Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nog een dan. Zojuist gemaakt, zelfde focus punt op de letters.Oekol schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:52:
[...]
Focus is ook anders als je inzoomt op 't witte gebouw met oranje parasollen bijv.
/f/image/NhwfBU8jjnofYAlE5A6pFFmz.png?f=fotoalbum_medium)
De 48MP is ingezoomd tot 50%. De 12MP is 100% ingezoomd.
Is dit een resultaat van zelfde sensor maar 4x crop en dus scherper?
Hoe kan het dat de 12MP meer informatie bevat dan de 48MP? Ik zou juist verwachten dat de 12MP informatie heeft verloren vanuit de 48MP sensor.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nu snap ik waarom de Google Pixel telefoons zulke fotos maken 😉CLB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:09:
Pixelbinding: 4 pixels die samensmelten tot 1, voor een beter 12-megapixel-resultaat.
Dit is beide gewoon de main sensor, maar ingesteld op 12MP en daarna op 48?Beta schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:45:
Het valt mij op dat sommige foto's op 48MP best washed out zijn.
[Afbeelding]
Bron bestanden:
12MP:
https://tweakers.net/foto...QtJHfko6WWYV8ySLUEnhT.jpg
48MP:
https://tweakers.net/foto...9NBiHNhAdCdiJjdUyReeC.jpg
Bad luck? De wind?
Hier staat wel wat meer informatie. Beantwoordt misschien niet al jouw vragen, maar toch interessant om te lezen. Ik was ook verbaasd dat de 12 mp meer dynamic range had.
Correct. Zelfde sensor.Devindegroot schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:22:
[...]
Dit is beide gewoon de main sensor, maar ingesteld op 12MP en daarna op 48?
Vind het zelf een vrij groot verschil.
Jaa duidelijk, ik zou haast zeggen lekker met die 12 blijven schieten. Mijn oude Sony Z3 schoot ook altijd mooier met minder MP.Beta schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:04:
[...]
Correct. Zelfde sensor.
Vind het zelf een vrij groot verschil.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[...]
Knip, einde discussie
[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 31-07-2020 11:38 ]
Goede review, en eigenlijk somt het op wat precies mijn afwegingen zijn om ervoor te kiezen.Kyhfin schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:28:
reviews: OnePlus Nord - Eindelijk weer een OnePlus-hit
Review van Tweakers staat ook online
Enige wat mij opviel was dat ze het feit dat het scherm plat was als nadeel benoemden in de tekst, terwijl dat voor mij juist doorslaggevend is, komende van een afgerond scherm met af en toe de ervaring dat iets "om het hoekje" staat.
Exact. Ik zocht ook naar telefoon met een plat scherm. Ik vind dat ronde niet eens mooi ook.swhnld schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:49:
[...]
Goede review, en eigenlijk somt het op wat precies mijn afwegingen zijn om ervoor te kiezen.
Enige wat mij opviel was dat ze het feit dat het scherm plat was als nadeel benoemden in de tekst, terwijl dat voor mij juist doorslaggevend is, komende van een afgerond scherm met af en toe de ervaring dat iets "om het hoekje" staat.
Wat mij ook opvalt is dat ze noemen dat het scherm geen HDR ondersteunt, maar dat is volgens mij wel zo?
Bovendien is het jammer dat je bij reviews niet weet welke softwareversie ze gebruiken. Dit geldt niet alleen voor Tweakers, maar in het algemeen. De eerste reviews die online kwamen hadden bij de ultrawidecamera echt rare foto's (strepen aan de zijkant). Je kan het Oneplus aanrekenen, maar die kwamen rond de tijd van vervallen van reviewembargo ook met een software update. Ik zie in meer recentere reviews en camerareviews namelijk echt veel betere foto's.
[ Voor 35% gewijzigd door Kyhfin op 31-07-2020 10:23 ]
[ Voor 97% gewijzigd door 13art op 31-07-2020 11:38 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Er zit HDR in bij camera opname:Kyhfin schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:02:
[...]
Wat mij ook opvalt is dat ze noemen dat het scherm geen HDR ondersteunt, maar dat is volgens mij wel zo?
https://www.oneplus.com/nl/nord-specs
Maar voor weergave op het scherm wordt het niet genoemd.
Op deze website staat de Nord wel vernoemd:swhnld schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:30:
[...]
Er zit HDR in bij camera opname:
https://hdr10plus.org/certified-products/
Lijkt me redelijk legit.
@Kyhfin
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Volgens XDA: "For those of you with subscriptions to streaming media services, you’ll be happy to know that the OnePlus Nord is HDR10+ certified. That’s according to the website for HDR10+ Technologies, at least. I can confirm that the OnePlus Nord supports HDR playback in both YouTube and Netflix."swhnld schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:30:
[...]
Er zit HDR in bij camera opname:
Zie: https://www.xda-developers.com/oneplus-nord-review/
Gcam kan nog niet de wideangle en macro camera's aanspreken.
Puur dus de main camera op 12MP.
Afstand tussen lens en object was ongeveer 10cm.
Geen auto witbalans en geen HDR effecten.
/f/image/oPcQTAsECtHXfGlzUJJKhWNW.png?f=fotoalbum_medium)
De stock camera, links, presteert vrijwel hetzelfde als deze gcam versie.
De letters Swatch bij 12 uur zijn op de stock cam iets softer. De Gcam laat die iets scherper zien.
De groenige wijzerplaat is op de stock camera ook wat softer en bij de gcam wat meer detail
Zal zo eens beten ook een foto maken.
Volledige versies:
Stock:
https://tweakers.net/foto...wJ60tVydT8T0nRwtDdYPl.jpg
Gcam:
https://tweakers.net/foto...T2G79gZUJ4ZciUAWb4UyO.jpg
Op XDA ook iemand met Gcam ervaringen:
https://forum.xda-develop...p?p=83166733&postcount=18
Ik kan geen credits nemen voor de foto's. Verschil is fors, maar ik ken de omstandigheden niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Beta op 31-07-2020 12:34 ]
Belichting in het filmpje was zo slecht, dat ik dacht dat ze een groene versie hadden joh.Kyhfin schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:28:
Review van Tweakers staat ook online
[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 31-07-2020 20:49 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dan zal de OTA er wel voor zorgen dat de brightness niet onder de 25% kan komen, probleem opgelostCLB schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:18:
En we gaan dezelfde maalmolen weer in: “We are working on an OTA to address this [display issue].”
Nee, hij komt zonder oordopjes (en ook zonder 3,5 mm aansluiting)Joostje123 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:50:
Krijg je oordopjes erbij? Of komt die zonder oordoppen?
Ja dat laatste wist ik,daarom benieuwd of er direct oordopjes bij zitten.Kyhfin schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:57:
[...]
Nee, hij komt zonder oordopjes (en ook zonder 3,5 mm aansluiting)
Nee, want dan hadden ze er ook een converter bij moeten doen en hun bluetooth oordopjes (nieuw) zijn 80-90 euro, dus dat zou weer te duur zijn.Joostje123 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:59:
[...]
Ja dat laatste wist ik,daarom benieuwd of er direct oordopjes bij zitten.
Opgelost? Ik vind het zelf niet echt gelden als een oplossing. Ik vind het een workaround. Oplossen is de productie en kalibratie aanpakken van deze panelen.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:41:
[...]
Dan zal de OTA er wel voor zorgen dat de brightness niet onder de 25% kan komen, probleem opgelost
[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-07-2020 19:13 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Etenstijd zekerAnonymoussaurus schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:04:
[...]
"Opgelost"... Ik vind het helemaal geen oplossing. Ik vind het gewoon een workaround. Oplossen is de productie en kalibratie aanpakken van deze panelen.
De smiley niet gezien? Was dus cynisch bedoeld.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:04:
[...]
Opgelost? Ik vind het zelf niet echt gelden als een oplossing. Ik vind het een workaround. Oplossen is de productie en kalibratie aanpakken van deze panelen.
Zit al lang te kijken naar een betaalbare oneplus.
Je zou in het aankoop en advies forum de vraag kunnen stellen met je eisen en overwegingen, dan kan de community je helpen tot een besluit te komen:satshow schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:27:
Ik ben aan het twijfelen of ik dit toestel koop of mijn Nokia 8.1 nog een tijdje gebruik.
Zit al lang te kijken naar een betaalbare oneplus.
Aankoopadvies Tablets en Telefoons
Nee, sorry, ben nogal slecht in het herkennen van sarcasme.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:25:
[...]
De smiley niet gezien? Was dus cynisch bedoeld.
[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 31-07-2020 20:09 ]
OnePlus Nord - TPU-case | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 94% gewijzigd door CLB op 31-07-2020 20:30 ]
De bijgeleverde case is uitstekend. En heeft ook als voordeel dat de gebogen randen niet zo snel meer worden aangeraakt.Kyhfin schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:51:
Voor de mensen die hem al hebben, hoe vinden jullie de case die er bij geleverd wordt? Ik denk dat ik zelf ga afwachten of ik hem bescherming genoeg vind geven, maar twijfel wel of ik niet direct een goed hoesje wil.
Thanks! Ja, dan doe ik eerst gewoon die er om en kan ik zien hoe dat bevalt.CLB schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:55:
Prima tpu-case zoals altijd voor het begin, leuk design'tje, usb-poort-flapje.
OnePlus Nord - TPU-case [Afbeelding: OnePlus Nord] [Afbeelding: OnePlus Nord] [Afbeelding: OnePlus Nord] [Afbeelding: OnePlus Nord] [Afbeelding: OnePlus Nord] [Afbeelding: OnePlus Nord]
Euhmz, dat geldt niet voor deze telefoon lijkt me...Pierre_nr1 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:27:
[...]
De bijgeleverde case is uitstekend. En heeft ook als voordeel dat de gebogen randen niet zo snel meer worden aangeraakt.
Klopt. Ik dacht al van hij hij lijkt veel groener dan in alle andere filmpjes. Al kwam het voor mij wel meer in de buurt van 'teal' waar reviewers het over hadden. Raar.CLB schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:18:
En we gaan dezelfde maalmolen weer in: “We are working on an OTA to address this [display issue].”
[...]
Belichting in het filmpje was zo slecht, dat ik dacht dat ze een groene versie hadden joh.
Ze doen trouwens ook een test naar kleurechtheid, maar als ik de reacties hier lees kan je dat niet doen op AMOLED met maar 1 telefoon om redelijke conclusies te trekken?
Nee, dat snap ik, maar ik dacht dat het enkel bij de bezels was, maar hij heeft het over aanraken. Dat lijkt me minder een probleem toch? Ik ga het wel zien hahaCLB schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:50:
Is nog steeds wat afgerond natuurlijk, geen hoek van 90 graden tussen scherm en zijkant
[ Voor 19% gewijzigd door Kyhfin op 31-07-2020 21:00 ]
Conclusie: de Nord is duidelijk minder in low light. Maar bij normaal licht is er niet zoveel verschil. Laten we niet vergeten dat de Nord half zo duur is als de OP 8 Pro.
Sowieso merk ik dat ik me te veel laat beïnvloeden door de vergelijkingen tussen de Nord en andere, veel duurdere flagships. Als je alles bij elkaar optelt, inclusief de negatieve verhalen over de Nord zoals tragere soc, breekbaarheid, kleuren op lage brightness en slechte macro-camera, dan is de Nord eigenlijk een heel goede telefoon. Voor die prijs.
Die had ik inderdaad hier al gedeeld, mooie vergelijking. Hij heeft het over 4k 60 fps filmen op main camera en zal wel typefout zijn, want dat kan dus niet. Je zult ook veel verschil zien in de reviews qua camera, echt apart.Jammie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 01:43:
Erg goede en uitgebreide cameravergelijking tussen de Nord en de OnePlus 8 Pro hier: YouTube: OnePlus Nord versus OnePlus 8 Pro camera comparison
Conclusie: de Nord is duidelijk minder in low light. Maar bij normaal licht is er niet zoveel verschil. Laten we niet vergeten dat de Nord half zo duur is als de OP 8 Pro.
Sowieso merk ik dat ik me te veel laat beïnvloeden door de vergelijkingen tussen de Nord en andere, veel duurdere flagships. Als je alles bij elkaar optelt, inclusief de negatieve verhalen over de Nord zoals tragere soc, breekbaarheid, kleuren op lage brightness en slechte macro-camera, dan is de Nord eigenlijk een heel goede telefoon. Voor die prijs.
Ik ben het eens met je opmerking over dat ze teveel vergelijken met flagships 😊
https://www.phonearena.co...-Review-2020-Nexus_id4828
[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 01-08-2020 19:35 ]
Je kunt hier een deel mee doen, hun eigen Switch-app, Google Drive, manuele back-up...
Dat komt wel goed.
Wat is dit dan? De Amerikaanse versie?
Dit is de benchmark in ieder geval: https://browser.geekbench.com/v5/cpu/2884370
[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 02-08-2020 18:47 ]
Zeer waarschijnlijk de Oneplus Nord Lite.Oekol schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:45:
[...]
Wat is dit dan? De Amerikaanse versie?
Dit is de benchmark in ieder geval: https://browser.geekbench.com/v5/cpu/2884370
Het zijn er twee zelfs. Wat zou die ander dan zijn? De Amerikaanse? HahaPierre_nr1 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:27:
[...]
Zeer waarschijnlijk de Oneplus Nord Lite.
Ondertussen heb ik op mijn oneplus 6t en een Xiaomi mi 10 lite kunnen testen, het werkt deels. In die zin dat je je bolume toets 2x omhoog en 2x omlaag moet drukken en dan begint de opname. De stem van de overkant is zeer stil en moeilijk verstaanbaar, dan heb ik geen achtergrond geluid gehad die ik tijdens het werken wel heb. Verder word het geluid deels niet opgenomen wanneer je een bt oortje gebruikt. Aangezien ik ze tijdens mijn werk letterlijk continue aan heb om beide handen te gebruiken voor door te werken/auto rijden is het voor mij onbruikbaar. Ja ik weet dat dit waarschijnlijk een redelijk unieke situatie is, maar ik zoek een oplossing voor mijn situatie.headphoneguy schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:52:
[...]
Je zit wel erg te hameren op root en custom roms terwijl er ook apps beschikbaar zijn die call recording bieden. Bijvoorbeeld Call Recorder by Boldbeast. Deze app werkt voor verschillende telefoons gewoon prima. Bepaalde modellen werken niet, en hebben dan ook root nodig. Ook met alle voorgaande Oneplus modellen werkt deze app. Je zou kunnen wachten tot er berichten verschijnen op internet die vertellen dat third party call recording apps werken, of je zou kunnen vragen of een Nord eigenaar dit zou kunnen testen. Maar verplicht een custom rom draaien of rooten voor een optie tot call recording is in dit stadium een beetje overdreven.
een simpele google zoektocht bracht mij het volgende: https://oneplustips.com/how-to-record-phone-calls-oneplus/
Deze site zegt zelfs specifiek dat deze app voor de Nord werkt. Ik neem dit met een korreltje zout, maar het klinkt al beter dan rooten/custom roms. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen rooten/custom roms. Ik weet er veel van en ik heb in het verleden elk toestel van mij met root en custom roms behandeld. Echter heb ik er een uitdaging van gemaakt om met mijn laatste toestel alle functies die ik normaal met root zou krijgen, via non-root manieren te verkrijgen. Tot nu mis ik root niet, want ik heb alles via non-root manieren geregeld. Vandaar dat ik dus root in veel gevallen onnodig vind, en het blijkt vaak ook onnodig te zijn.
Wellicht dat een Redmi note 9 pro wat voor je is... Deze heeft de optie standaard wel.acizane80 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:18:
[...]
Ondertussen heb ik op mijn oneplus 6t en een Xiaomi mi 10 lite kunnen testen, het werkt deels. In die zin dat je je bolume toets 2x omhoog en 2x omlaag moet drukken en dan begint de opname. De stem van de overkant is zeer stil en moeilijk verstaanbaar, dan heb ik geen achtergrond geluid gehad die ik tijdens het werken wel heb. Verder word het geluid deels niet opgenomen wanneer je een bt oortje gebruikt. Aangezien ik ze tijdens mijn werk letterlijk continue aan heb om beide handen te gebruiken voor door te werken/auto rijden is het voor mij onbruikbaar. Ja ik weet dat dit waarschijnlijk een redelijk unieke situatie is, maar ik zoek een oplossing voor mijn situatie.
Vanaf miui 12 word de standaard mi dialer vervangen door de google dialer en ben je die functie kwijt. En moet je weer een custom rom of een root oplossing zoeken. 😔Tweakriez schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 01:58:
[...]
Wellicht dat een Redmi note 9 pro wat voor je is... Deze heeft de optie standaard wel.
En ik ben een liefhebber van de cleane android ervaring van oxygen os van OnePlus. Ik heb zitten zoeken op xda forum, maar daar word niet gesproken over de call recorder optie.
Ik heb 1 post gelezen waar er gesproken word dat de oneplus dialer in de toestel aanwezig is, maar dat de google dialer als standaard app ingesteld is, in dit geval zou ik de oneplus dialer als standaard kunnen instellen, via joneplus de callrecorder optie kunnen activeren, na dat ik de nodige rechten toewijs via adb shell voor joneplus app. Maar echt zeker kan ik nu niet zijn, omdat het nog niet geprobeerd is. En er te weinig info over beschikbaar is.
Ik maak gebruik van jOnePlusTools en werkt prima moet ik zeggen. Is niet lastig om in te stellen.acizane80 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 02:37:
[...]
Vanaf miui 12 word de standaard mi dialer vervangen door de google dialer en ben je die functie kwijt. En moet je weer een custom rom of een root oplossing zoeken. 😔
En ik ben een liefhebber van de cleane android ervaring van oxygen os van OnePlus. Ik heb zitten zoeken op xda forum, maar daar word niet gesproken over de call recorder optie.
Ik heb 1 post gelezen waar er gesproken word dat de oneplus dialer in de toestel aanwezig is, maar dat de google dialer als standaard app ingesteld is, in dit geval zou ik de oneplus dialer als standaard kunnen instellen, via joneplus de callrecorder optie kunnen activeren, na dat ik de nodige rechten toewijs via adb shell voor joneplus app. Maar echt zeker kan ik nu niet zijn, omdat het nog niet geprobeerd is. En er te weinig info over beschikbaar is.
Heb jij de OnePlus nord al in gebruik?Anonymoussaurus schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:31:
[...]
Ik maak gebruik van jOnePlusTools en werkt prima moet ik zeggen. Is niet lastig om in te stellen.
Nee, ik heb een 7 Pro.
Bedankt voor deze update. Jammer dat het niet helemaal goed werkt. Ben benieuwd wat nu uiteindelijk de beste optie is voor call recording op de Nord. Ik hoop niet via root, maar als het moet, dan moet het.acizane80 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:18:
[...]
Ondertussen heb ik op mijn oneplus 6t en een Xiaomi mi 10 lite kunnen testen, het werkt deels. In die zin dat je je bolume toets 2x omhoog en 2x omlaag moet drukken en dan begint de opname. De stem van de overkant is zeer stil en moeilijk verstaanbaar, dan heb ik geen achtergrond geluid gehad die ik tijdens het werken wel heb. Verder word het geluid deels niet opgenomen wanneer je een bt oortje gebruikt. Aangezien ik ze tijdens mijn werk letterlijk continue aan heb om beide handen te gebruiken voor door te werken/auto rijden is het voor mij onbruikbaar. Ja ik weet dat dit waarschijnlijk een redelijk unieke situatie is, maar ik zoek een oplossing voor mijn situatie.
Edit: ik heb maar even op de Oneplus reddit een topic gemaakt met de vraag of native call recording via de oneplus dialer en oneplus tools te activeren is met adb. Als er zinvolle reacties op mijn reddit post worden geplaatst dan speel ik dit door of ik plaats de reddit link.
[ Voor 11% gewijzigd door headphoneguy op 03-08-2020 12:12 ]
De OnePlus Nord is naar mijn weten de eerste toestel van OnePlus die standaard geleverd word met de Google dialer ipv de OnePlus Dialer. Dat maakt het ook zo moeilijk nu omdat de Nord nog niet echt beschikbaar is.
Kan je de reddit link hier ook delen, dan kunnen mensen in de toekomst die ook onmiddellijk vinden?headphoneguy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:29:
[...]
Bedankt voor deze update. Jammer dat het niet helemaal goed werkt. Ben benieuwd wat nu uiteindelijk de beste optie is voor call recording op de Nord. Ik hoop niet via root, maar als het moet, dan moet het.
Edit: ik heb maar even op de Oneplus reddit een topic gemaakt met de vraag of native call recording via de oneplus dialer en oneplus tools te activeren is met adb.
Ik woon zelf in de UK, en niet elke provider gebruikt dezelfde frequentie.
A.k.a. volgens mij hangt je 'gebruikers ervaring' nogal af van welke provider je hebt, want als je meer 'ruimte' of meer bands ter beschikking hebt, zou je in theorie toch een beter dekkend signaal / hogere download snelheden hebben ?
Ik zoek dus eigenlijk nog een site die me verteld welk netwerk het beste past bij mijn favoriete telefoon (de nord in dit geval).
Dit is de info dat ik gevonden heb.Fronkie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:02:
Heeft iemand misschien meer informatie over welke frequentie de Nord gebruikt ?
Ik woon zelf in de UK, en niet elke provider gebruikt dezelfde frequentie.
A.k.a. volgens mij hangt je 'gebruikers ervaring' nogal af van welke provider je hebt, want als je meer 'ruimte' of meer bands ter beschikking hebt, zou je in theorie toch een beter dekkend signaal / hogere download snelheden hebben ?
Ik zoek dus eigenlijk nog een site die me verteld welk netwerk het beste past bij mijn favoriete telefoon (de nord in dit geval).
Technology GSM / HSPA / LTE / 5G
2G bands GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
3G bands HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1800 / 1900 / 2100
4G bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 66 - Europe
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 38, 39, 40, 41, 46 - India
5G bands 1, 3, 7, 28, 78 - Europe
78 - India
Speed HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A (CA) Cat18 1200/150 Mbps, 5G
Thanks!acizane80 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:11:
[...]
Dit is de info dat ik gevonden heb.
Technology GSM / HSPA / LTE / 5G
2G bands GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
3G bands HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1800 / 1900 / 2100
4G bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 66 - Europe
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 38, 39, 40, 41, 46 - India
5G bands 1, 3, 7, 28, 78 - Europe
78 - India
Speed HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A (CA) Cat18 1200/150 Mbps, 5G
Dit kwam ik dus tegen op de site van oneplus, alleen ik volg de wikipedia pagina niet helemaal.
Als een provider dus een band heeft, betekend dat dan ook dat de bandbreedte in die band even groot is per provider?
(oftewel, maakt het uit welke provider ik neem, of presteren ze het zelfde?)
/f/image/stWlJqla5FjHxIoiDeMDtvKY.png?f=fotoalbum_large)
Edit: ohja hier de link naar de wiki pagina:
Wikipedia: List of LTE networks
[ Voor 5% gewijzigd door Fronkie op 03-08-2020 12:27 ]
Lijkt mij dat je OnePlus Dialer gewoon kan sideloaden.acizane80 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:48:
[...]
De OnePlus Nord is naar mijn weten de eerste toestel van OnePlus die standaard geleverd word met de Google dialer ipv de OnePlus Dialer. Dat maakt het ook zo moeilijk nu omdat de Nord nog niet echt beschikbaar is.
Staat allemaal netjes in de TS...Fronkie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:02:
Heeft iemand misschien meer informatie over welke frequentie de Nord gebruikt ?
Is daar ook een datum van wanneer die komt?Pierre_nr1 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:27:
[...]
Zeer waarschijnlijk de Oneplus Nord Lite.
Oneplus kennende, over 1 tot 6 maanden weet je meer. Verwacht dat veel af zal hangen van de lancering van de Nord en dat ze die resultaten afwachten met vervolgstappen (als de Nord heel populair is heeft dat invloed op de productie capaciteit). Dan zou de Lite in september kunnen want in oktober zit de 8T waarschijnlijk. Of ze pakken door richting de feestdagen in december.
https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=93768
:strip_exif()/f/image/TgyYN3YFdkN1qqNw6XVcGlJg.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens Tweakers topt de Nord op 881 candela en de Mi 9T Pro op 800 candela.
Geen groot verschil op papier maar in werkelijkheid dus best wel. In mijn review geef ik ook aan dat de Mi 9T Pro een zon modus heeft een daarmee even extra fel kan schijnen. In de Nord die optie niet gevonden en in zonlicht is het echt moeilijk leesbaar.
Ook heb ik last van de blauwe/groenige gloed. Maar dat heb ik bij de Mi 9T Pro ook.
Op de foto lijkt de Nord er minder last van te hebben maar in werkelijkheid is het vergelijkbaar.
En nog een foto gemaakt met Gcam wat ik zelf een goede foto vind. Er is best veel detail te zien bij het inzoomen.
:strip_exif()/f/image/CmAGmUnZ9Uc9wKxiBJv3KM5j.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Beta op 03-08-2020 14:19 ]
Anoniem: 736981
Prima foto zeg. Misschien, heeeel misschien kan ik Google verlaten voor de Nord. Vanavond in iedergeval de Pixel 4a uit de doekenBeta schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:17:
Voor wie het interessant vindt, ik heb een fotoalbum met een display vergelijking Xiaomi Mi 9T Pro en de Nord. Ik ben bij no means een professioneel tester en fotograaf.
https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=93768
[Afbeelding]
Volgens Tweakers topt de Nord op 881 candela en de Mi 9T Pro op 800 candela.
Geen groot verschil op papier maar in werkelijkheid dus best wel. In mijn review geef ik ook aan dat de Mi 9T Pro een zon modus heeft een daarmee even extra fel kan schijnen. In de Nord die optie niet gevonden en in zonlicht is het echt moeilijk leesbaar.
Ook heb ik last van de blauwe/groenige gloed. Maar dat heb ik bij de Mi 9T Pro ook.
Op de foto lijkt de Nord er minder last van te hebben maar in werkelijkheid is het vergelijkbaar.
En nog een foto gemaakt met Gcam wat ik zelf een goede foto vind. Er is best veel detail te zien bij het inzoomen.
[Afbeelding]
Paar minuten nogDevindegroot schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:47:
Vanavond in iedergeval de Pixel 4a uit de doeken
[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 03-08-2020 17:02 ]
@Beta men wil hier graag vergelijken vandaar dat het interessant is en als er een 4a topic was geweest had ik het daar geplaatst zoals ik al zei, maar dat is er (nog) niet.
[ Voor 36% gewijzigd door Laguna op 03-08-2020 17:40 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik ben blij met mijn keuze voor de Nord, gewoon beschikbaar in Nederland, hoger refreshrate is al een grote plus.Laguna schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:10:
Wel offtopic en er is volgens mij nog geen topic voor, maar goed:
[YouTube: Google Pixel 4a Review: Simple and Clean!]
Daarnaast zijn camera's zijn niet belangrijk voormij dus vind de mindere camera's op de Nord niet erg.
Ook de smoothness is minder op de Pixel volgens hem
Ik vind de Pixel eerlijk gezegd tegen vallen en blijf denk ik ook bij de Nord. De accu is mweh, design vind ik nogal mwah en idd 60hz, mindere processor en minder werkgeheugen... Daarnaast idd het niet willen verkopen in Nederland.
Beetje raar dat je de volledige review hier plaatst?Laguna schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:10:
Wel offtopic en er is volgens mij nog geen topic voor, maar goed:
[YouTube: Google Pixel 4a Review: Simple and Clean!]
Zal ik dan ook maar een Nord review in het 4A topic plaatsen?
Maar ik ga nu ook offtopic.
Pfoe, ik vind het lastig. Was ook aan het wachten op de Nord en de 4a (als vervanger van mij P20 Pro waarvan de USB-C aansluiting helaas kapot is), maar van beide ben ik nog niet volledig overtuigd helaas. Camera, accuduur en (helderheid van) het scherm vind ik erg belangrijk, maar geen van beide overtuigt op al deze vlakken..Grudgie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:58:
Ik vind de Nord ook stuk interessanter dan de Pixel 4a. De OnePlus Nord kan wel eens de vervanger worden van mijn OnePlus 6T.
Laten we hier dan lekker babbelen [Google Pixel 4a] Ervaringen & DiscussieLaguna schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:10:
En als er een 4a topic was geweest had ik het daar geplaatst zoals ik al zei, maar dat is er (nog) niet.
Morgen kan ik hem in de winkel gaan halen.Oekol schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:23:
Valt me tegen hoe weinig mensen hier aan het praten zijn over hun ervaringen met de Nord. Had verwacht en gehoopt dat het vandaag los zou gaan aangezien vandaag de dag van de release was? Of ontvangt iedereen 'm morgen pas?
Morgen is pas de officiële releasedate en krijgen de meeste hem. Vorige week waren er wat in het levertijd topic die hun preorder binnen kregen, maar hebben niet echt veel gedeeld hier. Eén iemand heeft wel een review geschreven op tweakers.Oekol schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:23:
Valt me tegen hoe weinig mensen hier aan het praten zijn over hun ervaringen met de Nord. Had verwacht en gehoopt dat het vandaag los zou gaan aangezien vandaag de dag van de release was? Of ontvangt iedereen 'm morgen pas?
Daarnaast heeft @CLB hier wel op veel (alle?) vragen gereageerd.
satshow schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:25:
[...]
Morgen kan ik hem in de winkel gaan halen.
Oh in zit helemaal verkeerd! Dacht dat de release vandaag was, dus zelf ook helemaal voor niks naar de winkel geredenKyhfin schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:29:
[...]
Morgen is pas de officiële releasedate en krijgen de meeste hem. Vorige week waren er wat in het levertijd topic die hun preorder binnen kregen, maar hebben niet echt veel gedeeld hier. Eén iemand heeft wel een review geschreven op tweakers.
Daarnaast heeft @CLB hier wel op veel (alle?) vragen gereageerd.
Oh, ik had dat wel gelezen, maar dacht dat je het gewoon geprobeerd had haha. Nee, morgen ben je tegelijk met de meeste hier 😉Oekol schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:43:
[...]
[...]
Oh in zit helemaal verkeerd! Dacht dat de release vandaag was, dus zelf ook helemaal voor niks naar de winkel gereden
Ik heb er een ontvangen vorige week. Moet bekennen dat ik op het punt stond om mijn ervaringen te delen.. maar ik ben erg aan het twijfelen. Ben ik nou positief of negatief over deze telefoon. Dus bij deze:Oekol schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:23:
Huidige telefoon:
Mi 9t Pro
Waarom een Nord:
Ik wil weer terug naar oxygen. (een tijdje blokada draaien zet je wel aan het denken met Miui. Al doet 1+ waarschijnlijk precies hetzelfde
Goed
- design is prima
- vinger scanner is snel. Beter dan mijn Mi 9t pro
- Main Camera is prima. Geen groot verschil met 9t pro
- Oxygen
etc etc. Ik heb alle youtube filmpjes ook bekeken.
Wat valt dan tegen?
Het scherm. Al die verhalen over 90Hz.. dat leek me toch wel een verbetering. Natuurlijk het gaat vloeiender.. Maar wat blijkt veel belangrijker: Helderheid, contrast, kleurweergave dat soort zaken. Dit weekend mooi weer buiten in de zon met zonnebril op F1 kijken. Helemaal prima op de Mi 9t, maar de Nord komt niet in de buurt. De Nord probeert in de zon een soort boost te geven (minder dan de Mi) maar schiet na een paar seconden op een soort donkere stand.
- Het gaat een stuk minder fel
- Automatische stand is vaak veel te donker. Dus constant zelf schuiven
- Wanneer ik wissel tussen apps is er een soort rare verandering in helderheid/kleur. (deze kon ik ook terug vinden op 1+ forum)
- Paarse gloed bij lage brightness. (gelukkig minimaal)
- Nord toont geen wit. maar grijs
- Andere camera's hadden ze van mij weg mogen laten.
Kortom leuke telefoon, maar het scherm valt gewoon echt tegen.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb exact dezelfde ervaring qua scherm komend vanaf een 9T Pro.aalekss schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:57:
[...]
Wat valt dan tegen?
Het scherm. Al die verhalen over 90Hz.. dat leek me toch wel een verbetering. Natuurlijk het gaat vloeiender.. Maar blijkt veel belangrijker. Helderheid, contrast, kleurweergave. Dit weekend mooi weer buiten in de zon met zonnebril op F1 kijken. Helemaal prima op de Mi 9t, maar de Nord komt niet in de buurt. De Nord probeert in de zon een soort boost te geven (minder dan de Mi) maar schiet na een paar seconden op een soort donkere stand.
- Het gaat een stuk minder vel
- Wanneer ik wissel tussen apps is er een soort rare verandering in helderheid/kleur. (deze kon ik ook terug vinden op 1+ forum)
In de reviews online hoor ik weinig klachten over een lage helderheid.
:strip_exif()/f/image/YBonu2HtAZaaAUx3ZMoq8Rb7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Beta op 03-08-2020 23:03 ]
Wow in schrik van die helderheid. Is gewoon echt heel verschil. Ben benieuwd. Als het beter is dan de OP3 ben ik wel OK. Dat is nu mijn maatstaf.aalekss schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:57:
[...]
Ik heb er een ontvangen vorige week. Moet bekennen dat ik op het punt stond om mijn ervaringen te delen.. maar ik ben erg aan het twijfelen. Ben ik nou positief of negatief over deze telefoon. Dus bij deze:
Huidige telefoon:
Mi 9t Pro
Waarom een Nord:
Ik wil weer terug naar oxygen. (een tijdje blokada draaien zet je wel aan het denken met Miui. Al doet 1+ waarschijnlijk precies hetzelfde. Maar goed het gaat om het gevoel zullen we maar zeggen)
Goed
- design is prima
- vinger scanner is snel. Beter dan mijn Mi 9t pro
- Main Camera is prima. Geen groot verschil met 9t pro
- Oxygen
etc etc. Ik heb alle youtube filmpjes ook bekeken.
Wat valt dan tegen?
Het scherm. Al die verhalen over 90Hz.. dat leek me toch wel een verbetering. Natuurlijk het gaat vloeiender.. Maar wat blijkt veel belangrijker: Helderheid, contrast, kleurweergave dat soort zaken. Dit weekend mooi weer buiten in de zon met zonnebril op F1 kijken. Helemaal prima op de Mi 9t, maar de Nord komt niet in de buurt. De Nord probeert in de zon een soort boost te geven (minder dan de Mi) maar schiet na een paar seconden op een soort donkere stand.
- Het gaat een stuk minder vel
- Andere camera's hadden ze van mij weg mogen laten. Ik maak nooit selVies.
Kortom leuke telefoon, maar het scherm valt gewoon echt tegen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ja bij mij ook. Op die foto lijkt het best wel erg. Mijn OP3 is buiten ook niet heel goed, maar ik heb er nooit echt problemen mee. De Nord zou feller moeten zijn volgens de spec, dus ik ben benieuwd. Lijkt haast wel of de settings niet kloppen of dat je gewend bent aan een veel feller scherm?Oekol schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:09:
[...]
Wow in schrik van die helderheid. Is gewoon echt heel verschil. Ben benieuwd. Als het beter is dan de OP3 ben ik wel OK. Dat is nu mijn maatstaf.
Is idd wel een verschil. Die problemen met automatische helderheid is hopelijk wel te fixen met een update. Ik vind het lastig zo te beoordelen in hoeverre het echt een deal breaker is. Is het echt zo slecht buiten te doen? Die extra camera's vind ik ook zo zonder maar goed die gebruik ik toch niet. Wil natuurlijk wel een mooi scherm hebben.Kyhfin schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:11:
[...]
Ja bij mij ook. Op die foto lijkt het best wel erg. Mijn OP3 is buiten ook niet heel goed, maar ik heb er nooit echt problemen mee. De Nord zou feller moeten zijn volgens de spec, dus ik ben benieuwd. Lijkt haast wel of de settings niet kloppen of dat je gewend bent aan een veel feller scherm?
Automatische helderheid is tegenwoordig een AI volgens mij. Als je je telefoon dus steeds test op lage brightness past hij zich daar op aan, maar als je automatische brightness uit zet en dan volledige brightness moet er geen probleem zijn lijkt me. Ik hou niet zo van felle schermen, dus voor mij zal het denk ik niet zo'n probleem opleveren.Tweakriez schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:20:
[...]
Is idd wel een verschil. Die problemen met automatische helderheid is hopelijk wel te fixen met een update. Ik vind het lastig zo te beoordelen in hoeverre het echt een deal breaker is. Is het echt zo slecht buiten te doen? Die extra camera's vind ik ook zo zonder maar goed die gebruik ik toch niet. Wil natuurlijk wel een mooi scherm hebben.
Ik heb juist mijn OP3 op darkmode en vrij donker staan, dus ben benieuwd hoe dat is met de Nord.
Nu 's avonds op de bank vind ik het scherm prima. Ook buiten was het zeker niet slecht.
Het valt me alleen erg op in vergelijking met de Mi 9t pro. Vooral buiten vond ik het verschil toch wel duidelijk. Waarschijnlijk is het toch die sunlight mode die de Mi geeft in direct zonlicht.
Als het lukt zal ik morgen wel nieuwe foto's maken maar dan binnen.
[ Voor 51% gewijzigd door aalekss op 04-08-2020 10:59 ]
Ik heb nu een Redmi note 9 pro en ik wil gewoon een schone android ervaring maar max 400,- uitgeven. De Pixel 4a had ik in mijn achterhoofd als alternatief maar die is toch een stuk minder qua specs lijkt me.
Mijn huidige OP5T heeft een helderheid van ongeveer 500 nits. Ik zet mijn scherm nooit op automatisch, maar altijd op 100% helderheid. Dit is lekker helder.
De Nord heeft volgens de specs een helderheid van 700 of 800 nits. Dus veel meer dan de 5T. Als ik het Nord-scherm ook op 100% helderheid zou zetten, dan moet het nog veel helderder zijn dan het scherm van mijn 5T. Dus heel fel, en zeker niet grijs of grauw.
Ik kan mij niet voorstellen dat een smartphone-fabrikant in 2020 een telefoon met een scherm zou uitbrengen dat niet mooi helder is. Dus ik weet niet wat er aan de hand is met de Nord van @aalekss en @Beta Misschien heeft het te maken met de automatische settings? Daarnaast zijn er tegenwoordig natuurlijk telefoons met een nóg hogere helderheid. Handig voor in zonlicht, maar nodig voor dagelijks gebruik?
Het weerhoudt mij er in elk geval niet van om de Nord te kopen. Simpelweg omdat een moderne smartphone-producent geen telefoon op de markt zou brengen met een grauw scherm.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie