LordSinclair schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 20:52:
Daarnaast is het heel verwarrend dat de aantallen bij de ophaal en afleverplek niet overeenkomen. Op de ene plek wordt in losse stammen gepraat en de andere plek complete ladingen.
Hoe bedoel je dit?

Het is volgens mij heel simpel:
Als je logs moet afleveren voor een contract of task gaat het over een packed trailer.
Als je logs naar de zagerij brengt om planken van te maken gaat het over losse logs. Idem bij storehouses.

Als je logs manueel gaat laden heb je 3 losse logs nodig voor een volle, packed trailer.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 05-05-2026 22:13 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:38
Superkiwi schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 21:32:
[...]

Hoe bedoel je dit?

Het is volgens mij heel simpel:
Als je logs moet afleveren voor een contract of task gaat het over een packed trailer.
Als je logs naar de zagerij brengt om planken van te maken gaat het over losse logs.

Als je logs manueel gaat laden heb je 3 losse logs nodig voor een volle, packed trailer.
Een contract/task verwacht 2 logs. Dan zie je een log station met 2 logs op voorraad. Prima denk je dan. Nee je hebt dan afhankelijk van het type 4 of 6 logs nodig om (inderdaad) 2 ladingen van te maken.
Overal in het spel zie je hoeveel lading ergens ligt. Behalve bij logstations.
Een lading bricks is een lading bricks.
Een lading medium pipes is een lading medium pipes (en niet 9 stuks ofzo).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Ik zal er eens op letten ;)
Nooit gezien dat een log station slechts 1 of 2 losse logs op voorraad had.

[ Voor 183% gewijzigd door Superkiwi op 05-05-2026 22:12 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:38
Superkiwi schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 21:58:
Ik zal er eens op letten ;)
Nooit gezien dat een log station slechts 1 of 2 losse logs op voorraad had.
Meestal hebben ze wel een standaard lading in 1x beschikbaar. Want je kan slecht met losse logs gaan rondrijden. Maar er gaat wel eens wat mis onderweg waardoor je misschien maar 1 extra nodig hebt en de aantallen dan niet meer toereikend zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHKVDBz7etDme7IHFoUU50Pnqh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IOGc8qtARWPiB756bQSlV9JH.png?f=fotoalbum_large

Dit level had logstations met beperkte voorraden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPPvCPaxMTYDG70D34halD0QhC4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sPGByzCo0FA3XbBV3UKPzeck.png?f=user_large
En dan heb je dit als contract. 2x short logs. Ze bedoelen er dus 6. Want 2x3 logs = 2 ladingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2LpyxmvEd2kLMZCVeitLCe99Rw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JAFJ1qr49YkDFL3MA2doyTJM.png?f=user_large
Of deze, 1x medium logs. Maar ze bedoelen 1 lading van 3 medium logs.
Met bovenstaand log station kan je dus niet 3 van deze opdrachten doen, maar slechts 1.

[ Voor 43% gewijzigd door LordSinclair op 06-05-2026 07:48 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-05 12:45
Wat voor visuele accessoires geven jullie aan de trucks om ze "herkenbaar" te maken?

Op dit moment, doe ik alleen een verf kleurtje.
Dan hebben alle trucks dezelfde kleur
Maar... ik zit te denken dit wellicht uit te breiden met bijvoorbeeld voorbumper / grill.

Wat hebben jullie erop zitten?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:23
GarBaGe schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 11:04:
Wat voor visuele accessoires geven jullie aan de trucks om ze "herkenbaar" te maken?

Op dit moment, doe ik alleen een verf kleurtje.
Dan hebben alle trucks dezelfde kleur
Maar... ik zit te denken dit wellicht uit te breiden met bijvoorbeeld voorbumper / grill.

Wat hebben jullie erop zitten?
Bumpers kunnern handig zijn, die kunnen damage verminderen als je ergens tegenaan rijdt. Extra lampen is vaak ook handig. Zeker de startertrucks hebben twee gloeiende spijkers als koplamp. Paar forse lampen op het dak of in de grill is dan wel fijn. Ook handig als je door water moet want anders zie je niets meer, als de lampen onder water zitten. (Ja je kunt ook alleen overdag rijden maar voor de "immersion" doe ik dat niet altijd). Niet alle cosmetische add-ons zijn puur cosmetisch.

Bij mij hebben alle trucks hun eigen kleur, net naar wat ik leuk vindt. Ik heb er wel eens over gedracht ze allemaal dezelfde kleur te geven maar dat is minder handig bij trucks waar ik er meer van heb, Ik heb bijvoorbeeld 3 Tayga's en 4 71230's.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-05 12:45
Destiny schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:07:
[...]

Bij mij hebben alle trucks hun eigen kleur, net naar wat ik leuk vindt. Ik heb er wel eens over gedracht ze allemaal dezelfde kleur te geven maar dat is minder handig bij trucks waar ik er meer van heb, Ik heb bijvoorbeeld 3 Tayga's en 4 71230's.
Heb je dan meerdere dezelfde trucks in verschillende configuraties?
Ik zit nu met 100 uur spelen, halverwege Alaska. (level 22)
Wel wat geld achter de hand, maar niet heel veel. 300k ofzo.

Langzaam aan begin ik de bestaande trucks te diversifiëren.
1 permanent met een grote kraan, 1 standaard met een sideboard, 1 standaard voor grote logs...
dat soort dingen.
Dan kan ik makkelijker mijn trucks "ergens" op de map laten staan, omdat de afstand naar de garage (voor verbouwen) steeds groter wordt, naarmate ik verder in Alaska kom.
Zo wilde ik mijn P16 standaard gebruiken voor grote logs, maar gezien zijn aanhanger die vervelende bug heeft, gebruik ik hem nu bij "high saddle" trailers.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:23
GarBaGe schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:28:
[...]

Heb je dan meerdere dezelfde trucks in verschillende configuraties?
Ik zit nu met 100 uur spelen, halverwege Alaska. (level 22)
Wel wat geld achter de hand, maar niet heel veel. 300k ofzo.

Langzaam aan begin ik de bestaande trucks te diversifiëren.
1 permanent met een grote kraan, 1 standaard met een sideboard, 1 standaard voor grote logs...
dat soort dingen.
Dan kan ik makkelijker mijn trucks "ergens" op de map laten staan, omdat de afstand naar de garage (voor verbouwen) steeds groter wordt, naarmate ik verder in Alaska kom.
Zo wilde ik mijn P16 standaard gebruiken voor grote logs, maar gezien zijn aanhanger die vervelende bug heeft, gebruik ik hem nu bij "high saddle" trailers.
De Tayga's heb ik omdat als je alle seasons speelt je er drie krijgt (Drowned lands, Crossroads en North Peak National Park) en een Tayga verkoop ik niet. De 71230 heb ik bewust vier versies van. Short logs, Medium logs, Long logs en low saddle voor cargo. (Hoewel ik long logs tegenwoordig ook vaak met een andere truck, de DAN 96310, doe).

Ik gebruik ook veel trucks die ik gewoon op de map laat staan, na verloop van tijd heb je dan altijd wel een truck in de buurt als je aan een volgende missie begin.

De p16 bug wordt gefixt in de volgende update (die komt als seaon 18 uitkomt, die staat nu op de public test server en komt denk ik eind van de maand uit).
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste