[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 208 Laatste
Acties:
  • 289.756 views

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11 22:38
Schijnbaar. Denk niet dat Viergever nog bij de bal kon, maar werd 100% onderuit getrapt natuurlijk.

MIS....RAAK!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
Slecht genomen weer. Maar gelukkig 1-0

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Erg gelukkig inderdaad.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Aangezien die nr 17 iemand lijkt te schoppen ipv de bal, ja.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11

Vos

AFCA

Viergever kon never nooit niet bij de bal, maarjah werd wel geraakt.

Een erg armoedig PSV wel hoor.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:57
carpebios schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:32:
Die schmidt zou een topcoach zijn. Zelfs dat is een miskoop geweest.
En het beste is nog dat de man het hele transfer beleid heeft mogen bepalen.

Heb zelf 1-1 dus hoop dat Sparta er nog een maakt.

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11 22:38
Deadsy schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:38:
[...]

Het loopt nog zeker niet geweldig nee, maar van de andere kant we hebben genoeg wisselingen in de opstellingen nodig gehad door corona. Ik verwacht dat het wel goedkomt, want er is gewoon steengoed ingekocht. Max en Götze zijn goede aankopen, Sangare is aan de bal niet geweldig, maar zonder bal goed. De aanval barst van de potentie met Madueke, Malen en Gakpo. Alleen achterin is het niet heel lekker nee, vooral centraal.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:25
Deadsy schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:38:
[...]

Heb zelf 1-1 dus hoop dat Sparta er nog een maakt.
Ik had 2-0, dus beter scoort psv nog eens. Dat mag van mij best in de 94e minuut :p

WoT stats

• Deadsy
Zingo schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:40:
[...]

Het loopt nog zeker niet geweldig nee, maar van de andere kant we hebben genoeg wisselingen in de opstellingen nodig gehad door corona. Ik verwacht dat het wel goedkomt, want er is gewoon steengoed ingekocht. Max en Götze zijn goede aankopen, Sangare is aan de bal niet geweldig, maar zonder bal goed. De aanval barst van de potentie met Madueke, Malen en Gakpo. Alleen achterin is het niet heel lekker nee, vooral centraal.
Max is aanvallend top, maar verdedigend zeer zwak. Dat is niet echt goed als het centrum al vrij zwak is en de doelman ook niet top.

Gotze is ook top maar is er niet elke wedstrijd.

En het toch apart dat je een Zahavi en Gotze haalt als trainer terwijl je het centrum welke echt versterking nodig heeft gewoon laat zoals het is.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11

Vos

AFCA

Met de hand boven het hoofd de bal raken is geen hands? Haha.

• toolkist
  • Niet online
Die commentator heeft ook niet z'n beste dag.. Geen idee hebben waarvoor die penalty is, niet zien dat Sangaré net duidelijk hands maakt "het is hands maar van wie?"

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 10:33
Eerbetoon aan Maradona ;)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vos schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:51:
Het zat niet tegen voor PSV.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
Wat een zaadpot weer. En weer niet zelf kunnen scoren, maar uit de rebound bij een makkelijke strafschop. Bizar slecht weer dit PSV.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:51:
Aparte beslissing inderdaad

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
[...]

Het is gewoon dieptriest wat psv laat zien, zie totaal geen rode draad. Ze hebben gegokt met dure spelers en hoewel het seizoen nog niet eens voor eenderde is gespeeld overheerst toch het gevoel dat ze het niet gaan redden om kampioen te worden. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ze CL mislopen. Wellicht kunnen ze Gotze aan de gemeente verkopen >:)

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:52:
Wat een zaadpot weer. En weer niet zelf kunnen scoren, maar uit de rebound bij een makkelijke strafschop. Bizar slecht weer dit PSV.
Die strafschop was niet makkelijk maar 100% terecht. Kijk maar eens hoe die nr 17 die speler van PSV raakt na de zogenaamde handsbal.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dan nog is de strafschop makkelijk 'verdiend'.
En aan de andere kant had er ook eentje kunnen vallen met de handsbal in de laatste seconden, maar die viel dus niet.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
toolkist schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:40:
[...]

En dat aan het begin van de drukste periode... :X
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ff op en neer naar Rusland en daar voor de zoveelste keer weer met een man minder voor een punt knokken hakt er fysiek ook in. Donderdag komen er nog eens 2 schorsingen bij ook, maar dan zijn Toornstra en Kokcu er als het goed is weer bij dus dat zal op het middenveld wel moeten schelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:38:
Dan nog is de strafschop makkelijk 'verdiend'.
En aan de andere kant had er ook eentje kunnen vallen met de handsbal in de laatste seconden, maar die viel dus niet.
Nope, die handsbal was er ruim buiten. Een overtreding van een tegenstander is nooit makkelijk verdiend, dan zouden alle penalty's dat zijn.

• toolkist
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:14:
Bij een penalty zouden twee verdedigers langs het doel moeten mogen staan, een aan iedere kant. op het moment dat een penalty genomen is mogen ze het veld in vanaf de achterlijn , zodat als de keeper een penalty tegen houd de mogelijke rebound bemoeilijkt word :p , nu is het wel lullig voor een keeper dat de rebound zo makkelijk er alsnog in gaat :+
Als ze vanaf de 16 waren gerend met het geloof dat er een rebound zou komen waren ze ook op tijd.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ph4ge schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:40:
[...]

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ff op en neer naar Rusland en daar voor de zoveelste keer weer met een man minder voor een punt knokken hakt er fysiek ook in. Donderdag komen er nog eens 2 schorsingen bij ook, maar dan zijn Toornstra en Kokcu er als het goed is weer bij dus dat zal op het middenveld wel moeten schelen.
11 selectie spelers er niet bij hebben hakt er helaas wel iets teveel in.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Het getroll kan nu afgelopen zijn.

Willens en wetens een niet-inhoudelijke discussie uitlokken waarvan je weet dat er velen op gaan reageren ≡ trollen.

En reageren op moderatie in een topic is ook nog altijd ongewenst.

Waarom nou toch steeds die herhaling van zetten?

[ Voor 114% gewijzigd door Ramzzz op 30-11-2020 11:21 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Deadsy
Met sommige clubs die bizar veel corona gevallen hebben vraag je je toch af wat het mis gaat.

Gaat er binnen de club iets mis of zitten er spelers bij die privé gewoon doen waar ze zin in hebben.

Je zou als club bijna een privé detective in huren.

• ph4ge
rikoos schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:22:
11 selectie spelers er niet bij hebben hakt er helaas wel iets teveel in.
Waar nog bij komt dat de 2-3e keus geen wedstrijden spelen. De Jong teams in de Eerstedivisie mogen gewoon competitie spelen, maar de rest ligt stil. Zo'n Johnston speelt gewoon al 9 maanden vrijwel alleen interne oefenpotjes. Dan ben je pas 3e keuze voor de linksback positie en heb je ook een lange periode niks gespeeld, niet gek dat je dan niet top presteert.

De keuze om niet in de Eerstedivisie mee te doen blijft Feyenoord achtervolgen.
Deadsy schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:46:
Met sommige clubs die bizar veel corona gevallen hebben vraag je je toch af wat het mis gaat.

Gaat er binnen de club iets mis of zitten er spelers bij die privé gewoon doen waar ze zin in hebben.

Je zou als club bijna een privé detective in huren.
Het is gewoon een hele besmettelijke ziekte, er is weinig voor nodig om besmet te raken. Het is ook niet uit te sluiten dat de clubs die er minder last van hebben al een golf hebben gehad voordat we het huidige testingregime gingen toepassen.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 30-11-2020 12:50 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-11 15:27

snmght

imho dan he

@ph4ge dat lijkt me inderdaad funest voor de ontwikkeling van je talenten. Lijkt me dat Feyenoord er alles aan doet om op de kortst mogelijke termijn wel in de eerste divisie mee te spelen? (Met het jong elftal he, voordat ik van trollen beticht wordt. :+ )

Eigenlijk is het sowieso gek, ook zonder corona zou een club wiens opleiding meermaals tot de beste van het land verkozen is dat toch willen laten zien op een zo hoog mogelijk niveau. Daar bovenop is juist die weerstand die je dan krijgt een geweldige aanvulling op de genoten opleiding.

[ Voor 35% gewijzigd door snmght op 30-11-2020 14:21 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• ph4ge
snmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:19:
@ph4ge dat lijkt me inderdaad funest voor de ontwikkeling van je talenten. Lijkt me dat Feyenoord er alles aan doet om op de kortst mogelijke termijn wel in de eerste divisie mee te spelen? (Met het jong elftal he, voordat ik van trollen beticht wordt. :+ )

Eigenlijk is het sowieso gek, ook zonder corona zou een club wiens opleiding meermaals tot de beste van het land verkozen is dat toch willen laten zien op een zo hoog mogelijk niveau. Daar bovenop is juist die weerstand die je dan krijgt een geweldige aanvulling op de genoten opleiding.
Het heeft weinig zin om die oude discussie te herhalen hoe en waarom dat besluit is genomen, maar Feyenoord is daar inderdaad mee bezig. Dat lijkt langer te gaan duren omdat de benodigde promoties wel afgemaakte seizoenen vereisen. Clubs zullen destijds niet hebben gedacht dat het hele voetbal bijna een jaar lang stil zou liggen behalve de 2 hoogste divisies, dat is inderdaad een groot voordeel dat Ajax, PSV, AZ en Utrecht hebben in deze Corona tijd.

• snmght

snmght

imho dan he

ph4ge schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:29:
[...]

Het heeft weinig zin om die oude discussie te herhalen hoe en waarom dat besluit is genomen, maar Feyenoord is daar inderdaad mee bezig. Dat lijkt langer te gaan duren omdat de benodigde promoties wel afgemaakte seizoenen vereisen. Clubs zullen destijds niet hebben gedacht dat het hele voetbal bijna een jaar lang stil zou liggen behalve de 2 hoogste divisies, dat is inderdaad een groot voordeel dat Ajax, PSV, AZ en Utrecht hebben in deze Corona tijd.
Nee ik wil die discussie ook niet oprakelen, verre van. Het is meer een blijvende verwondering.

Ik was me er niet van bewust dat Feyenoord dan eerst een aantal x moest promoveren. Ik kan me eigenlijk niet herinneren hoe het destijds precies gegaan is met de jong teams maar ergens is het naar de overige KKD ploegen wel logisch dat je niet zomaar instroomt op dat niveau. Doodzonde voor Feyenoord. Ik vraag me af of talenten die nog verre van een eerste elftal af staan nu niet liever voor ploegen kiezen die wel een jong elftal hebben zodat ze die ontwikkeling mee kunnen maken.

• Deadsy
ph4ge schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:49:
[...]

Het is gewoon een hele besmettelijke ziekte, er is weinig voor nodig om besmet te raken. Het is ook niet uit te sluiten dat de clubs die er minder last van hebben al een golf hebben gehad voordat we het huidige testingregime gingen toepassen.
Verhaal was dat ze bij Ajax in augustus ofzo een gold gehad hebben.
Hebben ze daar dan misschien een corona party gehad om elkaar te besmetten voordat het seizoen begon?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
snmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:19:
@ph4ge
Eigenlijk valt dat best mee, de jaarlijkse award (Rinus Michels award) laat 1 periode van 4 jaar zien waarin Feyenoord de beste jeugdopleiding had:

2004 - 2006: Ajax
2007: PSV
2008: FC Twente
2009: Sparta Rotterdam
2010 - 2014: Feyenoord
2015 - 2016: AZ
2017 - 2019: Ajax

Het wisselt dus best wel wat af :)

En nee dit is niet selectief, de award bestaat pas vanaf 2004 ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11 12:10
Wat een afschuwelijke koopclub is PSV toch, in 15 jaar maar één keer de beste jeugdopleiding... :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• snmght

snmght

imho dan he

Martinusz schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:53:
[...]

Eigenlijk valt dat best mee, de jaarlijkse award (Rinus Michels award) laat 1 periode van 4 jaar zien waarin Feyenoord de beste jeugdopleiding had:

2004 - 2006: Ajax
2007: PSV
2008: FC Twente
2009: Sparta Rotterdam
2010 - 2014: Feyenoord
2015 - 2016: AZ
2017 - 2019: Ajax

Het wisselt dus best wel wat af :)

En nee dit is niet selectief, de award bestaat pas vanaf 2004 ;)
Ook uit dat lijstje zou ik toch halen dat Feyenoord een van de beste opleidingen van het land heeft. Of ze dan de allerbeste of op een of twee na beste zijn kun je over twisten maar ik blijf er bij dat bij een, laten we het hoog aangeschreven noemen - opleiding ook een jong team hoort dat op een zo hoog mogelijk niveau uitkomt.

• snmght

snmght

imho dan he

Maarten_E schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:57:
Wat een afschuwelijke koopclub is PSV toch, in 15 jaar maar één keer de beste jeugdopleiding... :+
Ongelofelijk! Eigen jeugd moet het zijn! :+

Alle gekheid op een stokje, het koopclub predikaat prijkt nu toch echt wel op een Amsterdamse muur ergens. :X

• Martinusz
snmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:44:
[...]

Ook uit dat lijstje zou ik toch halen dat Feyenoord een van de beste opleidingen van het land heeft. Of ze dan de allerbeste of op een of twee na beste zijn kun je over twisten maar ik blijf er bij dat bij een, laten we het hoog aangeschreven noemen - opleiding ook een jong team hoort dat op een zo hoog mogelijk niveau uitkomt.
Je ziet idd alleen de winnaars natuurlijk, de nummers 2,3,4,5 zullen vast ook een top opleiding hebben.
Zo heeft Sparta ook een hele goede opleiding en AZ ook sinds een aantal jaren.
Vroeger had RBC (ja echt waar) ook een goede jeugdopleiding.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-11 13:50
snmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:47:
[...]

Ongelofelijk! Eigen jeugd moet het zijn! :+

Alle gekheid op een stokje, het koopclub predikaat prijkt nu toch echt wel op een Amsterdamse muur ergens. :X
Wat maakt een koopclub een koopclub? Wanneer je kijkt naar écht eigen jeugd (= voor mij eerste profclub) heeft Ajax bijvoorbeeld meer eigen jeugd dan PSV. Gakpo, Ihattaren, Hendrix, Obispo, Teze. Kan je met wat goede wil Piroe (NEC en Feyenoord), Malen (Ajax en Arsenal), Madueke (Spurs), Rosario (Ajax, Almere) Delanghe (Anderlecht) en Muller (Koln) aan toevoegen. 18 buitenlanders op een totaal van 29 spelers

Ajax heeft Stekelenburg, Blind, Rensch, Mazraoui, Klaassen, Gravenberch, Taylor, Ekkelenkamp, Promes tegenover staan. Kan je Onana (Barca), Kotarski (Zagreb), Timber (Feyenoord) nog aan toevoegen die op jonge leeftijd zijn overgekomen van een andere profclub. 12 buitenlanders op een totaal van 24 spelers.

Is Ajax dan een koopclub omdat het spelers als Promes, Blind, Klaassen en Stekelenburg terughaalt? Of louter omdat het in absolute zin meer centen per speler die ze halen uitgeeft?

Kijkende naar het aantal inkomende transfers van Ajax vs. PSV over afgelopen seizoenen (geprobeerd te filteren voor doorstroom uit eigen jeugd en terugkerende huurspelers die transfermarkt als transfer telt) zie je ook niet dat Ajax er veel meer koopt dan PSV, integendeel.
  • 2020/21: 5 om 8
  • 2019/20: 8 om 9
  • 2018/19: 6 om 4

[ Voor 20% gewijzigd door BoB_HenK op 30-11-2020 16:19 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Martinusz schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:47:
[...]

Je ziet idd alleen de winnaars natuurlijk, de nummers 2,3,4,5 zullen vast ook een top opleiding hebben.
Zo heeft Sparta ook een hele goede opleiding en AZ ook sinds een aantal jaren.
Vroeger had RBC (ja echt waar) ook een goede jeugdopleiding.
Alphense Boys heeft ook een goede jeugdopleiding. Hun jeugd teams doen ook op het hoogste niveau mee. (hun senioren teams dan weer niet vreemd genoeg)

alles kan off-topic

• snmght

snmght

imho dan he

BoB_HenK schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:10:
[...]

Wat maakt een koopclub een koopclub? Wanneer je kijkt naar écht eigen jeugd (= voor mij eerste profclub) heeft Ajax bijvoorbeeld meer eigen jeugd dan PSV. Gakpo, Ihattaren, Hendrix, Obispo, Teze. Kan je met wat goede wil Piroe (NEC en Feyenoord), Malen (Ajax en Arsenal), Madueke (Spurs), Rosario (Ajax, Almere) Delanghe (Anderlecht) en Muller (Koln) aan toevoegen. 18 buitenlanders op een totaal van 29 spelers

Ajax heeft Stekelenburg, Blind, Rensch, Mazraoui, Klaassen, Gravenberch, Taylor, Ekkelenkamp, Promes tegenover staan. Kan je Onana (Barca), Kotarski (Zagreb), Timber (Feyenoord) nog aan toevoegen die op jonge leeftijd zijn overgekomen van een andere profclub. 12 buitenlanders op een totaal van 24 spelers.

Is Ajax dan een koopclub omdat het spelers als Promes, Blind, Klaassen en Stekelenburg terughaalt? Of louter omdat het in absolute zin meer centen per speler die ze halen uitgeeft?

Kijkende naar het aantal inkomende transfers van Ajax vs. PSV over afgelopen seizoenen (geprobeerd te filteren voor doorstroom uit eigen jeugd en terugkerende huurspelers die transfermarkt als transfer telt) zie je ook niet dat Ajax er veel meer koopt dan PSV, integendeel.
  • 2020/21: 5 om 8
  • 2019/20: 8 om 9
  • 2018/19: 6 om 4
Toegegeven, ik keek vooral naar de absolute transferuitgaven van Ajax versus de rest van de eredivisie. Daar zit een zeer groot gat tussen zullen we maar zeggen. Ik ben blij met hoe Ajax er sportief en financieel gezien voor staat maar kan toch niet meer ontkennen dat we flink met flappen staan te zwaaien.

• BoB_HenK
snmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:25:
[...]

Toegegeven, ik keek vooral naar de absolute transferuitgaven van Ajax versus de rest van de eredivisie. Daar zit een zeer groot gat tussen zullen we maar zeggen. Ik ben blij met hoe Ajax er sportief en financieel gezien voor staat maar kan toch niet meer ontkennen dat we flink met flappen staan te zwaaien.
Zo redenerend is het inderdaad makkelijk om het label koopclub op Ajax te plakken. Kunnen we het overigens net zo goed een verkoopclub noemen, aangezien de bedragen die daarmee gemoeid gaan ook vele malen hoger zijn dan die bij de concurrent. Feit dat er meer wordt uitgegeven is 1 op 1 het gevolg van hogere inkomsten.

Voor mij is een koopclub een club met weinig tot geen eigen jeugd en een (zeer) hoge doorstroom. Een ADO bijvoorbeeld, die met 17 nieuwe spelers 1,5 nieuw elftal heeft aangetrokken (en er 16 zag vertrekken) 8)7

• OPSLAGHOND
  • Niet online
[ Week 49 - 2020 ] - [ Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa ]

- Liverpool (#2 Engeland vs Ajax (#1) ||||| dinsdag 1 december om 21:00 uur
- Feyenoord (#4) vs Dynamo Zagreb (#2 Kroatië) ||||| donderdag 3 december om 18:55 uur
- AZ (#7) vs Napoli (#5 Italië) ||||| donderdag 3 december om 21:00 uur
- Granada (#8 Spanje) vs PSV (#3) ||||| donderdag 3 december om 21:00 uur

=========================================================

Week 48 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa

Tegenstander Ajax;
- Liverpool (#2 Engeland) speelde uit gelijk met 1 - 1 tegen Brighton (#16 Engeland).

Tegenstander Feyenoord;
- Dynamo Zagreb (#2 Kroatië) won uit met 0 - 3 tegen Wolfsberger AC (#7 Oostenrijk). ** Geen competitie **

Tegenstander AZ;
- Napoli (#5 Italië) won thuis met 4 - 0 tegen AS Roma (#6 Italië).

Tegenstander PSV;
- Granada (#8 Spanje) verloor uit met 3 - 1 tegen Celta (#18 Spanje).

=========================================================

Poll: Liverpool vs Ajax
Winst Ajax
Winst Liverpool
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403152&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Feyenoord vs Dynamo Zagreb
Winst Feyenoord
Winst Dynamo Zagreb
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403153&layout=6&sort=prc

Poll: AZ vs Napoli
Winst AZ
Winst Napoli
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403154&layout=6&sort=prc

Poll: Granada vs PSV
Winst PSV
Winst Granada
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403155&layout=6&sort=prc

*O* :)F *O* :)F *O* :)F *O* :)F *O* :)F *O*

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:06
Het zijn allemaal Europese potjes die zwaar zijn. Toch kan elke Nederlandse ploeg ook winnen.
Nou ja... Misschien Az niet

Leuke Europese week zo!

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 30-11-2020 20:02 ]

• Typhone
  • Laatst online: 04-11 14:41

Typhone

Who Dares Wins

Ajax zou qua vorm beter voor de dag moeten kunnen komen dan Liverpool. In een niet gevuld Anfield zou een kleine stunt mogelijk moeten kunnen zijn. 2-2 of 0-1.

Granada speelt al 3 weken als natte stront dus ook die zouden te pakken moeten zijn door PSV. Aan de andere kant zit PSV (ondanks de betere resultaten) in hetzelfde schuitje dus zet ik in op 0-0 / 1-1.

AZ speelt wat beter de laatste tijd (met name in Europa) maar Napoli zal het niet aan willen laten komen op Real Sociedad. 0-2 verlies

Feyenoord valt niks zinnigs over te zeggen dus die winnen met 1-0 door een penalty van Berghuis.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:37
Typhone schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:51:
Ajax zou qua vorm beter voor de dag moeten kunnen komen dan Liverpool. In een niet gevuld Anfield zou een kleine stunt mogelijk moeten kunnen zijn. 2-2 of 0-1.

Granada speelt al 3 weken als natte stront dus ook die zouden te pakken moeten zijn door PSV. Aan de andere kant zit PSV (ondanks de betere resultaten) in hetzelfde schuitje dus zet ik in op 0-0 / 1-1.

AZ speelt wat beter de laatste tijd (met name in Europa) maar Napoli zal het niet aan willen laten komen op Real Sociedad. 0-2 verlies

Feyenoord valt niks zinnigs over te zeggen dus die winnen met 1-0 door een penalty van Berghuis.
Op een voetbalforum had ik dit ook al gepost:
Ajax heeft momenteel 1 enorm groot voordeel ten opzichte van de rest van de eveneens Europees spelende clubs en dat is dat het zich door de brede (en relatief sterke) kan veroorloven spelers wat meer/ vaker rust te geven, omdat ze toch (in de Eredivisie) wel sterker zijn en blijven dan hun tegenstander. De eerste 5-7 wissels worden ze niet direct heel veel slechter van en ze winnen (in elk geval tegen het rechterrijtje) wedstrijden vrij eenvoudig, vaak voor rust al beslist, waardoor het ook allemaal niet meer zo hoeft.

Spelers blijven daardoor fitter en hebben minder kans op blessures. Ik hoop dat Feyenoord Europees overwinterd, maar hoop ook dat ze de komende jaren iets meer vet op de botten krijgen, voor wat betreft de selectie. Want ergens zal Europees overwinteren van veel spelers té veel blijven vragen omdat ze nooit rust (kunnen) krijgen, omdat de rest van de spelers (buiten de basis 11 (of misschien 12 of 13) eigenlijk niet goed genoeg zijn om wedstrijden te winnen.

• ph4ge
jbdeiman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:08:
[...]

Op een voetbalforum had ik dit ook al gepost:
Ajax heeft momenteel 1 enorm groot voordeel ten opzichte van de rest van de eveneens Europees spelende clubs en dat is dat het zich door de brede (en relatief sterke) kan veroorloven spelers wat meer/ vaker rust te geven, omdat ze toch (in de Eredivisie) wel sterker zijn en blijven dan hun tegenstander. De eerste 5-7 wissels worden ze niet direct heel veel slechter van en ze winnen (in elk geval tegen het rechterrijtje) wedstrijden vrij eenvoudig, vaak voor rust al beslist, waardoor het ook allemaal niet meer zo hoeft.

Spelers blijven daardoor fitter en hebben minder kans op blessures. Ik hoop dat Feyenoord Europees overwinterd, maar hoop ook dat ze de komende jaren iets meer vet op de botten krijgen, voor wat betreft de selectie. Want ergens zal Europees overwinteren van veel spelers té veel blijven vragen omdat ze nooit rust (kunnen) krijgen, omdat de rest van de spelers (buiten de basis 11 (of misschien 12 of 13) eigenlijk niet goed genoeg zijn om wedstrijden te winnen.
De theorie is leuk, maar de meeste blessures bij Feyenoord ontstonden al voordat het Europese programma zijn tol begon te eisen, of bijv. bij interland voetbal.

De blessures van Sinisterra, Bijlow, Van Beek, Conteh, Nieuwkoop en Bozenik hebben helemaal niks met belasting te maken. De blessure Van Malacia voor zover bekend ook niet. Eerdere blessures van Jorgenson en Teixera ook niet. De blessure van Fer is wel een typische overbelasting blessure, maar deed zich al voor voordat het programma echt zwaar werd.

Alleen de lichte blessure van Toornstra en de blessure van Haps zijn op het oog overbelasting gerelateerd. Daar komen natuurlijk nog de makkelijk gegeven rode kaarten dus schorsingen en het gebrek aan wedstrijden voor de overige elftallen van Feyenoord bovenop die niet helpen om spelers fit te houden.

Het is meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan iets waar je je redelijkerwijs op had kunnen voorbereiden als Feyenoord. Hooguit had je kunnen zeggen dat Advocaat iets meer had moeten rouleren toen het nog kon. Bijv. Wehrman laat zien dat hij dicht tegen het niveau aan zit, maar het is lastig om een jongen in te passen die door Corona in 9 maanden vrijwel geen wedstrijd gespeeld heeft. Hij had zeker eerder meer minuten moeten maken. Mogelijk was de blessure van Toornstra dan ook voorkomen.

Johnston speelde natuurlijk niet best zondag, maar ook voor hem geldt dat hij het waarschijnlijk beter had gedaan als hij al meer vlieguren had mogen maken toen Advocaat wel wat te kiezen had. Het begint er ook steeds meer op te lijken dat je Burger beter bij de selectie had kunnen houden.

Natuurlijk heeft Ajax een bredere selectie, maar in dezelfde omstandigheden hadden ze in dezelfde problemen gekomen. Ook Ajax kan niet zoveel spelers over een langere periode missen. En ook Ajax loopt het risico dat als er >5 blessures zijn er een stuk minder gerouleerd kan worden en er dan nog 1 of 2 overbelastingblessures bijkomen. Ik vraag me bijv. juist af of Ajax zo makkelijk een blessure van Onana kan opvangen als Feyenoord nu doet met Bijlow.

Het moet ook een beetje realistisch zijn. Geen Eredivisie club heeft 3e keus die gelijkwaardig is aan eerste keus, en de organisatie zal altijd een kras oplopen als je zoveel noodgedwongen schuift. En je kan een keer punten morsen tegen een team als Utrecht als je net zelf een loodzware Europese uitwedstrijd hebt gehad en een waslijst spelers mist.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 01-12-2020 09:38 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-11 10:28

Baseman77

We move

Ajax heeft de mazzel dat er voor het seizoen een corona golf is geweest bij de spelers, waardoor de meerderheid van het basisteam al antistoffen heeft. Dit zorgde ervoor dat Ajax begin november slechts enkele spelers moest missen bij de interne '2e golf' en vooral Jong Ajax werd geraakt.

AZ en PSV moesten meer spelers van het 1e team tegelijkertijd missen tijdens de corona golf in de club.
carpebios schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:32:
Die schmidt zou een topcoach zijn. Zelfs dat is een miskoop geweest.
Want?

PSV heeft de selectie flink gerenoveerd, waarbij een aantal nieuwe spelers pas later arriveerden/speelgerechtigd waren, er zijn blessures geweest (enkele spelers langdurig, die zijn nog niet terug) en er is een flinke corona golf geweest. Door dit alles heeft Schmidt nog nauwelijks met een volledige groep kunnen trainen, moest hij eerst een beroep doen op een kleine groep spelers en daarna juist weer veel rouleren om overbelasting te voorkomen en dient er ondertussen een compleet andere speelstijl geïmplementeerd te worden die alleen al op fysiek gebied erg veeleisend is.

Desondanks staat PSV 3e, met slechts 4 punten achterstand op Ajax.
En men doet Europees nog mee, waarbij ze de kwalificatie voor de volgende ronde in eigen hand hebben.
Ook vertoont het spel een duidelijk stijgende lijn en kunnen de spelers dit ook steeds langer volhouden.

En dan zijn er nog de toptransfers van Götze en Max die niet gekomen zouden zijn zonder Schmidt als trainer
Exo81 schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:03:
Het is gewoon dieptriest wat psv laat zien, zie totaal geen rode draad.
Doe je ogen open zou ik zeggen, dat helpt.
De rode draad is namelijk overduidelijk, evenals de stappen die hierin gezet worden.

• Martinusz
ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:32:
[...]

De theorie is leuk, maar de meeste blessures bij Feyenoord ontstonden al voordat het Europese programma zijn tol begon te eisen, of bijv. bij interland voetbal.

De blessures van Sinisterra, Bijlow, Van Beek, Conteh, Nieuwkoop en Bozenik hebben helemaal niks met belasting te maken. De blessure Van Malacia voor zover bekend ook niet. Eerdere blessures van Jorgenson en Teixera ook niet. De blessure van Fer is wel een typische overbelasting blessure, maar deed zich al voor voordat het programma echt zwaar werd.

Alleen de lichte blessure van Toornstra en de blessure van Haps zijn op het oog overbelasting gerelateerd. Daar komen natuurlijk nog de makkelijk gegeven rode kaarten dus schorsingen en het gebrek aan wedstrijden voor de overige elftallen van Feyenoord bovenop die niet helpen om spelers fit te houden.

Het is meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan iets waar je je redelijkerwijs op had kunnen voorbereiden als Feyenoord. Hooguit had je kunnen zeggen dat Advocaat iets meer had moeten rouleren toen het nog kon. Bijv. Wehrman laat zien dat hij dicht tegen het niveau aan zit, maar het is lastig om een jongen in te passen die door Corona in 9 maanden vrijwel geen wedstrijd gespeeld heeft. Hij had zeker eerder meer minuten moeten maken. Mogelijk was de blessure van Toornstra dan ook voorkomen.

Johnston speelde natuurlijk niet best zondag, maar ook voor hem geldt dat hij het waarschijnlijk beter had gedaan als hij al meer vlieguren had mogen maken toen Advocaat wel wat te kiezen had. Het begint er ook steeds meer op te lijken dat je Burger beter bij de selectie had kunnen houden.

Natuurlijk heeft Ajax een bredere selectie, maar in dezelfde omstandigheden hadden ze in dezelfde problemen gekomen. Ook Ajax kan niet zoveel spelers over een langere periode missen. En ook Ajax loopt het risico dat als er >5 blessures zijn er een stuk minder gerouleerd kan worden en er dan nog 1 of 2 overbelastingblessures bijkomen. Ik vraag me bijv. juist af of Ajax zo makkelijk een blessure van Onana kan opvangen als Feyenoord nu doet met Bijlow.

Het moet ook een beetje realistisch zijn. Geen Eredivisie club heeft 3e keus die gelijkwaardig is aan eerste keus, en de organisatie zal altijd een kras oplopen als je zoveel noodgedwongen schuift. En je kan een keer punten morsen tegen een team als Utrecht als je net zelf een loodzware Europese uitwedstrijd hebt gehad en een waslijst spelers mist.
Inderdaad, haal bij Ajax Onana, Klaassen en Tadic weg en het zal allemaal wat moeilijker gaan. Ajax kan wellicht wel makkelijker aanvullen vanuit Jong Ajax, maar het niveau zal dan zeker flink dalen.

• Baseman77

Baseman77

We move

Sangare is aan de bal niet geweldig
Hoe kom je hier eigenlijk bij?

Dat hij verdedigend ontzettend goed is moge duidelijk zijn: https://twitter.com/Plattekar/status/1332251841485266944

Maar ook aan de bal is hij erg sterk.
In de Eredivisie heeft hij momenteel een gemiddelde van 60 passes per wedstrijd, waarbij zijn passnauwkeurigheid 83% is en hij goed is voor 1,2 key passes per wedstrijd. Waarbij het zijn rol is om vooral te verdedigen en in balbezit juist linie doorbrekende passes te geven, wat meer risico op balverlies betekent.

Het lijkt erop dat het beeld van zijn eerste wedstrijden is blijven hangen, waarbij zijn passnauwkeurigheid hoger was (87%) maar hij af en toe in de fout ging met de simpelste passes. Die fouten zie je bij hem nu echter bijna niet meer.

Deze al gezien trouwens?
https://twitter.com/Simon1499/status/1333028110611177483
snmght schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:42:
Doodzonde voor Feyenoord. Ik vraag me af of talenten die nog verre van een eerste elftal af staan nu niet liever voor ploegen kiezen die wel een jong elftal hebben zodat ze die ontwikkeling mee kunnen maken.
Dat is niet zozeer doodzonde, aangezien het een bewuste keuze geweest is van Feyenoord om niet naar de KKD te gaan met het Jong team (ze hebben zelfs 2 kansen gehad, maar deze allebei afgeslagen).
Het is wel onbegrijpelijk en ongelooflijk dom geweest, wat ze nu zelf ook ingezien hebben.

Wat betreft je laatste zin, niet voor niets is er een leegloop bij de Feyenoord opleiding.
De toptalent krijgen onder Advocaat toch geen kans en doordat Jong Feyenoord geen betaald voetbal speelt hebben ze dit seizoen te maken met nog meer beperkingen dan gebruikelijk, waardoor meerdere van deze talenten al zijn vertrokken (o.a. naar Ajax en PSV).

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:36:

Dat is niet zozeer doodzonde, aangezien het een bewuste keuze geweest is van Feyenoord om niet naar de KKD te gaan met het Jong team (ze hebben zelfs 2 kansen gehad, maar deze allebei afgeslagen).
Het is wel onbegrijpelijk en ongelooflijk dom geweest, wat ze nu zelf ook ingezien hebben.
Doodzonde voor de fans bedoel ik meer, en diegenen die er nu zitten. Ik heb van de week nog even gegoogled en een betoog van Gudde gelezen waarom ze het niet deden; highlights heb ik nu even niet meer scherp, maar die is inmiddels natuurlijk weg. Ik blijf het zeggen; ik zou het liefste zien dat Feyenoord ook zo goed mogelijk presteert (tot maximaal 2e plek eredivisie ;) ). Daar profiteren we allemaalvan; en daar hoort wat mij betreft een jong team in KKD bij. :)

• Baseman77

Baseman77

We move

snmght schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:41:
Ik blijf het zeggen; ik zou het liefste zien dat Feyenoord ook zo goed mogelijk presteert (tot maximaal 2e plek eredivisie ;) ). Daar profiteren we allemaalvan; en daar hoort wat mij betreft een jong team in KKD bij. :)
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Behalve dan dat ze maximaal 3e mogen worden >:) :+

• BoB_HenK
Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:49:
Desondanks staat PSV 3e, met slechts 4 punten achterstand op Ajax.
En men doet Europees nog mee, waarbij ze de kwalificatie voor de volgende ronde in eigen hand hebben.
Ook vertoont het spel een duidelijk stijgende lijn en kunnen de spelers dit ook steeds langer volhouden.
Ik heb respect voor wat Schmidt probeert neer te zetten en hoop echt dat hij er een geoliede machine van kan maken, maar je zou je als PSV toch ook in dit corona jaar moeten schamen indien je deze poule niet doorkomt?

• ph4ge
Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:36:
Wat betreft je laatste zin, niet voor niets is er een leegloop bij de Feyenoord opleiding.
De toptalent krijgen onder Advocaat toch geen kans en doordat Jong Feyenoord geen betaald voetbal speelt hebben ze dit seizoen te maken met nog meer beperkingen dan gebruikelijk, waardoor meerdere van deze talenten al zijn vertrokken (o.a. naar Ajax en PSV).
De leegloop valt op zich wel mee. Aan toptalenten wordt altijd getrokken door rijkere clubs. Feyenoord is gewoon niet in een positie om met contracten te strooien zoals bijv. Ajax dat kan doen, en was misschien wat naïef om te denken dat Ajax zich aan de afspraken zou houden. Alle mooie verhalen ten spijt, spelers die van club wisselen doen dat puntje bij paaltje vrijwel altijd voornamelijk voor het geld, zo simpel is het.

Het besluit om niet in de Eerstedivisie mee te doen had te maken met principes en geld. Het principe dat dit ten koste gaat van de Eerstedivisie is terecht gebleken. De vraag is ook in hoeverre het voor het Nederlandse voetbal nou echt beter is dat Ajax voor vele miljoenen een tweede elftal bij elkaar koopt en in de Eerstedivisie laat spelen, terwijl die spelers wellicht anders bij een andere club in de Eredivisie hadden gespeeld. En in principe was een beloftecompetitie in de vorm waar Van Geel voor pleitte misschien wel beter geweest. Maarja, van principes kan je niet leven en het is uiteindelijk toch ieder voor zich.

Daarnaast kost het het benodigde geld wat er niet is/was bij Feyenoord, er komt nogal wat bij kijken bij wedstrijden van Feyenoord en ook de selectie moet aan bepaalde eisen voldoen. Ook gaat de huidige opzet ten koste van spelers die te oud zijn voor Jong Feyenoord maar bijv. in de laatste fase van hun revalidatie zitten. De optie van verhuur is er ook altijd nog als een speler graag Eerstedivisie wil spelen, en dat geeft ook de optie Eredivisie te spelen.

Het valt natuurlijk extra tegen omdat ze nu in een jeugdcompetitie zitten waar 5 van de 6 rijkste clubs niet in zitten. Dus die weerstand die Feyenoord daar treft is een stuk minder, niet zozeer omdat Feyenoord deze keuze maakte maar omdat de anderen de andere keuze maakten. Feyenoord had eerder zn principes moeten laten varen en met de rest mee bewegen. Ook is het gewoon pech dat die competitie vervolgens zo lang wordt stilgelegd.

Daarnaast is het een beetje scoreboard journalistiek, natuurlijk hebben bijvoorbeeld De Ligt en De Jong bij Ajax kunnen rijpen in de Eerstedivisie, maar het is niet alsof er daarvoor nooit een speler bij Ajax doorbrak. Zonder een Jong elftal in de Eerstedivisie hadden De Jong en De Ligt wellicht verhuurt geweest, of langer bij een andere club gezeten en daar minuten gemaakt. Bij Feyenoord braken en breken er ook spelers door die niet in de Eerstedivisie hebben gevoetbald. Het is een beetje een golfbeweging, de ene lichting is beter dan de andere, en Feyenoord heeft net een mindere lichting gehad.

Ook hiervoor geldt dat de discussie nogal overtrokken is. Feyenoord zit in een moeilijke fase en dan kan je er vergif op nemen dat dit er ook bij gesleept wordt. Terwijl het destijds helemaal niet zo'n belachelijke beslissing was. Fundamenteel is er na het vertrek van Brard veel meer mis gegaan dan dat ze toevallig geen Eerstedivisie spelen, maar aan de andere kant is het ook niet alsof er helemaal geen jeugd doorbreekt onder een hoofdcoach die bekend staat graag met volwassen spelers te werken.

• BoB_HenK
ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:28:
[...]

De leegloop valt op zich wel mee. Aan toptalenten wordt altijd getrokken door rijkere clubs. Feyenoord is gewoon niet in een positie om met contracten te strooien zoals bijv. Ajax dat kan doen, en was misschien wat naïef om te denken dat Ajax zich aan de afspraken zou houden. Alle mooie verhalen ten spijt, spelers die van club wisselen doen dat puntje bij paaltje vrijwel altijd voornamelijk voor het geld, zo simpel is het.
Los van die afspraken - het is inmiddels zo ver dat jeugdspelers van Feyenoord zélf Ajax benaderen (bijv. van der Sloot, Speksnijder). Geld zal vast een rol spelen, maar we moeten niet doen alsof kwaliteit van opleiding en geboden perspectief geen enkele rol speelt.
Het besluit om niet in de Eerstedivisie mee te doen had te maken met principes en geld. Het principe dat dit ten koste gaat van de Eerstedivisie is terecht gebleken. De vraag is ook in hoeverre het voor het Nederlandse voetbal nou echt beter is dat Ajax voor vele miljoenen een tweede elftal bij elkaar koopt en in de Eerstedivisie laat spelen, terwijl die spelers wellicht anders bij een andere club in de Eredivisie hadden gespeeld. Maarja, van principes kan je niet leven en het is uiteindelijk toch ieder voor zich.

Daarnaast kost het het benodigde geld wat er niet is/was bij Feyenoord, er komt nogal wat bij kijken bij wedstrijden van Feyenoord en ook de selectie moet aan bepaalde eisen voldoen. Ook gaat de huidige opzet ten koste van spelers die te oud zijn voor Jong Feyenoord maar bijv. in de laatste fase van hun revalidatie zitten. De optie van verhuur is er ook altijd nog als een speler graag Eerstedivisie wil spelen, en dat geeft ook de optie Eredivisie te spelen.
Nog wat terug zitten zoeken, maar kan werkelijk nergens vinden dat van Geel zich heeft opgeworpen als hoeder van de Eerste Divisie. Wel heeft hij herhaaldelijk aangegeven dat hij het financieel niet zag zitten en dat 'goede jeugdspelers toch wel doorbreken indien ze goed genoeg zijn'. DIe logica volgende is het of de jeugd die gewoon kwalitatief tekort komt, of Advocaat die geen zin heeft om op korte termijn kwaliteit/consistentie in te boeten door een jeugdspeler op te stellen.
Het valt natuurlijk extra tegen omdat ze nu in een jeugdcompetitie zitten waar 5 van de 6 rijkste clubs niet in zitten. Dus die weerstand die Feyenoord daar treft is een stuk minder, niet zozeer omdat Feyenoord deze keuze maakte maar omdat de anderen de andere keuze maakten. Feyenoord had eerder zn principes moeten laten varen en met de rest mee bewegen. Ook is het gewoon pech dat die competitie vervolgens zo lang wordt stilgelegd.

Daarnaast is het een beetje scoreboard journalistiek, natuurlijk hebben bijvoorbeeld De Ligt en De Jong bij Ajax kunnen rijpen in de Eerstedivisie, maar het is niet alsof er daarvoor nooit een speler bij Ajax doorbrak. Zonder een Jong elftal in de Eerstedivisie hadden De Jong en De Ligt wellicht verhuurt geweest, of langer bij een andere club gezeten en daar minuten gemaakt. Bij Feyenoord braken en breken er ook spelers door die niet in de Eerstedivisie hebben gevoetbald. Het is een beetje een golfbeweging, de ene lichting is beter dan de andere, en Feyenoord heeft net een mindere lichting gehad.

Ook hiervoor geldt dat de discussie nogal overtrokken is. Feyenoord zit in een moeilijke fase en dan kan je er vergif op nemen dat dit er ook bij gesleept wordt. Terwijl het destijds helemaal niet zo'n belachelijke beslissing was. Fundamenteel is er na het vertrek van Brard veel meer mis gegaan dan dat ze toevallig geen Eerstedivisie spelen, maar aan de andere kant is het ook niet alsof er helemaal geen jeugd doorbreekt onder een hoofdcoach die bekend staat graag met volwassen spelers te werken.
Dat er meer speelt dan niet deelnemen aan de KKD moge duidelijk zijn, al blijf ik er bij dat het voor jeugd die nét niet goed genoeg is voor het eerste een goede uitkomst zou zijn om wél in de KKD te spelen. De kans dat je de stap naar het eerste maakt door structureel met weerstand in de KKD te spelen lijkt me aanzienlijk groter dan wanneer je uitkomt tegen het tweede van Helmond Sport, Emmen of RKC.

M.i. is het grote probleem niet dat er te weinig jeugd doorbreekt, maar het algehele beleid - de vreemde transfers onder Stam, het aanstellen van Advocaat (wat in mijn optiek 1 op 1 op de zéér korte termijn is gericht, Advocaat moet/wil namelijk presteren en heeft geen boodschap aan duurzaam bouwen met eigen jeugd).

• Baseman77

Baseman77

We move

BoB_HenK schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:20:
maar je zou je als PSV toch ook in dit corona jaar moeten schamen indien je deze poule niet doorkomt?
Gezien de problemen en de tegenstanders vind ik niet dat PSV zich moet schamen als ze uitgeschakeld worden in deze poule.

In een normale situatie moet PSV minimaal 2e worden, in deze situatie zou ik daar heel blij mee zijn.
PAOK schakelde vorig seizoen bijna Ajax uit in de CL voorronde en heeft echt hele goede aanvallers. Granada doet/deed bovenaan mee in La Liga (ze staan nu 8e, ten tijde van de 1e wedstrijd tegen PSV stonden ze 2e).
Daar kan PSV 'gewoon' van winnen, maar het zijn geen walk-overs.

Het probleem wat PSV nu heeft is dat men eigenlijk moet winnen donderdag. Als ze gelijk spelen en PAOK wint, dan hebben zowel Granada als PAOK in hun laatste wedstrijd tegen elkaar genoeg aan een gelijkspel. Die situatie wil je voorkomen natuurlijk.

Maar een fatsoenlijke Europese prestatie mag onderhand wel weer eens, dat is echt veel te lang geleden. Daar mag een club als PSV zich wel voor schamen.
ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:28:
De leegloop valt op zich wel mee. Aan toptalenten wordt altijd getrokken door rijkere clubs.
Je vergeet alleen dat er deze keer niet wordt getrokken, de jeugdspelers benaderen zelf andere clubs.
Die zien hun leeftijdsgenoten bij de andere Jong teams wekelijks in de KKD spelen tegen volwassen profs spelen en daar beter worden, terwijl ze zelf alleen af en toe een oefenwedstrijdje spelen. Daardoor wordt het gat naar de selectie alleen maar groter.

Waarbij er al jaren klachten over de jeugdopleiding van Feyenoord naar buiten komen, met name over de erg ouderwetse werkwijzen (en trainers).
Het besluit om niet in de Eerstedivisie mee te doen had te maken met principes en geld.
Niet volgens Van Geel zelf, die zag namelijk veel meer voordelen in de nieuwe beloftencompetitie:
https://www.feyenoordinbe...edoet-aan-voetbalperiode/

Ook omdat er heel veel spelers doorbreken uit de Feyenoord academy:
https://www.fr-fans.nl/ni...elers-door-uit-de-academy

Wat een dwaas :F
Het principe dat dit ten koste gaat van de Eerstedivisie is terecht gebleken.
Waarom eigenlijk?
Die clubs klagen wel eens als het ze uitkomt, maar ze profiteren bijv. wel van de spelers die het niet redden in de top maar zich hebben kunnen bewijzen in de KKD.
De vraag is ook in hoeverre het voor het Nederlandse voetbal nou echt beter is dat Ajax voor vele miljoenen een tweede elftal bij elkaar koopt en in de Eerstedivisie laat spelen, terwijl die spelers wellicht anders bij een andere club in de Eredivisie hadden gespeeld.
Nu heb je als club zelf de controle over de trainingen, speelwijze en speeltijd, in het betaald voetbal.
Wat is dan het voordeel van verhuren? Dat is alleen leuk als het een fatsoenlijke Eredivisieclub betreft en dat gebeurt nog steeds, dus een win-win situatie.

En het Nederlands voetbal profiteert van de spelers die via de Jong teams doorstromen naar het 1e, en van de afvallers die aangetoond hebben het niveau van de KKD aan te kunnen.

Spelers als De Ligt, Mazraoui, F. De Jong, Van de Beek, Bergwijn, Malen en Rosario zouden waarschijnlijk toch wel doorgebroken zijn, maar ze hebben allemaal in de KKD gespeeld bij hun Jong teams.

• ph4ge
Baseman77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:31:
Je vergeet alleen dat er deze keer niet wordt getrokken, de jeugdspelers benaderen zelf andere clubs
Ik vind het een beetje naief om dit te geloven, bij Feyenoord doen ze dat in ieder geval niet.
Die zien hun leeftijdsgenoten bij de andere Jong teams wekelijks in de KKD spelen tegen volwassen profs spelen en daar beter worden, terwijl ze zelf alleen af en toe een oefenwedstrijdje spelen. Daardoor wordt het gat naar de selectie alleen maar groter.
De voorbeelden die genoemd zijn zijn 14 jaar, die spelen geen KKD. En nogmaals, als ze dat willen dan kan dat gewoon, daar is verhuur voor en dat doet Feyenoord ook regelmatig.
Waarbij er al jaren klachten over de jeugdopleiding van Feyenoord naar buiten komen, met name over de erg ouderwetse werkwijzen (en trainers).
Dat er onrust was op Varkenoord is zeker waar, maar de Eerstedivisie heeft daar niks mee te maken. Overigens zijn er ook genoeg jeugdspelers die Ajax voortijdig verlaten, ook weleens perikelen rond het al dan niet tekenen van contracten etc. Je kan het niet iedereen naar je zin maken, zeker als je weet dat je bij de buurman rustig 3x zoveel kan verdienen, en in het buitenland nog meer.
Waarom eigenlijk?
Die clubs klagen wel eens als het ze uitkomt, maar ze profiteren bijv. wel van de spelers die het niet redden in de top maar zich hebben kunnen bewijzen in de KKD.
Spelers die anders verhuurd waren en voor hun hadden spelen komen nu voor clubs uit die niet eens voor de prijzen spelen. Het is volstrekt willekeur in welke staat je Jong Ajax treft, de ene keer staat er bij wijze van spreken voor 20 miljoen aan aankopen op het veld de andere keer is de gemiddelde leeftijd 16. De competitie is gedevalueerd tot een jeugdcompetitie, het draait niet meer om de fans van de kleinere clubs maar op het beter maken van een handvol spelers van grote clubs.
Nu heb je als club zelf de controle over de trainingen, speelwijze en speeltijd, in het betaald voetbal.
Wat is dan het voordeel van verhuren? Dat is alleen leuk als het een fatsoenlijke Eredivisieclub betreft en dat gebeurt nog steeds, dus een win-win situatie.
Dat lijkt me heel erg van de situatie afhangen. Een speler die net buiten de boot bij Ajax valt heeft er waarschijnlijk meer aan om in de middenmoot van de Eredivisie te spelen, dan in de eerste divisie. Nu is Ajax geneigd om dat soort spelers thuis te houden, want als je 3e linksbuiten geblesseerd is kan je de vierde linksbuiten weleens nodig hebben en anders speelt die Eerstedivisie, plus dat je niet het risico loopt dat hij tegen je scoort in de Eredivisie.

Trainingen zijn overrated, speeltijd is veel belangrijker zeker als je tegen het eerste aan begint te hikken.
En het Nederlands voetbal profiteert van de spelers die via de Jong teams doorstromen naar het 1e, en van de afvallers die aangetoond hebben het niveau van de KKD aan te kunnen.
Profiteert het Nederlandse voetbal, of Ajax(/PSV/etc)? Nu spelen ze voor Jong Ajax, anders hadden ze gespeeld voor bijv. Cambuur. Voor Cambuur was dat beter geweest. Bovendien heeft Ajax nu veel meer spelers onder contract staan, spelers die anders bij kleinere clubs hadden gespeeld en wellicht die clubs geld hadden opgebracht.
Spelers als De Ligt, Mazraoui, F. De Jong, Van de Beek, Bergwijn, Malen en Rosario zouden waarschijnlijk toch wel doorgebroken zijn, maar ze hebben allemaal in de KKD gespeeld bij hun Jong teams.
Daarom is het scoreboardjournalistiek om daar naar te wijzen. Je kan niet zeggen dat het beter is omdat het grootste deel van de spelers die nu doorbreekt die weg doorlopen heeft, de traditionele weg wordt immers gewoon veel minder doorlopen. Er zijn inmiddels ook heel wat spelers die een basisplek hadden in de Eredivisie die nu hun wedstrijdjes spelen in de Eerstedivisie omdat ze na een transfer niet meer bij het eerste aan de bak kwamen. Dat de rijke clubs spelers halen voor een Jong team is geen goede ontwikkeling voor de clubs die die luxe niet hebben, en ook niet per se voor het Nederlandse voetbal. Het vergroot de verschillen in mijn ogen alleen maar.

Niet alleen de categorie A talenten maar ook de B en C talenten zitten nu bij de rijke clubs. De kleinere clubs hadden nog weleens een B of C talent die toch doorbrak, maar die kans met de overgebleven categorie talenten wordt wel heel klein. En dat is ook precies het doel van clubs als Ajax, dan hoeven ze die spelers later niet meer voor de hoofdprijs te kopen.

Overigens is het voor de weerstand van de rijke teams ook niet beter dat ze de kleine teams afromen en de de beter spelers in hun eigen Jong Elftallen zetten. Een FC Emmen kan bijv. meer weerstand bieden als ze categorie Scherpen langer in huis kunnen houden (desnoods via verhuur), en voor Scherpen was dat ook beter geweest.

Hoe dan ook blijft het typerend dat zodra Feyenoord een keer punten morst gelijk het gebrek aan een team in de Eerstedivisie weer op de discussie agenda staat. Vanwege Corona gaat het waarschijnlijk weer een jaar langer duren voordat daar verandering in komt.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 01-12-2020 13:37 ]

• BoB_HenK
ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:30:
[...]
Ik vind het een beetje naief om dit te geloven, bij Feyenoord doen ze dat in ieder geval niet.

[...]
De voorbeelden die genoemd zijn zijn 14 jaar, die spelen geen KKD. En nogmaals, als ze dat willen dan kan dat gewoon, daar is verhuur voor en dat doet Feyenoord ook regelmatig.
Zo is het tevens naief om te denken dat Feyenoord niet hoe dan ook van kwade wil uitgaat.

Feyenoord verhuurd wellicht aardig wat spelers, maar dit zijn voornamelijk de spelers die het uiteindelijk niet halen bij het eerste en waar men blijkbaar van af moet. Afgelopen 3 seizoenen heeft Feyenoord Verdonk, Vente, Kelly, ten Hove, Burger, El Bouchataoui, Hansson, Tapia, El Hankouri, Nieuwkoop verhuurd. Van structurele verhuur om talenten beter te maken is maar zeer beperkt sprake en waar het wel gebeurd zijn de aantallen niet hoger dan bij bijv. PSV of Ajax
Dat lijkt me heel erg van de situatie afhangen. Een speler die net buiten de boot bij Ajax valt heeft er waarschijnlijk meer aan om in de middenmoot van de Eredivisie te spelen, dan in de eerste divisie. Nu is Ajax geneigd om dat soort spelers thuis te houden, want als je 3e linksbuiten geblesseerd is kan je de vierde linksbuiten weleens nodig hebben en anders speelt die Eerstedivisie, plus dat je niet het risico loopt dat hij tegen je scoort in de Eredivisie.
Check bijv. een transfermarkt.de eens en zie dat de hoeveelheid 'dood hout' in de vorm van 3e en 4e keus (anders dan hele jonge jongens die het nog moeten gaan bewijzen) bij Ajax juist zeer beperkt is. Selectie van Ajax is 23-24 man, waar die van PSV en Feyenoord de 30 aantikken. Wellicht dat er bij Jong Ajax wat teamvulling loopt voor Jong zelf, maar dat is iets dat totaal los staat van de competitie waarin gespeeld wordt, dat gebeurd in de jeugd nu eenmaal op alle niveaus.
[...]

Gezien de problemen en de tegenstanders vind ik niet dat PSV zich moet schamen als ze uitgeschakeld worden in deze poule.

In een normale situatie moet PSV minimaal 2e worden, in deze situatie zou ik daar heel blij mee zijn.
PAOK schakelde vorig seizoen bijna Ajax uit in de CL voorronde en heeft echt hele goede aanvallers. Granada doet/deed bovenaan mee in La Liga (ze staan nu 8e, ten tijde van de 1e wedstrijd tegen PSV stonden ze 2e).
Daar kan PSV 'gewoon' van winnen, maar het zijn geen walk-overs.

Het probleem wat PSV nu heeft is dat men eigenlijk moet winnen donderdag. Als ze gelijk spelen en PAOK wint, dan hebben zowel Granada als PAOK in hun laatste wedstrijd tegen elkaar genoeg aan een gelijkspel. Die situatie wil je voorkomen natuurlijk.

Maar een fatsoenlijke Europese prestatie mag onderhand wel weer eens, dat is echt veel te lang geleden. Daar mag een club als PSV zich wel voor schamen.
Het is maar net hoe je het bekijkt en welke momentopname je gebruikt. Zo speelde Granada in het voorlaatste seizoen nog op het tweede niveau en staat AC Omonia 7e in Cyprus.

[ Voor 24% gewijzigd door BoB_HenK op 01-12-2020 14:06 ]

• jbdeiman
ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:32:
[...]

Op zich helemaal met je eens, wat ik meer bedoel te zeggen is dat Ajax het gewoon goed voor elkaar heeft, niet dat de blessures bij Feyenoord door overbelasting komen. Al zal voor een aantal die 'niet helemaal fit zijn' gewoon een keertje rust ook niet verkeerd zijn geweest, maar hebben die toch gespeeld omdat het zo snel minder wordt met andere spelers, dus er wordt wellicht meer risico genomen met (bepaalde) spelers bij clubs die een minder brede 'waardige' selectie hebben.

Natuurlijk heeft Ajax ook de mazzel gehad dat ze voor (begin van) het seizoen de 'golf' Coronagevallen meest al heeft gehad, maar Feyenoord daarbij heeft dan weer bijna géén Coronagevallen gehad. Maar heeft van zichzelf al gewoon een smalle 'basiswaardige' selectie.
Martinusz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:50:
[...]

Inderdaad, haal bij Ajax Onana, Klaassen en Tadic weg en het zal allemaal wat moeilijker gaan. Ajax kan wellicht wel makkelijker aanvullen vanuit Jong Ajax, maar het niveau zal dan zeker flink dalen.
Natuurlijk gaat het dan moeilijker, maar ook dan winnen ze in principe vrij eenvoudig van de teams waar ze nu ook van gewonnen hebben. Je hoeft ze niet allemaal tegelijk rust te geven, maar kan in elk geval rouleren, of wanneer je bij rust 3-0 voor staat veilig wisselen.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BoB_HenK schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:06:
[...]
Wellicht dat er bij Jong Ajax wat teamvulling loopt voor Jong zelf, maar dat is iets dat totaal los staat van de competitie waarin gespeeld wordt, dat gebeurd in de jeugd nu eenmaal op alle niveaus.
Jong Ajax wordt op dit moment aangevuld met jongens uit onder-18 omdat die én niet spelen én de selectie van Jong redelijk beperkt is op dit moment (Traore, Ekkelenkamp, Gravenberg zijn allemaal naar het eerste doorgestroomd, Rensch en Scherpen semi, als in die spelen nog het meest bij Jong). Ajax heeft voor het eerste een redelijk brede selectie, bij Jong vind ik dat tegenvallen op dit moment.

• ph4ge
jbdeiman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:06:
Natuurlijk heeft Ajax ook de mazzel gehad dat ze voor (begin van) het seizoen de 'golf' Coronagevallen meest al heeft gehad, maar Feyenoord daarbij heeft dan weer bijna géén Coronagevallen gehad. Maar heeft van zichzelf al gewoon een smalle 'basiswaardige' selectie.
Het is een beetje schimmig rond Feyenoord en Corona. Zo is Berghuis opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege problemen met ademen, maar mag dat geen Corona genoemd worden. Ik vermoed dat Feyenoord al een Corona golfje achter de rug heeft zonder dat we het precies weten. Op Varkenoord is het ook rondgegaan.

Je moet er inderdaad niet aan denken dat er ook nog een Corona golf overheen komt nu.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:30:
Spelers die anders verhuurd waren en voor hun hadden spelen komen nu voor clubs uit die niet eens voor de prijzen spelen. Het is volstrekt willekeur in welke staat je Jong Ajax treft, de ene keer staat er bij wijze van spreken voor 20 miljoen aan aankopen op het veld de andere keer is de gemiddelde leeftijd 16. De competitie is gedevalueerd tot een jeugdcompetitie, het draait niet meer om de fans van de kleinere clubs maar op het beter maken van een handvol spelers van grote clubs.
Dat was "vroeger" zo, nu met de gewijzigde regels valt het echt heel erg mee hoeveel dure aankopen er spelen.
Scherpen en Bandé (maar die speelt nooit), verder eigenlijk niemand die "bij het 1e hoort".

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja Bandé 28 minuten gespeeld in een potje in de KKD. Wat gaat daar nog ooit van worden. Blessure gehad, verhuurd geweest, valt misschien wat tegen maar zelfs geen minuten bij Jong waar het af en toe schrapen is om een team samen te stellen. Vraag mij af wat daar nog van gaat komen, lijkt op 7,5 miljoen down the drain.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik vond een oudje trouwens. Sjonge jonge jonge wat was het toen slecht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeEwLIAzq9KRa-vbOCvoa87iNYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UM1MZ0fSmh1cXBwpEtApKaiW.jpg?f=fotoalbum_large

Ter vergelijking huidige jaargang er ook bij op 1 december:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlQTqI_9-q9tBQo-v6eAIh19yr4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IkwPyVGdUhff4MAqMqi7rdkS.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 01-12-2020 16:32 ]

• Martinusz
Typhone schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:19:

[Afbeelding]
Is dit raad het jaar? :+

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Toen speelde ADO nog in de Eredivisie

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha raad eens!

• jbdeiman

[Afbeelding]
Wow, zelfs de koploper (Ajax) een gemiddeld meer dan 1 verliespunt per wedstrijd? (De virtuele koploper Vitesse, 1 verliespunt per wedstrijd gemiddeld). Lijkt wel of iedereen aan elkaar gewaagd was en van elkaar kon winnen. :)

• Martinusz
2016 of 2017....?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

1 december 2013 ;)

• Martinusz
Kak dat was mij volgende :P ik zat te kijken naar wanneer NEC + Go Ahead in de eredivisie zaten samen :P

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

[Afbeelding]
Was het toen slecht of was de top/subtop gewoon meer aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk heb ik veel liever een competitie waar 6 clubs kampioen kunnen worden dan dat er 1 of 2 bovenuit steken en het eigenlijk per definitie worden.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:38:
[...]

Was het toen slecht of was de top/subtop gewoon meer aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk heb ik veel liever een competitie waar 6 clubs kampioen kunnen worden dan dat er 1 of 2 bovenuit steken en het eigenlijk per definitie worden.
Nou na 10 wedstrijden leek het vrij gewaagd te zijn maar in the end stond PSV gewoon weer 4e, was Feyenoord 2e, Ajax kampioen en FC Twente werd 3e. Dus ook toen was de traditionele 3 er gewoon weer met één uitdager erbij.

@Napo De onderkant is echt interessant om te zien. NEC laatste met 9 punten (!) en de nummer 17 en 16 gewoon allebei al 13 punten haha. Dit jaar heeft FC Utrecht minder punten dan de nummer 17 van toen!

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 01-12-2020 16:47 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gaan we drie punten pakken vanavond ?
We hebben de punten hard nodig, anders moeten we de drie punten tegen Atalanta(thuis) pakken. Daar heb ik iets minder geloof in. Met de 1-1 tegen Brighton afgelopen weekend was Liverpool niet echt overtuigend. Ze hebben nu ook te maken met aantal uitvallers(buiten om v Dijk), dus heeft Ajax meer kans nu.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cCX497d/Schermafdruk-van-2020-12-01-17-02-18.png

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 01-12-2020 17:04 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Martinusz
Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:52:
We hebben de punten hard nodig, anders moeten we de drie punten tegen Atalanta(thuis) pakken. Daar heb ik iets minder geloof in. Met de 1-1 tegen Brighton afgelopen weekend was Liverpool niet echt overtuigend. Ze hebben nu ook te maken met aantal uitvallers(buiten om v Dijk), dus heeft Ajax meer kans nu.
Denk het helaas niet, maar laat mij graag verrassen :)

• Harribo
Misschien weer het verhaal van de gemiste kansen? Hoop het niet

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 01-12-2020 17:11 ]

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het filmpje van Ajax voor vanavond:

...

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-11 14:22

Qu3st

Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:52:

[Afbeelding]
Maar als Atalanta ook gewoon wint vanavond, moet je nog steeds volgende week. Klinkt raar, maar voor plaatsing volgende ronde CL is deze wedstrijd niet echt van belang, dat is die van volgende week. Kijk voor coëfficiënten punten, geld en plek 1 is dit natuurlijk ook wel belangrijk, maar ligt er ook aan wat Atalanta tegen Midtylland doet.

• Deadsy
De echte top talenten zullen ook wel zonder een jong team in de KKD doorbreken.
Maar de KKD is ook handig om spelers voor te bereiden die je voor de breedte kunt gebruiken.

Heb het zelf altijd apart gevonden dat ze dan niet gewoon een samenwerking zijn aangegaan met een KKD club.
Elk jaar een sloot jeugd spelers gratis uitlenen in ruil voor speel garanties en dat je mee mag praten in de te gebruiken tactiek etc.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Qu3st schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:55:
[...]

Maar als Atalanta ook gewoon wint vanavond, moet je nog steeds volgende week. Klinkt raar, maar voor plaatsing volgende ronde CL is deze wedstrijd niet echt van belang, dat is die van volgende week. Kijk voor coëfficiënten punten, geld en plek 1 is dit natuurlijk ook wel belangrijk, maar ligt er ook aan wat Atalanta tegen Midtylland doet.
vanavond moet je sowieso winnen, anders staat Liverpool op 12, en Atalanta na winst vanavond op 10, en wij op 7.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-11 14:22

Qu3st

Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:49:
[...]

vanavond moet je sowieso winnen, anders staat Liverpool op 12, en Atalanta na winst vanavond op 10, en wij op 7.
Maar als je wint en Atalanta wint sta je beide op 10, moet je ook nog steeds de volgende wedstrijd winnen, want Liverpool zie ik tegen Midtylland geen punten verspelen. En als je vanavond verliest, volgende week wint, ga je op basis van onderling resultaat gewoon naar de Knockout fase van de CL. Dus uiteindelijk, leuk deze ronde, maar kun je net zo goed met rondje steen-papier-schaar afhandelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Qu3st op 01-12-2020 18:54 ]

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:48
Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:49:
[...]

Een als je dan van Atalanta wint dan sta je beide op 10 aan het eind, met een beter onderling resultaat, dus ben je alsnog door.

• snmght

snmght

imho dan he

Qu3st schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:52:
[...]

Maar als je wint en Atalanta wint sta je beide op 10, moet je ook nog steeds de volgende wedstrijd winnen, want Liverpool zie ik tegen Midtylland geen punten verspelen. En als je vanavond verliest, volgende week wint, ga je op basis van onderling resultaat gewoon naar de Knockout fase van de CL.
Dit. Vanavond maakt vrij weinig uit. Tenzij Atalanta van de Denen verliest.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jorizzz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:52:
[...]

Een als je dan van Atalanta wint dan sta je beide op 10 aan het eind, met een beter onderling resultaat, dus ben je alsnog door.
ja 2-2 uitwedstrijd. Maar ik ga altijd uit van spelen om te winnen

• Jorizzz
Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:55:
[...]

ja 2-2 uitwedstrijd. Maar ik ga altijd uit van spelen om te winnen
Ik zeg toch, als je van Atalanta wint...

• Jorizzz

• Deadsy
Als Liverpool slim is laten ze het vanavond lopen en winnen dan gewoon de laatste wedstrijd.
Ik bedoel, Klopp zeurt toch zoveel over belasting

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:25
Goed nieuws voor PSV. Gakpo heeft bijgetekend tot 2025!

WoT stats

• strafschop
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:25:
Als Liverpool slim is laten ze het vanavond lopen en winnen dan gewoon de laatste wedstrijd.
Ik bedoel, Klopp zeurt toch zoveel over belasting
Liverpool heeft genoeg aan een punt vanavond. Gokken op een overwinning in Denemarken met een gemankeerde selectie?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jorizzz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:56:
[...]

Ik zeg toch, als je van Atalanta wint...
Als je vanavond wint, heb je voldoende aan 0-0,1-1.
Vanwege de 2-2 uit

• Jorizzz
Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:46:
[...]

Als je vanavond wint, heb je voldoende aan 0-0,1-1.
Vanwege de 2-2 uit
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Jij zei:
Waarop ik reageerde dat als je thuis van Atalanta wint, je dan beiden tien punten hebt en op onderling resultaat door bent. Dus 'vanavond moet je sowieso winnen' klopt niet.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11 12:10
Ben benieuwd, verwacht wel een spektakel eigenlijk.
Een zwakke verdediging bij Liverpool, dus áls ze willen voetballen zullen ze in de aanval moeten.
Ajax zal hetzelfde moeten doen, als je zo naar de opstelling kijkt. Verwacht heavy-metal voetbal in het kwadraat! :D

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Deadsy
strafschop schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:44:
[...]

Liverpool heeft genoeg aan een punt vanavond. Gokken op een overwinning in Denemarken met een gemankeerde selectie?
Het tweede van Liverpool zal daar ook wel winnen.
Beter zo dan vanavond je sterkste opstelling gebruiken en risico lopen nog meer blessures op te lopen

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jorizzz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:54:
[...]

Volgens mij praten we langs elkaar heen. Jij zei:

[...]

Waarop ik reageerde dat als je thuis van Atalanta wint, je dan beiden tien punten hebt en op onderling resultaat door bent. Dus 'vanavond moet je sowieso winnen' klopt niet.
Sowieso winnen in de zin van. Liverpool heeft aardig wat spelers met blessure.
3punten = 3 punten. De rest is afwachten, want je weet niet hoe je er zelf voorstaat tegen Atalanta.
Daarom zei ik ook, je moet altijd spelen om te winnen.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 22:35
Zou Ten Hag kiezen voor de punt naar achter in plaats van naar voor dat Alvarez speelt of wordt het Klaassen op 10? Vooral in het eerste geval wordt het interessant want een Tadic die in de spits speelt zakt ook vaak uit dus dan krijg je een soort 41212 met de 2 aanvallers wijd. Op die manier heeft Liverpool de afgelopen jaren ook vaak gespeeld dus dan hef je elkaar een beetje op.

• Martinusz
Pompi schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:16:
Zou Ten Hag kiezen voor de punt naar achter in plaats van naar voor dat Alvarez speelt of wordt het Klaassen op 10? Vooral in het eerste geval wordt het interessant want een Tadic die in de spits speelt zakt ook vaak uit dus dan krijg je een soort 41212 met de 2 aanvallers wijd. Op die manier heeft Liverpool de afgelopen jaren ook vaak gespeeld dus dan hef je elkaar een beetje op.
Alvarez punt naar achteren, net voor de verdediging, zoals Blind in de eerste wedstrijd speelde.
Klaassen en Gravenberch daar dus iets voor (Klaassen rechts).

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
Kansloos hoor, weer die Alvarez op het middenveld :/

XXXVI

• mavaros
  • Laatst online: 19:43
Vanavond wuiven we opnieuw de Titanic uit.

Mijn voorspelling: 1-4. :)F *O*

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Maar geen Labyad. In alle eerlijkheid kan ik wel leven met deze opstelling, hopelijk komt Blind niet snelheid tekort.

Tweakers Discord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Effe plassen, wat te drinken en versnapering en gaan met die banaan.

• mavaros
  • Laatst online: 19:43
ephymerous schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:36:
Kansloos hoor, weer die Alvarez op het middenveld :/
Waarom?

Alvarez is nog nooit goed door Ajax ingezet en heeft 0,0 krediet als het allemaal niet lekker loopt. Een soort luxe Itaharen van PSV.

Als je een type Alvarez koopt, dan moet je er ook gebruik van leren maken. Bij Romario dachten ze ook in het begin dat hij alleen maar in de weg liep en bij een zuchtje wind in twaalf stukken uiteen viel.

Is Alvarez een Romario of Van Aerle? Nee, natuurlijk niet. Ajax hoeft geen exotische spelers te kopen, want de eigen kweek vangt alles op, de laatste jaren. Dat is een ongekende luxe.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

We gaan het zien! Forza Ajax!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Alvarez is een defensieve keuze, ten opzichte van Labyad.

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 01-12-2020 21:00 ]

...

• Harribo
Volgens mij een goed Liverpool of niet?
Pagina: 1 ... 94 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021