Ik heb hem nooit op hele hoge helderheid omdat ik denk dat daarmee de accuduur snel achteruit gaat, maar is dat ook zo? Hoeveel verschil zit daar dan in, is dat niet noemenswaardig of toch wel groot?
Hogere helderheid eet je accu leeg. Scherm is een van de grootste stroomverbruikers in je telefoon. Bij mijn Samsung zie ik hem leeglopen bij gebruik in de volle zon.Barca schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 06:57:
Ik heb hem nooit op hele hoge helderheid omdat ik denk dat daarmee de accuduur snel achteruit gaat, maar is dat ook zo? Hoeveel verschil zit daar dan in, is dat niet noemenswaardig of toch wel groot?
Exact ook waar ik benieuwd naar ben. Heb zelf nu ook nog een OP3 en die doet het nog prima. Maar inmiddels 3 jaar oud en toe aan iets nieuws. Heb zeer goede ervaringen met OP, dus wil het bij een OP houden. Neem aan dat de Nord een goede stap vooruit is t.o.v. OP3.Oekol schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:09:
[...]
Wow in schrik van die helderheid. Is gewoon echt heel verschil. Ben benieuwd. Als het beter is dan de OP3 ben ik wel OK. Dat is nu mijn maatstaf.
Maar ben absoluut benieuwd naar de ervaringen t.a.v. het scherm/helderheid, dus hopelijk dat die ervaringen in de loop van vandaag gedeeld gaan worden
Vanavond heb ik hem ook, dat gaat wel goed komen. Wij krijgen twee OPN dus die kan ik ook side by side vergelijken.Fossah schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:52:
[...]
Exact ook waar ik benieuwd naar ben. Heb zelf nu ook nog een OP3 en die doet het nog prima. Maar inmiddels 3 jaar oud en toe aan iets nieuws. Heb zeer goede ervaringen met OP, dus wil het bij een OP houden. Neem aan dat de Nord een goede stap vooruit is t.o.v. OP3.
Maar ben absoluut benieuwd naar de ervaringen t.a.v. het scherm/helderheid, dus hopelijk dat die ervaringen in de loop van vandaag gedeeld gaan worden.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Jammer. Krijg een error met bestellen "gift has insuffiecient stock". Dat terwijl er 4 "gifts" bijzitten. Hoe moet ik nou weten welk gift niet op voorraad is

Hier zojuist de Nord besteld bij Oneplus zelf inclusief de 4 gifts!
Hij gaat vervangen worden voor de 6T.
Hij gaat vervangen worden voor de 6T.
Ik probeer nu al 10 minuten te bestellen maar blijf dus de error over een van de gifts krijgen. Heb al de telefoon uit winkelwagen gehaald en opnieuw toegevoegd en dan zit de case er niet meer bij. Jammer maar op zich prima als de telefoon maar te bestellen valt. Dit blijft echter onmogelijk tot dusver...
Bij mij werkt het als je alle gifts verwijdert.Jaarsma schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:11:
Ik probeer nu al 10 minuten te bestellen maar blijf dus de error over een van de gifts krijgen. Heb al de telefoon uit winkelwagen gehaald en opnieuw toegevoegd en dan zit de case er niet meer bij. Jammer maar op zich prima als de telefoon maar te bestellen valt. Dit blijft echter onmogelijk tot dusver...
Mocht iemand van de Pixel 2 XL naar de Nord gaan, dan hoor ik graag bevindingen 🤭
Dat komt waarschijnlijk omdat alle cases niet temeer op voorraad zijn als gifts. Alleen die tas, verpakking en stickers hebben ze nog.
Ook zonder de case krijg ik de error. Nu wachtende op livechat in de hoop dat die kan helpen
Als we het over bestellen blijven hebben denk ik dat dit een beter topic is, ook al gaat dat over levertijden en prijzen?
[OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
[OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
Of gewoon ergens anders bestellen. De support vanJaarsma schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:21:
Ook zonder de case krijg ik de error. Nu wachtende op livechat in de hoop dat die kan helpen
Tweakriez schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:41:
[...]
Of gewoon ergens anders bestellen. De support van One+ heeft voor zover ik gelezen heb toch al geen beste reputatie.
Vind het scherm echt heel erg mooi en goed fel ook .
Heb de 9T ook gehad en eerlijk gezegd zie ik niet zo heel veel verschil, maar dat is echt persoonlijk .
Heb de 9T ook gehad en eerlijk gezegd zie ik niet zo heel veel verschil, maar dat is echt persoonlijk .
Dus jij herkent je niet in het lage helderheid hebben? Ook geen last van groene/paarse waas?mregeling schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:48:
Vind het scherm echt heel erg mooi en goed fel ook .
Nee niks geen lage helderheid.Tweakriez schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Dus jij herkent je niet in het lage helderheid hebben? Ook geen last van groene/paarse waas?
Geen last van een waas o.i.d.
Was wel even zoeken naar de Dark mode, die zit verstopt waar je het thema insteld.
Ik zocht in het meldingscentrum naar een toggle.
Volgens review sites is OP3 naar Nord zeker een stap vooruit, idem voor OP5.Fossah schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:52:
[...]
Exact ook waar ik benieuwd naar ben. Heb zelf nu ook nog een OP3 en die doet het nog prima. Maar inmiddels 3 jaar oud en toe aan iets nieuws. Heb zeer goede ervaringen met OP, dus wil het bij een OP houden. Neem aan dat de Nord een goede stap vooruit is t.o.v. OP3.
OP6 zien ze als gelijkwaardig. Vanaf OP7 raden ze niet aan tenzij je per se 5G wil.
Hier een review die ik snel kon terugvinden (heb er een heleboel gelezen afgelopen week)
https://www.androidauthor...-oneplus-upgrade-1142023/
@Anonymoussaurus kan je wat meer ervaringen delen omtrent het draaien van de Google Camera port op een OP telefoon? Wat is het kwaliteitsverschil met deze port t.o.v. de Pixels? Is het gemakkelijk werkend te krijgen?
Anyway, sowieso dit topic maar even in de gaten houden: https://forum.xda-develop...cam-oneplus-nord-t4137529
Anyway, sowieso dit topic maar even in de gaten houden: https://forum.xda-develop...cam-oneplus-nord-t4137529
[ Voor 24% gewijzigd door Joster op 04-08-2020 11:28 ]
De Nord geeft alleen maar een helderheid van rond 850 nits als het op 'automatisch' staat, een soort extra boost dus. Als je 'automatisch' uitzet en handmatig de helderheid op maximaal instelt dan is het rond de 550 nits. In zonlicht dien je het toestel dus op 'automatisch' te zetten als je het scherm nog wilt kunnen zien.Jammie schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:39:
Over de helderheid van de Nord:
Mijn huidige OP5T heeft een helderheid van ongeveer 500 nits. Ik zet mijn scherm nooit op automatisch, maar altijd op 100% helderheid. Dit is lekker helder.
De Nord heeft volgens de specs een helderheid van 700 of 800 nits. Dus veel meer dan de 5T. Als ik het Nord-scherm ook op 100% helderheid zou zetten, dan moet het nog veel helderder zijn dan het scherm van mijn 5T. Dus heel fel, en zeker niet grijs of grauw.
Ik kan mij niet voorstellen dat een smartphone-fabrikant in 2020 een telefoon met een scherm zou uitbrengen dat niet mooi helder is. Dus ik weet niet wat er aan de hand is met de Nord van @aalekss en @Beta Misschien heeft het te maken met de automatische settings? Daarnaast zijn er tegenwoordig natuurlijk telefoons met een nóg hogere helderheid. Handig voor in zonlicht, maar nodig voor dagelijks gebruik?
Het weerhoudt mij er in elk geval niet van om de Nord te kopen. Simpelweg omdat een moderne smartphone-producent geen telefoon op de markt zou brengen met een grauw scherm.
Aha.. Dat kan verklaren waarom ik gisteren een matige helderheid had. Mijn kamer was enigzins schemer.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:08:
[...]
De Nord geeft alleen maar een helderheid van rond 850 nits als het op 'automatisch' staat, een soort extra boost dus. Als je 'automatisch' uitzet en handmatig de helderheid op maximaal instelt dan is het rond de 550 nits. In zonlicht dien je het toestel dus op 'automatisch' te zetten als je het scherm nog wilt kunnen zien.
Ik zal het eens verder onderzoeken.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Dit verklaart waarschijnlijk dus mijn verhaal. Ik had beide toestellen op handmatig staan.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:08:
[...]
De Nord geeft alleen maar een helderheid van rond 850 nits als het op 'automatisch' staat, een soort extra boost dus. Als je 'automatisch' uitzet en handmatig de helderheid op maximaal instelt dan is het rond de 550 nits. In zonlicht dien je het toestel dus op 'automatisch' te zetten als je het scherm nog wilt kunnen zien.
Op de foto's zie je dan dus een duidelijk verschil tussen de Mi 9T pro en de Nord.
Op automatisch is er inderdaad een boost, maar die gaat snel weer uit.
Hebben jullie ook last van die kleur/helderheid verandering wanneer je wisselt tussen apps? Het is heel subtiel je moet goed kijken en het treedt niet altijd op.
Op 1+ forum omschrijft iemand het als:
• When I don't touch the screen for 5 seconds, the screen goes brighter. Then as soon as I touch the screen, I get a warm tint. (This is very noticeable on a white background)
https://forums.oneplus.co...green-tint-issue.1266582/
De boost in inderdaad maar redelijk kort. Het vreet namelijk batterij en het toestel wordt ook een heel stuk warmer. Het is dus puur bedoeld voor een korte periode, om een berichtje te lezen of iets dergelijks, en niet om een video te kijken. Ik heb zelf de Oneplus 8 Pro en deze 'boost' tot ongeveer 1050 nits in direct zonlicht. En dan is het scherm redelijk te zien, maar ook niet meer dan redelijk.aalekss schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Dit verklaart waarschijnlijk dus mijn verhaal. Ik had beide toestellen op handmatig staan.
Op de foto's zie je dan dus een duidelijk verschil tussen de Mi 9T pro en de Nord.
Op automatisch is er inderdaad een boost, maar die gaat snel weer uit.
Hebben jullie ook last van die kleur/helderheid verandering wanneer je wisselt tussen apps? Het is heel subtiel je moet goed kijken en het treedt niet altijd op.
• When I don't touch the screen for 5 seconds, the screen goes brighter. Then as soon as I touch the screen, I get a warm tint. (This is very noticeable on a white background)
Ik ben heel benieuwd naar de real life reviews over een paar weken van het toestel. Ik kijk tevens ook naar de Pixel 4a en Galaxy s10 lite. Op 5g, vanilla Android en een 90hz scherm na lijkt de S10 lite op veel vlakken de betere keuze voor mij te zijn qua specs.
Klopt, maar die is ook 100 euro duurder volgens mij? Dan komt de Oneplus 7t weer in de buurt met 30 euro duurder en zou je daar nog mee kunnen vergelijken.Ricktachtig schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:24:
Ik ben heel benieuwd naar de real life reviews over een paar weken van het toestel. Ik kijk tevens ook naar de Pixel 4a en Galaxy s10 lite. Op 5g, vanilla Android en een 90hz scherm na lijkt de S10 lite op veel vlakken de betere keuze voor mij te zijn qua specs.
De 399 is een sweetspot voor wat je krijgt. 499 is weer teveel eigenlijk en moet je wel heel bewust de 12/256 geheugen nodig hebben. Zo nee: kijk dan eens verder rond.Kyhfin schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:33:
[...]
Klopt, maar die is ook 100 euro duurder volgens mij? Dan komt de Oneplus 7t weer in de buurt met 30 euro duurder en zou je daar nog mee kunnen vergelijken.
Exact. Ik snap die keuze voor 12GB ook niet zo goed. Dat lijkt mij echt over de top en zelf had ik voor 100 euro extra liever een zwaardere processor gehad. Echter voor mij is de 'basis'-versie van 400 euro prima. Qua opslagruimte heb ik zelfs mijn OP3 ook nog nooit vol gehad aangezien mijn foto's toch naar de cloud gaan.Beta schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:37:
[...]
De 399 is een sweetspot voor wat je krijgt. 499 is weer teveel eigenlijk en moet je wel heel bewust de 12/256 geheugen nodig hebben. Zo nee: kijk dan eens verder rond.
Ik heb nu nog een Nokia 7 Plus, maar zit er serieus over te denken over te stappen naar de Nord. Mijn voornaamste pijnpunten met de 7 Plus zijn de random screen freezes (soms meerdere keren vlak achter elkaar, dan weer uren lang niet), en een slechte USB-C poort die (bij mij) alleen oplaadt wanneer ik de stekker er onder een hoek in stop. Ook doet GCam het niet meer op de 7 Plus sinds de upgrade naar Android 10.
Als de Nord geen last heeft van screen freezes (alleen te verhelpen door even het scherm uit en weer aan te zetten via de power-knop), geen last heeft van laad-problemen via de USB poort, en een goede werkende GCam, dan is de Nord denk ik een prima opvolger voor mij.
Als de Nord geen last heeft van screen freezes (alleen te verhelpen door even het scherm uit en weer aan te zetten via de power-knop), geen last heeft van laad-problemen via de USB poort, en een goede werkende GCam, dan is de Nord denk ik een prima opvolger voor mij.
In de Pricewatch 452 voor de zwarte & 464 voor de witte. Kleine meerprijs. Zit tussen de 8gb & 12gb Nord in dus.Kyhfin schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:33:
[...]
Klopt, maar die is ook 100 euro duurder volgens mij? Dan komt de Oneplus 7t weer in de buurt met 30 euro duurder en zou je daar nog mee kunnen vergelijken.
Als ik de eerste 3 aanklik kom ik op hogere prijzen, maar inderdaad rond de 470€. Afweging die je zelf moet maken. Als je bijv. een hoesje koopt en een screen protector dan zitten die er bij de Nord alweer bij (alhoewel wel lagere kwaliteit dan je misschien zou krijgen als je ze los koopt). Lastige keuze wellicht, maar ik denk dat beide prima telefoons zijnRicktachtig schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:07:
[...]
In de Pricewatch 452 voor de zwarte & 464 voor de witte. Kleine meerprijs. Zit tussen de 8gb & 12gb Nord in dus.
Nou hij is binnen hoor, altijd leuk als PostNL relatief vroeg langs komt met een pakketje waar je blij van wordt.
Ik heb gelijk al 2 vragen, misschien weten jullie dit.
1) Op het plastic dat om de telefoon heen zat staat dat je de DUAL SIM niet kan gebruiken door 2x5G. En niet alleen dat, ook nog niet 1x4G+1x5G. Ik citeer:
2) Ik heb nu een OnePlus 5T en die heeft volgens mij Dash Charge. Deze Nord heeft Warp Charge. Ik neem aan dat ik wel gewoon de lader van de 5T ook kan gebruiken voor de Nord, maar dat het opladen dan gewoon wat langer duurt?
1) Op het plastic dat om de telefoon heen zat staat dat je de DUAL SIM niet kan gebruiken door 2x5G. En niet alleen dat, ook nog niet 1x4G+1x5G. Ik citeer:
Heeft iemand enig idee wanneer die OTA update dan komt? Ik heb DUAL sim en wil graag z.s.m. 5G. En ook... ik vind het raar dat over 2x5G helemaal niks wordt gezegd!?Currently supports dual 4G SIM cards or a single 5G SIM. 5G+4G support available via OTA update at a future date.
2) Ik heb nu een OnePlus 5T en die heeft volgens mij Dash Charge. Deze Nord heeft Warp Charge. Ik neem aan dat ik wel gewoon de lader van de 5T ook kan gebruiken voor de Nord, maar dat het opladen dan gewoon wat langer duurt?
Dit was bekend, en komt door de antenne setup nodig voor 5G. Alle 5G telefoons van dit moment hebben dit.Barca schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:14:
Nou hij is binnen hoor, altijd leuk als PostNL relatief vroeg langs komt met een pakketje waar je blij van wordt.
[...]
Heeft iemand enig idee wanneer die OTA update dan komt? Ik heb DUAL sim en wil graag z.s.m. 5G. En ook... ik vind het raar dat over 2x5G helemaal niks wordt gezegd!?
Klopt, als ik 1 sim uitschakel krijg ik gelijk 5g op T-Mobile.
YesBarca schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:14:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Toestel net ontvangen en druk bezig met installeren.
Voelt fijn om weer een telefoon met oxygenOS te gebruiken. Zover ik kan zien geen last van schermverkleuring.
Voelt fijn om weer een telefoon met oxygenOS te gebruiken. Zover ik kan zien geen last van schermverkleuring.
Hoe zit het eigenlijk met hun eigen battery optimization? Ergens vorig jaar zeiden ze een keer dat ze dat allemaal gingen verwijderen en het gewoon aan Android (Google) overlaten. Want OnePlus staat vrij hoog in de "Don't kill my apps" lijst.
Niet echt heel veel problemen mee gehad op mijn 3T. Alleen enkele keren moeite met het bereiken van Whatsapp Web. (er zijn wel firmwares geweest die zeer agressief waren).
Soms Gmail notificaties die pas komen als ik de mail al een kwartier heb. Verder met WA, Instagram en andere notificaties bijna instant maar toch .... OxygenOS is netjes, maar juist op dit aspect wil ik de stock beleving.
Niet echt heel veel problemen mee gehad op mijn 3T. Alleen enkele keren moeite met het bereiken van Whatsapp Web. (er zijn wel firmwares geweest die zeer agressief waren).
Soms Gmail notificaties die pas komen als ik de mail al een kwartier heb. Verder met WA, Instagram en andere notificaties bijna instant maar toch .... OxygenOS is netjes, maar juist op dit aspect wil ik de stock beleving.
Misschien met de Android 11 upgrade, nog niet gehoord dat ze het met de huidige Android 10 Oxygen OS implementatie hebben over gezet naar de Google oplossing.Ascathon schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:18:
Hoe zit het eigenlijk met hun eigen battery optimization? Ergens vorig jaar zeiden ze een keer dat ze dat allemaal gingen verwijderen en het gewoon aan Android (Google) overlaten. Want OnePlus staat vrij hoog in de "Don't kill my apps" lijst.
Overigens, je zou op je 3T nog een stock rom kunnen overwegen te proberen, is altijd een alternatief met Oneplus toestellen.
[ Voor 6% gewijzigd door swhnld op 04-08-2020 13:50 ]
Laat die nou net overleden zijn.swhnld schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:50:
[...]
Overigens, je zou op je 3T nog een stock rom kunnen overwegen te proberen, is altijd een alternatief met Oneplus toestellen.
Maar heb deze ook besteld, ongeacht het batterij-verhaal. Had anders gewacht op de Pixel 5 (of misschien wel niet omdat deze het nog deed). Maar Samsung wil ik niet, Huawei zonder Google sowieso niet, rest van de merken wil ik ook gewoon niet. Dus blijft OP over met een nette ervaring. OxygenOS is toch wel doorslaggevend.
Nog geen ARCore support voor de Nord zie ik, hopelijk komt dat snel.
Juist, maar wat is er precies bekend. Dat het dus nog niet werkt is helder, maar is er al bekend wanneer wel (ongeveer)? En hoe zit het met 2x5G waarover helemaal niets wordt gezegd?swhnld schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:20:
Dit was bekend, en komt door de antenne setup nodig voor 5G. Alle 5G telefoons van dit moment hebben dit.
Ik kan ook niet de optie vinden dat de zijkanten van het scherm oplicht als je een notificatie krijgt.
Staat wel in de manual maar kan hem niet vinden.
Even door mijn idee... Data is toch nooit dubbel actief, je gebruikt data van SIM1 of de data van SIM2, neem aan dat 1x 5G voldoende is door de SIM waar je de data mee wilt binnenhalen. Aangezien er ook nog geen voice diensten zijn die 5G lopen, wat wil je dan überhaupt met 2x5G?Barca schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:38:
[...]
En hoe zit het met 2x5G waarover helemaal niets wordt gezegd?
Ik heb hem nog niet, maar als je zoekt op Horizon Light (in settings menu)? (of Ambient Light en dan helemaal onderaan)mregeling schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:40:
Ik kan ook niet de optie vinden dat de zijkanten van het scherm oplicht als je een notificatie krijgt.
Oh ja natuurlijk haha er is altijd maar 1 SIM actief voor data. Dom van me whoops!Razer schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:42:
Even door mijn idee... Data is toch nooit dubbel actief, je gebruikt data van SIM1 of de data van SIM2, neem aan dat 1x 5G voldoende is door de SIM waar je de data mee wilt binnenhalen. Aangezien er ook nog geen voice diensten zijn die 5G lopen, wat wil je dan überhaupt met 2x5G?
Lijkt me een exclusief iets voor de OnePlus 8 Pro met z'n afgeronde schermranden...mregeling schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:40:
Handleiding ken ik niet, maar is inderdaad niet aanwezig onder instellingen - aanpassing - vergrendelscherm aanpassen.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nee, er is nog niet bekent wanneer 5+4g komt. Alleen dat het met een OTA gaat komen... ooit ....Barca schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:38:
[...]
Juist, maar wat is er precies bekend. Dat het dus nog niet werkt is helder, maar is er al bekend wanneer wel (ongeveer)? En hoe zit het met 2x5G waarover helemaal niets wordt gezegd?
2 x 5G, verwacht ik dit jaar in geen enkel toestel, misschien in de Samsung S21 volgend jaar, of de S22 het jaar erna, en dan later doorfilteren naar de goedkopere toestellen. 5G heeft eenvoudigweg veel complexere antenne's nodig, zeker ook voor mmWave (de hele hoge snelheden), wat de 765G chip technisch aan kan, maar de antenne setup in de Nord niet.
Echter de Nord is al een voruitgang, want ander 5G toestellen kunnen bij gebruik 5G helemaal niet 4G er naast, en hier is het als OTA beloofd, dus denken ze het werkend te krijgen.
Er zijn ook mogelijkheden waarbij rondom de camera punch hole oplicht bij Oled schermen als er een notificatie is. Bijvoorbeeld voor de OP8:mregeling schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:40:
https://www.xda-developer...on-and-battery-indicator/
Dus zoiets zal mogelijk ook werken bij de Nord, of werkend worden
YouTube: Tutorial: How To Get 4k60 Video on Oneplus Nord Rear Facing Camera
Volgens dit filmpje zou je met Gcam wel 4k 60fps moeten kunnen filmen op de rear camera.
Volgens dit filmpje zou je met Gcam wel 4k 60fps moeten kunnen filmen op de rear camera.
Energy Ring ook gebruikt op de RM9P ziet er wel gaaf uit alleen moet je wel steeds handmatig aanzetten na een reset bijv. Zou cool zijn als zoiets gewoon ingebakken zal in de software.
@Joster
Instructies voor inladen van een config: https://www.celsoazevedo....ogle-camera/f/settings09/
My 2 cents;
Nord op 12MP met stock camera. Auto witbalans, geen HDR.
:strip_exif()/f/image/mYZ2ynmmmzcFpCIFobgsCuoT.jpg?f=fotoalbum_large)
Nord op 12MP met Gcam. Auto witbalans, geen HDR.
:strip_exif()/f/image/hqiH2uOYoYWH9NmeDSJUeBtY.jpg?f=fotoalbum_large)
Nord op 12MP met stock camera. Auto witbalans en met HDR aan.
:strip_exif()/f/image/7vc9VhjnXfjlIOIsrUvjdYho.jpg?f=fotoalbum_large)
Nord op 12MP met Gcam. Auto witbalans en met HDR aan.
:strip_exif()/f/image/IwIhbPhyo7CWL1CKmBWhXC4T.jpg?f=fotoalbum_large)
Gcam versie:
https://forum.xda-develop...cam-oneplus-nord-t4137529
Link in die TS.
Kwestie van de APK installeren. Config inladen en gaan.Joster schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:08:
@Anonymoussaurus kan je wat meer ervaringen delen omtrent het draaien van de Google Camera port op een OP telefoon? Wat is het kwaliteitsverschil met deze port t.o.v. de Pixels? Is het gemakkelijk werkend te krijgen?
Instructies voor inladen van een config: https://www.celsoazevedo....ogle-camera/f/settings09/
My 2 cents;
:strip_exif()/f/image/mYZ2ynmmmzcFpCIFobgsCuoT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hqiH2uOYoYWH9NmeDSJUeBtY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7vc9VhjnXfjlIOIsrUvjdYho.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IwIhbPhyo7CWL1CKmBWhXC4T.jpg?f=fotoalbum_large)
Gcam versie:
Link in die TS.
[ Voor 5% gewijzigd door Beta op 04-08-2020 15:53 ]
@Beta volgens mij zijn alleen bij die laatste foto de kleuren representatief voor de werkelijkheid.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Mooi om te zien. Ik wou zelf ook al zo'n vergelijking maken. Ik verwacht nog wel een stock update, maar ook een betere GCAM release. Ben benieuwd wat beide brengen. Wat wel opvalt is dat bij stock eigenlijk beide best 'fluoriscerent' gras hebben qua kleur. De laatste foto is inderdaad het realistisch naar mijn mening.Beta schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:49:
@Joster
[...]
Kwestie van de APK installeren. Config inladen en gaan.
My 2 cents;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gcam versie:
Link in die TS.
Kan jij eens testen of je ook 4k 60 fps kan filmen als je ultra kwaliteit aanzet in de opties? (aangezien je toch al GCAM hebt geïnstalleerd al is het wellicht een andere dan uit het filmpje hierboven).
@Beta Dank voor de foto's. Ik moet zeggen dat de 2 foto's met de stock cam er niet uitzien. Daarentegen zijn de gcam foto's wel erg goed.
Voor het grootste gedeelte wel.Laguna schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:58:
@Beta volgens mij zijn alleen bij die laatste foto de kleuren representatief voor de werkelijkheid.
De kraan is meer donkerblauw dan lichtblauw.
Het gebouw is veel te licht. Onder elk raam zijn bakstenen.
Op de stock foto's zie ik die niet. Op de gcam wel.
ook veel Luxaflex achter de ramen zijn de stock foto's niet duidelijk te zien, op de Gcam wel.
Edit: mogelijk door de blauwe lucht en de functie smart content detection dat alles wat blauwer is geworden. Ook de Ultrashot HDR doet aan "intelligently blend multiple frams into 1".. Jaja.
Ach dat zal Gcam ook doen, maar anders.
Overall heeft de Gcam meer echte kleuren en meer detail.
De stock foto's zijn veel lichter. In bepaalde situaties is dat best lekker. Maar ik prefeer natuurgetrouw (en dus wat donkerder) meer.
[ Voor 15% gewijzigd door Beta op 04-08-2020 16:05 ]
Ja, dat heeft ook mijn voorkeur. Ik schilder landschappen en daar ben je gelukkig heel vrij met kleurgebruik en het weglaten van details, maar zulke overdreven kleuren zou mij ook niet bevallen qua stock foto t.o.v. gcam. Wat een verschil...Beta schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
[...]
Voor het grootste gedeelte wel.
De kraan is meer donkerblauw dan lichtblauw.
Het gebouw is veel te licht. Onder elk raam zijn bakstenen.
Op de stock foto's zie ik die niet. Op de gcam wel.
ook veel Luxaflex achter de ramen zijn de stock foto's niet duidelijk te zien, op de Gcam wel.
Overall heeft de Gcam meer echte kleuren en meer detail.
De stock foto's zijn veel lichter. In bepaalde situaties is dat best lekker. Maar ik prefeer natuurgetrouw (en dus wat donkerder) meer.
Top, dank. En dan kan je de Gcam gewoon als app onder een snelkoppeling hangen zoals met de stock camera?Beta schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:49:
@Joster
[...]
Kwestie van de APK installeren. Config inladen en gaan.
Yes.Joster schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:07:
[...]
Top, dank. En dan kan je de Gcam gewoon als app onder een snelkoppeling hangen zoals met de stock camera?
Ja dat kan ik in deze versie.Kyhfin schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
[...]
Mooi om te zien. Ik wou zelf ook al zo'n vergelijking maken. Ik verwacht nog wel een stock update, maar ook een betere GCAM release. Ben benieuwd wat beide brengen. Wat wel opvalt is dat bij stock eigenlijk beide best 'fluoriscerent' gras hebben qua kleur. De laatste foto is inderdaad het realistisch naar mijn mening.
Kan jij eens testen of je ook 4k 60 fps kan filmen als je ultra kwaliteit aanzet in de opties? (aangezien je toch al GCAM hebt geïnstalleerd al is het wellicht een andere dan uit het filmpje hierboven).
Frames per sec; Auto, 24, 30 en 60.
En vervolegns ultra-high resolution video (4K).
Optische video stabilisatie kan ik ook aanklikken.
Ik zal zo eens wat maken.
[ Voor 64% gewijzigd door Beta op 04-08-2020 16:32 ]
Waarom moet ik eerst het scherm wakker maken voordat ik de fingerprint scanner kan gebruiken. Is dit een instelling? Bij mijn Xiaomi 9t pro kon ik de telefoon direct unlocken.
Nee, dat is geen instelling.karimski schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:17:
Waarom moet ik eerst het scherm wakker maken voordat ik de fingerprint scanner kan gebruiken. Is dit een instelling? Bij mijn Xiaomi 9t pro kon ik de telefoon direct unlocken.
Inderdaad. Als ik mn telefoon oppak heb ik graag dat ie meteen m'n gezicht probeert te herkennen of dat de vingerafdruk scanner werkt, niet dat ik eerst nog het scherm moet aanzetten..
Heb m nu 2 uurtjes ofzo, eerste wat opvalt is hoe slecht de speaker is, mijn lenovo P2 heeft veel beter geluid
Er is goed mee te leven hoor, kwestie van gewenning.
That being said, ik snap ook niet goed waarom OP (andere merken trouwens ook) niet kiezen voor een soort gelijke implementatie als bij de 9T (Pro). Is net iets praktischer en sneller.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Is ook iets wat in reviews naar voren kwam toch? Of is het nog veel slechter dan je verwacht had naar aanleiding van reviews?leon14 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:37:
Heb m nu 2 uurtjes ofzo, eerste wat opvalt is hoe slecht de speaker is, mijn lenovo P2 heeft veel beter geluid
Ja klopt, maar mijn vorige telefoon had ook maar een speaker, dus dacht dat t wel mee valt, maar nee vind het slechter dan ik had verwacht13art schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:38:
[...]
Is ook iets wat in reviews naar voren kwam toch? Of is het nog veel slechter dan je verwacht had naar aanleiding van reviews?
Ben benieuwd, heb sinds de HTC M7 geen stereo speakers meer gehad. Nooit echt grote problemen mee gehad eerlijk gezegd.
@Kyhfin
Voor de geïnteresseerde in 4K60P opnames gemaakt met Gcam:
https://1drv.ms/u/s!Ag32NvtoZ2Mw9giRef9m4RYTi_f5?e=Tewfbx
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oZXuNKqJTT7tyoryfMZBtJEO.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fG3D57lJNXXj78Aoi5sM6F58.jpg?f=user_large)
Ik heb ook 4K30P met de stock camera gemaakt.
Succes met vergelijken
Edit: ik zie dat Edge en/of Onedrive de kwaliteit goed om zeep helpt in de webplayer. Advies is dus om de videos te downloaden en in VLC ofzo te bekijken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oZXuNKqJTT7tyoryfMZBtJEO.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fG3D57lJNXXj78Aoi5sM6F58.jpg?f=user_large)
Succes met vergelijken
Edit: ik zie dat Edge en/of Onedrive de kwaliteit goed om zeep helpt in de webplayer. Advies is dus om de videos te downloaden en in VLC ofzo te bekijken.
[ Voor 68% gewijzigd door Beta op 04-08-2020 18:02 ]
Hoe werkt dit bij de 9T (Pro)? Het is inherent aan de gebruikte techniek lijkt mij of je moet de FPS constant laten scannen voor een vinger met onnodig accuverbruik als gevolg. Alleen bij Samsung heb je dat probleem niet ivm de ultrasone FPS ipv een optische FPS.13art schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:37:
[...]
Er is goed mee te leven hoor, kwestie van gewenning.
That being said, ik snap ook niet goed waarom OP (andere merken trouwens ook) niet kiezen voor een soort gelijke implementatie als bij de 9T (Pro). Is net iets praktischer en sneller.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
zoo dat zijn mooie beelden
heb hier een 55 inch 4k tv en het water ziet er echt mooi uit !!
ik moet nog een dag wachten post nl had vertraging
heb hier een 55 inch 4k tv en het water ziet er echt mooi uit !!
ik moet nog een dag wachten post nl had vertraging
probe (een tool van ffmpeg) en in Windows 10 de Details-eigenschappen van het bestand zeggen beiden dat die 2 bestanden 51.71 frames-per-seconde zijn, geen 60.Beta schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:55:
@Kyhfin
Succes met vergelijken
:fill(white):strip_exif()/f/image/2pd9ondijGhIQuaLv9kttVLk.png?f=user_large)
Edit: En misschien nog wel belangrijker, de bitrate van die files is maar 46 Mbit/s, ter vergelijking 4k60fps uit mijn OnePlus 6 standaard camera app heeft een bitrate van 117Mbit/s en heeft dus meer dan 2x zo grote bestanden. Misschien dat op een modernere chipset de compressie iets beter is, maar het blijft h264 geproduceerd op een telefoon dus echt groot kunnen die compressie verschillen niet zijn. Maar waarschijnlijk kun je de bitrate wel aanpassen (kan in de GCam versie die ik draai dus zal wel).
[ Voor 23% gewijzigd door SanderBos op 04-08-2020 18:50 ]
Je hebt helemaal gelijk.SanderBos schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:39:
[...]
probe (een tool van ffmpeg) en in Windows 10 de Details-eigenschappen van het bestand zeggen beiden dat die 2 bestanden 51.71 frames-per-seconde zijn, geen 60.
[Afbeelding]
Edit: En misschien nog wel belangrijker, de bitrate van die files is maar 46 Mbit/s, ter vergelijking 4k60fps uit mijn OnePlus 6 standaard camera app heeft een bitrate van 117Mbit/s en heeft dus meer dan 2x zo grote bestanden. Misschien dat op een modernere chipset de compressie iets beter is, maar het blijft h264 geproduceerd op een telefoon dus echt groot kunnen die compressie verschillen niet zijn. Maar waarschijnlijk kun je de bitrate wel aanpassen (kan in de GCam versie die ik draai dus zal wel).
Al blijft de stock 4K wel hangen op 29.88 frames. De 4k60 is inderdaad rond de 51/52 frames.
De bitrate aanpassing zit niet in mijn config op dit moment.
Bedankt voor de correctie
Zou je eens een 4k@60fps filmpje kunnen maken met de front facing camera met de standaard OnePlus camera app, en die ook kunnen delen?Beta schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:56:
[...]
Je hebt helemaal gelijk.![]()
Al blijft de stock 4K wel hangen op 29.88 frames. De 4k60 is inderdaad rond de 51/52 frames.
De bitrate aanpassing zit niet in mijn config op dit moment.
Bedankt voor de correctie
Ik ben nieuwsgierig wat dat dan voor bestand oplevert.
Want de reden waarom ik meteen naar jouw files ging kijken is omdat het volgens mij nog steeds onduidelijk is of de SD 765G chipset nu wel of niet 4k@60fps kan opnemen.
Daar is één tik op de plek van de fps voldoende om deze op te laten lichten en te laten scannen. Je hoeft dus niet je vinger weer op te tillen en weer opnieuw er op te leggen om te laten scannen. Dat gaat bij de 9T in 1 handeling. Scheelt dus één tik/aanraking.Laguna schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:32:
[...]
Hoe werkt dit bij de 9T (Pro)? Het is inherent aan de gebruikte techniek lijkt mij of je moet de FPS constant laten scannen voor een vinger met onnodig accuverbruik als gevolg. Alleen bij Samsung heb je dat probleem niet ivm de ultrasone FPS ipv een optische FPS.
Maar, is dat door de gebruikte techniek of is het software-matig zo ingesteld?13art schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:07:
[...]
Daar is één tik op de plek van de fps voldoende om deze op te laten lichten en te laten scannen. Je hoeft dus niet je vinger weer op te tillen en weer opnieuw er op te leggen om te laten scannen. Dat gaat bij de 9T in 1 handeling. Scheelt dus één tik/aanraking.
Techniek is hetzelfde. Dat is ook een Oled paneel met een optische scanner en dus het verlichten van de vinger om deze te scannen.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:13:
[...]
Maar, is dat door de gebruikte techniek of is het software-matig zo ingesteld?
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 04-08-2020 19:15 ]
Je stelt toch gewoon in dat onder instellingen - ambient display, dat je scherm aangaat als je 'm oppakt?karimski schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:17:
Waarom moet ik eerst het scherm wakker maken voordat ik de fingerprint scanner kan gebruiken.
Als hij naast je op je buro ligt, wil je hem toch niet eerst oppakken.CLB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:20:
[...]
Je stelt toch gewoon in dat onder instellingen - ambient display, dat je scherm aangaat als je 'm oppakt?
Dat lijkt me ook een van de mindere dingen aan de 4a, dat de scanner aan de achterkant zit.
Het zal aan mij liggen, maar ik gebruik geen telefoon plat op m'n bureau naast m'n laptopjehjs schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:24:
Als hij naast je op je buro ligt, wil je hem toch niet eerst oppakken.
Of je gebruikt Smart Lock met een wearable / smartwatch / speaker of stelt een veilige locatie in.
Tevens is dat één specifiek voorbeeld, wat niet geldt met pakken vanaf je nachtkasje, uit je broekzak, vanaf je bureau...
[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 04-08-2020 19:30 ]
Ik heb mijn telefoon vaak op een houder staan en dan is in 1 keer inloggen best wel fijn i.p.v. van eerst ontwaken en daarna pas ontgrendelen.CLB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:26:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar ik gebruik geen telefoon plat op m'n bureau naast m'n laptopje
Of je gebruikt Smart Lock met een wearable / smartwatch / speaker of stelt een veilige locatie in.
Tevens is dat één specifiek voorbeeld, wat niet geldt met pakken vanaf je nachtkasje, uit je broekzak, vanaf je bureau...
Zijn er trouwens meer mensen die met dat simkaart-tray-pennetje eerst in de microfoon hebben lopen prikken?
Was niet echt duidelijk hoe dat inelkaar zat. Hoop dat ik niks beschadigd heb
Was niet echt duidelijk hoe dat inelkaar zat. Hoop dat ik niks beschadigd heb
Ik heb de loterij doorstaan (zeer goed ook). Die van vriendin heeft aan de gehele rechterkant een zeer aanwezige groene gloed. Ze is zeer teleurgesteld. We gaan even met t-mobiel bellen wat we kunnen doen.
:strip_exif()/f/image/WKnJlcTeauumoYRJQdHNd5vq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SUOVFfiwhdhlOgfu5w8LSMWb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WKnJlcTeauumoYRJQdHNd5vq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SUOVFfiwhdhlOgfu5w8LSMWb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WyIPrWdUVqD7QgYe5vmZ5Xim.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 73% gewijzigd door Oekol op 04-08-2020 19:44 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
@Oekol Wat een verschil tussen die 2 zeg. Iedereen moet dus zeer kritisch kijken naar zijn scherm. In ieder geval die van je vriendin retourneren of omruilen.
Hoe kun je bovenstaande het beste testen met dat scherm? Moet nog een paar dagen wachten voordat ik het toestel heb.
ik heb hem ondertussen van deze middag, nog veel tijd gehad om erop bezig te zijn maar.
voor de geinteresseerden zal ik uitleggen wat ik gedaan heb om de call recorder te activeren.
1) adb geinstalleerd en even gesukkeld om de toestel in adb zichtbaar te krijgen nadat ik joneplus tools via de play store had geinstalleerd.
2) de shell command van joneplus tools uitegevoerd, deze app werkt nu wel.
Maar de google dialer geeft geen optie beschikaar voor call recording, beetje zoeken en de oneplus dialer via apk mirror gedownload, helaas die crashed en is gewoon niet aan de praat te krijgen.
ik heb nog geen volledig root, dus bootloader is nog niet unlocked.
voor de standaard call recorder bij de vorige oneplus toestellen was dit voldoende.
zijn er nog mensen met een idee, welke call recorder app raden jullie aan na het rooten?
zijn er specifieke apps of zijn het de traditionele apps zoals acr enz...
voor de geinteresseerden zal ik uitleggen wat ik gedaan heb om de call recorder te activeren.
1) adb geinstalleerd en even gesukkeld om de toestel in adb zichtbaar te krijgen nadat ik joneplus tools via de play store had geinstalleerd.
2) de shell command van joneplus tools uitegevoerd, deze app werkt nu wel.
Maar de google dialer geeft geen optie beschikaar voor call recording, beetje zoeken en de oneplus dialer via apk mirror gedownload, helaas die crashed en is gewoon niet aan de praat te krijgen.
ik heb nog geen volledig root, dus bootloader is nog niet unlocked.
voor de standaard call recorder bij de vorige oneplus toestellen was dit voldoende.
zijn er nog mensen met een idee, welke call recorder app raden jullie aan na het rooten?
zijn er specifieke apps of zijn het de traditionele apps zoals acr enz...
Ik denk een app in dark mode. Vele apps zijn niet volledig zwart dus de pixel moet wel aan. New tab in Chrome bijvoorbeeld. (of zoveel eigenlijk).satshow schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:55:
Hoe kun je bovenstaande het beste testen met dat scherm? Moet nog een paar dagen wachten voordat ik het toestel heb.
Denk als ik hem heb dat ik dat eerst controleer voordat ik alles ga inrichten.
Of wellicht een zwarte wallpaper of iets dergelijks. Weet niet of dat werkt.Ascathon schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:42:
[...]
Ik denk een app in dark mode. Vele apps zijn niet volledig zwart dus de pixel moet wel aan. New tab in Chrome bijvoorbeeld. (of zoveel eigenlijk).
Denk als ik hem heb dat ik dat eerst controleer voordat ik alles ga inrichten.En anders gewoon zonder na te denken RMA aanvraag bij Oneplus.
Dat laatste gaan we morgen proberen inderdaad. Als je deze link volgt dat heb je een grijs/zwart scherm.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:47:
@Oekol Wat een verschil tussen die 2 zeg. Iedereen moet dus zeer kritisch kijken naar zijn scherm. In ieder geval die van je vriendin retourneren of omruilen.
https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Geen volledig zwart. Iets zoals de link onder je. Bij volledig zwart zou OLED uit moeten gaan.satshow schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:49:
[...]
Of wellicht een zwarte wallpaper of iets dergelijks. Weet niet of dat werkt.
Duidelijk, zodra ik het toestel heb ga ik het testen.
Zie de OneDrive.SanderBos schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:02:
[...]
Zou je eens een 4k@60fps filmpje kunnen maken met de front facing camera met de standaard OnePlus camera app, en die ook kunnen delen?
Ik ben nieuwsgierig wat dat dan voor bestand oplevert.
Want de reden waarom ik meteen naar jouw files ging kijken is omdat het volgens mij nog steeds onduidelijk is of de SD 765G chipset nu wel of niet 4k@60fps kan opnemen.
Directe link:
https://1drv.ms/v/s!Ag32NvtoZ2Mw9g65EDsMQwn7iwnP
Ik zit voorlopig mobiel.
Hier een foto van mijn scherm.Oekol schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:50:
[...]
Dat laatste gaan we morgen proberen inderdaad. Als je deze link volgt dat heb je een grijs/zwart scherm.
:strip_exif()/f/image/mMKtx3dcu6eTgPpgOJrTA6Hd.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik lijk geen last te hebben van een groene tint bij lage brightness.
Check ook dit album:
https://1drv.ms/f/s!Ag32NvtoZ2Mw9g88SMb99eUDJPpP
[ Voor 43% gewijzigd door Beta op 04-08-2020 21:29 ]
Even getest met je link.Oekol schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:50:
[...]
Dat laatste gaan we morgen proberen inderdaad. Als je deze link volgt dat heb je een grijs/zwart scherm.
Bij minimale helderheid heb ik een zwart scherm met onderin ietsje wit er doorheen, lijkt op burn in. Straks even testen of dat weer wegtrekt. Bij hogere helderheid zie ik 3 gelijke vlakken, de middelste donkergrijs en de 2 andere iets lichter dan de middelste. Komt dat overeen met wat jij ziet?
Dank je wel, deze front facing footage is dan qua meta-data in ieder geval wel echte 4k@60fps, ook met hogere bitrate.Beta schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:15:
[...]
Zie de OneDrive.
Directe link:
(Voor de volledigheid, ffmpeg probe rapporteert: Stream #0:0(eng): Video: h264 (High) (avc1 / 0x31637661), yuvj420p(pc, bt470bg/bt470bg/smpte170m), 3840x2160, 80037 kb/s, SAR 1:1 DAR 16:9, 60.04 fps, 60 tbr, 90k tbn, 180k tbc (default))
Ziet er goed uit. Wellicht ten overvloede, had je je brightness wel op minder dan 40 procent?Beta schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:15:
[...]
Zie de OneDrive.
Directe link:
Ik zit voorlopig mobiel.
[...]
Hier een foto van mijn scherm.
[Afbeelding]
Ik lijk geen last te hebben van een groene tint bij lage brightness.
Check ook dit album:
https://1drv.ms/f/s!Ag32NvtoZ2Mw9g88SMb99eUDJPpP
Kan iemand eens testen om in midden van scherm naar beneden te swipen? Het lukt bij mij niet, heb de instelling aan staan. Moet helemaal vanaf boven swipen, krijg het niet aan de praat.
[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 04-08-2020 22:22 ]
En bij normaal gebruik zal je hier amper iets van merken..Oekol schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:42:
Ik heb de loterij doorstaan (zeer goed ook). Die van vriendin heeft aan de gehele rechterkant een zeer aanwezige groene gloed. Ze is zeer teleurgesteld. We gaan even met t-mobiel bellen wat we kunnen doen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar heb je absoluut gelijk in. Maar op het moment dat je het weet........Laguna schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:22:
[...]
En bij normaal gebruik zal je hier amper iets van merken..
Zeker, minder dan 40%.Oekol schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:16:
[...]
Ziet er goed uit. Wellicht ten overvloede, had je je brightness wel op minder dan 40 procent?
Kan iemand eens testen om in midden van scherm naar beneden te swipen? Het lukt bij mij niet, heb de instelling aan staan. Moet helemaal vanaf boven swipen, krijg het niet aan de praat.
Ja dat heb ik ook en ervaar ik toch wel als nadeel, vind het best irritant.aalekss schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Verder erg tevreden tot nu toe, het scherm is anders dan mijn 5T en ik krijg de kleuren niet exact gelijk, maar ben wel tevreden met hoe het uit ziet, denk dat het beter is eigenlijk.
Behalve die helderheid, dat snap ik nog niet.
Ik wilde het in dit topic vragen, dus ben blij dat jij het ook hebt, dan ben ik niet de enige in elk geval.
Het lijkt inderdaad iets met apps wissels te maken te hebben, of iets van een boost tijdens het scrollen.
Tot nu toe zie ik dat als ik een app een paar seconden open heb dat de helderheid omlaag gaat, daarna vind het lastig te zien want het gaat ook weer omhoog en valt dan na een tijdje weer terug.
Jou OnePlus linkje werkt niet, maar ik vond zelf iemand met een 8 die ongeveer hetzelfde beschrijft.
https://forums.oneplus.co...of-the-oneplus-8.1226508/
Daar staat als workaround het scherm op 60hz zetten en dan weer terug op 90hz, maar dat lijkt hier niet te werken en ook op 60Hz is het te zien.
Lijkt me een software issue in elk geval, geen scherm defect, dus hoop dat er een setting of bugfix voor komt/is...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie