Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 10:39
Tweakriez schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:59:
Wel grappig dat alle review kits alleen de blauwe versie hebben. Zelf heb ik de grijze besteld. Meer omdat dit wat neutraler is maar de blauwe ziet er wel mooi uit, doet me een beetje denken aan de Lumia lijn. Mijn huidige telefoon een Redmi Note 9 pro in het groen maar dit is me toch snel gaan tegenstaan qua kleur irl.
Dit is een Duitse unboxing van de grijze, maar ik vond het goed te volgen.
YouTube: OnePlus Nord 5G Smartphone Unboxing & erster Eindruck
-Edit-
Ik heb namelijk ook de grijze besteld.

[Voor 3% gewijzigd door Kyhfin op 26-07-2020 19:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:30
Kyhfin schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:02:
[...]

-Edit-
Thx! Ziet er goed uit, heb er geen spijt van als ik het zo zie. Mooi strak, beetje glanzend maar geen enorme spiegel. Het wachten duurt alleen zo lang. Ben eerlijk gezwgd blij als ik de Redmi kan terug sturen want wordt gek van alle batterij "optimalisaties" waardoor ik mijn telefoon niet kan gebruiken zoals ik dat wil.

10% korting op de nieuwe Monsgeek M1 of M2? Gebruik code CLICKSMASHSTUFF op Akkogear.de

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kyhfin
Tweakriez schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:11:
[...]

Thx! Ziet er goed uit, heb er geen spijt van als ik het zo zie. Mooi strak, beetje glanzend maar geen enorme spiegel. Het wachten duurt alleen zo lang. Ben eerlijk gezwgd blij als ik de Redmi kan terug sturen want wordt gek van alle batterij "optimalisaties" waardoor ik mijn telefoon niet kan gebruiken zoals ik dat wil.
Ja ik ook. Ben nog wel even benieuwd naar de reviews. Die komen als het goed is vanaf morgenochtend 10 uur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
CLB schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:01:
[...]

Dat kende ik wel / gaf Google wel aan, maar is dat echt alles? Alle video's die ik daarin zie, spelen ook af.
Het 'beste' wat ik heb gespot rechtsboven is: null kbps, 1920x1080 met daarbij 30 frames per seconde :)
Ja, dat is alles :) Bedankt voor het testen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:58

Oekol

waka waka hey hey

Kyhfin schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:02:
[...]

-Edit-
Eens, dat blauwe is leuk maar niet voor lange termijn denk ik. Anders altijd nog hoesjes. Voor mij wordt 't de grijze en vrouw neemt de blauwe!

Uiteraard ga ik daarnaast nog zoeken naar mooie sandstone covers. Dat sandstone is echt top.

[Voor 8% gewijzigd door Oekol op 26-07-2020 19:44]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kyhfin
Oekol schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:41:
[...]

Eens, dat blauwe is leuk maar niet voor lange termijn denk ik. Anders altijd nog hoesjes. Voor mij wordt 't de grijze en vrouw neemt de blauwe!

Uiteraard ga ik daarnaast nog zoeken naar mooie sandstone covers. Dat sandstone is echt top.
Haha ik dacht precies hetzelfde. Ik kwam er na bestellen achter dat ik ook nog een vergoeding krijg van max 400 euro van het werk en dan ziet dit er wel wat professioneler uit.
Ja, ik heb ook een sandstone voor mijn OP3 en ik vind het ideaal. Ik zal dat ook even in de gaten houden.
-edit- ik had er al direct één gevonden en in het accessoires topic geplaatst.

[Voor 6% gewijzigd door Kyhfin op 26-07-2020 19:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Kyhfin schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:50:
[...]

Haha ik dacht precies hetzelfde. Ik kwam er na bestellen achter dat ik ook nog een vergoeding krijg van max 400 euro van het werk en dan ziet dit er wel wat professioneler uit.
Ja, ik heb ook een sandstone voor mijn OP3 en ik vind het ideaal. Ik zal dat ook even in de gaten houden.
-edit- ik had er al direct één gevonden en in het accessoires topic geplaatst.
In het filmpje van MKBHD (niet die met Carl pei, maar z'n eigen unboxing filmpjes) heeft hij er meerdere kleuren sandstone cases. Die zitten in het pakket die al die YTers krijgen volgens mij. Heb op mijn zakelijke 6T ook sandstone (is nu al wel voor 2e keer stuk rechts boven tot twee keer toe). Maar sandstone blijft mooi.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:20:
@CLB heb je al getest wat het nut van de depth sensor is?
Jups, dat vraag ik me ook al af sinds het begin, net zoals pronken met een 2 megapixel-macrocamera.
CLB schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:38:
OnePlus heeft er helaas een handje van om 'gekke' camera's te gebruiken op recente toestellen, helaas.
Dat was in het OnePlus 8-serie topic, net zoals die 'kleurenfilter'-lens op de 8 Pro enzo. Aparte keuzes.
Daarbij vind ik het ook maar vreemd dat elke Amerikaanse website een review-unit heeft gekregen, zeer vaag.
Oekol schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:41:
Originele komen in het zwart en blauw, via Chinashops waarschijnlijk elke kleur die je wenst.
Persoonlijk blijf ik het jammer vinden dan OnePlus is afgestapt van de Nyloncovers, die vond ik het mooist.

[Voor 5% gewijzigd door CLB op 26-07-2020 22:15]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-03 19:09
@CLB weet jij of de Nord met een pre installed screen protector wordt geleverd?

En ik ben benieuwd op welke punten je de Nord wat minder vind vergeleken met de Oneplus 8/8 Pro (als je de prijs even weg denk)

Zoals accuduur, helderheid schermbetc etc.

Ook ben ik benieuwd of jij last hebt van bijvoorbeeld een groene tint zoals bij de Oneplus 7t, 8 en 8 pro op lage brightness en een grijs achtergrond :)

[Voor 32% gewijzigd door Knamix op 26-07-2020 23:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Knamix schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:35:
@CLB weet jij of de Nord met een pre installed screen protector wordt geleverd?
Jazeker, vanuit de fabriek.
En ik ben benieuwd op welke punten je de Nord wat minder vind vergeleken met de Oneplus 8/8 Pro (als je de prijs even weg denk)
Daar kan ik me vandeweek beter over uitlaten. De OnePlus 8 Pro is een pracht van een apparaat, de Nord ook. Bekijk je ze apart in hun eigen prijsklasse, dan zijn ze beide mooi, ga je vergelijken, dan wint de 8 Pro het op heel wat punten. Maar ja die kost ook veel meer, wat dat vrij logisch maakt.
Ook ben ik benieuwd of jij last hebt van bijvoorbeeld een groene tint zoals bij de Oneplus 7t, 8 en 8 pro op lage brightness en een grijs achtergrond :)
Met dagelijks gebruik, veel getest, ook met lage brightness heb ik het niet gespot. Heb er ook niet expliciet naar gezocht, dat ook niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-03 19:09
CLB schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:53:
[...]

Jazeker, vanuit de fabriek.

[...]

Daar kan ik me vandeweek beter over uitlaten. De OnePlus 8 Pro is een pracht van een apparaat, de Nord ook. Bekijk je ze apart in hun eigen prijsklasse, dan zijn ze beide mooi, ga je vergelijken, dan wint de 8 Pro het op heel wat punten. Maar ja die kost ook veel meer, wat dat vrij logisch maakt.

[...]

Met dagelijks gebruik, veel getest, ook met lage brightness heb ik het niet gespot. Heb er ook niet expliciet naar gezocht, dat ook niet.
Dank voor je snelle antwoord! Hoe voelt de Nord aan? Las net dat de Nord gorilla glass 5 gebruikt, maar dan met een verharde plastic frame (reviewers zeggen dat het aluminium is)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Knamix schreef op maandag 27 juli 2020 @ 00:05:
Hoe voelt de Nord aan? Las net dat de Nord gorilla glass 5 gebruikt, maar dan met een verharde plastic frame (reviewers zeggen dat het aluminium is)
Meer dan prima! Lekker gewicht, afgeronde achterkant, vrij compact, alhoewel bedienen met een hand wat stuntelen blijft. Vegen vanaf de randen kan wat scherp aanvoelen, door het platte scherm en de plastic screenprotector die er standaard op zit. Die heb ik eraf gehaald hier en met hoesje erom voelt dat vegen net iets anders aan, omdat je vanaf een opstaand randjes veegt.

Het frame is van plastic ja, dat is eerder al bevestigd, knopjes van metaal en voor- en achterkant inderdaad Gorilla Glass 5. Ook daar heb ik geen klagen over, alleen dat ik het qua uiterlijk niet zo vind. Dat matte glas van de OnePlus 8 Pro, inclusief het frame, vind ik echt heel tof en had ik graag ook bij de Nord gezien.

• acizane80
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-02 23:46
Heeft er iemand enig idee of ik de Nord bij aankoop onmiddelijk kan rooten om joneplus te installeren. Ik gebruik deze voor de callrecorder te activeren. Als dat gaat, ga ik hem nu al preorderen. En anders wacht ik nog even tot het beschikbaar komt.

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:30
@CLB Zitten er kwalitatief goede antennes in? Is de wifi snelheid goed te noemen? Gsm bereik ook goed?

[Voor 42% gewijzigd door Tweakriez op 27-07-2020 01:21]

10% korting op de nieuwe Monsgeek M1 of M2? Gebruik code CLICKSMASHSTUFF op Akkogear.de

acizane80 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 01:01:
Heeft er iemand enig idee of ik de Nord bij aankoop onmiddelijk kan rooten om joneplus te installeren. Ik gebruik deze voor de callrecorder te activeren. Als dat gaat, ga ik hem nu al preorderen. En anders wacht ik nog even tot het beschikbaar komt.
Wat ik overal lees is dat ze de Google Dialer app gebruiken, en daar zit geen call recorder in....
Dus advies, wacht tot die breed beschikbaar is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tweakriez schreef op maandag 27 juli 2020 @ 01:20:
@CLB Zitten er kwalitatief goede antennes in?
Is de wifi snelheid goed te noemen? Gsm bereik ook goed?
Hoeveel, wat voor antennes exact is iets voor JerryRigEverything om uit te zoeken.
Wifi-snelheid is zelfs een stukje beter dan mijn OnePlus 8 Pro, dus dat is best wel 'grappig'.
Waar de OnePlus 8 Pro zo'n 175Mbps download haalt hier, zit de Nord rond de 240Mbps (gemiddelde 5 testen)

GSM-bereik is ook prima, afgelopen week veelal geteste in verschillende plekken in de Randstad. Zowel qua bellen als mobiel internet geen issues gehad. Maar dat heb ik eerlijk gezegd al jaren niet meer (hier in de regio).

Acties:
  • +2Henk 'm!
OnePlus Nord - normaal
OnePlus Nord - normaalOnePlus Nord - normaalOnePlus Nord - normaal

OnePlus Nord - groothoek, normaal, 2x zoom
OnePlus Nord - groothoek, normaal, zoomOnePlus Nord - groothoek, normaal, zoomOnePlus Nord - groothoek, normaal, zoom
OnePlus Nord - groothoek, normaal, zoomOnePlus Nord - groothoek, normaal, zoomOnePlus Nord - groothoek, normaal, zoom

OnePlus Nord - macrofoto's
OnePlus Nord - macroOnePlus Nord - macroOnePlus Nord - macro

EDIT: Foto's zijn verkleind en iets gecomprimeerd,dit vanwege opslagruimte.
Tevens is het reviewembargo verlopen, succes met lezen ;)

• enverlin
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De reviews staan online op de diverse Youtube kanalen.
In het nederlands:

[Voor 57% gewijzigd door enverlin op 27-07-2020 10:46]

• enverlin
  • Niet online
CLB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:00:
OnePlus Nord - normaal
[Afbeelding: OnePlus Nord - normaal][Afbeelding: OnePlus Nord - normaal][Afbeelding: OnePlus Nord - normaal]
[Afbeelding: OnePlus Nord - normaal][Afbeelding: OnePlus Nord - normaal][Afbeelding: OnePlus Nord - normaal]

[Afbeelding: OnePlus Nord - groothoek, normaal, zoom][Afbeelding: OnePlus Nord - groothoek, normaal, zoom][Afbeelding: OnePlus Nord - groothoek, normaal, zoom]
[Afbeelding: OnePlus Nord - groothoek, normaal, zoom][Afbeelding: OnePlus Nord - groothoek, normaal, zoom][Afbeelding: OnePlus Nord - groothoek, normaal, zoom]

[Afbeelding: OnePlus Nord - macro][Afbeelding: OnePlus Nord - macro][Afbeelding: OnePlus Nord - macro]
[Afbeelding: OnePlus Nord - macro][Afbeelding: OnePlus Nord - macro][Afbeelding: OnePlus Nord - macro]

Mooie video review! Kijkt en luistert wat mij betreft lekker weg.

Ik vind de macro en tele foto's qua kwaliteit maar matig. De main camera maakt prima foto's zo op het eerste gezicht.

Qua RAM: tsja beter te veel dan te weinig. Mogelijk had een variant met 8GB en dan het snellere UFS 3.1 meer waard geweest. Nu heb je wel veel RAM maar niet zo snel. Aan de andere kant: hebben we die snelheid wel nodig?

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02:38
De reviews zijn heel positief over het algemeen, ik wacht nog even op de review van mkbhd voordat ik de mijne haal
enverlin schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:55:
Ik vind de macro en tele foto's qua kwaliteit maar matig.
Is geen telezoomlensje heh, is gewoon een simpele crop uit het beeld van de primaire camera.
Qua RAM: tsja beter te veel dan te weinig.
Niet helemaal mee eens. 6/128GB en 8/256GB is meer dan voldoende en had een scherpere prijs opgeleverd.

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:47
De macrolens is inderdaad een gevalletje 'waarom dan?'. Betwijfel ook of dat nog softwarematig te verbeteren is. De dubbele selfie camera had persoonlijk ook niet gehoeven.

Ben wel benieuwd of Jerryrigeverything snel met een tear down komt.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:36

GforceNL

Out of memory....

NVM, al gevonden

[Voor 81% gewijzigd door GforceNL op 27-07-2020 11:43]

<Zinloze tekst hier>

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:32
@CLB Kun jij bevestigen dat er geen notificatie LED op zit?

Zou ik wel jammer vinden, altijd wel prettig gevonden op mijn oude OP3 en mijn huidige OP6.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Lincor schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:26:
De macrolens is inderdaad een gevalletje 'waarom dan?'.
Betwijfel ook of dat nog softwarematig te verbeteren is.
Zo'n 2MP-sensor is gewoonweg niet geschikt voor zulke foto's, misschien iets beter, maar wordt nooit goed.
De dubbele selfie camera had persoonlijk ook niet gehoeven.
Die mening deel ik ook wel ja, ook omdat de hoek van de normale selfiecamera al een stuk groter is dan wat OnePlus ooit gebruikt heeft. Dat terzijde stoor ik me weer niet aan de inkeping, maar hoe kleiner, hoe beter.
Dat zal vast, helemaal omdat in samenwerking met hem ook een officiële cover is uitgebracht.
®Otto schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:46:
@CLB Kun jij bevestigen dat er geen notificatie LED op zit?
Niet aanwezig inderdaad, helaas al jaren niet meer bij OnePlus.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lincor schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:26:
De macrolens is inderdaad een gevalletje 'waarom dan?'. Betwijfel ook of dat nog softwarematig te verbeteren is. De dubbele selfie camera had persoonlijk ook niet gehoeven.

Ik heb met beide camera's geen ervaring natuurlijk, maar in mijn werk moet ik vaak een klein onderdeeltje op de foto zetten, dus als macro echt goed werkt, heeft dat voor mij meerwaarde.

Ik maak daarentegen nooit foto's met de front camera, maar een groepsfoto waar je zelf ook op staat is wel makkelijker als die met een ultra grootboek gemaakt is. Er zijn er vast genoeg die daar blij mee zijn...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:47
@Grrrrrene Ook ik vind de macro interessant, en ook voornamelijk voor werk. Maar uit de reviews, en de foto's die CLB eerder heeft gepost, snap ik niet de toegevoegde waarde. De kwaliteit is beetje om te huilen eerlijk gezegd. Dan had ik liever dat ze die achterwege hadden gelaten, en een wat betere groothoeklens er in gedaan hadden voor dezelfde prijs. (Of helemaal weglaten en een scherpere prijs in combinatie met wat minder geheugen, 6GB en 8GB versies ipv 8GB en 12GB versies.)

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:46
OnePlus Nord - normaal

Ik kijk er vast totaal overheen? Maar waar staat jouw review?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Flipm0de
The verge is van de reviews die ik gezien heb de enige die aangeeft dat de SD 765G eigenlijk te langzaam is voor het 90hrz scherm. Als het nu al stottert (bijvoorbeeld in twitter, instagram), hoe is dat dan over een jaar?

Andere reviewers geven soms wel aan dat ze het 12GB model hebben, zou dat nog verschil maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:45
Grootste minpunt voor mij is de CPU in combinatie met 90hz. In deze review komt duidelijk naar voren dat je niet soepel kan scrollen door Twitter op 90hz.

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:45
leon14 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:55:
De reviews zijn heel positief over het algemeen, ik wacht nog even op de review van mkbhd voordat ik de mijne haal
Een van de laatsten van wie ik verwacht dat hij objectief zal zijn, met zijn goede contacten met OnePlus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kyhfin
HouseL schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:28:
[...]

Grootste minpunt voor mij is de CPU in combinatie met 90hz. In deze review komt duidelijk naar voren dat je niet soepel kan scrollen door Twitter op 90hz.
Raar, ik heb juist enkele reviews gezien waarvan ze zeggen dat je in normaal dagelijks gebruik gevoel hebt dat je een flagship mobiel in de hand hebt en dat het echt soepel is hoe de telefoon werkt. Je merkt wel iets verschil zeggen ze, maar vooral pas bij gaming e.d.

Wat ik wel lastig vindt van sommige reviewers is het gevoel dat ze zo gewend zijn aan het testen en gebruik van flagship smartphones. Dat al snel alles daarmee vergeleken wordt en ze voor mij iets te negatief zijn. Ik verwacht geen flagship killer, want dan had Oneplus geen 8 Pro gehad.

Ik zoek een goede telefoon voor rond de 400 euro waar ik enkele jaren mee voorruit kan. Ik zoek niet de beste telefoon op de markt. Voor mijn gevoel waren smartphones ook over het algemeen goedkoper in 2016 (toen OP3 uit kwam) en zijn de flagships veel duurder. Daardoor zijn echte flagship killers ook duurder natuurlijk.

[Voor 42% gewijzigd door Kyhfin op 27-07-2020 13:48]

Kyhfin schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:32:
[...]

Raar, ik heb juist enkele reviews gezien waarvan ze zeggen dat je in normaal dagelijks gebruik gevoel hebt dat je een flagship mobiel in de hand hebt en dat het echt soepel is hoe de telefoon werkt. Ik zal dit filmpje ook eens kijken.

Wat ik wel lastig vindt van sommige reviewers is het gevoel dat ze zo gewend zijn aan het testen en gebruik van flagship camera's. Dat al snel alles daarmee vergeleken wordt en ze voor mij iets te negatief zijn.

Ik zoek een goede telefoon voor rond de 400 euro waar ik enkele jaren mee voorruit kan. Ik zoek niet de beste telefoon op de markt.
Je moet alle reviewers altijd met een korreltje zout nemen. In dit geval gaat het om het scrollen door Twitter Video. Dus de vraag is dan gelijk, hoe vaak gebruik je Twitter Video?

Beste vergelijk je gewoon benchmarks huidige toestel met deze. Werkt het nu goed en is de nieuwe gelijk of sneller, zal het daar ook goed gaan.
Lincor schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:58:
De kwaliteit is beetje om te huilen eerlijk gezegd.
Een groothoeklens zoals op de OnePlus 8 Pro had heel tof geweest voor de Nord.
Dan maak je en nog betere wijdhoekshots, maar ook gelijk toffe en veel betere macrofoto's.
HouseL schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:28:
In deze review komt duidelijk naar voren dat je niet soepel kan scrollen door Twitter op 90hz.
Ik vind Twitter op 60Hz met welk toestel dan ook (ook met een Snapdagon 845-chip) ook niet lekker scrollen eerlijk gezegd. Tevens ligt het er ook weer aan hoe je scrollt. Doe je dat als een bezetene voor een testje om wat te laten zien of scroll je op een normale snelheid door je tijdslijn, zodat je alles gewoon kunt lezen.
HouseL schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:29:
Een van de laatsten van wie ik verwacht dat hij objectief zal zijn, met zijn goede contacten met OnePlus.
Marques is wel objectief hoor, ongeacht z'n goede contacten (bij elke fabrikant), maar zo heeft iedereen z'n favorieten natuurlijk, wat ook prima is. Ik vind z'n video's altijd wel erg lekker qua edit, dus voor beeldmateriaal is het al fijn om naar te kijken. Ook heeft een grijze en blauwe Nord, wel fijn zo naast elkaar qua vergelijking.
Ik zoek een goede telefoon voor rond de 400 euro waar ik enkele jaren mee voorruit kan.
Dan is deze OnePlus Nord een prima keuze :)
Ik weet echter niet wat jij onder 'goede telefoon' verstaat qua eisen natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 08:22
Wat ik tot nu lees is wel ongeveer wat ik er van verwachte. Goed scherm, redelijk snel maar geen flagship, redelijke camera en een goede accuduur. Zover nog geen spijt van de pre-order. Maar je weet het natuurlijk pas echt nadat je hem zelf gebruikt. Verwacht dat ie mij zeer goed gaat bevallen zoals eerdere oneplus telefoons.

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
[...]

Raar, ik heb juist enkele reviews gezien waarvan ze zeggen dat je in normaal dagelijks gebruik gevoel hebt dat je een flagship mobiel in de hand hebt en dat het echt soepel is hoe de telefoon werkt. Je merkt wel iets verschil zeggen ze, maar vooral pas bij gaming e.d.

Wat ik wel lastig vindt van sommige reviewers is het gevoel dat ze zo gewend zijn aan het testen en gebruik van flagship smartphones. Dat al snel alles daarmee vergeleken wordt en ze voor mij iets te negatief zijn. Ik verwacht geen flagship killer, want dan had Oneplus geen 8 Pro gehad.

Ik zoek een goede telefoon voor rond de 400 euro waar ik enkele jaren mee voorruit kan. Ik zoek niet de beste telefoon op de markt. Voor mijn gevoel waren smartphones ook over het algemeen goedkoper in 2016 (toen OP3 uit kwam) en zijn de flagships veel duurder. Daardoor zijn echte flagship killers ook duurder natuurlijk.
Ik zou me pas zorgen gaan maken als dit in meerdere reviews na voren komt. ;)
Zie de Nord ook niet als flagshipkiller, maar gewoon een goede midranger :+

• Kyhfin
swhnld schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Je moet alle reviewers altijd met een korreltje zout nemen. In dit geval gaat het om het scrollen door Twitter Video. Dus de vraag is dan gelijk, hoe vaak gebruik je Twitter Video?

Beste vergelijk je gewoon benchmarks huidige toestel met deze. Werkt het nu goed en is de nieuwe gelijk of sneller, zal het daar ook goed gaan.
Exact. Ik heb geen eens gewoon Twitter op mijn mobiel staan. Echter, de vraag die hierboven gesteld werd was 'als dat probleem zich nu al voor doet, gaat hij dan wel lang mee'. Wellicht alleen fout in die app. Ben benieuwd naar meer reviews en wellicht kan CLB iets testen hiervan?
BoulaMouzer schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:54:
[...]
Ik zou me pas zorgen gaan maken als dit in meerdere reviews na voren komt. ;)
Zie de Nord ook niet als flagshipkiller, maar gewoon een goede midranger :+
Ja, inderdaad. Er komen aankomende dagen waarschijnlijk nog veel meer reviews.
CLB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:53:
Ik vind Twitter op 60Hz met welk toestel dan ook (ook met een Snapdagon 845-chip) ook niet lekker scrollen eerlijk gezegd. Tevens ligt het er ook weer aan hoe je scrollt. Doe je dat als een bezetene voor een testje om wat te laten zien of scroll je op een normale snelheid door je tijdslijn, zodat je alles gewoon kunt lezen.
[...]

Dan is deze OnePlus Nord een prima keuze :)
Ik weet echter niet wat jij onder 'goede telefoon' verstaat qua eisen natuurlijk.
Hoe vind jij het scherm als je (normaal) scrollt in bijv. de browser, facebook, youtube?

Ja, wat ik eerder zei zoek ik een telefoon met een mooi scherm (en voorkeur voor plat), een goede camera (ik vind nog steeds mijn OP3 niet verkeerd zelfs) en een goede accuduur. Daarnaast gaat hij hopelijk weer enkele jaren mee. Qua prijs zat ik al rond de 400 euro te zoeken voor de Nord bekend werd.

[Voor 47% gewijzigd door Kyhfin op 27-07-2020 14:04]

CLB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:53:
Ik vind Twitter op 60Hz met welk toestel dan ook (ook met een Snapdagon 845-chip) ook niet lekker scrollen eerlijk gezegd. Tevens ligt het er ook weer aan hoe je scrollt. Doe je dat als een bezetene voor een testje om wat te laten zien of scroll je op een normale snelheid door je tijdslijn.
Zoals eerder heb ik soms wat issues met Tweakers.net, die gebruik ik op 'desktopstand' op m'n smartphones. Het in en uitzoomen (wat dan wel nodig is), werkt soms wat hakkerig, meer dan op de OnePlus 8 Pro. Of dat met de schermresolutie, ververssnelheid, cpu-power of een combi daarvan te maken heeft, geen idee.
CLB schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:34:
Ik heb 'm er net toevallig wel afgehaald, om het toestel even te gebruiken zonder plasticjes en screenprotectors. Ook om de smoothness van het scherm te ervaren. Ik merk hier en daar (vooral Tweakers) wat struggles met zoomen, die ik niet heb bij de OnePlus 8 Pro.

• Kyhfin
CLB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:03:
[...]
Zoals eerder heb ik soms wat issues met Tweakers.net, die gebruik ik op 'desktopstand' op m'n smartphones. Het in en uitzoomen (wat dan wel nodig is), werkt soms wat hakkerig, meer dan op de OnePlus 8 Pro. Of dat met de schermresolutie, ververssnelheid, cpu-power of een combi daarvan te maken heeft, geen idee.
Dat is wel vreemd toch, want klinkt niet heel heftig. Heb je het enkel in één browser getest?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kyhfin schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:06:
Dat is wel vreemd toch, want klinkt niet heel heftig. Heb je het enkel in één browser getest?
Mwah, dat is zo'n specifieke usercase, dat ik me daar niet zo druk over maak eerlijk gezegd.
Misschien is het scherm wel wat minder vettig door eerder gebruik ofzo, niks om je druk over te maken.

• Kyhfin
CLB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Mwah, dat is zo'n specifieke usercase, dat ik me daar niet zo druk over maak eerlijk gezegd.
Misschien is het scherm wel wat minder vettig door eerder gebruik ofzo, niks om je druk over te maken.
Haha oké ;)
[...]
Hierboven had je het over 'succes met lezen', daarmee verwachtte ik ook een review van jou, maar die volgt nog? :)
Kyhfin schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:13:
Hierboven had je het over 'succes met lezen'
Dit omdat nagenoeg de hele wereld op hetzelfde moment live gaat, dus er nogal wat te lezen is ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Durability test van JerryRigEverything is er eindelijk!

spoiler:
Tegenvallende "sterkte" van de telefoon.

[Voor 15% gewijzigd door AnonymousWP op 27-07-2020 14:30]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53

Laguna

Connaisseur

CLB schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:57:
[...]

Daarbij vind ik het ook maar vreemd dat elke Amerikaanse website een review-unit heeft gekregen, zeer vaag.
Naja niet zozeer websites maar high-profile YouTube accounts en dat is niet zo gek, zo bereik je internationaal gezien de meeste mensen. Dit hoort gewoon bij hun marketing strategie en die zit echt goed in elkaar bij deze Nord. Een mid-ranger met flagship marketing (maar het is inderdaad wel zuur voor alle Amerikanen die ook die kanalen volgen).

@CLB je bereikt ze wel, maar ze kunnen er alleen niks mee :)

[Voor 5% gewijzigd door Laguna op 27-07-2020 14:38]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Dat begrijp ik inderdaad, maar je Amerikaanse afzetmarkt ga je er vooralsnog niet mee bereiken.
EDIT: Ajaa 'bereiken' is niet de juiste woordkeuze inderdaad, you've got me.

[Voor 30% gewijzigd door CLB op 27-07-2020 14:44]

• Jordy8
AnonymousWP schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:23:
Durability test van JerryRigEverything is er eindelijk!

[YouTube: OnePlus Nord Durability Test! - Sacrifices were made...]

spoiler:
Tegenvallende "sterkte" van de telefoon.
Niet op gaan zitten dus als ie in de achterzak zit :P

[Voor 3% gewijzigd door Jordy8 op 27-07-2020 14:33]

• Pierre_nr1
  • Nu online
Jordy8 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Sterker nog, liever helemaal niet in een strakke achterzak doen.......

btw....doet wel pijn hoor om naar zo'n filmpje te kijken, zo zonde

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is het een optie dat 90Hz scherm, is er een instelling om voor 60 ofzo te kiezen en dat je batterij dan langer meegaat?

Acties:
  • +1Henk 'm!
hjs schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:44:
Is er een instelling om voor 60 ofzo te kiezen en dat je batterij dan langer meegaat?
Yes dat kan, uitvoerige batterijtests tussen 60Hz en 90Hz duren nemen alleen altijd veel tijd in beslag.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Pierre_nr1 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:40:
[...]

btw....doet wel pijn hoor om naar zo'n filmpje te kijken, zo zonde
De durability tests en teardowns van Zack zijn voor mij wel echt van grote waarde, dan weet je waar je tegenaan kan lopen en waar je rekening mee moet houden. Ook altijd interessant om te zien wat er qua onderdelen inzit en of er maatregelen zijn genomen om water buiten het toestel te houden.

De 7T kwam er ook niet ongeschonden uit, maar dat heeft me er niet van weerhouden 'm te kopen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• leon14
@CLB ik zag in de review van XDA dingen over dat notifcaties niet altijd binnen komen, heb jij hier last van gehad?

• Kyhfin
Jordy8 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Ik heb mijn telefoon nog nooit in een achterzak gedaan, dus dat probleem zal ik niet hebben. Zoals hij zelf zegt in de video zet hij er wel onrealistisch veel druk op die je bij normale omstandigen heden niet zien. Volgens mij is het wel een telefoon die sterk genoeg is voor mijn dagelijkse gebruik. Zelf vermoed ik dat als je hem in je achterzak doet en dan gaat zitten, hij ook niet direct kapot gaat. Jammer dat ze dat niet testen door 10x te gaan zitten op een harde stoel bijv. of hem te laten vallen van 1 meter hoogte voordat hij doet wat hij nu in de video doet. Dat zegt wat mij betreft nog meer.
leon14 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:49:
@CLB ik zag in de review van XDA dingen over dat notifcaties niet altijd binnen komen, heb jij hier last van gehad?
Dat is OxygenOS being OxygenOS. Zie ook hier: AnonymousWP in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie" en hier: https://dontkillmyapp.com/oneplus

[Voor 5% gewijzigd door AnonymousWP op 27-07-2020 14:54]

• leon14
Hmm dat is wel een nadeel, hopelijk zal het gefixt worden in Android 11 dan

• Pierre_nr1
  • Nu online
De XDA reviewer is niet bijster enthousiast over de Nord. Hij vindt het een goed toestel maar voor een te hoge prijs, over-hyped, redelijke camera's, daar kwam het op neer. Het bekijken/beluisteren wel waard, het is een mening en niet meer dan dat.

Ik kijk de kat nog maar even uit de boom en wacht op de 'echte' user-reviews. Geduld is een schone zaak.

• Jordy8
Kyhfin schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:53:
[...]

Ik heb mijn telefoon nog nooit in een achterzak gedaan, dus dat probleem zal ik niet hebben. Zoals hij zelf zegt in de video zet hij er wel onrealistisch veel druk op die je bij normale omstandigen heden niet zien. Volgens mij is het wel een telefoon die sterk genoeg is voor mijn dagelijkse gebruik. Zelf vermoed ik dat als je hem in je achterzak doet en dan gaat zitten, hij ook niet direct kapot gaat. Jammer dat ze dat niet testen door 10x te gaan zitten op een harde stoel bijv. of hem te laten vallen van 1 meter hoogte voordat hij doet wat hij nu in de video doet. Dat zegt wat mij betreft nog meer.
Precies. Maar wel goed om te weten dat het plastic frame een zwakte is als ik hem eenmaal heb. Niet dat een telefoon veel te lijden heeft bij mij, maar je weet maar nooit :)

• Pierre_nr1
  • Nu online
leon14 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Hmm dat is wel een nadeel, hopelijk zal het gefixt worden in Android 11 dan
Het heeft niets met Android te maken, zoals @AnonymousWP ook aangeeft. Het is een OxygenOS eigenschap. Deze beperkt de achtergrondtaken, de XDA reviewer merkte dat ook al op.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik snap dat hele overhyped commentaar niet. OnePlus heeft gewoon gebruik gemaakt van slimme marketing met minimale kosten, wat door iedere techsite gretig is opgepikt.

• asc366
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:48
acizane80 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 01:01:
Voor joneplus (de app, neem ik aan?) hoef je je telefoon niet te rooten toch? Anyhow, een vergelijkbare vraag had ik ook al gesteld; gezien de nord met de Google dialer komt en niet met die van OnePlus werkt dat allemaal net wat anders.
Ik denk dat de XDA review een van de completere is die er op dit moment te lezen is:

https://www.xda-developers.com/oneplus-nord-review/

@CLB in de Jerry Rig test brack het plastic frame en adviseert hij om een stevige case te gebruiken. Is de originele Sandstone case stevig?

• Kyhfin
asc366 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Voor joneplus (de app, neem ik aan?) hoef je je telefoon niet te rooten toch? Anyhow, een vergelijkbare vraag had ik ook al gesteld; gezien de nord met de Google dialer komt en niet met die van OnePlus werkt dat allemaal net wat anders.
https://forums.oneplus.co...-oxygenos-10-5-2.1258547/

Hier staat dat het gesupport wordt, maar afhangt van locale wetten?

• asc366
Kyhfin schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:49:
[...]

https://forums.oneplus.co...-oxygenos-10-5-2.1258547/

Hier staat dat het gesupport wordt, maar afhangt van locale wetten?
Ah tof. Ja, dat was altijd al zo. Met jOnePlus tools kun je t alsnog enforcen als t default niet aanstond.
swhnld schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:48:
Is de originele Sandstone case stevig?
Die is stevig ja, alhoewel ik persoonlijk liever de Nylon Bumpercase had gezien.
asc366 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:50:
Met jOnePlus tools kun je t alsnog enforcen als t default niet aanstond.
Daarvoor moet je wel permissies geven, waarvoor je ADB nodig hebt. Just a note.

• asc366
CLB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:00:

[...]

Daarvoor moet je wel permissies geven, waarvoor je ADB nodig hebt. Just a note.
Ja, da's correct. Maar, wel slechts éénmalig; na reboot herstelt de tool de settings met de eerder verkregen permissies. De vraag is dus of 't uberhaupt werkt op de google dialer aangezien de optie die onderwater wordt aangesproken een specifieke oneplus-optie is

code:
1
# adb shell settings put global op_voice_recording_supported_by_mcc 1
Hier staat ook:
1. Will there be monthly security updates on OnePlus Nord?

I think we get security updates every 3 months.
@CLB Klopt het, gaan ze naar elk kwartaal beveiligingsupdates?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Yes en ik maak hier geen gebruik van ADB, dus testen zal (tzt) iemand anders even moeten doen.
swhnld schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:05:
@CLB Klopt het, gaan ze naar elk kwartaal beveiligingsupdates?
Lijkt me sterk, maar zal dat checken.

EDIT: "Oftewel, krijgt de OnePlus Nord kwartaalupdates als het gaat om beveiliging ipv maandelijkse updates?" met antwoord; "Dat forumbericht komt niet van OnePlus. Antwoord op je vraag: nee." De wedervraag of dat dan inderdaad betekent dat er maandelijkse updates worden uitgerold staat nog uit.

[Voor 87% gewijzigd door CLB op 27-07-2020 20:16]

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:17
swhnld schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:48:
Ik denk dat de XDA review een van de completere is die er op dit moment te lezen is:

https://www.xda-developers.com/oneplus-nord-review/

@CLB in de Jerry Rig test brack het plastic frame en adviseert hij om een stevige case te gebruiken. Is de originele Sandstone case stevig?
Ik krijg wel een ander gevoel bij de geschreven review van XDA dan bij de video review. De geschreven review lijkt een stuk positiever.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• hjs
  • Niet online
Pixel 4a schijnt as maandag de 3de aangekondigd te worden.
Ben toch wel benieuwd naar een vergelijking, zeker als de 4a nog wat compacter en goedkoper is dan de Nord.
De review van WANT meld nog een issue met Bluetooth die regelmatig zou haperen:

https://www.want.nl/onepl...-5-redenen-niet-te-kopen/
Maar ook buiten applicaties ervaar ik hier en daar wat problemen. Denk bijvoorbeeld aan Bluetooth-verbindingen die ik verlies. Irritant wanneer je met je OnePlus Buds een podcast aan het luisteren bent.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@hjs compacter ja, goedkoper nee en in z'n geheel mindere hardware specs op de camera na (en eigenlijk zelfs dat niet, aangezien het puur de software van Google is waarmee ze zich onderscheiden van de concurrentie).

• asc366
hjs schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:59:
Pixel 4a schijnt as maandag de 3de aangekondigd te worden.
Ben toch wel benieuwd naar een vergelijking, zeker als de 4a nog wat compacter en goedkoper is dan de Nord.
Om eerlijk te zijn die ik persoonlijk de 4a geen deuk in de verkoopcijfers van de nord slaan. Ik denk dat ze echt de boot hebben gemist. Met een half jaar ofzo.

• Pierre_nr1
  • Nu online
swhnld schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:11:

[...]
Dat viel mij ook op, en tevens de slechte leesbaarheid buiten.

• Flipm0de
asc366 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:13:
[...]

Om eerlijk te zijn die ik persoonlijk de 4a geen deuk in de verkoopcijfers van de nord slaan. Ik denk dat ze echt de boot hebben gemist. Met een half jaar ofzo.
Als ik nu naar Nord kijjk, zou Ik eerder voor een 4a van plastic met een 60htz scherm en iets mindere processor gaan als ik daar een veel betere camera, maandelijkse google software, 3 jaar android updates en een compactere telefoon voor terugkrijg.

Maar blijft natuurlijk persoonlijk. En je moet m via belsimpel ofzo kopen of in duitsland ophalen.

• hjs
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:12:
@hjs compacter ja, goedkoper nee en in z'n geheel mindere hardware specs op de camera na (en eigenlijk zelfs dat niet, aangezien het puur de software van Google is waarmee ze zich onderscheiden van de concurrentie).
Er gaat een gerucht van 349,- en het is natuurlijk sowieso afwachten of hij officieel hier te koop zal zijn.
Tegen beter weten hoop ik een beetje dat al dat uitstellen een goede reden had :+

• enverlin
  • Niet online
Ik ben benieuwd of we op enig moment ook de gcam varianten kunnen gebruiken. Én of dat uiteraard nog enige verbetering met zich meebrengt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• asc366
enverlin schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:25:
Ik ben benieuwd of we op enig moment ook de gcam varianten kunnen gebruiken. Én of dat uiteraard nog enige verbetering met zich meebrengt.
Ja, dat zou voor mij wel meewegen. Gebruik 'm op de OP7 vrij vaak (zeker nu met Neowise, komeetje schieten met de astrofotografiemode is erg tof)

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-02 20:09
@CLB is de review embargo er nu af of niet? Ik zie hier en daar reviews, maar een paar reviewers die ik prettiger vind zijn nog niet met een officiele review gekomen.

Misschien door US tijdstip ¯\_(ツ)_/¯
Devindegroot schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:22:
@CLB is de review embargo er nu af of niet?
Yes, sinds 10.00 vanochtend Nederlandse tijd.
Betekent niet dat je moet publiceren natuurlijk, Tweakers doet dat bijvoorbeeld ook niet.

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-02 20:09
CLB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:27:
[...]

Yes, sinds 10.00 vanochtend Nederlandse tijd.
Betekent niet dat je moet publiceren natuurlijk, Tweakers doet dat bijvoorbeeld ook niet.
Denk dat de core reviewers met elkaar hebben afgestemd dat het redelijk geleidelijk gaat :)

• Kyhfin
Devindegroot schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:33:
[...]

Denk dat de core reviewers met elkaar hebben afgestemd dat het redelijk geleidelijk gaat :)
Dat lijkt me niet. Het leek wel of diegene die een unboxing video mochten doen niet direct met een review komen. Echter, daar heb ik ook al 2 uitzonderingen op gevonden. Ik vind het zelf nog wel hele wisselende reviews. Sommige heel positief over de main camera (voor de prijs) en anderen vrij negatief. Ook qua in de zon reviews over prima te zien en anderen weer vrij negatief. Maakt het niet makkelijk haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipm0de
Ik twijfel ook nog. Voor 100e meer heb je ook al een 7t met beter scherm, processor, dual speakers maar dan wel een jaar minder updates. Al lijkt ie me wel toekomstbestendiger met de snelle chip.

[Voor 17% gewijzigd door Flipm0de op 27-07-2020 20:58]

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• acizane80
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-02 23:46
swhnld schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:45:
[...]

Wat ik overal lees is dat ze de Google Dialer app gebruiken, en daar zit geen call recorder in....
Dus advies, wacht tot die breed beschikbaar is.
Dank u voor je reactie, dit is voor mij een grote nadeel. Nu ben ik bijna verplicht om een custom rom te draaien waar die functie op zit of via root sideloaden.
Beide mogelijkheden hebben niet mijn voorkeur.

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:09
Ik lees dat de batterij optimalisatie strak staat afgesteld. Is dat ook uit te zetten? Gebruik het ook niet met de nokia 8.1

Acties:
  • +2Henk 'm!
satshow schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:18:
Ik lees dat de batterij optimalisatie strak staat afgesteld. Is dat ook uit te zetten? Gebruik het ook niet met de nokia 8.1
Ja, zie hier: AnonymousWP in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe zit dat eigenlijk met warp-charge? Ik heb een Quickcharge 3.0 snellader thuis en in de auto, praat dat met de Oneplus om snel op te laden (al dan niet met 18W, de max van QC3.0?) of heb je daarvoor een speciale Oneplus autolader nodig?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Kyhfin schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:59:
[...]
Ik vind het zelf nog wel hele wisselende reviews. Sommige heel positief over de main camera (voor de prijs) en anderen vrij negatief. Ook qua in de zon reviews over prima te zien en anderen weer vrij negatief. Maakt het niet makkelijk haha.
Kijk eens bij diezelfde reviewers hoe ze de concurrentie beoordelen zoals de Xiaomi Mi 10 Lite (zelfde Soc, 50 Euro goedkoper), en hoe ze de main camera van de OnePlus 8 beoordelen. Dat geeft inzicht in hun gedachtengang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kyhfin
swhnld schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:41:
[...]

Kijk eens bij diezelfde reviewers hoe ze de concurrentie beoordelen zoals de Xiaomi Mi 10 Lite (zelfde Soc, 50 Euro goedkoper), en hoe ze de main camera van de OnePlus 8 beoordelen. Dat geeft inzicht in hun gedachtengang.
Dat kan ik wel eens gaan doen, je bedoelt dat sommige reviewers wellicht wat 'objectiever' zijn en het meer zien als een midrange en daar naar beoordelen terwijl anderen het wellicht vergelijken met een telefoon die ze dagelijks gebruiken wat waarschijnlijk een flagship is?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Is er eigenlijk een overzicht hoe het zit met 4g & 5g banden die onze Nederlandse providers gebruiken en welke de OPN ondersteunt? Dacht dat ik die laatst gevonden had in een plaatje, maar kan 't niet meer vinden en zie niks gepinned.

Gespot in de topicstart misschien?
Banden per provider heb ik zo snel even niet voorhanden, maar het www wel.

• Pierre_nr1
  • Nu online
@CLB Kan jij bevestigen dat de Nord HDR10+ ondersteund?

• Kyhfin
Bedankt voor het overzicht. Leuk om ook die foto's te zien van wired.com. Die vond ik best wel goed persoonlijk.

Ik zag overigens ook een review waarin de nightmode werd getest op ultrawide en op de main camera en bij de main is hij best goed vind ik zelf en bij de ander echt slecht. Ik heb bij sommige reviewers het idee dat ze hem enkel op de ultrawide getest hebben of dat ze nog op oude software zitten o.i.d. Zit best een verschil tussen kwaliteit van de foto's namelijk tussen de verschillende reviewers.
Pierre_nr1 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:51:
@CLB Kan jij bevestigen dat de Nord HDR10+ ondersteund?
leon14 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:40:
Het was voor mij vrij onduidelijk of dit toestel enige hdr ondersteuning had, ik heb even contact
gehad via de chat en ben erachter gekomen dat de Nord HDR10 en HDR10+ zal ondersteunen :)
Kyhfin schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:53:
of dat ze nog op oude software zitten o.i.d.
Wat kan natuurlijk, want er zijn al twee updates uitgebracht. Fijn natuurlijk, maar soms ook wat irritant.

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-03 01:02
Heeft iemand enig idee wat de 5 MP depth camera precies inhoudt? Is dit een time-of-flight (ToF) camera? In de marketing info staat dat het gebruikt kan worden voor achtergrondblur, maar kan dit ook ingezet worden voor AR?

Ik weet niet zo goed wat ik me erbij moet voorstellen, omdat overal 'depth camera' genoemd wordt maar ik weet niet of dit ToF betekent of dieptewaarneming via stereovisie. Ik gok het laatste dan, aangezien ze anders wel ToF ergens in de specs genoemd zouden hebben... Wel jammer want ik ging er aanvankelijk van uit dat het ToF zou zijn.
Geen ToF nee, dieptesensor voor bokehfoto's.
Die je ook kunt maken als je de sensor afdekt trouwens.

@CLB heb jij daar ook last van?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dat heb ik eerlijk gezegd niet getest qua thuiswerk, omdat ik dan bijna altijd verbonden ben met m'n laptop.
Heb vandaag ook wat calls, dus heb net een bluetooth-verbinding opgezet tussen de Buds en de Nord: testing!

• Kyhfin
CLB schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:09:
[...]

Dat heb ik eerlijk gezegd niet getest qua thuiswerk, omdat ik dan bijna altijd verbonden ben met m'n laptop.
Heb vandaag ook wat calls, dus heb net een bluetooth-verbinding opgezet tussen de Buds en de Nord: testing!
Mooi dat je dat test. Eén van mijn hoofdredenen dat ik de Nord heb besteld is ook de haperende bluetooth op mijn oude telefoon.

Wat me wel opvalt is dat 'Want' de enige is die het hier over heeft. Ik heb zelf nog geen andere review gehoord hierover en de meeste hebben een setje buds erbij gekregen. Kan zijn dat het niet getest is, kan zijn dat het niet hapert. Bovendien kan het ook weer waard zijn om het te testen met juist andere bluetooth apparaten. Dan is het wachten op user reviews denk ik.
Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee