Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41

derx666

mecker ende blaet

Ziet er niet direct heel spannend uit tbh. Paar kleine privacy dingen, veel telco meuk, maar niet echt iets waarvan ik direct roep: WOUW.... dat moet ik NU! hebben.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Kleine update voor OxygenOS v11.1.9.9:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QwVYrUki5lfphyJbA7lDjYqxQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKMWLxY7VkorUtmpSNQKT0Lt.jpg?f=fotoalbum_large

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:46
Knip, dit voegt niks toe aan het topic.

[ Voor 88% gewijzigd door 13art op 26-02-2022 19:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.1.10.10 aangekondigd: OxygenOS 11.1.10.10 for the OnePlus Nord
Hey everyone,

We are very thrilled to announce that we are ready to roll out OxygenOS 11.1.10.10 for the OnePlus Nord.

IN: 11.1.10.10.AC01DA
EU: 11.1.10.10.AC01BA
GLO: 11.1.10.10.AC01AA​

Changelog
System
  • [Improved] system stability
  • [Updated] Android security patch to 2022.03

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:50
Dacht even dat het eindelijk android 12 werd maar helaas..
Zit net allemaal nieuws over android 13 te lezen. Echt snel zijn ze niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

jaydenjarno schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:50:
Dacht even dat het eindelijk android 12 werd maar helaas..
Zit net allemaal nieuws over android 13 te lezen. Echt snel zijn ze niet
Gezien de issues die 1+ gehad heeft met 12 op diverse andere apparaten heb ik liever dat ze wachten totdat het stabiel is :) Zolang er security updates blijven komen voor 11 heb ik er ook nog niet zoveel moeite mee. 12 heeft voor mij niet echt killer features tov 11 dat ik echt over moet stappen.

Vind sinds de laatste paar Android versies sowieso dat het meer kleine verbeteringen zijn ipv echte grote releases. Het had allemaal net zo goed bv android 10.1, 10.2, en 10.3 kunnen zijn ipv 11, 12 en 13.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Dat wel eens. Maar was meer dat ik toen naar oneplus ging vanwege het update beleid wat toen goed.ging. is nu toch echt wel minder. Maar wat je zegt. Liever goed en dan later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Denk dat het ook een issue is dat ze nu veel meer verschillende devices hebben die ze moeten updaten.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
OnePlus heeft de eerst Open Bèta aangekondigd (helaas nog India-only): OxygenOS 12 Open Beta 1 for the OnePlus Nord
Hello everyone,

We are excited to release our OxygenOS 12 Open Beta, based on Android 12, to the OnePlus Nord. For those who want to fully understand what the new OxygenOS 12 is all about, check it out today and see for yourself.

Key updates
System
  • [Added] Smart Battery Engine, a feature that prolongs your battery life based on smart algorithms and biomimetic self-restoration technology
  • [Optimized] desktop icons with improved textures, by using a design inspired by brand-new materials and uniting lights and layers
Dark mode
  • [Supported] three adjustable levels, bringing a more personalized and comfortable user experience
Shelf
  • [Added] new additional style options for Cards, making data contents more visual and easier to read
  • [Added] access to OnePlus Scout in Shelf, allowing you to search multiple contents on your phone, including Apps, Settings, Media Data, etc
WorkLife Balance
  • [Added] WorkLife Balance feature, allowing you to effortlessly switch between Work and Life mode via quick settings
  • [Supported] automatic Work/Life mode switching, based on specific locations, Wi-Fi network, and time, also bringing customized App notification profiles according to the personalization
Gallery
  • [Supported] switching between different layouts with a two-finger pinch gesture, intelligently recognizing the best-quality pictures, and cropping the thumbnail based on the content, making the gallery layout more pleasing
Canvas AOD
  • [Added] new diverse styles of lines and colors, for a more personalized lock screen experience with inspiring visuals
  • [Added] multiple brushes and strokes and support for color adjustment
  • [Optimized] software algorithm and improved face recognition to better identify the features and skin color of different figures
Games
  • [Added] HyperBoost end-to-end frame rate stabilizer
  • [Added] Voice effect preview to allow you to record your voice effect or check your voice effect in real-time
Known issues
  • The left bottom button of the keyboard may disappear.
  • Unable to browse, delete and download pictures in Cloud.
  • Personal Safe may not respond.
  • Anti-shake effect in Snapchat may not be obvious.
  • The screen may flicker when previewing after taking pictures.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent91
[quote]Anonymoussaurus schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:47:
OnePlus heeft de eerst Open Bèta aangekondigd (helaas nog India-only): OxygenOS 12 Open Beta 1 for the OnePlus Nord

er is inmiddels ook een beta 2

https://forums.oneplus.co...the-oneplus-nord.1571080/

[ Voor 6% gewijzigd door Vincent91 op 26-04-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Wanneer krijgt de nord de definitieve Android 12 update ?

Android 13 is al bezig en nu moet de nord nog Android 12 krijgen 7(8)7

Dit is nu de 3de bèta update ,waarom enkel indië?

https://www.xda-developer...-oxygneos-12-open-beta-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Vincent91 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:39:
Wanneer krijgt de nord de definitieve Android 12 update ?

Android 13 is al bezig en nu moet de nord nog Android 12 krijgen 7(8)7

Dit is nu de 3de bèta update ,waarom enkel indië?

https://www.xda-developer...-oxygneos-12-open-beta-3/
Heel simpel, de Nord is een budget model en ook nog eens een iets ouder model. One Plus 9 kreeg de eerste open beta in oktober 2021 en de 8 afgelopen maart:
https://forums.oneplus.co...nd-oneplus-8-pro.1404391/
https://forums.oneplus.co...nd-oneplus-9-pro.1502946/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Bliksem B schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Heel simpel, de Nord is een budget model en ook nog eens een iets ouder model. One Plus 9 kreeg de eerste open beta in oktober 2021 en de 8 afgelopen maart:
https://forums.oneplus.co...nd-oneplus-8-pro.1404391/
https://forums.oneplus.co...nd-oneplus-9-pro.1502946/
Dacht dat het mid-range model was

Bij Samsung zijn ondertussen bijna alle mid-range modellen voorzien op Android 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Vincent91 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:15:
[...]

Dacht dat het mid-range model was

Bij Samsung zijn ondertussen bijna alle mid-range modellen voorzien op Android 12
Je hebt gelijk, updatebeleid kan stukken beter bij One Plus en het is inderdaad een mid range model. Alleen geld is vaak de oorzaak. Samsung verkoopt veel meer telefoons en is het dus ook verdedigbaar dat er meer geld gaat naar updates. Nokia heeft ook een stuk beter updatebeleid, maar de telefoons hiervan zijn vaak relatief duurder.

Je ziet trouwens wel dat One Plus moeite doet om extra features toe te voegen. Dat kost ook weer tijd. Van mij mogen fabrikanten ook gewoon een kale variant van android leveren. Liever zelfs.
Key updates:
System
[Added] Smart Battery Engine, a feature that prolongs your battery life based on smart algorithms and biomimetic self-restoration technology
[Optimized] desktop icons with improved textures, by using a design inspired by brand-new materials and uniting lights and layers
Dark mode
[Supported] three adjustable levels, bringing a more personalized and comfortable user experience
Shelf
[Added] new additional style options for Cards, making data contents more visual and easier to read
[Added] access to OnePlus Scout in Shelf, allowing you to search multiple contents on your phone, including Apps, Settings, Media Data, etc
WorkLife Balance
[Added] WorkLife Balance feature, allowing you to effortlessly switch between Work and Life mode via quick settings
[Supported] automatic Work/Life mode switching, based on specific locations, Wi-Fi network, and time, also bringing customized App notification profiles according to the personalization
Gallery
[Supported] switching between different layouts with a two-finger pinch gesture, intelligently recognizing the best-quality pictures, and cropping the thumbnail based on the content, making the gallery layout more pleasing
Canvas AOD
[Added] new diverse styles of lines and colors, for a more personalized lock screen experience with inspiring visuals
[Added] multiple brushes and strokes and support for color adjustment
[Optimized] software algorithm and improved face recognition to better identify the features and skin color of different figures
Games
[Added] HyperBoost end-to-end frame rate stabilizer
[Added] Voice effect preview to allow you to record your voice effect or check your voice effect in real-time

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 12 aangekondigd voor de Nord (tot nu toe nog India-only, maar komt 'zo snel mogelijk' ook naar EU-toestellen. Dat is maar goed ook, kijkend naar de lijst met 'known issues'): OxygenOS 12 for the OnePlus Nord
Hello everyone,

We are excited to release OxygenOS 12, based on Android 12, to the OnePlus Nord. For those who want to understand what the new OxygenOS 12 is all about, check it out today and see for yourself.

This build first rolled out to OBT users, and is now rolling out out to stable branch users. The build for EU users requires additional validation steps, but it will be released as soon as possible. Thank you for your patience.

OnePlus Nord
IN: AC2001_11.F.11​

Changelog
Please note the changelog below is for users that were on Beta 2. For users running the stable update branch on their phones, a complete changelog is visible as you receive the update.
System
  • [Updated] Android security patch to 2022.04
  • [Fixed] the issue of abnormal Touch sounds
  • [Fixed] the issue of abnormal boot animation
  • [Fixed] the occasional issue that unable to start “OK Google” with voice
Known issues
  • The display of some pages in Settings will be different from the system.
  • The screen will glitch in specific scenarios when calling.
  • Camera may crash when shooting photos in Portrait mode.
  • The abnormal display of thumbnail when taking burst pictures.
  • The abnormal display of Quick device connect when in the Guest mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:28

Quad

Doof

Lijstje known issues Lijkt mij niet onoverkomelijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:22:
Lijstje known issues Lijkt mij niet onoverkomelijk.
Normaal posten ze die niet bij een 'stable' update, wel bij Open Bèta's, Closed Bèta's en natuurlijk ook Developer Previews. Het is dus niet gek dát die known issues er zijn, maar dat ze beschreven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:24:
[...]

Normaal posten ze die niet bij een 'stable' update, wel bij Open Bèta's, Closed Bèta's en natuurlijk ook Developer Previews. Het is dus niet gek dát die known issues er zijn, maar dat ze beschreven worden.
Sommigen zijn ook niet bepaald klein. Natuurlijk kunnen er altijd kleine bugs in zitten, maar wanneer deze bugs bekend zijn, dan zal ik toch even wachten met het uitbrengen van een officiële versie. Desalniettemin, blij dat Oxygen 12 voor ons bijna klaar is :P .

Echter, je ziet het wel vaker gebeuren dat bedrijven toch een update pushen omdat de positieve veranderingen te groot zijn en om de bekende problemen heen te werken is. Kijk bijvoorbeeld naar downloads: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 22.5.1 Wat ook nog eens een WHQL recommended versie is. Maar dat is hierbij niet het geval. Al vind ik het een heel goed plan als minder mensen foto's schieten in portretmodus :X .
The display of some pages in Settings will be different from the system.
The screen will glitch in specific scenarios when calling.
Camera may crash when shooting photos in Portrait mode.

The abnormal display of thumbnail when taking burst pictures.
The abnormal display of Quick device connect when in the Guest mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Android 12 stable is er. Hij wordt nu in India uitgerold. Europa nog wat validaties maar het is dus eindelijk zover

Bron: xda

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:56:
Android 12 stable is er. Hij wordt nu in India uitgerold. Europa nog wat validaties maar het is dus eindelijk zover

Bron: xda
Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Ik zie geen updates meer verschijnen voor de nord ? Of zijn ze enkel updates aan het uitbrengen voor Android 12?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
12 is er nog niet officieel. we zitten dus te wachten op de 12 update die gaat komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bliksem B
Vincent91 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:58:
Ik zie geen updates meer verschijnen voor de nord ? Of zijn ze enkel updates aan het uitbrengen voor Android 12?
Android 12 is zo zojuist global gegaan https://oxygenupdater.com/article/321/. Via Oxygen update binnenkort dus te updaten. Of nu al wanneer je hem zelf van het forum plukt.

Hij schijnt nog wel buggy te zijn. Dus wellicht even wachten nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
Punt is wel even dat dit een Global versie is en Oxygen Updater dan direct roept dat mijn instellingen niet goed zijn. Ik vind een Global rom in eerste instantie prima, maar kan ik dan ook makkelijk er weer een EU versie overheen draaien?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aziraphale schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:18:
Punt is wel even dat dit een Global versie is en Oxygen Updater dan direct roept dat mijn instellingen niet goed zijn. Ik vind een Global rom in eerste instantie prima, maar kan ik dan ook makkelijk er weer een EU versie overheen draaien?
De app zegt dat omdat je een EU-toestel hebt. Je kan global installeren en dan EU ja, maar dan moet EU wel later gecompileerd zijn. Anders moet je wachten tot volgende update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 01:50:
[...]

De app zegt dat omdat je een EU-toestel hebt. Je kan global installeren en dan EU ja, maar dan moet EU wel later gecompileerd zijn. Anders moet je wachten tot volgende update.
Oh, dat is geen punt. Heb hem geïnstalleerd en hij draait als een trein. Ik heb ook geen extra bloatware oid kunnen ontdekken.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:23
*nevermind*

[ Voor 95% gewijzigd door Het Vosje op 28-05-2022 13:09 . Reden: Overbodig, mag verwijderd worden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Aziraphale schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Oh, dat is geen punt. Heb hem geïnstalleerd en hij draait als een trein. Ik heb ook geen extra bloatware oid kunnen ontdekken.
Zit er eigenlijk nog een verschil tussen de EU en de global rom. Ik weet dat wij een volume beperking hebben en de Dirac tuner. Maar volgens mij zijn de bands hetzelfde. Bij de India versie is dat anders, deze heeft geen 5G en en wel bloatware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
Bliksem B schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:27:
[...]

Zit er eigenlijk nog een verschil tussen de EU en de global rom. Ik weet dat wij een volume beperking hebben en de Dirac tuner. Maar volgens mij zijn de bands hetzelfde. Bij de India versie is dat anders, deze heeft geen 5G en en wel bloatware.
Voor zover ik kan zien niet. Dirac zit er gewoon op en 5G (in mijn geval weergegeven als 4G+) ook. En bloatware heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, komt later naar EU. Is update naar OxygenOS 12.1 als het goed is.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-06-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Anonymoussaurus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:07:
[...]

Ja, komt later naar EU. Is update naar OxygenOS 12.1 als het goed is.
Never mind

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 02-06-2022 13:05 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
de andere is nooit naar de EU gepushed. Deze ben ik dus ook benieuwd naar. Misschien toch maar eens downloaden en dan installeren ipv wachten op de push

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

jaydenjarno schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:25:
de andere is nooit naar de EU gepushed. Deze ben ik dus ook benieuwd naar. Misschien toch maar eens downloaden en dan installeren ipv wachten op de push
Draai de India versie al een tijdje qua Android 12, deze F.12 update ga ik nu downloaden/installeren. Draait prima die F.11, hij geeft wel aan dat je geen India bent en EU netwerk-iets problemen zou kunnen hebben maar KPN doet het er prima mee (Dit allemaal via Oxygen Updater btw)

[ Voor 3% gewijzigd door Tags NL op 03-06-2022 10:47 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Krijg ik vandaag een update. Is het alleen een april veiligheids update.
Dacht dat het 12 zou zijn. Ik wacht wel op 12 tot die via de updater komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.1.11.11 aangekondigd: OxygenOS 11.1.11.11 for the OnePlus Nord
Hey everyone,

We are excited to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.1.11.11 for OnePlus Nord in the EU region, as a bug-fix update before OxygenOS 12 release in the region.

Please note that the builds in some regions may be released separately, this is due to the specific Technical Approval process for specific regions. Rest assured the Software team is putting a lot of effort to release software, namely OxygenOS 12, to all regions as soon as possible.

Nord
EU: 11.1.11.11.AC01BA​
Changelog
System
  • [Improved] system stability
  • [Updated] Android security patch to 2022.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-k-e-88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-08 23:21

j-a-k-e-88

BMW 328i

Misschien is het al ergens in het forum gevraagd, maar kon het zo snel niet vinden: Sinds kort gaat mijn Nord automatisch op de nachtmodus en ik kan nergens vinden waar je dit automatische gedoe uit kunt schakelen, ik hoef dat oranje filter, zoals ze het zelf noemen, niet en moet nu iedere avond handmatig dit weer uitzetten. Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
j-a-k-e-88 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:32:
Misschien is het al ergens in het forum gevraagd, maar kon het zo snel niet vinden: Sinds kort gaat mijn Nord automatisch op de nachtmodus en ik kan nergens vinden waar je dit automatische gedoe uit kunt schakelen, ik hoef dat oranje filter, zoals ze het zelf noemen, niet en moet nu iedere avond handmatig dit weer uitzetten. Iemand?
Dat heerlt visie comfort. Die moet je niet op automatisch inschakelen zetten.

Als het goed is staat visie confort bij je notificatie toggles. Dan lang er op drukken en in het nieuwe scherm kun je het aanpassen.

Anders scherm - > scenes - > visie comfort.

[ Voor 3% gewijzigd door Bliksem B op 25-06-2022 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-k-e-88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-08 23:21

j-a-k-e-88

BMW 328i

Bliksem B schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:48:
[...]

Dat heer visie comfort. Die moet je niet op automatisch inschakelen zetten.

Als het goed is staat visie confort bij je notificatie toggles. Dan lang op stuken en in het nieuwe scherm kun je het aanpassen.

Anders scherm - > scenes - > visie comfort.
dank je, dat was em inderdaad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tjorim
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 19:44
OnePlus Nord EU heeft ook zijn eerste Android 12 update gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_JdJQnZBfWLxjPW5A_epquXaQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqiNgGQWfswjsMsUGYq97KJR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
tjorim schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:04:
OnePlus Nord EU heeft ook zijn eerste Android 12 update gekregen:

[Afbeelding]
Dat duurde ook een eeuwigheid... Vraag me serieus af, waarom moest het zolang duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Bliksem B schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:05:
[...]

Dat duurde ook een eeuwigheid... Vraag me serieus af, waarom moest het zolang duren?
https://forums.oneplus.co...us-nord-eu-added.1589341/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Bliksem B schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:05:
[...]

Misschien vanwege bugs? En natuurlijk lagere prio omdat het een low/midrange product serie is. Als je snellere updates wil / meer "cutting edge" dan kun je beter de duurdere serie pakken imho. Of een pixel.

Ik heb nog niks gemist dat ik nog geen Android 12 had tbh...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik krijg een verificatie error als ik de update wil installeren @Anonymoussaurus is er iets mis gegaan met de update?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Net geïnstalleerd. Eerste dat opvalt is het andere lettertype dat overal
Edit: en always on display doet het hier niet

[ Voor 22% gewijzigd door jaydenjarno op 27-06-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Even voor alle zekerheid: Kan ik deze over de Global 12 rom heen draaien? Of vraagt dat om een full wipe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:19
Pierre schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:30:
Ik krijg een verificatie error als ik de update wil installeren @Anonymoussaurus is er iets mis gegaan met de update?
Hier wel gelukt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Doet bij jullie de always on display het wel? Hier gaat die kort aan en dan gaat het scherm op zwart. De instelling staat wel goed aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Hmm geen idee waarom het niet werkt, mijn huidige versie is AC2003_11_F.11 geen idee of dit er mee te maken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
Pierre schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:46:
[...]

Hmm geen idee waarom het niet werkt, mijn huidige versie is AC2003_11_F.11 geen idee of dit er mee te maken heeft.
Hier hetzelfde probleem, met dezelfde versie als jij hebt.

Edit: En ik ben er al achter: Je hebt een aparte installatie app nodig omdat wij op de global rom zitten. In de Oxygen Updater app kun je de info daarover wel vinden en anders op Discord.

Edit2: En hij draait bij mij. 😊

[ Voor 27% gewijzigd door Aziraphale op 27-06-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 17:48
Aziraphale schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:58:
[...]

Edit: En ik ben er al achter: Je hebt een aparte installatie app nodig omdat wij op de global rom zitten. In de Oxygen Updater app kun je de info daarover wel vinden en anders op Discord.

Irritant, als ik die app gebruik krijg ik een "installatie systeemupdate mislukt" zonder reden waarom.
Ik kom vanaf die Indiase F.12 versie.
Is hier iemand die het vanaf die F.12 wel lukt? Zou het best graag willen want die Indiase versie belt 112 als je per ongeluk drie keer de aanknop indrukt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
Kan zijn dat die versie later gecompileerd is dan de EU F12. Dan schijnt het niet te werken, heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

[...]

Aha, gevonden, de installatie loopt hier nu ook bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessFood
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
Bij mij gaat het scherm niet meer aan als ik een melding krijg sinds de update. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

[ Voor 7% gewijzigd door DarknessFood op 28-06-2022 11:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Pierre schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:30:
[...]

Sorry voor de late reactie en jullie hebben het al gevonden zie ik, maar je hebt inderdaad deze nodig: https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android12.apk.

Ben jij dan toevallig Lecturer in Recent Runes? :9
Sebastiaannn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:56:
[...]

Irritant, als ik die app gebruik krijg ik een "installatie systeemupdate mislukt" zonder reden waarom.
Ik kom vanaf die Indiase F.12 versie.
Is hier iemand die het vanaf die F.12 wel lukt? Zou het best graag willen want die Indiase versie belt 112 als je per ongeluk drie keer de aanknop indrukt 8)7
Aziraphale schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:19:
Kan zijn dat die versie later gecompileerd is dan de EU F12. Dan schijnt het niet te werken, heb ik begrepen.
Compilation time van F.12 India is 202205280349 en EU is 202206020213. EU is dus ruimschoots nieuwer. Die error komt meer omdat je die APK nodig hebt (zie hierboven).

[ Voor 36% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-06-2022 11:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aziraphale
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:36:

Ben jij dan toevallig Lecturer in Recent Runes? :9
Busted.... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bliksem B
jaydenjarno schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:51:
Doet bij jullie de always on display het wel? Hier gaat die kort aan en dan gaat het scherm op zwart. De instelling staat wel goed aan
Bij mij werkt die wel. Zojuist getest. Let er op dat je het "Scherm altijd actief" standaard in slaapmodus staat. Je daarom bij weergaveopties dit op "De hele dag" zetten.

Bij de vorige upgrade van 10 --> 11, ging bij mij de altijd aan scherm helemaal niet aan. Toen hielp het om de (dalvik) cache te clearen Bliksem B in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie" Dit kan echter vanaf Android 12 niet meer, omdat er geen cashe partitie meer is. Zie ook https://forums.oneplus.co...on-in-android-12.1545828/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:09
Bliksem B schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:17:
[...]

Bij mij werkt die wel. Zojuist getest. Let er op dat je het "Scherm altijd actief" standaard in slaapmodus staat. Je daarom bij weergaveopties dit op "De hele dag" zetten.

Bij de vorige upgrade van 10 --> 11, ging bij mij de altijd aan scherm helemaal niet aan. Toen hielp het om de (dalvik) cache te clearen Bliksem B in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie" Dit kan echter vanaf Android 12 niet meer, omdat er geen cashe partitie meer is. Zie ook https://forums.oneplus.co...on-in-android-12.1545828/
Vanuit mijn OnePlus 8 Pro geleerd dat Android 12 inderdaad geen cache wipe meer heeft voor de gehele toestel. Daarom had ik mijn vaders OnePlus Nord toestel op Android 11 de cache geleegd voordat ik OxygenOS 12 installeerde :) Alles werkt en tot nu toe heeft hij geen last van bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Na uitzetten van Aod en toestel daarna. Daarna weer alles aan doet die het gelukkig wel weer meest gebruikte functie hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
Ondertussen ook over op versie 12. Er waren wel wat wijzigingen die mij irriteerden, ondertussen opgelost.
  • De "Shelf" heb ik direct uitgezet. Wat vinden jullie hiervan? Het voegt voor mij weinig toe. Hiervoor gebruik ik de widgets op mijn bureaublad en het notificatiegedeelte. Ook de support is karig.
  • Icons zijn ineens vierkanterig ipv rond. Er is geen ronde vorm als preset, maar je kan bij de "standaard" optie de afgeronde hoeken helemaal voluit zetten en dan zijn al je pictogrammen weer rond. Dat vind ik toch mooier en meer in lijn met de Pixel telefoons.
  • Nachtvisie heet nu "Oogcomfort", maar heeft geen optie meer om aan te gaan met zonsondergang (of uit te gaan met zonsopgang. Hier loopt al een request voor: https://forums.oneplus.co...nrise-and-sunset.1576770/
  • De klok zit nu aan de linkerkant (niet aan te passen volgens mij).
  • "Absolute volume" lijkt niet meer te werken, al staat Bluetooth volume synchronisatie en absoluut volume wel aan.
  • Een boel instellingen zijn teruggezet. Zoals de accentkleuren, alle meldingen die je hebt uitgeschakeld en de toggles.
  • Lettertype is standaard wat dikker en is niet terug te zetten. Zowel Roboto en Oneplus Sans
Een gebruiker op het One Plus forum heeft al een mooie lijst met missende features in Oxygen OS 12.

Gelukkig ook enkele verbeteringen:
  • Eindelijk een equalizer _/-\o_ (al gebruik ik nu Wavelet, aanrader!)
  • Er is nu een bedtijdstand, die nog enkele dingen kan veranderen, "naast niet storen" aanzetten

[ Voor 5% gewijzigd door Bliksem B op 28-06-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Ik kreeg na de upgrade een melding dat ik "USB Debug" moet uitschakelen ivm safety.

Moet je alleen wel weten waar dat verborgen zit - Lees, ik zou niet eens weten waar het op dit toestel zou moeten zitten; iemand enig idee?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 21:47

skate master

Autodesk Educator Expert

Comp User schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:20:
Ik kreeg na de upgrade een melding dat ik "USB Debug" moet uitschakelen ivm safety.

Moet je alleen wel weten waar dat verborgen zit - Lees, ik zou niet eens weten waar het op dit toestel zou moeten zitten; iemand enig idee?
Instellingen -> systeem -> ontwikkelaarsopties -> USB-foutopsporing

Tenminste daar zit het bij mij, ik ben nog niet ge-upgrade naar de laatste FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:09
skate master schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:24:
[...]

Instellingen -> systeem -> ontwikkelaarsopties -> USB-foutopsporing

Tenminste daar zit het bij mij, ik ben nog niet ge-upgrade naar de laatste FW
Ook bij OxygenOS 12 is het daar te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Dan moet ik het zeker eerst ergens "activeren", of ik ben stekeblind, ik kan hele ontwikkelaarsopties niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCNXgWkHIG_KzlPd54Psx078Jts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvLDxtwEAcA1KVeCE9ExaEtW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edbwpqDMxl_1zVmaj66LWywQpeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqSLCNUWwaAXHjMTo2f7xhxh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Comp User schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:01:
Dan moet ik het zeker eerst ergens "activeren", of ik ben stekeblind, ik kan hele ontwikkelaarsopties niet vinden.
Ontwikkelaars opties kun je inschakkelen door te gaan naar Instellingen -> Over de telefoon dan 7x tikken op build-nummer en dan worden de ontwikkelaars opties unlocked. Hier kun je dan de USB debugging aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Het is gelukt, wel vreemd dat usb foutopsporing blijkbaar al die tijd standaard aan heeft gestaan.

Bedankt voor de hulp @skate master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:56

L0g0ff

omg

En wat vinden jullie ervan? Updaten of nog heel even wachten dat OP alle bugs geplet heeft?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:36:`

[...]

Compilation time van F.12 India is 202205280349 en EU is 202206020213. EU is dus ruimschoots nieuwer. Die error komt meer omdat je die APK nodig hebt (zie hierboven).
Die APK had ik al maar waar ik inmiddels achter ben is dat je vanaf de India versie niet zomaar naar de EU versie kan updaten, dat lijkt geblokkeerd te zijn.
Dan zou ik nu moeten wipen, rollback naar Android 11 doen en vanaf daar weer updaten naar de EU Android 12.
Vreselijk, waarom ben ik ook zo onhandig geweest om de Indiase versie te installeren 8)7 .

Maar als ik een keer toch die moeite wil nemen houd ik het misschien wel bij Android 11. Er zijn toch best een flink aantal kleine irritaties bij gekomen qua
Hoe dingen eruit zien: quick settings en notificatiebalk zien er niet uit, duffe icoontjes en keuze uit een paar kinderlijke kleurtjes, ik dacht dat Android 12 zelf de kleuren van je homescreen pakte om er een geheel van te maken?
Of waar dingen staan: ik kan nu ook geen whatsapp-notificatie op het homescreen aanklikken als er een spotify balkje in beeld staat. Ik zit sowieso ineens te hannesen om notificaties vanaf het homescreen te selecteren, alles is ineen geschoven ofzo. Maar wel een gigantische notificatie als thuis bellen via WiFi actief is die eerste kleiner was. En waarom moet je ineens een aparte app installeren om een softwareupdate te installeren als dat daarvoor gewoon in de instellingen stond. Zit ook veel meer met dat instellingenmenu te kloten dan eerst.
Of bijvoorbeeld een prompt van "snel verbinden met apparaten" die mijn locatie de hele tijd wil weten zodat ik schijnbaar snel kan verbinden.. Met apparaten... Hadden we hiervoor ook die "Login with Oneplus account" knop in de settings? En heb nog nooit zo snel gezien dat de connectie met de media op chromecast verbroken werd, kan echt elke keer opnieuw die apps opstarten als ik iets wil doen in plaats van gewoon via de notificatiebalk pauzeren of volgende liedje.
En hoe kan het dat ze zeiden dat ze meer knoppen in de onderste helft gingen plaatsen maar ik op één of andere manier vaker dan ooit m'n grip moet veranderen om bij de bovenste hoek te komen?

Gewoon ergelijk, al weet ik niet welk van deze dingen misschien door de Indiase rom komen 7(8)7 .
Ik denk dat deze Nord de laatste echt goede oneplus was met de identiteit en software die daarbij hoorde, maar na deze update voelt ie aan als een Chinaphone. Wat het natuurlijk ook is. Maar het is zonde, ze hadden hun zaakjes altijd goed voor elkaar, het is ook niet voor niks dat mkbhd en Linus Tech Tips de noodbel luidde over OnePlus in wat recente video's.
L0g0ff schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:36:
En wat vinden jullie ervan? Updaten of nog heel even wachten dat OP alle bugs geplet heeft?
Mijn tip zou zijn niet updaten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 20:47
Ik heb ook Android 12 draaien

En het draaid eigenlijk goed ik merk niet veel verschil behalve het lettertype

Aleen kan ik nu geen screenshot meer delen via whatsapp de afbeelding wordt niet ondersteund

Wie heeft dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

okkie001 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:23:
Ik heb ook Android 12 draaien

En het draaid eigenlijk goed ik merk niet veel verschil behalve het lettertype

Aleen kan ik nu geen screenshot meer delen via whatsapp de afbeelding wordt niet ondersteund

Wie heeft dit ook?
Ik ben ook net over. Heb het even voor je gestest, hier geen problemen met het delen van een screenshot.

Mijn werkwijze:
- screenshot maken
- in WA screenshot toegevoegd aan chat via paperclip -> galerij

Het werkt bij mij ook door vanuit de galerij de afbeelding te delen met een WA chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
Het werkt weer even de telefoon opnieuw op gestart

En het werkt weer camera wou ook niet alles doen

Kom er aleen net achter dat de pasjes houder witget er uit is 😑

Even kijken in de app store
skate [b][/b]master schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:55:
[...]

Ik ben ook net over. Heb het even voor je gestest, hier geen problemen met het delen van een screenshot.

Mijn werkwijze:
- screenshot maken
- in WA screenshot toegevoegd aan chat via paperclip -> galerij

Het werkt bij mij ook door vanuit de galerij de afbeelding te delen met een WA chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Kom er aleen net achter dat de pasjes houder witget er uit is 😑
Wat heb je daar voor nodig?
Klinkt handig, dan hoef je ze niet meer fysiek bij je te hebben, naar ik aanneem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okkie001
Ik had zo goed als elke supermarkt hun pas in mijn telefoon inclusief wat andere
en als witget dus ook niet nog eens een app open als je al bij de kassa staat en natuurlijk al aan de beurt bent

Stocard heb ik nu en werkt voor als nog goed
Het zelfde idee maar dan een app
Comp User schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Wat heb je daar voor nodig?
Klinkt handig, dan hoef je ze niet meer fysiek bij je te hebben, naar ik aanneem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Stocard gebruik ik al langer - is erg handig idd - ik dacht dat het iets van OnePlus of Android 12 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
okkie001 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:01:
Ik had zo goed als elke supermarkt hun pas in mijn telefoon inclusief wat andere
en als witget dus ook niet nog eens een app open als je al bij de kassa staat en natuurlijk al aan de beurt bent

[...]
Maar wat gebruikte je eerst dan? Ik ben nu ook wel benieuwd. Zelf gebruik ik Stocard al enige tijd. Opstarten kost inderdaad even tijd. Maar.... Stocard heeft ook een widget, werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met de meeste dingen van de update heb ik een zeer hoog /care gehalte. Shelf geef ik nog een kans, maar ik heb al meerdere keren de shelf geopend, en niet de drawer, en daar heb ik wel een mening over.

En wat gewoon kut is: notificaties trillen nog nauwelijks. Korter en zwakker als eerst, waardoor ik al een rits berichten van mijn vriendin en vrienden heb gemist, handig hoor.

Zou blijkbaar een probleem met Android 12 zijn, ik zag dat de Pixels en wat Samsungs ook dit euvel hadden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
Ik gebruikte de witget van OnePlus zelf die zat er in tot Android 11

Maar die ik nu gebruik bevalt tot nu toe goed
Bliksem B schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:10:
[...]

Maar wat gebruikte je eerst dan? Ik ben nu ook wel benieuwd. Zelf gebruik ik Stocard al enige tijd. Opstarten kost inderdaad even tijd. Maar.... Stocard heeft ook een widget, werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessFood
Heb de nieuwe update nu een paar dagen draaien maar bij mij draait hij verre van lekker.

Notificaties die niet in vergrendelscherm zijn te zien, maar ook de tril is amper merkbaar. Whatsapp berichten staan zelfs niet in notificatiescherm als ik in de telefoon zit. Geen enkel mailadres wilt syncen via de Gmail app. Scherm licht willekeurig op af en toe, niks aan de hand dan.

Iemand daar ook last van, zo ja wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:37
DarknessFood schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:39:

Notificaties die niet in vergrendelscherm zijn te zien, maar ook de tril is amper merkbaar.
Onder 'Sound & vibration' heb ik een 'Vibration intensity' setting, de notification vibration stond bij mij af-fabriek op de minimale stand. Die opschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessFood
glaswerk schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:46:
[...]

Onder 'Sound & vibration' heb ik een 'Vibration intensity' setting, de notification vibration stond bij mij af-fabriek op de minimale stand. Die opschroeven?
Had ik naar gekeken, dat was helaas niet het probleem.

Edit: ook NFC werkt spontaan niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door DarknessFood op 02-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
okkie001 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:01:

[...]
Zelf heb ik een actie gekoppeld aan Stocard in OxygenOS. Moet je even kijken in de instellingen. Heet "snelle acties" volgens mij. Ik heb ingesteld dat als ik m'n telefoon ontgrendel met mijn vingerafdrukscanner en deze ingedrukt houd, er een menu'tje verschijnt met daarop de cards binnen Stocard. Wellicht dat dat je quality of life wat opschroeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Afgelopen woensdag ook maar eens de update geinstalleerd.
In eerste instantie leek alles ok, totdat ik er vandaag achter kwam dat bij het maken van een foto ik deze niet in de Photo/gallery app te zien kreeg. Ook niet in Google Photo. Heel raar. Van alles geprobeerd, uiteindelijk telefoon een keer opnieuw opgestart (1e keer herstart na de update), en sindsdien geen issue meer.

Wel net even een slechte verbinding tussen mn BT oordoppen (cheape china soundpeats Q30, die het voorheen best redelijk deden). Mja, op basis van 1x moeilijk een conclusie trekken. Heb ze net maar eens ge-unpaired en opnieuw gepaired. Morgen tijdens het fietsen maar eens kijken hoe het dan gaat.

Verder eigenlijk geen rare dingen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

Die nieuwe launcher is wel erg beperkt, geen recente apps meer, alleen fullscreen mappen, die super irritante blauwe puntjes bij elke app update, verplichte Google feed bij rechts swipen en 0 settings.
Dus maar de moeite genomen om Nova Launcher (y) to configureren en kopen.

Meteen widgets (klokt, agenda, weer ed) via Chronus ingesteld.

En nu heb ik eigenlijk ook niet echt veel klachten meer.

Één dingetje is wel dat ik nu elke keer een notificatie krijg wanneer niet storen wordt ingeschakeld volgens tijdschema (elke avond dus). En ik zie dat vanzelf wel omdat het icoontje dan in de statusbalk komt, daar hoef ik niet ook een melding voor. Kan dat niet uitschakelen zover ik zie.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Mja, ik gebruik al jaren de novaloauncher, dus daar heb ik geen last van.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bliksem B
derx666 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:32:
Mja, ik gebruik al jaren de novaloauncher, dus daar heb ik geen last van.
Hier ook. Ook vrij snel gekocht.

Toch wel fijn, weet je zeker dat al je op elk toestel dezelfde launcher hebt en je kan gemakkelijk een backup terugzetten bij een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:17
NVM [verkeerde topic]

[ Voor 87% gewijzigd door jimmypop1 op 15-07-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Bluetooth issue blijft.
De verbinding is gewoon een stuk minder stabiel dan voorheen. Lijkt wel alsof ze uit het oog van batterijbesparing gewoon net iets minder zendvermogen gebruiken ofzo.
Had al geprobeerd om aptx uit te zetten, maar geen verschil. Ook andere BT oordoppen, zelfde issue.

Hoop dat we snel een update krijgen, want dit is niet zo top...

Wel een positief iets: Android auto werkt een stuk stabieler, en doet niet meer moeilijk met opstarten. Voorheen moest ik mn scherm unlocken, of anders ong. 1 minuut wachten. Nu is gewoon inprikken, en klaar. Jammer dat mn auto geen wireless Android auto doet, mja, kunt niet alles hebben :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

@derx666 Heb eigenlijk nog niks ervaren qua bluetooth problemen, zijn er meer mensen die daarover klagen?
Heb een Sony WHM1000XM3 en een JBL Tuner 2 die ik regelmatig voor audio gebruik, maar nog niks geks meegemaakt.

Android auto is wel super ja, ik heb nooit helemaal kunnen achterhalen wanneer dat nou mis ging, maar ik denk heel Android 11 ja. Weet nog dat het vroeger snel ging en daarna moest ik minuten wachten (1-2?) maar ik was er al zo aan gewend dat ik er nooit meer naar gekeken heb. Gebruik AA alleen op langere ritten dus dan is het niet heel erg, maar afgelopen week aangenaam verrast dat er na 2 seconden gewoon verbinding was elke keer :)

Er zijn nog maar weinig auto's met native Android Auto wireless via WiFi zover ik weet, ook mijn nieuwe auto krijgt het niet. Er is Carsifi en AAWireless (https://www.reddit.com/r/...je/aawireless_or_carsifi/) maar beide vrij recent, kost blijkbaar best veel batterij, weet niet of ik het dat waard vindt, de Nord heeft ook geen wireless charging...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Klippy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 00:33:
@derx666 Heb eigenlijk nog niks ervaren qua bluetooth problemen, zijn er meer mensen die daarover klagen?
Heb een Sony WHM1000XM3 en een JBL Tuner 2 die ik regelmatig voor audio gebruik, maar nog niks geks meegemaakt.

Android auto is wel super ja, ik heb nooit helemaal kunnen achterhalen wanneer dat nou mis ging, maar ik denk heel Android 11 ja. Weet nog dat het vroeger snel ging en daarna moest ik minuten wachten (1-2?) maar ik was er al zo aan gewend dat ik er nooit meer naar gekeken heb. Gebruik AA alleen op langere ritten dus dan is het niet heel erg, maar afgelopen week aangenaam verrast dat er na 2 seconden gewoon verbinding was elke keer :)

Er zijn nog maar weinig auto's met native Android Auto wireless via WiFi zover ik weet, ook mijn nieuwe auto krijgt het niet. Er is Carsifi en AAWireless (https://www.reddit.com/r/...je/aawireless_or_carsifi/) maar beide vrij recent, kost blijkbaar best veel batterij, weet niet of ik het dat waard vindt, de Nord heeft ook geen wireless charging...
Bij line of sight heb ik ook niet direct issues met BT. Het probleem begint als ik ga fietsen. Ik heb dan alleen mn rechter dopje in (en aangezien het van de sport dingen zijn met een kabletje tussen de doppen bungelt de linker op mn rug). M'n telefoon zit dan ook in mn zak op mn rug.
Als ik mn hoofd 1cm teveel wegdraai is de verbinding weg, en daar had ik voorheen met A10 en A11 geen last van.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
derx666 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:20:
[...]

Bij line of sight heb ik ook niet direct issues met BT. Het probleem begint als ik ga fietsen. Ik heb dan alleen mn rechter dopje in (en aangezien het van de sport dingen zijn met een kabletje tussen de doppen bungelt de linker op mn rug). M'n telefoon zit dan ook in mn zak op mn rug.
Als ik mn hoofd 1cm teveel wegdraai is de verbinding weg, en daar had ik voorheen met A10 en A11 geen last van.
Dit probleem had ik ook, maar had tegelijk met de switch naar Android 12 nieuwe oortjes gehaald en ik dacht altijd dat het gewoon aan die shit oortjes lag.
Gisteren terug naar Android 11 gegaan en vanochtend was heerlijk fietsen zonder haperende muziek. Hele gekke bug/gedrag van 12 inderdaad.
Verder voelt het toestel ook weer veel vloeiender en alle kleine irritaties zijn weer weg, dus ik blijf wel effe hangen op 11. Beetje irritant dat ik dan de beveiligingsupdates mis maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Sebastiaannn schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:09:
[...]

Dit probleem had ik ook, maar had tegelijk met de switch naar Android 12 nieuwe oortjes gehaald en ik dacht altijd dat het gewoon aan die shit oortjes lag.
Gisteren terug naar Android 11 gegaan en vanochtend was heerlijk fietsen zonder haperende muziek. Hele gekke bug/gedrag van 12 inderdaad.
Verder voelt het toestel ook weer veel vloeiender en alle kleine irritaties zijn weer weg, dus ik blijf wel effe hangen op 11. Beetje irritant dat ik dan de beveiligingsupdates mis maargoed.
Thx voor de bevestiging. Nou weet ik iig zeker dat ik geen spoken zie :)
Ik blijf evengoed op 12, omdat ik Android Auto best veel gebruik, en hier zijn de verbeteringen echt dusdanig dat ik niet terug wil naar 11.
Woensdag nog gefietst met mn telefoon iets anders gepositioneerd, en toen geen last gehad. Ik ga het wel zien.
Ik heb het idee dat ze wat agressievere batterymanagement doen, en wellicht de BT op een net iets lager vermogen laten zenden ofzo.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
derx666 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:22:
[...]

Thx voor de bevestiging. Nou weet ik iig zeker dat ik geen spoken zie :)
Ik blijf evengoed op 12, omdat ik Android Auto best veel gebruik, en hier zijn de verbeteringen echt dusdanig dat ik niet terug wil naar 11.
Woensdag nog gefietst met mn telefoon iets anders gepositioneerd, en toen geen last gehad. Ik ga het wel zien.
Ik heb het idee dat ze wat agressievere batterymanagement doen, en wellicht de BT op een net iets lager vermogen laten zenden ofzo.
Heel gek. Zojuist in huis getest en ik merk volgens mij geen verschil. Ik kan naar de 1e verdieping lopen met mijn Sony XM4 op LDAC, in een huis met betonnen vloeren. Pas als ik naar de zolder ga of een kamer pak die het verst weg ligt van mijn telefoon, begint bluetooth te haperen.

Je bent trouwens niet de enige, er is al een bug report gedaan: Bluetooth Connectivity Issue (Nord-Android 12 Update)

Wel heb ik in het verleden haperingen gehad in bijvoorbeeld de stad waar veel 2.4 ghz vervuiling is. De telefoon opnieuw opstarten loste het probleem altijd op.
Ook crashte bij mij de Bluetooth driver regelmatig. Verbinding maken via AptX of LDAC ging dan moeilijk. De telefoon herstarten of vliegtuigmodus aan/uit verhielp dit probleem. Dit probleem kwam vaker voor wanneer ik Dual Sim aan had staan. Sinds Android 12 geen last meer van (afkloppen). Gebruiken jullie Dual Sim toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Bliksem B schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Heel gek. Zojuist in huis getest en ik merk volgens mij geen verschil. Ik kan naar de 1e verdieping lopen met mijn Sony XM4 op LDAC, in een huis met betonnen vloeren. Pas als ik naar de zolder ga of een kamer pak die het verst weg ligt van mijn telefoon, begint bluetooth te haperen.

Je bent trouwens niet de enige, er is al een bug report gedaan: Bluetooth Connectivity Issue (Nord-Android 12 Update)

Wel heb ik in het verleden haperingen gehad in bijvoorbeeld de stad waar veel 2.4 ghz vervuiling is. De telefoon opnieuw opstarten loste het probleem altijd op.
Ook crashte bij mij de Bluetooth driver regelmatig. Verbinding maken via AptX of LDAC ging dan moeilijk. De telefoon herstarten of vliegtuigmodus aan/uit verhielp dit probleem. Dit probleem kwam vaker voor wanneer ik Dual Sim aan had staan. Sinds Android 12 geen last meer van (afkloppen). Gebruiken jullie Dual Sim toevallig?
Inderdaad, ik gebruik dual sim. Ideaal om niet met een werk en prive telefoon te moeten sleuren.
Verder is het inderdaad wel erger in bebouwde gebieden (waarschijnlijk dus meer 2.4ghz vervuiling).
Misschien een combinatie van lager zendvermogen gecombineerd met problemen om automatisch van kanaal te wisselen of om drukke kanalen te vermijden.
Ik zal de volgende keer gewoon eens m'n werksim uit zetten van tevoren. Als ik op de fiets zit hoef ik toch niet gebeld te worden door de zaak :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Bliksem B schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Bij mij deed ie het binnen ook gewoon perfect alleen op de fiets merkte ik problemen (telefoon in broekzak) en dan leek het erger te zijn als het hard waaide. Geen dual sim hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
Weet iemand of je die Dirac audiotuner permanent en overal kan uitschakelen.
Ik heb 'm standaard uit staan maar blijkbaar beslist One+ dat ik die toch wel wil inschakelen als ik b.v. podcasts wil luisteren in de auto. Lekker handig dat ja dan ff aan de kant moet gaan staan om die Dirac rommel uit te schakelen op je telefoon om weer een beetje normaal geluid te hebben.
Hij onthoudt blijkbaar niet dat ik dat niet wil gebruiken. (klinkt in echt ALLE omstandigheden ERBARMELIJK slecht)
Als ik mijn dongle-DAC/HPamp aansluit onthoudt ie blijkbaar wel dat ik 'm wil uitschakelen. Maar BT in de auto vergeet ie duidelijk wel. (of kan dat aan de oude headunit liggen?)

Edit: Ik heb dit geprobeerd, maar krijg dan volgend resultaat.
Failure [not installed for user 0]
Wat gaat er mis?

[ Voor 15% gewijzigd door RikHouben op 28-07-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Sebastiaannn schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Bij mij deed ie het binnen ook gewoon perfect alleen op de fiets merkte ik problemen (telefoon in broekzak) en dan leek het erger te zijn als het hard waaide. Geen dual sim hier.
Ik moet toch terugkomen op mijn eerdere ervaringen. Van de week stotterende bluetooth gehad op de fiets met harde wind. Dit was echter een ander type stotter dan wanneer ik te ver van mijn telefoon af was. Het geluid valt 1 to 5 seconden weg, doet het dan weer even en valt dan weer weg. Mijn telefoon opnieuw opstarten loste het probleem op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Bij mij is het echt signaal probleem. Ik heb BT oordoppen die met een draadje (en daaraan een "remote" met volume etc) aan elkaar vastzitten. Ideaal voor mij tijdens het wielrennen, aangezien ik al eens ooit een oordop verloren ben, en trust me, die vind je niet meer. Ik heb altijd maar 1 van de 2 inzitten zodat ik het verkeer nog prima hoor, en aangezien m'n rechter oor toch al wat slechter is dan links, en ik dus die oordop rechts draag, verlies ik niet zo heel veel :)
Afgelopen keer voor de gein maar eens de linker in m'n rechter oor geplaatst (de rubberen schelpen kan ik ook van kant wisselen waardoor het wel paste), en dan de andere oordop met de remote op mn rug dichterbij m'n telefoon. Hele rit van 4 uur geen enkel probleem gehad.
Tis een beetje lastig, maar voor nu kan ik er zo prima mee dealen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.13 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1121258364291514370

Hello everyone,
We are starting to push an incremental rollout of OxygenOS F.13 for the OnePlus Nord. This update is already rolling out to the IN region, and we will keep you posted about the progress in the thread.

Nord
IN: AC2001_11.F.13

Changelog

System
  • [Optimized] the font display
  • [Fixed] the issue of a blank screen in some scenarios
  • [Fixed] the issue of no response for fingerprint unlocking
  • [Fixed] the issue where the charging icon displayed abnormally under Power-off mode
  • [Updated] Android security patch to 2022.07
Communication
  • [Fixed] the issue that Bluetooth name did not display in certain scenarios
  • [Fixed] the issue where there was noise in earphones when adjusting the call volume
Camera
  • [Optimized] the setting of the watermark font
  • [Optimized] the display of pictures in some scenarios
  • [Fixed] the issue of the Photos application lock working abnormally
  • [Fixed] the issue of the camera crashing abnormally in certain scenarios

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kip88
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 14:59
AC2003_11_F.13 is nu beschikbaar voor de OnePlus Nord (EU)
Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie