• LordUnderpants
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09-2020
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:53:
Ben wel benieuwd naar de keus om geen USB-C te hanteren. Is dat nou echt heel veel duurder, of moeten ze misschien nog van oude voorraden af?
De telefoon heeft gewoon een USB-C poort. Anders is de warpcharge ook niet mogelijk. Ik vermoed dat jij hier doelt op de USB2.0 overdracht snelheid?

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
LordUnderpants schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:59:
[...]

De telefoon heeft gewoon een USB-C poort. Anders is de warpcharge ook niet mogelijk. Ik vermoed dat jij hier doelt op de USB2.0 overdracht snelheid?
Ik lees gewoon niet goed |:(

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik lees, 3 jaar beveiligingsupdates op de site van Oneplus, maar is dat niet een beetje weinig?

• asc366
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:48
*dubbel*

[Voor 96% gewijzigd door asc366 op 23-07-2020 15:07]

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-03 19:09
Ernemmer schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:03:
Ik lees, 3 jaar beveiligingsupdates op de site van Oneplus, maar is dat niet een beetje weinig?
Is standaard bij Android. 2 jaar systeem updates en 3 jaar beveiligings updates.

Apple doet het op dat vlak beter met 5 (+) jaar

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Knamix schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Is standaard bij Android. 2 jaar systeem updates en 3 jaar beveiligings updates.

Updates en nog iets om privacy geven zouden voor mij de belangrijkste redenen zijn om ooit misschien naar een iPhone over te stappen. Vooral de prijs houdt me dan weer tegen :+
Ernemmer schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:03:
Dat moet een ieder voor zich bepalen, maar dat een fabrikant dat nu al aangeeft, siert OnePlus juist vind ik.
Veel fabrikanten zijn daarin zeker niet beter of zijn zeer onduidelijk over hun updatebeleid. Daarvoor kudo's.
Is standaard bij Android. 2 jaar systeem updates en 3 jaar beveiligingsupdates.
Genoeg fabrikanten die dit echt niet als standaard hanteren, helemaal niet in de lagere prijsklassen.

[Voor 26% gewijzigd door CLB op 23-07-2020 15:16]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:47
Laguna schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Over plastic gesproken, het frame is van plastic ipv aluminium zoals bij de andere OnePlus modellen (de knoppen van de Nord zijn overigens wel van metaal). Je zou verwachten dat de Nord daardoor lichter zou zijn dan 184 gram (aangezien bijv de OnePlus 8 180 gram weegt en die heeft ook nog een grotere accu).
CLB schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:16:
[...]

EDIT: Hmmm SuperSaf, dat is vrij apart. Voelt en ziet eruit als metaal, ik ga nog even op onderzoek.
EDIT II: Cool, even gecheckt bij OnePlus NL en inderdaad. Ik heb het niet eens door gehad, grappig.
Wacht, een plastic frame? Dat vind ik wel even een dingetje eerlijk gezegd.

• asc366
Lincor schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:26:
[...]

[...]

Wacht, een plastic frame? Dat vind ik wel even een dingetje eerlijk gezegd.
Waarom dan?
Also, een level gorillaglass lager dan de rest (5 ipv6 )

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:17
[...]

Is per fabrikant verschillend. Samsung tikt soms de 4 jaar aan in de praktijk. Galaxy S7 kreeg nog een update na vier jaar, en mijn Galaxy S8 krijgt nog steeds updates na meer dan 3 jaar.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 10:39
asc366 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:27:
[...]

Waarom dan?
Wat is dan de rest? Ik heb in de prijsklasse van de Oneplus Nord lopen zoeken naar een mobiel, maar dat niet gezien en ook de Oneplus 8 en 8 Pro hebben volgens mij nog Gorilla Glass 5.

• asc366
Kyhfin schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:33:
[...]

Wat is dan de rest? Ik heb in de prijsklasse van de Oneplus Nord lopen zoeken naar een mobiel, maar dat niet gezien en ook de Oneplus 8 en 8 Pro hebben volgens mij nog Gorilla Glass 5.
Ah check. De Op7 heeft wel 6 maar wellicht doet 't 'r dan stiekem toch niet zoveel toe :)

• Lincor
[...]

Waarom dan?
Als mechanisch constructeur die regelmatig constructies op sterkte door rekent vind ik dat een aparte keuze. Nu zeg ik niet dat het pertinent een onjuiste keuze is, het is mogelijk nog steeds sterk genoeg. (Genoeg voorbeelden van metalen constructies die niet sterk genoeg zijn :X .)

Het is op het eerste gezicht een aparte keuze, dus ben hier wel benieuwd naar de onderbouwing.

Overigens al eerder een telefoon met gorilla glass 5 gehad, en zonder screen protector ruim 2 jaar overleefd zonder (storende) krassen, dus dat geloof ik wel.

• Kyhfin
asc366 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Ah check. De Op7 heeft wel 6 maar wellicht doet 't 'r dan stiekem toch niet zoveel toe :)
Ah kijk, ik had nog wel de 7T opgezocht en had ook Gorilla 5. Misschien inderdaad niet of dat het prijsverschil zo groot is dat het het niet waard is, maar dat lijkt me dan weer een kleinere eis bij de OP8 Pro.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[...]

Waarom dan?
Bendgate anyone?
Lincor schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Als mechanisch constructeur die regelmatig constructies op sterkte door rekent vind ik dat een aparte keuze. Nu zeg ik niet dat het pertinent een onjuiste keuze is, het is mogelijk nog steeds sterk genoeg. (Genoeg voorbeelden van metalen constructies die niet sterk genoeg zijn :X .)

Het is op het eerste gezicht een aparte keuze, dus ben hier wel benieuwd naar de onderbouwing.

Overigens al eerder een telefoon met gorilla glass 5 gehad, en zonder screen protector ruim 2 jaar overleefd zonder (storende) krassen, dus dat geloof ik wel.
Met een plastic frame zou je verwachten dat ie het niet gaat overleven als je een keer vergeet dat ie in je achterzak zit en je ermee gaat zitten. Ik wacht wel ff op het oordeel van JerryRigEverything als de telefoon zijn bend & torture test tenminste overleefd. Plastic frame is over het algemeen, sinds Bendgate, een nogo.

• asc366
regmaster schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:42:
[...]

Bendgate anyone?
[...]

Met een plastic frame zou je verwachten dat ie het niet gaat overleven als je een keer vergeet dat ie in je achterzak zit en je ermee gaat zitten. Ik wacht wel ff op het oordeel van JerryRigEverything als de telefoon zijn bend & torture test tenminste overleefd. Plastic frame is over het algemeen, sinds Bendgate, een nogo.
Check :) Ja, ben ook benieuwd naar Jerry.

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-03 11:47
In deze "gelekte" review, hebben ze het over een aluminium frame. We gaan het zien :)

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

Jammie

Da's pas lekker!

Bedankt voor jouw reactie. Maar het beantwoordt niet helemaal mijn vraag. Het gaat mij vooral om de vraag of je voor een soepele 90 Hz beleving aan 8 Gb genoeg hebt, of dat je hiervoor beter 12 Gb kunt hebben. Dus wat heeft een 90 Hz scherm nodig: 8 of 12 Gb?

• Lincor
Bobbika schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:48:
In deze "gelekte" review, hebben ze het over een aluminium frame. We gaan het zien :)
Mmja, ze hebben het over 'glass and metal design'. Voeg een paar metalen knoppen toe en je voldoet al aan een metalen design. Zou het dus met een korreltje zout nemen, zeker gezien @CLB het bevestigd heeft gekregen vanuit OnePlus NL dat het een plastic frame betreft (correct me if I'm wrong).
Jammie schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:02:
Dus wat heeft een 90 Hz scherm nodig: 8 of 12GB?
Dat maakt daadwerkelijk waar niks uit :)
Lincor schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:07:
zeker gezien @CLB het bevestigd heeft gekregen vanuit OnePlus NL dat het een plastic frame betreft
Yes :) Alle knopjes zijn van metaal, voor- en achterkant Gorilla Glass 5, rand/frame van plastic.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Knamix
[...]

Bedankt voor jouw reactie. Maar het beantwoordt niet helemaal mijn vraag. Het gaat mij vooral om de vraag of je voor een soepele 90 Hz beleving aan 8 Gb genoeg hebt, of dat je hiervoor beter 12 Gb kunt hebben. Dus wat heeft een 90 Hz scherm nodig: 8 of 12 Gb?
Heb nu een Pixel 4XL met 6gb RAM en 90hz. Hiervoor een Oneplus 8 met 8gb RAM.

8GB is ruim voldoende :)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Ik heb niet echt verstand van de hardware bij telefoon maar het aantal Gb geheugen lijkt mij niet van invloed op de refreshrate van het scherm.

• Lincor
Bendgate was overigens de iPhone 6 en had een aluminium frame.
Nogmaals, zeg niet dat plastic pertinent verkeerd is. Ben alleen wel benieuwd naar de keuze hier achter. Het lijkt namelijk ook overal niet vernoemd te worden, maar tegelijkertijd wordt er wel over 'glass and metal design' gesproken.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:24
En uitverkocht, ook preorder code niet meer te gebruiken, wat een kneuzen

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
OnePlus heeft z'n eerste (eigenlijk tweede. Eerste update kwam op day of launch) update aangekondigd: OxygenOS 10.5.2 for the OnePlus Nord.

Zit overigens een foutje in: er komt helemaal geen North-America variant (iig nu niet). We zijn overigens bezig met het inbouwen van ondersteuning voor de Nord (EU) in de Oxygen Updater app (later meer informatie in een apart topic hierover). India wordt al ondersteund.
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of the first OxygenOS update for the OnePlus Nord:

IN: 10.5.2.AC01DA
NA: 10.5.2.AC01AA
EU: 10.5.2.AC01BA​

Changelog
System
  • Newly adapted OnePlus Buds firmware, easier to take advantage of wireless connection
  • Newly adapted Dailyhunt with 90Hz refresh rate (IN only)
  • Optimized the process of starting camera with gestures
  • Optimized video calling performance
  • Improved system stability and fixed general issues
  • Updated Android security patch to 2020.07
Camera
  • Optimized power efficiency for front camera video shooting at 4K 60fps
  • Improved camera experience and system stability

[Voor 6% gewijzigd door AnonymousWP op 23-07-2020 17:22]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-03 17:41
Hier kun je een review lezen die te vroeg is geplaatst maar al verwijderd is: https://webcache.googleus...&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=uk
Alle Oxygen Updater-gerelateerde vragen mogen vanaf nu hier gesteld worden: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie.

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:09
Hoe bevalt het eigenlijk een filmpje kijken met die 2 camera's?
Stoort dat niet?
Mij persoonlijk niet meer dan bij een OnePlus 8 Pro, Huawei P40 Pro of ander toestel met gaatje in het scherm. Wat wel een klein irritatiepuntje is bij OnePlus, is dat Netflix niet volledig getoond kan worden. Daardoor houd je een stukje zwarte rand over aan de bovenkant (of dus zijkant als je je toestel kantelt), net als bij de 8-serie.

EDIT: Ik kom morgen(avond) terug op eerder gestelde vragen (van gisteren), het is even druk hier.

[Voor 13% gewijzigd door CLB op 23-07-2020 20:00]

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-02 20:09
Mensen ervaring met de switch van front firing stereo speakers terug naar single? Ik vind de Nord een interessante vervanger voor mijn Pixel 2 XL, maar ik vind een enkele bottom speaker stiekem zo ontzettend triest idee haha

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:36
Even een tip: ik heb via de website van Oneplus alvast wat accessoires besteld en heb gekozen voor 'normale levering', wat dan uiterlijk 7 augustus zou zijn. Ik kon ook kiezen voor 'expres levering' en dat zou dan uiterlijk 4 augustus zijn. Normale levering kost €10 en expres kost €20.

Heb zojuist de levering al binnen gekregen, wat dus concreet betekent dat het slechts 3 dagen heeft geduurd. Expres levering zou in dit geval dus echt weggegooid geld zijn geweest.

Geen idee of dit enkel voor accessoires geldt of ook voor telefoons, maar het kan je wel weer een tientje schelen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Devindegroot schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:27:
Mensen ervaring met de switch van front firing stereo speakers terug naar single?
Hier van een OnePlus 8 Pro naar (tijdelijk) een Nord en ja dat merk je uiteraard qua geluid. Niet dat ik zoveel muziek luister via de speakers, maar ook tijdens een potje The Gardens Between of Call of Duty: Mobile. Dat terzijde gebruik ik een telefoonspeaker / telefoonspeakers niet heel erg veel, dat ik het er echt om zou laten.

• Lincor
@CLB Hoe groot is het prestatie verschil tussen de 8 Pro en de Nord wat betreft gamen? Is er (groot) verschil in beeldkwaliteit om nog soepel te kunnen gamen? En hoe houdt de batterij zich in die omstandigheden?

• Knamix
Is er al iets bekend over de accuduur in vergelijking met de Oneplus 8/8 pro?

Heb nu de Pixel 4XL, maar ik wil overstappen naar de Nord.

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-02 20:09
Knamix schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:47:

Heb nu de Pixel 4XL, maar ik wil overstappen naar de Nord.
Dan ben ik weer benieuwd waarom je van een Pixel 4 XL af zou willen haha. Ja 5G kan ik me als enige voorstellen

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:47
Hm ik ben van een OnePlus 3t naar een Huawei mate 20 gegaan maar heb wellicht freudiaanse mijn telefoon laten vallen in de periode dat de Nord werd gepresenteerd. Weet iemand of heeft iemand bronnen hoe het zit met de privacy van OnePlus? De berichten rondom Huawei zijn voor mij genoeg aanleiding om niet opnieuw daarvoor te kiezen dus ben een beetje zoekende hoe dat bij OnePlus zit.

Meh

Lincor schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:33:
@CLB Hoe groot is het prestatie verschil tussen de 8 Pro en de Nord wat betreft gamen? Is er (groot) verschil in beeldkwaliteit om nog soepel te kunnen gamen? En hoe houdt de batterij zich in die omstandigheden?
Knamix schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:47:
Voor nu is dat iets te specifiek om nu te beantwoorden, omdat echte insights nog niet gepubliceerd mogen worden. Een potje Asphalt 9, CoD: Mobile of The Gardens Between speelt wat mij betreft gewoon fijn op de Nord. Daarbij ligt het natuurlijk ook aan de optimalisatie van de game en of deze op 60Hz / 90Hz of (in het geval van de 8 Pro) op 120Hz gespeeld kan worden. Het scheelt hier en daar wat, maar je kunt bij bijvoorbeeld Call of Duty ook nog spelen met de grafische settings, waardoor het spelen zelf weer ietsjes soepeler wordt.

• Knamix
CLB schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:23:
[...]

[...]

Voor nu is dat iets te specifiek om nu te beantwoorden, omdat echte insights nog niet gepubliceerd mogen worden. Een potje Asphalt 9, CoD: Mobile of The Gardens Between speelt wat mij betreft gewoon fijn op de Nord. Daarbij ligt het natuurlijk ook aan de optimalisatie van de game en of deze op 60Hz / 90Hz of (in het geval van de 8 Pro) op 120Hz gespeeld kan worden. Het scheelt hier en daar wat, maar je kunt bij bijvoorbeeld Call of Duty ook nog spelen met de grafische settings, waardoor het spelen zelf weer ietsjes soepeler wordt.
Bedankt!

Zelf speel ik weinig tot geen games en zit ik meer op Social media (Reddit, YouTube, Instagram). Met de Oneplus 8 haalde ik toch zo'n 8-9 uur

Ben benieuwd of de Nord dat kan evenaren of dat er een flink verschil is :)

• Knamix
Devindegroot schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:15:
[...]

Dan ben ik weer benieuwd waarom je van een Pixel 4 XL af zou willen haha. Ja 5G kan ik me als enige voorstellen
Voornamelijk de Oneplus ecosysteem. Ik vind de pixel een leuke telefoon, maar is voor mij net iets te groot (heeft volgens mij ook een 6,4 inch scherm, maar met een grote bezel aan de bovenkant).

Ook vind ik de accu voor mijn gebruik dramatisch.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:58

Oekol

waka waka hey hey

headphoneguy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:06:
Hier kun je een review lezen die te vroeg is geplaatst maar al verwijderd is: https://webcache.googleus...&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=uk
Deze valt me op: Display could be brighter

Dan ben ik benieuwd wat het vertrekpunt was. Even hoge helderheid als welke andere OP? @CLB wat vind jij van de helderheid?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Lincor
@CLB Bedankt voor je antwoord. Kan je dan wel vertellen of jouw ervaring op de Nord met 8GB of 12GB geheugen is?

• Kyhfin
Oekol schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Deze valt me op: Display could be brighter

Dan ben ik benieuwd wat het vertrekpunt was. Even hoge helderheid als welke andere OP? @CLB wat vind jij van de helderheid?
Ja, dat viel mij ook op inderdaad, maar heb ook het gevoel dat er wel heel veel vergeleken wordt met de flagships en weet niet of dat wel helemaal terecht is. Ik las namelijk iets over 700 nits op high brightness. Ik weet niet of dat veel zegt? Het is meer dan mijn oneplus 3 en daar heb ik nooit problemen mee gehad.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Kyhfin schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Ja, dat viel mij ook op inderdaad, maar heb ook het gevoel dat er wel heel veel vergeleken wordt met de flagships en weet niet of dat wel helemaal terecht is. Ik las namelijk iets over 700 nits op high brightness. Ik weet niet of dat veel zegt? Het is meer dan mijn oneplus 3 en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Helemaal eens met je. Ik wil dat het een stap vooruit is, maar wij vervangen de 3 en 3t dus dat moet vooruit zijn. Als ik deze Infogrpahic moet gelopen wel. De OP8 heeft 1300 nits , dus dat verschil is wel enorm?!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Kyhfin
Oekol schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:35:
[...]

Helemaal eens met je. Ik wil dat het een stap vooruit is, maar wij vervangen de 3 en 3t dus dat moet vooruit zijn. Als ik deze Infogrpahic moet gelopen wel. De OP8 heeft 1300 nits , dus dat verschil is wel enorm?!

[Afbeelding]
Exact! Ik heb sowieso mijn telefoon helemaal niet op zulke hoge brightness staan.
Dat is wel hoog ja. Ik las dat de oneplus nord ook wel 1000 kon halen, maar bij hdr content. Wellicht de reviews afwachten.

Acties:
  • +2Henk 'm!
asc366 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:22:
Eén van de zaken die ik wel eens gebruikte was callrecording,
dat zat default in de apk van OxygenOS en kon je vrij eenvoudig aanvinken.
Heb hier nog even naar gekeken, ook op geGoogled en dat gecheckt, maar ik kan het niet vinden op de Nord...
CLB schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:10:
Alle knopjes zijn van metaal, voor- en achterkant Gorilla Glass 5, rand/frame van plastic.
Heb nog even wat kracht gezet op het toestel, proberen te torderen, maar het voelt gewoon allemaal erg goed aan. Nee ik ben geen JerryRig, dus ga niet zo testen als hij, maar plastic frame = negatief, wat mij betreft niet.
AnonymousWP schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:17:
OnePlus heeft z'n eerste (eigenlijk tweede. Eerste update kwam op day of launch) update aangekondigd.
Is hier inmiddels ook geïnstalleerd.
satshow schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:52:
Hoe bevalt het eigenlijk een filmpje kijken met die 2 camera's?
Stoort dat niet?
Nog wat afbeeldingen van afbeeldingen, YouTube en Netflix:

Oekol schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:08:
@CLB wat vind jij van de helderheid?
De helderheid is prima en goed, ik moet nog wat naar buiten qua testen qua zonlicht enzo.
Dat terzijde, de maximale helderheid van m'n OnePlus 8 Pro is zeker een stukje hoger, dat is wel te zien.
Lincor schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:11:
Kan je dan wel vertellen of jouw ervaring op de Nord met 8GB of 12GB geheugen is?

Leuk feitje is trouwens dat de OnePlus Nord icm Vodafone al wel een 5G-logootje laat zien.
Dit dus --> nieuws: Diverse telefoons tonen 5g-icoon bij 4g-verbinding in Nederland - update

[Voor 3% gewijzigd door CLB op 24-07-2020 19:28]

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Dit gaat zeer hoogstwaarschijnlijk de vervanger van mijn Galaxy Note 8 worden!
Vraagje, kan je met Oxygen wel de normale bank-apps (Knab, Rabo, ING, N26 etc) draaien, of geeft dat problemen met beveiliging omdat het niet stock-android is?
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1Henk 'm!
99,0% van de Androidtoestellen draait niet op stock Android, daar werken die apps ook, dus ook op de Nord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02:38
LeonJ69 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:15:
Vraagje, kan je met Oxygen wel de normale bank-apps (Knab, Rabo, ING, N26 etc) draaien, of geeft dat problemen met beveiliging omdat het niet stock-android is?
Iemand ervaring mee?
Jouw Galaxy heeft ook geen "stock" android
Zit gewoon een skin op de stock android en extra functionaliteit, de Nord heeft dat zelfs minder dan Samsung. Dus deze Nord kan dat ook gewoon

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Mooi toestel voor deze prijs. Erg jammer dat Netflix niet de 2 camera's overlapt, Youtube doet dat blijkbaar wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:31:
Erg jammer dat Netflix niet de 2 camera's overlapt, Youtube doet dat blijkbaar wel.
Is iets van OnePlus, bij de 8-serie en de frontcam is dat ook zo, helaas.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53

Laguna

Connaisseur

LeonJ69 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:15:
Iemand ervaring mee?
Ben je niet in de war met custom ROMs? Anders vind ik het echt een hele rare vraag. Alleen Pixel en Android One toestellen beschikken over stock-Android.

[Voor 7% gewijzigd door Laguna op 24-07-2020 19:54]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

CLB schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:45:
[...]

Is iets van OnePlus, bij de 8-serie en de frontcam is dat ook zo, helaas.
Maar dat wordt dan weer overruled door YT? Aangezien die wel mooi fullscreen is?

@clbr49 hoe is de standaard screenprotector eigenlijk? Direct er af halen en andere er op doen of kan 't er mee door?

• Pierre_nr1
  • Nu online
Oekol schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:20:
[...]

Maar dat wordt dan weer overruled door YT? Aangezien die wel mooi fullscreen is?

@clbr49 hoe is de standaard screenprotector eigenlijk? Direct er af halen en andere er op doen of kan 't er mee door?
''Iets van OnePlus......'' Ik begrijp dat ook niet helemaal. @CLB Kan je dat 'iets' toelichten?
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:52:
[...]

''Iets van OnePlus......'' Ik begrijp dat ook niet helemaal. @CLB Kan je dat 'iets' toelichten?
Daar bedoelt hij denk ik mee dat dat het gedrag is van OxygenOS. Dat is iets wat ze expliciet moeten aanpassen en optimaliseren, zodat het er mee overweg kan.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Ben je niet in de war met custom ROMs? Anders vind ik het echt een hele rare vraag. Alleen Pixel en Android One toestellen beschikken over stock-Android.
Volgens mij ben je bij de pixel 4 aangewezen op een pincode voor je bankzaken en kan je de face unlock functionaliteit hier niet voor gebruiken. Dit i.t.t. Apple waar dit wel werkt. Misschien is hij hiermee in de war?

• Pierre_nr1
  • Nu online
AnonymousWP schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Daar bedoelt hij denk ik mee dat dat het gedrag is van OxygenOS. Dat is iets wat ze expliciet moeten aanpassen en optimaliseren, zodat het er mee overweg kan.
Waarom kan Youtube dan wel full screen en Netflix niet?
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:03:
[...]

Waarom kan Youtube dan wel full screen en Netflix niet?
Waarschijnlijk omdat ze dit dan moeten "whitelisten" of andere aanpassingen moeten doen.

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Laguna schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Ik druk me denk ik verkeerd uit. Mijn Samsung heeft 'gewoon' Android. Bij OnePlus heeft iedereen het over Oxygen ipv Android.
Tot zo'n 5 jaar terug zette ik zelf custom ROMs op mijn toestellen, daarna nooit meer gedaan eigenlijk. Vanwege de term Oxygen ipv bijv. Android 10 klonk dat voor mij als soort van 'legale' custom rom.
Aangezien veel bank apps niet met custom ROMs werken begon ik te twijfelen.
Iets met klok en klepel denk ik...

Acties:
  • +2Henk 'm!
LeonJ69 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:20:
[...]

Ik druk me denk ik verkeerd uit. Mijn Samsung heeft 'gewoon' Android. Bij OnePlus heeft iedereen het over Oxygen ipv Android.
Tot zo'n 5 jaar terug zette ik zelf custom ROMs op mijn toestellen, daarna nooit meer gedaan eigenlijk. Vanwege de term Oxygen ipv bijv. Android 10 klonk dat voor mij als soort van 'legale' custom rom.
Aangezien veel bank apps niet met custom ROMs werken begon ik te twijfelen.
Iets met klok en klepel denk ik...
OxygenOS is gewoon de schil van OnePlus om Android heen. Net zoals dat Samsung OneUI heeft.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Oekol schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:20:
Dat verschilt dus gewoonweg per app. Netflix kan niet fullscreen op OnePlus 8-serie / Nord, YouTube wel.
@CLB hoe is de standaard screenprotector eigenlijk?
Direct er af halen en andere er op doen of kan 't er mee door?
Nee, lekker laten zitten! Zit perfect geplakt en is van stug plastic. Ik heb 'm er net toevallig wel afgehaald, om het toestel even te gebruiken zonder plasticjes en screenprotectors. Ook om de smoothness van het scherm te ervaren. Ik merk hier en daar (vooral Tweakers) wat struggles met zoomen, die ik niet heb bij de OnePlus 8 Pro.
AnonymousWP schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:54:
Daar bedoelt hij denk ik mee dat dat het gedrag is van OxygenOS.
Dat is iets wat ze expliciet moeten aanpassen en optimaliseren, zodat het er mee overweg kan.
Dit ja :) Ik moet echt graven bij welke telefoons die ik getest heb met punchhole of dubbele punchole
Netflix dit ook zo had. Volgens mij geen een. Ik zal straks nog even dubbelchecken met een Huawei P40 Pro.

• Pierre_nr1
  • Nu online
CLB schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:34:
[...]

.......Ik zal straks nog even dubbelchecken met een Huawei P40 Pro.
Graag! Ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@LeonJ69 dat heeft te maken met het feit dat OxygenOS zodanig door de community omarmt is dat men hier eerder over de volgende OxygenOS versie spreekt dan over de volgende Android versie (waar overigens maar 1 update per jaar van wordt uitgebracht, in tegenstelling tot meerdere updates per jaar van OxygenOS). Bij Samsung heette de software tot 2016 TouchWiz (wat bovendien geen beste reputatie had), daarna werd het Experience en nu dus sinds vorig jaar OneUI.

Voor de volledigheid kan je nog dit artikel lezen:
https://www.androidplanet.nl/tips/android-interface-gids/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Oekol schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:35:
[...]

Ik ga mijn 5T vervangen door de Nord en vond het bericht over de brightness ook verontrustend. De max brightness van mijn 5T ligt echter rond de 500 als ik dit artikel tenminste goed interpreteer, en die brightness is gewoon prima.

De brightness van jouw 3(T) is waarschijnlijk minder dan die van de 5T. Dus 700 nits op high brightness voor de Nord (zie post hierboven) zou nog beter moeten zijn. Dan valt hij in de categorie Excellent volgens deze tabel. Ik heb dus zo'n idee dat eigenaren van een oudere 3T/5T er sowieso dik op vooruit gaan qua brightness, maar niet zoveel als de 8 of 8 pro. Maar voor mij is 700 al een goede vooruitgang op de 500 die ik met de 5T ben gewend.

[Voor 3% gewijzigd door Jammie op 25-07-2020 00:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik kijk blijkbaar te weinig Netflix op smartphones, bij de P40 Pro hetzelfde euvel, alhoewel Netflix daar niet even makkelijk uit de Play Store te downloaden is natuurlijk. Ook nog even een Motorola One Vision gepakt, eveneens met punch hole, ook niet fullscreen. Nu meen ik me te herinneren dat bij de S20 die ik getest heb ik geen issues had, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Via Google zag ik wel veel S10-issues.
Jammie schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:52:
Ik heb dus zo'n idee dat eigenaren van een oudere 3T/5T er sowieso dik op vooruit gaan qua brightness
Dat sowieso ja :)

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Fijn om dat bevestigd te krijgen. :)

• Kyhfin
Jammie schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 01:01:
[...]

Fijn om dat bevestigd te krijgen. :)
Inderdaad. Ik twijfelde vandaag wel een beetje of ik niet te snel was met mijn bestelling voor de reviews, maar volgens mij ga ik er gewoon flink op vooruit. Ik ben benieuwd wat er qua accu, camera en plastic-zijkanten uit de review komt. En wellicht nog het scherm.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Een OnePlus Nord owned jouw OnePlus 3 op elk van die genoemde punten, geen twijfel.

• Kyhfin
CLB schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 01:10:
Een OnePlus Nord owned jouw OnePlus 3 op elk van die genoemde punten, geen twijfel.
Haha daar twijfelde ik ook niet over, maar het wordt dezelfde investering als toen ik 4 jaar geleden de oneplus 3 kocht en benieuwd of deze wellicht ook zo lang kan meegaan.

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:30
CLB schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:34:
[...]

Dat verschilt dus gewoonweg per app. Netflix kan niet fullscreen op OnePlus 8-serie / Nord, YouTube wel.

[...]

Nee, lekker laten zitten! Zit perfect geplakt en is van stug plastic. Ik heb 'm er net toevallig wel afgehaald, om het toestel even te gebruiken zonder plasticjes en screenprotectors. Ook om de smoothness van het scherm te ervaren. Ik merk hier en daar (vooral Tweakers) wat struggles met zoomen, die ik niet heb bij de OnePlus 8 Pro.

[...]

Dit ja :) Ik moet echt graven bij welke telefoons die ik getest heb met punchhole of dubbele punchole
Netflix dit ook zo had. Volgens mij geen een. Ik zal straks nog even dubbelchecken met een Huawei P40 Pro.
De Xiaomi Redmi Note 9 pro heeft dit ook.

10% korting op de nieuwe Monsgeek M1 of M2? Gebruik code CLICKSMASHSTUFF op Akkogear.de

Hmm toch overkoepelend Netflixdingetje dan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik was eigenlijk aan het wachten op de Pixel 4a want ik wil eigenlijk geen telefoon die groter is dan mijn huidige G5plus. Heb zo'n vermoeden dat ik dat wachten niet lang meer ga volhouden als dit toestel er is :+

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

CLB schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 02:23:
Zou je dus zeggen dat Netflix haar sh*t niet op orde heeft. In dat geval ben ik er wel van overtuigd dat het ooit opgelost wordt eigenlijk. Ah Well, ik kijkveel YouTube en weinig Netflix op mobiel :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik snap die drang voor full screen niet. Je mist dan sowieso beeld en je hebt de selfie camera('s) in beeld.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:25:
Ik snap die drang voor full screen niet. Je mist dan sowieso beeld en je hebt de selfie camera('s) in beeld.
Mee eens, juist vanwege het 20:9 scherm vind ik het prima als de band met camera's zwart blijft, volledig beeldvullend zal het toch zelden zijn.

Ik heb hem trouwens gepreorderd in 12GB/256GB uitvoering. Ik hoop dat hij net zo lang mee gaat als mijn Moto Z Play :)

[Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 25-07-2020 10:32]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Pierre_nr1
  • Nu online
Ik had al zo'n vermoeden dat het niets met OxygenOS te maken had. Bedankt voor het testen!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-03 15:00
Kwam deze telefoon ook tegen toen ik op T-Mobile zat te kijken. Ik kan ook weer verlengen en normaal gesproken zou ik weer een topmodel nemen. Ik heb bijna altijd een Samsung gehad en zou dan nu een S20 Ultra nemen, maar die prijzen worden steeds duurder man. Zou ik die nemen met hetzelfde abbo wat ik nu heb dan betaal ik gewoon 72 euro per maand. Dat word me echt te gek en daarbij vraag ik mezelf ook steeds af of ik nog wel zo'n dure telefoon nodig heb. Zoveel boeiends en zeker geen zware dingen doe ik geeneens meer op een telefoon. Denk dat ik beter gewoon weer een midrange telefoon kan nemen en deze ziet er best top uit.

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-03 20:46
Vraagje, is dit niet gewoon een Realme X50 5G met een andere SOC en 1 speaker minder?

Edit: natuurlijk maakt een andere SOC het een ander toestel :P maar ik vind ze opvallend veel op elkaar lijken terwijl OnePlus van alles claimt over het design proces.. Gewoon marketing?

[Voor 52% gewijzigd door TTMJ! op 25-07-2020 17:08]

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kyhfin
TTMJ! schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:05:
Vraagje, is dit niet gewoon een Realme X50 5G met een andere SOC en 1 speaker minder?

Edit: natuurlijk maakt een andere SOC het een ander toestel :P maar ik vind ze opvallend veel op elkaar lijken terwijl OnePlus van alles claimt over het design proces.. Gewoon marketing?
https://www.google.com/am...lme_x50_5g-ampp-10319.php
Daar kan je wel meer specs makkelijk vergelijken. Deze x50 heeft o.a. LCD, heeft geen IOS bij de camera, en volgens mij ook geen HDR10 ondersteuning.

Ik zie juist dezelfde SOC of kijk ik verkeerd?

[Voor 3% gewijzigd door Kyhfin op 25-07-2020 17:19]

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-03 17:41
Nou weet ik niets van Oneplus apps en ingebakken tools, maar weet iemand wat er verschilt met andere Oneplus modellen?

Bijvoorbeeld: de Nord gebruikt Google phone app en mist daardoor call recording tool van Oneplus.

Zijn er nog andere dingen die anders zijn op de Nord? Hoeft niet per sé te maken hebben met de Google apps.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:17

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Volgens mij niet?

Net even gekeken op m'n Poco F2. Kan daar net zoals bij Youtube even zoomen en dan is het beeldvullend. Raar, want voor alle andere zaken vond ik Oxygen beter dan MIUI.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Hoe zit het met VoLTE en VoWifi op de Nord? Werkt dat gewoon? Zag een artikel dat in de VS bij AT&T en T-Mobile dat volgend jaar VoLTE de enige ondersteunde techniek is voor bellen.
https://www.xda-developer...phone-calls-shut-down-3g/

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:24
swhnld schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:56:
Hoe zit het met VoLTE en VoWifi op de Nord? Werkt dat gewoon? Zag een artikel dat in de VS bij AT&T en T-Mobile dat volgend jaar VoLTE de enige ondersteunde techniek is voor bellen.
https://www.xda-developer...phone-calls-shut-down-3g/
VoLTE is een 5G standaard dus dat zal best werken (is een soort SIP on steroids), aan de andere kant is er ook gewoon een fallback naar 1/2G geregeld binnen de standaard. Alleen als een provider 3G uitzet is VoLTE fallback naar 3g lastig; naar 2g kan dan nog steeds alleen is dan het gesprek foetsie

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:02
Jeroenneman schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:42:
[...]

Volgens mij niet?

Net even gekeken op m'n Poco F2. Kan daar net zoals bij Youtube even zoomen en dan is het beeldvullend. Raar, want voor alle andere zaken vond ik Oxygen beter dan MIUI.
Ik denk dat het zoomen wel werkt, maar beeldvullend voor Netflix stopt tot de camera en bij YouTube gaat het zoomen wel voorbij de camera.
Bij Coolblue geven ze aan dat beveiligingsupdates voor de Nord tot Augustus 2022 zijn, dat is maar 2 jaar. Klopt dat wel?
https://www.coolblue.nl/p...-nord-128gb-blauw-5g.html
Verwachte datum laatste beveiligingsupdate
Augustus 2022

Acties:
  • +3Henk 'm!

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02:38
swhnld schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:27:
Bij Coolblue geven ze aan dat beveiligingsupdates voor de Nord tot Augustus 2022 zijn, dat is maar 2 jaar. Klopt dat wel?
https://www.coolblue.nl/p...-nord-128gb-blauw-5g.html

[...]
Op https://www.oneplus.com/nl/nord staat:
Net als bij de OnePlus hebben de nieuwe OnePlus Nord-apparaten 2 jaar software-updates en 3 jaar beveiligingsupdates.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Laguna schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:25:
Valt niet echt op, helemaal niet in landscape en als het linksonder is.
Tevens is het toch wat gek dat andere apps wel beeldvullend beeld kunnen weergeven.
Grrrrrene schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:31:
Volledig beeldvullend zal het toch zelden zijn.
Beetje zoomen kan in nagenoeg elke app, dan is het gewoon beeldvullend.
Ja ik weet het ook niet, daarom de open vraag.
Bij sommige toestellen / fabrikanten werkt het wel, bij andere devices weer niet. Geen idee dus :)
swhnld schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:56:
Hoe zit het met VoLTE en VoWifi op de Nord? Werkt dat gewoon?
swhnld schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:27:
Bij Coolblue geven ze aan dat...
Dat is een retailer, daar zou ik zeker nooit als eerste bron kijken, maar wat Leon14 zegt dus.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:35:
[...]

Beetje zoomen kan in nagenoeg elke app, dan is het gewoon beeldvullend.
Dat kan alleen door delen van het beeld weg te snijden of te vervormen*, beiden iets wat ik in ieder geval niet wil :) Maar goed, anderen misschien wel, ieder z'n ding...

* Of als het beeldmateriaal precies 20:9 is...

[Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 25-07-2020 22:45]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Grrrrrene precies. Er zijn blijkbaar 2 soorten mensen. Net als vroeger zijn er mensen die op een 16:9 tv beeldvullend naar een 4:3 uitzending kijken door het beeld uit te rekken of in te zoomen en dan zijn er mensen die gewoon de uitzending bekijken zoals ie bedoeld is, oftewel met zwarte balken. Datzelfde merk je nu bij smartphones.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:17

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Laguna schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:05:
@Grrrrrene precies. Er zijn blijkbaar 2 soorten mensen. Net als vroeger zijn er mensen die op een 16:9 tv beeldvullend naar een 4:3 uitzending kijken door het beeld uit te rekken of in te zoomen en dan zijn er mensen die gewoon de uitzending bekijken zoals ie bedoeld is, oftewel met zwarte balken. Datzelfde merk je nu bij smartphones.
Gelukkig bepaal je per content zelf wat je wil. Een serie of film door een professionele regisseur? Die zoom ik niet.

Een aflevering LTT of Carwow? Gewoon lekker beeldvullend.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +6Henk 'm!
OnePlus Nord vs OnePlus 8 Pro
OnePlus Nord vs OnePlus 8 ProOnePlus Nord vs OnePlus 8 ProOnePlus Nord vs OnePlus 8 Pro
OnePlus Nord vs OnePlus 8 ProOnePlus Nord vs OnePlus 8 ProOnePlus Nord vs OnePlus 8 Pro

Foto's van de schermen zijn gemaakt met 100% helderheid. Wat opvalt is de helderheid van de 8 Pro dus hoger is. Op 50% is de helderheid van de OnePlus Nord echter weer iets hoger, op 0% zijn ze vrijwel gelijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:38

Klippy

Still Game

Heb ook een pre-order gedaan bij Coolblue voor de 8GB variant als opvolger van mijn 5T.

Paar weken terug nog in het 5T topic geschreven dat ik de upgrade naar de 8 het geld niet waard vind. Die heb ik wel overwogen maar heb toch moeite om dat geld uit te geven er aan. De 5T is nog prima, draait ook Android 10 en ziet er nog super goed uit. Maar na 2,5 jaar is het toch wel weer tijd voor wat nieuws. En de prijs is top dus waarom niet.

De notch lijkt me wel wennen en is nogal groot, had hem liever in het midden gehad denk ik, maar zoals alles denk ik dat vooral wennen is. Zie ook een beetje op de tegen de vinger afdruk lezer onder het glas van mijn vorige telefoon had hem ook achterop op de plek van de 5T dus ben dat al 4-5 jaar gewend :)

Ik zal wel laten weten hoe het bevalt.

@CLB dank voor de duidelijke foto's. Zo goed vond ik ze met Google images niet.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kyhfin
Klippy schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:08:
Heb ook een pre-order gedaan bij Coolblue voor de 8GB variant als opvolger van mijn 5T.

Paar weken terug nog in het 5T topic geschreven dat ik de upgrade naar de 8 het geld niet waard vind. Die heb ik wel overwogen maar heb toch moeite om dat geld uit te geven er aan. De 5T is nog prima, draait ook Android 10 en ziet er nog super goed uit. Maar na 2,5 jaar is het toch wel weer tijd voor wat nieuws. En de prijs is top dus waarom niet.

De notch lijkt me wel wennen en is nogal groot, had hem liever in het midden gehad denk ik, maar zoals alles denk ik dat vooral wennen is. Zie ook een beetje op de tegen de vinger afdruk lezer onder het glas van mijn vorige telefoon had hem ook achterop op de plek van de 5T dus ben dat al 4-5 jaar gewend :)

Ik zal wel laten weten hoe het bevalt.

Ik denk zelf dat dat wel vrij snel went. Ik ben vooral benieuwd naar de snelheid. Ik had laatst een lineageOS rom op mijn OP3 gezet, maar het inloggen via de vingerprint duurde echt een stuk langer. Dat werd wel een beetje een ergernis. Ik heb nu wat filmpjes gezien van de Oneplus Nord waarbij ze hem unlocken (scherm staat al aan), maar ik vind niet dat het bijzonder snel reageert (al denk ik wel snel genoeg). Wellicht komt dit ook doordat het in het scherm zit verwerkt.

Bovendien lees ik meerdere berichten over dat de zijkant van plastic zijn. Dit hoeft niet per se erg te zijn, maar ga ook qua dat de reviews in de gaten houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik lees dat het meegeleverde hoesje een klepje voor de USB poort heeft. Heeft de poort die extra beveiliging nodig? Of gewoon afknippen bij installatie?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Klippy schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:08:
:)
swhnld schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:51:
Ik lees dat het meegeleverde hoesje een klepje voor de USB poort heeft.
Yes klopt, zoals eerder getoond:
Heeft de poort die extra beveiliging nodig? Of gewoon afknippen bij installatie?
Nee, maar kwaad kan het ook niet toch?
Met opladen / datasync even eruit halen. Afknippen kan uiteraard altijd als je dat wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
@CLB Zou je willen kijken of Netflix in Full HD(1920x1080) wordt weergegeven?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:58:
@CLB Zou je willen kijken of Netflix in Full HD(1920x1080) wordt weergegeven?
Jazeker, alleen hoe ik dat check weet ik niet en Google zegt ook niet echt veel. Jij daar uitleg over?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
CLB schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:03:
[...]

Jazeker, alleen hoe ik dat check weet ik niet en Google zegt ook niet echt veel. Jij daar uitleg over?
Zoek binnen Netflix op 'test patterns'. Dat zijn videos waarmee je de resolutie en audio kan testen. Er zijn meerdere versies voor verschillende resoluties.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:54:
Zoek binnen Netflix op 'test patterns'. Dat zijn videos waarmee je de resolutie en audio kan testen.
Dat kende ik wel / gaf Google wel aan, maar is dat echt alles? Alle video's die ik daarin zie, spelen ook af.
Het 'beste' wat ik heb gespot rechtsboven is: null kbps, 1920x1080 met daarbij 30 frames per seconde :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@CLB heb je al getest wat het nut van de depth sensor is? Je zou denken dat ie gebruikt wordt bij portretfoto's, echter volgens GSMArena wordt de portretfoto nog steeds goed gemaakt ook al dek je de depth sensor af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:30
Wel grappig dat alle review kits alleen de blauwe versie hebben. Zelf heb ik de grijze besteld. Meer omdat dit wat neutraler is maar de blauwe ziet er wel mooi uit, doet me een beetje denken aan de Lumia lijn. Mijn huidige telefoon een Redmi Note 9 pro in het groen maar dit is me toch snel gaan tegenstaan qua kleur irl.

10% korting op de nieuwe Monsgeek M1 of M2? Gebruik code CLICKSMASHSTUFF op Akkogear.de

Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee