Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 08:41

Bart Zoetmulder

Commercieel Manager Tweakers
Tuintje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:53:
Ik wil niet heel vervelend zijn @Bart Zoetmulder maar het is toch overduidelijk dat de cookiewall op Tweakers zo illegaal als de pest is. Zoals wel vaker is het vooral pappen en nat houden. Stil zitten terwijl je geschoren wordt en hopen dat de fuss weer even gaat liggen.
Geloof me ik snap je frustratie, ik denk dat als je het iedere individuele HQ'er vraagt dat dit topic ook een onbevredigd gevoel oplevert. We hebben lange tijd gewerkt aan een alternatief waarmee we juist voor de markt wilde uitlopen. Door technische beperkingen met een groot financieel gevolg is dat ons tot op dit moment niet gelukt. Dat wil niet zeggen dat we het opgegeven hebben, maar dat we een stap terug hebben moeten doen. We werken nu aan 2 concrete dingen: Een lange termijn oplossing waarbij de gebruiker op 1 staat, maar ook de business gediend is. En een tijdelijke oplossing die meer recht doet aan het wettelijke kader. Deze tijdelijk oplossing verwacht ik binnen relatief korte tijd, maar een datum kan ik nog niet geven.

Mooier kan ik het verhaal nu even niet maken, maar weet dat we volgens mij allemaal dezelfde kant op willen bewegen, ik kan niet anders dan vragen om nog een klein beetje geduld. O-)

• _Mystikal_
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:52

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Geloof me ik snap je frustratie, ik denk dat als je het iedere individuele HQ'er vraagt dat dit topic ook een onbevredigd gevoel oplevert. We hebben lange tijd gewerkt aan een alternatief waarmee we juist voor de markt wilde uitlopen. Door technische beperkingen met een groot financieel gevolg is dat ons tot op dit moment niet gelukt. Dat wil niet zeggen dat we het opgegeven hebben, maar dat we een stap terug hebben moeten doen. We werken nu aan 2 concrete dingen: Een lange termijn oplossing waarbij de gebruiker op 1 staat, maar ook de business gediend is. En een tijdelijke oplossing die meer recht doet aan het wettelijke kader. Deze tijdelijk oplossing verwacht ik binnen relatief korte tijd, maar een datum kan ik nog niet geven.

Mooier kan ik het verhaal nu even niet maken, maar weet dat we volgens mij allemaal dezelfde kant op willen bewegen, ik kan niet anders dan vragen om nog een klein beetje geduld. O-)
Ook deze reactie vind ik toch op z'n minst frappant. Mijn vertaling "we kijken hoe we zo lang mogelijk illegaal kunnen blijven en als er toch iemand langskomt passen we het wel een beetje aan".

Ik kan op basis van alle reacties in dit topic niet anders dan concluderen dat het Tweakers MT dit volslagen irrelevant vind. En dit zal wel weer kort door de bocht of de verkeerde toon zijn, maar dat is wel de enige conclusie die ik kan trekken als een bedrijf dit al 2 jaar laat zoals het is. Ja, IT capaciteit alleen maar alloceren op dit project is vervelend voor de roadmaps en de andere stories, maar soms haalt de realiteit je nou eenmaal in.

En die relatief korte tijd: als je er al zo lang mee bezig bent is een half jaar ook relatief kort.

Jullie realiseren je dat boetes onder AVG ook aan individuen gegeven kunnen worden naast het bedrijf zelf?

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:11

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

[...]

Een klein beetje geduld vraag je. Voor de zoveelste keer. Inmiddels al twee jaar geduld! Wat ik al zei is het pappen en nathouden. Er is nog helemaal niets concreets en wordt er gekeken naar het verdienmodel. Dit terwijl de gebruikers van jullie site schreeuwen om privacy en een cookiewall waaruit zij kunnen kiezen wat ze wel en niet toelaten op hun computer.

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:00

Grvy

Bot

@Tuintje sorry, maar "schreeuwende" gebruikers? we hebben het over een topic van 5 pagina's met in vergelijking een handjevol gebruikers. Dat is heel wat anders dan bijv het Plus topic wat veel meer teweeg brengt.

Denk dat je de 'belangrijkheid' van die hele cookie melding overschat.
Even puur naar mezelf kijkend zal het mij echt niet boeien. Ik vind die hele wetgeving kansloos en irritant.

Ben het eens dat Tweakers zich aan de wet moet houden maar zo belangrijk is het gewoon niet en daarnaast zoals ik al eerder zei is de toezichthouder gewoon een blaffende hond zonder capaciteit.

Risico wordt dan sneller genomen zo werkt de wereld nou eenmaal. Hoe moeilijk dat ook te accepteren is.

Omdat het moet.

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17:21
Mooier kan ik het verhaal nu even niet maken
Toch heb ik juist het gevoel dat je het verhaal wél mooier probeert te maken. Ik probeer het even in Jip-en-Janneke-taal te lezen:
We hebben lange tijd gewerkt aan een alternatief waarmee we juist voor de markt wilde uitlopen. Door technische beperkingen met een groot financieel gevolg is dat ons tot op dit moment niet gelukt.
'Gewoon' aan de wet voldoen was niet goed genoeg, dus hebben we iets groters op touw gezet en dat blijkt tegen te vallen.
Dan vraag ik me af, waarom moest het zo hoogdravend ?
Dat wil niet zeggen dat we het opgegeven hebben, maar dat we een stap terug hebben moeten doen.
We hebben het te moeilijk gemaakt en het valt tegen.
We werken nu aan 2 concrete dingen: Een lange termijn oplossing waarbij de gebruiker op 1 staat, maar ook de business gediend is.
We willen iets wat mág maar waar we ook genoeg aan over kunnen houden.
En een tijdelijke oplossing die meer recht doet aan het wettelijke kader.
Bedoel je hier dan te zeggen dat die tijdelijke oplossing een beetje meer wettelijk juist is maar eigenlijk nog steeds niet ? Want 'meer recht doen aan het wettelijke kader' is niet 'conform het wettelijke kader'.

We komen wel met een tussenoplossing die geen echte oplossing is.
Deze tijdelijk oplossing verwacht ik binnen relatief korte tijd, maar een datum kan ik nog niet geven
Na twee jaar kan 'relatief korte tijd' echt van-al-les betekenen. In elk geval niet op absoluut korte termijn want het is relatief. Dat je geen datum kunt geven snap ik wel maar in deze volzin zeg je feitelijk gewoon, nouja, niks.

Die tijdelijke oplossing komt er aan hoor, snel, echt. Denk ik.

Dat het natuurlijk ook om centen gaat snapt iedereen wel. Maar dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat 'de gebruiker op 1 staat' ? Uit alles proef ik dat de financiële haalbaarheid nummer 1 is. Dat is júist de reden dat die hypertoffe-op-de-markt-vooruitlopende oplossing er niet kwam. En als die relatief-snelle-oplossing dan nog steeds niet volledig aan de wet voldoet zou het wel helemaal een vertoning worden. Ik hoop dat ik ongelijk heb.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Wat ik zie is een club die handelt omdat ze ermee wegkomen door zeer geringe handhaving. Dat er zonder handhaving niet al jaren geleden een oplossing uitgerold was, geeft aan dat het doel van de wet als niet relevant wordt gezien. Of in het kort: "zo lang we ermee wegkomen: fuck privacy als het ons business model raakt".

Dat is natuurlijk niet de uitgesproken boodschap, daarom wollige verhalen over tussenoplossingen en dat het écht wel belangrijk is. Maar volgens het "do as I do, not as I say" principe heb ik zonder enige wroeging adblockers/cookieblockers actief op Tweakers en alle aanverwante domeinen. En dus die tip achtergelaten bij de AP.

[Voor 3% gewijzigd door Bundin op 12-02-2021 18:08]

I like bacon!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 08:41

Bart Zoetmulder

Commercieel Manager Tweakers
Toch heb ik juist het gevoel dat je het verhaal wél mooier probeert te maken. Ik probeer het even in Jip-en-Janneke-taal te lezen:

'Gewoon' aan de wet voldoen was niet goed genoeg, dus hebben we iets groters op touw gezet en dat blijkt tegen te vallen.
Dan vraag ik me af, waarom moest het zo hoogdravend ?
Vanuit het belang van de gebruiker en voor de lange termijn van Tweakers. Ik kan helaas nog niet concreter worden omdat ik dan het risico loop een belofte te doen waarvan ik nog niet weet of we die kunnen waarmaken.
Bedoel je hier dan te zeggen dat die tijdelijke oplossing een beetje meer wettelijk juist is maar eigenlijk nog steeds niet ? Want 'meer recht doen aan het wettelijke kader' is niet 'conform het wettelijke kader'.

We komen wel met een tussenoplossing die geen echte oplossing is.
De (tijdelijke) oplossing waarmee we komen is wettelijk, had er niet 'meer recht doen aan' moeten neerzetten, dat schept verwarring.
Na twee jaar kan 'relatief korte tijd' echt van-al-les betekenen. In elk geval niet op absoluut korte termijn want het is relatief. Dat je geen datum kunt geven snap ik wel maar in deze volzin zeg je feitelijk gewoon, nouja, niks.
Dat klopt helaas, ik wil geen verwachtingen creëren die we daarna niet kunnen waarmaken, maar korte termijn is, ook al moet ik 'm relatief noemen, eerder weken/maanden dan bijvoorbeeld nog een half jaar.
Dat het natuurlijk ook om centen gaat snapt iedereen wel. Maar dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat 'de gebruiker op 1 staat' ? Uit alles proef ik dat de financiële haalbaarheid nummer 1 is. Dat is júist de reden dat die hypertoffe-op-de-markt-vooruitlopende oplossing er niet kwam. En als die relatief-snelle-oplossing dan nog steeds niet volledig aan de wet voldoet zou het wel helemaal een vertoning worden. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Dat is een interessant punt, we hebben er sowieso niets aan als we financieel de bietenbrug op gaan. Maar ik heb in mijn tekst bewust techniek én business gebruikt en ook in die volgorde. Het is echt een combinatie. Ik kan niet anders dan vragen of jullie ons nog wat tijd gunnen, hoezeer ik ook begrijp dat dit frustratie oplevert. Het is overigens natuurlijk niet zo dat ik de calls maak als het om dit topic gaat, maar als MT lid ben ik zeker medeverantwoordelijk. Ik ben daarnaast de laatste die puur financieel gedreven is, ook al doet mijn functienaam wellicht iets anders vermoeden 8)7 .

Ik geloof er heilig in dat een duurzame toekomst van Tweakers altijd begint bij het belang van de gebruikers. En dit moeten we dus als de sodemieter fixen, liever gisteren dan vandaag.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:13:

Ik geloof er heilig in dat een duurzame toekomst van Tweakers altijd begint bij het belang van de gebruikers. En dit moeten we dus als de sodemieter fixen, liever gisteren dan vandaag.
Nee dus. Als het belang van de gebruikers echt voorop staat, zoalsje hier betoogt, dan was dit al jaren geleden, in ieder geval kort na 8 maart 2019, gefixt. Dat is niet gebeurd, ondanks vele .plans, sprints, redesigns, ontwikkelingen en jaren aan gebruikte devtijd.

07-03-2019: Autoriteit Persoonsgegevens zegt "mag niet".
07-03-2019: Interpretatieverschillen zijn er wel.
08-03-2019: reviews: Cookiemuur mag niet meer. Wat nu?

06-05-2020: nieuws: Europese toezichthouders: cookiemuur is niet toegestaan
12-05-2020: Ook @Arnoud Engelfriet wijdt er een blogpost aan, waarin hij aangeeft dat een cookiewall nooit een sterk verhaal was; iets waarvan hij in de rtl nieuws bron nog zeker niet overtuigd leek.

[Voor 4% gewijzigd door Bundin op 12-02-2021 18:38]

I like bacon!

• Tuintje

Tuintje

Grvy schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:40:
@Tuintje sorry, maar "schreeuwende" gebruikers? we hebben het over een topic van 5 pagina's met in vergelijking een handjevol gebruikers. Dat is heel wat anders dan bijv het Plus topic wat veel meer teweeg brengt.

Even puur naar mezelf kijkend zal het mij echt niet boeien. Ik vind die hele wetgeving kansloos en irritant.

Ben het eens dat Tweakers zich aan de wet moet houden maar zo belangrijk is het gewoon niet en daarnaast zoals ik al eerder zei is de toezichthouder gewoon een blaffende hond zonder capaciteit.

Risico wordt dan sneller genomen zo werkt de wereld nou eenmaal. Hoe moeilijk dat ook te accepteren is.
Je kan het ook anders zien, denk ik, dat de 'schreeuwende Tweaker' de moed al opgegeven heeft en zich of er bij neerlegt, zoals jij, of... ja of wat? Je hebt geen keus hé. Het is accepteren of elders je heil zoeken.

Overigens is privacy altijd belangrijk. Die cookie regels zijn er mee verbonden.

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:17
Scenario: Directie Tweakers blijft in opdracht gewoon net zolang rekken en wachten totdat er EU jurisprudentie is op kosten van anderen en diverse rechtszaken aan de horizon verschijnen wat tot financiële en nog meer imago schade kan leiden zodat de adverteerders zich terug trekken en tracking inkomsten te veel gaan dalen, DPG Legal doet nog een plasje over haalbaarheid, aandeelhouders morren, er gaat er een blabla (non-technisch) marketing communiqué van DPG uit naar alle tentakels met een “we conformeren ons aan het (nieuwe) minimale” en glas, plas, was.

Er wordt niet bewogen, dat kost geld, uiteindelijk zal de wal het schip keren.

U bent het product.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:06

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We vragen je niet om een mooier verhaal. We vragen je om aan de wet te voldoen, waar jullie al twee jaar de tijd voor hebben genomen (over geduld gesproken!) en daarna nog steeds niet willen committen aan een tijdlijn. Waarom staat Tweakers boven de wet?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:59
@Bart Zoetmulder kan je eens uitleggen wat er op tegen is om direct komende week de cookie-muur uit te zetten? Dus niet een andere mooiere betere oplossing, maar gewoon per direct geen cookie-muur?

Wat valt er dan om? Wie worden er boos en om welke reden?

Wellicht dat er hier dan meer begrip komt voor de keuzes.

• Joesv
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01-03 23:46
Grvy schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:40:

Dit is niet het eerste topic hierover, zie:
Illegaal cookiebeleid van Tweakers
Hoe is de stand van zaken mbt Cookie Wall op Tweakers?
Adr01 in "Voldoet Tweakers.net niet aan AVG/GDPR?"
Cookiewall op tweakers, dat mag toch niet?

Daarnaast zie je dat het vaak aangehaald wordt wanneer er weer en artikel geschreven wordt over cookies / cookiewalls.

De toezichthouder mag nog zo weinig doen, het neemt niets weg van het feit dat het gewoon niet klopt met de wet. Zoals ook vaak genoeg door Tweakers zelf in een artikel aangehaald wordt.

• Tuintje

Tuintje

vanaalten schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:08:
@Bart Zoetmulder kan je eens uitleggen wat er op tegen is om direct komende week de cookie-muur uit te zetten? Dus niet een andere mooiere betere oplossing, maar gewoon per direct geen cookie-muur?

Wat valt er dan om? Wie worden er boos en om welke reden?

Wellicht dat er hier dan meer begrip komt voor de keuzes.
Simpel en het is eerder gezegd: verdienmodel. Jij bent letterlijk het product op Tweakers voor de adverteerders. Tweakers/DPG verdienen hun centen aan jou privacy met tracking tools en illegale cookies en jouw personalia.

En dat is er op tegen een zoals de wet voorgeschreven cookiewall te implementeren op Tweakers.

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17:26
Tja, ik ben ondertussen al een jaar bezig met elke maand hier een klacht in te dienen tegen Tweakers/DPG, maar ze blijven zich niets van aantrekken blijkbaar:
https://autoriteitpersoon...n/klacht-melden-bij-de-ap
Misschien als meer mensen het doen.
Ik vind het echt niet kunnen dat een technologiesite zich 2 jaar niet aan de wet houdt, en na 2 jaar nog niet met een tijdlijn kan komen, maar wel tijd heeft om gebruikers nog meer geld af te troggelen door premium/plus te introduceren.
Misschien mooi punt om als gebruikers te maken: niemand neemt plus tot Tweakers zich volledig aan de wet houdt.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:38
...

[Voor 98% gewijzigd door Gomez12 op 16-02-2021 23:40]

• Danny
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 25-02 06:50

Danny

Don't Blink!

Mschamp schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:15:
Tja, ik ben ondertussen al een jaar bezig met elke maand hier een klacht in te dienen tegen Tweakers/DPG, maar ze blijven zich niets van aantrekken blijkbaar:
https://autoriteitpersoon...n/klacht-melden-bij-de-ap
Misschien als meer mensen het doen.
Ik vind het echt niet kunnen dat een technologiesite zich 2 jaar niet aan de wet houdt, en na 2 jaar nog niet met een tijdlijn kan komen, maar wel tijd heeft om gebruikers nog meer geld af te troggelen door premium/plus te introduceren.
Misschien mooi punt om als gebruikers te maken: niemand neemt plus tot Tweakers zich volledig aan de wet houdt.
Tja, ik ben zelf niet zo van het klikken, maar wat tweakers doet is niet alleen verre van netjes en illegaal, het neigt ook nog eens naar een vorm van concurrentievervalsing. Ze kunnen users nu verplichten alles maar te accepteren omdat ze anders gewoonweg niet op de site komen, waar alle concurrerende sites al lang en breed aan de wet hebben moeten voldoen en dus veel users moeten toelaten zónder tracking cookies en aanverwante vormen van tracking omdat die de tracking eenvoudigweg weigeren.
De AP heeft het nu nog druk, maar hopelijk krijgen ze snel dat extra personeel en zal - eveneens op straffe van een dwangsom zoals andere sites die eis ook kregen - tweakers op zeer korte termijn zich net als iedereen ook gewoon aan de wet moeten houden.
Maar eerlijk gezegd vind ik het nogal schandalig dat een site als tweakers dit al jaren aan z'n laars lapt.

Sony RX10M4 + Sony A7R-III + FE 28mm f2.0 + FE 12-24 f/4G + FE24-105 f/4G + Zhongyi Mitakon 50mm F/0.95

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True