Klopt. Update maakt niets uit. Heb ik ook in datzelfde topic op OP Forums gezet.sven5010 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:16:
[...]
Ik volg dit ook graag even, heb helaas ook hetzelfde probleem. Na ingebruikname van de Nord begon het mij na een tijdje op te vallen. Allerlei instellingen uitgeprobeerd, maar niks helpt helaas.. Ben benieuwd of hiervoor een softwarematige oplossing beschikbaar is. Probleem was hier in ieder geval aanwezig voor- en ná de update naar OxygenOS 10.5.3.
Er komt weer een nieuwe update. Zal later terugkomen op de vragen die gesteld zijn vanaf 4 augustus.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Interessant. Ze komen vrij snel.Anonymoussaurus schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:53:
Er komt weer een nieuwe update. Zal later terugkomen op de vragen die gesteld zijn vanaf 4 augustus.
In het OP Nord forum heeft iemand de change log van 10.5.4 gepost:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mmHKBSFOETKDiVBda35jWUuf.jpg?f=user_large)
Is dat waar je naar verwijst?
Ik hoop dat die Improved Display Experience al iets doet aan het brightness probleem dan...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Die update is volgens mij voor de Indië (IN) versie, dus het klopt dat je hem hier voor nu nog niet binnen kan halen. Zal binnenkort wel uitgerold worden.
Nu wordt hij inderdaad wel genoemd:
https://forums.oneplus.co...the-oneplus-nord.1274451/
Nu wordt hij inderdaad wel genoemd:
https://forums.oneplus.co...the-oneplus-nord.1274451/
[ Voor 28% gewijzigd door Kyhfin op 10-08-2020 09:19 ]
Mooie review, misschien kun je er een echte review van maken voor mensen die op zoek zijn?Devindegroot schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:03:
Ondertussen gelukkige eigenaar van een OnePlus Nord. Komende van een Pixel 2 XL deel ik even mijn ervaring na een eerste middag en avond met de Nord.
CAMERA
Wetende dat ik mijn telefoon van camera Koning Google ging inruilen voor een OnePlus had ik enigzins een downgrade verwacht, maar ik ben oprecht blown away. Het kan zijn dat de Pixel 2 XL simpelweg alweer meer achterhaald is dan dat ik had verwacht, maar ik heb middag en avond met beide telefoons naast elkaar foto's geschoten ( was de omgedraaide volume button wel handig voor ) en vrijwel al de foto's vond ik beter op de Nord. De enige foto die ik minder vond was er een van een auto met daarvoor een gras velt. Het gras was bij de Pixel 2 veel groener, maar een simpele saturatie twist van een paar procent maakte de Nord weer gelijk met de Pixel.
Ik wil in het bijzonder even Astrophotography benoemen. Voordat ik de Nord had heb ik afgelopen week aardig wat sterren zitten fotograferen. Ik had verwacht dat dit niet zou werken met de Nord dus had al semi afscheid genomen. Met de Pixel 2 die dit via een latere update gekregen heeft is dit veel gekut. Stil zitten inzoomen grain opzoeken of weghalen, maar resultaat was er altijd wel, dacht ik! Ik heb dit zojuist geprobeerd met de Nord en zijn nacht mode en ik had dit nooit durven dromen. Veel sneller, veel minder zelf zoeken ( viewfinder toont tijdens schieten al scherper beeld ) en een heel bizar groot kwaliteit verschil in de positieve zin. Vervolgens nog geprobeerd een schot te maken van en de jacuzzi met kleur verlichting en de sterren en dit lukte in een keer!
[Afbeelding]
Mocht er interesse zijn in Pixel 2 vs Nord kan ik ze hier uploaden. Weet niet wat Tweakers met de kwaliteit doet!
DISPLAY en SMOOTHNESS
Aller eerst even kort benoemen dat ik de telefoon, zoals verwacht, vele malen vlotter sneller en smoother vind aanvoelen. 90HZ of de processor ( denk het eerste ) maken alleen al het hoofdscherm veel minder stotterig. Heb een keer een korte freeze gehad binnen Whatsapp, maarja toen schoot in vollop in de zon acht foto's en stuurde deze direct door terwijl ze misschien nog in verwerking waren.
Dat ter zijde, er was een ding waar ik best bang voor was na de aankoop en dat was de brightness. Die vond ik op de Pixel 2 XL echt niet best en hoorde mensen hier al klagen over de Nord. Mocht je van een Pixel 2 komen, dan is het scherm absoluut veel feller. Duidelijk te lezen in de zon en binnenshuis vind ik persoonlijk de felste stand niet prettig.
GELUID
Nog een kleine downgrade vond ik de speaker. Ik ben nu van Front facing speakers naar een mono naar beneden kijkend speakertje gegaan. Op zich valt het verschil me mee. Ik switchste tijdens het instellen van de Nord tussen mijn oude en nieuwe telefoon met de F1 stream ( Go Max! ) en dacht een keer bij mijzelf, wel fijn die front facing speakers, en toen keek ik dus via de Nord 😅😂.
Toch ben ik wat betreft die speakers met een ding toch niet zo tevreden en dat merk ik eigenlijk pas net. Het volume van de Pixel 2 XL kon vele, maar echt vele malen lager. Ik kon als ik in bed lag het volume altijd het volume zo laag zetten dat niet alleen mijn vriendin, maar zelfs ik het haast niet kon horen. Nu met de Nord is dit precies andersom en is een filmpje in bed kijken terwijl de vrouw slaapt echt geen optie, althans ik ga het zo echt proberen maar merk nu al zo'n bizar verschil!
Verder laat ik het even hierbij, oja Warp charge is goud, maar dat weten we. Dit bericht is al zo lang dat niemand het waarschijnlijk leest 😬
https://tweakers.net/productreview/manager/zoeken/
Thanks, misschien dat ik dat thuis nog eens even ga doen 👌swhnld schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:01:
[...]
Mooie review, misschien kun je er een echte review van maken voor mensen die op zoek zijn?
https://tweakers.net/productreview/manager/zoeken/
Ik dacht dat ik het probleem had opgelost, maar Whatsapp web blijft maar disconnecten. In de settings zit nog een dieper verstopte batterij optimalisatie setting, namelijk: settings > battery > battery optimization > 3 puntjes rechtsboven > advanced optimization > sleep standby optimizationAardappelbakker schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:02:
[...]
Geprobeerd, maar werkte nog niet helemaal![]()
[...]
Na dit ook gedaan te hebben, draait het als een zonnetje
Thanks beide!
Die staat nu ook uit, op hoop van zege.
Enige wat ik me kan bedenken is dat de Wi-Fi niet lekker meer is, maar m'n iPhone van het werk, laptop, tablet, chromecast enzovoorts hebben gewoon snel en stabiel verbinding via Wi-Fi. Dus of de antenne in de Oneplus is gewoon ruk of er is iets anders mis.
Irritant is het wel

Is dit met de WhatsApp web-versie? Die valt bij mij ook heel vaak weg. Dat had ik al met mijn OP3 en was één van de redenen om hem in te ruilen [algemene wifi dan die ik meerdere keren per dag moest verbreken], maar heb ik nu ook last van.Aardappelbakker schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:24:
[...]
Ik dacht dat ik het probleem had opgelost, maar Whatsapp web blijft maar disconnecten. In de settings zit nog een dieper verstopte batterij optimalisatie setting, namelijk: settings > battery > battery optimization > 3 puntjes rechtsboven > advanced optimization > sleep standby optimization
Die staat nu ook uit, op hoop van zege.
Enige wat ik me kan bedenken is dat de Wi-Fi niet lekker meer is, maar m'n iPhone van het werk, laptop, tablet, chromecast enzovoorts hebben gewoon snel en stabiel verbinding via Wi-Fi. Dus of de antenne in de Oneplus is gewoon ruk of er is iets anders mis.
Irritant is het wel
Ook heb ik af en toe dat er staat: controleren op nieuwe berichten en als ik dan WiFI uit (en direct weer aan zet) dan komt alles binnen. Ik weet niet of het aan de Nord ligt of iets van Oneplus of wellicht de router van Ziggo.
dat zou ik graag zien!Devindegroot schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:03:
Mocht er interesse zijn in Pixel 2 vs Nord kan ik ze hier uploaden. Weet niet wat Tweakers met de kwaliteit doet!
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ja, exact dit probleem inderdaad. Met mijn Oneplus 5 echt nooit last van gehad. Nu is het wel heerlijk rustigKyhfin schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:30:
[...]
Is dit met de WhatsApp web-versie? Die valt bij mij ook heel vaak weg. Dat had ik al met mijn OP3 en was één van de redenen om hem in te ruilen, maar heb ik nu ook last van.
Ook heb ik af en toe dat er staat: controleren op nieuwe berichten en als ik dan WiFI uit (en direct weer aan zet) dan komt alles binnen. Ik weet niet of het aan de Nord ligt of iets van Oneplus of wellicht de router van Ziggo.
Ik heb overigens een router van KPN.
Dat is goed om te weten. Ligt dus niet aan het wifi-netwerk zelf dan waarschijnlijk. Ik heb er tot nu toe weinig last van met de Nord behalve dan met WhatsApp. Met mijn OP3 wou ik wel eens op google wat opzoeken en dan deed hij het continu niet en als ik dan wifi uitzette kwamen resultaten direct binnen. Dat had ik echt meerdere keren per dag. Ik gebruik op het moment de WhatsApp web niet zoveel, maar kan me voorstellen dat het irriteert.Aardappelbakker schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:46:
[...]
Ja, exact dit probleem inderdaad. Met mijn Oneplus 5 echt nooit last van gehad. Nu is het wel heerlijk rustigmaar echt mateloos irritant.
Ik heb overigens een router van KPN.
Voor nu lijkt het opgelost met de volgende instelling:Kyhfin schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:59:
[...]
Dat is goed om te weten. Ligt dus niet aan het wifi-netwerk zelf dan waarschijnlijk. Ik heb er tot nu toe weinig last van met de Nord behalve dan met WhatsApp. Met mijn OP3 wou ik wel eens op google wat opzoeken en dan deed hij het continu niet en als ik dan wifi uitzette kwamen resultaten direct binnen. Dat had ik echt meerdere keren per dag. Ik gebruik op het moment de WhatsApp web niet zoveel, maar kan me voorstellen dat het irriteert.
settings > apps & notifications > whatsapp > mobile data & Wi-Fi > "unrestricted data usage".
En nu duimen
Ik lees verassend weinig over hoe dit toestel zich verhoudt tot de Huawei P30 pro.
Waarom typ ik dit ?..
De P40 pro valt af ivm de bepekeringen om google te mogen gebruiken.
De P30 pro is nog steeds een high end toestel met goede specs en een uitmuntende camera.
En rond de 450 euro te koop.
De OnePlus Nord kan zich aardig meten met de P30 pro,
en ik ben benieuwd of er meer zijn die een keuze hebben gemaakt tussen deze 2.
Op welke vlakken zal de Nord winnen? en waar de P30?
Ik vind de camera een belangrijk aspect en dat de kleuren mooi levendig zijn op het scherm.
Waarom typ ik dit ?..
De P30 pro is nog steeds een high end toestel met goede specs en een uitmuntende camera.
Ik vind de camera een belangrijk aspect en dat de kleuren mooi levendig zijn op het scherm.
Zou raar zijn als dit iets uit maakt, want dat is alleen wanneer databesparing aan staat en die staat bij mij sowieso al uit.Aardappelbakker schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
Voor nu lijkt het opgelost met de volgende instelling:
settings > apps & notifications > whatsapp > mobile data & Wi-Fi > "unrestricted data usage".
En nu duimen
Ik vind het ook raar, maar kwam het tegen op het Oneplus forum bij een topic omtrent de OP5 ofzo. Proberen waard en tot nu toe met succesKyhfin schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:38:
[...]
Zou raar zijn als dit iets uit maakt, want dat is alleen wanneer databesparing aan staat en die staat bij mij sowieso al uit.

Die vraag kun je het beste stellen in het aankoop advies forum, dan krijg je mensen van beide kampen beter aan het woord:C6DL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:34:
Ik lees verassend weinig over hoe dit toestel zich verhoudt tot de Huawei P30 pro.
Waarom typ ik dit ?..
Aankoopadvies Tablets en Telefoons
Ik heb het wel geprobeerd ondanks dat het onlogisch klinkt, maar ik kreeg al wel op mijn lockscreen 'controleren op berichten'. Als ik dan 'unlock' komen de berichten wel binnen. Weer wat anders, maar ook apart.Aardappelbakker schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:40:
[...]
Ik vind het ook raar, maar kwam het tegen op het Oneplus forum bij een topic omtrent de OP5 ofzo. Proberen waard en tot nu toe met succes
Ik heb nu batterij optimalisatie uitgezet voor Whatsapp, maar "unrestricted data usage" aan laten staan en het werkt zoals vanouds.Kyhfin schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Ik heb het wel geprobeerd ondanks dat het onlogisch klinkt, maar ik kreeg al wel op mijn lockscreen 'controleren op berichten'. Als ik dan 'unlock' komen de berichten wel binnen. Weer wat anders, maar ook apart.
Vreemd issue wel.
OxygenOS 10.5.4 is aangekondigd met een display "fix" (wat waarschijnlijk betekent dat ze het minimaal aantal nits omhoog gegooid hebben, zodat de groene tint minder opvalt):
OxygenOS 10.5.4 for the OnePlus Nord
Hey everyone,
We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 10.5.4 [India & Global] for OnePlus Nord now and 10.5.4 [EU] will soon follow.
IN: 10.5.4.AC01DA
EU: 10.5.4.AC01BA
Global: 10.5.4.AC01AA
Changelog
SystemCamera
- Improved launch speed of Gallery
- Improved display experience
- Fixed issue of being unable to join Red Cable Club (IN only)
- Fixed issue of background music pausing when launching front camera
Cloud Service
- Improved quality of video calls
- Improved color accuracy and white balance for low-light selfies
- Improved vibrancy and color accuracy of macro camera
- Fixed issue of syncing Notes (IN only)
Ja, zie hierboven.Klippy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:34:
[...]
Interessant. Ze komen vrij snel.
In het OP Nord forum heeft iemand de change log van 10.5.4 gepost:
[Afbeelding]
Is dat waar je naar verwijst?
Ik hoop dat die Improved Display Experience al iets doet aan het brightness probleem dan...
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Is er fysiek verschil tussen de diverse modellen?Anonymoussaurus schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:49:
IN: 10.5.4.AC01DA
EU: 10.5.4.AC01BA
Global: 10.5.4.AC01AA
En qua software, wat is het verschil tussen de EU en Global versie? Ik weet dat de Indiase versie markt specifieke apps heeft, maar EU versus Global?
Ik heb 2 SIM's in mijn OnePlus Nord. Ik heb 1 SIM als default ingesteld voor bellen/data. Maar ik kan maar niet vinden hoe ik kan zien b.v. in de gespreksgeschiedenis op welke SIM (SIM 1 of SIM 2) het gesprek is ontvangen/gedaan. Op mijn OnePlus 5T stond er gewoon een vierkantje achter met daarin een 1 of 2, maar dat ontbreekt bij de OnePlus Nord. En als ik op mijn 5T belde koos hij mijn default SIM maar als ik het nummer lang ingedrukt hield kon ik ook kiezen voor de andere SIM. Ook dit werkt niet op de Nord.
Ik heb wat gespeurd op het internet maar ik kan niet echt vinden of dit nou een issue van de Nord is of b.v. van de nieuwe Oxygen schil. Ook in de instellingen zie ik geen opties staan. Heeft iemand enig idee?
Ik heb wat gespeurd op het internet maar ik kan niet echt vinden of dit nou een issue van de Nord is of b.v. van de nieuwe Oxygen schil. Ook in de instellingen zie ik geen opties staan. Heeft iemand enig idee?
Je hebt nu de Google Dialer app ipv de Oneplus dialer app.Barca schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:15:
Ik heb 2 SIM's in mijn OnePlus Nord. Ik heb 1 SIM als default ingesteld voor bellen/data. Maar ik kan maar niet vinden hoe ik kan zien b.v. in de gespreksgeschiedenis op welke SIM (SIM 1 of SIM 2) het gesprek is ontvangen/gedaan. Op mijn OnePlus 5T stond er gewoon een vierkantje achter met daarin een 1 of 2, maar dat ontbreekt bij de OnePlus Nord. En als ik op mijn 5T belde koos hij mijn default SIM maar als ik het nummer lang ingedrukt hield kon ik ook kiezen voor de andere SIM. Ook dit werkt niet op de Nord.
Geef je SIM kaarten een naam en je kunt zien met welke gebeld is, ik zie wel of het Werk of Prive is staan bij het nummer, maar origineel heette beide SIM.
Beide SIM's hebben zo te zien standaard al een naam, de ene heet Simyo en de andere KPN.[b]swhnld schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:20:[/b\
Je hebt nu de Google Dialer app ipv de Oneplus dialer app.
Geef je SIM kaarten een naam en je kunt zien met welke gebeld is, ik zie wel of het Werk of Prive is staan bij het nummer, maar origineel heette beide SIM.
Wifi en Netwerk / Sim en Netwerk / Sim 1 (simyo) en als je daar op klikt Simnaam = simyo
Wifi en Netwerk / Sim en Netwerk / Sim 2(KPN) en als je daar op klikt Simnaam = KPM
Dus kortom dat is al zo, heb ik ook niet aan gesleuteld. Op mijn OnePlus 5T had ik ze zo genoemd, misschien heeft hij die settings meegenomen?
Edit: Ik heb ze hernoemt en nu zie ik het inderdaad wel staan in de oproepgeschiedenis. DANK!
Daarmee is 1 vraag nog niet beantwoord... als ik nou eenmalig wil bellen via de niet-standaard SIM hoe doe ik dat dan? Want op mijn 5T kon ik dus gewoon de naam lang indrukken en dan kiezen voor de respectievelijke SIM waarmee ik wil bellen, maar dat gaat niet op de Nord.
[ Voor 20% gewijzigd door Barca op 10-08-2020 12:25 ]
Het wisselen gaat counter intuïtief, namelijk druk op bellen, en op het volgende scherm waar ook het nummer blok icoon staat, kun je wijzig SIM kiezen midden onder. Dan gaat het gesprek via de andere SIM.Barca schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:24:
[...]
Edit: Ik heb ze hernoemt en nu zie ik het inderdaad wel staan in de oproepgeschiedenis. DANK!
Daarmee is 1 vraag nog niet beantwoord... als ik nou eenmalig wil bellen via de niet-standaard SIM hoe doe ik dat dan? Want op mijn 5T kon ik dus gewoon de naam lang indrukken en dan kiezen voor de respectievelijke SIM waarmee ik wil bellen, maar dat gaat niet op de Nord.
:strip_exif()/f/image/c9BLXD7NxsdUNF6lWxtaYtEc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door swhnld op 10-08-2020 12:56 ]
Voor wie nog een wallpaper zoekt die de front camera's iets minder obnoxious maakt:
https://www.reddit.com/r/...per_i_made_hope_you_like/
Leuk gedaan, zullen er in de toekomst wel meer volgen. Al vind ik de officieele Nord wallpapers ook fijn.
Leuk gedaan, zullen er in de toekomst wel meer volgen. Al vind ik de officieele Nord wallpapers ook fijn.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
https://forum.xda-develop...cing-cameras-opn-t4137129Beta schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:43:
Voor wie nog een wallpaper zoekt die de front camera's iets minder obnoxious maakt:
Daar wordt al verwezen naar een google drive met heel veel voorbeelden. Ik hou me nog bij de standaard backgrounds. Ik vind die wel mooi en ik stoor me niet aan de notch.
Ik gebruik de colors app om en perfect zwarte achtergrond in te stellen, dan valt de camera ook niet op, en bij volledig zwarte pixels is stroomverbruik 0. Camera valt dan ook niet echt op.Beta schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:43:
Leuk gedaan, zullen er in de toekomst wel meer volgen. Al vind ik de officiële Nord wallpapers ook fijn.
Na het eenmalig instellen van de kleur gooi ik de app er weer af, tot mijn volgende telefoon (of tot na een fabriek reset).
https://play.google.com/s...etails?id=com.citc.colors
Helemaal zwart is ook zo zwart, en ik ben geen gothswhnld schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:47:
[...]
Ik gebruik de colors app om en perfect zwarte achtergrond in te stellen, dan valt de camera ook niet op, en bij volledig zwarte pixels is stroomverbruik 0. Camera valt dan ook niet echt op.
Na het eenmalig instellen van de kleur gooi ik de app er weer af, tot mijn volgende telefoon (of tot na een fabriek reset).
https://play.google.com/s...etails?id=com.citc.colors
Kyhfin zijn link heeft een goed resultaat opgeleverd.
Welke standaard mail app bedoel je? Bij mij staat alleen Gmail geinstalleerd...?Kyhfin schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:17:
Er zijn echter ook meldingen van mensen die naar standaard mail app gaan op de Nord (dark screen)
Bij vorige OP toestellen had ik geloof ik 'Boxer' als standaard mail app, maar die zie ik niet op mn Nord
Ja, dat ging volgens mij over Gmail in dark mode en dat ze er last van hadden. Ik heb er overigens geen problemen mee. Wellicht een hele lichte paarse gloed, maar ik kan me er niet aan ergeren.Het Vosje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:55:
[...]
Welke standaard mail app bedoel je? Bij mij staat alleen Gmail geinstalleerd...?
Bij vorige OP toestellen had ik geloof ik 'Boxer' als standaard mail app, maar die zie ik niet op mn Nord
Ik ben gestopt met het checken van de OnePlus forums. Daar wordt echt alleen maar gezeurd over alles. Mensen zoeken daar echt gewoon naar alles om maar te klagen over het toestel. Het is een midrange toestel en toch verwacht het merendeel daar flagship prestaties. Het merendeel uit India wat zich daar gelijk "belazerd", "opgelicht" voelt en met zaken als "scam" gooit. Omdat ze niet de "gifts" hebben gekregen die ze wilden hebben.. kreeg gewoon een negatief gevoel over het toestel door daar te lezen terwijl het echt een super toestel is voor zijn prijs.
Nog 2 leuke opties voor mensen die een bleutooth setje zoeken voor een niet al te groot bedrag:
https://m.nl.aliexpress.c...gleImageText_1010229906.0
Airpod-style oordopjes van QCY met een speciale game mode voor minder latency.
https://www.amazon.de/Sou...ore&qid=1597067687&sr=8-9
Headset met bluetooth 5.0 en ANC welke vaak aangeraden wordt als een de betere headsets in zijn klasse. 59,99 op Amazon.de maar op dit moment met 25% korting.
Headset met bluetooth 5.0 en ANC welke vaak aangeraden wordt als een de betere headsets in zijn klasse. 59,99 op Amazon.de maar op dit moment met 25% korting.
Ja, dat zie je veel online, mensen die de frustraties uit hun leven bot vieren op een product. Een strak moderatiebeleid kan dan helpen, zoals hier op Tweakers.Tweakriez schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:32:
Ik ben gestopt met het checken van de OnePlus forums. Daar wordt echt alleen maar gezeurd over alles. Mensen zoeken daar echt gewoon naar alles om maar te klagen over het toestel. Het is een midrange toestel en toch verwacht het merendeel daar flagship prestaties. Het merendeel uit India wat zich daar gelijk "belazerd", "opgelicht" voelt en met zaken als "scam" gooit. Omdat ze niet de "gifts" hebben gekregen die ze wilden hebben.. kreeg gewoon een negatief gevoel over het toestel door daar te lezen terwijl het echt een super toestel is voor zijn prijs.
Daarbij, waarom zou je naar het Oneplus forum gaan met het prachtige Tweakers forum al beschikbaar voor al uw vragen
Ik hoop dat de nieuwe 10.5.4 het brightness probleem echt oplost. Maar het lijkt me wat snel. Dit issue is pas de laatste twee dagen op de OnePlus Forums aan het licht gekomen.
Overigens raadt iemand op de OnePlus Forums me aan om het toestel maar meteen om te ruilen: "Tinting issues, black crush and else shit will never be fixed, remember my words. They're here for years, and yours may become just another new one. Display problems follow OnePlus as a shadow since OPO."
Is dit overdreven of mag ik gewoon rekenen op een fix door OnePlus?
Nog iets ontdekt: de Microsoft Office app werkt niet goed op de Nord. Ik kan niet met mijn account inloggen. De app werkte wel goed op mijn 5T. Heb met MS gebeld. Ze zoeken het uit.
Overigens raadt iemand op de OnePlus Forums me aan om het toestel maar meteen om te ruilen: "Tinting issues, black crush and else shit will never be fixed, remember my words. They're here for years, and yours may become just another new one. Display problems follow OnePlus as a shadow since OPO."
Nog iets ontdekt: de Microsoft Office app werkt niet goed op de Nord. Ik kan niet met mijn account inloggen. De app werkte wel goed op mijn 5T. Heb met MS gebeld. Ze zoeken het uit.
Microsoft Office werkt goed voor mij met mijn Offie365 Home account op de Nord, geen issue ermee. Ik begon met Onedrive als eerste en ben daar ingelogd, daarna Word en Outlook gedaan. Heb overigens wel de apps schoon er op gezet, niet terug van een backup van het oude toestel omdat dan soms rotzooi mee komt. Heb je al geprobeerd alle MS apps en accounts te verwijderen, toestel rebooten en uurtje te wachten, en ze dan terug te zetten een voor een en er op in te loggen?Jammie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:25:
Het viel me ook op, maar dat is al jaren zo op de OP forums.swhnld schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:25:
[...]
Ja, dat zie je veel online, mensen die de frustraties uit hun leven bot vieren op een product. Een strak moderatiebeleid kan dan helpen, zoals hier op Tweakers.
Daarbij, waarom zou je naar het Oneplus forum gaan met het prachtige Tweakers forum al beschikbaar voor al uw vragen
Op Tweakers zullen niet veel OP developers meelezen dus soms heb je hun forum nodig
Het is alleen vervelend dat iedereen zijn eigen probleem blijkbaar zo belangrijk vindt dat de echte issues ondergesneeuwd raken.
Het klagen over groene of paarse tinten die alleen zichtbaar zijn bij bepaalde settings en dan nog met extreme hoeken gaat nergens over. Het is een schermeigenschap, dat ga je niet wegkrijgen met een software update. Je kan het wellicht een beetje maskeren, maar het echte probleem zit vooral tussen de oren (of ogen) van mensen.
Er zullen best mindere schermen zijn en op sommige foto's zie je duidelijk wat issues, maar op de OP forums zie je de grootste idioten die niet lezen en niet reageren, maar alleen hun eigen issues roepen.
Gisteren las ik ook iemand met een klein hoekje geschaafd op zijn apparaat. Als je het topic van achter naar voren leest is het super opgelost, hij is naar een winkel geweest en een dag later kon hij een nieuwe ophalen. Maar als je het chronologisch leest lijkt het de slechtste support ter wereld. Eerst 10x zeggen hoe slecht de quality control wel niet is, dan klagen dat ze hem niet meteen een nieuwe geven, dan elk uur zoiets zeggen dat hij nog steeds niks gehoord heeft en op het einde (12 uur later ofzo) zeggen dat hij EINDELIJK een nieuwe mag ophalen

Zoals hierboven gezegd, zou ik die forum reactie met een korreltje zout nemen.Jammie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:25:
Ik hoop dat de nieuwe 10.5.4 het brightness probleem echt oplost. Maar het lijkt me wat snel. Dit issue is pas de laatste twee dagen op de OnePlus Forums aan het licht gekomen.
Dit moet een oplosbaar probleem zijn en hoe meer mensen het hebben hoe makkelijker het te reproduceren moet zijn.
Ik heb in mijn OnePlus jaren genoeg software bugjes opgelost zien worden. Het probleem met die tinting issues is een hardware eigenschap (bij sommigen meer zichtbaar dan anderen) en dat krijg je nooit weg naar mijn mening dus dat vind ik niet eens vergelijkbaar, behalve dat het toevallig ook met het scherm te maken heeft.
Als software maker weet ik hoe klanten zijn en positief zijn is zeldzaam, het is meer uitlichten van de bugs en van muggen olifanten maken dan wat anders. Dat is bij OnePlus niet anders, maar de cultuur in India lijkt het wel een stapje erger te maken nog.
Welke Microsoft Office app bedoel je overigens? Ik gebruik zowel Outlook als Word en Excel en heb geen problemen met inloggen op mijn accounts, zowel zakelijk als privé.
Hi, ik heb dit probleem ook ervaren, zoals gebruiker: joaaaa beschrijft.
Ik ben nu op oneplus forum in contact met iemand om uit te zoeken.
Ook hapert de bluetooth in de auto... heel irritant..
en slechte belkwaliteit.
Ik ben nu op oneplus forum in contact met iemand om uit te zoeken.
Ook hapert de bluetooth in de auto... heel irritant..
ja ik ook.. ben met OP in gesprek hierover.. want echt super irritant. zelfs force reboot was moeilijk.Joaaaa schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:27:
Ik haalde net mijn oneplus uit mijn broekzak na hem ongeveer een halfuur niet gebruikt te hebben en ik zag het updatescherm (als ik het goed heb, rood met witte bollen). Telefoon hing daar waarschijnlijk al een hele tijd op vast en kwam er ook niet uit. Force reboot moeten doen.. Nog iemand zoiets tegengekomen?
Je bent hier wel bij Tweakers, dus als je constructieve hulp wil, wat voor auto, welke bluetooth versie in de auto, auto software up to date, werkte het wel goed met je vorige telefoon en welke was dat? Alleen melden dat die het niet doet helpt niet om het op te lossen.desil01 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:46:
Ook hapert de bluetooth in de auto... heel irritant..en slechte belkwaliteit.
Als je alleen wil melden dat je het probleem hebt, linkje naar het probleem op het OP forum erbij dan kunnen anderen die het ook hebben meelezen met jou oplossing discussie. Ikzelf heb gelukkig geen probleem met de bluetooth connectie in mijn Hyundai.
Thanks! voor mij een eerste keer, excuses, ik zal er beter opletten. V40, bluetooth versie ga ik nakijken, werkte goed met OP6. Linkje, naar het re-boot probleem: https://forums.oneplus.co...own-reboot-isuue.1269563/swhnld schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:57:
[...]
Je bent hier wel bij Tweakers, dus als je hulp wil, wat voor auto, welke bluetooth versie in de auto, auto software up to date, werkte het wel goed met je vorige telefoon en welke was dat? Alleen melden dat die het niet doet helpt niet om het op te lossen.
Als je alleen wil melden dat je het probleem hebt, linkje naar het probleem op het OP forum erbij dan kunnen anderen die het ook hebben meelezen met jou oplossing discussie. Ikzelf heb gelukkig geen probleem met de bluetooth connectie in mijn Hyundai.
Instructies gekregen (maar snap ze nog niet helemaal, ga ik via daar verder uitvogelen hoop ik:
1.Phone---*#800#---Enter
2.Basic log--setting icon--Log save location--/sdcard/oem_log&get bugreport when stop logging-Enter
3.Back--open the log switch
4.reproduce the issue
5.Phone---*#800#---Enter--close the log
6.File Manager---Storage---Internal storage---find the oem_log file folder---Compress ,shared it to us via Google drive or any cloud drive.
Ok, geen probleem!desil01 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:02:
[...]
Thanks! voor mij een eerste keer, excuses, ik zal er beter opletten. V40, bluetooth versie ga ik nakijken, werkte goed met OP6. Linkje, naar het re-boot probleem: https://forums.oneplus.co...own-reboot-isuue.1269563/
Instructies gekregen (maar snap ze nog niet helemaal, ga ik via daar verder uitvogelen hoop ik:
1.Phone---*#800#---Enter
2.Basic log--setting icon--Log save location--/sdcard/oem_log&get bugreport when stop logging-Enter
3.Back--open the log switch
4.reproduce the issue
5.Phone---*#800#---Enter--close the log
6.File Manager---Storage---Internal storage---find the oem_log file folder---Compress ,shared it to us via Google drive or any cloud drive.
Dus Oneplus vraagt of je in de bel applicatie *#800# in wil toetsen. Je komt dan in een verborgen menu terecht.
In dit verborgen menu willen ze dat je een bepaalde vorm van logging aan zet.
Daarna willen ze dat je de auto in gaat, verbinding maakt, en de telefoon gebruikt totdat het probleem optreedt.
Daarna ga je weer het verborgen menu in, en zet de logging uit.
Laatste actie is de log verzamelen en deze delen met OnePlus. Zij kunnen dan in de log zien waardoor dit probleem optreedt.
Dit dacht ik dus ook maar was bang gelijk voor racist uitgemaakt te worden als ik dat hardop zou uiten :-pKlippy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Dat is bij OnePlus niet anders, maar de cultuur in India lijkt het wel een stapje erger te maken nog.
En hij is binnen
Blijft toch altijd wel weer leuk een nieuwe telefoon binnen krijgen en ermee aan de slag gaan

Toch nog een klein puntje. Ik maak best vaak per ongeluk screenshots door per abuis de power button en de volume down button kort samen in te drukken. Ligt het aan mij of is deze knoppen combo erg gevoelig afgesteld 😬
Zelf geen last van, waarom zou je die beide buttons tegelijk indrukken naast dat je een screenshot wilt maken? Horizontaal beet en dan perongeluk indrukken ofzo?karimski schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:41:
Toch nog een klein puntje. Ik maak best vaak per ongeluk screenshots door per abuis de power button en de volume down button kort samen in te drukken. Ligt het aan mij of is deze knoppen combo erg gevoelig afgesteld 😬
Heb de telefoon ook net in gebruik en heb hetzelfde. Volgens mij komt dat omdat bij mijn vorige telefoon de powerknop anders zat waardoor je vinger positie anders zijn. Even wennen denk ik.karimski schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:41:
wat een spelling bij die Ali QCY oordopjesTweakriez schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:58:
Nog 2 leuke opties voor mensen die een bleutooth setje zoeken voor een niet al te groot bedrag:
Ture wirless buletooth?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
@karimski @jaguarxj16 is het met of zonder hoesje om de telefoon?karimski schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:41:
Wat je kunt proberen is om je pink onder de telefoon te laten zodat die als het ware er op staat, en dan een grip rond onderste helft met handpalm, ring en middelvinger. Wijsvinger schuin omhoog naar de hoek, en duim gekromd tegen de zijkant of scrollen over het scherm.
Ik maak ook veel vaker een screenshot, maar komt vaak meer als hij op tafel ligt en ik hem aan wil zetten om in te loggen.
Ik had QSY oordoppen, maar 1 van de 2 is iets zachter en zit een brom in als je niets afspeelt. Die is dus kapot, maar kreeg niets geen ondersteuning van de verkoper. Ik moest hem anders op eigen kosten opsturen en dat was duurder dan de koopprijs. Nu andere oordopjes, maar daar is de kwaliteit echt slecht van. Ik zoek dus nog steeds goede bluetooth oordopjes. Ohja en ik wil er geen 150 euro of zo voor uitgeven, dus voor nu red ik me wel met de slechte kwaliteit versie
Ik had QSY oordoppen, maar 1 van de 2 is iets zachter en zit een brom in als je niets afspeelt. Die is dus kapot, maar kreeg niets geen ondersteuning van de verkoper. Ik moest hem anders op eigen kosten opsturen en dat was duurder dan de koopprijs. Nu andere oordopjes, maar daar is de kwaliteit echt slecht van. Ik zoek dus nog steeds goede bluetooth oordopjes. Ohja en ik wil er geen 150 euro of zo voor uitgeven, dus voor nu red ik me wel met de slechte kwaliteit versie
[ Voor 10% gewijzigd door Kyhfin op 10-08-2020 20:05 ]
Ondanks de slechte vertaling, het zijn echt geweldig goede oordopjes.evleerdam schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:18:
[...]
wat een spelling bij die Ali QCY oordopjes
Ture wirless buletooth?
Iemand die de ING banking app gebruikt en ook geen (push) meldingen krijgt? Staat wel gewoon aan in de app maar krijg het niet werkend.
App is al een keer verwijderd en cache ook gedelete maar ontvang geen meldingen
Ben je bekend met https://www.scarbir.com/?Kyhfin schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:51:
Ik maak ook veel vaker een screenshot, maar komt vaak meer als hij op tafel ligt en ik hem aan wil zetten om in te loggen.
Heel veel testen met true wireless oordopjes in verschillende prijsklassen.
Voelt eigenlijk best goed aan. Vingerafdruk wordt meteen goed herkend. Merendeel van de apps die ik gebruikt ook al gereed gemaakt en werken goed.
Je weet dat je ook double tap to wake kan instellen? Werkt prima als het apparaat op tafel ligt.Kyhfin schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:51:
Klopt. Het ligt niet aan de Nord. Ook op mijn oude 5T kan ik niet meer bij de Office app inloggen, sinds ik die app op de nieuwe Nord heb geïnstalleerd. Kwam ik net achter.swhnld schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:38:
[...]
Microsoft Office werkt goed voor mij met mijn Offie365 Home account op de Nord, geen issue ermee. Ik begon met Onedrive als eerste en ben daar ingelogd, daarna Word en Outlook gedaan. Heb overigens wel de apps schoon er op gezet, niet terug van een backup van het oude toestel omdat dan soms rotzooi mee komt. Heb je al geprobeerd alle MS apps en accounts te verwijderen, toestel rebooten en uurtje te wachten, en ze dan terug te zetten een voor een en er op in te loggen?
Er is dus iets anders aan de hand. MS is dit nu aan het uitzoeken. Wel heel vreemd, maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Voor mensen die een beeld willen van accu prestatie.
Vandaag 2 uur en 45 minuten naar huis gereden van vakantie bestemming. Navigatie aan, bluetooth aan en scherm op 100%. Begon op 97/96% en in de straat had ik 64% over. Helemaal niet gek als je het mij vraagt.
Ondertussen SOT van 6 uur en 20 minuten en 15% percentage nog in de accu.
Vandaag 2 uur en 45 minuten naar huis gereden van vakantie bestemming. Navigatie aan, bluetooth aan en scherm op 100%. Begon op 97/96% en in de straat had ik 64% over. Helemaal niet gek als je het mij vraagt.
Ja klopt. Ik moet daar gewoon nog aan wennen, maar bedankt voor de tip.iestyn99 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:34:
[...]
Je weet dat je ook double tap to wake kan instellen? Werkt prima als het apparaat op tafel ligt.
Je bent niet de enige! Ik heb dit ook al meerdere malen gehad.karimski schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:41:
Ik heb geen ING, maar je kan batterij optimalisatie proberen uit te schakelen (de ING op niet optimaliseren zetten).giganielsie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:09:
Iemand die de ING banking app gebruikt en ook geen (push) meldingen krijgt? Staat wel gewoon aan in de app maar krijg het niet werkend.
Het verschilt een beetje per app of dat nodig is, sommige apps werken perfect met optimalisate, bij anderen krijg ik vaak ook geen pushmessages.
Batterij valt mij niet tegen, 7 uur SOT en nog 12% te gaan.Devindegroot schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:57:
Voor mensen die een beeld willen van accu prestatie.
Goedenavond,
Ik lees inmiddels op de achtergrond al een tijdje mee over de OnePlus Nord, zelf ben ik in het bezit van een iPhone 6s die aan vervanging toe is. Ik twijfel tussen de nieuwe SE 2020, de Pixel 4a en de OnePlus Nord, geen van deze toestellen is voor mijn een absolute favoriet. Ik ben niet eco-systeem gebonden, zowel Apple Als Google hebben beide voor en tegens.
Nu lees ik hier in dit forum dat er best nog wel vee problemen (probleempjes) zijn met de OpenPlus Nord, is dit omdat jullie early adopter zijn? Zijn jullie problemen te verhelpen met software updates? Of is het gewoon zo dat een aantal de pech hebben dat ze een toestel hebben gekocht dat niet 100% functioneert?
ps: Ik vind dit toestel ontzetten mooi om te zien, en de specs spreken mij aan. Van mijn werkgever heb ik een iPhone 8+ gekregen (zakelijk gebruik) en ik moet zeggen dat een groot toestel mij wel bevalt.
Ik lees inmiddels op de achtergrond al een tijdje mee over de OnePlus Nord, zelf ben ik in het bezit van een iPhone 6s die aan vervanging toe is. Ik twijfel tussen de nieuwe SE 2020, de Pixel 4a en de OnePlus Nord, geen van deze toestellen is voor mijn een absolute favoriet. Ik ben niet eco-systeem gebonden, zowel Apple Als Google hebben beide voor en tegens.
Nu lees ik hier in dit forum dat er best nog wel vee problemen (probleempjes) zijn met de OpenPlus Nord, is dit omdat jullie early adopter zijn? Zijn jullie problemen te verhelpen met software updates? Of is het gewoon zo dat een aantal de pech hebben dat ze een toestel hebben gekocht dat niet 100% functioneert?
ps: Ik vind dit toestel ontzetten mooi om te zien, en de specs spreken mij aan. Van mijn werkgever heb ik een iPhone 8+ gekregen (zakelijk gebruik) en ik moet zeggen dat een groot toestel mij wel bevalt.
Ik ook hoor maar niet erg vaak dus valt mee qua storend zijn.Barca schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:21:
[...]
Je bent niet de enige! Ik heb dit ook al meerdere malen gehad.
karimski schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:14:
[...]
Batterij valt mij niet tegen, 7 uur SOT en nog 12% te gaan.
:strip_exif()/f/image/B9sdcHLsnWPkkjHelnsVunzP.jpg?f=fotoalbum_large)
Idd, batterij gaat van 07:00 tot 24:00 mee voor mij
Domme vraag misschien. Ik was met mijn oude OP5T gewend aan double tap om het scherm te ontwaken. Bij de Nord heb ik nu maar één tap nodig. Ik zie dit ook in de instellingen onder Scherm > Ambient display. Ik vind dit hartstikke handig, maar hoort het ook zo te werken? Dus 1 tap om te ontwaken en double tap om te slapen?
Bedankt ik ga het proberen,. in dit geval gaan ze de instructies doen in geval dat reboot probleem zich voordoet. Bluetooth, wil ik eerst even verder uitzoeken en dan meldenswhnld schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:18:
[...]
Ok, geen probleem!
Dus Oneplus vraagt of je in de bel applicatie *#800# in wil toetsen. Je komt dan in een verborgen menu terecht.
In dit verborgen menu willen ze dat je een bepaalde vorm van logging aan zet.
Daarna willen ze dat je de auto in gaat, verbinding maakt, en de telefoon gebruikt totdat het probleem optreedt.
Daarna ga je weer het verborgen menu in, en zet de logging uit.
Laatste actie is de log verzamelen en deze delen met OnePlus. Zij kunnen dan in de log zien waardoor dit probleem optreedt.
Zo werkt het ook bij mij iddJammie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:39:
Domme vraag misschien. Ik was met mijn oude OP5T gewend aan double tap om het scherm te ontwaken. Bij de Nord heb ik nu maar één tap nodig. Ik zie dit ook in de instellingen onder Scherm > Ambient display. Ik vind dit hartstikke handig, maar hoort het ook zo te werken? Dus 1 tap om te ontwaken en double tap om te slapen?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Éen tap is voor ambient display, twee voor echt ontwaken (alsof je de power button indrukt). Na twee keer tappen werkt face unlock pas bijvoorbeeld. Je ziet dan echt je lockscreen.Jammie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:39:
Ja, dit komt vanuit de early adopters en er zijn al meerdere fixes uitgebracht afgelopen maand, plus dat mensen met problemen of vragen eerder hier komen dan mensen die niets hebben. Verder zie je op het internet nog dat mensen de vergelijking trekken met de topmodellen en verwachten dat dit mid range toestel hetzelfde presteert, maar zo is het niet gepositioneerd door de fabrikant, de Nord is geen flagship killer.Oortjes schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:36:
Goedenavond,
Misschien is het handig om in het Aankoopadvies forum een vraag te stellen als je hulp zoekt welke keuze te maken. Aankoopadvies Tablets en Telefoons
Grootste directe verschil is dat de Nord de enige telefoon in je rijtje is die wel 5G ondersteuning heeft.
Ik krijg inderdaad ook geen ING Bankieren push meldingen op mijn Nord. Mijn vorige telefoon ( Nokia 8 ) geen probleem.giganielsie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:09:
Ik heb de suggestie om een aanpassing in batterij optimalisatie te doen uitgevoerd, dus ff wachten totdat iemand geld naar me overmaakt
Salaris duurt helaas nog even....
Yes die double tap staat standaard niet aan.donquix schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:33:
[...]
Éen tap is voor ambient display, twee voor echt ontwaken (alsof je de power button indrukt). Na twee keer tappen werkt face unlock pas bijvoorbeeld. Je ziet dan echt je lockscreen.
Te vinden via Buttons en gestures --> Quick Gestures
Update is hier beschikbaar, ik trek hem nu binnen.Anonymoussaurus schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:49:
OxygenOS 10.5.4 is aangekondigd met een display "fix" (wat waarschijnlijk betekent dat ze het minimaal aantal nits omhoog gegooid hebben, zodat de groene tint minder opvalt):
[...]
[...]
Ja, zie hierboven.
De OnePlus Nord is een nieuwe telefoon, met de nieuwste UI waarvan vandaag ook weer een nieuwe update komt. Daar moet je aan wennen, zo simpel is dat. Ik kom zelf van een OnePlus 5T en daar draaide ik ook gewoon op Android 10 maar toch is er veel net even anders dan de Nord die ook op Android 10 draait. Het merendeel van de 'probleempjes' zijn geen problemen maar gewennigsverschijnselen. De Nord is gewoon een fantastisch toestel voor een schappelijke prijs waarmee je weer zeker 2 jaar vooruit kan.Oortjes schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:36:
Ik heb de update ook binnen en ik kan in elk geval bevestigen dat 10.5.4 niet ons brightness probleem oplost (maar dat was te verwachten want het is niet eens bevestigd).
De kwaliteit van de snapchat camera is nog slechter geworden na deze laatste update
Net een paar dagen deze Oneplus nord binnen, erg fijn toestel na overstap van Iphone.
Vraag; hoe voorkom je dat je als je op het scherm tikt de screensaver te zien krijgt, en niet gewoon direct het lockscreen met notificaties zoals op IOS? Screensaver kan ik uitschakelen maar dan blijft het scherm op zwart als ik er op tik. Idealiter zie ik direct lockscreen is dit mogelijk?
Vraag; hoe voorkom je dat je als je op het scherm tikt de screensaver te zien krijgt, en niet gewoon direct het lockscreen met notificaties zoals op IOS? Screensaver kan ik uitschakelen maar dan blijft het scherm op zwart als ik er op tik. Idealiter zie ik direct lockscreen is dit mogelijk?
Dubbel tikken om te activeren aanzetten bij de gebaren is volgens mij wat je zoekt.bobveerman262 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:24:
Net een paar dagen deze Oneplus nord binnen, erg fijn toestel na overstap van Iphone.
Met een single tap krijg je het ambient display te zien.bobveerman262 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:24:
Door een double tap zal je toestel ontwaken, mits je dit hebt ingesteld.
Volgens mij kan dit niet. Het is of of, niet en en.skate master schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:42:
[...]
Met een single tap krijg je het ambient display te zien.
Door een double tap zal je toestel ontwaken, mits je dit hebt ingesteld.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ja hoor het kan allebei. Soms tik ik 1 keer als ik alleen de tijd wil zien of sowieso wil ontgrendelen vanaf het Ambient Display. En soms wil ik even m'n notificaties checken en doe ik de double tap on direct naar m'n lockscreen te gaan.Laguna schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 01:05:
[...]
Volgens mij kan dit niet. Het is of of, niet en en.
Double tap op het Ambient Display werkt trouwens ook om door te gaan naar het lockscreen.
Had ik ook niet verwacht. Was te snel. Ik heb via de OP Forums ondertussen wel een DM van twee OP devs gekregen, met het verzoek om log en screenshot te recorden en sturen. Dit heb ik inmiddels gedaan. Andere OP forummers hebben overigens datzelfde verzoek gekregen, dus we zullen zien hoe serieus ze de klachten oppakken en hoeveel forummers daadwerkelijk een log en screenshot hebben ingediend. De procedure was namelijk nogal ingewikkeld.Klippy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:06:
Ik heb de update ook binnen en ik kan in elk geval bevestigen dat 10.5.4 niet ons brightness probleem oplost (maar dat was te verwachten want het is niet eens bevestigd).
Ondertussen heb ik nog wat meer ontdekt over het brightness issue. Ik quote mezelf maar even vanuit deze post:
Another crazy thing about the brightness issue:
- Open (for example) Chrome and watch the brightness drop after a few seconds.
- Then press the square Android button in your navigation bar (or do the switch/overview gesture). You'll see the same Chrome screen in smaller size, but now at full brightness again.
The same happens with any other app that is vulnerable to the brightness issue. See my previous post.
My thoughts: certain system apps/functions or even third party apps are NOT vulnerable to the brightness issue, such as Homescreen, Settings, File Manager, Play Store, Assistant, Gmail and probably the Navigation screens too. Other system and third party apps ARE vulnerable to this brightness issue, such as Chrome, Maps, Twitter, YouTube, Whatsapp, MS Outlook, MS Office etcetera.
There must be a common software reason why some apps/functions are or are not affected.
@Jammie Zit er verschil in of de apps op 60 of 90Hz draaien dat je ontdekt hebt? Stel je zet de telefoon op alleen 60Hz, heb je dan dit probleem ook?
Op zowel 60 als 90Hzswhnld schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:16:
@Jammie Zit er verschil in of de apps op 60 of 90Hz draaien dat je ontdekt hebt? Stel je zet de telefoon op alleen 60Hz, heb je dan dit probleem ook?
@Klippy ok, dan is het niet door die omschakeling veroorzaakt.
Het gaat hier steeds over een 'brightness probleem'. Wordt daarmee bedoelt dat het scherm iets donkerder wordt als je bepaalde applicaties opstart? Dat heb ik namelijk ook, als ik Chrome start wordt het scherm dan ineens donkerder. Ik stoor me er niet echt aan, maar het is wel vaag ja.
Correct. Ik heb het ook in Edge.Barca schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:43:
Het gaat hier steeds over een 'brightness probleem'. Wordt daarmee bedoelt dat het scherm iets donkerder wordt als je bepaalde applicaties opstart? Dat heb ik namelijk ook, als ik Chrome start wordt het scherm dan ineens donkerder. Ik stoor me er niet echt aan, maar het is wel vaag ja.
Ik dacht eerst het de automatic brightness was, maar zelfs op manueel gaat de helderheid fors naar beneden.
Het was mij in eerste instantie ook niet opgevallen hoor. Pas hier na berichten.
Wat mij wel opvalt is dat het bij automatisch helderheid redelijk onopvallend gaat. Dus tamelijk langzaam.
Bij handmatige helderheid is het vrijwel instant.
Hebben meer mensen last van extreme idle battery drain? Ik verlies zo'n 3% per uur als in slaapstand staat. Alle optimalisaties al geprobeerd. Daarnaast als ik in ontwikkelaarsopties de achtergrond processen uit zet word de telefoon extreem heet.
Nogmaals hebben meer mensen hier last van?
Wellicht kijk ik er echt overheen, maar is er een optie om je apps op alfabetische volgorde te sorteren?
Ik heb dit probleem niet. Wellicht kunnen we settings vergelijken?Barca schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:43:
Bij mij staan de apps in de app drawer op alfabetische volgorde. Ik kan niet vinden hoe het anders te doen. Hoe staan ze bij jou dan?NukaWorldNL schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:36:
Wellicht kijk ik er echt overheen, maar is er een optie om je apps op alfabetische volgorde te sorteren?
Ik heb nooit iets gewijzigd aan brightness of iets dergelijks, ben gewoon aan de slag gegaan met de telefoon toen hij uit de doos kwam. Dus ik heb gewoon de default instellingen.Silvin schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:41:
Ik heb dit probleem niet. Wellicht kunnen we settings vergelijken?
Bij mij is het verlies 5 procent in de nacht (ongeveer 7 uur).Hycriyo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:07:
Hebben meer mensen last van extreme idle battery drain? Ik verlies zo'n 3% per uur als in slaapstand staat. Alle optimalisaties al geprobeerd. Daarnaast als ik in ontwikkelaarsopties de achtergrond processen uit zet word de telefoon extreem heet.
Kun je vliegtuig mode aanzetten en dan kijken of het nog gebeurt? Dekkingsproblemen met wifi of mobiel netwerk kunnen dit veroorzaken. Als vliegtuig mode het oplost kunnen we verder kijken of het wifi of mobiel is, zo niet, dan verder zoeken welk proces verantwoordelijk is.
Ik heb al meerdere apps voor het verbruik raad gepleegd. Hier komt niks zinnigs uit. WiFi gebruikt 2% max in een nacht en voor mobiele data ook 1 of 2% max. Ik ga nu mijn telefoon terug sturen en een nieuwe aanvragen. Hopen dat het bij de volgende geen probleem geeft.swhnld schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:02:
[...]
Bij mij is het verlies 5 procent in de nacht (ongeveer 7 uur).
Kun je vliegtuig mode aanzetten en dan kijken of het nog gebeurt? Dekkingsproblemen met wifi of mobiel netwerk kunnen dit veroorzaken. Als vliegtuig mode het oplost kunnen we verder kijken of het wifi of mobiel is, zo niet, dan verder zoeken welk proces verantwoordelijk is.
Wat je kan proberen:Hycriyo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:07:
Boot the phone into recovery mode and clear the cache.
1. Power off phone.
2. Power on phone whilst holding down the volume down button (this takes slightly longer to react than you would expect and after the initial splash screen goes blank for a slightly un-nerving amount of time. But just wait).
3. Enter the PIN/Password you use to unlock the phone when prompted.
4. Choose a language.
5. Choose "Wipe data and cache" (don't worry this is only a path to a submenu, it won't delete your data).
6. Choose "Wipe cache" (IMPORTANT - MAKE SURE YOU DON'T TAP ERASE EVERYTHING).
7. It will confirm that you have selected clear cache and ask you to say YES.
8. When it says success choose "Reboot"
9. The night after doing this leave the phone on charge overnight
Dit heeft bij mij het probleem opgelost en haal nu 6 a 7 uur sot.
Dit heb ik al uitgevoerd met geen succes.Tweakriez schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:06:
[...]
Wat je kan proberen:
Boot the phone into recovery mode and clear the cache.
1. Power off phone.
2. Power on phone whilst holding down the volume down button (this takes slightly longer to react than you would expect and after the initial splash screen goes blank for a slightly un-nerving amount of time. But just wait).
3. Enter the PIN/Password you use to unlock the phone when prompted.
4. Choose a language.
5. Choose "Wipe data and cache" (don't worry this is only a path to a submenu, it won't delete your data).
6. Choose "Wipe cache" (IMPORTANT - MAKE SURE YOU DON'T TAP ERASE EVERYTHING).
7. It will confirm that you have selected clear cache and ask you to say YES.
8. When it says success choose "Reboot"
9. The night after doing this leave the phone on charge overnight
Dit heeft bij mij het probleem opgelost en haal nu 6 a 7 uur sot.
Balen... De Facebook crap ook geblokkeerd welke er standaard op staat, Facebook services e.d.?Hycriyo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:17:
[...]
Dit heb ik al uitgevoerd met geen succes.
Ook al gedaan....Tweakriez schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:57:
[...]
Balen... De Facebook crap ook geblokkeerd welke er standaard op staat, Facebook services e.d.?
Hmm balen. Hopelijk dat het bij de volgende opgelost is dan. Ik was ook even bang last te hebben van een slechte batterij maar ik ben nu super tevreden. Zoiezo over het toestel in het algemeen.
Na de nieuwe update van oxygen os (10.5.4) te hebben gedownload en hierna mijn cache te hebben verwijderd. Lijkt mijn probleem van het batterij zuipen in slaapstand verholpen te zijn. Ik hoop dat dit zo blijft, als het probleem terug komt zal ik dit melden op dit forum.Tweakriez schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:01:
[...]
Hmm balen. Hopelijk dat het bij de volgende opgelost is dan. Ik was ook even bang last te hebben van een slechte batterij maar ik ben nu super tevreden. Zoiezo over het toestel in het algemeen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie