Han schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:32:
[...]
Heeft dat niet alles met Schmidt te maken? Ik heb af en toe echt het gevoel dat Scmidt spelers meer afbreekt dan beter maakt met zijn rare (wissel)tactieken/opstellingen. Een jongen als Ihataren moet speeltijd hebben, vertrouwen krijgen, minuten maken. Het was samen met Malen de groeibriljant van PSV. Nu is alle glans er van af en zit hij meer op de bank dan dat hij speelt. In mijn ogen een complete afbraak van een talent. En die cijfers, tja, niet echt verrassend op deze manier. De hoeveelheid blessures en ziekmeldingen zijn ook bijzonder te noemen, wellicht inherent aan het niet goed in zijn vel zitten?
Ander voorbeeld; neem Malen gisteren, zijn egoïstisch gedrag komt volgens mij echt door Schmidt. Bijna elke wedstrijd wordt Malen gewisseld terwijl Zahavi onomstreden is. Zelfs wanneer Malen twee keer scoort in een wedstrijd dan wordt hij gewisseld, daar word je als speler moedeloos van. Een speler als Malen speelt nu zijn 3e volledige seizoen bij PSV, die wil ook een stap maken straks. Echter zichzelf in de kijker spelen is er niet bij, een fatsoenlijke reeks met 90 minuten speeltijd is er niet bij.
Enkele weken geleden werd al opgemerkt dat het lijkt als of Schmidt denkt dat de competitie pas in maart begint, met dat continue sparen van spelers.
Spelers als Malen en Ihataren zouden bij Ajax gewoon in de basis staan. Ajax moet voor die posities buitenlandse spelers aantrekken om kwaliteit aan boord te hebben. PSV heeft hier gewoon twee Nederlandse spelers, iets wat je als Nederlandse topclub altijd prefereert. Kijkende naar de selectie van PSV dan presteert het behoorlijk onder de maat in mijn ogen. Ben benieuwd hoe lang ze in Eindhoven die Scmidt nog pruimen. Kan me niet voorstellen dat wanneer ze aanstaande zondag verliezen Schmidt mag aanblijven. Dan is het eind februari en ben je op alle fronten uitgeschakelt. Dat terwijl er best wel geinvesteerd is in de selectie.
Ik heb het bij Ihattaren ook andere andere trainers nog niet gezien, wat dat betreft wil het er niet echt uit komen. Het systeem helpt ook niet en het feit dat Gotze voor zijn plek gehaald wordt ook niet. Hij zal inderdaad niet echt lekker in zijn vel zitten. Hopelijk wordt dat nog beter dit seizoen, maar er zijn spelers bij PSV die beter zijn gegroeid dan Ihattaren, denk aan Gakpo en Teze.
Over Malen ben ik met je eens, die scoort straks weer 2x in een wedstrijd, dan is het zelfvertrouwen er weer en komt de rest ook wel. In Europa wilde hij te graag, daar zijn we gelukkig van af

Typhone schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:48:
[...]
Ik begrijp er ook totaal niks van. Als we even een retourvlucht gaan maken dan zien we dat Schmidt aangesteld wordt en een team mag/kan gaan bouwen in Eindhoven.
Dan worden er enkele spelers duur aangetrokken en enkele spelers goedkoop maar wel met een salaris wat niet bij EL begrippen hoort. Meteen daarna gaat het fout in de EL
voorronde CL *corrected*, ziet het er niet florissant uit in de EL en wordt er gehusseld en gedaan met de opstelling van heb ik jou daar. Meerdere malen stort PSV volledig in na een goede eerste helft. Of is de eerste helft absurd slecht en de tweede helft opeens goed.
Verdedigend is er fors geïnvesteerd maar komt daar niks van terecht. Ik heb de hele tijd het idee dat er elke keer een 'basis' speelt maar nooit de beste 11. Geluk voor mij is dat ik regelmatig PSV te zien krijg dit jaar in zijn geheel en ook in Eindhoven zijn ze net zo kritisch op PSV als dat ik met veel vrienden ben op Ajax.
De spelers kun je ook weinig verwijten denk ik. Hoe krijg je automatismen wanneer je nooit in een zelfde basis speelt? Hoe verdedig je de 84% bal
onnauwkeurigheid van Rosario? Hoe verdedig je de compleet andere spelsystemen waar PSV soms in speelt? Die zijn toch écht op de coach terug te voeren en niet op de spelers. En als er volgend jaar geen CL gespeeld wordt dan hangen er serieus donkere wolken boven PSV. De vraag is of ze de risico's van Schmidt blijven accepteren of niet. En natuurlijk is het riskant dit te typen met het oog op zondag want dan kan het zo weer hosanna zijn maar ik doe het toch.
Verdedigend is dit jaar enkel Max gehaald, die rendeert wel prima toch? Teze komt uit de jeugd en de rest speelde al bij PSV.
Er is juist geïnvesteerd in de aanval, waar dat in mijn ogen niet echt nodig was. Niemand kan het blijven opstellen van Rosario verdedigen behalve Schmidt, lijkt wel alsof hij dat afgekeken heeft van Ten Hag, iemand opstellen die niet eens in de selectie thuis hoort
Zondag hoop ik op zo'n soort opstelling:
code:
1
2
3
4
5
| Unnerstall
Dumfries - Teze - Viergever - Max
Rosario Boscagli
Gotze Gakpo
Malen Zahavi |
Ja ik hoop dat Gakpo er eindelijk weer is. Verder was Sangare dacht ik geschorst, vandaag Rosario. Ihattaren kan er dan eventueel in komen als Gakpo of Gotze het niet trekt. Indien Gakpo niet fit is dan Ihattaren er in.