Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik zag het pas in de herhaling. Toen dacht ik ook wtf. Enwat hij had moeten doen is de bal afleggen op KJHTerranova schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:53:
Welke idioot maakt nou een volley met de binnenkant van z'n voet...vind je het gek dat ie over gaat.
Ongelooflijk dat je daar nog steeds mee aan komt zetten
Dan wil je gewoon niet winnen
Niet nodig deze te verliezen, maar ja wel gebeurd...
[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 21-10-2020 22:55 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Vandaar zijn contractverlenging.Mapro schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:53:
[...]
Kijk maar eens paar pl wedstrijden, zeer aanwezig, of de halve finale van ik geloof vorig jaar tegen barca in de thuis wedstrijd.
Word zeer gewaardeerd in Liverpool
Ik vond hem eerder sterk spelen maar de laatste tijd lijkt het nergens op. Zou nu inderdaad niet bij de sterkste 11 van Ajax horen.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik ga niet zeggen dat we verdienden te winnen, maar een punt zou absoluut niet gestolen zijn.
...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zo slecht is dit elftal nog niet.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Uiteraard hadden minimaal 3 forum leden hem wel ingeschoten.groggy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:54:
[...]
Ik zag het pas in de herhaling. Toen dacht ik ook wtf. Enwat hij had moeten doen is de bal afleggen op KJH
Krijgt geen nieuw contract toch? Mag van de zomer weg dacht ik.snmght schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:54:
[...]
Vandaar zijn contractverlenging.
Ik vond hem eerder sterk spelen maar de laatste tijd lijkt het nergens op. Zou nu inderdaad niet bij de sterkste 11 van Ajax horen.
Ben in november bij een wedstrijd van de geweest en dan merk je wel hoe groot hij daar is.
Denk wel dat als die bij Ajax zou spelen hij in de basis zou staan hoor...
Liverpool is veel basis spelers door verschillende redenen kwijt, het is allemaal wat onwennig en het team loopt ook voor geen meter dit seizoen. Matige prestaties word je niet beter van
Genoeg positieve punten inderdaad. Het kan alleen maar beter worden. Je ging toch al van verlies uit, dus er is verder niks aan de hand nog.PolarBear schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:56:
Liverpool niet gescoord, Ajax zonder Kudus en Antony voor het grootste gedeelte van de wedstrijd gelijkwaardig aan Liverpool, Ten Hag zijn tactische plan werkte goed, Tadic, Promes, Neres halen alle drie hun niveau nog niet, Klaassen is goede aanwinst. Gravenberch volwassen gespeeld. Martinez uitmuntend als centrale verdediger.
Dit.ElPaco schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:56:
Typisch Nederlandse wedstrijd. Voor je gevoel niet slechter zijn maar wel met lege handen.
En wat is er überhaupt met Tagliafico aan de hand? Die gast was geweldig, en strompelt nu als een opa over het veld. Herken m niet meer terug.
Ik had liever Huntelaar wat langer gezien.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
In ieder geval niet hoog....PolarBear schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:58:
[...]
Uiteraard hadden minimaal 3 forum leden hem wel ingeschoten.
Het is gewoon een jongen voor de balans van het elftal.Maarten_E schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:56:
Ik weet echt nooit hoe ik Wijnaldum in moet schatten. Harder werker, maar heb zijn naam in de eerste helft geen moment gehoord. Heel moeilijk om te bepalen wat mij betreft.
Staat altijd in positie, onderschept redelijk wat ballen en levert ze dan gewoon weer in. Meer doet die niet. Ze hebben andere spelers die spel wel make
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Na ja, als je zo regelmatig speelt bij Liverpool zal je wel iets goed doen me dunkt.Maarten_E schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:56:
Ik weet echt nooit hoe ik Wijnaldum in moet schatten. Harder werker, maar heb zijn naam in de eerste helft geen moment gehoord. Heel moeilijk om te bepalen wat mij betreft.
Dit soort loze opmerkingen getuigd meer van slecht verliezerschap.Vincent Dave schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:50:
Overschatte speler die Wijnaldum.
[ Voor 14% gewijzigd door ST10©DE op 21-10-2020 23:05 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Alleen het nadeel is dat liverpool ook spelers mist, dus lastig te vergelijken met alle spelers er wel bij. Denk dat liverpool niet 100% gegeven heeft en het aanvals trio is gewisseld terwijl van Mané de meeste dreiging uitkwam..PolarBear schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:56:
Liverpool niet gescoord, Ajax zonder Kudus en Antony voor het grootste gedeelte van de wedstrijd gelijkwaardig aan Liverpool, Ten Hag zijn tactische plan werkte goed, Tadic, Promes, Neres halen alle drie hun niveau nog niet, Klaassen is goede aanwinst. Gravenberch volwassen gespeeld. Martinez uitmuntend als centrale verdediger.
Allleen is Maarten een neutrale supporter met volgens mij meer affiniteit richting Liverpool dan richting Ajax, toch jammer van je poging.ST10©DE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:59:
[...]
Na ja, als je zo regelmatig speelt bij Liverpool zal je wel iets goed doen me dunkt.
Dit soort loze opmerkingen getuigd meer van slecht verliezerschap.
Klopt wel wat ie zegt deels. En er kunnen wedstrijden voorbij gaan dat je 'm helemaal niet ziet. Vandaag ook niet veel gezien. Wel nuttig en gewoon degelijk.ST10©DE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:59:
[...]
Na ja, als je zo regelmatig speelt bij Liverpool zal je wel iets goed doen me dunkt.
Dit soort loze opmerkingen getuigd meer van slecht verliezerschap.
Ik reageerde inderdaad op Maarten, als uitleg richting hem, maar met die opmerking bedoelde ik natuurlijk de kreet van dave Vincenttoolkist schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:00:
[...]
Allleen is Maarten een neutrale supporter met volgens mij meer affiniteit richting Liverpool dan richting Ajax, toch jammer van je poging.
Leuke poging
Overigens wat voor poging zou ik gedaan hebben ?
[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 21-10-2020 23:06 ]
Feit is dat het aanvalstrio van Liverpool kansen heeft gehad en niet heeft ingeschoten.Mapro schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:00:
[...]
Alleen het nadeel is dat liverpool ook spelers mist, dus lastig te vergelijken met alle spelers er wel bij. Denk dat liverpool niet 100% gegeven heeft en het aanvals trio is gewisseld terwijl van Mané de meeste dreiging uitkwam..
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wordt ook helemaal niks.Hackus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:05:
Thuis was Ajax niet dominant, en verliest. Dat geeft me geen goede hoop voor return
Klopt helemaal, en dan zo’n wedstrijd toch winnen, Ajax heeft het hier laten liggen met zo’n ballengraaier op doel. Verwacht op anfield een veel sterker Liverpool als dit.PolarBear schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:03:
[...]
Feit is dat het aanvalstrio van Liverpool kansen heeft gehad en niet heeft ingeschoten.
Elke keer verwachten mensen van alles. Zoals dat ze vandaag afgeslacht zouden worden. En voorheen tegen Real Madrid ook.. ga zo maar door. Net zo lang wachten, tot je kan zeggen, 'zie je wel'.Mapro schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:06:
[...]
Klopt helemaal, en dan zo’n wedstrijd toch winnen, Ajax heeft het hier laten liggen met zo’n ballengraaier op doel. Verwacht op anfield een veel sterker Liverpool als dit.
Normaal gesproken heb ik ook best zo'n verwachting, maar Ajax doet het erg goed. Vandaag was er niet heel veel mis. Terwijl er ieder jaar weer spelers vertrekken. Ik zou het gewoon afwachten en zien hoe het loopt.
Ik hoop dat PSV en Feyenoord ver kunnen komen in Europa. Zou fijn zijn als ze met z'n allen zorgen voor de punten.
...
Ik ben altijd voor de Nederlandse club, alleen heb je nu de pech dat Liverpool mijn favoriete buitenlandse club is. Dus nu ietwat 50/50 haha.toolkist schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:00:
[...]
Allleen is Maarten een neutrale supporter met volgens mij meer affiniteit richting Liverpool dan richting Ajax, toch jammer van je poging.
@ST10©DE No worries, had door wat je bedoelde.
Nee heel weinig, volgende keer alleen wel de trekker over halen.Luxicon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:10:
[...]
Normaal gesproken heb ik ook best zo'n verwachting, maar Ajax doet het erg goed. Vandaag was er niet heel veel mis.
Atalanta zijn ook geen koekebakkers. Door dit verlies maak je het je zelf onnodig moeilijk.
Vertel ons eens over al de positieve bijdrages die jij hier levert als het Ajax betreft.ST10©DE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:03:
[...]Overigens wat voor poging zou ik gedaan hebben ?
Ah ja, even vergeten dat je hier alleen positief over Ajax mag zijn. Heb je je kritiek op Ajax dan moet het zeer goed onderbouwd worden. Iedere andere club of niet Ajax speler mag zonder onderbouwing afgekraakt worden.OPSLAGHOND schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:36:
[...]
Vertel ons eens over al de positieve bijdrages die jij hier levert als het Ajax betreft.
ST10©DE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:00:
Hup Ajax!
Heeft iemand een foto van de fans die buiten het stadion staan?
Dat zegt echt helemaal niemand, haal je kop eens uit het zand en je duim uit de mond.ST10©DE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:45:
[...]Ah ja, even vergeten dat je hier alleen positief over Ajax mag zijn. Heb je je kritiek op Ajax dan moet het zeer goed onderbouwd worden. Iedere andere club of niet Ajax speler mag zonder onderbouwing afgekraakt worden.[...]
Zien we je ook een keertje als je favoriete club speelt of kom je de volgende wedstrijd van Ajax pas weer?
Kan me niet voorstellen waarom, het was niet zo dat de vervangers het zoveel beter deden, en vooral allemaal in één keer. Schokeffect creëeren?
Stel dat in de MSN-tijd bij Barcelona de coach ze er allemaal opeens uithaalde.
Hij wordt gewaardeerd als stofzuiger op het middenveld, hij kan met geen mogelijkheid het spel maken dat laat hij 9/10x zien in het NL elftal als hij uit zijn 'rol' moet spelen. Engelsen vinden dat rennen en vliegen van hem geweldig en ja dan heb je wel eens je momenten.Mapro schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:58:
[...]
Krijgt geen nieuw contract toch? Mag van de zomer weg dacht ik.
Ben in november bij een wedstrijd van de geweest en dan merk je wel hoe groot hij daar is.
Denk wel dat als die bij Ajax zou spelen hij in de basis zou staan hoor...
Liverpool is veel basis spelers door verschillende redenen kwijt, het is allemaal wat onwennig en het team loopt ook voor geen meter dit seizoen. Matige prestaties word je niet beter van
Maar leg eens uit over dat slecht verliezerschap, want die snap ik niet helemaal.ST10©DE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:03:
[...]
Ik reageerde inderdaad op Maarten, als uitleg richting hem, maar met die opmerking bedoelde ik natuurlijk de kreet van dave Vincent
[ Voor 17% gewijzigd door Vincent Dave op 22-10-2020 00:42 ]
Een dergelijke kreet zonder onderbouwing komt over als het afgeven op persoon met als reden dat je eigen ploeg niet gewonnen heeft. Ik heb je nog gevraagd om onderbouwing. Die is niet gekomen. Vervolgens vraag jij mij om argumenten? Nou ja, ik ben niet de beroerdste.Vincent Dave schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:37:
[...]
[...]
Maar leg eens uit over dat slecht verliezerschap, want die snap ik niet helemaal.
Overigens, naar mijn menig heeft elke ploeg een dergelijk speler als Wijnaldum nodig. Ze brengen balans in het elftal, zorgen dat het elftal een team wordt. Ze lossen fouten van anderen op. Noem mij een topteam zonder “stofzuiger”.
Of ben je daadwerkelijk van mening dat als je elf Messi’s opstelt je elke wedstrijd op z’n sloffen gaat winnen?
Daarbij, ik zie hier regelmatig commentaar op ten Hag omdat hij spelers niet op de juiste plaats zet en ze daarom niet renderen. Maar als Wijnaldum niet op de juiste plaats gezet wordt door de bondscoach en hij daardoor niet rendeert, is het opeens de fout van de speler en niet van de coach?
[ Voor 14% gewijzigd door ST10©DE op 22-10-2020 01:02 ]
Dan heb je niet goed opgelet, want dat heeft wel iemand gezegd: ik.OPSLAGHOND schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:50:
[...]
Dat zegt echt helemaal niemand, haal je kop eens uit het zand en je duim uit de mond.
Zien we je ook een keertje als je favoriete club speelt of kom je de volgende wedstrijd van Ajax pas weer?
Misschien kan je even uitleggen waarom ik mijn kop hoofd uit het zand moet halen, want zit die er überhaupt in?
OPSLAGHOND schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:36:
[...]
Vertel ons eens over al de positieve bijdrages die jij hier levert als het Ajax betreft.
En als je toch bezig bent met uitleggen, kan je dan gelijk aangeven wat je met deze opmerking bedoelt?
Daar heb ik overigens nog op gereageerd, maar in jouw reactie heb je dat gedeelte van de quote verwijderd vanwege?
En Lodeweges werd hier niet afgefakkeld wegens die beslissing?ST10©DE schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:58:
Daarbij, ik zie hier regelmatig commentaar op ten Hag omdat hij spelers niet op de juiste plaats zet en ze daarom niet renderen. Maar als Wijnaldum niet op de juiste plaats gezet wordt door de bondscoach en hij daardoor niet rendeert, is het opeens de fout van de speler en niet van de coach?

Rust richting volgende wedstrijd. Zoals ik gisteren zei tikje arrogant om dat bij een 1-0 te doen, maar hij komt ermee weg oa dankzij de fantastische wissels aan onze zijde.Maarten_E schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:22:
Iemand enig idee waarom Klopp nu Salah, Mané en Firmino er allemaal vanaf haalde?
Kan me niet voorstellen waarom, het was niet zo dat de vervangers het zoveel beter deden, en vooral allemaal in één keer. Schokeffect creëeren?
Ekkelenkamp terwijl Klaassen prima speelde en geen reden tot wisselen had. 2 spitsen erin en wisselen naar een speelstijl die Ajax totaal niet ligt, etc.
We hadden nu prima iemand als Lang kunnen gebruiken maarja, Ten Hag had hem niet nodig...
Precies z'n punt, dat jij het zegt maakt het niet meteen waar. Maar even voor de duidelijkheid, ik moet dus als een of andere Moeder Teresa hier op gaan komen voor een VVV speler die afgekraakt wordt, omdat er geen VVV supporters hier zijn die dat doen?ST10©DE schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 01:13:
Dan heb je niet goed opgelet, want dat heeft wel iemand gezegd: ik.
Waar is jouw 'verdediging' als Promes gisteren afgekraakt wordt? Of doe je het stiekem zelf ook alleen als het over je eigen cluppie gaat, of als je lekker tegen de Ajax fans in kan gaan zoals er enkelen meer zijn die alleen daarom in dit topic lijken te posten
Ik denk niet alleen rust maar tactisch was het ook interessant. In het laatste halfuur (!) onze verdediging die langzaamaan vermoeid raakte onder druk zetten met drie verse en snelle aanvallers.Maarten_E schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:22:
Iemand enig idee waarom Klopp nu Salah, Mané en Firmino er allemaal vanaf haalde?
Ik vond het naast rust voor die eerste drie ook duidelijk zoeken naar een 0-2.
Het is nou niet zo dat die eerste drie de sterren van de hemel speelden trouwens.
Dat is toch het verhaal van het Nederlandse voetbal van de afgelopen 25 jaar? Vrijwel elke Nederlandse club die verliest heeft het gevoel dat er meer in zat, maar daar koop je niks voor.snmght schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:47:
Terugkijkend baal ik wel. Ik had liever met klasseverschil verloren dan dit. Er had duidelijk meer in gezeten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik weet niet wat het is, maar het is iets wat over Nederlandse clubs heen hangt. Eigenlijk is het heel simpel. Als een Nederlandse club niet die zweem van "We waren beter, maar", "We hadden meer kansen, maar" of "We hadden meer balbezit, maar" hebben, gaat het meteen goed in Europa. Een soort efficiëntie.ph4ge schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:56:
[...]
Dat is toch het verhaal van het Nederlandse voetbal van de afgelopen 25 jaar? Vrijwel elke Nederlandse club die verliest heeft het gevoel dat er meer in zat, maar daar koop je niks voor.
Zoals Ajax 2 jaar terug (al was dat naast efficiënt ook met heel goed spel), Ajax tot de EL finale, PSV tot de halve finale tegen Milan, of een dag later AZ tot de halve finale tegen Sporting.
Het is veel te makkelijk om te zeggen dat die teams toen beter waren dan Ajax nu. Ajax krijgt gewoon een paar hele goede kansen deze wedstrijd die er net zo goed in kunnen gaan. Maar het er niet ingaan van die kansen is dus het onverklaarbare verschil. Ik ben ben bang dat zowel AZ als Feyenoord hetzelfde gaat overkomen vandaag.
snmght schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:47:
Terugkijkend baal ik wel. Ik had liever met klasseverschil verloren dan dit. Er had duidelijk meer in gezeten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/N7qvtX55zDves03Q2sTSFgBa.png?f=user_large)
Als je deze XG grafiek ziet is verliezen door een eigen doelpunt jammer. Gelijkspel was denk ik wel een goede weergave geweest van de krachtsverhouding.
https://www.vi.nl/pro/ana...l-aan-het-wankelen-bracht
toolkist schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:14:
[...]
Precies z'n punt, dat jij het zegt maakt het niet meteen waar. Maar even voor de duidelijkheid, ik moet dus als een of andere Moeder Teresa hier op gaan komen voor een VVV speler die afgekraakt wordt, omdat er geen VVV supporters hier zijn die dat doen?
Waar is jouw 'verdediging' als Promes gisteren afgekraakt wordt? Of doe je het stiekem zelf ook alleen als het over je eigen cluppie gaat, of als je lekker tegen de Ajax fans in kan gaan zoals er enkelen meer zijn die alleen daarom in dit topic lijken te posten
Ik merk dat begrijpend lezen niet voor iedereen is weggelegd. Geeft niet. Ik heb gisteravond ook nergens commentaar op Ajax of een speler van Ajax gehad. Mocht je dat anders zien, zie ik graag de voorbeelden. Je probeert een leuke draai aan de discussie te geven.toolkist schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:02:
[...]
En Lodeweges werd hier niet afgefakkeld wegens die beslissing?
Het enige wat ik gedaan heb is het vragen van een onderbouwing over wat iemand zei over Wijnaldum. Als jij daar kritiek op Ajax in ziet, akkoord, dan moet je dat doen. Maar daarbij heb ik me dan ernstig vergist in het niveau van dit topic. Ik had de verwachting dat Tweakers een ander kwaliteit forum nastreeft.
En nu weer on topic
Jammer dat Ajax gisteren niet kreeg wat ze verdienden, minimaal een punt. Ik ben benieuwd wat AZ, Feyenoord en PSV gaan doen. AZ gaat het denk ik heel zwaar krijgen, ik verwacht niet dat die een punt meenemen. Feyenoord heeft daar maar kans op, ze hebben ook minder Covid-19 gevallen als ik me niet vergis? PSV zou eigenlijk gewoon moeten winnen in eigen huis. Maar grote kans dat Granada het voetbal aan PSV overlaat, PSV weinig weet te creëren en Granada met één of twee uitbraken toch weet te winnen.
Ja inderdaad, maar ze missen relatief weinig basisspelers geloof ik? Vooral uit veiligheidsoverwegingen zouden ze beter thuis kunnen blijven.Maarten_E schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:23:
Ben wel benieuwd naar de zelfkastijding van AZ, hadden volgens mij beter niet kunnen gaan en gewoon een reglementaire 3-0 nederlaag op moeten schrijven. Zowel uit veiligheid als gemak, je kan nu toch nauweljks je goede voetbal laten zien. Dan liever focussen op de competitie voor nu om daar wellicht een ommekeer te brengen, dan terug te komen met een pak slaag aan de broek omdat je je halve selectie kwijt bent.
[ Voor 14% gewijzigd door ST10©DE op 22-10-2020 09:30 ]
Ajax miste gewoon de mentaliteit en wederom een fatsoenlijke opstelling en wisselbeleid. Ten Hag heeft hier al jaren problemen en moet op een of andere manier maar blijven sleutelen aan de opstelling. Dat je dan verliest door een EG is lullig maar niet onterecht
Neem aan dat je ook nog wel een boete moet betalen als je niet komt opdagen, TV zenders verwachten namelijk gewoon een wedstrijd. Ook loop je het eea aan premies misMaarten_E schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:23:
Ben wel benieuwd naar de zelfkastijding van AZ, hadden volgens mij beter niet kunnen gaan en gewoon een reglementaire 3-0 nederlaag op moeten schrijven. Zowel uit veiligheid als gemak, je kan nu toch nauweljks je goede voetbal laten zien. Dan liever focussen op de competitie voor nu om daar wellicht een ommekeer te brengen, dan terug te komen met een pak slaag aan de broek omdat je je halve selectie kwijt bent.
[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 22-10-2020 09:33 ]
https://www.ajaxshowtime....n-van-supertrio-liverpoolMaarten_E schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:22:
Nou, ik vind het wel fijn om niet weggespeeld te zijn hoor. Ik vond Ajax overigens veel delen van de wedstrijd, vooral aanvallend, erg onrustig aan de bal. Daarnaast vind ik ook het hele seizoen dat ze best wat vaker een doelpoging mogen wagen. Neem bijvoorbeeld dé kans van Promes. Waarom schiet hij niet in eerste instantie niet al zelf?snmght schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:47:
Al met al wel zonde om puntverlies te hebben. Een persoonlijke fout van Schuurs eindigt in een ongelukkige eigen goal van Tagliafico. Beiden kan ik het niet heel erg kwalijk nemen, maar zijn wel tekenend voor het huidige Ajax. Schuurs leert er (hopelijk) van, speelde verder een prima wedstrijd (op de mislukte terugspeelbal na). En bij Tagliafico past het prima bij de vorm die hij dit seizoen heeft (alhoewel ik hem tegen Heerenveen en deze wedstrijd al wel ietsie beter vond dan de overige wedstrijden dit seizoen). Mazraoui is daarentegen het hele seizoen al lekker bezig en dan speelde hij gisteren alsof iemand 2kg lood in zijn schoenen had genaaid. Pas de tweede helft kwam hij een beetje goed op aan de zijkant (maar hield m.i. het veld niet breed genoeg en werd te weinig aangespeeld).
Verder lees ik dat Neres zo goed was, maar ik vond Neres eigenlijk alleen het tweede deel van de eerste helft goed. Het eerste deel was hij zelfs slecht.
Klaassen speelde lekker, maar zelf vond ik Blind toch wel de beste Ajacied. De meeste van zijn passes kwamen ook weer ouderwets gewoon aan enzo
Onana sterk en rustig als altijd. Ik word zelfs al niet meer onrustig als hij zo overdreven rustig doet
Martinez prima. Ik snap niet waarom die nog zo weinig minuten heeft gemaakt dit seizoen.
Tadic en Promes niet slecht niet heel goed. Tadic had het zwaar met steeds 2 man om zich heen, maar creëerde toch aardig wat. Promes mist naast Ziyech ook vertrouwen, hij maakt minder acties en schiet zelfs niet op goal als dat best wel kansrijk is.
Al met al heb ik me wel vermaakt.
Ik vind het overigens wel klote dat die CL wedstrijden zo laat zijn. Had je "vroeger" om half negen de europcup wedstrijden, toen werd kwart voor negen en nu alweer negen uur voordat ze eens gaan beginnen. Als Ajax speelt heb ik altijd wel een soort spanning waardoor ik daarna nog moeilijker in slaap kan komen. Mag van mij gewoon om 8 uur beginnen hoor.
Sorry hoor, maar wat een onzin. Ten Hag heeft een goede opstelling gevonden om het Liverpool erg lastig te maken. Dan boet je wat in op het normale Ajax spel, maar de aanval van Liverpool is er grotendeel uitgehaald daardoor.GrooV schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:31:
[..]en wederom een fatsoenlijke opstelling en wisselbeleid. Ten Hag heeft hier al jaren problemen en moet op een of andere manier maar blijven sleutelen aan de opstelling.
Als er twee dingen zijn waar ik me bij Ajax aan erger zijn het die wel, mentaliteit en opstelling. Maar gisteren was de mentaliteit gewoon goed. Er was een plan en men hield zich hieraan. Ook straalde de inzet ervan af. Het had zo 2-1 of 3-1 kunnen zijn. Alleen die laatste actie, Huntelaar en Traore erin voor Blind en Schuurs, voelde meer als EtH die aan zijn grote voorbeeld Klopp wil laten zien wat hij durft.GrooV schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:31:
Altijd zo'n onzin, we waren beter, onterecht verloren, verdienden een punt bla bla bla.
Ajax miste gewoon de mentaliteit en wederom een fatsoenlijke opstelling en wisselbeleid. Ten Hag heeft hier al jaren problemen en moet op een of andere manier maar blijven sleutelen aan de opstelling. Dat je dan verliest door een EG is lullig maar niet onterecht
[...]
Neem aan dat je ook nog wel een boete moet betalen als je niet komt opdagen, TV zenders verwachten namelijk gewoon een wedstrijd. Ook loop je het eea aan premies mis
Verder heb ik me niet geërgerd. Je verwacht niet dat je wint en ze speelden gewoon goed. Dat het dan niet lukt is pech. Ja je moet deze punten pakken, maar realistisch ga je voor plek 3 en dan is er nog niks aan de hand.
Ik snap het wel tot op zekere hoogte, alleen is dit niet iets waar Ajax goed in is, een slot offensief. Tegen Valencia, Getafe en nu Liverpool komt het maar matig uit de verf. Het past ergens wel bij Ajax om in de laatste 10 minuten met 5 aanvallers (Labyad, Huntelaar, Traore, Promes, Tadic) te gaan spelen om een punt uit het vuur te slepen alleen in tegenstelling tot de rest van de wedstrijd waar er een goed wedstrijdplan ligt komt het niet uit de verf.Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
. Alleen die laatste actie, Huntelaar en Traore erin voor Blind en Schuurs, voelde meer als EtH die aan zijn grote voorbeeld Klopp wil laten zien wat hij durft.
En dan ben je nog geeneens in het stadion.P.O. Box schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:37:
Ik vind het overigens wel klote dat die CL wedstrijden zo laat zijn. Had je "vroeger" om half negen de europcup wedstrijden, toen werd kwart voor negen en nu alweer negen uur voordat ze eens gaan beginnen. Als Ajax speelt heb ik altijd wel een soort spanning waardoor ik daarna nog moeilijker in slaap kan komen. Mag van mij gewoon om 8 uur beginnen hoor.
[ Voor 25% gewijzigd door PolarBear op 22-10-2020 09:45 ]
Ja leuk je aanpassen aan Liverpool maar dan speel je dus niet om te winnen, hoe kan er dan geroepen worden dat je onverdiend verloren hebt.PolarBear schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
Sorry hoor, maar wat een onzin. Ten Hag heeft een goede opstelling gevonden om het Liverpool erg lastig te maken. Dan boet je wat in op het normale Ajax spel, maar de aanval van Liverpool is er grotendeel uitgehaald daardoor.
Denk niet dat we het eens worden, maar ik vind het aanpassen aan Liverpool een heel verstandige keuze. De grootste kracht zat hem bij Liverpool de afgelopen wedstrijd in de aanval. Die is geneutraliseerd. En alle statistieken laten zien dat Ajax ook genoeg kansen heeft gehad om de wedstrijd te winnen. Dan ligt het aan vorm, scherpte en geluk dat die kansen niet benut werden, maar dat er niet gespeeld is om te winnen lijkt mij niet de juiste conclusie.GrooV schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:48:
[...]
Ja leuk je aanpassen aan Liverpool maar dan speel je dus niet om te winnen, hoe kan er dan geroepen worden dat je onverdiend verloren hebt.
Huh? Je past je altijd aan aan de tegenstander. Dat niet doen zou alleen maar arrogant en dom zijn. Ten Hag besteedt dagen aan het analyseren van de volgende tegenstander, meestal al in de bus terug na de wedstrijd. Dan komt hij met een tactisch plan en dat wordt uitgevoerd. Bij grote tegenstanders is dat meer opvallend. Maar alleen al het feit dat Tadic Europees in de spits staat en in de ED niet is hier een voorbeeld van. Verder hebben ze zelfs typische ED spelers in het team die zonder blessures nooit basis zouden staan tegen teams als Liverpool (Labyad bijvoorbeeld).GrooV schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:48:
[...]
Ja leuk je aanpassen aan Liverpool maar dan speel je dus niet om te winnen, hoe kan er dan geroepen worden dat je onverdiend verloren hebt.
Zit het diep ja?toolkist schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:35:
@ST10©DE als je denkt dat het alleen maar over gisteren gaat dan tja, laat maar zitten inderdaad....
Maar, je bent duidelijk naar iets op zoek... Zeg gewoon wat, maakt het wel zo makkelijk. (quote van ehhh, ah, jou)
Maar inderdaad, bij gingen mijn posts van gisteren alleen over gisteravond. Waaruit kan ik opmaken dat het over een grotere tijdspanne gaat? Waar blijven de voorbeelden dat ik negatief over Ajax ben? En ik heb al meerdere vragen gesteld, ze blijven allemaal onbeantwoord. Alleen wat loze kreten om iemand negatief weg te zetten zonder argumentatie.
Ik vond die wissel niet zo gek, het waren nog een paar minuten en je hebt een goal nodig. Dan kan je beter het risico nemen er met 3-0 vanaf te gaan dan niets doen. Ik vond het persoonlijk iig wel een mooie zet al leidde het wel meteen "bijna" tot een goal aan de andere kant, dat zou wel een domper zijn geweest.Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
Als er twee dingen zijn waar ik me bij Ajax aan erger zijn het die wel, mentaliteit en opstelling. Maar gisteren was de mentaliteit gewoon goed. Er was een plan en men hield zich hieraan. Ook straalde de inzet ervan af. Het had zo 2-1 of 3-1 kunnen zijn. Alleen die laatste actie, Huntelaar en Traore erin voor Blind en Schuurs, voelde meer als EtH die aan zijn grote voorbeeld Klopp wil laten zien wat hij durft.
Verder heb ik me niet geërgerd. Je verwacht niet dat je wint en ze speelden gewoon goed. Dat het dan niet lukt is pech. Ja je moet deze punten pakken, maar realistisch ga je voor plek 3 en dan is er nog niks aan de hand.
Maar goed, jammer voor Ajax, ze hadden idd wel meer verdiend gisteren, maar het flitsende spel van de afgelopen jaren hebben we helaas niet gezien. Maar dat zal misschien (best-case scenario) ook wel wat met de tegenstander te maken hebben gehad.
Het probleem was dat de hele opbouw wegviel. Ze hebben minder kansen gehad na die wissel. Dan kun je beter een aanvallender middenveld creëren. Dus Blind of Martinez doorschuiven bijvoorbeeld. Maar ik denk eerlijk gezegd dat Blind en Schuurs redelijk af waren, beide hard gewerkt. Ze begonnen namelijk behoorlijk defensief.Snowdog schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:03:
[...]
Ik vond die wissel niet zo gek, het waren nog een paar minuten en je hebt een goal nodig. Dan kan je beter het risico nemen er met 3-0 vanaf te gaan dan niets doen. Ik vond het persoonlijk iig wel een mooie zet al leidde het wel meteen "bijna" tot een goal aan de andere kant, dat zou wel een domper zijn geweest.
Maar goed, jammer voor Ajax, ze hadden idd wel meer verdiend gisteren, maar het flitsende spel van de afgelopen jaren hebben we helaas niet gezien. Maar dat zal misschien (best-case scenario) ook wel wat met de tegenstander te maken hebben gehad.
Nouja in zo'n late fase is er van opbouwen meestal toch niet meer zoveel sprake en hebben vrijwel alle teams toch wel de neiging de lange bal te spelen. Vond Schuurs overigens wel goed gisteren, stuk beter dan de eerdere wedstrijden die ik van hem heb gezien (maja kijk niet zo vaak Ajax) en Blind was eigenlijk ook wel heel goed, zowel verdedigend als aanvallend.Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:06:
[...]
Het probleem was dat de hele opbouw wegviel. Ze hebben minder kansen gehad na die wissel. Dan kun je beter een aanvallender middenveld creëren. Dus Blind of Martinez doorschuiven bijvoorbeeld. Maar ik denk eerlijk gezegd dat Blind en Schuurs redelijk af waren, beide hard gewerkt. Ze begonnen namelijk behoorlijk defensief.
Kreeg Martinez hier niet altijd kritiek als hij voor de verdediging speelde though? Of verwar ik hem nu met iemand anders?
Ze hadden dusdanig vertrouwen in de goede afloop dat ze het zelfs aandurfden om de hele aanval eruit te wisselen in de wetenschap dat als Ajax door zou drukken ze de pot wel op de counter zouden beslissen.
Ajax had eventueel kunnen verrassen met een goal in de laatste 10 minuten en daar waren een paar kleine kansjes voor. Maar het is wel enorm duidelijk dat er simpelweg een echte spits mist om dit soort tegenstanders pijn te doen. Een ander eventueel scenario was datgene wat er bij Shaktar tegen Madrid gebeurde.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:18
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
De wedstrijd van gisteravond is aan het eind jammer dat Ajax niet op zijn minst gelijk speelde. Aan de andere kant, de wedstrijd tegen Heerenveen van afgelopen week stelde niks voor. Heerenveen was stuitend slecht. Hierdoor hebben de mannen nog weinig met elkaar een serieuze wedstrijd gespeeld. Kansen worden dan niet gemaakt, zulke wedstrijden zitten er tussen. Dit team bevat wel potentie en het kan groeien tot iets moois. Overwinteren in de CL blijft een nobel streven, maar makkelijk gaat het echt niet worden al hoop ik van harte dat Ajax het lukt.
Ik hink op twee gedachten. Aan de ene kant zou je gelijk kunnen hebben. Aan de andere kant was Ajax wel serieus gevaarlijk. Het was niet zoals thuis tegen Valencia bijvoorbeeld, waar ze gewoon 0 kansen kregen. Was de bal goed gevallen dan had Liverpool gewoon punten gemorst gisteren.Bossie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:13:
Meerdere pagina's mbt discussie over de wedstrijd van gisteren, ben ik dan de enige die denkt dat Liverpool de wedstrijd dusdanig heeft gespeeld om de krachten en enkele basisspelers te zoveel mogelijk sparen?
Ze hadden dusdanig vertrouwen in de goede afloop dat ze het zelfs aandurfden om de hele aanval eruit te wisselen in de wetenschap dat als Ajax door zou drukken ze de pot wel op de counter zouden beslissen.
Ajax had eventueel kunnen verrassen met een goal in de laatste 10 minuten en daar waren een paar kleine kansjes voor. Maar het is wel enorm duidelijk dat er simpelweg een echte spits mist om dit soort tegenstanders pijn te doen. Een ander eventueel scenario was datgene wat er bij Shaktar tegen Madrid gebeurde.
Elke wedstrijd moet je je aanpassen aan de tegenstander om zo tot het beste resultaat te komen. Weinig teams die altijd maar dezelfde wedstrijd spelen en daar continu succes uit halen. Als top club is het natuurlijk minder voorkomend dat je je moet aanpassen omdat de tegenstander zich voornamelijk focussen op het neutraliseren van de sterkste spelers. Als team daar onder zit je in de balans tussen spel maken en het spel van de tegenstander zo goed mogelijk te bespelen.GrooV schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:48:
[...]
Realistisch gezien speel je tegen een zeer verzwakt Liverpool waar Ajax (ook niet in topsterkte maar mijn inziens minder verzwakt dan Liverpool) zeker kansen heeft gehad om voor te komen en wellicht voor had moeten komen als de afronding net dat beetje beter was.
@tweakduke Dat is natuurlijk ook deels een probleem door de huidige competitieindeling. Er is voor gekozen om de puliekswedstrijden naar 2021 te verplaatsen. Gevolg is dus wel dat een Ajax, PSV, Feyenoord en AZ (al zijn die nu wel afgehaakt) geen topwedstrijden in de eredivisie spelen en derhalve er tot die periode - buiten de Europese wedstrijden - geen hoge druk op de wedstrijden komt te staan. Ook al is geen enkele club in de eredivisie feilloos geweest maar een wedstrijd tegen FC Gronignen of Heracles is toch anders, zowel in voorbereiding, spanning als wedstrijdverloop.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:18
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat laatste zat ik ook al te denken. Met bijvoorbeeld Klaassen in je elftal wil je met alle respect een keer tegenstand hebben van PSV of Feyenoord. AZ heeft een dramatische start dit jaar en nu de coronagolf in het team. Je weet natuurlijk nooit hoe het seizoen verloopt, maar de punten die ze nu verliezen kun je hard nodig hebben aan het einde van het seizoen.Napo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:21:
[...]
Elke wedstrijd moet je je aanpassen aan de tegenstander om zo tot het beste resultaat te komen. Weinig teams die altijd maar dezelfde wedstrijd spelen en daar continu succes uit halen. Als top club is het natuurlijk minder voorkomend dat je je moet aanpassen omdat de tegenstander zich voornamelijk focussen op het neutraliseren van de sterkste spelers. Als team daar onder zit je in de balans tussen spel maken en het spel van de tegenstander zo goed mogelijk te bespelen.
Realistisch gezien speel je tegen een zeer verzwakt Liverpool waar Ajax (ook niet in topsterkte maar mijn inziens minder verzwakt dan Liverpool) zeker kansen heeft gehad om voor te komen en wellicht voor had moeten komen als de afronding net dat beetje beter was.
@tweakduke Dat is natuurlijk ook deels een probleem door de huidige competitieindeling. Er is voor gekozen om de puliekswedstrijden naar 2021 te verplaatsen. Gevolg is dus wel dat een Ajax, PSV, Feyenoord en AZ (al zijn die nu wel afgehaakt) geen topwedstrijden in de eredivisie spelen en derhalve er tot die periode - buiten de Europese wedstrijden - geen hoge druk op de wedstrijden komt te staan. Ook al is geen enkele club in de eredivisie feilloos geweest maar een wedstrijd tegen FC Gronignen of Heracles is toch anders, zowel in voorbereiding, spanning als wedstrijdverloop.
Shaktar miste gisteren 10 basisspelers tegen Real Madrid en stond na 40 minuten voetballen met 0-3 voor. Napoli zit wel in een goede low en AZ absoluut niet, maar zolang er nog niet gespeeld is, is er niks over te zeggenMaarten_E schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:23:
GrooV schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:48:
[...]
Hattrick: Thorgal Eagles
Omdat Ajax maar 1 basis opstelling heeft waar ze fatsoenlijk aanvallend mee spelenMartinusz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:30:
[...]
wat is de correlatie tussen spel aanpassen en niet spelen om te winnen? Die ontgaat mij volledig namelijk.
Ah, vroeger werd er nogal verweten dat Ajax maar 1 opstelling kon spelen en dan naief eraf ging tegen de grote clubsGrooV schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
Omdat Ajax maar 1 basis opstelling heeft waar ze fatsoenlijk aanvallend mee spelen
Ze voetbalden gisteren anders prima aanvallend, heb toch echt meerdere kansen gezien, paar hele grote zelfs (Promes, Tadic, Klaassen). En daarnaast ook nog eens goed verdedigend tegen een geweldig aanvals trio van de tegenstander.
Kortom prima aanpassing voor deze tegenstander!
[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 22-10-2020 10:41 ]
Mja, als je Klopp langs de kant zag staan in de eerste helft was hij er helemaal niet zo comfortabel bij naar mijn idee.Bossie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:13:
Meerdere pagina's mbt discussie over de wedstrijd van gisteren, ben ik dan de enige die denkt dat Liverpool de wedstrijd dusdanig heeft gespeeld om de krachten en enkele basisspelers te zoveel mogelijk sparen?
Is ook dubbel, omdat hij 99% van de wedstrijd goed speelde maar wel 2/3 fouten maakt. Hoe zwaar reken je dat een 20 jarige aan tegen Liverpool? Dat zorgt voor verdeelde meningen. De Ligt had (of heeft) ook soms zijn momenten. Maar daar tegenover staan ook hele goede momenten...remco112 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:32:
Vanwaar dat de meningen zo verdeeld zijn over Schuurs? Op verschillende voetbalsites krijgt hij het laagste cijfer, maar als ik het hier een beetje lees, was hij één van de betere gisteren. Had zelf het schakelkanaal aan, dus maximaal 30% van Ajax gezien.
Er zijn meerdere sites of analytici die wel over hem te spreken waren overigens
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 22-10-2020 11:14 ]
Nee rekenkundig gezien kan Ajax met 15 punten eerste worden of met 0 punten laatste.bregweb schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:31:
Liverpool heeft gedaan wat nodig was, niet meer. Dat laat die wissel ook zien, Klopp kon zijn 3 spelers rust geven, rekenkundig gezien moet je thuis winnen en uit gelijk spelen om door te gaan.
@GrooV wat heeft het missen van kansen met mentaliteit te maken?
De goal was zijn fout, en hij had nog een momentje of 2, maar over de hele wedstrijd deed hij het wel goed. Het hangt er een beetje vanaf hoe zwaar je hem het doelpunt aanrekent en of je hem een foutje of 2 vergeeft omdat hij nog slechts een talent is.remco112 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:32:
Vanwaar dat de meningen zo verdeeld zijn over Schuurs? Op verschillende voetbalsites krijgt hij het laagste cijfer, maar als ik het hier een beetje lees, was hij één van de betere gisteren. Had zelf het schakelkanaal aan, dus maximaal 30% van Ajax gezien.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit zeer zeker. Met het materiaal dat je hebt is dit wellicht de betere opstelling die je had kunnen bedenken en dan met de realiteit dat Kudus uitviel en ze alsnog goed het plan uitvoerde. Juist de aanpassingen die ten Hag heeft gemaakt heeft er waarschijnlijk zorg voor gedragen dat ze een betere defensieve balans hadden die Liverpool in bedwang heeft gehouden.Martinusz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Ah, vroeger werd er nogal verweten dat Ajax maar 1 opstelling kon spelen en dan naief eraf ging tegen de grote clubs
Ze voetbalden gisteren anders prima aanvallend, heb toch echt meerdere kansen gezien, paar hele grote zelfs (Promes, Tadic, Klaassen). En daarnaast ook nog eens goed verdedigend tegen een geweldig aanvals trio van de tegenstander.
De goede positionering van Blind is gebruikt om het achterin wat beter neer te zetten en dat heeft uiteindelijk tegen dit Liverpool meer dan genoeg kansen gegeven. We zullen nooit weten hoe de opstelling van tegen SC Heerenveen had gerendeerd maar de omzettingen zijn mijn inziens niet onverstandig geweest.
Leeftijd zou irrelevant moeten zijn voor de beoordeling/veroordeling. Hij heeft gewoon een goede wedstrijd gespeeld.Vos schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Is ook dubbel, omdat hij 99% van de wedstrijd goed speelde maar wel 2/3 fouten maakt. Hoe zwaar reken je dat een 20 jarige aan tegen Liverpool? Dat zorgt voor verdeelde meningen. De Ligt had (of heeft) ook soms zijn momenten. Maar daar tegenover staan ook hele goede momenten...
Er zijn meerdere sites of analytici die wel over hem te spreken waren overigens
Liverpool - Bayern Munchen 0-0
Brighton - Liverpool 0-3
Chelsea - Liverpool 0-2
Ajax - Liverpool 0-1
Dacht dat hij al de 30 was gepasseerd, maar wordt morgen 'pas' 27!
Het verbaasde mij nogal dat hij lage cijfers kreeg. Blijkbaar omdat Mane hem voorbij speelde en daar de eigen goal uit voortkwam en een fout in de tweede helft. Hij knapte werkt voor 2 man op. Hij hoort in het centrum, maar omdat Mazraoui nergens te bekennen was, kon Schuurs zijn werk opknappen. Schuurs was goed bezig. Zeker als 1 van de meer onervaren spelers.remco112 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:32:
Beetje sneu wel om iemand hard af te rekenen, terwijl het juist super gaat. Er is uiteindelijk niet 1 op 1 door hem een goal voortgekomen uit die 2 fouten. Met de cijfers voor Tagliafico net zo, hij speelde prima.
Persoonlijk vond ik (van de basis) Promes en Mazraoui tegenvallen. Beiden niet in vorm.
...
Ik heb het niet over vroeger maar over dit en afgelopen seizoen. Zal er over op houden, kennelijk zien mensen hier liever dit en 0 puntenMartinusz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Ah, vroeger werd er nogal verweten dat Ajax maar 1 opstelling kon spelen en dan naief eraf ging tegen de grote clubs
Promes stond niet in de basis maar is inderdaad uit vorm.Luxicon schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:42:
[...]
Persoonlijk vond ik (van de basis) Promes en Mazraoui tegenvallen. Beiden niet in vorm.
[ Voor 16% gewijzigd door GrooV op 22-10-2020 11:47 ]
Wat een bijzondere conclusie op basis van het spel dat op de mat werd gelegd door Ajax alsmede de reacties die in dit topic te zien zijn.GrooV schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:43:
[...]
Ik heb het niet over vroeger maar over dit en afgelopen seizoen. Zal er over op houden, kennelijk zien mensen hier liever dit en 0 punten
Je hebt gelijk. Hij kwam er later pas in. Voor Kudus. Jammer dat dat nodig was. Volgens mij is er niet iets bekend over zijn blessure, of wel?GrooV schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:43:
[...]
Ik heb het niet over vroeger maar over dit en afgelopen seizoen. Zal er over op houden, kennelijk zien mensen hier liever dit en 0 punten
[...]
Promes stond niet in de basis maar is inderdaad uit vorm.
...
Die is zo slecht, maar dat viel met een Ziyech in de buurt vaak niet op. Nu kan ie niet meer terugvallen op een van de beste spelers in NL en moet ie het zelf doen. En dat kan ie niet.
Totaal niet mee eens dat hij slecht is. Mazraoui speelt dit seizoen prima, behalve gisteren Wat mij betreft heeft hij zelfs tot gisteren het hoogste gemiddelde cijfer over het seizoen van alle ajacieden. Het valt me wel op dat Mazraoui minder is als Neres rechtsvoor staat. Met Ziyech en Anthony heeft hij blijkbaar een betere klik.Leon Zwiers schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:53:
Denk dat Mazraoui meer schuld had aan de eigen goal dan Schuurs tbh. En aan meerdere fouten van Schuurs lag Mazraoui ten grondslag.
Die is zo slecht, maar dat viel met een Ziyech in de buurt vaak niet op. Nu kan ie niet meer terugvallen op een van de beste spelers in NL en moet ie het zelf doen. En dat kan ie niet.
Hij speelt prima? Ik kan me niet herinneren dat Ajax qua spel zo slecht aan een seizoen begon (onder de Boer wellicht?) En het zijn ook nou niet echt lastige tegenstanders die Ajax gehad heeft tot nu toeP.O. Box schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:39:
[...]
Totaal niet mee eens dat hij slecht is. Mazraoui speelt dit seizoen prima, behalve gisteren Wat mij betreft heeft hij zelfs tot gisteren het hoogste gemiddelde cijfer over het seizoen van alle ajacieden. Het valt me wel op dat Mazraoui minder is als Neres rechtsvoor staat. Met Ziyech en Anthony heeft hij blijkbaar een betere klik.
Hij was in de sterke jaren constant de zwakste schakel in het elftal, maar speelde boven zijn kunnen omdat ie zich kon optrekken aan de veel beter draaiende spelers om hem heen. Hij is in dit soort potjes direct ook een van de eersten die door de mand zakken.
Als Ajax hem zou vervangen met een back van het niveau van Tagliafico zou het elftal direct een stuk beter staan.
Stel je voor dat ik een dikke lading geld zou krijgen en 3 spelers mocht vervangen?
Mazraoui, die ene verdediger die op t middenveld gezet wordt (Alvarez of martinez? Ik vergeet iedere keer welke
[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 22-10-2020 12:52 ]
Ik vind Nico anders al 1,5 jaar best matigLeon Zwiers schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:50:
[...]
Als Ajax hem zou vervangen met een back van het niveau van Tagliafico zou het elftal direct een stuk beter staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 22-10-2020 15:12 . Reden: Wanneer ga je stoppen met verbasteren? ]
XXXVI
Doet hij al jarenMartinusz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Ik vind Nico anders al 1,5 jaar best matigmaakt rare overtredingen, aanvallend is het niet zoveel meer. Gisteren niet zo opvallend, een zesje ofzo, maar de Nico die in het begin te zien was is toch ook wel beetje weggezakt.
Ik snap de kritiek maar half. Nico bestrijkt de hele linker flank, verzaakt defensief niet. Maakt af en toe misschien een 'rare' overtreding, maar meestal is het rare de hardheid en niet zozeer het moment of de plek. Ik heb ook wel het gevoel dat het wat minder is maar matig gaat mij te ver en ik kan er ook niet echt de vinger op leggen.Martinusz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Ik vind Nico anders al 1,5 jaar best matigmaakt rare overtredingen, aanvallend is het niet zoveel meer. Gisteren niet zo opvallend, een zesje ofzo, maar de Nico die in het begin te zien was is toch ook wel beetje weggezakt.
Iedere pagina ga je 't zelfde bericht in een iets andere vorm posten? Je mening over Ten Hag is wel duidelijk. Gekke provinciaal die niks bij ons aller Ajax te zoeken heeft.ephymerous schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:17:
Ten hag was weer onnavolgbaar. Klaassen werd gewisseld zonder medische redenen. Bevestiging op bevestiging dat deze man niet geschikt is als trainer van Ajax.
Gisteren had hij het tactisch gewoon heel goed voor elkaar. Liverpool had niet direct een antwoord op de tactiek en het spel van Ajax. Het resulteerde niet in grote kansen voor Ajax, maar Liverpool had er ook weinig tegen in te brengen. Ook na de blessure van Kudus bleven we goed voor de dag komen en dat is ook fijn om te zien. Qua wissels merk je gewoon dat de selectie diepte mist. Neres is nog niet 100% fit en één van de weinige opties voor die plek is dan Labyad, helaas. De wissel Klaasen vond ik onbegrijpelijk. Op 't eind alles of niets wat zoals gewoonlijk niet lukt. Martinez speelde ook weer goed. Onana is één van de beste spelers bij Ajax op dit moment.
[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 22-10-2020 15:13 . Reden: Quote aangepast ]
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021