Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:00:
[...]
Daarmee ben je wel meteen een goed voorbeeld. Je zit nu in seizoen 4 terwijl de game in seizoen 10 zit.
Dat is wel een heel kort door de bocht conclusie ;)
De game is komende april al 4(!) jaar uit en in die tijd heb ik 'm regelmatig enkele maanden aan de kant gelegd. Verdeeld over de PS4 en 5 heb ik nu zo'n 375 uur in Snowrunner zitten, wat over bijna 4 jaar natuurlijk helemaal niet veel is.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:47
Hier t/m season 10 alle contracts & tasks gedaan (behalve tijd tijd tasks die vind ik niet de moeite waard).
Oh en dat 2x, een keer op mijn saved game en 1x op die van mede snow-runner.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Superkiwi schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:25:
[...]

Dat is wel een heel kort door de bocht conclusie ;)
De game is komende april al 4(!) jaar uit en in die tijd heb ik 'm regelmatig enkele maanden aan de kant gelegd. Verdeeld over de PS4 en 5 heb ik nu zo'n 375 uur in Snowrunner zitten, wat over bijna 4 jaar natuurlijk helemaal niet veel is.
Het is geen aanval hoor. Ik heb 389 uur en ben season 8 grand harvest aan het afronden. Laten we zeggen dat het twee keer zo snel gaat als je alleen de essentiële zaken voor de progressie doet. (Van sommige maps heb ik overigens wel meer contracts gedaan.)

Veel games blijven bij mij overigens vaak ronde de 60 -100 uur hangen. Denk aan Wildlands, Divsion, Breakpoint, The Crew (2), enz. Dus in die zin is 300+ wel een uitschieter bij mij.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 18-01-2024 14:53 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
LordSinclair schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:39:
Hier t/m season 10 alle contracts & tasks gedaan (behalve tijd tijd tasks die vind ik niet de moeite waard).
Oh en dat 2x, een keer op mijn saved game en 1x op die van mede snow-runner.
Hoeveel uur kost dat? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vat het ook helemaal niet op als aanval hoor :)

De year 2 en 3 content speel ik verspreid over de komende jaren wel. Zo heel veel verschillende games speel ik niet, ik probeer echter wel zoveel mogelijk te doen in games die ik wél speel. Noem het een lichte vorm van OCD, net als dat alle maps na voltooiing ontdaan moeten zijn van trucks en trailers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Superkiwi schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:57:
Ik vat het ook helemaal niet op als aanval hoor :)

De year 2 en 3 content speel ik verspreid over de komende jaren wel. Zo heel veel verschillende games speel ik niet, ik probeer echter wel zoveel mogelijk te doen in games die ik wél speel. Noem het een lichte vorm van OCD, net als dat alle maps na voltooiing ontdaan moeten zijn van trucks en trailers.
Haha de trailers ruim ik en @Highfeed ook vaak op. Alleen de fuel trailers blijven staan voor het geval wel nog een keer terug moeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
Dit was de laatste keer dat we over uren bezig waren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3i_QpWTZ7rI-HkNy893vSV6qdw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f7kQ2BKZP25Q9T6GPHZdFLuX.png?f=user_large
Ondertussen weer wat uurtjes verder :7

Gemiddeld is dat 5 uur per weer dus.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 18-01-2024 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 19:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8V3Oaj31j8xiRDitZqRZ0Mz-PQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rS8xLX47lYT8Xlzcr00jHuNM.png?f=user_large

dit is destiny voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 15:34
sdk1985 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:58:
[...]

Haha de trailers ruim ik en @Highfeed ook vaak op. Alleen de fuel trailers blijven staan voor het geval wel nog een keer terug moeten.
Ja klopt, alleen dan verlies ik mijn geduld en ga ik kloten terwijl jij alles netjes opruimt _/-\o_ 8) :D

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:22
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Kan je ondertussen niet beter een echte MAZ-537 aanschaffen :P

(ik zit pas op een schamele 132,5 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Amur net de taak 'Warehouse Trouble' voltooid, waarvoor je een supply trailer moet afleveren bij de warehouse. Toen ik dat deed had de warehouse opeens 10 metal beams in de inventory!
Dat scheelt weer enkele ritten op en neer naar de Steel Mill met metal rolls. De 4 bruggen op de eerste map waren binnen no-time gerepareerd, dat scheelt echt een hele hoop :)

Ik zag ook dat de gateway naar Cosmodrome afgesloten is door rotsen. Hoe die precies toegankelijk wordt moet ik nog even uitzoeken zodat ik daarna op zoek kan naar de Zikz.

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 19-01-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine update:
De gateway naar Cosmodrome geopend, de garage daar gevonden en met de Azov 42-20 Antarctic (wat een beest!) incl scout fuel trailer de hele map verkend en alle watchtowers unlocked. Tijdens het verkennen alvast wat verdwaalde trailers en voertuigen uit hun benarde positie moeras getrokken en naar de doorgaande wegen gesleept, dat scheelt straks weer bij het voltooien van de taken. Ook alle taken al geaccepteerd dus er staan er behoorlijk wat open.

Bij de trailer store in het westen van de map een 2slots trailer opgepikt, daar gelijk een viertal wooden planks opgehaald (de Azov heeft een kleine flatbed) en nu met die trailer én een maintenance trailer op weg naar de Zikz. De wooden planks heb ik meegenomen om de oude brug nabij de kerk te fixen. Daar eenmaal overheen zou het niet heel lastig moeten zijn om bij de Zikz te geraken. Het klinkt allemaal heel simpel maar man man, wat heeft hier een werk ingezeten :D
Als de Zikz eenmaal in bezit is ga ik eerst alle wegen van obstakels ontdoen zodat de map een heel stuk beter begaanbaar wordt.

Kortom, we zijn nog lang niet klaar op Amur! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:51
We kunnen weer even vooruit 😁
https://forums.focus-entm.../january-community-update

Na Scandinavië we gaan we terug naar de US, North Carolina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeujjj, hij is van mij!! :9~ >:) :9
Het was even ploeteren maar daar is ie dan eindelijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mpn86DmRCSbjmJuCPwc7hH3p1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vq5RBBnmdFhIU37IoCEQ7dAD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ik vond de 5600TS de enige truck die een beetje werkte in Amur, tot de Zikz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:04
Superkiwi schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:20:
Jeujjj, hij is van mij!! :9~ >:) :9
Het was even ploeteren maar daar is ie dan eindelijk!

[Afbeelding]
Congratz, dat beetje straling nemen we er wel bij 8)

De Zikz wordt al snel onmisbaar eens je er wat mee rond gekachelt hebt. Volgens sommige is ie overpowered, maar ik kan niet meer zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er net 2 missies mee gedaan in Cosmodrome; wat een beest :D
Hier gaan we veel plezier aan beleven.

@sdk1985 de Azov Antarctic komt op Amur ook behoorlijk goed tot zijn recht, zeker in de diepe sneeuw en ijs. Alleen rotsachtige oppervlakken heeft ie moeite mee, daar moet je soms echt een winchpunt hebben.

28% compleet nu op Amur, met nog maar 1 contract voltooid. Eerst alle taken maar eens uit de weg ruimen.

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 31-01-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
Die Azov Antarctic is inderdaad een powerhouse. Ik ga je tip volgen en die ook es inzetten in Amur, al ben ik niet zo'n fan van dat plooifiets stuursysteem van die Azov en ook de Caterpillar 745c.

Ik ben bijna door Wisconsin heen (2 maps). Dat vond ik de leukste maps tot nu toe, niet te moeilijk, leuke opdrachten en prachtige decors. Daarna doe ik nog es wat verder aan Amur. Dat gebied had ik na het vinden van de Zikz laten liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Year 14 is ook aangekondigd. Jullie kunnen dus nog even door.

Season 13: Dig and Drill
Season 14: Reap & Sow
Season 15: Oil & Dirt
Season 16: Expansion 4

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Beta schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:16:
Season 14 is ook aangekondigd. Jullie kunnen dus nog even door.

Season 13: Dig and Drill
Season 14: Reap & Sow
Season 15: Oil & Dirt
Season 16: Expansion 4
Ik denk dat je Year 4 bedoelt?
Ik had eerder al een linkje geplaatst met meer info en plaatjes
remmuz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:06:
We kunnen weer even vooruit 😁
https://forums.focus-entm.../january-community-update

Na Scandinavië we gaan we terug naar de US, North Carolina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twee supply trailers? Geen zorgen! En dat zijn behoorlijk zware trailers.
Wat een machine. De Zikz maakt Amur echt een heel stuk makkelijker, alleen jammer dat hij geen optie heeft voor een low saddle. Maar goed, een flatbed en kleine sideboard trailer werkt ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nisg9uR-fTBZByA6FpUfNKIxE5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89cT0CJGqnoFx4JQU49onj5K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:22
Superkiwi schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:46:
Twee supply trailers? Geen zorgen! En dat zijn behoorlijk zware trailers.
Wat een machine. De Zikz maakt Amur echt een heel stuk makkelijker, alleen jammer dat hij geen optie heeft voor een low saddle. Maar goed, een flatbed en kleine sideboard trailer werkt ook.

[Afbeelding]
kan je 2 trailers koppelen ? :o
(heb nooit geprobeerd of dat kan)

Kom je krappe bochten dan nog een beetje door?

EDIT:
Dat doe je dus met de lier.
Dan gebruik ik het wel, alleen dan met een extra truck ertussen. :P

Ik heb eigenlijk altijd wel een truck op sleep, zeker als ik aan het verkennen ben, zodat ik iets heb om aan te lieren.

Gaaf, ik heb meteen zin om dit spel weer te spelen vanavond :+

[ Voor 15% gewijzigd door FRANQ op 31-01-2024 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
TS geupdate met deze:

Season 12 zit er ook aan te komen, hij is al op de PTS (public test server). Season 12 is de vierde en laatste uitbreiding van year 3 en die zijn meestal groter. Zo ook deze met 4 maps. Schijnt 5 maanden werk in te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
sdk1985 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:59:
TS geupdate met deze:

[YouTube: SnowRunner - Season 11 Overview Trailer]

Season 12 zit er ook aan te komen, hij is al op de PTS (public test server). Season 12 is de vierde en laatste uitbreiding van year 4 en die zijn meestal groter. Zo ook deze met 4 maps. Schijnt 5 maanden werk in te zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWSOE9C7CRtrg5dYwqcYEsH5AnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Tab1WGUP6QhbHIHYEzo4tNe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door remmuz op 31-01-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zat te wachten op een aanbieding voor de year 2 en year 3 pass. Toevallig zijn ze vanaf vandaag allebei in de aanbieding, voor respectievelijk €16,74 en €18,74 :*)
Mijn completion rate gaat opeens van meer dan 90% naar 44%, met ca 440 van de ongeveer 1000(!) opdrachten voltooid :D

Update mbt Amur:
Met de Zikz 604R richting Chernokamensk gegaan en daar aan het verkennen, een scout fuel trailer meeslepend (ik krijg best medelijden met dat kleine trailertje als ik zie hoe de Zikz hem mishandelt). De map nu voor zo'n driekwart verkend en het lijkt met afstand de meest simpele map van de Amur DLC, al vind ik Cosmodrome ook niet zo heel lastig meer nu alle wegversperringen weg zijn.
Ik ben heel benieuwd naar de contracten straks, tot nu toe ben ik alleen maar taken aan het doen.

Verse update:
Op Cosmodrome, Urska River en Chernokamensk zijn alle taken, time trials en regionale missies voltooid. Urska is vooralsnog met afstand de meest vervelende map van deze DLC, Cosmo en Cherno zijn leuke en vrij simpele maps.
Northern Aegis Installation heb ik nu voor zo'n 60% verkend en ik kan maar één conclusie trekken: dit is de hel :')

[ Voor 95% gewijzigd door Superkiwi op 17-02-2024 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, na wat puzzelwerk de volgende roadtrain gemaakt:
Zikz 605R met wide flatbed trailer, daarop 2x metal beams (waarvan de voorste unpacked) en 3x wooden planks.
Azov 73210 met stepdeck trailer, daarop 1x metal beams en 3x wooden planks. Ook 1x metal beams op het dak van de Azov, aangedrukt met de loading crane.

Met deze 14 stuks cargo rij ik van Cosmodrome, via Urska River naar Northern Aegis om daar een landslide, een eroded road, een rockslide én een fallen bridge te maken.

Ze weten het ons wel lastig te maken :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdtMS-1CB0adksSwwRus4L09DK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35Xb8ad4uYjTCZ7zq15egokS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
En dat terwijl gewoon 8 slots trailers in het spel zitten. Dat lijk mij een stuk praktischer dan elke keer je lading er weer op moeten takelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die 8 slots trailers zijn anders best lomp en in diverse krappe draaien écht niet handig. Ook heb je met 2 trucks de mogelijkheid om elkaar te helpen. Dus ja, ik snap het wel en doe het ook regelmatig zo.

In Season 12 heb je wat meer asfaltwegen over de langere trajecten, daar komt die 8 slots trailer wat beter tot zijn recht. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Hij zou dan nog steeds 2 trucks nodig hebben, alleen heeft die dan geen losliggende lading meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LordSinclair schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:29:
En dat terwijl gewoon 8 slots trailers in het spel zitten. Dat lijk mij een stuk praktischer dan elke keer je lading er weer op moeten takelen.
Als je met een 8 slots trailer deze route over 3 maps wil afleggen is mijn gok is dat je met alle heuveltjes, kronkels en krappe bochten niet ver komt.
Ik hoef trouwens niet elke keer lading op te takelen; de enige lading die er los op ligt is het ene pakket metal beams op de 'nek' van de brede trailer en dat stuk is zo breed dat de lading ruimte genoeg heeft om een beetje te schuiven zonder eraf te vallen ;)

Al met al viel de hele trip met deze combinatie best wel mee. Af en toe de trucks even apart moeten besturen maar dat wist ik van tevoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Voor zwaar trailer werk neig ik overigens altijd naar de Kolob. De laatste map van Amur heb ik met 2x 2 Kolob met 8 slot gedaan. De Zikz vind ik leuk als 2 slot met trailer en reparatie/fuel truck voor onbegaanbare gebieden.

[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 20-02-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag dat op Aegis Installation nog wat missies te gaan heb met zware trailers. Zo zag ik bv de Construction Rig trailer uit Michigan staan :X
Die ga ik eerst met de Zikz proberen en mocht dat niet lukken dan haal ik de Kolob van stal. Beest van een truck, uiterst betrouwbaar 8)

Betreffende de 8 slot trailer: ik heb 'm wel eens van stal gehaald maar vond 'm zo lomp dat ik liever een roadtrain met twee 5 slot trailers maak, dan kan ik ook nét iets meer cargo meenemen. Als ik zeker weet dat ik alleen asfalt moet rijden en er zijn niet teveel (scherpe) bochten dan ga ik 'm misschien weer wel eens gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 20-02-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Vraagje hun year passen zijn die het eigenlijk waard om te kopen?

Even een vraag of de nieuwe mudrunner die uit komt om te zien welke editie ik zou kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bieren89 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:02:
Vraagje hun year passen zijn die het eigenlijk waard om te kopen?
Zeker! Elke year pass verdubbelt de content zo'n beetje en de year passes brengen mooie trucks en goede upgrades (ook voor vanilla trucks) met zich mee. Als je Snowrunner leuk vindt zijn de year passes een no-brainer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Superkiwi schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:15:
[...]

Zeker! Elke year pass verdubbelt de content zo'n beetje en de year passes brengen mooie trucks en goede upgrades (ook voor vanilla trucks) met zich mee. Als je Snowrunner leuk vindt zijn de year passes een no-brainer :)
Ja heb een jaar of iets meer terug snowrunnen is gekocht in sale (of stond op GP) en toch ontspannend om te spelen zeker als u truck vastgereden had en dan 2 andere gaan halen om hem er uit te trekken.

Dan wordt het de nieuwe expeditions a mudrunner game een no-brainer met die year pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verdeeld over de resterende taken en missies hoef ik nog maar 5 metal beams in Aegis Installation af te leveren. Nog één zo'n treintje vanuit Cosmodrome en dan zijn we daar vanaf.
Daarnaast nog 6 wooden planks in totaal en die liggen allemaal in het warehouse in Urska dus dat scheelt weer.
Bij de Aegis gateway stapel ik alles op langs de weg, zet er een Azov met kraantje en maintenance trailer neer en we hebben een mooie supply base daar :P

De missie om het fuel station in Aegis te unlocken viel best wel mee. Ik vraag me alleen af of ik er veel gebruik van ga maken, het zit op een vrij onhandige plek :/
[YouTube: SnowRunner - Bare minimum contract (Amur DLC)]

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 20-02-2024 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06:45
DLC? Ik ben al honderd uur zoet met de base game en nog maar op 50% qua contracts en tasks. Heerlijk ontspannen spel, behalve net bij een missie waar je een boor moet vervoeren. Ben twee keer vast komen te zitten op een stuk dat te steil omhoog ging met een bult erin, dat redde dat enorme gevaarte niet. Derde maal was scheepsrecht. Zat hem wel te knijpen toen ik eindelijk voorbij het stomme stukje was en te lomp instuurde op ijs en de boor achter een vangrail bleef hangen. Gelukkig waren mijn winch skills voldoende, mijn achterijrij met een aanhanger zijn enorm slecht. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Exactor it op 24-02-2024 23:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lekker bezig!
Zo te horen zit je nu in Alaska?
Jep, dit is Amur, de laatste regio van de year one pass en tevens de moeilijkste regio tot nu toe. Nog 7 opdrachten te gaan en Amur staat op 100%.
Tijdrovend is het zeker; ondertussen tik ik ook alweer bijna de 400 uur aan :9

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 25-02-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Superkiwi schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:38:
Lekker bezig!
Zo te horen zit je nu in Alaska?
Mijn vervoersbedrijf zit op alle maps. :) Ben in 2021 begonnen maar heb het werk na een uur of zestig stilgelegd. Een paar weken terug weer opgestart en zit er weer helemaal in. Ben van plan om nu alles in Alaska te doen, dan Rusland en daarna alles in het eerste gebied voltooien.

[...]
Jep, dit is Amur, de laatste regio van de year one pass en tevens de moeilijkste regio tot nu toe. Nog 7 opdrachten te gaan en Amur staat op 100%.
Tijdrovend is het zeker; ondertussen tik ik ook alweer bijna de 400 uur aan :9
Wat een werk! Blijft zeker zo ontspannen. (behalve oil rigs en palen, kwam er gisteren achter dat je maar 1 set palen per keer vervoert als je geen kunstjes uithaalt met een truck achter je.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:33:
[...]
kwam er gisteren achter dat je maar 1 set palen per keer vervoert als je geen kunstjes uithaalt met een truck achter je.
Dat geldt alleen voor korte en lange palen. Voor medium palen is er een trailer beschikbaar, daar kun je dus altijd twee setjes van meenemen. Een combinatie van een setje korte en een setje medium palen is daarmee ook mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:33:
[...]
Ben in 2021 begonnen maar heb het werk na een uur of zestig stilgelegd. Een paar weken terug weer opgestart en zit er weer helemaal in.
Dat is het mooie van deze game. Je kunt jezelf er uren in verliezen om het daarna maanden niet meer aan te raken en daarna gewoon weer simpel op te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Superkiwi schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:51:
[...]

Dat geldt alleen voor korte en lange palen. Voor medium palen is er een trailer beschikbaar, daar kun je dus altijd twee setjes van meenemen. Een combinatie van een setje korte en een setje medium palen is daarmee ook mogelijk.
Goed te weten! Anderzijds heb net die ene Cat met log trailer ontdekt. Die is leuk om te rijden dus ook voor medium logs ga ik denk ik één voor één doen. Of een zoon inschakelen om achter me aan te rijden. :)

Edit: ik heb de Westernstar 49 herontdekt, daarmee kun je en leuk rijden en twee medium logs rondkarren. Jammer dat je met de gespecialiseerde CAT niet long logs kunt rondzeulen. Dan was dat ding nuttig geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door Exactor it op 25-02-2024 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Western Star is een heel fijn voertuig ja :)

Amur update:
Pfff, gisteren alvast de raket trailer van het dorpje naar de tunnel gesleept. Toen ik 'm zag staan dacht ik dat het een custom widebed 5slot trailer was maar het bleek een 8slot trailer te zijn 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krLfH5Zwkv-Hr2TAWvZUGpnbYgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fq5GAelPp4qE37xzgaUQbumM.jpg?f=fotoalbum_large

Nu rest nog één ding in Northern Aegis Installation: de construction rig semi-trailer naar de tunnel zien te krijgen. Qua route moet ik nog even puzzelen; dat ding is te log om de meest logische route te kiezen want daar hebben ze (uiteraard) enkele vervelende obstakels geplaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 26-02-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Ik ben normaal wel goed in wachten met nieuwe spellen als ik de oude nog niet af heb. Maar bij de nieuwe expeditions moet ik mezelf best wel beheersen om hem niet te kopen. Hoe is hier de hype verder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik word er niet warm van eerlijk gezegd, omdat er in vergelijking met Snowrunner maar weinig variatie in lijkt te zitten. Het verkennen met een scout doe ik vaak al aan het begin van elke nieuwe Snowrunner map dus ik zie de meerwaarde van een losse 'explorer' game niet echt. Daarnaast heb ik nog 2 jaarpassen liggen die mij nog wel enige tijd bezig houden.
Maar dat zijn mijn 2 centjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 26-02-2024 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Juist het trucken vind ik leuk en niet dat met die scouts overal doorheen proberen te komen. Maar je ziet aan de beschikbare mod levels dat daar zeker veel vraag naar is.

[ Voor 29% gewijzigd door LordSinclair op 26-02-2024 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Persoonlijk vond ik in Snowrunner in het begin de afwisseling erg leuk. Scout gameplay is heel anders. Daar heb je veel te maken met voorkomen dat je omvalt en echte offroading. Het truck deel gaat meer over door modder ploeteren. Maar later in de game scout je eigenlijk niet meer omdat dit sneller gaat met trucks dan met scouts.

Er is overigens een topic Expeditions: A MudRunner Game .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 00:45:
Maar later in de game scout je eigenlijk niet meer omdat dit sneller gaat met trucks dan met scouts.
Herkenbaar. Zelfs de time trials en de explorer missies (visit point x) waar bij staat 'scout recommended' doe ik gewoon met een truck. Het gaat zoveel makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Superkiwi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:46:
[...]

Herkenbaar. Zelfs de time trials en de explorer missies (visit point x) waar bij staat 'scout recommended' doe ik gewoon met een truck. Het gaat zoveel makkelijker :P
Nou, the mountain road op Pedro Bay. Daar viel ik gisteren zelfs met een Hummer om. Vanavond nog maar eens met iets kleinere banden eronder. Kwam er wel achter dat je een Hummer op een trailer kan doen. Totdat ik omviel was ik aan het genieten van mijn efficiency. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Aangezien ik niet eeuwig tijd heb en het wel een beetje zat ben om terug naar de garage te moeten om wagen te wisselen en dan weer 30 minuten moeten spenderen om naar de andere kant van de map te gaan zou ik graag een quick travel mogelijkheid hebben (uiteraard alleen leeg/geen aanhanger) maar kan daar niets over vinden op het grote internet. Is er uberhaupt een mod die dit mogelijk maakt? Quick travel naar landmarks of iets in die geest.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bezulba schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:03:
Aangezien ik niet eeuwig tijd heb en het wel een beetje zat ben om terug naar de garage te moeten om wagen te wisselen en dan weer 30 minuten moeten spenderen om naar de andere kant van de map te gaan zou ik graag een quick travel mogelijkheid hebben (uiteraard alleen leeg/geen aanhanger) maar kan daar niets over vinden op het grote internet. Is er uberhaupt een mod die dit mogelijk maakt? Quick travel naar landmarks of iets in die geest.
Je kunt je wagens gewoon op de map laten staan. Ik heb er al snel meer dan 10 staan wanneer ik ergens bezig ben, misschien zelfs wel een veelvoud daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 17:39
Superkiwi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:46:
[...]

Tatarin is the way to go. Dat ding is zo krachtig.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die gebruik ik echt nooit. Hij staat sinds dat ik 'm in Alaska ontdekt heb in de truck storage en daar is ie volgens mij niet meer uitegkomen.
Ik zal 'm in de volgende regio eens gaan gebruiken d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Amur staat op 100% 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v07iDFP0Cmde9oODf-cbzTKipvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GbxKiYNOl7GIXaLQxeM6cfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst de (deels geassembleerde) raket vervoeren:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7K7u311a7TnoPkHHvUVB9H_SLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IruIGsUjlXf43mrLL6Cns4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna de complete raket vanuit de loods naar het platform trekken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIgLlqesMoMAkCEo_Mv-P59Ze88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGyb2uTsnCoSzFYHxSA3p1hT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhenpU4vI7aiEiw2EzozJVMxgK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmYqyBpWGXOBup11vSu80AOA.jpg?f=fotoalbum_large

Wachten tot groen licht vanuit Mission Control:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wgywgIsGzf_7-MzEVX6I-wsdHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0W0ISkJBL6TVlPXAdZxIEJr.jpg?f=fotoalbum_large

Lift Off!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0Vp2T47bMBS80f98SA82oy_dE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgyJV9ggtJGYooN0EaseUXFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4m4KrBbVNfgL45rbBL4DrVFgSK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kerX6rAMDp85DAK8tCYkkPz.jpg?f=fotoalbum_large

:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 17:39
Superkiwi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:23:
Die gebruik ik echt nooit. Hij staat sinds dat ik 'm in Alaska ontdekt heb in de truck storage en daar is ie volgens mij niet meer uitegkomen.
Ik zal 'm in de volgende regio eens gaan gebruiken d:)b
Ik zou het heel snel proberen. Als je met de sterkste en zwaarste truck vast zit dan trekt de tatarin scout je er zo uit.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:39

Oxigeon

En zo is dat!

Als ik zie wat er hier weer gesnowrunnert wordt moet ik hem zelf ook weer eens uit het stof halen. Had geen idee wat de namen van mijn trucks waren maar de Tatarin komt me bekend voor en na even denken schiet me de Tayga ook weer tebinnen.

Dit is een van de weinige games die je lekker liggend op de bank kan spelen.

Edit: huh. Zit die niet meer in het extra abbo van Playstation?

[ Voor 9% gewijzigd door Oxigeon op 28-02-2024 07:28 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Phase 5 bezig nu, wat een verademing tov Amur :D
Twee hele kleine, vrij simpele maps met slechts 34 (op het oog vrij simpele) missies. Ter vergelijking: Amur had 103(!) missies.
In enkele uurtjes beide maps verkend met de Khan 317 Sentinel (wat een leuke scout!) en 2 missies gedaan met de Zikz. Dat ding blaast met gemak over de gehele map, inclusief de watersecties. Prima maps om eens wat andere trucks te gaan proberen dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 29-02-2024 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Oxigeon schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:27:

Edit: huh. Zit die niet meer in het extra abbo van Playstation?
Yes https://www.neogaf.com/th...-in-january-2024.1664531/ per begin dit jaar. Hij zit nog wel in Gamepass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Superkiwi schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 00:20:
Phase 5 bezig nu, wat een verademing tov Amur :D
Twee hele kleine, vrij simpele maps met slechts 34 (op het oog vrij simpele) missies. Ter vergelijking: Amur had 103(!) missies.
In enkele uurtjes beide maps verkend met de Khan 317 Sentinel (wat een leuke scout!) en 2 missies gedaan met de Zikz. Dat ding blaast met gemak over de gehele map, inclusief de watersecties. Prima maps om eens wat andere trucks te gaan proberen dus.
De 4e is steeds het grootst. De volgende grote uitbreiding is phase 8 Grand Harvest.

In het jaar erna bestaan phase 9, 10 en 11 weer 2 maps. Vervolgens bestaat phase 12 weer uit 4 maps.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 29-02-2024 02:01 ]

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 17:32
Ik ben zelf nu de mods een beetje aan het verkennen. Januari het spel gekocht en inmiddels de standaard maps uitgespeeld, daarna op aanraden van verschillende internetfora British Columbia (erg leuke map) gedaan. Nu een beetje tussen maps aan het wisselen, Kola kort gestart, Maine stukje gedaan en nu Yukon. Allemaal van een heel ander niveau.

Merk toch vaak dat (vooral bij de Year 1 maps) je maar een hele kleine selectie aan trucks overhoudt die daadwerkelijk capabel genoeg zijn om het werk te verzetten. Soms vind ik de moeilijkheid ook gewoon te veel en heb ik geen zin om een halfuur naar de andere kant van de map te rijden om vervolgens om te vallen en weer opnieuw te beginnen. Of er halverwege achterkomen dat de truck die ik deze keer heb gekozen het toch niet gaat reden en je weer dezelfde (Tayga, Voron, Kenworth of Azov) moet pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Daniel. schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 01:11:
[...]

Ik zou het heel snel proberen. Als je met de sterkste en zwaarste truck vast zit dan trekt de tatarin scout je er zo uit.
En toch is het mij gelukt om op 1 meter voor de objective te stranden. :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/euI1GKxtsVWyKDLxYCtTKSEh.png

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 15:34
Exactor it schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:27:
[...]

En toch is het mij gelukt om op 1 meter voor de objective te stranden. :o

[Afbeelding]
En dat met een Tatarin, moet toch echt mijn best doen om die om te krijgen. :?

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zocht me in Don (phase 5) een ongeluk naar de 3e watchtower, blijkt dat je die via een missie eerst moet repareren. Dat hebben ze leuk gedaan :)
Sowieso is die dlc best fraai opgezet met alle bedrijven zoals de scheepswerf die je geleidelijk opbouwt en daarmee geleidelijk steeds meer toegang krijgt tot materialen en locaties. Met de relatief korte afstanden is het allemaal ook prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-09 18:03
wuzzy schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:28:
Ik ben zelf nu de mods een beetje aan het verkennen......
Ik vind de Frog's Can Am Renegade met de cooler frame addon wel handig om andere voertuigen bij te tanken en te repareren })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Over valsspel vehikels gesproken, de Azov Antarctic is echt absurd. Ik heb net een zware truck met volgeladen trailer en hijskraan erop door een Russisch modderpoel getrokken. Hoefde niet eens in low gear te zitten. Wat een beest is dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een ding he 8)
Al ga ik vaak toch liever voor de Kolob omdat die net wat stabieler is. Doet zeker met active sunspension niet onder voor de Arctic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Superkiwi schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:04:
Wat een ding he 8)
Al ga ik vaak toch liever voor de Kolob omdat die net wat stabieler is. Doet zeker met active sunspension niet onder voor de Arctic.
Die ken ik nog niet. Heb Alaska gedaan met Amerikaanse trucks (wel de tatarin voor contests en wat rondrij tasks omdat ik die zsm af wilde hebben). Nu op ontdekkingsreis in Rusland. Zal die Kolob eens zoeken dit weekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit mijn hoofd unlock je die bij level 25 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Superkiwi schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:19:
Uit mijn hoofd unlock je die bij level 25 ;)
Nou, ik ben level 26. Nu nog even testen welke van de 3 je bedoelde. :) Ben nu met de off-road variant vertrokken richting een partij omgevallen bakstenen. De off-road Tayga is ook wel cool. Soort F1 wagen in truckvorm.

[ Voor 8% gewijzigd door Exactor it op 01-03-2024 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
Superkiwi schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:04:
Wat een ding he 8)
Ik herken het wel, maar aan de andere kant, elk season kom je weer een nieuwe truck tegen en dan denk ik, 'wat was die vorige eigenlijk slecht'.
Ongeduldig als ik ben rij ik nu met de Femm 37-AT in season 12 en wat mij betreft vallen alle andere trucks daarbij in het niet. Ik moet er niet aan denken om nu nog met een Kolob of Arctic te rijden 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 17:32
remmuz schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:51:
[...]

Ik herken het wel, maar aan de andere kant, elk season kom je weer een nieuwe truck tegen en dan denk ik, 'wat was die vorige eigenlijk slecht'.
Ongeduldig als ik ben rij ik nu met de Femm 37-AT in season 12 en wat mij betreft vallen alle andere trucks daarbij in het niet. Ik moet er niet aan denken om nu nog met een Kolob of Arctic te rijden 😁
Ik kan bij de Femm niet zo goed tegen dat sturen. Ik heb inmiddels wel een gemodde van AGL die het bewegen van de kabine wat beperkt en de wielen ook laat sturen, werkt veel beter. Moet je wel de OP opties uitzetten om het nog realistisch te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mbt aantal trucks in een map

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI8ZGKM4XHGpsWz7lqD_o1p3VMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NIMJKUu5zajyCipOXQ6Rtf3w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFJer5NrMwa6ZM4Ns_vYiT1ixKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uNlTOsEPQvEVCXaFdf1nNhLs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLIH2fAsO9sQhE64IFytWGsftOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5BdgUye2fUzrN9mqXFQnAOq0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4BX7l8VpnlibaeE7389u5jF3K4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eI5as3Rc3le70qFU667DwXWR.png?f=fotoalbum_large

Ik tel zo snel 23 grote trucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
wuzzy schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:28:

Merk toch vaak dat (vooral bij de Year 1 maps) je maar een hele kleine selectie aan trucks overhoudt die daadwerkelijk capabel genoeg zijn om het werk te verzetten. Soms vind ik de moeilijkheid ook gewoon te veel en heb ik geen zin om een halfuur naar de andere kant van de map te rijden om vervolgens om te vallen en weer opnieuw te beginnen. Of er halverwege achterkomen dat de truck die ik deze keer heb gekozen het toch niet gaat reden en je weer dezelfde (Tayga, Voron, Kenworth of Azov) moet pakken.
In de praktijk is er niet één beste truck en heeft elke truck voor en nadelen. Zo heeft een Zikz geen low saddle, zijn de banden héél slecht op ijs en zijn sneeuwkettingen niet beschikbaar en is zijn high-saddle mountpoint relatief laag waardoor je met grote ladingen de bodem raakt. Voor dat laatste is een Kolob (veel) beter. Voor het eerste kom je uit bij de Azov.

Verder zijn er ook snelle trucks met een highway gearbox, waaronder de Tayga. Maar naar mate je zwaardere ladingen krijgt ga je merken dat de Tayga power tekort komt voor het echte trailer werk. Een DAN is dan vaak logischer, maar die gaat slecht met (grote) stenen om door zijn lange wielbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
De Dan komt ook kracht tekort als je met een hijskraantje rond rijdt. Ik heb gisteren de tayga ingezet met kraan met een kolob erachter voor vervoer. Zo kwam ik wel door de blubber. Snel was het echter allerminst. :) Heb nog maar 3 tasks en 1 contest in Rusland over en ben weer geswitcht naar Michigan. Leuk om weer met de VS trucks te rijden al mis ik de brute kracht van de Oostblok wagens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Exactor it schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:43:
De Dan komt ook kracht tekort als je met een hijskraantje rond rijdt. Ik heb gisteren de tayga ingezet met kraan met een kolob erachter voor vervoer. Zo kwam ik wel door de blubber. Snel was het echter allerminst. :) Heb nog maar 3 tasks en 1 contest in Rusland over en ben weer geswitcht naar Michigan. Leuk om weer met de VS trucks te rijden al mis ik de brute kracht van de Oostblok wagens wel.
Een tatarin is wat mij betreft de fijnste sleep wagen.

Ik kan mij niet herrineren dat ik de grote kraan veel nodig had in de base game. Ik geloof dat zelfs het vliegtuig wrak in lake kovd (season 1) met het kleine kraantje ging. Wanneer je year 1 gaat spelen dan krijg je toegang tot active suspension voor de Azov 73210 waarmee dat een goede kraan wagen wordt. Tevens is de Zikz ook een prima kraanwagen. Tot die tijd ging het bij mij zo ver ik mij herriner wel prima met de DAN. In Amur is DAN met kraan weleens vast komen te zitten, rechts boven in de diepe modder bij de boswachterij. Verder weinig last van gehad.

Van de US trucks deed ik vroeger veel met de Royal BM17 die in Alaska is te vinden. Met raised suspension wordt hij wel wat instabiel. Maar hij is goed genoeg voor de base game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
De Tatra Phoenix even getest, blijk de snelste truck in Drowned Lands tot nu toe sdk1985 in "Snowrunner" Hij is overigens wel erg moeilijk te besturen op hoge snelheid.

In de glades is een Zikz is vaak onhandig in verband met de grote afstanden over redelijk vlak terein en zelfs asfalt. We zijn nu overgestapt op de ouderwetse Tayga + sideboard bed + highway gearbox daarmee heb je een hoge kruissnelheid in high-gear.

De nieuwere Tayga B is minstens even snel maar kwam zonder raised suspension te vaak vast te zitten op de punten dat je wel even door een stukje water moest. Dat wordt nog een keertje in Maine bezoeken voor deze upgrade.

edit: Raised Suspension voor de Tayga gehaald met de Tatra Phoenix. Ding is inderdaad rete snel over het sneeuw/gras deel van Maine. Alleen moeite met de river crossing en het hele diepe moeras daarna, zijn banden zijn slechts 46 inch. Helaas alleen een sadle high dus ik verwacht geen vervanging voor de Tayga met stepdeck trailer.

Nieuwe test Drowned lands:
Tayga 6455B 37.61 (MHS3)
Tayga 6455B 38.43 (TMHS)
Tayga 6455 39.05 (MHS3)
Tatra Phoenix 42.97 (DMHS3)
Tayga 6455 45.51 (TMHS)

Heavy crane:
Tayga 6455B MHS3: 51.02
5600TS MHS3: 55.38
Tayga 6455 MHS3: 57.08 (niet sterk genoeg voor high gear in modder)
Zikz: 59.88 (geen highway gearbox)
Azov 73210 DMHS3: 1m09.63 (geen highway gearbox)

[ Voor 90% gewijzigd door sdk1985 op 05-03-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Het zijn 4 flinke werelden aan elkaar geknoopt, heb er al menig uur inzitten en je bent met sommige contracts gewoon meerdere uren bezig. Het is wel een mooie omgeving om doorheen te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Don (phase 5) was met slechts 34 missies zo gepiept. De missies waren wel heel leuk opgezet, het enige jammere was dat de trailer store niet bij de garage zit maar helemaal in de hoek van de map.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DylufGJFavDawW0Pi7lyQjbaY6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GOUbV44y9hSjJruKGu0ViOt.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de laatste missie had ik de Azov met een sideboard trailer van stal gehaald maar daar paste de boiler niet in :+
Dus toch maar de Zikz en een wide 5slot heavy trailer van stal gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P58qCMl53339pDQCvHeGLs3-FAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AkZs7p0X4CHWiOcjrzenAhJb.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wat sfeerplaatjes omdat het zo'n fraaie game is 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTF7iCKceFY_89oSgFqfXSJRmnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TD7iAGyAMTxaexzr7OUFPYdX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ri3nku2QCgQ4luFOcHk-082Sog0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeBAjZ1f8xX3KX7RJGMtQBYL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnUotwJJEVFgBa_rQjbmncU2uPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GJSWwRM16DuUlsL6Qh98ti0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRdQhdVP-JuVaBSWjGHZUznGxQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0BicROxUgni15jKTlMkJjVs.jpg?f=fotoalbum_large

Op naar Maine! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Let op de spin-off is beschikbaar!
sdk1985 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 01:26:
De game is uit. Heb even een uurtje gespeeld. Even wennen aan de controls en de logica maar lijkt een erg leuke game!

Afhankelijk van je truck heb je item slots en inventory slots. Items moet je denken aan een jack om je wagen rechtop te zetten. Bij inventory moet je denken aan extra benzine of repair parts.

Ook nieuw is de inflate tyre knop. Om rotsen te beklimmen kun je de banden spanning verlagen, je hebt dan meer grip.

Tevens met een aantal tools gespeeld:
-binoculars: kijk in je omgeving om bepaalde plekken op de map te vinden (airdrops en andere points of interest)
-metal decector: richting van items
-drone: rondkijken voor beste pad
-jack: auto rechtop zetten (kost 1500, 2x te gebruiken)

Verder heeft deze game letterlijk expeditions. Je hebt een prepayment en een doel. Recovery van je wagen kan ook geld kosten. Bij behalen van je expeditie krijg je geld en worden resterende items verkocht. Zo te zien zijn er 2 regio's met elk 37 expedities en is er een tutorial regio met 5 expedities.

[Video]
(Graag in dat topic reageren als het over die game gaat).

[ Voor 89% gewijzigd door sdk1985 op 07-03-2024 01:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Lekkere sessie van het weekend. Meteen maar even aangevuld met plaatjes van het eerste deel van Grand Harvest (juni 2023):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mRKU_6wXlR1ba_tUi_CcHQbXzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kfUucsH3h99GFXhHvQnZt76K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oowX_bM-GKzncEH3FVnQMX9OZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TjE0kjaTE4zPgUvtUSRw51Zr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQsAJvXy87lbOY4cBHaAM9aIj5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n8T37NqiFFRIdlry09LV0JGr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jXUZCyo6wVBEYsMgwLLtRZU-0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WETsEpJvDfWVOktWbyoNSHfp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEO8Hd1kOvZuPtOD-lhMrDxQkFM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SmRmVDjMxfaE5tL34PHcuinw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yDWrxsV4x3eGi7NImm6ZfA-FSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fp5ZX16amuKqmrUNpWFoUR6i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mA4NktaegppbeCS2spJZQR5G3uE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4L9ge4YHulUmMfzgEtHQEZH7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsqwTxPssnpfnRhaIccgGGcYIe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NwtjYQyeiAmKXhekEY9TTkig.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgeI2jhakVbEwI34eT7BzKuYo5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t6JMzqjgDQ54ojVELeT317yT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw3in9K-2JZyTpJKXhnMUw3d3mI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zQCRiulhEXX7eS2nSRNsFYlm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPkFUVkSZYGmg9C0Xe3kLg4Ookw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MQNfUSTSgmOE08aVLuL6OLrZ.png?f=fotoalbum_large

Moeten nog een paar contracts waaronder 8 aardappelen, dus keertje farmen. Tevens nog stuk of 6 voor het eco verhaal maar dat komt wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grand Harvest ben ik heel benieuwd naar! Naast Snowrunner speel ik ook regelmatig Farming Simulator dus ik denk dat het mij wel ligt :)

Mooie plaatjes @sdk1985 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Superkiwi schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:07:
Grand Harvest ben ik heel benieuwd naar! Naast Snowrunner speel ik ook regelmatig Farming Simulator dus ik denk dat het mij wel ligt :)

Mooie plaatjes @sdk1985 d:)b
Ik denk dat het je gaat tegenvallen. Is gewoon eindeloos heen en weer hobbelen over velden met een voertuig die de bocht niet kan draaien. Ik vond het maar saai en eindeloos duren.

Ook is het onderscheid (of was?) niet duidelijk tussen welk veld welk type aardappelen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
LordSinclair schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:25:
[...]

Ik denk dat het je gaat tegenvallen. Is gewoon eindeloos heen en weer hobbelen over velden met een voertuig die de bocht niet kan draaien. Ik vond het maar saai en eindeloos duren.

Ook is het onderscheid (of was?) niet duidelijk tussen welk veld welk type aardappelen oplevert.
Zo'n veld is toch zo gepiept?

Bij mij zat de meeste tijd in het verplaatsen van de hardware tussen de maps.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 07-03-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
sdk1985 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:34:
[...]

Zo'n veld is toch zo gepiept?

Bij mij zat de meeste tijd in het verplaatsen van de hardware tussen de maps.
Voor mn gevoel duurde het eindeloos, misschien ook omdat er zoveel piepers nodig waren op sommige momenten.

En inderdaad.. die machines verplaatsen + gereedschappen kost ook veel tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
Zo, alle tasks in de base game zijn af. Mocht voor de derde keer de berg in Pedro Bay op (wist eerst niet dat er een upgrade lag en toen niet dat er een task was :) ). Ben er vier keer van afgelazerd in de laatste weken maar nu slow and steady omhooggereden zonder raised suspension, dan ben je toch een stuk stabieler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/KySnN60fnVej8CLC0zSDjlty.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:02:
Zo, alle tasks in de base game zijn af.
Nice! 8)
Alle achievements ook binnen of hou je je daar niet zo mee bezig?

En nu, op naar de DLC of ga je (even) iets anders spelen?

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 09-03-2024 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Superkiwi schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:10:
[...]

Nice! 8)
Alle achievements ook binnen of hou je je daar niet zo mee bezig?

En nu, op naar de DLC of ga je (even) iets anders spelen?
Ik ben een redelijke achievement jager. Moet nog een stuk of twintig contracts doen, 2 lumber yards bezoeken en alle Russische wagens in bezit hebben voor de 1000GS. Daarna kijk ik even of het expeditions of mudrunner wordt, of misschien eerst even iets spelen dat iets sneller gaat. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sdk1985
Met veel moeite hebben we 8 aardappelen voor de laatste quest te voor elkaar gekregen. Erg veel tijd verloren met cultivator trailer die in de grond bleef steken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmuXxWz51fsMgUA2D0TIDwmqtAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9R5ULFvtrZRzcjk7QFcrTmhj.png?f=fotoalbum_large

Hooi pakken was ook wel even een uitdaging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rwnLRqlj1ESyllyLsbgheOy4CY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wfpgkYS28LXmSa4GWoVZFbQ4.png?f=fotoalbum_large

Nog een paar missies van het Eco verhaal en dan zijn de global objectives van Grand Harvest helemaal klaar :).

Ondertussen al stiekem aan het scouten in de volgende map; Ontario Canada
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyTv_qv2dq1fqN_jXEDHLIwEmrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kWfIQIMabMtY1yYrkWuz7A07.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 11-03-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Veel werk voor 8 aardappels. :)

Hier vooral lichte irritatie. Gisteren alle gebieden rondgetourd voor de visit all logging stations achievement. Moet er nog eentje maar heb ze voor mijn gevoel allemaal al gehad. Heb zelfs trailers achtergelaten op de loadingzone als herinnering/markering maar sta dus nog op 92%.

Edit: nu ik contracts in Michigan aan het doen ben vermoed ik dat lumbermill revival een belangrijke stap gaat zijn in wat ik hierboven beschrijf. Whoops.

[ Voor 20% gewijzigd door Exactor it op 11-03-2024 22:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:11

Polariteit

Fietsende fotografeur

Naar aanleiding van de aandacht voor die nieuwe Mudrunners game ben ik afgelopen weekend weer eens begonnen met het spelen van Snowrunner. Was er in 2021 op PC mee gestart, maar uiteindelijk mee gestopt. Te frustrerend als ik vast kwam te zitten, en had eigenlijk amper een idee wat ik nu precies aan het doen was :D Tel daarbij op de irritante bediening met toetsenbord/muis...

Nu op de Xbox dus opnieuw gestart, en door het spelen met xbox-controller enerzijds en het anderzijds wat slimmer aanpakken van de missies (eerst de tasks om de wegen vrij te maken bijvoorbeeld, en gelijk beginnen met de torens+upgrades ophalen) merk ik dat het gelijk een stuk leuker is om te spelen en ook minder frustrerend :)

Ben nog steeds op de eerste kaart van Michigan bezig, met pakweg 15 taken en contracts afgerond. Ik heb op het moment alleen de scoutwagen waar je mee begint (wel wat geupgrade) en de Fleetstar truck (ook wat geupgrade), en ik merk dat nog niet echt issues heb om de taken af te ronden :)

Ik merk wel dat het een gigantische time-sink is... nog 'snel' even een missie doen, en je bent zo een uur verder :D

Ik ben er ondertussen wel achter dat ik het met de scout veel leuker vind om offroad te rijden dan met de vrachtwagen+cargo... met de laatste wil ik veel liever gewoon lekker van A naar B rijden en missies voltooien :+ 8)

Leuk spelletje!

[ Voor 9% gewijzigd door Polariteit op 13-03-2024 07:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
Voor zover ik kon vinden is deze hier nog niet voorbij gekomen.
Iemand heeft heel veel moeite gedaan om alle trucks en scouts in Snowrunner in een overzicht te zetten met al hun eigenschappen;
https://docs.google.com/s...812256588&fvid=1859487029

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sprak van de week tijdens een stream van GamingwithJJ iemand die per map/regio het aantal stuks cargo gedocumenteerd heeft, gesorteerd op het soort cargo.
Misschien is het dezelfde kerel, ik zal het volgende keer eens vragen.

Overzichtelijk documentje hierboven, ook vwb banden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 14-03-2024 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De eerste stapjes gezet in Maine (phase 6).
De eerste map ziet er best leuk uit: vrij klein, niet te moeilijk en niet te langzaam. Het is nog even zoeken naar de juiste paadjes.

Prio één wordt het opbouwen van de garage. Leuk hoe ze dat in deze DLC tóch weer in ander jasje hebben weten te steken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exactor it
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A10A-hoaeFDEFcs5Iqu5bIPBz20=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JiALbtTShe1rm2aycXuiAxXc.png?f=user_large

En dat waren alle achievements in Snowrunner. Denk dat ik nog wel een year pass een keer koop maar eerst even Mudrunners en Expeditions doorspelen (the rest is history podcast serie moet wel afgeluisterd worden immers) :)

Mijn voorlopig laatste herinnering aan het spel is deze foto bovenop die rotberg in Pedro Bay. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRIFxvvM4vOwst4vb62ztBror2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ESWkwBVevGNtVS6c0zrxytw5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik dacht, laat ik eens niet op recover drukken en m'n jeepje gaan redden...
Winch kon er uiteraard neeeet niet bij, dus dan nog maar een klein stukje verplaatsen, en nog een klein stukje, en nog een heeeeel klein stukje....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5r_fq_dsJaukrjVN-CEgYj1ns4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9TVJwN3vQGyOH7F7WWsqvLbf.png?f=user_large

Ok, recoveren dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Superkiwi schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:27:
De eerste stapjes gezet in Maine (phase 6).
De eerste map ziet er best leuk uit: vrij klein, niet te moeilijk en niet te langzaam. Het is nog even zoeken naar de juiste paadjes.

Prio één wordt het opbouwen van de garage. Leuk hoe ze dat in deze DLC tóch weer in ander jasje hebben weten te steken :)
Ik vond maine niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
sdk1985 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:16:
[...]

Grappig hoe smaken kunnen verschillen 😁
Maine vond ik wel OK, ook weer niet heel bijzonder.
Amur heb ik 10 minuten rondgereden en toen had ik het wel gezien. Schijnt wel leuk te zijn met een raket die je kunt lanceren ofzo, maar niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
remmuz schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:25:
[...]

Grappig hoe smaken kunnen verschillen 😁
Maine vond ik wel OK, ook weer niet heel bijzonder.
Amur heb ik 10 minuten rondgereden en toen had ik het wel gezien. Schijnt wel leuk te zijn met een raket die je kunt lanceren ofzo, maar niet voor mij.
Amur was voor mij echt een uitdaging. Om uberhaupt de eerste brug te repareren moest je over een extreem smalle passage langs het ijs. Hetzelfde voor je eerste bezoek aan de tweede map. Het ijsmeer daar naartoe is best gevaarlijk. Die maps voelde als enorm avontuur en in de vierde map daar waren veel asfalt wegen en kon je lekker opschieten met 2x 7 slot trailers. Veel trucks bleken ook niet bestand tegen amur en regelmatig waren er hulp convoyen nodig met brandstof en reparatie al dan niet met ondersteuning van tatarins.

Maine was in mijn ogen vooral irritant doordat je door de plaatsing van de bossen verplicht heel erg om moest rijden steeds.

Maar ieder zijn ding natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:16:
[...]
Deze mening delen we.
Maine was in mijn ogen vooral irritant doordat je door de plaatsing van de bossen verplicht heel erg om moest rijden steeds.
Dat gaat op den duur wel wat tegenstaan ja. Het scheelt dat de maps vrij klein zijn waardoor je er in principe zo doorheen bent. Wat ik vervelender vind is dat er veel plaatsen met goederen zijn maar dat de hoeveelheid goederen per plaats vaak erg beperkt is. Spullen craften waar je een losse generator nodig hebt ben ik ook niet zo'n fan fan.

Maar goed, qua progressie zitten we al op 30%:
De garage is compleet gerepareerd (ontzettend jammer dat daar geen leuke animaties aan gekoppeld waren), de fuel stations zijn weer leven ingeblazen, de noordoostelijke gateway is open en de brug over de asfaltweg in de tweede map is gerepareerd.
De hotel- en sawmillmissies ben ik nog niet mee bezig, die lijken qua hoeveelheid cargo het meeste werk te gaan kosten.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste