Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Goed, eens in Alaska begonnen en eens kijken of ik de upgrade en de Royal BM17, die vlak bij elkaar liggen links op de map, kan unlocken.

Zou een eitje moeten zijn met een redelijk ver geupgrade ANK MK38, ware het niet dat die nog wel eens van omkantelen houdt.
Dus, na de 1e poging die ergens in het water vlak ervoor op z'n kant eindigde door ietwat onvoorzichtig te zijn, zou je denken dat Toolkist dan wel wat voorzichtiger wordt bij poging 2.
Nou, precies 20m voorzichtiger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYgYad13dhWlYwjUNa24AM76Bpo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/naeiCTd2OKbr8ak1WGXIAxOX.png?f=user_large

Nog net niet voorzichtig genoeg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is zuur :D
Op zo'n moment doe ik gewoon even quit & reload, scheelt een hoop reddingswerk.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-06 07:00
dankzij expeditions ben ik ook meer tijd in Snowrunner gaan steken. Die Royal Bm17 is zowel een vloek als een zegen, hij heeft wel Awd maar geen difflock, loop je nog voortdurend vast als je te ruw rijdt, was in de lumber missie in Michigan nogal irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor lumber missies zijn de Azov 73210 en de Pacific P12 heel goed. Absolute beesten.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 20-03-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb thuis een hele mooie lijst liggen met cargo sizes en crafting recipes. Ook heb ik een lijst waarin de nieuwe year 1 pass DLC cargo en afwijkende crafting recipes van Amur zijn opgenomen.
Nu kom ik in Maine (=year 2 pass) wéér nieuwe cargo tegen (long planks, 4 slots en medium planks, 2 slots) en ben ik op zoek gegaan naar een geupdate lijst. Het heeft even geduurd maar ik heb een geupdate Google doc (nov '23) gevonden.
Voor de geinteresseerden:
https://docs.google.com/s...YHG-Dral2yKLFA/edit#gid=0

[ Voor 92% gewijzigd door Superkiwi op 20-03-2024 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Ja die lijkt me wel nuttig als ik die Maps ook aanpak. voorlopig zit ik nog in Michigan en in Alaska.

ik heb intussen de mod browser ook uitgeprobeerd. de vele OP mods of money cheats heb ik links laten liggen, maar ik wou wel een paar trucks en jeeps uitproberen die me leuk leken. De Loadstar JBE is een heerlijk scheurijzer voor verkenningen en watchtower jacht, ik heb nog niet genoeg centen (ingame credits hè) voor een Landcruiser mod. De Ranger Hmv 2 en de Mercedes 4900 zijn degelijk zonder over powered te zijn, Not A Drill en Pipe Dream heb ik er zonder problemen mee afgerond. nu even sparen voor sneeuwkettingen zodat ik in Alaska niet voor Joker sta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:24:
Dat is zuur :D
Op zo'n moment doe ik gewoon even quit & reload, scheelt een hoop reddingswerk.
Het was maar <5minuutjes rijden, dus recover en gaaaaan... Wat met dat ijs op de weg in Alaska niet altijd even handig is, iets te enthousiast een gladde bocht door en hop daar gingen we weer op z'n kant na net de berm verkeerd geraakt te hebben :D

Uit veiligheid het laatste stukje maar niet meer randje water gaan rijden maar door de bossen. Niet heel goed voor de motor (boem = ho) maar uiteindelijk wel gelukt.
Wel jammer dat dat kreng niet gebruikt kan worden in Rusland, vond dit ding wel lekker rondcrossen. Al ben ik nog 'niks' gewend, pas begonnen, dus geen idee wat ik allemaal nog tegen ga komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:28
toolkist schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:36:
Wel jammer dat dat kreng niet gebruikt kan worden in Rusland, vond dit ding wel lekker rondcrossen. Al ben ik nog 'niks' gewend, pas begonnen, dus geen idee wat ik allemaal nog tegen ga komen.
Via de garage kan je toch elke truck in elk level beschikbaar krijgen via de "truck storage"? Tenzij het iets is met principes, maar het spel kan het gewoon.
Alex_79 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:15:
Ja die lijkt me wel nuttig als ik die Maps ook aanpak. voorlopig zit ik nog in Michigan en in Alaska.

ik heb intussen de mod browser ook uitgeprobeerd. de vele OP mods of money cheats heb ik links laten liggen, maar ik wou wel een paar trucks en jeeps uitproberen die me leuk leken.
Het craften is alles behalve universeel. Soms heb je ook alleen maar brandstof nodig om metal beams en rolls te kunnen craften. Raar, maar zo werkt het dan eenmaal.

Ik heb zelf ook een paar mooie aanhanger mods (short log trailer, long log oplegger & high saddle 5 slots trailer die wat smaller is, met oprijplaten) en het off-road trailer pack. Een fijne aanvulling (maar een eind scrollen) voor de standaard aanwezige aanhangsels.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toolkist schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:36:
[...]
Al ben ik nog 'niks' gewend, pas begonnen, dus geen idee wat ik allemaal nog tegen ga komen.
Oooh, dan heb je nog een aantal leuke missies voor de boeg!
Heb je Michigan al wel klaar of speel je alle regio's een beetje door elkaar heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:41:
[...]

Oooh, dan heb je nog een aantal leuke missies voor de boeg!
Heb je Michigan al wel klaar of speel je alle regio's een beetje door elkaar heen?
Nog lang niet klaar in Michigan. Maar kwam een youtube filmpje tegen dat je al heel snel een leuke truck kon unlocken dus dat wilde ik ff doen. Alleen kan die dus niet terug naar Michigan, is blijkbaar later veranderd ;)
De Tayga staat nu dus klaar voor als ik in Taymyr ga rondklooien, maar dat duurt nog wel ff denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:28:
Ik heb thuis een hele mooie lijst liggen met cargo sizes en crafting recipes. Ook heb ik een lijst waarin de nieuwe year 1 pass DLC cargo en afwijkende crafting recipes van Amur zijn opgenomen.
Nu kom ik in Maine (=year 2 pass) wéér nieuwe cargo tegen (long planks, 4 slots en medium planks, 2 slots) en ben ik op zoek gegaan naar een geupdate lijst. Het heeft even geduurd maar ik heb een geupdate Google doc (nov '23) gevonden.
Voor de geinteresseerden:
https://docs.google.com/s...YHG-Dral2yKLFA/edit#gid=0
Hoppake

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoTXsaaF2cvTZ3QVDeId9eMNMUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jaF5NSW0VoI93GKuolfMcEpR.png?f=fotoalbum_large
De log carriers zijn overigens niet universeel dus dat stukje klopt niet helemaal. Je hebt specifiek een short en een medium log trailer. De long log trailer is ook weer anders. En hoezo is gold een organic :X .

Ik heb in discord ooit zon lijst gezet maar weet niet of daar echt alles op staat, meestal kijkt @Highfeed :X .

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 21-03-2024 18:56 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toolkist schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:10:
[...]Alleen kan die dus niet terug naar Michigan, is blijkbaar later veranderd ;)
Via de garage retainen (=opslaan in de truck storage) werkt toch wel neem ik aan?

[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 21-03-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:49:
[...]
De log carriers zijn overigens niet universeel dus dat stukje klopt niet helemaal. Je hebt specifiek een short en een medium log trailer.
Kleine correctie: er is geen short log trailer. De enige manier om short logs (legitiem) te verplaatsen is dmv een short log frame addon. Voor de volledigheid:
  • Short logs go on the short logging frame addon.
  • Medium logs go on the medium logging frame addon OR the logging trailer.
  • Long logs go on the logging front frame addon AND the logging rear trailer.
Dat is trouwens wel iets wat ik mis, dat er in het truck customization menu niet wordt aangegeven wat voor soort logs (short of medium) er op je log frame addon passen. Zo heeft de CAT 745 een logging frame addon maar er staat nergens dat die alleen medium logs kan vervoeren.
Ook zou ik graag zien hoeveel cargo slots er op de verschillende (normale en verlengde) flatbed addons passen, net zoals je dat in de trailer store kunt zien.
Kleine quality of life verbeteringen zeg maar.

[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 21-03-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt 3 rijen van de bovenkant afgeknipt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:19:
[...]

Via de garage retainen (=opslaan in de truck storage) werkt toch wel neem ik aan?
Nope. Amerikaanse trucks kunnen niet in Rusland gebruikt worden en andersom.
Sommige trucks wel, maar lang niet allemaal dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je kunt Amerikaanse niet kopen in rusland en andersom.
Eenmaal gekocht kun je ze wel in je voorraad opslaan en in een andere garage weer ophalen. Dat is wat superkiwi bedoelde.

Of dat moet wel héél recent zijn aangepast, maar dat geloof ik niet.

Of, is dat iets uit hard mode?

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-03-2024 22:39 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:38:
Eenmaal gekocht kun je ze wel in je voorraad opslaan en in een andere garage weer ophalen. Dat is wat superkiwi bedoelde.

Hm ik was er eigenlijk zeker van dat het gisteren niet wilde.. maar nu wel, dus zal wel iets verkeerd gedaan hebben gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toolkist schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:25:
[...]
(...) dus zal wel iets verkeerd gedaan hebben gister.
Een beetje zoals dat met je voorspellingen gaat dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:35:
[...]

Een beetje zoals dat met je voorspellingen gaat dus :+
Met mijn voorspellingen is niks verkeerd, alleen de clubs komen ze niet na.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sinds ik 'm in een trailer voorbij zag komen wil ik 'm al hebben. Ik wist alleen niet in welke dlc ie zat en was daarom extra verrast toen ik hem zojuist uit de modder trok :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vupG3G2n-E4uvmal6h-pYrsQQLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zbm2BFKnlrC1WM8goTLHQ5V2.jpg?f=fotoalbum_large

En mocht iemand zich ooit afvragen waar die snorkels voor zijn.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jKdqQhqOMslO7oQRpgHcl6sGzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9hbft97kLzQcJIzW6I8o5yj.jpg?f=fotoalbum_large

_O-

[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 22-03-2024 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:38:

Bedankt voor de tip, daarmee heb ik de snooze mobile uit Rusland gehaald, de Azov64. Laaaaaangzaaaaam maar hij komt overal makkelijk doorheen in Michigan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:36:
En mocht iemand zich ooit afvragen waar die snorkels voor zijn.....
[Afbeelding]

_O-
Al die moeite om een CK1500 te redden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
ik heb gisteren die western star twin steer truck ontdekt. welke sadist bedenkt het om een achterwiel aangedreven truck van die omvang zonder Awd en zonder diff lock in een onbegaanbaar moeras neer te poten. heb hem gewoon laten staan, vandaag de snooze mobile even als sleper inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alex_79 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:48:
[...]

Bedankt voor de tip, daarmee heb ik de snooze mobile uit Rusland gehaald, de Azov64. Laaaaaangzaaaaam maar hij komt overal makkelijk doorheen in Michigan _/-\o_
In Michigan nog wel, in drowned lands kan hij vast komen te zitten op de kruispunten waar het water wat dieper is. De Tayga's en de Voron's zijn IMO beter, meer ground clearance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 12:56
Alex_79 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:15:
ik heb gisteren die western star twin steer truck ontdekt. welke sadist bedenkt het om een achterwiel aangedreven truck van die omvang zonder Awd en zonder diff lock in een onbegaanbaar moeras neer te poten. heb hem gewoon laten staan, vandaag de snooze mobile even als sleper inzetten
Dat ding ligt al op zijn kant als je over een kiezelsteen rijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:14:
[...]
Dat ding ligt al op zijn kant als je over een kiezelsteen rijd
Dat is wel een groot nadeel van de Twinsteer ja, zeker met raised suspension. Hoewel het in de basis een prima truck is met zijn 4 slot cargobed.

Ik zweer nog steeds bij de 73210. Met zijn 10 wielen, grote benzinetank en relatief laag verbruik banjert dat ding echt overal doorheen, het moet raar lopen wil je vastlopen. Ook kun je vrijwel alle addons die je kunt bedenken installeren, soms ook nog een combinatie van verschillende addons. Met active suspension ontdoe je hem van zijn enige nadeel (laag bij de grond) maar ook zonder active suspension is het vaak een van mijn eerste keuzes geweest. Mocht dat ding ooit nog een roof rack krijgen dan word ik zeer blij.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 28-03-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Inmiddels het grootste deel van Michigan gehad, behalve de contest missies heb ik alleen een cement run in alle maps en een oversized cargo missie over. Logging missies waren eerst een nachtmerrie maar het is iets makkelijker geworden dankzij twee dingen: de Pacific truck die op Drummond Island staat en de bunklog trailers van GGMS die ik eens heb uitgeprobeerd. De long log trailer van die mod is opvouwbaar en makkelijk mee te nemen voor en na de klus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:05:

Ik zweer nog steeds bij de 73210.
Nog 'ff" 12 levels (26k xp) unlocken voor ik die kan kopen :(
Voorlopig maar zoveel mogelijk scouten enzo met m'n Tatarin, eindelijk een wagen die zelfs ik (nog) niet kan laten kantelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
De leukste mod die ik tot nu toe gevonden heb:

Afbeeldingslocatie: https://www.snowrunnermods.com/wp-content/uploads/2021/12/RNG-HMV-A2-Heavy-Multi-Purpose-Vehicle-v1.0-1.jpg

De Oshkosh HMV A2, gebaseerd op een echt bestaande truck van het Amerikaanse leger. Dezelfde modmaker heeft ook een LTV scout van Oskosh nagemaakt, en nog twee kleinere frontstuurtrucks, maar de "Torpedo " bevalt me het best

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Season 13 is beschikbaar. Het speelt in de herfst in de Almaty Region in Kazakhstan.
Helaas maar 1 map: Zherbai Quarries.

Zoals de naam al aangeeft ligt de focus op mijnbouw. Verwacht dus veel stenen, beton en cement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar ik dacht dat er in de eerste regionen al veel boomstammen vervoerd moesten worden doen ze er in phase 6 nog een schepje bovenop :D
Het zal te maken hebben met de introductie van de Aramatsu Forester en daar ga ik dan ook gretig gebruik van maken, maar wel op de manier die eigenlijk niet hoort: door losse logs te laden en ze pas op de afleverlocatie te 'packen'. Ik ben natuurlijk gekke Henkie niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 07-04-2024 02:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
met nog een handvol missies in Alaska over ben ik eens gaan "aanmodderen" in taymir. gewoon een paar verkenningen met de Tatra 805 "eend" die ik nog was vergeten (ding was blijkbaar dlc) grappige vlo maar je kan nauwelijks iets meenemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maine voor 80% compleet nu.
Alle taken en missies die nog op staan vereisen ontzettend veel planks en logs, beide in alle mogelijke formaten. Ze zijn hier wederom een beetje doorgeslagen met het houttransport ;)

Een ander kritiekpunt betreffende Maine: de drie houten bruggen (crossing en road to the factory) heb je echt helemaal niks aan, ze dienen geen enkel nut. En toch moet je met in totaal 16 wooden planks diep de wildernis in om ze te fixen. De road to the factory, die bestaat uit 2 losse houten bruggen is helemaal nutteloos want die hele metalworks factory heb ik nooit nodig gehad; er zijn op beide mappen genoeg metal beams te vinden.

Een missie voor het afleveren van een scout trailer is lastig als je met je scout nauwelijks door het terrein heen komt. Dan maar zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5duxWVtYpWuydeNAEhIYxg5y7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pOm2mE6beny5kcG9C1QYmIB.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de Forester even aan de tand gevoeld. Traag beestje maar hij doet het wel ok. Hier handmatig logs opgeladen en zo 3 sets medium logs tegelijk vervoerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sn0aiLtVYPzdLDPMUJUOOEtq7dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SH8Y1gdHhWHrfkFxFIXWbRdn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 16-04-2024 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex_79
Inmiddels op meerdere borden aan het schaken.
- Taymir waar ik experimenteer hoe diep ik een Tatra 805 in de modder kan begraven
- Yukon waar ik de zwemcapaciteiten van een Loadstar uittest
- het Kola schiereiland waar ik met een DAF XF vermomd als Tatra doorheen scheur (doet het beter in de supply missies dan de scouts, maar opletten voor dun ijs, ding is net te zwaar)

In Taymir ook de Tayga King gevonden zoals ik dat gekke gevaarte noem. Heel nuttige zolang ik de Azov 73 nog niet heb

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor het eerst deze trailer eens gepakt omdat de andere ramped trailers te smal zijn voor de Aramatsu Forester. Maar poe hé, wat een zwaar ding, de Kolob heeft er behoorlijk moeite mee. Achteraf bleek de Forester zelf toch sneller te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bC_SwkXunjjUbyR1T7vX9HSyVpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWsqkp8E6GOBZqVWvBqccVvL.jpg?f=fotoalbum_large

Na het voltooien van de houtzagerij blij verrast dat ik daar nu onbeperkte planken kan halen (ik hoef ze niet eens te craften) :) Op een erg prettige locatie ook nog.
En natuurlijk de nieuwe, verbeterde(?) Tayga vrijgespeeld. Wat een heerlijk geluid, dat ding pruttelt als een musclecar 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKFdiJiqKI31dQt-fAI83ukEGTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWeQ69n7D4PpNwpV1MCBJAZ3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Twee geweldige mods helpen me in de verovering van Russisch grondgebied :P

De Toyota Landcruiser TrailCrawler, een Landcruiser die een UTE bodykit voor de Outback gekregen heeft. Voelt zich helemaal thuis in de ijzige kou van het Kola schiereiland. Samen met de Tatra Daf een gevaarlijk duo.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/j1bEfX2quDw/maxresdefault.jpg

In Tamir gaan we voor de grote middelen met de truck die de naam Pacific op de kaart zette: de Z2 Dragon Wagon Tank Transporteur, een kleine vingeroefening voor men aan de P12 en P16 begon _/-\o_ Zet hem in low gearing met diff lock aan en niets, maar dan ook niets houdt hem meer tegen (behalve kopje onder in een rivier misschien)

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/DDXqfvVK52U/maxresdefault.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maine is aan de 100% lijst toegevoegd 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orUehZXMihMn5OrlQiOgnF2S5as=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7ISqaZpRM9Ot3IS96NnwJ5s.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vond dit niet per se een hele leuke dlc. De hoeveelheid taken/missies vielen wel mee (51 totaal) maar de hoeveelheid cargo per taak was soms een beetje te gek, waardoor je te vaak dezelfde route aan het rijden was. Wel leuk om weer eens wat nieuwe cargo te zien (medium en long planks).
De missies voor het opbouwen van de garage en garage-onderdelen zaten wel leuk in elkaar, net als het opbouwen van de houtzagerij.

Dan de mappen. Twee vrij kleine mappen die dmv 3 tunnels met elkaar verbonden zijn, wat ervoor zorgt dat je nooit echt heel erg om hoeft te rijden. Een prima keuze imho.
De eerste map is wel ok, daar is het water in het middendeel zo ondiep dat je zo naar de overkant kunt rijden. Het enige vervelende stuk is de linkerkant van de map, daar heb ik vanuit de garage geen shortcut naartoe kunnen vinden waardoor je dus elke keer via de zuid om moet rijden.
De tweede map had ik initieel best wel wat moeite mee maar daar zijn zo ontzettend veel kleine paadjes dat je overal best eenvoudig heen kunt rijden. Net als op de eerste map is de linkerkant hier het meest vervelende. Veel breekbaar ijs maakt die zijde van de map traag en lastig begaanbaar. En zoals al gezegd dienen enkele te repareren bruggen geen enkel nut.

Nog één fuel trailer bij de pier weghalen en de maps zijn weer 'schoon'. Daarna eens zien wat phase 7 te bieden heeft :)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 30-04-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(DRINGENDE) OPROEP

Zo, nu ik jullie aandacht heb :P, het volgende:
Om Phase 7 Tenessee (onderdeel van de Year 2 pass) met 100% af te sluiten heb ik iemand nodig om de co-op trials mee af te ronden.
Het gaat om drie vrij eenvoudige time trials die alles bij elkaar een 20(?) minuutjes in beslag nemen.
Indien je in mijn trucks kunt rijden (ik weet niet hoe dat in multiplayer in zijn werk gaat) staat er een Azov Sprinter voor je klaar bij de start van het eerste evenement. Mocht je je eigen trucks moeten gebruiken dan raad ik de Azov Sprinter of de Zikz aan.
Het hoeft geen gouden tijd te zijn, een vinkje voor brons vind ik ook prima :)
NOOT: BEZIT VAN DE DLC SCHIJNT NIET NODIG TE ZIJN VOOR CO-OP.

Mocht iemand willen helpen, laat het maar weten! :)

------------------------------------------------------------------------
Dit was de lastigste trial van Tenessee, de enige die een aantal pogingen gekost heeft.
De race-eend maakt 'm met zijn lichte gewicht en wisselbare difflock goed te doen; het beestje is een betere rockcrawler dan de Zikz. En de toeter is natuurlijk ongeëvenaard :+
Jammer dat ie voor de andere trials niet echt een optie is omdat het ding redelijk onbestuurbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 12-05-2024 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo de glades maar eens afgerond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbC19jQkEaRnh6DbCS4yj-FCdWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rpzk7GIRpdzwaaDBfTFGGE48.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste stappen in the Glades zijn gezet :)
Verfrissend om eens een relatief vlakke map zonder obstakels te zien waar je gewoon lekker door kunt rijden. De map doet echt denken aan het platteland (meer Amerikaans dan Aziatisch maar dat terzijde) dus het hele farming gevoel hebben ze goed over weten te brengen.
Een ding viel me wel negatief op: de tractor laat zich als een dronken kinderfiets besturen, vooral tijdens het farmen. Dat is echt wel een enorme tegenvaller.
Maar verder een zeer lekkere DLC 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 18-05-2024 02:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jecvGkQ6B7rvDtWUuTfFF2oL1cc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hXfS7rhGDwyi59KIQdfYZIPA.png?f=fotoalbum_large

Ik stiefel nog rond in Kola, de Ford die ik uit het moeras uit getrokken heb is in Al Quiring kleuren gespoten en wordt goed gebruikt, al moet ik wel veel brandstof meezeulen, ding zuipt als een tempelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een meer dan prima scout truck die Ford F750, die er met zijn paarse special paint ook nog eens heel fraai uitziet 8)
Dat ding kan een roofrack én extra supplies in de laadbak meenemen; benzine zul je niet zo heel snel tekort komen. Mocht dat wel het geval zijn dan sleept ie zonder al teveel moeite een scout fuel trailer achter zich aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
ik heb inderdaad op diverse plekken een strategische tanker trailer neergezet ;) ik moet wel zeggen dat je in Kola beter uit kan zoeken welke ijsvlakte het beste begaanbaar is, in plaats van dat je tijd verspeelt aan de meeste wegen en geitenpaadjes, die 99,9 % ellende beloven. bij het ijs is het 50/50 of er ellende, je zakt er door of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:02
Ik vond deze map te lang duren, vooral als je het solo gaat doen. Afstanden waren groot (je kan dan wel snelle trucks gebruiken) en ik vond het niet zo hele bijzondere quests. Weinig animatie filmpjes waar je ze wel zou verwachten. Ik hoop dat we betere DLC gaan krijgen.

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat ik vooral vervelend vind aan the Glades is dat er een drietal taken zijn die je steeds opnieuw kunt accepteren. dat had ik eerst niet in de gaten waardoor ik al veel te vaak hetzelfde veld heb zitten farmen :+
Alex_79 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:26:
dat je in Kola beter uit kan zoeken welke ijsvlakte het beste begaanbaar is
Je kunt het zien aan de kleur van het ijs.
In Kola zijn behoorlijke stukken van het bevroren meer gewoon begaanbaar met (zware) trucks. Het bespaart je inderdaad een hele hoop tijd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex_79
dankzij het ijs en het gesleep met tankertrailers heb ik wel een goede job voor de ANK ontdekt, het verplaatsen van trailers en redden van vastgelopen of omgekiepte trucks. want dit is een van de weinige trucks die na door het ijs te zijn gezakt er op eigen kracht uit kan komen. Je zou het de AN(K)WB kunnen noemen ;) Moet ik alleen niet zelf ook omkiepen zoals een van de collegae hier in het topic ook over kwam :/

ik snap ook ineens waarom de ANK me zo bekend voorkomt deze zat ook in één van mijn favoriete "transport" films : Sorcerer

YouTube: Tangerine Dream - Grind

[ Voor 21% gewijzigd door Alex_79 op 25-05-2024 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Glades (phase 8) staat nu op 48% en ik tik nu precies de 600 uur aan in Snowrunner.
Op Battlefield 3 en 4 na is er geen enkele game die me zo lang heeft bezig gehouden als deze en het einde is nog lang niet in zicht. Een zeldzaam verslavende parel deze game _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, de Glades staat op 100% :)
Leuke afwisseling tov de standaard taken maar de physiscs van de tractoren hadden ze wel wat beter mogen maken. Ze hebben een draaicirkel van hier tot Tokyo en glijden alle kanten op.
Degene die de laatste missie (Bulk Loading) verzonnen heeft heb ik veelvuldig vervloekt. Vijf maal (waarvan éénmaal voor de Out in the Field taak) hetzelfde veld cultiveren, planten en oogsten om 10 cargo aardappelen te verkrijgen.
Na twee keer farmen was het veld en de grond er omheen dermate verwoest dat de planter érg veel moeite had om door het veld heen te komen en ook niet altijd goed plantte.
Gelukkig dat deze klaar is, op naar de year 3 pass! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e21IRMzceifs8KrPUQmmHjywRDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlno8CbwcLgmDOyXMpamoqDH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
aangezien mn laptop er uit ligt en de nieuwe nog even in de bestelling staat ( men trok wit weg toen ik vroeg om een SCAR met 64gb RAM geheugen) heb ik Snowrunner maar even op de console gezet om het gevoel niet teveel kwijt te raken. jammer genoeg werkt de landcruiser mod niet, de dragon wagon doet het wel evenals de Hmv2 Ranger. ik wilde nog een mod voor een Bulldog Mack erop zetten die er heel grappig uitziet, doet me aan de tweede mad Max film denken vanwege de startup

YouTube: HD (1080p) - Mad Max 2 - Air-start System Truck Start

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allemachies, wat moet je een aantal flinke sloten water afleveren in Ontario :D
Fantastisch dat we dan een hele fraaie brandweerwagen krijgen maar met een capaciteit van slechts 2200L zet dat echt geen zoden aan de dijk. Nu kun je daar een watertrailer achter hangen van 2000L waardoor je 4200L water per keer mee kunt nemen maar ook dan moet je nog veel te vaak op en neer naar een bruikbare(!) watertoren rijden. Want op een of andere manier zit er in de watertorens dichtbij de afleverlocaties geen water :X

Dan toch maar de Azov met low saddle uit de kast getrokken, die is namelijk in staat om een semi-trailer te trekken met een capaciteit van 3700L water. Hang twee van zulke combinaties achter elkaar en je bent 7400(!) water aan het verslepen. Dát zet tenminste zoden aan de dijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeJoBR_HdG4tKfYYEnI6bCRt7BU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUFRI6sk49W53GhEXVFVASO0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na het bouwen van 83 watertorens en het afleveren van 274.000L water staat ook Ontario op 100% :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCWXqE_SQVbAcQ7WycN_VvWvz-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75912m1eoivhdwdmZtHyXFCU.jpg?f=fotoalbum_large

Best mooi die verbrande bossen maar er zijn, ook op de paden waar je taken moet uitvoeren, te veel kleine vrijwel onzichtbare stronkjes waar je truck of trailer snel op vast komt te zitten. Dat leverde nog wel eens wat frustratie op.

Van de nieuwe trucks is deze toch wel erg leuk. Ik gebruik 'm nu als scout truck in de volgende map:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/In_Y6c6AEE8Bplznk3ukWR5bLd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wt4RY9OLJW5vuwMfCZVsoc4p.jpg?f=fotoalbum_large

Nb. Ik zoek nog steeds iemand om de 3 korte races in de race-dlc mee te doen. Trucks staan al klaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
In seizoen 14 gaan we blijkbaar weer zaaien een oogsten 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhPQi_8L5QfOM_UZpKZMyvEH1tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lasOmCDjQqXSIgXd0bVUUHfP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel verbeterd tov phase 8 volgens de ontwikkelaars, dat is al een plus.
Of we erop zitten te wachten, dat is een tweede...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Nieuwe Snowrunner variant op komst: YouTube: RoadCraft - Reveal Trailer

Jammer dat ze het geen Roadrunner hebben genoemd 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Na een tijd zonder laptop te hebben gezeten heb ik weer een tijdje los kunnen gaan in snowrunner. Wisconsin was grappig maar wel moeilijk (die rot locomotief van missie Weight Lifting viel steeds om)
North Carolina bevalt me als off road fan uitstekend, wel veel moeilijke waterpassages en ik was er gelukkig snel achter dat verkeer van de ene map naar de andere stukken sneller gaat als je eerst de brug repareert en de veerboten aan de praat krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:18:
Nieuwe Snowrunner variant op komst: YouTube: RoadCraft - Reveal Trailer

Jammer dat ze het geen Roadrunner hebben genoemd 😁
Nice! Dit is eigenlijk wat ik al een tijdje denk, van goh kunnen we die stenen niet eens permanent weghalen en die wegen verbeteren. In de eerste map heb je immers de brug die je repareert maar daarna neemt dat erg af.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 21-08-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
Nieuwe season pass van snowrunner deed me verrast opkijken. Een van mijn favoriete vakantielanden, Oostenrijk, is namelijk het onderwerp. Nog frappanter, afgelopen vakantie kwam ik in een weekend met zware regenval en overstromingen een aantal afgesloten passen en weggeslagen bruggen. Niet gedacht dat men zo zo actueel kon optreden bij Saber. Ook apart, de nieuwe camper met ingebouwde radar unit lijkt wel afgekeken van een aantal mods die ik langs zag komen die exact hetzelfde beoogden, maar dan al sinds begin dit jaar in gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!
British Columbia afgerond :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iptp_9erdwhiiMAiqIrP7a6cEPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1up0lS8tu6r7fpz54DE8x25X.jpg?f=fotoalbum_large

Best een leuke DLC. Een aantal gezellige kleine vissersdorpjes, voldoende benzinestations en voldoende (soms nog te bouwen) warenhuizen op logische plaatsen die je in alle goederen kunnen voorzien.
En als ik goed opgelet heb de eerste DLC zónder aparte logging missies en dat ervaar ik als positief. Daarvoor in de plaats moet je voor één taak dan wel 3(!) oil rig drills op dezelfde locatie afleveren maar dat zien we maar even door de vingers.

Ook weer bijzondere nieuwe cargo gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OV_cuCVLQPoz7Ala5ucFhrZbdoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7Q0hFI8LldJzR0DalIQZTjm.jpg?f=fotoalbum_large

Eén negatief punt: de (nieuwe?) soort van worteltakken waar je veel te vaak achter blijft hangen, heel vervelend. Een beetje truck hoort die zo kapot te trekken.

Op naar Scandinavië! :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 07-10-2024 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Sinds een tijdje hebben mijn multiplayer maat en ik het probleem dat de sessies niet meer connecten.

Hij herkend de sessie wel en vraag of MODS oke zijn. Maar daarna wordt de verbinding niet gemaakt of gelijk verbroken. Alle porten on de routers open gezet en zelfs VPN rechtstreeks naar mijn pc ingesteld (we spelen op de pc). Ook al een complete herinstall gedaan. Alles mag niet baten.

Misschien heeft iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:02
Heb dit spel ook maar eens terug geïnstalleerd als afwisseling met dat frusterende kutspel genaamd World of Tanks 😅🙈

Heb het ff half uurtje opgestart maar voelde toch iets teveel als een echte job omdat ik niet goed meer wist met wat ik nu weer juist bezig was. Zit nog steeds op de eerste map maar wel alle zones unlocked en watchtowers gevonden, echter moet ik nog zoveel klusjes doen zoals bruggen fixen etc dat er wat veel tegelijk op me af komt 😅

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moechy schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:31:
Heb dit spel ook maar eens terug geïnstalleerd als afwisseling met dat frusterende kutspel genaamd World of Tanks 😅🙈

Heb het ff half uurtje opgestart maar voelde toch iets teveel als een echte job omdat ik niet goed meer wist met wat ik nu weer juist bezig was. Zit nog steeds op de eerste map maar wel alle zones unlocked en watchtowers gevonden, echter moet ik nog zoveel klusjes doen zoals bruggen fixen etc dat er wat veel tegelijk op me af komt 😅
De essentie van de tutorial is eigenlijk dat er geen eerste map is, je wordt direct naar Alaska gestuurd als onderdeel van je eerste 1-2 uur in de game.

Ik raad aan je truck om te ruilen voor een Voron of in de drowned lands de Tayga vrij te spelen. Daarna kun je rustig aan het verhaal in michigan werken. Side quests zou ik alleen doen wanneer je daar het nut van inziet, bijvoorbeeld omdat je zonder de brug niet verder kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
sdk1985 schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:36:
[...]

De essentie van de tutorial is eigenlijk dat er geen eerste map is, je wordt direct naar Alaska gestuurd als onderdeel van je eerste 1-2 uur in de game.

Ik raad aan je truck om te ruilen voor een Voron of in de drowned lands de Tayga vrij te spelen. Daarna kun je rustig aan het verhaal in michigan werken. Side quests zou ik alleen doen wanneer je daar het nut van inziet, bijvoorbeeld omdat je zonder de brug niet verder kunt.
Waarschijnlijk maak ik het mezelf moeilijker, maar ik probeer het zo te spelen dat Russische tanks op Russische maps horen en Amerikaanse Tanks op Amerikaanse maps 😅

Ik heb wel die paar trucks die je vind, gerecoverd en paar verkocht om de loadstar te kopen en upgraden, moet morgens eens dubbel checken maar dacht wel dat het de loadstar was.

[ Voor 11% gewijzigd door Moechy op 16-12-2024 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moechy schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:53:
[...]
Waarschijnlijk maak ik het mezelf moeilijker, maar ik probeer het zo te spelen dat Russische tanks op Russische maps horen en Amerikaanse Tanks op Amerikaanse maps 😅
Kijk, zo hoort het d:)b
Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:19
Moechy schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:31:

Dit herken ik wel.. als ik snowrunner een tijdje niet speel ga ik vaak van start met een truck en niet eens altijd een trailer. Maar na een tijdje trek je toch weer erop uit met een combinatie van twee trucks en trailers, plus eventueel nog een scout erbij. Je moet gewoon weer een beetje feeling krijgen met de slimmigheidjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:11
Even een oud topic omhoog schoppen.
Spel tijden terug in een aanbieding gekocht voor wat wisselgeld.

Laatst eens aan begonnen, na een uurtje bijna weer aan de kant geschoven. Want, dom begonnen en denken dat je overal komt... nee dus.

Even Googlen, wat inlezen en met iets meer verstand aan de slag. Dat ging al beter. Zeker met goed gebruik van de lier en soms heel veel geduld lukt het vaak wel.

En toch, toch pak je soms een (op het oog) makkelijke opdracht. Kom je met pijn en moeite op 90% en in de laatste 10% loop je vast of is er een punt waar je niet komt/kunt komen. Aaaargghhhh!!

Toch is het een soort van verslavend en tegelijkertijd rustgevend. Dit gaat nog wel wat uurtjes kosten de komende weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Ik heb dit ook terug opgepakt. Eerst de map scouten daarna eerst alle bruggen en dergelijke te fixen en dan je opdrachten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
RoadCraft komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ziet er zeer interessant uit, toch wacht ik even de eerste reviews en gameplay af. Ik ben vooral benieuwd naar de spelvariatie; als het aanleggen van wegen in 3 of 4 lagen gaat kan dat nogal een saaie en tijdrovende bedoening worden.
Volgens mij was dat ook de conclusie van GamingwithJJ na een van zijn speelsessies een tijdje geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit is precies de functie zoals ik dat graag in snowrunner had gezien. De mogelijkheid om ervoor te kiezen je wegen permanent te verbeteren. In plaats van dat je altijd langs dezelfde grote steen rijdt.

Ik heb een apart topic aangemaakt zodat we het on-topic kunnen houden: Roadcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor het eerst sinds oktober de game weer eens opgestart. Na het installeren van de laatste update vielen mij gelijk wat quality of life verbeteringen op: Als je nu een aangekoppelde trailer wil verkopen staat deze bovenaan in de lijst met trailers zodat je niet hoeft te zoeken, handig!
Ook zag ik een trailer voor short logs voorbij komen. Ik kan me zo snel niet herinneren of die al bij de update daarvoor was geïntroduceerd maar welkom is ie zeker.

In het hoofdmenu eens op new game+ geklikt, leuk dat je daar alles naar eigen wens kunt instellen en dus kunt beginnen met een hoop geld en alle trucks. Eens zien of ik op die manier de trophies in de PS5 versie ook te unlocken zijn. Het zou de jacht naar platinum (die ik op de PS4 versie al heb) een stuk eenvoudiger en sneller maken.

Gisteren in mijn huidige game begonnen aan Scandinavië, de een na laatste uitbreiding van de year 3 pass. Op het oog een goed begaanbare map met voldoende verharde wegen. De crafting zone baart me dan wel weer zorgen (ik heb liever gewoon warenhuizen) maar als ik dan zie dat je voor het craften van metal beams enkel 30L fuel uit de generator nodig hebt valt dat ook 100% mee. Op naar de 100%! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik speel het spel nog niet zo lang en niet zoveel, maar loop nu al wel tegen het punt aan dat je tig keer dezelfde route rijdt. Iets wat mij bij bijv. GTA ook tegen ging staan, een missie moest (bij wijze van) altijd aan de andere kant van de map zijn.

Ver rijden hoeft van mij niet zo. Laat mij maar lekker klooien met mijn lier van boom naar boom :P

Ik zit nog steeds in Michigan overigens. Ben toch iemand die eerst het een nagenoeg volledig voltooid moet hebben voordat ik door ga. Misschien toch eens Alaska of Taymyr proberen voor de afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Real schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:47:
Ben toch iemand die eerst het een nagenoeg volledig voltooid moet hebben voordat ik door ga.
Heel goed, zo zie het graag d:)b
Als je niet vaak dezelfde route wil rijden kun je natuurlijk taken te combineren. Of treintjes van trucks en trailers maken. Of co-op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Nou, die taken is ook nog wel een dingetje. Vind het allemaal niet bar overzichtelijk.
Zal niet de eerste keer zijn dat ik naar de andere kant van de map rijd en ik toch weer een sadle moet hebben of een kraan ipv gewoon een flatbed. Kun je dus weer terug rijden of middels recover.
Ligt natuurlijk ook aan mijn oplettendheid.

Heb je een taak op actief staan, dan moet je zelf scherp op zijn dat je op een andere plek (op de route) voor een andere taak ook gelijk wat af kunt leveren.

Tip van een trailer is wel een goede en logische. Sinds ik de flatbed (gewoon op de standaard truck) en mud tires, gebruik ik nooit meer trailers. Want niet nodig, maar zijn natuurlijk wel ideaal om grote vrachten te vervoeren en dat moet inmiddels prima lukken met de betere banden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Real schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:18:
Nou, die taken is ook nog wel een dingetje. Vind het allemaal niet bar overzichtelijk.
Zal niet de eerste keer zijn dat ik naar de andere kant van de map rijd en ik toch weer een sadle moet hebben of een kraan ipv gewoon een flatbed. Kun je dus weer terug rijden of middels recover.
Ligt natuurlijk ook aan mijn oplettendheid.

Heb je een taak op actief staan, dan moet je zelf scherp op zijn dat je op een andere plek (op de route) voor een andere taak ook gelijk wat af kunt leveren.

Tip van een trailer is wel een goede en logische. Sinds ik de flatbed (gewoon op de standaard truck) en mud tires, gebruik ik nooit meer trailers. Want niet nodig, maar zijn natuurlijk wel ideaal om grote vrachten te vervoeren en dat moet inmiddels prima lukken met de betere banden :)
De regio is veel groter dan alleen Michigan. Het gaat ook voorkomen dat je tussen de submaps heen en weer moet.

Met de tijd krijg je steeds meer trucks en leer je die te laten staan. Dan hoef je minder heen en weer. Dat maakt het ook zinniger om eerst de gratis trucks op te halen in een regio, voor zo ver mogelijk.

Je trucks worden ook beter waardoor je sneller meer meer lading kunt rijden.

Eerst alles 100% halen voor je naar een volgende map gaat is zeker mogelijk, maar het gaat je veel tijd verlies opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik ben in Michigan dus ook bewust nog niet in de laatste twee sub regio's geweest. Dat ga ik een volgende keer eerst maar doen.

Tip is dus eigenlijk om in de andere regio's in elk geval alle uitkijkpunten en gratis voertuigen vrij te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@B-Real wat ik altijd doe als ik een taak of missie begin is kijken of er een taak/missie in de buurt is waarmee ik deze kan combineren. Dan schrijf ik op een kladblokje wat ik voor die taken nodig heb, waarna ik kijk hoe ik dat logistiek zo efficiënt mogelijk kan uitvoeren.
En als je dan een treintje maakt van truck met flatbed en/of trailer met daarachter (via de winch) een tweede truck met flatbed en/of trailer kun je een behoorlijke hoeveelheid cargo tegelijk verplaatsen.
B-Real schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:35:
Tip is dus eigenlijk om in de andere regio's in elk geval alle uitkijkpunten en gratis voertuigen vrij te spelen?
Uitkijkpunten unlocken zou een van de eerste dingen moeten zijn, zodat je een zo compleet mogelijk beeld van de map krijgt, incl wegen en eventuele handige shortcuts. Zo kom je er ook achter waar er vooraf geplaatste trailers (somds inclusief cargo) geplaatst zijn. Scheelt je ook weer op en neer rijden.
Daarna is het belangrijk om bruggen te repareren en wegen van obstakels (rotsblokken, powerlines etc) te ontdoen zodat je overal makkelijk kunt komen.

Of je in andere regio's op zoek moet gaan naar andere trucks moet je voor jezelf weten. Ik hou voor mezelf de regel dat ik het doe met trucks die ik in mijn huidige regio tot mijn beschikking heb en trucks die ik unlock omdat ik in level omhoog ga. Ik ga dus niet aan het begin van de game een trip richting Taymyr maken, daar een sterke Azov truck kopen om daar vervolgens op de eerste map (Michigan) mee te gaan rijden.
sdk1985 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:31:
[...]
Eerst alles 100% halen voor je naar een volgende map gaat is zeker mogelijk, maar het gaat je veel tijd verlies opleveren.
Hoe bedoel je tijdverlies? Als je zegt dat het veel tijd kóst dan ben ik het met je eens, maar dat weet je wanneer je een trage game als Snowrunner gaat spelen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 18-02-2025 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Superkiwi schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:10:
Hoe bedoel je tijdverlies? Als je zegt dat het veel tijd kóst dan ben ik het met je eens, maar dat weet je wanneer je een trage game als Snowrunner gaat spelen ;)
En zodra je truck snel gaat valt die altijd wel om in de bocht waardoor je met de Tatarin weer die truck recht mag zetten.

Die Tatarin is wel echt een tank. Als je de Pacific P16 naast een Tatarin zet wint die Tatarin als het om power gaat wat natuurlijk nergens op slaat.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57
vraag wat zijn jullie ervaringen met mods ik speel het nu al even en heb me er nog niet in verdiept speel het op de pc

Mods io is dat betrouwbaar ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04:13
@vonkkie

Mods.io is zeker betrouwbaar.

Ik zou wel alleen mods pakken die goede beoordelingen hebben.

Zelf ben ik wel van de RNG trucks.
Ik link er hier 1, maar er zijn er veel.
(Zoek even op Rng3r)
https://mod.io/g/snowrunner/m/rng-tx-bridge-layer

Vergeet ze in het hoofdmenu bij mods niet te activeren.
Anders komen ze niet in het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:04
Goede ervaringen met Mods.io op PC, heb zo'n 15+ mods geactiveerd.
Berliet T100 is een leuke :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Mods.io is een heel handige manier om mods in snowrunner te installeren. Je hoeft niet zelf met zipjes te gaan rommelen, kan gewoon de mod aanklikken en die wordt op je pc geinstalleerd. Het werkt ook bij spin off expeditions

Mijn favoriete startmod was HMV A2 van RNGER, niet overpowered, maar ook niet incapabel.
https://mod.io/g/snowrunn...avy-multi-purpose-vehicle

Mijn favoriete scout is deze Toyota Landcruiser geworden. Verkrijgbaar in vele variaties van vanilla tot compleet OP
https://mod.io/g/snowrunner/m/trail-cruiser-60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:18
Op dit moment bezig met het laatste stukje Alaska, voor mijn gevoel zat er in Michigan wat meer uitdaging.

Soms nog wel de gedachte *die bocht haal ik wel, nee dus vond de GMC niet zo leuk :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geq3BTl6_E5HYZIyXPmDjo-d3KA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3VVftD0i7qYfTdRrzoqfgSkc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:18
Bijna klaar, nu nog de boomstammen afleveren, iets van 3 missies. Wel weer de kapitale fout gemaakt om te snel de berg af te razen, ging rechtdoor het ravijn in :F :F maar met een grote kraan eruit getrokken en weer verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhTMrXhd5YQ5vxJJurRXXukm6FQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKmUiLeon6sk3uGO4hHJiC06.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iX4UGeH0XgrejKNSy9sKDNsnNZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/py5ohgnBCzZdbuo7nUGtKt2B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex_79
Nieuw seizoen gedownload door Steam, blijkbaar gaan we weer in de sneeuw spelen met Olieboorplatforms. Dit keer niet Alaska maar Quebec, Franstalig Canada. Misschien daarom dat een van de nieuwe trucks een Berliet GBC8 Gazelle is, hier als Mercer neergezet.

Intussen ben ik nog aan het worstelen in Oostenrijk en heb ik mijn meest gehate truck (de Bandit) opnieuw leren waarderen. Ik heb me vaak afgevraagd welke idioot de KRS Bandit had ontworpen. Maar het is in feite een MacGyver onder de trucks. De wagen bestaat echt als GEOLCOM P8WD en is gebouwd door een team onderzoekers die heel snel een werkende truck nodig hadden door een aantal wrakken te combineren:
- twee chassis van een Gaz 66 die aan elkaar gelast zijn
- de cabine van een PAZ autobus
- de motor van een Isuzu terreinwagen
- aandrijflijn die uit een Gaz Warthog is gesloopt
- transmissie onderdelen en banden van een paar tractoren 8)7

Richard Dean Anderson en Lucas Till zagen dat het goed was. Natuurlijk blijft het een moeilijk rotding om mee te werken (slaat vaak om, is langzaam, zuipt als een tempelier en heeft een veel te kleine benzinetank) maar geef hem een opdracht in diepe moerassen en de Bandit komt er zonder veel moeilijkheden doorheen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 10:58
Dit weekend begonnen aan het nieuwe seizoen in Quebec. Deze is wel een stuk pittiger dan de laatste seizoenen. Het is weer ouderwets ploeteren in de sneeuw. Ik heb dit al horen vergelijken met Amor. Of dat helemaal terecht is weet ik niet. Voortgang is zeker in het begin erg langzaam, maar gaandeweg kun je steeds meer bruggen en wegen repareren waardoor je bepaalde locaties na verloop van tijd makkelijker kunt bereiken. Daarnaast heb ik na alle voorgaande seizoenen ook een betere verzameling trucks dan destijds in Amor. (De Kenworth 963 trekt zich nergens wat van aan en is eigenlijk easy mode).

De maps zijn redelijk groot met veel contracts en tasks. Heb van het weekend de twee maps verkend en de meeste bruggen op de eerste maps gerepareerd. De nieuwe trucks heb ik nog niet, dat wordt het volgende doel als ik de wegen een beetje op orde heb. Aangezien ik meestal alleen in het weekend speel ben ik verlopig wel even zoet hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
LordSinclair schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:31:
Sinds een tijdje hebben mijn multiplayer maat en ik het probleem dat de sessies niet meer connecten.

Hij herkend de sessie wel en vraag of MODS oke zijn. Maar daarna wordt de verbinding niet gemaakt of gelijk verbroken. Alle porten on de routers open gezet en zelfs VPN rechtstreeks naar mijn pc ingesteld (we spelen op de pc). Ook al een complete herinstall gedaan. Alles mag niet baten.

Misschien heeft iemand nog een gouden tip?
Na een tijdje geswitcht te zijn naar de good old mudrunners was mijn maat hier laatst en had zijn hele pc meegenomen. Toch maar proberen om netwerkissues uit te sluiten. Maar nee, helaas nog geen connectie.

Toen had ik het idee, dan maar eens een level starten zonder mods.. en hoppa, het werkte weer. Alle mods uitgeschakeld en een paar aangezet die we graag wilden houden en het werkte nog steeds.

Er was dus een mod die dwars zat en de verbinding afkapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
De Mod browser heeft sinds een tweetal weken massieve problemen. De bestaande die zijn gedownload werkten wel, maar een update in een mod liet de hele boel onderuit knallen. Als ik iets probeerde manueel te downloaden kreeg ik een screenshot dat de rest API niet kan connecten. Installatiepogingen van nieuwe mods gaf error 10004

Op Reddit zag ik dat enkele mensen via een VPN alsnog de mod browser aan de gang kregen, maar als ze terugswitchten naar hun eigen verbinding viel alles weer om. Gisterenavond deed ie het weer

[ Voor 5% gewijzigd door Alex_79 op 08-05-2025 15:09 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste