Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 18:50
Postman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:52:
[...]

Hier hetzelfde gedaan (Ziggo Connectbox). Dat had in het begin niet het gewenste effect. Totdat ik opeens een melding kreeg van OnePlus Launcher. Die is aangepast en sinds die tijd werkt het wel goed.

Let wel dat ik verscheidende apps van batterij modus heb afgehaald, waaronder de 2 gerelateerd aan WiFi die ik zo kon vinden. Wellicht dat dit ook effect heeft gehad.
Apps die nog op intelligent staan doen het helaas nog steeds niet goed.

offtopic:
Beetje offtopic, wel relevant: DHCPv6 is bij Ziggo alleen beschikbaar in de non-UPC gebieden. Dit lijkt voorlopig ook niet gewijzigd te worden (bron: Ziggo medewerkers op hun forum). Je zult dan toch echt je modem in IPv4 moeten laten zetten en hopen dat alles nog blijft werken op je andere apparaten.

Edit: zojuist in de Play Store gekeken, zag een lading apps die klaar waren voor update maar dus niet automatisch bijgewerkt zijn (al vreemd want dit staat aan). Oké die maar laten updaten, scherm valt uit. Ik kijk 5 minuten later en er iets werkelijk geen enkele app bijgewerkt. Wel staat er bovenaan de lijst de melding 'wacht op modem...'. 8)7

Ter controle ook de Play Store van batterijmodus gehaald, app geopend en gekeken of er updates binnen kwamen. Na de eerste succesvolle installatie de app gekilled en scherm uitgezet. Na 5 minuten controle gedaan en nu dus wel alles bijgewerkt.

Fijn een waslijst van 300 apps die je van batterijmodus kunt gaan halen.. :( . Is hier een snellere manier voor??
toon volledige bericht
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem.
Ik kwam trouwens er achter dat deze op de "beperkte apps"-lijst was gezet bij aanpasbaar batterijbeheer. Maar deze stond dan ook weer uit... 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 07:25
stylzzzz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:51:
Iemand hier ook nog last van een reboot? Telefoon kwam vandaag binnen bij een vriend van me, had alles ingesteld en opeens start deze opnieuw op.. Geen aparte apps geinstalleerd en de laatste update staat er ook al op )
Ik heb het nog steeds met enige regelmaat, ongeveer eens per 2-5 dagen. Alles gedaan wat mij eerder in het topic werd geadviseerd. Zelfs voor 3e keer factory reset en alleen wat basale apps geinstalleerd, maar toch weer een reboot. Ik heb een melding gemaakt bij oneplus en die zeggen dat het een bekend probleem is en dat er een update komt.
Voor de helderheid, ik heb het hier over een 'hele' reboot, dus niet het probleem dat je in recovery komt spontaan.

Ik accepteer het nu maar omdat ik verder wel heel tevreden ben over de telefoon, en hoop dat het niet tijdens een essentieel telefoongesprek gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:41

Pierre

Van nature lui!

Heb het toestel nu precies 1 week en van spontaan herstarten heb ik geen last (gelukkig), ben wel nieuwsgierig wat daar nu precies de oorzaak van is.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stat schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:02:
[...]

Ik heb het nog steeds met enige regelmaat, ongeveer eens per 2-5 dagen. Alles gedaan wat mij eerder in het topic werd geadviseerd. Zelfs voor 3e keer factory reset en alleen wat basale apps geinstalleerd, maar toch weer een reboot. Ik heb een melding gemaakt bij oneplus en die zeggen dat het een bekend probleem is en dat er een update komt.
Voor de helderheid, ik heb het hier over een 'hele' reboot, dus niet het probleem dat je in recovery komt spontaan.

Ik accepteer het nu maar omdat ik verder wel heel tevreden ben over de telefoon, en hoop dat het niet tijdens een essentieel telefoongesprek gebeurt.
Heb je een idee of gevoel waar de oorzaak zit? Bijvoorbeeld het gebeurt altijd na bluetooth oortjes disconnect, of na spelen bepaald spel, of iets anders opgevallen?

Overigens verwacht ik dat Android 11 als volgende update komt, niet nog een quick fix op Android 10. Maar we zullen zien.

[ Voor 6% gewijzigd door swhnld op 16-10-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 07:25
swhnld schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:22:
[...]

Heb je een idee of gevoel waar de oorzaak zit? Bijvoorbeeld het gebeurt altijd na bluetooth oortjes disconnect, of na spelen bepaald spel, of iets anders opgevallen?

Overigens verwacht ik dat Android 11 als volgende update komt, niet nog een quick fix op Android 10. Maar we zullen zien.
Nee, helaas, soms als ik niets doe (in standby), soms als ik aan het browsen ben. Heb niet het idee dat ik de telefoon zwaar belast op dat moment, en is ook niet te linken aan bluetooth ofzo.
Ik wacht het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53
Ik heb één keer een onverwachte reboot naar Recovery mode gehad (toen had ik bluetooth oortjes verbonden welke disconnected waren). Daarna geen bluetooth oortjes meer verbonden en ook geen reboot naar Recovery meer gehad.

Heb later nog wel twee keer een spontane reboot gehad. Laatste keer was minder dan 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 15:09

derx666

mecker ende blaet

Kan iemand me vertellen in welke fysieke winkels de Nord te vinden is? Ben al in verschillende bel en electronica zaken geweest, maar heb hem nog nergens kunnen vinden.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:30
derx666 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:09:
Kan iemand me vertellen in welke fysieke winkels de Nord te vinden is? Ben al in verschillende bel en electronica zaken geweest, maar heb hem nog nergens kunnen vinden.
Coolblue? Tenminste ik heb de mijne daar gekocht online, en toen was die ook nog in sommige zaken aanwezig.
Let wel dat de Nord bijna overal lastig te krijgen is, wellicht is dat de reden dat je die dus nergens tegen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-07 21:13
derx666 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:09:
In de T-mobile shop heb ik hem gezien. In mijn geval in Utrecht Leidse Rijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-06 18:48
Belsimpel heeft zowel de 128 GB als de 256 GB variant.

[ Voor 14% gewijzigd door Comp User op 18-10-2020 10:35 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 10:01
Even hier op terugkomend: ik wist dit niet en vind dit vrij schokkend om te lezen.

Ik ben me voorzichtig aan het oriënteren op een nieuw toestel en zowel de Nord als de 8T lijken me wel interessant. Is het echt zo erg? Want dan is dit wel een echt minpunt. Ik snap de insteek ook niet van de makers want je wilt je gebruikers zeker voor standaard apps als WhatsApp toch een out of the box werkende ervaring geven?

Ik vind het leuk te klooien met gadgets maar dus niet op het gebied van standaard gebruik. Dan moet zo'n ding gewoon werken. Ik heb nu een Huawei en dat is een prima telefoon alleen is het omgaan met apps ook daar al een minpunt. Maar als Oneplus dat ook heeft dan blijft straks alleen Samsung nog over?

Ps.
De Pixel 5 lijkt me overigens net wat te klein :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-e-n schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:40:
[...]

Even hier op terugkomend: ik wist dit niet en vind dit vrij schokkend om te lezen.

Ik ben me voorzichtig aan het oriënteren op een nieuw toestel en zowel de Nord als de 8T lijken me wel interessant. Is het echt zo erg? Want dan is dit wel een echt minpunt. Ik snap de insteek ook niet van de makers want je wilt je gebruikers zeker voor standaard apps als WhatsApp toch een out of the box werkende ervaring geven?

Ik vind het leuk te klooien met gadgets maar dus niet op het gebied van standaard gebruik. Dan moet zo'n ding gewoon werken. Ik heb nu een Huawei en dat is een prima telefoon alleen is het omgaan met apps ook daar al een minpunt. Maar als Oneplus dat ook heeft dan blijft straks alleen Samsung nog over?

Ps.
Zo veel mensen, zo veel wensen. Een van mijn beste vrienden krijgt ongeveer elke seconde wel en notificatie van een app, en wil het niet uit zetten, ikzelf wil zo min mogelijk gestoord worden en heb bijna alles onderdrukt. Beide hebben we een Oneplus telefoon, en hij mist niets en ik mis niets.
Belangrijkste denk ik, is zo min mogelijk in te stellen op de Oneplus (want je kunt enorm aankloten met instellingen als je dat leuk vindt, maar daarmee ook de zaak verkloten, en dan is de enige manier om terug te gaan een fabrieksreset zonder backup terug te zetten). Er zit een AI module achter de batterijbesparing die moet inleren, en constant ontwikkeld, dus wat vorig jaar misschien ingesteld moest worden op een OP6 met Android 9 hoeft nu niet meer op te gaan op diezelfde OP6 met Android 10, of de Nord met Android 10 want de Android 10 op de Nord is een heel andere rom dan die op de 6 met andere standaard apps, etc.

Kijk ik naar de verkopen, zie je niet veel mensen met problemen met de Nord en bij de mensen met serieuze problemen is het ene deel rommelaars, en een ander deel heeft pech dat OnePlus niet goed genoeg test, om maar snel op de markt te brengen, waardoor je tegen issues aan kunt lopen, en dat moet je voor lief nemen, of dit merk vermijden. Overigens heb ik de indruk dat de ergste bugs weg zijn op dit moment na de 10.5.8 update, al zijn er nog spontane reboots te betreuren hier en daar. Ook heb ik sterk de indruk dat het overzetten van gegevens van een vorige telefoon met de Oneplus Switcher app meer problemen doet ontstaan dan oplossen.

Wil je super stabiel, neem een Samsung, wil je super compleet voor de beste prijs, neem een Xiaomi, wil je het snelst de laatste Android updates neem een Pixel, wil je Android One neem een Nokia, wil je echter super vloeiend met alert slider en veel custom rom support, ben je avontuurlijk en neem je de bugs op de koop toe, neem een Oneplus, en dan heb je een heel mooi toestel met heel veel mogelijkheden om lekker mee aan te kloten, te prutsen en te friemelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Zijn er meer mensen die geen GMail notaficaties krijgen? er staan wel dingen op internet maar dat is allemaal niet de oplossing.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@swhnld
Tnx voor de nuancering :)

Voor de duidelijkheid: ik hoef niet gestoord te worden door elke app: meldingen van Instagram of Facebook of bij wijze van spreken de IMDB-app: ik hoef ze niet. Maar ik vind het wel irritant als ik een belangrijk Whatsappje of zelfs belletje niet gemerkt heb. Ook is het vervelend als bijvoorbeeld apps betreffende locatie worden uitgezet want voor je het weet springt de verwarming uit ;)

Een beetje instellen kan ik uiteraard wel, anders zat ik hier niet. Ik heb verder geen voorkeur voor een merk maar het feit dat Xiaomi advertenties standaard aan heeft staan bij bepaalde apps stoot me wel principieel tegen de borst. Een cleane Android zou mooi zijn maar ik denk dat ik bepaalde specs belangrijker vind. Ik wil vooral een toestel met goede batterijduur waar je ook een aantal jaren mee vooruit kan. Zwaar gamen doe ik niet dus de high-ends van 1000 euro vind ik zonde van het geld maar een mooi groot scherm dat buiten ook nog een beetje afleesbaar heeft is wel iets wat ik prijs stel. Dan is de Nord al snel een kandidaat maar ik kijk ook naar de 8T, Nokia 8.3, Samsung S20 FE en de nieuwe Asus Zenfones.

Maar de Nord en de 8T zijn dus nog niet afgevallen in elk geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-e-n schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:40:
[...]

Ps.
Op de 7 Pro is het al een tijd niet meer zo erg als in het begin. Er zijn verschillende updates geweest die dit hebben verbeterd, dus dat scheelt. Er zijn altijd manieren om het minder erg te maken. Als ik misschien een paar uur WhatsApp niet open, dan kapt ie de verbinding misschien af, maar dat lijkt mij meer "general Android behaviour".

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Opladen gaat met een gewoon kabeltje op de snellader niet zo snel volgens mij. Altijd gedacht dat elk USB C kabeltje gewoon dit snel deed. M'n Nord heeft zelfs een ander icoontje met opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
jaydenjarno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:00:
Opladen gaat met een gewoon kabeltje op de snellader niet zo snel volgens mij. Altijd gedacht dat elk USB C kabeltje gewoon dit snel deed. M'n Nord heeft zelfs een ander icoontje met opladen.
Klopt ze maken gebruik van een chip en extra pin.

Wil je wel sneller opladen en een universele oplader gebruiken. Dan moet je een PD usb-c oplader aanschaffen.
Deze zorgen wel voor iets meer hitte van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Het is wel echt alleen het kabeltje dat anders is. De stekker is het origineel. Dan dus kijk verschil door dat extra pinnetje zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:00:
Klopt OnePlus heeft een proprietary laad systeem, Warp Charge (op oudere toestellen zat Dash Charge, die is wat trager maar wel compatible), en zusterbedrijf Oppo heeft al toestellen met SuperVooc, die nog 2 keer sneller kan laden. Maar het is proprietary en werkt dus alleen met de juiste koppeling van lader, kabel en telefoon.
Grote voordeel, het houd de warmte weg van de accu door die op te vangen in de oplader zelf, gevolg is dat je accu langer mee gaat zonder schade.
Grote nadeel, het is niet compatibel met andere snelladers aangezien het niet gestandaardiseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Gelukkig is die met de andere kabel ook nog redelijk snel. Maar lang niet zo snel als met de originele. Alleen de originele is heel kort. M'n andere is 3 meter. Kan dus makkelijker kijken op de tel als die oplaad. Keuzes genoeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:50:
Gelukkig is die met de andere kabel ook nog redelijk snel. Maar lang niet zo snel als met de originele. Alleen de originele is heel kort. M'n andere is 3 meter. Kan dus makkelijker kijken op de tel als die oplaad. Keuzes genoeg dus.
Bestel je een langere originele kabel.... al is dat een discussie voor het accessoires topic:
[OnePlus Nord] Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Komt goed. Was meer klagen over een luxe probleem. Dus voor nu al.prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Heeft iemand wel eens het probleem dat de helderheids-slider van het scherm steeds verschuift naar beneden zodat je een donker scherm krijgt? Ik heb het meerdere malen per dag en ben er nog niet achter hoe het gebeurd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 12:05
Tierelier schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:48:
Heeft iemand wel eens het probleem dat de helderheids-slider van het scherm steeds verschuift naar beneden zodat je een donker scherm krijgt? Ik heb het meerdere malen per dag en ben er nog niet achter hoe het gebeurd....
Ik heb dat ook. Mijn Oneplus 3 zat ik nooit aan de helderheidsslider bijna. Bij de Oneplus Nord moet ik soms 's avonds weer even op wat feller zetten anders wordt hij echt donker (en ook paars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Gaat het bij jou gelijkmatig dan? En vooral aan het einde van de dag? Bij mij is het soms meerdere keren per dag ineens waneer ik mijn telefoon pak staat de brightness laag. Vaak bijna op 0. Niet elke dag, wel bijna. Ik weet niet of het hetzelfde probleem is. Een paarstint is waarschijnlijk een additioneel ding, lijkt me tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Tierelier schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:25:
Gaat het bij jou gelijkmatig dan? En vooral aan het einde van de dag? Bij mij is het soms meerdere keren per dag ineens waneer ik mijn telefoon pak staat de brightness laag. Vaak bijna op 0. Niet elke dag, wel bijna. Ik weet niet of het hetzelfde probleem is. Een paarstint is waarschijnlijk een additioneel ding, lijkt me tenminste.
Hier nog niet opgevallen. Heb je iets voor de sensor zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Er zit niets voor de sensor denk ik. Alhoewel ik niet weet waar de sensor zit, moet ik bekennen. Ik heb er een Oneplus black sandstone hoesje om. Ik heb de automatische helderheidsaanpassing nu uitgezet. Alhoewel ik niet denk dat dat het probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Bij mij geleidelijk inderdaad. Hij staat nu rond de 30-40%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:45
Pierre schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:14:
Zijn er meer mensen die geen GMail notaficaties krijgen? er staan wel dingen op internet maar dat is allemaal niet de oplossing.
De notificaties komen bij mij, of als maar later, of tegenwoordig pas bij ontgrendelen van de telefoon.

Onlangs een slim slot gekocht, ook deze notificaties werken niet of nauwelijks. Bij ontgrendelen van de telefoon komen er een stuk of 6 notificaties binnen.

Daarnaast gebruik ik al jaren Hikvision camera apparatuur en ook die meldingen komen pas veel later binnen.
Hiervoor is een workaround om doze uit te zetten (dit deed ik al in mijn Samsung-tijd met een S9), dit werkt redelijk maar sowieso een drama als de telefoon een reboot heeft gehad, dan moet het hele riedeltje weer uitgeschakeld worden. Daarnaast lijkt de werking wel af te nemen na verloop van tijd. Helaas heeft het geen enkele invloed op de overige apps (gmail, whatsapp etc)

Whatsapp heeft zich sinds kort ook aan het rijtje toegevoegd, of geen geluid, of geen meldingen, of pas na ontgrendelen.

Ik heb de voor mij inmiddels bekende batterij mogelijkheden allemaal uitgeschakeld of op niet optimaliseren gezet, ik wordt er ondertussen en beetje chagrijnig van, het wordt als maar erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lampy25
  • Registratie: Maart 2016
Geen last van de vertraagde meldingen of helderheid die zich niet goed aanpast in heldere omstandigheden. Enkel avonds houd die naar mijn smaak het scherm te fel, maar dat heb ik bij meer telefoons last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:13
hoe gaat oneplus eigelijk om met het RAM management ?

ik heb 12gb ram ,dus meer als mijn laptop 8)7

is er een verschil tussen 8gb ram en 12gb ram ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vincent91 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:25:
hoe gaat oneplus eigelijk om met het RAM management ?

ik heb 12gb ram ,dus meer als mijn laptop 8)7

is er een verschil tussen 8gb ram en 12gb ram ?
Nee, is het niet waard. Android zelf kan er zelfs niet optimaal mee om gaan. Laat staan OxygenOS. Hou dat extra geld in je zak :p, want maak niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53
Ik heb wel eens dat ik buiten kom, waar dus feller daglicht is, en dat mijn scherm dan veel te donker staat, en ook niet vanzelf lichter wordt. Moet het dan dus handmatig even hoger zetten, waarna de automatische instelling wel weer correct werkt. Lijkt er op dat de automatische helderheidsinstelling wel naar beneden corrigeert wanneer het donkerder wordt, maar niet weer helderder wanneer je in een lichtere omgeving komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Nee, is het niet waard. Android zelf kan er zelfs niet optimaal mee om gaan. Laat staan OxygenOS. Hou dat extra geld in je zak :p, want maak niet zoveel uit.
Is een donkere wallpaper beter voor batterijduur?

Heb het opgezocht maar de meningen zijn wat verdeeld

Ik heb nu mijn instellingen in het zwart staan en ook een aantal apps die het ondersteunen, enkel facebook nog niet dus de lite versie geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:18:
[...]

Heb het opgezocht maar de meningen zijn wat verdeeld

Ik heb nu mijn instellingen in het zwart staan en ook een aantal apps die het ondersteunen, enkel facebook nog niet dus de lite versie geïnstalleerd
Denk het wel, met AMOLED. Zal alleen niet heel veel verschil uitmaken. Heb zelf een live achtergrond van het heelal, met doorzichtige iconen voor apps (Lines Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:18:
[...]
Antwoord is JA bij Amoled toestellen, specifiek als je een effen zwarte achtergrond neemt.
Reden is, bij de kleur zwart staan de pixels uit bij deze schermen, dus hoe mer zwart, hoe minder pixels stroom verbruiken.
Overigens, de kleur wit verbruikt het meeste stroom, dus zie je vaak dat Amoled (Oled) schermen bij websites slechtere accu testen scoren doordat daar veel wit in zit, dan bij het kijken van films waar namelijk veel meer donkere kleuren in zitten.

Verder nog dynamische of statische of effen wallpapers, is de dynamische wallpaper zwaarder voor de accu doordat constant het plaatje berekend moet worden, een statische wallpaper met meer kleuren is al zuiniger, maar een effen achtergrond is het meest zuinig omdat die niet berekend hoeft te worden met individuele pixel aansturen en iconen op het scherm. Dit geld overigens voor alle schermen, LCD, Amoled, en op smartfoon of laptop, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Antwoord is JA bij Amoled toestellen, specifiek als je een effen zwarte achtergrond neemt.
Reden is, bij de kleur zwart staan de pixels uit bij deze schermen, dus hoe mer zwart, hoe minder pixels stroom verbruiken.
Overigens, de kleur wit verbruikt het meeste stroom, dus zie je vaak dat Amoled (Oled) schermen bij websites slechtere accu testen scoren doordat daar veel wit in zit, dan bij het kijken van films waar namelijk veel meer donkere kleuren in zitten.

Verder nog dynamische of statische of effen wallpapers, is de dynamische wallpaper zwaarder voor de accu doordat constant het plaatje berekend moet worden, een statische wallpaper met meer kleuren is al zuiniger, maar een effen achtergrond is het meest zuinig omdat die niet berekend hoeft te worden met individuele pixel aansturen en iconen op het scherm. Dit geld overigens voor alle schermen, LCD, Amoled, en op smartfoon of laptop, maakt niet uit.
Dus effen zwart zonder tekening ?

Ik heb nu een zwarte grijze achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Dus effen zwart zonder tekening ?

Ik heb nu een zwarte grijze achtergrond
Ja, effen zwart. Hex code #000000 of rgb(0,0,0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swhnld schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:19:
[...]

Ja, effen zwart. Hex code #000000 of rgb(0,0,0)
Nadeel van een #000000 achtergrond is dat er smearing optreedt bij beweging. Voor degenen die niet weten wat dit is: het is simpel gezegd een soort van "vertraging", waarbij er een tijd tussen zit voordat de pixels aan gaan (zwart = pixels uit). Dat zal je dan vooral merken met swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:46:
[...]

Nadeel van een #000000 achtergrond is dat er smearing optreedt bij beweging. Voor degenen die niet weten wat dit is: het is simpel gezegd een soort van "vertraging", waarbij er een tijd tussen zit voordat de pixels aan gaan (zwart = pixels uit). Dat zal je dan vooral merken met swipen.
Vraag is dan alleen zie je dat als normaal mens op een 90Hz scherm als op de Nord zit? Mij viel het niet eens op op de ouderwetse 60 Hz schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar hoe lang zit je nu relatief op je homescreeen? Ik vraag me af of de invloed uiteindelijk wel zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:42

TTLCrazy

Listen to Frankie

D-e-n schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:04:
Maar hoe lang zit je nu relatief op je homescreeen? Ik vraag me af of de invloed uiteindelijk wel zo groot is.
Precies, het valt ook allemaal erg mee. Persoonlijk maak ik mij er niet meer druk om, ik neem een achtergrond die ik wel ok vind en ga verder met mijn leven :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

Precies, het valt ook allemaal erg mee. Persoonlijk maak ik mij er niet meer druk om, ik neem een achtergrond die ik wel ok vind en ga verder met mijn leven :)
Dat is ook het beste, doen wat je leuk en fijn vind. Het blijft wel Tweakers hier, dus elke tweak die iets doet is interessant. En dat kan een waanzinige 3D bewegende achtergrond zijn met vuurwerk en vallende sterren, of elke laatste druppel uit de accu persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swhnld schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Vraag is dan alleen zie je dat als normaal mens op een 90Hz scherm als op de Nord zit? Mij viel het niet eens op op de ouderwetse 60 Hz schermen.
Ik zie het op mijn 7 Pro met 90Hz in ieder geval wel, als ik scroll op lage helderheid, dus met 60Hz zal dat nog erger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Vandaag ook een Nord besteld. Uiteindelijk de 256Gb versie, was met abbo maar iets van 30,- duurder dan de 128, en geen 3 weken levertijd. Heb nu een S7, ben benieuwd hoe de Nord het gaat doen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 15:58
Sinds juli ook deze telefoon en redelijk tevreden. Wat ik echter echt verschrikkelijk irritant vind, is dat Google steeds niet beschikbaar is middels de Google Search Bar vanuit het home screen. Hij geeft dan aan dat het internet niet beschikbaar is, terwijl Firefox het gewoon prima doet. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreluppers
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-10-2023
Ben nog steeds erg tevreden met het toestel. Alleen blijf ik het heel vervelend vinden dat ik geen pushnotificaties meer kan ontvangen van mijn Bankieren-app. Eerder in dit topic waren er meer mensen met dit probleem. Is er toevallig al door iemand een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andreluppers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:38:
Ben nog steeds erg tevreden met het toestel. Alleen blijf ik het heel vervelend vinden dat ik geen pushnotificaties meer kan ontvangen van mijn Bankieren-app. Eerder in dit topic waren er meer mensen met dit probleem. Is er toevallig al door iemand een oplossing gevonden?
Niet meer gehoord hier, maar als het niet opgelost is, mogelijk met de OxygenOS 11 release. je zou eens kunnen informeren in het Oneplus 8 Ervarignen topic of ze het daar nog hebben, die hebben OOS11 al gekregen.
[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14
Ik had dit probleem ook en heb het meerdere keren via ING en Oneplus feedback gemeld. Sinds een maand ongeveer werkt het en ontvangt mijn toestel (Oneplus 8 Pro, Android 11) de ING pushnotificaties. Op het moment dat de pushnotificaties weer gingen werken draaide mijn toestel nog Android 10, het probleem staat dus los van de Android versie, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 22:28
Ik krijg ook sinds een maand de push meldingen binnen. Kijk even goed in de ING app (neem aan dat je deze ook gebruikt) of alle instellingen daar goed staan, deze stonden bij mij opeens verkeerd, waar ik ze wel goed ingesteld had in het begin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ook een besteld nadat ik mijn Moto One Action aan schoonmoederlief over heb gedaan. Was even twijfel tussen de Nord, Poco F2 Pro en Pixel 4a, maar de Nord leek me de ideale balans tussen de 3. Poco is me eigenlijk te groot en ik ben niet zo'n Xiaomi fan meer na gedoe met scherm en laadpoort van mijn Mi A1. Pixel 4a was ook een goede optie, maar duurder en met een UK lader via Belsimpel. Nu geef ik Engels, maar er zijn grenzen...

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
ik hoor van oneplus support dat ze bezig zijn met een nieuwe update voor de nord ?is dit android 11 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:17
Iemand al een N100 of N105G besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oortjes schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:31:
Iemand al een N100 of N105G besteld?
Er is geen N105G. Wel een N10 5G ;). Daar zijn overigens al topics voor, zie hier: zoeken naar 'OnePlus N10'

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-10-2020 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kyhfin
Er is een nieuwe update. Nog geen Android 11 jammer genoeg.
System
• Updated Android security patch to 2020.10
• Improved system stability and general bug fixes

Game space
• Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text-only heads up and block just for your immersive gaming experience
• Newly added quick reply feature in a small window for Whatsapp and INS (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
• Newly added mis-touch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out

Bluetooth
• Improved Bluetooth connection stability

Network
• Improved network stability
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Komen er vanaf nu maandelijkse security updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:47:
Komen er vanaf nu maandelijkse security updates?
Track record is bi-monthly Android security updates bij Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Track record is bi-monthly Android security updates bij Oneplus.
Ik zie dat er de beveiligingsupdate van oktober aanwezig is

Heeft dit te maken dat oneplus nord toegevoegd is aan android enterprise program ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Ik zie dat er de beveiligingsupdate van oktober aanwezig is

Heeft dit te maken dat oneplus nord toegevoegd is aan android enterprise program ?
Android Enterprise Programma vereist minimaal kwartaal updates. Dus ik weet niet of dat de oorzaak is. Wel is mij opgevallen dat het toestel als een razende verkoopt, dus kans is dat de fabrikant meer nadruk er op zal leggen versus minder verkopende modellen. Idem bij XDA zie je dat de Nord enorm populair is voor ontwikkeling van custom roms e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Android Enterprise Programma vereist minimaal kwartaal updates. Dus ik weet niet of dat de oorzaak is. Wel is mij opgevallen dat het toestel als een razende verkoopt, dus kans is dat de fabrikant meer nadruk er op zal leggen versus minder verkopende modellen. Idem bij XDA zie je dat de Nord enorm populair is voor ontwikkeling van custom roms e.d.
Ik dacht dat oneplus nord om de 2 maand een beveiligingsupdate ging krijgen als ik mij kan herinneren? Of komt er nu hier verandering in ?

Ik zie ook dat de nord regelmatig uitverkocht is ,is het dan zo goed toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:42

TTLCrazy

Listen to Frankie

Vincent91 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Ik dacht dat oneplus nord om de 2 maand een beveiligingsupdate ging krijgen als ik mij kan herinneren? Of komt er nu hier verandering in ?

Qua prijs/kwaliteit is het voor mij de beste telefoon. Ik had liever de Pixel 5 gehad qua formaat en updates, maar leverbaarheid en prijs hebben mij daarvan doen afzien. Ik heb mijzelf beloofd niet meer dan €400,- voor een nieuwe telefoon uit te geven. Meer vind ik het gewoon niet waard. De Nord is (voor mij) verreweg de beste keus.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Nee, Oneplus garandeert elke 2 maanden een update, maar soms zijn ze sneller.

Oneplus koopt productiecapaciteit in op basis wat ze denken te verkopen, dus ja, dit toestel verkoopt beter dan ze verwacht hadden en is geregeld uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Nee, Oneplus garandeert elke 2 maanden een update, maar soms zijn ze sneller.

Oneplus koopt productiecapaciteit in op basis wat ze denken te verkopen, dus ja, dit toestel verkoopt beter dan ze verwacht hadden en is geregeld uitverkocht.
weet jij toevallig hoe je dit moet activeren ? |:(

Newly added mis-touch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Vincent91 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

weet jij toevallig hoe je dit moet activeren ? |:(

Newly added mis-touch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Zit in de game mode. Dus is niet een algemene instelling oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
met de update 10.5.9 kan je automatisch schakelen tussen 3G 4G en 5G

in belgie was dit nog niet mogelijk maar nu wel :P

[ Voor 28% gewijzigd door Vincent91 op 28-10-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vincent91 Als je mij wil vragen kun je ook gewoon @ zetten en dan de gebruikersnaam er achter, wordt zelfs automatisch aangevuld, en hoef je niet off topic te quoten.
Is een Oneplus feaure die op de OP8 met Android 11 is toegevoegd, dus uit hun schil komt.
Als je je toestel op Engelse taal zet is die misschien handiger te vinden, ik heb die update nog niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-07 09:09
Ik heb net een fout ontdekt.
Ik had mijn simkaart heletijd in de 2de simtray, maar hier krijg ik maximaal 4g.
Ik dacht het zal wel, maar toch maar eens op onderzoek uit en toen uiteindelijk simkaart weer in 1ste simtray gezet.

Toen had ik direct weer 5g.

Wel vreemd! Maar ik kan weer corona verspreiden met mijn 5g!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
Joostje123 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:30:
Ik heb net een fout ontdekt.
Ik had mijn simkaart heletijd in de 2de simtray, maar hier krijg ik maximaal 4g.
Ik dacht het zal wel, maar toch maar eens op onderzoek uit en toen uiteindelijk simkaart weer in 1ste simtray gezet.

Toen had ik direct weer 5g.

Wel vreemd! Maar ik kan weer corona verspreiden met mijn 5g!
Klopt is bekend probleem. 5G werkt niet met Dual Sim. Een update moet zorgen dat 5G op beide simkaarten moet werken: https://piunikaweb.com/20...-via-a-future-ota-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 16:36
Vincent91 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:45:
met de update 10.5.9 kan je automatisch schakelen tussen 3G 4G en 5G

in belgie was dit nog niet mogelijk maar nu wel :P
hoe dan 5G? ik kan niet kiezen voor 5G en draai ook 10.5.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-07 21:32
Ik zou als het goed is in Eindhoven 5g moeten hebben via kpn.
Mijn simkaart zit in het eerste slot.

Blijf gewoon 4g zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
erp833 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

hoe dan 5G? ik kan niet kiezen voor 5G en draai ook 10.5.9
Hangt van je provider af

Acties:
  • +1 Henk 'm!
satshow schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:58:
Ik zou als het goed is in Eindhoven 5g moeten hebben via kpn.
Mijn simkaart zit in het eerste slot.

Blijf gewoon 4g zien.
Zit het specifiek in je abonnement? Zag op de KPN website dat 5G alleen bij nieuwe abonnementen zit. Heb hier ook een oud KPN abonnement en zat met dezelfde vraag. Las toen verschillen in abonnement op de website. Ga zelf over 2 weken over naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
swhnld schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:45:
[...]

Zit het specifiek in je abonnement? Zag op de KPN website dat 5G alleen bij nieuwe abonnementen zit. Heb hier ook een oud KPN abonnement en zat met dezelfde vraag. Las toen verschillen in abonnement op de website. Ga zelf over 2 weken over naar T-Mobile.
Straks even kijken. Ik heb dat unlimted abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gerucht geeft de Android 11 update voor de Nord in deze maand:
https://piunikaweb.com/20...-oxygenos-11-in-november/
We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-07 21:04
Zopas oneplus nord tweedehands gekocht via V&A hier
Helaas geraak ik er niet in :(

Ik krijg de melding dit apparaat is opnieuw ingesteld" als je wil doorgaan login met google account dat eerder was gesynchronsieerd op dit apparaat...

Verkoper gecontacteerd waarbij hij de 2 accounts waarin de tel gekoppeld stond, verwijderd werden.
Ik krijg echter nog steeds dezelfde melding.
Enig idee?
Moet er ergens nog iets losgekoppeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
sorry moest pb zijn

[ Voor 72% gewijzigd door skank op 01-11-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

skank schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:42:
Zopas oneplus nord tweedehands gekocht via V&A hier
Helaas geraak ik er niet in :(

Ik krijg de melding dit apparaat is opnieuw ingesteld" als je wil doorgaan login met google account dat eerder was gesynchronsieerd op dit apparaat...

Verkoper gecontacteerd waarbij hij de 2 accounts waarin de tel gekoppeld stond, verwijderd werden.
Ik krijg echter nog steeds dezelfde melding.
Enig idee?
Moet er ergens nog iets losgekoppeld worden?
Na een factory reset moet hij "vrijgegeven" worden door het google account waar de telefoon mee ingesteld stond. Je zult dus diegene waar je hem van gekocht hebt langs moeten gaan zodat hij met zijn account die telefoon vrij kan geven

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
derx666 schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:49:
[...]

Na een factory reset moet hij "vrijgegeven" worden door het google account waar de telefoon mee ingesteld stond. Je zult dus diegene waar je hem van gekocht hebt langs moeten gaan zodat hij met zijn account die telefoon vrij kan geven
Kan hij dat niet vanop afstand?
Hoe moet hij dit "vrijgeven?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Persoon is heel meegaand en gaat ff zn google account doorgeven zodat ik kan inloggen ermee.
Hoe kan ik die dan vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
derx666 schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:49:
[...]

CC: @skank Dat hoeft niet per se. Officieel gezien moet dat inderdaad, maar je kan ook MSM (Unbrick) tool gebruiken om dit te bypassen. Zie gepinde berichten. Doet dan gewoon een volledige wipe van meerdere partities en het is alsof hij uit de fabriek komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-11-2020 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skank
Anonymoussaurus schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:42:
[...]

CC: @skank Dat hoeft niet per se. Officieel gezien moet dat inderdaad, maar je kan ook MSM (Unbrick) tool gebruiken om dit te bypassen. Zie gepinde berichten. Doet dan gewoon een volledige wipe van meerdere partities en het is alsof hij uit de fabriek komt.
Het is ondertussen opgelost :)
happy owner nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
ik heb de standaard screen protector eraf gehaald omdat hij heel vuil geworden is

hoe krasgevoelig is het scherm ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikvitesse
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-06 19:54
ScooBY_DoO schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:26:
[...]

De notificaties komen bij mij, of als maar later, of tegenwoordig pas bij ontgrendelen van de telefoon.

Onlangs een slim slot gekocht, ook deze notificaties werken niet of nauwelijks. Bij ontgrendelen van de telefoon komen er een stuk of 6 notificaties binnen.

Daarnaast gebruik ik al jaren Hikvision camera apparatuur en ook die meldingen komen pas veel later binnen.
Hiervoor is een workaround om doze uit te zetten (dit deed ik al in mijn Samsung-tijd met een S9), dit werkt redelijk maar sowieso een drama als de telefoon een reboot heeft gehad, dan moet het hele riedeltje weer uitgeschakeld worden. Daarnaast lijkt de werking wel af te nemen na verloop van tijd. Helaas heeft het geen enkele invloed op de overige apps (gmail, whatsapp etc)

Whatsapp heeft zich sinds kort ook aan het rijtje toegevoegd, of geen geluid, of geen meldingen, of pas na ontgrendelen.

Ik heb de voor mij inmiddels bekende batterij mogelijkheden allemaal uitgeschakeld of op niet optimaliseren gezet, ik wordt er ondertussen en beetje chagrijnig van, het wordt als maar erger.
toon volledige bericht
Ik herken je vermelde probleem en word er zelf ook helemaal gestoord van. Het lijkt overigens alleen op WiFi te zijn wanneer je thuisprovider IPv6 ondersteund. Mobiele netwerken of WiFi met IPv4 werken perfect. Ik ben al een aantal keer naar fabrieksinstellingen gegaan, een custom rom geïnstalleerd en mijn telefoon volledig hersteld met de MSM tool maar niks helpt. Het lijkt een firmware/hardware/kernel probleem te zijn en ook nog eens niet alleen op de Nord.

Nu kan ik IPv6 wel uitzetten thuis, maar echt een oplossing vind ik het niet....

https://forums.oneplus.co...nnection-problem.1277339/

Just Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:55:
ik heb de standaard screen protector eraf gehaald omdat hij heel vuil geworden is

hoe krasgevoelig is het scherm ?
Gorilla glas 5. Kan niet tegen muntjes of sleutels in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
@swhnld

Ik gebruik een book cover dus geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessFood
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
Gisteren 10.5.9 op mijn telefoon gezet, sindsdien lijkt de trilmotor het niet te doen. Iemand bekend mee?

Edit: Zat hem in de batterijbesparing, die uitgezet en het werkt weer.

[ Voor 26% gewijzigd door DarknessFood op 03-11-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
gisteren google play system updates binnen gekregen van oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

Telefoon deed heel vaak sloom over laden pagina's in webbrowser. Na de laatste update lijkt dit ineens verholpen te zijn. Gebeurde vaak dat via Google een webpagina geopend werd en dat heel lang duurde en uiteindelijk niks kwam. Herkennen jullie dit?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 17:31
Oekol schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:03:
Telefoon deed heel vaak sloom over laden pagina's in webbrowser. Na de laatste update lijkt dit ineens verholpen te zijn. Gebeurde vaak dat via Google een webpagina geopend werd en dat heel lang duurde en uiteindelijk niks kwam. Herkennen jullie dit?
Als je doelt op iets willen Googelen via de url-balk en vervolgens een wit scherm voor hele lange periode of zelfs oneindig, dan herken ik dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

Aardappelbakker schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:56:
[...]

Als je doelt op iets willen Googelen via de url-balk en vervolgens een wit scherm voor hele lange periode of zelfs oneindig, dan herken ik dat inderdaad.
Yes exact dit! Mijn vriendin heeft het ook op haar Nord. Via chrome beide. Heb het idee dat het sinds de update bij mij niet meer is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Oekol schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:46:
[...]

Yes exact dit! Mijn vriendin heeft het ook op haar Nord. Via chrome beide. Heb het idee dat het sinds de update bij mij niet meer is.
Ja precies dit heb ik ook. Ik heb ook af en toe dat google voice een foutmelding geeft in de trant van "Cannot reach servers right now" wanneer ik iets vraag.

Zou deze twee issues gerealteerd zijn aan elkaar? Misschien is het een google services issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
ObiTewodros schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:39:
[...]

Ja precies dit heb ik ook. Ik heb ook af en toe dat google voice een foutmelding geeft in de trant van "Cannot reach servers right now" wanneer ik iets vraag.

Zou deze twee issues gerealteerd zijn aan elkaar? Misschien is het een google services issue?
Chrome (zowel normaal als Bèta) is echt een drama momenteel. Crashes, traag, dingen half inladen etc. Ben maar overgestapt naar Edge for the time being.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 12:14
Als ik m'n Nord aan de lader leg en 'm tot 100% laat laden dan verandert de achtergrond tegen de tijd dat ik 'm van de lader loskoppel. Hij switcht altijd naar dezelfde achtergrond (die grijze statische achtergrond), terwijl in het achtergrond menu nog gewoon m'n eigen achtergrond als 'geselecteerd' staat. Als ik dan even switch, en weer terug switch is m'n eigen achtergrond weer terug - maar is wel irritant natuurlijk.

Hebben meer mensen hier last van? Is er een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Het Vosje schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:46:
Als ik m'n Nord aan de lader leg en 'm tot 100% laat laden dan verandert de achtergrond tegen de tijd dat ik 'm van de lader loskoppel. Hij switcht altijd naar dezelfde achtergrond (die grijze statische achtergrond), terwijl in het achtergrond menu nog gewoon m'n eigen achtergrond als 'geselecteerd' staat. Als ik dan even switch, en weer terug switch is m'n eigen achtergrond weer terug - maar is wel irritant natuurlijk.

Hebben meer mensen hier last van? Is er een fix voor?
Ik kreeg van de week wel een zwarte achtergrond. Wellicht een bug. Ik had geen zin om mijn telefoon opnieuw op te starten. Maar heb een andere achtergrond uitgekozen.
Normaal gesproken erken ik jouw probleem niet. Ik zal er eens opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 19:30
Ik heb dat achtergrond probleem een aantal versies terug ook gehad maar momenteel met de nieuwste versie geen last meer van.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Kleine update rond Gcam. Tijdje geleden is 7.4 released en ook aan 8.0 wordt gewerkt.
In 7.4 is het nu mogelijk om gebruik te maken van de wide angle en normale 48MP lens.
Ik draai op dit moment de arnova8g2 beta versie; GCam_5.2beta3.201006.2045build-7.4.104

Ik kan bevestigen dat de wide-angle knop zichtbaar is en ook daadwerkelijk de wide-angle camera module gebruikt :)
De meest linkse knop, ik gok voor zoom/portret doet het nog niet. Althans, laat wel beeld zien maar is out of focus.

https://www.celsoazevedo....amera/dev-arnova8G2-beta/
De config dien je te plaatsen in de \\Gcam\Configs7\

Meer leesvoer op XDA: https://forum.xda-develop...plus-nord-t4137529/page18

Dit alles geheel op eigen risico. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Beta schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:56:
Kleine update rond Gcam. Tijdje geleden is 7.4 released en ook aan 8.0 wordt gewerkt.
In 7.4 is het nu mogelijk om gebruik te maken van de wide angle en normale 48MP lens.
Ik draai op dit moment de arnova8g2 beta versie; GCam_5.2beta3.201006.2045build-7.4.104

Ik kan bevestigen dat de wide-angle knop zichtbaar is en ook daadwerkelijk de wide-angle camera module gebruikt :)
De meest linkse knop, ik gok voor zoom/portret doet het nog niet. Althans, laat wel beeld zien maar is out of focus.

Ik volg ook een aantal groepen via telegram. Daar is ook veel informatie te vinden. Blijkbaar is er ook een bèta groep van Arnova, die is wel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:13
Wanneer komt nou eindelijk is de Android 11 update uit voor de Nord , iemand met iets meer inside informatie daarover ?

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rebel8319 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:57:
Wanneer komt nou eindelijk is de Android 11 update uit voor de Nord , iemand met iets meer inside informatie daarover ?
Niet hier, maar geruchten geven aan dat het dit jaar verwacht wordt, mogelijk deze maand nog:
https://piunikaweb.com/20...-oxygenos-11-in-november/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Beta schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:56:

Thx, dit is de eerste keer dat hij bij mij werkt op m'n OnePlus. De vorige keren bleef de app crashen bij opstarten.

Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus Nord] Accessoires
- Vragen/opmerkingen m.b.t Oxygen updater: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie