Feyenoord moet kijken of er nog genoeg fitte spelers zijn maar als dat zo is vind ik dat ze gewoon verplicht zijn te winnen. Die Oostenrijkers kunnen niet twee keer zoveel mazzel hebben.
Huh wat? Ik heb de hele avond niks gepost?snmght schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:19:
[...]
Maar @toolkist en @carpebios hadden het volgens mij over die bij PSV. Daar reageerde ik meer op.
Tenzij ze weer zo een slechte scheids hebbenD-e-n schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:03:
Feyenoord moet kijken of er nog genoeg fitte spelers zijn maar als dat zo is vind ik dat ze gewoon verplicht zijn te winnen. Die Oostenrijkers kunnen niet twee keer zoveel mazzel hebben.
Zo, dat is lekker wakker worden. Knap van PSV en AZ. Hopelijk lukt het Ajax (in de CL) en Feyenoord volgende week ook om door te gaan. Is het ooit gelukt om met vier ploegen te overwinteren?
XXXVI
Que Pasa?! Dat moest @Vos zijn!toolkist schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:27:
[...]
Huh wat? Ik heb de hele avond niks gepost?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Het cliché is dat je scheidsrechters net zo vaak voor als tegen hebt. Dus ik verwacht minimaal 3 penalties en een onterechte rode kaart voor Wolfsberger (dan bewaren we nog voor de volgende ronde).Deadsy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:46:
Tenzij ze weer zo een slechte scheids hebben
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Punt is alleen dat Feyenoord (en wel meer NL teams) erg naïef zijn als het om scheidsrechters gaat. Bij de meeste andere landen zijn de teams veel meer geslepen. Acteren wat meer, naaien de tegenstander kaarten aan etc. En pakken zelf geen domme kaarten (Hallo Senesi)
Wij spreken daar dan weer schande van, maar zij gaan wel door naar de volgende rondes. Als het werkt moet zo het spel gespeeld worden.
Wij spreken daar dan weer schande van, maar zij gaan wel door naar de volgende rondes. Als het werkt moet zo het spel gespeeld worden.
alles kan off-topic
Goed nieuws dan, "Magallán mogelijk alsnog terug naar Ajax"Harribo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:39:
[...]
Trouwens ik word nerveus van het blok van Schuurs en Blind achterin.
https://www.ajaxshowtime....jk-alsnog-terug-naar-ajax
spoiler:
Ik kan die kop overigens niet helemaal rijmen met de tekst verder dus no worries.
Als we nou een beetje een tegenvallende transferzomer hebben kunnen we komend jaar spelen met Scherpen op doel, Magallán en Klaiber in de verdediging en Alvarez met Labyad op het middenveld. Tenzij er blessures of schorsingen zijn, dan gaan we er op achteruit.
[ Voor 21% gewijzigd door snmght op 04-12-2020 09:08 ]
Dat heeft ook met de nationale manier van fluiten te maken, met name ook de aanwezigheid van VAR. Nederlandse clubs waren al niet goed in toneelspelen, maar met de VAR in Nederland heeft dat helemaal geen zin meer. Ook kan je het Europees straffeloos doen, terwijl de Nederlandse media en het scheidsrechterscorps het nooit meer vergeet als je ze een keer beet neemt. Op protesteren wordt ook enorm neergekeken, terwijl dat zonder VAR natuurlijk zeker een effect heeft (met name bij de volgende beslissing). En een leeg stadion is ook heel anders.Ankona schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:49:
Punt is alleen dat Feyenoord (en wel meer NL teams) erg naïef zijn als het om scheidsrechters gaat. Bij de meeste andere landen zijn de teams veel meer geslepen. Acteren wat meer, naaien de tegenstander kaarten aan etc. En pakken zelf geen domme kaarten (Hallo Senesi)
Daar had je je van bewust moeten zijn, maar dan nog. Ik kan het zo snel niet vinden, maar het zou me niks verbazen als ze in Oostenrijk en Kroatie uberhaupt geen VAR hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 04-12-2020 09:17 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Er staat dat de club van Magallan hem verplicht moet overnemen als ze niet degraderen.....ze staan stijf onderaan met 2 puntensnmght schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:06:
[...]
Goed nieuws dan, "Magallán mogelijk alsnog terug naar Ajax"
https://www.ajaxshowtime....jk-alsnog-terug-naar-ajax
spoiler:Ik kan die kop overigens niet helemaal rijmen met de tekst verder dus no worries.
Als we nou een beetje een tegenvallende transferzomer hebben kunnen we komend jaar spelen met Scherpen op doel, Magallán en Klaiber in de verdediging en Alvarez met Labyad op het middenveld. Tenzij er blessures of schorsingen zijn, dan gaan we er op achteruit.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Toch schat ik die kans klein; als zij hem niet overnemen zal Overmars hem wel elders van de hand doen lijkt me. Denk ik. Hoop ik.Martinusz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:19:
[...]
Er staat dat de club van Magallan hem verplicht moet overnemen als ze niet degraderen.....ze staan stijf onderaan met 2 puntenvandaar de Magallan komt terug naar Ajax
Jij kijkt iedere wedstrijd van PSV alleen de laatste 10 minuten?Ankona schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:19:
PSV is een heel ander verhaal. Die hebben best goede spelers maar het spel ziet er niet uit en de prestaties zijn ook wisselvallig. Zit gewoon totaal geen idee achter.
Dat is eigenlijk de enige verklaring voor je woorden, aangezien het spel en het idee erachter overduidelijk zijn. Het begon bij momenten, het ging naar het grootste gedeelte van een helft en het zit nu op ongeveer een uur.
En in die periode speelt PSV echt prima. Het enige dat nog wat achter blijft is het maken van meer goals, maar dat komt vanzelf.
Ja op papier komt ie ' terug' naar Ajaxsnmght schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:23:
[...]
Toch schat ik die kans klein; als zij hem niet overnemen zal Overmars hem wel elders van de hand doen lijkt me. Denk ik. Hoop ik.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Mee eens, en jammer voor de Eredivisie.snmght schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:53:
Ik vind het vooral jammer voor hem!
Hopelijk gaat het na de winterstop beter met hem!
Die link met de VAR zie ik echt niet. Kijk naar Getafe, in Spanje heb je ook de VAR en toch kunnen ze toneelspelen als de beste.ph4ge schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:15:
[...]
Dat heeft ook met de nationale manier van fluiten te maken, met name ook de aanwezigheid van VAR.
Ik zie het eerder als de "nationaal geaccepteerde manier van voetbal spelen". Het moet mooi, liefst 4-3-3 al speel je als RKC uit tegen de top 3. Oh wee als je dan met 11 man in je eigen 16 blijft hangen.
Koste wat kost willen winnen wordt hier als minder gezien.
Jammer voor hem maar toch heeft hij al 44 minuten meer gespeeld dan ik vooraf had verwacht.snmght schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:53:
In ander nieuws, Robben niet meer in actie in 2020.
Ik vind het vooral jammer voor hem!
Volgens de geruchten is arnessen in vergaande onderhandeling met Slot om de opvolger van Dickie te worden. Zou fantastisch nieuws zijn voor mijn club en passen in die visie van Arnessen. Jonge talenten durven op te stellen en door te laten ontwikkelen. Benieuwd of dit inderdaad klopt...
PSN: Finally_Chris
Zou voor Feyenoord een mooie opvolger zijn, maar, met alle respect voor Feyenoord, waarom zou Slot dit doen?CR1691 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:03:
Volgens de geruchten is arnessen in vergaande onderhandeling met Slot om de opvolger van Dickie te worden. Zou fantastisch nieuws zijn voor mijn club en passen in die visie van Arnessen. Jonge talenten durven op te stellen en door te laten ontwikkelen. Benieuwd of dit inderdaad klopt...
Feyenoord blijft een grotere club met veel meer potentie. Ja az doet het nu al een aantal jaar goed maar is nog zeker niet op dezelfde hoogte als Feyenoord. Daar zijn meer prijzen voor nodig en ook het hebben van een grotere uitstraling. Bovendien eindigt Feyenoord nog vaak genoeg boven az.
Er zijn heel veel toekomstplannen en arnessen lijkt vol te willen inzetten op jeugd. Dus vanuit dat opzicht een goede match.
Er zijn heel veel toekomstplannen en arnessen lijkt vol te willen inzetten op jeugd. Dus vanuit dat opzicht een goede match.
Is wel allemaal op voorwaarde dat Slot nog een keer zin heeft om iets opnieuw op te bouwen en denkt écht het vertrouwen te krijgen voor meerdere seizoenen, in plaats van met een uitgebalanceerde selectie voor de prijzen te spelen.CR1691 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:48:
Feyenoord blijft een grotere club met veel meer potentie. Ja az doet het nu al een aantal jaar goed maar is nog zeker niet op dezelfde hoogte als Feyenoord. Daar zijn meer prijzen voor nodig en ook het hebben van een grotere uitstraling. Bovendien eindigt Feyenoord nog vaak genoeg boven az.
Feyenoord heeft absoluut meer potentie, maar de realiteit is tevens dat dat de afgelopen jaren gemiddeld maximaal 1-2 plekjes hoger op de ranglijst heeft opgeleverd (met een budget dat 3 keer zo groot is). Ondertussen staat Kuyt achter de coulissen ook nog eens aan je stoelpoten te zagen. Zou ik zelf (maar dat is persoonlijk) liever wachten op een leuke sub-topper uit het buitenland of wellicht zelfs Ajax.
Qua club wel, qua selectie overall gezien nog niet bijna (de potentie he, niet het huidige niveau).CR1691 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:48:
Feyenoord blijft een grotere club met veel meer potentie.
Waarom zou hij daar geen zin in hebben? Hij krijgt de kans om bij de derde club van Nederland iets moois op te bouwen. Is ook maar de vraag wat er na dit seizoen van dit huidige az overblijft. Er zullen wel een aantal jongens verkocht worden.BoB_HenK schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:55:
[...]
Is wel allemaal op voorwaarde dat Slot nog een keer zin heeft om iets opnieuw op te bouwen en denkt écht het vertrouwen te krijgen voor meerdere seizoenen, in plaats van met een uitgebalanceerde selectie voor de prijzen te spelen.
Feyenoord heeft absoluut meer potentie, maar de realiteit is tevens dat dat de afgelopen jaren gemiddeld maximaal 1-2 plekjes hoger op de ranglijst heeft opgeleverd (met een budget dat 3 keer zo groot is). Ondertussen staat Kuyt achter de coulissen ook nog eens aan je stoelpoten te zagen. Zou ik zelf (maar dat is persoonlijk) liever wachten op een leuke sub-topper uit het buitenland of wellicht zelfs Ajax.
Zoveel Nederlandse trainers doen het niet goed in het buitenland en wellicht wil slot nog een tussenstap maken in Nederland voor hij dat overweegt. En van ten hag moet je dan ook maar hopen dat hij vertrekt. Die zit prima bij Ajax en zie ik niet volgend jaar vertrekken.
Klopt, op een paar jongens na klopt er op dit moment veel niet binnen de selectie van Feyenoord. Maar slot krijgt de kans daar iets aan te doen. Arnessen wil vol op de jeugd inzetten dus een aantal zullen wel gaan vertrekken na dit jaar.toolkist schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:08:
[...]
Qua club wel, qua selectie overall gezien nog niet bijna (de potentie he, niet het huidige niveau).
Omdat de druk en kritiek bij Feyenoord en al helemaal voor 'buitenstaanders' onevenredig veel groter is. Onevenredig aan de druk die er bij AZ is en en onevenredig aan de kwaliteit van de selectie. Zelfs een Advocaat bedankte in eerste instantie door de kritiek van fans.CR1691 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:09:
[...]
Waarom zou hij daar geen zin in hebben? Hij krijgt de kans om bij de derde club van Nederland iets moois op te bouwen. Is ook maar de vraag wat er na dit seizoen van dit huidige az overblijft. Er zullen wel een aantal jongens verkocht worden.
Zoveel Nederlandse trainers doen het niet goed in het buitenland en wellicht wil slot nog een tussenstap maken in Nederland voor hij dat overweegt. En van ten hag moet je dan ook maar hopen dat hij vertrekt. Die zit prima bij Ajax en zie ik niet volgend jaar vertrekken.
Bij AZ is het bovendien zo dat je óf het materiaal houdt dat er nu staat (waar m.i. aanzienlijk meer potentie in zit) dan wel waarschijnlijk miljoenen hebt om vervangingen te halen. Voor Feyenoord geldt dat de middelen (zeer) beperkt zijn, er weinig verdienpotentie in de selectie zit die ook nog eens relatief oud is (alleen VVV, Emmen en Sparta hebben oudere selecties). Wie levert er bij Feyenoord nu 10+ miljoen op behoudens Senesi en Kocku en wellicht Bijlow (en eigenlijk alleen op voorwaarde dat hij het EK keept)? Hell, wie levert er buiten die 3 + Berghuis meer dan 5 miljoen op?
[ Voor 3% gewijzigd door BoB_HenK op 04-12-2020 15:27 ]
@CR1691 tsja Ten Hag heeft al laten zien dat hij een club in de steek laat als zich een buitenkans voordoet. Er hoeft maar een mooie club zijn trainer de laan uit te sturen en de kans is aannemelijk dat Ten Hag wel ergens op een lijstje staat. Hij staat er goed op volgens mij.
Slot lijkt me geen onlogische vervanger. Maar dat zou vanuit AZ moeten zijn, vanuit Feyenoord ligt die stap minder voor de hand.
Verder met @BoB_HenK eens dat als de AZ talenten vertrekken er waarschijnlijk meer mogelijk is dan bij Feyenoord. AZ doet het bovendien al jaren prima qua transferbalans. Ik zie op dit moment niet waarom AZ niet tussen nu en enkele jaren Feyenoord voorbij zou streven eigenlijk, al horen Feyenoord fans dat niet graag.
Slot lijkt me geen onlogische vervanger. Maar dat zou vanuit AZ moeten zijn, vanuit Feyenoord ligt die stap minder voor de hand.
Verder met @BoB_HenK eens dat als de AZ talenten vertrekken er waarschijnlijk meer mogelijk is dan bij Feyenoord. AZ doet het bovendien al jaren prima qua transferbalans. Ik zie op dit moment niet waarom AZ niet tussen nu en enkele jaren Feyenoord voorbij zou streven eigenlijk, al horen Feyenoord fans dat niet graag.
[ Voor 27% gewijzigd door snmght op 04-12-2020 15:30 ]
Probleem is, je kunt die oudere spelers wel weg doen maar staan er ook talenten klaar om die plekken op te vullen? Je zult haast verplicht zijn om Senesi en Berghuiis te verkopen om de andere plekken voldoende te kunnen versterken, als je echt gaat verjongen.CR1691 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:13:
[...]
Klopt, op een paar jongens na klopt er op dit moment veel niet binnen de selectie van Feyenoord. Maar slot krijgt de kans daar iets aan te doen. Arnessen wil vol op de jeugd inzetten dus een aantal zullen wel gaan vertrekken na dit jaar.
Dan was ie al weggeweest... 100% zeker dat er clubs geïnformeerd hebben na het seizoen dat we de halve finale haalden.snmght schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:23:
@CR1691 tsja Ten Hag heeft al laten zien dat hij een club in de steek laat als zich een buitenkans voordoet.
Berghuis schijnt ook nog eens een afkoopsom van maar 8 miljoen te hebben, ook dat zal dus geen vetpot zijntoolkist schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:24:
[...]
Probleem is, je kunt die oudere spelers wel weg doen maar staan er ook talenten klaar om die plekken op te vullen? Je zult haast verplicht zijn om Senesi en Berghuiis te verkopen om de andere plekken voldoende te kunnen versterken, als je echt gaat verjongen.
Geen vetpot, maar daar kun je wel bv een Veerman voor halen. Uiteraard moet je Berghuis z'n doelpunten dan nog wel op een andere manier op zien te vangen, maar stel je verkoopt Senesi voor 20-25m dan moet je daar toch wel een goede CV en een vervanger voor Berghuis voor kunnen halen.BoB_HenK schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:26:
[...]
Berghuis schijnt ook nog eens een afkoopsom van maar 8 miljoen te hebben, ook dat zal dus geen vetpot zijn
Je noemt al 3 spelers op die potentieel veel geld kunnen opleveren. Eventueel Geertruida nog die zij aardig aan het ontwikkelen is en dan heb je ook berghuis die bijna 10 miljoen moet opleveren.BoB_HenK schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:23:
[...]
Omdat de druk en kritiek bij Feyenoord en al helemaal voor 'buitenstaanders' onevenredig veel groter is. Onevenredig aan de druk die er bij AZ is en en onevenredig aan de kwaliteit van de selectie. Zelfs een Advocaat bedankte in eerste instantie door de kritiek van fans.
Bij AZ is het bovendien zo dat je óf het materiaal houdt dat er nu staat (waar m.i. aanzienlijk meer potentie in zit) dan wel waarschijnlijk miljoenen hebt om vervangingen te halen. Voor Feyenoord geldt dat de middelen (zeer) beperkt zijn, er weinig verdienpotentie in de selectie zit die ook nog eens relatief oud is (alleen VVV, Emmen en Sparta hebben oudere selecties). Wie levert er bij Feyenoord nu 10+ miljoen op behoudens Senesi en Kocku en wellicht Bijlow (en eigenlijk alleen op voorwaarde dat hij het EK keept)? Hell, wie levert er buiten die 3 + Berghuis meer dan 5 miljoen op?
Nou dat is dan toch een aardig potje geld die je beschikbaar hebt. Niet de budgetten die bij Ajax en psv beschikbaar zijn maar genoeg om mee te bouwen.
Dat az Feyenoord voorbij zou streven horen we ook al 10 jaar. Maar wat heeft dat in de tussentijd voor effect gehad? Vrij weinig. Het is niet dat az nou serieuze kansen op de titel heeft gehad met uitzondering van vorig jaar. Qua prijzen heeft Feyenoord het in de afgelopen jaren ook beter gedaan.snmght schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:23:
@CR1691 tsja Ten Hag heeft al laten zien dat hij een club in de steek laat als zich een buitenkans voordoet. Er hoeft maar een mooie club zijn trainer de laan uit te sturen en de kans is aannemelijk dat Ten Hag wel ergens op een lijstje staat. Hij staat er goed op volgens mij.
Het is leuk hoor wat ze bij az doen en daar moet je alle respect voor hebben. Maar vooralsnog zijn ze echt niet groter en is de potentie in Rotterdam nog steeds veel groter.
Op basis van financiën lijkt mij dat AZ meer potentie heeft. Ze spelen steeds langer mee voor een hoge eindklassering, scouten beter of leiden beter op (gebaseerd op uitgaande transfersommen) en ontwikkelen zich tegelijkertijd in de luwte. Ze hoeven nog niet zo nodig.CR1691 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:53:
[...]
Dat az Feyenoord voorbij zou streven horen we ook al 10 jaar. Maar wat heeft dat in de tussentijd voor effect gehad? Vrij weinig. Het is niet dat az nou serieuze kansen op de titel heeft gehad met uitzondering van vorig jaar. Qua prijzen heeft Feyenoord het in de afgelopen jaren ook beter gedaan.
Het is leuk hoor wat ze bij az doen en daar moet je alle respect voor hebben. Maar vooralsnog zijn ze echt niet groter en is de potentie in Rotterdam nog steeds veel groter.
Ik zou me als Feyenoord fan zorgen maken. Feyenoord heeft in de afgelopen jaren inderdaad meer prijzen gepakt maar of dat de komende jaren zo blijft vraag ik me af.
Met een grote achterban en een gevulde prijzenkast alleen kom je er niet. Voldoende voorbeelden van clubs met een rijke historie die behoorlijk zijn afgegleden.
Maar niets vergeleken met wat AZ binnenharkt (speculatie, net als jouw post). Ik denk dat Stengs, Boadu, Wijndal en Koopmeijners ook ergens hoog in dit rijtje binnenkomen (een enkeling wellicht boven Janssen) . Wat zet Feyenoord daar tegenover, misschien tien miljoen voor de absolute sterspeler.CR1691 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:51:
[...]
Je noemt al 3 spelers op die potentieel veel geld kunnen opleveren. Eventueel Geertruida nog die zij aardig aan het ontwikkelen is en dan heb je ook berghuis die bijna 10 miljoen moet opleveren.
Nou dat is dan toch een aardig potje geld die je beschikbaar hebt. Niet de budgetten die bij Ajax en psv beschikbaar zijn maar genoeg om mee te bouwen.
Ik hoop van harte dat de beleidsmakers in Rotterdam de Alkmaarse dreiging wat serieuzer nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door snmght op 04-12-2020 16:09 ]
Het klopt wat je zegt maar Feyenoord zit ook niet stil natuurlijk. Jeugdaccomodatie is helemaal opgepakt, er moet een nieuw stadion komen waar ze steeds verder mee komen en men is op zoek naar investeerders.snmght schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:02:
[...]
Op basis van financiën lijkt mij dat AZ meer potentie heeft. Ze spelen steeds langer mee voor een hoge eindklassering, scouten beter of leiden beter op (gebaseerd op uitgaande transfersommen) en ontwikkelen zich tegelijkertijd in de luwte. Ze hoeven nog niet zo nodig.
Ik zou me als Feyenoord fan zorgen maken. Feyenoord heeft in de afgelopen jaren inderdaad meer prijzen gepakt maar of dat de komende jaren zo blijft vraag ik me af.
Met een grote achterban en een gevulde prijzenkast alleen kom je er niet. Voldoende voorbeelden van clubs met een rijke historie die behoorlijk zijn afgegleden.
De scouting wordt onder arnessen ook steeds belangrijker gemaakt, dat was 1 van zijn eerste speerpunten. Waar az wel op voorloopt is het team in de kkd. Eeuwig zonde dat Feyenoord daar niet in is gesprongen en daar moeten ze heel wat achterstand op goedmaken.
Je doet overigens net alsof niemand zich drukmaakt over az maar dat is natuurlijk niet waar. Ze nemen die dreiging heel serieus net als de supporters. Maar om te zeggen dat ze Feyenoord voorbij zijn is voorbarig.CR1691 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:07:
[...]
Het klopt wat je zegt maar Feyenoord zit ook niet stil natuurlijk. Jeugdaccomodatie is helemaal opgepakt, er moet een nieuw stadion komen waar ze steeds verder mee komen en men is op zoek naar investeerders.
De scouting wordt onder arnessen ook steeds belangrijker gemaakt, dat was 1 van zijn eerste speerpunten. Waar az wel op voorloopt is het team in de kkd. Eeuwig zonde dat Feyenoord daar niet in is gesprongen en daar moeten ze heel wat achterstand op goedmaken.
Ook je opmerking dat alleen de sterspeler 10 miljoen moet opleveren. Er schijnt een goede argentijnse verdediger te lopen die het drievoudige moet opleveren. Tenminste dat zijn de geluiden. Nou tel dat op bij die 10 en je hebt een aardig potje.
@CR1691 daarom zeg ik ook nergens dat AZ Feyenoord reeds voorbij is.
Ik vind het alleen wel aannemelijk dat het op termijn gaat gebeuren. Als het een paardenrace is dan zet ik alles in ogenschouw nemende mijn geld op AZ en niet op Feyenoord.
Wat je zegt over het KKD team is natuurlijk ook waar. Ik vraag me ook af of het voor Feyenoord een negatieve impact gaat hebben dat de zeer jonge spelers nu Engeland weg zien vallen als alternatieve bestemming. Je hebt kans dat ze dan sneller naar een binnenlandse concurrent gaan.
Ik vind het alleen wel aannemelijk dat het op termijn gaat gebeuren. Als het een paardenrace is dan zet ik alles in ogenschouw nemende mijn geld op AZ en niet op Feyenoord.
Wat je zegt over het KKD team is natuurlijk ook waar. Ik vraag me ook af of het voor Feyenoord een negatieve impact gaat hebben dat de zeer jonge spelers nu Engeland weg zien vallen als alternatieve bestemming. Je hebt kans dat ze dan sneller naar een binnenlandse concurrent gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 04-12-2020 16:14 ]
Nee jij niet maar genoeg mensen die dat al jaren roepensnmght schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:14:
@CR1691 daarom zeg ik ook nergens dat AZ Feyenoord reeds voorbij is.![]()
Het zou kunnen als Feyenoord in de afwachtende houding zou zitten maar het lijkt erop dat dat niet het geval is. Aan alle kanten lijkt men te investeren voor de lange termijn. Het is alleen zonde dat dat zo lang geduurd heeft. Het tijdperk van geel heeft veel goeds gebracht maar was teveel korte termijnvisie en aankopen die mislukten. Saneren heeft hij dan wel weer goed gedaan.
Al met al denk ik wel dat slot de aangewezen man is als je wilt bouwen aan iets nieuws. Jonge trainer met al wat ervaring in de (sub)top die met jonge spelers graag aan de slag gaat. Precies wat Feyenoord nodig heeft.
Eredivisie speelronde 11
vrijdag 20u
Sparta v FC Emmen
zaterdag
16:30u
RKC v VVV-Venlo
18:45u
Fortuna Sittard v Willem II
20u
Ajax v FC Twente
21u
PEC Zwolle v Vitesse
zondag
12:15u
Feyenoord v Heracles
14:30u
AZ v FC Groningen
FC Utrecht v ADO Den Haag
16:45u
scHeerenveen v PSV
vrijdag 20u
Sparta v FC Emmen
zaterdag
16:30u
RKC v VVV-Venlo
18:45u
Fortuna Sittard v Willem II
20u
Ajax v FC Twente
21u
PEC Zwolle v Vitesse
zondag
12:15u
Feyenoord v Heracles
14:30u
AZ v FC Groningen
FC Utrecht v ADO Den Haag
16:45u
scHeerenveen v PSV
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verwijderd
Want je zou inderdaad eens van werkgever wisselen als je een mooie kans krijgt. Enkel bij voetbal is dat altijd zo doordrenkt met emotie......en als trainer en speler wordt je even makkelijk als grof vuil aan de kant gezet als het eens minder loopt.snmght schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:23:
Moest vandaag vroeg op het werk zijn, PSV en AZ wedstrijden daardoor gemist.
Fantastisch resultaat van beide ploegen!
Had echt niet gedacht dat PSV zou winnen bij Granada, zou al blij zijn geweest met een gelijkspel. Als je ziet dat PSV 2 wedstrijden geleden werd afgeschoten en absoluut niet uit de poulefase zou komen (wat ik ook dacht.) Wat gezien die niet gegeven penalty waarschijnlijk wel een terechte uitslag geweest zou zijn, maar mooi dat ze sowieso zullen overwinteren. En HULDE aan AZ, alleen balen dat Koopmeiners die penalty er dan niet inschiet. Win je gewoon van Napoli. Maar goed, ze staan er ook prima voor in de groep.
Alleen jammer van Feyenoord, maar ook zij hebben het nog in eigen hand. Helaas dat de selectie zo smal/uitgeput is op dit moment. Kan Feyenoord niet zoveel aan doen helaas, maar hopen dat ze nog door kunnen, al is het met hangen en wurgen.
Fantastisch resultaat van beide ploegen!
Had echt niet gedacht dat PSV zou winnen bij Granada, zou al blij zijn geweest met een gelijkspel. Als je ziet dat PSV 2 wedstrijden geleden werd afgeschoten en absoluut niet uit de poulefase zou komen (wat ik ook dacht.) Wat gezien die niet gegeven penalty waarschijnlijk wel een terechte uitslag geweest zou zijn, maar mooi dat ze sowieso zullen overwinteren. En HULDE aan AZ, alleen balen dat Koopmeiners die penalty er dan niet inschiet. Win je gewoon van Napoli. Maar goed, ze staan er ook prima voor in de groep.
Alleen jammer van Feyenoord, maar ook zij hebben het nog in eigen hand. Helaas dat de selectie zo smal/uitgeput is op dit moment. Kan Feyenoord niet zoveel aan doen helaas, maar hopen dat ze nog door kunnen, al is het met hangen en wurgen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Bij andere werkgevers geldt dat net zo goed als je naar de concurrent gaatVerwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:10:
[...]
Want je zou inderdaad eens van werkgever wisselen als je een mooie kans krijgt. Enkel bij voetbal is dat altijd zo doordrenkt met emotie......en als trainer en speler wordt je even makkelijk als grof vuil aan de kant gezet als het eens minder loopt.
Als ik Slot was, bleef ik mooi bij Az.
Dat loopt lekker en heeft een zeer goed team met veel toekomst perspectief.
Trouwens wat Dick eruit haalt bij Feyenoord zullen wrs weinig anderen lukken. Slot kan vnl afgaan bij Feyenoord vrees ik. Ik wist het wel of het moet 'An offer you can't refuse' zijn
Trouwens wat Dick eruit haalt bij Feyenoord zullen wrs weinig anderen lukken. Slot kan vnl afgaan bij Feyenoord vrees ik. Ik wist het wel of het moet 'An offer you can't refuse' zijn
En daarbij heeft Feyenoord niet het materiaal om volgens de spelopvatting van Slot te spelen en ook niet middelen om daar spelers voor te halen. Opmerkelijk als Slot op het aanbod ingaat.Harribo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:56:
Henk Fraser is wat mij betreft een veel betere optie. Kent de club, de stad en is gewend om met beperkte financiële middelen te werken.
XXXVI
Als de boel fit is en je hebt Bijlow, Senesi, Malacia, Geertruida, Haps, Sinisterra, Fer, Berghuis tot je beschikking dan is daar best wat leuks mee mogelijk. Az heeft ook leuke spelers en zeker ook jeugd met talent. Maar het materiaal van Feyenoord is toch beter, mits fit.Harribo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:56:
alles kan off-topic
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Tja, bij AZ zijn ze natuurlijk verbolgen dat Slot Feijenoord als een stap omhoog ziet. Die vinden dat ze ook bij de top 3 horen.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dus ze geven Feyenoord wat ze willen? Slot zal beschikbaar zijn en ze hoeven geen afkoopsom te betalen.
Beetje bizar.
Plus ze moeten nu op zoek naar een vervanger zonder dat ze de tijd kunnen nemen.
Ook lekker handig met belangrijke wedstrijden die eraan komen.
Beetje bizar.
Plus ze moeten nu op zoek naar een vervanger zonder dat ze de tijd kunnen nemen.
[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 05-12-2020 10:57 ]
Dan zijn de geruchten dus inderdaad waar. Jeetje, die zag ik echt niet aankomen.
Ik ben overigens wel blij dat Arnesen breekt met de traditie om bij het halen van een nieuwe trainer (of speler) te kijken naar de sentimenten rondom de club.
Ik ben overigens wel blij dat Arnesen breekt met de traditie om bij het halen van een nieuwe trainer (of speler) te kijken naar de sentimenten rondom de club.
Klinkt als achter de rug van AZ om al principe akoord met Feyenoord, wat niet netjes is.Vos schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:53:
Dat klinkt als niet netjes handelen van Slot. Ben benieuwd wat de daadwerkelijke reden is.
Snap niet helemaal wat Slot en Feyenoord bezield. Slot had nog een contract tot einde seizoen. Hadden ze niet tot maart kunnen wachten ? Of geeft Advocaat er eerder de brui aan ?
Carousel draait doorrrrr.. van Bommel dan maar bij AZ op de bank ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Of Gio?loekf2 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:57:
[...]
Klinkt als achter de rug van AZ om al principe akoord met Feyenoord, wat niet netjes is.
Snap niet helemaal wat Slot en Feyenoord bezield. Slot had nog een contract tot einde seizoen. Hadden ze niet tot maart kunnen wachten ? Of geeft Advocaat er eerder de brui aan ?
Feyenoord zal een lijstje hebben gehad. Wellicht waren ze bang dat er andere clubs in het spel zouden komen.loekf2 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:57:
[...]
Hadden ze niet tot maart kunnen wachten ? Of geeft Advocaat er eerder de brui aan ?
Dan wens ik AZ sterkte...
[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 05-12-2020 11:02 ]
Het zal vast ook niet de bedoeling zijn geweest dat het uitlekte.D-e-n schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:01:
[...]
Feyenoord zal een lijstje hebben gehad. Wellicht waren ze bang dat er andere clubs in het spel zouden komen.
Snap overigens AZ ook niet. Het hoort er gewoon bij dat je na afloop van een contract uit elkaar kan gaan.
Verwijderd
Niemand brengt zijn of haar werkgever toch om de hoogte van sollicitatie gesprekken?loekf2 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:57:
[...]
Klinkt als achter de rug van AZ om al principe akoord met Feyenoord, wat niet netjes is.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2020 11:04 ]
Dan worden ze misschien wel een keer kampioenD-e-n schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:01:
[...]
Feyenoord zal een lijstje hebben gehad. Wellicht waren ze bang dat er andere clubs in het spel zouden komen.
[...]
Dan wens ik AZ sterkte...
De trainer van AZ is net op staande voet ontslagen, volgens het journaal. De reden zou zijn, dat hij stiekem met Feyenoord club aan het onderhandelen is, en dat niet kenbaar heeft gemaakt.
Dan weten we denk ik wel, wie Advocaat gaat opvolgen.
Hoe vaak moet jou er nog op gewezen worden dat naamsverbasteringen en aliassen ongewenst zijn?
Dan weten we denk ik wel, wie Advocaat gaat opvolgen.
Hoe vaak moet jou er nog op gewezen worden dat naamsverbasteringen en aliassen ongewenst zijn?
[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 06-12-2020 15:52 ]
Soms wel. Waren not-amused maar konden me ook niet tegenhouden om met andere te praten.Verwijderd schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:03:
[...]
Niemand brengt zijn of haar werkgever toch om de hoogte van sollicitatie gesprekken?
Vindt het een rare zet van AZ. Had toch makkelijk tot de winterstop of einde seizoen kunnen blijven.
Prima trainer verder.
Diegene die Van Bommel voor Feyenoord riepen sporen niet helemaal. Ex-voetballer het meest wordt uitgekotst door het legioen.
Maar het contract liep dus af?ph4ge schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:02:
[...]
Snap overigens AZ ook niet. Het hoort er gewoon bij dat je na afloop van een contract uit elkaar kan gaan.
Apart dat ze dan niet bezig waren met hem te verlengen.
Blijft dom hem te ontslaan in een vrij belangrijke fase
Net als het CL ticket debacle wat rare sprongen van de AZ directie.
AZ is nog altijd verder weg van Ajax en PSV dan Feyenoord, ook zal het financieel wel een stap vooruit zijn voor Slot. Een contract dat nog maar tot het einde van het seizoen loopt spreekt ook niet echt vertrouwen uit.
Een afkoopsom kregen ze dus toch al niet, dan lijkt het wat uit rancune om Slot nu de laan uit te sturen zodat hij een halfjaar moet wachten tot hij naar Feyenoord kan.
AZ is nog altijd verder weg van Ajax en PSV dan Feyenoord, ook zal het financieel wel een stap vooruit zijn voor Slot. Een contract dat nog maar tot het einde van het seizoen loopt spreekt ook niet echt vertrouwen uit.
Een afkoopsom kregen ze dus toch al niet, dan lijkt het wat uit rancune om Slot nu de laan uit te sturen zodat hij een halfjaar moet wachten tot hij naar Feyenoord kan.
Bizar dat dit gebeurd in zo'n belangrijke week voor AZ, volgende week kunnen ze bij winst overwinteren, lijkt mij niet helemaal een lekker moment om dat juist nu te doen. Wacht dan tenminste tot volgende week vrijdag, dit zal ook wel voor wat onrust in de groep zorgen..
Edit: overigens is het ook niet netjes van de trainer om op zo'n belangrijk moment in het seizoen bezig te zijn met een transfer naar Feyenoord. Snap het van Slot wel dat hij de stap wil maken, Feyenoord staat toch wat beter op je CV dan AZ, alleen op korte termijn (lees komende jaren) lijkt de selectie van AZ toch wel wat meer kwaliteit te hebben dan die van Feyenoord. Ook met het oog op transfers en dus het geld wat te besteden valt.
Edit: overigens is het ook niet netjes van de trainer om op zo'n belangrijk moment in het seizoen bezig te zijn met een transfer naar Feyenoord. Snap het van Slot wel dat hij de stap wil maken, Feyenoord staat toch wat beter op je CV dan AZ, alleen op korte termijn (lees komende jaren) lijkt de selectie van AZ toch wel wat meer kwaliteit te hebben dan die van Feyenoord. Ook met het oog op transfers en dus het geld wat te besteden valt.
[ Voor 45% gewijzigd door Gynnad op 05-12-2020 11:18 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
AZ neemt per direct afscheid van Slot“We hebben naar aanleiding van de eerdere berichtgeving gesproken met Arne. Als club hebben we ervoor gekozen om direct afscheid van elkaar te nemen. Bij AZ willen we een hoofdtrainer voor de groep hebben staan die volledig gefocust is op AZ”, reageert Directeur Voetbalzaken Max Huiberts.
AZ heeft zaterdag per direct afscheid genomen van Arne Slot. De club heeft ervoor gekozen om het seizoen met Pascal Jansen als hoofdtrainer af te maken. Robert Franssen schuift vanuit de jeugdopleiding door als assistent.
[ Voor 38% gewijzigd door strafschop op 05-12-2020 11:18 ]
Wellicht dat ze nog steeds een afkoopsom kunnen claimen. En of het slim is of niet, blijkbaar heeft AZ bepaalde principes die ze belangrijker vinden. Kan ik eigenlijk wel waarderen.Deadsy schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:57:
Dus ze geven Feyenoord wat ze willen? Slot zal beschikbaar zijn en ze hoeven geen afkoopsom te betalen.
Beetje bizar.
Daar speelt achter de schermen meer, dit kan niet zo op het eerste gerucht klappen.
alles kan off-topic
Het hoort er ook bij dat je toestemming vraagt om te praten als het nog geen 1 januari is (6mnd voor einde contract)ph4ge schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:02:
[...]
Het zal vast ook niet de bedoeling zijn geweest dat het uitlekte.
Geldt dat ook voor trainers? Zo ongebruikelijk is dit volgens mij niet.toolkist schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:20:
[...]
Het hoort er ook bij dat je toestemming vraagt om te praten als het nog geen 1 januari is (6mnd voor einde contract)
En als het al zo is, nog een paar weken en dan zitten we in die 6 maanden periode, om daar nou direct iemand over te ontslaan gaat wat ver.
[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 05-12-2020 11:25 ]
Ankona schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:20:
Daar speelt achter de schermen meer, dit kan niet zo op het eerste gerucht klappen.
Ik denk dat het prima kan kloppen zonder dat er achter de schermen iets schokkends is gebeurd. De gesprekken zullen wellicht alleen al wat verder zijn dan een zaakwaarnemer die een aftastend gesprek heeft.ph4ge schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:23:
[...]
Geldt dat ook voor trainers? Zo ongebruikelijk is dit volgens mij niet.
En als het al zo is, nog een paar weken en dan zitten we in die 6 maanden periode, om daar nou direct iemand over te ontslaan gaat wat ver.
AZ probeert op allerlei manieren definitief aan te haken bij de top 3. Zie bv ook de opmerkingen na eventuele interesse van Ajax in hun spelers, hoe vorig seizoen afliep mbnt CL kwalificatie, etc. Ze willen zich behandeld zien worden als een serieuze topploeg en niet meer zomaar over zich heen laten lopen. En terecht.
Als je coach dan vervolgens dan gaat praten met een directe concurrent, 1 van de teams waarvoor je zo hard aan het werken bent om ze in te halen, en hij heeft niet eens het fatsoen om de werkgever te informeren..
Ik vraag me nu af wat Advocaat gaat doen. Zou ie stoppen in de winterstop? Hij lijkt er niet echt heel veel zin meer in te hebben en als zijn opvolger al bekend is en niet meer gebonden aan een contract...
Jezus AZ, had dan nog minstens even gewacht tot het einde van de poulefase EL, onafhankelijk van de uitslag daarin. Had je een stuk verder gebracht.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Beetje vreemd dit. Lijkt me overtrokken reactie: het zijn, met alle respect, maar gesprekken. Dit lijkt me schadelijker dan een coach ‘die niet 100% focus heeft’ volgens AZ (wat een dikke aanname is).
Je ontbindt toch ook niet het contract met elke voetballer die met een andere club praat? Dan zit elke voetballer thuis zonder werk.
Je geeft ze even de tijd, misschien even tik op de vingers. Daarna verder.
Superlate edit: De zak krijgen op Sinterklaas is nooit grappig.
Je ontbindt toch ook niet het contract met elke voetballer die met een andere club praat? Dan zit elke voetballer thuis zonder werk.
Je geeft ze even de tijd, misschien even tik op de vingers. Daarna verder.
Superlate edit: De zak krijgen op Sinterklaas is nooit grappig.
[ Voor 45% gewijzigd door Nat-Water op 05-12-2020 14:12 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ik vraag me dan ook af hoe dat gaat.
Feyenoord weet dat Slot zijn contract afloopt en ziet hem als eerste keus voor volgend seizoen. Waarschijnlijk denkt Arnesen achter het net te vissen als hij niet gelijk de interesse kenbaar maakt en informeert wellicht de zaakwaarnemer. Die zal dus kennelijk niet afwijzend hebben gereageerd.
Maar vervolgens is ook het "strafbare" traject al ingezet?
Feyenoord weet dat Slot zijn contract afloopt en ziet hem als eerste keus voor volgend seizoen. Waarschijnlijk denkt Arnesen achter het net te vissen als hij niet gelijk de interesse kenbaar maakt en informeert wellicht de zaakwaarnemer. Die zal dus kennelijk niet afwijzend hebben gereageerd.
Maar vervolgens is ook het "strafbare" traject al ingezet?
Timing lijkt slecht maar als wat gezegd wordt over focus dan doe je hier gewoon goed aan als club. Zo moet je ook je sterspeler passeren als die met zijn gedachten elders is.
Vind het verder evengoed een bijzondere actie, komt niet zo vaak voor op deze manier volgens mij.
Wel erg lekker voor Feyenoord. Misschien kan hij per direct instappen als Advocaat het echt zat is.
Vind het verder evengoed een bijzondere actie, komt niet zo vaak voor op deze manier volgens mij.
Wel erg lekker voor Feyenoord. Misschien kan hij per direct instappen als Advocaat het echt zat is.
[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 05-12-2020 11:46 ]
Ik vraag me of dat voldoende is voor ontslag op staande voet? Neem aan dat slot dat aanvecht.
Wat verschilt deze functie trouwens dan van iemand met een kantoorbaan. Die solliciteren toch ook gewoon zonder de werkgever in te lichten vooraf.
Wat verschilt deze functie trouwens dan van iemand met een kantoorbaan. Die solliciteren toch ook gewoon zonder de werkgever in te lichten vooraf.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Er zijn binnen het voetbal regels dat, in ieder geval voor spelers maar volgens mij ook voor trainers, je pas 6 maanden voor einde contract mag gaan praten.Gunner schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:51:
Ik vraag me of dat voldoende is voor ontslag op staande voet? Neem aan dat slot dat aanvecht.
En Slot gaat dat echt niet aanvechten, die krijgt nu precies wat ie wil.
[edit] En volgens een bericht op Voetbalzone had Slot nog een contract tot half 2022...
[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 05-12-2020 11:55 ]
Sportverslaggever Leo Driessen zei op NH Radio dat Slot al op het trainingsveld stond en toen werd weggestuurd
Daar zit nogal een grijs gebied. Wat als hij na 1 januari besluit over te stappen? Dan is de focus toch ook weg? Of als pakweg Real Madrid voor hem komt? Dan ligt het plots minder gevoelig vermoed ik.snmght schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:45:
Timing lijkt slecht maar als wat gezegd wordt over focus dan doe je hier gewoon goed aan als club. Zo moet je ook je sterspeler passeren als die met zijn gedachten elders is.
Had hij niet gewoon een mooi seizoen willen afmaken?toolkist schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:52:
[...]
En Slot gaat dat echt niet aanvechten, die krijgt nu precies wat ie wil.
Zijn dat geschreven of ongeschreven regels?toolkist schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:52:
[...]
Er zijn binnen het voetbal regels dat, in ieder geval voor spelers maar volgens mij ook voor trainers, je pas 6 maanden voor einde contract mag gaan praten.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ongetwijfeld.. maar denk je dat het logisch is om een ontslag ongedaan te krijgen en vervolgens zelf je contract af te willen laten kopen?D-e-n schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:58:
[...]
Daar zit nogal een grijs gebied. Wat als hij na 1 januari besluit over te stappen? Dan is de focus toch ook weg? Of als pakweg Real Madrid voor hem komt? Dan ligt het plots minder gevoelig vermoed ik.
[...]
Had hij niet gewoon een mooi seizoen willen afmaken?
Voor spelers zijn die regels vastgelegd.Gunner schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:59:
[...]
Zijn dat geschreven of ongeschreven regels?
Dat doe je niet in terug te keren lijkt me, de relatie is dan wel genoeg verstoord. Wel voor een extra compensatie.toolkist schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:59:
[...]
Ongetwijfeld.. maar denk je dat het logisch is om een ontslag ongedaan te krijgen en vervolgens zelf je contract af te willen laten kopen?
Er is ook nog een ander scenario.
Slot wordt de nieuwe trainer van Ajax en Fräser krijgt zijn kans bij Feyenoord. Ten Hag mag dan zijn zakken gaan vullen, want verdiend.
Het zal allemaal wel niet gebeuren, maar ergens denk ik dat die Feyenoord meer heeft aan Fräser of voor mijn part Van Bommel, dan aan ene Slot.
Het zou voor mij een serieuze schok zijn, als Feyenoord onder Slot, ineens een soort Ajax-style gaat spelen. Dat past niet in mijn plaatje.
Noem het beestje bij zijn naam.
Slot wordt de nieuwe trainer van Ajax en Fräser krijgt zijn kans bij Feyenoord. Ten Hag mag dan zijn zakken gaan vullen, want verdiend.
Het zal allemaal wel niet gebeuren, maar ergens denk ik dat die Feyenoord meer heeft aan Fräser of voor mijn part Van Bommel, dan aan ene Slot.
Het zou voor mij een serieuze schok zijn, als Feyenoord onder Slot, ineens een soort Ajax-style gaat spelen. Dat past niet in mijn plaatje.
Noem het beestje bij zijn naam.
[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 06-12-2020 15:52 ]
Maar hij gaat echt geen compensatie krijgen van welke rechter dan ook, als hij zelf aan het praten was en zelfs al rond was over een dienstverband bij Feyenoord.dutchgio schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:16:
[...]
Dat doe je niet in terug te keren lijkt me, de relatie is dan wel genoeg verstoord. Wel voor een extra compensatie.
Als er contractueel niets vastgelegd is dan mag eenieder praten met elke club. Dat hij dan wellicht geen trainer wordt omdat de club zich aan zijn contract zou houden is een vervolgstap. Een werknemer zonder contractuele afbakening verbieden om met andere clubs te praten lijkt me vrij kansarm voor een rechter.toolkist schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:18:
[...]
Maar hij gaat echt geen compensatie krijgen van welke rechter dan ook, als hij zelf aan het praten was en zelfs al rond was over een dienstverband bij Feyenoord.
Zelfs al is het contractueel vastgelegd kan je nog de vraag stellen of het stand houdt maar daar ga je dan als Slot ook voor zichzelf geen goed doen.
AZ verdient niet de schoonheidsprijs (alweer).
Wat is er toch aan de hand met die eens sympathieke club. Zo vergooien ze dat imago wel heel snel.
Wat is er toch aan de hand met die eens sympathieke club. Zo vergooien ze dat imago wel heel snel.
Die denkwijze was nu precies het probleem van Feyenoord, en omgekeerd was het voorheen ook wel een dingetje bij Ajax. Het voetbal anno 2020 is zodanig geëvolueerd dat je niet meer kunt wegkomen met enkel werkvoetbal of enkel tikkie takkie.mavaros schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:16:
Kijk naar Liverpool of Dortmund: typische arbeidersclubs die naar voren spelen en technische spelers in hun elftal hebben. Kijk naar Ajax dat een Argentijnse schopper (positief bedoeld) op linksback heeft. Waarbij ik ook nog wil aangeven dat voetballers als Tagliafico of Kuyt verder ook een prima basistechniek hebben. Dus ook dat is niet zo zwart-wit
Lijkt je, toch ligt het voor spelers vast en zou het me dus niks verbazen als dat voor trainers ook geldt.Napo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:21:
[...]
Als er contractueel niets vastgelegd is dan mag eenieder praten met elke club. Dat hij dan wellicht geen trainer wordt omdat de club zich aan zijn contract zou houden is een vervolgstap. Een werknemer zonder contractuele afbakening verbieden om met andere clubs te praten lijkt me vrij kansarm voor een rechter.
Zelfs al is het contractueel vastgelegd kan je nog de vraag stellen of het stand houdt maar daar ga je dan als Slot ook voor zichzelf geen goed doen.
Slot kan prima een succes worden bij Feyenoord. Ik vraag me alleen wel af of een aanzienlijk deel van de selectie mee kan met zijn speelstijl.D-e-n schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:25:
[...]
Die denkwijze was nu precies het probleem van Feyenoord, en omgekeerd was het voorheen ook wel een dingetje bij Ajax. Het voetbal anno 2020 is zodanig geëvolueerd dat je niet meer kunt wegkomen met enkel werkvoetbal of enkel tikkie takkie.
Kijk naar Liverpool of Dortmund: typische arbeidersclubs die naar voren spelen en technische spelers in hun elftal hebben. Kijk naar Ajax dat een Argentijnse schopper (positief bedoeld) op linksback heeft. Waarbij ik ook nog wil aangeven dat voetballers als Tagliafico of Kuyt verder ook een prima basistechniek hebben. Dus ook dat is niet zo zwart-wit
In dit geval is het Slot die niet de schoonheidsprijs verdient, niet AZLZ86 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:24:
AZ verdient niet de schoonheidsprijs (alweer).
Ik geef ze in deze situatie groot gelijk. Wat denk je dat er gebeurt als Advocaat aangeeft met Ajax te praten?
Misschien heeft Slot of Arnesen ook wel gevraagd wat het gaat kosten om Slot in de winter al over te nemen. Als men zo veel haast lijkt te hebben zou ik het besluit van AZ ook goed snappen, dan lijkt de focus niet meer bij AZ te liggen.
Voor zo ver Advocaat niet intern al heeft aangegeven graag eerder te stoppen kun je daar nu wel op gaan wachten. De media kan zomaar aan zijn stoelpoten gaan zagen of er over blijven schrijven. Is Advocaat volgens mij niet zo dol op zo een heisa.
Voor zo ver Advocaat niet intern al heeft aangegeven graag eerder te stoppen kun je daar nu wel op gaan wachten. De media kan zomaar aan zijn stoelpoten gaan zagen of er over blijven schrijven. Is Advocaat volgens mij niet zo dol op zo een heisa.
Ik neem aan dat Slot dat weet. Ik neem aan dat hem tijd of aankopen zijn beloofd.toolkist schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:28:
[...]
Slot kan prima een succes worden bij Feyenoord. Ik vraag me alleen wel af of een aanzienlijk deel van de selectie mee kan met zijn speelstijl.
Ik weet niet of halverwege instappen dan weer zo'n goed plan is, zeker zonder zak met geldsnmght schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:32:
AZ stelt zich wel weer heel kinderachtig op. Op deze manier zullen ze nooit bij de grote jongens gaan horen.
Bij spelers komt dit zo vaak voor maar daar zijn de gevolgen minder groot dan bij trainers zo te zien. Erg jammer voor Slot dat er op deze manier een einde komt aan een samenwerking. Maar hij is heel erg welkom bij de mooiste club van Nederland!
Bij spelers komt dit zo vaak voor maar daar zijn de gevolgen minder groot dan bij trainers zo te zien. Erg jammer voor Slot dat er op deze manier een einde komt aan een samenwerking. Maar hij is heel erg welkom bij de mooiste club van Nederland!
Vraag mij wel af of het een succes wordt. Feyenoord is een totaal andere club qua voetbal filosofie dan AZ, en Slot is een totaal andere type trainer dan de trainers die Feyenoord hiervoor heeft gehad.
O, je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik zie hier de plaatselijke club al meer dan tien jaar stoeien met dat universele concept. Ze schoppen de ene trainer na de andere eruit en uiteindelijk gaan ze weer spelen, zoals hun voetbal DNA is opgesloten. CRISPR-CAS heeft in de voetbalwereld nog niet zijn intrede gedaan.D-e-n schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:25:
[...]
Die denkwijze was nu precies het probleem van Feyenoord, en omgekeerd was het voorheen ook wel een dingetje bij Ajax. Het voetbal anno 2020 is zodanig geëvolueerd dat je niet meer kunt wegkomen met enkel werkvoetbal of enkel tikkie takkie.
Ajax speelt altijd hetzelfde. En jazeker, daar horen ook houthakkers bij, maar de richting van het team is en blijft naar voren gericht. Dat staat los van de trainer of spelers.
Feyenoord blijft uiteindelijk een werkclub. Dat is altijd geweest, en zal altijd zo blijven.
Ik vind het overigens wel een leuke zet van die Rotterdammers. Stel dat Feyenoord ineens wel technisch en tactisch iedereen oprolt. Dan breekt de pleuris uit in de voetbalwereld.
Pardon? Praten staat vrij. Het is altijd goed om de lijntjes te hebben liggen en niet pas hoeft te gaan zoeken als het noodzakelijk is. Dat zou dom zijn. AZ kan Slot zomaar de laan uitsturen en dan heeft ie niks. Hierom iemand ontslaan gaat nergens over, die vinden niet zomaar een andere trainer als ze zo met hun werknemers omgaan.toolkist schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:30:
[...]
In dit geval is het Slot die niet de schoonheidsprijs verdient, niet AZ
Ik geef ze in deze situatie groot gelijk. Wat denk je dat er gebeurt als Advocaat aangeeft met Ajax te praten?
Niet helemaal waar. Feyenoord heeft ook trainers als Rutte gehad die ook voor verzorgd voetbal staat.Maarten_E schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:42:
Vraag mij wel af of het een succes wordt. Feyenoord is een totaal andere club qua voetbal filosofie dan AZ, en Slot is een totaal andere type trainer dan de trainers die Feyenoord hiervoor heeft gehad.
Arnessen wil vol op de jeugd inzetten en is daar al heel veel aan in het investeren. Er lopen ook veel jonge spelers nu in het eerste elftal die het niveau aankunnen of er potentie voor hebben. Of ze het allemaal halen valt te bezien maar dat is wel waar Slot voor staat. Past prima bij het plan van Arnessen.
Je hebt echt geen idee waar je over praatmavaros schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:42:
[...]
Feyenoord blijft uiteindelijk een werkclub. Dat is altijd geweest, en zal altijd zo blijven.
"Nederlandse voetbaljournalisten, onder wie Matty Verkamman, Jaap Visser en hoofdredacteur Pieter Zwart van Voetbal International, stellen dat Ernst Happel en Feyenoord in 1969 de basis hebben gelegd voor het totaalvoetbal"
Oja, maar Rutten was er niet bijster succesvol mee. Als je ziet welke trainers Feyenoord de laatste paar jaren heeft gehad, is het vooral een "niet lullen maar poetsen" houding. Niet heel vreemd als je ziet uit welke positie Feyenoord kwam, maar attractief voetbal is niet wat ik perse associeer met Feyenoord.CR1691 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:44:
[...]
Niet helemaal waar. Feyenoord heeft ook trainers als Rutte gehad die ook voor verzorgd voetbal staat.
Arnessen wil vol op de jeugd inzetten en is daar al heel veel aan in het investeren. Er lopen ook veel jonge spelers nu in het eerste elftal die het niveau aankunnen of er potentie voor hebben. Of ze het allemaal halen valt te bezien maar dat is wel waar Slot voor staat. Past prima bij het plan van Arnessen.
Ik hoop voor Feyenoord dat het goed uitpakt, zou mooi zijn als ze structureel weer om de prijzen kunnen spelen, maar denk dat daar, zeker met deze (aanstaande) trainerswissel wel wat tijd voor nodig is. Of Slot deze tijd krijgt is een tweede.
Hij zou al rond zijn... Dat is wat stappen verder dan een keer een bakje koffie.Erapaz schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:44:
[...]
Pardon? Praten staat vrij. Het is altijd goed om de lijntjes te hebben liggen en niet pas hoeft te gaan zoeken als het noodzakelijk is. Dat zou dom zijn. AZ kan Slot zomaar de laan uitsturen en dan heeft ie niks. Hierom iemand ontslaan gaat nergens over, die vinden niet zomaar een andere trainer als ze zo met hun werknemers omgaan.
Voetbal evolueert, ook bij Ajax. Onder Bosz en Ten Hag is het fysieke element volgens mij toch wel belangrijker geworden bij Ajax. Dat moet ook wel als je succes wilt hebben.mavaros schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:42:
[...]
Ajax speelt altijd hetzelfde. En jazeker, daar horen ook houthakkers bij, maar de richting van het team is en blijft naar voren gericht. Dat staat los van de trainer of spelers.
Een deel van de aanhang, de leiding en ook de rivaliserende supportersschare is teveel in die mythe gaan geloven in mijn ogen. Ja, Israel en Laseroms waren keihard maar Moulijn was juist een technicus en hij en bijvoorbeeld van Hanegem hadden ook gewoon bij Ajax kunnen spelen.Feyenoord blijft uiteindelijk een werkclub. Dat is altijd geweest, en zal altijd zo blijven.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021