Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zolang je in dezelfde regio blijft worden je sporen inderdaad steeds dieper en lastiger om doorheen te komen, dat hebben ze echt heel tof gedaan. Toen ik dat nog niet wist krabde in mezelf nog wel eens op het hoofd omdat hetzelfde weggetje opeens veel moeilijker was :P

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 29-08-2023 17:58 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:50
Superkiwi schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:58:
Zolang je in dezelfde regio blijft worden je sporen inderdaad steeds dieper en lastiger om doorheen te komen, dat hebben ze echt heel tof gedaan. Toen ik dat nog niet wist krabde in mezelf nog wel eens op het hoofd omdat hetzelfde weggetje opeens veel moeilijker was :P
Ja het is subtiel genoeg om er pas na een tijdje achter te komen idd.
Was er paar keer met de highwaytruck gepasseerd met een trailer achter, met als gevolg dat ik vast zat.
Ff later met de losse highway truck er terug voorbij en het ging maar met moeite.
Echt heel leuk gedaan idd :D

Reset het zich als je de game afsluit en terug opstart?

Zit er btw nog verschil in de grootte van de banden of is dit meer estetisch? Heb bv nu de All-road 31" banden die goed zijn in de modde op de scout maar heb ondertussen ook de 35" vrijgespeeld. Maakt dit verder nog uit?

Owja moest er iemand samen willen spelen.
Discord is Svenz0r_93
Steam is Svenz0r

[ Voor 11% gewijzigd door Moechy op 01-09-2023 12:42 ]

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Moechy schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:47:
Heb dit spel ook sinds vandaag, damn ik amuseer me er rot mee.
Speel het zonder mods, wil het ook niet te makkelijk maken.
Heb wel al een paar updates gevonden, oa de raised suspension voor de Scout en de flatbed truck (ben ff de naam kwijt). Wat me ook opvalt, is dat hoe vaker je over een weg rijdt, hoe moeilijker dit elke keer word omdat je diepere sporen trekt, zoals bv die weg linksonder naar je garage op de eerste map (michigan?) daar ben ik paar keer over gereden met de trucks en merkte dat de scout er ook veel dieper in wegzakte.
Love it :D
Eigenlijk zou dat niet uit moeten maken. Wanneer je van map wisselt dan resetten je tracks. Het is meer visueel.

Wat het wel lastiger maakt is schade aan je suspension, daarmee zakt je auto. Hoe meer van de auto de modder raakt des te groter de weerstand.

Veel plezier verder!

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 29-08-2023 18:37 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moechy schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:04:
[...]
Zit er btw nog verschil in de grootte van de banden of is dit meer estetisch?
Zeker. Niet in de laatste plaats omdat je met grotere banden meer bodemspeling hebt.
Stel je eens voor dat je door de modder rijdt met kleine skelterbandjes of vrachtwagenbanden, met hetzelfde profiel, zelfde aandrijving en dezelfde breedte. Met grotere banden gaat dat altijd makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Superkiwi schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:48:
[...]

Zeker. Niet in de laatste plaats omdat je met grotere banden meer bodemspeling hebt.
Stel je eens voor dat je door de modder rijdt met kleine skelterbandjes of vrachtwagenbanden, met hetlfde profiel, zelfde aandrijving en dezelfde breedte. Met grotere banden gaat dat altijd makkelijker.
Ja in Real Life heeft dit inderdaad gigantisch verschil maar was niet zeker of ze dit ook in de game mechanics doortrokken, zag geen parameters veranderen toen ik deze selecteerde.

Denk wel dat ik ze even zo laat en wacht tot ik de Off-road of mud tyres vrijspeel. Zijn redelijk prijzig die All-terrain en geld is wel een issue in dit spel 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sdk1985 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:37:
[...]
Eigenlijk zou dat niet uit moeten maken.
Het is wel degelijk een feature en niet alleen visueel. Ik merkte het heel sterk op één van mijn vaste routes op één van de dlc maps. Daar moest ik vlakbij de garage een (modderig) riviertje oversteken en ondanks dat mijn suspensie telkens gerepareerd werd in de garage werd de oever steeds moeilijker begaanbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 20:39

Oxigeon

En zo is dat!

Moechy schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:50:
[...]

Ja in Real Life heeft dit inderdaad gigantisch verschil maar was niet zeker of ze dit ook in de game mechanics doortrokken, zag geen parameters veranderen toen ik deze selecteerde.

Denk wel dat ik ze even zo laat en wacht tot ik de Off-road of mud tyres vrijspeel. Zijn redelijk prijzig die All-terrain en geld is wel een issue in dit spel 😅
In het begin heb ik ook flink liggen harken. Tot ik d'r Tayga te pakken kreeg. Eenmaal de Tayga gaat in veel gevallen de moeilijkheidsgraad een stukje omlaag. Zeker als je daar ook nog eens de offroad tires voor unlockt. Wil niet zeggen dat het easy is maar wel gemakkelijker. Mijn broertje zweert bij ik meen de Azov.

Dit is echt zoon game die ik zo nu en dan nog eens opstart. Heerlijk om wat door de modder te banjeren.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Oxigeon schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:27:
[...]

In het begin heb ik ook flink liggen harken. Tot ik d'r Tayga te pakken kreeg. Eenmaal de Tayga gaat in veel gevallen de moeilijkheidsgraad een stukje omlaag. Zeker als je daar ook nog eens de offroad tires voor unlockt. Wil niet zeggen dat het easy is maar wel gemakkelijker. Mijn broertje zweert bij ik meen de Azov.

Dit is echt zoon game die ik zo nu en dan nog eens opstart. Heerlijk om wat door de modder te banjeren.
Ik wil het ook niet te makkelijk maken. Ben dit topic beetje aan het doorlezen en kwam een zelfgemaakte regel tegen die ik zelf eigenlijk ook wel ga toepassen.
Amerikaanse trucks op Amerikaanse Maps
Russiche trucks op Russische maps :D

Ha wat een valkuil is die vastgereden scouttruck op de Farm. Je denkt "ooh,die staat niet ver, trek ik er wel ff uit". 5meter begonnen. Tot boven de wielkassen in de drek en muurvast 😂

[ Voor 11% gewijzigd door Moechy op 30-08-2023 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Moechy schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:50:
[...]

Je kunt je oude banden verkopen. In snowrunner krijg je gewoon 100% van de aankoop waarde terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Superkiwi schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:51:
[...]

Het is wel degelijk een feature en niet alleen visueel. Ik merkte het heel sterk op één van mijn vaste routes op één van de dlc maps. Daar moest ik vlakbij de garage een (modderig) riviertje oversteken en ondanks dat mijn suspensie telkens gerepareerd werd in de garage werd de oever steeds moeilijker begaanbaar.
Interessant. Ik zal dit eens testen. In de sneeuwmap viel het mij op dat platgereden sneeuw in ieder geval niet makkelijker werd.

Welke DLC map hebben we het over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb tevens de topicstart bijgewerkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
sdk1985 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Interessant. Ik zal dit eens testen. In de sneeuwmap viel het mij op dat platgereden sneeuw in ieder geval niet makkelijker werd.

Welke DLC map hebben we het over?
Elke map volgens mij.
Alleszins ik merk het inderdaad echt, moest een paar keer over en weer naar de Farm in de Michigan (eerste map) en het werd steeds moeilijker en moeilijker, meer spoorvorming, dieper wegzakken.
Wel echt een coole feature, regen heeft ook een (kleine) invloed merk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:44
Ik zocht stiekem een leuke relaxte spel om lekker achter de pc te zitten dat niet al teveel moeite kost maar dan wel leuker dan Truck sims. Dankzij deze topic die voorbij kwam heb ik het spel aangeschaft en van de week begonnen. Het begin is het een beetje frustrerend om alles uit te zoeken hoe nou alles precies werkt. Maar begin het inmiddels onder de knie te krijgen en al wat uurtjes aardig door de blub geploeterd. :)
Moechy schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:04:
[...]

Owja moest er iemand samen willen spelen.
Discord is Svenz0r_93
Steam is Armoredathos
Ik kan je naam niet vinden in steam. Ik PB je even mijn gegevens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
wauskoek schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:04:
Ik zocht stiekem een leuke relaxte spel om lekker achter de pc te zitten dat niet al teveel moeite kost maar dan wel leuker dan Truck sims. Dankzij deze topic die voorbij kwam heb ik het spel aangeschaft en van de week begonnen. Het begin is het een beetje frustrerend om alles uit te zoeken hoe nou alles precies werkt. Maar begin het inmiddels onder de knie te krijgen en al wat uurtjes aardig door de blub geploeterd. :)

[...]

Ik kan je naam niet vinden in steam. Ik PB je even mijn gegevens. :)
Had em aangepast en vergeten juist in te vullen 😅

Ja het is echt relaxt. Soms denk je " aah dat doe ik wel even snel".
WRONG! Niks gaat ff snel 😂

Ben ondertussen met de International Scout aan het rondbaggeren op de Smithville Dam. Was op 5meter verwijderd van een upgrade, kiept dat ding om.. ok ik heb er een roofrack opstaan want die Scout zuipt als een tempelier. Maar ik vind de Chevy beter, die international kiept nogal snel om vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Moechy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:44:
[...]

Had em aangepast en vergeten juist in te vullen 😅

Ja het is echt relaxt. Soms denk je " aah dat doe ik wel even snel".
WRONG! Niks gaat ff snel 😂

Ben ondertussen met de International Scout aan het rondbaggeren op de Smithville Dam. Was op 5meter verwijderd van een upgrade, kiept dat ding om.. ok ik heb er een roofrack opstaan want die Scout zuipt als een tempelier. Maar ik vind de Chevy beter, die international kiept nogal snel om vind ik.
Autonomous winch is je beste vriend bij scouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
sdk1985 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:49:
[...]

Autonomous winch is je beste vriend bij scouts.
Wel die heb ik nog niet 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:29
Dan Alt+F4, je wordt een stukje terug gezet (naar de laatste save), maar je kan dan weer verder :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
LordSinclair schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:29:
Dan Alt+F4, je wordt een stukje terug gezet (naar de laatste save), maar je kan dan weer verder :D
Cheater! 😜

Ik reset me terug naar de garage en probeer nog eens opnieuw. Deel van het spel 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Moechy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:10:
[...]

Cheater! 😜

Ik reset me terug naar de garage en probeer nog eens opnieuw. Deel van het spel 😁
Of nog beter; met een andere auto er naar toe rijden :). Zogenaamde rescue vehicles zijn heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
sdk1985 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:11:
[...]

Of nog beter; met een andere auto er naar toe rijden :). Zogenaamde rescue vehicles zijn heel normaal.
Inderdaad, helaas stond mijn andere scout (die Chevy) nog in de garage op de andere map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Moechy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:53:
[...]

Inderdaad, helaas stond mijn andere scout (die Chevy) nog in de garage op de andere map.
Ah ja. Met de tijd heb ik geleerd nooit iets te laten staan in de garage. Dan raak je ze echt kwijt naar mate je op meer maps actief bent. Ik store ze altijd meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Ondertussen de GMC en Fleetstar verkocht.
De International Paystar in de plek gekocht. Pfoeh wat een verademing is die zeg. Minder strugglen in de modder etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Moechy schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:53:
De International Paystar in de plek gekocht. Pfoeh wat een verademing is die zeg. Minder strugglen in de modder etc.
Ik gebruik al een tijdlang de Derry Longhorn 3194 The Krogan uit de Modcatalog. Je kan hem ook gewoon vrijspelen in de game zonder mods, maar dan is ie minder sterk. Hiervoor moet je een missie doen in Alaska op White Valley. Hij heeft wel een behoorlijke draaicirkel, maar met de engine upgrade en goede banden, ploeg ik tot nu toe door de zwaarste modderpoelen zonder al te veel moeite. Meestal heb ik de gele kraan erop zitten, samen met de grotere flatbed, waar ik 2 slots heb. Dan neem ik een 4 slot trailer met ramps mee, waarmee ik 6 slots heb. Voorlopig is dat voor mij genoeg. Weet niet of het alleen de mod versie het heeft, maar ik heb dan ook nog een dakrack en een rack achter op de truck, waardoor ik extra banden, service en brandstof bij mij heb. Zowel in Michigan als in Alaska is dit tot nu toe mijn fijnste truck. Er zullen vast betere trucks in de game zijn, maar die heb ik nog niet gevonden in deze 2 mappen. Michigan heb ik op 100% en Alaska ben ik aardig ver, maar weet zo even het percentage niet uit het hoofd.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 19:51
Ik heb alle trucks en scouts verkocht en heb nu alleen nog een Zikz 605R, een Azov 64131 (voor saddle-low) en een Lo4f (voor 'reddingswerk')
Dit is voor mij de gouden combinatie. Met name de Zikz met zijn speciale banden komt overal doorheen. Veel vermogen, 8 wheel drive, permanente difflock en laag zwaartepunt. Bovendien een roofrack met spare parts en brandstof.
De Azov is ook erg fijn maar gebruik ik vooral als ik saddle-low nodig heb; Dat is niet mogelijk op de Zikz.
Moet wel toegeven dat het een beste klus was om de Zikz vrij te spelen.

• thunder8

thunder8

remmuz schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:56:
Ik heb alle trucks en scouts verkocht en heb nu alleen nog een Zikz 605R, een Azov 64131 (voor saddle-low) en een Lo4f (voor 'reddingswerk')
Dit is voor mij de gouden combinatie. Met name de Zikz met zijn speciale banden komt overal doorheen. Veel vermogen, 8 wheel drive, permanente difflock en laag zwaartepunt. Bovendien een roofrack met spare parts en brandstof.
De Azov is ook erg fijn maar gebruik ik vooral als ik saddle-low nodig heb; Dat is niet mogelijk op de Zikz.
Meeste van die toptrucks zijn niet beschikbaar in de VS. Dus ben je bezig in Michigan of Alaska, dan kan je deze voertuigen niet kopen/gebruiken. :) Ga eerst de VS missies completeren en dan naar de andere kant van de wereld. :)

• remmuz
thunder8 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:01:
[...]

Meeste van die toptrucks zijn niet beschikbaar in de VS. Dus ben je bezig in Michigan of Alaska, dan kan je deze voertuigen niet kopen/gebruiken. :) Ga eerst de VS missies completeren en dan naar de andere kant van de wereld. :)
Je kunt ze inderdaad niet kopen als je in een US map zit, maar als je russische trucks hebt kun je ze natuurlijk wel gebruiken in een US map.

• sdk1985
remmuz schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:56:
Ter aanvulling. De Zikz krijg je in Amur, de moeilijkste map van de game.

De 64131 snap ik alleen niet. Die is zo vreselijk traag en nooit echt goed in de modder geweest. De 73210 is IMO op elk vlak beter.

• sdk1985
thunder8 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:01:
[...]

Ik zou Tamyr (drownedlands) voor Alaksa doen. Dat is veel zinniger qua learning curve.

Verder zoals al gezegd door @remmuz is het inderdaad niet waar dat truck gebruik aan regio gebonden is. Het gaat puur om de aanschaf. Trucks verplaatsen gaat hetzelfde als naar Alaksa in de tutorial. Kiezen voor store in plaats van in de garage laten staan.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 07-09-2023 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Moechy schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:53:
Ik zou een Voron kopen. De Voron 'brothers' zijn de 1 na beste trucks van de base game. Te herkenning aan always on difflock en awd. Alleen de Tayga is beter. Deze is vrij te spelen in drowned lands via een sidequest.

• thunder8

thunder8

sdk1985 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:56:
[...]

Ik zou Tamyr (drownedlands) voor Alaksa doen. Dat is veel zinniger qua learning curve.

Verder zoals al gezegd door @remmuz is het inderdaad niet waar dat truck gebruik aan regio gebonden is. Het gaat puur om de aanschaf. Trucks verplaatsen gaat hetzelfde als naar Alaksa in de tutorial. Kiezen voor store in plaats van in de garage laten staan.
Tot nu toe doet mijn Krogan het nog prima op Alaska. In de modversie heb ik beschikking over studded mudtyres, waarmee ik tot nu toe alle delen van de map met gemak kan bereiken, ook met een trailer erachter. En blijkbaar heb je in de modversion ook veel meer frame attachments dan de standaard versie, evenals zwaardere motoren. Heb mijn truck nu maximaal aangepast met een andere motor, bak, raised suspension, roof rack, back rack, veel lampen en voor de rest is het rijden, rijden, rijden. :) Het meenemen naar een andere map was ik al achter, wist alleen niet dat je bepaalde trucks alleen in bepaalde regio's kan kopen en dan kan transporteren naar de andere regio's. Denk dat ik bij deze US truck blijf voor de US mappen en dan straks een Russische truck voor die regio. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
De mods vertekenen het beeld natuurlijk wel heel erg. Die kunnen eindeloos sterk zijn en eindeloos veel grip hebben. Dat is een keuze om te gebruiken, ik doe het zelf ook. Alleen dan met een Mod Zikz, veel meer add ons, vermogen en grip (ook op ijs en sneeuw). Zeker met beperkte tijd en vele (mod) levels een handige toevoeging aan het spel.

• sdk1985
thunder8 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:06:
[...]

Tot nu toe doet mijn Krogan het nog prima op Alaska. In de modversie heb ik beschikking over studded mudtyres, waarmee ik tot nu toe alle delen van de map met gemak kan bereiken, ook met een trailer erachter. En blijkbaar heb je in de modversion ook veel meer frame attachments dan de standaard versie, evenals zwaardere motoren. Heb mijn truck nu maximaal aangepast met een andere motor, bak, raised suspension, roof rack, back rack, veel lampen en voor de rest is het rijden, rijden, rijden. :) Het meenemen naar een andere map was ik al achter, wist alleen niet dat je bepaalde trucks alleen in bepaalde regio's kan kopen en dan kan transporteren naar de andere regio's. Denk dat ik bij deze US truck blijf voor de US mappen en dan straks een Russische truck voor die regio. :)
Het zal ongetwijfeld goed gaan met een mod truck. Alleen omdat Tamyr makkelijker is dan Alaska zal dat nog beter gaan. Dus in mijn beleving is het spel leuker als je eerst Tamyr doet. Dan is er tevens geen noodzaak voor het gebruik van mods. Tegen de tijd dat je dan in Alaska aankomt heb je een verzameling van betere trucks én banden door je hogere level. De game stuurt je eigenlijk een beetje de foute kant op door je in de tutorial te dwingen alaska te bezoeken.

• sdk1985
LordSinclair schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:14:
De mods vertekenen het beeld natuurlijk wel heel erg. Die kunnen eindeloos sterk zijn en eindeloos veel grip hebben. Dat is een keuze om te gebruiken, ik doe het zelf ook. Alleen dan met een Mod Zikz, veel meer add ons, vermogen en grip (ook op ijs en sneeuw). Zeker met beperkte tijd en vele (mod) levels een handige toevoeging aan het spel.
Want de Zikz is van zichzelf nog niet OP genoeg :P .

Maar ik snap het wel. Ben nu zelf bezig met farming in de glades (phase 8 ) en die map is zo vlak dat ineens allerlei trucks die je nooit gebruikte weer relevant worden en je lekker over het terrein kunt scheuren. Ik heb nog nooit zoveel km's per game sessie afgelegd als in deze map :X . Heerlijk na de traagheid van Maine.

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 07-09-2023 12:35 ]

• LordSinclair
sdk1985 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:33:
Want de Zikz is van zichzelf nog niet OP genoeg :P .
Hij mist aan aantal zaken, zoals een hijskraantje die tegen de cabine aan zit of een laadbak/plank. Ook kan die makkelijk logs meenemen natuurlijk, maar heeft er geen add on voor.
Ook heeft hij standaard banden die niet al te best op ijs werken.
En de standaard Zikz is niet heel vlot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7k3toY9EBBNfQgRGlLhj1liurq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IvuVsjuEfGrtCDF5nnuao0IH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m202HOGRIYcCY70Iy5xUlFy1YAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VXS4TRfCnY0AAocSelt6umRy.png?f=fotoalbum_large
https://mod.io/g/snowrunner/m/b7s-goliath

Dit ding is echt een beest, maar het is en blijft een mod natuurlijk. Je houdt er van of je hebt er niks mee.

[ Voor 19% gewijzigd door LordSinclair op 07-09-2023 12:57 ]

LordSinclair schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:14:
De mods vertekenen het beeld natuurlijk wel heel erg. Die kunnen eindeloos sterk zijn en eindeloos veel grip hebben. Dat is een keuze om te gebruiken, ik doe het zelf ook.
Bij mij ligt het aan de game.
In Snowrunner weiger ik om mods te gebruiken waardoor ik soms erg lang over bepaalde missies doe terwijl mijn savegame in Farming Simulator 22 aardig gevuld is met een aantal mods om het werk wat makkelijker te maken.
Waarom dan in die game wél en in deze game niet? Dat antwoord heb ik ook niet. Op één of andere manier voelt het niet goed om in deze game mods te gebruiken, omdat door de modder rijden niet makkelijk hoort te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Snowrunner gaat natuurlijk over de uitdaging en keuzes. Het gevaar om om te vallen, de keuze voor een kortere maar gevaarlijkere route. Zo'n route kan ook nog weleens betekenen dat je vast komt te zitten. Vervolgens resulteert die 5 minuten tijdbesparing in een reddingsoperatie die gerust een uur kan duren.

Pak je een mod truck van verdwijnt de kern van die gameplay. Dan wordt het meer een euro truck simulator. Waar overigens niks mis mee is, ieder zijn ding. Die game vond ik persoonlijk ook wel grappig.

• remmuz
Ik gebruik alleen de "realistic gearbox" mod, juist om het spel wat realistischer te maken.
(Ik heb nog nooit een truck met maar 5 versnellingen gezien 😊)

• sdk1985
remmuz schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:08:
Ik gebruik alleen de "realistic gearbox" mod, juist om het spel wat realistischer te maken.
(Ik heb nog nooit een truck met maar 5 versnellingen gezien 😊)
Dat kan nog wel grappig zijn! Overigens hoor je aan het motor geluid dat de trucks wel meer versnellingen hebben. Alleen je ziet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
sdk1985 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:03:
Snowrunner gaat natuurlijk over de uitdaging en keuzes. Het gevaar om om te vallen, de keuze voor een kortere maar gevaarlijkere route. Zo'n route kan ook nog weleens betekenen dat je vast komt te zitten. Vervolgens resulteert die 5 minuten tijdbesparing in een reddingsoperatie die gerust een uur kan duren.
Als je dit tijd hebt (en het geduld) vooral doen. Ik heb niet zoveel tijd om door te brengen in het spel (in ieder geval geen zin om er zoveel tijd aan te besteden). En als je dan voor bepaalde missies dezelfde route 3x moeten rijden voor de hoeveelheid van dezelfde vracht die ze vereisen bij sommige tasks/jobs (onmeunig veel boomstammen bv, die je amper kan vervoeren met de standaard trucks, in spintires en mudrunners kon dat wel) dan is het spel zelf ook meer ETS.

Maar zoals ik zei, ieder z'n ding. Ik doe ook sneller een Alt+F4 ipv een reddingsmissie van uren op te starten. Ook heb ik geen behoefte aan elk kwartier te moeten bijtanken of de hele boel weer te laten repareren. Dus iets zuiniger rijder en robuuste trucks zijn ook welkom.

• sdk1985
LordSinclair schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:15:
[...]

Als je dit tijd hebt (en het geduld) vooral doen. Ik heb niet zoveel tijd om door te brengen in het spel (in ieder geval geen zin om er zoveel tijd aan te besteden). En als je dan voor bepaalde missies dezelfde route 3x moeten rijden voor de hoeveelheid van dezelfde vracht die ze vereisen bij sommige tasks/jobs (onmeunig veel boomstammen bv, die je amper kan vervoeren met de standaard trucks, in spintires en mudrunners kon dat wel) dan is het spel zelf ook meer ETS.

Maar zoals ik zei, ieder z'n ding. Ik doe ook sneller een Alt+F4 ipv een reddingsmissie van uren op te starten. Ook heb ik geen behoefte aan elk kwartier te moeten bijtanken of de hele boel weer te laten repareren. Dus iets zuiniger rijder en robuuste trucks zijn ook welkom.
Ik speel het eigenlijk alleen in co-op dus dat scheelt meteen de helft van het werk! De logging heb ik eigenlijk vooral links laten liggen tot heden. Ik speel het tegenwoordig tot aan de regional progression en dan door naar de volgende regio. Alsnog kan ik het tempo van DLC niet echt bijbenen.

Voor 100% solo zou ik denk ik ook mods gebruiken :X .

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 07-09-2023 14:22 ]

• thunder8

thunder8

Ieder moet het natuurlijk voor zichzelf bepalen of je mods of niet wil gebruiken. En aangezien ik alleen single player game speel, maakt het ook niet uit hoe je het wil spelen.

Door mods te gebruiken, wordt het leven wat makkelijker in een dergelijke game, zonder meteen helemaal geen uitdaging meer te hebben. Anders zou je met mods ook meteen honderden uren van de gameplay af kunnen schaven en dat is zeer zeker niet het geval. Ook met mijn mod truck kom ik nog wel eens vast te zitten, is een helling soms toch nog te steil, is een makkelijke route nog steeds enorm lang en zijn sommige doorgangen toch nog steeds echt te smal. Hoe vaak ik al niet vracht verloren heb, vlak voor het doel, waardoor ik weer een kraan nodig had of opnieuw 2 mapdelen door moest om het opnieuw te halen.

In Farming Simulator 18 gebruikte ik ook mods, vooral voor de combi machines en dikkere tractoren die je leven gewoon wat makkelijker maken. Gamen is voor mij ontspanning en het hoeft van mij niet super frustrerend te zijn. Dan haak ik af en ga ik wat anders spelen. Een beetje uitdaging is geen probleem, maar een uur gamen weggooien, door iets onbenulligs, dat trek ik slecht.

Wat ik trouwens in deze game wel mis, zijn trailers met gestuurde assen, vooral bij de langere trailers. In het echt zouden die ook gebruikt worden, zeker als je weet dat je op een terrein rijdt, waar de ruimte om te manoeuvreren niet heel groot is. Heb hier nog niet voor gekeken in de mods, dat moet ik nog doen. Want vooral die brede 8 slot trailer is een gedrocht zonder sturende assen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Grand harvest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlWgs1R0bWnYyp_-uPcEGo_brew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mvc9K0mePOGJg3D88dBtTqeC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xyksIjbFOr3Bvmh7GjMeOPMpCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qbGtUtzh8exaeGzfS1CY6wRF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXkC6eYud7ZZP4xRQC1zfG0i-ws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P6iEWmlSS7Dw5ld4684OBAI5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCmM93d3Wmn61_smOvI1RLW3jQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ZQ9rX9mUue0vSKY3jlDEOAt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3It7i_eyojcQG9L5SLMpaPj3po=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HAYViL4jkQfy3hC0SskWbH1y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33FCLsYvdQo2y4ENwr2vXeylIYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sum9MwM6XXF8U5izn0buay3b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09 21:22
Ik speel het spel solo, ik heb geen vaste tijden waarop ik game dus erg lastig om dat samen te doen.
Vaak heb ik ook maar een uurtje de tijd, en dan weer dagen niet.
Daarom gebruik ik wel mods.

Sommige mods vind ik ook echt wel wat toevoegen.
Mods met een truck die overal doorheen rijd alsof je over asfalt rijd en 9000pk hebt die uninstall ik altijd weer omdat dat gewoon echt niet leuk is.

Ik heb wel 1 scout die eigenlijk nooit vast komt te zitten, die gebruik ik om in een half uur tijd de map te verkennen.
Ook gebruik ik die om snel assistentie te kunnen geven als dat nodig is.

Voor de rest hou ik het wel redelijk realistisch.
Ik vind bijvoorbeeld de trucks van Rng3r op mod.io helemaal fantastisch.
Het leger thema vind ik leuk in deze landschappen die ontstaan zijn door natuurgeweld.
In het echt zou het leger ook komen, dus dat past voor mijn gevoel wel.

En de trucks zijn geen gamebreaking super sterke trucks.
Ze komen ook gewoon vast te zitten, en hebben moeite met modder/sneeuw.

Eigenlijk de enige die echt iets doet wat je als game-breaking kunt beschouwen de RNG TX Bridge layer.

De RNG TX Bridge layer komt soms van pas bij moeilijk doorgaanbare stukken waar je vaak doorheen moet.
Soms snij ik zo ook een stuk map af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bf9ssl18p2dyasPCjlpoPC_gb1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JoMESK2frxDF1jwrtu4g5hpA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of je solo speelt of co-op maakt niet zoveel uit imo; ik speel ook enkel solo en speel alle maps 100%. Over sommige regio's doe ik soms wel een maand of meer. Van mij hoeft het ook niet zo snel, ik kan me best langere tijd vermaken op dezelfde map.
Het scheelt ook dat ik niet veel verschillende games speel en daardoor meer tijd kan besteden aan de games die ik wél speel.
Zo zijn Snowrunner en FS22 beiden al de 200 uur gepasseerd en ik vermaak me er nog steeds mee :)

Maar zoals gezegd, iedereen moet lekker spelen hoe hij/zij wil, zolang je maar plezier hebt toch ;)
Dat gezegd hebbende vind ik het zonde als mensen de gameplay wat versimpelen door het gebruik van mods maar hé, dat is mijn bescheiden mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Mijn snowrunner zit al op 380 uur :X . Zit nu bij phase 8. Maar ondertussen zijn phase 9 en 10 al uit en van phase 11 zag ik een PTS voorbij komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
sdk1985 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:35:
Mijn snowrunner zit al op 380 uur :X . Zit nu bij phase 8. Maar ondertussen zijn phase 9 en 10 al uit en van phase 11 zag ik een PTS voorbij komen.
380 uur pas? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3i_QpWTZ7rI-HkNy893vSV6qdw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f7kQ2BKZP25Q9T6GPHZdFLuX.png?f=user_large

😅😅

• Moechy
Damn 😅 heb er net 20 uur in zitten en het lijkt alsof ik nog niks gedaan heb 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Al die uitbreidingen. 😅
Ik heb net Black River afgerond en zit nu in Smithville Dam.
Die grote trailer voor het boorplatform was makkelijker dan ik dacht.
Die flatstar had daar amper of geen moeite mee :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Haha het zijn er 4 per jaar dus je hebt grofweg 3 maanden per uitbreiding.
Ik heb net Black River afgerond en zit nu in Smithville Dam.
Die grote trailer voor het boorplatform was makkelijker dan ik dacht.
Die flatstar had daar amper of geen moeite mee :D
Vergeet ook niet dat er veel trucks gratis op de map te vinden zijn. Die zitten vaak vast een een moeras en daarna mag je ze houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ik ben ooit ooit overgestapt naar een systeem waarbij de focus ligt op de regional progression en de taken die dat makkelijker maken. Denk aan het repareren van infrastructuur. Het idee was overige quests op te pakken nadat overal alle regional objectives zijn afgerond. Echter door het huidige tempo van nieuwe dlc en uitstapjes naar andere games komt daar niet veel van. In Alaska en Michigan is daar ooit wel een begin aan gemaakt.

Hoe dan ook even een overzichtje voor mijzelf:
Michigan 95% 3/3
Alaska 84% 3/3
Taymyr 64% 2/2

Kola Peninsula 65% 3/3
Yukon 57% 2/2
Wisconsin 48% 2/2
Amur 47% 3/3

Don 72% 3/3
Maine 48% 2/2
Tenessee 79% 3/3
Glades 34% 0/3 (nu bezig)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwzwTi-GqXZwjipWDfUppqkt7R4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/upySJzhwXJzI70L4KCu846zD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 12-09-2023 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
sdk1985 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:05:
[...]

Haha het zijn er 4 per jaar dus je hebt grofweg 3 maanden per uitbreiding.

[...]

Vergeet ook niet dat er veel trucks gratis op de map te vinden zijn. Die zitten vaak vast een een moeras en daarna mag je ze houden!
Yip idd, heb ondertussen die international highway truck, de scout 800 en nog een Chevrolet Ck1500 ook al gevonden.
Meestal verkoop ik ze, heb genoeg aan mijn Flatstar en Ck1500 (die heeft ondertussen ook mudtyres.

Weet wel dat er in 1 van de volgende maps van Michigan een zware truck nog ergens staat die je ook kan claimen. Een twinsteer als ik mij niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Moechy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:11:
[...]

Yip idd, heb ondertussen die international highway truck, de scout 800 en nog een Chevrolet Ck1500 ook al gevonden.
Meestal verkoop ik ze, heb genoeg aan mijn Flatstar en Ck1500 (die heeft ondertussen ook mudtyres.

Weet wel dat er in 1 van de volgende maps van Michigan een zware truck nog ergens staat die je ook kan claimen. Een twinsteer als ik mij niet vergis.
In Black river ligt in het noorden de Kodiak C70.

In Smithville dam kun je bij het eerste eiland bij de dam de White Western Star 4964 vinden. In het zuidelijke moeras ligt de International Transtar 4070A.

De twinsteer ligt rechts boven in Island Lake en in Drummond Island kun je de (enorme) P16 vinden in de rechter onder hoek (heel simpel).

Oh en links onder in North Prorth (Alaksa) ligt wat destijds mijn favo US truck was; de Royal BM17.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 12-09-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Kodiak heb ik idd gevonden en verkocht, zelfde geldt voor die transtar. De white western star heb ik nog niet gevonden of ook al verkocht 😅

Die paystar ploegt overal doorheen en daar liggen nu de dubbele All-terrain banden op, vermoed dat de meeste winst daar wel nog in Mud-tyres zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sdk1985 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:21:
[...
In Smithville dam kun je bij het eerste eiland bij de dam de White Western Star 4964 vinden.
Hier heb ik early game de meeste taken mee gedaan, echt een hele fijne truck :)
De Twinsteer vond ik ook wel een fijn dingetje maar die heeft de neiging om snel om te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Ondertussen die white western star gevonden, wat een tank :D
Dat is wel een blijvertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Moechy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:42:
Ondertussen die white western star gevonden, wat een tank :D
Dat is wel een blijvertje.
Dat dacht ik ook, totdat ik de volgende truck vond, en de volgende :D
Na de Zikz 605R heb ik geen betere meer gevonden dus die is gebleven.
Ik heb voor de grap de Zikz eens meegenomen naar Michigan om wat missions en contracts opnieuw te doen.
Wat toen een marteling was doet de Zikz nu moeiteloos 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Dat is ook de reden dat ik de regel " Geen Russiche tanks op Amerikaanse maps of vice versa" gebruik :p

Er moet wel een beetje challenge in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:44
Moechy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:11:
[...]

De meeste auto's heb ik ook verkocht om de ANK civilian te kopen. Wat een verademing is dat ding zeg :P Heeft standaard al sper diff etc.. erop zitten. Zuipt wel als een idioot.

[ Voor 3% gewijzigd door wauskoek op 29-09-2023 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ben gestopt met de game. Hoewel ik het best goed in elkaar vind zitten, vind ik de mappen an sich te doods. Heel soms bij het leveren van goederen of installatie, zie je wat gebeuren, maar verder geen ander verkeer, personen of activititeiten. Heb meer dan 100 uur in de game gestopt, maar merkte dat het mij steeds meer tegen begon te staan om de zoveelste run te maken in een wereld zonder enig ander verkeer of mensen. Morgen komt Farming Simulator 22 in PS+ en ga ik daar mijn tijd aan spenderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKoehorst
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 10:41
Mudrunner heb ik al jaren en daar vermaak ik me prima mee. Zijn er hier mensen die beide games hebben?
En is het de moeite waard om alsnog Snowrunner aan te schaffen? Of zou je beter kunnen wachten op 'Expeditions' die ergens volgend jaar uit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JKoehorst schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:26:
En is het de moeite waard om alsnog Snowrunner aan te schaffen?
Euh, ja! :+
Snowrunner heeft een pak meer te bieden dan Mudrunner, kijk alleen maar naar de verschillende soorten cargo. Niet over twijfelen, gewoon aanschaffen. En dan het liefst inclusief season passes, die zijn zeer de moeite waard. tegen de tijd dat Expeditions uitkomt heb je alweer vrolijk enkele honderden uren in Snowrunner zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:01
JKoehorst schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:26:
Mudrunner heb ik al jaren en daar vermaak ik me prima mee. Zijn er hier mensen die beide games hebben?
En is het de moeite waard om alsnog Snowrunner aan te schaffen? Of zou je beter kunnen wachten op 'Expeditions' die ergens volgend jaar uit komt?
Ik ben heel benieuwd wat mij de streep over gaat trekken om expeditions te kopen. Afgaande op de trailers voelde het eigenlijk als een exacte kopie van snowrunner met wat features die ze ook in de vorm van een nieuwe dlc hadden kunnen uitbrengen. Ik heb snowrunner inclusief seizoen 2 dus kan echt nog megaveel bijkopen qua content. Basegame en seizoen 2 ook nog lang niet uitgespeeld.

Lang verhaal kort: ja, koop snowrunner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKoehorst
@Superkiwi @Barth89:
Top, dankjullie wel voor de reacties!
Ik wacht nog even de eerstvolgende 50% korting af en dan vermaak ik me er wel mee.

En bevalt co-op ook goed? Mudrunner was nogal buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een jaar of twee geleden heb ik voor het laatst co-op gespeeld. Of beter gezegd: proberen te spelen. Destijds ervoeren we regelmatig game-crashes tijdens co-op (PS4 Pro). Dat zou inmiddels verholpen moeten zijn; recente ervaringen heb ik echter niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Op de PC werkt coop over het algemeen prima. Soms wat problemen met elkaar vinden, maar de dag erna werkt het vaak wel weer.

Coop bevat nog wel wat irritaties en bugs hier en daar
- Als gast duurt lossen van lading lang
- Als gast kan je door op lossen te blijven rammen meer afleveren dan je daadwerkelijk bij je hebt.
- Alleen de trucks en trailers blijven opgeslagen bij de host. Je eigen trucks zijn terug naar de opslag en je trailer zijn weg bij het (bewust) verliezen van een connectie. Tip: Verzorg als host alle trucks & trailers.

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:01
Veel co-op gespeeld en ja er zijn soms wat bugs... Maar over het algemeen is het leuk om samen te doen. Ik herken het laden van een lossing die lang duurt niet als bug trouwens. En die tweede bug die LordSinclair omschrijft ken ik ook niet maar klinkt wel lucratief voor sommige missies.

Sowieso was co-op aan het begin erg lucratief want soms werden de auto's in mijn garage gedupliceerd. Die bug heb ik al lang niet meer gehad.

• JKoehorst
LordSinclair schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:47:
...
Tip: Verzorg als host alle trucks & trailers.
Goed punt!
Hartelijk dank en veel plezier allemaal.

• sdk1985
Op de PC werkt coop over het algemeen prima. Soms wat problemen met elkaar vinden, maar de dag erna werkt het vaak wel weer.

Coop bevat nog wel wat irritaties en bugs hier en daar
- Als gast duurt lossen van lading lang
- Als gast kan je door op lossen te blijven rammen meer afleveren dan je daadwerkelijk bij je hebt.
Dat klinkt als een latency probleem (kan bandbreedte zijn maar ook cpu bottleneck). Op mijn pc geen last van gehad.

Een enkele keer duikt er weleens een desync op. Met name met fuel. De brandstof verdwijnt dan wel bij het voertuig maar komt niet bij het target erbij. Lading kan ook weleens een net iets andere positie hebben. Geen reden om van de co-op weg te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Barista schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:43:
[...]

Ik ben heel benieuwd wat mij de streep over gaat trekken om expeditions te kopen. Afgaande op de trailers voelde het eigenlijk als een exacte kopie van snowrunner met wat features die ze ook in de vorm van een nieuwe dlc hadden kunnen uitbrengen. Ik heb snowrunner inclusief seizoen 2 dus kan echt nog megaveel bijkopen qua content. Basegame en seizoen 2 ook nog lang niet uitgespeeld.

Lang verhaal kort: ja, koop snowrunner.
Expeditions gaat terug naar de kern van het scouten. Iets dat tegenwoordig eigenlijk niet meer aan de orde is. Scouten gaat in Snowrunner net zo goed met een Zikz of een Tatarin. Waarmee een deel van de gameplay die je wel als beginnende speler mee kreeg eigenlijk is verdwenen. Ik vond dat vroeger altijd wel gaaf, die smalle weggetjes en het gedoe met het omrollen van je voertuig.

• LordSinclair
sdk1985 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:22:
[...]

Dat klinkt als een latency probleem (kan bandbreedte zijn maar ook cpu bottleneck). Op mijn pc geen last van gehad.

Een enkele keer duikt er weleens een desync op. Met name met fuel. De brandstof verdwijnt dan wel bij het voertuig maar komt niet bij het target erbij. Lading kan ook weleens een net iets andere positie hebben. Geen reden om van de co-op weg te blijven.
Ik blijf er ook niet van weg, het is alleen jammer. Ik speel het spel eigenlijk alleen maar in coop mode. Alleen vind ik het te saai geworden.

De Host (met een tragere pc) geeft al lang een filmpje en of een melding dat een opdracht voltooid is terwijl aan mijn kant de boel nog uitgeladen wordt :?

[ Voor 6% gewijzigd door LordSinclair op 16-11-2023 15:40 ]

• sdk1985
Tip: Verzorg als host alle trucks & trailers.
Behalve wanneer je geen zin hebt de trailer terug te brengen :+ .

• sdk1985
LordSinclair schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:36:
[...]

Ik blijf er ook niet van weg, het is alleen jammer.
Was gericht aan JKoehorst.
Ik speel het spel eigenlijk alleen maar in coop mode. Alleen vind ik het te saai geworden.
Wij doen al een tijdje alleen quests die bijdragen aan het volbrengen van de regional objectives. Dat maakt het wat afwisselender. Alsnog zijn er maanden dat we deze game niet spelen hoor.
De Host (met een tragere pc) geeft al lang een filmpje en of een melding dat een opdracht voltooid is terwijl aan mijn kant de boel nog uitgeladen wordt :?
Heftig, nooit mee gemaakt. Ook niet toen mijn 2500K nog mee deed, dit jaar vervangen voor een Ryzen 5600 a 140 euro.

Dan zou ik toch een andere pc als host kiezen. Of een cpu cadeau doen :+ . Het hoeft geen top of the line cpu te zijn.

• LordSinclair
sdk1985 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:19:
Dan zou ik toch een andere pc als host kiezen. Of een cpu cadeau doen :+ . Het hoeft geen top of the line cpu te zijn.
Basicly doen we elk level 2x, zodat we allebei dezelfde voortgang hebben in de levels. 1x bij hem, 1x bij mij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:19:
[...]
Alsnog zijn er maanden dat we deze game niet spelen hoor.
Dat vind ik het mooie van games als dit en bv Farming Sim. Je kunt er dagen, maanden en honderden uren mee bezig zijn, het daarna een jaar niet meer spelen om het daarna weer op te pakken waarna je er gelijk weer helemaal in zit 👌🏻

• JKoehorst
De Steam Autumn Sale was weer precies op tijd!
Single player bevalt het al prima. In vergelijking met Mudrunner is het spel echt veel volwassener geworden. Door de verscheidenheid aan missies en trailers met materiaal kent het spel ook veel meer variaties.

• sdk1985
LordSinclair schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:42:
[...]

Basicly doen we elk level 2x, zodat we allebei dezelfde voortgang hebben in de levels. 1x bij hem, 1x bij mij :)
Aha! Als je daar het geduld voor hebt helemaal prima. Je weet dan wel wat je de volgende keer beter kunt doen :X .

Zou je dat niet hebben dan is het zo dat de game state wordt opgeslagen in de map tiles van de save. Toen canada net uit kwam waren er wat bugs waarbij trucks verdwenen. Toen heb ik een paar keer zo'n autosave terug moeten zetten. Dus in de basis kun je ook proberen die bestanden te delen. Het zou wel kunnen dat je op het 'slave' profiel dan geen goede quest progress tracking krijgt. Het profiel van de speler is een ander bestand. Ik heb het zelf op deze manier nog niet zo extreem getest. Dus ik weet niet of het profiel checks doet op de map files of dat het alleen een waarde is die verandert wanneer je een quest inlevert.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 23-11-2023 15:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FRANQ
Zag een filmpje van een vrachtwagen die in het echt door een modderpoel gaat zoals in snow runner.

Kan het niet laten om hem even te delen.

https://youtube.com/shorts/Xwjgq18T6Vs?si=Q4xnQi8G5X51rEIv

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poh, vandaag Snowrunner weer eens gestart en een begin gemaakt op Amur.
Even met de scout (Ford F-150) aan het toeren gegaan en het werd al vrij snel duidelijk dat deze map een behoorlijke uitdaging gaat worden. Drie(!) bruggen kapot, twee tot drie landslides om te fixen en slechts één moeilijk bereikbaar warehouse op de map waar ze, je raad het al, geen metal beams verkopen om de bruggen te fixen. Hoe ik dat ga doen moet ik nog even uitvogelen, ik denk dat ik metal rolls naar de Steel Mill ga brengen om er daar metal beams van te maken.
Om het allemaal nog leuker te maken zijn de offroad stukken behoorlijk slecht begaanbaar (lees: diepe modder onder de sneeuw en veel rotsen) waardoor fuel management ook een heel belangrijke rol gaat spelen.
Dit gaat nog wat worden. Ik kan niet wachten tot ik de Zikz ergens tegen ga komen, dat schijnt nogal een goede truck te zijn.
ps. geen spoiler over waar deze te vinden aub ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 16-01-2024 01:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Superkiwi schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 01:07:
Poh, vandaag Snowrunner weer eens gestart en een begin gemaakt op Amur.
Even met de scout (Ford F-150) aan het toeren gegaan en het werd al vrij snel duidelijk dat deze map een behoorlijke uitdaging gaat worden. Drie(!) bruggen kapot, twee tot drie landslides om te fixen en slechts één moeilijk bereikbaar warehouse op de map waar ze, je raad het al, geen metal beams verkopen om de bruggen te fixen. Hoe ik dat ga doen moet ik nog even uitvogelen, ik denk dat ik metal rolls naar de Steel Mill ga brengen om er daar metal beams van te maken.
Om het allemaal nog leuker te maken zijn de offroad stukken behoorlijk slecht begaanbaar (lees: diepe modder onder de sneeuw en veel rotsen) waardoor fuel management ook een heel belangrijke rol gaat spelen.
Dit gaat nog wat worden. Ik kan niet wachten tot ik de Zikz ergens tegen ga komen, dat schijnt nogal een goede truck te zijn.
ps. geen spoiler over waar deze te vinden aub ;)
Heb die map toch voornamelijk met 2 trucks tegelijk gedaan.
Zodra je een truck hebt de scout (F150 in jouw geval) op sleep meenemen.
Dan heb je tenminste iets bij je om je uit de bagger te trekken. :)

Eigenlijk doe ik dat met elke map wel tot er beter materiaal is en routes gerepareerd zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 16-01-2024 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Hoe verder het spel vordert hoe meer je moet gaan craften voordat je er iets mee kan. Je moet in Amur dus inderdaad metal beams gaan craften (en veel ook als ik mij goed herinner). Het is een level waar je soms beter buiten de paden kan rijden dan via de paden (irritante bomen die in de weg liggen).

Maar als je je steel rolls unpackt passen er een stuk meer op 1 oplegger (met randen) dan als je ze netjes packt :7

Maar samen met het de buurwereld (Northern Aegis Installation) is het een aardige pittige wereld om de opdrachten te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:30
Ik twijfel om -eindelijk- snowrunner (met y1 pass, aanbieding ps store) te kopen voor de ps5.

Vraag want ik lees er veel onduidelijkheid over op internet: werkt de g29 met shifter op de ps5 en is het te spelen first person (voor het realisme) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vraag 2: jazeker, first person is gewoon mogelijk.
Vraag 1: ik dacht het wel maar daar moet je me niet op vastpinnen. Wat zegt google of youtube?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

lord_fh schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:07:
Ik twijfel om -eindelijk- snowrunner (met y1 pass, aanbieding ps store) te kopen voor de ps5.

Vraag want ik lees er veel onduidelijkheid over op internet: werkt de g29 met shifter op de ps5 en is het te spelen first person (voor het realisme) ?
Niet twijfelen, gewoon kopen :-).
Flink wat uurtjes plezier al in Snowrunner.

Realisme is flink in dit spel. Zowel hoe de auto's rijden / bewegen en de input d.m.v. een stuurtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
De G27 werkt wel op de PC, heb de shifter alleen nog niet helemaal naar mijn zin.
First person vind ik wel ok werken, maar het zou nog mooier zijn met een VR bril, maar of dat ondersteund word weet ik niet.
Je hebt bij een stuur geen muis waarmee je makkelijk links/rechts kijkt, dus first person verkleind het gezichtsveld enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
FRANQ schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:07:
De G27 werkt wel op de PC, heb de shifter alleen nog niet helemaal naar mijn zin.
First person vind ik wel ok werken, maar het zou nog mooier zijn met een VR bril, maar of dat ondersteund word weet ik niet.
Je hebt bij een stuur geen muis waarmee je makkelijk links/rechts kijkt, dus first person verkleind het gezichtsveld enorm.
Op de meeste sturen zit een d-pad voor je linker duim. Daar zou ik de camera mee bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Superkiwi schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:00:
Vraag 2: jazeker, first person is gewoon mogelijk.
Vraag 1: ik dacht het wel maar daar moet je me niet op vastpinnen. Wat zegt google of youtube?
Die zijn niet eenduidig, er zijn problemen met ps5 en logitec op snowrunner , maar inieder geval wordt er blijkbaar aan gewerkt, dus ga de gok wagen denk ik.

Denk dat prima de Y2 en Y3 pass later een keer in de aanbieding kan kopen toch ? (Qua verloop van het spel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja hoor, de Y2 en 3 pass zijn af en toe in de aanbieding voor een eurootje of 17 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Gekocht 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Ok, my first cents after een paar uur spelen op PS5.

Mods had ik meer van verwacht, standaard trucks zijn eigenlijk altijd mooier + als alles ineens excelent en weet ik veel wat is haak ik af, want dan is de lol eraf. (wel wat trailer mods en een money mod just in case)

Verder is het wel even wennen haha, ik ga veel te lomp en met het idee van "o dat komt wel goed, gewoon gas" soms naar dingen toe waarvan ik denk, had ik even OF beter op de kaart moeten kijken en in ieder geval beter om mij heen om een logischer pad te pakken....

Verder is het wel heel immersive ook met het stuurtje haha.

alleen, noob vraag: wat is de "high" gear ?

Verder nu maar is missies aannemen, tot nu toe meer aan het rondrijden geweest, en een jeep uit een weiland getrokken (dik uur mee bezig geweest haha) en nu kan ik er niks mee (kan er niet mee de store in oid )

het is slowpace, irriterent maar toch verslavend haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lord_fh schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:44:
High gear is een soort eco-modus waar je behoorlijk wat brandstof mee bespaart. Om dat te bewerkstelligen lever je wel in op topsnelheid.
Vooral op langere, verharde asfaltwegen is het een fijne versnelling.
(...) een jeep uit een weiland getrokken (dik uur mee bezig geweest haha) en nu kan ik er niks mee (kan er niet mee de store in oid )
Deze hoort waarschijnlijk bij een missie (task). Om een taak te activeren moet je eerst naar de task-giver op de map rijden en in het gele vierkant daar de taak accepteren, waarna hij in de lijst met actieve taken komt te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 18-01-2024 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
Superkiwi schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:06:
Deze hoort waarschijnlijk bij een missie (task). Om een taak te activeren moet je eerst naar de task-giver op de map rijden en in het gele vierkant daar de taak accepteren, waarna hij in de lijst met actieve taken komt te staan.
En daarna is het lang niet altijd een garantie dat je het voertuig krijgt. Je helpt tenslotte iemand anders zijn voertuig vlot te trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985

High gear zet je in de één na hoogste versnelling. Dus 7 bij een highway gearbox of 4 bij een 5 speed gearbox. Vooral handig wanneer je een wat krachtigere motor hebt. Dan kun je op asfalt zodra je gaat rollen naar high gear en daarna terug naar auto. Dan trek je zelfs een ferrari er nog bij een stoplicht uit ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985

Verder nu maar is missies aannemen, tot nu toe meer aan het rondrijden geweest, en een jeep uit een weiland getrokken (dik uur mee bezig geweest haha) en nu kan ik er niks mee (kan er niet mee de store in oid )
Let even op dat er story missies zijn verspreid over 3 opdrachtgevers, hierin zit de progressie van je map.

Los daarvan zijn er side-quests, de tasks. Sommige tasks zijn nuttig, dat zijn de tasks die de map beter begaanbaar maken zoals het repareren van de brug en het verwijderen van de gevallen power line. Alle side quests meteen willen doen gaat écht veel tijd kosten.

Wel nuttig zijn de vastzittende defecte trucks, deze mag je meestal houden na reparatie. Dit levert je of een mooie truck of een berg geld op (door de truck te verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Thanks all!

Duidelijk, ik ga me er vanavond weer eens in verdiepen en hoofdmissies doen.

1 minpuntje heb ik wel ontdekt: controller en stuur tegelijk werkt niet. camera draaien met controller als je rijdt is makkelijker dan tijdens het sturen ook de D pad op je stuur te gebruiken. alleen dan vervalt je stuur input haha.

Ook heb ik nog wat chaos bij de garage, overal staan trailers (houden of verkopen ?) en ik heb ook geen idee wanneer ik wat nodig heb (service trailer ? etc.)

naja genoeg om uit te zoeken haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
sdk1985 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:32:
Los daarvan zijn er side-quests, de tasks. Sommige tasks zijn nuttig, dat zijn de tasks die de map beter begaanbaar maken zoals het repareren van de brug en het verwijderen van de gevallen power line. Alle side quests meteen willen doen gaat écht veel tijd kosten.
Verderop in het spel kunnen tasks ook van belang worden voor het vrijspelen van warenhuizen/crafting/tankstations/servicepunten, welke weer belangrijk zijn voor het verkrijgen van goederen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lord_fh schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:38:
Ook heb ik nog wat chaos bij de garage, overal staan trailers (houden of verkopen ?) en ik heb ook geen idee wanneer ik wat nodig heb (service trailer ? etc.)
Trailers die je niet nodig hebt kun je verkopen. Je krijgt er exact dezelfde prijs voor als waarvoor je ze koopt dus je levert er geen geld op in.

Welke trailer je voor welke job gebruikt mag je helemaal zelf weten. Een lange sideboard semitrailer met 5 cargoslots klinkt handig maar kan op bochtige offroad paden onhandig zijn, dan kunnen een flatbed + korte trailer of twee korte trailers achter elkaar misschien de betere oplossing zijn.

Fuel trailers, service trailers en dergelijke zijn bedoeld om op andere locaties te tanken en/of voertuigen te repareren, net zoals fuel tank of maintenance addons in het customization menu. Enig verschil is dat de addons op je truck gemonteerd worden en trailers (uiteraard) niet. Mocht je een map hebben zonder fuel points of reparatiepunten dan kan het handig zijn om op strategische plaatsen zulke trailers te plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:32:
[...]Alle side quests meteen willen doen gaat écht veel tijd kosten.
Ik vind van niet :+
Een game als Snowrunner kost nu eenmaal veel tijd, dat is voor mij geen reden om minder belangrijke tasks dan maar over te slaan. Onder de streep leveren ze immers allemaal geld op, al is het maar een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Superkiwi schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:48:
[...]

Ik vind van niet :+
Een game als Snowrunner kost nu eenmaal veel tijd, dat is voor mij geen reden om minder belangrijke tasks dan maar over te slaan. Onder de streep leveren ze immers allemaal geld op, al is het maar een beetje.
Dat is helemaal prima, iedereen mag de game spelen zoals hij dat leuk vind. Daarmee ben je wel meteen een goed voorbeeld. Je zit nu in seizoen 4 terwijl de game in seizoen 10 zit.

Wil je wat meer afwisseling in trucks en gebieden dan raad ik aan om alleen de story quests te doen en daarbij uit te zoeken hoe je dat doet met zo min mogelijk side quests (wat overigens later in de game best nog weleens een uitdaging kan zijn door afhankelijkheden). Persoonlijk ben ik zelf ook gaan schrappen in de story quests en doe ik daarbinnen ook alleen wat nodig is om de 3 map progression doelstellingen te behalen.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste