Acties:
  • 0 Henk 'm!
OxygenOS-update 10.5.6 is nu ook aangekondigd door OnePlus (beetje laat...): OxygenOS 10.5.6 for the OnePlus Nord
Changelog
System
  • Improved system stability
Camera
  • Optimized image stabilization performance
Power
  • Improved general power consumption
Bluetooth
  • Improved Bluetooth connection stability

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:46
Anonymoussaurus schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:49:
OxygenOS-update 10.5.6 is nu ook aangekondigd door OnePlus (beetje laat...): OxygenOS 10.5.6 for the OnePlus Nord

[...]
gaan er nog updates komen ?

hoe zit het met de security updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:17:
[...]

gaan er nog updates komen ?

hoe zit het met de security updates ?
Dit is letterlijk een update. Security update is van vorige maand, dus dat is nog prima. Updates zijn bi-monthly uiterlijk, dus volgende maand zou je weer een hogere SPL moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Anonymoussaurus schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:21:
[...]

Dit is letterlijk een update. Security update is van vorige maand, dus dat is nog prima. Updates zijn bi-monthly uiterlijk, dus volgende maand zou je weer een hogere SPL moeten krijgen.
ik kom van een android one toestel dus de updates kwamen elke maand ,oxygen updates zijn afhankelijk van oneplus ? want ik zie ook dat google play systeem update staan

ik heb ook gezien dat oneplus 5 android 10 heeft gekregen

ben benieuwd of dit ook gaat evolueren naar de andere toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:31:
[...]

ik kom van een android one toestel dus de updates kwamen elke maand ,oxygen updates zijn afhankelijk van oneplus ? want ik zie ook dat google play systeem update staan

ik heb ook gezien dat oneplus 5 android 10 heeft gekregen

ben benieuwd of dit ook gaat evolueren naar de andere toestellen
OxygenOS is van OnePlus, dus ja: die zijn afhankelijk van OnePlus zelf. Zie hier: OnePlus Software Maintenance Schedule en hier: Fours years of OxygenOS Beta Program: Past, present and future.

De Nord misschien wat minder, omdat het een goedkoper toestel is, maar we gaan het zien. Vooralsnog krijgt de Nord en 8-serie Android 11 als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Anonymoussaurus schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:36:
[...]

OxygenOS is van OnePlus, dus ja: die zijn afhankelijk van OnePlus zelf. Zie hier: OnePlus Software Maintenance Schedule en hier: Fours years of OxygenOS Beta Program: Past, present and future.

De Nord misschien wat minder, omdat het een goedkoper toestel is, maar we gaan het zien. Vooralsnog krijgt de Nord en 8-serie Android 11 als eerste.
oneplus nord heeft geen beta ?

omdat de nord een populair toestel is ,kan het zijn dat ze de support verlengen ,we zullen het zien !

[ Voor 6% gewijzigd door Vincent91 op 31-08-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

oneplus nord heeft geen beta ?
Nee, nog niet. 8-serie zelfs nog niet. 8-serie krijgt begin volgende maand een Open Bèta. Nord misschien helemaal niet, of ook in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Anonymoussaurus schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:45:
[...]

Nee, nog niet. 8-serie zelfs nog niet. 8-serie krijgt begin volgende maand een Open Bèta. Nord misschien helemaal niet, of ook in september.
blijkbaar zijn er toestellen die een groene tint weergeven

ik denk niet dat ik het heb

hoe controleer ik dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe je kunt testen of jouw Nord last heeft van een groene tint: Schakel de donkere modus in, de helderheid laag (40% of lager), bevind jezelf in een donkere omgeving in en start bijvoorbeeld Gmail of YouTube of laadt deze afbeelding in volledig scherm: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Vincent91 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:47:
[...]

in de winkel had het toontoestel wel 5g

ik zal het antwoord afwachten
Dat heeft er niets mee te maken eh. Wanneer je geen 5g abo hebt, dan heb je ook geen 5g ook al ondersteunt je toestel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Smartphonetips schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Dat heeft er niets mee te maken eh. Wanneer je geen 5g abo hebt, dan heb je ook geen 5g ook al ondersteunt je toestel het.
blijkbaar moet 5g nog door proximus bevestigd worden bij dit toestel dus kan het abonnement ook niet bestellen

bij de samsung note 20 of oppo find x pro kan je het wel bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Vincent91 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:05:
[...]

blijkbaar moet 5g nog door proximus bevestigd worden bij dit toestel dus kan het abonnement ook niet bestellen

bij de samsung note 20 of oppo find x pro kan je het wel bestellen
Hopelijk voor jou geen VoLTE verhaal dan, ik wacht er al 2 jaar op (toestellen ondersteunen het, Proximus nog steeds niet voor mijn toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Smartphonetips schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:15:
[...]

Hopelijk voor jou geen VoLTE verhaal dan, ik wacht er al 2 jaar op (toestellen ondersteunen het, Proximus nog steeds niet voor mijn toestellen)
ik heb volTE aanstaan maar nog niet getest

je kan enkel volTE gebruiken als de andere persoon het ook heeft en geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Vincent91 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:22:
[...]

ik heb volTE aanstaan maar nog niet getest

je kan enkel volTE gebruiken als de andere persoon het ook heeft en geactiveerd
Weet ik. Op Samsung telefoons werkt dat bij Proximus, maar niet op OnePlus en Pixel bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrHo
  • Laatst online: 20-08-2024
swhnld schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:32:
[...]

Voor mij is trillen prima, maar in de reviews werd al aangegeven dat het bij de Nord zachter was dan bij de OP8, dus kan heel goed zijn dat je verschil merkt.

Overigens kun je trilpatroon en intensiteit wel aanpassen:

[Afbeelding]
Ik heb sinds kort ook de Nord, maar kan deze optie niet vinden in de tril settings. Ik kan alleen de intensiteit instellen. Is dit een 'feature' van de update naar 10.5.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06 09:34

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Beste Tweakers, ik krijg nog altijd mijn "ok Google" niet aan de praat. Hij schakelt automatisch uit. Ik heb er een video van gemaakt:
YouTube: Ok Google greyed out

Iemand die mij op weg kan helpen? Ik heb alle opties al doorlopen en het internet afgezocht maar het wil me niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:25:
Beste Tweakers, ik krijg nog altijd mijn "ok Google" niet aan de praat. Hij schakelt automatisch uit. Ik heb er een video van gemaakt:

Iemand die mij op weg kan helpen? Ik heb alle opties al doorlopen en het internet afgezocht maar het wil me niet lukken.
Sorry, ik gebruik het niet, misschien ook even je vraag stellen op het Oneplus community forum?
https://forums.oneplus.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FrHo schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:22:
[...]

Ik heb sinds kort ook de Nord, maar kan deze optie niet vinden in de tril settings. Ik kan alleen de intensiteit instellen. Is dit een 'feature' van de update naar 10.5.5?
Zit ook weggestopt, onder Instellingen - Beltoon en trilling bij oproep - Trilpatroon en -intensiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hey jongens ik heb een aantal problemen met mijn oneplus nord en vroeg me af of jullie deze problemen ook ervaren:

- Internetproblemen. Af en toe als ik een woord typ in google chrome zoekbalk en op enter klik blijft het vastzitten op een wit scherm. Als ik vervolgens eerst naar google.nl ga en daar mijn zoekwoord typ gaat het wel goed.

- Af en toe geeft google assistant aan dat het geen verbinding kan maken met het internet als ik iets aan haar vraag.

Hiervoor had ik dezelfde simkaart en abonnement van tele2 en mijn vorige telefoon was een galaxy S8 daar had ik deze problemen helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
ObiTewodros schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:59:
- Internetproblemen. Af en toe als ik een woord typ in google chrome zoekbalk en op enter klik blijft het vastzitten op een wit scherm. Als ik vervolgens eerst naar google.nl ga en daar mijn zoekwoord typ gaat het wel goed.
Ja, dit probleem heb ik een keer ook gehad. De oplossing was voor mij een reboot. Heb dit tot nu toe met al mijn telefoons (Moto g8 plus, Nokia 7 plus, Nexus 5, Lumia 800, HTC HD2) altijd gehad, dat je na een tijdje gekke kuren krijgt. Je moet gewoon eens in de 3 a 7 dagen een reboot doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 21:59
fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:25:

Volgens mij moet je ook voice match activeren. Dit had ik eerder ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

1ntroduc3 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:50:
[...]

Volgens mij moet je ook voice match activeren. Dit had ik eerder ook
Als ik dat aanklik gaat hij zoeken naar apparaten in het netwerk en kan hij niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
fuzzyeyebrows1 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:51:
[...]

Als ik dat aanklik gaat hij zoeken naar apparaten in het netwerk en kan hij niks vinden.
En als je via activeren assistant of via aparte google home app dit probeert in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Zijn er nog die Chrome niet kunnen updaten?

Is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Vincent91 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:53:

Is dit een bug?
Mijn oneplus nord heeft de meest recente versie via de playstore gewoon kunnen installeren. Wellicht verwijderen /opnieuw installeren of data/ wissen of force-closen? reboot?

[ Voor 13% gewijzigd door 1ntroduc3 op 01-09-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:53:

Is dit een bug?
Ik zelf heb dat probleem niet op een 7 Pro, maar ik update dan altijd via APKMirror (sorry, mag er niet naar linken, dus je zult even moeten Googlen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 21:08
ObiTewodros schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:59:
Hey jongens ik heb een aantal problemen met mijn oneplus nord en vroeg me af of jullie deze problemen ook ervaren:

- Af en toe geeft google assistant aan dat het geen verbinding kan maken met het internet als ik iets aan haar vraag.

Hiervoor had ik dezelfde simkaart en abonnement van tele2 en mijn vorige telefoon was een galaxy S8 daar had ik deze problemen helemaal niet.
Ik heb l het zelfde met Chrome
Dacht dat het aan mijn lag maar dus aan de telefoon 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
okkie001 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:36:
[...]
Ik heb l het zelfde met Chrome
Dacht dat het aan mijn lag maar dus aan de telefoon 😅
Gewoon Edge of Firefox gaan gebruiken, heb je daar geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
https://gadgets.ndtv.com/...am-specifications-2288773

Gaat dit het volgende design zijn van de OnePlus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan zo maar, maar nu maakt de camera array achterop het cijfer 1 bij de Nord, dus ook kans dat ze dat stijl element willen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:28:
[...]

Kan zo maar, maar nu maakt de camera array achterop het cijfer 1 bij de Nord, dus ook kans dat ze dat stijl element willen behouden.
wat is eigenlijk het beste toestenbord voor deze foon?

ik heb gboard en microsoft keyboard

zijn er grote verschillen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Is er al wat bekend over 2 simkaarten met een of beide daarvan 5g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1ntroduc3 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:04:
Is er al wat bekend over 2 simkaarten met een of beide daarvan 5g?
Jazeker, bij 2 sim kaarten is het nu 2 x 4g. Bij 1 sim kaart is 1 x 5g mogelijk (afhankelijk abonnement).
In een toekomstige update wordt mogelijk om bij dual SIM 1 x 5g + 1 x 4g te krijgen. Maar wanneer dat is, is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:01:
[...]

wat is eigenlijk het beste toestenbord voor deze foon?

ik heb gboard en microsoft keyboard

zijn er grote verschillen ?
Welk keyboard fijn is, hangt van eigen voorkeur af. Microsoft heeft SwiftKey gekocht indertijd, en Google bied Gboard. Als het keyboard wat je nu gebruikt niet fijn is, probeer een ander, ze zijn gratis in de App store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:32:
[...]

Welk keyboard fijn is, hangt van eigen voorkeur af. Microsoft heeft SwiftKey gekocht indertijd, en Google bied Gboard. Als het keyboard wat je nu gebruikt niet fijn is, probeer een ander, ze zijn gratis in de App store.
ik zie ook juist dat volTe enkel beschikbaar is bij maar 1 simkaart :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimelke
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-09 14:12
De update voor de ING app is afgelopen maandag geweest, maar het probleem op mijn OnePlus 8 pro 128 is nog altijd niet opgelost. Of heeft een van jullie wel de push berichten? Ook een mail gestuurd naar ING. mobiel.bankieren@ing.nl kreeg n standaard melding retour.

Dit is het Oneplus Nord topic, niet het Oneplus 8 topic. Voor nu ga ik er vanuit dat zit probleem ook op de Nord is. Zo niet hoor ik het graag en verplaats ik berichten.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 03-09-2020 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46
grimelke schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:59:
De update voor de ING app is afgelopen maandag geweest, maar het probleem op mijn OnePlus 8 pro 128 is nog altijd niet opgelost. Of heeft een van jullie wel de push berichten? Ook een mail gestuurd naar ING. mobiel.bankieren@ing.nl kreeg n standaard melding retour.
Nee, ook na de update geen push berichten vanuit de ING app. Ik heb het ook getest op mijn LG G6 en daar komen de push berichten wel op binnen. Het lijkt erop dat het een Oneplus probleem is. Ik heb feedback gestuurd naar Oneplus en ontving daar een reactie op. Ze beloofden het te onderzoeken. Maar als meer mensen dit doen dan gaat het wellicht wat sneller.

Klik op "submit bug' op deze pagina : https://forums.oneplus.com/feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

Laguna

Connaisseur

Hebben jullie in de ING app al gecontroleerd of push notificaties aanstaan? Ik had dat nooit uitgezet, maar toch stonden ze bij mij uitgeschakeld.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46
Laguna schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:33:
Hebben jullie in de ING app al gecontroleerd of push notificaties aanstaan? Ik had dat nooit uitgezet, maar toch stonden ze bij mij uitgeschakeld.
Uiteraard staan de notificaties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:38:
[...]

ik zie ook juist dat volTe enkel beschikbaar is bij maar 1 simkaart :/
Dat had ik ook bij mijn vorige Samsung (Note8). VoLTE/VoWifi was maar op 1 SIM kaart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Ik ben tot nu toe zeer te spreken over de OP Nord. Ik kom van een iPhone SE van meer dan 4 jaar oud, dus dan is het verschil enorm. Ik blijf mij verbazen over hoe mooi het scherm is.

Enige minpunt tot nu toe: ik maak vaak per ongeluk een screenshot omdat ik mijn telefoon bijvoorbeeld uit een houder haal en dan beide knippen indruk. Deze zitten bijna recht tegenover elkaar. De volume knoppen hadden van mij wat meer naar boven gemogen. Maar dit kan natuurlijk ook gewenning zijn. De power button zat op mijn iPhone bovenop het toestel.

Ik moet nog wel erg wennen aan Android. Waar je op iOS niet veel mogelijkheden hebt om dingen in te stellen, en alles goed samenwerkt merk ik dat je bij Android op veel verschillende plekken dingen kan instellen (bij de reguliere instellingen, in de app instellingen, in de assistent instellingen die dan weer gelinkt zijn aan je Google account). Ik ga er van uit dat ik over een maand mijn weg wel heb gevonden in dit (voor mij) nieuwe besturingssysteem.

Ik zou deze telefoon aan iedereen aanraden. Een hele hoop "bang for your buck". Als deze telefoon 150 euro duurder zou zijn is dat een ander verhaal, en weet ik ook niet of ik zelf de overstap had gemaakt.

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:43
Waar zit ergens de optie dat je kan toestaan dat je uit onbekende bronnen kan installeren?

Heb Gcam geïnstalleerd en toen vroeg hij, kan het alleen niet vinden in de instellingen.
satshow schreef op donderdag 3 september 2020 @ 06:34:
Waar zit ergens de optie dat je kan toestaan dat je uit onbekende bronnen kan installeren?

Heb Gcam geïnstalleerd en toen vroeg hij, kan het alleen niet vinden in de instellingen.
In de ontwikkelaars opties? Of de instellingen van de applicatie waaruit je Gcam installeerde?

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Opeens duidelijke kras op het scherm. Niet te zijn bij gebruik (vanwege het scherm dat aanstaat) dus erg is het niet, wel jammer omdat ik best zuinig ben (hoesje e.d.). Geen idee ook hoe, maarja. Leuk dat Gorillaglass 33, maar mijn ervaring is dat het altijd snel krast. En nee, ik doe het niet met mijn sleutelbos in dezelfde zak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

TheProf82 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:03:
Opeens duidelijke kras op het scherm. Niet te zijn bij gebruik (vanwege het scherm dat aanstaat) dus erg is het niet, wel jammer omdat ik best zuinig ben (hoesje e.d.). Geen idee ook hoe, maarja. Leuk dat Gorillaglass 33, maar mijn ervaring is dat het altijd snel krast. En nee, ik doe het niet met mijn sleutelbos in dezelfde zak.
Er zit standaard een screenprotector op. Heb je die eraf gehaald? Ik wilde een vlekje wegkrassen met mijn nagel en beschadigde daarmee de screenprotector helaas.

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
fuzzyeyebrows1 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:16:
[...]

Er zit standaard een screenprotector op. Heb je die eraf gehaald? Ik wilde een vlekje wegkrassen met mijn nagel en beschadigde daarmee de screenprotector helaas.
Haha, oeps. Volgens mij zit die er nog op. Ik krijg hem er zo snel niet af maar er zit inderaad een plastic laagje op het scherm lijkt het. Silly me. Maakt dat veel uit w.b. inkijkhoeken, helderheid e.d? En wat voor bescherming biedt het nu echt? Krassen komen niet zo snel op GorillaGlass lees ik wel eens...dus is het dan vooral barsten?

Twijfel nu of ik hem er niet gewoon af moet trekken maar wacht even reacties af.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Sinds vanmorgen een uur of 10 wil mijn Nord met geen mogelijkheid meer verbinding maken met het internet: geen Wifi en geen 4G.

Uiteraard al toestel herstart en simkaarten gewisselt en WIFI opnieuw verbonden.
Mijn laptop op hetzelfde WIFI heeft geen problemen.
op 4G zie ik wel VoLTE in het scherm, maar gewoon internet: ho maar.

Straks maar een rondje lopen, misschien dat een andere Vodafone mast helpt...

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Beta schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:34:
Sinds vanmorgen een uur of 10 wil mijn Nord met geen mogelijkheid meer verbinding maken met het internet: geen Wifi en geen 4G.

Uiteraard al toestel herstart en simkaarten gewisselt en WIFI opnieuw verbonden.
Mijn laptop op hetzelfde WIFI heeft geen problemen.
op 4G zie ik wel VoLTE in het scherm, maar gewoon internet: ho maar.

Straks maar een rondje lopen, misschien dat een andere Vodafone mast helpt...
Als zowel Wifi als 4G internet het niet doet, zal het niet op te lossen zijn met een rondje rijden, er speelt dan iets anders. VoLTE is spraak via datanetwerk, dus je hebt een actieve dataverbinding. Dus waarschijnlijk een software issue.

DNS instellingen bijvoorbeeld kunnen een probleem zijn. Of heb je een ad blocker of VPN geïnstalleerd? Gespeeld met developer opties? Apps gesideload? Of is het browser specifiek? Werkt Whatsapp wel bijvoorbeeld? Heb je al geprobeerd de cache te wipen uit recovery? Doe eens een fabrieksreset, krijg je dan wel internet, zet geen backup terug, maar installeer stap voor stap wat je nodig hebt tot je er bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

swhnld schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:55:
[...]

Als zowel Wifi als 4G internet het niet doet, zal het niet op te lossen zijn met een rondje rijden, er speelt dan iets anders. VoLTE is spraak via datanetwerk, dus je hebt een actieve dataverbinding. Dus waarschijnlijk een software issue.

DNS instellingen bijvoorbeeld kunnen een probleem zijn. Of heb je een ad blocker of VPN geïnstalleerd? Gespeeld met developer opties? Apps gesideload? Of is het browser specifiek? Werkt Whatsapp wel bijvoorbeeld? Heb je al geprobeerd de cache te wipen uit recovery? Doe eens een fabrieksreset, krijg je dan wel internet, zet geen backup terug, maar installeer stap voor stap wat je nodig hebt tot je er bent?
Aaaah ja! Wilde een Private DNS configureren. Alhoewel de configuratie mislukte dacht ik dat ie terug zou gaan naar de oude situatie. Je kan dus blijkbaar een foute config op slaan. Dat is ook wel logisch.
My bad. Beetje drukke ochtend ook :X Dan vergeet je snel dingen.

• Vincent91
https://www.gsmarena.com/...st_regions-news-45039.php

blijkbaar zeer populaire foon

ik heb de 8GB/265gb versie nog kunnen bemachtigen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Vincent91 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:50:
https://www.gsmarena.com/...st_regions-news-45039.php

blijkbaar zeer populaire foon

ik heb de 8GB/265gb versie nog kunnen bemachtigen O-)
8GB/128GB of 12GB/256GB ? :P

overigens ben ik na een maand nog zeer tevreden over de telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Beta op 03-09-2020 16:40 ]

• satshow
swhnld schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:02:
[...]

In de ontwikkelaars opties? Of de instellingen van de applicatie waaruit je Gcam installeerde?
Bij mijn weten zit dat standaard in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
De (dynamische) achtergrond op mijn Nord veranderd regelmatig spontaan in een andere. Is dit een feature of een bug?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:36

Oekol

waka waka hey hey

Bull schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:01:
De (dynamische) achtergrond op mijn Nord veranderd regelmatig spontaan in een andere. Is dit een feature of een bug?
Denk iets niet goed bij jou. Heb ook dynamisch en altijd dezelfde.

Overigens heb ik weer een nieuwe PR. Heb mega veel YouTube filmpjes bekeken gisteren op. Check:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ButkAr3QvRPmhQcV7JIQEzWyOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4F1E2OSk1bP26z0CwT7uXVhQ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKHmVB0dwVl-N_zQA0n81wW5Z1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fvlr5XU6IctqSXzMvlO7b6ip.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Oekol schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:40:
[...]

Overigens heb ik weer een nieuwe PR, ruim 8,30 uur SoT en op 13% deed ik 'm aan de oplader vanmorgen. Heb mega veel YouTube filmpjes bekeken gisteren op. Check:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bull schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:01:
Hangt van je instellingen af denk ik. Er zijn verschillende opties mogelijk waarbij je achtergrond regelmatig wisselt.
Voorbeelden:
https://www.androidcentra...%20data%20is%20acceptable.
https://forums.oneplus.co...ing-automatically.815659/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
https://www.gsmarena.com/..._sale_date-news-45071.php

ik weet niet of ik het niet mag plaatsen ? maar is er een verschil tussen oneplus en realme ?

oppo ,oneplus en vivo zijn van dezelfde moederbedrijf ( BBK Electronics)

hoort realme daar ook bij ?

officieel is realme niet te verkrijgen via de winkel , enkel online

en qua software support ? daar vind ik niet veel over

ben toch tevreden dat ik de nord heb kunnen bemachtigen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:19:

ik weet niet of ik het niet mag plaatsen ? maar is er een verschil tussen oneplus en realme ?

oppo ,oneplus en vivo zijn van dezelfde moederbedrijf ( BBK Electronics)

hoort realme daar ook bij ?

officieel is realme niet te verkrijgen via de winkel , enkel online

en qua software support ? daar vind ik niet veel over

ben toch tevreden dat ik de nord heb kunnen bemachtigen :*)
Ja, Realme valt onder diezelfde tak. Mijn moeder heeft een X2 Pro en bevalt haar uitstekend voor 399 euro. Ik verwacht dat het een kwestie van tijd is, dat ze even duur zullen zijn als OnePlus. Maandelijkse security patches (sneller dan OnePlus). Android upgrades zijn alleen wat langzamer volgens mij.

Verder is dit nogal offtopic. Je zou hierover beter een topic kunnen starten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-09-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:19:
Ja, er is een verschil tussen Oneplus en Realme. Ze hebben hetzelfde moederbedrijf, maar andere software. Realme zit op een variant van ColorOS (gedeeld met Oppo), en OnePlus heeft OxygenOS voor ons deel van de wereld. Realme ondersteund niet unlocken bootloader, Oneplus wel. Ik heb naar beide merken gekeken, maar wilde zeker custom rom kunnen draaien, dus Oneplus gekozen.

Maar voor een dieper vergelijk zou je het beste in het Aankoop Advies topic een berichtje kunnen posten:
Aankoopadvies Tablets en Telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
swhnld schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:53:
[...]

Hangt van je instellingen af denk ik. Er zijn verschillende opties mogelijk waarbij je achtergrond regelmatig wisselt.
Voorbeelden:
https://www.androidcentra...%20data%20is%20acceptable.
https://forums.oneplus.co...ing-automatically.815659/
Deze staan beide uit. Het gebeurt ook niet dagelijks maar gewoon willekeurig.

Ik draai de nieuwste versie maar ik had het in voorgaande versies ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bull schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:52:
[...]

Deze staan beide uit. Het gebeurt ook niet dagelijks maar gewoon willekeurig.

Ik draai de nieuwste versie maar ik had het in voorgaande versies ook al.
Klinkt dan als iets wat onderwater zit. Je kunt proberen de default instellingen te resetten en van daaruit weer verder te gaan.
Werkt dat niet, is er altijd nog de optie van een fabrieksreset en geen backup terugzetten, dan mag het niet fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
swhnld schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:40:
[...]

Klinkt dan als iets wat onderwater zit. Je kunt proberen de default instellingen te resetten en van daaruit weer verder te gaan.
Werkt dat niet, is er altijd nog de optie van een fabrieksreset en geen backup terugzetten, dan mag het niet fout gaan.
De default instellingen resetten, geldt dat voor alles dan?

Een fabrieksreset voor dit klein euvel is mij teveel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Discover kan vaak niet laden en Google geeft vaak offline aan hebben meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
[...]

Overigens heb ik weer een nieuwe PR. Heb mega veel YouTube filmpjes bekeken gisteren op. Check:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een fantastische SoT haal jij! Ik haal met een beetje moeite doen max 5u op een lading :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bull schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:02:
[...]

De default instellingen resetten, geldt dat voor alles dan?
Nee, gewoon het standaard thema, dus achtergrond, lettertype, dat soort zaken worden terug gezet voor zover veranderd.

Instellingen -Aanpassingen- vooraf ingesteld thema- kies een van de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
swhnld schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:54:
[...]

Nee, gewoon het standaard thema, dus achtergrond, lettertype, dat soort zaken worden terug gezet voor zover veranderd.

Instellingen -Aanpassingen- vooraf ingesteld thema- kies een van de 3.
Ah, mooi. Bedankt.👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
saphaas schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:06:
Discover kan vaak niet laden en Google geeft vaak offline aan hebben meer mensen hier last van ?
Yep. Dacht dat het al mijn verbinding thuis lag, maar ben niet de enige dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
LeonJ69 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:20:
[...]

Yep. Dacht dat het al mijn verbinding thuis lag, maar ben niet de enige dus...
Nee heel irritant loopt om de haverklap vast ook als je wat wilt opzoeken in Google geeft ie offline terwijl ik gewoon internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Aurera schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:38:
[...]

Wat een fantastische SoT haal jij! Ik haal met een beetje moeite doen max 5u op een lading :/
Heeft veel te maken met dat hij de hele dag aan stond. Dag er voor meer in de broekzak en dan haal ik 5u +. Denk dat dat veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
Ik heb vandaag een oneplus Nord ontvangen. Kom van een samsung. Maar het importeren van alle gegevens is een beetje mislukt ... Ik moet alles opnieuw instellen... Ben gewend van Samsung naar Samsung dat alles eigenlijk overgezet werd. Heb ik iets verkeerd gedaan of kan dat niet ?

WiFi enzo ging wel goed maar apps, en hoofdscherm widgets niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Joostje123 op 04-09-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik heb dat gedaan met oneplus switcher zonder problemen. Ik ben van Nokia 8.1 gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Joostje123 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:15:
Ik heb vandaag een oneplus Nord ontvangen. Kom van een samsung. Maar het importeren van alle gegevens is een beetje mislukt ... Ik moet alles opnieuw instellen... Ben gewend van Samsung naar Samsung dat alles eigenlijk overgezet werd. Heb ik iets verkeerd gedaan of kan dat niet ?

WiFi enzo ging wel goed maar apps, en hoofdscherm widgets niet.
Samsung heeft eigen systemen die dat goed voor je oplossen, maar Oneplus heeft de Oneplus Switcher app die het ook kan. Echter, in sommige gevallen haal je met die app ook problemen binnen omdat bepaalde instellingen conflicteren. Bijvoorbeeld iemand kwam van een Oneplus, ging naar een nieuwe, en dacht dat de Oxygen Updater app niet werkte, maar omdat die was overgekomen van de oude telefoon, keek die naar updates voor de oude telefoon, niet voor de nieuwe telefoon. Na handmatig aanpassen, werkte het weer.

In zijn algemeen is mijn advies, stel lekker opnieuw alles in, kun je gelijk opruimen wat je niet gebruikt door dat er niet op te zetten. Whatsapp geschiedenis kun je uit de backup terughalen, contacten e.d. sync je met de cloud (hotmail/gmail/etc.). Bijkomend voordeel, je leert het toestel beter kennen door goed alle instellingen e.d. een keer na te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 19:34
[...]

Wow, dat haal ik echt met geen mogelijkheid. Zelfs niet met licht gebruik. Heb je specifieke dingen ingesteld als het aankomt op de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Jordy8 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:43:
[...]

Wow, dat haal ik echt met geen mogelijkheid. Zelfs niet met licht gebruik. Heb je specifieke dingen ingesteld als het aankomt op de batterij?
Niks bijzonders alleen ram boost uit zoals eerder vermeld. Is ook niet altijd zo hoor. Bijv nu nog 20% en SoT van 5 uur 24 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Laatst online: 01-09 07:33
Hier sinds een dag of twee OPN gebruiker, super tevreden tegenover mijn LG G6. Performance en accu doen het goed. Alleen wil mijn bluetooth niet automatisch verbinden, best lastig in de auto. Zag al wel wat OP Community posts er over. Dus zal vast gefixed worden.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skai21 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:12:
Hier sinds een dag of twee OPN gebruiker, super tevreden tegenover mijn LG G6. Performance en accu doen het goed. Alleen wil mijn bluetooth niet automatisch verbinden, best lastig in de auto. Zag al wel wat OP Community posts er over. Dus zal vast gefixed worden.
Gefeliciteerd! Wat voor auto / bluetooth unit probeer je mee te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
swhnld schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:01:
[...]

Gefeliciteerd! Wat voor auto / bluetooth unit probeer je mee te verbinden?
Skoda Kamiq 2020 (ofwel Volkswagen MIB 3).
Maar hij verbind bijvoorbeeld ook niet automatisch met mijn smartwatch. Ik heb net 10.5.6 geïnstalleerd, en hij verbind nu wel met mijn smartwatch, morgen de auto ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skai21 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:02:
[...]

Skoda Kamiq 2020 (ofwel Volkswagen MIB 3).
Maar hij verbind bijvoorbeeld ook niet automatisch met mijn smartwatch. Ik heb net 10.5.6 geïnstalleerd, en hij verbind nu wel met mijn smartwatch, morgen de auto ff proberen.
Ja, daar zat een bluetooth fix in. Succes morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Er is een nieuwe Oxygen update 10.5.7

Ik heb ze nog niet ontvangen op de Oxygen updater of via systeem update

Hoe kan ik deze binnen halen of wacht ik gewoon tot ik ze binnen krijg?

Edit

Ik heb tunnel beat ingesteld op India en heb ze nu binnen 🙏😎😇

[ Voor 17% gewijzigd door Vincent91 op 06-09-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
@Vincent91 ik kreeg 'm zojuist binnen via de Oxygen Updater.

Ben het nu aan het installeren.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:42
Ik ben om!

Crossposten is niet nodig. Daarbij horen prijzen ed echt alleen in het prijzen en levertijden topic (y)

[ Voor 84% gewijzigd door 13art op 07-09-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Comp User schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:49:
@Vincent91 ik kreeg 'm zojuist binnen via de Oxygen Updater.

Ben het nu aan het installeren.
zijn er verbeteringen met de macro camera na de update ?

ik heb het al eens getest maar zie niet echt verbeteringen of is het omdat het een 2 megapixel camera is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier de post voor de geïnteresseerden: OxygenOS 10.5.7 for the OnePlus Nord
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 10.5.7 [India & Global] for OnePlus Nord now and 10.5.7 [EU] will soon follow.

IN: 10.5.7.AC01DA
EU: 10.5.7.AC01BA
Global: 10.5.7.AC01AA​

Changelog
Power
  • Improved general power consumption
Camera
  • Improved 4k 60 FPS video stabilization of front camera
  • Improved image clarity of macro camera
Display
  • Improved general display calibration
Bluetooth
  • Improved Bluetooth connection stability
Network
  • Improved voice call stability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcomp
  • Laatst online: 04-08-2022
Gisteren heb ik ook update gedaan naar versie 10.5.7 en ik heb het probleem van uit zijn eigen opstarten weer terug. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcomp schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:10:
Gisteren heb ik ook update gedaan naar versie 10.5.7 en ik heb het probleem van uit zijn eigen opstarten weer terug. Hebben meer mensen hier last van?
Hoe kom jij aan 10.5.7 volgens de post van @Anonymoussaurus is die nog niet beschikbaar voor de EU versie en jij zou hem gisteren al hebben? Heb je een Global of India versie? Kun je je complete versienummer doorgeven?

Verder in het algemeen, op moment dat je op een stabiele versie zit, niet versneld willen updaten, wacht op standaard uitrol want dan heb je de minste kans op bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:15:
[...]

Hoe kom jij aan 10.5.7 volgens de post van @Anonymoussaurus is die nog niet beschikbaar voor de EU versie en jij zou hem gisteren al hebben? Heb je een Global of India versie? Kun je je complete versienummer doorgeven?

Verder in het algemeen, op moment dat je op een stabiele versie zit, niet versneld willen updaten, wacht op standaard uitrol want dan heb je de minste kans op bugs.
Heb gisteren ook de update gedaan via Oxygen update

Mijn VPN ingesteld op India en hij kwam binnen

Ik heb vooralsnog geen bugs , alleen de super macro is nog niet zo goed maar ze zijn ermee bezig dus ik wacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:20:
[...]

Ik heb vooralsnog geen bugs , alleen de super macro is nog niet zo goed maar ze zijn ermee bezig dus ik wacht af
Interessant, maar welk versienummer heb jij dan precies? 10.5.7.AC01DA of 10.5.7.AC01BA of 10.5.7.AC01AA ?
Kijk in instellingen, Over de telefoon, Build-nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcomp
[...]

ik kreeg deze gisteravond binnen 10.5.7.AC01BA via Oxygen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcomp schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:27:
[...]

ik kreeg deze gisteravond binnen 10.5.7.AC01BA via Oxygen update
Dat is idd de EU versie. Was wel lachen geweest als je een Global of Indiase had gehad / gekregen O-)

Ik wacht de gewone uitrol wel af, voor mij werkt het stabiel op dit moment op 10.5.6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcomp
swhnld schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:32:
[...]

Dat is idd de EU versie. Was wel lachen geweest als je een Global of Indiase had gehad / gekregen O-)

Ik wacht de gewone uitrol wel af, voor mij werkt het stabiel op dit moment op 10.5.6.
ik zal de volgende keer niet te snel meer updaten bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Vincent91 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:41:
[...]

zijn er verbeteringen met de macro camera na de update ?

ik heb het al eens getest maar zie niet echt verbeteringen of is het omdat het een 2 megapixel camera is ?
Ik gebruik maar zelden de camera van een telefoon / tablet, ik houd het liever bij mijn DSLR.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

OnePlus is inconsistent met z'n forumposts. Gasten daar zijn niet op de hoogte wat de back-end collega's doen en degene die de forumposts schrijft. Lang verhaal kort: update wordt wel degelijk uitgerold in EU en die hebben wij zsm toegevoegd aan Oxygen Updater.
Vincent91 schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:20:
[...]

Je hebt geüpdatet via Oxygen Updater én VPN? Die snap ik niet helemaal. Er is geen verschil btw, behalve dat een gratis VPN veel meer logt dan de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
swhnld schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:13:
[...]

Ja, daar zat een bluetooth fix in. Succes morgen.
10.5.6 zorgt weer voor autoconnect. Vandaag Naar italie gereden, en ieder keer automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 21:08
Krijgen jullie ook de melding dat WhatsApp batterij gebruikt op de achtergrond en of je de app wil optimaliseren ?

Heb al sinds dag 1 Whatsapp op niet optimaliseren staan en dan nog met de vraag komen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!
okkie001 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 06:01:
Krijgen jullie ook de melding dat WhatsApp batterij gebruikt op de achtergrond en of je de app wil optimaliseren ?

Heb al sinds dag 1 Whatsapp op niet optimaliseren staan en dan nog met de vraag komen 😬
Nee, niet gehad, wel een andere app, Google Sheets, die was boven 1 procent gekomen na aantal dagen na installatie. Dus die wel laten optimaliseren, die app hoeft niet in de achtergrond te draaien wat mij betreft.

Was bij jou ook zoiets met Whatsapp dat die boven een bepaalde waarde/norm/verbruik was gekomen?

Overigens vind ik het niet erg als die vraag een keer komt, beter controleren dan ineens battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:59
Mijn Nord is binnen!

Alleen ik ben een ontzettende idioot die enthousiast mijn sim tool in de mic hole gedrukt heeft. Ik begreep van wat oude draadjes op het 1+ forum en Reddit dat op andere modellen over dit probleem nagedacht is en je de microfoon bijna niet kunt beschadigen.

Ben wel een beetje bang dat ik eventuele rubbertjes scheef heb gedrukt. Moet ik me zorgen maken?

Voor de rest, deze telefoon voelt zo ontzettend veel vlotter dan m'n oude Galaxy A8 en A51!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bark_At_The_Cat schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:32:
Mijn Nord is binnen!

Alleen ik ben een ontzettende idioot die enthousiast mijn sim tool in de mic hole gedrukt heeft. Ik begreep van wat oude draadjes op het 1+ forum en Reddit dat op andere modellen over dit probleem nagedacht is en je de microfoon bijna niet kunt beschadigen.

Ben wel een beetje bang dat ik eventuele rubbertjes scheef heb gedrukt. Moet ik me zorgen maken?

Voor de rest, deze telefoon voelt zo ontzettend veel vlotter dan m'n oude Galaxy A8 en A51!
Ik had ergens gelezen dat ze het er op ontworpen hebben dat mensen per ongeluk in het verkeerde gaatje prikken (zoek er maar eens op), dus zou goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
swhnld schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:35:
[...]

Ik had ergens gelezen dat ze het er op ontworpen hebben dat mensen per ongeluk in het verkeerde gaatje prikken (zoek er maar eens op), dus zou goed moeten gaan.
Ik ga na werktijd nog even op onderzoek uit. Ik vond vooral informatie over andere modellen van OnePlus.

Op mijn Samsung A51 waar ik de sims uit haalde zit het gat wel naast de sim slot, maar bij de Nord zit hij in het slotje zelf. Gewoon ontzettend stom van me, maargoed. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:08
Mijn Nord is binnen!

Had je al gezocht in dit topic? :P
Mijn Nord is binnen!

02Sjoerd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:40:
Zijn er trouwens meer mensen die met dat simkaart-tray-pennetje eerst in de microfoon hebben lopen prikken?

Was niet echt duidelijk hoe dat inelkaar zat. Hoop dat ik niks beschadigd heb :(

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
evleerdam schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:07:
[...]

Had je al gezocht in dit topic? :P

[...]

[...]
Half. Thanks voor het meedenken.

De al eerder genoemde video van JerryRigEverything waarin hij zegt dat eigenlijk de meeste telefoons dit risico in het design hebben meegenomen had ik zelf buiten Tweakers om ook al gevonden, dus half gerust gesteld.

@02Sjoerd @Kyhfin Hebben jullie hier uiteindelijk schade aan overgehouden of merk je er verder niets van?

Ik heb trouwens niet het idee dat de microfoons minder werken.
Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie