• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:12

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Vannacht zag op mijn lockscreen de kleuren hiervan uitlopen en met lelijke randen in elkaar overlopen. Dit is het fenomeen black crush toch? Bij het handmatig omhoog gooien van de helderheid ging dit weg. Ik neem aan dat dit iets is wat niet opgelost kan worden? Ik heb verder nog niet iets dergelijks waargenomen. Na proberen van andere achtergronden zag ik steeds hetzelfde wanneer deze donker waren met een andere kleur er in. Het liep niet smooth over zoals ik nu overdag wel zie.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ojee de reacties over Oxygen 11 zijn niet mals.

https://www.androidcentra...e-oneplus-ruined-oxygenos

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

het lijkt wel heel erg op Samsung one UI idd en ben daar ook niet de grootste fan van. Maar ze worden nu al veroordeeld op een beta / preview waarin "inconsistencies" zitten. Dat lijkt me inherent aan een beta.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:04

Oekol

waka waka hey hey

Vriendin en ik beide de Nord. Als wij elkaar bellen kan soms de een de ander niet horen. Anderen hier ook last van? Ze neemt op en mijn telefoon trilt en dan hoor ik haar wel en zij mij niet of andersom. Waar kan dat aan liggen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Precies waar ik al bang voor was toen ik dit vorige week ergens las. Dan wordt de Nord mijn eerste en laatste One+

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Oekol schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:02:
Vriendin en ik beide de Nord. Als wij elkaar bellen kan soms de een de ander niet horen. Anderen hier ook last van? Ze neemt op en mijn telefoon trilt en dan hoor ik haar wel en zij mij niet of andersom. Waar kan dat aan liggen?
Ik heb precies dit ook met de Nord, maar mijn Motorola G8 Plus (met Android 9) had dit ook. Ik heb er last van sinds de overstap naar Tele2. Wellicht heb jij ook Tele2?

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-08 14:48
Aurera schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:24:
[...]

Ik heb precies dit ook met de Nord, maar mijn Motorola G8 Plus (met Android 9) had dit ook. Ik heb er last van sinds de overstap naar Tele2. Wellicht heb jij ook Tele2?
Hier ook Tele2 ( volgende maand eindelijk Tele2 af ). Heb dit ook zo nu en dan en dacht dat her aan de oude telefoon lag, maar nu ik dit lees is het misschien toch de provider 😬

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Devindegroot schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:31:
[...]

Hier ook Tele2 ( volgende maand eindelijk Tele2 af ). Heb dit ook zo nu en dan en dacht dat her aan de oude telefoon lag, maar nu ik dit lees is het misschien toch de provider 😬
Ik kan me herinneren dat ik het mijn oude telefoon had, maar wel heel sporadisch.
De eerste keer dat ik belde met de Nord had ik het ook, want ik wou het geluid testen of deze beter was dan mijn oude en toen was ik helemaal niet te horen. Daarna is het mij niet meer voor gekomen. Ik heb overigens wél ook Tele2.

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Kyhfin schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

Ik kan me herinneren dat ik het mijn oude telefoon had, maar wel heel sporadisch.
De eerste keer dat ik belde met de Nord had ik het ook, want ik wou het geluid testen of deze beter was dan mijn oude en toen was ik helemaal niet te horen. Daarna is het mij niet meer voor gekomen. Ik heb overigens wél ook Tele2.
Gebeurt bij mij ook maar een op de tien à twintig keer denk ik.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
StarrFire schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:17:
[...]

Ik krijg inderdaad ook geen ING Bankieren push meldingen op mijn Nord. Mijn vorige telefoon ( Nokia 8 ) geen probleem.
Ik heb de suggestie om een aanpassing in batterij optimalisatie te doen uitgevoerd, dus ff wachten totdat iemand geld naar me overmaakt ;)
Salaris duurt helaas nog even....
Das ook de enige kritiek die ik momenteel op OxygenOS heb. Te agressief. En de belofte hier mee te stoppen is zoals het hele forum, beloftes maar daarna stilte. ING, Reddit ... Zelfs Gmail is niet actueel.
Lijkt me niet logisch om al die apps af te gaan en daar waar nodig dit aan te passen. Ik wil gewoon de ervaring zoals die voor Android gemaakt heeft.
Maar ook genoeg meldingen dat het systeem de optimalisatie-aanpassingen weer vrolijk terug draait.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Aurera schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:24:
[...]

Ik heb t-mobile

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
Tele 2 en T-Mobile vallen onder de zelfde vlag.

• Ascathon
Ascathon schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Das ook de enige kritiek die ik momenteel op OxygenOS heb. Te agressief. En de belofte hier mee te stoppen is zoals het hele forum, beloftes maar daarna stilte. ING, Reddit ... Zelfs Gmail is niet actueel.
Lijkt me niet logisch om al die apps af te gaan en daar waar nodig dit aan te passen. Ik wil gewoon de ervaring zoals die voor Android gemaakt heeft.
Maar ook genoeg meldingen dat het systeem de optimalisatie-aanpassingen weer vrolijk terug draait.
Overigens komen de berichten vanzelf als ik de telefoon ontgrendel. Dat duidt niet zozeer op app killing.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

swhnld schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:27:
Ik heb ondertussen meer getuned en haal nu 3 dagen op 1 keer opladen, met Dual Sim en gisteren tripje over de grens met roaming aan:

[Afbeelding]
Dit zegt helaas vrij weinig zonder schermtijd te vermelden, maar dat zal ongetwijfeld minimaal zijn.
giganielsie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:09:
Iemand die de ING banking app gebruikt en ook geen (push) meldingen krijgt? Staat wel gewoon aan in de app maar krijg het niet werkend.

App is al een keer verwijderd en cache ook gedelete maar ontvang geen meldingen
[...]

Ik krijg inderdaad ook geen ING Bankieren push meldingen op mijn Nord. Mijn vorige telefoon ( Nokia 8 ) geen probleem.
Ik heb de suggestie om een aanpassing in batterij optimalisatie te doen uitgevoerd, dus ff wachten totdat iemand geld naar me overmaakt ;)
Kan ook zijn dat de push meldingen nog naar jullie vorige telefoon gaan, dat was bij mij ook het geval. Ik heb vervolgens m'n oude telefoon verwijderd bij ING bankieren, maar sindsdien nog geen push melding gezien. Al krijg ik ze alleen bij betaalverzoeken en die heb ik al maanden niet meer gebruikt.
Ik ben geen fan van loze ruimte en grote fonts, maar snap wel dat het daarbij verlagen van de menu opties, deze makkelijker te bereiken zijn bij onehanded use.

De Insight optie bij AOD vind ik leuk gevonden, waarmee je je gebruik direct op je lockscreen inzichtelijk hebt:

https://forums-images.one...d27774aab063c0a50f1fd.jpg

Ik mag hopen dat het huidige power menu gewoon behouden wordt in de final versie, want die in de DP ziet er niet uit en is helemaal niet geschikt voor onehanded use:

https://forums-images.one...fe58f42cd6a4a64c0ee84.jpg

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Eerst zien, dan geloven, het is ten slotte een beta versie Oxygen OS van een beta versie Android 11.
En anders, andere launcher er op, of custom rom. GSi ROM op AOSP gebaseerd kom je een heel eind naar stock toe.
https://www.xda-developer...ge-project-treble-device/
Want, ik wil een custom ROM installeren?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

CLB schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:32:
Want, ik wil een custom ROM installeren?
Nee, tuurlijk niet, custom rom is echt iets voor mensen die willen tweaken, die zitten hier niet :P

Maar serieus, als een fabrikant iets veranderd in een software interface, of dieper in het systeem, dan zet je er zelf een andere interface of ander systeem op, dat is een groot voordeel van Android en van OnePlus devices dat dat redelijk makkelijk kan.

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:49
swhnld schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:54:
[...]

Nee, tuurlijk niet, custom rom is echt iets voor mensen die willen tweaken, die zitten hier niet :P

Maar serieus, als een fabrikant iets veranderd in een software interface, of dieper in het systeem, dan zet je er zelf een andere interface of ander systeem op, dat is een groot voordeel van Android en van OnePlus devices dat dat redelijk makkelijk kan.
Nee, dat wil ik niet 8)7 Ik koop een telefoon en die moet zonder al te veel tweaks gewoon fijn in gebruik zijn. Als de UI zoals in de beta ook werkelijkheid wordt, dan is OP wat mij betreft gewoon af.

Ik ben(/was) echt een fanboy van Oneplus, maar begin steeds meer te twijfelen aan de keuze die ik heb gemaakt om voor de OP Nord te gaan in plaats van een Pixel telefoon :'(

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@swhnld custom ROMs was vroeger leuk, tegenwoordig teveel gedoe met bank apps en DRM apps zoals Ziggo en Netflix.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Leuk verhaal, maar met een launcher fix je maar enkele elementen qua uiterlijk.
Een notificatiebalk, snelle instellingen-menu of de normale instellingen blijven zoals de fabrikant dat wil.

Tevens vind ik het een non-argument om dan maar even een custom ROM te installeren eerlijk gezegd. Als ik dat had gewild, had ik misschien wel allang een Samsung, Huawei of Xiaomi-toestel gehad en geen OnePlus.

Er is zojuist een opinie-stuk van mijn hand over deze kwestie online gegaan, daarin duik ik er wat dieper in.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:43
Ik heb via de oneplus launcher een aantal mappen gemaakt zoals bv het nieuws.
Als ik een app open en vervolgens sluit gaat deze weer naar de hoofdpagina.
Is er ergens een instelling dat ik weer kom in de map terecht na het sluiten van de app?
@CLB ik snap de emoties rondom zo een wijziging, en misschien ben ik er helemaal niet blij mee in de praktijk, maar het is wel typisch dat GUI's veranderen, soms ingrijpend, soms evoluerend. En elke keer is er een groep die klaagt, en soms is die groep groot, soms klein, maar vrijwel nooit wordt er naar geluisterd, en vrijwel nooit lopen er massaal klanten weg.
In de huidige markt, heb je naast OnePlus nog Nokia, Motorola en Google die redelijk stock bieden, dus ik ben benieuwd wat volgend jaar rond deze tijd je daily driver is, we zullen het vast lezen.

@Laguna Deze maand nog heb ik een HTC One M7 met stock Android 5 die iemand als reserve nodig had geüpgraded naar Linage OS 17.1 (Android 10) met juli 2020 patch zodat internetbankieren en andere applicaties er wel op konden werken want die waren niet ondersteund. Geen issues en naar tevredenheid in gebruik tot de opgestuurde telefoon terug komt van reparatie.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@swhnld goed om te weten, maar LineageOS zou ik pas overwegen zodra m'n huidige toestel geen software updates meer zou ontvangen. Maar het is altijd wel afwachten of alles vlekkeloos werkt zoals camera's dit i.t.t. stock software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
swhnld schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:23:
maar het is wel typisch dat GUI's veranderen
True that en dat is natuurlijk ook prima, OxygenOS wordt ook al jaren bijgewerkt, getweaked en aangepast.
soms ingrijpend, soms evoluerend
Ook dat is zeker waar, maar een interface veelal kopiëren noem ik niet ingrijpend, maar een uiterst rare keuze.
Hoe kom je er nou bij om in Shenzhen lekker op de digitale tekentafel te komen met een OneUI-kloon, waarbij er in overleggen niemand zegt: nou jongens, laten we dat maar even niet doen, want ik denk niet dat onze klanten dat nou echt een topidee vinden. Uiteraard moeten we de final nog afwachten, maar ik ben benieuwd.
En elke keer is er een groep die klaagt, en soms is die groep groot, soms klein,
maar vrijwel nooit wordt er naar geluisterd, en vrijwel nooit lopen er massaal klanten weg.
Ik zat voor mezelf even te bedenken tijdens het schrijven of ik zo'n grote verandering nog ken, waarover zoveel beklag te lezen was op het internet. Ikzelf kan het me niet echt heugen eerlijk gezegd. Toen bij Samsung werd OneUI juist gezien als fijne upgrade ten opzichte van TouchWiz, wat logisch was wat mij betreft. Zoveel mensen, zoveel meningen natuurlijk en dat is goed. Nu valt het me gewoon op dat ik veel mensen, internetfora, topics, websites zie met dezelfde mening. Nu klagen mensen al snel op internet dan als ze iets positiefs te melden hebben, maar die eenduidige berichten op fora, websites en topics, het valt me op.
In de huidige markt, heb je naast OnePlus nog Nokia, Motorola en Google die redelijk stock bieden, dus ik ben benieuwd wat volgend jaar rond deze tijd je daily driver is, we zullen het vast lezen.
Mwah, Nokia lijkt na een opmars weer even in winterslaap, Motorola heeft een updatebeleid wat ook niet al
te best is (of je moet voor Android One gaan) en Google Pixels zijn niet helemaal mijn ding. We will see :)

EDIT: Tevens zal ik, en vast iedereen, er ook weer aan wennen. Dat moest ik tig jaar geleden ook toen ik geen HTC meer had met die awesome browser of toen Inbox van Gmail echt werd stopgezet, maar toch wringt het.

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 13-08-2020 21:00 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CLB schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:57:
[...]

Ik zat voor mezelf even te bedenken tijdens het schrijven of ik zo'n grote verandering nog ken, waarover zoveel beklag te lezen was op het internet. Ikzelf kan het me niet echt heugen eerlijk gezegd.
Ik wel :) 4 jaar geleden toen dit nieuwsbericht verscheen:
nieuws: OnePlus voegt Oxygen OS en Hydrogen OS samen voor snellere Android-up...

Toen was er wel even angst dat OxygenOS zoals wij dat kenden meer op HydrogenOS zou gaan komen te lijken, wat gelukkig niet het geval was.

@swhnld de metro interface was toch wel een dikke fail op desktopgebied, mede daardoor was Windows 8 ook geen succes geworden. Oftewel een wijziging van interface is niet per definitie een verbetering.

Overigens wat precies heeft Google volgens jou van TouchWiz overgenomen?

[ Voor 14% gewijzigd door Laguna op 13-08-2020 23:05 ]

@CLB GUI interfaces bestaan al langer, neem de overgang Windows 3.1 naar Windows 95 en recenter Windows 7 naar 10, of introductie van de Aqua look op Mac OS X in 2001. En in Linux land is GNOME met al zijn Forks ook een heel mooi voorbeeld.
Kijk je buiten software zie je eenzelfde met auto's, modellen veranderen over tijd en zelfs al worden veranderingen soms afgebrand, verkopen lopen door.
En voor beide geld dat zaken over genomen worden van elkaar.
Voor OnePlus lijkt het er op dat ze de interface van Samsung kopiëren, en het nog slecht doen ook. Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten. Aan de andere kant, Samsung heeft met veel zaken bijgedragen aan de ontwikkeling van Android, zij hadden het in TouchWizz, Android nam het over. Misschien is eenzelfde met hun OneUI en neemt OxygenOS dingen over die goed uitpakken, er zijn genoeg mensen die niet willen tweaken, en gewoon de telefoon uit de doos willen gebruiken. Samsung is toch populair en bekend bij veel mensen.

Overigens hoeven ze van mij ook niet te veranderen.
Laguna schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:40:
[...]
Overigens wat precies heeft Google volgens jou van TouchWiz overgenomen?
Oei, moet je even discussies lezen van Samsung fanboys die verdedigen waarom het niet erg is dat zij een jaar langer moeten wachten op een nieuwe Android versie (periode van de S2 tot S7 ongeveer), omdat er toch niets nieuws in zit, want betreffende feature zit al in hun telefoon, dus nieuwste Android versie is niet belangrijk (volgens hun).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
swhnld schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:40:
[...]

Oei, moet je even discussies lezen van Samsung fanboys die verdedigen waarom het niet erg is dat zij een jaar langer moeten wachten op een nieuwe Android versie (periode van de S2 tot S7 ongeveer), omdat er toch niets nieuws in zit, want betreffende feature zit al in hun telefoon, dus nieuwste Android versie is niet belangrijk (volgens hun).
Onderliggend is een nieuwe Android versie natuurlijk wel belangrijk ( langere support voor apps voor ze onbeschikbaar worden voor jouw Android versie bv ) en nog wat andere dingen.

Maar dingen zoals bv cijfers bij app badges zat al op de Note 2 bij Android 4.1.2 en is pas bij Android 8 dacht ik gekomen naar ''vanilla'' Android ?

Split screen use is ook pas in Android 7 gekomen maar zat al daarvoor in Touchwiz dacht ik.
Zullen nog wel een paar dingetjes zijn maar ik zit al 2 jaar ondertussen op iOS en ben na 5-6 jaar ook wel vergeten wat voor extra zooi er allemaal in Touchwiz of andere launchers zat wat niet op een Nexus zat.

Maar er is toch wel een heel lange tijd geweest dat gebruikers van bv een Samsung weinig tot nieuws nieuws kregen bij een nieuwe Android versie omdat die dingen al een tijd in hun launcher zaten.
Om maar kort te zeggen dat tussen Android 7 en nu Google toch wel de mosterd bij verschillende launchers had gehaald, vooral app badge numbers snap ik niet dat dat heeft geduurd tot Android 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Katmi app badges heeft de Pixel launcher niet en vind ik zelf ook niet boeiend, dus dat is niet door Google overgenomen. Wel zit dat in zowat iedere custom launcher en iedereen (inclusief Samsung) heeft dat natuurlijk gewoon gejat van iOS. Split screen is ook vrij onzinnig op zo'n relatief klein scherm en wordt bij mijn weten amper gebruikt, maar goed daar was Samsung met de Note mogelijk eerder mee. Maar nee @swhnld in het algemeen zou ik Samsung niet als vooruitstrevend beschouwen qua software features die Google in Android van hun heeft overgenomen. Samsung is vooral heel goed in zaken kopiëren, heel TouchWiz was op iOS gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
Is het mogelijk om een ander home screen dan de meest linkse toe te wijzen als 'home'?

In eerdere android/oneplus/launcher versies kon je zelf aangeven welk homescreen de default home was, bijvoorbeeld de middelste als je 3 homescreens had, nu lijkt het altijd de meest linkse te zijn ongeacht hoeveel homescreens ik heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hycriyo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 17:58
Hycriyo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:40:
[...]

Na de nieuwe update van oxygen os (10.5.4) te hebben gedownload en hierna mijn cache te hebben verwijderd. Lijkt mijn probleem van het batterij zuipen in slaapstand verholpen te zijn. Ik hoop dat dit zo blijft, als het probleem terug komt zal ik dit melden op dit forum.
Het probleem is toch weer terug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hycriyo schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:24:
[...]

Het probleem is toch weer terug.....
Wat geeft je systeem aan in de statistieken dat de oorzaak is?

En is het weg (even) als je het toestel herstart? Laat je applicaties actief in de achtergrond, of tabs open staan in de browser die je accu leeg trekken?

Stappenplan als bovenstaande geen antwoord geeft bij zoiets als dit is:
1. Kijk in je systeem of je een duidelijk aanwijsbare oorzaak ziet welke app het meeste batterij verbruikt. Kijk ook naar systeem apps.
2. Zet je telefoon in vliegtuig modus, dus ale verbindingen uit om uit te sluiten of het daar ergens in zit. Is het dan weg kun je daar verfijnen.
3. Nu wordt het lastiger en veel meer werk, namelijk, fabrieksreset en daarna geen backup terugzetten, maar handmatig applicaties een voor een er op zetten op het moment dat je ze echt nodig hebt. Waarschijnlijk is er 1 app die dit hele probleem dan veroorzaakt. Wanneer je die app weet te isoleren kun je bij de maker een melding doen zodat ze de app kunnen updaten, mogelijk is die niet compatibel met Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@swhnld als een app daadwerkelijk de oorzaak is dan zou dat zichtbaar moeten zijn bij accuverbruik.

@Hycriyo anders even een screenshot posten van je accuverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Hoe tevreden zijn jullie met de foto's die je schiet met de camera ??

En dan doel ik meer op de mensen die vrij kritisch zijn en andere goede camera's gewend zijn in andere toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devindegroot
C6DL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:16:

En dan doel ik meer op de mensen die vrij kritisch zijn en andere goede camera's gewend zijn in andere toestellen.
Ik ben vrij kritisch wat betreft camera's. Kom zelf vanaf een Pixel 2 XL die ik destijds mede voor de camera gekocht heb.

Ik ben persoonlijk wel echt verrast door de Nord. Ja de macro camera is vrijwel nutteloos, maar daar verwachtte ik ook niks van. De ultra wide schiet bijv een skyline of monument etc zeer zeker acceptabel. Ga je op die foto's inzoomen, dan ga je de details wel zien wegvallen en als je een foto schiet met die lens terwijl het object vrij dichtbij is, dan is de kwaliteit ook niet denderend. Vooral bruikbaar voor brede afstand shots. Selfie cams zijn btw ook te gek en duidelijk scherper dan mijn vorige telefoon.

De main cam is echt boven verwachting, aardig wat foto's geschoten tegelijk met de vorige telefoon en bijna altijd mooier op de Nord. Ik werk zelf in een Concertgebouw als licht technicus en wil de camera graag tijdens concerten nog eens proberen, maarja die zijn er voorlopig nog niet veel. De nacht shots die ik wel heb kunnen maken waren echt goed!

( Tweakers maakt de foto's net een tikkie onscherper merk ik nu. )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZe-KU8kQ_wScGj-djg1J5G-UGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViYCXspnWxUHmBVedWJmJwqY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcorI_wpTX7vmMfMl0ltNsjxU-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvzOeCYmZlF6mGIQbfHcN4gj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLrPwNLsMOa5PHg8Vg24_MlrzSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJlb6nJPdagj23fDI2UBY6DJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_-zWPXF2ulwKL2espaSmcK6PBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEKD7v1F5dfIDdkiGAG8nK5O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:09
C6DL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:16:

Ik kom van een Pixel 3a af en heb de Nord gekocht omdat de 4a nog niet leverbaar is en ik een extreem goede deal had voor de Nord. Ben er nog niet uit of ik de Nord ga houden als de 4a leverbaar wordt in Europa want de camera is voor mij van belang.

Maar over die camera; het is ingewikkeld. De Pixel maakt vrijwel altijd goede foto's. Je moet je best doen om iets te verneuken. Soms zijn ze een beetje overprocessed of een tikje te 'plat' door de agressieve HDR maar altijd bruikbaar en aantrekkelijk.

De Nord kan hele goede foto's maken maar het is niet gegarandeerd op het moment dat je op die sluiterknop drukt. Het grootste probleem is dat de camera-app van OnePlus te enthousiast te keer gaat met het opvoeren van het contrast waardoor sommige donkere delen helemaal wegvallen. Als voorbeeld heb ik een leuke foto van m'n zoon gemaakt in ietwat uitdagende lichtomstandigheden waarbij z'n pupillen en irissen op de Nord vrijwel volledig zwart worden. Op de Pixel blijven deze net aan zichtbaar. Veel mensen zien niet waarom de foto van Nord minder spreekt maar zien wel dat het zo is. Juist dit detail in de ogen maakt een foto zoveel aansprekender.

In meer foto's is te zien dat er te veel opgepompt contrast (en sharpening) plaats vindt waardoor details verloren gaan in heel lichte of heel donkere plekken van de foto. Maar het vreemde is; het is geen gegeven. Soms komt de Nord opeens met een plaatje wat perfect gebalanceerd is en detail combineert met goede HDR. Het lijkt wat dat betreft echt in de processing te zitten en dit zou dus verbeterd kunnen worden door OnePlus. Aangezien de Pixel 4a (5G) nog niet uit is geef ik de Nord tot die tijd in ieder geval de kans om te kijken wat er verandert.

Leuk detail is dat Gcam (Googles camera app) soms al veel betere plaatjes uit de Nord geperst krijgt. Soms zelfs beter dan de Pixel 3a. Dus aan de sensor ligt het niet. Maar er is nog geen Gcam app geconfigureerd voor de Nord dus het is nu nog enorm hit or miss. Even afwachten dus.

Nu sinds een uur of wat ben ik bezig met OnePlus' camera app uit de Android 11 beta te testen en hier lijkt, heel snel gezegd, al wat vooruitgang in te zitten. Met name bij weinig licht is er aanmerkelijk meer detail zichtbaar dan bij de huidige app. Over het contrast en HDR kan ik nog niks zeggen.

Overigens heb ik het hier over de 'hoofdcamera'. De ultragroekhoek is veel minder van kwaliteit maar wel tof voor plaatjes waarbij detail minder van belang is. De macro-camera is dikke poep maar bleek net handig te zijn toen ik een serienummer van m'n airco moest weten die op een sticker aan de muurzijde met 2cm speling zat. Macro aan, telefoon er tussen frotten en klik, ik kon het serienummer van de foto aflezen.

De selfie camera is best goed, niet veel beter of slechter dan die van de Pixel. De ultragroekhoek selfie camera is een uitkomst als je met het hele gezien een selfie wilt maken. De kwaliteit is iets minder maar we passen er in ieder geval met z'n allen op.

Hopelijk heb je hier iets aan. Voor mij is het in ieder geval een leuk avontuur om te kijken wat er mogelijk is met deze camera alvorens de keuze te maken om er bij te blijven of terug te gaan naar Google's Pixel toestellen.

Edit; hier ook een goede vergelijking qua foto's tussen de Nord en de Pixel 4a.
Mooi antwoord. Leuk om te zien wat iemand die van een Pixel 2 serie komt er van denkt!

[ Voor 4% gewijzigd door Silvin op 14-08-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Silvin schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:10:
[...]

Ik kom van een Pixel 3a af en heb de Nord gekocht omdat de 4a nog niet leverbaar is en ik een extreem goede deal had voor de Nord. Ben er nog niet uit of ik de Nord ga houden als de 4a leverbaar wordt in Europa want de camera is voor mij van belang.

Maar over die camera; het is ingewikkeld. De Pixel maakt vrijwel altijd goede foto's. Je moet je best doen om iets te verneuken. Soms zijn ze een beetje overprocessed of een tikje te 'plat' door de agressieve HDR maar altijd bruikbaar en aantrekkelijk.

De Nord kan hele goede foto's maken maar het is niet gegarandeerd op het moment dat je op die sluiterknop drukt. Het grootste probleem is dat de camera-app van OnePlus te enthousiast te keer gaat met het opvoeren van het contrast waardoor sommige donkere delen helemaal wegvallen. Als voorbeeld heb ik een leuke foto van m'n zoon gemaakt in ietwat uitdagende lichtomstandigheden waarbij z'n pupillen en irissen op de Nord vrijwel volledig zwart worden. Op de Pixel blijven deze net aan zichtbaar. Veel mensen zien niet waarom de foto van Nord minder spreekt maar zien wel dat het zo is. Juist dit detail in de ogen maakt een foto zoveel aansprekender.

In meer foto's is te zien dat er te veel opgepompt contrast (en sharpening) plaats vindt waardoor details verloren gaan in heel lichte of heel donkere plekken van de foto. Maar het vreemde is; het is geen gegeven. Soms komt de Nord opeens met een plaatje wat perfect gebalanceerd is en detail combineert met goede HDR. Het lijkt wat dat betreft echt in de processing te zitten en dit zou dus verbeterd kunnen worden door OnePlus. Aangezien de Pixel 4a (5G) nog niet uit is geef ik de Nord tot die tijd in ieder geval de kans om te kijken wat er verandert.

Leuk detail is dat Gcam (Googles camera app) soms al veel betere plaatjes uit de Nord geperst krijgt. Soms zelfs beter dan de Pixel 3a. Dus aan de sensor ligt het niet. Maar er is nog geen Gcam app geconfigureerd voor de Nord dus het is nu nog enorm hit or miss. Even afwachten dus.

Nu sinds een uur of wat ben ik bezig met OnePlus' camera app uit de Android 11 beta te testen en hier lijkt, heel snel gezegd, al wat vooruitgang in te zitten. Met name bij weinig licht is er aanmerkelijk meer detail zichtbaar dan bij de huidige app. Over het contrast en HDR kan ik nog niks zeggen.

Overigens heb ik het hier over de 'hoofdcamera'. De ultragroekhoek is veel minder van kwaliteit maar wel tof voor plaatjes waarbij detail minder van belang is. De macro-camera is dikke poep maar bleek net handig te zijn toen ik een serienummer van m'n airco moest weten die op een sticker aan de muurzijde met 2cm speling zat. Macro aan, telefoon er tussen frotten en klik, ik kon het serienummer van de foto aflezen.

De selfie camera is best goed, niet veel beter of slechter dan die van de Pixel. De ultragroekhoek selfie camera is een uitkomst als je met het hele gezien een selfie wilt maken. De kwaliteit is iets minder maar we passen er in ieder geval met z'n allen op.

Hopelijk heb je hier iets aan. Voor mij is het in ieder geval een leuk avontuur om te kijken wat er mogelijk is met deze camera alvorens de keuze te maken om er bij te blijven of terug te gaan naar Google's Pixel toestellen.

Edit; hier ook een goede vergelijking qua foto's tussen de Nord en de Pixel 4a.

[...]

Mooi antwoord. Leuk om te zien wat iemand die van een Pixel 2 serie komt er van denkt!
Hartelijk dank voor je uitgebreide reply!
Daar heb ik zeker wat aan.
Ik ben typisch zo iemand die al mijn foto's nog nabewerkt en vaak het contrast lekker hoog zet.
Dus een beetje de wereld willen bekijken door een instagram-filter. Ik besef me dat dit niet de realiteit is.
Maar zo vind ik "persoonlijk" de foto's het mooist.
Als ik je reply zo lees dan is dit voor mij eerder een positieve eigenschap dan een negatieve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Devindegroot schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Ik ben vrij kritisch wat betreft camera's. Kom zelf vanaf een Pixel 2 XL die ik destijds mede voor de camera gekocht heb.

Ik ben persoonlijk wel echt verrast door de Nord. Ja de macro camera is vrijwel nutteloos, maar daar verwachtte ik ook niks van. De ultra wide schiet bijv een skyline of monument etc zeer zeker acceptabel. Ga je op die foto's inzoomen, dan ga je de details wel zien wegvallen en als je een foto schiet met die lens terwijl het object vrij dichtbij is, dan is de kwaliteit ook niet denderend. Vooral bruikbaar voor brede afstand shots. Selfie cams zijn btw ook te gek en duidelijk scherper dan mijn vorige telefoon.

De main cam is echt boven verwachting, aardig wat foto's geschoten tegelijk met de vorige telefoon en bijna altijd mooier op de Nord. Ik werk zelf in een Concertgebouw als licht technicus en wil de camera graag tijdens concerten nog eens proberen, maarja die zijn er voorlopig nog niet veel. De nacht shots die ik wel heb kunnen maken waren echt goed!
Gave foto's en ook dank voor je reactie.
Daar kan ik wat mee

Resumee.. ik zie net dat het toestel weer op voorraad is bij coolblue.
Ik ga hem gewoon bestellen en kijken of hij bevalt, mocht dit niet zo zijn gaat hij gewoon weer terug en zal coolblue niet moeilijk doen.

[ Voor 8% gewijzigd door C6DL op 14-08-2020 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

®Otto schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:51:
[...]

Hoe bevalt de Nord verder ten opzichte van de OP6? En zijn er meer mensen die van de OP6 komen?

Zit zelf zwaar te twijfelen, mijn OP6 voldoet nog prima na anderhalf jaar. Toendertijd voor 352 euro gekocht en daarvoor bijna drie jaar de OP3 gehad.

De Nord is vandaag te koop bij Ali voor 364 euro met verzending uit Spanje. Weet niet of ik een link daarvan mag plaatsen, de kortingcode van 40 euro is iig MDNORD40 ;)
Hij bevalt prima, snelheid is hetzelfde een beetje maar 90hz maakt het wel soepeler en batterij is beduidend beter :) Camera is ook goed, mooie foto's gemaakt inmiddels

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Laguna schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 07:45:
@Katmi app badges heeft de Pixel launcher niet en vind ik zelf ook niet boeiend, dus dat is niet door Google overgenomen.
Euhm het is wel door Google overgenomen als Android 8 functie want het staat letterlijk als nieuwe feature in de lijst van Android 8 als je Googled op '' what's new in Android 8'', dan staat er '' app badge notifications are now here '' dus dat wil zeggen als je een toestel maakte gebaseerd op Android 8 dat je dan je users eindelijk app badge notifications kon aanbieden zonder dat in een launcher te moeten inbouwen.

De discussie die we aan het voeren waren ging dan ook over '' Wat heeft Google in Android overgenomen wat ervoor al in een skin a la Touchwiz zat '' en niet '' wat heeft Google in hun eigen Pixel launcher overgenomen ''

Dat Google dan uiteindelijk op de Pixel launcher is gegaan toen hun Pixel line-up uitkwam en daar wel bepaalde dingen in of uitschakeld is dan weer een andere discussie over Pixel Launcher vs andere launchers en niet over wat Google uiteindelijk in Android heeft gestoken wat al in launchers van OEM's zat jaren ervoor.

Anyway allemaal redelijk off-topic dus laten we terug naar de Nord gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Katmi zie het inderdaad staan bij Android 8, dan nog was het geen idee van Samsung. Samsung had het alleen al eerder gejat van Apple en daar ging de discussie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Nou Devin hier vanaf zijn oude telefoon helaas.

Mijn Nord is een uur geleden uit zichzelf gaan herstarten en staat nu al die tijd vast op het opstart scherm 🙃

Ik heb dit ergens in dit forum al een tijdje terug voorbij zien komen. Geen idee hoe diegene dit heeft opgelost.

Toestel was vanmorgen geupdatet via de officiele weg. Iemand een idee hoe ik mijn amigo weer werkend krijg en of dit een eenmalig ding is of dat het een ruil gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Devindegroot schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:46:
Nou Devin hier vanaf zijn oude telefoon helaas.

Mijn Nord is een uur geleden uit zichzelf gaan herstarten en staat nu al die tijd vast op het opstart scherm 🙃

Ik heb dit ergens in dit forum al een tijdje terug voorbij zien komen. Geen idee hoe diegene dit heeft opgelost.

Toestel was vanmorgen geupdatet via de officiele weg. Iemand een idee hoe ik mijn amigo weer werkend krijg en of dit een eenmalig ding is of dat het een ruil gaat worden?
Na tijdje werkte Power button en volume + knop tegelijk ineens wel. ( Eerst niet ). Na reset is die weel doorgestart en werkt die weer. Heel raar, vooral voor een nieuw toestel 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Heel gek. Ik had een voWIFI icoon tijdje geleden. Nu krijg ik alleen nog maar voLTE. Maar ik zit nu op goeie 5ghz wifi hoge snelheid, dan moet ik toch eerder voWIFI hebben dan volte? Weet iemand of ik kan checken of er een setting anders staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 15:05
Oekol schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:18:
Heel gek. Ik had een voWIFI icoon tijdje geleden. Nu krijg ik alleen nog maar voLTE. Maar ik zit nu op goeie 5ghz wifi hoge snelheid, dan moet ik toch eerder voWIFI hebben dan volte? Weet iemand of ik kan checken of er een setting anders staat?
Onder de sim instellingen kan je de voorkeur opgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:09
Oekol schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:18:
Het lijkt bij mij af te hangen van de sterkte van de mobiele verbinding. Thuis is de 5G beter dan de 4G. Als ik 5G aan zet heb ik vrijwel nooit VoWiFi (behalve op de wc :p ). Zodra ik 5G uit zet en op 4G zit halveert m'n mobiel signaal bijna en schakelt het toestel direct naar VoWiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

baszzz schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:24:
[...]

Onder de sim instellingen kan je de voorkeur opgeven.
Ah thanks. Raar maar bellen over wifi stond uit! Aangezet maar nog steeds volte waarschijnlijk omdat het bereik dan heel goed is blijkbaar.

Deed net een test door volte te disablen en dacht dat forceer ik voWIFI. Nope. Met T-mobile is dit trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 14-08-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik heb thuis ook nog nooit voWiFi gezien, alleen voLTE. Op kantoor wel voWiFi, dus best kans dat het inderdaad met bereik te maken heeft. Zal daar eens op gaan letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

Klippy

Still Game

Idem hier op Vodafone, viel me de afgelopen twee dagen op kantoor ook al op.
Daar heb ik altijd voWIFI en thuis voLTE. Thuis is het mobiele netwerk veel beter dan op kantoor.

Zoals ik het begrijp van Vodafone wordt voLTE gebruikt wanneer 4G sterker is dan 2G/3G en voWIFI wanneer je WIFI netwerk sterker is dan je 4G signaal (en UDP poorten 500 en 4500 beschikbaar zijn). Dat zou kloppen dan met wat we zien.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ik heb contact gehad met tele2 en bij mij zou vowifi en volte ook aan moeten staan, maar ik kan het niet activeren op mijn Nord. Is er iets wat ik nog moet doen of rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kyhfin schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:53:
Ik heb contact gehad met tele2 en bij mij zou vowifi en volte ook aan moeten staan, maar ik kan het niet activeren op mijn Nord. Is er iets wat ik nog moet doen of rekening mee moet houden?
Zie je de instellingen er voor staan bij de settings van de sim kaart?
Ik heb KPN en die ondersteund de Nord niet en daardoor heb ik er geen instellingen voor, maar andere mensen hier bij T-Mobile hebben die wel. Er zijn eerder schermafbeeldingen gepost in het forum hierover.

Als bij jou de instelling mist zou je een winkel bezoek aan Tele2 kunnen overwegen en hulp vragen, als zij het ook niet weten stel een nieuwe sim kaart voor, die veranderen ook over de tijd.
Heb je de instellingen wel er voor kun je ze aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
desil01 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:48:
[...]

ja ik ook.. ben met OP in gesprek hierover.. want echt super irritant. zelfs force reboot was moeilijk.
Wat was de uitkomst van dit gesprek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rarepixel
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-08 21:34
Gister eindelijk mijn Nord in gebruik gemonen, geen problemen met het scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
[...]

Dat heeft bij mij niet geholpen. In tegenstelling tot andere apps die "suspended" zijn en na unlocken weer vanzelf op de achtergrond draaien, doet deze app ook dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

[...]

Ik merk dat een aantal apps die via de OnePlus Switch tool zijn overgezet gewoon geen notificaties meer geven, uninstall en install en ik had weer notificaties (Hangouts, Telegram, Outlook bijvoorbeeld)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ascathon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:23:
[...]
Dat heeft bij mij niet geholpen. In tegenstelling tot andere apps die "suspended" zijn en na unlocken weer vanzelf op de achtergrond draaien, doet deze app ook dan niks.
Op mijn 8 Pro werken de ING notificaties ook niet. Behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:09:
[...]
Op mijn 8 Pro werken de ING notificaties ook niet. Behoorlijk irritant.
En in het 8 Pro topic, zijn er mensen die het wel werkend hebben, of is het iets in het ontwerp van de app wat dit veroorzaakt voor alle Oneplus gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
swhnld schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

En in het 8 Pro topic, zijn er mensen die het wel werkend hebben, of is het iets in het ontwerp van de app wat dit veroorzaakt voor alle Oneplus gebruikers?
Ik heb net gezocht in het 8 Pro topic, maar ik kan nergens vinden van iemand waarbij het wel werkt. Kan je me misschien een linkje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:48:
[...]
Ik heb net gezocht in het 8 Pro topic, maar ik kan nergens vinden van iemand waarbij het wel werkt. Kan je me misschien een linkje geven?
Ik denk dat je me niet goed begreep, aangezien jij een 8 Pro hebt en dit probleem ook hebt net als sommige Nord gebruikers, vroeg ik of andere 8 Pro mensen eenzelfde issue hebben? Want je zit nu in het Nord topic.
Oftewel, als het in het 8 Pro topic niet beschreven is, dat je daar dezelfde vraag stelt en een andere groep aanboort?

Zou blijken dat dit voor alle Oneplus gebruikers op gaat, dan is ING misschien genegen er eerder naar te kijken, dan als het een handjevol mensen treft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
swhnld schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Ik heb de OP8 non-pro en ik heb nooit een probleem gehad met meldingen van de Ing app, ze komen allemaal keurig binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iestyn99 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:23:
[...]

Ik heb de OP8 non-pro en ik heb nooit een probleem gehad met meldingen van de Ing app, ze komen allemaal keurig binnen.
Als je met @Pierre_nr1 je instellingen kunt vergelijken kan dat mogelijk de oorzaak boven water helpen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Volgens mij heeft dat brightness issue te maken met 60-90 Hz schakelen hoor. Chrome die werkt namelijk adaptief en alleen in die app heb ik er ook last van. Ik dacht namelijk dat ik het niet had want ik gebruik geen Chrome. Als ik echter kijk met testufo.com dan gaat mijn helderheid gelijk met de fps lijkt het wel. Hoeft geen causaal verband te zijn aangezien de één wellicht reageert op aanraking en de ander om scrollen smoother te maken, maar het viel mij op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:22
Kyhfin schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:05:
Volgens mij heeft dat brightness issue te maken met 60-90 Hz schakelen hoor. Chrome die werkt namelijk adaptief en alleen in die app heb ik er ook last van. Ik dacht namelijk dat ik het niet had want ik gebruik geen Chrome. Als ik echter kijk met testufo.com dan gaat mijn helderheid gelijk met de fps lijkt het wel. Hoeft geen causaal verband te zijn aangezien de één wellicht reageert op aanraking en de ander om scrollen smoother te maken, maar het viel mij op
Helaas niet.
Heb mijn refreshrate op 60hz gezet, maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 21:01
Wel raar, want een bevestiging via de ING app ontvang ik dan wel weer als notificatie... Alleen dus geen melding bij binnen en uitgaande bedragen of minimum saldo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
giganielsie schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:02:
Wel raar, want een bevestiging via de ING app ontvang ik dan wel weer als notificatie... Alleen dus geen melding bij binnen en uitgaande bedragen of minimum saldo
Wat bedoel je precies met : 'een bevestiging via de ING app....'? Wat houdt de bevestiging in dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 21:01
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:17:
[...]

Wat bedoel je precies met : 'een bevestiging via de ING app....'? Wat houdt de bevestiging in dan?
Als je bijvoorbeeld inlogt op mijn.ing.nl moet ik inloggen met mijn gegevens en daarna accepteren in de ING app. Van deze bevestiging ontvang ik dus wel een melding van de app

Edit, zie volgende screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4LfFfqWSRqK4O3fImHerKLBh7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGeajJZR5SMppkZwMeJAHbWs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door giganielsie op 15-08-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
giganielsie schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:20:
[...]

Als je bijvoorbeeld inlogt op mijn.ing.nl moet ik inloggen met mijn gegevens en daarna accepteren in de ING app. Van deze bevestiging ontvang ik dus wel een melding van de app
Dank voor de screenshot.

Ik zie het, kan het niet helemaal verklaren. Ik weet ook niet of het alleen bij OnePlus zo is, wellicht is het bij andere merken hetzelfde. Ik ga er maar eens een mailtje naar de ING aan wagen. Niet geschoten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:01:
[...]

Dank voor de screenshot.

Ik zie het, kan het niet helemaal verklaren. Ik weet ook niet of het alleen bij OnePlus zo is, wellicht is het bij andere merken hetzelfde. Ik ga er maar eens een mailtje naar de ING aan wagen. Niet geschoten.....
Je had ook al geprobeerd de ING app helemaal te verwijderen (inclusief registratie bij de bank), 30 minuten te wachten, telefoon herstarten, en dan opnieuw te installeren uit de Play Store en vervolgens te activeren?

Soms zijn er problemen als een app met instellingen teruggezet is via een backup of overgezet via Oneplus Switcher methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
swhnld schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:11:
[...]

Je had ook al geprobeerd de ING app helemaal te verwijderen (inclusief registratie bij de bank), 30 minuten te wachten, telefoon herstarten, en dan opnieuw te installeren uit de Play Store en vervolgens te activeren?

Soms zijn er problemen als een app met instellingen teruggezet is via een backup of overgezet via Oneplus Switcher methode.
Uiteraard, alleen geen 30 minuten gewacht.....En Switcher niet gebruikt, een directe download en daarna een door mezelf uitgevoerde configuratie. Meer is niet aan te doen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:38:
Even in het Samsung S20 topic nagevraagd.....@Albert020 bevestigt dat zijn S20 sinds 2 weken ook geen notificaties meer ontvangt van de ING app. Het is dus zeer waarschijnlijk dat de ING app kuren vertoont.
Uit Oneplus 8 topic, ING app lijkt breder probleem te zijn, ook problemen met notificaties op Samsung.telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
swhnld schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Uit Oneplus 8 topic, ING app lijkt breder probleem te zijn, ook problemen met notificaties op Samsung.telefoons.
Dus melden bij ING als bug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
  • Laatst online: 09-09 21:08
Wat vinden jullie van het trillen van de Nord ??

Ik kom van de p Smart 2018 af en die voelde ik goed als hij ging trillen

Nu met de Nord voel ik hem eigenlijk niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
okkie001 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:28:
Wat vinden jullie van het trillen van de Nord ??

Ik kom van de p Smart 2018 af en die voelde ik goed als hij ging trillen

Nu met de Nord voel ik hem eigenlijk niet
Voor mij is trillen prima, maar in de reviews werd al aangegeven dat het bij de Nord zachter was dan bij de OP8, dus kan heel goed zijn dat je verschil merkt.

Overigens kun je trilpatroon en intensiteit wel aanpassen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odVTVa3WlfW3-NR4T6h9pXdAmJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oh7ufkNttNmg7zXompuXfspG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik gebruik via bluetooth de oortjes van Aeropex. Ik heb deze gekoppeld.

Met mijn andere telefoon word deze vanzelf gevonden als ik mijn oortjes heb aan staan en bluetooth inschakel.
Met de Nord werkt dit niet. Ik moet via de instellingen de oortjes koppelen.

Iemand een idee of ik iets kan doen waardoor mijn oortjes gekoppeld worden als ik bluetooth aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
satshow schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:21:
Ik gebruik via bluetooth de oortjes van Aeropex. Ik heb deze gekoppeld.

Met mijn andere telefoon word deze vanzelf gevonden als ik mijn oortjes heb aan staan en bluetooth inschakel.
Met de Nord werkt dit niet. Ik moet via de instellingen de oortjes koppelen.

Iemand een idee of ik iets kan doen waardoor mijn oortjes gekoppeld worden als ik bluetooth aanzet?
Wat heb je al geprobeerd? Oortjes fabriek reset geven, koppeling verwijderen op beide telefoons, en vers de boel opnieuw instellen op alleen de Nord al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
Ik heb ze beide zojuist verwijderd en opnieuw gekoppeld via de Nord. Moet zo weg, neem mijn oortjes mee. Dan weet ik meteen of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
Mijn telefoon viel uit. Heb de telefoon via recovery aan de gang gekregen door wipe van de cache.
Iemand dit ook al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
satshow schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:51:
Mijn telefoon viel uit. Heb de telefoon via recovery aan de gang gekregen door wipe van de cache.
Iemand dit ook al meegemaakt?
Jup, twee pages terug schreef ik er over. Uur lang in reboot scherm. Denk wel dat het bij jouw anders is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Devindegroot schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:19:
[...]

Jup, twee pages terug schreef ik er over. Uur lang in reboot scherm. Denk wel dat het bij jouw anders is gegaan?
Toen ik thuis vertrok vanmorgen werkte deze prima, onderweg nog mail binnen gekregen. Op de plaats van bestemming haalde ik de telefoon uit mijn broekzak. Daar kwam ik erachter dat deze op het reboot scherm bleef hangen.
Heb toen de powerknop een tijdje ingedrukt maar dat wilde niet werken. Echter de powerknop tegelijk met volume omhoog werkte wel. Heb daar in de recovery de cache gewist en opnieuw laten opstarten.
Denk dat de telefoon een kwartier in het reboot scherm bleef hangen.
Heb je nog meer last hier van gehad?

Lees op het oneplus forum dat veel mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
  • Laatst online: 09-09 21:08
Hier vandaag ook spontaan een rebooten bleef hangen

Ik denk 20 minuten toen ik het pas door had
de volume en power vasthouden ging hij uit de reboot loop en starten hij weer opnieuw op en liep toen door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
satshow schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Toen ik thuis vertrok vanmorgen werkte deze prima, onderweg nog mail binnen gekregen. Op de plaats van bestemming haalde ik de telefoon uit mijn broekzak. Daar kwam ik erachter dat deze op het reboot scherm bleef hangen.
Heb toen de powerknop een tijdje ingedrukt maar dat wilde niet werken. Echter de powerknop tegelijk met volume omhoog werkte wel. Heb daar in de recovery de cache gewist en opnieuw laten opstarten.
Denk dat de telefoon een kwartier in het reboot scherm bleef hangen.
Heb je nog meer last hier van gehad?

Lees op het oneplus forum dat veel mensen hier last van hebben.
Exact mijn ervaring en die van de andere Tweakers die deze al deelde.

Heb zelf eerste half uur ook Volume buttons met powerknop geprobeerd maar pas later werkte dit. Heb het eigenlijk niet meer gehad en hoop dan ook dat het eenmalig was, maar blijf het heel raar vinden. Ook bizar dat zoveel mensen dit hebben en we geen duidelijke reden hebben gehoord

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op zich niet raar dat er geen duidelijke oorzaak is, want geen van de rapporten hier meld een oorzaak of kan het reproduceren, dus hoe moet het support team de oplossing vinden (ik doe dit soort werk met betaal verkeer, waarom zijn er 10.000 klanten die bij 400 winkels niet kunnen betalen maar wel bij de overige 7000 winkels, maar hebben 300.000 andere klanten geen problemen).

Het enige wat je kunt doen is het probleem melden op het OnePlus forum met zo goed mogelijk alle omstandigheden erbij, telefoon in broekzak, bluetooth headset verbonden of niet, onderweg op de fiets, etc. Hopelijk van al die rapporten kan OnePlus een overeenkomst vinden en dan met een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
swhnld schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:13:
Op zich niet raar dat er geen duidelijke oorzaak is, want geen van de rapporten hier meld een oorzaak of kan het reproduceren, dus hoe moet het support team de oplossing vinden (ik doe dit soort werk met betaal verkeer, waarom zijn er 10.000 klanten die bij 400 winkels niet kunnen betalen maar wel bij de overige 7000 winkels, maar hebben 300.000 andere klanten geen problemen).

Het enige wat je kunt doen is het probleem melden op het OnePlus forum met zo goed mogelijk alle omstandigheden erbij, telefoon in broekzak, bluetooth headset verbonden of niet, onderweg op de fiets, etc. Hopelijk van al die rapporten kan OnePlus een overeenkomst vinden en dan met een oplossing komen.
Ja is ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27
Ik haal zojuist m'n Nord uit m'n broekzak en zie een zwart scherm met het 1+ logo en een virtueel toetsenbord met daaronder "Forgot Password". Als ik daar op druk krijg ik de vraag:
"You will LOSE everything (Music, pics, etc)" met keuze tussen No (blauw) en Ok (wit).

Wat is dit nu weer dan ?

<edit> Fuck me! Gekozen voor Ok, waarna m'n Nord een factory reset gedaan heeft! :( Kan ik weer opnieuw beginnen met alle bank apps en authentication apps opnieuw in te stellen! :( :( :(

[ Voor 24% gewijzigd door Haay op 18-08-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haay schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:57:
Ik haal zojuist m'n Nord uit m'n broekzak en zie een zwart scherm met het 1+ logo en een virtueel toetsenbord met daaronder "Forgot Password". Als ik daar op druk krijg ik de vraag:
"You will LOSE everything (Music, pics, etc)" met keuze tussen No (blauw) en Ok (wit).

Wat is dit nu weer dan ?
Mogelijk heeft je telefoon te strak in je broekzak gezeten waardoor knoppen ingedrukt zijn en je in recovery terecht bent gekomen. Zou NO zeggen, en kijken of die dan weer gewoon opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27
swhnld schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:09:
Mogelijk heeft je telefoon te strak in je broekzak gezeten waardoor knoppen ingedrukt zijn en je in recovery terecht bent gekomen. Zou NO zeggen, en kijken of die dan weer gewoon opnieuw opstart.
Nee, zit thuis in een jogging broek. Was zeker niet te strak. Heb ook paar keer geprobeerd voorbij dat scherm te komen maar dat scherm kwam telkens weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Kon je niet in de recovery komen? Door powerknop en volume omhoog tegelijk in te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haay schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:12:
[...]

Nee, zit thuis in een jogging broek. Was zeker niet te strak. Heb ook paar keer geprobeerd voorbij dat scherm te komen maar dat scherm kwam telkens weer terug.
Aan en uit knop al langere tijd (30 seconden) ingedrukt gehouden of dat helpt?

Anders blijft over Yes te zeggen en ben je alles kwijt waar geen backup van is.

Edit, lees net je edit dat je al de factory reset gedaan hebt. Sterkte met alles weer instellen!

[ Voor 10% gewijzigd door swhnld op 18-08-2020 14:15 . Reden: Update van Haay. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@Jammie Heb jij nog wat gehoord van OnePlus nadat je logs hebt gestuurd?

Dat Brightness topic bij OP heb je ook niks aan, blijft vol staan met geschreeuw en scherm issues waarvan ik me zeer lastig kan voorstellen dat je er last van hebt.
Het is jammer dat iets waar wel wat aan gedaan kan worden daardoor volledig naar de achtergrond verdwijnt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook veel minder zie nu dan voorheen, zelfs als ik er op let.
Dus of het is een slim algoritme dat het beter doet na een tijd of ik ben er echt volledig aan gewend geraakt.

Hoe ervaar jij het inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

[b]Klippy in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook veel minder zie nu dan voorheen, zelfs als ik er op let. Dus of het is een slim algoritme dat het beter doet na een tijd of ik ben er echt volledig aan gewend geraakt.Hoe ervaar jij het inmiddels?
Ik heb de brightness issue ook al een paar dagen niet meer ervaren. Best gek eigenlijk, er is geen update geweest ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Blij dat ik niet de enige ben, paar dagen geleden dacht ik dat het weg was, maar toen zag ik het nog.
Vandaag sinds het schrijven van vorig bericht 5x gecontroleerd en het lijkt echt weg...

Misschien is er een update van een andere app als de launcher geweest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Klippy schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:21:
@Jammie Heb jij nog wat gehoord van OnePlus nadat je logs hebt gestuurd?

Dat Brightness topic bij OP heb je ook niks aan, blijft vol staan met geschreeuw en scherm issues waarvan ik me zeer lastig kan voorstellen dat je er last van hebt.
Het is jammer dat iets waar wel wat aan gedaan kan worden daardoor volledig naar de achtergrond verdwijnt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook veel minder zie nu dan voorheen, zelfs als ik er op let.
Dus of het is een slim algoritme dat het beter doet na een tijd of ik ben er echt volledig aan gewend geraakt.

Hoe ervaar jij het inmiddels?
Grappig. Toevallig twee dagen geleden viel het me ook ineens op dat het scherm helder bleef. Ik heb er eigenlijk verder niet op gelet. Dacht dat het inderdaad een soort gewenning was. Maar gisteren en vandaag merkte ik het opnieuw. Ik opende steeds de probleem-apps, maar het scherm leek niet donkerder te worden. Toch dacht ik nog steeds dat het aan mij lag. Maar nu zie ik ineens jullie posts @Klippy @Barca en zien jullie die verbetering ook. Dus heb ik het nogmaals gecheckt en lijkt het probleem echt verdwenen te zijn.

Dit kan dus geen toeval zijn. Maar geen idee wat er is veranderd. Ik heb keurig een bevestiging van twee OnePlus-medewerkers gekregen dat ze mijn log en screenshot hadden ontvangen, maar verder niets meer gehoord. Toch moet er iets zijn gebeurd, want het probleem is echt helemaal weg.

Ik heb het inmiddels gemeld op het OnePlus-forum. Hier en hier. En ook in DM's aan de OnePlus-medewerkers. Misschien hoor ik wat er is veranderd.

Maar wel geweldig dat het is opgelost!
Klippy schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:21:Dat Brightness topic bij OP heb je ook niks aan, blijft vol staan met geschreeuw en scherm issues waarvan ik me zeer lastig kan voorstellen dat je er last van hebt.
Dit stoort mij ook inderdaad. Wat een zeikerds zijn die mensen uit India zeg. Niets lijkt te deugen en ze zoeken werkelijk spijkers op laag water. Sommige Nords zullen best een schermprobleem hebben, zoals alle merken met amoled-schermen wel eens een toestel met een kapot scherm hebben. Maar zo erg als Indiase gebruikers het doen lijken, dat klopt echt niet. Of OnePlus heeft alleen maar kapotte toestellen in India geleverd en de goede toestellen naar Europa verscheept, maar dat kan ik me niet voorstellen. Misschien komen de purple/green tint problemen wel door de aangebrachte plastic screen protector. Ik zou het niet weten, want zo'n screen protector is het eerste wat ik van een nieuw toestel verwijder.

Bottom-line:
Mijn ervaringen met de Nord zijn zeer goed. En nu het brightness-probleem is opgelost (was mijn enige échte probleem) vind ik het toestel helemaal super! Mensen moeten zich niet laten afschrikken door al die horror-verhalen over purple/green/black screens of extreme blurry foto's van zogenaamde camera-problemen etcetera. Ik heb al die problemen helemaal niet gehad. Ok, misschien heb ik geluk gehad. Maar dat geloof ik niet. De meeste gemelde problemen gaan echt nergens over: een purple/green tint op 30% brightness in dark theme in een pikdonkere kamer, die alleen goed zichtbaar is als je hem met een andere telefoon fotografeert. 8)7

De Nord is echt een geweldig goed en snel toestel, en al helemaal voor 400 euro! Én met hele fijne groothoekcamera's. Niet top qua megapixels. Maar wel lekker dat ze erop zitten. :P Ik ben er blij mee!

[ Voor 40% gewijzigd door Jammie op 22-08-2020 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik ben ook blij met het toestel, ik lees die verhalen inderdaad ook. De accu zou slecht zijn, weinig last van.
Op het moment meer dan 7 uur schermtijd met 8% volgens het icoontje.

Ik heb wel meegemaakt dat de telefoon uitgevallen was en in de reboot stand stond. Tot op heden 1 keer mee gemaakt. Zal toch wel iets zijn, gebeurt niet zomaar, hoop dat er een software update komt die dat oplost.

Gisteren de navigatie gebruikt zonder problemen, Bluetooth werkt prima.

Die tinten heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Klopt. Die topics daar worden helemaal gekaapt met alleen maar geklaag.
Echter, je zegt dat dat tint probleem niet opvalt. Van dat tint probleem had ik eerder ook geen last, maar ik zie het nu elke avond gewoon in de woonkamer. Op een bepaald moment wordt de telefoon ineens heel donker (misschien naar nachtmodus). Je ziet echt de overgang. En dan is het bij mij wel zo dat mijn grijze SwiftKey toetsenbord echt wel paars is. Ik stoor me er niet aan en ga er ook niet over klagen, maar dat het niet opvalt bij normaal gebruik is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Wat betreft het scherm. Hebben jullie de helderheid op automatisch staan?
Ik stel het handmatig in en zie dan niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Jammie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:40:
[...]

Grappig. Toevallig twee dagen geleden viel het me ook ineens op dat het scherm helder bleef. Ik heb er eigenlijk verder niet op gelet. Dacht dat het inderdaad een soort gewenning was. Maar gisteren en vandaag merkte ik het opnieuw. Ik opende steeds de probleem-apps, maar het scherm leek niet donkerder te worden. Toch dacht ik nog steeds dat het aan mij lag. Maar nu zie ik ineens jullie posts @Klippy @Barca en zien jullie die verbetering ook. Dus heb ik het nogmaals gecheckt en lijkt het probleem echt verdwenen te zijn.

Dit kan dus geen toeval zijn. Maar geen idee wat er is veranderd. Ik heb keurig een bevestiging van twee OnePlus-medewerkers gekregen dat ze mijn log en screenshot hadden ontvangen, maar verder niets meer gehoord. Toch moet er iets zijn gebeurd, want het probleem is echt helemaal weg.

Ik heb het inmiddels gemeld op het OnePlus-forum. Hier en hier. En ook in DM's aan de OnePlus-medewerkers. Misschien hoor ik wat er is veranderd.

Maar wel geweldig dat het is opgelost!

[...]

Dit stoort mij ook inderdaad. Wat een zeikerds zijn die mensen uit India zeg. Niets lijkt te deugen en ze zoeken werkelijk spijkers op laag water. Sommige Nords zullen best een schermprobleem hebben, zoals alle merken met amoled-schermen wel eens een toestel met een kapot scherm hebben. Maar zo erg als Indiase gebruikers het doen lijken, dat klopt echt niet. Of OnePlus heeft alleen maar kapotte toestellen in India geleverd en de goede toestellen naar Europa verscheept, maar dat kan ik me niet voorstellen. Misschien komen de purple/green tint problemen wel door de aangebrachte plastic screen protector. Ik zou het niet weten, want zo'n screen protector is het eerste wat ik van een nieuw toestel verwijder.

Bottom-line:
Mijn ervaringen met de Nord zijn zeer goed. En nu het brightness-probleem is opgelost (was mijn enige échte probleem) vind ik het toestel helemaal super! Mensen moeten zich niet laten afschrikken door al die horror-verhalen over purple/green/black screens of extreme blurry foto's van zogenaamde camera-problemen etcetera. Ik heb al die problemen helemaal niet gehad. Ok, misschien heb ik geluk gehad. Maar dat geloof ik niet. De meeste gemelde problemen gaan echt nergens over: een purple/green tint op 30% brightness in dark theme in een pikdonkere kamer, die alleen goed zichtbaar is als je hem met een andere telefoon fotografeert. 8)7

De Nord is echt een geweldig goed en snel toestel, en al helemaal voor 400 euro! Én met hele fijne groothoekcamera's. Niet top qua megapixels. Maar wel lekker dat ze erop zitten. :P Ik ben er blij mee!
Helemaal mee eens. Van de week zat ik in de avond achter mijn pc in het donker en toen zag ik bij een grijs scherm een een kleine paarsige gloed vanaf rechts onderin. Maar lekker boeiend. Het is een situatie die zelden voorkomt en het zou idd ook nog best de screenprotector kunnen zijn. Whatever. Het toestel is gewoon super gezien zijn prijsklasse en ik ben er zeer blij mee. Ik ben gestopt met het checken van het Oneplus forum want ik werd helemaal Gallisch van die gasten uit India die over alles aan het nitpicken zijn. Ze verwachten daar specificaties van een 1000,- toestel en zijn echt op zoek naar problemen. Daarnaast alleen maar janken over kadootjes voor en zich opgelicht voelen. Echt een toxic forum. Ik zou lekker stoppen daar met Oneplus uitgeven en daar een submerk lanceren ofzo. Op deze manier krijgen potentiële kopers een slechter beeld als nodig van het toestel. De Nord is een toestel met een goede balans van specificaties voor zijn prijs. Niet een perfecte balans, maar wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Kyhfin schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:35:
Klopt. Die topics daar worden helemaal gekaapt met alleen maar geklaag.
Echter, je zegt dat dat tint probleem niet opvalt. Van dat tint probleem had ik eerder ook geen last, maar ik zie het nu elke avond gewoon in de woonkamer. Op een bepaald moment wordt de telefoon ineens heel donker (misschien naar nachtmodus). Je ziet echt de overgang. En dan is het bij mij wel zo dat mijn grijze SwiftKey toetsenbord echt wel paars is. Ik stoor me er niet aan en ga er ook niet over klagen, maar dat het niet opvalt bij normaal gebruik is niet waar.
Dit zie ik ook idd. Maar ook ik kan hier prima mee leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

https://forums.oneplus.co...t-hugo-schneider.1283271/

Leuk ringtone als je de standaard niks vindt. Je download 'm als wav, even hernoemen naar mp3 en dan instellen maar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 01:13
update check oxygen updater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 19:34
Batterij verbeteringen. Ik hoop het, dat is eigenlijk het enige wat bij mij een beetje tegenvalt.
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie