[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 208 Laatste
Acties:
  • 289.644 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
ElPaco schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Nou ja, je moet wel een beetje uitkijken met mensen die voor veel geld gehaald worden en floppen. Als dat te vaak gebeurd kan dat invloed gaan hebben op de naam die je als verkopende club hebt. Uiteindelijk zou dat kunnen gaan zorgen voor lagere transfersommen.
Ik zie vooral een aantal clubs die blijkbaar zonder enig plan of goed naar een speler gekeken te hebben 40 mio naar Ajax overmaakt. Met name vd Beek krijgt amper een kans en wanneer hij goede loopacties maakt kijken zijn teamgenoten naar hem alsof ze water zien branden. Ziyech werd de hemel ingeprezen in de eerste helf van het seizoen maar wanneer hij, zoals hij al zijn hele carriere doet, nu balverlies lijdt door zijn risicovolle spel is het opeens een koekebakker 8)7 . Ondertussen hoop ik gewoon dat Ajax Ziyech tegen 60% van de verkoopprijs terug weet te halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
Gynnad schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:37:
Schijnbaar heeft Berghuis een afkoopsom van 4 miljoen in zijn contract staan voor aankomende zomer. Dat is toch ook wanbeleid om zoiets bij je beste speler uit de selectie te hebben...
Deze zomer mocht hij voor 8 weg, wat in the bigger scheme of things nog altijd wisselgeld is. Blijkbaar staat hij er (internationaal) niet zo super goed op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ankona schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:57:
Wat betreft Onana, zouden in die prof contracten geen doping clausules staan? Iets met doorbetaling tijdens schorsing, opzegrecht, recht op verlenging etc.

Dit is gewoon verwijtbaar handelen van een partij waarbij de andere partij zwaar gedupeerd wordt.
Ik schat dat Onana zo rond het miljoen verdiend, dus als je een deal maakt dat je hem doorbetaald in ruil voor 2 jaar contractverlenging dan is dat voor beide partijen winst. Waarschijnlijk kan het contract ook direct ontbonden worden, maar een vergelijkbare doelman gaat Ajax een vermogen kosten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 22
vrijdag 18:45u
RKC v FC Emmen
zaterdag 12u
FC Groningen v PEC Zwolle
14:15u
Sparta v Fortuna Sittard
16:30u
ADO Den Haag v PSV
18:45u
Heracles v Ajax
zondag 12:15u
AZ v sc Heerenveen
14:30u
Feyenoord v Willem II
FC Utrecht v VVV-Venlo
16:45u
Vitesse v FC Twente

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Sempy schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:37:
[...]

Ik schat dat Onana zo rond het miljoen verdiend, dus als je een deal maakt dat je hem doorbetaald in ruil voor 2 jaar contractverlenging dan is dat voor beide partijen winst. Waarschijnlijk kan het contract ook direct ontbonden worden, maar een vergelijkbare doelman gaat Ajax een vermogen kosten.
Om een deal te maken moet je ook wat te bieden hebben. Als er geen clausules zijn dat Ajax onder de salarisverplichting uit kan komen valt er ook weinig te onderhandelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
BoB_HenK schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Deze zomer mocht hij voor 8 weg, wat in the bigger scheme of things nog altijd wisselgeld is. Blijkbaar staat hij er (internationaal) niet zo super goed op?
Is ook een speler die in goede doen voor Feyenoord heel waardevol is maar dat is ook wel zo'n beetje zijn top. Zijn leeftijd geeft ook niet echt de verwachting dat hij nog heel veel beter gaat worden. Hij zal straks wel vertrekken en dan hoor je er niets meer van. Zo zit dat gewoon in zijn kop, het is geen Toornstra die goed in de spiegel kan kijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:28
Hackus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:44:
Eredivisie speelronde 22
RKC v FC Emmen
zaterdag 12u
FC Groningen v PEC Zwolle
14:15u
Sparta v Fortuna Sittard
ADO Den Haag v PSV
Heracles v Ajax
AZ v sc Heerenveen
Feyenoord v Willem II
FC Utrecht v VVV-Venlo
Vitesse v FC Twente
Inderdaad laten we het weer over voetbal hebben, morgen naar Almelo, niet de meest favoriete tegenstander..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Onana een miljoen verdient?
Hij zit bij de topverdieners, dus 4 a 5 miljoen per jaar.
Zelfs Promes verdient 4 miljoen inclusief prestatie bonussen per jaar, daarom willen ze van hem af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De Vereniging van Contractspelers kijkt ook wel met een andere bril natuurlijk.
VVCS blijft een systeem veroordelen waarbij sporters die niet de intentie hebben vals te spelen, voor langere tijd van de uitoefening van hun beroep worden uitgesloten.

Dit moet nog eerst blijken of dit wel het geval is. Komt op hetzelfde neer als een verdachte van de avondklok rellen, die verteld: Ik pakte een steen om in de bosjes te gooien.

Het is niet raar dat sporters plastabletten gebruiken. zo kun je in een aantal weken net wat extra vocht/gewicht kwijtraken. Het lijkt eerder aannemelijk dat dit is gebeurt dan het zgn foutje. 'Het aanzien voor Paracetamol'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 22:27

snmght

imho dan he

Van mij mogen Ziyech en Van de Beek de Blindroute nemen. Geen enkel probleem!

Dan zie je toch dat er nog een verschil is tussen geweldige spelers en exceptionele spelers. De kans op een terugkeer, ooit, van (F!) De Jong of De Ligt schat ik ergens onder de 1%.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gynnad schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:53:
[...]

Inderdaad laten we het weer over voetbal hebben, morgen naar Almelo, niet de meest favoriete tegenstander..
Zie geen moeilijke tegenstander, als je net wint van PSV met 2-1. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ijskoud kunstgras. Al verliezen we met zes doelpunten verschil, als maar iedereen heel blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Hackus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:02:
[...]

Zie geen moeilijke tegenstander, als je net wint van PSV met 2-1. *O*
xG 2,20 Ajax 0,50 PSV.
Daarnaast die kansen van Neres waren nu zeer laag kwa xG omdat Neres uit moeilijke hoeken probeerde.
Als hij 2 x had afgelegd zou de xG van Ajax 4,0 zijn geweest tov PSV 0,50..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

snmght schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:05:
Ijskoud kunstgras. Al verliezen we met zes doelpunten verschil, als maar iedereen heel blijft.
Heeft Ten Cate geen verwarmt veld aangelegd in Almelo ?
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Ajax moet nu echt winnen om PSV geen hoop te geven.
Win je van Heracles en Sparta, daarnaast speel je minimaal gelijkspel tegen PSV dan geef je PSV echt wel een flinke knak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mark31
Yess de Fifpro, de spelersvakbond van de FIFA vind de lengte van de straf van Onana ook buitensporig.
Dat gaat minder lang worden, als zo een organisatie er zich mee gaat bemoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Mark31 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:28:
Yess de Fifpro, de spelersvakbond van de FIFA vind de lengte van de straf van Onana ook buitensporig.
Drie keer raden wie namens Ajax deelneemt in de spelersvakbond van de FIFA.

Goede zaak. Als er door een onafhankelijke tuchtcommisie uitgesproken is dat er geen sprake is van opzet, dan is een straf van een jaar niet je beroep kunnen uitoefenen echt buitensporing. Ook is niet bewezen dat Onana een prestatiebevorderend middel heeft gebruikt, dus hij is geen dopingzondaar maar iemand die een plaspil heeft gebruikt. Dat zijn vooralsnog de feiten.

Verder vind ik het niet relevant wat voorheen is uitgesproken over soortgelijke situaties. Onana is dan een mooie casus om de strafeisen te herzien.

[ Voor 9% gewijzigd door VDS91 op 12-02-2021 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:18
Mark31 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:09:
[...]

xG 2,20 Ajax 0,50 PSV.
Daarnaast die kansen van Neres waren nu zeer laag kwa xG omdat Neres uit moeilijke hoeken probeerde.
Als hij 2 x had afgelegd zou de xG van Ajax 4,0 zijn geweest tov PSV 0,50..
Als PSV de pass (goal 1) en voorzet (goal 2) naar Haller er tussenuit had kunnen halen, hadden ze wellicht een 0-1 overwinning kunnen stelen. Ik bedoel zelfs met die goals had PSV in de laatste minuut nog 2-2 kunnen maken. Maar dat telt niet.

Ik heb eigenlijk als PSV supporter wel zin in Lille - Ajax. Lille heeft de laatste wedstrijden ook alleen maar gewonnen. Met 15 goals niet veel goals tegen (alleen PSG doet het iets beter: 14). En met 2 verliespartijen komen de verliespunten vooral door de gelijke spelen. Een heel taai team dus.

Er werd hier gesproken over CL niveau door sommige na de eerste helft van Ajax - PSV. Dus ik hoop dat Ajax een goede partij op de mat legt en dat het dus niet lag aan Rosario en de matige (vooral te jonge centrum) verdediging. Maar Volendam - PSV gezien hebbende O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:42

Typhone

Who Dares Wins

ElPaco schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Nou ja, je moet wel een beetje uitkijken met mensen die voor veel geld gehaald worden en floppen. Als dat te vaak gebeurd kan dat invloed gaan hebben op de naam die je als verkopende club hebt. Uiteindelijk zou dat kunnen gaan zorgen voor lagere transfersommen.
[...]

Voor de breedte, dat doen de topclubs in NL toch ook met veelbelovende spelers van de clubs die lager staan (bijvoorbeeld een Klaiber). Daarmeee bedoel ik dat Utrecht (waarschijnlijk) meer had gehad aan Klaiber in de basis, dan Ajax nut voor hem heeft op de bank.
Nee dat zal het niet gaan doen. Risico is en blijft altijd dat een andere club hem voor een schijntje wel wegkoopt, het een wereldster wordt en de rest hem niet meer kan kopen. Dat kan met elke speler gebeuren namelijk (zie een Torres, Griezmann, Diego Costa, Pjanic). In het ene systeem rendeert een speler goed en in het andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Fleximex schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:06:
[...]

Als PSV de pass (goal 1) en voorzet (goal 2) naar Haller er tussenuit had kunnen halen, hadden ze wellicht een 0-1 overwinning kunnen stelen. Ik bedoel zelfs met die goals had PSV in de laatste minuut nog 2-2 kunnen maken. Maar dat telt niet.

Ik heb eigenlijk als PSV supporter wel zin in Lille - Ajax. Lille heeft de laatste wedstrijden ook alleen maar gewonnen. Met 15 goals niet veel goals tegen (alleen PSG doet het iets beter: 14). En met 2 verliespartijen komen de verliespunten vooral door de gelijke spelen. Een heel taai team dus.

Er werd hier gesproken over CL niveau door sommige na de eerste helft van Ajax - PSV. Dus ik hoop dat Ajax een goede partij op de mat legt en dat het dus niet lag aan Rosario en de matige (vooral te jonge centrum) verdediging. Maar Volendam - PSV gezien hebbende O-)
Ajax mist Gravenberch, Onana en Haller tegen Lille.
Ajax is niet kansloos maar daardoor natuurlijk niet de favoriet.
Wat als Lille even hun spits, hun verbindingsspeler en hun keeper mist?

Daarnaast beide passes konden er nooit uit gehaald worden.
1e was Neres een periode in dezelfde lijn als Haller, dus geen verdediger ertussen.
De 2e richting Tadic, Tadic stond helemaal vrij toen Neres op de achterlijn stond, een hakje terug en de lijn richting Tadic lag open.
Beide situaties hadden de verdedigers geen schijn van kans gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Mark31 op 12-02-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mark31 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:28:
Misschien even hen statement linken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Mark31 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:11:
[...]
Ajax mist Gravenberch, Onana en Haller tegen Lille.
Ajax is niet kansloos maar daardoor natuurlijk niet de favoriet.
Wat als Lille even hun spits, hun verbindingsspeler en hun keeper mist?
Op het moment zijn bij Lille hun twee Turkse spitsen en de topscorers van de club geblesseerd.

Yusuf Yazici 13 doelpunten
Burak Yilmas 11 doelpunten

En geschorst voor de eerste wedstrijd zijn

Benjamin Andre
Xeka

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Alle randzaken - waaronder het gebruik van doping of dopingmaskerende stoffen en/of lopende zaken, graag verder in [Voetbal] Randzaken.

Tot hier, en nu niet meer verder hier.

Ook kan iedereen gewoon op een normale manier blijven reageren zonder op de man te spelen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Schmidt gaat lekker los op de persconferentie over én richting de VAR. Ik zou eens losgaan over wat andere dingen als ik hem was.

[ Voor 29% gewijzigd door Typhone op 12-02-2021 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
strafschop schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Op het moment zijn bij Lille hun twee Turkse spitsen en de topscorers van de club geblesseerd.

Yusuf Yazici 13 doelpunten
Burak Yilmas 11 doelpunten

En geschorst voor de eerste wedstrijd zijn

Benjamin Andre
Xeka
Yazici scheelt een slok op de borrel.
Burak yilmaz ben ik niet kapot van, doelpunten machine ja , voetballend is hij niet denderend .
Snap ook niet dat Jonathan David daar geen 1e spits is, die zal nu wel spelen
Vind dat eerder een nadeel dan voordeel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Typhone schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:16:
Schmidt gaat lekker los op de persconferentie over én richting de VAR. Ik zou eens losgaan over wat andere dingen als ik hem was.
Het gaat goed met de coaches bij de Nederlandse top. Bij PSV krijgt Schmidt het niet op de rit. Advocaat staat onder druk bij Feyenoord. Ondertussen steekt Driessen de loftrompet af over Erik ten Hag. Omdat hij per ongeluk tactisch een aantal zaken heeft goed gedaan. Als ie dat nou in september al deed dan speelde Ajax nog Champions League ;w

Laten we realistisch blijven. De eerste helft tegen PSV was woensdag erg goed. Verder heeft Ajax in januari ontzettend zwak gespeeld en -gelukkig- bijna geen punten verloren.

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 12-02-2021 12:23 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ephymerous schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:21:
[...]

Het gaat goed met de coaches bij de Nederlandse top. Bij PSV krijgt Schmidt het niet op de rit. Advocaat staat onder druk bij Feyenoord. Ondertussen steekt Driessen de loftrompet af over Erik ten Hag. Omdat hij per ongeluk tactisch een aantal zaken heeft goed gedaan. Als ie dat nou in september al deed dan speelde Ajax nog Champions League ;w
Ik vraag me af hoe Ten Hag nu écht aankijkt (zonder mediacircus) tegen het spel van Alvarez, Martinez en Blind. Je kunt me niet wijsmaken dat die gasten geen positief effect hebben op het spel van Ajax. En tegelijk vraag ik me af hoe die combinatie nú opeens werkt en aan het begin van het seizoen tot enkele bijna chokes leidde (Vitesse, Sparta).

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 12-02-2021 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Typhone schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:23:
[...]

Ik vraag me af hoe Ten Hag nu écht aankijkt (zonder mediacircus) tegen het spel van Alvarez, Martinez en Blind. Je kunt me niet wijsmaken dat die gasten geen positief effect hebben op het spel van Ajax.
Tjah, ik vind het jammer dat het journalistiek Nederland niet lukt om daar eens goed met hem over in gesprek te gaan. Ik heb best wel wat vragen over Labyad op 9, aankoop Klaiber, negeren van de Zuid Amerikanen, het maar blijven opstellen van Schuurs, etc...

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als ze op die manier de duels mogen aangaan zonder een rode kaart te krijgen, is het onmogelijk om kampioen te worden.
Aldus Schmidt, die het over een overtreding in een bekerwedstrijd heeft... Zou ie dat wel doorgehad hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:22
Erapaz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Hoorde laatst in een podcast een interview met een Feyenoord spits uit de jaren 70/80, die verscheen gewoon met een kater op de training elke vrijdag, dan kan nu ook niet meer :)
vroeger had je bij Vitesse een rechtsbuiten Richard Budding die stond volgens mij altijd dronken op het veld

die kwam vanuit de kroeg zo het voetbalveld op haha maar hij speelde soms wel de sterren van de hemel dat weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
nocalimero schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:00:
[...]

Maar Van Essen is "betrapt" op gebruik van hetzelfde middel. En het is niet dat het enorm lang geleden is, nl. 4 seizoenen terug. Die zaken zijn redelijk met elkaar vergelijkbaar.
Dat is heel iets anders dan drankgebruik in de jaren '70 ...

En of Onana bekender is? Dat zou imho helemaal niets uit moeten maken voor de strafmaat, of wordt hier soms gepleit voor klassenjustitie?
Van Essen en Telstar hadden niet de middelen om in beroep te gaan. Onana en Ajax wel. Het CAS heeft toch nooit uitspraak gedaan over de kwestie Van Essen?

Doet me denken aan de casus toeslagenaffaire. Door de Bulgarenfraude is er een keiharde fraudeaanpak bepaald. Ouders vullen per ongeluk de aangifte verkeerd in en worden keihard gestraft. Buitenproportioneel.

Door dopinggebruik in het verleden er een keiharde strafeis, Onana neemt per ongeluk een verkeerd pilletje en wordt keihard gestraft en mag een jaar lang zijn beroep niet uitoefenen met mogelijk alle gevolgen van dien. Buitenproportioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:18
VDS91 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:34:
[...]

Van Essen en Telstar hadden niet de middelen om in beroep te gaan. Onana en Ajax wel. Het CAS heeft toch nooit uitspraak gedaan over de kwestie Van Essen?

Doet me denken aan de casus toeslagenaffaire. Door de Bulgarenfraude is er een keiharde fraudeaanpak bepaald. Ouders vullen per ongeluk de aangifte verkeerd in en worden keihard gestraft. Buitenproportioneel.

Door dopinggebruik in het verleden er een keiharde strafeis, Onana neemt per ongeluk een verkeerd pilletje en wordt keihard gestraft en mag een jaar lang zijn beroep niet uitoefenen met mogelijk alle gevolgen van dien. Buitenproportioneel.
Maar wat je nu beschrijft komt akelig dicht in de buurt van klassenjustitie: als je maar geld hebt kun je het (al dan niet succesvol) aanvechten. Dat is niet eerlijk te noemen.
De straf is niet buitenproportioneel. Die is eerder erg laag voor dit middel.

Als je je brandt, moet je op de blaren zitten.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Typhone schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:16:
Dit keer heeft hij niet helemaal ongelijk. Alleen, gezien zijn reputatie zou hij er verstandiger aan doen wat minder tegen de arbitrage te ageren en eerst weer wat krediet op te bouwen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:28:
[...]

Aldus Schmidt, die het over een overtreding in een bekerwedstrijd heeft... Zou ie dat wel doorgehad hebben?
Wat een idiote uitspraak inderdaad. Hij lijkt helemaal de weg kwijt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:43:
[...]

Dit keer heeft hij niet helemaal ongelijk. Alleen, gezien zijn reputatie zou hij er verstandiger aan doen wat minder tegen de arbitrage te ageren en eerst weer wat krediet op te bouwen.
Maar als je de bekerwedstrijd gebruikt om een punt over het kampioenschap te maken sla je de plank wel fors mis ;). Maar dan is het Nijhuis, dan is het de VAR, dan het schema, dan corona, dan Ihattaren, dan de blessures.

Een tijdje terug zegt Ten Hag dat het schema zwaar is en wordt ie als calimero weggezet terwijl hij een feitelijke constatering doet en zich nergens achter verschuilt. En ook Ten Hag heeft al het hele seizoen blessures. Net als Advocaat. Die twee hoor je toch een klap minder piepen en fiepen.

[ Voor 32% gewijzigd door Typhone op 12-02-2021 13:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mark31
bregweb schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Een schorsing van Van Essen bij Telstar kost geen tientallen miljoenen, Onana bij Ajax wel. Dan loont het de juridische kosten om een uitspraak van het CAS te vragen.

Onana had beter moeten weten/nadenken. Ik blijf het opvallend vinden dat voetballers zelden worden gecontroleerd op doping en net als Onana gecontroleerd wordt, heeft hij per ongeluk een pilletje van zijn vrouw geslikt. 8)7

De regels en straffen staan al jarenlang vast, Onana krijgt de laagste straf. Om dan opeens te gaan roepen dat straffen te hoog zijn is buitenproportioneel.
Laagste straf, er is voor eenzelfde vergrijp ook in een geval geweest die had 2 maanden schorsing gekregen ipv 1 jaar.
10 maanden korter!
Laagste straf?
Onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Schmidt trekt de VAR in brede zin in twijfel. Hij haalt ook de Engelse en Duits competitie erbij zegt expliciet dat hij het niet op PSV alleen betrekt.

Ik zou gewoon eens een persconferentie kijken en niet de headlines op vi.nl of voetbalprimeur.nl

In de persconferentie is hij verder erg rustig. Hij zegt "champion in this league" waar league waarschijnlijk verwijst naar de beker op 23 minuten.

YouTube: LIVE | Pre-match PRESS CONFERENCE Roger Schmidt #ADOPSV

Wat een hetze om niks zeg. Tjonge jonge.
Je kunt het met hem oneens zijn dat Ihattaren niet naar kant moest en niet de beste speler van het veld was bijvoorbeeld. Ondanks dat ik het daar ook niet mee eens was met de wissel legt hij gewoon heel duidelijk zijn mening uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
Ankona schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:43:
[...]

Klopt helemaal, de VAR had eigenlijk een penalty moeten geven aan Ajax voor een handsbal :+ . Over het bewust opvangen van Rensch door Max waarvoor het gros van de scheidsrechters geel geeft hoor ik hem evengoed niet. PSV is kwalitiatief de mindere, indien ze geen kampioen worden ligt dat echt niet aan de VAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
BoB_HenK schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Klopt helemaal, de VAR had eigenlijk een penalty moeten geven aan Ajax voor een handsbal :+ . Over het bewust opvangen van Rensch door Max waarvoor het gros van de scheidsrechters geel geeft hoor ik hem evengoed niet. PSV is kwalitiatief de mindere, indien ze geen kampioen worden ligt dat echt niet aan de VAR
Dat laatste zegt Schmidt ook. PSV is minder dan Ajax en als PSV een resultaat wilt halen moet het boven zichzelf uitstijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
Fleximex schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Dat laatste zegt Schmidt ook. PSV is minder dan Ajax en als PSV een resultaat wilt halen moet het boven zichzelf uitstijgen.
Wellicht heeft hij dan wat media training nodig, want de minuut na start van deze timestamp in zijn persco zorgen gewoon dat het alleen maar hier over gaat (en dat weet hij van te voren dondersgoed) ;). Hij zegt letterlijk dat als de VAR zo door blijft gaan PSV geen kampioen kan worden, wat impliceert dat er partij gekozen wordt. Los even van het feit dat dit onwaarschijnlijk is, kan je het nooit aantonen en zijn etiketten als krokodillentranen en calimerogedrag m.i. zijn niet helemaal onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Of je leest gewoon niet mijn reactie. Volgens mij bedoelt hij dat je geen kampioen van de beker (hij zegt "league") kan worden en gaat het over de overtreding op Ihattaren in deze bekerwedstrijd. Als hij daarna expliciet zegt dat je het falen van de VAR overal ziet en zegt "I don't want to say ... only us has a disadvantage". Hij zegt ook dat de eerste helft van PSV gewoon slecht was. Dat Ajax een beter team heeft en je alleen kan winnen als je boven jezelf uitstijgt.

Je kunt natuurlijk alleen de stukjes pakken die je wilt zoals bijvoorbeeld een voetbalprimeur website doet. Die uitvergroten, de rest niet meenemen en doen alsof je nooit van het woord nuance hebt gehoord.

Als je na het zien van persco denkt dat hij bedoelt dat PSV geen kampioen kan worden door de VAR. Tja. Iets met spijkers op laag water zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
Fleximex schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:42:
Of je leest gewoon niet mijn reactie. Volgens mij bedoelt hij dat je geen kampioen van de beker (hij zegt "league") kan worden en gaat het over de overtreding op Ihattaren in deze bekerwedstrijd. Als hij daarna expliciet zegt dat je het falen van de VAR overal ziet en zegt "I don't want to say ... only us has a disadvantage". Hij zegt ook dat de eerste helft van PSV gewoon slecht was. Dat Ajax een beter team heeft en je alleen kan winnen als je boven jezelf uitstijgt.

Je kunt natuurlijk alleen de stukjes pakken die je wilt zoals bijvoorbeeld een voetbalprimeur website doet. Die uitvergroten, de rest niet meenemen en doen alsof je nooit van het woord nuance hebt gehoord.

Als je na het zien van persco denkt dat hij bedoelt dat PSV geen kampioen kan worden door de VAR. Tja. Iets met spijkers op laag water zoeken.
En wellicht moet jij dan mijn reactie lezen. Indien een dag na de persco het alleen maar gaat over de vijf minuten waarin hij zich laat gaan en onhandige dingen over de VAR roept, is het wellicht tijd voor een stukje media training zodat hij de boodschap die hij probeert te brengen eens fatsoenlijk leert te managen. Semantiek over of hij nu beker of competitie bedoelde doet daar bijzonder weinig aan af, het blijft namelijk een domme opmerking juist ómdat je weet dat het uit zijn verband getrokken gaat worden. Dan kan je nog zo vaak de wereldwijde situatie benoemen, door het naar de wedstrijd Ajax - PSV te trekken en de uitspraken te doen die hij doet is het koren op de molen voor sensatiezoekers.

Zeggen we wellicht gewoon hetzelfde ;)?

[ Voor 7% gewijzigd door BoB_HenK op 12-02-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik heb toch liever dat hij gewoon zijn mening verkondigd en niet zoals sommige andere trainers met veel woorden heel weinig zegt. Jij zegt het zelf al: sensatiezoekers. Daarvoor hoeft hij zijn persco's van mij niet aan te passen.

Jij hebt kritiek op de context waarin het nu zegt. Prima. Maar de reacties hiervoor gaan alleen in op de sensatie zonder context. Ik mag toch wel een iets hoger niveau verwachten dan voetbal nieuwssite fora van de mede Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
Wel grappig, hij heeft het constant over de VAR of een scheids .
Maar als hij niet inziet dat zijn manier van spelen geen 90 minuten volhoud waardoor je dus kwetsbaar bent , dan zit het goed voor Ajax.
Waarom denk je dat PSV de meeste blessures heeft gehad?
Omdat ze nooit temporiseren, maar ga zo door Schmidt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44

Vos

AFCA

Mark31 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:02:
Maar als hij niet inziet dat zijn manier van spelen geen 90 minuten volhoud waardoor je dus kwetsbaar bent , dan zit het goed voor Ajax.
Nou kijk ik niet heel wedstrijden live of helemaal van PSV, maar het valt mij niet op dat ze zo superveel druk zetten? Of een enorm tempo spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Vos schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:06:
[...]

Nou kijk ik niet heel wedstrijden live of helemaal van PSV, maar het valt mij niet op dat ze zo superveel druk zetten? Of een enorm tempo spelen?
Het probleem is dat niet iedereen door durft te dekken bij PSV, en als het een periode toch lukt dat ze dan nooit temporiseren.
Je moet fases creëren om vol druk te zetten en te gaan voor een goal.
Andere fases de bal rondspelen.
Maar PSV wil het 90 minuten lang door gaan, kan gewoon niet, houd niemand vol.
Dan raak je na 50 a 60 minuten leeg , en vervolgens komen er dan gaten tussen de linies omdát ze het niet kunnen belopen.
Een tegenstander met een beetje kwaliteit straft dit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:06:
[...]

In het gehele middenveld zit op dit moment geen voetbal. Maar dat zal mede veroorzaakt worden doordat ze defensief heel erg kwetsbaar zijn op dit moment. Veel tegengoals en een keeper die even betrouwbaar is als een Fiat uit de jaren '70. Gakpo en Götze niet hebben is iets wat PSV zich niet kan veroorloven op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
En PSV kan de bal ook lastig in bezit houden omdat ze niet veel balvaste spelers hebben .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Mark31 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:02:
Zoals @Vos zegt vind ik dat wel meevallen. Meestal speelt PSV namelijk een slechte en een goede helft. In de slechte helft is er vaak juist heel weinig druk en drang naar voren.

Overigens heeft het niet constant over de VAR en scheids (in deze perco van 40 minuten minder dan 3 minuten bijvoorbeeld (1 interactie met een journalist)). Dat zie je wel inderdaad buiten proporties in de media terug zoals je ziet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
Fleximex schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Zoals @Vos zegt vind ik dat wel meevallen. Meestal speelt PSV namelijk een slechte en een goede helft. In de slechte helft is er vaak juist heel weinig druk en drang naar voren.

Overigens heeft het niet constant over de VAR en scheids (in deze perco van 40 minuten minder dan 3 minuten bijvoorbeeld (1 interactie met een journalist)). Dat zie je wel inderdaad buiten proporties in de media terug zoals je ziet ;)
Als je te weinig balvaste spelers hebt moet je geen druk naar voren zetten.
Dan kan je beter op de counter spelen, kost minder energie.
Als Ajax net zo makkelijk de bal verliest als PSV zou Ajax het ook niet kunnen belopen.
Dan ben je nonstop aan het sprinten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Mark31 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:21:
[...]

Als je te weinig balvaste spelers hebt moet je geen druk naar voren zetten.
Dan kan je beter op de counter spelen, kost minder energie.
Als Ajax net zo makkelijk de bal verliest als PSV zou Ajax het ook niet kunnen belopen.
Dan ben je nonstop aan het sprinten.
Het zou zoveel schelen als PSV een Pröpper i.p.v. Rosario op het middenveld zou hebben. Je mag best één beperkte voetballer als Sangaré als balafpakker en schoffelaar op het middenveld hebben. Met Rosario heb je er twee waar ik erg mijn twijfels heb over Rosario's kwaliteiten als balafpakker en schoffelaar.
Ik vind 1, in de woorden van Schmidt, "CL kwaliteit" pass per wedstrijd te weinig als daar cruciaal balverlies tegenover staat.

Met dit middenveld is op de counter spelen de tactiek waarvoor je moet gaan. Op zijn minst tegen de ploegen in het linkerrijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Fleximex schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:29:
[...]

Het zou zoveel schelen als PSV een Pröpper i.p.v. Rosario op het middenveld zou hebben. Je mag best één beperkte voetballer als Sangaré als balafpakker en schoffelaar op het middenveld hebben. Met Rosario heb je er twee waar ik erg mijn twijfels heb over Rosario's kwaliteiten als balafpakker en schoffelaar.
Ik vind 1, in de woorden van Schmidt, "CL kwaliteit" pass per wedstrijd te weinig als daar cruciaal balverlies tegenover staat.

Met dit middenveld is op de counter spelen de tactiek waarvoor je moet gaan. Op zijn minst tegen de ploegen in het linkerrijtje.
PSV had van dat geld van Sangare, Joey veerman moeten halen.
En van dat geld van Gotze, een goede RCV moeten halen.

Mvogo Dumfries Kim Boscagli max Rosario Veerman Madueke Malen Zahavi Gakpo.

Dat had al veel gescheeld, als ik PSV deze zomer was zou ik gewoon 4-3-3 gaan spelen Malen verkopen, Zahavi in de punt, van dat geld een goede CV halen, veerman halen .
Middenveld Sangare Veerman Gotze of Ihattaren.
Voorin Madueke zahavi Gakpo
Achterin Arias terug halen Kim halen Arias Kim Boscagli max.
Mvogo op goal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40
Fleximex schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:29:
[...]

Ik trek die Rosario echt slecht. Geen slechte voetballer, maar totaal geen toegevoegde waarde voor PSV. Het is niet meer dan een aanspeelpunt waarbij je zeker weet dat het vervolg breed of terug is. Er zal niet snel een "Rosario briljante passes compilatie" op YouTube verschijnen... En verdedigen wil ik het eigenlijk niet eens over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
The Realone schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:45:
[...]

Ik trek die Rosario echt slecht. Geen slechte voetballer, maar totaal geen toegevoegde waarde voor PSV. Het is niet meer dan een aanspeelpunt waarbij je zeker weet dat het vervolg breed of terug is. Er zal niet snel een "Rosario briljante passes compilatie" op YouTube verschijnen... En verdedigen wil ik het eigenlijk niet eens over hebben.
Rosario is eenzelfde speler als Hendrix. Ze hebben het geluk dat de concurrentie beperkt is echter zullen ze er vrijwel nooit (uitzonderingen houdt je altijd) bovenuit steken of halen ze het niveau van het team omhoog. Met momenten spelen ze een meer dan prima wedstrijd maar normaal een onopvallend zesje waar Rosario de laatste wedstrijden wel met regelmaat door de bodem zakt.

Het enige voordeel dat Rosario heeft en Hendrix had is dat ze lang bij de club zaten en vrijwel niets gekost hebben maar zeer zeker niet het niveau dat je moet na willen streven.

een fitte van Ginkel op zijn oude niveau zou zo veel beter zijn naast Sangare net zoals Pröpper dat destijds was en Guardado. Het elftal heeft nu een blok van vier verdedigers, twee ontzettend aanvallende vleugelverdedigers en een beperkte connectie van deze vier verdedigrs (CD & DM) naar de AM en de voorhoede.

Er zit wel kwaliteit in het team maar of het optimaal gebruikt wordt is een grote vraag. Ik denk van niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:34

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De discussie omtrent de dopingzaak van Onana heb ik grotendeels naar [Voetbal] Randzaken verplaatst.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Het leuke is dan dat Schmidt altijd zegt meer voetbal te willen en dan toch 2 spelers op het middenveld neerzet die niet kunnen voetballen.
En dan ook een Zahavi haalt die behalve goals maken ook niet kan voetballen.

Zag tegen Ajax Rosario diverse kop duels verliezen.
En inplaats dat hij achter de bal aanging draaide hij zich om en keek de speler van Ajax aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
Napo schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Rosario is eenzelfde speler als Hendrix. Ze hebben het geluk dat de concurrentie beperkt is echter zullen ze er vrijwel nooit (uitzonderingen houdt je altijd) bovenuit steken of halen ze het niveau van het team omhoog. Met momenten spelen ze een meer dan prima wedstrijd maar normaal een onopvallend zesje waar Rosario de laatste wedstrijden wel met regelmaat door de bodem zakt.
Helemaal met je post eens met als opmerking dat Hendrix er inderdaad wel eens bovenuit stak. Die kon zelfs nog wel eens ooit een goed afstandschot leveren. Rosario daarentegen, ik kan me eigenlijk geen wedstrijd herinneren dat hij 1 van de bepalende spelers was.
Deadsy schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:16:
Het leuke is dan dat Schmidt altijd zegt meer voetbal te willen en dan toch 2 spelers op het middenveld neerzet die niet kunnen voetballen.
En dan ook een Zahavi haalt die behalve goals maken ook niet kan voetballen.

Zag tegen Ajax Rosario diverse kop duels verliezen.
En inplaats dat hij achter de bal aanging draaide hij zich om en keek de speler van Ajax aan.
Nouja de spoeling is dun dus alle keuze heeft hij ook niet. Ik vind Zahavi een prima speler. Hij is minder aanspeelbaar dan De Jong was maar je merkt dat hij echt een prima neusje voor de goal heeft. Het is ook een beetje een noodverband natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door The Realone op 12-02-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
The Realone schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:16:
[...]

Helemaal met je post eens met als opmerking dat Hendrix er inderdaad wel eens bovenuit stak. Die kon zelfs nog wel eens ooit een goed afstandschot leveren. Rosario daarentegen, ik kan me eigenlijk geen wedstrijd herinneren dat hij 1 van de bepalende spelers was.

[...]

Nouja de spoeling is dun dus alle keuze heeft hij ook niet. Ik vind Zahavi een prima speler. Hij is minder aanspeelbaar dan De Jong was maar je merkt dat hij echt een prima neusje voor de goal heeft. Het is ook een beetje een noodverband natuurlijk.
Klopt, maar uiteindelijk is hij wel degene die spelers als Gotze en Zahavi heeft gehaald.
Bij Gotze weet je dat hij niet veel zal spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:28
The Realone schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:16:
[...]

Is hij anders regelmatig bepalend, helaas wel op de negatieve manier ;)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
Deadsy schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Klopt, maar uiteindelijk is hij wel degene die spelers als Gotze en Zahavi heeft gehaald.
Bij Gotze weet je dat hij niet veel zal spelen.
Iets is beter dan niets, toch? PSV heeft ook niet dezelfde financiele slachtkracht als Ajax om iets veel beters te halen dan Zahavi. Gotze is gewoon een geweldige aanvulling, als hij speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Het enige voordeel dat Rosario heeft en Hendrix had is dat ze lang bij de club zaten en vrijwel niets gekost hebben maar zeer zeker niet het niveau dat je moet na willen streven.

een fitte van Ginkel op zijn oude niveau zou zo veel beter zijn naast Sangare net zoals Pröpper dat destijds was en Guardado. Het elftal heeft nu een blok van vier verdedigers, twee ontzettend aanvallende vleugelverdedigers en een beperkte connectie van deze vier verdedigrs (CD & DM) naar de AM en de voorhoede.

Er zit wel kwaliteit in het team maar of het optimaal gebruikt wordt is een grote vraag. Ik denk van niet.
Van Ginkel is toch ook niet het type creatieve middenvelder? Zijn kracht ligt volgens mij meer in het scoren dan in het opbouwen/creeeren van kansen voor anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik vond Rosario inderdaad een grote dissonant. Lijkt me pijnlijk om zo iemand steeds weer opgesteld te zien worden. Heeft Schmidt op dit moment fitte alternatieven?

Is Viergever eigenlijk fit? Kan me nog indenken dat je die opstelt en dan wat kan schuiven. Nick is ook geen topper maar heeft volgens mij zowel een betere onder- als bovengrens dan Rosario.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Vraag me verder af of PSV nog ergens binnenskamers over Schone gesproken heeft. Los van of die zou willen komen is ook hij een vooruitgang gezien vanaf Rosario.

Ik zou daar als ajacied in elk geval van balen, niet alleen om zijn verleden bij Ajax maar ook omdat het een kwaliteitsimpuls voor PSV had kunnen zijn. Met zijn trap kan hij moeizame wedstrijden beslissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
snmght schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:08:
Ik vond Rosario inderdaad een grote dissonant. Lijkt me pijnlijk om zo iemand steeds weer opgesteld te zien worden. Heeft Schmidt op dit moment fitte alternatieven?

Is Viergever eigenlijk fit? Kan me nog indenken dat je die opstelt en dan wat kan schuiven. Nick is ook geen topper maar heeft volgens mij zowel een betere onder- als bovengrens dan Rosario.
Fein kan 1-op-1 op de plek van Rosario. Of hij beter is kan je over discussiëren, heeft in ieder geval meer groeipotentieel (maar is gehuurd dus levert niet meteen extra waarde op).

Verder kan PSV ook gewoon eens wat ander spelen dan 4-2-2-2.
Viergever is nog niet 100% fit. Opisbo komt wel weer terug, die zou eventueel ook als verdedigend middenvelder kunnen. Punt is dat die ook nog jong is en nog niet heeft kunnen laten zien van meerwaarde te zijn.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:07:
[...]

Van Ginkel is toch ook niet het type creatieve middenvelder? Zijn kracht ligt volgens mij meer in het scoren dan in het opbouwen/creeeren van kansen voor anderen.
Niet per se creatief nee, maar door zijn kwaliteit mag je hopen dat hij (onder andere) Ihattaren meer de ruimte kan geven om creatieve dingen te doen.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28
ElPaco schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:15:
[...]

Fein kan 1-op-1 op de plek van Rosario. Of hij beter is kan je over discussiëren, heeft in ieder geval meer groeipotentieel (maar is gehuurd dus levert niet meteen extra waarde op).

Verder kan PSV ook gewoon eens wat ander spelen dan 4-2-2-2.
Viergever is nog niet 100% fit. Opisbo komt wel weer terug, die zou eventueel ook als verdedigend middenvelder kunnen. Punt is dat die ook nog jong is en nog niet heeft kunnen laten zien van meerwaarde te zijn.
Hebben optie tot koop op Fein (afaik?) dus dat lijkt me het probleem niet. Ik vind hem tot dusverre ook niet erg best though. Ik zie daar ook niet echt de oplossing in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:11:
Vraag me verder af of PSV nog ergens binnenskamers over Schone gesproken heeft. Los van of die zou willen komen is ook hij een vooruitgang gezien vanaf Rosario.

Ik zou daar als ajacied in elk geval van balen, niet alleen om zijn verleden bij Ajax maar ook omdat het een kwaliteitsimpuls voor PSV had kunnen zijn. Met zijn trap kan hij moeizame wedstrijden beslissen.
Ik zou keihard gelachen hebben (met waarschijnlijk een waarschuwing van een mod erbij omdat ik te lang door bleef lachen) als PSV Schone gehaald zou hebben...

Rosario krijgt nu alle zooi over zich, maar heel PSV was slecht in de 1e helft. Hij werd nou ook niet bepaald goed gecoached door z'n medespelers over dat Antony in z'n rug eraan kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Snowdog schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Hebben optie tot koop op Fein (afaik?) dus dat lijkt me het probleem niet. Ik vind hem tot dusverre ook niet erg best though. Ik zie daar ook niet echt de oplossing in.
Maar als Rosario ook niet best is kan je misschien beter met Fein spelen, die heeft (in mijn ogen) meer potentie om te groeien.

Beste zou zijn als van Ginkel fit is, mja, al die blessures schieten vooralsnog niet echt op. Komt ook niet echt iemand terug van blessures.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
toolkist schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:23:
[...]

Rosario krijgt nu alle zooi over zich, maar heel PSV was slecht in de 1e helft. Hij werd nou ook niet bepaald goed gecoached door z'n medespelers over dat Antony in z'n rug eraan kwam.
Rosario is al sinds het begin prut, dat heeft niks met de wedstrijd tegen Ajax te maken. Sterker nog, afgezien van zijn blunder waar de goal uit volgde vond ik hem er niet negatief bovenuit steken. Het was allemaal niks, maar dat is het al heel lang niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44

Vos

AFCA

Emmen nu officieel toch wel gedegradeerd. Wat een bedroevend niveau. Ik snap niet hoe een ploeg zo'n stap terug kan zetten. Bepaalde spelers lijken het compleet verleerd, passes over 5 meter bij tegenstander in voeten. Om te janken zo slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:56
PSV moet die Duitse coach*knip* en zijn entourage met pek en veren uit de stad jagen.

Die man is compleet de draad kwijt en lijkt in niks meer op zijn tijd, als reuzendoder. Vraag maar aan de Ajacieden.

Dit is geen goede trainer voor PSV. PSV kan helemaal niet op zeer aanvallende manier voetballen. Dat zit gewoonweg niet in hun DNA.

*knip*

Zoals Derksen zegt; Het begint zielig te worden. Niet PSV als elftal, maar wel de club in het geheel. Schmidt is niet geschikt voor een PSV. Van Bommel had het zeker veel beter gedaan, maar dat zullen we nooit weten.

Let aub op welke bewoordingen en vergelijkingen je gebruikt om je statement kracht bij te zetten. 1) Het valt zo verkeerd, 2) lijkt het op een rant en 3) je bereikt het tegenovergestelde met wat je wil zeggen hier.

[ Voor 28% gewijzigd door tweakduke op 13-02-2021 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Lees ik stoere praat van Emmen en Lukkien dus ik denk gokje wagen maar ze verliezen weer van RKC... sorry @Vos mijn vrienden zijn het niet meer😡

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

The Realone schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:30:
[...]

Rosario is al sinds het begin prut, dat heeft niks met de wedstrijd tegen Ajax te maken. Sterker nog, afgezien van zijn blunder waar de goal uit volgde vond ik hem er niet negatief bovenuit steken. Het was allemaal niks, maar dat is het al heel lang niet.
Definieer ‘heel lang’ eens. Want na de gekke financiële perikelen waarbij er nogal wat spelers de boom in werden geprezen vind ik dat wel een term die onderbelicht wordt. Na het investeren van miljoenen in spelers mag je iets verwachten toch? Om nog maar niet te spreken van het investeren in de salarissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Typhone schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Definieer ‘heel lang’ eens. Want na de gekke financiële perikelen waarbij er nogal wat spelers de boom in werden geprezen vind ik dat wel een term die onderbelicht wordt. Na het investeren van miljoenen in spelers mag je iets verwachten toch? Om nog maar niet te spreken van het investeren in de salarissen.
Is maar afwachten tot we weten wat bepaalde nieuwe spelers verdienen en wat ze aan tekengeld gekost hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Typhone schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Jaartje of 5 zeker? Drama in Europa en de beker, met enorm veel gerommel en 85+ minuten goals een paar keer kampioen geworden, met name te danken aan een nog slechter Ajax. Het is wel erger geworden de laatste 2 a 3 jaar, want waar ze eerst nog wel eens punten haalden uit zeer slechte wedstrijden, al was het moeizaam lukt dat ook al lang niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mark31
Van Egmond is een heksenjacht begonnen tegen Antony en Tagliafico.
Dat is zo onprofessioneel, als je voorbeelden laat zien van dit wil ik niet meer op de Nederlandse velden zien prima.
Maar als je specifiek oproept om Tagliafico en Antony in de gaten te houden ben je niet meer objectief .
Of Antony, Tagliafico, Klaassen of een Haller zo een overtreding maakt, dat moet geen ruk uitmaken je moet iedereen gelijk beoordelen.
Nu zal je zien dat alleen Tagliafico en Antony worden aangepakt.
Van Egmond bij deze je bent niet serieus meer te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:00:
Van Egmond is een heksenjacht begonnen tegen Antony en Tagliafico.
Waar doet hij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Hij heeft de scheidsrechters daarop aangesproken een aantal weken geleden aldus Verweij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:05:
[...]

Hij heeft de scheidsrechters daarop aangesproken een aantal weken geleden aldus Verweij.
Weinig menig over te vormen op deze manier. Zit Verwij zijn twitter-feed terug te kijken maar inmiddels zit ik op 31 januari en niets te vinden over van Egmond :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Napo schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:11:
[...]

Weinig menig over te vormen op deze manier. Zit Verwij zijn twitter-feed terug te kijken maar inmiddels zit ik op 31 januari en niets te vinden over van Egmond :|
Hij melden het in zijn wekelijkse podcast dat Antony en Tagliafico gewaarschuwd zijn dat ze onder de vergrootglas liggen bij de scheidsrechters .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:39
Dat was woensdag goed zichtbaar. ;)
Lijkt me wat te veel speculatie van de Telegraaf, die moeten ook wat nu ze even niet aan de stoelpoten van Ten Hag kunnen zagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:11:
[...]

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
mavaros schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:16:
PSV moet die Duitse coach/dwaas en zijn entourage met pek en veren uit de stad jagen.

Die man is compleet de draad kwijt en lijkt in niks meer op zijn tijd, als reuzendoder. Vraag maar aan de Ajacieden.

Dit is geen goede trainer voor PSV. PSV kan helemaal niet op zeer aanvallende manier voetballen. Dat zit gewoonweg niet in hun DNA.

Eigenlijk is de Duitse invasie heel schadelijk, en doet oude tijden herleven, dat mensen over een stripfiguur liepen te dollen, want die gaf ook anderen de schuld. (calimero)

Zoals Derksen zegt; Het begint zielig te worden. Niet PSV als elftal, maar wel de club in het geheel. Schmidt is niet geschikt voor een PSV. Van Bommel had het zeker veel beter gedaan, maar dat zullen we nooit weten.
Wat een wartaal is dit dan 8)7

Schmidt maakt, net als Van Bommel, de verkeerde keuze om iets te zien in Rosario. PSV verliest met 2-1 bij Ajax. Een team met veel meer kwaliteit en kapitaal. Je moet het niet groter maken dan het is.
De verliespartijen tegen Feyenoord en AZ zijn erger.

En wat nou DNA. Er staan 11 spelers op het veld. Je speelstijl moet bij de spelers liggen. Met vooral dit middenveld kan je zo niet spelen. Ten minste niet meer dan één helft blijkt. Balverlies is te gevaarlijk en daar grosseren Rosario en Sangaré juist in.

Derksen vergeet voor het gemak dat PSV onder Van Bommel 2 zeges in 12 duels had. Waar verliespartijen met cijfers als 3-0, 4-0 en 4-1 bij zaten. Dat kan gewoon echt niet. Van Bommel was de draad kwijt door zo vast te houden aan een elftal dat simpelweg niet werkte.

Schmidt is niet de draad kwijt. Hij verwijt ook helemaal geen anderen. Het verlies bij Ajax wijdt hij aan de slechte eerste helft. Schmidt maakt verkeerde keuzes ja. Tegen Feyenoord en AZ moet je niet zo aanvallend spelen. Waarom niet lekker op de counter? Vooral tegen AZ. Waarom Rosario en niet eens Fein? Waarom niet eens 4-3-3 i.p.v. 4-2-2-2?

Nergens voor nodig om het zo extreem te brengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ah, dank! Daarmee kan ik een mening vormen ;)

Bijzonder matig artikel trouwens waar niet heel veel lijn in zit.

Driesen vindt het prima en Verweij wordt niet vertelt welke mening hij toebedeeld is. Scheidsrechters vinden dat van Egmond dat niet moeten doen. Daarnaast stelt Verweij dat Gözübüyük dankzij zijn persoonlijkheid tegen van Egmond in gaat en wellicht grenzend aan impliceren dat hij - Gözübüyük - het ook rood zou kunnen vinden maar dat bewust niet geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mark31 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:13:
[...]

Hij melden het in zijn wekelijkse podcast dat Antony en Tagliafico gewaarschuwd zijn dat ze onder de vergrootglas liggen bij de scheidsrechters .
Misschien de volgende keer direct de bron vermelden. Nu komt het over als een verhaal dat een tweaker uit zijn duim zuigt ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Schmidt geeft aan zeer tevreden te zijn over Rosario...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:28
Outerspace schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:03:
[...]

Misschien de volgende keer direct de bron vermelden. Nu komt het over als een verhaal dat een tweaker uit zijn duim zuigt ;)
Nu is het Verweij die het uit z'n duim zuigt :+

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 22
zaterdag 14:15u
Sparta v Fortuna Sittard
ADO Den Haag v PSV
Heracles v Ajax
AZ v sc Heerenveen
Feyenoord v Willem II
FC Utrecht v VVV-Venlo
Vitesse v FC Twente

reeds gespeeld
RKC 1-0 FC Emmen
zaterdag 12u
FC Groningen 1-0 PEC Zwolle

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
Groningen gewonnen.

Mooi stukje quote uit een verslag:
Twee minuten daarvoor kreeg El Hankouri de bal er namelijk vanaf vijf meter niet in. Mous kwam met een snellere reactie dan Peter R. de Vries als hij weer eens een uitnodiging krijgt om bij een of andere talkshow aan te schuiven.
:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElPaco
Deadsy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:04:
En dan zijn er mensen die klagen over Ten Hag.. :9

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Opstelling van PSV
https://www.vi.nl/wedstri...visie/ado-den-haag-vs-psv

Bulkt van de creativiteit. Dit krijg je ervan wanneer de media zeg dat Mo zo goed was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Wat een ontzettend matig genomen strafschop van Max :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Deadsy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:04:
Heeft Schmidt soms een Ajax pyama dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Napo schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:53:
Wat een ontzettend matig genomen strafschop van Max :/
Hij haalt de inspiratie uit zn corners denk ik :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Knappe redding zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:34

tweakduke

PSV is duidelijk de betere, alleen moeten ze het wel afmaken om het niet te moeilijk te maken.

En daar scoort ADO, dat is dus je moment wel benutten :)

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 13-02-2021 16:59 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
tweakduke schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:58:
PSV is duidelijk de betere, alleen moeten ze het wel afmaken om het niet te moeilijk te maken.

En daar scoort ADO, dat is dus je moment wel benutten :)
Lijkt wat in te zitten, maar goed, komt vast goed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ai ai, dat is inderdaad zuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
snmght schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:55:
[...]

Heeft Schmidt soms een Ajax pyama dan? :?
Denk dat het succes met Salzburg puur toeval was en volledig te danken was aan de spelers.
En dat de beste man geen idee heeft waar hij mee bezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Deadsy dat idee groeit bij mij ook wel. Al had ik op zich bij de opstelling van vandaag het idee dat je daar tegen ADO wel mee weg moet komen.

Pagina: 1 ... 171 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021