Martinez denk ikExocet schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:16:
Ten Hag zegt gewoon dat Nico geblesseerd is.
Blind zondag linksback?
Kudus heeft meerdere terugslagen gehad tijdens zijn revalidatie, die wordt echt mega voorzichtig terug gebracht. En het seizoen duurt nog wel even, met nog veel wedstrijden voor de boeg. Die gaat echt nog wel zijn minuten maken, iedereen is nodig.418O2 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:10:
Wat er met hem speelt is ook een raadsel. Waarom die man geen minuten krijgt is vreemd. Volgens mij hangt ten hag ook het 'als je op de bank zit kan je spelen' principe aan
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ajax goed voor 45% van het huidig coefficientie punten. Koekoek.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Maar waarom zet je hem op de bank als hij niet kan spelen?Han schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:17:
[...]
Kudus heeft meerdere terugslagen gehad tijdens zijn revalidatie, die wordt echt mega voorzichtig terug gebracht. En het seizoen duurt nog wel even, met nog veel wedstrijden voor de boeg. Die gaat echt nog wel zijn minuten maken, iedereen is nodig.
Hij kan wel spelen, afgelopen wedstrijd heeft ie ook wat minuutjes gemaakt.418O2 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:18:
[...]
Maar waarom zet je hem op de bank als hij niet kan spelen?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Promes kan vast wel een wedstrijdje tegen Sparta als linksback invallen. Blind zou een wedstrijdje rust vast goed kunnen gebruiken.Exocet schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:16:
Ten Hag zegt gewoon dat Nico geblesseerd is.
Blind zondag linksback?
Maar Martinez is natuurlijk vaste backup voor Nico.
Hoe staan we er tot nu toe voor? Waar kan ik die info zien?Quad schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:18:
Ajax goed voor 45% van het huidig coefficientie punten. Koekoek.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Kort resumé van mijn kant:
Eerste helft hadden we (als kijker) beter over kunnen slaan, tweede helft was behoorlijk goed.
Maar die scheids
Eerste helft hadden we (als kijker) beter over kunnen slaan, tweede helft was behoorlijk goed.
Maar die scheids

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Onlangs speelde Blind ook linksback met Martinez centraal, ging primaPolarBear schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:19:
[...]
Promes kan vast wel een wedstrijdje tegen Sparta als linksback invallen. Blind zou een wedstrijdje rust vast goed kunnen gebruiken.
Maar Martinez is natuurlijk vaste backup voor Nico.
Mee eens, Thomas zou sowieso niet bij PSV moeten spelen (net als Mauro Jr. (helaas)). Het is niet dat hij enorm slecht is, maar hij heeft weinig extra's en is minder dan bv een Culina (al had die ook een beter team om zich heen). Die spelers zijn wat mij betreft toch wel net wat te licht, maar dit heeft verder niet zoveel met Schmidt te maken imo. Dit speelt al sinds van Bommel of wellicht het latere Cocu-tijdperk.ElPaco schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:13:
[...]
Het is zwaar frustrerend als ballen over 2 meter niet aankomen inderdaad, ik snap ook niet wat er zo moeilijk aan is. Net zomin als dat ik niet snap waarom er niet meer op getraind wordt als het blijkbaar in het veld niet lukt.
Het grote probleem met Schmidt nu is dat hij vast blijft houden aan zijn 4-2-2-2 opstelling terwijl hij het materiaal er niet voor heeft. Beter past hij zijn opstelling aan materiaal wat hij wel heeft.
Denk aan:
code:
1 2 3 4 5 Unnerstall (ik ben nog steeds niet overtuigd van Mvogo, weggegooid geld) Dumfries - Teze - Boscagli - Max Rosario Thomas - van Ginkel - Götze Malen - Zahavi
en dan zodra Gakpo er is Thomas er uit.
Ze hebben daarin naar mijn mening echt nul stappen gezet en dit is nu al zo lang een probleem. En natuurlijk kan je de opstelling beter maken, maar kijk vandaag. Zelfs een Malen (of Gotze of Zahavi of andere spelers die je daar neerzet) maken hele simpele fouten in de basics. Dat leidt niet alleen tot counters, maar ook gewoon tot het niet druk kunnen zetten en het niet zelf in staat zijn een fatsoenlijke aanval op te bouwen.
Zoals ik het zie, kunnen ze er op dit moment inzetten wie ze willen en spelen zoals ze willen, maar het helpt allemaal niet zoveel als je puur hoopt dat een aanval een keertje wel lekker loopt of dat individuele klasse wedstrijden beslist. Het lijkt me eenvoudiger (of wellicht ook niet, aangezien het al zo lang niet lukt) om het basisprobleem aan te pakken.
wil je soms zeggen dat het een slechte scheids is?dvdkiwi schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:20:
Kort resumé van mijn kant:
Maar die scheids
2 ja. Die man wil je toch gewoon zien spelen. Ik snap het niet.Martinusz schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:19:
[...]
Hij kan wel spelen, afgelopen wedstrijd heeft ie ook wat minuutjes gemaakt.
Op site van UEFA de globale lijst: https://www.uefa.com/memb...ankings/country/#/yr/2021Han schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:20:
[...]
Hoe staan we er tot nu toe voor? Waar kan ik die info zien?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
schmidt heeft echt zo weinig te vertellen
https://coefficienten.nl/Han schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:20:
[...]
Hoe staan we er tot nu toe voor? Waar kan ik die info zien?
Heel berustend ineensDeadsy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:23:
schmidt heeft echt zo weinig te vertellen
Götze kan je inwisselen voor Ihattaren (als die eens een keer niet ziek is). Van Ginkel dan wisselen voor Sangaré maar wel met het idee dat of Sangaré of Rosario altijd wat meer terugzakt. Nu staan ze naast elkaar en dan vaak te ver naar voren.418O2 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:15:
[...]
Dan speel je toch met 2 spelers waar je ivm blessures niet op kan bouwen
En ik snap niet hoe slecht Fein is als hij blijkbaar slechter is dan Rosario en Sangaré. Echt weer flink aantal mislukte transfers deze zomer.
Statistiekje hoor
86 - Despite still being behind in the 86th minute, Ajax managed to win the Europa League game at Lille 1-2: it is the latest comeback (excl. extra-time) in a knockout stage match in Europa League history. Boost. pic.twitter.com/woE45A7wiS
— OptaJohan (@OptaJohan) 18 februari 2021
@418O2 dat Kudus minuten maakt is geen doel op zich natuurlijk. Ik zie hem ook graag spelen maar ben blij dat ze voorzichtig zijn met hem. En die luxe (breedte) is er.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Zijn zaakwaarnemer had hem net een berichtje gestuurd met de ontslag clausule in zijn contract
Zo raakt hij nooit wedstrijdfit. Het is een voetballer he, geen wijnglassnmght schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:26:
@418O2 dat Kudus minuten maakt is geen doel op zich natuurlijk. Ik zie hem ook graag spelen maar ben blij dat ze voorzichtig zijn met hem. En die luxe (breedte) is er.
Mag hij niet mee doen bij Jong Ajax?418O2 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:27:
[...]
Zo raakt hij nooit wedstrijdfit. Het is een voetballer he, geen wijnglas
Nouja, kijk de invalbeurten van Fein terug en zie hoeveel enorm brakke passes hij geeft. Ik weet niet of het de ziekte van PSV of de speler is, maar daar moeten ze imo toch echt enorm hard aan gaan werken. En ook Ihattaren doet dat regelmatig, hoewel hij ook wat vaker wat meer risicovolle passes geeft. Da's niet echt een excuus though.ElPaco schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:25:
[...]
Götze kan je inwisselen voor Ihattaren (als die eens een keer niet ziek is). Van Ginkel dan wisselen voor Sangaré maar wel met het idee dat of Sangaré of Rosario altijd wat meer terugzakt. Nu staan ze naast elkaar en dan vaak te ver naar voren.
En ik snap niet hoe slecht Fein is als hij blijkbaar slechter is dan Rosario en Sangaré. Echt weer flink aantal mislukte transfers deze zomer.
Ik ben iig echt niet onder de indruk van Fein en snap het prima dat hij weinig speeltijd krijgt en dat ze de optie tot koop niet benutten. Zelfs als achteraf zou blijken dat het een echte topper is en het allemaal door PSV zou komen.
Niet slecht. Maar zo ontzettend onrustig aan de bal, niet doordekken, niet met ruimte in de rug kunnen spelen...
Past perfect bij Lille. Die spelen letterlijk 90 minuten lang in de eigen zestien. Dat kan niet bij Ajax, dus een juiste keuze geweest om te kiezen voor Martinez.
Hij heeft een hele zware blessure gehad hè, en terugslagen, daar moet je voorzichtig mee zijn. Je zag de spelers toch glijden op dat veld, dan zou ik hem ook niet meer brengen.418O2 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:21:
[...]
2 ja. Die man wil je toch gewoon zien spelen. Ik snap het niet.
Ik ben het met je eens maar dan dient bij mij de vraag op of je Kudus wel in de selectie moet opnemen als het zo op het randje is.Martinusz schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:39:
[...]
Hij heeft een hele zware blessure gehad hè, en terugslagen, daar moet je voorzichtig mee zijn. Je zag de spelers toch glijden op dat veld, dan zou ik hem ook niet meer brengen.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat is dus wat ik steeds zeg. Als je op de bank zit moet je kunnen spelen.gws24 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:01:
[...]
Ik ben het met je eens maar dan dient bij mij de vraag op of je Kudus wel in de selectie moet opnemen als het zo op het randje is.
Congrats Ajax en als PSV'er begin ik na jaren van ellende zonder ook maar een sprankje verbetering te zien klaar te zijn met dat clubje. Ik ben een voetballiefhebber maar de voortdurende wanprestaties die week in week uit in Eindhoven ten toon worden gespreid doen me geen goed (niet dat ik nu een ander clubbie ga supporten maar het is wel ontzettend jammer).
@Grindtegel bij PSV zijn er ook zo weinig aanknopingspunten. Toch redelijk met geld lopen smijten...
Zo, the Day after. Het moeilijk verslaanbare Lille met 1-2 verslagen. Ik vond hen echt tegenvallen, dat ze 1e staan in de Franse competitie is mij een raadsel, of is de rest nog zwakker? 1e helft was Ajax qua concentratie echt top, niks weggegeven. 2e helft wel iets minder met natuurlijk de grote fout van Tagliafico, wat hij met het versieren van een penalty meer dan genoeg goed heeft gemaakt. Ajax zelf heeft ook niet echt veel gecreëerd, maar nog veel minder weg gegeven. Al had ik wel kunnen leven met de 1-1, nog fijner om met 2-1 volgende week te starten.
En dan mis je als Ajax nu 4 basisspelers, die bank/breedte is echt top. Gravenberch en Mazraoui zijn volgende week dan wel weer terug. Ik vind dat dan Álvarez kind van de rekening moet zijn, Martinez vond ik gisteren de beste van het veld en Blind op het middenveld heb je zoveel meer aan.
Februari blijft op sportief vlak echt top gaan, dat 'we' de rest net zo afsluiten!
En dan mis je als Ajax nu 4 basisspelers, die bank/breedte is echt top. Gravenberch en Mazraoui zijn volgende week dan wel weer terug. Ik vind dat dan Álvarez kind van de rekening moet zijn, Martinez vond ik gisteren de beste van het veld en Blind op het middenveld heb je zoveel meer aan.
Februari blijft op sportief vlak echt top gaan, dat 'we' de rest net zo afsluiten!
@gws24 @418O2 niet alleen het veld was slecht maar we stonden er nou ook niet per se heel goed voor tot ongeveer het einde van de wedstrijd. Bij een eerdere voorsprong kan je minuten gaan gunnen en verdere zat hij er denk ik voor noodgevallen, als een Klaassen geblesseerd raakt bijvoorbeeld.
Maargoed na een terechte en toch ook ietwat gelukkige overwinning nog iets vinden om over te zeuren is ook een prestatie.
Maargoed na een terechte en toch ook ietwat gelukkige overwinning nog iets vinden om over te zeuren is ook een prestatie.
@Grindtegel de PSV fan is inderdaad even niet te benijden. Wel hebben jullie dit seizoen wel heel erg veel pech met blessures, in die zin is er wel reden om aan te nemen dat het komend seizoen beter gaat. Maar ook voor PSV ben ik erg benieuwd wie er dan zullen staan. Dumfries zie ik zeker vertrekken en van spelers als Gotze en Malen weet ik het niet. Speelt Malen een goed EK dan zal daar ook een en ander oplaaien.
Ik hoor weinig over het financiële plaatje in Eindhoven maar volgens mij is daar gewoon wat mogelijk in de zomer, zeker bij binnenkomende transfersommen?
Koopmeiners topprioriteit maken?
Ik hoor weinig over het financiële plaatje in Eindhoven maar volgens mij is daar gewoon wat mogelijk in de zomer, zeker bij binnenkomende transfersommen?
Ik lees het nu pas. 21:00 uur is gewoon te laat.jaapstobbe schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:16:
Welke sufferd zette de tv uit 10 min voor tijd? Ik.
Volgende week is 18:55, scheelt weer voor jeDoeEensGek schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:25:
[...]
Ik lees het nu pas. 21:00 uur is gewoon te laat.
Ik denk dat het voor PSV veel vanaf zal hangen waar ze eindigen in de competitie, die 2e plek is zeker nog niet veilig. Komend weekend PSV - Vitesse, mochten ze die verliezen dan kruipt het allemaal dicht bij elkaar van plek 2 t/m 5.snmght schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:23:
@Grindtegel de PSV fan is inderdaad even niet te benijden. Wel hebben jullie dit seizoen wel heel erg veel pech met blessures, in die zin is er wel reden om aan te nemen dat het komend seizoen beter gaat. Maar ook voor PSV ben ik erg benieuwd wie er dan zullen staan. Dumfries zie ik zeker vertrekken en van spelers als Gotze en Malen weet ik het niet. Speelt Malen een goed EK dan zal daar ook een en ander oplaaien.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
en de week erop: PSV - Ajax. Na volgende week zondag weten we of het nog een beetje spannend wordt bovenin of niet.Gynnad schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:32:
[...]
Ik denk dat het voor PSV veel vanaf zal hangen waar ze eindigen in de competitie, die 2e plek is zeker nog niet veilig. Komend weekend PSV - Vitesse, mochten ze die verliezen dan kruipt het allemaal dicht bij elkaar van plek 2 t/m 5.
Maar er is nog een verschil tussen brakke passes geven (daar heeft bij PSV iedereen last van) of direct verantwoordelijk zijn voor tegendoelpunten. Rosario is bij ongeveer de helft van de tegendoelpunten direct betrokken, dan blijf je zo'n speler toch niet opstellen? Enige reden om hem dan op te blijven stellen is als hij bij meer dan 50% van je eigen doelpunten betrokken is, maar dat is natuurlijk niet zo.Snowdog schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:29:
[...]
Nouja, kijk de invalbeurten van Fein terug en zie hoeveel enorm brakke passes hij geeft. Ik weet niet of het de ziekte van PSV of de speler is, maar daar moeten ze imo toch echt enorm hard aan gaan werken. En ook Ihattaren doet dat regelmatig, hoewel hij ook wat vaker wat meer risicovolle passes geeft. Da's niet echt een excuus though.
Ik ben iig echt niet onder de indruk van Fein en snap het prima dat hij weinig speeltijd krijgt en dat ze de optie tot koop niet benutten. Zelfs als achteraf zou blijken dat het een echte topper is en het allemaal door PSV zou komen.
Je zou bijna de hele selectie verkopen en met een scone lei beginnen, maar dat is zonde voor jongens als Gakpo en Madueke die er wel wat van kunnen maar vooral door het team worden tegengehouden.Snowdog schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:21:
[...]
Mee eens, Thomas zou sowieso niet bij PSV moeten spelen (net als Mauro Jr. (helaas)). Het is niet dat hij enorm slecht is, maar hij heeft weinig extra's en is minder dan bv een Culina (al had die ook een beter team om zich heen). Die spelers zijn wat mij betreft toch wel net wat te licht, maar dit heeft verder niet zoveel met Schmidt te maken imo. Dit speelt al sinds van Bommel of wellicht het latere Cocu-tijdperk.
Ze hebben daarin naar mijn mening echt nul stappen gezet en dit is nu al zo lang een probleem. En natuurlijk kan je de opstelling beter maken, maar kijk vandaag. Zelfs een Malen (of Gotze of Zahavi of andere spelers die je daar neerzet) maken hele simpele fouten in de basics. Dat leidt niet alleen tot counters, maar ook gewoon tot het niet druk kunnen zetten en het niet zelf in staat zijn een fatsoenlijke aanval op te bouwen.
Zoals ik het zie, kunnen ze er op dit moment inzetten wie ze willen en spelen zoals ze willen, maar het helpt allemaal niet zoveel als je puur hoopt dat een aanval een keertje wel lekker loopt of dat individuele klasse wedstrijden beslist. Het lijkt me eenvoudiger (of wellicht ook niet, aangezien het al zo lang niet lukt) om het basisprobleem aan te pakken.
Dumfries heeft al aangegeven te willen vertrekken, verder mag je verwachten dat Malen de volgende stap gaat zetten.snmght schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:23:
Maar zolang meneer de Jong niet fatsoenlijk kan aankopen blijft het driewerf kut.
Fein: komt niet in het plaatje voor, waarom is hij dan gehaald?
Mvogo: niet beter dan Unnerstall, nutteloze uitgave
Sangaré: Heeft soms een ok wedstrijd
Götze: Als hij niet geblesseerd is, is hij belangrijk. Hij zit nu op 9 wedstrijden, dat is al 4 meer dan ik had verwacht
Van Ginkel: Enorme gok, je huurt hem voor een jaar waarvan je weet dat hij een half jaar sowieso geblesseerd is, we moeten het nog gaan zien
Max: Doet het wel ok, heeft erg goede wedstrijden en is denk ik belangrijk (genoeg) voor PSV
Zahavi: Heeft zijn momenten, maar als hij als oudere speler is gehaald om de jongere spelers verder te helpen dan komt dat er nog niet uit
Gelukkig is Fein deze zomer weer weg (als hij niet gebruikt wordt is het nogal nutteloos), Mvogo over anderhalf jaar, dus kost uiteindelijk ook niet super veel.
Van Ginkel gaat deze zomer weer naar Chelsea, dus heb je dan ook weinig van kunnen genieten.
Götze zijn contract loopt ook over anderhalf jaar af, afhankelijk van hoe fit hij blijft kan je daar wel veel aan kunnen hebben.
Waarom niet?gws24 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:01:
[...]
Ik ben het met je eens maar dan dient bij mij de vraag op of je Kudus wel in de selectie moet opnemen als het zo op het randje is.
Je weet van te voren niet of het veld zo glad is en daarbij had hij nodig kunnen zijn als bijvoorbeeld Klaassen uit zou vallen. Natuurlijk heeft ie minuten nodig, maar geforceerd minuten geven om het minuten geven is ook weer niet nodig, ik zag ook geen aanleiding in deze wedstrijd om hem te brengen.
Goede analyse, zo had ik het nog niet bekeken.VDS91 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:36:
[...]
Niet slecht. Maar zo ontzettend onrustig aan de bal, niet doordekken, niet met ruimte in de rug kunnen spelen...
Past perfect bij Lille. Die spelen letterlijk 90 minuten lang in de eigen zestien. Dat kan niet bij Ajax, dus een juiste keuze geweest om te kiezen voor Martinez.
Ben wel benieuwd hoe Botman het dan bij een andere club gaat doen die minder in de eigen 16 speelt
Psv was best verdrietig gisteren. Verdedigend was het niet best. Ze mogen nog blij zijn dat Teze daar stond.
En Olympiakos is een aardig team maar geen echte hoogvlieger, om dan zo de mindere te zijn, schept weinig hoop.
[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 19-02-2021 08:53 ]
Weet je zelfs met Rosario en Sangaré kun je nog een beter opstelling maken dan nu. Het probleem is dat alles zo centraal is. Doordat je twee spitsen en 2 middenvelders alleen rond het 16 meter gebied hebt voetbal je op een te kleine ruimte.ElPaco schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:13:
[...]
...
code:
1 2 3 4 5 Unnerstall (ik ben nog steeds niet overtuigd van Mvogo, weggegooid geld) Dumfries - Teze - Boscagli - Max Rosario Thomas - van Ginkel - Götze Malen - Zahavi
Rosario en Sangaré moeten bij een tegenaanval van de tegenstander veel te veel meters afleggen. De backs zijn namelijk weg en dan moet je iemand in het midden opvangen terwijl er ook iemand vogeltje vrij op de flank loopt.
Ik heb toch liever het oude 4-2-3-1 systeem waarbij er wat gedoseerder wordt aangevallen en niet elke aanval een risico op een gevaarlijkere tegenaanval van de tegenstander is.
Zonder blessures:
code:
1
2
3
4
5
| Unnerstall/Mvogo Dumfries - Teze - Boscagli - Max Fein - Sangaré Götze - Ihattaren - Gakpo Malen |
Waar het idee is dat Götze en Gakpo wat breder spelen dan nu gedaan wordt zodat Dumfries en Max niet de enige buitenspelers zijn
@Fleximex in die gedachte zou het ook met Rosario beter lopen denk ik, geef je helemaal gelijk.

De coëfficiënten gaan de goede kant op, Nederland (lees: Ajax) nadert Rusland. Op dit moment heeft Ajax 45% van de punten gehaald. Bij elkaar opgeteld hebben PSV en Feyenoord nu 28 jaar geen Europese wedstrijd na de winterstop gewonnen. De rest van Nederland moet zich stevig achter de oren krabben want dit is absoluut geen goede statistiek.
En als er weer CL plekken verdeeld moeten worden omdat het seizoen niet wordt afgemaakt dan lijkt het me passend om die plek -ongeacht de stand op de ranglijst- aan Ajax te gunnen.
En als er weer CL plekken verdeeld moeten worden omdat het seizoen niet wordt afgemaakt dan lijkt het me passend om die plek -ongeacht de stand op de ranglijst- aan Ajax te gunnen.
XXXVI
Een statistiek (@Outerspace ik dacht dat het hier niet mocht maar dat terzijden) die feitelijk onjuist is. In ieder geval voor PSV in 2011-12 nog van Trabzonspor, lang geleden maar minder dan 28 jaar geleden. Het seizoen trouwens waar ook AZ tot in de kwartfinale is gekomen. Nog steeds niet iets om over naar huis te schrijven.ephymerous schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:00:
Bij elkaar opgeteld hebben PSV en Feyenoord nu 28 jaar geen Europese wedstrijd na de winterstop gewonnen. De rest van Nederland moet zich stevig achter de oren krabben want dit is absoluut geen goede statistiek.
edit: Als de methode is die @OPSLAGHOND aanhaalt dan is het een bijzondere manier van stemmingsmakerij die wel eer doet aan eerder geplaatste opmerkingen in dit topic
[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 19-02-2021 10:12 ]
Bij elkaar opgeteld.
9 + 19 is bv ook 28.
@Napo Het staat er gewoon?
Laatste wedstrijd die Feyenoord Europees won was de UEFA Cup-finale in 2002.
9 + 19 is bv ook 28.
@Napo Het staat er gewoon?
Laatste wedstrijd die Feyenoord Europees won was de UEFA Cup-finale in 2002.
[ Voor 56% gewijzigd door OPSLAGHOND op 19-02-2021 10:13 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Hopelijk kunnen ze het thuis nog goed maken, ze hoeven immers "maar" met 2-0 te winnen.Harribo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:50:
[...]
Goede analyse, zo had ik het nog niet bekeken.
Ben wel benieuwd hoe Botman het dan bij een andere club gaat doen die minder in de eigen 16 speelt
Psv was best verdrietig gisteren. Verdedigend was het niet best. Ze mogen nog blij zijn dat Teze daar stond.
En Olympiakos is een aardig team maar geen echte hoogvlieger, om dan zo de mindere te zijn, schept weinig hoop.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Hoezo stemmingmakerij? Een constatering is niet direct stemmingmakerij, ook als die constatering niet leuk is. Ik vind het zelf bijzonder treurig en jammer dat het zo is. Wat mij betreft schiet PSV die statistiek ook snel aan flarden door thuis ruim te winnen.Napo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:07:
[...]
Een statistiek (@Outerspace ik dacht dat het hier niet mocht maar dat terzijden) die feitelijk onjuist is. In ieder geval voor PSV in 2011-12 nog van Trabzonspor, lang geleden maar minder dan 28 jaar geleden. Het seizoen trouwens waar ook AZ tot in de kwartfinale is gekomen. Nog steeds niet iets om over naar huis te schrijven.
edit: Als de methode is die @OPSLAGHOND aanhaalt dan is het een bijzondere manier van stemmingsmakerij die wel eer doet aan eerder geplaatste opmerkingen in dit topic
Als Ajax en KNVB ben je gebaat bij een sterke competitie. Is dan de enige uitweg die BeNeLiga? Of kan op andere manieren gestimuleerd worden dat de andere clubs Europees beter gaan presteren?
XXXVI
Dat is een pittige stelling en ik kan hem op zich plaatsen maar kan er niet in mee gaan. Staat Ajax in die fictieve situatie op plek 5 en PSV ongeslagen eerste dan is het een mooi sentiment maar volstrekt onlogisch om zo te handelen.
Los daarvan zou het de competitie goed doen als een andere ploeg de tientallen CL miljoenen ontvangt - en liefst goed gebruikt. Dat laatste wil nog wel eens ingewikkeld zijn.
Los daarvan zou het de competitie goed doen als een andere ploeg de tientallen CL miljoenen ontvangt - en liefst goed gebruikt. Dat laatste wil nog wel eens ingewikkeld zijn.
Eenzelfde stelling als dat AZ, Feyenoord en Ajax opgeteld twee jaar geleden in de halve finlae van de Champions League zijn gekomen. Europese (wan)prestaties van clubs optellen voegt op weinig manieren ook maar iets toe of ik zie niet op welke wijze een statement als "Bij elkaar opgeteld hebben PSV en Feyenoord nu 28 jaar geen Europese wedstrijd na de winterstop gewonnen" ook maar iets tot een nuttige discussie kan leiden.ephymerous schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:14:
[...]
Hoezo stemmingmakerij? Een constatering is niet direct stemmingmakerij, ook als die constatering niet leuk is. Ik vind het zelf bijzonder treurig en jammer dat het zo is. Wat mij betreft schiet PSV die statistiek ook snel aan flarden door thuis ruim te winnen.
Het wordt veel negatiever getoond dan de werkelijkheid, voor zowel Feyenoord als PSV en gaat wat dat betreft mank.
Een eenmalige injectie is lastig om structureel iets mee te doen. Een significant duurdere transfer is niet de manier omdat je daarmee ook vaak aan salariskosten vast zit en potentieel een scheef salarishuis. Het zijn mooie bijkomstigheden dat zeker, maar voor de lange termijn moeten het structurele inkomsten worden. Dat is bijzonder lastig te realiseren.snmght schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:14:
Excuus maar ik zie ook vooral een negatieve trend, die onwenselijk is. Hoe je 'm ook optelt of presenteert. De laatste keer dat Feyenoord na de winterstop een Europese wedstrijd won was tegen Dortmund (een hele belangrijke wedstrijd weliswaarNapo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:18:
[...]
Eenzelfde stelling als dat AZ, Feyenoord en Ajax opgeteld twee jaar geleden in de halve finlae van de Champions League zijn gekomen. Europese (wan)prestaties van clubs optellen voegt op weinig manieren ook maar iets toe of ik zie niet op welke wijze een statement als "Bij elkaar opgeteld hebben PSV en Feyenoord nu 28 jaar geen Europese wedstrijd na de winterstop gewonnen" ook maar iets tot een nuttige discussie kan leiden.
Het wordt veel negatiever getoond dan de werkelijkheid, voor zowel Feyenoord als PSV en gaat wat dat betreft mank.
Ik ben vooral benieuwd hoe "we" de Nederlandse ploegen internationaal competitiever kunnen maken.
XXXVI
Zorgen dat Overmars ook de inkopen voor PSV (en dan ook meteen maar Feyenoord) doet? Zolang de Jong er zit zal er structureel niks beter worden bij PSV.ephymerous schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:25:
[...]
Excuus maar ik zie ook vooral een negatieve trend, die onwenselijk is. Hoe je 'm ook optelt of presenteert. De laatste keer dat Feyenoord na de winterstop een Europese wedstrijd won was tegen Dortmund (een hele belangrijke wedstrijd weliswaar)
Ik ben vooral benieuwd hoe "we" de Nederlandse ploegen internationaal competitiever kunnen maken.
Maar Sparta is ook geen topclub meer, dat Ajax voor 2017 ook zo slecht ging in Europa was net zo droevig als deze statistieken van PSV en Feyenoord. Maar met 45% van de coëfficiënten punten zal het voor het Nederlands voetbal dramatisch zijn als Ajax niet Europees speelt of voor de winterstop al is uitgeschakeld.ElPaco schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:32:
En die statistieken van een paar clubs hebben bij elkaar opgeteld al zo lang niet gewonnen is tuurlijk onzin. Zet je Sparta er bij dan is het geen 28 jaar maar zelfs 62 jaar!!!
@Napo met een plan en een gerichte aankoop kun je het team echt wel voor meerdere jaren goed versterken. Het Blind en Tadic scenario zeg maar.
Stel PSV had dit jaar CL gespeeld dan heb je geld om in de zomer Koopmeiners, een goede CV en een nieuwe rechtsback te halen. Dan ziet de wereld er toch wel degelijk al wat rooskleuriger uit?
Stel PSV had dit jaar CL gespeeld dan heb je geld om in de zomer Koopmeiners, een goede CV en een nieuwe rechtsback te halen. Dan ziet de wereld er toch wel degelijk al wat rooskleuriger uit?
Zeker, maar dan moet je huishouding er wel naar zijn. Een dure (salaris) speler als Tadic en Blind in je selectie heeft ook gevolgen voor de rest van de salarissen. Je kan niet één speler 4m betalen en dan andere spelers 500k. Dat gaat potentieel frictie opleveren.snmght schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:35:
@Napo met een plan en een gerichte aankoop kun je het team echt wel voor meerdere jaren goed versterken. Het Blind en Tadic scenario zeg maar.
Stel PSV had dit jaar CL gespeeld dan heb je geld om in de zomer Koopmeijners, een goede CV en een nieuwe rechtsback te halen. Dan ziet de wereld er toch wel degelijk al wat rooskleuriger uit?
Daarnaast is die eenmalinge instroom van geld niet structureel wat het ook weer lastiger maakt. Zeker als de kans op CL inkomsten niet groot zijn voor clubs als feyenoord en az maar ook in die mate voor PSV.
PSV had sowieso meer moeten doen met de selectie en meer moeten focussen op de verdediging.
Ja dit. Ik vind hem ook wat gezocht. Hoeveel jaar zijn PSV + RKC + ADO al geen kampioen?ElPaco schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:32:
En die statistieken van een paar clubs hebben bij elkaar opgeteld al zo lang niet gewonnen is tuurlijk onzin. Zet je Sparta er bij dan is het geen 28 jaar maar zelfs 62 jaar!!!

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384597
Ah de Nederlandse media pakt het nu ook op dat die scheids is geschorst voor 6 wedstrijden en is gedegradeerd.
DIe scheids is zooooooooo slecht
[ Voor 11% gewijzigd door Terranova op 19-02-2021 10:46 ]
Ajax heeft Haller niet ingeschreven, maar wij hebben Baumgartl wel ingeschreven! Ik weet eigenlijk niet goed wat ik nou dommer vind! #OLYPSV #LILAJA
— 8med Kabab (@8medkabab) 18 februari 2021
Organisatorisch bij de UEFA toch wel weer een groot drama dat dit kan. En geschorst worden voor 6 wedstrijden en toch gewoon EL fluiten. Correct me if I'm wrong maar voor noodgevallen (bijvoorbeeld ook blessures) staat er toch een scheidsrechter standby?Terranova schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:44:
[...]
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384597
Ah de Nederlandse media pakt het nu ook op dat die scheids is geschorst voor 6 wedstrijden en is gedegradeerd.
DIe scheids is zooooooooo slecht
Zo. Een frustrerend avondje UEFA Europa League.
Frustrerend om meerdere redenen. Blessure nummer zoveel is er één.
Maar vooral dit: hoe is het mogelijk dat spelers als Baumgartl überhaupt bij een top-5 club aan de bak komen?
Wellicht geen greintje zelfvertrouwen in zijn donder, maar ook absoluut geen topsportmentaliteit. Geen absolute wil om te winnen.
Je zo laten wegzetten als een pupil en daarna zelfs geen sprintje trekken om je blunder te herstellen.
En dat met betere verdedigers in het assortiment. Dat frustreert. En als dat een kwestie is van technisch manager lozen, dan is er werkelijk geen reden meer waarom dat niet al had kunnen gebeuren. Hoe kan die man daar nog zitten?
Van Bommel werd geslachtofferd, en De Jong mocht blijven. Het had véél beter andersom geweest. Clubicoon Van Bommel gewoon zich laten bewijzen maar hem wel het goede materiaal geven dat hij nodig had.
Met stoethaspels als Baumgartl ga je het niet redden. In de Eredivisie zelfs niet eens. Dat weet elke PSV-fan al jaren, maar kennelijk moet De Jong de hand boven het hoofd gehouden worden.
Bah.
Doelpunten waren uitstekend. Tegendoelpunten daarentegen zeker vermijdbaar.
Maar vooral dit: hoe is het mogelijk dat spelers als Baumgartl überhaupt bij een top-5 club aan de bak komen?
Wellicht geen greintje zelfvertrouwen in zijn donder, maar ook absoluut geen topsportmentaliteit. Geen absolute wil om te winnen.
Je zo laten wegzetten als een pupil en daarna zelfs geen sprintje trekken om je blunder te herstellen.
En dat met betere verdedigers in het assortiment. Dat frustreert. En als dat een kwestie is van technisch manager lozen, dan is er werkelijk geen reden meer waarom dat niet al had kunnen gebeuren. Hoe kan die man daar nog zitten?
Van Bommel werd geslachtofferd, en De Jong mocht blijven. Het had véél beter andersom geweest. Clubicoon Van Bommel gewoon zich laten bewijzen maar hem wel het goede materiaal geven dat hij nodig had.
Met stoethaspels als Baumgartl ga je het niet redden. In de Eredivisie zelfs niet eens. Dat weet elke PSV-fan al jaren, maar kennelijk moet De Jong de hand boven het hoofd gehouden worden.
Bah.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik geloof er niet in.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:10:
[...]
Hopelijk kunnen ze het thuis nog goed maken, ze hoeven immers "maar" met 2-0 te winnen.
Psv was gewoon (achterin) niet goed genoeg.
Waarom zou het nu dan wel opeens goed lopen?
Op basis waarvan?
En ik mis ook een " met het mes tussen de tanden" mentaliteit, die wel nodig is wil winst je boeken in Europa. Mij veel te slap.
Ik begrijp de frustratie, alleen je punt m.b.t. v Bommel niet - die deed toch ook met de maand steeds gekkere/nukkigere dingen, of heb ik gewoon last van een selectief geheugen?Ramzzz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:58:
Zo. Een frustrerend avondje UEFA Europa League.
Bah.
Ik zie dit PSV nog wel 2 keer scoren, maar absoluut niet de 0 houdenHarribo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:03:
[...]
Ik geloof er niet in.
Psv was gewoon (achterin) niet goed genoeg.
Waarom zou het nu dan wel opeens goed lopen?
Op basis waarvan?
En ik mis ook een " met het mes tussen de tanden" mentaliteit, die wel nodig is wil winst je boeken in Europa. Mij veel te slap.
Op ESPN hadden ze het er al over gisteren, maar toch gek dat een scheidsrechter die in zijn eigen land geschorst is, wel gewoon Europees mag fluiten..Ivan Kruzliak, de arbiter tijdens het Europa League-duel tussen Lille OSC en Ajax, is in eigen land voor zes wedstrijden geschorst vanwege zijn twijfelachtige optreden eerder deze maand tijdens de wedstrijd AS Trencin- DAC 1904 Dunajská Streda. De Slowaakse leidsman maakte donderdagavond in Frankrijk opnieuw een aantal discutabele beslissingen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Incorrect, Sportzeloot (Michel Abbink) post het en dat klopt meestal wel. Het gaat om overwinning na de 'overwintering' op Europees niveau. En die klopt.Napo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:07:
[...]
Een statistiek (@Outerspace ik dacht dat het hier niet mocht maar dat terzijden) die feitelijk onjuist is.
@Ramzzz
Je kunt zoveel scoren als je wilt inderdaad maar een verdediging die zo lek is als een zeef dan ga je wel tot uitersten moeten gaan. Ik zag het gisteren al voorbijkomen maar er kan gelachen worden dat Haller niet ingeschreven is maar tegelijk ook dat Baumgartl wel ingeschreven is. Maar ook die bal van Max... ongelofelijk pech dat ie precies verkeerd valt.
[ Voor 33% gewijzigd door Typhone op 19-02-2021 11:31 ]
@Ramzzz die blessure van Boscagli zal toch wel meevallen? Of hij moet een hersenschudding hebben opgelopen, dan moet hij wel zeker zijn rust gaan pakken.
Hoezo? Een voetballer die in eigen land geschorst is mag toch ook gewoon Europees spelen. De scheids is ook niet geschorst in de zin dat hij niet mag fluiten. De bond roept hem gewoon 6 speelrondes niet op.Gynnad schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:07:
[...]
Op ESPN hadden ze het er al over gisteren, maar toch gek dat een scheidsrechter die in zijn eigen land geschorst is, wel gewoon Europees mag fluiten..
Maar voor Ajax pakte de scheids goed uit. In de eerste helft kwamen ze goed weg met een mogelijke penalty tegen. Daar pakte Alvarez de aanvaller gewoon bij zijn been. De penalty die Ajax meekreeg vond ik overigens van hetzelfde niveau als die van Frenkie de Jong van dinsdag. Elders op het veld zou men het waarschijnlijk laten lopen maar "contact-in-de-16" is in heel veel wedstrijden de norm. In zo'n situatie kun je hem meekrijgen, en als je hem niet meekrijgt moet je ook niet zeuren.
Compleet belachelijk is het toch ook weer niet. Tagliafico liet zijn been misschien wel raar hangen, maar die Sanchez komt ook wel met een rare inzet van zijn been. Daar zit geen enkele intentie om de bal te spelen.
Regeren is vooruitschuiven
Had Onana dan ook niet gewoon mogen spelen?Gynnad schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:07:
[...]
Op ESPN hadden ze het er al over gisteren, maar toch gek dat een scheidsrechter die in zijn eigen land geschorst is, wel gewoon Europees mag fluiten..
Kromme regels.
Nee, want UEFA heeft hem geschorst en KNVB heeft de schorsing overgenomen.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:52:
[...]
Had Onana dan ook niet gewoon mogen spelen?
Kromme regels.
Dat deden ze deels het jaar ervoor al met Baumgartl (€10 miljoen), en afgelopen jaar met Sangaré als defensieve blocker op het middenveld. Maar die investeringen van bijna 20 miljoen bieden vooralsnog geen soelaas zoals je ziet. Je kunt moeilijk iemand van 10 miljoen even afdanken en de volgende van 10 miljoen halen. Qua salarissen hebben ze ruimhartig gedaan met Zahavi en Götze dus ook daar zal een keer de rem ingetrapt moeten worden.Napo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:38:
[...]
PSV had sowieso meer moeten doen met de selectie en meer moeten focussen op de verdediging.
Wat mij in de herhaling nog opviel, die Sanchez gebruikt ook nog z'n hand en die raakt Nico eerder dan het been.T-MOB schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:49:
[...]
Hoezo? Een voetballer die in eigen land geschorst is mag toch ook gewoon Europees spelen. De scheids is ook niet geschorst in de zin dat hij niet mag fluiten. De bond roept hem gewoon 6 speelrondes niet op.
Maar voor Ajax pakte de scheids goed uit. In de eerste helft kwamen ze goed weg met een mogelijke penalty tegen. Daar pakte Alvarez de aanvaller gewoon bij zijn been. De penalty die Ajax meekreeg vond ik overigens van hetzelfde niveau als die van Frenkie de Jong van dinsdag. Elders op het veld zou men het waarschijnlijk laten lopen maar "contact-in-de-16" is in heel veel wedstrijden de norm. In zo'n situatie kun je hem meekrijgen, en als je hem niet meekrijgt moet je ook niet zeuren.
Compleet belachelijk is het toch ook weer niet. Tagliafico liet zijn been misschien wel raar hangen, maar die Sanchez komt ook wel met een rare inzet van zijn been. Daar zit geen enkele intentie om de bal te spelen.
Al vind ik nog steeds vind dat Nico al begonnen was met z'n val voor het contact.
[ Voor 3% gewijzigd door Exocet op 19-02-2021 11:57 ]
Ook wel bijzonder dat je 6 wedstrijden schorsing krijgt voor een onterecht gegeven penalty zonder VAR die dat kan rechtzetten.Gynnad schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:07:
[...]
Als je overal die richtlijn aan houd heb je weinig scheidsrechters over.
10 miljoen voor Baumgartl? Je zou toch denken bij dat soort bedragen dat je meerdere keren een speler scout en dat deze in ieder geval een acceptabel niveau heeft voor PSV.Typhone schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:55:
[...]
Dat deden ze deels het jaar ervoor al met Baumgartl (€10 miljoen), en afgelopen jaar met Sangaré als defensieve blocker op het middenveld. Maar die investeringen van bijna 20 miljoen bieden vooralsnog geen soelaas zoals je ziet. Je kunt moeilijk iemand van 10 miljoen even afdanken en de volgende van 10 miljoen halen. Qua salarissen hebben ze ruimhartig gedaan met Zahavi en Götze dus ook daar zal een keer de rem ingetrapt moeten worden.
Yup, Eindhovens Dagblad:Exocet schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:59:
[...]
10 miljoen voor Baumgartl? Je zou toch denken bij dat soort bedragen dat je meerdere keren een speler scout en dat deze in ieder geval een acceptabel niveau heeft voor PSV.
Dat is splash the cash geweest voor helemaal niks dus. Beetje wat Ajax met Magallan (wie?) heeft gehad. Alleen Ajax heeft veel meer vet op de botten zitten om zoiets op te vangen. Daarom stel ik al vanaf het begin van het seizoen ernstig vragen bij de weg die PSV is ingeslagen. Alles op alles om CL te halen en dat wordt nog een hels karwei voor directe plaatsing. Als dat mislukt en het wordt volgend jaar EL dan voorspel ik magere jaren.PSV heeft Timo Baumgartl tot midden 2024 vastgelegd. De afgelopen dagen hing een transfer van VfB Stuttgart naar PSV al in de lucht en nu is een transfer een feit. PSV betaalt tien miljoen euro en door een doorverkooppercentage kan het bedrag oplopen tot ongeveer 12 miljoen euro. PSV heeft daarmee diep in de buidel moeten tasten, zoveel is duidelijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 19-02-2021 12:02 ]
Miskopen heb je toch overal. Zie ook Marin, Magalan, Orejuela of Bande bij Ajax in het recente verleden.Exocet schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:59:
[...]
10 miljoen voor Baumgartl? Je zou toch denken bij dat soort bedragen dat je meerdere keren een speler scout en dat deze in ieder geval een acceptabel niveau heeft voor PSV.
Klopt, maar het verschil lijkt dat Ajax deze spelers al snel op een zijspoor zet en laat gaan.snmght schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:11:
[...]
Miskopen heb je toch overal. Zie ook Marin, Magalan, Orejuela of Bande bij Ajax in het recente verleden.
Baumgartl staat nu nog steeds in de basis.
Dat komt denk ik vooral door het gebrek aan middelen. Valt Bande tegen dan halen we Antony. Die mogelijkheden zijn er bij PSV gewoon niet.
Overigens zou dat dus juist betekenen dat je die scouting echt verdomd goed op orde moet hebben I guess.
Overigens zou dat dus juist betekenen dat je die scouting echt verdomd goed op orde moet hebben I guess.
Ik weet alleen niet of Bandé tegenviel of niet. Die is eeuwig geblesseerd geweest.snmght schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:24:
Dat komt denk ik vooral door het gebrek aan middelen. Valt Bande tegen dan halen we Antony. Die mogelijkheden zijn er bij PSV gewoon niet.
Gelukkig staat hij niet in de basis. Maar het is wel eng dat hij de eerste (en enige) wissel is in de verdediging.Exocet schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:14:
[...]
Klopt, maar het verschil lijkt dat Ajax deze spelers al snel op een zijspoor zet en laat gaan.
Baumgartl staat nu nog steeds in de basis.
Waarom niet? Magalan out -> Martinez/Alvarez in ? Als je zorgt dat je de uitgaande speler goed verkoopt / verhuurt haal je toch de volgende ?Typhone schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:55:
[...]
Dat deden ze deels het jaar ervoor al met Baumgartl (€10 miljoen), en afgelopen jaar met Sangaré als defensieve blocker op het middenveld. Maar die investeringen van bijna 20 miljoen bieden vooralsnog geen soelaas zoals je ziet. Je kunt moeilijk iemand van 10 miljoen even afdanken en de volgende van 10 miljoen halen. Qua salarissen hebben ze ruimhartig gedaan met Zahavi en Götze dus ook daar zal een keer de rem ingetrapt moeten worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 19-02-2021 13:24 ]
Overmars krijgt het dan nog wel voor elkaar om voor bijna iedereen een goede transfersom te krijgen.snmght schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:11:
[...]
Miskopen heb je toch overal. Zie ook Marin, Magalan, Orejuela of Bande bij Ajax in het recente verleden.
Marin gekocht voor 12,5 miljoen > verkocht voor 10 miljoen.
Magalan gekocht voor 9 miljoen > afkoopsom van 8,5 miljoen (zijn geruchten).
Orejuela gekocht voor 3,5 miljoen > Cruzeiro heeft vijftig procent van de transferrechten gekocht en betaalt daar 1,3 miljoen euro voor.
Dat zie ik de TD van PSV niet voor elkaar krijgen voor Baumgartl.
In z'n eerste oefenpotje voor Ajax een doodschop waarbij hij kuitbeen brak en enkelband afscheurde. Daarna nooit meer z'n oude niveau uit België gehaald. Gevalletje dikke pech voor zowel Ajax als hem.Typhone schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:26:
[...]
Ik weet alleen niet of Bandé tegenviel of niet. Die is eeuwig geblesseerd geweest.
Het bot was ook niet goed gezet of niet goed aangegroeid waardoor hij enorm veel last ervan blijft houden.Sempy schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:42:
[...]
In z'n eerste oefenpotje voor Ajax een doodschop waarbij hij kuitbeen brak en enkelband afscheurde. Daarna nooit meer z'n oude niveau uit België gehaald. Gevalletje dikke pech voor zowel Ajax als hem.
Ja maar je ziet de 'als' in het verhaal al hèErapaz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:21:
[...]
Waarom niet? Magalan out -> Martinez/Alvarez in ? Als je zorgt dat je de uitgaande speler goed verkoopt / verhuurt haal je toch de volgende ?
je kan je afvragen of 10 miljoen een verantwoord risico is voor PSV. Anderzijds: die jongen was (is?) duits jeugdinternational. Het is ook wel een beetje pech dat het er niet uitkomt.
Magallán is verhuurd met naar verluidt een verplichte optie tot koop voor Crotone als zij zich handhaven in de Serie A. Aangezien die al het hele seizoen op een degradatieplek staan is dat geen zekerheidje.Typhone schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:29:
[...]
Ja maar je ziet de 'als' in het verhaal al hè. Ajax verkoopt Magallan en gaat vrolijk door maar ik zie PSV Baumgartl niet voor €10 miljoen slijten komende transferperiode.
Dan moeten we ze helpen: stuur Labyad maar!strafschop schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:41:
[...]Magallán is verhuurd met naar verluidt een verplichte optie tot koop voor Crotone als zij zich handhaven in de Serie A. Aangezien die al het hele seizoen op een degradatieplek staan is dat geen zekerheidje.
Zet er dan bijv. een ‘zielenknijper’ op als hij geen vertrouwen heeft, maar doe in elk geval iets!KingKoning schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:37:
je kan je afvragen of 10 miljoen een verantwoord risico is voor PSV. Anderzijds: die jongen was (is?) duits jeugdinternational. Het is ook wel een beetje pech dat het er niet uitkomt.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Misschien is zelf vertrouwen niet het probleem maar gewoon kwaliteit.Ramzzz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:51:
[...]
Zet er dan bijv. een ‘zielenknijper’ op als hij geen vertrouwen heeft, maar doe in elk geval iets!
Dat hij in het Duitse jeugd elftal speelde zegt niets.
Vaak is het zo dat je veel wedstrijden speelt voor de o21 omdat de betere spelers op jouw positie die onder de 21 zijn direct doorstromen naar het 1e elftal.
Die kunnen ze waarschijnlijk niet meer betalen nu....Ramzzz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:51:
[...]
Zet er dan bijv. een ‘zielenknijper’ op als hij geen vertrouwen heeft, maar doe in elk geval iets!
Maarja, moet zeggen dat hij wel steeds slechter lijkt te worden ipv beter, dus wat personal coaching oid lijkt me wel wenselijk. Hij is nog net niet zo slecht als Bruma, dat zie ik toch als een grotere miskoop, maar dat duurt op deze manier ook niet lang meer. Allebei gokjes die niet goed zijn uitgepakt I guess...
Over Bruma gesproken, die andere Bruma is volgens transfermarkt een koopje. Is dat iets om in de zomer naar te kijken?Snowdog schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:01:
[...]
Die kunnen ze waarschijnlijk niet meer betalen nu....
Maarja, moet zeggen dat hij wel steeds slechter lijkt te worden ipv beter, dus wat personal coaching oid lijkt me wel wenselijk. Hij is nog net niet zo slecht als Bruma, dat zie ik toch als een grotere miskoop, maar dat duurt op deze manier ook niet lang meer. Allebei gokjes die niet goed zijn uitgepakt I guess...
Als hij haalbaar is, zou ik er zeker naar kijken als ik PSV was. Nuttige speler die toch vrij ok was voordat hij verkaste. Zou in die vorm nu iig zeer zeker van pas komen.snmght schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:03:
[...]
Over Bruma gesproken, die andere Bruma is volgens transfermarkt een koopje. Is dat iets om in de zomer naar te kijken?
Zat gisteren nog even te denken, zouden ze Moreno niet een goed aanbod kunnen doen? Die speelt nu ergens in de woestijn, maar dat was toch ook wel een hele goeie verdediger imo. Alleen met het oog op de toekomst niet echt zo handig. Tijdelijk zou het wel van pas komen though (als 'ie nog in vorm/fit is iig).
En dan kom ik weer op mijn stokpaardje: het enorme verschil tussen het CL-startgeld alleen al en de tv-bedragen die we in Nederland zelf ophalen is uiteindelijk schadelijk voor de eredivisie. Clubs gaan min of meer gokken op de enorme CL bedragen en als die dan niet gehaald worden hebben die clubs gelijk een probleem. En dat niet halen kan gewoon brute pech zijn want het blijft sport.Typhone schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:00:
[...]
Daarom stel ik al vanaf het begin van het seizoen ernstig vragen bij de weg die PSV is ingeslagen. Alles op alles om CL te halen en dat wordt nog een hels karwei voor directe plaatsing. Als dat mislukt en het wordt volgend jaar EL dan voorspel ik magere jaren.
En door het niet halen van de CL wordt de financiële achterstand op de club die het wel haalt alleen maar groter. Het is net de kapitaalmarkt: met geld maak je weer geld en zonder dat geld kom je er niet meer tussen. Ajax heeft wat dat betreft het voordeel, of misschien ook wel de mazzel, dat ze juist in deze jaren een goed beleid op poten hebben gezet. Ze pakken met de snel groeiende pot met CL-geld en meerdere keren achter elkaar CL-voetbal een financiële voorsprong die in een competitie als de eredivisie gewoon bijna niet meer in te halen is, of er moeten hier ook sjeiks gaan opduiken.
En het dubbele is dat het uiteindelijk ook slecht is voor die ene club (in dit geval Ajax) die nog wel elk jaar de CL haalt. Want de nationale competitie wordt er op alle vlakken een stuk onaantrekkelijker door en uiteindelijk hebben de clubs in de PL nog altijd nóg meer geld waardoor die achterstand ook gewoon blijft.
Het enige wat de eredivisie daar tegenover kan stellen is bedenken hoe men gezamenlijk sterker kan worden maar ik heb niet het idee dat er wat dat betreft een gezamenlijk idee is, juist ook bij de top niet.
Elke club die daar op 'gokt' mag terecht barsten. Zoals de grote DFB baas gisteren al zei over enkele topclubs in Spanje die pro Superleague zijn: het is een godswonder hoe je na zoveel successen internationaal er zo armoedig voor kunt staan als club. Puur wanbeleid maar via sponsors zo machtig dat de UEFA er geen reet aan doet. Bij ons Nederlandse armetierige clubjes (want dat is Ajax internationaal gewoon ook) moet je zulke risico's niet gaan nemen.D-e-n schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:19:
[...]
Clubs gaan min of meer gokken op de enorme CL bedragen en als die dan niet gehaald worden hebben die clubs gelijk een probleem. En dat niet halen kan gewoon brute pech zijn want het blijft sport.
Daarbij is mijn mening keihard: als je geen écht gras hebt mag je meteen wegwezen in de Eredivisie. Dat zijn al enkele clubs minder. Voor de rest zie ik niet in hoe hele kleine clubjes in NL er opeens aan gaan bijdragen dat de Eredivisie in zijn geheel sterker wordt. Dat kunnen enkel PSV, Feyenoord, Vitesse, AZ, FC Utrecht en wellicht een Heerenveen of FC Groningen. Nu 'lijkt' Ajax de stap omhoog te hebben gemaakt maar de rest blijft enorm achter.
Met de rest ga je de Nederlandse competitie absoluut niet even omhoog krijgen vrees ik. Het nadeel is dat er overal de poppetjes aan de top (directie en RvC niveau) prestige en geld belangrijker vinden dan het lot van een club. Wat dat aangaat is FC Emmen overigens (vooralsnog) de positieve eend in de bijt. Accepteren dat het niet loopt, met corona geen risico's nemen, professionalisering van heb ik jou daar doorgemaakt en zijn zich volle bak aan het voorbereiden op de eerste divisie. Geen trainer ontslaan en die nog een paar ton meegeven. Nee gewoon nuchter boerenverstand gebruiken.
Zet dat eens af tegen zo'n beetje elke andere club...
Eredivisie speelronde 23
vrijdag 20u
Willem II v FC Utrecht
zaterdag 18:45u
FC Emmen v PEC Zwolle
20u
VVV-Venlo v AZ
21u
Fortuna Sittard v ADO Den Haag
zondag 12:15u
FC Twente v Feyenoord
14:30u
scHeerenveen v FC Groningen
RKC v Heracles
16:45u
PSV v Vitesse
20u
Ajax v Sparta
vrijdag 20u
Willem II v FC Utrecht
zaterdag 18:45u
FC Emmen v PEC Zwolle
20u
VVV-Venlo v AZ
21u
Fortuna Sittard v ADO Den Haag
zondag 12:15u
FC Twente v Feyenoord
14:30u
scHeerenveen v FC Groningen
RKC v Heracles
16:45u
PSV v Vitesse
20u
Ajax v Sparta
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
https://www.vi.nl/nieuws/...t-directie-over-loonoffer
gaat lekker bij Feyenoord... Ik benijd Slot niet, die treft me daar toch een pleuriszooitje aan
gaat lekker bij Feyenoord... Ik benijd Slot niet, die treft me daar toch een pleuriszooitje aan
Moet je nagaan als Berghuis en Senesi worden verkocht. Dan blijft er qua kwaliteit weinig over. Imho moet Feyenoord net als tijdens het vorige financiële dieptepunt terug naar de jeugd(opleiding). Volgens mij kan Slot daar wel een goed steentje aan bijdragen.418O2 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:27:
https://www.vi.nl/nieuws/...t-directie-over-loonoffer
XXXVI
Nou, de beste uit de jeugd waren bannis en kokcu vorig jaar.Weet niet of dat gaat werkenephymerous schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:45:
[...]
Moet je nagaan als Berghuis en Senesi worden verkocht. Dan blijft er qua kwaliteit weinig over. Imho moet Feyenoord net als tijdens het vorige financiële dieptepunt terug naar de jeugd(opleiding). Volgens mij kan Slot daar wel een goed steentje aan bijdragen.
Zo'n proces duurt meerdere seizoenen en de jeugd moet ook een kans krijgen om te groeien.418O2 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:46:
[...]
Nou, de beste uit de jeugd waren bannis en kokcu vorig jaar.Weet niet of dat gaat werken
XXXVI
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021