Bedankt voor je antwoord, ook voor wat betreft de security patches en evt. gevaar van niet updaten.
Maar zou niet inmiddels, ongeacht grijze telefoon of niet, alle landen in Europa een nieuwe security patch moeten hebben gehad? Of zijn er landen in Europa die OnePlus al niet meer ondersteund en daar nooit Android (Oxygen) 12 uit zal gaan brengen?
Het verklaart wel een hoop: Ik heb mijn OnePlus Nord bij Coolblue gehaald, die staan er wel om bekend dat ze stiekem grijze import verkopen..
Kan ik daar nog iets mee, garantie-wise? Mn telefoon is al ouder dan 2 jaar, maar kom er nu pas achter dat het mogelijk grijze import is. Of bestaan daar geen consumentenrechten voor?
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar het volgende: Stel dat ik inderdaad een grijze import telefoon heb uit bijv. Polen, waar OnePlus (hypothetisch) geen Android 12 gaat uitbrengen. Ik gebruik hem in Nederland, maar dat maakt dus blijkbaar qua updates niets uit, ik ontvang geen Android 12.
Vervolgens ga ik op vakantie naar Frankrijk en krijg ik wel een OTA update. Dat is toch vreemd? Heeft dan blijkbaar niets met de wel/niet grijze import te maken, maar meer om in welk land je zit. Terwijl ik hier lees dat Nederlanders wel de OTA ontvangen.