Herkent iemand het probleem dat tijdens het bellen je scherm niet uit gaat als je hem aan je oor hebt? Ik verander constant allerlei instellingen met mijn oor. Wifi ineens uit, Bluetooth uit, bepaalde apps aan het verplaatsen enz... Is dit een instelling of een fout in mijn telefoon?
Staat de broekzak mode aan of uit in je telefoon?PetrCech_3 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:59:
Herkent iemand het probleem dat tijdens het bellen je scherm niet uit gaat als je hem aan je oor hebt? Ik verander constant allerlei instellingen met mijn oor. Wifi ineens uit, Bluetooth uit, bepaalde apps aan het verplaatsen enz... Is dit een instelling of een fout in mijn telefoon?
Instellingen - Hulpprogramma's - Pocketmode
Die moet aan staan.
[ Voor 18% gewijzigd door swhnld op 21-09-2020 12:39 ]
Thanks! Maar die stond inderdaad al aan...swhnld schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:36:
[...]
Staat de broekzak mode aan of uit in je telefoon?
Instellingen - Hulpprogramma's - Pocketmode
Die moet aan staan.
Dan kan het nog aan hoesje of screen protector liggen, welke gebruik je?PetrCech_3 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:38:
[...]
Thanks! Maar die stond inderdaad al aan...
Nillkin Tempered Glass icm fabriekshoesje. Maar had het ook al toen het fabrieksfolie erop zatswhnld schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:39:
[...]
Dan kan het nog aan hoesje of screen protector liggen, welke gebruik je?
Op het OnePlus forum is deze discussie relevant:PetrCech_3 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:41:
[...]
Nillkin Tempered Glass icm fabriekshoesje. Maar had het ook al toen het fabrieksfolie erop zat
https://forums.oneplus.co...proximity-sensor.1268745/
Heb je daar iets aan?
Na een jaartje iphone 11 toch weer terug naar android met de 1+ Nord, ik miste toch de adblock en apps zoals newpipe.
De bluetooth verbinding met mijn headset is echt bagger.
Continue vertraging en haperingen. Na het resetten van wat systeemapps wel minder geworden maar nog steeds aanwezig. Iemand die hier nog andere tips voor heeft ?
Verder een fijn toestel. Mooi formaat, mooi scherm en ligt fijn in de hand.
Continue vertraging en haperingen. Na het resetten van wat systeemapps wel minder geworden maar nog steeds aanwezig. Iemand die hier nog andere tips voor heeft ?
Er zijn meerdere mensen die hier last van hebben in dit forum. De laatste update zou dit probleem moeten verhelpen. Ben je helemaal bij? Zelf heb ik nog geen problemen ervaren met 2 AptX bluetooth devices en een goedkope bluetooth adapter van de Action.Daan_! schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:08:
Na een jaartje iphone 11 toch weer terug naar android met de 1+ Nord, ik miste toch de adblock en apps zoals newpipe.
Hij zit nu op oos 10.5.7 en geeft aan up-to-date te zijn. Kan ook wel aan m`n headset liggen maar m`n iphone had hier nooit problemen mee. Uit nood gebruik ik voorlopig maar de meegeleverde oordopjes.
tzt installeer ik toch liever lineage maar zolang twrp nog niet te flashen is vind ik dat teveel gedoe.
tzt installeer ik toch liever lineage maar zolang twrp nog niet te flashen is vind ik dat teveel gedoe.
Dit zelfde probleem heb ik ook gehad. Na in het Ontwikkelaarsmenu de Audiocodec, Bits per Sample en Kanaalmodus (van de Bluetooth) op Systeemselectie gezet te hebben was dit helemaal opgelost.Daan_! schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:08:
Hopelijk helpt het.
Hoe zit het met de trilmotor? Ik kan me herinneren dat ik in het verleden de 6T heb gehad en miste vaak oproepen en meldingen doordat ik hem niet voelde in m'n zak.
Ik heb niet de indruk dat hier een betere trilmotor in zit dan in de 6T zat en heb enkele reviews gelezen dat mensen de trilmotor zwak vonden.Guzanni schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:26:
Hoe zit het met de trilmotor? Ik kan me herinneren dat ik in het verleden de 6T heb gehad en miste vaak oproepen en meldingen doordat ik hem niet voelde in m'n zak.
Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden, maar moet erbij zeggen dat ik ook een Garmin smartwatch gekoppeld heb, dus wordt dubbel gealarmeerd als iemand mij belt.
Hij is wel wat subtieler. Ik gebruik een smart watch voor notificaties hierdoor kan ik niet oordelen of de trilmotor zwak is, maar hij is wel erg fijn met het typen. Dit i.t.t. vele andere smartphones, die bij een toetsaanslag te lomp trillen.Guzanni schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:26:
Soms lossen problemen zichzelf op. Na een (zoveelste) herstart werkt het wel.swhnld schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:56:
[...]
Ik heb 10.5.7 en heb dit probleem niet.
Wat geven de instellingen weer in het Instellingen menu onder Knoppen en gebaren - Alert Slider ?
En was de telefoon geleverd met 10.5.7 er op?
Ik word de afgelopen weken echt helemaal gek van de advertenties op YouTube. Ik was niet op de hoogte van Newpipe, maar zojuist gedownload. Welke Ad blocker zou je verder aanraden?Daan_! schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:08:
Adaway als je je toestel geroot hebt en anders blokada. Beide in Fdroid te vinden.fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:24:
[...]
Ik word de afgelopen weken echt helemaal gek van de advertenties op YouTube. Ik was niet op de hoogte van Newpipe, maar zojuist gedownload. Welke Ad blocker zou je verder aanraden?
YouTube Vanced
heb ik op mijn tablet Samsung Galaxy tab A geïnstalleerd ik had veel reclame
Meer als op mijn tv
En nu niets meer 🤭 geen root nodig
Meer als op mijn tv
Ik gebruik Newpipe en Blokada. Gewoon APK van de site geplukt, F-droid doet bij mij om de een of andere reden te vaak moeilijk.fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:24:
[...]
Ik word de afgelopen weken echt helemaal gek van de advertenties op YouTube. Ik was niet op de hoogte van Newpipe, maar zojuist gedownload. Welke Ad blocker zou je verder aanraden?
Ik download vaak techno mixjes in mp3 formaat met newpipe. Ook downloaden van soundcloud (beta) wordt inmiddels ondersteund.okkie001 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 06:53:
YouTube Vanced
Meer als op mijn tv
Met YT Vanced kan dat volgens mij niet.
Vandaag de 3e spontane reset gehad in de afgelopen 2 maanden. Gelukkig ben ik er elke keer redelijk op tijd bij, waardoor ik nog geen data verloren ben. Maar leuk is anders.Vincent91 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:13:
iemand die deze bug heeft ?
https://www.gizmochina.co...-factory-reset-issue-bug/
Het vertrouwen in deze telefoon ben ik nu wel kwijt, want ik had hem vandaag dringend nodig op het moment dat ie uit zichzelf ging resetten...
Ik ga op zoek naar een andere telefoon iemand nog tips
Zeker, open een topic in het aankoop advies deel van het forum, dat is er voor:bog schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:06:
[...]
Aankoopadvies Tablets en Telefoons
Hij schijn trouwens niet in een factory reset te doen, maar te komen in de recovery mode. Echter, deze moet je correct afsluiten of je wachtwoord invullen anders doe je inderdaad een factory reset. Zie ook:bog schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:06:
[...]
Vandaag de 3e spontane reset gehad in de afgelopen 2 maanden. Gelukkig ben ik er elke keer redelijk op tijd bij, waardoor ik nog geen data verloren ben. Maar leuk is anders.
Het vertrouwen in deze telefoon ben ik nu wel kwijt, want ik had hem vandaag dringend nodig op het moment dat ie uit zichzelf ging resetten...
https://forums.oneplus.co...rd-reset-restart.1302494/
Is ook eerder in dit topic besproken, zie: Ricoh in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"
Alsnog storend, maar als het goed is het te verhelpen. Zelf heb ik nog geen last hiervan gehad.
Wanneer je toch een andere telefoon zoekt zonder 5G. Kijk eens de Pixel 4a (komt 1 oktober uit in Duitsland) of de Nokia 7.2.
[ Voor 7% gewijzigd door Bliksem B op 23-09-2020 16:34 ]
is warp charge slecht voor de batterij ?zoja , zou ik een trage lader moeten kopen ?
of zou ik deze enkel gebruiken bij nood ?
Ik gebruik hem enkel als ik snel wil laden. Overdag gebruik ik meestal Dash Charge aan m'n bureau.Vincent91 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:51:
is warp charge slecht voor de batterij ?zoja , zou ik een trage lader moeten kopen ?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
vraag me gewoon af of het slecht is voor de batterijAnonymoussaurus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:55:
[...]
Ik gebruik hem enkel als ik snel wil laden. Overdag gebruik ik meestal Dash Charge aan m'n bureau.
ik heb ergens gelezen dat bij warp charge het laden gebeurd in de lader zelf zodat het de batterij niet warm word
Gewoon gebruiken, het is een te handige functie om alleen te gebruiken bij nood...Vincent91 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:51:
Lijkt me sterk. Ik heb een 5T, die is bijna 3 jaar oud, en de accu is nog prima. Mijn lader laadt welliswaar trager, maar de accu is ook kleiner. bij de 5T gaat de accu van 1 naar 100% in een uur.Vincent91 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:01:
[...]
vraag me gewoon af of het slecht is voor de batterij
ik heb ergens gelezen dat bij warp charge het laden gebeurd in de lader zelf zodat het de batterij niet warm word
Meeste van die laders zijn redelijk slim, ze laden alleen in het begin (bij <50%) op volle snelheid, daarna bouwen ze de snelheid in een aantal stapjes af, om de accu te beschermen.
Nee, warp charge is niet slecht voor je batterij.Vincent91 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:51:
Wat er gebeurt is dat in je oplader het voltage optimaal klaargezet wordt zodat daar de warmte ontstaat en niet in je telefoon. Het is die warmte die slecht is voor de accu, dus door dat te vermijden, kan de batterij langer mee. Daarom wordt er standaard ook een warp charger meegeleverd.
Een mooi voorbeeld, bij de Samsung S10 of S20 kun je snelladen (via Quick Charge standaard) op 45 watt, maar Samsung levert alleen een 25 watt lader mee omdat bij quick charge de warmte ontstaat in de accu en dat slecht is voor de accu, dus adviseren ze dat alleen ingeval van nood te gebruiken.
Ik gebruik sinds een paar jaar alleen nog maar magnetische opladers, ik heb al te vaak gezien / meegemaakt dat de usb poort gesloopt werd.
Vaste locatie, vast netwerk.
Mijn laatste 2 Micro-USB poorten en laatste USB-C poort zijn ook gesloopt. Wist niet dat er zoiets als magnetische oplaadkabels bestond. Welke gebruik jij?Comp User schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:59:
Ik gebruik sinds een paar jaar alleen nog maar magnetische opladers, ik heb al te vaak gezien / meegemaakt dat de usb poort gesloopt werd.
https://fmfgadgets.nl/product-categorie/kabels/Joster schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:17:
[...]
Mijn laatste 2 Micro-USB poorten en laatste USB-C poort zijn ook gesloopt. Wist niet dat er zoiets als magnetische oplaadkabels bestond. Welke gebruik jij?
Je kan ook losse eindstekkers bestellen.
Ik heb sinds gisteren een OnePlus Nord, mooi toestel, lekker snel. Maar ik heb wel een issue waar ik niet helemaal uitkom. Mijn foto's syncen normaal gesproken met Google Foto's maar ook met OneDrive.
Google Foto's is geen probleem, maar ik krijg het niet voor elkaar om te syncen met de Foto folder in OneDrive. Alle instellingen nagelopen (o.a. Camera-upload op Aan en Automatisch albums maken wanneer ik foto's upload op Aan (en ook al op Uit)) en diverse andere opties zoals het hernoemen van de default Camera-album map.
Wie heeft tips of identieke ervaringen?
Google Foto's is geen probleem, maar ik krijg het niet voor elkaar om te syncen met de Foto folder in OneDrive. Alle instellingen nagelopen (o.a. Camera-upload op Aan en Automatisch albums maken wanneer ik foto's upload op Aan (en ook al op Uit)) en diverse andere opties zoals het hernoemen van de default Camera-album map.
Steekt dat stukje in de USB poort niet de hele tijd uit? Of is het niet de bedoeling dat je dat er de hele tijd in laat zitten ?Comp User schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:35:
[...]
https://fmfgadgets.nl/product-categorie/kabels/
Je kan ook losse eindstekkers bestellen.
cd /pub && more beer
Staan je taal instellingen goed (identiek oude toestel)? Heeft OneDrive de juiste permissies? Kun je handmatig uit OneDrive de foto folder op toestel benaderen?RichTrip schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:36:
Ik heb sinds gisteren een OnePlus Nord, mooi toestel, lekker snel. Maar ik heb wel een issue waar ik niet helemaal uitkom. Mijn foto's syncen normaal gesproken met Google Foto's maar ook met OneDrive.
Het is - natuurlijk - de bedoeling dat je 'm laat zitten, anders heeft het weinig zin; hoe ver het uitsteekt (paar mm) is mede afhankelijk van de gebruikte cover.ny-hardcore schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:59:
[...]
Steekt dat stukje in de USB poort niet de hele tijd uit? Of is het niet de bedoeling dat je dat er de hele tijd in laat zitten ?
Bedoel je OneDrive of Google Drive?RichTrip schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:36:
De Google drive functie is in juli vorig jaar al uitgeschakeld, zie:
https://support.google.com/photos/answer/9316089?hl=nl
https://blog.google/produ...-photos-and-google-drive/
Als je OneDrive (Microsoft) inderdaad bedoelt, geen ervaring mee persoonlijk, maar zie Automatically save photos and videos with OneDrive for Android - Office Support
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Goeie info, in elk geval goed dat ze het erkennen en aangeven er aan te werken.
Ik heb er zelf gelukkig nog geen last van gehad, geen enkele reboot gehad vanaf launch datum, dus het zal inderdaad afhankelijk zijn van andere software of omstandigheden.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
wanneer zou oxygenos 10.5.8 beschikbaar zijn ?
Normaal gesproken komt er 1 release per maand ongeveer, dus tussen nu en 5 weken verwacht ik. Uiteraard is het pure speculatie, want OnePlus heeft niets losgelaten. Houd de Oxygen Updater app en het OnePlus forum in de gaten is mijn advies.Vincent91 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:05:
wanneer zou oxygenos 10.5.8 beschikbaar zijn ?
er zijn modellen die gemaakt zijn in china en in indiaswhnld schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:31:
[...]
Normaal gesproken komt er 1 release per maand ongeveer, dus tussen nu en 5 weken verwacht ik. Uiteraard is het pure speculatie, want OnePlus heeft niets losgelaten. Houd de Oxygen Updater app en het OnePlus forum in de gaten is mijn advies.
is er een groot verschil tussen deze modellen ?
waar worden de updates ontwikkeld en worden deze uitgerold ?
of is hier ook een verschil in ?
Ja, er zit verschil in software. 10.5.7 in India en Global was een paar dagen tot een week uit voor de EU versie uit kwam.Vincent91 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:12:
[...]
er zijn modellen die gemaakt zijn in china en in india
is er een groot verschil tussen deze modellen ?
waar worden de updates ontwikkeld en worden deze uitgerold ?
of is hier ook een verschil in ?
Schoonzus heeft een Nord (op mijn aanraden). Maar toestel sluit constant spontaan af.
Ze moet zelf het toestel weer opnieuw opstarten.
Ongelezen (Whatsapp) berichten zijn dan ook verdwenen.
Ik heb al wat op Google gezocht maar dit lijkt een wat ander probleem te zijn dan de bekende reboot/data loss probleem.
Zaterdag toestel in gebruik genomen, toen nog een update uitgevoerd.
Iemand een idee?
Ik heb al wat op Google gezocht maar dit lijkt een wat ander probleem te zijn dan de bekende reboot/data loss probleem.
Iemand een idee?
[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 28-09-2020 21:40 ]
Zie hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"Piet91 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:36:
Schoonzus heeft een Nord (op mijn aanraden). Maar toestel sluit constant spontaan af.
Iemand een idee?
Dat probleem lijkt dus net wat anders. En daar ook nog geen oplossing voor.
Wel k*t zo, want sinds 17:30 uur al zo'n 5 keer spontaan uitgevallen en ongelezen berichten kwijt.
Telefoon is niet te gebruiken zo...
Na de Nord ook aangeraden te hebben aan mijn significant other kwamen we er een beetje te laat achter dat er geen 3.5mm jack op zit. Voor mij is dat geen enkel probleem, want ik gebruik die niet meer.
Maar ik weet te melden dat de USB-naar-3.5mm van OnePlus, ondanks dat Oneplus op haar website niet voor dit model aangeeft dat het zou werken, bij de headset van mijn SO het het gebruik van microfoon mogelijk maakt. Doe er mee wat je wil. Doei.
Maar ik weet te melden dat de USB-naar-3.5mm van OnePlus, ondanks dat Oneplus op haar website niet voor dit model aangeeft dat het zou werken, bij de headset van mijn SO het het gebruik van microfoon mogelijk maakt. Doe er mee wat je wil. Doei.
Tja die is kapot. Terug naar de winkel.Piet91 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:36:
Iemand een idee?
Backup van Whatsapp maken, factory reset, schoon installeren zonder backups terug te zetten, Whatsapp handmatig terugzetten. Dan zijn er geen mogelijke conflicten van migratie instellingen of zo. Kijk dan eens hoe het gaat?Piet91 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:46:
[...]
Dat probleem lijkt dus net wat anders. En daar ook nog geen oplossing voor.
Wel k*t zo, want sinds 17:30 uur al zo'n 5 keer spontaan uitgevallen en ongelezen berichten kwijt.
Telefoon is niet te gebruiken zo...
Ik heb sinds gisteren een OnePlus Nord ontvangen van de werkgever.
Enkele dingen die me opvallen en me erg storen:
1) Ik heb een Sony MDR-ZX770BN hoofdtelefoon er aan gepaired en op zich is de verbinding erg goed. Alleen klinkt ie heel anders dan wanneer hij aan mijn vorige telefoon hing (toen aptX en nu aptX HD, maar zelfde effect als ik nu ook aptX gebruik). Hij heeft nu een badkuip frequentie curve heb ik de indruk (JBL sound). Dus wat meer nadruk op het laag en wat erg vervelend is ... veel nadruk op het hoog. Ik krijg er hoofdpijn van. Luistermoeheid treed al na een kwartier op. Nooit problemen mee gehad met mijn oude telefoon (Motorola Moto Z2 play) De Sony klonk altijd heel evenwichtig tot betrekkelijk warm. Ik kon er echt uren aan een stuk naar luisteren.
Zijn er audio settings die ik kan aanpassen om dit (letterlijk) wat recht te trekken?
2) De glazen screen protector laat los in de rechter bovenhoek. 't Ziet uit alsof een plastieken screen protector er slecht op is gekleefd (luchtbel). Komt dat vaker voor? (inleveren en een nieuwe vragen?)
1) Ik heb een Sony MDR-ZX770BN hoofdtelefoon er aan gepaired en op zich is de verbinding erg goed. Alleen klinkt ie heel anders dan wanneer hij aan mijn vorige telefoon hing (toen aptX en nu aptX HD, maar zelfde effect als ik nu ook aptX gebruik). Hij heeft nu een badkuip frequentie curve heb ik de indruk (JBL sound). Dus wat meer nadruk op het laag en wat erg vervelend is ... veel nadruk op het hoog. Ik krijg er hoofdpijn van. Luistermoeheid treed al na een kwartier op. Nooit problemen mee gehad met mijn oude telefoon (Motorola Moto Z2 play) De Sony klonk altijd heel evenwichtig tot betrekkelijk warm. Ik kon er echt uren aan een stuk naar luisteren.
Zijn er audio settings die ik kan aanpassen om dit (letterlijk) wat recht te trekken?
2) De glazen screen protector laat los in de rechter bovenhoek. 't Ziet uit alsof een plastieken screen protector er slecht op is gekleefd (luchtbel). Komt dat vaker voor? (inleveren en een nieuwe vragen?)
https://fossbytes.com/oneplus-nord-closed-beta-program/
iemand al aangemeld ? en wat houd dit in ??
iemand al aangemeld ? en wat houd dit in ??
[ Voor 78% gewijzigd door Vincent91 op 29-09-2020 17:13 ]
RikHouben schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:33:
- Er is momenteel nog geen equalizer beschikbaar. Wellicht komt deze nog. Even zeuren bij OnePlus wellicht: https://forums.oneplus.co...er&o=date&c[title_only]=1 .
- [Daarnaast kun je wel de AptX codectype forceren bij de developmentsettings: settings --> Over deze telefoons --> paar klikken op "build nummer" --> terug naar settings --> Ontwikkelaarsopties --> Bluetooth-audiocodec"[/li]
- Ik zou zelf nieuwe bestellen zoals https://www.bol.com/nl/p/...-2-pack/9300000007753826/ . De standaard protector beschadigd erg snel namelijk. Uiteraard kun je naar de winkel gaan, wellicht dat zij gratis een protector er voor je op plakken.
Audio equalizer settings (Dirac) zit dacht ik iets in de developer opties om naar te kijken.RikHouben schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:33:
Standaard worden deze met een plastic screenprotector verkocht, dus als jij nu een glazen hebt, kan het zijn dat je werkgever die er op geplaatst heeft? Of koop er eentje die je zelf wil hebben. Over accessoires is een apart topic als je inhoudelijke vragen hebt:
[OnePlus Nord] Accessoires
Die audio die zeer slecht klinkt komt mij bekend voor. Ik moest een tussenstukje kopen om mijn 3.5mm oordopjes te kunnen gebruiken. Deze had ik uit China gehaald, en ik dacht dat het slechte geluid het gevolg was van een brak tussenstukje. Een andere geprobeerd, zelfde probleem. Bij het luisteren van muziek vond ik het niet heel erg merkbaar, maar voornamelijk bij youtube videos waarin veel gepraat wordt klonk het echt alsof er iemand in een badkuip lag. Uiteindelijk ook bovenstaande Dirac setting gevonden. Deze stond op dynamisch en heb ik nu op muziek gezet. Probleem is nu opgelost lijkt het.
OK, thanks. Dan zal ik eens naar die Dirac instellingen zoeken en wat foefelen tot het goed is.
De protector is er volgens mij door de leverancier van de toestellen op gekleefd. Dat ze er maar een nieuwe op kleven die geen luchtbellen vertoont.
Iig, bedankt voor de tips!
Edit: Die Dirac uitschakelen haalt het té scherpe randje er wel van af. Veel beter zo.
De protector is er volgens mij door de leverancier van de toestellen op gekleefd. Dat ze er maar een nieuwe op kleven die geen luchtbellen vertoont.
Iig, bedankt voor de tips!
Edit: Die Dirac uitschakelen haalt het té scherpe randje er wel van af. Veel beter zo.
[ Voor 15% gewijzigd door RikHouben op 29-09-2020 13:58 ]
Voor degene die nog last hebben van reboots en het verlies van data, is het volgende stuk wel interessant.
Softwareprobleem OnePlus Nord leidt tot bootloop
Als hij in recovery wordt gestart en het dus lijkt alsof je alleen keuze hebt om een fabrieksreset uit te voeren (met dus loss van data), dan is dit dus een oplossing:
Als hij in recovery wordt gestart en het dus lijkt alsof je alleen keuze hebt om een fabrieksreset uit te voeren (met dus loss van data), dan is dit dus een oplossing:
Op zijn forum adviseert OnePlus de volgende handeling uit te voeren wanneer er per ongeluk Rescue Party is geactiveerd: druk tien seconden op de toetsen 'power key + volume up' om het toestel geforceerd af te sluiten om dataverlies te voorkomen. Het bedrijf werkt aan een update voor het probleem.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Op zich heb ik dat vorige week ook aal gegeven: Bliksem B in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie" Ik heb steeds het idee dat het forum niet eerst doorzocht wordt. Maar ik ben wel blij dat het bericht ook in techmedia is gekomen met een daadwerkelijke oplossing.evleerdam schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:07:
Voor degene die nog last hebben van reboots en het verlies van data, is het volgende stuk wel interessant.
[...]
Inderdaad is het probleem vaker aangekaart. Echter zag ik niet staan dat het op te lossen is door ' tien seconden op de toetsen 'power key + volume up'?Bliksem B schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:24:
[...]
Op zich heb ik dat vorige week ook aal gegeven: Bliksem B in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie" Ik heb steeds het idee dat het forum niet eerst doorzocht wordt. Maar ik ben wel blij dat het bericht ook in techmedia is gekomen met een daadwerkelijke oplossing.
Daarnaast dat het nu bij hardware.info stond vond ik wel noemenswaardig, is toch wat anders dan dat het hier of op de Oneplus forums besproken wordt.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
En een officieel statement was ook al gepubliceerd, dus we vallen in herhaling
.
Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"
Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"
Dit gedaan. Als ze nu nog problemen ervaart dit:swhnld schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:34:
Backup van Whatsapp maken, factory reset, schoon installeren zonder backups terug te zetten, Whatsapp handmatig terugzetten. Dan zijn er geen mogelijke conflicten van migratie instellingen of zo. Kijk dan eens hoe het gaat?
Sebastiaannn schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:14:
Tja die is kapot. Terug naar de winkel.
Ik gebruik sinds ruim een maand de oneplus Nord tot tevredenheid, met name de accu is een grote upgrade ten opzichte van mijn Oneplus 3.
Alleen start de Nord af en toe opnieuw op. Ik kom gewoon weer op het scherm waarop ik de pincode van mijn simkaart moet ingeven, dus het lijkt niet het bekende reboot/factory reset probleem. Soms gebeurt het 2x per dag, de laatste keer 6 dagen niet. Het kan zijn als ik zit te browsen, maar ook als de telefoon rustig voor me ligt, dan merk ik het later pas.
Wat ik heb gedaan: eerste keer met oneplus switch geinstalleerd. Daarna (vanwege de reboots) factory reset en alles handmatig gedaan. Bij het installeren van Mobileiron (voor mijn werk) herstartte de telefoon. Deze heb ik later weer verwijderd (maar het is een rot-app, kan niet uitsluiten dat er nog ergens iets achter gebleven is).
Uiteraard kan ik opnieuw een factory reset doen maar heb daar niet super veel zin in.
Hebben jullie nooit reboots? Of gebeurt het bij jullie ook af en toe?
Alleen start de Nord af en toe opnieuw op. Ik kom gewoon weer op het scherm waarop ik de pincode van mijn simkaart moet ingeven, dus het lijkt niet het bekende reboot/factory reset probleem. Soms gebeurt het 2x per dag, de laatste keer 6 dagen niet. Het kan zijn als ik zit te browsen, maar ook als de telefoon rustig voor me ligt, dan merk ik het later pas.
Wat ik heb gedaan: eerste keer met oneplus switch geinstalleerd. Daarna (vanwege de reboots) factory reset en alles handmatig gedaan. Bij het installeren van Mobileiron (voor mijn werk) herstartte de telefoon. Deze heb ik later weer verwijderd (maar het is een rot-app, kan niet uitsluiten dat er nog ergens iets achter gebleven is).
Uiteraard kan ik opnieuw een factory reset doen maar heb daar niet super veel zin in.
Ter eliminatie van factoren/problemen, de volgende punten:stat schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:01:
Ik gebruik sinds ruim een maand de oneplus Nord tot tevredenheid, met name de accu is een grote upgrade ten opzichte van mijn Oneplus 3.
Nu Mobile Iron weg is, kun je in de instellingen kijken of er iets van een werkprofiel of restricties is achter gebleven en weghalen?
Verder, kun je overwegen de PIN code van je SIM af te halen, zodat je in ieder geval na een reboot niet onbereikbaar bent.
Ik neem aan dat je verder op 10.5.7 software zit, met alle apps uit de Play Store, en alles geüpdatet naar laatste versie?
Heb je nog iets met ontwikkelaarsmodus gedaan?
Of apps via sideloading er op gezet?
Sluit je alle apps af, of laat je alles in geheugen staan als je de telefoon weglegt?
Sluit je de tabs af in de browser als je die sluit? En welke browser gebruik je?
Heb je uitzonderingen gemaakt voor apps die Oneplus niet mag afsluiten/in slaapstand zetten?
Heb je via ADB systeemaanpassingen gedaan?
Heb je bepaalde apps uitgeschakeld in de instellingen?
Heb je bepaalde apps die veel stroom verbruiken?
Heb je gemerkt dat de telefoon soms erg warm wordt?
https://9to5google.com/20...-for-oneplus-nord-series/
iemand die zich al aangemeld heeft ?
en wat houd dit in ? snellere beveilingsupdates ?
Dit gaat om het testen van nieuwe functionaliteit. Inclusief af en toe fabriek reset doen en schoon beginnen.Vincent91 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:19:
https://9to5google.com/20...-for-oneplus-nord-series/
Als je dagelijks afhankelijk bent van het toestel zou ik niet adviseren mee te doen. Maar heb je een 2de telefoon tot je beschikking, en tijd om te testen en feedback te leveren, dan kun je dit zeker proberen om aan deel te nemen. Vergeet niet dat er ook een geheimhoudingsverklaring (NDA) bij komt kijken.
ik wacht wel op de stable release van android 11swhnld schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:01:
[...]
Dit gaat om het testen van nieuwe functionaliteit. Inclusief af en toe fabriek reset doen en schoon beginnen.
Als je dagelijks afhankelijk bent van het toestel zou ik niet adviseren mee te doen. Maar heb je een 2de telefoon tot je beschikking, en tijd om te testen en feedback te leveren, dan kun je dit zeker proberen om aan deel te nemen. Vergeet niet dat er ook een geheimhoudingsverklaring (NDA) bij komt kijken.
Sowieso zijn er maar 200 plekken volgens het artikel. Ik heb mij wel aangemeld, maar ze verwachten wel iets meer van je dan bij openbare beta's. Wellicht een domme vraag, heb je je eigen artikel gelezen?Vincent91 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:03:
[...]
ik wacht wel op de stable release van android 11
[ Voor 8% gewijzigd door Bliksem B op 30-09-2020 13:54 ]
Ja ik heb het gelezen maar het is te ingewikkeld en heb maar 1 gsmBliksem B schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:52:
[...]
Sowieso zijn er maar 200 plekken volgens het artikel. Ik heb mij wel aangemeld, maar ze verwachten wel iets meer van je dan bij openbare beta's. Wellicht een domme vraag, heb je je eigen artikel gelezen?
Ze raden het aan om op een 2de toestel te installeren
Daarmee dat ik liever wacht op stabiele releases van Oxygen updates
Het is toch hetzelfde als bij onepls 8 series ?
Ik heb geen ervaring met de 1+ 8 series. Maar je moet inderdaad ook je telefoon af en toe wipen. Ik hoop alleen wel dat ze snel met een oplossing komen voor het reloop probleem.Vincent91 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:14:
[...]
Ja ik heb het gelezen maar het is te ingewikkeld en heb maar 1 gsm
Ze raden het aan om op een 2de toestel te installeren
Daarmee dat ik liever wacht op stabiele releases van Oxygen updates
Het is toch hetzelfde als bij onepls 8 series ?
Wellicht gekke vraag, ik weet dat de Nord niet 100% waterdichtheid certificering heeft maar is hij voldoende waterdicht om er in de regen mee op het stuur te racefietsen?
Meh
Reviews tonen dat de waterdichte afsluitingen er zijn, en Oneplus zegt ook dat het aanwezig is, maar vanwege de kosten niet gecertificeerd, en uiteraard als het mis gaat, zijn ze niet verantwoordelijk.dano_nl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:24:
Wellicht gekke vraag, ik weet dat de Nord niet 100% waterdichtheid certificering heeft maar is hij voldoende waterdicht om er in de regen mee op het stuur te racefietsen?
Volgens mij heb ik alles weggehaald, zijn er nog speciale plekken waar ik zou moeten kijken?swhnld schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:57:
[...]
Ter eliminatie van factoren/problemen, de volgende punten:
Nu Mobile Iron weg is, kun je in de instellingen kijken of er iets van een werkprofiel of restricties is achter gebleven en weghalen?
Goede tip, gedaanVerder, kun je overwegen de PIN code van je SIM af te halen, zodat je in ieder geval na een reboot niet onbereikbaar bent.
Ja, 10.5.7, apps uit Playstore, alles ongeveer up to date (laat nu de rest updaten). Ontwikkelingsmodus heb ik gebruikt om wat facebook spul eraf te halen (maar dat was al na de eerste reboot).Ik neem aan dat je verder op 10.5.7 software zit, met alle apps uit de Play Store, en alles geüpdatet naar laatste versie?
Heb je nog iets met ontwikkelaarsmodus gedaan?
Of apps via sideloading er op gezet?
Ik sluit nooit een app af eigenlijk, is dat te adviseren?Sluit je alle apps af, of laat je alles in geheugen staan als je de telefoon weglegt?
Meestal chrome, soms ook brave, en ik ben niet heel braaf met tabs sluiten (stuk of 40 in chrome, 10 in brave).Sluit je de tabs af in de browser als je die sluit? En welke browser gebruik je?
NeeHeb je uitzonderingen gemaakt voor apps die Oneplus niet mag afsluiten/in slaapstand zetten?
Heb je via ADB systeemaanpassingen gedaan?
Heb je bepaalde apps uitgeschakeld in de instellingen?
Nee, hoewel-ie dat wel van pure calendar widget zegt, maar in het gedetailleerde verbruik zie ik de widget niet terug.Heb je bepaalde apps die veel stroom verbruiken?
Nee nooitHeb je gemerkt dat de telefoon soms erg warm wordt?
@stat hier een verhaaltje van zaken die aan bleven staan na installatie van Mobile iron bij iemand en het verwijderen erna.
https://androidforums.com...-enterprise-admin.688870/
Lang verhaal kort, instellingen vanuit de werkgever veroorzaakt kunnen nog aanwezig zijn, en je Mobile Iron beheerder zou moeten kunnen vertellen wat de policies zijn en welke instellingen te corrigeren. Kom je daar niet achter, is de enige optie fabriek reset en geen backup terug.
Browser tabs en open programma's kunnen in de achtergrond actief blijven en bijvoorbeeld je geheugen vol trekken waardoor een herstart ontstaat van je device. Als je trouw de boel afspuit en geen herstarts meer hebt, weet je waar het waarschijnlijk vandaan komt, en lost dat het niet op, gaat je accu in ieder geval langer mee. In chrome kun je volgens mij instellen dat die het sluit voor je bij afsluiten van de browser.
idem dito voor programma's die de processor op momenten zwaar belasten, device wordt te heet en zal zichzelf herstarten. Gezien die calendar widget een melding geeft, gooi het er eens af, en zie of je dan van je herstarts af bent, als dat het geval is weet je de oorzaak.....
Als laatste, spullen verwijderen via ontwikkelaarsmodus, niet doen tenzij je technisch beter onderlegt bent dan gemiddeld en in staat bent gevolgen te troubleshooten, beter kiezen voor uitschakelen, je weet niet of het uit andere apps aangeroepen wordt, of componenten gebruikt worden.
https://androidforums.com...-enterprise-admin.688870/
Lang verhaal kort, instellingen vanuit de werkgever veroorzaakt kunnen nog aanwezig zijn, en je Mobile Iron beheerder zou moeten kunnen vertellen wat de policies zijn en welke instellingen te corrigeren. Kom je daar niet achter, is de enige optie fabriek reset en geen backup terug.
Browser tabs en open programma's kunnen in de achtergrond actief blijven en bijvoorbeeld je geheugen vol trekken waardoor een herstart ontstaat van je device. Als je trouw de boel afspuit en geen herstarts meer hebt, weet je waar het waarschijnlijk vandaan komt, en lost dat het niet op, gaat je accu in ieder geval langer mee. In chrome kun je volgens mij instellen dat die het sluit voor je bij afsluiten van de browser.
idem dito voor programma's die de processor op momenten zwaar belasten, device wordt te heet en zal zichzelf herstarten. Gezien die calendar widget een melding geeft, gooi het er eens af, en zie of je dan van je herstarts af bent, als dat het geval is weet je de oorzaak.....
Als laatste, spullen verwijderen via ontwikkelaarsmodus, niet doen tenzij je technisch beter onderlegt bent dan gemiddeld en in staat bent gevolgen te troubleshooten, beter kiezen voor uitschakelen, je weet niet of het uit andere apps aangeroepen wordt, of componenten gebruikt worden.
OnePlus heeft 10.5.8 uitgebracht: OxygenOS 10.5.8 for the OnePlus Nord
Hey everyone,toon volledige bericht
We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 10.5.8 [India & Global] for OnePlus Nord now and 10.5.8 [EU] will soon follow.
IN: 10.5.8.AC01DA
EU: 10.5.8.AC01BA
Global: 10.5.8.AC01AA
Changelog
SystemCamera
- Newly added "Hide silent notifications in status bar" feature to filter unimportant notifications, making the app notification management easier( Route: Settings>Apps & Notifications> Notifications> Advanced> Hide silent notifications in the status bar )
- Optimized the expanded screenshot user experience for some scenes
- Fixed known issues and improved system stability
- Updated Android security patch to 2020.09
Display
- Optimized image stabilization performance
Network
- Improved general display calibration
- Optimize the network stability
Benieuwd wat de nieuwe optie in de statusbalk precies inhoud. Binnenkort installeren.
Wat bedoeld met met verberg stille meldingen in statusbalk?
Is dit iets nieuw ? Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Nieuwe instelling, niets over het hoofd gezien.Vincent91 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:23:
Wat bedoeld met met verberg stille meldingen in statusbalk?
Ik heb OnePlus Noord bijna 1 maand. Sinds gisteren krijg ik opeens SIM1 inactief. Met OnePlus support gebeld en Wifi reset geprobeerd, reboot etc. Het werkte opeens weer tot vanochtend. SlM geprobeerd in slot 2 maar werkt ook niet. Opvallend is dat de mobiele internet werkt wel maar de telefonie niet. Ik gebruik nu mijn oude telefoon met dezelfde SIM kaart om te bellen. Iemand ervaring met dit issue?
Iemand die verbetering ziet na het installeren van Oxygenos 10.5.8 ?
Ik heb hem zojuist geïnstalleerd via de One Plus updater (of was hij bij jou al officieel beschikbaar?) Nog geen verschil gemerkt, maar ik had ook geen problemen tot nu toe.Vincent91 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:57:
Iemand die verbetering ziet na het installeren van Oxygenos 10.5.8 ?
Misschien iets met provider settings die gepushed worden. Aangezien mobiele data wel werkt is de SIM niet kapot, maar je kunt wel proberen een nieuwe te halen of die het oplost door andere instellingen in de SIM.Harbo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:38:
Ik heb OnePlus Noord bijna 1 maand. Sinds gisteren krijg ik opeens SIM1 inactief. Met OnePlus support gebeld en Wifi reset geprobeerd, reboot etc. Het werkte opeens weer tot vanochtend. SlM geprobeerd in slot 2 maar werkt ook niet. Opvallend is dat de mobiele internet werkt wel maar de telefonie niet. Ik gebruik nu mijn oude telefoon met dezelfde SIM kaart om te bellen. Iemand ervaring met dit issue?
Net een bluetooth probleem op 10.5.7 gehad met mijn QCY TWS T5 oordopjes. Gisteravond heb ik die 3 uur gebruikt, maar net ging de telefoon en ik had geen geluid. De bluetooth bleek te denken nog verbonden te zijn met de oordopjes ondanks dat ze gisteravond opgeborgen waren in het doosje. Bluetooth uit en aan op de telefoon loste het op en ik had weer geluid.
Officieel is die nog niet gepushed volgens mij, dus je moet hem idd via Oxygen Updater binnen halen. Voor mensen met bekende problemen zou ik dat zeker doen.Bliksem B schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Ik heb hem zojuist geïnstalleerd via de One Plus updater (of was hij bij jou al officieel beschikbaar?) Nog geen verschil gemerkt, maar ik had ook geen problemen tot nu toe.
is er al een always on display functie hiervoor? en werkt 5g nu eigenlijk al op het vodafone netwerk?
twijfel tussen deze en de mi 10 lite namelijk
twijfel tussen deze en de mi 10 lite namelijk
[ Voor 19% gewijzigd door jaydenjarno op 01-10-2020 12:17 ]
Ik heb gisteren avond de nieuwe update binnen gekregen via de telefoon.
Dus niet via de app.
Zie weinig verschil tot nu toe.
Dus niet via de app.
Zie weinig verschil tot nu toe.
ondersteund oneplus nord 5G mmWave ?
en wat is het verschil ?
en wat is het verschil ?
"Misschien iets met provider settings die gepushed worden. Aangezien mobiele data wel werkt is de SIM niet kapot, maar je kunt wel proberen een nieuwe te halen of die het oplost door andere instellingen in de SIM."
Ik zit nog 2 dagen in 30 dagen retour periode. Ik zit nu niet te wachten om op een 3,5 weken oud toestel naar de reparatie (volgens OnePlus support naar Polen) te sturen. Ik stuur hem gewoon terug en krijg mijn geld terug.
Update : OxygenOS 10.5.8 geïnstalleerd en mijn SIM kaart in meteen herkend. Ik hoop dat het zo blijft.
Ik zit nog 2 dagen in 30 dagen retour periode. Ik zit nu niet te wachten om op een 3,5 weken oud toestel naar de reparatie (volgens OnePlus support naar Polen) te sturen. Ik stuur hem gewoon terug en krijg mijn geld terug.
Update : OxygenOS 10.5.8 geïnstalleerd en mijn SIM kaart in meteen herkend. Ik hoop dat het zo blijft.
[ Voor 10% gewijzigd door Harbo op 01-10-2020 13:34 ]
Nee, 5G mmWave wordt niet ondersteund door de Nord. Samsung s20 5G heeft dit wel.Vincent91 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:37:
ondersteund oneplus nord 5G mmWave ?
en wat is het verschil ?
https://antennekaart.nl/b...eiten-achter-de-5g-uitrol
Het is aan te raden ook zelf wat onderzoek te doen, deze informatie is zeer eenvouding te vinden.
Hmm lijkt me dat dit op dit moment niet heel veel gaat toevoegen, aangezien ze verwachten dat het voor 2022 niet actief zal zijn. Daarna is het bereik zo slecht, en moet je line of sight hebben om er uberhaupt van gebruik te kunnen maken. Als het werkt heb je natuurlijk wel flinke download snelheden, maar voor nu zou ik me er nog niet zo druk over maken.Pierre_nr1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:09:
[...]
Nee, 5G mmWave wordt niet ondersteund door de Nord. Samsung s20 5G heeft dit wel.
Het is aan te raden ook zelf wat onderzoek te doen, deze informatie is zeer eenvouding te vinden.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik denk dat hier een nieuwe SIM-kaart bedoeld wordt, niet een nieuwe OP Nord.Harbo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:53:
"Misschien iets met provider settings die gepushed worden. Aangezien mobiele data wel werkt is de SIM niet kapot, maar je kunt wel proberen een nieuwe te halen of die het oplost door andere instellingen in de SIM."
Volgens ondersteund de S20 plus ook niet. De hardware is er wel, de antennes niet. Dit geldt ook voor de Nord:Pierre_nr1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:09:
[...]
Nee, 5G mmWave wordt niet ondersteund door de Nord. Samsung s20 5G heeft dit wel.
reviews: OnePlus Nord - Eindelijk weer een OnePlus-hitDe X52 ondersteunt frequenties onder de 6GHz, maar ook de hogere mmwave-frequenties. De Nord heeft daar echter niet de benodigde antennes voor, dus het blijft bij de sub-6GHz-frequenties voor 5g. Dat laatste geldt overigens ook voor recente high-end smartphones. Zo heeft ook de Galaxy S20 niet de antennes daarvoor en hebben de OnePlus 8 en 8 Pro evenmin mmwave-ondersteuning.
De Samsung Exynos versies hebben de antennes niet maar de Snapdragon versies wel. Helaas worden de Snapdragon versies niet verkocht in de EU.Bliksem B schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:35:
[...]
Volgens ondersteund de S20 plus ook niet. De hardware is er wel, de antennes niet. Dit geldt ook voor de Nord:
[...]
reviews: OnePlus Nord - Eindelijk weer een OnePlus-hit
Dit is incorrect, alleen de S20 5G heeft dit niet, de S20+ 5G en S20 Ultra 5G hebben wel ondersteuning voor mmwave.Pierre_nr1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:45:
[...]
De Samsung Exynos versies hebben de antennes niet maar de Snapdragon versies wel. Helaas worden de Snapdragon versies niet verkocht in de EU.
Zie:
https://news.samsung.com/...een-nieuw-mobiel-tijdperk
Tevens de onlangs aangekondigde S20 FE 5G heeft mmwave.
https://news.samsung.com/...r-een-toegankelijke-prijs
[ Voor 15% gewijzigd door CyberJohn op 01-10-2020 18:04 ]
Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra
Dat begrijp ik. Maar waarom zou ik een nieuwe SIM kaart gaan aanvragen als deze in 2x andere telefoons normaal doet? Het was mij duidelijk dat er iets met OP Nord aan de hand is. Nu doet hij na upgrade wel (voor nu) en stuur ik de toestel voorlopig niet terug.Delta737 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Ik denk dat hier een nieuwe SIM-kaart bedoeld wordt, niet een nieuwe OP Nord.
Besteld. Morgen komt die binnen. Ben benieuwd..sowieso beter dan mijn mate 20 lite die ik nu heb
google pixel 5 heeft het ook ,daarmee dat hij stuk duurder is als ik me niet vergis (699€?? )CyberJohn schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:54:
[...]
Dit is incorrect, alleen de S20 5G heeft dit niet, de S20+ 5G en S20 Ultra 5G hebben wel ondersteuning voor mmwave.
Zie:
https://news.samsung.com/...een-nieuw-mobiel-tijdperk
Tevens de onlangs aangekondigde S20 FE 5G heeft mmwave.
https://news.samsung.com/...r-een-toegankelijke-prijs
hij heeft wel dezelfde chip als de nord
het is raar dat de pixel duurder is dan de nord ,ze hebben omgeveer dezelfde specs

[ Voor 3% gewijzigd door Vincent91 op 01-10-2020 18:36 ]
Specs zeggen niet alles, prijs is ook gebaseerd op andere zaken, een Mercedes is duurder dan een Volkswagen, en allebei zijn het Duitse auto's met plek voor 5 personen, bagage, airco, 0-100 in 10 seconden, etc.Vincent91 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:35:
[...]
google pixel 5 heeft het ook ,daarmee dat hij stuk duurder is als ik me niet vergis (699€?? )
hij heeft wel dezelfde chip als de nord
het is raar dat de pixel duurder is dan de nord ,ze hebben omgeveer dezelfde specs
Google verkoopt minder telefoons dan BBK (moederbedrijf OnePlus, Oppo, Realme) dus krijgt minder korting op onderdelen. Google geeft elke maand security patch, OnePlus elke 2 maanden, Google richt zich meer op ontwikkelaars, OnePlus op de massa, en zo is er meer te vinden wat prijsverschil verklaard.
net binnen gekregen. erg mooi. alleen zit er al een screenprotector op. laten jullie die erop zitten of halen jullie die eraf voor beter beeld? nooit een screenprotector gehad eigenlijk
Hier heb ik hem er gelijk afgehaald, maar ondingen.jaydenjarno schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:33:
net binnen gekregen. erg mooi. alleen zit er al een screenprotector op. laten jullie die erop zitten of halen jullie die eraf voor beter beeld? nooit een screenprotector gehad eigenlijk
Enkel in gebruik met standaard beschermhoesje en vooralsnog probleemloos en na 2 maanden nog geen krasje.
Ik gebruik altijd een "book-cover" hoesje, dus met flap waarin ik een pasje kan stoppen, welke over het scherm klapt. Dus die screenprotector heb ik niet nodig. Bij al mijn telefoons in al die jaren nooit een screenprotector gebruikt.jaydenjarno schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:33:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie