Gebruik je de leesmodus ? Ik merk dat die alle kleuren aanpast van het toestel en als je dan van app wisselt dat het een paar seconden duurt voordat het weer hersteld is naar normaal.Klippy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 01:20:
[...]
Ja dat heb ik ook en ervaar ik toch wel als nadeel, vind het best irritant.
Verder erg tevreden tot nu toe, het scherm is anders dan mijn 5T en ik krijg de kleuren niet exact gelijk, maar ben wel tevreden met hoe het uit ziet, denk dat het beter is eigenlijk.
Behalve die helderheid, dat snap ik nog niet.
Ik wilde het in dit topic vragen, dus ben blij dat jij het ook hebt, dan ben ik niet de enige in elk geval.
Het lijkt inderdaad iets met apps wissels te maken te hebben, of iets van een boost tijdens het scrollen.
Tot nu toe zie ik dat als ik een app een paar seconden open heb dat de helderheid omlaag gaat, daarna vind het lastig te zien want het gaat ook weer omhoog en valt dan na een tijdje weer terug.
Jou OnePlus linkje werkt niet, maar ik vond zelf iemand met een 8 die ongeveer hetzelfde beschrijft.
https://forums.oneplus.co...of-the-oneplus-8.1226508/
Daar staat als workaround het scherm op 60hz zetten en dan weer terug op 90hz, maar dat lijkt hier niet te werken en ook op 60Hz is het te zien.
Lijkt me een software issue in elk geval, geen scherm defect, dus hoop dat er een setting of bugfix voor komt/is...
Dat 60/90 Hz verhaal is net zoiets, als een app het niet ondersteund schakelt de telefoon terug naar 60 Hz, maar ook dat zal even duren verwacht ik.