• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:24
Ik herinner me nog dat Alaska een beetje tussen mud en snow tires inzat in de meeste gebieden. In Mountain River had je dan weer sneeuwkettingen nodig als je op een helling gaat glijden. Sowieso zijn banden de belangrijkste factor voor hoe je ergens doorgeraakt.

Ik heb de trials grotendeels links laten liggen. Het moet nog plezant blijven...

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:17
Klopt, ik gebruik eigenlijk geen highway trucks maar in Alaska kan ik ze duidelijk wel eens gebruiken voor de meeste transport stukjes.

Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

*knip

Verkeerde trials

[ Voor 115% gewijzigd door Superkiwi op 27-12-2025 15:48 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Moechy
Superkiwi schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:57:
Ik heb de meeste trials met de White Western Star gedaan, daar haal je vrij makkelijk goud mee.
Weet je hoe die trial heet waar je moeite mee had? Misschien heb ik die nog wel in mijn Youtube Snowrunner playlist staan.
De Trials zijn aparte challenges met de daarvoor voorziene voortuigen.

Oooh, iets anders dan de time trials in de base game dus? Dan heb ik niks gezegd ;)
Het wordt tijd dat ik de game ook weer eens oppak merk ik.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Moechy
Superkiwi schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 15:34:
Oooh, iets anders dan de time trials in de base game dus? Dan heb ik niks gezegd ;)
Het wordt tijd dat ik de game ook weer eens oppak merk ik.
Ja de trials kan je kiezen in het hoofdmenu en daar kan je "Bobblehead" poppetjes vrijspelen maar ik vind ze net iets te lang duren/te moeilijk om er echt op door te zetten :p

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23:21
Highway trucks zijn mogelijk in Alaska, ik vond de Transtar met high range bak een goede noodoplossing, als je heel precies gas geeft en je hebt idd kettingen om is er nog veel mogelijk met dat ding. Modderbanden glijden voortdurend weg, was wel erg lollig rondjes draaien met een enorme ZIKZ mastondont in Amur. Goede nieuws, zonder trailer zakte die er niet door op modderbanden, maar hij ging wel alle kanten op behalve de goede :D

• Alex_79
Op dit moment bezig met opruiming in de Glades. Enige nadeel is dat na een poging een trailer aan te koppelen deze tot een modern kunstwerk wilde transformeren.

Fijne Jaarwisseling, keep on trucking

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLxaxkFZIJEvk1OgTPsvebi0jdI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dokMzzWgMAvVX6i8vF3ECwhO.jpg?f=user_large

• Alex_79
Deze week is Season 17 live gegaan met een nieuwe omgeving. Maar het loopt nog niet van een leien dakje. Savegames kunnen corrupt raken, trucks worden gedupliceerd en soms werkt de autosave niet meer. Heb ik zelf geen last van gehad omdat ik nog niet in de nieuwe map ben geweest, zit voorlopig nog in de laatste loodjes van Glades en ben aan Maine begonnen.

• Moechy
Ik heb net de hoofdtaken van Alaska afgerond en ben begonnen aan Taymir.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:24
Ik ben net begonnen met Snowrunner.
Ik wordt een beetje overweldigd door het enorme aanbod aan alles....
De 1e missie lukt meestal wel, maar bij vervolg missies loopt mijn truck vast in de modder.
Kennelijk zijn er wel beter trucks, banden en andere, maar het meeste is nog niet te koop, omdat ik OF niet genoeg geld heb OF niet geen hoog genoeg level heb bereikt.
Hebben jullie wat tips en tricks voor een beginner die het niet leuk vind als zijn truck steeds vast loopt in de modder?
Tips voor noobs?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:20
GarBaGe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:24:
De 1e missie lukt meestal wel, maar bij vervolg missies loopt mijn truck vast in de modder.
Kennelijk zijn er wel beter trucks, banden en andere, maar het meeste is nog niet te koop, omdat ik OF niet genoeg geld heb OF niet geen hoog genoeg level heb bereikt.
Hebben jullie wat tips en tricks voor een beginner die het niet leuk vind als zijn truck steeds vast loopt in de modder?
Tips voor noobs?
Tsja, dat is Snowrunner, vast zitten in modder en sneeuw :) . Het begin is best lastig met niet bepaald het sterkste materieel (en nog weinig upgrades en geld).
Tips:
  • Verken de map zodat je weet waar de lastige punten zitten. Bezoek de watchtowers.
  • Plan je route. Probeer op de wegen te blijven, de kortste weg kost vaak de meeste tijd.
  • Gebruik low gear op moeilijke plaatsen (en diff-lock als de truck het heeft).
  • Rij niet blind de blubber in. Soms kun je langs de randen waar je betere grip hebt. Zorg dat je in bereik van de "winch points" (bomen e.d.) blijft zodat je jezelf los kan trekken als je vast zit of het moeizaam gaat.
  • Als je geld (en voldoende levels en upgrade parts) hebt upgrade de aandrijving en banden van je truck eerst. Je kunt oude onderdelen verkopen (ook trucks en trailers die je niet gebruikt kun je verkopen, je maakt geen verlies, je kunt dus gewoon en truck kopen en proberen, als hij niet bevalt verkoop je hem gewoon weer voor het aankoopbedrag).
  • Doe eerst de missies waarbij je wegen, bruggen e.d. repareert. Dit maakt het leven een stuk makkelijker.
  • Maak eerst Michigan af voor je naar de volgende regio gaat.
Veel plezier. Ik heb gisteren seizoen 17 afgerond. Ik ben hier al jaren zoet mee (tussen andere games die ik speel). Het blijf leuk, maar het begin is wat lastig, maar gaandeweg krijg je betere trucks (op de tweede map in Michigan vind je de White Western Star, die het leven al een stuk prettiger maakt).

• Moechy
Sowieso in Michigan ook de meeste trucks verkopen en de International Paystar in de plek kopen. Daar heb ik het meeste mee gedaan, zelfs tot in Alaska (daar heb ik eindelijk pas de highway trucks met sneeuwkettingen gebruikt)

• Moechy
Overigens is het ook leuk om Amerikaanse trucks op Amerikaanse maps te gebruiken en Russische trucks op Russische maps. Anders word het wel te makkelijk. De Russische trucks zijn nogal OP anders.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Moechy schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:27:
Overigens is het ook leuk om Amerikaanse trucks op Amerikaanse maps te gebruiken en Russische trucks op Russische maps. Anders word het wel te makkelijk. De Russische trucks zijn nogal OP anders.
Die regel volg ik voor mijzelf ook!

• Destiny
Moechy schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:27:
En wat gebruik je op de Europese maps?
Tot voorkort kon je alleen Amerikaanse trucks kopen op Amerikaanse maps (en de Europese) en Russische trucks op de Rusische maar dat is nu kun je alle trucks overal kopen.

• Moechy
Destiny schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:08:
[...]

En wat gebruik je op de Europese maps?
Tot voorkort kon je alleen Amerikaanse trucks kopen op Amerikaanse maps (en de Europese) en Russische trucks op de Rusische maar dat is nu kun je alle trucks overal kopen.
Voorlopig nog niks want ik ben daar nog niet.
Heb Michigan en Alaska net gecomplete en ben juist begonnen op Taymir.

Europa mag je dan kiezen aangezien het allebei import is, tenzij je de DLC hebt met de volvo's en Mercedes trucks, dan gebruik je die :p

GarBaGe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:24:
Tips voor noobs?
In de topicstart staan wat tips voor beginners :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:27
Destiny schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:21:
  • Maak eerst Michigan af voor je naar de volgende regio gaat.
Of zo snel mogelijk naar de tweede wereld voor de Azov 64131
Langzaam, maar krijgt wel veel voor elkaar. Alleen de vierkante voorbumper heeft wat moeite met rotsen zo af en toe.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Moechy
Maar dan word het spel wel heel makkelijk als je met die Azov in Michigan gaat rijden.

• LordSinclair
Moechy schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:33:
Maar dan wordt het spel wel heel makkelijk als je met die Azov in Michigan gaat rijden.
Da's een keuze die ieder voor zich moet maken natuurlijk. Ik rij zelf graag zo soepel mogelijk rond. En zelfs dan ben je nog steeds vele uren bezig met alle levels die nu uitkomen.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47

Polariteit

Fietsende fotografeur

Maar dan word het spel wel heel makkelijk als je met die Azov in Michigan gaat rijden.
Ik heb dat zo gedaan, en schaam me er niet voor. Heerlijk zen lekker cruisen door de blubber, in plaats van steeds moeten rage-quitten omdat de truck steeds klem zit :+

K vind snowrunner een leuk spel, maar dat vastzitten hoeft van mij niet zo :+

• GarBaGe
Die initiele pickup truck (chevrolet ck1500?) is echt een waardeloos ding voor offroad. Helemaal in de modder.
maar...
ik heb hiermee de scout 800 gevonden en met deze nu al 3 watchtowers unlocked.
Ik kan de banden van de scout 800 upgraden naar iets meer modder, maar grotere diameter en suspension upgrades zijn nog locked.
Nu eerst wat missies spelen in Michigan, hiermee wat XP verdienen zodat ik toegang krijg tot meer onderdelen.
En nu ik de Fleetstar heb ontdekt, doe ik de GMC wel weg. Dat ding werkt ook nauwelijks offroad.

Ik heb die truck nooit als echt goed ervaren, veel te veel gedoe met de lage bumper en vooral extreem traag. Je kunt IMO beter de Tayga halen in de wetlands. Kwestie van wat fuel en repair heen slepen in de vorm van zo'n maintenance module op een bestaande truck. Dat of zoals in de ts staat de Voron. De Azov is ook vreselijk traag, zie ook de truck test; sdk1985 in "Snowrunner"

edit: Voor ik het vergeet; Tayga met sideboard bed en evt losse trailer, niet zo'n low/high saddle. Dan kom je met zware lading niet meer vooruit. De saddle trailers slepen vaak erg op de ondergrond door hun kleine wielen en kosten dus veel kracht.

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 19-03-2026 13:19 ]

GarBaGe schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:19:
Die initiele pickup truck (chevrolet ck1500?) is echt een waardeloos ding voor offroad. Helemaal in de modder.
maar...
ik heb hiermee de scout 800 gevonden en met deze nu al 3 watchtowers unlocked.
Ik kan de banden van de scout 800 upgraden naar iets meer modder, maar grotere diameter en suspension upgrades zijn nog locked.
Nu eerst wat missies spelen in Michigan, hiermee wat XP verdienen zodat ik toegang krijg tot meer onderdelen.
En nu ik de Fleetstar heb ontdekt, doe ik de GMC wel weg. Dat ding werkt ook nauwelijks offroad.
In de eerste map liggen veel upgrades voor de CK1500 dan is het best een leuke truck imo. Er ligt een nieuwe motor, raised suspension en een difflock. Dat gezegd hebbende is de International Loadstar 1700 zeker de moeite waard dankzij de always on AWD en always on difflock. Daarna ben ik naar de YAR gegaan om te eindigen in de tatarin (soort apc).

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 19-03-2026 12:43 ]

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:48

mr thee

Prutser op het internet

Recent op YT zijn er wat beelden gedeeld van de tech demo uit 2020 (als ik het goed snap), en dat ziet er toch 100 keer beter uit kwa physics en grafische pracht en praal (vindt ik dan). Bomen die echt omver kunnen door vrachtwagens die echt zwaar aanvoelen. d:)b

Eeuwig zonde dat Saber zich meer richt op de arcade kant en minder simulatie, Roadcraft was dacht ik nog erger kwa physics. }:|

(Over de terraforming)
(Over de bomen en de plantjes

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• GarBaGe
Ik ben nu wat verder in de game.
Nog steeds Michigan, nu level 5.
De Fleetstar is een veelzijdige truck, maar heeft wel veel moeite met modder, zeker als er ook water bij komt.
Recent heb ik de C70 uit de modder getrokken.
Daarna heb ik de C70, de GMC en de Scout 800 verkocht en een ANK MK38 gekocht.
Met zijn modder banden zijn veel moeilijk bereikbare plekken veel beter te bereiken.
Helaas heeft de ANK wel minder add-ons, een flatbed of open bak achter is kennelijk niet mogelijk.
Dan gebruik ik maar wat meer aanhangers.
Straks op level 6 hoop ik de Fleetstar ook modderbanden te kunnen geven en hoop ik dat het nog soepeler gaat.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:02
mr thee schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 10:13:
Roadcraft was dacht ik nog erger kwa physics. }:|
Roadcraft heb ik ook en ik vind dat spel nog steeds praktisch onspeelbaar.

Sowieso laat de besturing de wensen over.
Er zit gewoon veel teveel vertraging in.

Maar ik vind het ook gruwelijk irritant dat dingen die je moet verzamelen in een gat met puin liggen waar je zelfs met de meest capabele voertuigen niet bij kan komen. Of als je er wel bij komt, kom je niet meer weg.

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• Moechy
GarBaGe schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:24:
Ik ben nu wat verder in de game.
Nog steeds Michigan, nu level 5.
De Fleetstar is een veelzijdige truck, maar heeft wel veel moeite met modder, zeker als er ook water bij komt.
Recent heb ik de C70 uit de modder getrokken.
Daarna heb ik de C70, de GMC en de Scout 800 verkocht en een ANK MK38 gekocht.
Met zijn modder banden zijn veel moeilijk bereikbare plekken veel beter te bereiken.
Helaas heeft de ANK wel minder add-ons, een flatbed of open bak achter is kennelijk niet mogelijk.
Dan gebruik ik maar wat meer aanhangers.
Straks op level 6 hoop ik de Fleetstar ook modderbanden te kunnen geven en hoop ik dat het nog soepeler gaat.
Koop de international paystar 5070.
Dat is zeker in Michigan 1 van de betere veelzijdige trucks

mr thee schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 10:13:
Recent op YT zijn er wat beelden gedeeld van de tech demo uit 2020 (als ik het goed snap), en dat ziet er toch 100 keer beter uit kwa physics en grafische pracht en praal (vindt ik dan). Bomen die echt omver kunnen door vrachtwagens die echt zwaar aanvoelen. d:)b

Eeuwig zonde dat Saber zich meer richt op de arcade kant en minder simulatie, Roadcraft was dacht ik nog erger kwa physics. }:|

(Over de terraforming)
[YouTube: 2020 TECH DEMO]

(Over de bomen en de plantjes
[YouTube: TECH DEMO 2020 VEGETATION]
Dit is min of meer het nu in Roadcraft gaat ([Multi] Roadcraft). Daar is tevens de wereld persistent. Dus een gegraven kuil en een opgeruimde steen blijven zoals ze zijn. Omgereden bomen blijven permanent weg en grote bomen kun je omver zagen. De treestomps die daarna overblijven kun je ook weghalen met een machine. Sterker nog de machine die je in het voorbeeld ziet krijg je op enig moment ook in Roadcraft.

Wie weet komt het ooit wel samen in een Snowrunner 2. Nu is het duidelijk dat sommige concepten zijn afgesplitst naar Roadcraft. In Roadcraft valt het mij bijvoorbeeld ook op dat je letterlijk de hele map verandert. In Snowrunner zat dat idee ook, denk aan de eerst brug. Maar in Roadcraft pomp je letterlijk tientallen kilometers gebied leeg.
In Snowrunner wordt de map gereset elke keer wanneer je van map wisselt.

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 23-03-2026 12:06 ]

FRANQ schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:35:
[...]

Maar ik vind het ook gruwelijk irritant dat dingen die je moet verzamelen in een gat met puin liggen waar je zelfs met de meest capabele voertuigen niet bij kan komen. Of als je er wel bij komt, kom je niet meer weg.
Ik kan mij eerlijk gezegd maar 1 map herinneren met gat met puin waar je lastig doorheen kwam, en dat is Sojurn na een gasexplosie :X .

• FRANQ
sdk1985 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:59:
[...]

Ik kan mij eerlijk gezegd maar 1 map herinneren met gat met puin waar je lastig doorheen kwam, en dat is Sojurn na een gasexplosie :X .
In die map zit ik ook :)
Maar ik kom daar met geen voertuig bij de materialen en er ook weer uit.

FRANQ schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:13:
[...]

In die map zit ik ook :)
Maar ik kom daar met geen voertuig bij de materialen en er ook weer uit.
Bedoeling is dat je daar met scouts aan de slag gaat. Ik herinner mij de scout te hebben gebruikt met de ballon wielen. Roadcraft heeft uberhaupt in elke map wel een scout puzzel (meestal een gebouw). In die map zit volgens mij ook het hotel waarbij je een scout naar binnen kunt hengelen met een grote kraan. Daar kon je een toytruck vinden (10.000 waard). Maar wellicht meer iets voor het roadcraft topic :X .

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 23-03-2026 12:19 ]

• FRANQ
sdk1985 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:14:
[...]

Bedoeling is dat je daar met scouts aan de slag gaat. Ik herinner mij de scout te hebben gebruikt met de ballon wielen. Roadcraft heeft uberhaupt in elke map wel een scout puzzel (meestal een gebouw). In die map zit volgens mij ook het hotel waarbij je een scout naar binnen kunt hengelen met een grote kraan. Daar kon je een toytruck vinden (10.000 waard). Maar wellicht meer iets voor het roadcraft topic :X .
Misschien dat ik gewoon gewend ben aan de overpowered gemodde voertuigen die ik in snowrunner heb.
De RNG reeks vind ik erg fijn, maar ook Bart's Zikz 605r. *O*

Zin om vanavond snowrunner maar weer eens aan te zwengelen :9

FRANQ schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:06:
[...]

Misschien dat ik gewoon gewend ben aan de overpowered gemodde voertuigen die ik in snowrunner heb.
De RNG reeks vind ik erg fijn, maar ook Bart's Zikz 605r. *O*

Zin om vanavond snowrunner maar weer eens aan te zwengelen :9
Aha ja mods heb ik nooit gebruikt. Ik heb snowrunner altijd voor de uitdaging gespeeld. Roadcraft heeft die uitdaging ook, maar de game is wat volwassener opgebouwd. Roadcraft begint heel makkelijk en wordt langzaam uitdagender. Je moet ook echt een paar maps spelen voor je uberhaupt mag spelen met alle mechanics waaronder dus bomen kappen, zand storten en zelf asfalteren. In Snowrunner is het meteen vastzitten in de modder en van boom tot boom winchen over het eerste zandpad :9 .

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 23-03-2026 13:49 ]

• GarBaGe
Spelen jullie Snowrunner op PC met muis en toetsenbord? Of met controller?
Ik speel eigenlijk voornamelijk muis en toetsenbord, maar dit lijkt me een hele leuke game om via Steam Link op de TV te spelen (in de woonkamer).
Hiervoor gebruik ik dan een Nvidia Shield op basis van Android TV.
Wat voor controller werkt hier goed mee? En wat voor controller werkt lekker voor de game?
Wat zijn jullie ervaringen?

• Moechy
Ik gebruik een MSi controller samen met muis en toetsenbord. Voor de winchpunten te kiezen werkt de muis beter imo.

• Alex_79
sdk1985 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:47:
[...]

Aha ja mods heb ik nooit gebruikt. Ik heb snowrunner altijd voor de uitdaging gespeeld. Roadcraft heeft die uitdaging ook, maar de game is wat volwassener opgebouwd. Roadcraft begint heel makkelijk en wordt langzaam uitdagender. Je moet ook echt een paar maps spelen voor je uberhaupt mag spelen met alle mechanics waaronder dus bomen kappen, zand storten en zelf asfalteren. In Snowrunner is het meteen vastzitten in de modder en van boom tot boom winchen over het eerste zandpad :9 .
Juist als je niet zo van mods houdt zijn de versies die RNGR maakt leuk om te proberen. Niet overpowered, maakt het ook niet extreem makkelijk. De Zetros mod die hij jaren terug maakte is zelfs nu nog beter dan de officiële DLC. Niet omdat hij sneller of sterker is (de enige power van de DLC truck is beter) maar het grootste voordeel zit in de zuinigheid (12 minuten rijden verbruikt in de DLC Zetros al de helft van de benzine, terwijl de tank van de RNGR Zetros dan nog voor 75% vol is ondanks dat ie kleiner is)

Voorlopig ben ik nog steeds door Maine aan het banjeren. Heb net het Shining hotel weer open gekregen. Here's Johnnie!

• FRANQ
GarBaGe schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:08:
Ik speel eigenlijk voornamelijk muis en toetsenbord, maar dit lijkt me een hele leuke game om via Steam Link op de TV te spelen (in de woonkamer).
Wat voor controller werkt hier goed mee? En wat voor controller werkt lekker voor de game?
Met windows en steam (link) werkt de xbox controller goed, je kan hem ook koppelen met de shield.
Mijn pc staat boven, en ik gebruik het ook sporadisch met de shield pro beneden.
Heb het boven gewoon te goed voor elkaar om beneden te gaan zitten :P

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 24-03-2026 14:04 ]

GarBaGe schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:08:
Xbox controller ivm native ondersteuning voor de bekende kleurtjes. Soms even winchen met de muis. Game werkt overigens ook op xbox (cross save).

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is het winchen niet fijner met de muis dan met een controller?

Ik zie wel eens Youtube filmpjes waarbij ik denk... zó kan het dus ook!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Destiny
Ik zit op een PS5 dus met controller. Controller is eigenlijk prima te doen, alleen winchpoints selecteren is makkelijker met de muis. Zijn er hier ook die met stuurwiel spelen? Stuurwiel/first person lijkt met echt lastig.

• Alex_79
Ik gebruikte eerst een oude Xbox controller, toen die overleed een PS5 controller die ik nog had liggen. Werkte niet helemaal vlekkeloos (af en toe viel die uit of flipte), maar sinds de laatste updates werkt het weer naar behoren.

• GarBaGe
Ik ben nu bijna klaar met alle missies van Michigan Black River en ga binnenkort naar de aangrenzende maps.

Wat is jullie trailer strategie?
Eerst heb ik zoveel mogelijk trailers "verzameld" bij mijn garage.
Maar... dat worden er best veel.
Ik denk dat ik alle trailers ga verkopen aan de trailer store.
Dan koop ik de juiste trailer, wanneer ik deze nodig heb.
Met als voordeel dat er meerdere trailer stores zijn, dus dit is een "virtuele opslagplaats" voor trailers met meerdere locaties voor trailers ophalen en terugbrengen.
In de tussentijd krijg je er geld voor terug.

Banden blijven wel een beetje vaag.
Voor mijn Fleetstar kan ik wegens mijn level 6 nu eindelijk andere banden krijgen.
Offroad ipv alleen highway.
Natuurlijk de grootste maat.
Maar... de offroad banden hebben de aanduiding "UOD"
en dan heb ik keuze tussen "UOD I", "UOD II" of "UOD III"
ze hebben wel een andere prijs, maar in de UI van Snowrunner lijken deze allemaal dezelfde specs te hebben.
Google ik op het internet, dan blijken er wel verschillen tussen deze banden.
De I zijn beter op highway, de II zijn beter in de modder en de III zijn beter in dirt.
Waarom is dit in de game niet zichtbaar?
Echt heel raar.....

Edit: sorry, ik zei "offroad" en UOD, maar ik bedoel "all terrain" en dat zijn volgens mij UAD.

[ Voor 3% gewijzigd door GarBaGe op 26-03-2026 10:14 ]

• Moechy
In de mods zit een mod waar de specs voor de verschillende banden wel bijstaan.

Wat die trailers betreft, gewoon verkopen en terug kopen.
Het is 1:1, je krijgt er evenveel voor terug als dat je ze koopt.
De losse trailers die je vind op de map hebben vaak benodigde materialen in liggen en die trailers kan je dan weer verkopen voor extra credits

[ Voor 4% gewijzigd door Moechy op 26-03-2026 10:09 ]

• Destiny
GarBaGe schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:01:
Ik ben nu bijna klaar met alle missies van Michigan Black River en ga binnenkort naar de aangrenzende maps.

Met als voordeel dat er meerdere trailer stores zijn, dus dit is een "virtuele opslagplaats" voor trailers met meerdere locaties voor trailers ophalen en terugbrengen.

Voor mijn Fleetstar kan ik wegens mijn level 6 nu eindelijk andere banden krijgen.
ze hebben wel een andere prijs, maar in de UI van Snowrunner lijken deze allemaal dezelfde specs te hebben.
De I zijn beter op highway, de II zijn beter in de modder en de III zijn beter in dirt.
Echt heel raar.....

Edit: sorry, ik zei "offroad" en UOD, maar ik bedoel "all terrain" en dat zijn volgens mij UAD.
Ik heb me nooit zo druk gemaakt over de banden met I, II of III.Er zijn verschillen inderdaad, maar die zijn niet enorm. Bij sommige heb je wel dat je dubbele banden krijgt aan de achterzijde van de truck. Die zijn vaak wel fijn bij zware ladingen en je hebt een groter oppervlak dus je zakt wat minder in de modder/sneeuw. Veel van de specs (ook van de motoren en versnellingbakken) zijn niet in de game te vinden. Als je echt het maximale eruit wil halen dan zijn er online genoeg spreadheets e.d. te vinden met al die informatie.

Voor wat betreft trailers. Overbodige trailers verkoop ik en meestal maak ik trucks met een bepaalde config. Meest gebruikte configuraties zijn low saddle, loading crane, 5 slots (meestal side board) trailer en twee slots laadbak met loading crane (als de truck dat ondersteunt), soms met aanhanger. De trailers/aanhangers die ik op de map vind laat ik vaak staan en sleep ik als ik klaar ben met de regio naar de trailer store (tenzij ze nodig zijn voor een missie). In het begin deed ik dat eerder want extra geld.

[ Voor 11% gewijzigd door Destiny op 26-03-2026 14:30 ]

• Alex_79
GarBaGe schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:01:

Echt heel raar.....

Als de trailer store vlak bij de garage is, koop ik wel een trailer als ik hem nodig heb. In sommige maps ligt ie echter verder weg,dan zet ik er idd een aantal op een centraal punt neer. Maine waar ik nu bezig ben was de ergste, want daar was de hele garage kaduuk en moest je overal op de map trailers gaan zoeken
Ik heb eigenlijk alleen fuel en service trailers over de mappen verspreid. De rest, wanneer je klaar bent met een map, verkopen. Verder vooral zo min mogelijk trailers gebruiken, die vertragen je echt énorm*. Er zijn bijvoorbeeld ook trucks met een maintenance addon ipv een sideboard bed. De populaire Tayga is daar een voorbeeld van.

*Later in de game krijg je wat zwaardere trucks wat e.e.a kan verandereden afhankelijk van hoe goed het terrein is, hoeveel je wil vervoeren, etc.

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 26-03-2026 15:40 ]

• LordSinclair
Ik vind trailers altijd zo stuiteren waardoor ze hun lading verliezen, dan ben je de halve tijd bezig met de lading er weer opnieuw opladen.

• GarBaGe
Een paar dingen is me wel opgevallen aan Snowrunner.

De game mechanic van "packed cargo" vs "unpacked cargo" vind ik echt slecht geimplementeerd.
unpacked is ineens veel lichter ?!? waardoor het als cheat wordt gebruikt als je vastloopt?
Met als excuus dat het anders "te zwaar" zou zijn voor de game.
Had het dan niet ingebouwd...

ook... als ik mijn truck over de weg race (hoogste versnelling) en ik kom een patch dirt tegen, dan vliegt ie daar ook overheen met praktisch dezelfde snelheid.
Maar....
heb ik een trailer achter dezelfde truck (ook als deze compleet leeg is), dan zakt de snelheid in als een plumppudding en moet ie terug naar de 1e versnelling.
dan heb ik het niet over modder of water.
dat vind ik best onrealistisch

voor de rest, wel heel verslavend, de game....

GarBaGe schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:16:
Een paar dingen is me wel opgevallen aan Snowrunner.

De game mechanic van "packed cargo" vs "unpacked cargo" vind ik echt slecht geimplementeerd.
unpacked is ineens veel lichter ?!? waardoor het als cheat wordt gebruikt als je vastloopt?
Met als excuus dat het anders "te zwaar" zou zijn voor de game.
Had het dan niet ingebouwd...

ook... als ik mijn truck over de weg race (hoogste versnelling) en ik kom een patch dirt tegen, dan vliegt ie daar ook overheen met praktisch dezelfde snelheid.
Maar....
heb ik een trailer achter dezelfde truck (ook als deze compleet leeg is), dan zakt de snelheid in als een plumppudding en moet ie terug naar de 1e versnelling.
dan heb ik het niet over modder of water.
dat vind ik best onrealistisch

voor de rest, wel heel verslavend, de game....
Heeft te maken met het werkend maken van de (mini) cranes. Er is een mod die de parameters wijzigt maar dan wordt het dus meteen heel lastig om een stalen balk in te laden, tenzij je er dus recht naast geparkeerd staat ivm hefboom.

https://www.reddit.com/r/...0%2C%20480000%2C%20480000.

• GarBaGe
Ik probeer alle trucks die ik vind een kans te geven.
In Smithville Dam heb ik een "international transtar 4070A" gevonden.
Ik heb deze een paar keer gebruikt, maar op heel veel vlakken doet ie onder voor mijn eerder gevonden Fleetstar.
Daarom heb ik besloten hem weg te doen.
Wat hebben jullie met deze truck gedaan?

Ik heb ook de White Westerm Star gevonden.
Die moet ik nog een eerlijke kans geven om zichzelf te bewijzen en ga ik nog gebruiken in een aantal missies.

• Destiny
GarBaGe schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:11:
Ik probeer alle trucks die ik vind een kans te geven.
In Smithville Dam heb ik een "international transtar 4070A" gevonden.
Ik heb deze een paar keer gebruikt, maar op heel veel vlakken doet ie onder voor mijn eerder gevonden Fleetstar.
Daarom heb ik besloten hem weg te doen.
Wat hebben jullie met deze truck gedaan?

Ik heb ook de White Westerm Star gevonden.
Die moet ik nog een eerlijke kans geven om zichzelf te bewijzen en ga ik nog gebruiken in een aantal missies.
Transtar 4070 heb ik bijna direct verkocht. Highway trucks gebruik ik niet. White Western Star is een prima truck en een van de betere trucks die je in de eerste regio kan vinden. In season 17 (het meest recente seizoen) heb ik er nog een aantal missies mee gedaan en is nog steeds bruikbaar.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

sdk1985 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:39:
Ik heb eigenlijk alleen fuel en service trailers over de mappen verspreid. De rest, wanneer je klaar bent met een map, verkopen. Verder vooral zo min mogelijk trailers gebruiken, die vertragen je echt énorm*. Er zijn bijvoorbeeld ook trucks met een maintenance addon ipv een sideboard bed. De populaire Tayga is daar een voorbeeld van.

*Later in de game krijg je wat zwaardere trucks wat e.e.a kan verandereden afhankelijk van hoe goed het terrein is, hoeveel je wil vervoeren, etc.
Daar gebruik ik meestal trucks voor. Als ik het nodig vind om ergens een maintenance of brandstofpunt neer te zetten, doe ik dat met een truck met add-on. Die kan ik tenminste recoveren als die leeg is. :$

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Moechy
Destiny schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:33:
[...]

Transtar 4070 heb ik bijna direct verkocht. Highway trucks gebruik ik niet. White Western Star is een prima truck en een van de betere trucks die je in de eerste regio kan vinden. In season 17 (het meest recente seizoen) heb ik er nog een aantal missies mee gedaan en is nog steeds bruikbaar.
Highway trucks komen goed van pas in Alaska. Sneeuwkettingen er op en gaan.

Moechy schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:49:
[...]

Highway trucks komen goed van pas in Alaska. Sneeuwkettingen er op en gaan.
Mwa in de sneeuw komen die niet ver. Sneeuw is net modder. Een offroad truck met een highrange gearbox werkt een stuk effectiever. Dan kun je vaart maken op de wegen, maar lokaal door de modder/sneeuw is dan ook nog een optie.

• Moechy
sdk1985 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 23:48:
[...]

Mwa in de sneeuw komen die niet ver. Sneeuw is net modder. Een offroad truck met een highrange gearbox werkt een stuk effectiever. Dan kun je vaart maken op de wegen, maar lokaal door de modder/sneeuw is dan ook nog een optie.
In de sneeuw niet maar aangezien Alaska voor een overgroot deel uit bevroren asfalt bestaat zijn die Highway trucks met trailer en sneeuwkettingen wel ideaal.

Er zijn een paar hellingen waar je met modderbanden amper opgeraakt anders

• GarBaGe
Net de P16 gevonden.
Dus ik ben heel blij
Direct een missie gedaan met long logs omdat de fleetstar toch wel heel veel moeite heeft met die zware last.
Helaas trad de P16 log trailer bug op.
De trailer hangt nu in de quarry in stukken ongeveer 2 meter boven de grond.
Kansloze bug.
De P16 kan bijna niets anders.
Dan maar verkopen en met het geld een andere truck kopen voor het zware werk
Hebben jullie een voorstel?
Azov? Voron? Wat anders?

Moechy schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:03:
[...]

In de sneeuw niet maar aangezien Alaska voor een overgroot deel uit bevroren asfalt bestaat zijn die Highway trucks met trailer en sneeuwkettingen wel ideaal.

Er zijn een paar hellingen waar je met modderbanden amper opgeraakt anders
Dat klopt maar op een tayga kun je ook sneeuwkettingen en een trailer kwijt. Dus wat zie je dan precies als toegevoegde waarde van een highway truck?

• Moechy
sdk1985 schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:36:
[...]

Dat klopt maar op een tayga kun je ook sneeuwkettingen en een trailer kwijt. Dus wat zie je dan precies als toegevoegde waarde van een highway truck?
Omdat ik geen USSR trucks gebruik in Amerikaanse regio's en als je niet afwisselt gebruik je constant dezelfde truck waardoor het saai word.

Maar dat is enkel mijn mening, iedereen speelt dit zoals hijzelf wil :)

Moechy schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:30:
[...]

Omdat ik geen USSR trucks gebruik in Amerikaanse regio's en als je niet afwisselt gebruik je constant dezelfde truck waardoor het saai word.

Maar dat is enkel mijn mening, iedereen speelt dit zoals hijzelf wil :)
Oke maar dat lijkt mij dan niet echt aan de orde voor een nieuwe speler. De game dwingt elke nieuwe speler letterlijk te wisselen tussen de regio's met hun trucks.

Verder snap ik oprecht nog steeds niet hoe je dan bij die highway trucks uit komt. Voor de zekerheid even geprobeerd voor het geval ik iets gemist heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvfBIqnGwe5nua7wXpwBO3X0XyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GUViBgj9zN1EHrpvVbff7Tdo.png?f=fotoalbum_large
De International International Transtar 4070A loopt op nog geen 100 meter uit de eerste basis van Alaska vast. Laat staan met volle belading. Keren in de sneeuw/modder gaat ook echt een ding worden want die trailers zijn te duur om te laten staan. De highway trucks zijn niet echt speelbaar imo, meer opvulling.

De USA heeft diverse offroad trucks waar ook gewoon een highrange gearbox en sneeuwkettingen onder kunnen. Bijvoorbeeld de Royal BM17 of een ANK civilian. Die hebben dan een S+ power rating, meer grip, betere banden. De Royal Bm17 met sneeuwkettingen stond binnen een minuut aan de andere kant van die weg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWzz_e_zZ3WHbvqKddBtTMoNsyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HqxLX5dfkTAUQp7zavg4U3rh.png?f=fotoalbum_large

Overigens is het mooie van de game dat er niet persé één beste truck is. Ik gebruik een breed scala aan trucks waaronder;
DAN 6963 voor fuel (2x) en saddle (2x)
Zikz 605R met crane, fuel, sideboard beds
Azov 73120 voor hout vervoer (3x)
Azov 42-20 Antartic voor het zware werk (2x)
Kolob 74760 voor de 8 slot mega trailers (3x)
Aramatsu Forrester voor hout
Paystar 5600TS voor fuel
Tayga 6440B voor transport / fuel
Tayga (king) met sideboard beds (overblijfsel uit het pre zikz tijdperk)
Daarnaast heb ik nog een veelvoud van deze trucks een kans gegeven. Het wisselt ook welke trucks je graag gebruikt, als je verder in de game komt verandert dat.

In de nieuwste map (voor mij) ben ik naar de 6440B gewisseld voor trailers en water vervoer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cuFKpSpFqRDwmk8zY7l_SlmjeQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jhiMYhZDItaTcFB3Ovncw8Xg.png?f=fotoalbum_large

Overigens tip voor wie de highrange gearbox gebruikt; knal je truck in H gear zodra hij in beweging komt dan ga je direct naar de 5e versnelling. Daarna kun je weer terug naar auto. Dat geeft bij voldoende koppel een enorme acceleratie. De hoogste gear is 8 maar tegen die tijd zit je op 100 kmh+ dus dat is meestal niet zo verstandig :X .

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 06-04-2026 21:46 ]

• Moechy
Eens je de meeste bruggen en pijpleidingen gedaan hebt, zijn het vaak langere transportjes in Alaska op veel asfalt.
Waarom highway trucks? Betere fuel economy dan offroad trucks en dan worden ze nog eens gebruikt.

Alleszins zo heb ik Alaska uitgespeeld.
Ben nu in de eerste russische regio maar ben beetje uitgeblust dus even een pauze van Snowrunner.

Moechy schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:04:
Eens je de meeste bruggen en pijpleidingen gedaan hebt, zijn het vaak langere transportjes in Alaska op veel asfalt.
Waarom highway trucks? Betere fuel economy dan offroad trucks en dan worden ze nog eens gebruikt.

Alleszins zo heb ik Alaska uitgespeeld.
Ben nu in de eerste russische regio maar ben beetje uitgeblust dus even een pauze van Snowrunner.
Haha nu klint het alsof het toch niet zo leuk is met die zelfopgelegde restricties :P .

In algemene zin is mijn advies:
Black river > Drowned lands (voor de Tayga) > Smithville dam (Michigan) > North Port (Alaska)> de rest van Tamyr > Alaska en tot slot de rest van Michigan. Die laatste kost veel tijd en is relatief weinig te halen.

Daarna ben je klaar voor Lake Kovd/Imandra, dat is echt weer een hele andere wereld. Dan wordt het daadwerkelijk snowrunner. Racen op het ijs van Kovd is heel gaaf, de diepe sneeuw heel erg uitdagend. In Imandra zit een weg zo stijl dat je zonder kettinging er letterlijk niet omhoog komt.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2026 00:01 ]

• Moechy
sdk1985 schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:45:
[...]

Haha nu klint het alsof het toch niet zo leuk is met die zelfopgelegde restricties :P .

In algemene zin is mijn advies:
Black river > Drowned lands (voor de Tayga) > Smithville dam (Michigan) > North Port (Alaska)> de rest van Tamyr > Alaska en tot slot de rest van Michigan. Die laatste kost veel tijd en is relatief weinig te halen.

Daarna ben je klaar voor Lake Kovd/Imandra, dat is echt weer een hele andere wereld. Dan wordt het daadwerkelijk snowrunner. Racen op het ijs van Kovd is heel gaaf, de diepe sneeuw heel erg uitdagend. In Imandra zit een weg zo stijl dat je zonder kettinging er letterlijk niet omhoog komt.
Jawel die restricties zijn wel leuk maar ik doe map per map.
Heb eerst Michigan volledig gedaan, daarna Alaska en nu Tamyr.

• GarBaGe
sdk1985 schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:42:
[...]
voor de 8 slot mega trailer...
Deze heb ik recent voor het eerst gebruikt.
In Island Lake moeten er 4 bruggen hersteld worden met ieder 2x wooden planks.
Dus... ik met de mega trailer naar de lumber mill in Black River om hout te halen.
Manouvreren door dat kleine dorpje was nog wel een dingetje...
Maar... in SmithVille Dam liep de trailer vast vlak voor de benzine pomp.
De weg maakt daar ineens een flinke helling en zo te zien lopen de poten van de trailer dan vast op het wegdek.
Met geen mogelijkheid meer los te krijgen.
Dus, dan maar overladen op een normale truck met sideboard en crane en dan per 2 stuks naar de individuele bruggen toe.
Al met al, heb ik niet het idee dat die 8 slot echt bruikbaar is, vooral door de "onhandelbaarheid" :)
Wellicht in hele specifieke missies?
Voorlopig gaat ie bij mij op de blacklist en neem ik trailers die maximaal 4-5 slots zijn.

• Moechy
Er is ook een mod met "off-road trailers". Dan krijg je er een deel trailers met onafhankelijke ophanging bij waardoor ze minder aanvoelen als een anker dat je meesleept.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

GarBaGe schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:55:
[...]

In Island Lake moeten er 4 bruggen hersteld worden met ieder 2x wooden planks.
Dus... ik met de mega trailer naar de lumber mill in Black River om hout te halen.
Manouvreren door dat kleine dorpje was nog wel een dingetje...
Maar... in SmithVille Dam liep de trailer vast vlak voor de benzine pomp.
De weg maakt daar ineens een flinke helling en zo te zien lopen de poten van de trailer dan vast op het wegdek.
Dus, dan maar overladen op een normale truck met sideboard en crane en dan per 2 stuks naar de individuele bruggen toe.
Al met al, heb ik niet het idee dat die 8 slot echt bruikbaar is, vooral door de "onhandelbaarheid" :)
Voorlopig gaat ie bij mij op de blacklist en neem ik trailers die maximaal 4-5 slots zijn.
Zeker in combinatie met trucks met een draaicirkel van een mammoettanker, dan kom je inderdaad te veel punten tegen waarbij het gewoon fysiek niet past.

GarBaGe schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:55:
[...]

...
Daarom dus de Kolob. Die is enorm hoog en zit dus ook het saddle hoger waardoor je daar geen/minder last van hebt.
Ze zijn pas achteraf aan de game toegevoegd; tijdens Yukon Canda. Daar was toen een bug waardoor je 10-15 (!) ipv 2-3 cabins moest afleveren. In die map kun je er prima mee uit de voeten. Ik herinner mij ook Chernokamensk (Amur). Daar zijn veel wegen en grote hoeveelheden grondstoffen te vervoeren.

In algemene zin ben je vaak sneller met een goede Offroad truck met sideboard bed en evt zo'n losse 2 slot aanhangwagen. Alle trailers zijn erg situationeel omdat ze snel op het terrein slepen, enorm vertragen en je ook niet zomaar kan recoveren. Zo'n lege aanhangwagen trek je er leeg eigenlijk in de meeste gevallen heel makkelijk achteraan. Best grappig wanneer je 80+ gaat en dan een bocht maakt.

edit: In dit topic gevonden
Canada
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/bc54266ccefd49e74d73f7f451ba3ae0c2501ef5/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F7zSgUdp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/724291f91583dace6b08956cf46def887dd5cbdb/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FNPxmjBi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H665Ts_z4LhGC5koIr7ILBiKEu0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZUaq2UXnwnzC7G0sjgeB6b4F.png?f=user_large
Sturen met een tatarin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiaoorU9VcbHr3vCP_sWJsCnkno=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TGQByfsuxHnGliLfj90gI6X8.png?f=user_large
In Grand Harvest was een 8 slot trailer vereist;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcXhmPVKCPbo83H5UrsmqlzZxaE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zQCRiulhEXX7eS2nSRNsFYlm.png?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2026 11:42 ]

• Destiny
sdk1985 schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:42:
[...]
Overigens is het mooie van de game dat er niet persé één beste truck is. Ik gebruik een breed scala aan trucks waaronder;
DAN 6963 voor fuel (2x) en saddle (2x)
Zikz 605R met crane, fuel, sideboard beds
Azov 73120 voor hout vervoer (3x)
Azov 42-20 Antartic voor het zware werk (2x)
Kolob 74760 voor de 8 slot mega trailers (3x)
Aramatsu Forrester voor hout
Paystar 5600TS voor fuel
Tayga 6440B voor transport / fuel
Tayga (king) met sideboard beds (overblijfsel uit het pre zikz tijdperk)
Daarnaast heb ik nog een veelvoud van deze trucks een kans gegeven. Het wisselt ook welke trucks je graag gebruikt, als je verder in de game komt verandert dat.
Je bent de eerste die ik tegenkom die vrijwillig de Antartic gebruikt. Ik heb hem twee keer getest en hij lag meer op zijn kant dan dat ik er mee kon rijden (skill-issue? :) ). Misschien ga ik hem nog eens een keer proberen, want het is lang geleden, maar ik vond het een kreng van een ding. Ik hou sowieso niet van die gelede trucks en hij heeft ook weinig attchments (en tegenwoordig zijn er zoveel alternatieven).

De acht-slots trailer is ook maar beperkt bruikbaar. Geen haarspeldbochten, geen diepe modder en geen hoge hobbels waar je overheen moet (want dan hangt je truck opeens in de lucht).. Die pootjes maken het ook erg lastig. De nieuwe zes-slots trailer (met brandstof en repairpoints) is een redelijk alternatief hiervoor (zeker in combinatie met de nieuwe trucks zoals de Elephant en ce Chimera, maar dan zit je al in year 4).
Destiny schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:28:
[...]

Je bent de eerste die ik tegenkom die vrijwillig de Antartic gebruikt. Ik heb hem twee keer getest en hij lag meer op zijn kant dan dat ik er mee kon rijden (skill-issue? :) ). Misschien ga ik hem nog eens een keer proberen, want het is lang geleden, maar ik vond het een kreng van een ding. Ik hou sowieso niet van die gelede trucks en hij heeft ook weinig attchments (en tegenwoordig zijn er zoveel alternatieven).
Haha in maps als Imandra en Cosmodrome komt hij goed tot zijn recht. Waar een Kolob letterlijk in Canada over de rivierbodem kan rijden is de Antartic erg goed in sneeuw en ijs(water). In maps met veel bomen is het net als met de Caterpillar erg oppassen geblazen. Wanneer er een boom tussen de twee truck delen komt wordt het lastig.
De acht-slots trailer is ook maar beperkt bruikbaar. Geen haarspeldbochten, geen diepe modder en geen hoge hobbels waar je overheen moet (want dan hangt je truck opeens in de lucht).. Die pootjes maken het ook erg lastig. De nieuwe zes-slots trailer (met brandstof en repairpoints) is een redelijk alternatief hiervoor (zeker in combinatie met de nieuwe trucks zoals de Elephant en ce Chimera, maar dan zit je al in year 4).
Alleen combineren met trucks met een hoge high-saddle. Zoals de Kolob. Vergeet ook niet de active suspension te activeren om hem verder te verhogen. In de co-op even oppassen dat de pootjes wel ingeklapt staan. Wij hadden altijd een bug dat hij opnieuw moest worden aangekoppeld om de pootjes in te klappen.

Moechy schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:22:
[...]

Jawel die restricties zijn wel leuk maar ik doe map per map.
Heb eerst Michigan volledig gedaan, daarna Alaska en nu Tamyr.
Haha nog een zelf opgelegde restrictie :X . Drowned lands is IMO zowel leuker/makkelijker dan Alaska.

Doe je ook echt 100% per map, of alleen de main objectives? Er is hier nog iemand die het op die manier heel wat seizoenen heeft volgehouden namelijk. Vereist wel een lange adem.

• Moechy
sdk1985 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:43:
[...]

Haha nog een zelf opgelegde restrictie :X . Drowned lands is IMO zowel leuker/makkelijker dan Alaska.

Doe je ook echt 100% per map, of alleen de main objectives? Er is hier nog iemand die het op die manier heel wat seizoenen heeft volgehouden namelijk. Vereist wel een lange adem.
Enkel de main Objectives. 100% is iets teveel.
Het is niet echt een restrictie maar als ik teveel hop, vergeet ik waar ik mee bezig was 🤣

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste