[Multi] Roadcraft

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22

Steam: https://store.steampowered.com/app/2104890/RoadCraft/
Demo (steamfest): https://store.steampowered.com/app/3456580/RoadCraft_Demo/

Uitgebreide topic start volgt.

[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 05-03-2025 20:26 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_SKqTgDVyHjTX8BbI1cK4olY6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qK1J0mu5rlcx6W1eSyRmKXMW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Ahhh, Spintires/Snowrunner/Mudrunner, maar nu kun je ook de boel weer maken.

Klinkt interessant, ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remmuz
(Google vertaling)
Goed nieuws voor iedereen die wacht op RoadCraft! Op maandag 24 februari is de RoadCraft-demo beschikbaar op Steam Next Fest!
Speel solo of in co-op (tot 4 spelers) op drie maps en krijg een voorproefje van het komende avontuur. Belangrijke details: De demo is beschikbaar van 24 februari tot 3 maart als onderdeel van Steam Next Fest.
Je ervaart vereenvoudigde missieversies, die je een overzicht geven van de spelmechanismen.
De demo is gratis voor iedereen op Steam - geen pre-order vereist.
Maak je klaar voor de reis - tot ziens op de wegen van RoadCraft!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:14
Vandaag komt er een demo beschikbaar :)

Kijk wel uit na dit spel.
Mudrunner en snowrunner echt heel veel uren inzitten. Expeditions vond ik compleet waardeloos.

Dit lijkt een nieuwe topper te gaan worden.
\Wat mij wel opviel is dat er geen schade meer is, geen fuel-consumption etc... wie weet in het volledige spel wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maugrinn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 15:46
Ben nu de demo aan het spelen , best leuk, en ik geef toe ik mis de fuel en damage minder dan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYLCDvrsiHhOfeLavdmDQ4RX9Ww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R72FMD0lxWWHkU3y1xsscQvL.png?f=fotoalbum_large
Heerlijk je eigen brug maken! Ik heb hem via de map zelf 'aangelegd' en vervolgens de benodigde bomen omgezaagd en daarna die bomen naar de brug vervoerd. Het is dus geen pre-planned brug zoals in snowrunner. Ik heb deze zelf via de map 'ontworpen'. Je kunt in de basis dus overal een brug aanleggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRdFb1dCnLD_TFgN61KdnxDlKa0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MmeVVQMmWjNqQhcIVgqtQc4j.png?f=fotoalbum_large

Ook fijn is de mulche die boom stronkjes weghaalt.

Stukje elektra aangelegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deBtI_Pyc7PARLLzEyR08kdq3mM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZFBavpM496o9CRLZ8XdkzdjR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door sdk1985 op 24-02-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGIaBgWra2rcsF_HT7jvNasvX7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OI7NiYa1qKgBpGEZ6thAailY.png?f=fotoalbum_large
Mijn eerste asfalt weg. Zit wel een 'klein' schoonheidsfoutje in :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:19

Oxigeon

En zo is dat!

Bovenstaande ziet er allemaal zeer goed uit. Helaas op de ps5 nog geen demo te vinden.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 13:01
* Loev meldt!

Dit kan wel eens heel gaaf worden in coop sessies

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05 16:41

Zyron

BWRAAAAP

Ik vind dit heel interessant. Zag gisteren bij een collega toevallig de demo, zodra mijn eigen nieuwe pc up and running is ook eens proberen...

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• sdk1985
Oxigeon schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:29:
Bovenstaande ziet er allemaal zeer goed uit. Helaas op de ps5 nog geen demo te vinden.
Dit is speciaal voor steam fest, dus ik verwacht niet dat er een playstation demo gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Zyron schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:16:
Ik vind dit heel interessant. Zag gisteren bij een collega toevallig de demo, zodra mijn eigen nieuwe pc up and running is ook eens proberen...
Dan moet je wel opschieten want de demo is tot 3 maart beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:51
Persoonlijk vind ik de demo helemaal niks. De voertuigen geven helemaal niet het gevoel dat ze zwaar zijn en stuiteren overal overheen, geen fuel, gears en bijna niet om te krijgen.

Ook mis ik het tobben in deze game. Als je voertuig volledig vast staat of ergens gewoon niet langs kan zonder in tandem te rijden (heel veel voertuigen hebben niet eens een winch).

Heel veel van de extra gameplay vind ik wel leuk dus ik hoop dat ze dit soort dingen ook naar de volgende Runner game brengen, maar als hier geen hardcore mode in komt dan blijf ik gewoon Snowrunner spelen.

Dit voelt een beetje als de kids/casuals versie van Snowrunner en ik geloof zeker dat daar publiek voor is (zeker als je ziet hoeveel brakke simulator games populair zijn op Steam), maar blijkbaar niet voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 03-03-2025 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-05 09:26
ik heb de demo ook aan de tand gevoeld. het bosbouw gedeelte is wel lollig omdat je kan afrekenen met de grote ergernis die boomstronken opleveren. het wegenbouw gedeelte in de woestijn is ook ok, maar ik werd gek van die kranen (raakte met de controls in de knoop) bij de derde map had ik helaas een self inflicted ragequit. uren gezwoegd door modder, water, puin versperring en rotsen om met een stuk pijp bij een leiding te komen, was het de verkeerde!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Beakzz schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:07:
Persoonlijk vind ik de demo helemaal niks. De voertuigen geven helemaal niet het gevoel dat ze zwaar zijn en stuiteren overal overheen, geen fuel, gears en bijna niet om te krijgen.

Ook mis ik het tobben in deze game. Als je voertuig volledig vast staat of ergens gewoon niet langs kan zonder in tandem te rijden (heel veel voertuigen hebben niet eens een winch).
Probeer het derde scenario eens, daar staat (niet voor niets) hard bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
sdk1985 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:22:
[...]

Probeer het derde scenario eens, daar staat (niet voor niets) hard bij.
Heb ik al lang gedaan en daar is mijn mening op gebaseerd. Ik snap niet wat jij in level 3 bent tegen bent gekomen wat mijn kritiek weg haalt :? Het heeft ook helemaal niks met hard te maken gezien dat dit in de demo gewoon betekent meer doen op slechtere wegen en niet dat de voertuigen zich anders gedragen.

En gezien elk voertuig overal door heen kan stuiteren (scout is volledig nutteloos nu) omdat ze geen gewicht lijken te hebben en je standaard geen rekening met fuel hoeft te houden (dus AWD en alles aan) is de enige uitdaging de hoeveelheid werk. Slechte wegen, greppels en beekjes zijn zo opgelost met het magische zand dat uit de lucht komt vallen.

Dit is gewoon super arcade vergeleken met Snowrunner en ik hoop dat ze er publiek voor kunnen vinden, maar het is niet niet voor mij.

De dev heeft ook nog gereageerd op de kritiek trouwens :

https://store.steampowere...958508496684725?l=english

De reacties er onder en de mixed review van de demo zegt genoeg imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Helaas lees ik niets over hoe de voertuigen rijden over het terrein, Geen gearbox kan ik nog wel overleven, maar het rijden is zo ontzettend simpel, is gewoon niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Beakzz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:22:
[...]

Heb ik al lang gedaan en daar is mijn mening op gebaseerd. Ik snap niet wat jij in level 3 bent tegen bent gekomen wat mijn kritiek weg haalt :? Het heeft ook helemaal niks met hard te maken gezien dat dit in de demo gewoon betekent meer doen op slechtere wegen en niet dat de voertuigen zich anders gedragen.

En gezien elk voertuig overal door heen kan stuiteren (scout is volledig nutteloos nu) omdat ze geen gewicht lijken te hebben en je standaard geen rekening met fuel hoeft te houden (dus AWD en alles aan) is de enige uitdaging de hoeveelheid werk. Slechte wegen, greppels en beekjes zijn zo opgelost met het magische zand dat uit de lucht komt vallen.

Dit is gewoon super arcade vergeleken met Snowrunner en ik hoop dat ze er publiek voor kunnen vinden, maar het is niet niet voor mij.

De dev heeft ook nog gereageerd op de kritiek trouwens :

https://store.steampowere...958508496684725?l=english

De reacties er onder en de mixed review van de demo zegt genoeg imo.
Ik vond het een pittige route de berg op en zonder winch is de foutmarge kleiner dan in snowrunner. Dat zand heb ik niet gebruikt. Ik verwacht overigens dat je later daarvoor naar een quary moet en daar ook actief iets moet gaan doen, de machines staan er al.

Wellicht meer een half vol half leeg probleem? Het is een steamfest demo in die context kijk ik erna. Ik zie behoorlijk wat postieve punten

1) De co-op werkt direct, dat heeft bij expeditions weet ik hoe lang geduurd.
2) Ze hebben de engine zo ver gekregen dat hij object based is en de staat van de objected daadwerkelijk wordt bewaard. Die steen die je opzij schuift blijft dus ook op die plek liggen, de boom die je omver zaagt blijft weg, enz.
3) Ik vind het heel erg positief dat ze eindelijk de sync problemen rondom objecten in de co-op hebben opgelost, in Snowrunner heb ik de gekste dingen gezien. Van zwevende objecten tot je truck die 200 meter de lucht in wordt gekatapuleert omdat een andere speler hem in een andere state heeft gezet
4) Ik vind de mogelijkheden van de kraan eindeloos beter. Je kunt nu een object op meerdere punten vastmaken en daadwerkelijk zwaardere objecten optillen. Zo heb ik de cargo truck die ik in een te diepe geul reed met de andere cargo truck netjes op kunnen tillen. Dit door een combinatie van het bevestigen van 4 punten en het feit dat de kraan simpelweg sterker is. In snowrunner is dat altijd gedoe.
5) De graphics zijn weer ietsje beter, zeker in de bergen zag het er erg goed uit (wel even sharpness op 100 zetten en FOV op max)

Bovenstaand is veel lastiger om achteraf op te lossen dan bijvoorbeeld iets als handling en fuel consumption.

Handling van de wagens zelf wordt even afwachten. Persoonlijk vond ik snowrunner ook niet persé heel realistisch. Zeker in het begin is elke zandweg een object waar je met 3 km/h overheen kunt. Wat natuurlijk ook niet realistisch is. Zeker niet in de context van machines die aan wegenbouw doen. Die machines zijn gewend aan los zand en modder, zo lang je er maar geen moeras mee in rijdt komt dat wel goed.

Persoonlijk geen probleem met het afwezig zijn van fuel consumption. Als dat je ding is dan is daar Snowrunner hardcore mode voor. Dit is een uitstapje naar wegenbouw.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 06-03-2025 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
sdk1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 00:04:
[...]

Ik vond het een pittige route de berg op en zonder winch is de foutmarge kleiner dan in snowrunner. Dat zand heb ik niet gebruikt. Ik verwacht overigens dat je later daarvoor naar een quary moet en daar ook actief iets moet gaan doen, de machines staan er al.

Wellicht meer een half vol half leeg probleem? Het is een steamfest demo in die context kijk ik erna. Ik zie behoorlijk wat postieve punten

1) De co-op werkt direct, dat heeft bij expeditions weet ik hoe lang geduurd.
2) Ze hebben de engine zo ver gekregen dat hij object based is en de staat van de objected daadwerkelijk wordt bewaard. Die steen die je opzij schuift blijft dus ook op die plek liggen, de boom die je omver zaagt blijft weg, enz.
3) Ik vind het heel erg positief dat ze eindelijk de sync problemen rondom objecten in de co-op hebben opgelost, in Snowrunner heb ik de gekste dingen gezien. Van zwevende objecten tot je truck die 200 meter de lucht in wordt gekatapuleert omdat een andere speler hem in een andere state heeft gezet
4) Ik vind de mogelijkheden van de kraan eindeloos beter. Je kunt nu een object op meerdere punten vastmaken en daadwerkelijk zwaardere objecten optillen. Zo heb ik de cargo truck die ik in een te diepe geul reed met de andere cargo truck netjes op kunnen tillen. Dit door een combinatie van het bevestigen van 4 punten en het feit dat de kraan simpelweg sterker is. In snowrunner is dat altijd gedoe.
5) De graphics zijn weer ietsje beter, zeker in de bergen zag het er erg goed uit (wel even sharpness op 100 zetten en FOV op max)

Bovenstaand is veel lastiger om achteraf op te lossen dan bijvoorbeeld iets als handling en fuel consumption.

Handling van de wagens zelf wordt even afwachten. Persoonlijk vond ik snowrunner ook niet persé heel realistisch. Zeker in het begin is elke zandweg een object waar je met 3 km/h overheen kunt. Wat natuurlijk ook niet realistisch is. Zeker niet in de context van machines die aan wegenbouw doen. Die machines zijn gewend aan los zand en modder, zo lang je er maar geen moeras mee in rijdt komt dat wel goed.

Persoonlijk geen probleem met het afwezig zijn van fuel consumption. Als dat je ding is dan is daar Snowrunner hardcore mode voor. Dit is een uitstapje naar wegenbouw.
Je hoort mij niet zeggen dat alles slecht is aan deze game, maar ik voel hem gewoon niet. Als ze in 2 maanden? tijd wonderen kunnen verrichten kom ik op mijn woorden terug, maar nu voelt het gewoon alsof ik met speelgoed autootjes aan het rondrijden ben. Volgens mij was het missie 2 waar je de weg moet leeg ruimen tussen die containers? Gewoon alles weg geduwd met een truck, want geen schade en de objecten hebben geen gewicht en/of genoeg wrijving.

En je kan zeggen dat voor jou Snowrunner niet realistisch rijdt en dat ben ik voor een deel eens, (want ook daar bounchen de meeste trucks teveel) maar ik had tenminste wel het gevoel dat ik met zware voertuigen rond aan het rijden was en dat een zwaar voertuig meer moeite (en hulp nodig) had om ergens door heen te komen. Waarom zou je wegen bouwen als je toch bijna overal doorheen kan banjeren? En gezien alleen de scout een winch heeft zal dat verderop in de game ook geen ding worden.

En dat probeer ik dus aan te geven. Deze game met het tobben van Snowrunner is zo ongeveer mijn droom game. Dat je de wegen echt nodig hebt om makkelijker van A naar B kan komen en bruggen kan bouwen en bomen kan verwijderen.

Dus ja dan ben ik teleurgesteld ook al weet ik dat ze wat anders proberen. Als ze in de basis dit hadden gemaakt en er dan een hardcore mode in hadden gegooid dan had dit helemaal mijn ding geweest. Nu verzinnen ze iets wat Snowrunner gamers enthousiast maakt kwa gameplay, maar halen ze alles er uit wat veel Snowrunner spelers juist zo leuk vinden aan dit soort games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik verwacht eigenlijk niet dat dit naar snowrunner komt, hoe tof dat ook zou zijn. Ze geven aan een andere variant van de engine te hebben ontwikkeld, o.a. zonder damage. Ik verwacht wel dat als er een deel 2 van snowrunner komt die engine wél deze ondersteuning gaat hebben. Ik hoop voor ze dat dit beter aanslaat dan expeditions anders is het weer snel klaar vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:09
Ik ben Snowrunner fan (180+ uur) en heb Expeditions met een kleine tegenzin uitgespeeld in 70 uur. Nu vrees ik (na lezen van reacties op Steam) dat Roadcraft ongeveer hetzelfde in elkaar zit.

Het developerteam is gewoon te klein om in zo'n korte tijd een game neer te zetten die de kwaliteit van Snowrunner haalt. Ze moeten ook omzetdoelstellingen halen en dat lukt niet met het uitbrengen van DLC, daarom deze keuze om een lichtgewicht game uit te brengen. Wellicht wacht ik de eerste quality of life update af voor ik de game aanschaf voor de Playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ja erg jammer, wat mij betreft al twee games uitgebracht die het gewoon niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-05 09:26
Inmiddels de volledige demo uitgespeeld:
- de bosbouwmap was met recht easy. Geen enkele keer vast komen te staan met welk voertuig dan ook. Landrover en de zwaardere logging truck gingen overal makkelijk doorheen, en ik heb een paar diepere poelen opgezocht. Omkiepen lukte dan weer wel door verkeerd laden van boomstammen. De mulcher is een grappig ding, dat iemand aub dat ding naar snowrunner transporteert (bulldozer met een hakselaar die boomstronken afbreekt)
- de woestijnmap is alleen moeilijk door de kraan controls. Ik heb idd vaker de stormram tactiek gebruikt om op te ruimen dan echt iets wegtillen, kon de eerste pogingen geen controls vinden om de kabellengte te veranderen op die twee kranen. Wegenbouwen ging wel ok, bulldozer en dumptruck werken goed
- de moeilijkste was de Drummond Island map, althans daar lijkt ie veel op. Veel wegen opgebroken, veel puin en vaak vastgereden of verzopen met de Landrover en de trucks. Uiteindelijk heb ik de puzzel opgelost, maar het kostte wat moeite en een paar keer opnieuw beginnen.

Conclusie, het is idd snowrunner light. Als alle maps zoals Drummond Island zouden zijn dan is het idd pittig, maar als ze in drieën verdelen ga je dus drie easy, drie average en 2 of drie hard maps krijgen. Het concept vind ik echter heel leuk. Als het nu ook wat minder buggy is dan Expeditions (dat heb ik na mn eerste pogingen vorig jaar april pas weer in december opgestart) dan heb je aan mij een klant, eerder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Volgens mij is dit gewoon wat het is, een demo van wat we kunnen verwachten. Het zijn duidelijk mini scenario's om de nieuwe elementen te belichten;

1) het volledig kunnen verwijderen van bomen en gebruiken voor bruggen
2) het aanleggen van wegen door zand te storten, uit te smeren en daarna te asfalteren
3) het gedoe met de fixed cranes en metaal scavangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07
nvm info stond al in topic-

[ Voor 100% gewijzigd door Hammie op 15-03-2025 08:03 ]

Pagina: 1