toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
en 2 aanslagpogingen op Haps die alleen geen echte aanslag zijn omdat Haps snel omhoog springt negeert hij gewoon. Scheids is niet best.ph4ge schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:25:
[...]
Ik heb ook de indruk dat de wedstrijd een beetje doodgefloten wordt nu. En als hij een keer een mannelijk duel goedkeurt protesteert Zagreb en fluit hij
Zal mijn bril wel zijn, maar die Kroaat heeft toch gewoon zn hoofd laag? Senesi staat op de grond, het is niet alsof hij met z'n knie op 1.80 hoog kwam.
[ Voor 79% gewijzigd door ph4ge op 22-10-2020 22:31 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
oh het verband insinueert wel raak
[ Voor 16% gewijzigd door P.O. Box op 22-10-2020 22:32 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Nee dit was wel terecht geel hoorP.O. Box schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:31:
Hij raakt hem volgens mij niet eens en het was toch vooral de zagrebber die te laag zat met zijn kop.
oh het verband insinueert wel raak
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hij raakt hem wel, maar of hij nou zoveel verkeerd deed?P.O. Box schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:31:
Hij raakt hem volgens mij niet eens en het was toch vooral de zagrebber die te laag zat met zijn kop.
Berghuis naar de kant, wat vaag. Gelukkig heerst Bijlow.
Vervelend mannetje.
[ Voor 72% gewijzigd door OPSLAGHOND op 22-10-2020 22:34 ]
Toch eindelijk sensatieOPSLAGHOND schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:35:
Nu gaat het een schoppartij worden.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 22-10-2020 22:37 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:27
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Hopen op minimaal gelijkspel.
En niets anders
Nu met 10 man maar hopen dat ze m over de streep trekken
Vida, de knipoog Kroaat, speelt nu bij BesiktasOPSLAGHOND schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:38:
Is de aanvoerder van Zagreb niet de speler die destijds zo opvallend knipoogde tijdens de 1-7 wedstrijd tegen Olympique Lyon?
lekker bezig die gozerph4ge schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:42:
Lekker weer Bijlow.
Ja wat een topper is dat. Incasseerde een ton boete van zijn club omdat ie in de bus naar een wedstrijd een blik bier opentrok.Harribo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:40:
[...]
Vida, de knipoog Kroaat, speelt nu bij Besiktas
Wedstrijd is verder niet aan te zien. Kroaten irritant en beide kanten slordig en traag.
Regeren is vooruitschuiven
had zeker niet genoeg bij zich voor de rest van de bus, of was het t verkeerde merk?T-MOB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:47:
[...]
Ja wat een topper is dat. Incasseerde een ton boete van zijn club omdat ie in de bus naar een wedstrijd een blik bier opentrok.
Wedstrijd is verder niet aan te zien. Kroaten irritant en beide kanten slordig en traag.
Denk je dat hij vandaag überhaupt de tv heeft aangehad?OPSLAGHOND schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:46:
Helaas sliep Frank de Boer de tweede helft al ...
Het is overleven nu. Kom op!
Heb niet het gevoel dat hij uberhaubt voetbal kijktph4ge schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:48:
[...]
Denk je dat hij vandaag überhaupt de tv heeft aangehad?
Het is overleven nu. Kom op!
Magneetjes in z'n handschoen.Grudgie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:49:
Die bijlow pakt alles. Dat geeft toch wel een lekker gevoel!
Sjonge jongen Feyenoord is op de helft van Zagreb snel fluiten!
Bijlow redt een punt, Berghuis kost je er twee.Joostje123 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:48:
Punt hier pakken is een prima resultaat. Maar ja... Berghuis moet die pingel er natuurlijk altijd inschieten...
correctie: Berghuis en Linssen kosten er 2.OPSLAGHOND schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:51:
[...]
Bijlow redt een punt, Berghuis kost je er twee.
Gezien de slotfase en de scheidsrechter kan ik leven met het resultaat, ook al was je tot die rode kaart beter.
Bijlow man of the match, wereldtopper in spe.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 22-10-2020 22:54 ]
Linssen is gewoon slecht, Berghuis had slechts ėėn (100%) kans.P.O. Box schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:53:
[...]correctie: Berghuis en Linssen kosten er 2.
Berghuis is het helemaal kwijt. Kokcu lekker banken en Diemers op 10 voortaan.
Die scheids heeft het vanaf minuut 70 verpest, daarvoor had Feyenoord minimaal 2 x goals moeten maken. Maarja, geen echte spits.....
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
No offense, maar CSKA is toch echt de beste.Leon Zwiers schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:55:
Naja, er had gewoon veel meer ingezeten en dat is zuur. Tot die rode kaart was Feyenoord zowaar de betere. En dat tegen de sterkste tegenstander uit de poule, in een uitwedstrijd.
Die scheids heeft het vanaf minuut 70 verpest, daarvoor had Feyenoord minimaal 2 x goals moeten maken. Maarja, geen echte spits.....
Luik verloren, Gent verloren, Antwerp gewonnen.OPSLAGHOND schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:55:
Toch 4 punten voor Nederland, wat deed de concurrentie?
Volgens mij gaat het daar niet om, hij speelt met zijn knie een hoofd ipv een balph4ge schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:55:
Kan iemand de regel/richtlijn opduiken wanneer een been te hoog is? Zou me verbazen als dit veel meer dan een meter was.
Eerste gele kaart was al dubieus, tweede was compleet onterecht. Gevaarlijkspel van de Kroaat (laag koppen).ph4ge schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:30:
Dit zie je gebeuren.
Zal mijn bril wel zijn, maar die Kroaat heeft toch gewoon zn hoofd laag? Senesi staat op de grond, het is niet alsof hij met z'n knie op 1.80 hoog kwam.
Scheidsrechter was toch al erg zwak en beinvloedbaar.
alles kan off-topic
Zagreb speelde maar op 60% hoor.Agent47 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:57:
Echt waar Linssen, kokcu en berghuis verknallen je partij. Beesten duo achterin en bijlow is opperbaas.
...
Daar gaat het wel om. Hij is niet verantwoordelijk voor waar de ander zijn hoofd houdt.Martinusz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:58:
Volgens mij gaat het daar niet om, hij speelt met zijn knie een hoofd ipv een bal
Edit; Tenzij je van mening bent dat dit een bewussie was.
[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 22-10-2020 23:00 ]
Spajic viel me wel positief op! No-nonsense. Heerlijk!
Zo laag was dat hoofd niet, senesi moest er zijn knie voor omhoog tillen dus.ph4ge schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:59:
[...]
Daar gaat het wel om. Hij is niet verantwoordelijk voor waar de ander zijn hoofd houdt.
En dan nog dat hoofd speelt de bal, de knie niet
Volgende keer i.i.g. mee als tweede of derde keeper voor Oranje.
[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 22-10-2020 23:59 ]
Och beetje frustratie van gisteren nog?
Heb je niet door dat ik je de gek aan steek?
...
Van jou kan ik het hebben hahaLuxicon schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:02:
[...]
Heb je niet door dat ik je de gek aan steek?
Waar haal je die wijsheid vandaan? Je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen actie. De gevolgen heb je nooit in de hand. Dat geldt voor alle overtredingen.Martinusz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:01:
Zo laag was dat hoofd niet, senesi moest er zijn knie voor omhoog tillen dus.
En dan nog dat hoofd speelt de bal, de knie nietals hij nou de bal nog raakt met zijn knie is het ook nog anders.
Je kan naschoppen en volledig missen, het blijft naschoppen en dus rood. Je kan niks doen en je tegenstander kan zich verstappen en zn carrière beëindigen met een zware blessure. Het gaat niet om het resultaat.
Senesi had zn andere voet op de grond. Zo hoog kan zn knie dus per definitie niet geweest zijn. Senesi kan er helemaal niks aan doen dat zn tegenstander besluit te proberen een bal op heuphoogte te koppen.
Met je woordkeuze suggereer je dat er opzet was. Dat was het helemaal niet.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 22-10-2020 23:18 ]
Ik vond Kokcu niet zo slecht als die andere 2 hoor. Hij was niet goed ofzo, maar zeker niet opvallend slecht.Agent47 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:57:
Echt waar Linssen, kokcu en berghuis verknallen je partij. Beesten duo achterin en bijlow is opperbaas.
Ik vind wel dat hij een probleem heeft omdat zijn medespelers hem vaak niet begrijpen. Ik zie hem vaak logische en goede ballen tussen de linies door spelen, die door zijn medespelers niet verwacht worden of waar slecht op geanticipeerd wordt, waardoor er balverlies is, maar om dat dan 100% hem aan te rekenen.
Te hoog trappen of te laag koppen vallen onder gevaarlijk spel als er een tegenstander in de buurt is, indirecte vrije trap.Martinusz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:58:
[...]
Volgens mij gaat het daar niet om, hij speelt met zijn knie een hoofd ipv een bal
Je maakt mij niet wijs dat er geen tegenstander in de buurt was. Ook niet dat je je kop niet erg laag hebt als je er een knie tegenaan krijgt.
alles kan off-topic
[YouTube: Din.Zagabria 0-0 Feyenoord Red Card Senesi]ph4ge schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:06:
[...]
Waar haal je die wijsheid vandaan? Je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen actie. De gevolgen heb je nooit in de hand. Dat geldt voor alle overtredingen.
Je kan naschoppen en volledig missen, het blijft naschoppen en dus rood. Je kan niks doen en je tegenstander kan zich verstappen en zn carrière beëindigen met een zware blessure. Het gaat niet om het resultaat.
Senesi had zn andere voet op de grond. Zo hoog kan zn knie dus per definitie niet geweest zijn. Senesi kan er helemaal niks aan doen dat zn tegenstander besluit te proberen een bal op heuphoogte te koppen.
Met je woordkeuze suggereer je dat er opzet was. Dat was het helemaal niet.
Volgens mij onderstreep je alleen het punt. Je ziet duidelijk het slachtoffer zn hoofd een stuk naar beneden bewegen op het laatste moment. Als hij normaal gedaan had was er niets aan de hand geweest.
Natuurlijk maakt het resultaat wel uit... of je de bal speelt of niet. Senesi is te laat met zijn knie bij de bal en raakt het hoofd. Als zoiets met een voet en een enkel gebeurt kun je ook geel krijgen.ph4ge schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:06:
[...]
Waar haal je die wijsheid vandaan? Je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen actie. De gevolgen heb je nooit in de hand. Dat geldt voor alle overtredingen.
Regeren is vooruitschuiven
Ja tuurlijk, waarom ontwijkt ie die knie dan ook niet gewoon hé, geel voor die knakker!ph4ge schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:31:
[...]
Volgens mij onderstreep je alleen het punt. Je ziet duidelijk het slachtoffer zn hoofd een stuk naar beneden bewegen op het laatste moment. Als hij normaal gedaan had was er niets aan de hand geweest.
Als het verder een onschuldige actie is niet. Het is een contactsport, als je niets verkeerd doet kan er nog steeds contact zijn.T-MOB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:31:
[...]
Natuurlijk maakt het resultaat wel uit... of je de bal speelt of niet. Senesi is te laat met zijn knie bij de bal en raakt het hoofd. Als zoiets met een voet en een enkel gebeurt kun je ook geel krijgen.
Aha, gooi er dan maar een stroman tegenaan om je argument kracht bij te zetten, dat is overtuigend.Martinusz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:33:
Ja tuurlijk, waarom ontwijkt ie die knie dan ook niet gewoon hé, geel voor die knakker!
Het gaat niet om ontwijken, het gaat erom dat hij het zelf opzoekt.
Als je meent dat het resultaat van de actie telt heb je volgens mij de regels gewoon niet goed begrepen. Nergens in de regels wordt het resultaat genoemd, het gaat om de daad.
Realiseer je dat jezelf in gevaar brengen ook gevaarlijk spel is. Als je meent dat het resultaat doorslaggevend is dan is de andere speler net zo schuldig aan gevaarlijk spel, hij bracht zichzelf in gevaar en zijn blessure is het onomstotelijke bewijs dat hij in gevaar was, als we jouw logica doortrekken.
Daarnaast is gevaarlijk spel niet per definitie geel, daar zijn ook gradaties in.
[ Voor 54% gewijzigd door ph4ge op 22-10-2020 23:50 ]
Hij probeert de bal te spelen (en dat lukt hem ook nog). Bij Clasie zou dit op hoofdhoogte zijn zonder dat ie bukt
Maar, om hier geel voor te geven lijkt me dan weer zwaar overdreven. Gewoon vrije trap en verder.
En wat betreft je laatste stelling...
Die durf ik met een heel makkelijk voorbeeld te ontkrachten.
Muller v Tagliafic, voet ik weet niet hoe hoog..
Niemand in de buurt, dan had Muller nooit rood gekregen.
Nu staat Nico er, wel rood.
[ Voor 33% gewijzigd door toolkist op 22-10-2020 23:48 ]
Dat was mijn laatste punt. Als de knie te hoog was, was hij dan gevaarlijk hoog? Waarom niet direct rood als het resultaat het belangrijkste is?toolkist schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:45:
Maar, om hier geel voor te geven lijkt me dan weer zwaar overdreven. Gewoon vrije trap en verder.
Een gewone overtreding kan je zeker geven. Hij was wat onhandig/wild.
Met betrekking tot je voorbeeld, als het geen duel is is het ook geen gevaarlijk spel. Als er geen tegenstander in de buurt is mag je doen wat je wilt.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 22-10-2020 23:55 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Mosin op 23-10-2020 08:14 ]
Was ook gewoon gevaarlijkspel, geen gemeenspel. Muller zette een normale actie in om de bal te spelen en was zich niet bewust van de aanwezigheid van een tegenstander.toolkist schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:45:
En wat betreft je laatste stelling...
Die durf ik met een heel makkelijk voorbeeld te ontkrachten.
Muller v Tagliafic, voet ik weet niet hoe hoog..
Niemand in de buurt, dan had Muller nooit rood gekregen.
Nu staat Nico er, wel rood.
Indirecte vrije trap dus voor gevaarlijkspel, of eventueel een directe voor de overtreding. Een kaart was hier niet op zijn plek, ook geel niet.
Dat resultaatafhankelijke gewapper met kaarten moet eens snel stoppen. De scheidsrechter gisteren was echter blind voor het spel en keek alleen naar de pijntjes. Hoe harder je schreeuwt hoe eerder hij de kaart trok.
De eerste kaart voor Senesi was al twijfelachtig. Gewoon een botsing waarbij een aanvaller door Senesi heen wil lopen. De tweede was gewoon een overtreding van de tegenstander. Hier deed Senesi echt helemaal niets verkeerd (ok, die ballet beweging vooraf zou je als gevaarlijkspel kunnen beschouwen maar toen was de tegenstander nog niet echt in de buurt. Dat hij met de knie een bal probeert te spelen is normaal gedrag in het voetbal, dat een tegenstander op die hoogte tegen die knie kopt niet.
Juiste beslissing zou zijn een indirecte vrije trap voor Feyenoord, verder geen kaarten.
alles kan off-topic
Waarom heb je het steeds over resultaat dat telt? Ik heb dat nog geen 1x gemeld, maar blijkbaar zie jij dingen die er niet zijn.ph4ge schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:34:
[...]
Als het verder een onschuldige actie is niet. Het is een contactsport, als je niets verkeerd doet kan er nog steeds contact zijn.
[...]
Aha, gooi er dan maar een stroman tegenaan om je argument kracht bij te zetten, dat is overtuigend.
Het gaat niet om ontwijken, het gaat erom dat hij het zelf opzoekt.
Als je meent dat het resultaat van de actie telt heb je volgens mij de regels gewoon niet goed begrepen. Nergens in de regels wordt het resultaat genoemd, het gaat om de daad.
Realiseer je dat jezelf in gevaar brengen ook gevaarlijk spel is. Als je meent dat het resultaat doorslaggevend is dan is de andere speler net zo schuldig aan gevaarlijk spel, hij bracht zichzelf in gevaar en zijn blessure is het onomstotelijke bewijs dat hij in gevaar was, als we jouw logica doortrekken.
Daarnaast is gevaarlijk spel niet per definitie geel, daar zijn ook gradaties in.
Je gaat met meerdere dingen de mist in:
- hij kopt die bal (wat normaler is dan een knie hoog heffen) op borst hoogte van Senesi, en dus niet op heuphoogte zoals je eerder zei.
- hij is eerder bij de bal en speelt de bal
- Senesi heft zijn knie tot op borsthoogte, de beelden spreken voor zich, kun je nog zoveel theorieën bedenken over voet aan de grond etc, die knie gaat een heel stuk omhoog.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wicvICWMMUgJYUomIqgFsGzt.jpg?f=user_large)
- Senesi raakt geen bal, maar een hoofd. Hij is dus gewoon te laat.
Hij zal het vast niet express doen, dat zie ik ook wel, maar het feit blijft dat hij een speler met zijn knie tegen het hoofd raakt, geen bal speelt en daarmee zelfs een aanval stopt. Een gele kaart lijkt mij dan ook gewoon terecht.
Als hij zijn lichaam er gewoon tussen had gezet was er niets aan de hand geweest, had die speler de bal niet eens kunnen koppen.
[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 23-10-2020 08:14 ]
Dit is toch geen kaart waardig?

Kom op zeg, beide spelers gaan voor de bal; de verdediger met de knie en de aanvaller met z’n hoofd. Waarbij de knie wellicht te hoog gaat (valt best mee) en het hoofd wellicht te laag gaat (valt ook best mee). Maar beiden hebben de intentie de bal te spelen. In geen velden of wegen is hier sprake van opzettelijk gemeen spel of intentie de tegenstander te raken/blesseren.
Mijn inziens is dit ook op geen enkele manier te vergelijken met een Muller die probeert de bal op daadwerkelijke hoofdhoogte weg te trappen, waar ook geen sprake was van bewust gevaarlijk spel maar waarbij hij een aanzienlijk risico nam. Met Nico die er aan kwam stormen werd dat risico werkelijkheid en was destijds, gezien de wedstrijd en manier van fluiten, rood te billijken.
Maar in dit geval gaat helaas de scheidsrechter prat op het theater van de speler van Zagreb, waardoor het geel wordt voor Senesi. Dat theater zou je volgens mij als enige kunnen aanmerken als opzettelijk gemeen spel.
Ik heb de wedstrijd niet kunnen kijken maar als ik alles hier lees dan vermoed ik dat er geen VAR aanwezig was?
[ Voor 23% gewijzigd door Han op 23-10-2020 08:30 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Jij zegt telkens hij raakt het hoofd, niet de bal. Dat is het resultaat, en dat doet er niet toe. Je moet de actie zelf beoordelen.Martinusz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:13:
Waarom heb je het steeds over resultaat dat telt? Ik heb dat nog geen 1x gemeld, maar blijkbaar zie jij dingen die er niet zijn.
Een aanval eruit halen vind ik ook ver gezocht. Senesi had de bal en linksom of rechtsom had die Kroaat nooit wat van deze kamikaze actie kunnen maken, het was ook op het middenveld.
Klopt, zo zijn er ook een aantal snoeiharde overtredingen van de Kroaten niet bestraft. Met name vlak na de rode kaart zat een snoeiharde overtreding van een Kroaat die al geel had die donker geel was, maar die kreeg wel het voordeel van de twijfel. Aan de andere kant geloof ik niet dat de VAR een gele kaart terugdraait.Han schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:26:
Ik heb de wedstrijd niet kunnen kijken maar als ik alles hier lees dan vermoed ik dat er geen VAR aanwezig was?
[ Voor 38% gewijzigd door ph4ge op 23-10-2020 08:36 ]
Nope, er is VAR in de Europa League vanaf de knock out fase, dus na de winterstop.Han schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:26:
[...]
Een var grijpt niet in bij gele kaarten. Een hele creatieve var had het nog op persoonsverwisseling kunnen gooien en daarmee de mogelijkheid kunnen pakken de scheidsrechter zijn visie te kunnen geven.ph4ge schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:31:
[...]
Klopt, zo zijn er ook een aantal snoeiharde overtredingen van de Kroaten niet bestraft. Met name vlak na de rode kaart zat een snoeiharde overtreding van een Kroaat die al geel had die donker geel was, maar die kreeg wel het voordeel van de twijfel. Aan de andere kant geloof ik niet dat de VAR een gele kaart terugdraait.
Maar dat is theorie, de EL heeft geen var (en dat kijkt eigenlijk best wel lekker)
alles kan off-topic
Ik vind dit gewoon een gele kaart hoor. Dat beide de bal willen spelen doet er niet zoveel toe. Als iemand een sliding inzet de bal mist en de speler raakt is het ook gewoon geel, ook al wilde die de bal spelen.Han schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:26:
[...]
Dit is toch geen kaart waardig?
Kom op zeg, beide spelers gaan voor de bal; de verdediger met de knie en de aanvaller met z’n hoofd. Waarbij de knie wellicht te hoog gaat (valt best mee) en het hoofd wellicht te laag gaat (valt ook best mee). Maar beiden hebben de intentie de bal te spelen. In geen velden of wegen is hier sprake van opzettelijk gemeen spel of intentie de tegenstander te raken/blesseren.
Niemand heeft het idee dat Senesi het express doet, maar dat wilt toch niet zeggen dat het dan maar oke is
Er waren veel dubieuze beslissingen (zoals waarom geen kaart bij die overtreding op Diemers bijv.), maar ik vond het toch echt niet raar dat hier geel gegeven werd. Dat het zijn tweede is is zuur, dat zijn eerste onterecht was(? ik heb die niet gezien) maakt het nog veel zuurder.
Ik denk dat als het niet zijn tweede gele kaart was, er niemand hier problemen met die gele kaart gehad zou hebben. Ik snap het wel, die scheids was kut en je verliest gewoon een goede speler in de wedstrijd en voor de volgende wedstrijd, maar de algehele frustratie vertroebelt volgens mij het beeld een beetje bij deze actie.
Ik vind dat ook geen vergelijk, Muller vond ik nog wel categorie erger dan dit inderdaad, maar die kreeg dan ook rood i.p.v. geel.Mijn inziens is dit ook op geen enkele manier te vergelijken met een Muller die probeert de bal op daadwerkelijke hoofdhoogte weg te trappen, waar ook geen sprake was van bewust gevaarlijk spel maar waarbij hij een aanzienlijk risico nam. Met Nico die er aan kwam stormen werd dat risico werkelijkheid en was destijds, gezien de wedstrijd en manier van fluiten, rood te billijken.
De speler wordt wel degelijk in het gezicht geraakt, een knie in je gezicht terwijl je een voorwaartse beweging maakt is geen pretje*. Dus om het volledig op theater te gooien gaat mij te ver, of hij echt pijn had en in welke mate zullen we niet weten, de scheids gaf volgens mij direct na de actie een gele kaart, niet omdat die speler daar nog 3 minuten ligt.Maar in dit geval gaat helaas de scheidsrechter prat op het theater van de speler van Zagreb, waardoor het geel wordt voor Senesi. Dat theater zou je volgens mij als enige kunnen aanmerken als opzettelijk gemeen spel.
Dat profvoetballers aanstellers zijn dat is algemeen bekend helaas, maar dat is ook niks nieuws, daar doen ze allemaal aan mee geen ploeg uitegezonderd.
*heb ooit zelf eens een schoen in me gezicht gehad van iemand die het een goed idee vond om ergens op het middenveld een omhaal te maken i.p.v. te koppen, lip kapot etc. maar zonder rollebollen

Han schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:26:
Mijn inziens is dit ook op geen enkele manier te vergelijken met een Muller die probeert de bal op daadwerkelijke hoofdhoogte weg te trappen, waar ook geen sprake was van bewust gevaarlijk spel maar waarbij hij een aanzienlijk risico nam. Met Nico die er aan kwam stormen werd dat risico werkelijkheid en was destijds, gezien de wedstrijd en manier van fluiten, rood te billijken.
Iets beter lezen herenMartinusz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:49:
Ik vind dat ook geen vergelijk, Muller vond ik nog wel categorie erger dan dit inderdaad, maar die kreeg dan ook rood i.p.v. geel.
Muller werd door mij genoemd als voorbeeld waar het gevolg van een overtreding wel degelijk de straf kan bepalen. In tegenstelling tot wat hier beweerd werd door ph4ge.
Opvallend dat Antony er nu wel gewoon bij is.. Mazraoui en Neres lijken rust te krijgen (?)Opstelling Ajax: Onana; Klaiber, Schuurs, Blind, Tagliafico; Klaassen, Gravenberch, Ekkelenkamp; Antony, Traoré, Tadić.
Bank: Stekelenburg, Kotarski, Álvarez, Neres, Huntelaar, Promes, Mazraoui, Labyad, Martínez, Taylor.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Eens kijken naar Ekkelenkamp en Traoré. Wordt toch eens tijd dat ze wat laten zien. Ondertussen toch wel wat kansen gehad al... Neres zal vast rust krijgen ja. Lang niet gespeeld.Gynnad schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:26:
Ajax start met een 'B'-opstelling:
[...]
Opvallend dat Antony er nu wel gewoon bij is.. Mazraoui en Neres lijken rust te krijgen (?)
Al heb ik Ekkelenkamp al lang afgeschreven eigenlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 24-10-2020 15:44 ]
Lijkt dus op een lichte normale blessure of corona positief getest vorige week / geen klachten / nu negatief getest.Gynnad schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:26:
[...]
Opvallend dat Antony er nu wel gewoon bij is.. Mazraoui en Neres lijken rust te krijgen (?)
Zowel Ekkelenkamp als Traoré hebben het uitstekend gedaan bij Jong Ajax, denk dat ze zeker in dit soort wedstrijden meer dan prima kunnen presteren.Vos schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Eens kijken naar Ekkelenkamp en Traoré. Wordt toch eens tijd dat ze wat laten zien. Ondertussen toch wel wat kansen gehad al... Neres zal vast rust krijgen ja. Lang niet gespeeld.
Al heb ik Ekkelenkamp al lang afgeschreven eigenlijk.
Ik vind het opvallend (en ook fijn) dat Labyad en Alvarez niet spelen. Dan toch gespeeld om ze in de etalage te zetten?Gynnad schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:26:
[...]
XXXVI
Gevonden:
Ajax speelt vandaag met rouwbanden vanwege het overlijden van collega Carlos Brown. Hij was ruim tien jaar facilitair medewerker betaald voetbal bij Ajax 1 en Jong Ajax. Carlos overleed afgelopen weekend en werd slechts 53 jaar. #AJAX #vvvAJA
[ Voor 85% gewijzigd door Vos op 24-10-2020 16:35 ]
Vos schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:34:
Vanwaar de rouwbanden?
#Ajax speelt tegen VVV met rouwbanden vanwege het overlijden van facilitair medewerker betaald voetbal bij Ajax 1 en Jong Ajax, Carlos Brown. Hij werd slechts 53 jaar.
— Mike Verweij (@MikeVerweij) 24 oktober 2020
XXXVI
Vorig jaar bij jong inderdaad. Dit jaar bij jong was het al niet veel, in de voorbereiding ook niet. Terwijl Brobbey momenteel wel goed speelt bij jong.ephymerous schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:38:
Die Traore deed het bij jong inderdaad goed en verdient kansen. Maat zo over de bal maaien? Ik begin het sober in te zien voor wat betreft Traore.
Deze kopbal deed ie dan wel aardig. Zowel Traore als Brobbey zijn wel krachtpatsers hoor.Terranova schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:39:
[...]
Vorig jaar bij jong inderdaad. Dit jaar bij jong was het al niet veel, in de voorbereiding ook niet. Terwijl Brobbey momenteel wel goed speelt bij jong.
XXXVI
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
[ Voor 5% gewijzigd door Sempy op 24-10-2020 16:47 ]
Precies! Met dit gebrek aan weerstand moet je aan het doelsaldo werken.Vos schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:46:
Doordrukken!
Gaat lekker in ieder geval!
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021