Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klippy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 01:20:
[...]

Ja dat heb ik ook en ervaar ik toch wel als nadeel, vind het best irritant.
Verder erg tevreden tot nu toe, het scherm is anders dan mijn 5T en ik krijg de kleuren niet exact gelijk, maar ben wel tevreden met hoe het uit ziet, denk dat het beter is eigenlijk.

Behalve die helderheid, dat snap ik nog niet.
Ik wilde het in dit topic vragen, dus ben blij dat jij het ook hebt, dan ben ik niet de enige in elk geval.

Het lijkt inderdaad iets met apps wissels te maken te hebben, of iets van een boost tijdens het scrollen.
Tot nu toe zie ik dat als ik een app een paar seconden open heb dat de helderheid omlaag gaat, daarna vind het lastig te zien want het gaat ook weer omhoog en valt dan na een tijdje weer terug.

Jou OnePlus linkje werkt niet, maar ik vond zelf iemand met een 8 die ongeveer hetzelfde beschrijft.
https://forums.oneplus.co...of-the-oneplus-8.1226508/
Daar staat als workaround het scherm op 60hz zetten en dan weer terug op 90hz, maar dat lijkt hier niet te werken en ook op 60Hz is het te zien.

Lijkt me een software issue in elk geval, geen scherm defect, dus hoop dat er een setting of bugfix voor komt/is...
Gebruik je de leesmodus ? Ik merk dat die alle kleuren aanpast van het toestel en als je dan van app wisselt dat het een paar seconden duurt voordat het weer hersteld is naar normaal.

Dat 60/90 Hz verhaal is net zoiets, als een app het niet ondersteund schakelt de telefoon terug naar 60 Hz, maar ook dat zal even duren verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
10.5.3 update staat klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzSA_G0xUHcFQecXiNGyAxSZ18E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpLvqiJ1WTEMGUxkAvw9hP2b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
86 MB download, die is niet groot.

Enige verbetering is "Improved system stability"

Grap is wel dat de Nord (nog) niet voorkomt op de software upgrade pagina van Oneplus zelf:
https://www.oneplus.com/nl/support/softwareupgrade

Iemand enig idee wat er verbeterd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

swhnld schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:34:
[...]

86 MB download, die is niet groot.

Enige verbetering is "Improved system stability"

Grap is wel dat de Nord (nog) niet voorkomt op de software upgrade pagina van Oneplus zelf:
https://www.oneplus.com/nl/support/softwareupgrade

Iemand enig idee wat er verbeterd is?
Hier geïnstalleerd en ik
merk/zie geen verschil in werking. Jammer dat die changelogs altijd zo mager zijn. Komt vaak voor hoor.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:04

Klippy

Still Game

swhnld schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:15:
[...]

Gebruik je de leesmodus ? Ik merk dat die alle kleuren aanpast van het toestel en als je dan van app wisselt dat het een paar seconden duurt voordat het weer hersteld is naar normaal.

Dat 60/90 Hz verhaal is net zoiets, als een app het niet ondersteund schakelt de telefoon terug naar 60 Hz, maar ook dat zal even duren verwacht ik.
Nee, leesmodus staat uit, heb volgens mij alle instellingen al 2x doorzocht.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
02Sjoerd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:40:
Zijn er trouwens meer mensen die met dat simkaart-tray-pennetje eerst in de microfoon hebben lopen prikken?

Was niet echt duidelijk hoe dat inelkaar zat. Hoop dat ik niks beschadigd heb :(
Heel stom, maar ik had precies hetzelfde. Vooral omdat ik hem eerst bij de Oneplus 3 eruit moest halen en daar zat het gaatje naast de 'sim tray' en daarna wou ik de tray bij de Nord eruit halen en druk hem dus ook in het gaatje naast de tray (wat dus de microfoon was).

-Edit-
Ik hoop dus ook dat de mic niet beschadigd is of de waterbestendigheid aangetast is.

-Edit 2-
https://www.smartprix.com...er-resistance-or-the-mic/

While dissecting P30 Pro in his recent video, Jerry did answer the burning question.

“The answer is No. Pretty much every phone is built the same way. Microphone hole fits the ejector tool purely by coincidence. But the white impermeable layer (on microphone hardware) is to the side of the shaft and not directly in the end. No matter how deep you go, the tool won’t puncture any of the water resistance or poke the microphone hardware,” he said.

Zal dus wel geen probleem zijn. In de tear down zie je de mic module (grijs blokje) ook wel op het bord zitten en moet hij dus wel onder een L hoek komen.

[ Voor 44% gewijzigd door Kyhfin op 05-08-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Dat Gcam, dat zorgt er in theorie dus voor dat ze dezelfde software gebruiken als Google doet in zijn telefoons? Dus AI wordt gebruikt om de foto's beter te maken? Of werkt dat dan op de Nord niet op die manier?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 06:50
Peter_Aragorn schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:15:
Dat Gcam, dat zorgt er in theorie dus voor dat ze dezelfde software gebruiken als Google doet in zijn telefoons? Dus AI wordt gebruikt om de foto's beter te maken? Of werkt dat dan op de Nord niet op die manier?
ja alleen jammer genoeg zag ik geen mogelijkheid om via die app de Wide Camera sensor te gebruiken :(

Ik heb mijn Samsung S10e verkocht om deze Oneplus nord te kopen , hiervoor bijna 2 jaar de Oneplus 6 gebruikt , die had tot die dag nog steeds prima deed , weer even Samsung geprobeert maar die baterij is zo snel leeg , dus toch maar weer de overstap gemaakt.

Wel op bepaalde zaken wat moeten inleveren ,qua camera en Stereo speakers , maar ik moet zeggen dat het me tot nu toe alles nog meevalt _/-\o_

en Oja die blauwe kleur vind ik echt nicee :9~

[ Voor 34% gewijzigd door Rebel8319 op 05-08-2020 11:22 ]

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Rebel8319 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:19:
[...]

ja alleen jammer genoeg zag ik geen mogelijkheid om via die app de Wide Camera sensor te gebruiken :(

Ik heb mijn Samsung S10e verkocht om deze Oneplus nord te kopen , hiervoor bijna 2 jaar de Oneplus 6 gebruikt , die had tot die dag nog steeds prima deed , weer even Samsung geprobeert maar die baterij is zo snel leeg , dus toch maar weer de overstap gemaakt.

Wel op bepaalde zaken wat moeten inleveren ,qua camera en Stereo speakers , maar ik moet zeggen dat het me tot nu toe alles nog meevalt _/-\o_

en Oja die blauwe kleur vind ik echt nicee :9~
Zou dat iets zijn dat ze kunnen toevoegen, die Wide camera?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:49
Peter_Aragorn schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:27:
[...]

Zou dat iets zijn dat ze kunnen toevoegen, die Wide camera?
In principe niet natuurlijk. De Gcam komt van de camera software van de Pixel telefoons en daar zit geen Wide camera op. Google heeft daar dus gewoon geen software voor.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

Kunnen jullie met de Nord in midden van scherm het scherm naar beneden trekken emt WiFi en Bluetooth icoontje etc? Het werkt wel op mijn 6T en 3 maar niet op de Nord?

Edit: het is opgelost bij mij na de update van vanmorgen. Nice.

[ Voor 16% gewijzigd door Oekol op 05-08-2020 12:00 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
evleerdam schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

In principe niet natuurlijk. De Gcam komt van de camera software van de Pixel telefoons en daar zit geen Wide camera op. Google heeft daar dus gewoon geen software voor.
Nee, dat klinkt inderdaad wel heel logisch. Haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
Iemand hier al die wel 5g heeft via Vodafone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
Ja, dat is iets anders, vodafone geeft aan op hun website dat de klanten met een Red abonnement en een 5g telefoon al 5g kunnen gebruiken en dat de dekking vrij groot is al in Nederland.

Ik heb dus beide, maar zie niet meer dan 4g.. Dus was even benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarvoor moet OnePlus nog updates uitrollen, dus nee dat kan nog niet officieel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
CLB schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:34:
Daarvoor moet OnePlus nog updates uitrollen, dus nee dat kan nog niet officieel.
Dat geldt toch alleen voor als je twee sims gebruikt (dat er een update moet komen)? Of werkt 5G überhaupt nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik mis mijn notificatie-led van mijn OnePlus 6 nu al... Notifications op ambient screen werken niet echt, gmail is de enige die het goed lijkt te doen maar Hangouts bijvoorbeeld laat niets zien en Outlook ook niet...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 07:10
Tags NL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:51:
Ik mis mijn notificatie-led van mijn OnePlus 6 nu al... Notifications op ambient screen werken niet echt, gmail is de enige die het goed lijkt te doen maar Hangouts bijvoorbeeld laat niets zien en Outlook ook niet...
Heb je al naar third party dingen gekeken?

Ik gebruik zelf light manager om mijn OnePlus 6 LED aan te sturen, maar die app heeft ook een screenmodus waarbij een gekleurd blokje op scherm wordt getoond. Wel wat simplistisch.
Edit: Ik zie nu trouwens dat die app hele slechte recensies heeft. Ik gebruik het zelf al een decennium naar tevredenheid, maar misschien even de recensies lezen...

En wat ik nog nooit heb geprobeerd maar wat er in theorie wel wat fraaier uitziet is notify buddy.

[ Voor 9% gewijzigd door SanderBos op 05-08-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

SanderBos schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:06:
[...]

Heb je al naar third party dingen gekeken?

Ik gebruik zelf light manager om mijn OnePlus 6 LED aan te sturen, maar die app heeft ook een screenmodus waarbij een gekleurd blokje op scherm wordt getoond. Wel wat simplistisch.
Edit: Ik zie nu trouwens dat die app hele slechte recensies heeft. Ik gebruik het zelf al een decennium naar tevredenheid, maar misschien even de recensies lezen...

En wat ik nog nooit heb geprobeerd maar wat er in theorie wel wat fraaier uitziet is notify buddy.
Heb NotifyBuddy getest, maar kreeg daar het ook niet voor elkaar.. Lightmanager gebruikte ik op mijn OnePlus 6 ook, misschien wel weer iets om hier op de Nord te proberen...

-edit- Nope... Even verder zoeken, maar sowieso raar dat er niet altijd een app icon op het ambient display staat

[ Voor 5% gewijzigd door Tags NL op 05-08-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

@Tags NL ik had van tevoren wel gedacht dat ik de notificatie-LED zou missen, maar in de praktijk is dat echter nauwelijks het geval. Van dit soort 3rd party apps is wel bekend dat ze vaak niet zonder problemen werken (qua functionaliteit dan wel accuverbruik). Ik denk dat de beste oplossing voor jou AOD (always-on display) is, wat met OxygenOS 11 vermoedelijk in september beschikbaar komt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Laguna schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:56:
@Tags NL ik had van tevoren wel gedacht dat ik de notificatie-LED zou missen, maar in de praktijk is dat echter nauwelijks het geval. Van dit soort 3rd party apps is wel bekend dat ze vaak niet zonder problemen werken (functionaliteit dan wel accuverbruik). Ik denk dat de beste oplossing voor jou AOD (always-on display) is, welke met OxgenOS 11 vermoedelijk in september beschikbaar komt.
Heb nu ambient display meldingen uitgezet waardoor ik wel in notificaties krijg op mijn lockscreen in een paar regels.. Is het ook niet helemaal..

En ja, daar ben ik wel benieuwd naar! Gelukkig is september nu niet meer zo ver weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 17:49
Opperhoof schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:25:
Vandaag wilde ik Android Auto proberen. In de Google Play staat dat de app is geinstalleerd. Ik kan hem alleen niet vinden in de app drawer. Ook niet als ik de zoek functie gebruik. Waar is de app?

Verder wil ik de telefoon zonder hoesje gebruiken omdat hij anders nog groter/lomper/dikker wordt. Nu wobbelt de telefoon alleen als hij plat op tafel ligt en je aan het typen bent doordat de camera aan 1 kant zit. Behoorlijk irritant. Ook is hij erg glad. Iemand ervaringen met een grip sticker ofzo voor de achterkant?
De app start automatisch. Die zit tegenwoordig ingebakken in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Opperhoof schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:25:
Vandaag wilde ik Android Auto proberen. In de Google Play staat dat de app is geinstalleerd. Ik kan hem alleen niet vinden in de app drawer. Ook niet als ik de zoek functie gebruik. Waar is de app?
Je eerste vraag is blijkbaar niet echt een Nord-ding, maar Android 10 gerelateerd:
https://support.google.com/androidauto/answer/9468382?hl=en

[ Voor 32% gewijzigd door Kyhfin op 05-08-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 21:01
Hier sinds gisteren ook zeer tevreden eigenaar van de Op Nord. Kom van een S8 af en is wel echt een flinke stap vooruit qua snelheid!

Kwam toevallig net ook deze site met wallpapers tegen waar ze de front camera's op andere telefoons mooi verwerken. Iemand al zoiets tegen gekomen voor de Nord?

https://www.boredpanda.co...10-hole-punch-wallpapers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Heel apart. Gisteren mijn Nord ontvangen en hij werkt echt heel goed. Echter, nu net lag hij gewoon op tafel en ik was aan het lezen en ik zie ineens dat het rondje bij het opstarten op het scherm draait. Dat doet hij nu al 10 minuten. Weet iemand wat dit kan zijn?

-Edit-
Na nog eens 10 minuten, maar eens uit gezet en weer opgestart. Hij lijkt het weer te doen. Wel raar dat hij dat uit zichzelf ging doen. Zoiets heb ik in 4 jaar met de Oneplus 3 niet gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door Kyhfin op 05-08-2020 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Oekol schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:50:
[...]

Dat laatste gaan we morgen proberen inderdaad. Als je deze link volgt dat heb je een grijs/zwart scherm.

https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Vandaag terug geweest en er wordt een nieuwe besteld. Wanneer die binnen is kunnen we hem omruilen. Ik tot nu toe nog steeds heel tevreden

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 18:11
https://www.androidpolice...-with-facebook-bloatware/

Ik had Instagram, Facebook en Messenger al verwijderd, maar blijkbaar is dat niet genoeg en zijn er ook nog drie achtergrondprocessen van Facebook op de telefoon die niet te verwijderen zijn, wel te disablen.

Als je in Settings op 'Facebook' zoekt kan je ze vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Ik heb de Nord nu een paar dagen,bevalt echt heel goed en geen last van een groene waas. Ik gebruik Nova Launcher die ook prima werkt en badges laat zien bij de apps.

Echter heb ik alleen bij Gmail in ene geen badges meer ondanks dat alles aan staat. Weet iemand toevallig waar dit aan zou kunnen liggen? Andere apps doen het prima.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

02Sjoerd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:36:
https://www.androidpolice...-with-facebook-bloatware/

Ik had Instagram, Facebook en Messenger al verwijderd, maar blijkbaar is dat niet genoeg en zijn er ook nog drie achtergrondprocessen van Facebook op de telefoon die niet te verwijderen zijn, wel te disablen.

Als je in Settings op 'Facebook' zoekt kan je ze vinden.
Ik vind het wel erg jammer dat OnePlus hiervoor gekozen heeft. Al die zooi van Facebook hoort gewoon niet in OxygenOS thuis. Ik hoop dan ook dat ze hier op terug gaan komen in de toekomst. Netflix was nog tot daaraan toe (al liever helemaal niks).

[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 05-08-2020 23:53 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:26:
[...]
Ik vind het wel erg jammer dat OnePlus hiervoor gekozen heeft. Al die zooi van Facebook hoort gewoon niet in OxygenOS thuis. Ik hoop dan ook dat ze hier op terug gaan komen in de toekomst. Netflix was nog tot daaraan toe (al liever helemaal niks).
Ja, helemaal mee eens. Ik vind het reuze irritant. Dat ze apps mee leveren kan ik mee leven, maar zorg wel dat ze volledig te verwijderen zijn voor wie geen interesse er in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

De camera's van de Nord presteren in vergelijkende reviews duidelijk minder dan die van de Pixel 4a of de iPhone SE. Dit valt natuurlijk extra op omdat je de foto's/video's in die reviews naast elkaar ziet.

Maar hoe ervaren nieuwe Nord-bezitters de kwaliteit van foto's en video's stand-alone, dus als ze níet met de 4a en SE worden vergeleken? En zal die kwaliteit beter zijn dan de foto's en video's van mijn huidige OP5T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 20:31
Klippy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 01:20:
[...]

Ja dat heb ik ook en ervaar ik toch wel als nadeel, vind het best irritant.

..
Sinds de update 10.5.3. heb ik dit probleem niet meer. Ik bedoel dan die korte helderheid/kleur verandering wanneer ik wissel tussen apps. Alsof ze het willen verhullen is de omschrijving van de update 'Improved system stability'.

update: heb het nu toch weer. Niet goed gekeken ;-)

[ Voor 33% gewijzigd door aalekss op 06-08-2020 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Welke instelling gebruiken jullie dan? Ik heb hem op sRGB staan, maar je hebt ook nog Amoled wide gamut en display P3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 02:52:
Maar hoe ervaren nieuwe Nord-bezitters de kwaliteit van foto's en video's stand-alone, dus als ze níet met de 4a en SE worden vergeleken? En zal die kwaliteit beter zijn dan de foto's en video's van mijn huidige OP5T?
Voor mijn gebruik (Whatsapp, Facebook of Marktplaats post) zijn de foto's tot zo verre prima en is er niets op aan te merken.
1 keer (3de close up foto voor iets op marktplaats) kreeg ik een foto niet scherp en moest ik de app afsluiten en weer openen om beeld scherp te krijgen, maar dat lag dus aan de applicatie.
Overigens gebruik ik alleen de hoofdcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Laguna schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:26:
[...]

Ook jammer dat er nu built-in advertisement menu is. Ik heb ze nog niet gezien, maar met een menu zoals dit is het een kwestie van tijd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svn8hiuTeCfzuE4MFirPodOtISk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqoJOjLIvXCYYrv8nleQyD14.jpg?f=fotoalbum_medium

Overigens had ik dit ook op de Mi 9T Pro, daar nooit een advertisement gezien. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Maar hoe ervaren nieuwe Nord-bezitters de kwaliteit van foto's en video's stand-alone
Niks ten nadele van jouw vraag, maar ik word er een beetje moe van. De camera van de OnePlus Nord wordt nu afgeschilderd alsof het echt een camera is met de kwaliteit van een gekookte aardappel op 240p ofzo.
En zal die kwaliteit beter zijn dan de foto's en video's van mijn huidige OP5T?
Ja natuurlijk, dat is een toestel van generaties oud. Zoals eerder gepost:

OnePlus Nord - normaal
OnePlus Nord - normaalOnePlus Nord - normaalOnePlus Nord - normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 09:00

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Beta schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Ook jammer dat er nu built-in advertisement menu is. Ik heb ze nog niet gezien, maar met een menu zoals dit is het een kwestie van tijd.
[Afbeelding]

Overigens had ik dit ook op de Mi 9T Pro, daar nooit een advertisement gezien. :)
Dat is geen fijn vooruitzicht op de lange termijn. Als ze dat zouden gaan dan graven ze hun eigen graf. Ik heb dit wel in de Redmi 9 pro. Moest alle advertenties handmatig uit zetten in de mi apps. En via ADB is ook te zien dat er meerdere systeemaps zijn welke informatie verzamelen voor o.a. advertenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Tags NL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:03:
[...]

Heb nu ambient display meldingen uitgezet waardoor ik wel in notificaties krijg op mijn lockscreen in een paar regels.. Is het ook niet helemaal..

En ja, daar ben ik wel benieuwd naar! Gelukkig is september nu niet meer zo ver weg :)
Hangouts gewist en opnieuw geïnstalleerd en.. Notifications terug 😊 Blijkbaar iets niet goed gegaan met de OnePlus Switch tool? Ambient display ook terug, notifications komen daar nu ook terug in tekst en daarna als app icon zodat je weet dat je een bericht hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

[Afbeelding]
Dit heeft niks met OnePlus te maken. Dit is gewoon het standaard menu bij de instellingen van Google wat op ieder Android toestel te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Wat een verademing met mijn Samsung A50 zeg. Dat was een sluggish en clunky telefoon, was er helemaal klaar mee. Foto maken van je dochter? Voordat de telefoon een wazige rukfoto heeft gemaakt is het moment alweer over.

Maar nu; super snappy en de 90hz is een verademing. Erg blij! Wat heb ik Oxygen OS gemist zeg (heb een OPO/OP3T gehad).

Edit: Vraag; is er al onderzocht wat de battery life is op 60hz vs 90hz? Ik vind 90hz veel fijner maar kan me voorstellen dat het flink meer batterij eet.

[ Voor 27% gewijzigd door TheProf82 op 06-08-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Gisteravond eindelijk wat meer tijd gehad om met mijn nieuwe mobiel te 'spelen'. Wat een prachtig ding als je van de Oneplus 3 af komt.

Dat 90 Hz scherm is ook prachtig en wat ziet het er soepel uit! Ik dacht eerst dat ik het niet nodig zou hebben en dat ik het wel op 60 Hz zou zetten als het me niet zou opvallen en de accu veel sneller leeg zou gaan. Ik ben er wel over uit dat ik hem op 90 Hz laat.

Op mijn Oneplus 3 gebruikte ik Brave als mijn browser, maar het valt dus ook direct op dat met scrollen dit 60 Hz is. Aangezien ik nog wel vaak snel even wat op zoek op pagina's en naar beneden scroll zie je al direct een verschil met Chrome wat wel 90 Hz is. Echter, bij Chrome had ik last van microstuttering (vooral toen accu lager werd lijkt het). Daarom heb ik meerdere browsers geprobeerd gisteravond. Firefox was heel smooth, maar staat de balk bovenin en bij back-gesture sluit hij de hele app af (voor mij een nadeel). Edge 'stuttert' bij mij nog meer dan Chrome. Daarnaast heb ik Opera (ook stutters) en Kiwi geprobeerd (volgens mij 60 Hz).

Als laatste kwam ik Opera Touch tegen. Voor nu is dit mijn ideale browser. Ik had er nog niet van gehoord en wellicht jullie allang, maar het scrollen is echt smooth. De bediening is van onderaf het scherm (vind ik veel makkelijker) en je kan tabbladen sluiten als je back-gesture gebruikt. Echter, ad-block lijkt niet altijd goed te werken en ik heb nog niet getest of hij qua laadtijden ook snel is.
Mocht één van jullie nog tips hebben of een manier om één van de andere browsers wel vloeiend te krijgen dan hoor ik het graag.

[ Voor 9% gewijzigd door Kyhfin op 06-08-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit menu zit overal in tegenwoordig, zelf in Windows op de PC. Gaat er om of / hoe je te fingerprinten bent voor de ingebouwde app store en diensten. Zit bijvoorbeeld ook in de iPhone: https://support.apple.com/en-us/HT202074

Met de steeds zwaardere privacy regulering zijn Opt-in en Opt-out mogelijkheden een verplichting. Voorheen deden de bedrijven het gewoon, nu moeten ze je controle bieden om het aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheProf82 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:18:
Edit: Vraag; is er al onderzocht wat de battery life is op 60hz vs 90hz? Ik vind 90hz veel fijner maar kan me voorstellen dat het flink meer batterij eet.
Ja, bij de OP7 pro was het significant, op Full HD resolutie ging op 60Hz de telefoonbijna 30 procent langer mee in gebruik (SOT), op QHD werd het verschil wel een stuk kleiner:
https://www.androidauthor...life-90hz-display-985616/

Ikzelf haal nu 2 dagen op de Nord, dus laat hem op 90Hz en auto brightness staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 09:11
Wel echt groot nadeel van OxygenOS dat notificaties niet altijd binnen komen. Heb al alles geprobeerd op de don't kill my app site maar nog steeds.

Verder heel bij met dit toestel, gelukkig geen last van de screen issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
swhnld schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:12:
[...]

Ja, bij de OP7 pro was het significant, op Full HD resolutie ging op 60Hz de telefoonbijna 30 procent langer mee in gebruik (SOT), op QHD werd het verschil wel een stuk kleiner:
https://www.androidauthor...life-90hz-display-985616/

Ikzelf haal nu 2 dagen op de Nord, dus laat hem op 90Hz en auto brightness staan.
Dankje. Had ik ook gezien inderdaad. Aardig verschil. Ben benieuwd of de cijfers bij Nord anders/gunstiger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsGt8p5BcmqDwcQQzWdQn3LrAi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7q6Zwy3f4ybJVmrCn8tv3RI8.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Amazfit is iig al matchend gemaakt voor de blauwe Nord.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Laatst online: 23-07 18:11
leon14 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:15:
Wel echt groot nadeel van OxygenOS dat notificaties niet altijd binnen komen. Heb al alles geprobeerd op de don't kill my app site maar nog steeds.

Verder heel bij met dit toestel, gelukkig geen last van de screen issues
Wellicht heb je dit al geprobeerd (weet niet wat er op de don't kill my ap site staat), maar als je in Settings naar een app gaat > Advanced > Battery optimisation en dan op Don't optimise klikt dan wordt die app niet meer restricted in de achtergrond.

Kost je wel meer batterij, maar dat is logisch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Beta schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:49:
@Joster

[...]

Kwestie van de APK installeren. Config inladen en gaan.
Instructies voor inladen van een config: https://www.celsoazevedo....ogle-camera/f/settings09/

My 2 cents;

Nord op 12MP met stock camera. Auto witbalans, geen HDR.
[Afbeelding]

Nord op 12MP met Gcam. Auto witbalans, geen HDR.
[Afbeelding]

Nord op 12MP met stock camera. Auto witbalans en met HDR aan.
[Afbeelding]

Nord op 12MP met Gcam. Auto witbalans en met HDR aan.
[Afbeelding]

Gcam versie:
https://forum.xda-develop...cam-oneplus-nord-t4137529
Link in die TS.
@Joster @CLB @Laguna @Kyhfin @Pierre_nr1
Ik ben ontzettend stom 8)7 8)7 8)7
Blijkbaar stond er een filter aan in de stock camera toen ik deze foto's maakte. Ik wil dus mijn excuses aanbieden voor de valse informatie :X :X
Ik zag de foto's van CLB en dacht: wtf die zijn veel beter dan de mijne. Hoekandatdan? :F

Hieronder de nieuwe, met een veel beter resultaat :*)

Stock op 12MP met HDR:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnsO7nACb9YNTLQvZgsQF8Lg2ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ou43xjultc2GQo6yUA4OVIY8.jpg?f=fotoalbum_large

Gcam op 12MP met HDR:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abUyy2Bn44CT_i-tsd7pUQpHbHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwXUa7WvrNIwTFUsxW7LUywU.jpg?f=fotoalbum_large

Stock op 12MP met HDR:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiQ_oC82uoZscnkkxlXo5KB17vA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cd7yDKdUThv2Af3G60ivx8j5.jpg?f=fotoalbum_large

Gcam op 12MP met HDR:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ts4QuS8jPFSpKhExlcs4KpRQfng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Og68uCuTgGjm9b3FbBbbadCq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:36
Vind ik alsnog die van de Gcam mooier ;) Maar dank voor de 'rectificatie'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
@Beta Dat is al een heel stuk beter. Dank voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Jep.. Note to self: filter instellingen blijven behouden na afsluiten camera app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beta schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:42:
@Joster @CLB @Laguna @Kyhfin @Pierre_nr1
Ik ben ontzettend stom 8)7 8)7 8)7
Blijkbaar stond er een filter aan in de stock camera toen ik deze foto's maakte. Ik wil dus mijn excuses aanbieden voor de valse informatie :X :X
Ik zag de foto's van CLB en dacht: wtf die zijn veel beter dan de mijne. Hoekandatdan? :F
Hahahaha no problem, ik vond ze al wat overgesatureerd qua kleuren, maar ach wie ben ik ;) En thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Haha mooi dat je het door had. Als ik naar de twee laatste foto's kijk lijkt mij de Gcam wel iets te warm. Althans de stoep en fietspad zijn kleuren die ik wel 'ken' en die lijken juist op stock realistischer. Wat denk je zelf wat realistischer is met de echte situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
Weet iemand of de plek van de vingerafdrukscanner kan worden verschoven?

Op de oneplus 8 staat hij iets hoger, wat eigenlijk fijner is omdat je duim daar toch ongeveer al zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Guids schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:12:

Op de oneplus 8 staat hij iets hoger, wat eigenlijk fijner is omdat je duim daar toch ongeveer al zit.
Wat ik zag in de video van JerryRig is dat hier achter het scherm een speciale hardware sensor voor zit dus dat lijkt me onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Kyhfin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:07:
Haha mooi dat je het door had. Als ik naar de twee laatste foto's kijk lijkt mij de Gcam wel iets te warm. Althans de stoep en fietspad zijn kleuren die ik wel 'ken' en die lijken juist op stock realistischer. Wat denk je zelf wat realistischer is met de echte situatie?
Correct. Op de OnePlus camera launcher (stock) is de stoep beter van kleur.
Op de Gcam is die te warm.
De gebouwen hebben echter op de Gcam weer de juiste kleur (warmer).

Een combinatie van die twee zou het ideale beeld geven. Het zal dus een beetje van onderwerp afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan inderdaad niet nee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Guids schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:12:

Nee, dat kan niet. Was ook een van de punten aangehaald in diverse reviews dat mensen ze aan de lage kant vonden zitten.
Zelf denk ik dat het voor sommige mensen even wennen is, ik heb er in ieder geval geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Beta schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

Correct. Op de OnePlus camera launcher (stock) is de stoep beter van kleur.
Op de Gcam is die te warm.
De gebouwen hebben echter op de Gcam weer de juiste kleur (warmer).

Een combinatie van die twee zou het ideale beeld geven. Het zal dus een beetje van onderwerp afhankelijk zijn.
Ja, en dit is nog geen mod specifiek voor de Nord toch? Ik denk dat er nog wel een mod komt voor de Nord met betere configs? Of werkt het niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Kyhfin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:24:
[...]

Ja, en dit is nog geen mod specifiek voor de Nord toch? Ik denk dat er nog wel een mod komt voor de Nord met betere configs? Of werkt het niet zo?
Dat zou kunnen, maar verwacht niet ineens veel betere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• googol101
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdP6ta-Ro7shMlcEhaCbUTHwHh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhIOIwtoA7FWxhk9tNbsQKze.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mm97_hG2pnkYM6QyRHMmWtk8uDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5OD4caeOMqJx74Hc00F2bYe.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn beeldscherm heeft sinds vandaag 4 groene vlakken die niet meer weg gaan. Deze worden groter als de helderheid hoger staat :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-08 14:48
Holy Sh!t,

Geloof haast niet dat het echt is. Zou direct terug gaan!
Mijn beeldscherm heeft sinds vandaag 4 groene vlakken die niet meer weg gaan. Deze worden groter als de helderheid hoger staat :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-08 14:48
Devindegroot schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:00:
[...]

Holy Sh!t,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• googol101
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:42
Mijn scherm had hiervoor geen paarse of groene gloed. Het was er ineens. Ik heb van alles geprobeerd om het weer weg te krijgen. Nu maar snel terug naar de Belsimpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AjqST7knMTTBRv6_OSh7K-o1pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/van5m92P6LIdiY7gjCIuyTsS.jpg?f=fotoalbum_large

Scherm ziet er goed uit. Dit is op de laatste helderheid. Ziet er in het echt gewoon zwart uit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIHhYQRHBqDYZNWx2H9s7MDnpjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlapdOWx8DitGjMKhPZ0kVix.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTIOYG3ZJTjHs8y3fMXJRQbzxqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zA4t7bNUT1kVga2m3oEtpCJh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Tweakriez op 06-08-2020 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devindegroot schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:00:
Holy Sh!t,

Holy shit, een scherm wat kapot is, dat kan helaas gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierDW
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10-2024
Kyhfin schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:34:
Heel apart. Gisteren mijn Nord ontvangen en hij werkt echt heel goed. Echter, nu net lag hij gewoon op tafel en ik was aan het lezen en ik zie ineens dat het rondje bij het opstarten op het scherm draait. Dat doet hij nu al 10 minuten. Weet iemand wat dit kan zijn?

-Edit-
Na nog eens 10 minuten, maar eens uit gezet en weer opgestart. Hij lijkt het weer te doen. Wel raar dat hij dat uit zichzelf ging doen. Zoiets heb ik in 4 jaar met de Oneplus 3 niet gehad.
Had ik ook vorige week, na 1 dag gebruik. Sindsdien niet meer voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CLB schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Holy shit, een scherm wat kapot is, dat kan helaas gebeuren.
Niet zo sarcastisch :> ik heb dit specifieke fenomeen nog nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
DidierDW schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:30:
[...]

Had ik ook vorige week, na 1 dag gebruik. Sindsdien niet meer voor gehad.
Oké, nou kan gebeuren. Misschien is het niets bijzonders. Zolang het maar één keer voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarknessFood
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
De camera's van de Nord presteren in vergelijkende reviews duidelijk minder dan die van de Pixel 4a of de iPhone SE. Dit valt natuurlijk extra op omdat je de foto's/video's in die reviews naast elkaar ziet.

Zelf kom ik van een OP5T af en de kwaliteit van de camera's is echt stuuuuuuuuukken beter. Misschien geen flagship of Pixel niveau, maar als je nu een 5T gewend bent ga je genieten van de camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er al iemand VoLTE of VoWifi werkend op de Nord? Technisch moet het kunnen volgens mij, maar ik zie de instellingen niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:40
Tags NL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:51:
Hoe bevalt de Nord verder ten opzichte van de OP6? En zijn er meer mensen die van de OP6 komen?

Zit zelf zwaar te twijfelen, mijn OP6 voldoet nog prima na anderhalf jaar. Toendertijd voor 352 euro gekocht en daarvoor bijna drie jaar de OP3 gehad.

De Nord is vandaag te koop bij Ali voor 364 euro met verzending uit Spanje. Weet niet of ik een link daarvan mag plaatsen, de kortingcode van 40 euro is iig MDNORD40 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swhnld schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:49:
Heeft er al iemand VoLTE of VoWifi werkend op de Nord?
Technisch moet het kunnen volgens mij, maar ik zie de instellingen niet hier.
Dat vroeg je al eerder toch? CLB in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazeker, maar op mijn beide KPN SIM kaarten kan ik die instelling nergens aanzetten (zou onder de SIM kaart moeten zitten onder instellingen netwerk). Dus ja je had bevestigd dat het werkt bij jou, maar bij dus (nog) niet helaas.

En een beetje zoeken zijn er meer die melden het niet te hebben.
Hier een link met een plaatje voor de instellingen, dat zie ik dus niet.
https://forums.oneplus.co...fi.1262649/#post-21913894

[ Voor 20% gewijzigd door swhnld op 06-08-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven_2001
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
®Otto schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:51:
[...]

De Nord is vandaag te koop bij Ali voor 364 euro met verzending uit Spanje. Weet niet of ik een link daarvan mag plaatsen, de kortingcode van 40 euro is iig MDNORD40 ;)
Als je de Nord bij Ali besteld, heb je dan wel de normale garantie via OnePlus zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:40
raven_2001 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Als je de Nord bij Ali besteld, heb je dan wel de normale garantie via OnePlus zelf?
Nee dacht van niet, dan is het die paar tientjes denk ik ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:36
Heb de mijne vandaag binnen via t-mobile en werkt tot dus ver erg prettig, kom van een xperia xz3.

Vooral positief verrast dat er een siliconen hoesje standaard bij zit en er standaard al een screenprotector op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:04

Klippy

Still Game

aalekss schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:17:
[...]
Sinds de update 10.5.3. heb ik dit probleem niet meer. Ik bedoel dan die korte helderheid/kleur verandering wanneer ik wissel tussen apps. Alsof ze het willen verhullen is de omschrijving van de update 'Improved system stability'.

update: heb het nu toch weer. Niet goed gekeken ;-)
Ik moet zeggen dat ik er aan begin te wennen, dus het valt me ook iets minder op dan toen ik hem net had, maar het is nog steeds irritant.

Vind het raar dat ik er nergens een melding van kan vinden, als ik tijd heb wilde ik op het OnePlus forum eens posten. Kijken of ik er een filmpje van kan maken.

Heb jij ook een restore gedaan via Google van een andere telefoon toevallig? Was aan het denken of er ergens een setting is meegenomen die dit veroorzaakt. Misschien ver gezocht, maar omdat ik niemand anders zie klagen was dat mijn enige idee nog, want het lijkt mij geen hardware issue, daar is het te consistent voor.
Kyhfin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:21:
Welke instelling gebruiken jullie dan? Ik heb hem op sRGB staan, maar je hebt ook nog Amoled wide gamut en display P3.
De instelling maakt niks uit, net getest en in alle profielen hetzelfde. Het is de helderheid alleen, niet de kleuren.

Wat ik zie is dat wanneer ik een app open (maakt niet uit welke), de helderheid na 3 seconden wat omlaag gaat. Nog 3 seconden later gaat het nog ietsje verder omlaag.

Daarna lijkt de helderheid weer direct omhoog te gaan bij het verlaten van de app, want als ik naar een andere app ga (of dezelfde) dan zie je dat effect weer.

Ik had al gekeken of het een setting was in de launcher, dat die misschien extra helderheid toevoegt oid en de launcher helemaal gewiped qua data, maar dat helpt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Klippy op 06-08-2020 15:41 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Klippy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:39:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er aan begin te wennen, dus het valt me ook iets minder op dan toen ik hem net had, maar het is nog steeds irritant.

Vind het raar dat ik er nergens een melding van kan vinden, als ik tijd heb wilde ik op het OnePlus forum eens posten. Kijken of ik er een filmpje van kan maken.

Heb jij ook een restore gedaan via Google van een andere telefoon toevallig? Was aan het denken of er ergens een setting is meegenomen die dit veroorzaakt. Misschien ver gezocht, maar omdat ik niemand anders zie klagen was dat mijn enige idee nog, want het lijkt mij geen hardware issue, daar is het te consistent voor.

[...]

De instelling maakt niks uit, net getest en in alle profielen hetzelfde. Het is de helderheid alleen, niet de kleuren.

Wat ik zie is dat wanneer ik een app open (maakt niet uit welke), de helderheid na 3 seconden wat omlaag gaat. Nog 3 seconden later gaat het nog ietsje verder omlaag.

Daarna lijkt de helderheid weer direct omhoog te gaan bij het verlaten van de app, want als ik naar een andere app ga (of dezelfde) dan zie je dat effect weer.

Ik had al gekeken of het een setting was in de launcher, dat die misschien extra helderheid toevoegt oid en de launcher helemaal gewiped qua data, maar dat helpt niet.
Bij mij was het meer vanuit interesse en niet echt vanwege jouw probleem. Sorry voor de verwarring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:26
Zo toch ook maar de beslissing genomen om voor de Nord te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00

ikt

>CTRL-F
>OP3

Ah, blijkt dat er meer mensen kijken naar de OP Nord. Heeft iemand deze upgrade al gedaan - en is dit een (grote) stap vooruit? Voor mijn gevoel doet mijn OP3 het nog zeer goed en foto's zien er ook gewoon goed uit met Gcam. Aan een echte upgrade hoef ik niet, maar na bijna 4 jaar lijkt een nieuw iets me ook wel leuk :P

Over het algemeen lijkt iedereen hier die er een heeft, flink tevreden te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
ikt schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:56:
>CTRL-F
>OP3

Ah, blijkt dat er meer mensen kijken naar de OP Nord. Heeft iemand deze upgrade al gedaan - en is dit een (grote) stap vooruit? Voor mijn gevoel doet mijn OP3 het nog zeer goed en foto's zien er ook gewoon goed uit met Gcam. Aan een echte upgrade hoef ik niet, maar na bijna 4 jaar lijkt een nieuw iets me ook wel leuk :P

Ik kom van een OP3 af. Bij mij was de hoofdreden wel dat 3,5mm jack kapot was en bluetooth het slecht deed, accu werd dramatisch (en had ik al vervangen) en ik moest continu WiFi verbreken om weer verbinding te krijgen.

Ik kan alleen maar zeggen dat de Nord echt een hele voorruitgang is. Ik zei dat de Oneplus 3 verder nog wel prima en snel was, maar nu merk je pas wat een verschil het is. Alles gaat veel soepeler en sneller. Hij is nauwelijks groter (heel iets langer), terwijl het scherm wel veel groter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
>CTRL-F
>OP3

Het is een prima toestel, dus lekker upgraden, kun je de oude als reserve bewaren of lekker met custom rom er op rotzooien aangezien de OP3 einde support is en geen update meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Gebruiken jullie de gebaren of de klassieke android knoppen voor het navigeren? Ik twijfel namelijk of ik aan de gebaren wil gaan wennen of niet.

Vind trouwens het scherm prima afleesbaar buiten vandaag in de volle zon. (Automatische helderheid)

[ Voor 26% gewijzigd door Tweakriez op 06-08-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Tweakriez schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:06:
Gebruiken jullie de gebaren of de klassieke android knoppen voor het navigeren? Ik twijfel namelijk of ik aan de gebaren wil gaan wennen of niet.

Vind trouwens het scherm prima afleesbaar buiten vandaag in de volle zon. (Automatische helderheid)
Ik ben naar de gebaren gegaan. Ik vind dat het heel snel went al was het in het begin wel even onwennig (en nog af en toe wel). Vooral vanaf onder naar boven naar rechts (soort L-vorm op de kop) swipen om naar andere app te gaan is makkelijk.

Ik vind ook dat de helderheid goed is, maar ik kom van de OP3 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Laatst online: 21:59
Kyhfin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:19:
[...]

Ik ben naar de gebaren gegaan. Ik vind dat het heel snel went al was het in het begin wel even onwennig (en nog af en toe wel). Vooral vanaf onder naar boven naar rechts (soort L-vorm op de kop) swipen om naar andere app te gaan is makkelijk.

Ik vind ook dat de helderheid goed is, maar ik kom van de OP3 af.
Kunt ook gewoon van links naar rechts bewegen (of andersom) om van app te wisselen :)

Gebaren hierzo. Went erg snel. Ik kom overigens van de OP5.

-------

Ik kom van de OP5 en het is zeker een vooruitgang, alleen had ik echt niet gedacht dat ik de LED notificatie zo erg zou missen :'( Heb het toestel eigenlijk altijd op mijn bureau liggen en vind het meest gemakkelijke even naar het toestel te kijken of het LEDje brandt. Tuurlijk zijn daar oplossingen voor, maar dat zijn allemaal third party apps waar ik niet direct op zit te wachten.

Daarnaast had ik de Microsoft Launcher (eens een fanboy... O-)) geïntalleerd, maar zodra ik terug naar home ging, haperde hij wat met het laten zien van het homescreen. Dus ben nu weer terug naar de Oneplus launcher. Is eigenlijk ook gewoon goed :)

Nog een klein dingetje om te klagen dan: de vingerafdrukscan is wel wennen als je van een fysieke scanner komt. Het is trager en gaat echt heel vaak mis.Heb al mijn vingers er al een keer opnieuw ingezet en één vinger ook dubbel erin staan, maar helaas kan je maar 5 vingers toevoegen. Dus moet selectief zijn :+

Verder echt wel een goed toestel met een dikke prima prijs kwaliteit verhouding. Merk dan ook echt niks van de tragere chip die erin zit, ten opzichte van flagships. Aanradertje dus! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

swhnld schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

Jazeker, maar op mijn beide KPN SIM kaarten kan ik die instelling nergens aanzetten (zou onder de SIM kaart moeten zitten onder instellingen netwerk). Dus ja je had bevestigd dat het werkt bij jou, maar bij dus (nog) niet helaas.

En een beetje zoeken zijn er meer die melden het niet te hebben.
Hier een link met een plaatje voor de instellingen, dat zie ik dus niet.
https://forums.oneplus.co...fi.1262649/#post-21913894
Bijzonder. Die menu optie heb ik ook niet. In de status balk staat wel VoLTE (1 en 2). Beide Vodafone kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Aardappelbakker schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:29:
[...]

Kunt ook gewoon van links naar rechts bewegen (of andersom) om van app te wisselen :)
Ja, als je dat helemaal aan de onderkant doet bedoel je? bij mij zie ik dan wel de andere in beeld komen, maar hij springt bij loslaten direct weer terug. Ik doe iets fout denk ik, maar heb het al meerdere keren geprobeerd.

-edit-
Ik moet echt iets omhoog bewegen ongeveer een cm.

[ Voor 6% gewijzigd door Kyhfin op 06-08-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Laatst online: 21:59
Kyhfin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:43:
[...]

Ja, als je dat helemaal aan de onderkant doet bedoel je? bij mij zie ik dan wel de andere in beeld komen, maar hij springt bij loslaten direct weer terug. Ik doe iets fout denk ik, maar heb het al meerdere keren geprobeerd.

-edit-
Ik moet echt iets omhoog bewegen ongeveer een cm.
Ik kan over het streepje ongeveer 1 a 1,5cm bewegen en dan wisselt 'ie van app. In de settings zit volgens mij een tutorial voor de bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Aardappelbakker schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:47:
[...]

Ik kan over het streepje ongeveer 1 a 1,5cm bewegen en dan wisselt 'ie van app. In de settings zit volgens mij een tutorial voor de bewegingen.
Ja ik heb dat gezien en ook filmpjes op YouTube, maar bij mij doet hij dat echt niet. Hij sprint direct terug naar vorige app.
Zelfs als de nieuwe app al volledig in beeld is en ik laat los springt hij terug. Dat iets omhoog bewegen vind ik niet erg, maar het is wel gek.

[ Voor 15% gewijzigd door Kyhfin op 06-08-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beta schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:36:
[...]

Bijzonder. Die menu optie heb ik ook niet. In de status balk staat wel VoLTE (1 en 2). Beide Vodafone kaarten.
Vraag is dan, is het echt VoLTE, en niet net zoals tonen van een 5G icoon als er niet echt 5G is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben voor de knoppen gegaan. Zie nog niet echt toegevoegde waarde van de gebaren methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 10:47
Ik dacht ook altijd dat ik knoppen beter vond. Toen 2 volle dagen toch gebaren geprobeerd en wil nu niks anders meer. Wat een snelheid en gemak.is dat zeg.

Nog geen Nord maar dat gaat wel gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

>CTRL-F
>OP3

Ik kom ook van de OP3 af. Tot nu toe heerlijk en alles is beter. Telefoon deed 't nog prima, batterij was net maand geleden vervangen. Voor 499 had ik 't niet gedaan maar nu voor 399 en uiteindelijk 336 euro via T-mobile is dit nog een betere bang for buck Dan de OP3. Kan hem alleen maar aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swhnld schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:13:
Zie nog niet echt toegevoegde waarde van de gebaren methode.
Simpelweg meer screen estate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

swhnld schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:13:
[...]

Ik ben voor de knoppen gegaan. Zie nog niet echt toegevoegde waarde van de gebaren methode.
Ik gebruik gebaren. Was het al gewend van de 6T waar ik de 'terug' gebaar een stuk handiger vind (van beneden links of recht naar boven swipen). Dan nu met mijn Nord links of rechts in het scherm. Dat werkt vind ik minder goed. Helaas heb ik twee daily driver de 6t en deze Nord dus ik gebruik 't ook nog eens door elkaar. Zal een kwestie van gewenning zijn. Vind het heerlijk en snel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joaaaa
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-08 12:48
Ik haalde net mijn oneplus uit mijn broekzak na hem ongeveer een halfuur niet gebruikt te hebben en ik zag het updatescherm (als ik het goed heb, rood met witte bollen). Telefoon hing daar waarschijnlijk al een hele tijd op vast en kwam er ook niet uit. Force reboot moeten doen.. Nog iemand zoiets tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Joaaaa schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:27:
Ik haalde net mijn oneplus uit mijn broekzak na hem ongeveer een halfuur niet gebruikt te hebben en ik zag het updatescherm (als ik het goed heb, rood met witte bollen). Telefoon hing daar waarschijnlijk al een hele tijd op vast en kwam er ook niet uit. Force reboot moeten doen.. Nog iemand zoiets tegengekomen?
Dat is het laadscherm volgens mij. Ik had het dus gisteravond zoals ik hier gepost had en nog iemand had het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joaaaa
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-08 12:48
Kyhfin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:31:
[...]

Dat is het laadscherm volgens mij. Ik had het dus gisteravond zoals ik hier gepost had en nog iemand had het.
Ik heb in de apps alle Facebook (Installer, Manager, Services) apps uitgeschakeld een paar uurtjes eerder. Voor de rest totaal geen speciale dingen gedaan. Jij toevallig hetzelfde? Kwestie van het probleem misschien te vinden :D
Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie