Nee hoor. Niets aan overgehouden en ook al regelmatig gebeld. Ook al wel eens gevraagd aan bekenden aan eind van gesprek of ze me goed konden verstaan en werd altijd positief op geantwoord.Bark_At_The_Cat schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:26:
[...]
Half. Thanks voor het meedenken.
De al eerder genoemde video van JerryRigEverything waarin hij zegt dat eigenlijk de meeste telefoons dit risico in het design hebben meegenomen had ik zelf buiten Tweakers om ook al gevonden, dus half gerust gesteld.
@02Sjoerd @Kyhfin Hebben jullie hier uiteindelijk schade aan overgehouden of merk je er verder niets van?
Ik heb trouwens niet het idee dat de microfoons minder werken.
Nee hij schijnt er beschermt tegen te zijn.Bark_At_The_Cat schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:26:
[...]
Half. Thanks voor het meedenken.
De al eerder genoemde video van JerryRigEverything waarin hij zegt dat eigenlijk de meeste telefoons dit risico in het design hebben meegenomen had ik zelf buiten Tweakers om ook al gevonden, dus half gerust gesteld.
@02Sjoerd @Kyhfin Hebben jullie hier uiteindelijk schade aan overgehouden of merk je er verder niets van?
Ik heb trouwens niet het idee dat de microfoons minder werken.
Eind van de middag hier via de "reguliere" manier de update uitgevoerd naar 10.5.7. Zonet telefoon (na een tijdje) uit mijn broekzak gehaald en zie dat hij gereboot is. Eerder nog geen last van gehad, misschien toch iets te snel geüpdatet naar een nieuwe versie.

Same issue hier. Had het ook in het verkeerde gat gedouwd eerst. Geen schade tot nu toe. En iedereen kan me goed horen aan de telefoon.Bark_At_The_Cat schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:32:
Mijn Nord is binnen!
Alleen ik ben een ontzettende idioot die enthousiast mijn sim tool in de mic hole gedrukt heeft. Ik begreep van wat oude draadjes op het 1+ forum en Reddit dat op andere modellen over dit probleem nagedacht is en je de microfoon bijna niet kunt beschadigen.
Ben wel een beetje bang dat ik eventuele rubbertjes scheef heb gedrukt. Moet ik me zorgen maken?
Voor de rest, deze telefoon voelt zo ontzettend veel vlotter dan m'n oude Galaxy A8 en A51!
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Meld het wel ook bij Oneplus zelf alsjeblieft als je het nog niet gedaan hebt, dan kunnen ze er actie op ondernemen, niets melden gebeurt er niets.sven5010 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:58:
Eind van de middag hier via de "reguliere" manier de update uitgevoerd naar 10.5.7. Zonet telefoon (na een tijdje) uit mijn broekzak gehaald en zie dat hij gereboot is. Eerder nog geen last van gehad, misschien toch iets te snel geüpdatet naar een nieuwe versie.
Is hier enige idee hoe snel oneplus is met android 11?
Krijgen we die deze maand al?
ik heb zojuist chatfuncties geactiveerd op mijn oneplus nord
iemand een idee wat dit is ?
De kans is volgens mij wel groot.Joostje123 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:57:
Geen idee, waar vind je dat precies?Vincent91 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:20:
ik heb zojuist chatfuncties geactiveerd op mijn oneplus nord
Verwacht ik niet, op de OP8 serie is deze wel al in Developer Preview te krijgen, dus verwacht dat als die naar productie gaat andere modellen zullen volgen. Ook de 8T launch zit er tussen, en de Nord loopt hard de winkels uit, dus geen haast denk ik vanuit marketing perspectief.Joostje123 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:57:
https://www.oneplus.com/nl/os/developer-preview/android11
Ik zou de verwachting op november/december zetten, is het eerder valt het mee.
Iemand die weet hoe je de automatische helderheid kan resetten?
Instellingen - Scherm - Helderheid aanpassenVincent91 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:11:
Iemand die weet hoe je de automatische helderheid kan resetten?
Die kun je aan en uit zetten, en er onder is een balk waar je mee kunt schuiven, die in het midden zetten.
Op m'n oude telefoon staat er de app device health servicesswhnld schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:21:
[...]
Instellingen - Scherm - Helderheid aanpassen
Die kun je aan en uit zetten, en er onder is een balk waar je mee kunt schuiven, die in het midden zetten.
Maar deze vind ik niet terug
Ik krijg melding van een WIFI autentificatie probleem waardoor ik nog geen WIFI kan gebruiken op mijn nieuwe Oneplus Nord. Super frustrerend. Ik weet zeker dat het password goed is. Ook heb ik geen MAC filtering (meer) ingesteld op mijn modem. Dus dat is het niet
Ik heb de connectbox van Ziggo. Hebben meer mensen hier last van gehad? Of heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt!
Ik heb de connectbox van Ziggo. Hebben meer mensen hier last van gehad? Of heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt!
Het eerste wat ik kan bedenken; Wps een rotschop verkopen en het wachtwoord manueel invoeren (en direct wijzigen als het nog de standaard is).
Vaste locatie, vast netwerk.
Dank je voor het meedenken. Het heeft helaas niet geholpen. Ik heb ook mijn modem opieuw opgestart. Zonder resultaat.Comp User schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:02:
Het eerste wat ik kan bedenken; Wps een rotschop verkopen en het wachtwoord manueel invoeren (en direct wijzigen als het nog de standaard is).
Zo frusterend..., en ik weet dat het iets simpels is uiteindelijk! Grrrr
Opgelost! Heeft een complete middag in beslag genomen. Weet nog steeds niet wat de oorzaak was. Soms zitten er gewoon bitjes dwars. Ze kunnen echt meer dan een 1 of een 0 zijn volgens mij!
[ Voor 17% gewijzigd door Tierelier op 09-09-2020 19:09 ]
Tot nu toe is het bij 1x gebleven, een paar uurtjes na de update. Mocht het nog een keer gebeuren dan ga ik mij daar zeker melden!swhnld schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:12:
[...]
Meld het wel ook bij Oneplus zelf alsjeblieft als je het nog niet gedaan hebt, dan kunnen ze er actie op ondernemen, niets melden gebeurt er niets.
Geen oorzaak, maar wel benieuwd wat dan de oplossing was. Netwerken opnieuw aangemaakt? Firewall aangepast? Of toch iets in de telefoon instellingen?Tierelier schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:13:
[...]
Dank je voor het meedenken. Het heeft helaas niet geholpen. Ik heb ook mijn modem opieuw opgestart. Zonder resultaat.
Zo frusterend..., en ik weet dat het iets simpels is uiteindelijk! Grrrr
Opgelost! Heeft een complete middag in beslag genomen. Weet nog steeds niet wat de oorzaak was. Soms zitten er gewoon bitjes dwars. Ze kunnen echt meer dan een 1 of een 0 zijn volgens mij!
[ Voor 3% gewijzigd door Prx op 09-09-2020 23:21 ]
Toevallig in combinatie met Bluetooth headphone o.i.d. dat je Nord een onverwachte reboot had gedaan?sven5010 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:07:
Tot nu toe is het bij 1x gebleven, een paar uurtjes na de update. Mocht het nog een keer gebeuren dan ga ik mij daar zeker melden!
Heeft hier iemand toevallig de Samsung Galaxy Buds? En zo ja hoe is het geluidskwaliteit hiervan?
Bij mij verbinden ze. Alleen de geluidskwaliteit is slecht (Alsof het geluid door een blikje heen komt). Ik heb geprobeerd in de Developer mode de instellingen aan te passen, zonder succes. Op andere apparaten werken de oordopjes prima (Pc thuis, werk laptop (Mac) en mij oude Samsung telefoon S8). In de auto is de geluidskwaliteit icm bluetooth prima.
Ik las in oude topics op het OnePlus forum dat mensen met oude versies van Oxygen OS wat problemen hadden. Maar niet met de laatste versie. Voor de rest geen problemen en oplossingen kunnen vinden. Ik ben benieuwd of iemand anders het probleem ook heeft, of dat andere mensen de combo galaxy buds - Oneplus Nord hebben zonder problemen. Dat helpt mij misschien weer in het vinden van een oplossing
Bij mij verbinden ze. Alleen de geluidskwaliteit is slecht (Alsof het geluid door een blikje heen komt). Ik heb geprobeerd in de Developer mode de instellingen aan te passen, zonder succes. Op andere apparaten werken de oordopjes prima (Pc thuis, werk laptop (Mac) en mij oude Samsung telefoon S8). In de auto is de geluidskwaliteit icm bluetooth prima.
Ik las in oude topics op het OnePlus forum dat mensen met oude versies van Oxygen OS wat problemen hadden. Maar niet met de laatste versie. Voor de rest geen problemen en oplossingen kunnen vinden. Ik ben benieuwd of iemand anders het probleem ook heeft, of dat andere mensen de combo galaxy buds - Oneplus Nord hebben zonder problemen. Dat helpt mij misschien weer in het vinden van een oplossing
Ik heb net in Instellingen - Over de Telefoon - Status - Bedrijfstijd (is de onderste optie) gekeken, is al 265 uur (11 dagen) in de lucht. Gaat best goed zo.
Heb je de update niet geïnstalleerd? Ik heb iedere week een update gehad tot nu toe. Zit op iets meer dan 72 uur.swhnld schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:44:
Ik heb net in Instellingen - Over de Telefoon - Status - Bedrijfstijd (is de onderste optie) gekeken, is al 265 uur (11 dagen) in de lucht. Gaat best goed zo.
Bluetooth werkt prima, ga iedere dag met de bus op pad. Zonder problemen kan ik spotify luisteren.
Overigens is het ook mooi beeld om de tour de france te volgen onderweg naar huis. Geluid via de oortjes werkt prima.
Ik zit op 10.5.6, net nog reguliere kanaal bekeken en daar geen 10.5.7, gezien ik geen issues heb ga ik 10.5.7 nog niet forceren via de Oxygen Updater.satshow schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:36:
[...]
Heb je de update niet geïnstalleerd? Ik heb iedere week een update gehad tot nu toe. Zit op iets meer dan 72 uur.
Bluetooth werkt prima, ga iedere dag met de bus op pad. Zonder problemen kan ik spotify luisteren.
Overigens is het ook mooi beeld om de tour de france te volgen onderweg naar huis. Geluid via de oortjes werkt prima.
Ik heb het probleem kunnen vinden door de Dirac-audiotuner uit te schakelen. Alles klinkt nu weer primaFidOo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:24:
Heeft hier iemand toevallig de Samsung Galaxy Buds? En zo ja hoe is het geluidskwaliteit hiervan?
Ik zit in Italië en mijn auto gaf vandaag een OTA van de infotainment, tegelijkertijd mijn OPN maar naar 10.5.7 gedaan.. gelukkig niet navigatieloos achtergebleven:

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Ook als ik voor Whatsapp 'Batterijoptimalisatie' op 'Niet optimaliseren' zet en de app vergrendel in het multitask-menu krijg ik soms nog geen whatsapp-berichtjes binnen. Ram-boost aan of uit maakt ook geen verschil. Zie ik iets over het hoofd? Hopelijk fixen ze die overdreven batterijbesparing in de update naar Android 11.
Bij mij ligt het ook aan het netwerk waar ik mee ben verbonden. Op locatie x krijg ik inderdaad soms geen notificaties maar op locatie y altijd.Sebastiaannn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:53:
Ook als ik voor Whatsapp 'Batterijoptimalisatie' op 'Niet optimaliseren' zet en de app vergrendel in het multitask-menu krijg ik soms nog geen whatsapp-berichtjes binnen. Ram-boost aan of uit maakt ook geen verschil. Zie ik iets over het hoofd? Hopelijk fixen ze die overdreven batterijbesparing in de update naar Android 11.
Iemand af en toe problemen gehad met de simkaart welke niet herkend wordt?
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik de telefoon uit m'n broekzak haal en dan aangeeft dat er geen simkaart wordt herkend terwijl deze er wel gewoon in zit en die het ervoor prima deed. Na een (paar) restart(s) kan die de simkaart wel weer herkennen .. Misschien toch is in de andere tray doen of anders een nieuwe simkaart aanvragen.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik de telefoon uit m'n broekzak haal en dan aangeeft dat er geen simkaart wordt herkend terwijl deze er wel gewoon in zit en die het ervoor prima deed. Na een (paar) restart(s) kan die de simkaart wel weer herkennen .. Misschien toch is in de andere tray doen of anders een nieuwe simkaart aanvragen.
OnePlus Nord was certified for android enterprise recommended program today 🙏
Zou gelijk een nieuwe sim kaart halen, weet je zeker of dat de oorzaak is.giganielsie schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 01:01:
Iemand af en toe problemen gehad met de simkaart welke niet herkend wordt?
Goed nieuws, maar misschien heb je ook een linkje naar het bericht?Vincent91 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:40:
OnePlus Nord was certified for android enterprise recommended program today 🙏
ik kreeg een melding op de app van oxygen updater ,bij de artikelenswhnld schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:35:
[...]
Goed nieuws, maar misschien heb je ook een linkje naar het bericht?
[ Voor 30% gewijzigd door Vincent91 op 11-09-2020 12:03 ]
edit :
https://androidenterprise...e/#!/q70eFx4pYkO7lL4ja9xs
ik vraag me af wat dit betekend voor de nord ?
security update elke maand ? of zijn er ook andere dingen ?
[ Voor 142% gewijzigd door Vincent91 op 11-09-2020 12:08 ]
Behalve WiFi en het mobiele netwerk was de Nord verder nergens mee verbonden op dat moment. Dus ik vermoed niet dat het daarmee te maken had. Tot nu toe is het gelukkig niet weer gebeurd, dus het lijkt echt bij één keer gebleven te zijn.Haay schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:11:
[...]
Toevallig in combinatie met Bluetooth headphone o.i.d. dat je Nord een onverwachte reboot had gedaan?
Hier staat waaraan voldaan moet worden voor Android Enterprise. Volgens mij in ieder geval door Google uitgegeven security updates uitrollen binnen 90 dagen. Las ergens anders ook nog dat dat geldt voor de duur van minimaal drie jaar.Vincent91 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:59:
edit :
Deze certificering is bedoeld voor garantie richting bedrijven rondom standaardisatie, ondersteuningstermijn, work profile implementatie, etc.Vincent91 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:59:
edit :
Dus komende 3 jaar zijn er minimaal elk kwartaal beveiliging updates, en het toestel krijgt minimaal 1 versie upgrade (Android 11) vanuit deze certificering.
Oneplus heeft dat allemaal al verteld, maar deze garantie is nuttig voor werkgevers om te kunnen besluiten dit model te gebruiken.
Ik heb dit toestel nu 3 weken en was hier aanvankelijk erg over te spreken.
Maar wat mij afgelopen zondagochtend is gebeurd snap ik niets van.
Ik sta op, ontgrendel mijn volgeladen telefoon, check wat berichten, vergrendel mijn telefoon weer en ga vervolgens ontbijten. Na mijn ontbijt pak ik mijn telefoon en krijg ik onderstaand beeld.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EeTZzJLJZcYL6gBwdvvZKVRU.jpg?f=user_large)
De telefoon is vanuit het niets in eens encrypted. Ik heb hier nooit opdracht voor gegeven, en elk mogelijk wachtwoord wat ik invoer is natuurlijk onjuist. Als ik kies voor forgot password dan wiped hij alle data en wordt de telefoon als nieuw toestel geinstalleerd.
Ik had geen andere keus dan dit te doen. Kwam ik erachter dat er ook geen backup was gemaakt naar google drive terwijl dit wel was ingesteld.
Vanavond had ik weer precies hetzelfde!!
Het heeft geen zin om het toestel uit te schakelen. Het komt weer terug en je kan het niet bypassen lijkt het.
Op diverse fora niets kunnen vinden wat een duidelijke oorzaak van dit issue weergeeft.
Heeft iemand dit ooit wel eens gezien, en hoe kan ik dit voorkomen?
Ik sta op, ontgrendel mijn volgeladen telefoon, check wat berichten, vergrendel mijn telefoon weer en ga vervolgens ontbijten. Na mijn ontbijt pak ik mijn telefoon en krijg ik onderstaand beeld.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EeTZzJLJZcYL6gBwdvvZKVRU.jpg?f=user_large)
De telefoon is vanuit het niets in eens encrypted. Ik heb hier nooit opdracht voor gegeven, en elk mogelijk wachtwoord wat ik invoer is natuurlijk onjuist. Als ik kies voor forgot password dan wiped hij alle data en wordt de telefoon als nieuw toestel geinstalleerd.
Ik had geen andere keus dan dit te doen. Kwam ik erachter dat er ook geen backup was gemaakt naar google drive terwijl dit wel was ingesteld.
Het heeft geen zin om het toestel uit te schakelen. Het komt weer terug en je kan het niet bypassen lijkt het.
Op diverse fora niets kunnen vinden wat een duidelijke oorzaak van dit issue weergeeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Ricoh op 12-09-2020 00:51 ]
Lijkt erop dat hij in recovery is geboot. En btw, alle Android devices zijn by default encrypted met de code die je hebt ingevuld. Wat gebeurt er als je jouw code invoert?Ricoh schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:48:
[Afbeelding]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Heb je een code voor de schermvergrendeling ingesteld? Dan deze gebruiken.
Ik heb dat ingesteld bij mezelf, na een update wis ik altijd de cache in de recovery, heb dan de code nodig die ik gebruik van de vergrendeling.
Ik heb dat ingesteld bij mezelf, na een update wis ik altijd de cache in de recovery, heb dan de code nodig die ik gebruik van de vergrendeling.
Natuurlijk erg vervelend voor jou dat je dit hebt, maar, wat een interessant probleem is dit.Ricoh schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:48:
[Afbeelding]
Ik zou ook zeker bij Oneplus zelf dit aanmelden. Mogelijk herkennen ze dit, en als het hardware is dat het veroorzaakt (iets niet goed gesoldeerd of zo) kan het onder garantie opgelost.
Ik heb gelijk een heleboel vragen:
1. Welke software versie staat er op?
2. Heb je side loaden van apps aan staan?
3. Heb je een werk profiel, of MDM oplossing of andere applicaties van werkgever?
4. Gebruik je andere launchers?
5. Heb je iets via de developer opties ingeschakeld?
6. Bij volgende crash, zet helemaal geen backups terug, begin gewoon nieuw met alleen de meest noodzakelijke applicaties en verander niets, houd een lijstje bij met de applicaties, en elke die je erbij zet tot je het probleem weer tegenkomt.
7. Net als applicaties, houd een lijstje bij van systeeminstellingen die je aanpast, tot het probleem zich voordoet.
Doel is uiteraard te isoleren wat dit bij jou veroorzaakt indien het softwarematig is.
De telefoon stond gewoon aan en kwam toen spontaan in deze modus na het tonen van boot animatie.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:59:
[...]
Lijkt erop dat hij in recovery is geboot. En btw, alle Android devices zijn by default encrypted met de code die je hebt ingevuld. Wat gebeurt er als je jouw code invoert?
Hoe komt een telefoon spontaan in recovery mode?
Na het invullen van de code kan ik kiezen voor de boot reason. Zal zo een screenshot proberen te plaatsen
[ Voor 22% gewijzigd door Ricoh op 12-09-2020 14:15 ]
satshow schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 06:51:
Heb je een code voor de schermvergrendeling ingesteld? Dan deze gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door Ricoh op 12-09-2020 14:15 ]
Dat weet je als je een OP koopt https://dontkillmyapp.com/Sebastiaannn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:53:
Bedankt voor je reactie. Fijn dat jullie meedenken.swhnld schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:55:
[...]
Natuurlijk erg vervelend voor jou dat je dit hebt, maar, wat een interessant probleem is dit.
Ik zou ook zeker bij Oneplus zelf dit aanmelden. Mogelijk herkennen ze dit, en als het hardware is dat het veroorzaakt (iets niet goed gesoldeerd of zo) kan het onder garantie opgelost.
Ik heb gelijk een heleboel vragen:
1. Welke software versie staat er op?
2. Heb je side loaden van apps aan staan?
3. Heb je een werk profiel, of MDM oplossing of andere applicaties van werkgever?
4. Gebruik je andere launchers?
5. Heb je iets via de developer opties ingeschakeld?
6. Bij volgende crash, zet helemaal geen backup s terug, begin gewoon nieuw met alleen de meest noodzakelijke applicaties en verander niets, houd een lijstje bij met de applicaties, en elke die je erbij zet tot je het probleem weer tegenkomt.
7. Net als applicaties, houd een lijstje bij van systeeminstellingen die je aanpast, tot het probleem zich voordoet.
Doel is uiteraard te isoleren wat dit bij jou veroorzaakt indien het softwarematig is.
1. Versie 10 Oxygen OS 10.5.6 AC01BA
2. Nee, niet zelf aangezet in elk geval.
3. nee.
4. nee, de standaard launcher.
5. ja, ik heb bij ontwikkelaarsopties USB debugging ingesteld, om zodoende Whatsapp van IOS volledig te kunnen overzetten naar Android via third party app Wondershare DrFone
6 en 7, dat zou ik wel kunnen doen, maar het is toch wel bizar dat ie een nieuw toestel heb en gebruik officiele apps via playstore en heb verder afgezien van punt 5 niets in de instellingen aangepast. Het opnieuw instellen kost me bovendien weer veel tijd, zeker als ik geen contacten kan terugzetten.
Als ik naar Reboot reason ga krijg ik het volgende. Blijkbaar is hij gecrasht
:strip_exif()/f/image/syqGRaUUKPsyp0V1e7iHcBbi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1YF7pDKxqxg8iMwPE1ihdliY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SscNyag8hZY4dGbAIxnsU9nc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uoNXhAuuygh5tvXefPPH6HcN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Ricoh op 12-09-2020 14:37 ]
Je schrijft in je eerste bericht dat je de telefoon lockt en weglegt. Neem aan dat je met vingerafdruk unlockt? Maar dat betekend ook dat je een unlockcode / pin hebt ingesteld tijdens de installatie van de telefoon. Dat is het wachtwoord die je hier nodig hebt.Ricoh schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:48:
[...]
Ik kom op een site de suggestie tegen om de telefoon aan de charger te hangen en dan te rebooten. iets wat bij een ander blijkbaar heeft geholpen, maar kom direct terug in het scherm waarin hij vraagt om een wachtwoord. Wat ik nooit heb ingesteld. Klik ik op forget password, dan krijg ik als respons dat alle data wordt gewist. Excuses dat ik in herhaling val.
Overigens kan het soms helpen de SIM kaart er uit te halen en zonder die opnieuw op te starten.
Ik zit er inmiddels in, zie bovenstaande crash log. Ik kan er zelf niet echt chocola van maken. Dit is mijn eerste Android telefoon. Is er vanuit de logs aan te wijzen welk proces of app de crash veroorzaakt?swhnld schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:32:
[...]
Je schrijft in je eerste bericht dat je de telefoon lockt en weglegt. Neem aan dat je met vingerafdruk unlockt? Maar dat betekend ook dat je een unlockcode / pin hebt ingesteld tijdens de installatie van de telefoon. Dat is het wachtwoord die je hier nodig hebt.
Overigens kan het soms helpen de SIM kaart er uit te halen en zonder die opnieuw op te starten.
Ik heb nu vanuit de recoverymode dus een reguliere boot kunnen doen.
Ok, ik zou de Oxygen Updater app er op zetten (vind je in de Play Store) en in ieder geval 10.5.7. er op zetten, dat is de laatste versie en er zitten fixes in die dit zouden kunnen helpen voorkomen. Ik krijg die nu overigens ook via de officiële kanalen binnen (onder Instellingen - Systeem - Systeemupdate)
Oxygen Updater is niet van Oneplus, maar hier lees je er meer over:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
[ Voor 14% gewijzigd door swhnld op 12-09-2020 15:00 ]
done.swhnld schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:51:
Ok, ik zou de Oxygen Updater app er op zetten (vind je in de Play Store) en in ieder geval 10.5.7. er op zetten, dat is de laatste versie en er zitten fixes in die dit zouden kunnen helpen voorkomen. Ik krijg die nu overigens ook via de officiële kanalen binnen (onder Instellingen - Systeem - Systeemupdate)
En dan even in de gaten houden dus of ie wel of niet weer crasht de komende week?
Ja, dat zeker doen.Ricoh schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:22:
[...]
done.
En dan even in de gaten houden dus of ie wel of niet weer crasht de komende week?
Als je een pin hebt op je sim kaart, haal die er uit voorzorg af.
En verwijder eventuele apps die je niet meer gebruikt zoals je had om Whatsapp data over te zetten.
Als laatste loop de backup binnen Whatsapp na of die het doet, is denk ik belangrijkste mocht het mis gaan?
Daarnaast, Google Foto's app, die kan onbeperkt foto's van hoge kwaliteit veilig stellen. Moet je wel in de app aanzetten, standaardwaarde kost namelijk ruimte.
Precies dit heb ik dus een paar weken geleden ook gehad. Omdat ik niet wist wat voor wachtwoord ik daar moest invoeren heb ik uiteindelijk maar gekozen voor 'wachtwoord vergeten' waarna mijn Nord dus compleet gewiped werd en ik opnieuw alles moest instellen. Dit is bij mij maar één keer gebeurd gelukkig.Ricoh schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:48:
<...>
Ik had overigens op dat moment wel Bluetooth oortjes gekoppeld aan de Nord, en hoewel die oortjes in hun (oplaad) doosje zaten en dus niet actief waren gaf de Nord in de notification tray wel aan nog verbinding te hebben. Dat is de enige oorzaak die ik kon bedenken wat dit bij mij dit zou hebben kunnen veroorzaken.
Een factory reset v/d modem heeft uiteindelijk het probleem opgelostPrx schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:20:
[...]
Geen oorzaak, maar wel benieuwd wat dan de oplossing was. Netwerken opnieuw aangemaakt? Firewall aangepast? Of toch iets in de telefoon instellingen?
Yes ik heb hem! Heerlijk telefoontje!
Ik loop wel tegen een probleem aan met haperende muziek via mijn bluetooth speaker (UBL flip4). Meer valt er over het probleem niet te zeggen; gewoon de muziek die elke paar seconden een moment hapert eigenlijk. Het haperen gebeurd heel steady. Iedere 4 seconden of zoiets...
Iemand die dit probleem eerder tegen kwam? Of er iets over las?
Alvast bedankt!
Ik loop wel tegen een probleem aan met haperende muziek via mijn bluetooth speaker (UBL flip4). Meer valt er over het probleem niet te zeggen; gewoon de muziek die elke paar seconden een moment hapert eigenlijk. Het haperen gebeurd heel steady. Iedere 4 seconden of zoiets...
Alvast bedankt!
Stream je die muziek of staat die op je sd? Heb je de muziek player uitgesloten van batterij optimalisatie?Tierelier schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:28:
Yes ik heb hem! Heerlijk telefoontje!
Alvast bedankt!
Het lijkt wel of elk probleem dat ik hier post automatisch wordt opgelost zodra ik op "verstuur" druk.Gek genoeg is het ineens opgelost, haha... Bedankt voor het meedenken evengoed!Smartphonetips schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:00:
[...]
Stream je die muziek of staat die op je sd? Heb je de muziek player uitgesloten van batterij optimalisatie?
Blijven posten dan zou ik zo zeggenTierelier schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:23:
[...]
Het lijkt wel of elk probleem dat ik hier post automatisch wordt opgelost zodra ik op "verstuur" druk.Gek genoeg is het ineens opgelost, haha... Bedankt voor het meedenken evengoed!
Heb per ongeluk de voor geïnstalleerde recorder app op de Oneplus Nord verwijderd. Dacht dat het de recorder app was die ik uit de playstore verwijderd had. Hoe krijg ik deze terug? Hellup
Edit: never mind. Toch een spiegel gevonden op de welbekende site.
Edit: never mind. Toch een spiegel gevonden op de welbekende site.
[ Voor 15% gewijzigd door Oekol op 13-09-2020 10:16 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hoge kwaliteit is juist niet onbeperkt dacht ik? Bij Pixel telefoons was dat wel altijd, maar tegenwoordig ook niet meer geloof ik.swhnld schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:38:
[...]
Daarnaast, Google Foto's app, die kan onbeperkt foto's van hoge kwaliteit veilig stellen. Moet je wel in de app aanzetten, standaardwaarde kost namelijk ruimte.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Nee, Hoge kwaliteit is onbeperkt, Oorspronkelijke kwaliteit is beperkt tot hoe groot je Google Drive is. Maar dat staat ook uitgelegd in de Foto's app.Laguna schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:59:
[...]
Hoge kwaliteit is juist niet onbeperkt dacht ik? Bij Pixel telefoons was dat wel altijd, maar tegenwoordig ook niet meer geloof ik.
Ah ik dacht dat je met hoge kwaliteit oorspronkelijke kwaliteit bedoelde omdat je het ook over het aanpassen van de standaardwaarde hebt. De standaardwaarde is reeds hoge kwaliteit, alleen heb ik wel gemerkt dat Google foto's niet automatisch met het maken van een backup begint. Je moet dan eerst Google foto's even openen. Volgens mij hoef je verder niets aan te passen.swhnld schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:29:
[...]
Nee, Hoge kwaliteit is onbeperkt, Oorspronkelijke kwaliteit is beperkt tot hoe groot je Google Drive is. Maar dat staat ook uitgelegd in de Foto's app.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Staat standaard (vaak) op oorspronkelijke kwaliteit viel me laatst op. Hopelijk schaft Google de gratis opslag niet af.Laguna schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:02:
[...]
Ah ik dacht dat je met hoge kwaliteit oorspronkelijke kwaliteit bedoelde omdat je het ook over het aanpassen van de standaardwaarde hebt. De standaardwaarde is reeds hoge kwaliteit, alleen heb ik wel gemerkt dat Google foto's niet automatisch met het maken van een backup begint. Je moet dan eerst Google foto's even openen. Volgens mij hoef je verder niets aan te passen.
Mijn dataverbinding valt uit in standby
Hoe zet je dit aan en uit?
Er is een instelling voor die automatisch detecteerd wanneer je een telefoon niet/weinig gebruikt en dan de boel stil zet om de accu te sparen. Even de instellingen goed doorlopen of op Google zoeken kom je het wel tegen.Vincent91 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:37:
Mijn dataverbinding valt uit in standby
Gisteren heb ik mijn blauwe One Plus Nord mogen ontvangen. Top toestel! Ik kom van een Nokia 8 en zover ik merk ben ik er alleen maar op vooruit gegaan. Behalve dan de USB-C aansluiting. Voor bestandsoverdracht is dit nog te overzien, maar het heeft ook impact op het opladen via een laptop. Hieronder mijn bevindingen via Ampere:
Conclusie
De USB 3.0 gaat zoals verwacht volgens de specifitcaties van het USB forum, bij USB 2.0 is dit echter niet het geval (200 ipv 500 mA).
De One Plus Nord kan meer mA in de accu pompen dan de Nokia 8, maar kan dit niet via een USB 3.0 of USB 2.0 aansluiting. Blijkbaar ondersteunen mijn laptops en desktop geen PD over hun USB 3.0 aansluiting, evenals de Nord die geen gebruik kan maken van de extra power van een USB 3.0 aansluiting, ondanks de extra PD pin in de aansluiting.
In mijn ogen een flink minpunt. Wat je vooral gaat merken wanneer je onderweg of op het werk je telefoon van extra prik wilt voorzien en je alleen en kabel en een desktop of laptop bij de hand hebt. Of wanneer je veel USB-tethert, je telefoon kan dan zelfs meer stroom verbruiken dan dat deze erbij krijgt van je laptop.
• Voor het testen heb ik een USB 3.1, USB-PD (2.0) en de bijgeleverde kabel gebruikt.
• Bij het aansluiten van de Nord op een USB-C poort die ook opladen via PD ondersteund, haal ik wel ca. 1800 mA
• De Amperes kunnen verschillen per device.
Nokia 8 | One Plus Nord | |
Voltage via laptop (USB 3.0) | 4,385V | 3,899V |
mA via laptop (USB 3.0) | <1060 mA (gemiddeld 950) | <280 mA (gemiddeld 150) |
Voltage via laptop (USB 2.0) | 4,07V | 3,943V |
mA via laptop (USB 2.0) | <250 mA (gemiddeld 240) | <300 mA (gemiddeld 200) |
Voltage via Warp charger | niet kunnen meten i.v.m. defecte batterij | 4,093V |
mA via Warp charger | niet kunnen meten i.v.m. defecte batterij | <3670 mA |
Voltage via 60W PD-charge pricewatch: Sitecom CH-016 | 4,378V | 4,003V |
mA via 60W PD-charger | <3030mA | <3450 mA |
Conclusie
De USB 3.0 gaat zoals verwacht volgens de specifitcaties van het USB forum, bij USB 2.0 is dit echter niet het geval (200 ipv 500 mA).
De One Plus Nord kan meer mA in de accu pompen dan de Nokia 8, maar kan dit niet via een USB 3.0 of USB 2.0 aansluiting. Blijkbaar ondersteunen mijn laptops en desktop geen PD over hun USB 3.0 aansluiting, evenals de Nord die geen gebruik kan maken van de extra power van een USB 3.0 aansluiting, ondanks de extra PD pin in de aansluiting.
In mijn ogen een flink minpunt. Wat je vooral gaat merken wanneer je onderweg of op het werk je telefoon van extra prik wilt voorzien en je alleen en kabel en een desktop of laptop bij de hand hebt. Of wanneer je veel USB-tethert, je telefoon kan dan zelfs meer stroom verbruiken dan dat deze erbij krijgt van je laptop.
• Voor het testen heb ik een USB 3.1, USB-PD (2.0) en de bijgeleverde kabel gebruikt.
• Bij het aansluiten van de Nord op een USB-C poort die ook opladen via PD ondersteund, haal ik wel ca. 1800 mA
• De Amperes kunnen verschillen per device.
[ Voor 4% gewijzigd door Bliksem B op 16-09-2020 18:33 ]
Ben ik de enige met problemen met de bluetooth op de OnePlus Nord?
Ik heb het toestel nu een week in mijn bezit en sinds een paar dagen (2-3) ervaar ik problemen hiermee.
Ik heb van alles geprobeerd ook het resetten (fabrieks-instellingen) van het toestel.....
Ik heb het toestel nu een week in mijn bezit en sinds een paar dagen (2-3) ervaar ik problemen hiermee.
Ik heb van alles geprobeerd ook het resetten (fabrieks-instellingen) van het toestel.....
Ik geloof dat er een systeem update was welke iets met de Bluetooth verbeterde. Ben je actueel met de firmware?
M'n vrouw heeft hem en geen problemen ermee, anders was ik de eerste die het gehoord had
M'n vrouw heeft hem en geen problemen ermee, anders was ik de eerste die het gehoord had

Dit lijkt me meer een vraag voor in het OnePlus Nord topic, maar heb je al op internet gezocht of anderen er ook last van hebben?
Ik heb nergens last van. 2 headsets (bose en qcy) en een carkit (Hyundai) en Android TV box (Xiaomi) gekoppeld.
Heb je de laatste 10.5.7 software update al geïnstalleerd, zit een bluetooth fix in.
Heb je de laatste 10.5.7 software update al geïnstalleerd, zit een bluetooth fix in.
Welke problemen heb je? Enige probleem wat ik ben tegengekomen en las op het internet, is dat de verbinding kan stotteren. Dit is mij 1 keer overkomen, sinds dien geen last meer van gehad.Michel128 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:44:
Ben ik de enige met problemen met de bluetooth op de OnePlus Nord?
Ik ga mijn privételefoon, een Samsung Galaxy S6 Edge (don't judge me), vervangen door een Nord.
Ik twijfel tussen de 8GB RAM/128GB en de 12GB RAM/256GB
Is de extra ram en opslag de 100 euro waard?
Kort gezegd: nee. Qua RAM al helemaal niet.JoaC schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:10:
Ik ga mijn privételefoon, een Samsung Galaxy S6 Edge (don't judge me), vervangen door een Nord.
Hoeveel RAM is er voor de user beschikbaar in OxygenOS als je een 8GB versie hebt?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:12:
[...]
Kort gezegd: nee. Qua RAM al helemaal niet.
Durf ik je niet te zeggen, maar ik zit met Chrome (5 tabbladen), een nieuws app, Discord en nog wat andere processen op de 5GB.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:24:
[...]
Hoeveel RAM is er voor de user beschikbaar in OxygenOS als je een 8GB versie hebt?
De 8GB is voldoende, maar de opslag is een andere verhaal. Als je de Oneplus net zolang wilt gaan gebruiken als je met de S6 Edge hebt gedaan, dan zou ik absoluut voor de 12GB/256GB gaan.JoaC schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:10:
Goede opmerking, bracht me aan het twijfelen.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:58:
[...]
De 8GB is voldoende, maar de opslag is een andere verhaal. Als je de Oneplus net zolang wilt gaan gebruiken als je met de S6 Edge hebt gedaan, dan zou ik absoluut voor de 12GB/256GB gaan.
Achteraf gezien heb ik de S6 echt uitgewoond qua levensduur, 2 a 3 jaar is echt de max voor een telefoon. Ook met onduidelijkheid VS/China ga ik niet zo lang doen, en geen zin om tot november te wachten nu mijn S6 kaduuk is. Vlaggenschepen zijn qua prijs/kwaliteit nu de moeite niet waard in mijn ogen.
OxygenOS 10.5.8 komt eraan. Stay tuned.
Precies waarom ik de Nord ook gekocht heb, en ik ben niet teleurgesteld.JoaC schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:59:
[...]
Vlaggenschepen zijn qua prijs/kwaliteit nu de moeite niet waard in mijn ogen.
Denk overigens dat de S6 16 of 32 GB opslag had, dus nu 128 GB prima zal voldoen.
Gaat best snel met de updates. Komt dit omdat het toestel te vroeg is uitgebracht en niet goed is getest om alle bugs eruit te halen?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:16:
Ik heb voor mijn werk mijn tel aangesloten op mijn nav voor verkeers-info enz. En ik stap regelmatig in en uit. Na een tijdje viel me op dat ze geen verbinding meer met elkaar hadden en ik kreeg ze ook met geen mogelijkheid meer gekoppeld.Bliksem B schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:24:
[...]
Welke problemen heb je? Enige probleem wat ik ben tegengekomen en las op het internet, is dat de verbinding kan stotteren. Dit is mij 1 keer overkomen, sinds dien geen last meer van gehad.
Ook met mijn eigen auto koppelde de tel niet meer.
Dit terwijl bluetooth natuurlijk aanstond en ik eerder dit probleem totaal niet had.
Wat me ook opvalt is dat terwijl bluetooth aanstaat je geen symbool op je bovenbalkje staat.
Symbolen kun je instellen of je ze ziet of niet, vanwege de dubbele selfiecamera is het notificatie deel kleiner dus zijn daar keuzes in gemaakt. Daarvoor moet je de instellingen doorlopen, ik weet niet meer uit mijn hoofd waar het zit.Michel128 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:14:
[...]
Ik heb voor mijn werk mijn tel aangesloten op mijn nav voor verkeers-info enz. En ik stap regelmatig in en uit. Na een tijdje viel me op dat ze geen verbinding meer met elkaar hadden en ik kreeg ze ook met geen mogelijkheid meer gekoppeld.
Ook met mijn eigen auto koppelde de tel niet meer.
Dit terwijl bluetooth natuurlijk aanstond en ik eerder dit probleem totaal niet had.
Wat me ook opvalt is dat terwijl bluetooth aanstaat je geen symbool op je bovenbalkje staat.
Er zijn al en x aantal bluetooth fixes geweest in de diverse releases. Dus alles loskoppelen en vergeten op alle apparaten, en daarna een voor een weer verbinden kan helpen.
Verder als dat het niet oplost, en ook bij niet verbinden telefoon opnieuw opstarten niet helpt, dan heb je de volgende informtie nodig:
Merk en type auto + bluetooth versie en software versie auto (is die up to date)
Idem voor je nav.
Log een ticket bij Oneplus op de site. Tech reageren vlot over eht algemeen, zeker als jij ook vlot bent met antwoorden en uitvoeren. Als er dan een issue ontdekt wordt heb je kan dat die volgende maand opgelost wordt.
Wat koppelen betreft, er zijn een x aantal
Nee en Ja.satshow schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:06:
[...]
Gaat best snel met de updates. Komt dit omdat het toestel te vroeg is uitgebracht en niet goed is getest om alle bugs eruit te halen?
Oneplus werkt Agile en met forks. Dus terwijl de Nord 10.5.8 krijgt binnenkort heeft de OP8 al 10.5.14.
Dat is complexer dan 1 versie, maar zorgt wel dat de software optimaal getuned kan worden.
Daarnaast kost testen tijd en geld, dus worden daar keuzes gemaakt tegen een X set te testen, maar werkelijke wereld is natuurlijk oneindig veel meer variatie. Bij Samsung zie je veel componenten hergebruikt worden, bij Oneplus is alles bijna altijd nieuw. Dit keer is de main camera hergebruikt en zie je camera fixes voornamelijk op zaken als de Macro camera.
Mensen waar ik de indruk heb die niet zo handig zijn, en gewoon een telefoon willen die het doet, adviseer ik standaard naar Samsung te kijken als ze Android willen. Die hebben deals overal en zorgen dat het werkt, ze zijn de Nokia van de smartfoon geworden. Ook zijn er accessoires, en is er kennis massaal voor reparatie, en ondersteuning. Oneplus kan wat avontuurlijker uitpakken en je krijgt veel telefoon voor een nette prijs, maar niet alles werkt meteen uit de doos. Maar dat heeft ook voordelen, want is niet zo saai 13 in een dozijn ervaring
Regelmatig nieuwe updates vind ik wel fijn. Heb overigens weinig problemen, heb 2 keer dat reboot probleem gehad maar dat is wel een tijdje geleden.
Ik gebruik overigens voor foto's te maken Gcam, ziet er mooier uit is mijn gedachte.
Is er iemand die de kaarthouder gebruikt? Ontdek het nu pas, neem aan dat dat je daar de verschillende passen in kan zetten zoals bv kruidvat.
Ik gebruik overigens voor foto's te maken Gcam, ziet er mooier uit is mijn gedachte.
Is er iemand die de kaarthouder gebruikt? Ontdek het nu pas, neem aan dat dat je daar de verschillende passen in kan zetten zoals bv kruidvat.
Sinds android 9 is het bluetooth symbooltje al standaard verborgen in de statusbalk.Michel128 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:14:
[...]
vanaf wanneer kunnen wij deze ontvangen?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:16:
en al eenig idee wat er gefixed is ? en is de september security update erbij ?
ik heb onlangs de google play system update van september ontvangen
Ik denk persoonlijk dat het toestel veel bugs heeft, anders zouden er ook niet zoveel bug-fixes doorgevoerd worden. We gaan het zien. Gaat om je eigen ervaring.satshow schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:06:
[...]
Gaat best snel met de updates. Komt dit omdat het toestel te vroeg is uitgebracht en niet goed is getest om alle bugs eruit te halen?
Zou in de komende dagen moeten zijn. En nee, ik weet niet wat de changelog is.Vincent91 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:11:
[...]
vanaf wanneer kunnen wij deze ontvangen?
en al eenig idee wat er gefixed is ? en is de september security update erbij ?
ik heb onlangs de google play system update van september ontvangen
Welke kaarthouder word er bedoeld?Is er iemand die de kaarthouder gebruikt? Ontdek het nu pas, neem aan dat dat je daar de verschillende passen in kan zetten zoals bv kruidvat.
Dat kun je instellen als je de oneplus launcher gebruikt. Als je het scherm omlaag haalt staat daar de stappenteller oa.
Je kan in de instellingen daar ook de kaarthouder activeren. Heb daar zojuist een aantal pasjes ingezet. Volgende keer gebruiken in de winkel.
Ik heb het gevonden, beetje jammer alleen dat de app geen foto - ala Stockard - kan weergeven, ik kreeg tot op heden enkel de eerste letter ipv het logo.satshow schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:46:
[...]
Dat kun je instellen als je de oneplus launcher gebruikt. Als je het scherm omlaag haalt staat daar de stappenteller oa.
Je kan in de instellingen daar ook de kaarthouder activeren. Heb daar zojuist een aantal pasjes ingezet. Volgende keer gebruiken in de winkel.
ik kan het niet vindensatshow schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:46:
[...]
Staat bij widgets, op je homescreen.
[ Voor 50% gewijzigd door Comp User op 19-09-2020 18:37 ]
Ik heb sinds 10.5.7 weer wat meer bluetooth ellende als met 10.5.6.
Voor ik op vakantie naar Italië ging met de auto, 10.5.6 geïnstalleerd. Die fixte voor mij het auto connect issue, en heeft 1000 KM geen enkele verbroken. Toen tijdens mijn vakantie 10.5.7 geïnstalleerd, en nu verbreekt hij regelmatig.
Wat met opvalt: als ik mijn WiFi Hotspot aanzet, gaat mijn bluetooth meteen over zijn nek. Vandaag verbond ik mijn smartwatch, en bleef de carkit weer verbreken. Twee apparaten via bluetooth lijkt bij mij ook issues te geven.
Verder ben ik meer dan blij met het toestel.
Voor ik op vakantie naar Italië ging met de auto, 10.5.6 geïnstalleerd. Die fixte voor mij het auto connect issue, en heeft 1000 KM geen enkele verbroken. Toen tijdens mijn vakantie 10.5.7 geïnstalleerd, en nu verbreekt hij regelmatig.
Wat met opvalt: als ik mijn WiFi Hotspot aanzet, gaat mijn bluetooth meteen over zijn nek. Vandaag verbond ik mijn smartwatch, en bleef de carkit weer verbreken. Twee apparaten via bluetooth lijkt bij mij ook issues te geven.
Verder ben ik meer dan blij met het toestel.
Opzich waar, ik kom ook van mijn 64GB LG G6 af. En heb nu 128GB, maar de 48MP foto's nemen toch echt een hoop meer ruimte in beslag dan de foto's die mijn G6 schoot. Ik heb op mijn vakantie van afgelopen weken toch al 18GB aan foto's bij elkaar geschotenswhnld schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:22:
[...]
Precies waarom ik de Nord ook gekocht heb, en ik ben niet teleurgesteld.
Denk overigens dat de S6 16 of 32 GB opslag had, dus nu 128 GB prima zal voldoen.
Maken veel van jullie dan echt foto's op 48MP? Ik dacht dat de foto's op 12MP beter waren?
Ik schiet ze op 12MP, maak er toch geen posters van voor in bushokjes, en idd resultaat komt beter uit de testen.Kyhfin schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:49:
Maken veel van jullie dan echt foto's op 48MP? Ik dacht dat de foto's op 12MP beter waren?
Sinds gisteren is mijn vader in het bezit van een OnePlus Nord. De slider rechts heeft normaal een drietal standen: Silent, Vibrate, Ring. Bij zijn toestel is boven Ring, midden Vibrate, en onder Ring. De stille modus lijkt niet te werken.
Hebben andere mensen hier ook last van? Is het hardware of software? Doen wij iets fout?
Besturingssysteem: Oxygen OS 10.5.7
Hebben andere mensen hier ook last van? Is het hardware of software? Doen wij iets fout?
Als je hem op stil zet zie je in de statusbalk dan een icoontje?
Gebruik het nooit, heb het toestel op trillen staan en dan zie ik ook een icoontje boven in de statusbalk.
Gebruik het nooit, heb het toestel op trillen staan en dan zie ik ook een icoontje boven in de statusbalk.
Up = silentDutchrevenge schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:23:
Sinds gisteren is mijn vader in het bezit van een OnePlus Nord. De slider rechts heeft normaal een drietal standen: Silent, Vibrate, Ring. Bij zijn toestel is boven Ring, midden Vibrate, en onder Ring. De stille modus lijkt niet te werken.
Mid = vibrate
Down = tone
Ik heb 10.5.7 en heb dit probleem niet.Dutchrevenge schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:23:
Wat geven de instellingen weer in het Instellingen menu onder Knoppen en gebaren - Alert Slider ?
En was de telefoon geleverd met 10.5.7 er op?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie