Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik vind het leuk/goed om te horen dat jullie een beter plan hebben voor de huidige en de DPG media cookiewall!Bart Zoetmulder schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:00:
[...]
Ik neem de honneurs even waar op dit topic. We hebben de afgelopen maanden veel tijd en energie gestoken in het volledig cookie- and trackingless gaan van Tweakers (en Hardware Info). Dat is de reden dat we niet zijn meegegaan in de nieuwe cookiewall van DPG media, we hadden per slot een veel beter idee.
De ambitie is nog steeds om dit door te zetten, maar we hebben enkele tegenslagen daarin, we krijgen het technisch met onze grootste partners (lees adverteerders) nog niet rond. Dat is de reden dat we nog op de oude cookiewall draaien.

Die trackingless mogelijkheid ambitie klinkt leuk (en in lijn met de AVG) en zie ik (en waarschijnlijk ook vele andere) graag gerealiseerd worden.Bart Zoetmulder schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:00:
[...]
Helaas is het dus zo dat we er juist mee bezig zijn, maar dat het resultaat nog op zich laat wachten. Ambitie is uiteindelijk cookie- en trackingless, maar dat heeft nog tijd nodig. Welke stap daartussen hoort (korte termijn oplossing) is nog iets wat we uitzoeken.
Helaas kan ik er voor dit moment nog niet veel meer van maken.

Even een samenvatting van het verhaal tot nu toe en mijn mening.
Vijf maanden na de test is er dus nog niks concreets geregeld voor de bezoekers op Tweakers en blijft het bij "acties" die nog moeten gebeuren zonder enige tijd indicatie. Sinds 25 mei 2018 moeten alle organisaties voldoen aan de AVG en Tweakers moet nu nog een "korte termijn oplossing" zoeken? Pardon?
Bedankt voor de status update maar persoonlijk vind ik het een bijzondere gang van zaken, een "korte termijn oplossing" was geweest als deze mid-2019 was geïmplementeerd lijkt mij. Jullie wisten in maart 2019 al dat de AP een cookiemuur op websites die bezoekers tegenhoudt bij weigering echt niet toestaat en voor een boete kan zorgen. Hier hebben jullie zelf nog een artikel over geschreven. Had dan tijdelijk die nieuwe cookiebalk van DPG media gebruikt. Als ik naar startpagina.nl ga welke onder DPG media valt dan ziet die cookiebalk er prima uit op het eerste gezicht en redelijk conform de AVG. Wellicht toch eens informatie inwinnen bij DPG media hoe zij dat met de andere websites doen en de cookiebalk/adverteerders?
Jullie bepalen natuurlijk helemaal zelf de development roadmap, prioriteiten en hoe iets aangepakt wordt, daar ga ik mij ook niet mee bemoeien of woorden aan vuil maken. Het enige wat ik als gebruiker op deze website kan doen is informeren en mijn mening geven over de huidige cookiewall. Uiteindelijk ben ik gewoon teleurgesteld dat dé tech website van Nederland het na 1 jaar en tien maanden nog steeds niet op orde heeft. (Hetzelfde betreft het pricewatch shop filter, maar dat is een ander verhaal in een ander topic.)
⛔⛔⛔Als je dit leest dan betaal je met jouw privacy of keiharde centen!⛔⛔⛔