Ja, ik herken dit. Afgelopen zaterdag had ik ineens een warme telefoon in mijn zak die nog maar 12% batterij over had na een uur of 5 van de lader te zijn. Ik heb de link nog niet gelegd met het GPS-sensor icoontje in de taakbalk bovenin. Ik moet ook zeggen dat de accu nu gewoon prima gaat terwijl dat GPS-sensor icoontje zichtbaar is.glaswerk schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:15:
Sinds een paar dagen heb ik last van een GPS-sensor die voortdurend aan blijft staan. Daardoor loopt de batterij heel snel leeg.
Ik heb niets veranderd in location settings, en ook als ik kijk welke apps locatie opvragen, zie ik niets vreemds. Geen app die voortdurend locatie loopt op te vragen. Wel blijft voortdurend het locatie-icoontje rechtsboven in beeld staan, en is het stroomverbruik hoog. Hieruit leid ik af dat de GPS-sensor aan blijft staan.
Opnieuw opstarten helpt ook niet.
Herkent iemand hier iets van?
Om hier even op terug te komen, ik weet niet wat ik precies heb veranderd maar nu vraagt mijn telefoon wel om een code of vingerafdruk als ik iets aan of uit wil zetten in de pulldown menu in me vergrendelscherm, dus ook NFC.MasterFreak schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:45:
[...]
Hmm ok, hier een A53 van de vrouw (en bij een A72 van een collega) geconstateerd dat je bij inschakeling NFC vanaf lockscreen eerst ontgrendeling patroon moet invoeren. Op beide telefoons staat Google pay als betaal methode ingesteld. Bij jouw ook?
Toevoeging:
Ik kan op de A53 hier ook geen aparte setting voor vinden.
Waarschijnlijk stond me phone niet ingesteld op direct locken nadat ik de aan/uit knop in heb gedrukt maar na 15 seconden of zelfs 1 minuut.
Eindelijk opgelost hier met het (handmatig via Settings -> Security) binnenhalen van de november-update van Google Play system.Aurera schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:43:
[...]
Ja, ik herken dit. Afgelopen zaterdag had ik ineens een warme telefoon in mijn zak die nog maar 12% batterij over had na een uur of 5 van de lader te zijn. Ik heb de link nog niet gelegd met het GPS-sensor icoontje in de taakbalk bovenin. Ik moet ook zeggen dat de accu nu gewoon prima gaat terwijl dat GPS-sensor icoontje zichtbaar is.
Ik kan het updaten nergens vinden als ik ga naar instellingen > wachtwoord en beveiliging of instellingen > systeeminstellingen.glaswerk schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:55:
[...]
Eindelijk opgelost hier met het (handmatig via Settings -> Security) binnenhalen van de november-update van Google Play system.
Waar zit je precies?
Deze wist ook niet. Je kan hier op beveiligingsupdate en Google play systeemupdate klikken en vervolgens controleren op updates.L0g0ff schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:50:
[...]
Ik kan het updaten nergens vinden als ik ga naar instellingen > wachtwoord en beveiliging of instellingen > systeeminstellingen.
Waar zit je precies?
Bij mij blijft hij op oktober staan btw.
Ah verrek deze is hetBliksem B schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:15:
[...]
Deze wist ook niet. Je kan hier op beveiligingsupdate en Google play systeemupdate klikken en vervolgens controleren op updates.
Bij mij blijft hij op oktober staan btw.

Bij mij staat die ook op oktober en geeft hij aan geen update te hebben.
[Voor 15% gewijzigd door L0g0ff op 06-12-2022 18:00]
Vreemd! Maar goed, ik vind dat update-proces van Google Play System sowieso raar, het lijkt dus niet automatisch te gaan, je moet handmatig op updates checken, dat is al gek. En vreemd dat bij mij de november-update er was, en bij jou (nog?) niet.L0g0ff schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:54:
[...]
Bij mij staat die ook op oktober en geeft hij aan geen update te hebben.
Hoe dan ook, als je geen location battery drain-probleem had, dan mis je er verder ook niks aan.
Heb je oplossing toegepast. Ik ga kijken of de batterijduur verbeterd. Thx!glaswerk schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:55:
[...]
Eindelijk opgelost hier met het (handmatig via Settings -> Security) binnenhalen van de november-update van Google Play system.
Ook aangekondigd op het forum: https://community.oneplus.com/thread/1231463334361432073
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik dacht al waarom 2x zo snel achter elkaar een update, maar ik heb deze al sinds 29 december zie ik.
Was deze dan tijdelijk niet beschikbaar via Oxygen Updater of loopt @MasterFreak gewoon achter? Ik updaten alleen via OU dus heb het niet zelf ergens gedownload.
Was deze dan tijdelijk niet beschikbaar via Oxygen Updater of loopt @MasterFreak gewoon achter? Ik updaten alleen via OU dus heb het niet zelf ergens gedownload.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Nee, ik postte de forum post gewoon heel laat (vakantie en druk), dan pin ik hem voor bijhouden van updates. Wat ik postte en MasterFreak postte is hetzelfde, namelijk allebei F.17.Klippy schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:19:
Ik dacht al waarom 2x zo snel achter elkaar een update, maar ik heb deze al sinds 29 december zie ik.

Oh excuses ook, want ik dat dat de post van MasterFreak ook van vandaag was 

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
OnePlus heeft OxygenOS F.18 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1245826905887211522
Is nu via Oxygen updater te downloaden. Kreeg er net een melding van.AnonymousWP schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:48:
OnePlus heeft OxygenOS F.18 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1245826905887211522
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
OnePlus heeft OxygenOS F.19 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1295758333851992067
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie