Expeditions: A MudRunner Game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Na het succes van Snowrunner komt er een nieuwe game; Expeditions: A MudRunner game.

Deze game zal naast snowrunner bestaan en meer gericht zijn op scouten. Daarnaast zijn er meer configuratie opties, zo kun je bijvoorbeeld de inhoud van je roof rack zelf bepalen. Ook zijn er diverse abilities. Ook zijn er nieuwe gameplay elementen waaronder drones, verrekijkers, dieptescanners, ankerpunten, enz.
Embark on ever-rewarding scientific expeditions as you adapt to nature's challenges and unravel the mysteries of uncharted lands. Venture into the vast wilderness of arid deserts and rugged forests to the steepest mountains, brimming with hidden treasures and forgotten ruins.

Lead research missions as you drive a variety of all-terrain vehicles through treacherous paths, using advanced technologies and high-tech tools to overcome obstacles. Build and manage your base and equip your vehicles with essential gadgets like drones or scanners to ensure your success in the wild. Hire a team of top-notch experts to improve your skills in the field, unlocking new possibilities for exploration.

● Experience a new take on the most advanced physics-based, off-road adventure from the creators of MudRunner and SnowRunner.
● Plan your itinerary wisely by flying over the landscapes with your reconnaissance drone, use your metal detector and camera drone to locate caches of valuable equipment.
● Chart through extreme landscapes with your vehicle's arsenal of cutting-edge gadgets, like planting anchors to ascend difficult slopes or activating echo sounders to probe water depth.
● Manage your camp by building research structures and hiring experts to unlock new skills and possibilities during your expeditions.

Steam: https://store.steampowere...ditions_A_MudRunner_Game/
Xbox: https://www.xbox.com/nl-B...drunner-game/9np9j3t0jwrl
Playstation: https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10008790

In tegenstelling tot de informatie op steam krijgt de game wél co-op.

Videoreview

Verschil met snowrunner

Echte wildernis, dus geen wegen
Per expedition bepaal en betaal je je hoeveel items en spullen je meeneemt
Tyre deflation system (lage druk beter voor rotsen, slechter voor brandstof)
Drone voor exploration
Crewmembers
Nieuwe tools waaronder ground anchors, echo voor water diepte, krik voor rechtzetten, verrekijker, range finder, enz

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 07-03-2024 11:59 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Volgens de PlayStation Store komt deze game uit op 5 maart 2024

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik had deze game helemaal gemist, veel snowrunner gespeeld maar op een gegeven moment begonnen die grote trucks mij te vervelen, in de laatste trailer zie ik veel jeeps etc dus ga dit weer een kans geven.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:38
MUD Runner nu in de aanbieding op Steam
Ook gelijk maar even mee genomen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_Sbdfgn-oaiqezhP7lLxLsGyl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oDz52oa62rQaHrxwRvYn3uHR.png?f=fotoalbum_large

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie Expeditions voor 40 euro op Steam staan (pre-purchase). Zal dit bij de release op 5 maart ineens duurder zijn of blijft die prijs hetzelfde? Verder vind ik dat er weinig grote trucks zijn en ik zie ook nergens (heel) grote of zware cargo, of heb ik iets gemist?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2024 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:25:
Ik zie Expeditions voor 40 euro op Steam staan (pre-purchase). Zal dit bij de release op 5 maart ineens duurder zijn of blijft die prijs hetzelfde? Verder vind ik dat er weinig grote trucks zijn en ik zie ook nergens (heel) grote of zware cargo, of heb ik iets gemist?
Het idee van de game is ook minder trucks en zware cargo toch?

Althans ik had begrepen dat je veel meer met je “kleine wagen” op expeditie moet (vandaar de naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Het gaat in deze inderdaad om het exploren en lastige locaties bereiken en niet om het vervoeren van cargo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
De game is uit. Heb even een uurtje gespeeld. Even wennen aan de controls en de logica maar lijkt een erg leuke game!

Afhankelijk van je truck heb je item slots en inventory slots. Items moet je denken aan een jack om je wagen rechtop te zetten. Bij inventory moet je denken aan extra benzine of repair parts.

Ook nieuw is de inflate tyre knop. Om rotsen te beklimmen kun je de banden spanning verlagen, je hebt dan meer grip.

Tevens met een aantal tools gespeeld:
-binoculars: kijk in je omgeving om bepaalde plekken op de map te vinden (airdrops en andere points of interest)
-metal decector: richting van items
-drone: rondkijken voor beste pad
-jack: auto rechtop zetten (kost 1500, 2x te gebruiken)

Verder heeft deze game letterlijk expeditions. Je hebt een prepayment en een doel. Recovery van je wagen kan ook geld kosten. Bij behalen van je expeditie krijg je geld en worden resterende items verkocht. Zo te zien zijn er 2 regio's met elk 37 expedities en is er een tutorial regio met 5 expedities.

[Video: https://www.twitch.tv/videos/2083289421]

[ Voor 72% gewijzigd door sdk1985 op 07-03-2024 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Thanks, ik weet nog niet of ik hem direct wilde aanschaffen en zal dit eerst even bekijken voordat ik de knoop doorhak. Dat hij er komt is wel helder, vraag is alleen of dit direct of na een korting is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook de eerste meters gemaakt en mij weer kosteloos vermaakt.
Zo heb ik 20 minuten hier vast gezeten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dBISKGxgjnmyfiI9nMt3CZHNAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DtFLriHKO8TXhr9NReXAuWDH.png?f=fotoalbum_large

Je kunt uiteraard terug naar de Homebase teleporteren maar dat staat niet in contrast met de voldoening die ik krijg als het uiteindelijk toch lukt.

Ga hier een hoop plezier aan beleven, dat weet ik nu al. Heerlijk hoe sloom deze game is en ik gewoon liggend op de bank met een podcast de map kan verkennen.

Nu ga ik eerst de begin map op 100% zetten en dan door naar de grote mappen.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 07-03-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen weer uurtje gespeeld. Merk dat de focus erg ligt op rotsen beklimmen, daar waar het bij snowrunner vooral om modder en sneeuw gaat. Best leuk in combinatie met het tyre inflation system.

Wel frustrerend zijn de controls! Ze volgen een net andere logica dan in snowrunner waardoor ik heel vaak iets heel anders doe dan bijvoorbeeld de handrem. Ook is het vrij onlogisch om van wagen via de map te wisselen. Het is mij ook nog niet gelukt om mijn lampen aan te doen.

Wat ik verder heb ontdekt is dat je trucks kunt upgraden met extra opslag ruimte, bijvoorbeeld naast je cabine. Bij deze upgrades kun je ze tevens vullen met bijvoorbeeld 15 liter brandstof of 50 spare parts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:40:
Ondertussen weer uurtje gespeeld. Merk dat de focus erg ligt op rotsen beklimmen, daar waar het bij snowrunner vooral om modder en sneeuw gaat. Best leuk in combinatie met het tyre inflation system.

Wel frustrerend zijn de controls! Ze volgen een net andere logica dan in snowrunner waardoor ik heel vaak iets heel anders doe dan bijvoorbeeld de handrem. Ook is het vrij onlogisch om van wagen via de map te wisselen. Het is mij ook nog niet gelukt om mijn lampen aan te doen.

Wat ik verder heb ontdekt is dat je trucks kunt upgraden met extra opslag ruimte, bijvoorbeeld naast je cabine. Bij deze upgrades kun je ze tevens vullen met bijvoorbeeld 15 liter brandstof of 50 spare parts.
ja eens daar moet ik ook wel heel erg aan wennen ja, zo schoot ik steeds naar First Person ipv mijn inventory wheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Heb hem ook even gespeeld maar vind het te veel van aan het handje gehouden worden
Doe dit , rij 5 meter, doe dat , rij 10 meter en zo ga je maar door .
Is dit alleen in het begin zo ...
Want zou het leuker vinden dat ze zeggen , je moet dit en dat afleveren op die en die punten , en zoek het maar uit.
Nu word je elke meter aan het handje gehouden , ja ik heb al 2 missions gedaan

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ravw schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:53:
Heb hem ook even gespeeld maar vind het te veel van aan het handje gehouden worden
Doe dit , rij 5 meter, doe dat , rij 10 meter en zo ga je maar door .
Is dit alleen in het begin zo ...
Want zou het leuker vinden dat ze zeggen , je moet dit en dat afleveren op die en die punten , en zoek het maar uit.
Nu word je elke meter aan het handje gehouden , ja ik heb al 2 missions gedaan
De eerste map is een tutorial area met 5 missies. Je bent niet verplicht die te volgen. Je kunt ook direct in de normale gebieden starten.

Ik vond de tutorial onduidelijk op sommige punten. Bij mij piepte de seismic sensor helemaal niet bijvoorbeeld en er is geen toets te vinden hoe je dat aan/uit kunt zetten dus dat zal wel een bug zijn. Tevens werd het donker en kon ik geen toets vinden voor de koplampen. Ik had ook mijn sideboard bed gevuld met spullen, bleek ik die ruimte ineens nodig te hebben voor de missie. Maar iets eruit gooien gaat niet, moet je terug naar de base rijden. Hetgeen niet wordt uitgelegd. Hoe je iets in de extra vakken die je koopt zet is ook niet direct duidelijk, had wel in de tutorial gemogen. Interactie met basekamp en het kunnen bouwen van extra gebouwen is ook niet uitgelegd. Je kunt bijvoorbeeld soms spare parts ophalen, maar die vullen dan wel je sideboard bed. Echter fuel kan dan weer niet op die manier in je sideboad bed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Donstil schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:42:
[...]

ja eens daar moet ik ook wel heel erg aan wennen ja, zo schoot ik steeds naar First Person ipv mijn inventory wheel.
O dat heb ik ook al duizend keer gehad ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Camera trap geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNXCW3qMedGljMmR6v4mmDLTIM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r0ZIJAXnXNQuHylAj7ZkqSHK.png?f=fotoalbum_large

Anker in actie tijdens de tutorial
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3MHI4jBbGMWscEiKRJNAB5Ynmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uUSPZ7lrQ1NF9g7P8g3Iwmg1.png?f=fotoalbum_large
Uurtje in de Grand Canyon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KBT4BO2OHbHWgqlQQo9vvbf3nM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QPKUym2NFFP4X4mjq2AKHK8Q.png?f=fotoalbum_large

Nieuw item jack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGSMCKf-nwxNpHhwPfed6XCAu2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/78YxriB7nLR1Kd5e7DPkRrO6.png?f=fotoalbum_large
Nieuwe roof mod metal detector
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vJjNhEaArs93vswfROiCGUxDRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e3vvuYCsBUVcvEnfB8rpFKz3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 07-03-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 20:18
Heb talloze uren in Mud en Snowrunner gestopt naast het simracen (dus lekker vanuit mijn rig door de sneeuw / modder banjeren) maar dat was op een gegeven moment klaar, veel van hetzelfde.

Keek echt uit naar deze game, maar jammer dat er nog geen co-op in zit. Tot die tijd laat ik hem nog even links liggen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
SgtElPotato schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:08:
Heb talloze uren in Mud en Snowrunner gestopt naast het simracen (dus lekker vanuit mijn rig door de sneeuw / modder banjeren) maar dat was op een gegeven moment klaar, veel van hetzelfde.

Keek echt uit naar deze game, maar jammer dat er nog geen co-op in zit. Tot die tijd laat ik hem nog even links liggen.
Gaat een paar maanden duren staat op het steam forum. Maar goed ik betaalde nu 31 euro met 4,96 wallet tegoed als reward voor de steamversie van de game dus we gaan het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 20:18
sdk1985 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:12:
[...]

Gaat een paar maanden duren staat op het steam forum. Maar goed ik betaalde nu 31 euro met 4,96 wallet tegoed als reward voor de steamversie van de game dus we gaan het wel zien.
Ja ik las het inderdaad. Ik koop hem sowieso daar niet van, maar zonde om hem nu al op de plank te hebben liggen terwijl ie niet gebruikt wordt haha.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat vinden wij ook wel jammer ja. Ik speel met een maatje en hadden dit ook te laat door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 12:04
Deze game staat al lang op mijn (Playstation) verlanglijstje omdat ik Snowrunner helemaal grijs heb gespeeld. Ben na de reviews nog niet overtuigd of het de volle pond waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wheeler schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:50:
Deze game staat al lang op mijn (Playstation) verlanglijstje omdat ik Snowrunner helemaal grijs heb gespeeld. Ben na de reviews nog niet overtuigd of het de volle pond waard is.
Ik weet niet wat de game op de Playstation kost maar op de Xbox is hij ook niet de volle pond, ik heb er 35,- voor betaald op disk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Volle pond voor deze game is rond de 40 euro, 35 is op zich een mooie prijs, maar als je twijfelt is het soms beter om nog iets langer te wachten.

Zelf wacht ik ook nog tot de prijs wat daalt. De game trekt mij enorm, ook omdat ik Snowrunner ook erg leuk vond, maar de reviews houden me nog een beetje tegen (niet de cijfers, maar waar mensen tegenaan lopen). De game komt er wel, maar als hij voor mij iets gunstiger geprijsd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
YdieresiS schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:29:
Volle pond voor deze game is rond de 40 euro, 35 is op zich een mooie prijs, maar als je twijfelt is het soms beter om nog iets langer te wachten.

Zelf wacht ik ook nog tot de prijs wat daalt. De game trekt mij enorm, ook omdat ik Snowrunner ook erg leuk vond, maar de reviews houden me nog een beetje tegen (niet de cijfers, maar waar mensen tegenaan lopen). De game komt er wel, maar als hij voor mij iets gunstiger geprijsd raakt.
Ah zo, ik dacht dat je bedoelde volle pond als in “wat alle games kosten” en dus €70/80. Want €40,- (€35 in mijn voorbeeld) voelt dan al een beetje als korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:41
Heb deze game ook aardig wat uren gespeeld inmiddels. Snowrunner heb ik nog niet veel tijd in zitten, maar in ieder geval één hulpmiddel uit Expeditions zou zó fijn zijn in Snowrunner : het bandenaflaat systeem. Veel minder vast gezeten en veel vaker plaatsen bereikt waar je eerst helemaal niet lijkt te komen. Een vervelende bug zat in de International Loadstar pickup. Die sleept in Arizona steeds rotsblokken mee onder zijn bumper en wat ik ook probeerde ik kreeg ze er niet af. Er is iemand geweest die de hele truck gemod heeft als Rockbiter en deze speelt zo ongelofelijk fijn, heb er zelfs de Tatra force mee uit de moerassen getrokken (al is die wel schier onbetaalbaar met drie ton credits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Even een vraagje aan de mensen die hier zitten ,
Omdat het gaat over een andere game maar wel met gelijksoorten dingen moet doen , en ik vind Expeditions behoorlijk tegen vallen.

Iemand bekent met deze game

Offroad Truck Simulator Heavy Duty Challenge

https://store.steampowere...tor_Heavy_Duty_Challenge/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Ik ben nu op 75% met alle missies en speel op de PS5. Mijn bevindingen:

- nooit een consolegame gehad met zoveel fouten. Touw dat niet verbindt, menu dat vastloopt, aantal gekochte trucks dat niet klopt etc etc. Het is echt doorbijten als dan ook de game gewoon af te toe gewoon crasht. Erg slordig opgeleverd
- de physics zijn gebleven zoals in Snowrunner; vooral de opwaardse krachten als je een steen raakt met de band zijn ongekend. In dat opzicht lijkt het alsof je met speelgoedautootjes rijdt.
- de krik om je auto weer rechtop te zetten is echt waardeloos. 9 van de 10 keer kan je de truck alleen van grote hoogte droppen met veel schade of andermaal een kapseis tot gevolg.
- met alle spelelementen en kaarten waren echt wel leukere missies te verzinnen, hier is echt op bezuinigd. Nu eindig je vaak in een quicktime event of het droppen van een willekeurig element op willekeurige plek.
- en tot slot: sommige bomen ontwortel je met een jeep terwijl sommige takjes aan naaldbomen zelfs een 50 ton truck tot abrupt stoppen dwingen. Een tussenweg waarbij snelheid en massa werden berekend, zou helpen dat de Tata niet klem zou zitten tussen twee kerstbomen.

Ik speel de maps wel uit en gooi dan het spel op Marktplaats.

• sdk1985

De co-op is er al een tijdje in beta, lijkt nu officieel. Inclusief shared route planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Ik heb de game uitgespeeld, dat wil zeggen de platinum trophy. In totaal 69 uur ingestopt en in die tijd 10 (!) Playstation crashes gehad... nooit eerder zoveel op welk device in welke game dan ook gehad.

De game was echt wel leuk, maar heb mij verbaasd over gebrek aan fantasie rond de missies. Soms was het ook frustrerend om vooraf niet de juiste informatie te hebben over wat je waar moest ophalen of wat doel van de rit was. Ik heb uiteindelijk vaak 2 of 3 trucks ingezet die ik met behulp van de helicopter achter de scout aan stuurde. De Yar87 met upgrades was wel een feestje om vooruit te sturen. De wereld is enorm maar er zijn genoeg plekken die je helaas niet bezoekt met missies of taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-09 21:10
Ik speel hem nu met Gamepas.
Geen crashes gehad nog.
Oh, en co-op zit er ook in, tegenwoordig.

Als iemand zin heeft?
Pagina: 1