Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
4,5 screen on time. 100% naar 15%
Vind dat ie 's nachts ook wel aardig wat weg trekt. Maar ik zie niks vreemds in de weergave voor verbruik.
[ Voor 25% gewijzigd door Jordy8 op 22-08-2020 19:23 ]
Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus Nord
Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?
Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! Normaal moet je dus je telefoon opsturen naar OnePlus, die exact hetzelfde doen, maar wat geld kost (en tijd). Nu dus niet, aangezien je dit eenvoudig zelf kan doen met de door de OnePlus gebruikte tools. De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped! Ook wordt de bootloader weer gelocked.
Verschillende Unbrick Tools
Ik zal altijd nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device kan flashen. Jullie (EU-gebruikers) kunnen alleen de EU-versie gebruiken zonder risico. De India of International versie zal werken, maar loop je het risico je vingerprintscanner kapot te maken. Maak daarom, als je de IN/INT versie wil flashen, een back-up van je /persist partitie.
Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden?

Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com
[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-01-2021 15:54 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
1
| adb shell pm uninstall -k --user 0 com.netflix.mediaclient |
1
| adb shell pm uninstall -k --user 0 com.facebook.appmanager |
1
| adb shell pm uninstall -k --user 0 com.facebook.services |
1
| adb shell pm uninstall -k --user 0 com.facebook.system |
CC: @Peter_Aragornevleerdam schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:55:
[...]
In principe niet natuurlijk. De Gcam komt van de camera software van de Pixel telefoons en daar zit geen Wide camera op. Google heeft daar dus gewoon geen software voor.
Maar dat kan wel worden ingebouwd door de modders; zo kan de naam van het package whitelisted worden in de build.prop van de Nord (dmv een OxygenOS update. OnePlus werkt hiervoor samen met modders). Voor meer info, zie hier: https://www.xda-developer...ephoto-wide-angle-camera/.
Als je "best of both worlds" wil, kan je beter Chrome en Blokada (https://blokada.org) gebruiken.Kyhfin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:37:
Gisteravond eindelijk wat meer tijd gehad om met mijn nieuwe mobiel te 'spelen'. Wat een prachtig ding als je van de Oneplus 3 af komt.
Dat 90 Hz scherm is ook prachtig en wat ziet het er soepel uit! Ik dacht eerst dat ik het niet nodig zou hebben en dat ik het wel op 60 Hz zou zetten als het me niet zou opvallen en de accu veel sneller leeg zou gaan. Ik ben er wel over uit dat ik hem op 90 Hz laat.
Op mijn Oneplus 3 gebruikte ik Brave als mijn browser, maar het valt dus ook direct op dat met scrollen dit 60 Hz is. Aangezien ik nog wel vaak snel even wat op zoek op pagina's en naar beneden scroll zie je al direct een verschil met Chrome wat wel 90 Hz is. Echter, bij Chrome had ik last van microstuttering (vooral toen accu lager werd lijkt het). Daarom heb ik meerdere browsers geprobeerd gisteravond. Firefox was heel smooth, maar staat de balk bovenin en bij back-gesture sluit hij de hele app af (voor mij een nadeel). Edge 'stuttert' bij mij nog meer dan Chrome. Daarnaast heb ik Opera (ook stutters) en Kiwi geprobeerd (volgens mij 60 Hz).
Als laatste kwam ik Opera Touch tegen. Voor nu is dit mijn ideale browser. Ik had er nog niet van gehoord en wellicht jullie allang, maar het scrollen is echt smooth. De bediening is van onderaf het scherm (vind ik veel makkelijker) en je kan tabbladen sluiten als je back-gesture gebruikt. Echter, ad-block lijkt niet altijd goed te werken en ik heb nog niet getest of hij qua laadtijden ook snel is.
Mocht één van jullie nog tips hebben of een manier om één van de andere browsers wel vloeiend te krijgen dan hoor ik het graag.
Qua hardware: volgens mij niet, maar durf ik niet 100% zeker te zeggen (vergelijk de pagina's er maar op na op de OnePlus website). Kan zijn dat er banden missen per versie.swhnld schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:02:
[...]
Is er fysiek verschil tussen de diverse modellen?
En qua software, wat is het verschil tussen de EU en Global versie? Ik weet dat de Indiase versie markt specifieke apps heeft, maar EU versus Global?
Qua software: dat te maken met privacy en functionaliteit: EU heeft een betere bescherming van privacy (qua settings ivm AVG). Daarbij heeft global wat meer functies zoals de audio equalizer. Je zou global kunnen flashen, maar dan dien je een back-up te maken van je /persist partitie omdat je je fingerprint-reader kan vernaggelen. Zie hierboven (m'n post over Unbrick Tools).
Nee, die reden gaat helemaal niet op, want bij Samsung en Huawei kan je niet eens een custom ROM installeren...CLB schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:33:
[...]
Leuk verhaal, maar met een launcher fix je maar enkele elementen qua uiterlijk.
Een notificatiebalk, snelle instellingen-menu of de normale instellingen blijven zoals de fabrikant dat wil.
Tevens vind ik het een non-argument om dan maar even een custom ROM te installeren eerlijk gezegd. Als ik dat had gewild, had ik misschien wel allang een Samsung, Huawei of Xiaomi-toestel gehad en geen OnePlus.
Er is zojuist een opinie-stuk van mijn hand over deze kwestie online gegaan, daarin duik ik er wat dieper in.
satshow schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:51:
Mijn telefoon viel uit. Heb de telefoon via recovery aan de gang gekregen door wipe van de cache.
Iemand dit ook al meegemaakt?
Devindegroot schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:19:
[...]
Jup, twee pages terug schreef ik er over. Uur lang in reboot scherm. Denk wel dat het bij jouw anders is gegaan?
satshow schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:38:
[...]
Toen ik thuis vertrok vanmorgen werkte deze prima, onderweg nog mail binnen gekregen. Op de plaats van bestemming haalde ik de telefoon uit mijn broekzak. Daar kwam ik erachter dat deze op het reboot scherm bleef hangen.
Heb toen de powerknop een tijdje ingedrukt maar dat wilde niet werken. Echter de powerknop tegelijk met volume omhoog werkte wel. Heb daar in de recovery de cache gewist en opnieuw laten opstarten.
Denk dat de telefoon een kwartier in het reboot scherm bleef hangen.
Heb je nog meer last hier van gehad?
Lees op het oneplus forum dat veel mensen hier last van hebben.
Dat is inmiddels opgelost in de laatste update:okkie001 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:44:
Hier vandaag ook spontaan een rebooten bleef hangen
Ik denk 20 minuten toen ik het pas door had
de volume en power vasthouden ging hij uit de reboot loop en starten hij weer opnieuw op en liep toen door
:fill(white):strip_exif()/f/image/yZcxmRApuDRzt027yiud3K2O.png?f=user_large)
Zie ik nu net dat hij nog op mijn 5T ingesteld staat

Zal wel komen omdat ik de data heb overgezet, maar helemaal niet gezien ook.
Inmiddels dus weer helemaal up-to-date en meteen de ad-free versie gekocht
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Nee, de Nord heb ik niet geroot, en eigenlijk doe ik dat nooit meer, ook niet als ik custom roms installeer.satshow schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:33:
Zijn er mensen die hun toestel geroot hebben? Lang geleden dat ik dat gedaan heb overigens. Voor de galaxy S1 heb ik daar veel van gemaakt en dan met name voor aangepaste kernels vol met diverse tweaks.
Daar heb ik 2 redenen voor, de eerste is dat ik niets wil doen waar ik root voor nodig heb.
De tweede is dat ik Dual sim met werk sim kaart, maar ook met werk MDM zit (mobile device management) en werk applicaties als mail. Bij een geroot toestel mag ik geen werk applicaties er op hebben van de werkgever.
Nu kan ik dat gaan verbergen, maar werkgever is verantwoordelijk voor de data in de applicaties (AVG wetgeving bijvoorbeeld), en gaat het mis, kost het werkgever potentieel veel geld en mij potentieel mijn baan. Daar heb ik apart een overeenkomst voor moeten tekenen (werkgever biedt ook toestel aan dus heb iPhone liggen van de zaak maar geen zin 2 toestellen te slepen). Kortom, ik gebruik geen root.
Tegenwoordig zijn de telefoons ook best wel goed zodat rooten niet echt nodig is. Daarnaast zijn er al best wat updates gekomen voor de Nord, hierin worden ook zaken aangepakt.swhnld schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:30:
[...]
Nee, de Nord heb ik niet geroot, en eigenlijk doe ik dat nooit meer, ook niet als ik custom roms installeer.
Daar heb ik 2 redenen voor, de eerste is dat ik niets wil doen waar ik root voor nodig heb.
De tweede is dat ik Dual sim met werk sim kaart, maar ook met werk MDM zit (mobile device management) en werk applicaties als mail. Bij een geroot toestel mag ik geen werk applicaties er op hebben van de werkgever.
Nu kan ik dat gaan verbergen, maar werkgever is verantwoordelijk voor de data in de applicaties (AVG wetgeving bijvoorbeeld), en gaat het mis, kost het werkgever potentieel veel geld en mij potentieel mijn baan. Daar heb ik apart een overeenkomst voor moeten tekenen (werkgever biedt ook toestel aan dus heb iPhone liggen van de zaak maar geen zin 2 toestellen te slepen). Kortom, ik gebruik geen root.
Heb wel Gcam geinstalleerd, gisteren ook een nieuwe vroege versie van gezien. Ben benieuwd hoe dat verloopt.
Ja, ze zijn druk bezig, met de Oxygen Updater de 10.5.5 update gisteren binnen gehaald met weer camera fixes er in.satshow schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:39:
[...]
Tegenwoordig zijn de telefoons ook best wel goed zodat rooten niet echt nodig is. Daarnaast zijn er al best wat updates gekomen voor de Nord, hierin worden ook zaken aangepakt.
Heb wel Gcam geinstalleerd, gisteren ook een nieuwe vroege versie van gezien. Ben benieuwd hoe dat verlopen.
Als ik zo lees is dat een Android functionaliteit voor floating "windowed" apps. Dus niet full screen en niet split screen. Maar ik heb dat niet aan staan (denk ik). Waarschijnlijk hebben de meesten geen idee wat het is. Dus of dat nou de reden is voor de meesten ...satshow schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:15:
Wat is free-form? Mocht ik het nog een keer meemaken dan laat ik het weten, gelukkig maar 1 keer.
Als ik tijdens een telefoongesprek naar een ander scherm ga, dan komt er zo'n bubble naar voren met het gesprek. Misschien is o.a. dat nodig voor freeform?Ascathon schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:34:
[...]
Als ik zo lees is dat een Android functionaliteit voor floating "windowed" apps. Dus niet full screen en niet split screen. Maar ik heb dat niet aan staan (denk ik). Waarschijnlijk hebben de meesten geen idee wat het is. Dus of dat nou de reden is voor de meesten ...
Volgens mij Power button en Volume up ingedrukt houden.02Sjoerd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:53:
Hoe schakel je de telefoon uit? Powerbutton ingedrukt houden opent Google Assistant...
Kan je instellen bij Instellingen, dan Knoppen en Gebaren.02Sjoerd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:53:
Hoe schakel je de telefoon uit? Powerbutton ingedrukt houden opent Google Assistant...
:strip_exif()/f/image/wr2iF715LV2X2tmcXKON0ZTt.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij Battery Optimisation links boven staan 3 puntjes
welke leiden naar Advanced optimisation. De tweede optie moet je uitschakelen:
:strip_exif()/f/image/pi72WNGRsMYSBNlqTnRgkH7x.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door Haay op 25-08-2020 15:49 ]
Misschien handig om dan ook te vertellen hoe je het gedaan hebt, mocht nog iemand dit probleem tegenkomen?Haay schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:56:
Hè hè, eindelijk opgelost dat ik geen melding kreeg van nieuwe berichten in bv. Hangouts, en dat pas wanneer ik de app opende ineens allemaal nieuwe berichten verschenen. Erg diep verstopt in de instellingen.
Vertel, waar kunnen we die instelling vinden.....Haay schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:56:
.... Erg diep verstopt in de instellingen.
swhnld schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:01:
[...]
Misschien handig om dan ook te vertellen hoe je het gedaan hebt, mocht nog iemand dit probleem tegenkomen?
Kom op mannen, het blijft wel Tweakers hé, eerste plek waar ik zocht vond ik 'm....Oortjes schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:01:
[...]
Vertel, waar kunnen we die instelling vinden.....
Instellingen > Batterij > Batterijoptimalisatie > 3 stipjes > Geavanceerde optimalisatie.
Haha, maar daar ging het natuurlijk niet om. Oorspronkelijke bericht was dat na een lange speurtocht een oplossing gevonden was. En dan is het ook des Tweakers om uit te leggen waar de speurtocht je gebracht heeft. MIsschien ligt het enorm voor de hand, misschien niet, maar anders krijgt het het niveau van "hij doet het niet". En nu is het door @Haay aangevuld en iedereen die met dit probleem zoekt kan de oplossing vinden, en daarmee zijn alle Tweakers weer geholpen die er ooit op zoeken.The_Admin schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:52:
Kom op mannen, het blijft wel Tweakers hé, eerste plek waar ik zocht vond ik 'm....
-Edit-, @swhnld zei het al.The_Admin schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:52:
[...]
[...]
Kom op mannen, het blijft wel Tweakers hé, eerste plek waar ik zocht vond ik 'm....
Instellingen > Batterij > Batterijoptimalisatie > 3 stipjes > Geavanceerde optimalisatie.
Het deel waar jij op doelt is pas na de reacties erbij gezet als je kijkt naar de tijd van wijziging. Alleen de eerste alinea stond in het initiële bericht en daarmee wist je niets van de oplossing.
Overigens kende ik deze methode al van voordat ik mijn Nord ontving op 4 augustus en direct toegepast die dag, maar bij WhatsApp krijg ik nog steeds niet al mijn berichten direct binnen. Ook het locken van de app in het geheugen is niet een volledige oplossing. Wellicht gaat ook Wifi of iets dergelijks in een slaapstand of zo.
[ Voor 28% gewijzigd door Kyhfin op 25-08-2020 17:47 ]
Ja, sorry, mijn aanvulling kon ik pas later toevoegen toen ik een screenshot had kunnen maken. Was zo blij dat eindelijk m'n Hangouts berichten weer direct binnenkomen.Kyhfin schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:44:
-Edit-, @swhnld zei het al.
Het deel waar jij op doelt is pas na de reacties erbij gezet als je kijkt naar de tijd van wijziging. Alleen de eerste alinea stond in het initiële bericht en daarmee wist je niets van de oplossing.
Overigens kende ik deze methode al van voordat ik mijn Nord ontving op 4 augustus en direct toegepast die dag, maar bij WhatsApp krijg ik nog steeds niet al mijn berichten direct binnen. Ook het locken van de app in het geheugen is niet een volledige oplossing. Wellicht gaat ook Wifi of iets dergelijks in een slaapstand of zo.
Overigens krijg ik wel bij Whatsapp mijn berichten meteen binnen, ook als de Nord met scherm uit 'idle' ligt te zijn. Heb WhatsApp ook uit de batterij-optimalisatie gehaald, maar neem aan dat jij dat ook hebt gedaan.
Jep, ik vermoed dat het bij mij een verbindingsprobleem is. Ik krijg namelijk wel de melding 'Controleren op nieuwe berichten'. Hij weet dus wel dat er berichten zijn. Als ik dan Wifi disconnect en direct weer connect komen ze allemaal binnen. Lastige is wel dat dit meerdere keren per dag is, maar niet direct duidelijk of het aan de telefoon ligt. Andere apps heb ik geen verbindingsproblemen o.i.d.Haay schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:03:
[...]
Ja, sorry, mijn aanvulling kon ik pas later toevoegen toen ik een screenshot had kunnen maken. Was zo blij dat eindelijk m'n Hangouts berichten weer direct binnenkomen.
Overigens krijg ik wel bij Whatsapp mijn berichten meteen binnen, ook als de Nord met scherm uit 'idle' ligt te zijn. Heb WhatsApp ook uit de batterij-optimalisatie gehaald, maar neem aan dat jij dat ook hebt gedaan.
En als je de Wifi gewoon vergeet (letterlijk het Wifi netwerk vergeten in de telefoon opdat het wel aanstaat maar geen verbinding maakt) en een dagje alleen op de mobiele internet verbinding doorbrengt, heb je dan hetzelfde issue?Kyhfin schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:30:
[...]
Jep, ik vermoed dat het bij mij een verbindingsprobleem is. Ik krijg namelijk wel de melding 'Controleren op nieuwe berichten'. Hij weet dus wel dat er berichten zijn. Als ik dan Wifi disconnect en direct weer connect komen ze allemaal binnen. Lastige is wel dat dit meerdere keren per dag is, maar niet direct duidelijk of het aan de telefoon ligt. Andere apps heb ik geen verbindingsproblemen o.i.d.
Goed idee. Zal ik vandaag eens testen.swhnld schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:04:
[...]
En als je de Wifi gewoon vergeet (letterlijk het Wifi netwerk vergeten in de telefoon opdat het wel aanstaat maar geen verbinding maakt) en een dagje alleen op de mobiele internet verbinding doorbrengt, heb je dan hetzelfde issue?
ik heb zelfde probleem met whatsapp
eigenlijk altijd thuis op de wifi 2.4
de 5 heb ik uit stan imv bereik
en krijg ook de zelfde melding van uit whatsapp zelf als web whatsapp aan staat maar niet gebuikt word
whatsapp staat gelockt en bij Geavanceerde optimalisatie ben ik ook al geweest haha
dit probleem komt alleen voor met mijn nord de p smart 2018 had hier geen last van
Heb je je data over gezet met de Oneplus Switcher app? Zo ja, maak een backup van je chats e.d., en gooi Whatsapp van je telefoon af. Wacht vervolgens 15 minuten en herstart de telefoon. Na herstarten, installeer Whatsapp opnieuw en zet de backup terug (je bent dan geen chats e.d. kwijt). Oneplus Switcher app corrupt een aantal instellingen namelijk bij overzetten is gebleken.okkie001 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:43:
[...]
en krijg ook de zelfde melding van uit whatsapp zelf als web whatsapp aan staat maar niet gebuikt word
whatsapp staat gelockt en bij Geavanceerde optimalisatie ben ik ook al geweest haha
En dan kun je dit nog proberen:
https://faq.whatsapp.com/...ication-problems/?lang=nl
en:
https://faq.whatsapp.com/...nection-problems/?lang=nl
Het lastig bepalen of één dag veelzeggend is, maar tot nu toe nog geen last gehad met WhatsApp op 4G. Ben iets vaker geappt dan op een normale dag, maar alle berichten kwamen nog binnen. Lijkt dus wel te maken te hebben met Wifi. Nu weet ik dan nog niet aan welke kant het ligt (Router of Telefoon)okkie001 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:43:
[...]
ik heb zelfde probleem met whatsapp
eigenlijk altijd thuis op de wifi 2.4
de 5 heb ik uit stan imv bereik
dit probleem komt alleen voor met mijn nord de p smart 2018 had hier geen last van
Heb je Wifi vergeten gedaan, of de Wifi uitgezet?Kyhfin schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:44:
[...]
Het lastig bepalen of één dag veelzeggend is, maar tot nu toe nog geen last gehad met WhatsApp op 4G. Ben iets vaker geappt dan op een normale dag, maar alle berichten kwamen nog binnen. Lijkt dus wel te maken te hebben met Wifi. Nu weet ik dan nog niet aan welke kant het ligt (Router of Telefoon)
Indien uitgezet, dan netwerk vergeten en opnieuw toevoegen, anders alleen toevoegen, kijk of dat uitkomst biedt of probleem weer introduceert.
Wat voor merk/type router heb je overigens?
In de settings van de camera-app kun je de long press van de sluiterknop aanpassen van video- naar burstmode.satshow schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:28:
Zit er in de camera ook de mogelijkheid om snel foto's achter elkaar te maken? Een soort repeat mode?
Ik zie geen app die enorm veel stroom verbruikt maar wel een hard dalende lijn bij battery usage.
Is dit een bekende issue? Heeft iemand dit probleem hier ook? Vreemd ook dat het snachts gebeurt en niet overdag...?
Geen idee gezien ik wel s'nachts laad. Ik weet wel dat er een optie is onder BATTERIJ>BATTERIJ OPTIMALISATIE> DRIE PUNTJE RECHTSBOVEN EN DAN GEAVANCEERDE OPTIES en daar staat dan een optie genaamd slaap standby. Hij weet dan door AI of door tijdstip en wekker etc dat je slaapt en verbruikt dan vrijwel geen stroom tot dat je je telefoon weer gaat aanraken.TheProf82 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:33:
Ik heb een paar weken de Nord. Tevreden mee. Snel en prima batterijduur. Maar het lijkt wel alsof dat ding snachts compleet leegloopt. Ik laad mijn telefoon niet altijd 's nachts op maar hij verliest echt minstens 20-25% charge in een nacht! Alsof hij druk bezig is..
Ik zie geen app die enorm veel stroom verbruikt maar wel een hard dalende lijn bij battery usage.
Is dit een bekende issue? Heeft iemand dit probleem hier ook? Vreemd ook dat het snachts gebeurt en niet overdag...?
Misschien heb je er wat aan ¯\_(ツ)_/¯
Ik heb het probleem niet, net als @Haay 3 procent verlies in de nacht. Heb je wel de laatste 10.5.5. Oxygen OS software versie op je telefoon staan?TheProf82 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:33:
Ik heb een paar weken de Nord. Tevreden mee. Snel en prima batterijduur. Maar het lijkt wel alsof dat ding snachts compleet leegloopt. Ik laad mijn telefoon niet altijd 's nachts op maar hij verliest echt minstens 20-25% charge in een nacht! Alsof hij druk bezig is..
Waar ligt je telefoon in de nacht, en wat is de netwerk dekking daar? Telefoon zal altijd zoeken naar beste signaal, dus als je een 2G verbinding hebt zal die constant kijken of er ook 3G, 4G of 5G is. Dat geldt voor beide SIM kaarten als je er 2 in hebt zitten, en dat eet stroom. Idem bij zwak Wifi signaal.
En hoe doe ik dat? Ben aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden.Ascathon schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:45:
[...]
In de settings van de camera-app kun je de long press van de sluiterknop aanpassen van video- naar burstmode.
Heb er ook geen last van, ik zet in de nacht wifi ed uit. Kan alleen gebeld worden dus, verlies een 3 tot 4% denk ik.TheProf82 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:33:
Camera app openen, rechts boven kies Instellingen, 5de optie in het lijstje, Druk lang op sluiter.satshow schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:50:
[...]
En hoe doe ik dat? Ben aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden.
Ik heb hem echt vergeten en vandaag weer opnieuw toegevoegd. Ik zal eens kijken of het nu beter gaat en of het anders aan de router lag. Met mijn vorige telefoon had ik het volgens mij ook wel, maar was ook een Oneplus dus het één of ander uitsluiten is dan wellicht nog lastig. Mijn vriendin heeft er volgens mij geen last van met haar Samsung, maar zal eens vragen.swhnld schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:21:
[...]
Heb je Wifi vergeten gedaan, of de Wifi uitgezet?
Indien uitgezet, dan netwerk vergeten en opnieuw toevoegen, anders alleen toevoegen, kijk of dat uitkomst biedt of probleem weer introduceert.
Wat voor merk/type router heb je overigens?
Mijn router is het standaard witte kastje van Ziggo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box
Thanks. Ik heb de laatste update. Wel inderdaad twee SIM's. Netwerkdeking is goed (randstad). Ik houd het in de gaten maar vind het vreemd dat de drain overdag minder lijkt.swhnld schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:12:
[...]
Ik heb het probleem niet, net als @Haay 3 procent verlies in de nacht. Heb je wel de laatste 10.5.5. Oxygen OS software versie op je telefoon staan?
Waar ligt je telefoon in de nacht, en wat is de netwerk dekking daar? Telefoon zal altijd zoeken naar beste signaal, dus als je een 2G verbinding hebt zal die constant kijken of er ook 3G, 4G of 5G is. Dat geldt voor beide SIM kaarten als je er 2 in hebt zitten, en dat eet stroom. Idem bij zwak Wifi signaal.
Als de drain komt van netwerk zoeken kan het gewoon aan de locatie in huis liggen waar je de telefoon in de nacht neerlegt. Ga er dan vanuit dat je overdag in huis de telefoon op een andere plek hebt, of mee hebt op bezoek. Bij mij in huis als ik van de woonkamer naar keuken loop (heb een open keuken) heb ik al last van haperend en soms wegvallend gesprek, en dat zal misschien 7 meter zijn dat ik dan loop.TheProf82 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:44:
[...]
Thanks. Ik heb de laatste update. Wel inderdaad twee SIM's. Netwerkdeking is goed (randstad). Ik houd het in de gaten maar vind het vreemd dat de drain overdag minder lijkt.
Goed om te weten, als anderen met deze router hetzelfde probleem hebben..... @okkie001 ?Kyhfin schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:11:
[...]
Mijn router is het standaard witte kastje van Ziggo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box
En dit al geprobeerd?
swhnld schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:34:
[...]
Heb je je data over gezet met de Oneplus Switcher app? Zo ja, maak een backup van je chats e.d., en gooi Whatsapp van je telefoon af. Wacht vervolgens 15 minuten en herstart de telefoon. Na herstarten, installeer Whatsapp opnieuw en zet de backup terug (je bent dan geen chats e.d. kwijt). Oneplus Switcher app corrupt een aantal instellingen namelijk bij overzetten is gebleken.
En dan kun je dit nog proberen:
https://faq.whatsapp.com/...ication-problems/?lang=nl
en:
https://faq.whatsapp.com/...nection-problems/?lang=nl
[ Voor 91% gewijzigd door andreluppers op 27-08-2020 14:02 ]
Ik krijg namelijk wel een melding als iemand een betaalverzoek heeft betaald, maar ik krijg geen bericht als er geld op mijn rekening is gestort.
Als het aan de telefoon zou liggen, dan zouden er helemaal geen meldingen meer langskomen.
Klopt, er zijn ook ING app problemen bij mensen met een Samsung. Komt in meerdere topics op Tweakers aan bod dat mensen problemen hebbn, melding maken bij ING, moeten zij oplossen.StarrFire schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:15:
Dit is inderdaad bij meer mensen een probleem (bij mij ook), maar volgens mij ligt het aan de ING app.
Ik krijg namelijk wel een melding als iemand een betaalverzoek heeft betaald, maar ik krijg geen bericht als er geld op mijn rekening is gestort.
Als het aan de telefoon zou liggen, dan zouden er helemaal geen meldingen meer langskomen.
ja ik heb ook zoon geweldig ding hier thuisswhnld schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:43:
[...]
Goed om te weten, als anderen met deze router hetzelfde probleem hebben..... @okkie001 ?
En dit al geprobeerd?
[...]

de oude cisco was kwa interface ook beter
@Kyhfin @okkie001 dus jullie hebben hetzelfde wifi probleem met de Nord, en jullie hebben dezelfde Ziggo wifi router. Dat brengt ons al een stap verder richting de oorzaak. Probeer eens 5Ghz uit te zetten in het Ziggo ding voor de wifi?okkie001 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:43:
[...]
ja ik heb ook zoon geweldig ding hier thuis![]()
de oude cisco was kwa interface ook beter
Volgens een tweet van ING zal dit bij de volgende update verholpen zijn.. Ben benieuwd.swhnld schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:25:
[...]
Klopt, er zijn ook ING app problemen bij mensen met een Samsung. Komt in meerdere topics op Tweakers aan bod dat mensen problemen hebbn, melding maken bij ING, moeten zij oplossen.
ik had de 5 Ghz al uit staan van wegen dat top berijk van dat ding hahaswhnld schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:49:
[...]
@Kyhfin @okkie001 dus jullie hebben hetzelfde wifi probleem met de Nord, en jullie hebben dezelfde Ziggo wifi router. Dat brengt ons al een stap verder richting de oorzaak. Probeer eens 5Ghz uit te zetten in het Ziggo ding voor de wifi?
nu even op de ziggo community geweest en daar de aan bevolen instellingen vandaan gehaald en die er in gezet.
en dus nu wel de nord op de 5 Ghz gezert
Mooi, benieuwd of dat het probleem oplost!okkie001 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:12:
[...]
ik had de 5 Ghz al uit staan van wegen dat top berijk van dat ding haha
nu even op de ziggo community geweest en daar de aan bevolen instellingen vandaan gehaald en die er in gezet.
Is een vrij bekend issue ja. Treedt op bij veel OnePlus toestellen sinds een paar weken. Heb het ook op m'n 7 Pro gehad. System cache geleegd, Google Play Services geüpdatet en data ervan geleegd. Hielp allemaal niet. Op een gegeven moment nog eens gereboot en sindsdien heb ik het probleem niet meer. Wat staat er bij jou bovenaan? Wel even via de 3 puntjes "systeem weergeven" aantikken.TheProf82 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:33:
Heb je 5ghz weer aangezet op de Nord bedoel je? En welke instellingen zijn dat?okkie001 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:12:
[...]
ik had de 5 Ghz al uit staan van wegen dat top berijk van dat ding haha
Ik werk op het moment vanaf huis en heb veel dataverkeer, dus wil op moment eigenlijk niet testen. Laptop zit wel op 5g en nooit verbindingsproblemen.
Ik heb thuis de 2.4 en de 5 GHz wifi in de connetbox gesplitst door 2 aparte namen te gevenKyhfin schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:42:
[...]
Heb je 5ghz weer aangezet op de Nord bedoel je? En welke instellingen zijn dat?
Ik werk op het moment vanaf huis en heb veel dataverkeer, dus wil op moment eigenlijk niet testen. Laptop zit wel op 5g en nooit verbindingsproblemen.
En in de Nord dus alleen de 2.4 GHz toegevoegd
De 5Ghz sinds vandaag pas.
Gebruik anders even de zoekfunctie. Staan echt al heel veel reacties in dit topic.zuukie schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:31:
Wat zijn de ervaringen met de camera kwaliteit. Graag een aantal reacties
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Wat voor snelheid haal je dan? Mijn oude telefoons en de Nord die haalde bij onze 2,4 wirwar aan wifi punten hier lage snelheid. Op alle (bekabelde) accespoints de 2,4 overal uitgezet en we halen nu overal een stabiele 300mb minimaal (hebben een 1000/100p glasvezel lijntje). Heerlijk!okkie001 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:59:
[...]
Ik heb thuis de 2.4 en de 5 GHz wifi in de connetbox gesplitst door 2 aparte namen te geven
En in de Nord dus alleen de 2.4 GHz toegevoegd
De 5Ghz sinds vandaag pas.
Helaas ook gehad. Geen idee aat het kan zijn.satshow schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:11:
Zojuist voor de tweede keer meegemaakt dat het toestel uitviel en in de reboot stand bleef hangen.
@DarknessFood @satshow Eng idee wat je aan het doen was voordat of op het moment dat dit gebeurde? Mogelijk allebei hetzelfde wat helpt de oorzaak te vinden!DarknessFood schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:03:
[...]
Helaas ook gehad. Geen idee aat het kan zijn.
Post het verhaal bij Oneplus op hun forums zodat meer informatie bekent wordt om een oplossing te kunnen krijgen dat het opgelost kan worden.
Ik heb in zijn 5T en mijn Nord gekeken gezien ze beide Android 10 draaien, maar kan nergens zo'n optie vinden. Is dit mogelijk?
Natuurlijk al wel veel gegoogled, in oude topics staat dat het mogelijk alleen kan met een originele flip cover, maar dan nog zou ik de optie ergens moeten zien lijkt me. En al die ouwe topics hebben geen betrekking op Android 10.
Ik had de telefoon in mijn broekzak net als de eerste keer trouwens. Ik heb er melding van gemaakt op het forum.swhnld schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:38:
[...]
@DarknessFood @satshow Eng idee wat je aan het doen was voordat of op het moment dat dit gebeurde? Mogelijk allebei hetzelfde wat helpt de oorzaak te vinden!
Post het verhaal bij Oneplus op hun forums zodat meer informatie bekent wordt om een oplossing te kunnen krijgen dat het opgelost kan worden.
Ik neem aan dat het geen hardware kwestie is.
Het kan wel hardware gerelateerd zijn, het kunstof frame is flexibeler dan een aluminium frame, dus kan leiden tot ingedrukte knoppen combinaties.satshow schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:36:
[...]
Ik had de telefoon in mijn broekzak net als de eerste keer trouwens. Ik heb er melding van gemaakt op het forum.
Ik neem aan dat het geen hardware kwestie is.
Wat voor cover zit er omheen?
Echter, ook de software kan een rol spelen rondom broekzak detectie bijvoorbeeld. Al dan niet samen met vertrouwde zones dat de beveiliging er af is thuis.
Telefoon zat in haar handtas tijdens de constatering.
Daarna in fastboot? Recovery? Scherm..
Daar gekozen voor reboot en nu doet ie het weer....
Batterij is tijdens die 20 minuten volledig leeg getrokken. Van 80 naar 15% en telefoon was loeiheet
[ Voor 7% gewijzigd door Beta op 29-08-2020 13:18 ]
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Er zit een broekzak sensor in de telefoon, mogelijk kun je daar acties achter programmeren? Hoesje open = zelfde effect als uit broekzak halen?Barca schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:46:
Mijn vader die nu mijn oude 5T heeft kwam met de vraag of het mogelijk is dat je scherm aan gaat bij het openen van z'n flip case. Hij heeft verder geen enkele vergrendeling maar wil niet elke keer de knop indrukken.
Ik heb in zijn 5T en mijn Nord gekeken gezien ze beide Android 10 draaien, maar kan nergens zo'n optie vinden. Is dit mogelijk?
Natuurlijk al wel veel gegoogled, in oude topics staat dat het mogelijk alleen kan met een originele flip cover, maar dan nog zou ik de optie ergens moeten zien lijkt me. En al die ouwe topics hebben geen betrekking op Android 10.
Ik zou deze vraag op het XDA forum ook stellen.
Kun je uitvinden welk proces de accu leegtrok in de statistieken?Beta schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:16:
Mijn vrouw draait 10.5.5.AC01BA en de telefoon stond zojuist in opstart scherm voor zeker 20 minuten. Bekende scherm met rondjes.
Daarna in fastboot? Recovery? Scherm..
Daar gekozen voor reboot en nu doet ie het weer....
Batterij is tijdens die 20 minuten volledig leeg getrokken. Van 80 naar 15% en telefoon was loeiheet
Ik zal zo even kijken.swhnld schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:18:
[...]
Kun je uitvinden welk proces de accu leegtrok in de statistieken?
Gewoon via de batterij toch?
Ik heb een bookcase rond het toestel zitten.swhnld schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:12:
[...]
Het kan wel hardware gerelateerd zijn, het kunstof frame is flexibeler dan een aluminium frame, dus kan leiden tot ingedrukte knoppen combinaties.
Wat voor cover zit er omheen?
Echter, ook de software kan een rol spelen rondom broekzak detectie bijvoorbeeld. Al dan niet samen met vertrouwde zones dat de beveiliging er af is thuis.
Ja, Batterij - Batterij verbruik, maar niet vergeten de systeemapplicaties ook mee te nemen door rechtsboven de 3 stipjes te klikken en te kiezen Voor gehele apparaat..Beta schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:33:
[...]
Ik zal zo even kijken.
Gewoon via de batterij toch?
Is het helemaal een zachte bookcase, of heeft toestel steun van hardplastic rondom en achterkant waar het in klikt in de bookcase? Welk merk/model is het?satshow schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:53:
[...]
Ik heb een bookcase rond het toestel zitten.
En zit het vol met pasjes wat eventueel druk op het scherm uitoefent?
Nog belangrijker is natuurlijk wat anderen hebben met hetzelfde probleem, @DarknessFood ?
Ik heb deze, ik heb er geen pasje inzitten. https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1swhnld schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:06:
[...]
Is het helemaal een zachte bookcase, of heeft toestel steun van hardplastic rondom en achterkant waar het in klikt in de bookcase? Welk merk/model is het?
En zit het vol met pasjes wat eventueel druk op het scherm uitoefent?
Nog belangrijker is natuurlijk wat anderen hebben met hetzelfde probleem, @DarknessFood ?
satshow schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:11:
Zojuist voor de tweede keer meegemaakt dat het toestel uitviel en in de reboot stand bleef hangen.
Hebben jullie al geüpdatet? Zie mijn reactie hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie" Dat is 10.5.5, maar 10.5.6 wordt binnenkort uitgerold.DarknessFood schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:03:
[...]
Helaas ook gehad. Geen idee aat het kan zijn.
Ja hoor, ik heb de laatste update erop staan.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:10:
[...]
[...]
Hebben jullie al geüpdatet? Zie mijn reactie hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie" Dat is 10.5.5, maar 10.5.6 wordt binnenkort uitgerold.
Is bij mij beide keren gebeurd voor de 10.5 update dus we wachten het af.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:10:
[...]
[...]
Hebben jullie al geüpdatet? Zie mijn reactie hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie" Dat is 10.5.5, maar 10.5.6 wordt binnenkort uitgerold.
Dat is helaas leeg. Staat alleen screen en wifi.swhnld schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:02:
[...]
Ja, Batterij - Batterij verbruik, maar niet vergeten de systeemapplicaties ook mee te nemen door rechtsboven de 3 stipjes te klikken en te kiezen Voor gehele apparaat..
Wat zit er in de 10.5.6 update? Met een snelle Google krijg ik niks gevonden helaas.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:10:
[...]
[...]
Als het wifi icoon vol is heb je vol bereik.fuzzyeyebrows1 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:37:
Ik ben helemaal nieuw in het Android kamp. Ik heb vandaag mijn Nord binnengekregen en ben helemaal blij. Ik heb wel een vraag over de statusbar iconen bovenin. Zijn deze op één of andere manier aan te passen? Het wifi icoon is nu een volledig gedekt icoon, waar ik op mijn iPhone altijd streepjes zag, en dus ook hoe goed het bereik was. Ik zou op de Nord ook graag kunnen zien hoe goed mijn bereik is. Is dat mogelijk?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hmm, zo maar eens kijken of het icoon minder vol wordt als ik verder weg ben. Met mijn oude iPhone SE had ik in de woonkamer namelijk behoorlijk slecht bereik. Wellicht dat de Nord een veel betere wifi antenne heeft en dat ik daarom niet door had dat het icoon wel degelijk verandert.13art schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:37:
[...]
Als het wifi icoon vol is heb je vol bereik.
Al system cache geprobeerd te legen in recovery? 10.5.5 zou dat probleem op moeten lossen trouwens.satshow schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:11:
[...]
Ja hoor, ik heb de laatste update erop staan.
10.5? 10.5 is al sinds de launch versie. Of bedoelde je 10.5.5? Dat is namelijk wat wel sense maakt als je die bedoelde.DarknessFood schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
Is bij mij beide keren gebeurd voor de 10.5 update dus we wachten het af.
Dat weet ik niet; ik weet alleen dat hij heel langzaam uitgerold. Verder kan ik er niks over zeggen.Aardappelbakker schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:35:
[...]
Wat zit er in de 10.5.6 update? Met een snelle Google krijg ik niks gevonden helaas.
De eerste keer heb ik dat wel gedaan bij de vorige versie, heb het nu gedaan bij versie 10.5.5.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:26:
[...]
Al system cache geprobeerd te legen in recovery? 10.5.5 zou dat probleem op moeten lossen trouwens.
Ben benieuwd of dat nu niet meer voorkomt.
Is dat trouwens verstandig om dat iedere keer te doen na een update?
Ik hoop het voor jesatshow schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 07:03:
[...]
De eerste keer heb ik dat wel gedaan bij de vorige versie, heb het nu gedaan bij versie 10.5.5.
Ben benieuwd of dat nu niet meer voorkomt.
Is dat trouwens verstandig om dat iedere keer te doen na een update?
Nee, is niet nodig, tenzij je echt problemen ondervindt zoals nu. Ook met accuduur is dit soms een paardenmiddel.
ik heb een oneplus nord en deze zou 5g moeten hebben ?
ik kan het niet activeren in instellingen
moet er een sofware update uitgerold worden hiervoor ?
edit ;ik ben bij proximus
Wat heb je zelf al gevonden?Vincent91 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:47:
hoi
ik heb een oneplus nord en deze zou 5g moeten hebben ?
ik kan het niet activeren in instellingen
moet er een sofware update uitgerold worden hiervoor ?
edit ;ik ben bij proximus
Heb je bijvoorbeeld het 5g abo bij proximus? Lijkt erop alsof proximus alleen 5g aanbiedt via het Mobilus 5G Unlimited abonnement.
https://www.proximus.be/n...iel/gsm-abonnementen.html
Verder, heb je gekeken of je dan in het dekkingsgebied zit? Proximus heeft nog maar zeer weinig dekking met 5g.
https://www.proximus.be/s...het-5g-netwerkbereik.html
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
evleerdam schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:19:
[...]
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je bijvoorbeeld het 5g abo bij proximus? Lijkt erop alsof proximus alleen 5g aanbiedt via het Mobilus 5G Unlimited abonnement.
Verder, heb je gekeken of je dan in het dekkingsgebied zit? Proximus heeft nog maar zeer weinig dekking met 5g.
je kan deze niet bestellen met 5g abonnement van proximus helaasevleerdam schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:19:
[...]
Wat heb je zelf al gevonden?
denk dat het toestel nog toegevoegd moet worden aan de lijst
ik heb mijn vraag ook doorgestuurd naar oneplus en proximus dus ik wacht het antwoord af
voor de rest is het een topstoestel
ik zag dat oneplus 5&5t android 10 kregen
hoop dat dit ook evolueert naar de andere toestellen
Maar je hebt dus geen abonnement wat 5g ondersteunt? Dan is het toch logisch dat je geen 5g hebt?Vincent91 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:32:
[...]
[...]
je kan deze niet bestellen met 5g abonnement van proximus helaas
denk dat het toestel nog toegevoegd moet worden aan de lijst
ik heb mijn vraag ook doorgestuurd naar oneplus en proximus dus ik wacht het antwoord af
voor de rest is het een topstoestel![]()
![]()
![]()
ik zag dat oneplus 5&5t android 10 kregen
hoop dat dit ook evolueert naar de andere toestellen
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
in de winkel had het toontoestel wel 5gevleerdam schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:40:
[...]
Maar je hebt dus geen abonnement wat 5g ondersteunt? Dan is het toch logisch dat je geen 5g hebt?
ik zal het antwoord afwachten
Ik ook zojuist weer. Eén keer eerder gehad, maar dat is toch wel een tijd geleden toen ik hem net had. Bij opnieuw opstarten kwam ineens de vraag wat ik als standaard zoekmachine wou.satshow schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:11:
Heb zelf geen Nord, maar waar komt die ad onderin je screenshot vandaan?Tweakriez schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:45:
Ik heb vandaag voor het eerst de reboot gehad.
Zojuist melding nieuwe software update:
[Afbeelding]
Oxygen Updater applicatie, is van een 3de partij waardoor je eerder updates kunt binnen halen dan dat OnePlus ze al actief uitrolt in jou regio.evleerdam schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:51:
[...]
Heb zelf geen Nord, maar waar komt die ad onderin je screenshot vandaan?
In het roze blok onder dit onderwerp zie je een linkje naar het Oxygen Updater topic.
Dit is hoe het er officieel uit ziet via systeem updates van Oneplus:
:strip_exif()/f/image/Kav8EvBt1vpIokDn77FpmtQg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door swhnld op 30-08-2020 16:55 ]
Ik heb deze ontvangen en geïnstalleerdswhnld schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:54:
[...]
Oxygen Updater applicatie, is van een 3de partij waardoor je eerder updates kunt binnen halen dan dat OnePlus ze al actief uitrolt in jou regio.
In het roze blok onder dit onderwerp zie je een linkje naar het Oxygen Updater topic.
Dit is hoe het er officieel uit ziet via systeem updates van Oneplus:
[Afbeelding]
Nu kijken of er verbeteringen zijn
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=enfuzzyeyebrows1 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:14:
[Afbeelding]
Ik krijg het niet voor elkaar om de assistent te activeren door "ok Google" te zeggen. Ik kan de optie aanzetten, maar deze gaat automatisch weer uit. Ook krijg ik alleen maar zoekresultaten te zien als ik bijvoorbeeld mijn plafondlamp aan wil zetten. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Dit al gevolgd?
Het deel van "retrain your voice" staat er bij mij al niet bij. En de slider om ok Google aan te zetten blijft terugspringen naar uit. Inmiddels kan ik wel mijn lampen weer besturen via Assistent, ik gaf gewoon een verkeerd commando op. Maar ik wil dit snel kunnen doen door "ok Google" te zeggen. Niemand anders die hier problemen mee heeft op de Nord?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie