Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:49

Flipm0de

geen

Ook voor de Nord gegaan. Eerste indruk. Mooi scherm. Best snel. Weet niet of ik nou echt wat merk van 90hz. Grote scherm is zo slecht nog niet. Had gedacht dat ik me er heel erg aan zou irriteren. Past ook nog in de broekzak.

Camera is een beetje een tegenvaller. En, het gewicht van het toestel is raar wanneer je typt. Alsof ie telkens bijna omvalt ofzo. Omdat de bovenkant heel zwaar is denk ik.Weet niet hoe ik dat beter kan uitleggen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:33:
net binnen gekregen. erg mooi. alleen zit er al een screenprotector op. laten jullie die erop zitten of halen jullie die eraf voor beter beeld? nooit een screenprotector gehad eigenlijk
Ik heb hem laten zitten, voorkomt krassen door sleutels of muntjes in je broekzak als je de telefoon samen ermee er in stopt. Is ook mogelijk een extra stukje schadebeperking bij vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-07 12:37
Zo. Alles is ingesteld. Moet ik nog een optimalisatie doen om ervoor te zorgen dat Whatsapp altijd binnen komt? Heb die op geen optima gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:54:
Zo. Alles is ingesteld. Moet ik nog een optimalisatie doen om ervoor te zorgen dat Whatsapp altijd binnen komt? Heb die op geen optima gezet.
Bij mij werkt Whatsapp zo ook gewoon, staat op intelligente bediening ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Das vreemd. Heb alles uitgezet maar krijg pas binnen als ik Whatsapp open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-08 08:52
Welke versie van gcam is geschikt voor gebruik met de Oneplus Nord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:15
jaydenjarno schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:25:
Das vreemd. Heb alles uitgezet maar krijg pas binnen als ik Whatsapp open
Als ik die energie-opties op niet optimaliseren zet krijg ik m'n berichtjes minder goed binnen dan als ik alles op standaard laat staan. Maar nog steeds niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beantherio schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:28:
Welke versie van gcam is geschikt voor gebruik met de Oneplus Nord?
Deze: https://forum.xda-develop...cam-oneplus-nord-t4137529.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Helaas nog steeds last van Whatsapp berichten die niet door komen. Wel gemerkt dat het alleen op de wifi is. Alle batterij besparing uitgezet.
Iemand nog een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:59:
Helaas nog steeds last van Whatsapp berichten die niet door komen. Wel gemerkt dat het alleen op de wifi is. Alle batterij besparing uitgezet.
Iemand nog een idee hoe dit op te lossen?
Dat is eerder in dit topic ter sprake gekomen, even terugzoeken, en mogelijk diegene een bericht sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Dat was is misschien ook. De tips hielpen nog niet. Lijkt echt alleen op de wifi te zijn. Ga nog een keer dit topic doorzoeken maar mocht iemand nog tips hebben graag

Edit: nieuwe tip gekregen om Whatsapp te locken in het app scherm. Dus omhoog schuiven. Whatsapp vasthouden en dan locken. Dan zou die nooit iets mogen afsluiten. Mocht dit de gouden tip zijn dan de ik dat

[ Voor 38% gewijzigd door jaydenjarno op 03-10-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
jaydenjarno schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:53:
Dat was is misschien ook. De tips hielpen nog niet. Lijkt echt alleen op de wifi te zijn. Ga nog een keer dit topic doorzoeken maar mocht iemand nog tips hebben graag

Edit: nieuwe tip gekregen om Whatsapp te locken in het app scherm. Dus omhoog schuiven. Whatsapp vasthouden en dan locken. Dan zou die nooit iets mogen afsluiten. Mocht dit de gouden tip zijn dan de ik dat
https://dontkillmyapp.com/oneplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Kan je de sterkte van de trilmotor aanpassen? Ik mis regelmatig berichten doordat ie zo zacht is?

Gevonden: intensiteit trillen.

[ Voor 14% gewijzigd door Flipm0de op 04-10-2020 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45
Flipm0de schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 00:20:
Kan je de sterkte van de trilmotor aanpassen? Ik mis regelmatig berichten doordat ie zo zacht is?

Gevonden: intensiteit trillen.
Waar staat het ook alweer precies?

Op een of andere manier kan ik het niet meer vinden..

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Bull schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 01:21:
[...]

Waar staat het ook alweer precies?

Op een of andere manier kan ik het niet meer vinden..
Geluiden en trillen
/Geluid en trillen bij oproep of melding
//Trilpatroon en intensiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Flipm0de schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 01:41:
[...]

Geluiden en trillen
/Geluid en trillen bij oproep of melding
//Trilpatroon en intensiteit
Thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-08 17:16

Rob310

kermisfanaat

Hier in huis aan het zoeken naar een opvolger voor de Galaxy S8.
De Nord lijkt prima hiervoor maar ik kan vooralsnog geen vergelijking vinden of de camera in de Nord, op z'n minst, even goed of beter presteert.

Iemand hier ervaring mee (misschien ook t.o.v. een S9)

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
Heb nog steeds niet de OxygenOS 10.5.8 update binnen gekregen mijn vriendin wel 3 dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:32
Haay schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Ik gebruik altijd een "book-cover" hoesje, dus met flap waarin ik een pasje kan stoppen, welke over het scherm klapt. Dus die screenprotector heb ik niet nodig. Bij al mijn telefoons in al die jaren nooit een screenprotector gebruikt.
welke gebruik je als ik vragen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Nexus- schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:47:
Heb nog steeds niet de OxygenOS 10.5.8 update binnen gekregen mijn vriendin wel 3 dagen geleden.
Je zou Oxygen Updater kunnen gebruiken om de update binnen te halen. Een andere manier is om 1-2 weken te wachten. Je kan ook proberen een VPN naar Duitsland te gebruiken.

Zie hier voor meer info over Oxygen Updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:15
hoi

is er een verschil in software updates in india en europa ?

dacht dat deze via dezelfde server werden uitgerold

ik neem regelmatig contact op bij india support voor updates omdat ze in benelux regelmatig offline zijn terwijl er staat dat ze elke dag beschikbaar zijn tot 17u 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:28:
hoi

is er een verschil in software updates in india en europa ?

dacht dat deze via dezelfde server werden uitgerold

ik neem regelmatig contact op bij india support voor updates omdat ze in benelux regelmatig offline zijn terwijl er staat dat ze elke dag beschikbaar zijn tot 17u 8)7 |:(
Ja, er is verschil, daarom zijn er ook verschillende versies (India, Global, EU) die uitgerold worden door Oneplus.
Basis verschil als ik het goed heb is dat er in India versie wat extra/andere apps meegeleverd worden, en de Global versie minder goed voldoet aan de EU wetgeving rondom privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

Ja, er is verschil, daarom zijn er ook verschillende versies (India, Global, EU) die uitgerold worden door Oneplus.
Basis verschil als ik het goed heb is dat er in India versie wat extra/andere apps meegeleverd worden, en de Global versie minder goed voldoet aan de EU wetgeving rondom privacy.
de nederlandse service is altijd offline

waar kan ik het dan best vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

de nederlandse service is altijd offline

waar kan ik het dan best vragen?
Hangt van je vragen af maar voor problemen zou ik melden op het Oneplus Community forum:
https://forums.oneplus.com/
Ze hebben zelfs een app daarbij:
https://play.google.com/s...=net.oneplus.forums&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond net mijn Nord uitgevallen na de lunch, batterij was 22% vol, maar niets reageerde qua knoppen.
Oplader er aan gehangen en toen kwam er leven en startte de telefoon op.
Software: 10.5.8
Voor de lunch had ik de Picnic (boodschappen) en Whatsapp apps gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Hangt van je vragen af maar voor problemen zou ik melden op het Oneplus Community forum:
https://forums.oneplus.com/
Ze hebben zelfs een app daarbij:
https://play.google.com/s...=net.oneplus.forums&hl=nl
ik bedoel voor de komende software updates

ik kreeg te horen via india support dat ze binnenkort terug een update gaan uitbrengen

ben benieuw :9 O+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

ik bedoel voor de komende software updates
Voor updates krijg je ook via de Community app de berichten wanneer die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Dit is niet perse een Nord probleem maar denk met alle androids. Hoe gaat het "swipe back" bij jullie? Ik heb regelmatig dat ik een swipe back probeer (van linkerkant van t scherm van buiten naar binnen vegen) maar dat er in de app, browser, store, Whatsapp een andere actie gebeurd. Bijvoorbeeld in Whatsapp quote ie dan een bericht. Die ik het misschien verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-08 12:20
Flipm0de schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:36:
Dit is niet perse een Nord probleem maar denk met alle androids. Hoe gaat het "swipe back" bij jullie? Ik heb regelmatig dat ik een swipe back probeer (van linkerkant van t scherm van buiten naar binnen vegen) maar dat er in de app, browser, store, Whatsapp een andere actie gebeurd. Bijvoorbeeld in Whatsapp quote ie dan een bericht. Die ik het misschien verkeerd?
  • Met de 2 handen heb ik geen problemen gehad met hoesje en standaard screenprotector.
  • Met de rechterhand ervaar ik problemen met hoesje en screen protector.
  • Met een glazen screen protector heb ik eigenlijk noot problemen
  • Zonder hoesje heb ik eigenlijk ook nooit problemen
Ofwel het hoesje kan soms voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Wat anders, zou iedereen die graag een equalizer wilt (voor o.a. in Spotify), mijn idee willen upvoten:
https://www.oneplus.com/n...eas#/detail?threadId=1662

Zie voor meer info waarom wij EU gebruikers geen Equalizer hebben: https://forum.xda-develop...ualiser-eu-t4139847/page2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
https://www.coolblue.be/n...4-pro-256gb-zwart-5g.html

799€ voor bijna indentieke gsm ,alleen ander merk

vraag me af waarom oppo meer vraagt...

ze zijn van hetzelfde moederbedrijf BKK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
voor welke versie zijn jullie gegaan trouwens?

8gb/128gb
of de 12gb/256 gb

hoeveel opslag is er over als de 128gb neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:17

TTLCrazy

Listen to Frankie

Aggressor schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:02:

8gb/128gb
of de 12gb/256 gb

Voor mij is de 128GB meer dan genoeg, mijn S8 had van de 64GB ook nog 30GB over na 3 jaar.

Op dit moment na alle apps geïnstalleerd heb ik 37,5GB in gebruik op de Nord.

[ Voor 12% gewijzigd door TTLCrazy op 06-10-2020 13:05 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
TTLCrazy schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:04:
[...]

Voor mij is de 128GB meer dan genoeg, mijn S8 had van de 64GB ook nog 30GB over na 3 jaar.

Op dit moment na alle apps geïnstalleerd heb ik 37,5GB in gebruik op de Nord.
En maak je dan af en toe wel een foto filmpje enz?
Ik installeer ook geen grote games erop ..misschien 2 games. Stuk of 15 apps .en soms maak ik wat foto's en filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

En maak je dan af en toe wel een foto filmpje enz?
Ik installeer ook geen grote games erop ..misschien 2 games. Stuk of 15 apps .en soms maak ik wat foto's en filmpjes
Foto's en filmpjes kunnen vullen, maar de vraag is, ruim je ze ook op, of juist niet, nadat je er een backup van maakt. Ik doe telecombeheer op mijn werk en heb collega's die hun telefoon vol staat met foto's van 9 jaar terug die ze steeds meemigreren, en collega's die met 32 Gb opslag nog 18 Gb ruimte over hebben en na de vakantie de telefoon legen naar een cloud opslag en/of PC thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Aggressor schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:02:

8gb/128gb
of de 12gb/256 gb

8 GB intern geheugen lijkt veel maar ik heb regelmatig dat ik nog maar 1 tot 1,5 GB iver heb dus ik had achteraf misschien beter voor 12 GB intern geheugen moeten gaan.

De 128 GB interne opslag is daarentegen meer dan zat voor mij al merk ik nu de telefoon voller en voller raakt dat het geheugen eigenlijk wat te traag is om alles snel in de foto's app in te kunnen laden maar goed dat had ik van tevoren kunnen weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
dat je interne geheugen vol is klopt wel. idee van android is juist dat die vrij maakt wanneer nodig. Zou vreemd zijn als je heel veel over zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:12
Kyhfin schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:30:
[...]

Jep, ik vermoed dat het bij mij een verbindingsprobleem is. Ik krijg namelijk wel de melding 'Controleren op nieuwe berichten'. Hij weet dus wel dat er berichten zijn. Als ik dan Wifi disconnect en direct weer connect komen ze allemaal binnen. Lastige is wel dat dit meerdere keren per dag is, maar niet direct duidelijk of het aan de telefoon ligt. Andere apps heb ik geen verbindingsproblemen o.i.d.
Ik heb eergisteren de wifi van 5ghz naar 2.4ghz gezet, dat leek even te werken. Maar helaas ook dat ging uiteindelijk weer mis |:(

Nu heb ik IPv6 uitgeschakeld op m'n router en zit nu op IPv4 en het lijkt te werken. Dit wordt ook bevestigd door andere op het internet. Duimen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Zojuist denk ik even zoals ik al eerder heb gedaan het stof van mijn scherm te spuiten en ja hoor, lucht onder de screen protector :/ Ik heb hem er maar helemaal afgehaald want dat krijg je toch nooit meer goed. Nou heb ik nooit een screen protector op mijn vorige smartphones gehad dus ik vind het niet zo erg.

Ook zojuist de nieuwe update binnen gekregen, 5.4.8 ?

[ Voor 8% gewijzigd door TTLCrazy op 07-10-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessFood
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
TTLCrazy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:17:
Zojuist denk ik even zoals ik al eerder heb gedaan het stof van mijn scherm te spuiten en ja hoor, lucht onder de screen protector :/ Ik heb hem er maar helemaal afgehaald want dat krijg je toch nooit meer goed. Nou heb ik nooit een screen protector op mijn vorige smartphones gehad dus ik vind het niet zo erg.

Thanks voor de heads up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:17:
Er is helemaal geen update die 5.4.8 heet. Bedoel je soms 10.5.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-08 13:57
Is het voor GCam nodig om je bootloader te unlocken of te rooten?

Ik heb op mijn OnePlus 5 nu mijn bootloader unlocked en kan hierdoor geen gebruik maken van Google Pay, iets wat ik in de toekomst zou willen vermijden, maar tegelijkertijd klinkt GCam wel nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
MrSenne schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:08:
Is het voor GCam nodig om je bootloader te unlocken of te rooten?

Ik heb op mijn OnePlus 5 nu mijn bootloader unlocked en kan hierdoor geen gebruik maken van Google Pay, iets wat ik in de toekomst zou willen vermijden, maar tegelijkertijd klinkt GCam wel nice.
Nee dat is niet nodig. Zie ook: https://forum.xda-develop...cam-oneplus-nord-t4137529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Anonymoussaurus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Er is helemaal geen update die 5.4.8 heet. Bedoel je soms 10.5.8?
Je hebt gelijk, 10.5.8AC01BA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
"sluiten" jullie je apps altijd af? Dus was open staat wegvegen of laten jullie het gewoon door android regelen? Heb de neiging om alle "tegels" weg te vegen zodat het altijd leeg is. Heb altijd gevoel dat dat beter is voor mijn batterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:20:
"sluiten" jullie je apps altijd af? Dus was open staat wegvegen of laten jullie het gewoon door android regelen? Heb de neiging om alle "tegels" weg te vegen zodat het altijd leeg is. Heb altijd gevoel dat dat beter is voor mijn batterij
Ik sluit altijd alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:05
Ik heb een vraag over het laden van de accu. Is het verstandig om de warplader continu te gebruiken? Heb ook een oude lader liggen die ook werkt, duurt alleen wel langer.

Wat is de beste manier van laden om zo lang mogelijk gebruik te kunnen maken van de accu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
satshow schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:49:
Ik heb een vraag over het laden van de accu. Is het verstandig om de warplader continu te gebruiken? Heb ook een oude lader liggen die ook werkt, duurt alleen wel langer.

Wat is de beste manier van laden om zo lang mogelijk gebruik te kunnen maken van de accu?
Oneplus heeft Dash Charge 9oudere telefoons) of Warp charge (nieuwere telefoons), een eigen techniek die het warm worden van de accu voorkomt waardoor je die veilig kunt gebruiken voor al je laadsessies.

In de telefoon zit ook een functie die op basis van je gebruik als je 's avonds de telefoon aan de lader legt wanneer je naar bed gaat, dat die de telefoon tot een 80% vol laad, en dan wacht tot een half uur voor je opstaat om de laatste 20% te doen, met als omschrijving in de functie dat het is om de accu te besparen van de hele nacht op 100 procent te houden aan de lader.

Mijn conclusie is dan ook, je kunt altijd de Warp charger gebruiken, en het beste laad je vol en trek daarna de stekker er uit maar laat je niet de telefoon de hele tijd aan de lader hanger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bliksem B
Ik heb 10.5.8AC01BA geinstalleerd. Maar nu merk ik dat inkomende telefoongesprekken geen prioriteit krijgen op het scherm. De telefoon trilt wel en maakt ook geluid, maar om te kunnen opnemen moet ik via het notificatiebalk naar de het telefoongesprek gaan. Daar kan ik vervolgens het telefoontje opnemen.

Dit blijkt een bekend probleem te zijn sinds de vorige update: https://forums.oneplus.co...-at-oneplus-nord.1316438/

Ervaren jullie hetzelfde probleem?

Voor het gemak heb ik een officiële bugreport gedaan: https://forums.oneplus.co...notification-bar.1317386/

[ Voor 14% gewijzigd door Bliksem B op 08-10-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
  • Laatst online: 12-08 18:00
Aardappelbakker schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

Ik heb eergisteren de wifi van 5ghz naar 2.4ghz gezet, dat leek even te werken. Maar helaas ook dat ging uiteindelijk weer mis |:(

Nu heb ik IPv6 uitgeschakeld op m'n router en zit nu op IPv4 en het lijkt te werken. Dit wordt ook bevestigd door andere op het internet. Duimen maar...
Beste Bram,

Heb jij al succes gehad met dit probleem?
Welke router heb je?

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
VNC95 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Beste Bram,

Heb jij al succes gehad met dit probleem?
Welke router heb je?
Ja, werkt als een zonnetje! Heb de Xperiabox v10 van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
swhnld schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:09:
[...]

Oneplus heeft Dash Charge 9oudere telefoons) of Warp charge (nieuwere telefoons), een eigen techniek die het warm worden van de accu voorkomt waardoor je die veilig kunt gebruiken voor al je laadsessies.

In de telefoon zit ook een functie die op basis van je gebruik als je 's avonds de telefoon aan de lader legt wanneer je naar bed gaat, dat die de telefoon tot een 80% vol laad, en dan wacht tot een half uur voor je opstaat om de laatste 20% te doen, met als omschrijving in de functie dat het is om de accu te besparen van de hele nacht op 100 procent te houden aan de lader.

Mijn conclusie is dan ook, je kunt altijd de Warp charger gebruiken, en het beste laad je vol en trek daarna de stekker er uit maar laat je niet de telefoon de hele tijd aan de lader hanger.
Dank je wel voor de uitgebreide uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Android 11 is vandaag uitgekomen voor de OnePlus 8 series

Wanneer zou deze komen voor de nord ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vincent91 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:34:
Android 11 is vandaag uitgekomen voor de OnePlus 8 series

Wanneer zou deze komen voor de nord ?
November schat ik in als ik in mijn glazen bol kijk, plus min een maandje. Ze moeten even tijd krijgen om de bugjes er uit te halen voor ze het naar een nieuw platform brengen verwcht ik, en de Nord is ook nog niet helemaal stabiel op het huidige, dus dat moet ook samen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vincent91 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:25:
de standaard screen protector ,is het handig deze te laten zitten als je een bookcover gebruikt ?

of gaan er toch snel krassen komen als je deze verwijderd aangezien schermen steviger worden ?

ik merk wel dat de batterijduur enorm verbeterd is sinds de laatste update :*)
Laten zitten tot die kapot gaat, baat het niet, schaad het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heft iemand toevallig een uconnect infotainment systeem in de auto? Zit in auto's van Fiat/Chrysler/Jeep groep. Ik denk er over om een andere auto te kopen en was benieuwd of er ervaringen met dat systeem in combinatie met de Nord zijn, dit gezien de bluetooth problemen hier en daar ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
jaydenjarno schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:20:
Het omgekeerde is waar, wanneer je je apps sluit vraagt het meer batterij om ze terug op te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smartphonetips schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Het omgekeerde is waar, wanneer je je apps sluit vraagt het meer batterij om ze terug op te starten.
Dat hangt helemaal af van wat de app in het geheugen doet, en hoe het OS is ingesteld om met geheugen en apps om te gaan, en hoe de gebruiker ermee omgaat (elke 10 seconden afsluiten en openen, of 2 keer per dag is een heel ander resultaat).
Ik heb vorige maand de browser open laten staan waarbij de Nord een alarm gaf voor hoog accu gebruik. Wat was het geval, de webpagina die open stond had een script draaien en pakte genoeg accu weg dat de Nord alarm sloeg en voorstelde die browser app te suspenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-08 10:47
Ik heb deze week braaf 10.5.8 geinstalleerd, en merkte gisteren / vandaag op dat mijn phone veel sneller leeg gaat dan voorheen.
Vandaag / gisteren was de watch in de avond echt een heel eindje verder leeg dan voorheen.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skai21 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:12:
Ik heb deze week braaf 10.5.8 geinstalleerd, en merkte gisteren / vandaag op dat mijn phone veel sneller leeg gaat dan voorheen.
Vandaag / gisteren was de watch in de avond echt een heel eindje verder leeg dan voorheen.
Probeer eens in de Play Store alle apps te updaten naar laatste versie, en daarna je telefoon te herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-08 10:47
swhnld schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:46:
[...]

Probeer eens in de Play Store alle apps te updaten naar laatste versie, en daarna je telefoon te herstarten?
Updaten doe ik dagelijks, ik zal eens en reboot doen inderdaad

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skai21 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:12:
Wat staat er bovenaan in de batterij statistieken? Toevallig Google Play Services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-08 10:41
Ik heb sinds de laatste update problemen met Whatsapp Web en Google Messages. Beiden niet te bereiken via de Windows app cq. website. Altijd gewerkt, batterijbesparing uit.

Moet wel zeggen dat er een wijziging is in mijn netwerk, namelijk een nieuwe Connect Box van Ziggo met IPv6.

Maar als ik de telefoon ontgrendel en Whatsapp open, dan komt de desktop app direct tot leven. Dat lijkt dan niet zozeer op een netwerk issue. De Messages website wil gewoon niet meer.
(IPv6 verhaal noem ik omdat het ook eens in dit topic voor komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:35
Sorry voor de Instagram link, maar op 14 oktober kondigt OnePlus een special (glazen?) editie aan van de Nord:
https://www.instagram.com...b-u/?igshid=13zg4dow2e3ci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

pelt schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:02:
Sorry voor de Instagram link, maar op 14 oktober kondigt OnePlus een special (glazen?) editie aan van de Nord:
https://www.instagram.com...b-u/?igshid=13zg4dow2e3ci
is dit niet de grijze waarvan ik eerder ergens een bericht heb gezien? Naast de huidige grijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Flipm0de schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

is dit niet de grijze waarvan ik eerder ergens een bericht heb gezien? Naast de huidige grijze.
Hmm. Iets meer info lijkt te duiden op een sandstone versie: https://www.androidcentra...e-alongside-8t-october-14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

pelt schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Hmm. Iets meer info lijkt te duiden op een sandstone versie: https://www.androidcentra...e-alongside-8t-october-14
ze komen nu wel met heel veel versies / telefoons die allemaal net even andere internals hebben. Als dat maar goed gaat met de support en updates. Lijkt me dat je er zo een paar nieuwe teams bij moet zetten om dat allemaal te supporten / onderhouden. Of heel lang wachten :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
Modbreak:Ik heb een aantal berichten over een screenprotector en flipcase verplaatst naar het accessoires topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Ascathon schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:50:
Ik heb sinds de laatste update problemen met Whatsapp Web en Google Messages. Beiden niet te bereiken via de Windows app cq. website. Altijd gewerkt, batterijbesparing uit.

Moet wel zeggen dat er een wijziging is in mijn netwerk, namelijk een nieuwe Connect Box van Ziggo met IPv6.

Maar als ik de telefoon ontgrendel en Whatsapp open, dan komt de desktop app direct tot leven. Dat lijkt dan niet zozeer op een netwerk issue. De Messages website wil gewoon niet meer.
(IPv6 verhaal noem ik omdat het ook eens in dit topic voor komt)
Bij mij is het opgelost door naar IPv4 te gaan. Dat is natuurlijk niet echt de oplossing voor de bug, maar een workaround.

Ik had exact hetzelfde probleem wat jij omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:22

Pierre

Van nature lui!

Is het ook mogelijk om YT Music via ADB te verwijderen?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:48:
Is het ook mogelijk om YT Music via ADB te verwijderen?
Kijk even hier:
https://www.maketecheasie...pps-without-root-android/
Vanaf: Uninstall system apps using adb

Daar wordt uitgelegd hoe je kunt zien hoe de diverse pakketten heten, en hoe je ze kunt verwijderen.
Lukt dat niet, zul je moeten rooten en of custom rom route gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 13-10-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
https://www.google.com/am...s-carl-pei-departure/amp/

Wat zijn de gevolgen voor OnePlus?

Duurdere toestellen? Mindere software support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vincent91 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:23:
https://www.google.com/am...s-carl-pei-departure/amp/

Wat zijn de gevolgen voor OnePlus?

Duurdere toestellen? Mindere software support?
Het nieuws dat Carl Pei de organisatie gaat verlaten staat gewoon hier op de voorpagina van tweakers: nieuws: Medeoprichter van OnePlus heeft bedrijf vermoedelijk verlaten 'na mac...
En er onder een hele waslijst met opmerkingen er over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
Bliksem B schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:29:
Ik heb 10.5.8AC01BA geinstalleerd. Maar nu merk ik dat inkomende telefoongesprekken geen prioriteit krijgen op het scherm. De telefoon trilt wel en maakt ook geluid, maar om te kunnen opnemen moet ik via het notificatiebalk naar de het telefoongesprek gaan. Daar kan ik vervolgens het telefoontje opnemen.

Dit blijkt een bekend probleem te zijn sinds de vorige update: https://forums.oneplus.co...-at-oneplus-nord.1316438/

Ervaren jullie hetzelfde probleem?

Voor het gemak heb ik een officiële bugreport gedaan: https://forums.oneplus.co...notification-bar.1317386/
Ik heb probleem weten op te lossen vooralsnog. Door bij de meldingen instellingen van de telefoon app de banner notificaties aan te zetten. Deze stonden uit. Ik heb zo maar voor alles aangezet. Hierdoor zie ik ook weer de oproep mijn telefoon verschijnen wanneer deze in standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

swhnld schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:16:
[...]
Lukt dat niet, zul je moeten rooten en of custom rom route gaan.
Rooten waarom, de Facebook meuk kan je ook gewoon zonder root met ADB verwijderen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:41:
[...]

Rooten waarom, de Facebook meuk kan je ook gewoon zonder root met ADB verwijderen.
Alleen als het niet lukt, want met root krijg je nog meer rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

swhnld schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

Weet ik. Maar ik vroeg het me gewoon af. Morgen heb ik tijd over dan probeer ik het gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:18
Helaas ook hier problemen met mijn net gekochte OnePlus Nord.

Kan totaal niets met WhatsApp, maar ook andere apps eigenlijk. Nou ja niets, er komen gewoon geen notificaties binnen. Bankieren, WhatsApp, PostNL, etc. Zodra mijn telefoon het scherm uitgaat is er geen notificatie te krijgen.

Na het zien van WiFi problemen dit getest door WiFi uit te zetten. Dit lijkt iets beter te gaan. Dus dan gekeken naar IPv6. En ja dat heb ik dus standaard via Ziggo.

Nu kan ik het uit laten zetten, echter ga ik dan problemen krijgen met werken (moet thuis werken, maar VPN gaat via IPv6).

Is dit werkelijk de enige oplossing? En zijn er meerdere Android merken die hier last van hebben?

Ondertussen een retour aangevraagd i.v.m. de 14 dagen bedenktijd, deze zou ik graag annuleren, maar zonder oplossing is dit nu voor mij een stuk waardeloos plastic van 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:28:
Helaas ook hier problemen met mijn net gekochte OnePlus Nord.

Kan totaal niets met WhatsApp, maar ook andere apps eigenlijk. Nou ja niets, er komen gewoon geen notificaties binnen. Bankieren, WhatsApp, PostNL, etc. Zodra mijn telefoon het scherm uitgaat is er geen notificatie te krijgen.

Na het zien van WiFi problemen dit getest door WiFi uit te zetten. Dit lijkt iets beter te gaan. Dus dan gekeken naar IPv6. En ja dat heb ik dus standaard via Ziggo.

Nu kan ik het uit laten zetten, echter ga ik dan problemen krijgen met werken (moet thuis werken, maar VPN gaat via IPv6).

Is dit werkelijk de enige oplossing? En zijn er meerdere Android merken die hier last van hebben?

Ondertussen een retour aangevraagd i.v.m. de 14 dagen bedenktijd, deze zou ik graag annuleren, maar zonder oplossing is dit nu voor mij een stuk waardeloos plastic van 400 euro.
Zet de wifi uit op de telefoon en het probleem is weg tot er een update voor komt vanuit OnePlus.

Wel graag het probleem ook bij OnePlus melden, weten ze het niet, of meld bijna niemand het, krijgt het geen prioriteit om op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
swhnld schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Zet de wifi uit op de telefoon en het probleem is weg tot er een update voor komt vanuit OnePlus.

Wel graag het probleem ook bij OnePlus melden, weten ze het niet, of meld bijna niemand het, krijgt het geen prioriteit om op te lossen.
Dat, of volg dit @Postman: https://dontkillmyapp.com/oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
@Anonymoussaurus die stappen had ik al geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Wat ik trouwens al schokkend vond is dat er überhaupt zo'n website bestaat en OP met stip bovenaan staat.

En om nu de WiFi uit te schakelen voor een probleem wat al maanden speelt en wellicht nooit opgelost gaat worden (kijk op Reddit en OP forum) is een beetje de omgekeerde wereld. Dan had ik net zo goed een telefoon van 150 euro met alleen 2,4Ghz WiFi kunnen nemen en de rest kunnen investeren in een onbeperkt 4G abonnement.

Edit: en het probleem is bekend bij OP. Ze doen er alleen vrij weinig aan. Veel genoemde oplossing is om maar IPv6 uit te zetten op je router. Je ziet ook dat veel klachten komen uit gebieden in de wereld waar de IPv6 uitrol een stuk verder is.

[ Voor 19% gewijzigd door Postman op 14-10-2020 03:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

swhnld schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

En YT Music is verwijderd via (zonder Root)
code:
1
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.youtube.music

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 14-10-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 18:43
RikHouben schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:41:
OK, thanks. Dan zal ik eens naar die Dirac instellingen zoeken en wat foefelen tot het goed is.

De protector is er volgens mij door de leverancier van de toestellen op gekleefd. Dat ze er maar een nieuwe op kleven die geen luchtbellen vertoont.

Iig, bedankt voor de tips!

Edit: Die Dirac uitschakelen haalt het té scherpe randje er wel van af. Veel beter zo.
De Dirac uitschakelen lost de problemen met het verschrikkelijke geluid dus op.
Probleem is nu: de telefoon beslist soms zelf dat Dirac toch op dynamisch moet staan. Ik heb op nog geen enkel moment het gevoel gehad dat Dirac iets positief toevoegt.
Ik zie geen mogelijkheid om Dirac permanent uit te schakelen.
Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RikHouben schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:34:
[...]
De Dirac uitschakelen lost de problemen met het verschrikkelijke geluid dus op.
Probleem is nu: de telefoon beslist soms zelf dat Dirac toch op dynamisch moet staan. Ik heb op nog geen enkel moment het gevoel gehad dat Dirac iets positief toevoegt.
Ik zie geen mogelijkheid om Dirac permanent uit te schakelen.
Is daar een oplossing voor?
Ik heb ergens op het internet gelezen dat dat via ADB kan, en dan moet je het vervangen voor een andere equalizer. Dacht in het OnePlus eigen forum, maar kan ook op XDA geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
swhnld schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Ik heb ergens op het internet gelezen dat dat via ADB kan, en dan moet je het vervangen voor een andere equalizer. Dacht in het OnePlus eigen forum, maar kan ook op XDA geweest zijn.
Klopt, maar dat werkt niet bij de Nord, doordat de Nord geen Dolby Atmos heeft. Zie ook: https://forum.xda-develop...ack-equaliser-eu-t4139847

Er zijn trouwens wel third party EQ te downloaden in de store. En werken prima met Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bliksem B schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Klopt, maar dat werkt niet bij de Nord, doordat de Nord geen Dolby Atmos heeft. Zie ook: https://forum.xda-develop...ack-equaliser-eu-t4139847

Er zijn trouwens wel third party EQ te downloaden in de store. En werken prima met Spotify.
Ik dacht meer aan dit topic waarbij je inderdaad zelf de goede APK er op moet zetten:
https://forum.xda-develop...trol-how-to-real-t4103773
maar inderdaad, dat lijkt niet te werken op de Nord, en op de OP8 met Android 11 crashed het.

[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 14-10-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 18:43
Het is een toestel ter beschikking gesteld door de werkgever. Teveel met de software zitten foefelen lijkt me geen goed idee. (als ie stuk gaat moet ik 'm dan zelf betalen ipv dat ie "gratis" vervangen wordt)

Ik wil net GEEN equalizer installeren. Ik vind alles prima klinken als ik die spullen uit zet. Daarom dat ik me er zo aan erger dat de telefoon voor mij gaat beslissen dat het plots wel weer aan moet en alles naar een betonnen kelder of een glazen vergaderruimte moet klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:37
Kyhfin schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

Bij mij kan ik het niet aanzetten in het menu, terwijl Tele2 het wel zou moeten ondersteunen volgens hun klantenservice.
Sinds vandaag heb ik dus wel VoLTE en VoWIFI bij Tele2. Zijn over op een nieuw netwerk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Het zou hier verband me kunnen houden.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
de oneplus 8T heeft dezelfde camera als de nord & de 8

waarom gebruiken ze steeds dezelfde sensor ? er was sprake van een 64megapixel camera 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Vincent91 op 14-10-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:21:
de oneplus 8T heeft dezelfde camera als de nord & de 8

waarom gebruiken ze steeds dezelfde sensor ? er was sprake van een 64megapixel camera 8)7
Is goedkoper in de ontwikkeling want is al ontwikkeld, en in de aanschaf door bulk voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:02
Iemand hier ook nog last van een reboot? Telefoon kwam vandaag binnen bij een vriend van me, had alles ingesteld en opeens start deze opnieuw op.. Geen aparte apps geinstalleerd en de laatste update staat er ook al op )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik heb het 2 keer in het begin gehad, daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Iemand al een unboxing gevonden van de nieuwe Ash Gray kleur? Ik zie op de foto's nauwelijks verschil met de andere grijze kleur.

[ Voor 67% gewijzigd door pelt op 15-10-2020 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pelt schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:08:
Iemand al een unboxing gevonden van de nieuwe Ash Gray kleur? Ik zie op de foto's nauwelijks verschil met de andere grijze kleur.
De kleur is niet meest bijzondere, zou de sandstone afwerking moeten zijn. Met een hoesje zie en voel je het toch niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-08 19:32
Sinds vanochtend met de Nord op 5g .. kreeg een sms ook van Vodafone.
Qua Snelheid merk ik het wel !

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ascathon
Aardappelbakker schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:28:
[...]

Bij mij is het opgelost door naar IPv4 te gaan. Dat is natuurlijk niet echt de oplossing voor de bug, maar een workaround.

Ik had exact hetzelfde probleem wat jij omschrijft.
Voorzichtige conclusie hier maar vooralsnog juiste effecten. Ik heb IPv6 op DHCPv6 gezet in plaats van SLAAC. Ofwel Stateful vs Stateless. Schijnbaar komen die problemen wel vaker voor met Android toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ascathon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Voorzichtige conclusie hier maar vooralsnog juiste effecten. Ik heb IPv6 op DHCPv6 gezet in plaats van SLAAC. Ofwel Stateful vs Stateless. Schijnbaar komen die problemen wel vaker voor met Android toestellen.
Hier hetzelfde gedaan (Ziggo Connectbox). Dat had in het begin niet het gewenste effect. Totdat ik opeens een melding kreeg van OnePlus Launcher. Die is aangepast en sinds die tijd werkt het wel goed.

Let wel dat ik verscheidende apps van batterij modus heb afgehaald, waaronder de 2 gerelateerd aan WiFi die ik zo kon vinden. Wellicht dat dit ook effect heeft gehad.
Apps die nog op intelligent staan doen het helaas nog steeds niet goed.

offtopic:
Beetje offtopic, wel relevant: DHCPv6 is bij Ziggo alleen beschikbaar in de non-UPC gebieden. Dit lijkt voorlopig ook niet gewijzigd te worden (bron: Ziggo medewerkers op hun forum). Je zult dan toch echt je modem in IPv4 moeten laten zetten en hopen dat alles nog blijft werken op je andere apparaten.

Edit: zojuist in de Play Store gekeken, zag een lading apps die klaar waren voor update maar dus niet automatisch bijgewerkt zijn (al vreemd want dit staat aan). Oké die maar laten updaten, scherm valt uit. Ik kijk 5 minuten later en er iets werkelijk geen enkele app bijgewerkt. Wel staat er bovenaan de lijst de melding 'wacht op modem...'. 8)7

Ter controle ook de Play Store van batterijmodus gehaald, app geopend en gekeken of er updates binnen kwamen. Na de eerste succesvolle installatie de app gekilled en scherm uitgezet. Na 5 minuten controle gedaan en nu dus wel alles bijgewerkt.

Fijn een waslijst van 300 apps die je van batterijmodus kunt gaan halen.. :( . Is hier een snellere manier voor??

[ Voor 25% gewijzigd door Postman op 15-10-2020 13:02 . Reden: Toevoeging Play Store modem issue ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 14:52

CTVirus

Dexterslab FAN

Rebel8319 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:16:
Sinds vanochtend met de Nord op 5g .. kreeg een sms ook van Vodafone.
Qua Snelheid merk ik het wel !
Ah hier ook Nord op Vodafone, maar nog geen 5g hoewel de gsm mast het wel ondersteund. Waarschijnlijk een gefaseerde rollout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Postman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:52:
[...]

Fijn een waslijst van 300 apps die je van batterijmodus kunt gaan halen.. :( . Is hier een snellere manier voor??
Dat ervaar ik niet. Voor en na wijziging lukt dat automatisch. Ook met reguliere bespaarmodus op de store.

offtopic:
Naast het IPv6 verhaal juich ik het wel toe dat men een eigen modem mogelijk wil maken. Wat een ding zeg die Connect Box. Hier oud-@ home dus dual-stack IPv6
Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie