minuten aan het raaskallen en het gaat gewoon aan 1 stuk door zonder een script voor zijn neus. Ongelooflijk _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

silmaril8 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Haha ja inderdaad. Hij is al bijna 40 minuten aan het raaskallen en het gaat gewoon aan 1 stuk door zonder een script voor zijn neus. Ongelooflijk _O-
Hij kan gewoon in zijn eentje voorzien in een complete fillibuster zonder een kookboek ofzo op te lezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Thuis de stream maar weer even aangezet.

Ik haak al af na 1 minuut, vind dat ik het lang vol gehouden heb. Zou me niks verbazen als hij langzaam aan met een duits accent gaat praten zo. En als ie dan klaar is, iedereen gedag zwaait op een manier die dubius is.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59

TheVMaster

Moderator WOS
silmaril8 schreef op Wednesday 6 January 2021 @ 18:45:
[...]

Hij heeft toch gewoon van die schermpjes voor zich staan, daar staat gewoon wat hij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
JackSparrow schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:49:
[...]
Hij heeft toch gewoon van die schermpjes voor zich staan, daar staat gewoon wat hij verteld.
Er staan inderdaad teleprompters, maar de vraag is of ie die ook daadwerkelijk gebruikt.

Edit: Wellicht moet de Secret Service detail van Pence iets uitgebreid worden |:( .

[ Voor 12% gewijzigd door voske op 06-01-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:42
burgt schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:56:
Was deze al voorbij gekomen?

Chaos as Pennsylvania GOP state senators refuse to seat Democrat

[YouTube: Chaos as Pennsylvania GOP state senators refuse to seat Democrat]

[...]
Er is een hele mooie bijna-verspreking aan het eind van het filmpje. Hij wil zeggen dat iets repugnant is, maar zegt in eerste instantie nét niet republican. >:)

Ben wel benieuwd of er (en zo ja, wat de) gevolgen zijn van deze actie.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 07:29

bloody

0.000 KB!!

Hoppa, ff een bedreiging richting Pence... 'I will be very disappointed!'
wat een kerel zeg..

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

voske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:50:
[...]

Er staan inderdaad teleprompters, maar de vraag is of ie die ook daadwerkelijk gebruikt.
Zullen alleen plaatjes op staan. Teveel text lezen vind ie maar niks :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Die Pence toch... ik herinner me in Red Dead Redemption dat ik een bandit vastbond en op een treinspoor had gelegd. Volgens mij voelt Pence zich hetzelfde als die bandit even voordat de trein er aan kwam :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
enchion schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:20:
[...]

Een opzetje naar een ACP. :(

Vanwege de 50-50 moeten ze het dus allemaal eens zijn om iets te doen, want niks doen is geen optie meer.

Lijkt me erg makkelijk saboteren vanuit de GOP, zeker met Big-Tech die dan graag aan beide kanten lucratief meespeelt.

Remote control is makkelijker dan ooit ?
Amerikaanse stemmer is grotere verliezer dan ooit tevoren ? ;w
Ja, misschien wat bot gezegd, maar wij moeten ons hier heel goed realiseren dat politiek a) niet de primaire arena is daar, b) primair theater / beeldvorming is en c) überhaupt al combative is daar in lange traditie.

In omstandigheden waar de GOP dominant is. Dat klinkt misschien vreemd, maar zet het eens allemaal op een rijtje. Men heeft een enorme fringe stok om mee te slaan en normaliseren. Men heeft achter het theater een enorme cohesie waar iedereen de neuzen gelijk heeft voor de verbindende doelstellingen die men niet zelf formuleert want men is een zogeheten dependant organisation.

Bij condities waarin Amerikaanse politiek inderdaad verlamd en gevoelig is. Waar Amerikaanse overheid gebroken is. Waar Amerikaanse machtsmiddelen zwaar gecompromitteerd zijn.

Toch zou ik niet zeggen dat de Amerikaanse kiezer verloren heeft. Immers, we hebben ook kunnen zien dat participatory democracy wel potentieel heeft om tot condities voor correcties te komen. Wel met belangrijke lessen in het achterhoofd. Decentraal, grassroots, local, messaging, narratives. Waarmee de Democraten al een flinke les hebben te slikken, het partijbureau en de derde weg erfenis zijn een levensgroot probleem voor effectiviteit van de partij.

De Democraten en de kiezers hebben "gewonnen", maar met aanhalingstekens omdat ze de condities niet beheersen. Dat is niet hun schuld, dat was al onmogelijk gemaakt. Vier jaar consistente focus daarop heeft dat verzorgd. Dit is aan de Republikeinen te wijten, en daar achter zit het gereedschap van CNP en de agenda van een verzameling transnationale oligarchen met pijnlijk gedachtegoed.

Men kan ondanks de aanwezige en gestelde condities wel komen tot verdere opbouw. Maar, dan zal men de komende vier jaar bezig moeten blijven zoals men dat tijdens campagne en verkiezingen heeft gedaan. It's the only way.

Zonder dat loopt men in de valstrik waar men al in zit, iets wat nogal een dingetje voor progressieve en linkse politiek op heel veel plaatsen, een reactieve positie met te weinig bereik en te weinig focus op de juiste arena's.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Player1S schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:51:
[...]

Zullen alleen plaatjes op staan. Teveel text lezen vind ie maar niks :+
Volgens mij kijkt die naar Looney Tunes.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:32:
Just in: Biden wil Merrick Garland voordragen als Attorney General. WaPo:

[...]
Anders gezegd, Biden durft accountability niet aan in de arena. Dan is het dus aan NY. Ik kan de beslissing begrijpen, maar het is hoe dan ook een catch-22. Damned if you do, damned if you don't - maar het effect blijft.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 13:28

Ryceck

Constants and Variables

Maar ff een domme vraag he.

Al die getallen nu en die casussen (stemmers die al dood waren, niet bestaande adressen etc.) is dat nu echt allemaal verzonnen crap die hij uit zijn mouw schudt of zit hier enige kern van waarheid in? Hij heeft zoveel detailgetallen dat het allemaal vrij plausibel klinkt; ik snap iig wel dat de massa het gelooft.

Ik snap dat het uiteindelijk allemaal gelul is gezien de judges het allemaal verworpen hebben dus het is allemaal niet "waarheid" en legal maar dan nog...

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jaapstobbe
Ryceck schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:56:

Al die getallen nu en die casussen (stemmers die al dood waren, niet bestaande adressen etc.) is dat nu echt allemaal verzonnen crap die hij uit zijn mouw schudt of zit hier enige kern van waarheid in? Hij heeft zoveel detailgetallen dat het allemaal vrij plausibel klinkt; ik snap iig wel dat de massa het gelooft.

Ik snap dat het uiteindelijk allemaal gelul is gezien de judges het allemaal verworpen hebben dus het is allemaal niet "waarheid" en legal maar dan nog...
En zo begint het, je bent aan het twijfelen geraakt. Trump heeft je in zijn macht.

Ik hoop dat je het nog los kan laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Er is geen enkele basis voor die cijfers anders dan hear say op het internet en vage getuigen. Als dat er wel was zouden we nu een hele andere discussie hebben. Luister die tape maar van een uur. Dan hoor je zelf hoe er gegoocheld wordt met getallen en als hij dan tegen wordt gesproken gaat die maar over naar een ander onderwerp.

Als je strooit met gedetailleerde informatie laat dat veel mensen geloven dat er dan toch echt wel een kern van waarheid in moet zitten, zonder dat ze ook maar enige bron hoeven te weten. Zeker als je gewoon wil horen dat er gefraudeerd is omdat de uitslag niet is als je hoopt dat ze was.

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-01-2021 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

jaapstobbe schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:57:
[...]

En zo begint het, je bent aan het twijfelen geraakt. Trump heeft je in zijn macht.

Ik hoop dat je het nog los kan laten.
:+ :*)

Denk dat dat wel goed komt hoor maar ben benieuwd of zijn bullshit enige onderbouwing heeft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17
Ryceck schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:58:
[...]

:+ :*)

Denk dat dat wel goed komt hoor maar ben benieuwd of zijn bullshit enige onderbouwing heeft :-)
Wat was het? 30.000 leugens?
https://www.independent.c...enn-kessler-b1782752.html

[ Voor 19% gewijzigd door burnedhardware op 06-01-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:55:
[...]

Anders gezegd, Biden durft accountability niet aan in de arena. Dan is het dus aan NY. Ik kan de beslissing begrijpen, maar het is hoe dan ook een catch-22. Damned if you do, damned if you don't - maar het effect blijft.
Dat of een opstap naar een benoeming van een jonge justice in SCOTUS. De opvolger van Garland zou een jaar of twee dienst kunnen doen als rechter in het DC Circuit Court of Appeals, hetgeen een aardige basis zou zijn voor een benoeming in SCOTUS (zie ACB in het 7th Circuit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:52:
Toch zou ik niet zeggen dat de Amerikaanse kiezer verloren heeft. Immers, we hebben ook kunnen zien dat participatory democracy wel potentieel heeft om tot condities voor correcties te komen.
En dat tegen de stroom in, ondanks gerrymandering, voter suppression en noem ze allemaal maar op. En toch gewonnen. Een deftige correctie _/-\o_ , zou je zeggen. (iig wat betreft de vekiezingen)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 22-09 14:25
Livestream van de senaat doet het voor geen meter 😢(die van de guardian iig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:01:
CNN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Basekid schreef op Wednesday 6 January 2021 @ 19:01:
Ik kijk naar deze stream :

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
Basekid schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:01:
Daarvoor hebben we altijd nog C-Span.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

https://twitter.com/kyled.../1346878178531356674?s=21

BREAKING: Pence will not try to block Biden's electors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Russel88 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:03:
Ik zit de speech van Trump te beluisteren en begrijp nu wel waarom hij zo boos is.
Wat een enorme fraude is er gepleegd zeg :)
Ben je serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Breaking? hij zegt al dagen dat ie het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 18:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
CSPAN it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:16

Punkrocker

Mostly harmless

Daar komen er dit uurtje weer een paar bij....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54

Trump heeft 50 rechtszaken direct dan wel indirect gevoerd in verschillende Staten tegen de uitslag van de lokale verkiezingen. Alle 50 zijn zonder enige moeite bij de eerste zitting al van tafel geveegd door de rechters, zelfs die door Trump zijn aangesteld.
Zou het, als er echt een kern van waarheid in had gezeten niet eentje van die 50 een kans moeten hebben gehad :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Miki schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Trump heeft 50 rechtszaken direct dan wel indirect gevoerd in verschillende Staten tegen de uitslag van de lokale verkiezingen. Alle 50 zijn zonder enige moeite bij de eerste zitting al van tafel geveegd door de rechters, zelfs die door Trump zijn aangesteld.
Zou het, als er echt een kern van waarheid in had gezeten niet eentje van die 50 een kans moeten hebben gehad :?
60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Begint al goed, ver over de 11 aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Don Quijote

El Magnifico

Dit is het. Jij stelt de vraag nog. Maar heel mensen doen dat niet, die horen dit, die zien dit en denken “waar rook is”. Het zijn flagrante leugens, maar gebracht op een wijze dat je denkt “toch gek”.

Een beetje a la de 9/11 conspiracies. Niemand kijkt zo’n documentaire als loose change zonder te zeggen “dat is toch vreemd”. Maar daar laat je het op een gegeven moment los, je wordt er niet dagelijks aan herinnerd, en het raakt je niet persoonlijk.

Hier het tegenovergestelde, het raakt je heel persoonlijk want de partij die aanhangt heeft verloren. En je wordt er elke dag constant aan herinnert. Je laat het niet los. Je gaat er in geloven. En je wordt boos. Heel boos. Want je ziet je land naar de klote gaan door fraude. Dus je gaat protesteren in Washington en gaat het stoppen. By any means possible.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mekkieboek schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:59:
[...]

En dat tegen de stroom in, ondanks gerrymandering, voter suppression en noem ze allemaal maar op. En toch gewonnen. Een deftige correctie _/-\o_ , zou je zeggen. (iig wat betreft de vekiezingen)
Het potentieel is er. De waarschijnlijk daarvan is hoog. Men moet dat potentieel wel scheppen en richten.

Ietwat eenvoudig gesteld, dit komt neer op de vraag of men in organisatie van Democraten en hun structuur en netwerken de keuze maakt om terug te gaan naar wat men kent van vóór Trump met scheut van Derde Weg denken à la "we kunnen niet weer zo'n tegenreactie riskeren dus we gaan niet de Obama draaiboeken volgen en ook niet progressief doen, we gaan bankieren op het normaal", of dat men lering trekt uit wat precies de verkiezingen - overal - gewonnen heeft en daar op doorzet.

Want als er iets duidelijk zou kunnen zijn uit de Pew Research datasets, dan is het wel dat men denkt veel te verliezen te hebben bij de sociaal / economisch / politiek conservatieve kringen, wat ook zo is maar wel afhankelijk van welk geloof men schept (narrative arena), maar wat de winst geleverd heeft hem zit in registratie, moblisatie, counter narratives, grassroots networking en realisme bij "all politics is local".

Plat gezegd: wie heeft de sturing? Het partijbureau, of de kiezer die participeert.

Zeker, de drempels van weerstand vanuit aanwezige condities zijn gruwelijk groot. Dat neemt echter niet weg dat men er overheen kan komen. Moet men wel de juiste lessen trekken, en echt continu bezig zijn, want als men maar een steek laat vallen - zoals in Pennsylvania - dan trekt de GOP meteen de stunts uit de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Pence spreekt nu, formaliteiten, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je goed naar dat telefoongesprek van Trump met Raffensberger luistert zie precies wat er gebeurd: Trump wordt door de mensen om hem heem gevoed met getallen die hij graag wilt horen. Bijv. het aantal ‘dode stemmen’, de advocate in de call gaf daarin toe dat ze gekeken hebben naar namen + geboortejaren van mensen die overleden zijn en mensen die gestemd hebben. Dus een John Smith geboren op 2 feb 1957 en inmiddels gestorven en een stemmer John Smith geboren op 27 december 1957 is volgens de advocaten een dode die gestemd heeft.
Net als met stemmers die uit Georgia wegverhuisd zijn, de advocate gaf aan dat zij gekeken hebben naar alle mensen die op de stemlijsten stonden die ooit uit Georgia zijn verhuisd in de afgelopen tientallen jaren. Dat deze mensen misschien jaren later weer terugverwijst zijn hebben ze voor het gemak niet naar gekeken. Zo krijg je dus ook duizenden “illegale votes” terwijl er helemaal niks aan de hand is als je naar de volledige data kijkt.

De mensen op Trump weten dondersgoed wat ze doen en voeren Trump gewoon de data aan die hij graag hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 06-01-2021 19:10 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
jaapstobbe schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:06:
Pence spreekt nu, formaliteiten, maar toch.
Gaat lekker nu :D Wat een gepruts met het geluid

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik krijg de indruk dat Pence dit snel af wil handelen en geen zin heeft in eindeloze protesten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:57:

Er is geen enkele basis voor die cijfers anders dan hear say op het internet en vage getuigen. Als dat er wel was zouden we nu een hele andere discussie hebben.
Er is zeker een gigantische basis voor die "cijfers" en dat is mail-in-voting dat op nationaal platform gewoon volledig belachelijk is.
Dat is expres neergezet om deze hele discussie te kunnen faciliteren.

However waar men met deze discussie naar toe wil daar zullen we alleen met hindsight achter komen.

Mail-in-voting is belachelijk omdat het een stukje papier in een bus doen is.
Als ik stem is de stembus dichterbij dan de postbus, er is geen reden om als je toch al meerdere dagen aan het tellen bent niet de stembus meerdere dagen open te hebben.
Het bewust 10 extra stappen te laten maken door het postsysteem is in directe oppositie tegen hoe regels zijn ingericht mbt tot stemmen, nl de kans op fouten en manipulatie zoveel mogelijk te verminderen.

Dit was een directe aanval op elke mogelijke logica, niet alleen door de Dems maar ook door de Reps want die hebben dit ook van te voren goedgekeurd.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
het tellen is begonnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Heb ondertussen een paar van zijn "facts" ff opgezocht (o.a. de 'Penssylvania had more votes than voters', de 'x amount of dead people voted' en de 'people from other states' en moet inderdaad concluderen dat er veelal een kern van waarheid in lijkt te zitten. Er zijn reports welke dit melden met net voldoende onderbouwing en feiten dat het geloofwaardig lijkt (en veel ook 8)7 ) maar die zijn ook op de meeste plaatsen weer gedebunked met echte (onderbouwde) feiten.
Jammer is wel dat de debunk vaak onderaan de artikelen staat en dus ondergesneeuwd wordt door het geblaat en geschreeuw.

Dus er is net voldoende basis om zijn geschreeuw geloofwaardig te laten zijn maar lang niet voldoende basis om het echte waarheid te laten zijn.

Guided misinformation rules zullen we dus maar zeggen.

Ik ben weer gerustgesteld :+

[ Voor 14% gewijzigd door Ryceck op 06-01-2021 19:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jaapstobbe
9-0 Trump na tellen van Alabama. STOP THE COUNT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:06
Ik ben benieuwd wat er na Georgia gaat gebeuren

Daar gaan we al na Arizona

[ Voor 24% gewijzigd door Sjurm op 06-01-2021 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
Here we go

ik ga popcorn pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
heir begint het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:56

n3z

Shit begint. Toch mooi hoe ze alleen de belangrijke staten objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Iedereen aan de republican side krijgt corona, zitten zo ongeveer bij elkaar op schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:07
Dat wordt mogelijk een lange dag werken voor ze als ze dit bij al die staten gaan doen waar ze het over hadden.. Benieuwd naar de debatten :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, dit gaat dus nog uren en uren duren. Volstrekt zinloze poppenkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Jep. Over tweeënhalf uur kunnen ze verder met tellen (twee uur voor debat en half uur om te stemmen, zowel in het Huis als de Senaat). Georgia en Pennsylvania gaan elk ook 2,5 uur duren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik dacht even dat die Rep/Sen een hartaanval zou krijgen. Hij klonk net zoals ik toen ik voor de eerste een spreekbeurt moest houden...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
lekker dus per objected staat gaan ze nu per kamer stemmen en dat kan elke keer 2 uur duren?
aha Voske gaaf al antwoord

[ Voor 13% gewijzigd door Quantor op 06-01-2021 19:17 . Reden: Voske gaf antwoord al ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Fffuuuu en dit gaat dus 20x gebeuren ofzo? Hoop dat ze slaapzakken mee hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DaniëlWW2 schreef op Wednesday 6 January 2021 @ 19:15:
Inderdaad, want ze moeten toch beide (senaat en congres) tegen stemmen om die stemmen daadwerkelijk 'ongeldig' te verklaren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 14:02
JackSparrow schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Inderdaad, want ze moeten toch beide (senaat en congres) tegen stemmen om die stemmen daadwerkelijk 'ongeldig' te verklaren toch?
Correct

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• n3z

n3z

Dat ik ooit een live coup heb mogen meemaken. Ik weet dat het niets gaat uitmaken, maar het blijft een coup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:59

Qu3st

Basekid schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:17:
Fffuuuu en dit gaat dus 20x gebeuren ofzo? Hoop dat ze slaapzakken mee hebben
Nog 2 maal wordt verwacht, Georgia en Pennsylvania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:15:
Alles voor de kijkcijfers.
Als complete buitenstaander geniet ik hier altijd wel van, net als met de Kavanaugh hearing en impeachment etc.
Maar je zal er maar wonen zeg, wat een land..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Zo gaat Trump toch nog veel terug komen in de geschiedenis boeken over 50 jaar, niet de manier denk ik waarmee

En ook nog heel veel andere hoop ik

[ Voor 15% gewijzigd door -PassY- op 06-01-2021 19:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jaapstobbe
zo is Trump nog een dag extra President moet je maar denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Qu3st schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:18:
[...]

Nog 2 maal wordt verwacht, Georgia en Pennsylvania
Klopt, volgens mij is dit van tevoren ook rondgestuurd binnen de GOP door het leadership (ben even de bron kwijt, The Hill of CNN)

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Pence is in ieder geval niet gezwicht voor trump
From the outgoing VP: ""It is my considered judgment that my oath to support and defend the Constitution contains me from claiming unilateral authority to determine which electoral votes should be counted and which should not.”

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lekker Trumpets proberen nu het capitool binnen te dringen, wat een land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
n3z schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:18:
Dat ik ooit een live coup heb mogen meemaken. Ik weet dat het niets gaat uitmaken, maar het blijft een coup.
This is not the coup you're looking for. Weimar viel in fasen. Zie de leestips eerder in het topic, Nancy MacLean, Democracy in Chains, alles letterlijk beschreven. Sarah Kendzior, Hiding in Plain Sight, idem. Alles is conform agenda voor 2024 Red Wave -> Minority Rule -> Might Makes Right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:15:
Binnen de papieren wereld van Politiek/Banken/Media/... is elk papieren moment gelijk aan de geboorte van een nieuw leven, en het verscheuren van een document een begrafenis waardig.

Ook is elk foreign object altijd meteen van apocalytische dreiging. (vuur/water/wind/hond/kat/ongeordendheid/ander soort papier/papiervernietiger, ...)

Denk aan Flatworld en denk in Flatworld, daar gelden andere regels/limieten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -PassY-
Ze gaan wel all out met een uitvergroot artikel 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-PassY- schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:25:
Ze gaan wel all out met een uitvergroot artikel 2 :D
Oh dat is niet uitzonderlijk. Flinke traditie van showmanship en theater, over het hele spectrum heen. Ronduit gestoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:18:
[...]

Maar je zal er maar wonen zeg, wat een land..
Heb er echt weinig last van hoor. Vanochtend gewoon vroeg op gestaan om te gaan werken, lekker rondje in de zon gelopen tijdens mijn lunchpauze en vanavond koken we gewoon weer ons avondeten. Net alsof het leven gewoon door gaat. Het is en blijft een beetje een "ver van mijn bed show" en dat geldt voor de meeste mensen.

Ik kan je vertellen dat het een heerlijk land is om te wonen met bijzonder vriendelijke mensen, mooie culturele diversiteit, schitterende natuur en veel kansen en mogelijkheden. Daar heeft 4 jaar Trump geen verandering in gebracht en dat gaat deze poppenkast ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:24:
[...]

This is not the coup you're looking for. Weimar viel in fasen. Zie de leestips eerder in het topic, Nancy MacLean, Democracy in Chains, alles letterlijk beschreven. Sarah Kendzior, Hiding in Plain Sight, idem. Alles is conform agenda voor 2024 Red Wave -> Minority Rule -> Might Makes Right.
Ik betwijfel ten sterkste of ze express hebben verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:02
De hypocrisie is toch bijna niet te bevatten. Strijdend voor een eerlijke democratische verkiezing terwijl je als partij zo de democratie aan het verzieken bent, consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

Ik begrijp zijn argumenten niet echt. Kan iemand mij helpen? Of is dat kansloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:26:
[...]

Oh dat is niet uitzonderlijk. Flinke traditie van showmanship en theater, over het hele spectrum heen. Ronduit gestoord.
ik krijg bijna de slappe lach van dit 8)7

En wat een berg woorden, maar ik hoor niet echt een boodschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

Zijn ze nou allemaal zo fatsig of zijn de mondkapjes te klein ingekocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sakete
The Realone schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:26:
[...]

Heb er echt weinig last van hoor. Vanochtend gewoon vroeg op gestaan om te gaan werken, lekker rondje in de zon gelopen tijdens mijn lunchpauze en vanavond koken we gewoon weer ons avondeten. Net alsof het leven gewoon door gaat. Het is en blijft een beetje een "ver van mijn bed show" en dat geldt voor de meeste mensen.

Ik kan je vertellen dat het een heerlijk land is om te wonen met bijzonder vriendelijke mensen, mooie culturele diversiteit, schitterende natuur en veel kansen en mogelijkheden. Daar heeft 4 jaar Trump geen verandering in gebracht en dat gaat deze poppenkast ook niet.
Klopt wel wat je zegt, tenzij je je baan kwijt raakt en ziek wordt. Veel succes dan. Dan ga je financieel bankroet.

Ik woon hier ook, maar er is nog zoveel wat beter kan. Dingen die in West Europa vrij normaal zijn, zijn hier "extreem" en "socialistisch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Sakete schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Klopt wel wat je zegt, tenzij je je baan kwijt raakt en ziek wordt. Veel succes dan. Dan ga je financieel bankroet.

Ik woon hier ook, maar er is nog zoveel wat beter kan. Dingen die in West Europa vrij normaal zijn, zijn hier "extreem" en "socialistisch".
Klopt. Maar dat staat los van deze gekkigheid. Dat is ook een hele andere discussie.
Ik mis bepaalde zaken uit Nederland, maar er zijn er ook zoveel die ik absoluut niet mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:06:
Weg denken à la "we kunnen niet weer zo'n tegenreactie riskeren dus we gaan niet de Obama draaiboeken volgen en ook niet progressief doen, we gaan bankieren op het normaal", of dat men lering trekt uit wat precies de verkiezingen - overal - gewonnen heeft en daar op doorzet.
Ha, geen post mortem maar een post natum :+
offtopic:
of is het post natEm? (geen Latijns gehad) en moet ik het net als Brian voor zonsopgang 100x op de muren van het paleis schilderen :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Basekid schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:26:
[...]

Ik betwijfel ten sterkste of ze express hebben verloren.
Win or loose, het ging altijd om het scheppen van condities. Trump is zo gecompromitteerd dat hij nooit koning zou worden, laat ik het zo zeggen. Dat gezegd, er is altijd consistent focus geweest op het besef dat als een minderheid dominant wil zijn, men een herordening moet bereiken die consent van de meerderheid vereist. Wat op zich ook klopt, oude historische les.

Trump is chaos actor en hefboom geweest, met enorme resultaten. Wie heeft daar baat bij gehad, en wat zijn de resultaten.

Dit is geen nieuws. Als je eens gaat kijken bij organisaties zoals ALEC, men neemt geen blad voor de mond. Men stelt het in presentatie, in bespreking, in documenten en in drafts voor constitutionele revisie. Als je bij een documented.net gaat kijken naar waar een CNP zich op richt, het is onvoorstelbaar.

Utilitarian realpolitik.

Pagina: 1 ... 144 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid