Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik heb niets uitgeschakeld dus dat kan het niet zijn. Ik heb gisteren wel wat apps geïnstalleerd, maar verder ook niet echt wat bijzonders.Joaaaa schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:38:
[...]
Ik heb in de apps alle Facebook (Installer, Manager, Services) apps uitgeschakeld een paar uurtjes eerder. Voor de rest totaal geen speciale dingen gedaan. Jij toevallig hetzelfde? Kwestie van het probleem misschien te vinden
Edit: Ik testte op de helderheid helemaal uit. Wanneer ik het schuifje vervolgens weer iets hoger zet zo rond de 40/50% wordt het scherm idd een beetje groenig. Maar nogmaals ik zie eigenlijk niet in hoe dit in dagelijks normaal gebruik een probleem zal moeten zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Tweakriez op 06-08-2020 20:47 ]
Maar goed is het niet. Ik zou geen risico willen lopen en zeker omruilen voor een andere. Dat het een iets goedkopere telefoon is mag geen reden zijn.Tweakriez schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:25:
Toen ik net op zoek ging kon ik wel wat groen/paars achtige gloed vinden op een grijze achtergrond in Chrome. Maar ik vind het geen dealbreaker eerlijk gezegd. Hoe vaak ga ik met een dergelijke lage helderheid op een grijs scherm kijken,? Precies. Als het een toestel van 800 euro was had ik waarschijnlijk wat meer gezicht naar perfectie maar ik ben verder echt heel tevreden over het toestel tot nu toe. Alles werkt vooralsnog lekker vloeiend en veel meer clean als de Xiaomi.
Edit: Ik testte op de helderheid helemaal uit. Wanneer ik het schuifje vervolgens weer iets hoger zet zo rond de 40/50% wordt het scherm idd een beetje groenig. Maar nogmaals ik zie eigenlijk niet in hoe dit in dagelijks normaal gebruik een probleem zal moeten zijn.
Dat het scherm op deze manier wat verkleurt lijkt mij inherent aan de scherm techniek toch? Het gaat puur om grijs, van 0 naar rond de 50%.Pierre_nr1 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:07:
[...]
Maar goed is het niet. Ik zou geen risico willen lopen en zeker omruilen voor een andere. Dat het een iets goedkopere telefoon is mag geen reden zijn.
Ik heb zelf een Oneplus 8 Pro maar daar is geen groen op te bekennen, en zo hoort het ook.Tweakriez schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:08:
[...]
Dat het scherm op deze manier wat verkleurt lijkt mij inherent aan de scherm techniek toch? Het gaat puur om grijs, van 0 naar rond de 50%.
Maar, het is puur mijn mening. Ieder moet dit voor zich weten.
[ Voor 8% gewijzigd door Pierre_nr1 op 06-08-2020 21:14 ]
In combinatie met met sim only en mobiel in 1x afbetalen.Vitoo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:56:
[...]
Hoe krijg je dat voor 336 euro via T-Mobile? Wanneer ik op hun site kijk kan ik het toestel alleen in combinatie met een abbo halen maar niet los.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Toestel gaat sowieso toch maar twee jaar mee (qua security updates)?
Ik zie de Nord niet tussen de toestellen staan die je kan kiezen in combinatie met sim-onlyOekol schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:31:
[...]
In combinatie met met sim only en mobiel in 1x afbetalen.
Je moet het net ff anders aanvliegen, dus kiezen voor telefoon + abonnement. Bij maandtermijn kies je dan vervolgens voor het toestel voor de optie om het in 1 keer te betalen. Als je dus bijv. het unlimited abonnement pakt dan kom je zelfs op een toestelprijs van € 316. Vervolgens betaal je dus maandelijks enkel je sim kosten, en je hebt verder geen lening/kredietregistratie etc.Vitoo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:48:
[...]
Ik zie de Nord niet tussen de toestellen staan die je kan kiezen in combinatie met sim-only,|
Zo heb ik zelf deze week ook de Nord aangeschaft.
[ Voor 4% gewijzigd door Cujo74 op 06-08-2020 23:03 ]
https://www.t-mobile.nl/oneplus/nordVitoo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:48:
[...]
Ik zie de Nord niet tussen de toestellen staan die je kan kiezen in combinatie met sim-only,|
@Cujo74 die 316 krijg in niet alles geprobeerd qua gb's beide unlimited blijft 336 euro?
[ Voor 15% gewijzigd door Oekol op 06-08-2020 23:37 ]
Ik zal morgen hier eens wat foto's plaatsen op verschillende percentages. Ik vind het zelf namelijk meevallen. Ik krijg uiteindelijk op een enkel percentage van de schuifbalk een klein beetje groenig beeld maar dat lijkt meer een kwestie van het back light wat op een enkele percentage iets anders doorkomt.Pierre_nr1 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:10:
[...]
Ik heb zelf een Oneplus 8 Pro maar daar is geen groen op te bekennen, en zo hoort het ook.
Maar, het is puur mijn mening. Ieder moet dit voor zich weten.
Wel moet ik zeggen dat ik veel meer van Oled had verwacht. Ik bedoel de notificatie balk en menu's zijn zwart ja. Maar de rest "popt" niet echt ofzo. Mijn vorige toestellen met LCD vond ik niet echt minder ofzo.
Via Belsimpel, vreemd genoeg is korting daar hoger dan rechtstreeks bij t-mobileOekol schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:34:
[...]
https://www.t-mobile.nl/oneplus/nord
@Cujo74 die 316 krijg in niet alles geprobeerd qua gb's beide unlimited blijft 336 euro?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Gewoon niet naar @Pierre_nr1 luisteren en genieten van je nieuwe toestel. Zoals je zelf al zei je merkt het niet/nauwelijks bij normaal gebruik en dit verschijnsel komt gewoon bij veel AMOLED schermen voor. Als je aan dat omruilen gaat beginnen kan je ook een toestel krijgen waarbij het erger is of misschien weer een ander probleem heeft.Tweakriez schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:40:
[...]
Ik zal morgen hier eens wat foto's plaatsen op verschillende percentages. Ik vind het zelf namelijk meevallen. Ik krijg uiteindelijk op een enkel percentage van de schuifbalk een klein beetje groenig beeld maar dat lijkt meer een kwestie van het back light wat op een enkele percentage iets anders doorkomt.
Wel moet ik zeggen dat ik veel meer van Oled had verwacht. Ik bedoel de notificatie balk en menu's zijn zwart ja. Maar de rest "popt" niet echt ofzo. Mijn vorige toestellen met LCD vond ik niet echt minder ofzo.
Met de stand "levendig" bij schermkalibratie zouden de kleuren toch wel moeten "poppen". Ik ben daar zelf geen fan van en dus gebruik ik altijd "natuurlijk" of sRGB voor kleurechtheid.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Bedankt! Dit was het laatste zetje dat ik nodig had. Heb zojuist de Nord besteld.DarknessFood schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:42:
[...]
Zelf kom ik van een OP5T af en de kwaliteit van de camera's is echt stuuuuuuuuukken beter. Misschien geen flagship of Pixel niveau, maar als je nu een 5T gewend bent ga je genieten van de camera's.
Zo is het, gewoon accepteren dat het scherm niet goed is.Laguna schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:48:
[...]
Gewoon niet naar @Pierre_nr1 luisteren en genieten van je nieuwe toestel. Zoals je zelf al zei je merkt het niet/nauwelijks bij normaal gebruik en dit verschijnsel komt gewoon bij veel AMOLED schermen voor. Als je aan dat omruilen gaat beginnen kan je ook een toestel krijgen waarbij het erger is of misschien weer een ander probleem heeft.
Met de stand "levendig" bij schermkalibratie zouden de kleuren toch wel moeten "poppen". Ik ben daar zelf geen fan van en dus gebruik ik altijd "natuurlijk" of sRGB voor kleurechtheid.

@Tweakriez Neem in ieder geval even contact met Belsimpel op, dat kan nooit kwaad.
[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 07-08-2020 08:09 ]
Vertel? Als het goed is niet ik keek daar en bijbetalen was duurder. T-mobile gebruikt de inkoopprijs voor hun als telefoonprijs bij de Oneplus Nord werd mij verteld. Hoe heb je hem samengesteld bij Belsimpel?Cujo74 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:26:
[...]
Via Belsimpel, vreemd genoeg is korting daar hoger dan rechtstreeks bij t-mobile
Meer mensen last van?
Buiten nog niet getest.
Misschien stomme vraag, maar weet je zeker dat je niet je vinger in de buurt houdt van de camera? Daar krijgen veel mensen (o.a. mijn moeder) vaak rode vlekken van in de bovenhoek.satshow schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:13:
Ik merk af en toe een rode schaduw bij een foto. Dat heeft de galaxy A71 ook van de vrouw ook. Dat zijn binnen foto's.
Meer mensen last van?
Buiten nog niet getest.
Als je flits gebruikt kan het zelfs reflectie zijn van je vinger.
Anders weet ik niet wat je bedoelt met 'rode schaduw' en heb je wellicht een voorbeeld?
Verder ben ik echt enorm tevreden over de ervaring tot nu toe. De haptische feedback tijdens het typen vind ik ook fijn bij dit toestel. Wat ik helemaal fijn vind is de mogelijkheid om te dubbel tikken om het scherm te sluiten.
Ik dacht overigens eerst altijd dat de bovenste balk bij chrome zwart was bij het donkere thema... Nu bij het amoled scherm zie ik dus dat dit grijs is... Wel jammer
[ Voor 47% gewijzigd door Tweakriez op 07-08-2020 08:36 ]
Note 9 krijgt minimaal 3 jaar maandelijks beveiligingsupdates ondersteuning van Samsung, waarbij 2 Android versie upgrades. Meestal gevolgd met een 4de jaar kwartaal updates.adbosch schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:45:
Kan iemand me iets vertellen wat ik ga merken als ik overstap van een Note 9 (2 jr oud) naar de Nord? Zouden bv de foto's een stuk slechter zijn? Minder fraaie schermweergave? Ik heb geen idee wat me staat te wachten. Maar de Note 9 wordt binnenkort niet meer voorzien van beveiligingspatches en dat voelt niet fijn. Maar ik heb geen zin om weer de hoofdprijs te betalen voor een Note 20, die niet eens erg goed ontvangen wordt.
Toestel gaat sowieso toch maar twee jaar mee (qua security updates)?
Hier de Nord er naast gezet, die krijgt ook 2 versie en 3 jaar beveiligingsupdates:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1589324;1233507/
Maar denk dat je het beste in aankoopadvies forum de vraag kunt stellen wat te doen.
Aankoopadvies Tablets en Telefoons
Dit zou de link moeten zijn: Belsimpel-NordOekol schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 06:57:
[...]
Vertel? Als het goed is niet ik keek daar en bijbetalen was duurder. T-mobile gebruikt de inkoopprijs voor hun als telefoonprijs bij de Oneplus Nord werd mij verteld. Hoe heb je hem samengesteld bij Belsimpel?
Verlenging voor 2 jaar, met nieuw nummer kom je op € 297, maar dan weer wel € 25 aansluitkosten
:strip_exif()/f/image/wAymW1vBHA6eC4jQR39qnBvX.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke provider heb je?Beta schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:48:
Vanmorgen zag ik ineens de VoWifi icoon.
Gisteren op hetzelfde wifi netwerk niet...
[Afbeelding]
[YouTube: Oneplus OFFICIAL Always On Display ( AOD ) Video]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Bij mij kan ik het niet aanzetten in het menu, terwijl Tele2 het wel zou moeten ondersteunen volgens hun klantenservice.Beta schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:48:
Vanmorgen zag ik ineens de VoWifi icoon.
Gisteren op hetzelfde wifi netwerk niet...
[Afbeelding]
Vodafone (2x; prive en zakelijk)
Ik heb wel de optie voor Wifi Calling (enhanced communication).Kyhfin schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:22:
[...]
Bij mij kan ik het niet aanzetten in het menu, terwijl Tele2 het wel zou moeten ondersteunen volgens hun klantenservice.
Daar zou ook de optie voor VoLTE moeten staan, die staat er dus niet, maar het icoon geeft het wel.
Vraag me wel af of het ook écht VoLTE is of net zoals als 5G bij Vodafone, beetje fake.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Is Android Auto te gebruiken?
Ik heb diverse OP's gehad (momenteel de 6t) een gebruik twee Sims.
Weet dat Android Auto standaard is geïnstalleerd, maar krijg hem niet opgestart.
Weet iemand of het met de Nord wel lukt!
Groet,
Hans
.
Hoi Hans, ik heb Android Auto net werkend gekregen in mijn auto (Hyundai Tucson) op mijn Oneplus Nord. USB kabel aansluiten en de applicatie startte op op de telefoon, en na wat vragen kwam de melding Android Auto inschakelen aan de kant van de auto, dat gedaan, en ik kon navigeren via Google Maps, muziek afspelen via Youtube Music, allemaal vanaf de telefoon via het console van de auto, dus het werkt.revenge schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:35:
Hallo,
Is Android Auto te gebruiken?
Ik heb diverse OP's gehad (momenteel de 6t) een gebruik twee Sims.
Weet dat Android Auto standaard is geïnstalleerd, maar krijg hem niet opgestart.
Weet iemand of het met de Nord wel lukt!
Groet,
Hans
.
Bij mijn OnePlus 7 kan ik die icoontjes uitzetten bij:okkie001 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:35:
[Afbeelding]
Ik heb de zelfde icoontjes eigenlijk al van af woensdag toen het toestel binnen kwam
Ik zelf zit bij Vodafone in de regio Heerhugowaard
Instellingen > Scherm > Statusbalk > Pictogrambeheerder
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Jazeker, dual sim met 2 keer KPN.revenge schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:42:
Heb je er ook twee Sims in zitten? Dit is voor mij elke keer het probleem.
Huh, dus de OP Nord heeft 5G bij Vodafone out of the box?okkie001 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:35:
[Afbeelding]
Ik heb de zelfde icoontjes eigenlijk al van af woensdag toen het toestel binnen kwam
Ik zelf zit bij Vodafone in de regio Heerhugowaard
Jup. Ik heb er niets voor hoeven doen. Het icoon dan he.Upbeat schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:01:
[...]
Huh, dus de OP Nord heeft 5G bij Vodafone out of the box?
Of de verbinding ook echt 5G is kunnen we een lange discussie over voeren.
[5G - mobiel netwerk] Ervaringen & Discussie
[ Voor 9% gewijzigd door Beta op 07-08-2020 11:12 ]
Alles is up to date. Telefoon ook al herstart, WiFi aan/uit etc.
Iemand de goude tip?
Nee --> CLB in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"Upbeat schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:01:
Huh, dus de OP Nord heeft 5G bij Vodafone out of the box?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Waarschijnlijk wordt Whatsapp op de achtergrond gesloten om batterij te sparen, dat gebeurt nogal aggressief in OxygenOS lijkt het. Wat je kan proberen is naar Settings > Whatsapp zoeken > Advanced > Battery Optimisation > Don't optimise.Aardappelbakker schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:45:
Ik heb sinds ik de Nord heb erg veel last van dat Whatsapp web geen verbinding heeft met de telefoon.
@Aardappelbakker02Sjoerd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:49:
[...]
Waarschijnlijk wordt Whatsapp op de achtergrond gesloten om batterij te sparen, dat gebeurt nogal aggressief in OxygenOS lijkt het. Wat je kan proberen is naar Settings > Whatsapp zoeken > Advanced > Battery Optimisation > Don't optimise.
En zou het helpen Whatsapp te locken via het multitask menu? Dan zou ie volgens mij niet meer gesloten moeten worden.
(omhoog swipen tot dat je multitask menu ziet. Dan whatsapp ingedrukt houden totdat contextmenu verschijnt)
Geprobeerd, maar werkte nog niet helemaal02Sjoerd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:49:
[...]
Waarschijnlijk wordt Whatsapp op de achtergrond gesloten om batterij te sparen, dat gebeurt nogal aggressief in OxygenOS lijkt het. Wat je kan proberen is naar Settings > Whatsapp zoeken > Advanced > Battery Optimisation > Don't optimise.

Na dit ook gedaan te hebben, draait het als een zonnetjeBeta schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:54:
[...]
@Aardappelbakker
En zou het helpen Whatsapp te locken via het multitask menu? Dan zou ie volgens mij niet meer gesloten moeten worden.
(omhoog swipen tot dat je multitask menu ziet. Dan whatsapp ingedrukt houden totdat contextmenu verschijnt)
Thanks beide!
Ah, ik dacht dat het alleen bij T-Mobile het geval was.
Ja en hogere kosten per maand. Ik heb 18, 50 euro per maand voor 7gb internet en onb bellenCujo74 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:47:
[...]
Dit zou de link moeten zijn: Belsimpel-Nord
Verlenging voor 2 jaar, met nieuw nummer kom je op € 297, maar dan weer wel € 25 aansluitkosten
[Afbeelding]
Uiteraard,voor niks gaat de zon op. Maar de vraag was hoe ik aan die prijs was gekomen, ik had ook al aangegeven dat het icm unlimited was. Dat dat niet voor iedereen de beste optie is is een andere discussieOekol schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:47:
[...]
Ja en hogere kosten per maand. Ik heb 18, 50 euro per maand voor 7gb internet en onb bellen
ik las verkeerd, dacht dat je 5gb had gekozen. Maar het is 5G internet. Weet ff niet hoeveel onbeperkt internet is via tmobile zelf, als dat hetzelfde is is het zeker een goeie deal inderdaad.Cujo74 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:05:
[...]
Uiteraard,voor niks gaat de zon op. Maar de vraag was hoe ik aan die prijs was gekomen, ik had ook al aangegeven dat het icm unlimited was. Dat dat niet voor iedereen de beste optie is is een andere discussie
Ik wil daar toch even op inhaken. Heb zojuist het zelfde scherm in het engels gezien en de 4G staat aangegeven bij Voice netwerk, oftewel terugschakelen naar 4G tijdens belletjes.
4G en NR staat eronder en NR is 5G zoverre ik begrijp!
nieuws: Diverse telefoons tonen 5g-icoon bij 4g-verbinding in Nederland - update

Hieronder van de kat.Kyhfin schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:33:
[...]
Misschien stomme vraag, maar weet je zeker dat je niet je vinger in de buurt houdt van de camera? Daar krijgen veel mensen (o.a. mijn moeder) vaak rode vlekken van in de bovenhoek.
Als je flits gebruikt kan het zelfs reflectie zijn van je vinger.
Anders weet ik niet wat je bedoelt met 'rode schaduw' en heb je wellicht een voorbeeld?
:strip_exif()/f/image/c7fWOQvquaLbdASYmcCY1uU7.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je foto gemaakt met de standaard camera app? Gewone fotostand en geen nachtmodus? Je kan ook filters instellen (met 3-bolletjes) dus zou ik ook even naar kijken.
Wel apart. Ik heb zoiets niet op mijn telefoon. Ook vind ik de foto zeker niet scherp vergeleken met de mijne moet ik zeggen. Staat hij wellicht niet op de standaard camera (ultrawide of macro)?
Ik kijk straks even.Kyhfin schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:22:
Oké, je bedoelt die paarse gloed aan de rechterkant die je ook ziet op de deken en de kat?
Heb je foto gemaakt met de standaard camera app? Gewone fotostand en geen nachtmodus? Je kan ook filters instellen (met 3-bolletjes) dus zou ik ook even naar kijken.
Wel apart. Ik heb zoiets niet op mijn telefoon. Ook vind ik de foto zeker niet scherp vergeleken met de mijne moet ik zeggen. Staat hij wellicht niet op de standaard camera (ultrawide of macro)?
Waar moet ik ergens zijn voor dat multitask menu? Kan het niet vinden.Beta schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:54:
[...]
@Aardappelbakker
Recente apps, met gestures is dat swipe omhoog (van onderrand) en vasthouden. En dan op whatsapp lang ingedrukt houden en kiezen voor 'Lock'.satshow schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:10:
[...]
Waar moet ik ergens zijn voor dat multitask menu? Kan het niet vinden.
Zijn er mensen hier die wat ervaring hebben wat betreft het retourneren van producten bij BelSimpel?
Cujo74 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:47:
[...]
Dit zou de link moeten zijn: Belsimpel-Nord
[Afbeelding]
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ja, dat heet Parralel Apps.Rob schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:54:
Werken dual apps (zoals 2x Whatsapp) ook op deze telefoon?
Dat zou echt letterlijk aan alles kunnen liggen. Je gaat natuurlijk steeds meer apps downloaden en weer installeren en sommige gebruiken dan om te initialiseren veel batterij of überhaupt veel achtergrond processen. Ik zit nu gemiddeld steeds rond de 5 uur screen on time. Vind 't prima. Doe er twee dagen mee met de telefoon.Tweakriez schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:01:
Had vanochtend het idee dat mijn batterij wel sneller als eerst naar beneden ging. Binnen een kwartier zat ik van 100 op 91% terwijl ik aan het browsen was en scherm helderheid op automatisch had. Wellicht iets op de achtergrond in het Android systeem, maar bij het batterij overzicht zag ik alleen Chrome staan.
Meer zelfs:
:strip_exif()/f/image/e6dgigNc73E7MxfnSI9MvpbH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Oekol op 08-08-2020 08:19 ]
Is het dan dat je muziek streamt die lokaal staat op je telefoon? Het kan namelijk ook een issue zijn met je data verbinding, je hebt bijvoorbeeld 5G erbij gekregen wat in de kinderschoenen staat, dus de data kan ook haperen, het hoeft niet de bluethooth te zijn.__Koen__ schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:43:
Ik heb de Nord nu een paar dagen, 2x naar werk gereden op de scooter met een Bluetooth koptelefoon (bose qc35-ii). Met mn oude toestel (5T) vrijwel nooit problemen gehad met Bluetooth, bij de Nord in een tijdsbestek van zon 15 minuten zeker 10x gehad dat audio een soort 'skipte', nog geen seconde vooruit. Hoop dat dit een kinderziekte is die ze nog kunnen oplossen want het is net irritant genoeg om je er aan te ergeren..
Ik stream inderdaad muziek via spotify, niet lokaal. Zojuist met hele simpele xiaomi draadloze oordopjes naar werk gereden en geen problemen ondervonden. Erg raar.swhnld schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:53:
[...]
Is het dan dat je muziek streamt die lokaal staat op je telefoon? Het kan namelijk ook een issue zijn met je data verbinding, je hebt bijvoorbeeld 5G erbij gekregen wat in de kinderschoenen staat, dus de data kan ook haperen, het hoeft niet de bluethooth te zijn.
Het kan gewoon pech geweest zijn.__Koen__ schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:41:
[...]
Ik stream inderdaad muziek via spotify, niet lokaal. Zojuist met hele simpele xiaomi draadloze oordopjes naar werk gereden en geen problemen ondervonden. Erg raar.
Er is een verschil in Bluetooth versie tussen de Nord (5.1) en 5T (5.0) https://tweakers.net/pric.../1589324;1107679;1088625/
Je kunt proberen de Bose te resetten:
https://www.bose.nl/nl_nl/support/article/product-reset.html
En anders dit nog:
https://www.soundguys.com...quietcomfort-35-ii-36217/
Thanks, ga ik morgen proberen!swhnld schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:55:
[...]
Het kan gewoon pech geweest zijn.
Er is een verschil in Bluetooth versie tussen de Nord (5.1) en 5T (5.0) https://tweakers.net/pric.../1589324;1107679;1088625/
Je kunt proberen de Bose te resetten:
https://www.bose.nl/nl_nl/support/article/product-reset.html
En anders dit nog:
https://www.soundguys.com...quietcomfort-35-ii-36217/
Was met een QC oplader van anker.
Geen screenshot gemaakt.
Dat kan kloppen. Even kijken onder instellingen - batterij - geoptimaliseerd opladen.Beta schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:59:
Ik was gisteravond aan het opladen en bij 80% kreeg ik de melding dat...
Voor zover ik begreep zal deze vooral bij het laden in de nacht leren wanneer je de telefoon meestal weer in gebruik neemt en dan die laatste 20% bijladen voor het opstaan. Maar ik kan het verkeerd begrepen hebben.satshow schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:56:
Wat is de meerwaarde van die batterij optie? Word deze dan niet meer tot 100% volgeladen?
Dit zegt Oneplus er zelf over :satshow schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:56:
Wat is de meerwaarde van die batterij optie? Word deze dan niet meer tot 100% volgeladen?
'OnePlus has always paid great attention to user's charging experience and battery health. We brought Dash charging technology equipped in OnePlus 3 and then provided the latest Warp 30T flash charger supporting charging speed and temperature control as well as the feature of playing while charging.
Recently, we have been working on a new feature named Optimized Charging, which is designed to defer the battery drain rate optimally without affecting the user experience.
What is Optimized Charging
The battery will be charged to 80% initially and suspend temporarily by using our “user sleep cycle detection” function. Your phone will start charging 100 minutes before your daily wake up time, first alarm or first event to 100% level.
This means it will stay at around 80% for most of the night, even though it is connected to the charger the whole time. The OnePlus will then finish charging and should hit 100% just as you take it off the charger to get on with your day. After a few weeks, it will learn that you consistently wake up and take your OnePlus off charge at 8 AM, for example.
How to use it
Open the setting app->tap Battery->turn on Optimized Charging to enable the feature, the phone will learn your daily routine and collect relevant data (which is stored on-device only).
When optimized charging is on active you can see this on the Battery icon. And a muted notification will be displayed in the drop-down notification to help users understand this state and to provide a toggle to end this state (resume charging). If you want your phone to charge to 100% immediately, you can disable Optimized Charging by tapping the "Continue Charging" button in the drop-down notification.
What about Charging experience in the future
In the future, we will continue to improve OnePlus' in-depth sleep detection capability in unconventional sleep times, such as staying up late on weekends, recognition when changing time zones, etc. We hope to optimize your charging experience on and on.
As always, if you have any questions and suggestions about our products, please feel free to get back to us by attaching your feedback in this post or via the Community app. We are always in relentless pursuit of better products!'
Ze willen het blijkbaar op Samsungs interface laten lijken... Weet niet of dat wel zo positief is... Ze pretenderen toch zo veel mogelijk een stock ervaring te willen geven?
Dan verpats ik deze en koop ik wat anders. Dan scheiden onze wegen helaas. Not kidding, maar ik koop geen Samsung vanwege hun kermisinterface en juist OnePlus vanwege hun "stock" ervaring. Kan niet met die keuze leven.Tweakriez schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:40:
https://androidworld.nl/a...eplus-android-11-teasers/
Ze willen het blijkbaar op Samsungs interface laten lijken... Weet niet of dat wel zo positief is... Ze pretenderen toch zo veel mogelijk een stock ervaring te willen geven?
Same here, maar ik kan het me bijna niet voorstellen.. I denk dat het na de keuze om Facebook crap toe te voegen aan de skin het wijzigen van de skin in een Samsung interface een doodsteek voor ze zou zijn.Ascathon schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:21:
[...]
Dan verpats ik deze en koop ik wat anders. Dan scheiden onze wegen helaas. Not kidding, maar ik koop geen Samsung vanwege hun kermisinterface en juist OnePlus vanwege hun "stock" ervaring. Kan niet met die keuze leven.
[ Voor 32% gewijzigd door Kyhfin op 08-08-2020 19:25 ]
Ik kan het me ook haast niet voorstellen. Wellicht voor een andere markt zoals Azië. Daar houden ze volgens mij juist wel van Miui achtige Skins. Ik bedoel dat zou een enorme U-turn zijn.Kyhfin schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:40:
Och dat zullen ze toch niet doen. Dan verliezen ze veel te veel klanten. Samsung destijds met hun comic sans achtige lettertype, wat lelijk was dat.
Haha ik vond de MIUI 12 skin ook wel fijn werken eigenlijk. Zoveel mensen, zoveel wensen.Tweakriez schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:28:
[...]
Ik kan het me ook haast niet voorstellen. Wellicht voor een andere markt zoals Azië. Daar houden ze volgens mij juist wel van Miui achtige Skins. Ik bedoel dat zou een enorme U-turn zijn.
Zeker, er zijn genoeg liefhebbers voor. Alleen OnePlus trekt een andere doelgroep aan. Mensen die juist een schone android ervaring willen. Zou raar zijn als ze dat ineens los zouden laten.Beta schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:03:
[...]
Haha ik vond de MIUI 12 skin ook wel fijn werken eigenlijk. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Exact. Als je bijna alle reviews kijkt is dat ook waar ze om geroemd worden, maar dat weten ze vast ook zelf wel.Tweakriez schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:15:
[...]
Zeker, er zijn genoeg liefhebbers voor. Alleen OnePlus trekt een andere doelgroep aan. Mensen die juist een schone android ervaring willen. Zou raar zijn als ze dat ineens los zouden laten.
Maar zoals Carl Pei die zo'n filmpje maakt waarbij hij de Nord in elkaar zet is echt wel omdat hij gek is op telefoons denk ik. Kan me niet voorstellen dat ze dan UI helemaal over de kop gooien. Meeste dingen in Android maken ze 'beter'.
Oekol schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:14:
[...]
Dat zou echt letterlijk aan alles kunnen liggen. Je gaat natuurlijk steeds meer apps downloaden en weer installeren en sommige gebruiken dan om te initialiseren veel batterij of überhaupt veel achtergrond processen. Ik zit nu gemiddeld steeds rond de 5 uur screen on time. Vind 't prima. Doe er twee dagen mee met de telefoon.
Meer zelfs:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/GTL5UipXi9GUZz7JGEuEcQl6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb via het reset menu de cache geleegd wat ik als tip had gelezen. Het lijkt nu een stuk beter te gaan.
@Klippy Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de brightness op niet-automatisch vastgesteld. Maakt niet uit of dit 100% of minder is. Als ik een app open, dan zakt de helderheid binnen een paar seconden weg. Ga ik terug naar homescreen, dan is de helderheid weer maximaal.Klippy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:39:
[...]
Ik moet zeggen dat ik er aan begin te wennen, dus het valt me ook iets minder op dan toen ik hem net had, maar het is nog steeds irritant.
Vind het raar dat ik er nergens een melding van kan vinden, als ik tijd heb wilde ik op het OnePlus forum eens posten. Kijken of ik er een filmpje van kan maken.
Heb jij ook een restore gedaan via Google van een andere telefoon toevallig? Was aan het denken of er ergens een setting is meegenomen die dit veroorzaakt. Misschien ver gezocht, maar omdat ik niemand anders zie klagen was dat mijn enige idee nog, want het lijkt mij geen hardware issue, daar is het te consistent voor.
[...]
De instelling maakt niks uit, net getest en in alle profielen hetzelfde. Het is de helderheid alleen, niet de kleuren.
Wat ik zie is dat wanneer ik een app open (maakt niet uit welke), de helderheid na 3 seconden wat omlaag gaat. Nog 3 seconden later gaat het nog ietsje verder omlaag.
Daarna lijkt de helderheid weer direct omhoog te gaan bij het verlaten van de app, want als ik naar een andere app ga (of dezelfde) dan zie je dat effect weer.
Ik had al gekeken of het een setting was in de launcher, dat die misschien extra helderheid toevoegt oid en de launcher helemaal gewiped qua data, maar dat helpt niet.
Ik heb er net een nieuw topic over geopend.
[ Voor 4% gewijzigd door Jammie op 09-08-2020 04:26 ]
Je hebt antwoord :Jammie schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 03:58:
[...]
@Klippy Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de brightness op niet-automatisch vastgesteld. Maakt niet uit of dit 100% of minder is. Als ik een app open, dan zakt de helderheid binnen een paar seconden weg. Ga ik terug naar homescreen, dan is de helderheid weer maximaal.
1.First of all, check Settings-Display-Adaptive brightness switch. If it's off, please switch it on.
2. Please try to use the device in a different light condition or environment.
3. Open [Settings]-[Display] to check whether Reading mode or Night mode is enabled.
4. If the issue still persist try to clear cache, back up all the data and flash to the latest OS version.
5.If actions above are not helpful, please contact OnePlus after-sale support.
Nu lees ik hier allemaal berichten over een Call recorder die geactiveerd moet worden via ADB.
Even een tip vanuit mijn kant, ik gebruikte Cube ACR om gesprekken op te nemen op de Nokia en door alle berichten hier dacht ik dat hij niet zou werken op de Nord maar hij werkt perfect.
Gewoon te downloaden uit de playstore en de gratis variant doet het prima als je geen behoefte hebt aan bv automatische backups.
Linkje naar de playstore: https://play.google.com/s...atalinagroup.callrecorder
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Op mijn S7 gebruikte ik altijd de Nova launcher en dat heb ik nu ook weer voor gekozen tijden het overzetten. I ik mis nu alleen nog de "all apps drawer". Op mijn samsung een icoontje met twee rijen met drie rondjes.Ik kan alleen maar een half scherm met de recente apps vinden. Ik vond dat altijd wel handig om door al je apps heen te scrollen (en ik heb nu toch ruimte zat). Is dat een Nova probleem? En is het verstandig om de Oneplus launcher te gebruiken? Wat zijn de grote voordelen van Oxygen of Android 10? Ik ken het laatste nog wel van de Oneplus 1 die ik eerder had maar heb nu nog geen grote verschillen ontdekt vergeleken met Samsung en Android 8..
Wat heb je zoal getuned?swhnld schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:27:
Ik heb ondertussen meer getuned en haal nu 3 dagen op 1 keer opladen, met Dual Sim en gisteren tripje over de grens met roaming aan:
[Afbeelding]
Oxygen is de naam van OnePlus's Android variant (buiten China). Dus het is niet of Oxygen of Android 10, als je een standaard OnePlus ROM gebruikt dan is dat Oxygen, de Android 10 variant van OnePlus. En inderdaad de meeste distributies lijken op elkaar, zeker als je niet de standaard launcher gebruikt.eskimojunk schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:15:
Ik heb een vraag over de Nova launcher. Komende van een Samsung S7 heb ik lang getwijfeld tussen de Samsung S20 en Oneplus Nord en vrijdag voor de laatste gekozen. Het is de blauwe 256GB geworden.
Op mijn S7 gebruikte ik altijd de Nova launcher en dat heb ik nu ook weer voor gekozen tijden het overzetten. I ik mis nu alleen nog de "all apps drawer". Op mijn samsung een icoontje met twee rijen met drie rondjes.Ik kan alleen maar een half scherm met de recente apps vinden. Ik vond dat altijd wel handig om door al je apps heen te scrollen (en ik heb nu toch ruimte zat). Is dat een Nova probleem? En is het verstandig om de Oneplus launcher te gebruiken? Wat zijn de grote voordelen van Oxygen of Android 10? Ik ken het laatste nog wel van de Oneplus 1 die ik eerder had maar heb nu nog geen grote verschillen ontdekt vergeleken met Samsung en Android 8..
Als je in Nova de all apps drawer kwijt bent geraakt kun je hem weer toevoegen, druk op lege plek van de launcher desktop, Widgets, Nova launcher sectie (meteen het bovenste), Nova actie naar plekje slepen, 'Applicatielade'.
Alles in Dark Mode, bijna alle meldingen geblokkeerd, alleen GPS opvragen als applicatie in gebruik is, fixed SIM voor data en bellen, geen always on display, effen zwarte kleur als achtergrond #000000, niet storen in nacht. Dat is het wel ongeveer.
Accu op het moment op 40% en meer dan 5 uur schermtijd op het moment.
De meldingen komen ook gewoon binnen. WhatsApp heb ik er nog niet opgezet, dat doe ik pas als mijn bookcase binnenkomt.
Foto's heb ik nog niet zoveel gemaakt, heb wel de Gcam mod geïnstalleerd. Moet nog alleen erachter komen hoe ik weet of er nieuwe updates zijn.
Welke instellingen gebruik jij? Ik heb van alles geprobeerd maar blijf alleen mezelf maar terughoren...puntje013 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:48:
Even een tip vanuit mijn kant, ik gebruikte Cube ACR om gesprekken op te nemen op de Nokia en door alle berichten hier dacht ik dat hij niet zou werken op de Nord maar hij werkt perfect.
Heb echter een duo simkaartje, haal dat kaartje uit mijn andere toestel en stop het in de Oneplus en kan gewoon bellen.
Nu stop ik het simkaartje in mijn andere telefoon en daar kon ik wel gebeld worden.
Kijk ik verder bij de instellingen bij de status daar zie ik bij Simkaartstatus gleuf 1 KPN staan. Echter daarboven bij telefoonnummer sleuf 1. Daar staat dat het nummer onbekend is. Hoort dat zo?
Of is ergens iets wat mis?
Nummer onbekend betekend dat de telefoon niet het nummer van de SIM kaart kan lezen. Heb ik ook op 1 van mijn SIM kaarten, zegt niets.satshow schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:52:
Net een vreemd iets meegemaakt. Ben gewoon bereikbaar via 4G, echter kon ik niet gebeld worden. Kaartje eruit gehaald, deed het nog steeds niet.
Heb echter een duo simkaartje, haal dat kaartje uit mijn andere toestel en stop het in de Oneplus en kan gewoon bellen.
Nu stop ik het simkaartje in mijn andere telefoon en daar kon ik wel gebeld worden.
Kijk ik verder bij de instellingen bij de status daar zie ik bij Simkaartstatus gleuf 1 KPN staan. Echter daarboven bij telefoonnummer sleuf 1. Daar staat dat het nummer onbekend is. Hoort dat zo?
Of is ergens iets wat mis?
Wat betreft zelfde SIM kaart die wel werkt in het ene en niet in andere toestel, even naar de winkel (of contact opnemen met de provider) denk ik, misschien leest de kaart niet goed of is er storing in het netwerk, of heb je een soort doorschakeling er op actief, of...
- voorbeeld wat ik eens gehad heb, telefoon met SIM kaart werkte wel thuis, maar niet elders in het land, bleek dat die gelockt bleef op de GSM mast bij mij in de buurt, kwam ik buiten bereik van die mast pakte geen andere mast het over. Na reset door de provider was het probleem weg.
- Ander voorbeeld, telefoongesprekken kwamen niet binnen, bleek iets mis te zijn met een duo sim doorschakeling. Via de doorschakel verwijder codes alles verwijderd en ging goed. https://www.kpn.com/servi...stellen/doorschakelen.htm
- Laatste voorbeeld wat ik ben tegengekomen, SIM kaart werkte wel in 1 toestel, niet in ander toestel. Nieuwe SIM kaart, en werkte in nieuwe toestel, stopte in oude, werkte ook, stopte in nieuwe, werkte niet meer, bleek iets kapot te zijn op oude SIM slot waardoor SIM kaart beschadigd raakte. Toen weer nieuwe gehaald en in nieuwe toestel laten zitten.
Nee ik heb het nog steeds en ook geen tijd gehad om een topic te openen.Jammie schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 03:58:
[...]
@Klippy Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de brightness op niet-automatisch vastgesteld. Maakt niet uit of dit 100% of minder is. Als ik een app open, dan zakt de helderheid binnen een paar seconden weg. Ga ik terug naar homescreen, dan is de helderheid weer maximaal.
Ik heb alles in jou topic al gedaan, maar het enige dat daar staat wat niet super voor de hand liggend is, is cache leegmaken, maar dat doet niks.
Laat het me weten als er wat uit komt of als je een oplossing hebt. Ik ga ook contact opnemen.
[edit]
Zo te zien zijn er inmiddels in het screen brightness topic al best wat mensen die hetzelfde probleem melden.
Dus ik heb me daar ook maar gemeld. Kijken of er wat mee gedaan wordt. Het is fijn als je niet de enige bent in elk geval. Geen zin een garantie procedure oid in te gaan, dit zal een software update kunnen fixen lijkt me.
Verder erg tevreden met het toestel namelijk, geen enkele andere display issues ontdekt ook.
[ Voor 23% gewijzigd door Klippy op 09-08-2020 20:16 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
LeonJ69 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:40:
[...]
Welke instellingen gebruik jij? Ik heb van alles geprobeerd maar blijf alleen mezelf maar terughoren...
![]() | ![]() |
Standaard instellingen volgens mij.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
CAMERA
Wetende dat ik mijn telefoon van camera Koning Google ging inruilen voor een OnePlus had ik enigzins een downgrade verwacht, maar ik ben oprecht blown away. Het kan zijn dat de Pixel 2 XL simpelweg alweer meer achterhaald is dan dat ik had verwacht, maar ik heb middag en avond met beide telefoons naast elkaar foto's geschoten ( was de omgedraaide volume button wel handig voor ) en vrijwel al de foto's vond ik beter op de Nord. De enige foto die ik minder vond was er een van een auto met daarvoor een gras velt. Het gras was bij de Pixel 2 veel groener, maar een simpele saturatie twist van een paar procent maakte de Nord weer gelijk met de Pixel.
Ik wil in het bijzonder even Astrophotography benoemen. Voordat ik de Nord had heb ik afgelopen week aardig wat sterren zitten fotograferen. Ik had verwacht dat dit niet zou werken met de Nord dus had al semi afscheid genomen. Met de Pixel 2 die dit via een latere update gekregen heeft is dit veel gekut. Stil zitten inzoomen grain opzoeken of weghalen, maar resultaat was er altijd wel, dacht ik! Ik heb dit zojuist geprobeerd met de Nord en zijn nacht mode en ik had dit nooit durven dromen. Veel sneller, veel minder zelf zoeken ( viewfinder toont tijdens schieten al scherper beeld ) en een heel bizar groot kwaliteit verschil in de positieve zin. Vervolgens nog geprobeerd een schot te maken van en de jacuzzi met kleur verlichting en de sterren en dit lukte in een keer!
:strip_exif()/f/image/gLfbSc3FjvZDTRbV1va2VWf8.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht er interesse zijn in Pixel 2 vs Nord kan ik ze hier uploaden. Weet niet wat Tweakers met de kwaliteit doet!
DISPLAY en SMOOTHNESS
Aller eerst even kort benoemen dat ik de telefoon, zoals verwacht, vele malen vlotter sneller en smoother vind aanvoelen. 90HZ of de processor ( denk het eerste ) maken alleen al het hoofdscherm veel minder stotterig. Heb een keer een korte freeze gehad binnen Whatsapp, maarja toen schoot in vollop in de zon acht foto's en stuurde deze direct door terwijl ze misschien nog in verwerking waren.
Dat ter zijde, er was een ding waar ik best bang voor was na de aankoop en dat was de brightness. Die vond ik op de Pixel 2 XL echt niet best en hoorde mensen hier al klagen over de Nord. Mocht je van een Pixel 2 komen, dan is het scherm absoluut veel feller. Duidelijk te lezen in de zon en binnenshuis vind ik persoonlijk de felste stand niet prettig.
GELUID
Nog een kleine downgrade vond ik de speaker. Ik ben nu van Front facing speakers naar een mono naar beneden kijkend speakertje gegaan. Op zich valt het verschil me mee. Ik switchste tijdens het instellen van de Nord tussen mijn oude en nieuwe telefoon met de F1 stream ( Go Max! ) en dacht een keer bij mijzelf, wel fijn die front facing speakers, en toen keek ik dus via de Nord 😅😂.
Toch ben ik wat betreft die speakers met een ding toch niet zo tevreden en dat merk ik eigenlijk pas net. Het volume van de Pixel 2 XL kon vele, maar echt vele malen lager. Ik kon als ik in bed lag het volume altijd het volume zo laag zetten dat niet alleen mijn vriendin, maar zelfs ik het haast niet kon horen. Nu met de Nord is dit precies andersom en is een filmpje in bed kijken terwijl de vrouw slaapt echt geen optie, althans ik ga het zo echt proberen maar merk nu al zo'n bizar verschil!
Verder laat ik het even hierbij, oja Warp charge is goud, maar dat weten we. Dit bericht is al zo lang dat niemand het waarschijnlijk leest 😬
Ik volg dit ook graag even, heb helaas ook hetzelfde probleem. Na ingebruikname van de Nord begon het mij na een tijdje op te vallen. Allerlei instellingen uitgeprobeerd, maar niks helpt helaas.. Ben benieuwd of hiervoor een softwarematige oplossing beschikbaar is. Probleem was hier in ieder geval aanwezig voor- en ná de update naar OxygenOS 10.5.3.Jammie schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 03:58:
[...]
Ik heb jouw reply gezienKlippy schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:36:
[...]
Nee ik heb het nog steeds en ook geen tijd gehad om een topic te openen.
Ik heb alles in jou topic al gedaan, maar het enige dat daar staat wat niet super voor de hand liggend is, is cache leegmaken, maar dat doet niks.
Laat het me weten als er wat uit komt of als je een oplossing hebt. Ik ga ook contact opnemen.
[edit]
Zo te zien zijn er inmiddels in het screen brightness topic al best wat mensen die hetzelfde probleem melden.
Dus ik heb me daar ook maar gemeld. Kijken of er wat mee gedaan wordt. Het is fijn als je niet de enige bent in elk geval. Geen zin een garantie procedure oid in te gaan, dit zal een software update kunnen fixen lijkt me.
Verder erg tevreden met het toestel namelijk, geen enkele andere display issues ontdekt ook.
Er zijn inderdaad veel meer mensen met dit probleem. Gelukkig maar, want dan is het inderdaad waarschijnlijk een software dingetje.
Ik ben trouwens ook ontzettend blij met de Nord. Nog beter dan ik had verwacht.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie