Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16

Flipm0de

geen

Lastig, de reviews zijn soms zo tegenstrijdig:
helderheid is perfect buiten, heb m zelfs als GPS op de fiets gebruikt <> helderheid is buiten wel een probleem
happert soms bij scrollen <> super smooth en doet niet onder voor de OP8

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kyhfin schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:12:
[...]
Wat me wel opvalt is dat 'Want' de enige is die het hier over heeft. Ik heb zelf nog geen andere review gehoord hierover en de meeste hebben een setje buds erbij gekregen. Kan zijn dat het niet getest is, kan zijn dat het niet hapert. Bovendien kan het ook weer waard zijn om het te testen met juist andere bluetooth apparaten. Dan is het wachten op user reviews denk ik.
Wat je vooral hebt is verschillende groepen gebruikers. Iemand die veel belt zal het hebben over audio kwaliteit bijvoorbeeld, maar daar heb ik nog in geen enkele review over gelezen. Bluetooth vind ik erg belangrijk want gebruik ik veel, dus zoek er specifiek naar.
Flipm0de schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:14:
helderheid is perfect buiten, heb m zelfs als GPS op de fiets gebruikt <> helderheid is buiten wel een probleem
Het helpt om te kijken hoe de reviewer soortgelijke toestellen beoordeeld. Of leg gewoon de benchmarks er naast en vergelijk met je eigen telefoon. Uit mijn hoofd heeft de Nord een maximale helderheid van 700 nits, en de 8 Pro heeft 1300 nits. Een Samsung S8 meet 681 nits als maximale helderheid. Dus vergelijk je met de 8 pro zuigt de helderheid van de Nord, maar kom je van een S8 waar je tevreden was met de helderheid ga je er zelfs iets op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 22:39
Flipm0de schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:14:
Kyhfin schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:59:
[...]
Ik vind het zelf nog wel hele wisselende reviews. Sommige heel positief over de main camera (voor de prijs) en anderen vrij negatief. Ook qua in de zon reviews over prima te zien en anderen weer vrij negatief. Maakt het niet makkelijk haha.
Klopt, dat is ook wat ik zag. Ik probeer wel de nuance te vinden. Sommige reviewers zeggen bijv. dat hij in het zonlicht niet bijzonder goed doet (dat staat dan bij cons). Als je echter verder leest of luistert melden ze wel dat je dat ook niet kan verwachten voor deze prijsklasse of je merkt aan andere punten dat ze het vergelijken met algemene flagships of de Oneplus 8 (Pro).
Qua die smoothness heb ik alleen nog maar gehoord van de theVerge in de twitter app en verder dat het nauwelijks merkbaar is. Dat is ook de eis die je er zelf op legt. Kom jij van een flagship met 90 of 120 Hz dan ga je het wellicht merken. Ik kom van een OP3 en ging gisteren eens door een paar apps scrollen en dat gaat TOTAAL niet soepel, maar ik ben er een soort van blind voor geworden. Vooral facebook content wordt geladen terwijl je snel scrollt en ziet er daardoor haperig uit (als ik erop let)
Ik heb heel veel reviews gelezen en gezien en wat mij betreft blijf ik achter mijn bestelling van de Oneplus Nord staan en ga ik heel blij zijn met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-06 20:19

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Mmm de twijfel slaat een beetje toe of het wel een goede koop zal zijn. Zeker icm dat ik hoor dat Oxygen itt wat ik dacht ook vrij agressief is met apps killen en notificaties blokkeren. Hetgeen wat mij juist zo tegenstaat bij mijn Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierDW
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10-2024
Net binnen, maar twijfel nog of ik hem ga unboxen. Misschien wachten op pixel 4a en dan kiezen waarvoor ik ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

@DidierDW gewoon unboxen, het is sowieso over het geheel gezien de betere telefoon of je moet veel waarde hechten aan de camera en bereid te zijn om daar veel concessies voor te doen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-04 08:32
acizane80 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:00:
[...]

Dank u voor je reactie, dit is voor mij een grote nadeel. Nu ben ik bijna verplicht om een custom rom te draaien waar die functie op zit of via root sideloaden.
Beide mogelijkheden hebben niet mijn voorkeur.
Je zit wel erg te hameren op root en custom roms terwijl er ook apps beschikbaar zijn die call recording bieden. Bijvoorbeeld Call Recorder by Boldbeast. Deze app werkt voor verschillende telefoons gewoon prima. Bepaalde modellen werken niet, en hebben dan ook root nodig. Ook met alle voorgaande Oneplus modellen werkt deze app. Je zou kunnen wachten tot er berichten verschijnen op internet die vertellen dat third party call recording apps werken, of je zou kunnen vragen of een Nord eigenaar dit zou kunnen testen. Maar verplicht een custom rom draaien of rooten voor een optie tot call recording is in dit stadium een beetje overdreven.

een simpele google zoektocht bracht mij het volgende: https://oneplustips.com/how-to-record-phone-calls-oneplus/

Deze site zegt zelfs specifiek dat deze app voor de Nord werkt. Ik neem dit met een korreltje zout, maar het klinkt al beter dan rooten/custom roms. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen rooten/custom roms. Ik weet er veel van en ik heb in het verleden elk toestel van mij met root en custom roms behandeld. Echter heb ik er een uitdaging van gemaakt om met mijn laatste toestel alle functies die ik normaal met root zou krijgen, via non-root manieren te verkrijgen. Tot nu mis ik root niet, want ik heb alles via non-root manieren geregeld. Vandaar dat ik dus root in veel gevallen onnodig vind, en het blijkt vaak ook onnodig te zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door headphoneguy op 28-07-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zouden jullie wat voor mij willen testen? Er is namelijk wellicht sprake van een paarse tint op de Nord bij iemand die ik ken. Zie hier: https://www.reddit.com/r/...nord_display_tint_issues/.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74OD380gf946UXULd3LqdVMdEPs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oHNBbHsIs86NYnlJEeuXMQtI.png?f=user_large

Ik ben even lui, dus kopieer m'n post:

How to test if your Nord suffers from green tint: Turn on dark mode, brightness low (40% or lower), dark environment and start for example Gmail or YouTube or put this image in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png

[ Voor 16% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-07-2020 14:47 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:47:
Zouden jullie wat voor mij willen testen?
Bij die afbeelding die je linkt zie ik wat vage kleuren voorbij schieten soms, zowel paars als groen.
Bij een Gmail, YouTube of Play Store in dark-mode zie ik daar niks van op verschillende helderheidsniveaus.

Ben benieuwd naar verdere ervaringen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:47:
Zouden jullie wat voor mij willen testen? Er is namelijk wellicht sprake van een paarse tint op de Nord bij iemand die ik ken. Zie hier: https://www.reddit.com/r/...nord_display_tint_issues/.

[Afbeelding]

Ik ben even lui, dus kopieer m'n post:

How to test if your Nord suffers from green tint: Turn on dark mode, brightness low (40% or lower), dark environment and start for example Gmail or YouTube or put this image in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Serieus niet weer (na 7 en 8 serie). Prima om hoge eisen te gaan stellen bij een flagship (ivm de hoge prijs), maar bij een mid-ranger moet je niet gaan mierenneuken over een tint onder een bepaalde hoek of bij een bepaalde grijswaarde IMHO.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Laguna schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Serieus niet weer (na 7 en 8 serie). Prima om hoge eisen te gaan stellen bij een flagship (ivm de hoge prijs), maar bij een mid-ranger moet je niet gaan mierenneuken over een tint onder een bepaalde hoek of bij een bepaalde grijswaarde IMHO.
hehehehe daar gaan we weer he :*) :*) Ik moest ook even goed lezen toen ik het zag. Begint de ellende straks weer opnieuw. Maar goed, dit zijn issues die gewoon slordig zijn en uberhaupt niet hoeven voorkomen, ook niet op midrangers, want Oneplus heeft zelf gezegd dat er niet bezuinigd is op het scherm, en in theorie dus gewoon even "goed" is als dat op de 7T (die dan wél mid-highend flagship is). Dus ik vind best dat je mag "klagen" als je er last van hebt. Zo'n gloedje hebben is gewoon niet fijn, en zeggen "ja maar je hebt er maar 400 voor betaald" vind ik geen argument om te zeggen "je weet wat je kunt verwachten voor 400 euro". Er zijn zo ontzettend veel van die samsung midrangers en lowbudgetters die 0,0 last hebben van dit soort tinten.
offtopic:
Ik vraag me af hoe het nou opgelost is bij de OP8 Pro met de gloed. Daar was in het begin veel over te doen, maar nu verneem ik vrij weinig nog. Zal wel net zoals de 7T nog steeds een issue zijn, maar mensen zijn inmiddels gewend aan het niet fixen ervan. De firmwares werken voor sommigen wel en sommigen niet, althans, dat lijkt nog steeds de status te zijn. Hopelijk gaat het met de Nord niet ook die kant uit.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Deathchant schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:34:
[...]

hehehehe daar gaan we weer he :*) :*) Ik moest ook even goed lezen toen ik het zag. Begint de ellende straks weer opnieuw. Maar goed, dit zijn issues die gewoon slordig zijn en uberhaupt niet hoeven voorkomen, ook niet op midrangers, want Oneplus heeft zelf gezegd dat er niet bezuinigd is op het scherm, en in theorie dus gewoon even "goed" is als dat op de 7T (die dan wél mid-highend flagship is). Dus ik vind best dat je mag "klagen" als je er last van hebt. Zo'n gloedje hebben is gewoon niet fijn, en zeggen "ja maar je hebt er maar 400 voor betaald" vind ik geen argument om te zeggen "je weet wat je kunt verwachten voor 400 euro". Er zijn zo ontzettend veel van die samsung midrangers en lowbudgetters die 0,0 last hebben van dit soort tinten.
offtopic:
Ik vraag me af hoe het nou opgelost is bij de OP8 Pro met de gloed. Daar was in het begin veel over te doen, maar nu verneem ik vrij weinig nog. Zal wel net zoals de 7T nog steeds een issue zijn, maar mensen zijn inmiddels gewend aan het niet fixen ervan. De firmwares werken voor sommigen wel en sommigen niet, althans, dat lijkt nog steeds de status te zijn. Hopelijk gaat het met de Nord niet ook die kant uit.
Klopt, maar er is wel de nuance of je bij een specifieke grijze foto je telefoon iets meer saturation heeft richting een bepaalde kleur. Grijs is namelijk exact de kleuren gemengd. Als hij het in de darkmode van de verschillende apps wel gewoon goed doet, maar bij specifieke grijze waarde een gloed is is er wat mij betreft geen probleem. Als je telkens bij donkere beelden een helemaal paarse gloed (of groen of oranje) hebt dan wordt het wellicht wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Ik vind dat echt een onzin argument. Maakt niet uit wat de prijs is: je hebt recht op een deugdelijk product. Zo kun je alles wel gaan slikken. Is by the way niet bij een bepaalde hoek, want heb meerdere foto's gezien en hij is niet de enige. Zie hier: https://www.reddit.com/r/...play_tint_issues/fzjhp8z/

Toestemming nodig voor bekijken van Streamable

Op deze plek staat ingesloten content die van Streamable afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat Streamable persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op Streamable
Nord doing OnePlus things

Ik vind het dus nogal een aanname door te stellen dat dit alleen is onder een bepaalde hoek of grijswaarde. Zo erg mierenneuken vind ik het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De OnePlus Nord krijgt waarschijnlijk een goedkopere variant in de VS btw: https://www.xda-developer...-qualcomm-snapdragon-690/ en https://www.androidpolice...-maybe-not-the-same-nord/.

Zie ook hier: https://twitter.com/Sudhanshu1414/status/1281882273579589634 voor de 690 benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Nee, dat hoort niet. Komt het alleen voor bij die afbeelding of ook in darkmode?

Als ik het topic lees op reddit heeft trouwens lang niet iedereen er last van. Wel vervelend dat jij (of jouw kennis) het dan net hebben. In het geval dat ik dat krijg, ik denk gewoon terugsturen voor een nieuwe?

[ Voor 6% gewijzigd door Kyhfin op 28-07-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:02:
[...]

Ik vind dat echt een onzin argument. Maakt niet uit wat de prijs is: je hebt recht op een deugdelijk product. Zo kun je alles wel gaan slikken. Is by the way niet bij een bepaalde hoek, want heb meerdere foto's gezien en hij is niet de enige. Zie hier: https://www.reddit.com/r/...play_tint_issues/fzjhp8z/

[Streamable: Nord doing OnePlus things]

Ik vind het dus nogal een aanname door te stellen dat dit alleen is onder een bepaalde hoek of grijswaarde. Zo erg mierenneuken vind ik het dus niet.
Daar verschillen we dan in van mening. Dit komt in meer of mindere mate voor bij alle toestellen met AMOLED schermen van Samsung en dit soort berichten zorgt er alleen maar voor dat mensen op zoek gaan naar iets wat ze anders mogelijk niet eens was opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-05 12:34
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:02:
[...]

[Streamable: Nord doing OnePlus things]

Damn net even op mijn Pixel 2 XL getest en heb gewoon pik zwart beeld. Neem aan dat de Nord ook normaal gewoon pik zwart hoort te weergeven 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het houdt niet op: Major green tint issue
Laguna schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:21:
[...]

Daar verschillen we dan in van mening. Dit komt in meer of mindere mate voor bij alle toestellen met AMOLED schermen van Samsung en dit soort berichten zorgt er alleen maar voor dat mensen op zoek gaan naar iets wat ze anders mogelijk niet eens was opgevallen.
In meer of mindere maten inderdaad. Bij sommige toestellen komt het helemaal niet voor, so there's that. Zie ook deze post: stin00 in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"
Kyhfin schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:18:
[...]

Nee, dat hoort niet. Komt het alleen voor bij die afbeelding of ook in darkmode?

Als ik het topic lees op reddit heeft trouwens lang niet iedereen er last van. Wel vervelend dat jij (of jouw kennis) het dan net hebben. In het geval dat ik dat krijg, ik denk gewoon terugsturen voor een nieuwe?
Het komt niet alleen voor bij die afbeelding. Bij Discord, maar ook Gmail en soms Chrome met een donkere modus. Het is een kennis inderdaad (Jisifus, founder van de OnePlus Reddit en Discord). Je kan hem inderdaad terugsturen en een vervangend exemplaar krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-07-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:46:
Het houdt niet op: Major green tint issue

[...]

In meer of mindere maten inderdaad. Bij sommige toestellen komt het helemaal niet voor, so there's that. Zie ook deze post: stin00 in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"

[...]

Het komt niet alleen voor bij die afbeelding. Bij Discord, maar ook Gmail en soms Chrome met een donkere modus. Het is een kennis inderdaad (Jisifus, founder van de OnePlus Reddit en Discord). Je kan hem inderdaad terugsturen en een vervangend exemplaar krijgen.
Ja, ik denk dat je in zo'n geval dan maar je verlies moet nemen en inderdaad terugsturen. Vervelend dat het voorkomt (vooral als jij diegene bent bijv.), maar gelukkig hebben niet de 'meesten' het wat ik qua gevoel heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

Wat een gezeik weer over het scherm zeg. Dat is letterlijk een bijkomstigheid van AMOLED-panelen.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComputerHoed schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:53:
Wat een gezeik weer over het scherm zeg. Dat is letterlijk een bijkomstigheid van AMOLED-panelen.
Ik heb het ook op m'n 7 Pro en het maakt me niet heel veel uit, maar het afdoen dat het als bijkomstigheid komt vind ik onzin. Sommige toestellen hebben dit probleem helemaal niet (ook niet van andere fabrikanten). Blijkbaar heb je m'n comment niet gelezen: Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:46:
[...]

Dat het bij sommige toestellen helemaal niet voorkomt weet je helemaal niet. Er zijn genoeg mensen die niet precies weten waar ze naar moeten kijken of hoe ze dat precies moeten testen en vervolgens roepen dat ze een goed scherm hebben, waardoor mensen die het wel zien denken dat er aan hun scherm wat mankeert.

En het bericht van @stin00 klopt inderdaad, maar je gaat toch niet verwachten dat ze voor de Nord allemaal perfecte schermen gaan gebruiken, gesneden uit het midden van zo'n wafer? Dat doen ze klaarblijkelijk bij hun flagships al niet, laat staan bij deze mid-ranger.

@ComputerHoed inderdaad, het enige wat je hiermee bereikt is een stroom aan pakketjes, omdat mensen op zoek gaan naar een perfect exemplaar die wel of niet bestaat met onnodige retourneringen als gevolg.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 28-07-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
ComputerHoed schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:53:
Ik herinner mijn Samsung S3 ( AMOLED ), die had een soort vlek bij kage brightness, maar tegenwoordig is dat toch geen ding meer? Ik bedoel mijn Pixel 2 XL van paar jaar terug heeft Oled wat volgens mij heen brightness kleur problemen kent..

( We wijken af 😂, ik wil user experiences lezen haha )

[ Voor 6% gewijzigd door Devindegroot op 28-07-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:11:
[...]

Dat het bij sommige toestellen helemaal niet voorkomt weet je helemaal niet. Er zijn genoeg mensen die niet precies weten waar ze naar moeten kijken of hoe ze dat precies moeten testen en vervolgens roepen dat ze een goed scherm hebben, waardoor mensen die het wel zien denken dat er aan hun scherm wat mankeert.

En het bericht van @stin00 klopt inderdaad, maar je gaat toch niet verwachten dat ze voor de Nord allemaal perfecte schermen gaan gebruiken, gesneden uit het midden van zo'n wafer? Dat doen ze klaarblijkelijk bij hun flagships al niet, laat staan bij deze mid-ranger.

@ComputerHoed inderdaad, het enige wat je hiermee bereikt is een stroom aan pakketjes, omdat mensen op zoek gaan naar een perfect exemplaar die wel of niet bestaat met onnodige retourneringen als gevolg.
Gedeeltelijk mee eens, maar veel dingen die je zegt zijn aannames van wat ik wel of niet weet:
  1. Dat weet ik wel, want heb in de OnePlus Discord en in vele andere communitygroepen gevraagd om dit soort issues te testen door middel van stappen. In veel gevallen bleek het ook zonder expliciet testen volgens stappen voor te komen.
  2. Dat klopt inderdaad, dat verwacht ik niet. Daar blame ik ze ook niet per se voor, maar ik vind wel dat je een deugdelijk product mag hebben, want verklaar dan maar waarom het bij sommige devices niet voorkomt (van hetzelfde toestel, dus niet een ander merk)
Devindegroot schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:11:
[...]

Ik herinner mijn Samsung S3 ( AMOLED ), die had een soort vlek bij kage brightness, maar tegenwoordig is dat toch geen ding meer? Ik bedoel mijn Pixel 2 XL van paar jaar terug heeft Oled wat volgens mij heen brightness kleur problemen kent..

( We wijken af 😂, ik wil user experiences lezen haha )
Er lijkt toch wel een verband te zijn tussen verversingssnelheid + AMOLED.

Maar inderdaad, we dwalen af. Wil alsnog wel graag weten of dit een "widespread" probleem is of niet though.

[ Voor 16% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-07-2020 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 12:05

Jammie

Da's pas lekker!

Ik ben erg aan het twijfelen: OnePlus Nord of Samsung Galaxy Note 10 Lite. Het gaat mij niet om de duidelijke verschillen (Nord 5G, 90 Hz) (Note 10 Lite: S pen), maar om de CPU.

De Note 10 Lite heeft de Exynos 9810. De Nord heeft de Snapdragon 765G. Als ik ze op deze site naast elkaar leg is de Exynos een stuk beter dan de 765G.

Is dit zo? Is de Note 10 Lite werkelijk sneller dan de Nord? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 01:24:
Ik ben erg aan het twijfelen: OnePlus Nord of Samsung Galaxy Note 10 Lite. Het gaat mij niet om de duidelijke verschillen (Nord 5G, 90 Hz) (Note 10 Lite: S pen), maar om de CPU.

De Note 10 Lite heeft de Exynos 9810. De Nord heeft de Snapdragon 765G. Als ik ze op deze site naast elkaar leg is de Exynos een stuk beter dan de 765G.

Is dit zo? Is de Note 10 Lite werkelijk sneller dan de Nord? Of zie ik iets over het hoofd?
In pure kracht misschien wel, maar benchmarks zijn niet altijd representatief voor de werkelijkheid. Dan kan je beter comparisons kijken op YouTube, of speed tests. OxygenOS is namelijk een stuk vloeiender dan OneUI, en sneller. In dat geval kan je dus stellen dat de Nord "beter" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 01:13:
[...]

Gedeeltelijk mee eens, maar veel dingen die je zegt zijn aannames van wat ik wel of niet weet:
  1. Dat weet ik wel, want heb in de OnePlus Discord en in vele andere communitygroepen gevraagd om dit soort issues te testen door middel van stappen. In veel gevallen bleek het ook zonder expliciet testen volgens stappen voor te komen.
  2. Dat klopt inderdaad, dat verwacht ik niet. Daar blame ik ze ook niet per se voor, maar ik vind wel dat je een deugdelijk product mag hebben, want verklaar dan maar waarom het bij sommige devices niet voorkomt (van hetzelfde toestel, dus niet een ander merk)
Ik blijf het zwaar overtrokken vinden en het zorgt voor een heksenjacht waar dat totaal niet nodig is. Net of dit aspect het toestel onbruikbaar maakt, het is nog steeds een deugdelijk product. Dat je in veel gevallen stappen moet ondernemen om te testen of je er wel of niet last van hebt zegt genoeg. Het is allang bekend dat AMOLED schermen problemen hebben met grijs tinten bij lage helderheid. Ik geloof er niet in dat er devices zijn die er helemaal geen last van hebben. Ik geloof wel in mensen die verschillende dingen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 02:00:
[...]

Ik blijf het zwaar overtrokken vinden en het zorgt voor een heksenjacht waar dat totaal niet nodig is. Net of dit aspect het toestel onbruikbaar maakt, het is nog steeds een deugdelijk product. Dat je in veel gevallen stappen moet ondernemen om te testen of je er wel of niet last van hebt zegt genoeg. Het is allang bekend dat AMOLED schermen problemen hebben met grijs tinten bij lage helderheid. Ik geloof er niet in dat er devices zijn die er helemaal geen last van hebben. Ik geloof wel in mensen die verschillende dingen zien.
Ik zeg niet dat het toestel onbruikbaar is, en dat vind ik ook zeker niet. Hoe denk je dat Jisifus op Reddit en diegene op de OnePlus Forums hierbij komt? Dit was bij normaal gebruik, zonder stappen te volgen, dus blijkbaar valt het voor sommigen toch op bij normaal gebruik. Wat boeit dat voor jou? Het is in ieder geval "handig" om in dit topic te vermelden, want blijkbaar zijn er mensen die het zodanig vervelend vinden dat ze het toestel niet kopen (wat ik zelf te ver vind gaan. Zou mij persoonlijk niet veel uitmaken).

Maar goed, we dwalen af zoals ik eerder zei. Ik ga het hierbij laten wat betreft het inhoudelijk discussiëren over groene/paarse tint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-03-2024
headphoneguy schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Je zit wel erg te hameren op root en custom roms terwijl er ook apps beschikbaar zijn die call recording bieden. Bijvoorbeeld Call Recorder by Boldbeast. Deze app werkt voor verschillende telefoons gewoon prima. Bepaalde modellen werken niet, en hebben dan ook root nodig. Ook met alle voorgaande Oneplus modellen werkt deze app. Je zou kunnen wachten tot er berichten verschijnen op internet die vertellen dat third party call recording apps werken, of je zou kunnen vragen of een Nord eigenaar dit zou kunnen testen. Maar verplicht een custom rom draaien of rooten voor een optie tot call recording is in dit stadium een beetje overdreven.

een simpele google zoektocht bracht mij het volgende: https://oneplustips.com/how-to-record-phone-calls-oneplus/

Deze site zegt zelfs specifiek dat deze app voor de Nord werkt. Ik neem dit met een korreltje zout, maar het klinkt al beter dan rooten/custom roms. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen rooten/custom roms. Ik weet er veel van en ik heb in het verleden elk toestel van mij met root en custom roms behandeld. Echter heb ik er een uitdaging van gemaakt om met mijn laatste toestel alle functies die ik normaal met root zou krijgen, via non-root manieren te verkrijgen. Tot nu mis ik root niet, want ik heb alles via non-root manieren geregeld. Vandaar dat ik dus root in veel gevallen onnodig vind, en het blijkt vaak ook onnodig te zijn.
toon volledige bericht
Ik dank je zeer voor je reactie, ik heb die app zeer kort getest op mijn OnePlus 6t en kreeg het niet aan de praat. Daarom heb ik toen joneplus geïnstalleerd om de standaard callrecorder te activeren. Maar nu je het zegt ga ik het zeker uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 01:24:

Lang antwoord kort. Ja de Note is sneller. Benchmarks zijn daar duidelijk in. Of het ook in dagelijks gebruik merkbaar is durf ik echter niet te zeggen.

Mijn advies, open een topic in het Aankoop en Advies forum, en dan kunnen de mensen los gaan met extra informatie. Aankoopadvies Tablets en Telefoons

[ Voor 0% gewijzigd door swhnld op 29-07-2020 08:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 22:40
Laguna schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 02:00:
[...]

Misschien moeten ze dan iets aan de amoled schermen doen?
En wat als je een nieuwe auto koopt? En je ziet kleurverschil in de lak (wat niet hoort)? Het is geen dikke Mercedes maar een polo waar je 20.000 voor hebt betaald. Product is nog steeds deugdelijk, want je kan er gewoon in rijden. Maar ik zou de auto toch echt niet afnemen. Het hoort gewoon niet. Dan kan je dat mierenneuken noemen, maar wellicht zijn er mensen die hier een tijdje voor hebben gespaard of na lange tijd weer is een nieuwe telefoon heb gekocht. Dan baal je gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Het is denk ik niet zo zwart/wit. Eén van de voorbeelden was bij een bepaalde grijswaarde en een brightness een paarse gloed. Daar heeft @Laguna gelijk in dat mensen daar niet op zoek naar moeten gaan als dat nooit voorkomt.
Er zijn echter ook meldingen van mensen die naar standaard mail app gaan op de Nord (dark screen) en dat ze dan al direct een flinke groene gloed zien. Dat is een vrij 'normale' case die vaak voor gaat komen. In dat geval zou ik hem zelf denk ik ook wel retourneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
wesley007! schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:07:
[...]

Misschien moeten ze dan iets aan de amoled schermen doen?
En wat als je een nieuwe auto koopt? En je ziet kleurverschil in de lak (wat niet hoort)? Het is geen dikke Mercedes maar een polo waar je 20.000 voor hebt betaald. Product is nog steeds deugdelijk, want je kan er gewoon in rijden. Maar ik zou de auto toch echt niet afnemen. Het hoort gewoon niet. Dan kan je dat mierenneuken noemen, maar wellicht zijn er mensen die hier een tijdje voor hebben gespaard of na lange tijd weer is een nieuwe telefoon heb gekocht. Dan baal je gewoon.
Ik zou het meer zien als: je koopt een nieuwe auto, maar je vindt dat er best veel windruis te horen is bij 130km/u. Het is een Polo, maar je vindt dat als Mercedes met dubbel glas minder dB's aan windruis in de cabine kan laten komen, Volkswagen dat met de Polo toch ook moet kunnen.

Ja, het kan beter, maar je krijgt waar je voor betaalt. Zo kun je immers alle specs aanvallen, want iedere individuele keuze onder wat flagships krijgen kost maar een paar euro minder en zou dus vrij goedkoop beter gemaakt kunnen worden. Dat alles dan optelt tot uiteindelijk toch de prijs van een flagship phone, zien we maar even over het hoofd :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Grrrrrene schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Ik zou het meer zien als: je koopt een nieuwe auto, maar je vindt dat er best veel windruis te horen is bij 130km/u. Het is een Polo, maar je vindt dat als Mercedes met dubbel glas minder dB's aan windruis in de cabine kan laten komen, Volkswagen dat met de Polo toch ook moet kunnen.

Ja, het kan beter, maar je krijgt waar je voor betaalt. Zo kun je immers alle specs aanvallen, want iedere individuele keuze onder wat flagships krijgen kost maar een paar euro minder en zou dus vrij goedkoop beter gemaakt kunnen worden. Dat alles dan optelt tot uiteindelijk toch de prijs van een flagship phone, zien we maar even over het hoofd :)
Klopt, maar met niet zo zwart/wit bedoel ik dat die ruis bij alle auto's van een bepaald type ongeveer gelijk is. Als jij er dan achterkomt dat bij één auto alleen als je op 65 km/h rijdt (met wind uit een bepaalde hoek) de ruis ineens heel hard is, dan hoort dat er maar bij. Als er echter ook auto's zijn waar de ruis echt altijd VEEL harder is dan zou ik die auto niet nemen en een ander type uit dezelfde reeks kiezen. Dat is wat ik in mijn post hierboven bedoel.
Alleen een lichte gloed onder bepaalde omstandigheden of een flinke gloed al bij elke donker scherm is nog wel een heel verschil. Er lijkt dus een verschil in panelen van heel erg tot weinig problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kyhfin op 29-07-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarepixel
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-11-2024
Laguna schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:21:
[...]

Alleen dat dit heel erg opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-05 19:55
Zonde dat Oneplus nog steeds dit probleem heeft met de schermen. Ik heb zelf een Galaxy S8 met amoled scherm, en heb hier nog nooit last van gehad.

Mocht je dit probleem vervelend vinden zou ik nu gewoon geen Oneplus Nord bestellen en wachten tot er meer over bekend is. Mocht dit probleem bij slechts een beperkt percentage van de devices optreden dan zou ik de telefoon bestellen en terugsturen wanneer ik een exemplaar heb ontvangen met dit issue. Je mag toch zeker wel verwachten dat wanneer dit niet speelt bij alle Nord devices dat je een exemplaar krijgt dat dit issue ook niet heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 15:04
Iemand enig idee wanneer de review van Tweakers komt? Zijn die er meestal vroeg bij, of komt dat vaak pas nadat de telefoon gereleased is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Kyhfin schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:30:
[...]

Klopt, maar met niet zo zwart/wit bedoel ik dat die ruis bij alle auto's van een bepaald type ongeveer gelijk is. Als jij er dan achterkomt dat bij één auto alleen als je op 65 km/h rijdt (met wind uit een bepaalde hoek) de ruis ineens heel hard is, dan hoort dat er maar bij. Als er echter ook auto's zijn waar de ruis echt altijd VEEL harder is dan zou ik die auto niet nemen en een ander type uit dezelfde reeks kiezen. Dat is wat ik in mijn post hierboven bedoel.
Alleen een lichte gloed onder bepaalde omstandigheden of een flinke gloed al bij elke donker scherm is nog wel een heel verschil. Er lijkt dus een verschil in panelen van heel erg tot weinig problemen.
Die vergelijking gaat alleen op als er vergelijkbare alternatieven beschikbaar zijn met een 90Hz AMOLED scherm in die prijsklasse zonder dit "issue" en die zijn er simpelweg niet.
Rarepixel schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Alleen dat dit heel erg opvalt.
Wie valt het heel erg op? Jou? Bepaalde gebruikers? Als je dit een enorm issue vindt dan zou ik je adviseren om een ander toestel te kopen.

@Ricktachtig een S8 vergelijken met een mid-ranger is natuurlijk geen eerlijke vergelijking, daarnaast is dit fenomeen pas op gaan vallen bij de introductie van schermen met hoge refreshrates icm dark mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Laguna schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:26:
[...]
@Ricktachtig een S8 vergelijken met een mid-ranger is natuurlijk geen eerlijke vergelijking, daarnaast is dit fenomeen pas op gaan vallen bij de introductie van schermen met hoge refreshrates icm dark mode.
Dit probleem speelde natuurlijk ook al bij de high end Oneplus devices.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:16
En ook al bij mijn huidige Huawei Mate 20 pro en ook al bij mijn Nexus 6P daarvoor. Als ik eerlijk ben is er bij elke release van elke telefoon wel weer iets. Ik krijg soms het idee dat er soms nogal ongebruikelijke user scenario's worden getest en de meeste van dit soort issues in het dag en dagelijkse gebruik niet opvallen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ricktachtig schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Dit probleem speelde natuurlijk ook al bij de high end Oneplus devices.
Klopt, maar niet alleen bij OnePlus ook bij Samsung.

@Hmtsjmftsch inderdaad als ik testen ga doen op m'n 7T zie ik ook wel groen/paars tinten bij bepaalde grijswaarden, maar bij het dagelijkse gebruik merk ik het niet of ik moet er specifiek op gaan letten.

@Ricktachtig ik hoop dat het bij zowat alle Nord toestellen voorkomt, zodat het mensen ontmoedigt op zoek te gaan naar een perfect exemplaar middels retourneringen.

@wesley007! onzin, het is geen defect.

[ Voor 47% gewijzigd door Laguna op 29-07-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:58:
En ook al bij mijn huidige Huawei Mate 20 pro en ook al bij mijn Nexus 6P daarvoor. Als ik eerlijk ben is er bij elke release van elke telefoon wel weer iets. Ik krijg soms het idee dat er soms nogal ongebruikelijke user scenario's worden getest en de meeste van dit soort issues in het dag en dagelijkse gebruik niet opvallen.
Daarom zei ik ook eerder dat je dit toestel niet moet kopen wanneer je dit issue storend vind en elk Oneplus Nord toestel het heeft. Maar wanneer dit slechts bij een bepaald percentage van alle Oneplus Nord toestellen het geval is zou je deze prima aan kunnen schaffen en terug kunnen sturen voor een vervangend examplaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley007!
Grrrrrene schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Dat is niet waar het op neerkomt. Tuurlijk kan je meer windruis hebben bij een Polo, maar komt dat door een defect onderdeel? Dat is bij het scherm van oneplus namelijk wel het geval. Je mag als consument redelijkerwijs verwachten dat er windruis kan optreden bij het autorijden. Maar kan je als consument ook redelijkerwijs verwachten dat een scherm een paarse waas laat zien?

En nee je valt daarmee niet alle specs aan. Want je kan toch verwachten dat een snapdragon 765 trager is dan een 865? Dat weet je toch van te voren??

Stel je weet van te voren dat het scherm een paarse gloed heeft, koop je dan het toestel? Als je dan het toestel koopt moet je idd niet zeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley007!
Laguna schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:21:
[...]

Klopt, maar niet alleen bij OnePlus ook bij Samsung.

@Hmtsjmftsch inderdaad als ik testen ga doen op m'n 7T zie ik ook wel groen/paars tinten bij bepaalde grijswaarden, maar bij het dagelijkse gebruik merk ik het niet of ik moet er specifiek op gaan letten.

@Ricktachtig ik hoop dat het bij zowat alle Nord toestellen voorkomt, zodat het mensen ontmoedigt op zoek te gaan naar een perfect exemplaar middels retourneringen.

@wesley007! onzin, het is geen defect.
Dat mag de consument gelukkig zelf bepalen. :) Waarom neemt oneplus anders de toestellen terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

wesley007! schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:38:
[...]

Dat mag de consument gelukkig zelf bepalen. :) Waarom neemt oneplus anders de toestellen terug?
Consumentenrecht? Overdag is het overigens niet eens zichtbaar en in de avond alleen onder bepaalde omstandigheden, serieus waar hebben we het over en het dan nog een defect gaan noemen |:(

@wesley007! bij alle voorbeelden die gepost zijn wel, indien je voorbeelden hebt waarbij dat anders zou zijn zie ik ze graag. En ik heb al reeds aangegeven dat ik dit ook zie op m'n 7T en dat het geen issue is bij dagelijks gebruik, dus ja ik zou me vanwege deze reden er niet van laten weerhouden 'm te kopen (wel vanwege andere aspecten en daarom heb ik ook een 7T). Het 90Hz AMOLED scherm heeft wat mij betreft ondanks de tint meer voor- dan nadelen tov LCD.

[ Voor 38% gewijzigd door Laguna op 29-07-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley007!
Laguna schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Consumentenrecht? Overdag is het overigens niet eens zichtbaar en in de avond alleen onder bepaalde omstandigheden, serieus waar hebben we het over en het dan nog een defect gaan noemen |:(
Volgens mij is dat verschillend. Bij de een nauwelijks en bij de ander goed zichtbaar. Dus zo zwart wit is het niet. Het gaat erom of je dit mag verwachten van een toestel? Ongeacht de prijs. Zou jij het toestel kopen als je het van te voren weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley007!
Laguna schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:44:
[...]

@wesley007! bij alle voorbeelden die gepost zijn wel, indien je voorbeelden hebt waarbij dat anders zou zijn zie ik ze graag. En ik heb al reeds aangegeven dat m'n 7T hier last van heeft en dat het geen issue is bij dagelijks gebruik, dus ja ik zou 'm kopen.
Maar dat is toch prima als jij het geen probleem vind. Dat wil nog niet zeggen dat andere het geen issue vinden en als ze dit van te voren weten het toestel niet kopen. Dat is ieder zijn goed recht.

Het lijkt wel alsof je je irriteert dat andere mensen hier wel last van kunnen hebben? Ieder zijn ding toch :)

Ik zou zeggen Google even. Hierbij alvast een voorbeeld https://forums.oneplus.co...t-low-brightness.1266863/

[ Voor 5% gewijzigd door wesley007! op 29-07-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

wesley007! schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:05:
[...]

Maar dat is toch prima als jij het geen probleem vind. Dat wil nog niet zeggen dat andere het geen issue vinden en als ze dit van te voren weten het toestel niet kopen. Dat is ieder zijn goed recht.

Het lijkt wel alsof je je irriteert dat andere mensen hier wel last van kunnen hebben? Ieder zijn ding toch :)

Ik zou zeggen Google even. Hierbij alvast een voorbeeld https://forums.oneplus.co...t-low-brightness.1266863/
Ik heb ook geen problemen met mensen die het toestel hierom niet zouden kopen. Ik heb problemen met mensen die andere mensen problemen aanpraten. Het kwam voor in het 7T topic, het 8 topic en nu hier weer.

En dat is dus geen ander voorbeeld dan hier al eerder is gepost, alleen maar zichtbaar bij een grijswaarde en lage helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Laguna schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Ik heb ook geen problemen met mensen die het toestel hierom niet zouden kopen. Ik heb problemen met mensen die andere mensen problemen aanpraten. Het kwam voor in het 7T topic, het 8 topic en nu hier weer.

En dat is dus geen ander voorbeeld dan hier al eerder is gepost, alleen maar zichtbaar bij een grijswaarde en lage helderheid.
Oww zo zie ik dat niet hoor. Je maakt mensen ervan bewust dat het 'probleem' zich ook op dit toestel kan voordoen. En daarom komt het wederom ook weer terug in dit topic 😀.

Uiteindelijk is het je eigen keuze of je het toestel wel of niet koopt. Maar ik vind het wel goed dat je deze informatie hebt, om zo uiteindelijk een goede keuze voor jezelf te maken.

Je werkt toevallig toch niet voor oneplus hè 😋

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zijn we nu na 3 a 4 bladzijden klagen over een mogelijk schermprobleem allemaal uitgehuild en kunnen we het weer over iets hebben als, nog 5 nachtjes slapen en de telefoons worden als het goed is uitgeleverd (voor wie een preorder heeft)?
02Sjoerd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:13:
Iemand enig idee wanneer de review van Tweakers komt? Zijn die er meestal vroeg bij, of komt dat vaak pas nadat de telefoon gereleased is?
Tweakers is meestal na een telefoon release. Soms wel een preview voor die tijd..

@CLB wanneer verwacht jij jou review af te hebben met de antwoorden op alle vragen die hier door de community gesteld zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
swhnld schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:51:
Zijn we nu na 3 a 4 bladzijden klagen over een mogelijk schermprobleem allemaal uitgehuild en kunnen we het weer over iets hebben als, nog 5 nachtjes slapen en de telefoons worden als het goed is uitgeleverd (voor wie een preorder heeft)?
"Klagen" behoort ook tot het discussiëren over de Nord. Daar is dit topic voor. Tevens is het geen klagen in mijn ogen; het is het uitwisselen van ervaringen en opinies vanuit meerdere perspectieven.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-07-2020 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:55:
[...]

"Klagen" behoort ook tot het discussiëren over de Nord. Daar is dit topic voor. Tevens is het geen klagen in mijn ogen; het is het uitwisselen van ervaringen en opinies vanuit meerdere perspectieven.
Ervaringen? Bijna niemand hier in het topic heeft dit toestel, en de meningen zijn:
1, Omruilen
2, Hoe durven ze dat te doen
3, Zeur niet en wacht af tot je er een hebt.

Ik sluit me bij die laatste aan met onderstaand versje:
Een mens lijdt dikwijls ’t meest
Door ’t lijden dat hij vreest
Doch nimmer op komt dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
swhnld schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:08:
[...]

Ervaringen? Bijna niemand hier in het topic heeft dit toestel, en de meningen zijn:
1, Omruilen
2, Hoe durven ze dat te doen
3, Zeur niet en wacht af tot je er een hebt.

Ik sluit me bij die laatste aan met onderstaand versje:

[...]
Als je alle pagina's had gelezen in plaats van meteen te reageren, had je kunnen weten waar ik die ervaringen vandaan haal en waar ik mijn posts op baseer. We discussiëren alleen over een issue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat betreft al dat scherm-gebabbel, dat is weinig discussie vooralsnog, zonder ervaringen van hier imo.

Dat terzijde heb ik afgelopen twee dagen de OnePlus Buds icm de Nord gebruikt ipv mijn laptop om zo Bluetooth te testen, omdat er simpelweg een review op het wereldwijde web wat issues noemde:
CLB schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:09:
Heb vandaag ook wat calls, dus heb net een bluetooth-verbinding opgezet tussen de Buds en de Nord.
En nee, ik ondervind geen problemen met de bluetooth-verbinding van de OnePlus Nord. Heb inmiddels uren muziek geluisterd en bediend via de OnePlus Buds, heb tig gesprekken gevoerd via een Bluetooth-verbinding en heb qua testen ook een twintigtal bestanden overgezet van laptop naar toestel en andersom. En ja, ik heb denk twee of drie keer een kleine hick-up gehad van een seconde tijdens het muziek luisteren. Dat gebeurt me ook met een OnePlus 8 Pro, laptop en Bluetooth, andere headsets, anders smartphones... Dus ach, dat dus.

Voor de mensen die het leuk vinden: de timer van muziek luisteren staat nu op 20 uur met de OnePlus Buds. De oordopjes zelf hebben nog 30% lading en de headsetcase nog 20% lading. Nog even verder timen dus.
swhnld schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:51:
@CLB wanneer verwacht jij jou review af te hebben
Die is maandag online gegaan en is hier tussen te vinden: CLB in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"
met de antwoorden op alle vragen die hier door de community gesteld zijn?
Die heb ik vooralsnog allemaal in dit topic beantwoord volgens mij... Als ik wat gemist heb, shoot me!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@wesley007! bewustwording prima, zolang het maar niet wordt opgeblazen tot, zoals je het zelf noemde, een defect.

Je kan dit verschijnsel bij AMOLED schermen het best vergelijken met backlight bleeding bij LCD, sommige schermen hebben het meer dan andere. Je zal het echter alleen in bepaalde specifieke situaties opmerken en zo is het ook met de groene/paarse tint bij AMOLED. Ik zou desondanks altijd laatstgenoemde kiezen.

Maar er is hier inmiddels meer dan genoeg over gezegd. Laten we eerst maar wat praktijkervaringen hier afwachten en nee ik werk niet voor OnePlus, ik ben wel een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:14:
[...]

En nee, ik ondervind geen problemen met de bluetooth-verbinding van de OnePlus Nord. Heb inmiddels uren muziek geluisterd en bediend via de OnePlus Buds, heb tig gesprekken gevoerd via een Bluetooth-verbinding en heb qua testen ook een twintigtal bestanden overgezet van laptop naar toestel en andersom. En ja, ik heb denk twee of drie keer een kleine hick-up gehad van een seconde tijdens het muziek luisteren. Dat gebeurt me ook met een OnePlus 8 Pro, laptop en Bluetooth, andere headsets, anders smartphones...
[...]

Die is maandag online gegaan en is hier tussen te vinden: CLB in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"

[...]

Die heb ik vooralsnog allemaal in dit topic beantwoord volgens mij... Als ik wat gemist heb, shoot me!
Bedankt, heb jou review gevonden: https://www.androidplanet.nl/reviews/oneplus-nord-review/

Voor mij stond naast bluetooth nog de vraag open hoe vaak er updates komen. Ergens stond kwartaal updates, ergens anders 2 maandelijks. Je ging het navragen was laatste wat ik las (of heb misschien gemist.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
swhnld schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:47:
Je ging het navragen was laatste wat ik las (of heb misschien gemist.)
Ajaa goede inderdaad, die stond inderdaad nog open ;)
CLB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:05:
EDIT: "Oftewel, krijgt de OnePlus Nord kwartaalupdates als het gaat om beveiliging ipv maandelijkse updates?" met antwoord; "Dat forumbericht komt niet van OnePlus. Antwoord op je vraag: nee." De wedervraag of dat dan inderdaad betekent dat er maandelijkse updates worden uitgerold staat nog uit.
Heb even een reminder gestuurd!

EDIT: Handig dat snelle internet anno 2020:
De garantie van elke maand een update die uitrolt geven ze niet, want dat lukt (net) niet altijd.
Om het kwartaal klopt dus sowieso niet, de genoemde 'om de twee maanden' lijkt meer op een gemiddelde.

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 29-07-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:05
CLB schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:01:
[...]

Heb even een reminder gestuurd!

EDIT: Handig dat snelle internet anno 2020:
De garantie van elke maand een update die uitrolt geven ze niet, want dat lukt (net) niet altijd.
Om het kwartaal klopt dus sowieso niet, de genoemde 'om de twee maanden' lijkt meer op een gemiddelde.
Als ze elke maand een update zouden gaan uitrollen zou dat iets nieuws zijn. Volgens mij geldt nog altijd dit regime:

https://forums.oneplus.co...ntenance-schedule.862347/

Dus elke 2 maanden een update (let op het bi-monthly in het plaatje, de tekst is onduidelijk) voor 3 jaar, en 2 jaar major release upgrades. En volgens mij bij in ieder geval de OnePlus 6 en 7 (ik heb een 6) doen ze in de praktijk ook niet echt meer dan dat.

Plus voor mensen die updates belangrijk vinden en nieuw zijn bij OnePlus: OnePlus updates hebben niet altijd de laaste Android security update, dus het is mogelijk dat ze eind juli een update uitleveren die dan maar Android security patch van juni heeft.

(Voorbeeld: De OnePlus 6 draait nu op een patch die gereleased was op 27 mei en wel de mei Android security patch had, nu 2 maanden later nog geen nieuwe update, maar ze hebben pas 2 keer echt serieus dat per-2-maanden schema niet gehaald dus er zal binnenkort wel weer wat komen, maar vast niet met augustus security update die maandag uitkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees net : https://www.androidcentra...nord-better-buy-oneplus-8
As the Nord is not available officially in the U.S., the phone lacks 5G bands for U.S. carriers.
Zou dat betekenen dat op vakantie in de VS de Nord niet op 5G werkt maar een Oneplus 8 wel?
Volgen Kimovil zie ik alleen verschil met een 4G band (B13) en een 2G band (CDMA). Dus is dat terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
swhnld schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:46:
Ik lees net : https://www.androidcentra...nord-better-buy-oneplus-8

[...]

Zou dat betekenen dat op vakantie in de VS de Nord niet op 5G werkt maar een Oneplus 8 wel?
Volgen Kimovil zie ik alleen verschil met een 4G band (B13) en een 2G band (CDMA). Dus is dat terecht?
Hier kan je goed de verschillen zien tussen de Oneplus Nord en de Oneplus 8. De 8 heeft veel meer 4G en 5G banden.

https://www.gsmarena.com/...one1=10289&idPhone2=10161

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
YouTube: Oneplus Nord Teardown! - How many corners were cut inside?

Er is nu ook een teardown video online van Jerry Rig Everything mocht je dat interessant vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@swhnld zoals hierboven al werd aangegeven mist de Nord wel meer banden vergeleken met de 8. Op gebied van 4G zal je weinig problemen ervaren in Amerika (veel dezelfde banden), echter qua 5G mis je alle banden. CDMA werd heel veel gebruikt in Amerika maar wordt momenteel uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Kyhfin schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:49:
YouTube: Oneplus Nord Teardown! - How many corners were cut inside?

Er is nu ook een teardown video online van Jerry Rig Everything mocht je dat interessant vinden.
Al met al dus van binnen zeker niet slecht voor een midrange toestel. Overal netjes rubbers op van binnen, heatpipe, nette afwerking. Ik denk dat bij normaal gebruik er niet veel aan de hand zal zijn. Hij gaf aan dat het zwakke gedeelte op dezelfde plek zat als de Nexus 6p. Maar dat toestel heeft toch ook nooit echt problemen gehad dat jij bij het merendeel door midden brak of iets dergelijks?

Het is en blijft allemaal ook een beetje sensatie natuurlijk. Ik ben persoonlijk niet zo bang voor het kunststof frame. De Redmi Note 9 Pro welke ik nu in gebruik had heeft dit ook en het is dat ik er na deze berichten echt pas naar op zoek ging want eerlijk gezegd viel me het niet eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Tweakriez schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:38:
[...]

Al met al dus van binnen zeker niet slecht voor een midrange toestel. Overal netjes rubbers op van binnen, heatpipe, nette afwerking. Ik denk dat bij normaal gebruik er niet veel aan de hand zal zijn. Hij gaf aan dat het zwakke gedeelte op dezelfde plek zat als de Nexus 6p. Maar dat toestel heeft toch ook nooit echt problemen gehad dat jij bij het merendeel door midden brak of iets dergelijks?

Het is en blijft allemaal ook een beetje sensatie natuurlijk. Ik ben persoonlijk niet zo bang voor het kunststof frame. De Redmi Note 9 Pro welke ik nu in gebruik had heeft dit ook en het is dat ik er na deze berichten echt pas naar op zoek ging want eerlijk gezegd viel me het niet eens op.
Ik maak me er niet druk om. In zijn video zet hij gigantisch veel druk met zijn handen en dan specifiek met zijn 2 duimen op het scherm. Dat is geen realistische druk verdeling. Hij is inderdaad slapper dan andere metalen telefoons, maar dat betekent niet dat hij doormidden zal breken bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
https://twitter.com/PeteLau/status/1288132687702691843?s=20
Always on display volgt binnenkort waarschijnlijk ook aan de tweet te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kyhfin schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:17:
https://twitter.com/PeteLau/status/1288132687702691843?s=20
Always on display volgt binnenkort waarschijnlijk ook aan de tweet te zien
Ga er maar niet vanuit dat dat "binnenkort" is. Ik weet bijna 100% zeker dat dit in oktober zal zijn, aangezien dan OxygenOS 11 hoogstwaarschijnlijk wordt gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:16
11, dus november? Of 11 van OxygenOS 11?

[ Voor 42% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 29-07-2020 23:48 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:47:
Of Android 11 en (eindelijk) Always On Display... Achja leuk, niet meer dan dat imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok OxygenOS 11. :)
CLB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 00:02:
[...]

Of Android 11 en (eindelijk) Always On Display... Achja leuk, niet meer dan dat imo.
Ook, want sinds Android 9 volgt OxygenOS het Android nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

OxygenOS 11 inderdaad dat gebaseerd is op Android 11, maar het zal per toestel verschillen wanneer deze versie beschikbaar komt. Vermoedelijk medio september voor de 8-serie samen met de Nord.
offtopic:
Vervolgens in oktober de release van de 8T-serie die out-of-the-box op OxygenOS 11 zal draaien en in het najaar de 7T/7-serie en dan in de loop van volgend jaar nog de 6T/6-serie. De 5T/5-serie krijgt vermoedelijk 11 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Veel reviews waren kritisch over de camera. Mochten mensen daar nog over twijfelen, ik vind dit wel een leuk filmpje:
YouTube: OnePlus Nord versus OnePlus 8 Pro camera comparison
Hij vergelijkt de camera met de 8 Pro. Ik vind het bij sommige foto's het niet eens veel onderdoen en soms zelfs beter (o.a. video). Dan laat ik digital zoom en macro buiten beschouwing.

Wat me ook opvalt is dat hij wel 4K 60 fps op de main camera noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Kyhfin schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:16:
Veel reviews waren kritisch over de camera. Mochten mensen daar nog over twijfelen, ik vind dit wel een leuk filmpje:
YouTube: OnePlus Nord versus OnePlus 8 Pro camera comparison
Hij vergelijkt de camera met de 8 Pro. Ik vind het bij sommige foto's het niet eens veel onderdoen en soms zelfs beter (o.a. video). Dan laat ik digital zoom en macro buiten beschouwing.

Wat me ook opvalt is dat hij wel 4K 60 fps op de main camera noemt.
Ik lees meermaals dat dit ondertussen met een update ondersteund is. Ook was er iemand die voor die update met Gcam 60fps 4K filmde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devindegroot schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:18:
Ik lees meermaals dat dit ondertussen met een update ondersteund is.
Niet te vinden in de instellingen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Devindegroot schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:18:
[...]

Ik lees meermaals dat dit ondertussen met een update ondersteund is. Ook was er iemand die voor die update met Gcam 60fps 4K filmde!
Kijk mooi. Er lijkt veel gefixed te zijn met die update en volgens mij kwam die update nog voordat het Review embargo verviel. Veel reviews zijn (uiteraard) voor die tijd opgenomen, maar daardoor zijn reviews ook niet altijd eerlijk. Sommige lieten echt slechte foto's zien, terwijl dit filmpje toch echt prachtige foto's heeft naar mijn mening. Ik kan niet wachten tot ik de mijne ontvang haha

-Edit-
CLB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Oh, dat is dan wel apart.

[ Voor 13% gewijzigd door Kyhfin op 30-07-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
wesley007! schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:30:
[...]

Dat is niet waar het op neerkomt. Tuurlijk kan je meer windruis hebben bij een Polo, maar komt dat door een defect onderdeel? Dat is bij het scherm van oneplus namelijk wel het geval. Je mag als consument redelijkerwijs verwachten dat er windruis kan optreden bij het autorijden. Maar kan je als consument ook redelijkerwijs verwachten dat een scherm een paarse waas laat zien?
Waarom niet? Jij noemt het een defect, ik noem het een onvolkomenheid die te maken heeft met de prijs. En al zou het een OnePlus-issue zijn, het is geen defect als het consequent in alle OP-schermen zit. Een defect zou zijn dat er iets niet werkt, maar kleurechtheid onder alle hoeken in alle scenario's is niet iets waarmee OP adverteert en wat je dus redelijkerwijs mag verwachten. Vandaar mijn vergelijking met windruis in auto's: het kan beter in de Polo, maar je krijgt waarvoor je betaalt. En gelukkig valt er zo iets te kiezen.

Dit soort discussies waarin men elkaar op (subjectief, OK) kleine probleempjes gaat wijzen, waar je naar moet zoeken met een vergrootglas, maar zodra je het ziet is het echt een probleem, dat soort discussies zag je in de tijd van plasmatelevisies met inbranden en met oled laait die discussie weer op. Je hebt dus mensen die bewust inferieure techniek kopen (lcd) omdat ze als de dood zijn dat hun scherm inbrandt, terwijl ik dat na jaren plasma en nu oled nog nooit heb gezien of als probleem heb ervaren (als ik ga zoeken, zie ik wel logo's in de hoeken van het scherm, maar alleen bij egaal grijs beeld en van heel dichtbij).

Waarom zou je mensen attenderen op tekortkomingen die ze anders nooit hadden gezien en waar ze anders gewoon heel gelukkig mee zouden zijn geweest? Als het je enorm opvalt, gebeurt dat in de eerste uurtjes wel en kun je je telefoon gewoon retourneren.
En nee je valt daarmee niet alle specs aan. Want je kan toch verwachten dat een snapdragon 765 trager is dan een 865? Dat weet je toch van te voren??

Stel je weet van te voren dat het scherm een paarse gloed heeft, koop je dan het toestel? Als je dan het toestel koopt moet je idd niet zeuren.
Ik koop het toestel en zie wel of ik me eraan stoor. Ik zou zeggen: laat mensen dat vooral zelf ervaren. Ik zou het jammer vinden als mensen een verder prima toestel laten liggen om iets wat ze niet opvalt. In de reviews die ik heb gezien / gelezen, heb ik daar nog geen opmerkingen over gezien, nml. Je zou toch verwachten dat reviewers dat sowieso detecteren, maar blijkbaar valt het niet enorm op.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:45:
@wesley007! bewustwording prima, zolang het maar niet wordt opgeblazen tot, zoals je het zelf noemde, een defect.

Je kan dit verschijnsel bij AMOLED schermen het best vergelijken met backlight bleeding bij LCD, sommige schermen hebben het meer dan andere. Je zal het echter alleen in bepaalde specifieke situaties opmerken en zo is het ook met de groene/paarse tint bij AMOLED. Ik zou desondanks altijd laatstgenoemde kiezen.

Maar er is hier inmiddels meer dan genoeg over gezegd. Laten we eerst maar wat praktijkervaringen hier afwachten en nee ik werk niet voor OnePlus, ik ben wel een tevreden klant.
Dit is grotendeels waar, maar het ligt wel wat genuanceerder dan dit. Het klopt dat veel (grote) edge-lit LCD schermen last hebben van backlight bleeding, wat veelal wordt veroorzaakt door de bouwkwaliteit van een scherm (TV bijvoorbeeld). En dan heb je ook nog andere soorten bleeding die door de techniek van bijv. IPS worden veroorzaakt waarbij de vloeibare kristallen laag een andere pre-tilt angle heeft tov de andere lagen. Maargoed dit is wel erg offtopic.

Oneplus gebruikt voor de 7T en 8 (pro) een compleet nieuwe generatie AMOLED panelen van Samsung Display. Deze nieuwe generatie heeft niet alleen een veel hogere brightness, maar maakt ook gebruikt van nieuwe emitters die minder blauw licht uitstralen. Het lijkt erop dat door deze laatstgenoemde aanpassing er veel variatie in kwaliteit lijkt te zitten bij deze AMOLED panelen. De 7 pro en 7T pro gebruiken andere panelen die dit niet hebben, en bij deze smartphones zijn dan ook geen tot weinig grijze uniformiteitsklachten met groene tint of black crush.

Oneplus is te snel overgeschakeld op een nieuw generatie HDR AMOLED paneel dat nog niet rigoreus is getest. Daarnaast hebben ze hun calibratieproces niet op orde. De black crush wordt veroorzaakt doordat de gamma curve keihard dipt onder de 50% brightness naar een hogere gamma waarde, wat voor een hoger contrast zorgt. Deze fluctuaties zorgen voor black crush waardoor veel details verloren gaan bij films etc.

De gray uniformity calibratie wordt ook niet goed uitgevoerd. Het grootste probleem is dat Oneplus haar toestellen vooral calibreert op 100% brightness. Nu kunnen deze nieuwe panelen een enorm hoge (peak) brightness bereiken, wat het des te belangrijker maakt om ook op lagere brightness levels te calibreren. Dit doet Apple bijvoorbeeld een stuk beter door op meerdere eikpunten te calibreren. Maar de nieuwe 120hz AMOLED panelen van Samsung zijn enorm lastig om mee te werken en goed te caliberen. Zelfs Apple's engineers hebben aangeven hier moeite mee te hebben, en als het ze niet lukt zullen ze geen 120Hz panelen gebruiken om burn-in, retentie en tegenvallende calibratie te voorkomen.

Oneplus moet gewoon terug naar de tekentafel met hun QA afdeling waar de calibratie plaatsvindt. De gammacurve moet rond de 2.2 blijven, de calibratie moet over meerdere brightnesspunten gedaan worden, de grijze uniformiteitscalibratie moet beter en de intensiteit van de rode kleur moet minder, vooral in de Natural en DCI-P3 displaystanden. Daarnaast mag het paneel binning proces ook wel wat strengen, er worden panelen goedgekeurd die echt B kwaliteit hebben terwijl je toch moet richten op A en hogere kwaliteit. Maargoed een perfecte grijze tint ga je nooit krijgen. Mijn Realme X50 Pro heeft bijvoorbeeld een zeer goede grijstint, maar nét niet perfect. M'n Samsung tab S5E heeft weer een zeer belabberde grijstint.

En daar zit nu de crux: een Oneplus toestel kopen is een te grote loterij geworden. Dus hoe stoppen we de eeuwige groene tint discussie? Idealiter fixt Oneplus haar productieproces en gebruiken ze niet de allernieuwste panelen. Maar je kan jezelf de volgende vragen stellen:

1. Is de groene tint een klein beetje aanwezig? Toestel houden.
2. Is de groene tint heel erg storend en beslaat een groot deel van het scherm? Toestel ruilen, of iets anders kopen.
3. Ben ik een perfectionist en ik gebruik heel vaak darkmode + lage brightness? Koop geen telefoon met nieuw generatie AMOLED paneel van een fabrikant die de calibratie niet op orde heeft.

Het lijkt me dat er nu wel genoeg is gediscussieerd over de groene tint, iedereen mag lekker zelf bepalen of het acceptabel is of niet. Hopelijk lezen we snel wat real life ervaringen met de Oneplus Nord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
CLB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Mhhh dan zitten er of mensen te liegen of de uitrol is niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devindegroot schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:38:
[...]

Wat bedoel je daarmee? CLB zit voor zover ik weet al op de allerlaatste versie voor de Nord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

@CLB .... Heb jij ervaring met de Moto G 5G plus? Ik twijfel nu tussen deze en de Nord gezien er best wel veel negatief nieuws nu aan het ontstaan is over de Nord. De software is bij deze ook nagenoeg stock namelijk.
voor dit soort vragen hebben we het aankoop advies topic

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 30-07-2020 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb een beknopte review (eerste ervaringen) geschreven.
Tevens ook foto's geupload.

https://tweakers.net/prod...-nord-12gb-ram-blauw.html

Foto's staan hier:
https://tweakers.net/gallery/199099/fotoalbum/?MapID=93390

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devindegroot schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:38:
Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:46:
Wat bedoel je daarmee? CLB zit voor zover ik weet al op de allerlaatste versie voor de Nord.
Si:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PSzSModnOTQgIF12WY1Nkk_-cI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A1qZwo1GNCLtIJfEsCY6pxCY.jpg?f=user_large
Tweakriez schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:54:
@CLB .... Heb jij ervaring met de Moto G 5G plus?
Ikzelf niet nee, maar die druppelen vast hier binnen: [Motorola Moto G 5G Plus] Ervaringen & Discussie.

en daarmee heb je @Tweakriez prima op weg geholpen. dank en tot zover over de Motorola

[ Voor 29% gewijzigd door PaT op 30-07-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
CLB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:12:
[...]

[...]

Si:
[Afbeelding]

[...]

Ikzelf niet nee, maar die druppelen vast hier binnen: [Motorola Moto G 5G Plus] Ervaringen & Discussie.

Zijn wat mij betreft twee aan elkaar gewaagde toestellen ja met beide hun plus- en minpunten. De Nord heeft betere software-ondersteuning aankomende jaren, een Amoled-display, meer werkgeheugen, snellere chip.
De Moto G 5G Plus weer een fysieke vingerafdrukscanner, LCD-display, iets kalere Andoidversie, minder snelle CPU, lagere instapprijs, macrocamera met iets meer pixels, grotere accu, maar trager opladen.

[...]

Mensen met klachten vind je vaker op het internet, dan mensen die niks te klagen hebben.

[...]

Bij Motorola wel iets meer, maar het update-beleid is ook flink anders. Daar krijg je Android 11 en klaar.
toon volledige bericht
Hij bedoelt denk ik dat die video niet klopt qua 60 fps @ main.

Misschien een domme opmerking, want ik heb alleen nog maar telefoons gehad met 1 rear-camera, maar ik zie dat jij Cinemode kan selecteren en ik weet dat dat met de ultrawide camera is. Kan het niet zijn dat je nog dient te switchen naar de Main camera en dan wel 60 fps kan kiezen of is dat tegenwoordig met elkaar verwerkt en hoef je niet tussen camera's te wisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Noop, 4K 60fps met camera op de achterkant is (nog?) niet mogelijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Offtopic, dus weg

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 30-07-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Offtopic, dus weg

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 30-07-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devindegroot
Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:46:
[...]

Ik hoor op de OnePlus forums wel vaker iets over update die dan niet in alle landen beschikbaar is. Er is zelf een Nederlander die een app heeft gemaakt waarmee je dan de update ook in NL in een keer krijgt.

Maar mijn bedoeling was ook hier geen lang verhaal van te maken, had alleen paar keer op YouTube gelezen dat er een update was geweest met die optie, wat dus of roddels zijn of idk. We merken t van zelfz overigens geen min punt wat mij betreft 4K 30fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online
Zojuist ook een update binnen voor de OnePlus launcher.
Nu ook meer grid mogelijkheden op het homescreen. Zoals 5x6, wat wenselijk was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:19

Oekol

waka waka hey hey

Devindegroot schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:15:
[...]

Ik hoor op de OnePlus forums wel vaker iets over update die dan niet in alle landen beschikbaar is. Er is zelf een Nederlander die een app heeft gemaakt waarmee je dan de update ook in NL in een keer krijgt.

Maar mijn bedoeling was ook hier geen lang verhaal van te maken, had alleen paar keer op YouTube gelezen dat er een update was geweest met die optie, wat dus of roddels zijn of idk. We merken t van zelfz overigens geen min punt wat mij betreft 4K 30fps
Weet je ook wie die NLer is? :D
Volgens mij is dat oa @Anonymoussaurus

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Devindegroot schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:15:
[...]

CLB maakte een screenshot van zijn versie en dat is volgens mij de meest recente versie, dus dat maakt dan niet uit.

Ik denk dat diegene in de video een foutje heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Oekol schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:23:
[...]

Weet je ook wie die NLer is? :D
Volgens mij is dat oa @Anonymoussaurus
Klopt dat is Anonymous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik las op een van de one+ forums dat de Nord geleverd wordt met Facebook en Instagram bloatware naast Netflix. Dit vind ik wel een beetje jammer gezien ze adverteren geen bloatware te hebben. Netflix kan ik nog mee leven maar het blijft kwalijk. Bij het resetten schijnen de apps ook weer terug te komen dus zitten in de rom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIZBMvWWqBM5ITzLNoED-s8liiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvtBRYXsCgZBpoVDZJSoS14X.jpg?f=fotoalbum_large

Hoop dat dit soort praktijken mede door de huidige congress gesprekken met o.a. Zuckenberg in de toekomst stoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweakriez op 30-07-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online
Tweakriez schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:05:
Ik las op een van de one+ forums dat de Nord geleverd wordt met Facebook en Instagram bloatware naast Netflix. Dit vind ik wel een beetje jammer gezien ze adverteren geen bloatware te hebben. Netflix kan ik nog mee leven maar het blijft kwalijk. Bij het resetten schijnen de apps ook weer terug te komen dus zitten in de rom.

[Afbeelding]

Hoop dat dit soort praktijken mede door de huidige congress gesprekken met o.a. Zuckenberg in de toekomst stoppen.
Correct. Instagram, Netflix, Facebook.
Waarschijnlijk krijgt Facebook een vergoeding die in de aanschafprijs zit. Jammer, want ik gebruik geen FB.

Verder wat OnePlus apps zoals Weather, Notes, GameSpace..

[ Voor 5% gewijzigd door Beta op 30-07-2020 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ja idd ik hoef ook geen Facebook rommel. Zit die weather app ook vol ads en linkt die door naar een accuweather website lid of is deze niet storend? Jammer van die notes dingen ook, gebruik zelf liever OneNote. Ik heb liever dat men zoiets desnoods aanprijst bij de setup maar wel verwijderbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beta schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Correct. Instagram, Netflix, Facebook.
Waarschijnlijk krijgt Facebook een vergoeding die in de aanschafprijs zit. Jammer, want ik gebruik geen FB.

Verder wat OnePlus apps zoals Weather, Notes, GameSpace..
Wat ik las in de reviews was dat Facebook te verwijderen was, alleen Netflix en de eigen Oneplus apps niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
swhnld schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:20:
[...]

Wat ik las in de reviews was dat Facebook te verwijderen was, alleen Netflix en de eigen Oneplus apps niet...
Apps die je niet kan verwijderen moet je disablen en daar zie je een screenshot van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online
Tweakriez schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:43:
Ja idd ik hoef ook geen Facebook rommel. Zit die weather app ook vol ads en linkt die door naar een accuweather website lid of is deze niet storend? Jammer van die notes dingen ook, gebruik zelf liever OneNote. Ik heb liever dat men zoiets desnoods aanprijst bij de setup maar wel verwijderbaar maakt.
Ik zou bijna zeggen: uiteraard.
OnePlus heeft geen eigen weer dienst. Dus ja: accuweather.
Overigens in de Weather app geen ads. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

swhnld schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:20:
[...]

De Facebook app kan er af maar er blijven dus andere Facebook residuen op de telefoon die je zelf moet disablen zoals te zien in de screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online
Het valt mij op dat sommige foto's op 48MP best washed out zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvENycHSoUjV_BesVjlVqxwXm-o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wfg9XziNm3ZpbrabSOzb4WNG.png?f=user_large

Bron bestanden:
12MP:
https://tweakers.net/foto...QtJHfko6WWYV8ySLUEnhT.jpg

48MP:
https://tweakers.net/foto...9NBiHNhAdCdiJjdUyReeC.jpg

Bad luck? De wind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fotograaf? Locatie? Pech?

Zag al wel Gcam activiteit op XDA voor deze telefoon:
https://forum.xda-develop...cam-oneplus-nord-t4137529
Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie