Schijnbaar. Denk niet dat Viergever nog bij de bal kon, maar werd 100% onderuit getrapt natuurlijk.carpebios schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:34:
Was dat een pingel?
MIS....RAAK!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Schijnbaar. Denk niet dat Viergever nog bij de bal kon, maar werd 100% onderuit getrapt natuurlijk.carpebios schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:34:
Was dat een pingel?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Aangezien die nr 17 iemand lijkt te schoppen ipv de bal, ja.carpebios schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:34:
Was dat een pingel?
En het beste is nog dat de man het hele transfer beleid heeft mogen bepalen.carpebios schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:32:
Die schmidt zou een topcoach zijn. Zelfs dat is een miskoop geweest.
Het loopt nog zeker niet geweldig nee, maar van de andere kant we hebben genoeg wisselingen in de opstellingen nodig gehad door corona. Ik verwacht dat het wel goedkomt, want er is gewoon steengoed ingekocht. Max en Götze zijn goede aankopen, Sangare is aan de bal niet geweldig, maar zonder bal goed. De aanval barst van de potentie met Madueke, Malen en Gakpo. Alleen achterin is het niet heel lekker nee, vooral centraal.Deadsy schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:38:
[...]
En het beste is nog dat de man het hele transfer beleid heeft mogen bepalen.
Ik had 2-0, dus beter scoort psv nog eens. Dat mag van mij best in de 94e minuutDeadsy schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:38:
[...]
En het beste is nog dat de man het hele transfer beleid heeft mogen bepalen.
Heb zelf 1-1 dus hoop dat Sparta er nog een maakt.
Max is aanvallend top, maar verdedigend zeer zwak. Dat is niet echt goed als het centrum al vrij zwak is en de doelman ook niet top.Zingo schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:40:
[...]
Het loopt nog zeker niet geweldig nee, maar van de andere kant we hebben genoeg wisselingen in de opstellingen nodig gehad door corona. Ik verwacht dat het wel goedkomt, want er is gewoon steengoed ingekocht. Max en Götze zijn goede aankopen, Sangare is aan de bal niet geweldig, maar zonder bal goed. De aanval barst van de potentie met Madueke, Malen en Gakpo. Alleen achterin is het niet heel lekker nee, vooral centraal.
Het zat niet tegen voor PSV.Vos schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:51:
Met de hand boven het hoofd de bal raken is geen hands? Haha.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Aparte beslissing inderdaadVos schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:51:
Met de hand boven het hoofd de bal raken is geen hands? Haha.
Het is gewoon dieptriest wat psv laat zien, zie totaal geen rode draad. Ze hebben gegokt met dure spelers en hoewel het seizoen nog niet eens voor eenderde is gespeeld overheerst toch het gevoel dat ze het niet gaan redden om kampioen te worden. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ze CL mislopen. Wellicht kunnen ze Gotze aan de gemeente verkopenZingo schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:40:
[...]
Het loopt nog zeker niet geweldig nee, maar van de andere kant we hebben genoeg wisselingen in de opstellingen nodig gehad door corona. Ik verwacht dat het wel goedkomt, want er is gewoon steengoed ingekocht. Max en Götze zijn goede aankopen, Sangare is aan de bal niet geweldig, maar zonder bal goed. De aanval barst van de potentie met Madueke, Malen en Gakpo. Alleen achterin is het niet heel lekker nee, vooral centraal.
Die strafschop was niet makkelijk maar 100% terecht. Kijk maar eens hoe die nr 17 die speler van PSV raakt na de zogenaamde handsbal.carpebios schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:52:
Wat een zaadpot weer. En weer niet zelf kunnen scoren, maar uit de rebound bij een makkelijke strafschop. Bizar slecht weer dit PSV.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ff op en neer naar Rusland en daar voor de zoveelste keer weer met een man minder voor een punt knokken hakt er fysiek ook in. Donderdag komen er nog eens 2 schorsingen bij ook, maar dan zijn Toornstra en Kokcu er als het goed is weer bij dus dat zal op het middenveld wel moeten schelen.toolkist schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:40:
[...]
En dat aan het begin van de drukste periode...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nope, die handsbal was er ruim buiten. Een overtreding van een tegenstander is nooit makkelijk verdiend, dan zouden alle penalty's dat zijn.OPSLAGHOND schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:38:
Dan nog is de strafschop makkelijk 'verdiend'.
En aan de andere kant had er ook eentje kunnen vallen met de handsbal in de laatste seconden, maar die viel dus niet.
Als ze vanaf de 16 waren gerend met het geloof dat er een rebound zou komen waren ze ook op tijd.HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:14:
Bij een penalty zouden twee verdedigers langs het doel moeten mogen staan, een aan iedere kant. op het moment dat een penalty genomen is mogen ze het veld in vanaf de achterlijn , zodat als de keeper een penalty tegen houd de mogelijke rebound bemoeilijkt word, nu is het wel lullig voor een keeper dat de rebound zo makkelijk er alsnog in gaat
11 selectie spelers er niet bij hebben hakt er helaas wel iets teveel in.ph4ge schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:40:
[...]
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ff op en neer naar Rusland en daar voor de zoveelste keer weer met een man minder voor een punt knokken hakt er fysiek ook in. Donderdag komen er nog eens 2 schorsingen bij ook, maar dan zijn Toornstra en Kokcu er als het goed is weer bij dus dat zal op het middenveld wel moeten schelen.
[ Voor 114% gewijzigd door Ramzzz op 30-11-2020 11:21 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Waar nog bij komt dat de 2-3e keus geen wedstrijden spelen. De Jong teams in de Eerstedivisie mogen gewoon competitie spelen, maar de rest ligt stil. Zo'n Johnston speelt gewoon al 9 maanden vrijwel alleen interne oefenpotjes. Dan ben je pas 3e keuze voor de linksback positie en heb je ook een lange periode niks gespeeld, niet gek dat je dan niet top presteert.rikoos schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:22:
11 selectie spelers er niet bij hebben hakt er helaas wel iets teveel in.
Het is gewoon een hele besmettelijke ziekte, er is weinig voor nodig om besmet te raken. Het is ook niet uit te sluiten dat de clubs die er minder last van hebben al een golf hebben gehad voordat we het huidige testingregime gingen toepassen.Deadsy schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:46:
Met sommige clubs die bizar veel corona gevallen hebben vraag je je toch af wat het mis gaat.
Gaat er binnen de club iets mis of zitten er spelers bij die privé gewoon doen waar ze zin in hebben.
Je zou als club bijna een privé detective in huren.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 30-11-2020 12:50 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
[ Voor 35% gewijzigd door snmght op 30-11-2020 14:21 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Het heeft weinig zin om die oude discussie te herhalen hoe en waarom dat besluit is genomen, maar Feyenoord is daar inderdaad mee bezig. Dat lijkt langer te gaan duren omdat de benodigde promoties wel afgemaakte seizoenen vereisen. Clubs zullen destijds niet hebben gedacht dat het hele voetbal bijna een jaar lang stil zou liggen behalve de 2 hoogste divisies, dat is inderdaad een groot voordeel dat Ajax, PSV, AZ en Utrecht hebben in deze Corona tijd.snmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:19:
@ph4ge dat lijkt me inderdaad funest voor de ontwikkeling van je talenten. Lijkt me dat Feyenoord er alles aan doet om op de kortst mogelijke termijn wel in de eerste divisie mee te spelen? (Met het jong elftal he, voordat ik van trollen beticht wordt.)
Eigenlijk is het sowieso gek, ook zonder corona zou een club wiens opleiding meermaals tot de beste van het land verkozen is dat toch willen laten zien op een zo hoog mogelijk niveau. Daar bovenop is juist die weerstand die je dan krijgt een geweldige aanvulling op de genoten opleiding.
Nee ik wil die discussie ook niet oprakelen, verre van. Het is meer een blijvende verwondering.ph4ge schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:29:
[...]
Het heeft weinig zin om die oude discussie te herhalen hoe en waarom dat besluit is genomen, maar Feyenoord is daar inderdaad mee bezig. Dat lijkt langer te gaan duren omdat de benodigde promoties wel afgemaakte seizoenen vereisen. Clubs zullen destijds niet hebben gedacht dat het hele voetbal bijna een jaar lang stil zou liggen behalve de 2 hoogste divisies, dat is inderdaad een groot voordeel dat Ajax, PSV, AZ en Utrecht hebben in deze Corona tijd.
Verhaal was dat ze bij Ajax in augustus ofzo een gold gehad hebben.ph4ge schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:49:
[...]
Het is gewoon een hele besmettelijke ziekte, er is weinig voor nodig om besmet te raken. Het is ook niet uit te sluiten dat de clubs die er minder last van hebben al een golf hebben gehad voordat we het huidige testingregime gingen toepassen.
Eigenlijk valt dat best mee, de jaarlijkse award (Rinus Michels award) laat 1 periode van 4 jaar zien waarin Feyenoord de beste jeugdopleiding had:snmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:19:
@ph4ge
Eigenlijk is het sowieso gek, ook zonder corona zou een club wiens opleiding meermaals tot de beste van het land verkozen is dat toch willen laten zien op een zo hoog mogelijk niveau. Daar bovenop is juist die weerstand die je dan krijgt een geweldige aanvulling op de genoten opleiding.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ook uit dat lijstje zou ik toch halen dat Feyenoord een van de beste opleidingen van het land heeft. Of ze dan de allerbeste of op een of twee na beste zijn kun je over twisten maar ik blijf er bij dat bij een, laten we het hoog aangeschreven noemen - opleiding ook een jong team hoort dat op een zo hoog mogelijk niveau uitkomt.Martinusz schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:53:
[...]
Eigenlijk valt dat best mee, de jaarlijkse award (Rinus Michels award) laat 1 periode van 4 jaar zien waarin Feyenoord de beste jeugdopleiding had:
2004 - 2006: Ajax
2007: PSV
2008: FC Twente
2009: Sparta Rotterdam
2010 - 2014: Feyenoord
2015 - 2016: AZ
2017 - 2019: Ajax
Het wisselt dus best wel wat af
En nee dit is niet selectief, de award bestaat pas vanaf 2004
Ongelofelijk! Eigen jeugd moet het zijn!Maarten_E schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:57:
Wat een afschuwelijke koopclub is PSV toch, in 15 jaar maar één keer de beste jeugdopleiding...
Je ziet idd alleen de winnaars natuurlijk, de nummers 2,3,4,5 zullen vast ook een top opleiding hebben.snmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:44:
[...]
Ook uit dat lijstje zou ik toch halen dat Feyenoord een van de beste opleidingen van het land heeft. Of ze dan de allerbeste of op een of twee na beste zijn kun je over twisten maar ik blijf er bij dat bij een, laten we het hoog aangeschreven noemen - opleiding ook een jong team hoort dat op een zo hoog mogelijk niveau uitkomt.
Wat maakt een koopclub een koopclub? Wanneer je kijkt naar écht eigen jeugd (= voor mij eerste profclub) heeft Ajax bijvoorbeeld meer eigen jeugd dan PSV. Gakpo, Ihattaren, Hendrix, Obispo, Teze. Kan je met wat goede wil Piroe (NEC en Feyenoord), Malen (Ajax en Arsenal), Madueke (Spurs), Rosario (Ajax, Almere) Delanghe (Anderlecht) en Muller (Koln) aan toevoegen. 18 buitenlanders op een totaal van 29 spelerssnmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:47:
[...]
Ongelofelijk! Eigen jeugd moet het zijn!
Alle gekheid op een stokje, het koopclub predikaat prijkt nu toch echt wel op een Amsterdamse muur ergens.
[ Voor 20% gewijzigd door BoB_HenK op 30-11-2020 16:19 ]
Alphense Boys heeft ook een goede jeugdopleiding. Hun jeugd teams doen ook op het hoogste niveau mee. (hun senioren teams dan weer niet vreemd genoeg)Martinusz schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:47:
[...]
Je ziet idd alleen de winnaars natuurlijk, de nummers 2,3,4,5 zullen vast ook een top opleiding hebben.
Zo heeft Sparta ook een hele goede opleiding en AZ ook sinds een aantal jaren.
Vroeger had RBC (ja echt waar) ook een goede jeugdopleiding.
alles kan off-topic
Toegegeven, ik keek vooral naar de absolute transferuitgaven van Ajax versus de rest van de eredivisie. Daar zit een zeer groot gat tussen zullen we maar zeggen. Ik ben blij met hoe Ajax er sportief en financieel gezien voor staat maar kan toch niet meer ontkennen dat we flink met flappen staan te zwaaien.BoB_HenK schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:10:
[...]
Wat maakt een koopclub een koopclub? Wanneer je kijkt naar écht eigen jeugd (= voor mij eerste profclub) heeft Ajax bijvoorbeeld meer eigen jeugd dan PSV. Gakpo, Ihattaren, Hendrix, Obispo, Teze. Kan je met wat goede wil Piroe (NEC en Feyenoord), Malen (Ajax en Arsenal), Madueke (Spurs), Rosario (Ajax, Almere) Delanghe (Anderlecht) en Muller (Koln) aan toevoegen. 18 buitenlanders op een totaal van 29 spelers
Ajax heeft Stekelenburg, Blind, Rensch, Mazraoui, Klaassen, Gravenberch, Taylor, Ekkelenkamp, Promes tegenover staan. Kan je Onana (Barca), Kotarski (Zagreb), Timber (Feyenoord) nog aan toevoegen die op jonge leeftijd zijn overgekomen van een andere profclub. 12 buitenlanders op een totaal van 24 spelers.
Is Ajax dan een koopclub omdat het spelers als Promes, Blind, Klaassen en Stekelenburg terughaalt? Of louter omdat het in absolute zin meer centen per speler die ze halen uitgeeft?
Kijkende naar het aantal inkomende transfers van Ajax vs. PSV over afgelopen seizoenen (geprobeerd te filteren voor doorstroom uit eigen jeugd en terugkerende huurspelers die transfermarkt als transfer telt) zie je ook niet dat Ajax er veel meer koopt dan PSV, integendeel.
- 2020/21: 5 om 8
- 2019/20: 8 om 9
- 2018/19: 6 om 4
Zo redenerend is het inderdaad makkelijk om het label koopclub op Ajax te plakken. Kunnen we het overigens net zo goed een verkoopclub noemen, aangezien de bedragen die daarmee gemoeid gaan ook vele malen hoger zijn dan die bij de concurrent. Feit dat er meer wordt uitgegeven is 1 op 1 het gevolg van hogere inkomsten.snmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:25:
[...]
Toegegeven, ik keek vooral naar de absolute transferuitgaven van Ajax versus de rest van de eredivisie. Daar zit een zeer groot gat tussen zullen we maar zeggen. Ik ben blij met hoe Ajax er sportief en financieel gezien voor staat maar kan toch niet meer ontkennen dat we flink met flappen staan te zwaaien.
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 30-11-2020 20:02 ]
Op een voetbalforum had ik dit ook al gepost:Typhone schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:51:
Ajax zou qua vorm beter voor de dag moeten kunnen komen dan Liverpool. In een niet gevuld Anfield zou een kleine stunt mogelijk moeten kunnen zijn. 2-2 of 0-1.
Granada speelt al 3 weken als natte stront dus ook die zouden te pakken moeten zijn door PSV. Aan de andere kant zit PSV (ondanks de betere resultaten) in hetzelfde schuitje dus zet ik in op 0-0 / 1-1.
AZ speelt wat beter de laatste tijd (met name in Europa) maar Napoli zal het niet aan willen laten komen op Real Sociedad. 0-2 verlies
Feyenoord valt niks zinnigs over te zeggen dus die winnen met 1-0 door een penalty van Berghuis.
De theorie is leuk, maar de meeste blessures bij Feyenoord ontstonden al voordat het Europese programma zijn tol begon te eisen, of bijv. bij interland voetbal.jbdeiman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:08:
[...]
Op een voetbalforum had ik dit ook al gepost:
Ajax heeft momenteel 1 enorm groot voordeel ten opzichte van de rest van de eveneens Europees spelende clubs en dat is dat het zich door de brede (en relatief sterke) kan veroorloven spelers wat meer/ vaker rust te geven, omdat ze toch (in de Eredivisie) wel sterker zijn en blijven dan hun tegenstander. De eerste 5-7 wissels worden ze niet direct heel veel slechter van en ze winnen (in elk geval tegen het rechterrijtje) wedstrijden vrij eenvoudig, vaak voor rust al beslist, waardoor het ook allemaal niet meer zo hoeft.
Spelers blijven daardoor fitter en hebben minder kans op blessures. Ik hoop dat Feyenoord Europees overwinterd, maar hoop ook dat ze de komende jaren iets meer vet op de botten krijgen, voor wat betreft de selectie. Want ergens zal Europees overwinteren van veel spelers té veel blijven vragen omdat ze nooit rust (kunnen) krijgen, omdat de rest van de spelers (buiten de basis 11 (of misschien 12 of 13) eigenlijk niet goed genoeg zijn om wedstrijden te winnen.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 01-12-2020 09:38 ]
Want?carpebios schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:32:
Die schmidt zou een topcoach zijn. Zelfs dat is een miskoop geweest.
Doe je ogen open zou ik zeggen, dat helpt.Exo81 schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:03:
Het is gewoon dieptriest wat psv laat zien, zie totaal geen rode draad.
Inderdaad, haal bij Ajax Onana, Klaassen en Tadic weg en het zal allemaal wat moeilijker gaan. Ajax kan wellicht wel makkelijker aanvullen vanuit Jong Ajax, maar het niveau zal dan zeker flink dalen.ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:32:
[...]
De theorie is leuk, maar de meeste blessures bij Feyenoord ontstonden al voordat het Europese programma zijn tol begon te eisen, of bijv. bij interland voetbal.
De blessures van Sinisterra, Bijlow, Van Beek, Conteh, Nieuwkoop en Bozenik hebben helemaal niks met belasting te maken. De blessure Van Malacia voor zover bekend ook niet. Eerdere blessures van Jorgenson en Teixera ook niet. De blessure van Fer is wel een typische overbelasting blessure, maar deed zich al voor voordat het programma echt zwaar werd.
Alleen de lichte blessure van Toornstra en de blessure van Haps zijn op het oog overbelasting gerelateerd. Daar komen natuurlijk nog de makkelijk gegeven rode kaarten dus schorsingen en het gebrek aan wedstrijden voor de overige elftallen van Feyenoord bovenop die niet helpen om spelers fit te houden.
Het is meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan iets waar je je redelijkerwijs op had kunnen voorbereiden als Feyenoord. Hooguit had je kunnen zeggen dat Advocaat iets meer had moeten rouleren toen het nog kon. Bijv. Wehrman laat zien dat hij dicht tegen het niveau aan zit, maar het is lastig om een jongen in te passen die door Corona in 9 maanden vrijwel geen wedstrijd gespeeld heeft. Hij had zeker eerder meer minuten moeten maken. Mogelijk was de blessure van Toornstra dan ook voorkomen.
Johnston speelde natuurlijk niet best zondag, maar ook voor hem geldt dat hij het waarschijnlijk beter had gedaan als hij al meer vlieguren had mogen maken toen Advocaat wel wat te kiezen had. Het begint er ook steeds meer op te lijken dat je Burger beter bij de selectie had kunnen houden.
Natuurlijk heeft Ajax een bredere selectie, maar in dezelfde omstandigheden hadden ze in dezelfde problemen gekomen. Ook Ajax kan niet zoveel spelers over een langere periode missen. En ook Ajax loopt het risico dat als er >5 blessures zijn er een stuk minder gerouleerd kan worden en er dan nog 1 of 2 overbelastingblessures bijkomen. Ik vraag me bijv. juist af of Ajax zo makkelijk een blessure van Onana kan opvangen als Feyenoord nu doet met Bijlow.
Het moet ook een beetje realistisch zijn. Geen Eredivisie club heeft 3e keus die gelijkwaardig is aan eerste keus, en de organisatie zal altijd een kras oplopen als je zoveel noodgedwongen schuift. En je kan een keer punten morsen tegen een team als Utrecht als je net zelf een loodzware Europese uitwedstrijd hebt gehad en een waslijst spelers mist.
Hoe kom je hier eigenlijk bij?Zingo schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:40:
Sangare is aan de bal niet geweldig
Dat is niet zozeer doodzonde, aangezien het een bewuste keuze geweest is van Feyenoord om niet naar de KKD te gaan met het Jong team (ze hebben zelfs 2 kansen gehad, maar deze allebei afgeslagen).snmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:42:
Doodzonde voor Feyenoord. Ik vraag me af of talenten die nog verre van een eerste elftal af staan nu niet liever voor ploegen kiezen die wel een jong elftal hebben zodat ze die ontwikkeling mee kunnen maken.
Doodzonde voor de fans bedoel ik meer, en diegenen die er nu zitten. Ik heb van de week nog even gegoogled en een betoog van Gudde gelezen waarom ze het niet deden; highlights heb ik nu even niet meer scherp, maar die is inmiddels natuurlijk weg. Ik blijf het zeggen; ik zou het liefste zien dat Feyenoord ook zo goed mogelijk presteert (tot maximaal 2e plek eredivisieBaseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:36:
Dat is niet zozeer doodzonde, aangezien het een bewuste keuze geweest is van Feyenoord om niet naar de KKD te gaan met het Jong team (ze hebben zelfs 2 kansen gehad, maar deze allebei afgeslagen).
Het is wel onbegrijpelijk en ongelooflijk dom geweest, wat ze nu zelf ook ingezien hebben.
Hier ben ik het helemaal mee eens!snmght schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:41:
Ik blijf het zeggen; ik zou het liefste zien dat Feyenoord ook zo goed mogelijk presteert (tot maximaal 2e plek eredivisie). Daar profiteren we allemaalvan; en daar hoort wat mij betreft een jong team in KKD bij.
Ik heb respect voor wat Schmidt probeert neer te zetten en hoop echt dat hij er een geoliede machine van kan maken, maar je zou je als PSV toch ook in dit corona jaar moeten schamen indien je deze poule niet doorkomt?Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:49:
Desondanks staat PSV 3e, met slechts 4 punten achterstand op Ajax.
En men doet Europees nog mee, waarbij ze de kwalificatie voor de volgende ronde in eigen hand hebben.
Ook vertoont het spel een duidelijk stijgende lijn en kunnen de spelers dit ook steeds langer volhouden.
De leegloop valt op zich wel mee. Aan toptalenten wordt altijd getrokken door rijkere clubs. Feyenoord is gewoon niet in een positie om met contracten te strooien zoals bijv. Ajax dat kan doen, en was misschien wat naïef om te denken dat Ajax zich aan de afspraken zou houden. Alle mooie verhalen ten spijt, spelers die van club wisselen doen dat puntje bij paaltje vrijwel altijd voornamelijk voor het geld, zo simpel is het.Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:36:
Wat betreft je laatste zin, niet voor niets is er een leegloop bij de Feyenoord opleiding.
De toptalent krijgen onder Advocaat toch geen kans en doordat Jong Feyenoord geen betaald voetbal speelt hebben ze dit seizoen te maken met nog meer beperkingen dan gebruikelijk, waardoor meerdere van deze talenten al zijn vertrokken (o.a. naar Ajax en PSV).
Los van die afspraken - het is inmiddels zo ver dat jeugdspelers van Feyenoord zélf Ajax benaderen (bijv. van der Sloot, Speksnijder). Geld zal vast een rol spelen, maar we moeten niet doen alsof kwaliteit van opleiding en geboden perspectief geen enkele rol speelt.ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:28:
[...]
De leegloop valt op zich wel mee. Aan toptalenten wordt altijd getrokken door rijkere clubs. Feyenoord is gewoon niet in een positie om met contracten te strooien zoals bijv. Ajax dat kan doen, en was misschien wat naïef om te denken dat Ajax zich aan de afspraken zou houden. Alle mooie verhalen ten spijt, spelers die van club wisselen doen dat puntje bij paaltje vrijwel altijd voornamelijk voor het geld, zo simpel is het.
Nog wat terug zitten zoeken, maar kan werkelijk nergens vinden dat van Geel zich heeft opgeworpen als hoeder van de Eerste Divisie. Wel heeft hij herhaaldelijk aangegeven dat hij het financieel niet zag zitten en dat 'goede jeugdspelers toch wel doorbreken indien ze goed genoeg zijn'. DIe logica volgende is het of de jeugd die gewoon kwalitatief tekort komt, of Advocaat die geen zin heeft om op korte termijn kwaliteit/consistentie in te boeten door een jeugdspeler op te stellen.Het besluit om niet in de Eerstedivisie mee te doen had te maken met principes en geld. Het principe dat dit ten koste gaat van de Eerstedivisie is terecht gebleken. De vraag is ook in hoeverre het voor het Nederlandse voetbal nou echt beter is dat Ajax voor vele miljoenen een tweede elftal bij elkaar koopt en in de Eerstedivisie laat spelen, terwijl die spelers wellicht anders bij een andere club in de Eredivisie hadden gespeeld. Maarja, van principes kan je niet leven en het is uiteindelijk toch ieder voor zich.
Daarnaast kost het het benodigde geld wat er niet is/was bij Feyenoord, er komt nogal wat bij kijken bij wedstrijden van Feyenoord en ook de selectie moet aan bepaalde eisen voldoen. Ook gaat de huidige opzet ten koste van spelers die te oud zijn voor Jong Feyenoord maar bijv. in de laatste fase van hun revalidatie zitten. De optie van verhuur is er ook altijd nog als een speler graag Eerstedivisie wil spelen, en dat geeft ook de optie Eredivisie te spelen.
Dat er meer speelt dan niet deelnemen aan de KKD moge duidelijk zijn, al blijf ik er bij dat het voor jeugd die nét niet goed genoeg is voor het eerste een goede uitkomst zou zijn om wél in de KKD te spelen. De kans dat je de stap naar het eerste maakt door structureel met weerstand in de KKD te spelen lijkt me aanzienlijk groter dan wanneer je uitkomt tegen het tweede van Helmond Sport, Emmen of RKC.Het valt natuurlijk extra tegen omdat ze nu in een jeugdcompetitie zitten waar 5 van de 6 rijkste clubs niet in zitten. Dus die weerstand die Feyenoord daar treft is een stuk minder, niet zozeer omdat Feyenoord deze keuze maakte maar omdat de anderen de andere keuze maakten. Feyenoord had eerder zn principes moeten laten varen en met de rest mee bewegen. Ook is het gewoon pech dat die competitie vervolgens zo lang wordt stilgelegd.
Daarnaast is het een beetje scoreboard journalistiek, natuurlijk hebben bijvoorbeeld De Ligt en De Jong bij Ajax kunnen rijpen in de Eerstedivisie, maar het is niet alsof er daarvoor nooit een speler bij Ajax doorbrak. Zonder een Jong elftal in de Eerstedivisie hadden De Jong en De Ligt wellicht verhuurt geweest, of langer bij een andere club gezeten en daar minuten gemaakt. Bij Feyenoord braken en breken er ook spelers door die niet in de Eerstedivisie hebben gevoetbald. Het is een beetje een golfbeweging, de ene lichting is beter dan de andere, en Feyenoord heeft net een mindere lichting gehad.
Ook hiervoor geldt dat de discussie nogal overtrokken is. Feyenoord zit in een moeilijke fase en dan kan je er vergif op nemen dat dit er ook bij gesleept wordt. Terwijl het destijds helemaal niet zo'n belachelijke beslissing was. Fundamenteel is er na het vertrek van Brard veel meer mis gegaan dan dat ze toevallig geen Eerstedivisie spelen, maar aan de andere kant is het ook niet alsof er helemaal geen jeugd doorbreekt onder een hoofdcoach die bekend staat graag met volwassen spelers te werken.
Gezien de problemen en de tegenstanders vind ik niet dat PSV zich moet schamen als ze uitgeschakeld worden in deze poule.BoB_HenK schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:20:
maar je zou je als PSV toch ook in dit corona jaar moeten schamen indien je deze poule niet doorkomt?
Je vergeet alleen dat er deze keer niet wordt getrokken, de jeugdspelers benaderen zelf andere clubs.ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:28:
De leegloop valt op zich wel mee. Aan toptalenten wordt altijd getrokken door rijkere clubs.
Niet volgens Van Geel zelf, die zag namelijk veel meer voordelen in de nieuwe beloftencompetitie:Het besluit om niet in de Eerstedivisie mee te doen had te maken met principes en geld.
Waarom eigenlijk?Het principe dat dit ten koste gaat van de Eerstedivisie is terecht gebleken.
Nu heb je als club zelf de controle over de trainingen, speelwijze en speeltijd, in het betaald voetbal.De vraag is ook in hoeverre het voor het Nederlandse voetbal nou echt beter is dat Ajax voor vele miljoenen een tweede elftal bij elkaar koopt en in de Eerstedivisie laat spelen, terwijl die spelers wellicht anders bij een andere club in de Eredivisie hadden gespeeld.
Ik vind het een beetje naief om dit te geloven, bij Feyenoord doen ze dat in ieder geval niet.Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:31:
Je vergeet alleen dat er deze keer niet wordt getrokken, de jeugdspelers benaderen zelf andere clubs
De voorbeelden die genoemd zijn zijn 14 jaar, die spelen geen KKD. En nogmaals, als ze dat willen dan kan dat gewoon, daar is verhuur voor en dat doet Feyenoord ook regelmatig.Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:31:
Die zien hun leeftijdsgenoten bij de andere Jong teams wekelijks in de KKD spelen tegen volwassen profs spelen en daar beter worden, terwijl ze zelf alleen af en toe een oefenwedstrijdje spelen. Daardoor wordt het gat naar de selectie alleen maar groter.
Dat er onrust was op Varkenoord is zeker waar, maar de Eerstedivisie heeft daar niks mee te maken. Overigens zijn er ook genoeg jeugdspelers die Ajax voortijdig verlaten, ook weleens perikelen rond het al dan niet tekenen van contracten etc. Je kan het niet iedereen naar je zin maken, zeker als je weet dat je bij de buurman rustig 3x zoveel kan verdienen, en in het buitenland nog meer.Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:31:
Waarbij er al jaren klachten over de jeugdopleiding van Feyenoord naar buiten komen, met name over de erg ouderwetse werkwijzen (en trainers).
Spelers die anders verhuurd waren en voor hun hadden spelen komen nu voor clubs uit die niet eens voor de prijzen spelen. Het is volstrekt willekeur in welke staat je Jong Ajax treft, de ene keer staat er bij wijze van spreken voor 20 miljoen aan aankopen op het veld de andere keer is de gemiddelde leeftijd 16. De competitie is gedevalueerd tot een jeugdcompetitie, het draait niet meer om de fans van de kleinere clubs maar op het beter maken van een handvol spelers van grote clubs.Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:31:
Waarom eigenlijk?
Die clubs klagen wel eens als het ze uitkomt, maar ze profiteren bijv. wel van de spelers die het niet redden in de top maar zich hebben kunnen bewijzen in de KKD.
Dat lijkt me heel erg van de situatie afhangen. Een speler die net buiten de boot bij Ajax valt heeft er waarschijnlijk meer aan om in de middenmoot van de Eredivisie te spelen, dan in de eerste divisie. Nu is Ajax geneigd om dat soort spelers thuis te houden, want als je 3e linksbuiten geblesseerd is kan je de vierde linksbuiten weleens nodig hebben en anders speelt die Eerstedivisie, plus dat je niet het risico loopt dat hij tegen je scoort in de Eredivisie.Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:31:
Nu heb je als club zelf de controle over de trainingen, speelwijze en speeltijd, in het betaald voetbal.
Wat is dan het voordeel van verhuren? Dat is alleen leuk als het een fatsoenlijke Eredivisieclub betreft en dat gebeurt nog steeds, dus een win-win situatie.
Profiteert het Nederlandse voetbal, of Ajax(/PSV/etc)? Nu spelen ze voor Jong Ajax, anders hadden ze gespeeld voor bijv. Cambuur. Voor Cambuur was dat beter geweest. Bovendien heeft Ajax nu veel meer spelers onder contract staan, spelers die anders bij kleinere clubs hadden gespeeld en wellicht die clubs geld hadden opgebracht.Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:31:
En het Nederlands voetbal profiteert van de spelers die via de Jong teams doorstromen naar het 1e, en van de afvallers die aangetoond hebben het niveau van de KKD aan te kunnen.
Daarom is het scoreboardjournalistiek om daar naar te wijzen. Je kan niet zeggen dat het beter is omdat het grootste deel van de spelers die nu doorbreekt die weg doorlopen heeft, de traditionele weg wordt immers gewoon veel minder doorlopen. Er zijn inmiddels ook heel wat spelers die een basisplek hadden in de Eredivisie die nu hun wedstrijdjes spelen in de Eerstedivisie omdat ze na een transfer niet meer bij het eerste aan de bak kwamen. Dat de rijke clubs spelers halen voor een Jong team is geen goede ontwikkeling voor de clubs die die luxe niet hebben, en ook niet per se voor het Nederlandse voetbal. Het vergroot de verschillen in mijn ogen alleen maar.Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:31:
Spelers als De Ligt, Mazraoui, F. De Jong, Van de Beek, Bergwijn, Malen en Rosario zouden waarschijnlijk toch wel doorgebroken zijn, maar ze hebben allemaal in de KKD gespeeld bij hun Jong teams.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 01-12-2020 13:37 ]
Zo is het tevens naief om te denken dat Feyenoord niet hoe dan ook van kwade wil uitgaat.ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:30:
[...]
Ik vind het een beetje naief om dit te geloven, bij Feyenoord doen ze dat in ieder geval niet.
[...]
De voorbeelden die genoemd zijn zijn 14 jaar, die spelen geen KKD. En nogmaals, als ze dat willen dan kan dat gewoon, daar is verhuur voor en dat doet Feyenoord ook regelmatig.
Check bijv. een transfermarkt.de eens en zie dat de hoeveelheid 'dood hout' in de vorm van 3e en 4e keus (anders dan hele jonge jongens die het nog moeten gaan bewijzen) bij Ajax juist zeer beperkt is. Selectie van Ajax is 23-24 man, waar die van PSV en Feyenoord de 30 aantikken. Wellicht dat er bij Jong Ajax wat teamvulling loopt voor Jong zelf, maar dat is iets dat totaal los staat van de competitie waarin gespeeld wordt, dat gebeurd in de jeugd nu eenmaal op alle niveaus.Dat lijkt me heel erg van de situatie afhangen. Een speler die net buiten de boot bij Ajax valt heeft er waarschijnlijk meer aan om in de middenmoot van de Eredivisie te spelen, dan in de eerste divisie. Nu is Ajax geneigd om dat soort spelers thuis te houden, want als je 3e linksbuiten geblesseerd is kan je de vierde linksbuiten weleens nodig hebben en anders speelt die Eerstedivisie, plus dat je niet het risico loopt dat hij tegen je scoort in de Eredivisie.
Het is maar net hoe je het bekijkt en welke momentopname je gebruikt. Zo speelde Granada in het voorlaatste seizoen nog op het tweede niveau en staat AC Omonia 7e in Cyprus.Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:31:
[...]
Gezien de problemen en de tegenstanders vind ik niet dat PSV zich moet schamen als ze uitgeschakeld worden in deze poule.
In een normale situatie moet PSV minimaal 2e worden, in deze situatie zou ik daar heel blij mee zijn.
PAOK schakelde vorig seizoen bijna Ajax uit in de CL voorronde en heeft echt hele goede aanvallers. Granada doet/deed bovenaan mee in La Liga (ze staan nu 8e, ten tijde van de 1e wedstrijd tegen PSV stonden ze 2e).
Daar kan PSV 'gewoon' van winnen, maar het zijn geen walk-overs.
Het probleem wat PSV nu heeft is dat men eigenlijk moet winnen donderdag. Als ze gelijk spelen en PAOK wint, dan hebben zowel Granada als PAOK in hun laatste wedstrijd tegen elkaar genoeg aan een gelijkspel. Die situatie wil je voorkomen natuurlijk.
Maar een fatsoenlijke Europese prestatie mag onderhand wel weer eens, dat is echt veel te lang geleden. Daar mag een club als PSV zich wel voor schamen.
[ Voor 24% gewijzigd door BoB_HenK op 01-12-2020 14:06 ]
Op zich helemaal met je eens, wat ik meer bedoel te zeggen is dat Ajax het gewoon goed voor elkaar heeft, niet dat de blessures bij Feyenoord door overbelasting komen. Al zal voor een aantal die 'niet helemaal fit zijn' gewoon een keertje rust ook niet verkeerd zijn geweest, maar hebben die toch gespeeld omdat het zo snel minder wordt met andere spelers, dus er wordt wellicht meer risico genomen met (bepaalde) spelers bij clubs die een minder brede 'waardige' selectie hebben.ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:32:
[...]
De theorie is leuk, maar de meeste blessures bij Feyenoord ontstonden al voordat het Europese programma zijn tol begon te eisen, of bijv. bij interland voetbal.
De blessures van Sinisterra, Bijlow, Van Beek, Conteh, Nieuwkoop en Bozenik hebben helemaal niks met belasting te maken. De blessure Van Malacia voor zover bekend ook niet. Eerdere blessures van Jorgenson en Teixera ook niet. De blessure van Fer is wel een typische overbelasting blessure, maar deed zich al voor voordat het programma echt zwaar werd.
Alleen de lichte blessure van Toornstra en de blessure van Haps zijn op het oog overbelasting gerelateerd. Daar komen natuurlijk nog de makkelijk gegeven rode kaarten dus schorsingen en het gebrek aan wedstrijden voor de overige elftallen van Feyenoord bovenop die niet helpen om spelers fit te houden.
Het is meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan iets waar je je redelijkerwijs op had kunnen voorbereiden als Feyenoord. Hooguit had je kunnen zeggen dat Advocaat iets meer had moeten rouleren toen het nog kon. Bijv. Wehrman laat zien dat hij dicht tegen het niveau aan zit, maar het is lastig om een jongen in te passen die door Corona in 9 maanden vrijwel geen wedstrijd gespeeld heeft. Hij had zeker eerder meer minuten moeten maken. Mogelijk was de blessure van Toornstra dan ook voorkomen.
Johnston speelde natuurlijk niet best zondag, maar ook voor hem geldt dat hij het waarschijnlijk beter had gedaan als hij al meer vlieguren had mogen maken toen Advocaat wel wat te kiezen had. Het begint er ook steeds meer op te lijken dat je Burger beter bij de selectie had kunnen houden.
Natuurlijk heeft Ajax een bredere selectie, maar in dezelfde omstandigheden hadden ze in dezelfde problemen gekomen. Ook Ajax kan niet zoveel spelers over een langere periode missen. En ook Ajax loopt het risico dat als er >5 blessures zijn er een stuk minder gerouleerd kan worden en er dan nog 1 of 2 overbelastingblessures bijkomen. Ik vraag me bijv. juist af of Ajax zo makkelijk een blessure van Onana kan opvangen als Feyenoord nu doet met Bijlow.
Het moet ook een beetje realistisch zijn. Geen Eredivisie club heeft 3e keus die gelijkwaardig is aan eerste keus, en de organisatie zal altijd een kras oplopen als je zoveel noodgedwongen schuift. En je kan een keer punten morsen tegen een team als Utrecht als je net zelf een loodzware Europese uitwedstrijd hebt gehad en een waslijst spelers mist.
Natuurlijk gaat het dan moeilijker, maar ook dan winnen ze in principe vrij eenvoudig van de teams waar ze nu ook van gewonnen hebben. Je hoeft ze niet allemaal tegelijk rust te geven, maar kan in elk geval rouleren, of wanneer je bij rust 3-0 voor staat veilig wisselen.Martinusz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:50:
[...]
Inderdaad, haal bij Ajax Onana, Klaassen en Tadic weg en het zal allemaal wat moeilijker gaan. Ajax kan wellicht wel makkelijker aanvullen vanuit Jong Ajax, maar het niveau zal dan zeker flink dalen.
Jong Ajax wordt op dit moment aangevuld met jongens uit onder-18 omdat die én niet spelen én de selectie van Jong redelijk beperkt is op dit moment (Traore, Ekkelenkamp, Gravenberg zijn allemaal naar het eerste doorgestroomd, Rensch en Scherpen semi, als in die spelen nog het meest bij Jong). Ajax heeft voor het eerste een redelijk brede selectie, bij Jong vind ik dat tegenvallen op dit moment.BoB_HenK schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:06:
[...]
Wellicht dat er bij Jong Ajax wat teamvulling loopt voor Jong zelf, maar dat is iets dat totaal los staat van de competitie waarin gespeeld wordt, dat gebeurd in de jeugd nu eenmaal op alle niveaus.
Het is een beetje schimmig rond Feyenoord en Corona. Zo is Berghuis opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege problemen met ademen, maar mag dat geen Corona genoemd worden. Ik vermoed dat Feyenoord al een Corona golfje achter de rug heeft zonder dat we het precies weten. Op Varkenoord is het ook rondgegaan.jbdeiman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:06:
Natuurlijk heeft Ajax ook de mazzel gehad dat ze voor (begin van) het seizoen de 'golf' Coronagevallen meest al heeft gehad, maar Feyenoord daarbij heeft dan weer bijna géén Coronagevallen gehad. Maar heeft van zichzelf al gewoon een smalle 'basiswaardige' selectie.
Dat was "vroeger" zo, nu met de gewijzigde regels valt het echt heel erg mee hoeveel dure aankopen er spelen.ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:30:
Spelers die anders verhuurd waren en voor hun hadden spelen komen nu voor clubs uit die niet eens voor de prijzen spelen. Het is volstrekt willekeur in welke staat je Jong Ajax treft, de ene keer staat er bij wijze van spreken voor 20 miljoen aan aankopen op het veld de andere keer is de gemiddelde leeftijd 16. De competitie is gedevalueerd tot een jeugdcompetitie, het draait niet meer om de fans van de kleinere clubs maar op het beter maken van een handvol spelers van grote clubs.
Tja Bandé 28 minuten gespeeld in een potje in de KKD. Wat gaat daar nog ooit van worden. Blessure gehad, verhuurd geweest, valt misschien wat tegen maar zelfs geen minuten bij Jong waar het af en toe schrapen is om een team samen te stellen. Vraag mij af wat daar nog van gaat komen, lijkt op 7,5 miljoen down the drain.
:strip_exif()/f/image/UM1MZ0fSmh1cXBwpEtApKaiW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 01-12-2020 16:32 ]
Is dit raad het jaar?Typhone schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:19:
Ik vond een oudje trouwens. Sjonge jonge jonge wat was het toen slecht!
[Afbeelding]
alles kan off-topic
Wow, zelfs de koploper (Ajax) een gemiddeld meer dan 1 verliespunt per wedstrijd? (De virtuele koploper Vitesse, 1 verliespunt per wedstrijd gemiddeld). Lijkt wel of iedereen aan elkaar gewaagd was en van elkaar kon winnen.Typhone schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:19:
[Afbeelding]
2016 of 2017....?
Kak dat was mij volgende
Was het toen slecht of was de top/subtop gewoon meer aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk heb ik veel liever een competitie waar 6 clubs kampioen kunnen worden dan dat er 1 of 2 bovenuit steken en het eigenlijk per definitie worden.Typhone schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:19:
[Afbeelding]
Nou na 10 wedstrijden leek het vrij gewaagd te zijn maar in the end stond PSV gewoon weer 4e, was Feyenoord 2e, Ajax kampioen en FC Twente werd 3e. Dus ook toen was de traditionele 3 er gewoon weer met één uitdager erbij.Napo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:38:
[...]
Was het toen slecht of was de top/subtop gewoon meer aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk heb ik veel liever een competitie waar 6 clubs kampioen kunnen worden dan dat er 1 of 2 bovenuit steken en het eigenlijk per definitie worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 01-12-2020 16:47 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 01-12-2020 17:04 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Denk het helaas niet, maar laat mij graag verrassenHackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:52:
Gaan we drie punten pakken vanavond ?
We hebben de punten hard nodig, anders moeten we de drie punten tegen Atalanta(thuis) pakken. Daar heb ik iets minder geloof in. Met de 1-1 tegen Brighton afgelopen weekend was Liverpool niet echt overtuigend. Ze hebben nu ook te maken met aantal uitvallers(buiten om v Dijk), dus heeft Ajax meer kans nu.
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 01-12-2020 17:11 ]
Maar als Atalanta ook gewoon wint vanavond, moet je nog steeds volgende week. Klinkt raar, maar voor plaatsing volgende ronde CL is deze wedstrijd niet echt van belang, dat is die van volgende week. Kijk voor coëfficiënten punten, geld en plek 1 is dit natuurlijk ook wel belangrijk, maar ligt er ook aan wat Atalanta tegen Midtylland doet.Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:52:
Gaan we drie punten pakken vanavond ?
We hebben de punten hard nodig, anders moeten we de drie punten tegen Atalanta(thuis) pakken. Daar heb ik iets minder geloof in. Met de 1-1 tegen Brighton afgelopen weekend was Liverpool niet echt overtuigend. Ze hebben nu ook te maken met aantal uitvallers(buiten om v Dijk), dus heeft Ajax meer kans nu.
[Afbeelding]
vanavond moet je sowieso winnen, anders staat Liverpool op 12, en Atalanta na winst vanavond op 10, en wij op 7.Qu3st schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:55:
[...]
Maar als Atalanta ook gewoon wint vanavond, moet je nog steeds volgende week. Klinkt raar, maar voor plaatsing volgende ronde CL is deze wedstrijd niet echt van belang, dat is die van volgende week. Kijk voor coëfficiënten punten, geld en plek 1 is dit natuurlijk ook wel belangrijk, maar ligt er ook aan wat Atalanta tegen Midtylland doet.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Maar als je wint en Atalanta wint sta je beide op 10, moet je ook nog steeds de volgende wedstrijd winnen, want Liverpool zie ik tegen Midtylland geen punten verspelen. En als je vanavond verliest, volgende week wint, ga je op basis van onderling resultaat gewoon naar de Knockout fase van de CL. Dus uiteindelijk, leuk deze ronde, maar kun je net zo goed met rondje steen-papier-schaar afhandelen.Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:49:
[...]
vanavond moet je sowieso winnen, anders staat Liverpool op 12, en Atalanta na winst vanavond op 10, en wij op 7.
[ Voor 8% gewijzigd door Qu3st op 01-12-2020 18:54 ]
Een als je dan van Atalanta wint dan sta je beide op 10 aan het eind, met een beter onderling resultaat, dus ben je alsnog door.Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:49:
[...]
vanavond moet je sowieso winnen, anders staat Liverpool op 12, en Atalanta na winst vanavond op 10, en wij op 7.
Dit. Vanavond maakt vrij weinig uit. Tenzij Atalanta van de Denen verliest.Qu3st schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:52:
[...]
Maar als je wint en Atalanta wint sta je beide op 10, moet je ook nog steeds de volgende wedstrijd winnen, want Liverpool zie ik tegen Midtylland geen punten verspelen. En als je vanavond verliest, volgende week wint, ga je op basis van onderling resultaat gewoon naar de Knockout fase van de CL.
ja 2-2 uitwedstrijd. Maar ik ga altijd uit van spelen om te winnenJorizzz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:52:
[...]
Een als je dan van Atalanta wint dan sta je beide op 10 aan het eind, met een beter onderling resultaat, dus ben je alsnog door.
Ik zeg toch, als je van Atalanta wint...Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:55:
[...]
ja 2-2 uitwedstrijd. Maar ik ga altijd uit van spelen om te winnen
Liverpool heeft genoeg aan een punt vanavond. Gokken op een overwinning in Denemarken met een gemankeerde selectie?Deadsy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:25:
Als Liverpool slim is laten ze het vanavond lopen en winnen dan gewoon de laatste wedstrijd.
Ik bedoel, Klopp zeurt toch zoveel over belasting
Als je vanavond wint, heb je voldoende aan 0-0,1-1.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Jij zei:Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:46:
[...]
Als je vanavond wint, heb je voldoende aan 0-0,1-1.
Vanwege de 2-2 uit
Waarop ik reageerde dat als je thuis van Atalanta wint, je dan beiden tien punten hebt en op onderling resultaat door bent. Dus 'vanavond moet je sowieso winnen' klopt niet.vanavond moet je sowieso winnen, anders staat Liverpool op 12, en Atalanta na winst vanavond op 10, en wij op 7.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het tweede van Liverpool zal daar ook wel winnen.strafschop schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:44:
[...]
Liverpool heeft genoeg aan een punt vanavond. Gokken op een overwinning in Denemarken met een gemankeerde selectie?
Sowieso winnen in de zin van. Liverpool heeft aardig wat spelers met blessure.Jorizzz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:54:
[...]
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Jij zei:
[...]
Waarop ik reageerde dat als je thuis van Atalanta wint, je dan beiden tien punten hebt en op onderling resultaat door bent. Dus 'vanavond moet je sowieso winnen' klopt niet.
Alvarez punt naar achteren, net voor de verdediging, zoals Blind in de eerste wedstrijd speelde.Pompi schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:16:
Zou Ten Hag kiezen voor de punt naar achter in plaats van naar voor dat Alvarez speelt of wordt het Klaassen op 10? Vooral in het eerste geval wordt het interessant want een Tadic die in de spits speelt zakt ook vaak uit dus dan krijg je een soort 41212 met de 2 aanvallers wijd. Op die manier heeft Liverpool de afgelopen jaren ook vaak gespeeld dus dan hef je elkaar een beetje op.
XXXVI
Waarom?ephymerous schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:36:
Kansloos hoor, weer die Alvarez op het middenveld
[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 01-12-2020 21:00 ]
...
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq