Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 10:15
RoamingZombie schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:58:
[...]

Ik heb daar dus ook last van en hij laad een stuk trager op en de accu lijkt een stuk sneller leeg te gaan. Ik baal hier best wel van. :'(
Met bijgeleverde warp charger, merk ik geen verschil. Maar met PD-Chargers (universele usb C snelladers) wel. Want deze vallen terug naar normale usb laadvermogens. Dus dat is max 2 ampère, waar dit vroeger 4 a 5 ampère was.

[ Voor 3% gewijzigd door Bliksem B op 15-11-2022 13:35 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

AtleX schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:00:
Ik maak me een beetje zorgen dat de batterij langzaam opzwelt en zo het scherm omhoog duwt
Nou, ik kan inmiddels bevestigen dat met de accu weinig mis is. Die ziet eruit zoals het zou moeten. Dat weet ik omdat ik gisteravond nog even lag te YouTuben in bed en toen had ik ineens een telefoon in m'n handen en een scherm op m'n snufferd. Foldable phones? Nah, ik heb een Nord met een extern scherm!

Ik kon eenvoudig het schermpje weer aansluiten en terugplaatsen, maar hij ligt nu los in de behuizing zeg maar. Niet handig, dus ik ga maar eens op zoek naar een goeie Black Friday aanbieding van de Nord 2 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:34

Quad

Doof

AtleX schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:33:
[...]

Nou, ik kan inmiddels bevestigen dat met de accu weinig mis is. Die ziet eruit zoals het zou moeten. Dat weet ik omdat ik gisteravond nog even lag te YouTuben in bed en toen had ik ineens een telefoon in m'n handen en een scherm op m'n snufferd. Foldable phones? Nah, ik heb een Nord met een extern scherm!

Ik kon eenvoudig het schermpje weer aansluiten en terugplaatsen, maar hij ligt nu los in de behuizing zeg maar. Niet handig, dus ik ga maar eens op zoek naar een goeie Black Friday aanbieding van de Nord 2 ofzo.
Pixel 6A is dan een mooie vervanger. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Quad schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 00:14:
[...]

Pixel 6A is dan een mooie vervanger. ;)
2 GB minder geheugen, 60 Hz scherm ipv 90 en geen HDR support, en langzamer laden. Ik denk niet dat deze op de shortlist komt. Dan is de 6 een logischer keus, of een 7a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49
Sinds de update naar Android 12 ben ik op zoek naar 2 instellingen die ik niet kan vinden, of misschien wel niet (meer) aanwezig zijn:

1. Als een app geupdate is, staat er een puntje bij. Kan dat uitgeschakeld worden?
2. Wanneer je de telefoon vergrendeld door op de aan/uit knop te drukken, kon je vroeger een tijd instellen dat wanneer je de telefoon weer met de aan/uit knop inschakeld binnen een bepaald tijd, je niet opnieuw hoefde in te loggen met vingerafdruk/code. Bestaat deze optie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Laatst online: 27-05 22:04

MasterFreak

Zeker weten!

gabberjoost schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:22:
Sinds de update naar Android 12 ben ik op zoek naar 2 instellingen die ik niet kan vinden, of misschien wel niet (meer) aanwezig zijn:

1. Als een app geupdate is, staat er een puntje bij. Kan dat uitgeschakeld worden?
2. Wanneer je de telefoon vergrendeld door op de aan/uit knop te drukken, kon je vroeger een tijd instellen dat wanneer je de telefoon weer met de aan/uit knop inschakeld binnen een bepaald tijd, je niet opnieuw hoefde in te loggen met vingerafdruk/code. Bestaat deze optie nog?
1. Helaas niet. Als je je hier erg aan stoort zou je een andere launcher zoals Novalauncher kunnen gebruiken.

2. Volgens is deze optie er niet meer nee. Je zou als alternatief gebruik kunnen maken van Smartlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 18:48
Iemand al een oplossing gevonden dat ik mijn scherm niet hoef te ontgrendelen voor betalen middels NFC? Zoals het vroeger en ook volgens alle instructies moet?
Nu moet ik actief de telefoon ontgrendelen om betalen toe te staan. Eerst reageerden die apps ook op het lockscreen, als je maar bewust even op de power knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Ascathon schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:22:
Iemand al een oplossing gevonden dat ik mijn scherm niet hoef te ontgrendelen voor betalen middels NFC? Zoals het vroeger en ook volgens alle instructies moet?
Nu moet ik actief de telefoon ontgrendelen om betalen toe te staan. Eerst reageerden die apps ook op het lockscreen, als je maar bewust even op de power knop drukt.
Voor bedragen onder de 50 euro zou je niet moeten hoeven ontgrendelen nee. Ik heb zelf de wallet wel toegevoegd aan het power menu. Vindt ik zelf wel een fijne optie, even de aan/uit knop ingedrukt houden en de pas staat ervoor. Ontgrendelen uiteraard nog steeds nodig voor bedragen boven de 50 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3wRkQ0rULBjoN-3w0wQgQszIZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PwXYBwVPFtYkvAO9HTbyALZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1TNjG_LOkDXZs02IgYGOcJ43n0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsGR3HHOPncXox1w9yOxQ5X9.jpg?f=fotoalbum_large

Waar ik me meer aan stoor is dat je met vergrendelde telefoon gewoon NFC in kunt schakelen vanuit het pull down menu.
Mocht je telefoon gejat worden kunnen er dus een aantal keer betalingen mee gedaan worden van max 50 euro. Samsung bijvoorbeeld vraagt eerst te unlocken alvorens NFC in te kunnen schakelen, veel veiliger en zoals het hoort imo.

[ Voor 11% gewijzigd door MasterFreak op 18-11-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
MasterFreak schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:55:
[...]

Voor bedragen onder de 50 euro zou je niet moeten hoeven ontgrendelen nee. Ik heb zelf de wallet wel toegevoegd aan het power menu. Vindt ik zelf wel een fijne optie, even de aan/uit knop ingedrukt houden en de pas staat ervoor. Ontgrendelen uiteraard nog steeds nodig voor bedragen boven de 50 euro.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waar ik me meer aan stoor is dat je met vergrendelde telefoon gewoon NFC in kunt schakelen vanuit het pull down menu.
Mocht je telefoon gejat worden kunnen er dus een aantal keer betalingen mee gedaan worden van max 50 euro. Samsung bijvoorbeeld vraagt eerst te unlocken alvorens NFC in te kunnen schakelen, veel veiliger en zoals het hoort imo.
Neehoor net getest op mijn SS-S21+
Kan gewoon NFC inschakelen mits deze in het eerste rijtje staat, kan gewoon pull down gebruiken met vergrendeld systeem en NFC aanzetten.
Kan daarna na de eerste puldown niet verder pull-downen om alle andere tiles te zien.
Mischien NFC toch maar verzetten naar het 2e rijtje ofzo. Maar denk dat je dit overigens gewoon kan aanpassen bij instellingen, althans dit kon ik doen bij Xiaomi maar verwacht van Samsung niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

IssY_I schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:40:
[...]

Neehoor net getest op mijn SS-S21+
Kan gewoon NFC inschakelen mits deze in het eerste rijtje staat, kan gewoon pull down gebruiken met vergrendeld systeem en NFC aanzetten.
Kan daarna na de eerste puldown niet verder pull-downen om alle andere tiles te zien.
Mischien NFC toch maar verzetten naar het 2e rijtje ofzo. Maar denk dat je dit overigens gewoon kan aanpassen bij instellingen, althans dit kon ik doen bij Xiaomi maar verwacht van Samsung niets anders.
Hmm ok, hier een A53 van de vrouw (en bij een A72 van een collega) geconstateerd dat je bij inschakeling NFC vanaf lockscreen eerst ontgrendeling patroon moet invoeren. Op beide telefoons staat Google pay als betaal methode ingesteld. Bij jouw ook?

Toevoeging:
Ik kan op de A53 hier ook geen aparte setting voor vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door MasterFreak op 19-11-2022 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
MasterFreak schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:45:
[...]

Hmm ok, hier een A53 van de vrouw (en bij een A72 van een collega) geconstateerd dat je bij inschakeling NFC vanaf lockscreen eerst ontgrendeling patroon moet invoeren. Op beide telefoons staat Google pay als betaal methode ingesteld. Bij jouw ook?

Toevoeging:
Nee ik gebruik Bankieren van ING
Maar idd gek ik kan de puldown menu in me lockscreen gewoon omlaag trekken en dingen aan uit zetten (op zich handig) maar mn NFC staat daar dus ook tussen en kan ik gewoon inschakelen, maar die aparte setting heb ik niet kunnen vinden... Kan trouwens ook niet mn pulldown menu compleet verbergen in mn lockscreen zoals met Xiaomi dit wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28
Sinds een paar dagen heb ik last van een GPS-sensor die voortdurend aan blijft staan. Daardoor loopt de batterij heel snel leeg.
Ik heb niets veranderd in location settings, en ook als ik kijk welke apps locatie opvragen, zie ik niets vreemds. Geen app die voortdurend locatie loopt op te vragen. Wel blijft voortdurend het locatie-icoontje rechtsboven in beeld staan, en is het stroomverbruik hoog. Hieruit leid ik af dat de GPS-sensor aan blijft staan.

Opnieuw opstarten helpt ook niet.

Herkent iemand hier iets van?

[ Voor 3% gewijzigd door glaswerk op 21-11-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

glaswerk schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:15:
Sinds een paar dagen heb ik last van een GPS-sensor die voortdurend aan blijft staan. Daardoor loopt de batterij heel snel leeg.
Ik heb niets veranderd in location settings, en ook als ik kijk welke apps locatie opvragen, zie ik niets vreemds. Geen app die voortdurend locatie loopt op te vragen. Wel blijft voortdurend het locatie-icoontje rechtsboven in beeld staan, en is het stroomverbruik hoog. Hieruit leid ik af dat de GPS-sensor aan blijft staan.

Hier niet in ieder geval.

Om toch uit te sluiten dat het niet vanaf een bepaalde app komt zou je je telefoon eens kunnen rebooten naar safe mode. Heb je het dan nog zou ik Oneplus contacten, is het weg dan zou ik toch je apps nalopen.

Rebooten naar safe mode:
In het powermenu > Uitschakelen ingedrukt houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 14:23
glaswerk schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:15:

Ja, ik herken dit. Afgelopen zaterdag had ik ineens een warme telefoon in mijn zak die nog maar 12% batterij over had na een uur of 5 van de lader te zijn. Ik heb de link nog niet gelegd met het GPS-sensor icoontje in de taakbalk bovenin. Ik moet ook zeggen dat de accu nu gewoon prima gaat terwijl dat GPS-sensor icoontje zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
MasterFreak schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:45:
[...]

Toevoeging:
Om hier even op terug te komen, ik weet niet wat ik precies heb veranderd maar nu vraagt mijn telefoon wel om een code of vingerafdruk als ik iets aan of uit wil zetten in de pulldown menu in me vergrendelscherm, dus ook NFC.
Waarschijnlijk stond me phone niet ingesteld op direct locken nadat ik de aan/uit knop in heb gedrukt maar na 15 seconden of zelfs 1 minuut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glaswerk
Aurera schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:43:
[...]

Ja, ik herken dit. Afgelopen zaterdag had ik ineens een warme telefoon in mijn zak die nog maar 12% batterij over had na een uur of 5 van de lader te zijn. Ik heb de link nog niet gelegd met het GPS-sensor icoontje in de taakbalk bovenin. Ik moet ook zeggen dat de accu nu gewoon prima gaat terwijl dat GPS-sensor icoontje zichtbaar is.
Eindelijk opgelost hier met het (handmatig via Settings -> Security) binnenhalen van de november-update van Google Play system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06 17:51

L0g0ff

omg

glaswerk schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:55:
[...]

Eindelijk opgelost hier met het (handmatig via Settings -> Security) binnenhalen van de november-update van Google Play system.
Ik kan het updaten nergens vinden als ik ga naar instellingen > wachtwoord en beveiliging of instellingen > systeeminstellingen.

Waar zit je precies?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
L0g0ff schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:50:
[...]

Ik kan het updaten nergens vinden als ik ga naar instellingen > wachtwoord en beveiliging of instellingen > systeeminstellingen.

Waar zit je precies?
Deze wist ook niet. Je kan hier op beveiligingsupdate en Google play systeemupdate klikken en vervolgens controleren op updates.

Bij mij blijft hij op oktober staan btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Bliksem B schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:15:
[...]

Deze wist ook niet. Je kan hier op beveiligingsupdate en Google play systeemupdate klikken en vervolgens controleren op updates.

Bij mij blijft hij op oktober staan btw.
Ah verrek deze is het :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cm74yXbMqt7RzBVcVb7Kt6BKbks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NW70B2NkOaWxebYMPkYdAI1.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij staat die ook op oktober en geeft hij aan geen update te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door L0g0ff op 06-12-2022 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glaswerk
L0g0ff schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:54:
[...]

Bij mij staat die ook op oktober en geeft hij aan geen update te hebben.
Vreemd! Maar goed, ik vind dat update-proces van Google Play System sowieso raar, het lijkt dus niet automatisch te gaan, je moet handmatig op updates checken, dat is al gek. En vreemd dat bij mij de november-update er was, en bij jou (nog?) niet.
Hoe dan ook, als je geen location battery drain-probleem had, dan mis je er verder ook niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurera
glaswerk schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:55:
[...]

Heb je oplossing toegepast. Ik ga kijken of de batterijduur verbeterd. Thx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

AC2003.F17 (EU) is nu beschikbaar via Oxygen Updater of via VPN op Italy.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ86GI48GBg7KAtRyQZi6lI9DlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUZo2kXfeOP18e2X3x2QA8Pb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkewu6IWH9B_sN9TMKzy5SIg7HQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYtD3Qk8ETejaO3IKZUAbq78.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:29

Klippy

Still Game

Ik dacht al waarom 2x zo snel achter elkaar een update, maar ik heb deze al sinds 29 december zie ik.
Was deze dan tijdelijk niet beschikbaar via Oxygen Updater of loopt @MasterFreak gewoon achter? Ik updaten alleen via OU dus heb het niet zelf ergens gedownload.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klippy schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:19:
Ik dacht al waarom 2x zo snel achter elkaar een update, maar ik heb deze al sinds 29 december zie ik.
Was deze dan tijdelijk niet beschikbaar via Oxygen Updater of loopt @MasterFreak gewoon achter? Ik updaten alleen via OU dus heb het niet zelf ergens gedownload.
Nee, ik postte de forum post gewoon heel laat (vakantie en druk), dan pin ik hem voor bijhouden van updates. Wat ik postte en MasterFreak postte is hetzelfde, namelijk allebei F.17. ;) Er is niks mis met OU of jou. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:29

Klippy

Still Game

Oh excuses ook, want ik dat dat de post van MasterFreak ook van vandaag was :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.18 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1245826905887211522

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Is nu via Oxygen updater te downloaden. Kreeg er net een melding van.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • +4 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.19 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1295758333851992067

Acties:
  • +6 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.20 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1338524453633523719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Ik zie dat de Nord voor het eerst uitkwam in Augustus 2020. Dat is nu bijna 3 jaar.

Af en toe zou mijn telefoon wel ietjes sneller mogen zijn maar verder ben ik nog steeds wel tevreden.

Weet iemand hoe lang ze nog updates blijven uitbrengen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-06 13:54
L0g0ff schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:07:
Ik zie dat de Nord voor het eerst uitkwam in Augustus 2020. Dat is nu bijna 3 jaar.

Af en toe zou mijn telefoon wel ietjes sneller mogen zijn maar verder ben ik nog steeds wel tevreden.

Weet iemand hoe lang ze nog updates blijven uitbrengen?
Laatste jaar volgens OnePlus, Nord toestellen zijn de mid range toestellen en krijgen daarom 2 jaar aan grote Android updates en 3 aan security updates. Nord N series maar 1 jaar major updates, wel 3 jaar security updates. De duurdere toestellen minstens 3 aan Android updates en 4 jaar aan security updates. Dat hebben ze vanaf 2023 voor o.a. de OnePlus 11 verhoogd naar 4 jaar aan major updates en 5 jaar security updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Dan zouden we nog 3 maanden updates krijgen. Dan daarna maar eens op zoek naar een custom rom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
L0g0ff schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:04:
Dan zouden we nog 3 maanden updates krijgen. Dan daarna maar eens op zoek naar een custom rom ;)
Stoppen de security updates dan ook? Of gaan die nog een tijdje door? De security updates zijn voor mij een graadmeter om te (gaan) stoppen met een telefoon... Wel jammer, want mijn OnePlus Nord doet het nog fantastisch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aurera schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:31:
[...]

Stoppen de security updates dan ook? Of gaan die nog een tijdje door? De security updates zijn voor mij een graadmeter om te (gaan) stoppen met een telefoon... Wel jammer, want mijn OnePlus Nord doet het nog fantastisch :/
Volgens mij zijn de drie jaar al voorbij, dus dan krijg je helemaal geen updates meer. Als je je Nord nog wil blijven gebruiken kan ik je aanraden om LineageOS te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Anonymoussaurus schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:35:
[...]

Volgens mij zijn de drie jaar al voorbij, dus dan krijg je helemaal geen updates meer. Als je je Nord nog wil blijven gebruiken kan ik je aanraden om LineageOS te gebruiken.
En dan de officiële LineageOS (met standaard kernel enzo) of een aangepaste versie daarop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L0g0ff schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:40:
[...]

En dan de officiële LineageOS (met standaard kernel enzo) of een aangepaste versie daarop?
Ik zou gewoon de officiële pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Anonymoussaurus schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:35:
[...]

Kijkend naar de startpost CLB in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie" dan is de Nord in 21 juli 2020 officieel in Nederland aankondigd en verkrijgbaar. Dus we zouden nog een patch van juli kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bliksem B schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:09:
[...]

Kijkend naar de startpost CLB in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie" dan is de Nord in 21 juli 2020 officieel in Nederland aankondigd en verkrijgbaar. Dus we zouden nog een patch van juli kunnen ontvangen.
Yup, maar dan weet je iig dat het niet lang meer duurt. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.21 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1377785654380855300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Bliksem B schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:09:
[...]

Zou dit dan de laatste update worden?

[ Voor 198% gewijzigd door Bliksem B op 18-07-2023 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bliksem B op 18-07-2023 18:55 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bliksem B schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:52:
[...]

Zou dit dan de laatste update worden?
Lijkt er wel op als ik zo naar de reacties kijk. Normaliter vermeldt OnePlus dit expliciet though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-03-2024
Zojuist terug van een vakantie in Frankrijk en daar kreeg ik, voor het eerst in een jaar tijd, een OTA update notificatie.

Ivm. datagebruik heb ik deze, gedurende de vakantie, in de "wacht laten staan". Eenmaal terug in Nederland is de notificatie plots verdwenen en geeft OnePlus aan dat mijn Nord up-to-date is.

Ik ben wat gaan Googlen en zie dat ik flink wat updates gemist hebt. Ik zit nog op een security patch van maart '22.Hoe kan het dat mijn OnePlus Nord lijkt te denken op de laatste update te zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGe3i54UjpZCdkHGo2TiAGY2i34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rK1JG7RM1tFCwWtEozPj13TI.jpg?f=fotoalbum_large

In dit topic heb in gelezen over Oxygenupdater, die geeft inderdaad een nieuwe update aan van deze maand. Ook het gebruik van VPNs kwam voorbij en dat verklaart wel waarom ik in Frankrijk plots een nieuwe OTA notificatie kreeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSdmJsPsluSE4cM6CTDO_29M3J0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JPbP6qraZ0gVhgjtZ69BTIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Maar hoe kan het dat ik he-le-maal geen updates meer ontvang op de officiële manier?
Is er daarnaast een mogelijkheid om Android11 te behouden en alleen de security patches te updaten? Is het überhaupt een groot probleem om langere tijd met verouderde patches te blijven lopen?

[ Voor 15% gewijzigd door bloodyus op 30-07-2023 16:24 . Reden: Lay-out/spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
bloodyus schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:22:
Zojuist terug van een vakantie in Frankrijk en daar kreeg ik, voor het eerst in een jaar tijd, een OTA update notificatie.

Ivm. datagebruik heb ik deze, gedurende de vakantie, in de "wacht laten staan". Eenmaal terug in Nederland is de notificatie plots verdwenen en geeft OnePlus aan dat mijn Nord up-to-date is.

Ik ben wat gaan Googlen en zie dat ik flink wat updates gemist hebt. Ik zit nog op een security patch van maart '22.Hoe kan het dat mijn OnePlus Nord lijkt te denken op de laatste update te zitten?

[Afbeelding]

In dit topic heb in gelezen over Oxygenupdater, die geeft inderdaad een nieuwe update aan van deze maand. Ook het gebruik van VPNs kwam voorbij en dat verklaart wel waarom ik in Frankrijk plots een nieuwe OTA notificatie kreeg.

[Afbeelding]

Maar hoe kan het dat ik he-le-maal geen updates meer ontvang op de officiële manier?
Ik weet dat voorheen grijs import telefoons, wel eens problemen hadden met het vinden van nieuwe updates. Smartphone grijze import: dit zijn de voor- en nadelen. Wellicht heb je een telefoon die eigenlijk bedoeld is voor een andere markt in Europa. Al dacht ik dat alle telefoons in de EU Europese modellen waren. Wellicht toch niet.
Is er daarnaast een mogelijkheid om Android11 te behouden en alleen de security patches te updaten?
Je kan niet enkel de securitypatches downloaden. Je lijkt de laatste versie van Android 11 te hebben. Search Detail
Is het überhaupt een groot probleem om langere tijd met verouderde patches te blijven lopen?
Dat vind ik een lastige vraag. In principe zijn de apps wel up-2-date. Maar kwetsbaarheden in Android 11 kunnen wel nog steeds misbruikt worden. Als een hacker een zeroday van tussen maart 2022 en en nu heeft, dan kan hij deze misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 12:33

Arrogant

S.F.W.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is er daarnaast een mogelijkheid om Android11 te behouden en alleen de security patches te updaten? Is het überhaupt een groot probleem om langere tijd met verouderde patches te blijven lopen?
Dank voor de tip!
Ik zit ook nog op versie 11.1.10.10 maar via VPN krijg ik wel een update.
Mijn toestel (van het werk) is overigens, voor zover ik kan achterhalen, geen grijze import.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Bliksem B schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:26:
[...]

Ik weet dat voorheen grijs import telefoons, wel eens problemen hadden met het vinden van nieuwe updates. Smartphone grijze import: dit zijn de voor- en nadelen. Wellicht heb je een telefoon die eigenlijk bedoeld is voor een andere markt in Europa. Al dacht ik dat alle telefoons in de EU Europese modellen waren. Wellicht toch niet.
Bedankt voor je antwoord, ook voor wat betreft de security patches en evt. gevaar van niet updaten.

Maar zou niet inmiddels, ongeacht grijze telefoon of niet, alle landen in Europa een nieuwe security patch moeten hebben gehad? Of zijn er landen in Europa die OnePlus al niet meer ondersteund en daar nooit Android (Oxygen) 12 uit zal gaan brengen?

Het verklaart wel een hoop: Ik heb mijn OnePlus Nord bij Coolblue gehaald, die staan er wel om bekend dat ze stiekem grijze import verkopen..
Kan ik daar nog iets mee, garantie-wise? Mn telefoon is al ouder dan 2 jaar, maar kom er nu pas achter dat het mogelijk grijze import is. Of bestaan daar geen consumentenrechten voor?

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar het volgende: Stel dat ik inderdaad een grijze import telefoon heb uit bijv. Polen, waar OnePlus (hypothetisch) geen Android 12 gaat uitbrengen. Ik gebruik hem in Nederland, maar dat maakt dus blijkbaar qua updates niets uit, ik ontvang geen Android 12.
Vervolgens ga ik op vakantie naar Frankrijk en krijg ik wel een OTA update. Dat is toch vreemd? Heeft dan blijkbaar niets met de wel/niet grijze import te maken, maar meer om in welk land je zit. Terwijl ik hier lees dat Nederlanders wel de OTA ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
bloodyus schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ook voor wat betreft de security patches en evt. gevaar van niet updaten.

Maar zou niet inmiddels, ongeacht grijze telefoon of niet, alle landen in Europa een nieuwe security patch moeten hebben gehad? Of zijn er landen in Europa die OnePlus al niet meer ondersteund en daar nooit Android (Oxygen) 12 uit zal gaan brengen?

Het verklaart wel een hoop: Ik heb mijn OnePlus Nord bij Coolblue gehaald, die staan er wel om bekend dat ze stiekem grijze import verkopen..
Kan ik daar nog iets mee, garantie-wise? Mn telefoon is al ouder dan 2 jaar, maar kom er nu pas achter dat het mogelijk grijze import is. Of bestaan daar geen consumentenrechten voor?

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar het volgende: Stel dat ik inderdaad een grijze import telefoon heb uit bijv. Polen, waar OnePlus (hypothetisch) geen Android 12 gaat uitbrengen. Ik gebruik hem in Nederland, maar dat maakt dus blijkbaar qua updates niets uit, ik ontvang geen Android 12.
Vervolgens ga ik op vakantie naar Frankrijk en krijg ik wel een OTA update. Dat is toch vreemd? Heeft dan blijkbaar niets met de wel/niet grijze import te maken, maar meer om in welk land je zit. Terwijl ik hier lees dat Nederlanders wel de OTA ontvangen.
OnePlus heeft dezelfde versies voor de Europese markt, of je de updates eerder of later ontvangt komt door OTA. Voordeel is dat OnePlus de updates kan stoppen als het blijkt dat er veel bugs in updates zitten. Nadeel is dat niet iedereen op dezelfde moment een update krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
[...]
Je hebt zeker garantie. Cool Blue, zou dan moeten zorgen dat hij wel de juiste update krijgt. Als ze slim zijn installeren ze Oxygen Updater en updaten op die manier. Of zij contacteren One Plus en zij sturen Cool Blue een updatebestand. De updater van One Plus ondersteund namelijk lokale updatebestanden.

Interessanter wordt het als jij door verouderde software gehackt of malware krijgt en hierdoor schade krijgt (zeg je gegevens worden verkocht of er word geld van je rekening gestolen, zal waarschijnlijk niet). Wie is dan aansprakelijk? Waarschijnlijk kun je dan de schade verhalen bij Cool Blue. Zij hebben een ondeugdelijk product verkocht; je telefoon kreeg geen updates terwijl dat wel zou moeten.

In mijn optiek is dit dan dus ook een bug in het systeem van One Plus. Je zou Android 12 allang moeten hebben gehad. Ook al is het grijze import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Bliksem B schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:19:
[...]

Je hebt zeker garantie. Cool Blue, zou dan moeten zorgen dat hij wel de juiste update krijgt. Als ze slim zijn installeren ze Oxygen Updater en updaten op die manier. Of zij contacteren One Plus en zij sturen Cool Blue een updatebestand. De updater van One Plus ondersteund namelijk lokale updatebestanden.

Interessanter wordt het als jij door verouderde software gehackt of malware krijgt en hierdoor schade krijgt (zeg je gegevens worden verkocht of er word geld van je rekening gestolen, zal waarschijnlijk niet). Wie is dan aansprakelijk? Waarschijnlijk kun je dan de schade verhalen bij Cool Blue. Zij hebben een ondeugdelijk product verkocht; je telefoon kreeg geen updates terwijl dat wel zou moeten.

In mijn optiek is dit dan dus ook een bug in het systeem van One Plus. Je zou Android 12 allang moeten hebben gehad. Ook al is het grijze import.
Het lijkt mij ook dat iedereen inmiddels op Android12 zou moeten zitten. Ik snap dat OTAs niet allemaal tegelijkertijd worden gepushed, zoals NeverSettle aangeeft, maar dit duurt wel heel lang.

Ik ga Coolblue maar eens aanschrijven en anders maar gewoon via Oxygenupdater updaten.

Bedankt voor alle tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
bloodyus schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:27:
[...]

Het lijkt mij ook dat iedereen inmiddels op Android12 zou moeten zitten. Ik snap dat OTAs niet allemaal tegelijkertijd worden gepushed, zoals NeverSettle aangeeft, maar dit duurt wel heel lang.

Ik ga Coolblue maar eens aanschrijven en anders maar gewoon via Oxygenupdater updaten.

Bedankt voor alle tips!
Mijn advies: installeer Oxygenupdater. Deze haalt de laatste officiële versie van de servers van One Plus op en slaat deze lokaal op je telefoon. Vervolgens open je vanuit de settings in je telefoon de OTA updater en selecteer je het bestand handmatig. Oxygenupdater zal dit ook uitleggen.

Oxygenupdater is alleen een risico in het begin van een release, omdat deze dan nog niet uitvoerig getest is. Inmiddels is Android 12 sinds maart vorig jaar beschikbaar, dus dat zit wel goed.

Uit principe kun je natuurlijk Cool Blue contacteren. Ik ben nieuwsgierig met welk antwoord zij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 11:56
[...]

Ik heb ook bij Coolblue mijn telefoon gehaald. Even door mijn mails gekeken en het was besteld op 23 oktober 2020. Mijn phone zit nu inmiddels op android 12 met de laatste beveiligingsupdate van juli 2023.

Geen idee hoe ik kan checken of deze van grijze import komt. Ik heb mijn doos weggegooid. Of kan ik dit in mijn telefoon checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AustinRivers schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

Ik heb ook bij Coolblue mijn telefoon gehaald. Even door mijn mails gekeken en het was besteld op 23 oktober 2020. Mijn phone zit nu inmiddels op android 12 met de laatste beveiligingsupdate van juli 2023.

Geen idee hoe ik kan checken of deze van grijze import komt. Ik heb mijn doos weggegooid. Of kan ik dit in mijn telefoon checken?
Ja, als je mij een screenshot kan tonen in Oxygen Updater van het tabje "apparaat", dan kan dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Bliksem B schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

Mijn advies: installeer Oxygenupdater. Deze haalt de laatste officiële versie van de servers van One Plus op en slaat deze lokaal op je telefoon. Vervolgens open je vanuit de settings in je telefoon de OTA updater en selecteer je het bestand handmatig. Oxygenupdater zal dit ook uitleggen.

Oxygenupdater is alleen een risico in het begin van een release, omdat deze dan nog niet uitvoerig getest is. Inmiddels is Android 12 sinds maart vorig jaar beschikbaar, dus dat zit wel goed.

Uit principe kun je natuurlijk Cool Blue contacteren. Ik ben nieuwsgierig met welk antwoord zij komen.
Ik heb inmiddels contact gehad met Coolblue. Zij geven aan dat ik de telefoon ter reparatie op moet sturen en dat zij dan zullen kijken of het apparaat daadwerkelijk niet is up te daten (oftewel wel of niet grijze import?!). Mochten er geen problemen worden geconstateerd, dan dien ik 65 euro onderzoekskosten te betalen om m'n telefoon ("ongerepareerd") terug te ontvangen.

De vraag is of ik het risico op die kosten moet nemen vanwege een principe kwestie, haha.

Wat Coolblue wel nog laat weten en waar ze volgens mij een punt hebben is het volgende:
Wat ik echter wel belangrijk om mee te geven vindt, is volgende info van One Plus zelf. Zij geven namelijk wel aan, dat de laatste geschikte update voor jou toestel die van maart 2022 is. In die zin zou hij dus alvast up-to-date moeten zijn.
Op die site is blijkbaar de laatste echte(?) officiële update van OnePlus voor de Nord te vinden en die bevat dus inderdaad de securitypatch van maart 2022:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4g2mDUgFr8LW0jlDZn96UL1Fh2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wVYVR9XEH8vnYrS3QtoLsCQ3.png?f=fotoalbum_large

Waarom zijn hier de laatste updates, die wel via OxygenUpdater te vinden zijn, niet aan toegevoegd?

[ Voor 0% gewijzigd door bloodyus op 09-09-2023 21:32 . Reden: Edit CB quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
bloodyus schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:24:
[...]

Ik heb inmiddels contact gehad met Coolblue. Zij geven aan dat ik de telefoon ter reparatie op moet sturen en dat zij dan zullen kijken of het apparaat daadwerkelijk niet is up te daten (oftewel wel of niet grijze import?!). Mochten er geen problemen worden geconstateerd, dan dien ik 65 euro onderzoekskosten te betalen om m'n telefoon ("ongerepareerd") terug te ontvangen.

De vraag is of ik het risico op die kosten moet nemen vanwege een principe kwestie, haha.

Wat Coolblue wel nog laat weten en waar ze volgens mij een punt hebben is het volgende:

[...]

Op die site is blijkbaar de laatste echte(?) officiële update van OnePlus voor de Nord te vinden en die bevat dus inderdaad de securitypatch van maart 2022:
[Afbeelding]

Waarom zijn hier de laatste updates, die wel via OxygenUpdater te vinden zijn, niet aan toegevoegd?
OnePlus is altijd laat met update versies online plaatsen op hun website. Voor de Oneplus 8 Pro hebben zij bijvoorbeeld alleen 11.0.11.11.IN11BA van 1 maart, 2022. Dat terwijl de laatste update met security patch van augustus 2023 komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
NeverSettle schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:39:
[...]

OnePlus is altijd laat met update versies online plaatsen op hun website. Voor de Oneplus 8 Pro hebben zij bijvoorbeeld alleen 11.0.11.11.IN11BA van 1 maart, 2022. Dat terwijl de laatste update met security patch van augustus 2023 komt :P
Maar hoe ga ik bij Coolblue aantonen dat ik patches en een update naar Android12 misloop dan? Als de officiële website zelfs een jaar na dato nog geen nieuwe updates laat zien.

Is er nog een andere site van OnePlus waar updates officieel worden aangeboden? Waar haalt bijv. Oxygenupdater haar bestanden vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
bloodyus schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:59:
[...]

Maar hoe ga ik bij Coolblue aantonen dat ik patches en een update naar Android12 misloop dan? Als de officiële website zelfs een jaar na dato nog geen nieuwe updates laat zien.

Is er nog een andere site van OnePlus waar updates officieel worden aangeboden? Waar haalt bijv. Oxygenupdater haar bestanden vandaan?
Oxygenupdater haalt de updates van OnePlus servers vandaan. Zijn niet bewerkt, anders weigert je smartphone ze te installeren.

Wellicht dat @Anonymoussaurus je daar wat meer over kan vertellen.

[ Voor 5% gewijzigd door NeverSettle op 10-09-2023 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bloodyus schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:24:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Kan je makkelijk zelf oplossen. Die site van OnePlus is gewoon outdated en daarom staat daar de nieuwste update nog niet. Gewoon Oxygen Updater gebruiken en gaan met die banaan. :)
bloodyus schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:59:
[...]

De app downloadt rechtstreeks van de OnePlus servers vandaan. Sterker nog: zelfs als we met het updatebestand zouden willen klooien, dan installeert OxygenOS de update niet, omdat 'ie niet ondertekend is door OnePlus. Deze thread zou je vragen moeten beantwoorden: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonymalony
  • Laatst online: 17-05 16:32
Ik zit met het volgende probleem, de OnePlus Nord van mijn moeder heeft wanneer zij gebeld wordt dat de iconen voor opnemen of weigeren niet automatisch in beeld komt. Ze moet dan eerst de telefoon unlocken, naar beneden swipen en dan pas zie je wie er belt en de mogelijkheid om op te nemen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit bij de instellingen kan wijzigen, ik heb van alles geprobeerd, maar niks lijkt te werken en ik wil eerst nog voorkomen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
Tonymalony schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:46:
Ik zit met het volgende probleem, de OnePlus Nord van mijn moeder heeft wanneer zij gebeld wordt dat de iconen voor opnemen of weigeren niet automatisch in beeld komt. Ze moet dan eerst de telefoon unlocken, naar beneden swipen en dan pas zie je wie er belt en de mogelijkheid om op te nemen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit bij de instellingen kan wijzigen, ik heb van alles geprobeerd, maar niks lijkt te werken en ik wil eerst nog voorkomen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen.
Heb ik ook sinds kort (weer). Wellicht dat volgende filmpje kan helpen: how to fix incoming call not showing on screen oneplus nord | call not showing oneplus nord - YouTube

In het verleden was dit probleem ook een keer aanwezig, zie: incoming Call screen is not shown in my OnePlus No

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonymalony
Bliksem B schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:10:
[...]

Heb ik ook sinds kort (weer). Wellicht dat volgende filmpje kan helpen: how to fix incoming call not showing on screen oneplus nord | call not showing oneplus nord - YouTube

In het verleden was dit probleem ook een keer aanwezig, zie: incoming Call screen is not shown in my OnePlus No
Dat filmpje lijkt inderdaad de oplossing! Al die tijd heb ik gekeken bij de instellingen maar ik kon het nergens vinden en dat het aan de cache zou liggen ging ik niet vanuit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Tonymalony schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:27:
[...]

Dat filmpje lijkt inderdaad de oplossing! Al die tijd heb ik gekeken bij de instellingen maar ik kon het nergens vinden en dat het aan de cache zou liggen ging ik niet vanuit. 8)7
Ben je dan ook je hele belgeschiedenis kwijt? In het filmpje geven ze volgens mij aan om alle data van de relevante bel apps te verwijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:48
Hallo mede tweakers,

Het scherm van mijn Nord 2 heeft het helaas begeven en is niet meer te gebruiken.

gelukkig draai ik altijd backups van google foto's etc. , echter blijkbaar niet de map met ontvangen whatsapp foto/video......

Is er een manier om in de usb transfer modus te komen( maar dus zonder gebruik scherm) om zo deze bestanden te redden?

zelf al een mogelijke oplossing gevonden door dmv talkback het menu te doorlopen, maar hier kom ik totaal niet uit.

Alvast dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Scorpio861 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:44:
Hallo mede tweakers,

Het scherm van mijn Nord 2 heeft het helaas begeven en is niet meer te gebruiken.

gelukkig draai ik altijd backups van google foto's etc. , echter blijkbaar niet de map met ontvangen whatsapp foto/video......

Is er een manier om in de usb transfer modus te komen( maar dus zonder gebruik scherm) om zo deze bestanden te redden?

zelf al een mogelijke oplossing gevonden door dmv talkback het menu te doorlopen, maar hier kom ik totaal niet uit.

Ik vond je use case wel leuk om even uit te zoeken. Maar je kunt blijkbaar een display aan je telefoon knopen.

Zie ook: https://www.androidauthor...ken-android-phone-819324/

Met een paar adapters moet je een heel eind komen :)

Helaas de Nord 2 heeft geen usb-c 3.0. Dit gaat niet werken.

Ik neem aan dat je usb debugging niet aan had staan?

[ Voor 6% gewijzigd door L0g0ff op 26-09-2023 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
Scorpio861 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:44:
Hallo mede tweakers,

Ik zou proberen het blindelings te doen, via ADB of kijken of een USB 2.0 display werkt.

p.s. je zit trouwens in het verkeerde topic te posten, je moet naar: [OnePlus Nord 2 5G] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonymalony
Bliksem B schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:02:
[...]

Ben je dan ook je hele belgeschiedenis kwijt? In het filmpje geven ze volgens mij aan om alle data van de relevante bel apps te verwijden.
Sorry voor mijn late reactie, maar volgens mij is ze wel haar belgeschiedenis kwijt. Haar contactenlijst gelukkig niet, dat vonden we toch wat belangrijker.

• okkie001
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 15:02
Heren ik heb met mijn Nord een uitdaging

Ik heb 1 Google account op 2 telefoons
1 werk telefoon Samsung Galaxy x cover 4s🤮

En mijn prive telefoon de OnePlus Nord

Alle 2 hebben ze de Google contacten app en synchronisatie staat aan

Aleen nu wil de Nord niet Sync met Google waardoor de contacten niet op elke telefoon staan

De telefoons gebruik ik door elkaar heen

Vaak voeg ik het contact toe op mijn prive telefoon en dan bel ik de klant met mijn werk telefoon.

Maar dat wil dus nu niet meer

Google agenda Sync wel.

Voor dat de vraag komt waarom niet 2 cimkaartjes in 1 telefoon

Simpelweg nu kan ik mijn werk telefoon weg leggen en ben ik voor klanten niet bereikbaar

Collega's hebben mijn prive nummer en daar voor ben ik wel bereikbaar😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
okkie001 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:18:
Heren ik heb met mijn Nord een uitdaging

Ik heb 1 Google account op 2 telefoons
1 werk telefoon Samsung Galaxy x cover 4s🤮

En mijn prive telefoon de OnePlus Nord

Alle 2 hebben ze de Google contacten app en synchronisatie staat aan

Aleen nu wil de Nord niet Sync met Google waardoor de contacten niet op elke telefoon staan

De telefoons gebruik ik door elkaar heen

Vaak voeg ik het contact toe op mijn prive telefoon en dan bel ik de klant met mijn werk telefoon.

Maar dat wil dus nu niet meer

Google agenda Sync wel.

Voor dat de vraag komt waarom niet 2 cimkaartjes in 1 telefoon

Simpelweg nu kan ik mijn werk telefoon weg leggen en ben ik voor klanten niet bereikbaar

Collega's hebben mijn prive nummer en daar voor ben ik wel bereikbaar😎
Klinkt als een sync issue:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
Bliksem B schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:49:
[...]

Klinkt als een sync issue:
Zo juist weer alles na gelopen maar nog steeds het probleem

De Samsung Sync zo goed als direct
En de OnePlus blijft lijkt wel hangen op he syncen

Ik heb de

Ik heb op de OnePlus
Het cache en het opslag geleegd

Het Google account verwijderd

En daarna alles toegevoegd
Ook toen het zelfde probleem

Maar voor als nog geen oplossing gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door okkie001 op 05-10-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:22
okkie001 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Zo juist weer alles na gelopen maar nog steeds het probleem

De Samsung Sync zo goed als direct
En de OnePlus blijft lijkt wel hangen op he syncen
Hoeveel opslagruimte heb je nog vrij. Bij OxygenOS 12 heb je minimaal 10% vrij ruimte nodig. Anders wordt er niks gesynchroniseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
--Niels-- schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:23:
[...]

Hoeveel opslagruimte heb je nog vrij. Bij OxygenOS 12 heb je minimaal 10% vrij ruimte nodig. Anders wordt er niks gesynchroniseerd...
Ik heb nog 2 gig over van de 128GB

Dat zou het dus kunnen zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okkie001
Het probleem was idd de 10%

10% en meer opslagruimte was voldoende

Nu de telefoon opschonen 😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.22 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1437073949224599555

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
Dat is een verrassing. Ik was al op zoek naar een vervanger van mijn OnePlus Nord. Benieuwd of dit wel de laatste update is. Op zich scoort OnePlus hier wel punten mee. Alleen ik zit nu wel te kijken naar een ander merk. OnePlus lijkt steeds vaker settling for less.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Bliksem B schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:29:
[...]

Dat is een verrassing. Ik was al op zoek naar een vervanger van mijn OnePlus Nord. Benieuwd of dit wel de laatste update is. Op zich scoort OnePlus hier wel punten mee. Alleen ik zit nu wel te kijken naar een ander merk. OnePlus lijkt steeds vaker settling for less.
Hier scoren ze zeker punten mee.

Ik ben van de oneplus nord naar de pixel 7a gegaan laatst. Mijn nord draait nu met lineage en is doorgeschoven naar mijn zoontje. Naar volle tevredenheid. Maar ik vind mijn oude nord beter dan deze pixel.

Scherm vind ik nu te klein, accu loopt te snel leeg. Ook Google bevat bloatware dus ruimen moet je toch. Scherm reageerde fijner, standaard hoesje (bumper) sloot op de Nord netjes de usb af. Standaard screenprotector was beter van de Nord. Camera was ook prima. Nord zat binnen een half uur vol. Duurt nu 2 uur. Accu kon 2 dagen nu nog geen anderhalve dag.

Ik ben geswitched vanwege de lange support maar als mijn andere zoontje volgend jaar jarig is krijgt hij deze pixel en overweeg ik weer om terug te gaan naar nord. Echt wel veel meer toestel voor je geld. (meer dan 500 wil ik niet uitgeven voor een gebruiksvoorwerp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furiax83
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-12-2024
Iemand ervaring met de reparatiedienst van OnePlus buiten garantie ?
Heb mijn OnePlus Nord sinds launch (juli 2020). Vermoed dat mijn oplaadpoort alweer stuk is. De eerste keer was toen het toestel 10 maand oud was, toen kosteloos opgestuurd en na twee dagen had ik hem terug. Maar nu heb ik identiek dezelfde problemen als toen, hij laad wel nog op maar bij de minste beweging van de oplaadkabel gaat hij van fast charge naar normale oplading en dan duurt het uren voor hij opgeladen is.
Heb al contact opgenomen met hun klantendienst en die lieten weten dat ik het toestel moet opsturen voor inspectie door hun reparatieteam. Maar als ik vraag hoeveel de kosten bedragen draaien ze rond de pot en krijg ik geen zinnig antwoord.
Dus misschien dat hier iemand mij een antwoord kan geven uit ondervinding hoeveel het kost om het toestel op te sturen en te laten inspecteren ? En krijg je eerst een offerte vooraleer ze repareren want de klantendienst liet weten dat ze alle gebreken herstellen indien ze er meerdere terug vinden, zo kunnen ze de prijs natuurlijk opdrijven indien ze willen. Wil natuurlijk ook geen honderden euro's kwijt zijn aan een toestel van 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
furiax83 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:14:
Iemand ervaring met de reparatiedienst van OnePlus buiten garantie ?
Heb mijn OnePlus Nord sinds launch (juli 2020). Vermoed dat mijn oplaadpoort alweer stuk is. De eerste keer was toen het toestel 10 maand oud was, toen kosteloos opgestuurd en na twee dagen had ik hem terug. Maar nu heb ik identiek dezelfde problemen als toen, hij laad wel nog op maar bij de minste beweging van de oplaadkabel gaat hij van fast charge naar normale oplading en dan duurt het uren voor hij opgeladen is.
Heb al contact opgenomen met hun klantendienst en die lieten weten dat ik het toestel moet opsturen voor inspectie door hun reparatieteam. Maar als ik vraag hoeveel de kosten bedragen draaien ze rond de pot en krijg ik geen zinnig antwoord.
Dus misschien dat hier iemand mij een antwoord kan geven uit ondervinding hoeveel het kost om het toestel op te sturen en te laten inspecteren ? En krijg je eerst een offerte vooraleer ze repareren want de klantendienst liet weten dat ze alle gebreken herstellen indien ze er meerdere terug vinden, zo kunnen ze de prijs natuurlijk opdrijven indien ze willen. Wil natuurlijk ook geen honderden euro's kwijt zijn aan een toestel van 3 jaar oud.
Zeker weten dat USB poort stuk of los zit? Een beetje stof of vuil in zo'n oplaadpoortje kan ook een oorzaak zijn. Toestel uitzetten en proberen schoon te krijgen met een tandenstoker o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furiax83
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-12-2024
NeverSettle schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:35:
[...]

Zeker weten dat USB poort stuk of los zit? Een beetje stof of vuil in zo'n oplaadpoortje kan ook een oorzaak zijn. Toestel uitzetten en proberen schoon te krijgen met een tandenstoker o.i.d.
Al eens gedaan met een tandenstoker maar komt niet diep genoeg vermoed ik. Zal eens een spuitbus met perslucht kopen deze week en dat eens proberen. Misschien dat ik het kan los blazen indien het vuil moest zijn. Vorige keer hadden ze wel effectief de oplaadpoort vervangen. Stond zo op de herstelbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oni
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

Oni

F22 is uit aan het rollen, maar heb iets fout gedaan, heeft iemand toevallig de ota als zip of directe download link van de oneplus servers, of de boot.img ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oni schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:44:
F22 is uit aan het rollen, maar heb iets fout gedaan, heeft iemand toevallig de ota als zip of directe download link van de oneplus servers, of de boot.img ?
Full ZIP F.22 Nord EU: https://gauss-componentot...242e482ba4be4dc0e890c.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:17
Mijn Nord gaat binnenkort naar mijn schooenmoeder, maar draait momenteel op Lineage. Op zich prima, zeker qua beveiligingsupdates, en ik ben er blij mee, maar voor zaken als bank apps heb je persé Magisk nodig en ik weet niet zeker of schoonmama daar blij van gaat worden.

Is er daarom een makkelijke manier om de meest recente versie van Oxygen er weer op te krijgen? Iets zegt me dat me dat niet gaat lukken door simpelweg F22 te downloaden en die handmatig te installeren, of wel? Er hoeft qua data niets bewaard te blijven.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Aziraphale schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:25:
Mijn Nord gaat binnenkort naar mijn schooenmoeder, maar draait momenteel op Lineage. Op zich prima, zeker qua beveiligingsupdates, en ik ben er blij mee, maar voor zaken als bank apps heb je persé Magisk nodig en ik weet niet zeker of schoonmama daar blij van gaat worden.

Is er daarom een makkelijke manier om de meest recente versie van Oxygen er weer op te krijgen? Iets zegt me dat me dat niet gaat lukken door simpelweg F22 te downloaden en die handmatig te installeren, of wel? Er hoeft qua data niets bewaard te blijven.
Heb je het al geprobeerd? Want ik dacht dat bank apps op Lineage alleen niet gingen als root geactiveerd was. Ik neem aan dat je toestel niet geroot is verder.

Ik heb zojuist de telefoon van mijn zoon gepakt (oneplus nord met Lineage). Ik kan de ING app gewoon uit de store halen en mezelf onboarden.

Ps. Mocht je root wel geactiveerd hebben dan zou ik dat gewoon uitschakelen en je toestel wipen. Lineage voelt echt wel beter dan een oude oxygen.

[ Voor 7% gewijzigd door L0g0ff op 25-11-2023 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, zie gepinde berichten.

En verder wat L0g0ff zegt idd. Also, denk niet dat het heel verstandig is om een oude OxygenOS versie erop te zetten i.v.m. beveiliging, helemaal als je schoonmoeder deze een paar jaar gaat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
@L0g0ff en @Anonymoussaurus Thanks, ga ik naar kijken! Toen ik deze rom installeerde (het is trouwens Lineage 20) werd me verteld dat ik via Magisk, Zygisk en nog wat andere software moest gebruiken om SafetyNet te passeren en de bankierapps te kunnen gebruiken. Ik zou zelf niet weten waarom ik die telefoon zou willen rooten, maar de Rabo app is wel vrij essentieel.

Weten jullie toevallig hoe ik hem dan 'ontroot'?

Edit: Never mind. Ik heb Magisk er af geflikkerd, dat heeft de root opgeheven en de Rabo doet het nog steeds en mijn Unive app doet het weer, na het tijden niet gedaan te hebben. Oftewel: Magisk is volslagen onnodig. Enige wat ik nu kreeg was een foutmelding bij Google Wallet, dus mogelijk werkt contactloos betalen niet meer. Maar goed, dat had ze nu ook niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Aziraphale op 25-11-2023 19:41 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aziraphale schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:30:
@L0g0ff en @Anonymoussaurus Thanks, ga ik naar kijken! Toen ik deze rom installeerde (het is trouwens Lineage 20) werd me verteld dat ik via Magisk, Zygisk en nog wat andere software moest gebruiken om SafetyNet te passeren en de bankierapps te kunnen gebruiken. Ik zou zelf niet weten waarom ik die telefoon zou willen rooten, maar de Rabo app is wel vrij essentieel.

Weten jullie toevallig hoe ik hem dan 'ontroot'?

Edit: Never mind. Ik heb Magisk er af geflikkerd, dat heeft de root opgeheven en de Rabo doet het nog steeds en mijn Unive app doet het weer, na het tijden niet gedaan te hebben. Oftewel: Magisk is volslagen onnodig.
Dat dacht ik al wel, dat Safetynet gewoon zou passeren als je niet rooted was. Anyway, ik zou gewoon lekker LOS clean flashen voor je schoonmoeder en één keer per tijd een update draaien (tenzij je schoonmoeder weet hoe ze dat zelf moet doen. Zou moeten kunnen, want ingebouwde updater.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTmen79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
Mijn Nord gaat binnenkort naar mijn schoonmoeder, maar draait momenteel op Lineage. Op zich prima, zeker qua beveiligingsupdates, en ik ben er blij mee...
Ik wil Lineage op de OnePlus Nord te zetten maar het in fast boot heb staan krijg ik hem met "fastboot devices" niet te zien. In de device Manager staat ie wel met dat gele driehoekje. Volgens de howto zou ik dan andere drivers moeten installeren. Maar welke of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
iTmen79 schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:45:
[...]

Ik wil Lineage op de OnePlus Nord te zetten maar het in fast boot heb staan krijg ik hem met "fastboot devices" niet te zien. In de device Manager staat ie wel met dat gele driehoekje. Volgens de howto zou ik dan andere drivers moeten installeren. Maar welke of mis ik iets?
Oh, gosh, dat is al even geleden... Heb je al op XDA gekeken? Of in de Telegram groep van de betreffende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTmen79
Aziraphale schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:09:
[...]

Oh, gosh, dat is al even geleden... Heb je al op XDA gekeken? Of in de Telegram groep van de betreffende versie?
Ze verwijzen vaak naar een officiële OnePlus driver waarmee ik het niet werkend krijg.
Vanavond even deze proberen https://community.oneplus.com/thread/465778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

@iTmen79 hoever ben je hier?

https://wiki.lineageos.org/devices/avicii/install

Heb je de boatloader al ontgrendeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iTmen79
@L0g0ff Inmiddels ben ik verder en is het mij gelukt hem met generic Google driver te installeren zodat hij verschijnt als ik "fastboot devices" draai. (heel omslachtig het apparaat installeren door te wijzen op de driver bestanden).

Het is nu gereset en ik ga er vanavond mee verder.
Kan het straks mooi naar mijn broer, die nog een Samsung Galaxy S5 mini heeft met Lineage, hij houdt wel erg van zijn kleine toestel maar dat ding wordt nu toch echt te oud. Jammer genoeg bestaan er geen kleine toestelen meer met goede specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iTmen79
Inmiddels draait de Nord op Lineage is. Wat een verademing! Loopt lekker snel en zonder al die Google apps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

iTmen79 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:35:
Inmiddels draait de Nord op Lineage is. Wat een verademing! Loopt lekker snel en zonder al die Google apps!
Haha dat vind ik ook. Zit ook ernstig te twijfelen of ik mijn pixel 7a ga flashen met lineage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 08:54

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beetje een kick, maar ik gebruik een OnePlus Nord voor mijn werk en die scherpen nu de eisen voor het OS van het device aan. Maar mijn Nord zit op 11.1.10.10.AC01BA en geeft aan dat er geen update zijn. Denk dat ik ook de OxygenUpdater maar eens ga opzoeken

-edit-
En gelukt. Helaas geen Android 13 meer, maar met 12 kan ik nog even door ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +7 Henk 'm!
De OnePlus Nord heeft zojuist zijn laatste OxygenOS versie aangekondigd gekregen:

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-05 11:04

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Treurig om te lezen. Dan ga ik over enkele maanden toch ook LineageOS of iets dergelijks moeten flashen.

Het enige wat ik me afvraag is of ik dan nog ondersteuning kan hebben voor bank apps zoals die van de Rabobank, of dat deze weigeren zichzelf uit te voeren op alternatieve firmware. Heeft iemand hier ervaring mee?

Meester in de kunsten van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheAncientDovah schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:52:
[...]

Treurig om te lezen. Dan ga ik over enkele maanden toch ook LineageOS of iets dergelijks moeten flashen.

Het enige wat ik me afvraag is of ik dan nog ondersteuning kan hebben voor bank apps zoals die van de Rabobank, of dat deze weigeren zichzelf uit te voeren op alternatieve firmware. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zolang je Gapps flashed met LineageOS moet het goed komen, zeker als je geen Root access erbij open zet (wat niet nodig is en je beveiliging compromitteert). Banken apps, DigiD e.d. gebruiken de Google services. Met alternatieve oplossingen voor Gapps zoals MicroG werkt dat lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 18:02

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik lees dat mensen vorig jaar hun Android 12 update hebben gehad. Ben nu net een aantal dagen in Turkije. Krijg een update aangeboden van Oneplus zelf en vervolgens wordt mij de Android 12 versie aangeboden.. Toeval? Of kreeg ik de update gewoon niet omdat.. lokatie..

Moet zeggen dat het net weer wat sneller oogt dat Android 12. Kan ook placebo effect zijn.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
JoeZuCK schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:21:
Ik lees dat mensen vorig jaar hun Android 12 update hebben gehad. Ben nu net een aantal dagen in Turkije. Krijg een update aangeboden van Oneplus zelf en vervolgens wordt mij de Android 12 versie aangeboden.. Toeval? Of kreeg ik de update gewoon niet omdat.. lokatie..

Moet zeggen dat het net weer wat sneller oogt dat Android 12. Kan ook placebo effect zijn.
Komt waarschijnlijk door grijze import. Zou eigenlijk niet moeten gebeuren. Maar is vaker voorgekomen onder gebruikers van dit forum. Daarom gebruiken veel mensen OxygenOS Updater. Waarmee je het officiële updatebestand kan downloaden en installeren.

Android 12 is zekers een verbetering. Alleen persoonlijk vind ik het jammer dat OnePlus eigenlijk ColorOS gebruikt van Oppo ipv kale Android met wat verbeteringen. Ooit kwam OnePlus natuurlijk uit met Cyanogen, maar van die filosofie is weinig over. Voor mij een reden om weg te gaan bij One Plus en eens te kijken bij Google of Nothing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 18:02

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bliksem B schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:41:
[...]

Komt waarschijnlijk door grijze import. Zou eigenlijk niet moeten gebeuren. Maar is vaker voorgekomen onder gebruikers van dit forum. Daarom gebruiken veel mensen OxygenOS Updater. Waarmee je het officiële updatebestand kan downloaden en installeren.

Android 12 is zekers een verbetering. Alleen persoonlijk vind ik het jammer dat OnePlus eigenlijk ColorOS gebruikt van Oppo ipv kale Android met wat verbeteringen. Ooit kwam OnePlus natuurlijk uit met Cyanogen, maar van die filosofie is weinig over. Voor mij een reden om weg te gaan bij One Plus en eens te kijken bij Google of Nothing.
Ik heb hem bij Coolblue weg, maar las dat ook zij wat shady zijn met grijze import. Inmiddels alweer 3,5 jaar oud. Kan zeker nog wel anderhalf jaar mee. Still going strong. Zat met mijn vorige Oneplus eraan te denken hem te flashen. Niet gedaan, maar is zeker wel een optie uiteindelijk met deze.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie