Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
kip88 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:47:
AC2003_11_F.13 is nu beschikbaar voor de OnePlus Nord (EU)
Toen ik hem had gedownload via de Oxygen Updater en wou installeren via system settings. Verscheen hij hier ook direct. Toch maar via de officiële weg geinstalleerd :9 .

Benieuwd of dit enkel nu is of dat in het vervolg updates net zo snel via de officiële weg te downloaden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 21:43

MasterFreak

Zeker weten!

Klippy schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:00:
Die nieuwe launcher is wel erg beperkt, geen recente apps meer, alleen fullscreen mappen, die super irritante blauwe puntjes bij elke app update, verplichte Google feed bij rechts swipen en 0 settings.
Dus maar de moeite genomen om Nova Launcher (y) to configureren en kopen.

Meteen widgets (klokt, agenda, weer ed) via Chronus ingesteld.

En nu heb ik eigenlijk ook niet echt veel klachten meer.

Één dingetje is wel dat ik nu elke keer een notificatie krijg wanneer niet storen wordt ingeschakeld volgens tijdschema (elke avond dus). En ik zie dat vanzelf wel omdat het icoontje dan in de statusbalk komt, daar hoef ik niet ook een melding voor. Kan dat niet uitschakelen zover ik zie.
Ben ook vanwege dit punt op Novalauncher Prime overgestapt, heerlijke Launcher.

Enigste wat ik tot nu toe als bug ben tegen gekomen is dat Nova niet met split screen overweg kan. Het scherm flikkert een paar keer en de app wordt dan gewoon fullscreen geopend. Heb ook 2 andere launchers geprobeerd (Action en Niagara) en daar werkt split screen wel gewoon. Lijkt dus een issue van Nova.

Heb jij dit probleem ook?

Ik zit nu op F13 firmware (OTA), maar F12 had dit ook al.

Novalauncher support reageerd niet iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

MasterFreak schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Enigste wat ik tot nu toe als bug ben tegen gekomen is dat Nova niet met split screen overweg kan. Het scherm flikkert een paar keer en de app wordt dan gewoon fullscreen geopend. Heb ook 2 andere launchers geprobeerd (Action en Niagara) en daar werkt split screen wel gewoon. Lijkt dus een issue van Nova.

Dat probleem had ik voor deze laatste update ook al. Hopelijk wordt dat door Nova of of door Oneplus zelf opgelost.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
MasterFreak schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Ik gebruik niet vaak split screen, maar Android 12 wel 1 keer gebruikt zonder problemen (dacht ik). Nu heb ik inderdaad ook hetzelfde probleem. Bij mij flikkerde het scherm, vervolgens liep mijn telefoon vast en ging in standby. Daarna doet splitscreen inderdaad helemaal niks. Vreemd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

Ik gebruik split screen echt nooit, weet niet eens hoe ik het moet gebruiken eigenlijk en de instructies die ik net gezocht heb werken niet, dus denk dat dat een antwoord is op je vraag :p

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Bliksem B schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:44:
[...]

Ik gebruik niet vaak split screen, maar Android 12 wel 1 keer gebruikt zonder problemen (dacht ik). Nu heb ik inderdaad ook hetzelfde probleem. Bij mij flikkerde het scherm, vervolgens liep mijn telefoon vast en ging in standby. Daarna doet splitscreen inderdaad helemaal niks. Vreemd....
Ben dus niet de enige zo te lezen. Gebruik het zelf ook niet zo vaak en kan er ook wel een tijdje zonder mee. Dit nadeel weegt me iig nog niet op tegen de tekortkomingen van de standaard oxycolor launcher, maar het zou fijn zijn als het uiteindelijk wel opgelost wordt. In sommige gevallen is het toch wel een handige optie (teksten copy pasten van de ene naar de andere app bijv.)

Heb nu de nova 8.0.2 beta installed staan maar hiermee nog steeds hetzelfde probleem helaas. Hopelijk pakken ze het mee bij een volgende beta update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met de niet storen functie sinds de update? Ik heb die functie aan staan, de slider op beltoon aan (zodat de uitzonderingen wel mogen bellen) maar ik krijg gewoon bij alle notificaties een geluidsmelding... Dit was voor de update perfect in orde... Nu klopt er niks meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:08

L0g0ff

omg

Een oude collega van me heeft net zoals mij ook de oneplus nord ac2003.

Hij heeft zijn Android 12 Update gewoon OTA gekregen zonder eerst een apk te hoeven installeren.

Ik wacht nog steeds op oneplus op de 12 update.

Zijn er andere hier die de update ook wel/niet hebben gehad via het "officiële" kanaal zonder eerst iets te moeten installeren?

Want liever krijg ik hem ook gewoon via het reguliere kanaal zonder aanpassingen.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

PetrCech_3 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:07:
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met de niet storen functie sinds de update? Ik heb die functie aan staan, de slider op beltoon aan (zodat de uitzonderingen wel mogen bellen) maar ik krijg gewoon bij alle notificaties een geluidsmelding... Dit was voor de update perfect in orde... Nu klopt er niks meer van...
Bij mij werkt DND zoals het hoort iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

L0g0ff schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:20:
Een oude collega van me heeft net zoals mij ook de oneplus nord ac2003.

Hij heeft zijn Android 12 Update gewoon OTA gekregen zonder eerst een apk te hoeven installeren.

Ik wacht nog steeds op oneplus op de 12 update.

Zijn er andere hier die de update ook wel/niet hebben gehad via het "officiële" kanaal zonder eerst iets te moeten installeren?

Want liever krijg ik hem ook gewoon via het reguliere kanaal zonder aanpassingen.
Als je hem echt graag wil kun je hem veilig binnenhalen via de app Oxygen Updater. Dit is dezelfde update file die Oneplus via OTA aanbied.

Mijn persoonlijke mening is dat je je bij deze update niet teveel moet voorstellen qua vooruitgang. Qua functies ten opzichte van android 11 krijg je er wat bij, maar lever je ook weer wat in en met name op het gebied van de launcher. Ook mis ik de tap to wake functie van het ambient display bijvoorbeeld.

Verder vondt Android 11 er verder ook wat gelikter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

Bliksem B schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:39:
[...]

Toen ik hem had gedownload via de Oxygen Updater en wou installeren via system settings. Verscheen hij hier ook direct. Toch maar via de officiële weg geinstalleerd :9 .

Benieuwd of dit enkel nu is of dat in het vervolg updates net zo snel via de officiële weg te downloaden zijn.
Dat had ik ook voor de eerste keer dat ik de Nord heb.
Ik kon niet eens de lokale update selecteren omdat de OTA klaar stond. Maar Oxygen Updater blijft gewoon :) Volgende keer zal het wel weer langer duren denk ik.
PetrCech_3 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:07:
Nee, niks opgevallen. Werkt zoals het hoort.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Het valt mij op dat de haptische feedback voor de terug/back gesture niet meer werkt na de installatie van de nieuwstehttps://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/2007806/last Android 12 update. Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bliksem B
Aurera schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:14:
Het valt mij op dat de haptische feedback voor de terug/back gesture niet meer werkt na de installatie van de nieuwstehttps://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/2007806/last Android 12 update. Hebben jullie daar ook last van?
Ik voel hem heel lichtelijk aanwezig. Alleen wanneer de batterijbesparing ingeschakeld is, werkt deze niet. Maar dat is de bedoeling. Het kan wel zijn dat je instellingen zijn teruggezet. Zorgt ervoor dat dat bij systeemnavigatie "trillen bij terugnavigatie" aanstaat en dat je "systeemhapiek" aan hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Bliksem B schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:06:
...systeemnavigatie "trillen bij terugnavigatie" aanstaat...
Dit was de oplossing, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 16:21
Via de officiële weg (de stock updater, via settings) krijg ik met mijn OnePlus Nord (EU) geen update te zien.

Op de site van OnePlus staat versie 11.1.10.10.AC01BA (bijgewerkt op April 6, 2022), deze komt overeen met wat er bij mij is geïnstalleerd:

https://www.oneplus.com/n...ails?code=PM1596593883414

Maar via die speciale Oxygen Updater app zie ik wel de AC2003_11_F.13. Is dat veilig om te doen..? Komt hij ook nog via de normale weg? Moet ik anders gewoon wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:09
EmperoR88 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:24:
Via de officiële weg (de stock updater, via settings) krijg ik met mijn OnePlus Nord (EU) geen update te zien.

Op de site van OnePlus staat versie 11.1.10.10.AC01BA (bijgewerkt op April 6, 2022), deze komt overeen met wat er bij mij is geïnstalleerd:

Maar via die speciale Oxygen Updater app zie ik wel de AC2003_11_F.13. Is dat veilig om te doen..? Komt hij ook nog via de normale weg? Moet ik anders gewoon wachten?
Oxygen Updater is veilig, mits OnePlus zelf geen fouten maakt. De makers van de app halen letterlijk de software update vanuit de OnePlus servers. Meestal is Oxygen Updater eerder, omdat systeem update via OTA update per regio gebeurt. Als een update volledig verkeerd uitpakt, kan OnePlus de OTA updates stop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Ik heb exact hetzelfde issue wat jij aangeeft. Ik heb ook dezelfde april build.

Ik zal het wel even testen ;)

Die apk werkt bij mij niet. Die geeft een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXPIO2tz8FpKXcR1pnoCeKO8zmI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5HguhX0rdxEpDnM7POSHi0ka.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZkyOb33RqghLWRwhTJ-qTDJaP0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqpGpsNoip0vGRFyiDjZ4AM0.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 38% gewijzigd door L0g0ff op 13-08-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 16:21
L0g0ff schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:54:
[...]

Ik heb exact hetzelfde issue wat jij aangeeft. Ik heb ook dezelfde april build.

Ik zal het wel even testen ;)

Die apk werkt bij mij niet. Die geeft een foutmelding.

[Afbeelding][Afbeelding]
Vreemde screenshot. Apk? Wat probeer je precies te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
EmperoR88 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:50:
[...]

Vreemde screenshot. Apk? Wat probeer je precies te doen?
Sommige OxygenOS 12 versies hebben geen lokale update functie meer. OnePlus medewerkers hadden via de OnePlus Community die Systeemupdate apk gedeeld, voor de mensen die handmatig willen updaten, zoals updates van Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Het gaat idd om de apk die via de topic ook gedeeld is.

De lokale update optie heb ik nog wel. Maar waar kan je dan de zip vandaan plukken om de upgrade handmatig te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar via die speciale Oxygen Updater app zie ik wel de AC2003_11_F.13. Is dat veilig om te doen..?
Heb deze via Oxygen Updater geïnstalleerd bij een vriend, werkt prima. Alleen een Flitsmeister widget was spontaan verdwenen.

Wel jammer dat hiermee de laatste versie update bereikt is. Toestel kwam uit met Android 10, en 2 versie upgrades waren belooft en nu nagekomen.

Voorlopig nog wel een jaartje security updates. En als die stoppen is er veel keuze in custom roms.

[ Voor 27% gewijzigd door swhnld op 14-08-2022 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Ik heb nu ook de oxygen Updater gebruikt om de laatste update op te halen. De installatie loopt nu. Ergens voelt het wel een beetje vreemd dat dat dit soort third party methodes nodig zijn om een device te updaten.

Je verwacht gewoon OTA. Zeker van zo'n mainstream device.

Als er ooit een LinageOS toestel uitkomt met gesloten bootloader dan sta ik vooraan in de rij om er 1 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
L0g0ff schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:11:
Ik heb nu ook de oxygen Updater gebruikt om de laatste update op te halen. De installatie loopt nu. Ergens voelt het wel een beetje vreemd dat dat dit soort third party methodes nodig zijn om een device te updaten.

Je verwacht gewoon OTA. Zeker van zo'n mainstream device.

Als er ooit een LinageOS toestel uitkomt met gesloten bootloader dan sta ik vooraan in de rij om er 1 te kopen.
Updates komen ook via OTA, alleen doen ze dat per regio/continent. Meestal is India als eerste aan de beurt en dan Noord-Amerika en Europa. Door geleidelijk de updates versturen naar gebruikers kunnen ze het stopzetten wanneer het nodig is. Bijvoorbeeld bij een grote bug.

Het komt ook voor dat een OTA update sneller binnen is dan via Oxygen Updater.

[ Voor 5% gewijzigd door NeverSettle op 16-08-2022 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.14 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1131453836335513609
Hello everyone,

We are starting to push an incremental rollout of OxygenOS F.14 for the OnePlus Nord. This update is already rolling out to the IN and GLO region, and we will keep you posted about the progress in the thread.

Nord

IN: AC2001_11.F.14
GLO: AC2003_11.F.14

Changelog

System
  • Improves system stability.
  • Optimizes the experience of fingerprint unlocking.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Heb zojuist de F14 update binnen na handmatig controleren voor updates.

Ps Oxygen Updater geeft nog steeds aan dat F13 de laatste versie is. Dit keer is Oneplus dus sneller dan Oxygen updater!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckvZqi5ecqItPgJ2d5VqOVmXo_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0y3F2PNDBQoIazRZ0SMxwsY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00

derx666

mecker ende blaet

De mijne wil helaas nog niet, niet via handmatig controleren, noch de oxygen updater. Nog even wachten dus

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:50
Ik heb net een update gekregen. F13 pas. Maar nu kan ik toch niet vinden hoe ik de update die. Dit is veranderd in Android 12. Waar zit die functie nu?

Edit: never.mind. gevonden. Nu alleen nog het download bestand zien terug te vinden

[ Voor 22% gewijzigd door jaydenjarno op 20-08-2022 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aking
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 03:58
Hier vanmorgen ook de nieuwe update (ac2003_11_F.14) geïnstalleerd maar wat een ellende.

De hele interface ziet er anders uit, veel dingen zijn veranderd (andere meldingsgeluidjes, dingen op andere plek, geen meldingen meer op lockscreen en meer van zulks.)

Maar het meest irritante is dat ze met de update blijkbaar het snel/powerladen voor niet-Oneplus laders uitgeschakeld hebben, tot vanmorgen deden mijn Hema-laders dat nog prima, maar die zijn nu ineens teruggedrongen tot normaal laden. 4 laders hier zijn nu dus ineens waardeloos geworden voor mijn telefoon.

Hopelijk is dit een fout en draaien ze dit terug, anders NOOIT meer Oneplus hier :(

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Ik ben zelf ook weer terug gestapt na de nova launcher sinds de laatste update naar Android 12.

Wat is normaal laden @aking? Dash of warp?

Of val je echt terug naar de "standaard" USB laden?

Zelf heb ik 2 oneplus laders (dash en warp). Beide gaan gewoon goed sinds de laatste updates.

• Bliksem B
aking schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:12:
Hier vanmorgen ook de nieuwe update (ac2003_11_F.14) geïnstalleerd maar wat een ellende.

De hele interface ziet er anders uit, veel dingen zijn veranderd (andere meldingsgeluidjes, dingen op andere plek, geen meldingen meer op lockscreen en meer van zulks.)

Maar het meest irritante is dat ze met de update blijkbaar het snel/powerladen voor niet-Oneplus laders uitgeschakeld hebben, tot vanmorgen deden mijn Hema-laders dat nog prima, maar die zijn nu ineens teruggedrongen tot normaal laden. 4 laders hier zijn nu dus ineens waardeloos geworden voor mijn telefoon.

Hopelijk is dit een fout en draaien ze dit terug, anders NOOIT meer Oneplus hier :(
Vanaf welke versie kom je? Van 11 naar 12 zijn er inderdaad dingen veranderd en moet je deze opnieuw instellen.

Ik haalde met mijn 60watt PD oplader eerst >3000mah. Nu max 2000mah. Zelfde met mijn pd powerbank en auto PD lader.

• aking
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 03:58
L0g0ff schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:30:
Ik ben zelf ook weer terug gestapt na de nova launcher sinds de laatste update naar Android 12.

Wat is normaal laden @aking? Dash of warp?
geen van beide.
Of val je echt terug naar de "standaard" USB laden?
die dus.
Zelf heb ik 2 oneplus laders (dash en warp). Beide gaan gewoon goed sinds de laatste updates.
Ik gebruik laders van de Hema, en tot de update was snel laden geen probleem, nu weigeren alle laders en ben ik dus terug bij 1% per paar minuten in plaats van andersom...
Bliksem B schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:14:
[...]

Vanaf welke versie kom je? Van 11 naar 12 zijn er inderdaad dingen veranderd en moet je deze opnieuw instellen.

Ik haalde met mijn 60watt PD oplader eerst >3000mah. Nu max 2000mah. Zelfde met mijn pd powerbank en auto PD lader.
Geen idee vanaf welke versie ik kwam (en kan dat zo snel ook niet vinden geloof ik...)

En geen idee hoeveel mah ik laad (kan je dat ergens zien?) maar ik ben dus terug bij het "oude" normale laden (waarbij je dus uren nodig hebt om je telefoon vol te krijgen)

Al met al mooi kudt dus :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
aking schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:49:

Ik gebruik laders van de Hema, en tot de update was snel laden geen probleem, nu weigeren alle laders en ben ik dus terug bij 1% per paar minuten in plaats van andersom...

[...]

Geen idee vanaf welke versie ik kwam (en kan dat zo snel ook niet vinden geloof ik...)

En geen idee hoeveel mah ik laad (kan je dat ergens zien?) maar ik ben dus terug bij het "oude" normale laden (waarbij je dus uren nodig hebt om je telefoon vol te krijgen)

Al met al mooi kudt dus :(
Via een losse app als Ampère. Dat is inderdaad standaard laden. Maar niet zo traag als de 0,5 mah van usb 2.0
Voorheen haalde ik 3440, zie ook Bliksem B in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:54

Trouble

Everything is awesome

Ik kan niet de enige zijn denk ik: met de laatste update naar Android 12 is de camera écht heel kut geworden. Enorm over gesatureerde kleuren, ik vind het helemaal niks. Misschien iemand die hier een oplossing voor heeft?

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
Trouble schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:52:
Ik kan niet de enige zijn denk ik: met de laatste update naar Android 12 is de camera écht heel kut geworden. Enorm over gesatureerde kleuren, ik vind het helemaal niks. Misschien iemand die hier een oplossing voor heeft?
Je kan de hdr en/of de scene herkenning uitzetten.
Desnoods kun je ook gcam installeren. Heb even geen aanbevolen versie voor je beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:54

Trouble

Everything is awesome

Bliksem B schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

Je kan de hdr en/of de scene herkenning uitzetten.
Desnoods kun je ook gcam installeren. Heb even geen aanbevolen versie voor je beschikbaar.
Thanks, had er nooit aan gedacht dat de camera ook settings heeft. Ik heb het uitgezet, hoop dat het beter wordt nu en anders probeer ik gcam als vervanger.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Trouble schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:27:
[...]

Thanks, had er nooit aan gedacht dat de camera ook settings heeft. Ik heb het uitgezet, hoop dat het beter wordt nu en anders probeer ik gcam als vervanger.
https://www.celsoazevedo....ogle-camera-oneplus-nord/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Bliksem B schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Heel gek. Zojuist in huis getest en ik merk volgens mij geen verschil. Ik kan naar de 1e verdieping lopen met mijn Sony XM4 op LDAC, in een huis met betonnen vloeren. Pas als ik naar de zolder ga of een kamer pak die het verst weg ligt van mijn telefoon, begint bluetooth te haperen.

Je bent trouwens niet de enige, er is al een bug report gedaan: Bluetooth Connectivity Issue (Nord-Android 12 Update)

Wel heb ik in het verleden haperingen gehad in bijvoorbeeld de stad waar veel 2.4 ghz vervuiling is. De telefoon opnieuw opstarten loste het probleem altijd op.
Ook crashte bij mij de Bluetooth driver regelmatig. Verbinding maken via AptX of LDAC ging dan moeilijk. De telefoon herstarten of vliegtuigmodus aan/uit verhielp dit probleem. Dit probleem kwam vaker voor wanneer ik Dual Sim aan had staan. Sinds Android 12 geen last meer van (afkloppen). Gebruiken jullie Dual Sim toevallig?
Toch een update. Met mijn pricewatch: Haylou GT1 XR (Zwart) ervaarde ik wel grote problemen. Ik laatst op mijn handoekje bij een zwemplas, oortjes in en telefoon aan de linkerkant bij mijn broekzak. Wat denk je? Flinke haperingen. Ik moest mijn telefoon naast mijn hoofd leggen om verbinding te krijgen.

Ik heb geprobeerd om een melding hiervan te maken, maar het lijkt alsof er een flinke vertraging binnen de community van One Plus of nieuwe berichten worden simpelweg niet geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Ik heb een Sony Bluetooth speaker en oneplus in ear doppen (eerste generatie). Beide werken prima zonder haperingen op grote afstand.

Teminste niet met Spotify of met Pocket Casts.

Met de nrc audio app is het 1 groot kraak festijn. Maar dat was het met de vorige oneplus nord android builds ook al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik heb hier een Nord liggen die na de laatste update bricked is. Ik kom in het bootloader scherm maar een na reboot komt je weer in hetzelfde scherm en start niet het OS.

Wel kan ik naar Fast boot of recovery.

Kleine ramp: we zijn op vakantie, geen laptops ofzo. En het hele hebben en houwen staat in de telefoon ;)

We weten helaas ook niet of de keepass wel naar de G-drive werd ge-update en zelfs het Google account wachtwoord weet ze niet ( staat in keepass).

Iemand een tip?

Edit:
Via een Google recovery is dat wachtwoord boven water een ook Keepass kunnen we weer in.
Nou ik ga de Nord maar resetten mogelijk dat er daarna weer leven in zit.

Edit2:
Ik heb de telefoon nog een een reboot gegeven prompt kwam ie in het Os. Daar wel de melding dat de update gefaald was.
Uiteindelijk kunnen we weer verder.
Mooie les.

[ Voor 26% gewijzigd door Beta op 03-09-2022 08:50 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Beta belangrijkste les, namelijk hoe afhankelijk je bent van je telefoon.

Buiten een backup telefoon hebben liggen heb ik nog geen beter plan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56
Iemand enig idee hoe ik de widgets uitzonder van de dark mode (die ik normaal gesproken pre Android 12 aan had staan). Dit is geen succes. Naast dat de widgets daardoor gewoon bloedje lelijk qua kleur omgekeerd zijn, is het ook geen succes met een barcode-widget.
Ik heb geen ervaring met clean Android maar ik ben nu al zeer bedroefd over hoe OxygenOS 12 er uit ziet. Plezier is helemaal weg.

(al mijn hue widgets opnieuw instellen ook :( )

[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 07-09-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Ascathon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:17:
Iemand enig idee hoe ik de widgets uitzonder van de dark mode (die ik normaal gesproken pre Android 12 aan had staan). Dit is geen succes. Naast dat de widgets daardoor gewoon bloedje lelijk qua kleur omgekeerd zijn, is het ook geen succes met een barcode-widget.
Ik heb geen ervaring met clean Android maar ik ben nu al zeer bedroefd over hoe OxygenOS 12 er uit ziet. Plezier is helemaal weg.

(al mijn hue widgets opnieuw instellen ook :( )
Bedoel je de donkere modus voor apps van derden? Hier moet je de hele launcher voor uitschakelen lijkt me. Clean Android heeft deze functie inderdaad niet.

Gebruikte je eerst de donkere modus forceren wel met succes? Zelf heb ik deze bij oxygenos 11 maar uitgezet, doordat inderdaad mijn pasjes niet meer werkten. Duurde wel even voordat ik het door had dat het daar door kwam. AH personeel netjes elke keer mijn code overtikken 😁😳.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Bliksem B schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:54:
[...]

Bedoel je de donkere modus voor apps van derden? Hier moet je de hele launcher voor uitschakelen lijkt me. Clean Android heeft deze functie inderdaad niet.

Gebruikte je eerst de donkere modus forceren wel met succes? Zelf heb ik deze bij oxygenos 11 maar uitgezet, doordat inderdaad mijn pasjes niet meer werkten. Duurde wel even voordat ik het door had dat het daar door kwam. AH personeel netjes elke keer mijn code overtikken 😁😳.
Misschien verwarrende omschrijving van mij.
Ik wil gewoon zoals in v11 de dark mode standaard dark mode gebruiken.

Toen had je de widgets alsnog in hun originele kleurstelling. Nu zorgt de dark mode er voor dat die ook, zonder verdere customizations, alle widgets donker maakt. Klinkt als een goed bedoeld idee maar het werk averechts imho.

Specifieke apps in dark mode forceren ken ik maar dat staat uit. Het gaat gewoon om alle widgets op het homescreen. Het viel me direct op door de Jumbo pass die op mijn homescreen staat (stond).
Barcode omgedraaid hoeft niet perse fout te gaan, issue is vaak dat hierdoor de start en eindkarakters vervagen/verdwijnen.

Los daarvan, jeez ik voel me nu opeens een opa nu alle fonts en sizing toch net een tikkeltje groter zijn. Ook al heb ik alles weer op zo klein mogelijk gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.15 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1161659069615308805 [OxygenOS F.15 update for the OnePlus Nord]
Hello everyone,

We are starting to push an incremental rollout of OxygenOS F.15 for the OnePlus Nord. This update is already rolling out in the Indian region, and we will keep you posted on the progress in the thread.

Nord
IN: AC2001_11.F.15

Changelog

System

• Updates Android security patch to 2022.09.

Other

• Fixes the occasional issue of system update failure.
• Fixes the issue of the crash in some scenarios.
• Fixes the issue that application icons are lost after upgrading the system.
• Fixes the issue that the camera takes photos abnormally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:47:
OnePlus heeft OxygenOS F.15 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1161659069615308805 [OxygenOS F.15 update for the OnePlus Nord]

[...]
Het scherm splitsen zorgt nog steeds voor een bug i.c.m. Nova Launcher. Met de systeemlauncher geen issies.. App splitst, maar crasht vervolgens en telefoon gaat op zwart. Zie ook https://community.oneplus.com/thread?id=1590983 en MasterFreak in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 19% gewijzigd door Bliksem B op 26-09-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:04
Zie hem nog niet in Oxygen Updater, is ie teruggetrokken? Had het idee dat ik vrijdag wel een push message kreeg dat er een update was, maar toen ik later keek (en nu nog steeds) geeft Oxygen aan dat ik up-to-date ben met F14.

Sinds de major upgrade last met vooral WhatsApp notificaties die niet op m'n lock screen verschijnen, wat echt razend irritant is soms. Ze staan wel in de notification tray als ik unlock en omlaag sleep, maar zie ze gewoon niet op het lock screen. Rare is dat het ook niet altijd zo is, ik zou zeggen 80% van de tijd wel, 20% niet. Ik zie ze wel op het 'always-on' display binnenkomen, maar als ik dan het display activeer zijn ze 'weg'. Al alle notificatie-instellingen nagelopen en gereset (getoggled), maar no joy, dus hoop iedere keer dat een upgrade het gaat fiksen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

The_Admin schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:44:
Zie hem nog niet in Oxygen Updater, is ie teruggetrokken? Had het idee dat ik vrijdag wel een push message kreeg dat er een update was, maar toen ik later keek (en nu nog steeds) geeft Oxygen aan dat ik up-to-date ben met F14.
Ik ervaarde exact hetzelfde met de Oxygen Updater. Ik dacht dat ik spoken zag :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Sinds vandaag is de EU en GLO F15 build ook toegevoegd aan het topic in de community.

Nu maar afwachten voor de OTA of Oxygen Updater.

Ben benieuwd hoelang het dit keer duurt. 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bliksem B schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:04:
[...]

Het scherm splitsen zorgt nog steeds voor een bug i.c.m. Nova Launcher. Met de systeemlauncher geen issies.. App splitst, maar crasht vervolgens en telefoon gaat op zwart. Zie ook https://community.oneplus.com/thread?id=1590983 en MasterFreak in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"
Hoorde dat dit gefikst is in de laatste build voor de 8T, dus hopelijk komt die fix ook naar de Nord.
The_Admin schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:44:

Sinds de major upgrade last met vooral WhatsApp notificaties die niet op m'n lock screen verschijnen, wat echt razend irritant is soms. Ze staan wel in de notification tray als ik unlock en omlaag sleep, maar zie ze gewoon niet op het lock screen. Rare is dat het ook niet altijd zo is, ik zou zeggen 80% van de tijd wel, 20% niet. Ik zie ze wel op het 'always-on' display binnenkomen, maar als ik dan het display activeer zijn ze 'weg'. Al alle notificatie-instellingen nagelopen en gereset (getoggled), maar no joy, dus hoop iedere keer dat een upgrade het gaat fiksen :P
L0g0ff schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:46:
[...]

Ik ervaarde exact hetzelfde met de Oxygen Updater. Ik dacht dat ik spoken zag :o
Huh? En op welke versie zat je? Toch nog niet op F.15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:46:
[...]

Hoorde dat dit gefikst is in de laatste build voor de 8T, dus hopelijk komt die fix ook naar de Nord.

[...]

[...]

Huh? En op welke versie zat je? Toch nog niet op F.15?
Nee nog op F.14, en zowel het OS als Oxygen zegt dat ik up-to-date ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dit is ook de versie voor India (AC2001). Wij hebben een AC2003 hier.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

The_Admin schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:01:
[...]

Nee nog op F.14, en zowel het OS als Oxygen zegt dat ik up-to-date ben
Je kreeg waarschijnlijk een push van de F.14 build vanuit Oxygen Updater. Die kreeg ik ook ondanks dat die al installed stond (eerder via OTA).

De F.15 EU build zou wel aan de uitrol moeten zijn begonnen maar ik heb hem zelf nog iig niet.
F.14 kreeg ik destijds vrijwel direct bij uitrol via OTA aangeboden wat best uitzonderlijk is imo. Soms moet je namelijk dagen, weken, of zelfs maanden wachten bij OP voordat de update komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bliksem B schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:57:
[...]

Toch een update. Met mijn pricewatch: Haylou GT1 XR (Zwart) ervaarde ik wel grote problemen. Ik laatst op mijn handoekje bij een zwemplas, oortjes in en telefoon aan de linkerkant bij mijn broekzak. Wat denk je? Flinke haperingen. Ik moest mijn telefoon naast mijn hoofd leggen om verbinding te krijgen.

Ik heb geprobeerd om een melding hiervan te maken, maar het lijkt alsof er een flinke vertraging binnen de community van One Plus of nieuwe berichten worden simpelweg niet geplaatst.
Beetje laat maar na de update naar Android 12 is het bereik van mijn Jabra 65T bluetooth oordoppen ook opeens een stuk minder en gaan ze opeens haperen als ze meer dan 3 meter van de telefoon vandaan zijn, als ik de jabra's met een iPhone verbind doen ze dat niet,

Ook een zwaar nadeel aan Andoid 12 is dat je het google scherm links van je startscherm niet meer kan verwijderen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:27:
[...]
Ook een zwaar nadeel aan Andoid 12 is dat je het google scherm links van je startscherm niet meer kan verwijderen :(
Is al eens vaker over gesproken, Quick Glance van Oppo downloaden als APK bestand. Installeren en je kan via je OnePlus settings Google Feed uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 20:47
Ook laat maar na de update naar Android 12

hapert de orginele camera app tijdens het filmen de eerste 3 a 4 seconden

Met de g-cam app of Snapchat of whatsapp totaal niet

Wie heeft hier ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

okkie001 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:18:

Nope, zelfs met HEVC encoding aan (wat zwaarder is als zonder, wat dan prob gewoon h264 is) geen problemen hier.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
okkie001 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:18:

Ja, heb ik ook, naast dus het notificatieprobleem met WhatsApp. Deze telefoon gaat het einde van het jaar niet halen tenzij er snel een goede update komt die dit fixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 20:47
The_Admin schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Ja, heb ik ook, naast dus het notificatieprobleem met WhatsApp. Deze telefoon gaat het einde van het jaar niet halen tenzij er snel een goede update komt die dit fixt
Ja dat van WhatsApp heb ik ook heel vervelend maar heb na alle updates nog geen fabrieksinstellingen gedaan misschien werkt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
The_Admin schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Ik stoor me hier mateloos aan. De enige "oplossing" die er is is om het ambient display aan te zetten, dan zie je in ieder geval wel dat er iets is.
Maar sowieso snap ik echt helemaal niks meer van hun software. Wellicht is de Chinese mentaliteit anders maar ik vind OOS tegenwoordig echt niet user friendly meer.

Kom op zeg, ik wil gewoon dat mijn scherm even aan gaat en ik die notificatie kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
okkie001 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:34:
[...]

Ja dat van WhatsApp heb ik ook heel vervelend maar heb na alle updates nog geen fabrieksinstellingen gedaan misschien werkt dat ?
Ook nog niet geprobeerd, heb best redelijk wat entries in Google Authenticator en geen zin die 1-op-1 allemaal weer terug te moeten zetten (of kan na een reset dat tegenwoordig al in één keer, net als overzetten naar een nieuw toestel?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
Ascathon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Ik stoor me hier mateloos aan. De enige "oplossing" die er is is om het ambient display aan te zetten, dan zie je in ieder geval wel dat er iets is.
Maar sowieso snap ik echt helemaal niks meer van hun software. Wellicht is de Chinese mentaliteit anders maar ik vind OOS tegenwoordig echt niet user friendly meer.

Kom op zeg, ik wil gewoon dat mijn scherm even aan gaat en ik die notificatie kan lezen.
OnePlus is haar identiteit kwijt, begon al nadat de developers van ColorOS en OxygenOS gezamenlijk gingen werken. Wat ook niet helpt is dat elke OxygenOS versie anders is voor ieder OnePlus model en dus mogelijk andere bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er hier iemand een gerootte OnePlus Nord? Indien ja, zou je mij kunnen DM'en?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Er staat weer een update klaar via de OxygenOS Updater.

Nu heb ik die update opgehaald maar het lijkt erop dat ze die lokale update functie eruit gesloopt hebben.

(of ik kijk er overheen).

Edit: je moet de developer modus aanzetten om de lokale optie terug te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door L0g0ff op 24-10-2022 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L0g0ff schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:47:
Er staat weer een update klaar via de OxygenOS Updater.

Nu heb ik die update opgehaald maar het lijkt erop dat ze die lokale update functie eruit gesloopt hebben.

(of ik kijk er overheen).

Edit: je moet de developer modus aanzetten om de lokale optie terug te krijgen.
Staat ook netjes in onze installatiehandleiding toch? Krijg je te zien per stap wat je moet doen als de download klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Laatste update fixt niet het USB PD (power delivery) probleem (dat het niet werkt). Ook werkt split screen niet i.c.m. nova launcher.

Zijn er trouwens meer mensen die een power drain ervaren? Of ligt dat aan mijn apps? 's nachts gaat verlies ik namelijk zoveel batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Bliksem B schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:19:
Laatste update fixt niet het USB PD (power delivery) probleem (dat het niet werkt). Ook werkt split screen niet i.c.m. nova launcher.

Zijn er trouwens meer mensen die een power drain ervaren? Of ligt dat aan mijn apps? 's nachts gaat verlies ik namelijk zoveel batterij.
Novalauncher ben ik tijdje geleden toch maar weer van afgestapt ondanks dat het een erg complete launcher is. Het werkt toch niet altijd lekker met de gestures... Vindt de gesture navigatie namelijk toch wel stuk fijner dan de 3 button.

Zal komende nacht eens opletten wat mijn battery drain is met F.15. heb er vanmorgen niet op gelet eigenlijk maar als het erg veel was, was het me wel opgevallen.

Met F.14 had ik ca. 5-6% verlies over de nacht (wifi, 4g en BT gewoon aan). Wel heb ik tijdje geleden vrijwel de meeste apps op "automatisch optimaliseren" gezet. Sinds OOS12 stond dit namelijk ineens op "altijd eerst vragen". Voor mn gevoel kreeg ik daardoor ook een iets langere batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Wat ik ook bizar vind van OnePlus, dual sim werkt al jaren niet goed op hun telefoons (volgens sommigen, waaronder ik). Internet is heel traag of maakt geen verbinding. Enige oplossing, van simkaart wisselen, airplanemode aan/uit, of Sim 2 uitzetten. Dit is al gemeld bij de One Plus 6 in 2018 en sinds ik de OnePlus Nord i.c.m. dual sim gebruik, heb ik dit probleem al.

Zijn er mensen die dual sim wel zonder problemen werkend hebben?

Links:
Bugreport van de OnePlus Nord: https://community.oneplus.com/thread?id=1419206
Bugreport van de OnePlus 6: https://community.oneplus.com/thread?id=1419206
Bugreport van de OnePlus 5T: https://community.oneplus.com/thread?id=1419206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Bliksem B schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:59:
Wat ik ook bizar vind van OnePlus, dual sim werkt al jaren niet goed op hun telefoons (volgens sommigen, waaronder ik). Internet is heel traag of maakt geen verbinding. Enige oplossing, van simkaart wisselen, airplanemode aan/uit, of Sim 2 uitzetten. Dit is al gemeld bij de One Plus 6 in 2018 en sinds ik de OnePlus Nord i.c.m. dual sim gebruik, heb ik dit probleem al.

Links:
Ik heb dual sim en geen issues. Maar ik heb alleen op mijn primaire sim kaart een data abonnement.

Ik heb wel een tijd connectie issues met Firefox (mobile app) gehad. Maar dan was het killen van Firefox voldoende dat het daarna wel weer gewoon goed ging.

Dit is spontaan opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

MasterFreak schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:12:
[...]

Novalauncher ben ik tijdje geleden toch maar weer van afgestapt ondanks dat het een erg complete launcher is. Het werkt toch niet altijd lekker met de gestures... Vindt de gesture navigatie namelijk toch wel stuk fijner dan de 3 button.

Zal komende nacht eens opletten wat mijn battery drain is met F.15. heb er vanmorgen niet op gelet eigenlijk maar als het erg veel was, was het me wel opgevallen.

Met F.14 had ik ca. 5-6% verlies over de nacht (wifi, 4g en BT gewoon aan). Wel heb ik tijdje geleden vrijwel de meeste apps op "automatisch optimaliseren" gezet. Sinds OOS12 stond dit namelijk ineens op "altijd eerst vragen". Voor mn gevoel kreeg ik daardoor ook een iets langere batterijduur.
@Bliksem B FYI:
Gisteravond weggelegd met 91%, toen ik vanmorgen opstond 86%. 5% verloren over de nacht dus. Is volgens mij prima/netjes. Merk hierin geen verschil met F.14.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin

Links:
Ja geen enkel probleem. Gebruik het echter niet langdurig, vaak max een paar daagjes en nu een weekje.

Wel genoeg andere vage issues (zie eerder in dit topic) met de Nord en de updates, dus hij moet het nog een paar dagen volhouden tot m'n Pixel 7 er is :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Links:
Geen issues hier. Eerst KPN (prive) & Vodafone (zakelijk), nu beide Vodafone. Data gebruik ik alleen van de 1e simkaart, aangezien die zakelijk beperkt is tot 1gig, en ik prive dusdanig veel data heb dat ik dat beetje zakelijk gebruik niet merk :)
Ik heb er echt nooit problemen mee.

Enige waar ik eigenlijk al sinds het begin problemen mee heb is de google assistant die na 2-3 weken spontaan stopt met reageren op "hey google". Enige oplossing is een reboot, en dan werkt het weer een paar weken.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 00:07
Omdat de OTA updates van OnePlus soms erg lang op zich laten wachten heb ik meerdere keren geprobeerd mijn Nord te updaten m.b.v. OxygenUpdater. Op deze manier updaten mislukt helaas elke keer.

Met OxygenUpdater heb ik eerst de F.14 update gedownload om deze vervolgens via Local Upgrade in System Update te installeren. Tijdens het opnieuw opstarten na de installatie staat er “optimizing apps” in beeld. Zodra deze bij 100% is herstart de telefoon opnieuw en begint weer met “optimizing apps”. Dit blijft zich herhalen tot ik volume up/down + power ingedrukt houd.
Vervolgens staat er in krom Engels dat de systeem update mislukt is en dat ik een Factory Reset kan doen. Dat gaan we dus mooi niet doen.

Na wat heen en weer klooien en rebooten naar Recovery Mode en Fastboot Mode lukt het uiteindelijk om weer terug in Android te komen, echter zonder dat de update geïnstalleerd is.
Het hele systeem en mijn data zijn nog intact dus ik kan gewoon weer verder waar ik gebleven ben, dat scheelt.

Het zelfde heb ik vandaag met de F.15 update geprobeerd. In het changelog stond nog iets over een fix voor gevallen waar de system update mislukt, dus vol goede moed ben ik deze update net gaan installeren. Je raadt het al; precies het zelfde als met de F.14 update gebeurde.

Na wat Googlen heb ik vooral geleerd dat dit probleem vaker en op telefoons van verschillende merken voorkomt. Een goede oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Een Factory Reset en het nog een keer proberen zie ik niet echt zitten en ik zou ook niet weten waarom dit überhaupt iets uit zou maken.

De laatste Android security update die mijn Nord heeft ontvangen dateert uit maart 2022, en zonder de Android 12 update komen er ook geen nieuwere.

De telefoon is volledig stock, is nooit geroot en ook aan de bootloader is nooit gesleuteld.

Ik heb zojuist een backup van de Data partitie gemaakt en in Recovery Mode Wipe Cache gedaan. Misschien probeer ik het straks nog een laatste keer, en als het wederom niet lukt is het misschien tijd om eens naar een andere, niet OnePlus telefoon te kijken.
Het via een omweg moeten installeren van updates omdat OnePlus ze zo gefaseerd (lees: voor sommigen vreselijk traag) uitrolt begint me aardig te vervelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8Mg6SCidxiJRq2eNXahgWH2IiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xx5zl1h7pum8Yu8GkkirhLZl.jpg?f=fotoalbum_large

Update:

Ik zie net dat mijn Nord momenteel een Global versie van de firmware draait terwijl ik nu een EU update probeer te installeren.
Hoe de telefoon van EU naar Global is gegaan is me niet duidelijk, dat zal wel een keer per ongeluk gebeurd zijn.
Als ik het goed begrijp moet het echter mogelijk zijn om vanaf Global een (full) EU update te installeren, zolang laatstgenoemde maar nieuwer is dan de Global versie die er nu op draait.

Zojuist heb ik met de OPLocalUpdate_For_Android.apk geprobeerd de F.15 EU firmware te installeren maar deze gaf direct een update mislukt melding.

Zie ik wellicht nog iets over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door Kipcorn op 30-10-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kipcorn schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:31:
Update:

Ik zie net dat mijn Nord momenteel een Global versie van de firmware draait terwijl ik nu een EU update probeer te installeren.
Hoe de telefoon van EU naar Global is gegaan is me niet duidelijk, dat zal wel een keer per ongeluk gebeurd zijn.
Als ik het goed begrijp moet het echter mogelijk zijn om vanaf Global een (full) EU update te installeren, zolang laatstgenoemde maar nieuwer is dan de Global versie die er nu op draait.

Zojuist heb ik met de OPLocalUpdate_For_Android.apk geprobeerd de F.15 EU firmware te installeren maar deze gaf direct een update mislukt melding.

Zie ik wellicht nog iets over het hoofd?
Dat klopt inderdaad, maar je zit nu op EU volgens de Oxygen Updater-app, niet op global (BA is EU, AA is global. Verder staat 'E' voor Europe). Dan draai je trouwens wel een héle oude versie... In onze app staan stappenplannen met welke APK's je kan proberen (zie stap 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Anonymoussaurus schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:09:
[...]

Dat klopt inderdaad, maar je zit nu op EU volgens de Oxygen Updater-app, niet op global (BA is EU, AA is global. Verder staat 'E' voor Europe). Dan draai je trouwens wel een héle oude versie... In onze app staan stappenplannen met welke APK's je kan proberen (zie stap 2).
Ahh... Als dit wel gewoon de EU firmware is begrijp ik helemaal niet waarom de update faalt, er is dan immers geen sprake van cross-flashing zoals ik eerder dacht.
Ik keek overigens naar het volgende en dacht dat "glo" hier voor Global stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7EtafgbbF15FGBvhNtBWZLjXyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvL5WcuSnYPday99a6GOUXxF.jpg?f=fotoalbum_large

En als mijn huidige firmware zo oud is (maart 2022) begrijp ik ook niet dat OxygenOS zelf nog niet met een updatemelding is gekomen. Dat het soms even duurt ben ik wel gewend van OnePlus, maar 6 a 7 maanden is niet "even". :P

Voor nu laat ik het even liggen want ik zie door de bomen het bos niet meer. Pak het na het weekend wel weer op.
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.16 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1192329786803355648

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Heb de F.16 EU build vanmorgen binnengehaald dmv VPN op Italië te zetten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wPg81SHpbiC17ivSF6HD5dzX_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtiiWp0avGwT55zcmr8emAT9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1chw3rxdQ7F6fPxs4ghY-0U1kc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsyOCNvhmxwEY9RqhGZqvQAR.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste verbetering die ik opmerkte is dat split screen icm Novalauncher nu werkt.😊

Verder kan ik er nu nog niet zoveel over zeggen. Maar so far so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kipcorn
MasterFreak schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:21:
Heb de F.16 EU build vanmorgen binnengehaald dmv VPN op Italië te zetten.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste verbetering die ik opmerkte is dat split screen icm Novalauncher nu werkt.😊

Verder kan ik er nu nog niet zoveel over zeggen. Maar so far so good.
Handige tip dit. _/-\o_
Vanmorgen heb ik het zelf ook op deze manier geprobeerd. VPN aangeslingerd, op Italië gezet en vrijwel direct kon ik de F.12 update binnenhalen zonder hulp van OxygenUpdater.

De update installeren resulteerde net als eerder in een bootloop, dat was echter snel verholpen door een factory reset te doen en nogmaals de update te draaien. Na de F.12 update is nu F.16 aan het installeren.

Dit had ik wellicht eerder moeten proberen, dan was de nieuwe telefoon die ik intussen heb aangeschaft niet nodig geweest. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kipcorn schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:21:
[...]

Handige tip dit. _/-\o_
Vanmorgen heb ik het zelf ook op deze manier geprobeerd. VPN aangeslingerd, op Italië gezet en vrijwel direct kon ik de F.12 update binnenhalen zonder hulp van OxygenUpdater.
Dit had ik wellicht eerder moeten proberen, dan was de nieuwe telefoon die ik intussen heb aangeschaft niet nodig geweest. :+
Not gonna lie, waarom zou je de moeite doen om een VPN-app te downloaden en te gebruiken ipv Oxygen Updater? Je weet dat het exact dezelfde file is van de exact zelfde server? System Updater geeft geen notificatie bij een nieuwe update.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-11-2022 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipcorn
Anonymoussaurus schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:24:
[...]

Not gonna lie, waarom zou je de moeite doen om een VPN te gebruiken ipv Oxygen Updater? Je weet dat het exact dezelfde file is van de exact zelfde server? System Updater geeft geen notificatie bij een nieuwe update.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik wilde alleen uitsluiten dat het updaten m.b.v. Oxygen Updater het bootloop probleem veroorzaakte. Het bleek iets anders te zijn wat na een reset verholpen was, dus voortaan gebruik ik weer gewoon Oxygen Updater als een update lang op zich laat wachten. :)

Overigens vind ik het nog steeds apart dat de system updater zelf niet, of heel laat pas met een melding komt.
Iets dat overigens niet bij iedereen zo is. Sommigen krijgen de updates wel op de reguliere manier, zoals je eigenlijk zou mogen verwachten, en anderen niet. Het lijkt wat willekeurig.
Heb jij een idee hoe dat zit?

[ Voor 20% gewijzigd door Kipcorn op 10-11-2022 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik kreeg gewoon netjes van Oxygen updater de melding dat er een nieuwe versie was, snel gedownload, en geinstalleerd. Nog geen issues gemerkt so far.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kipcorn schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:27:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik wilde alleen uitsluiten dat het updaten m.b.v. Oxygen Updater het bootloop probleem veroorzaakte. Het bleek iets anders te zijn wat na een reset verholpen was, dus voortaan gebruik ik weer gewoon Oxygen Updater als een update lang op zich laat wachten. :)

Overigens vind ik het nog steeds apart dat de system updater zelf niet, of heel laat pas met een melding komt.
Iets dat overigens niet bij iedereen zo is. Sommigen krijgen de updates wel op de reguliere manier, zoals je eigenlijk zou mogen verwachten, en anderen niet. Het lijkt wat willekeurig.
Dat klopt, dat komt omdat de uitrol nogal willekeurig (en traag) is, tenzij je natuurlijk een VPN gebruikt naar Italië oid. Bedoel je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
Kipcorn schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:27:
[...]

Blij dat het verholpen is. Een factory reset doe ik zelf ook nooit graag. Dus begrijpelijk dat je liever uitstelt.

Wel gek dat een factory reset de oplossing was. Wat exact het probleem was, zullen we dus nooit weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipcorn
Anonymoussaurus schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:06:
[...]

Dat klopt, dat komt omdat de uitrol nogal willekeurig (en traag) is, tenzij je natuurlijk een VPN gebruikt naar Italië oid. Bedoel je dat?
Zo ongeveer ja. :)

Het gefaseerd uitrollen van updates, eventueel a.d.v. het aantal toestellen dat per land actief gebruikt wordt is nog wel te begrijpen. Zelf zat ik echter nog steeds op de maart 2022 update en was een VPN of Oxygen Updater gebruiken de enige manier om iets nieuwers te ontvangen.
Misschien heeft dat ook wel gelegen aan de issues die na een reset verholpen waren. Ik houd het in de gaten.

Ik heb mijn Nord na de Android 12 updates niet veel gebruikt maar tot dusver valt er weinig op aan te merken. De shelf heb ik wel direct uitgezet, de toegevoegde waarde daarvan ontgaat mij een beetje.
Bliksem B schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:13:
[...]

Blij dat het verholpen is. Een factory reset doe ik zelf ook nooit graag. Dus begrijpelijk dat je liever uitstelt.

Wel gek dat een factory reset de oplossing was. Wat exact het probleem was, zullen we dus nooit weten.
Factory resets vind ik vooral lastig op niet gerootte telefoons waar geen backup software zoals Titanium Backup op draait. Niet alle apps gebruiken de mogelijkheid om hun instelingen met Google Backup in de cloud op te slaan, dus voor dergelijke apps is het weer even pielen om alles terug op de juiste plek te zetten.
En uiteraard alle systeeminstellingen. Het is inderdaad een redelijk tijdrovend klusje zo'n factory reset.

Wat er nou precies fout ging voor de factory reset is mij ook een raadsel. De telefoon werkte verder prima en ik ben geen bugs of andere rariteiten tegengekomen. Maakt inmiddels ook niet meer uit, hij is weer bij de tijd nu. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Kipcorn op 11-11-2022 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mijn Nord heeft een loslatend display aan de onderkant. Er is een voelbare rand tussen de behuizing en het display bij zo ongeveer de onderste een-derde van het scherm en het wordt steeds erger. De vingerafdruklezer gaat daardoor ook slechter lezen lijkt het maar ik merk ook een verminderde werking van touch detection op de laagste helft/een-derde van het scherm. Hebben meer mensen hier last van?

Ik maak me een beetje zorgen dat de batterij langzaam opzwelt en zo het scherm omhoog duwt, want ondanks zorgvuldig laden is de accuduur na krap 2,5 jaar ook niet bepaald meer wat het was. Dat zou ook niet echt mogen. Ik heb hiervoor jaren gedaan met een Motorola G5+ en die had jarenlang dezelfde accuduur. De Motorola G-whateverfirstgen die ik eerder had ook ook en daarvoor de OnePlus LangGeleden die a) jaren ondersteund werd en b) een aangename accuduur had.

[ Voor 18% gewijzigd door AtleX op 12-11-2022 13:04 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipcorn
AtleX schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:00:
Mijn Nord heeft een loslatend display aan de onderkant. Er is een voelbare rand tussen de behuizing en het display bij zo ongeveer de onderste een-derde van het scherm en het wordt steeds erger. De vingerafdruklezer gaat daardoor ook slechter lezen lijkt het maar ik merk ook een verminderde werking van touch detection op de laagste helft/een-derde van het scherm. Hebben meer mensen hier last van?

Ik maak me een beetje zorgen dat de batterij langzaam opzwelt en zo het scherm omhoog duwt, want ondanks zorgvuldig laden is de accuduur na krap 2,5 jaar ook niet bepaald meer wat het was. Dat zou ook niet echt mogen. Ik heb hiervoor jaren gedaan met een Motorola G5+ en die had jarenlang dezelfde accuduur. De Motorola G-whateverfirstgen die ik eerder had ook ook en daarvoor de OnePlus LangGeleden die a) jaren ondersteund werd en b) een aangename accuduur had.
Oef... Die zou ik uit voorzorg verwijderen.
Ik heb het met een Samsung Galaxy S4 gehad. De hele back cover werd er afgeduwd door de opzwellende batterij. Daar kon de batterij zelf nog vervangen worden, iets dat met de meeste nieuwe telefoons helaas niet gaat.

Lijkt me verstandig om die telefoon op een daar voor bestemde plek in te leveren, of er een nieuwe batterij in te laten zetten. Zoiets wil je niet dagelijks in je broekzak hebben. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 17:18

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:27:
[...]

Beetje laat maar na de update naar Android 12 is het bereik van mijn Jabra 65T bluetooth oordoppen ook opeens een stuk minder en gaan ze opeens haperen als ze meer dan 3 meter van de telefoon vandaan zijn, als ik de jabra's met een iPhone verbind doen ze dat niet,

Ik heb daar dus ook last van en hij laad een stuk trager op en de accu lijkt een stuk sneller leeg te gaan. Ik baal hier best wel van. :'(

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

RoamingZombie schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:58:
[...]

Ik heb daar dus ook last van en hij laad een stuk trager op en de accu lijkt een stuk sneller leeg te gaan. Ik baal hier best wel van. :'(
Geen last van traag laden en hoger accu verbruik. Als ik gewoon normaal doe haal ik nog steeds bijna 2 dagen. Als ik ga gamen of veel doe internetten (lang leve het thuiswerken, dan internet ik een stuk minder op mn mobiel) dan haal ik nog steeds ruim 1 dag.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
RoamingZombie schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:58:
[...]

Met bijgeleverde warp charger, merk ik geen verschil. Maar met PD-Chargers (universele usb C snelladers) wel. Want deze vallen terug naar normale usb laadvermogens. Dus dat is max 2 ampère, waar dit vroeger 4 a 5 ampère was.

[ Voor 3% gewijzigd door Bliksem B op 15-11-2022 13:35 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

AtleX schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:00:
Ik maak me een beetje zorgen dat de batterij langzaam opzwelt en zo het scherm omhoog duwt
Nou, ik kan inmiddels bevestigen dat met de accu weinig mis is. Die ziet eruit zoals het zou moeten. Dat weet ik omdat ik gisteravond nog even lag te YouTuben in bed en toen had ik ineens een telefoon in m'n handen en een scherm op m'n snufferd. Foldable phones? Nah, ik heb een Nord met een extern scherm!

Ik kon eenvoudig het schermpje weer aansluiten en terugplaatsen, maar hij ligt nu los in de behuizing zeg maar. Niet handig, dus ik ga maar eens op zoek naar een goeie Black Friday aanbieding van de Nord 2 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

AtleX schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:33:
[...]

Nou, ik kan inmiddels bevestigen dat met de accu weinig mis is. Die ziet eruit zoals het zou moeten. Dat weet ik omdat ik gisteravond nog even lag te YouTuben in bed en toen had ik ineens een telefoon in m'n handen en een scherm op m'n snufferd. Foldable phones? Nah, ik heb een Nord met een extern scherm!

Ik kon eenvoudig het schermpje weer aansluiten en terugplaatsen, maar hij ligt nu los in de behuizing zeg maar. Niet handig, dus ik ga maar eens op zoek naar een goeie Black Friday aanbieding van de Nord 2 ofzo.
Pixel 6A is dan een mooie vervanger. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Quad schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 00:14:
[...]

Pixel 6A is dan een mooie vervanger. ;)
2 GB minder geheugen, 60 Hz scherm ipv 90 en geen HDR support, en langzamer laden. Ik denk niet dat deze op de shortlist komt. Dan is de 6 een logischer keus, of een 7a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 22-09 11:56
Sinds de update naar Android 12 ben ik op zoek naar 2 instellingen die ik niet kan vinden, of misschien wel niet (meer) aanwezig zijn:

1. Als een app geupdate is, staat er een puntje bij. Kan dat uitgeschakeld worden?
2. Wanneer je de telefoon vergrendeld door op de aan/uit knop te drukken, kon je vroeger een tijd instellen dat wanneer je de telefoon weer met de aan/uit knop inschakeld binnen een bepaald tijd, je niet opnieuw hoefde in te loggen met vingerafdruk/code. Bestaat deze optie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

gabberjoost schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:22:
Sinds de update naar Android 12 ben ik op zoek naar 2 instellingen die ik niet kan vinden, of misschien wel niet (meer) aanwezig zijn:

1. Als een app geupdate is, staat er een puntje bij. Kan dat uitgeschakeld worden?
2. Wanneer je de telefoon vergrendeld door op de aan/uit knop te drukken, kon je vroeger een tijd instellen dat wanneer je de telefoon weer met de aan/uit knop inschakeld binnen een bepaald tijd, je niet opnieuw hoefde in te loggen met vingerafdruk/code. Bestaat deze optie nog?
1. Helaas niet. Als je je hier erg aan stoort zou je een andere launcher zoals Novalauncher kunnen gebruiken.

2. Volgens is deze optie er niet meer nee. Je zou als alternatief gebruik kunnen maken van Smartlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Iemand al een oplossing gevonden dat ik mijn scherm niet hoef te ontgrendelen voor betalen middels NFC? Zoals het vroeger en ook volgens alle instructies moet?
Nu moet ik actief de telefoon ontgrendelen om betalen toe te staan. Eerst reageerden die apps ook op het lockscreen, als je maar bewust even op de power knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Ascathon schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:22:
Iemand al een oplossing gevonden dat ik mijn scherm niet hoef te ontgrendelen voor betalen middels NFC? Zoals het vroeger en ook volgens alle instructies moet?
Nu moet ik actief de telefoon ontgrendelen om betalen toe te staan. Eerst reageerden die apps ook op het lockscreen, als je maar bewust even op de power knop drukt.
Voor bedragen onder de 50 euro zou je niet moeten hoeven ontgrendelen nee. Ik heb zelf de wallet wel toegevoegd aan het power menu. Vindt ik zelf wel een fijne optie, even de aan/uit knop ingedrukt houden en de pas staat ervoor. Ontgrendelen uiteraard nog steeds nodig voor bedragen boven de 50 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3wRkQ0rULBjoN-3w0wQgQszIZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PwXYBwVPFtYkvAO9HTbyALZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1TNjG_LOkDXZs02IgYGOcJ43n0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsGR3HHOPncXox1w9yOxQ5X9.jpg?f=fotoalbum_large

Waar ik me meer aan stoor is dat je met vergrendelde telefoon gewoon NFC in kunt schakelen vanuit het pull down menu.
Mocht je telefoon gejat worden kunnen er dus een aantal keer betalingen mee gedaan worden van max 50 euro. Samsung bijvoorbeeld vraagt eerst te unlocken alvorens NFC in te kunnen schakelen, veel veiliger en zoals het hoort imo.

[ Voor 11% gewijzigd door MasterFreak op 18-11-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
MasterFreak schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:55:
[...]

Voor bedragen onder de 50 euro zou je niet moeten hoeven ontgrendelen nee. Ik heb zelf de wallet wel toegevoegd aan het power menu. Vindt ik zelf wel een fijne optie, even de aan/uit knop ingedrukt houden en de pas staat ervoor. Ontgrendelen uiteraard nog steeds nodig voor bedragen boven de 50 euro.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waar ik me meer aan stoor is dat je met vergrendelde telefoon gewoon NFC in kunt schakelen vanuit het pull down menu.
Mocht je telefoon gejat worden kunnen er dus een aantal keer betalingen mee gedaan worden van max 50 euro. Samsung bijvoorbeeld vraagt eerst te unlocken alvorens NFC in te kunnen schakelen, veel veiliger en zoals het hoort imo.
Neehoor net getest op mijn SS-S21+
Kan gewoon NFC inschakelen mits deze in het eerste rijtje staat, kan gewoon pull down gebruiken met vergrendeld systeem en NFC aanzetten.
Kan daarna na de eerste puldown niet verder pull-downen om alle andere tiles te zien.
Mischien NFC toch maar verzetten naar het 2e rijtje ofzo. Maar denk dat je dit overigens gewoon kan aanpassen bij instellingen, althans dit kon ik doen bij Xiaomi maar verwacht van Samsung niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

IssY_I schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:40:
[...]

Neehoor net getest op mijn SS-S21+
Kan gewoon NFC inschakelen mits deze in het eerste rijtje staat, kan gewoon pull down gebruiken met vergrendeld systeem en NFC aanzetten.
Kan daarna na de eerste puldown niet verder pull-downen om alle andere tiles te zien.
Mischien NFC toch maar verzetten naar het 2e rijtje ofzo. Maar denk dat je dit overigens gewoon kan aanpassen bij instellingen, althans dit kon ik doen bij Xiaomi maar verwacht van Samsung niets anders.
Hmm ok, hier een A53 van de vrouw (en bij een A72 van een collega) geconstateerd dat je bij inschakeling NFC vanaf lockscreen eerst ontgrendeling patroon moet invoeren. Op beide telefoons staat Google pay als betaal methode ingesteld. Bij jouw ook?

Toevoeging:
Ik kan op de A53 hier ook geen aparte setting voor vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door MasterFreak op 19-11-2022 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
MasterFreak schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:45:
[...]

Hmm ok, hier een A53 van de vrouw (en bij een A72 van een collega) geconstateerd dat je bij inschakeling NFC vanaf lockscreen eerst ontgrendeling patroon moet invoeren. Op beide telefoons staat Google pay als betaal methode ingesteld. Bij jouw ook?

Toevoeging:
Ik kan op de A53 hier ook geen aparte setting voor vinden.
Nee ik gebruik Bankieren van ING
Maar idd gek ik kan de puldown menu in me lockscreen gewoon omlaag trekken en dingen aan uit zetten (op zich handig) maar mn NFC staat daar dus ook tussen en kan ik gewoon inschakelen, maar die aparte setting heb ik niet kunnen vinden... Kan trouwens ook niet mn pulldown menu compleet verbergen in mn lockscreen zoals met Xiaomi dit wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:37
Sinds een paar dagen heb ik last van een GPS-sensor die voortdurend aan blijft staan. Daardoor loopt de batterij heel snel leeg.
Ik heb niets veranderd in location settings, en ook als ik kijk welke apps locatie opvragen, zie ik niets vreemds. Geen app die voortdurend locatie loopt op te vragen. Wel blijft voortdurend het locatie-icoontje rechtsboven in beeld staan, en is het stroomverbruik hoog. Hieruit leid ik af dat de GPS-sensor aan blijft staan.

Opnieuw opstarten helpt ook niet.

Herkent iemand hier iets van?

[ Voor 3% gewijzigd door glaswerk op 21-11-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

glaswerk schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:15:
Sinds een paar dagen heb ik last van een GPS-sensor die voortdurend aan blijft staan. Daardoor loopt de batterij heel snel leeg.
Ik heb niets veranderd in location settings, en ook als ik kijk welke apps locatie opvragen, zie ik niets vreemds. Geen app die voortdurend locatie loopt op te vragen. Wel blijft voortdurend het locatie-icoontje rechtsboven in beeld staan, en is het stroomverbruik hoog. Hieruit leid ik af dat de GPS-sensor aan blijft staan.

Opnieuw opstarten helpt ook niet.

Herkent iemand hier iets van?
Hier niet in ieder geval.

Om toch uit te sluiten dat het niet vanaf een bepaalde app komt zou je je telefoon eens kunnen rebooten naar safe mode. Heb je het dan nog zou ik Oneplus contacten, is het weg dan zou ik toch je apps nalopen.

Rebooten naar safe mode:
In het powermenu > Uitschakelen ingedrukt houden.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie