[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 208 Laatste
Acties:
  • 290.514 views

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
strafschop schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:17:
[...]

De laatste wedstrijd van Van der Sar in een Ajax shirt was 21 jaar 8 maanden en 15 dagen geleden.
Daarna is hij nog een tijdje doorgegaan bij andere clubs. Laatste (officiële) wedstrijd was een jaar of 5 geleden.

alles kan off-topic

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou als club iemand in dienst nemen die de tegenstander gaat proberen te drogeren, gewoon iets in het drinken gooien, je kan toch nooit bewijzen dat je het niet zelf was. Ben je een jaar van de concurrent af :+

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
Ankona schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:20:
[...]

Daarna is hij nog een tijdje doorgegaan bij andere clubs. Laatste (officiële) wedstrijd was een jaar of 5 geleden.
In de documentaire over Sar zei hij dat hij last van een versleten heup heeft. Moet tzt wat aan gebeuren, no way dat hij nog op doel gaat staan. Stekelenburg is misschien minder goed en ook oud, maar presteert waarschijnlijk nog beter. Gewoon zelf lekker veel doelpunten maken met een fitte Haller en de dubbel pakken. De EL is toch niks voor Ajax. Volgend jaar kan Onana dan mooi instromen in de 8ste finale CL.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Weggehaald

[ Voor 95% gewijzigd door Harribo op 06-02-2021 09:03 ]

• Erapaz
Onana kan natuurlijk wel in China of de MLS voetballen, kan je mooi geld verdienen daar. Desnoods verhuren ze hem.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:06
Erapaz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:02:
Onana kan natuurlijk wel in China of de MLS voetballen, kan je mooi geld verdienen daar. Desnoods verhuren ze hem.
Ajax Capetown lekker makkelijk zijn je teamgenoten in de kleuren die je gewend bent.
Maar serieus, eigenlijk zou dat het beste zijn, dan blijft hij trainen en wedstrijden spelen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:12
Martinusz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:07:
[...]

Ajax Capetown lekker makkelijk zijn je teamgenoten in de kleuren die je gewend bent.
Maar serieus, eigenlijk zou dat het beste zijn, dan blijft hij trainen en wedstrijden spelen.
Dat heet sinds oktober Cape Town Spurs FC omdat Ajax zijn belang verkocht heeft. Die nieuwe naam zal bij Onana vast niet lekker liggen. ;)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

OK thanks, ik moet een droge trui gaan aandoen... _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:02:
De FIFA gaat die straf lijkt me gewoon overnemen, dus hij komt nergens aan de bak een jaar lang.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:23

Quad

Doof

Ik snap de grap niet echt. :?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Erapaz
Quad schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:40:
[...]

Ik snap de grap niet echt. :?
Is ook niet grappig, vind eigenlijk dat ie niet kan ook.

• Typhone
  • Laatst online: 16:29

Typhone

Who Dares Wins

Overigens is het toch heel simpel? Onana doet zelf dom schorsing van een jaar terecht. Volwassen vent die weet dat er controles zijn en nu terecht op de blaren moet zitten. Hoeveel lulsmoezen van anabolengebruikers in het wielrennen hebben we gehoord? Tuurlijk zit er altijd de pechvogel factor tussen (onbewust) maar liever hard en eerlijk naar elke overtreder dan de tour de dope naar de Champions ‘Dope’ Leagure brengen.

Geen medelijden mee, wel boos maar terecht. Alle redenen zijn leuk en aardig maar regels zijn regels die we moeten accepteren. Basta. Onana is een domme klootviool die niet serieus genoeg bezig is met zijn sport. Met elke pil is het check check dubbelcheck dat was bij ons met kickboxen en basketball al zo dus ZEKER bij hem.

• Erapaz
Typhone schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:53:
Overigens is het toch heel simpel? Onana doet zelf dom schorsing van een jaar terecht. Volwassen vent die weet dat er controles zijn en nu terecht op de blaren moet zitten. Hoeveel lulsmoezen van anabolengebruikers in het wielrennen hebben we gehoord? Tuurlijk zit er altijd de pechvogel factor tussen (onbewust) maar liever hard en eerlijk naar elke overtreder dan de tour de dope naar de Champions ‘Dope’ Leagure brengen.

Geen medelijden mee, wel boos maar terecht. Alle redenen zijn leuk en aardig maar regels zijn regels die we moeten accepteren. Basta. Onana is een domme klootviool die niet serieus genoeg bezig is met zijn sport. Met elke pil is het check check dubbelcheck dat was bij ons met kickboxen en basketball al zo dus ZEKER bij hem.
Ja eens, en icm het andere nieuws is het allemaal zo bizar dat het bijna grappig is (zeg ik als Ajax supporter). Ze moeten gewoon door, hij had ook geblesseerd kunnen raken.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ben wel heel benieuwd hoe dit verder verloopt tussen Ajax en kamp Onana. Tegen de tijd dat hij weer wedstrijdfit is loopt zijn contract af en kan hij transfervrij vertrekken, hetgeen een financiële strop betekend voor Ajax. En dat vanwege een persoonlijke blunder. Wie gaat betalen? Zoete lieve Gerritje? Of is Onana dan zo sportief om minimaal nog een jaar bij te tekenen en ook een jaar langer bij Ajax te blijven? Anders gaat Ajax zo’n 30 á 40 miljoen mislopen, om nog maar te zwijgen over eventuele misgelopen prestaties in het aankomende half jaar, die ook aanzienlijke negatieve financiële en sportieve gevolgen kan hebben.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Snowdog
  • Laatst online: 04:54
Han schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:45:
Ben wel heel benieuwd hoe dit verder verloopt tussen Ajax en kamp Onana. Tegen de tijd dat hij weer wedstrijdfit is loopt zijn contract af en kan hij transfervrij vertrekken, hetgeen een financiële strop betekend voor Ajax. En dat vanwege een persoonlijke blunder. Wie gaat betalen? Zoete lieve Gerritje? Of is Onana dan zo sportief om minimaal nog een jaar bij te tekenen en ook een jaar langer bij Ajax te blijven? Anders gaat Ajax zo’n 30 á 40 miljoen mislopen, om nog maar te zwijgen over eventuele misgelopen prestaties in het aankomende half jaar, die ook aanzienlijke negatieve financiële en sportieve gevolgen kan hebben.
30 a 40 miljoen voor een keeper met een contract van een jaar? Dat lijkt me best veel?

Verder heb je natuurlijk wel een punt. Ik neem eigenlijk aan dat hij wel bijtekent vanwege dit akkefietje, hij zal toch ook zijn salaris willen behouden lijkt me. Ik denk als hij gaat dwarsliggen dat Ajax hem wellicht direct kan ontslaan en dan heeft hij en een jaar 0 en zal het zijn reputatie niet goed doen.

• Harribo
  • Nu online
Erapaz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:21:
[...]

Is ook niet grappig, vind eigenlijk dat ie niet kan ook.
Tis inderdaad een soort humor wat je moet liggen maar heb hem al weg gehaald, het moet voor een ieder wel leuk blijven is de bedoeling. C'est ne pas un problem... :)

Misschien is deze dan leuker
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LQjSvR6/IMG-20210205-WA0002.jpg
Is mijn laatste hoor, tis hier geen grappen forum weet ik

Wat een pechweek voor Ajax...
Ik vind het vooral balen voor de EL... de hoop, voor zover die er was, dat ze ver komen, is bij mij nu wel drastisch geslinkt. In hoeveel wedstrijden misten ze geen goede kapstok?

Ik zit, als groningen supporter, nu te duimen dat morgen tegen Feyenoord door gaat.
Code Oranje geldt niet voor Groningen, Friesland, wadden, dus wrs wat minder sneeuw? Vrees dat de knvb geen onderscheid maakt qua locatie.

[ Voor 55% gewijzigd door Harribo op 06-02-2021 09:12 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik zou niet weten waarom de wedstrijden zouden moeten worden afgelast. Vroeger werd dat gedaan vanwege de supporters, omdat het onverantwoord was om tienduizenden mensen de weg op te laten gaan. De spelers moeten maar gewoon thermokleding er onderaan doen en gaan. Oranje bal in het veld, de lijnen sneeuwvrij en voetballen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ankona
Han schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:17:
Ik zou niet weten waarom de wedstrijden zouden moeten worden afgelast. Vroeger werd dat gedaan vanwege de supporters, omdat het onverantwoord was om tienduizenden mensen de weg op te laten gaan. De spelers moeten maar gewoon thermokleding er onderaan doen en gaan. Oranje bal in het veld, de lijnen sneeuwvrij en voetballen.
Weet je nog dat een ploeg uit Utrecht die sneeuw ooit misbruikte als smoes om daarna alle topwedstrijden op een omgeploegd weiland te spelen? (een week na de laatste topwedstijd lag de mat er overigens weer strak bij)

alles kan off-topic

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-12 17:06
Kan me een paar jaar geleden nog herinneren dat AZ in Rusland met -17 ofzo ook gewoon moest spelen in de EL

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Exact, zolang het niet te heftig sneeuwt tijdens de wedstrijd (waar het op lijkt) waardoor de lijnen gedurende een helft verdwijnen zou het in theorie gespeeld moeten kunnen worden. Zolang men niet op kunstgras speelt is overigens veldverwarming conform de reglementen verplicht. Sneeuw wegvegen en je zou in theorie een vorstvrij veld moeten hebben.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Harribo
Beetje humor hier moet toch wel kunnen toch? Voetbalhumor hoort bij voetbal.

• Harribo
  • Nu online
LZ86 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:24:
Kan me een paar jaar geleden nog herinneren dat AZ in Rusland met -17 ofzo ook gewoon moest spelen in de EL
Dan is wissel zitten geen pretje
Napo schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Exact, zolang het niet te heftig sneeuwt tijdens de wedstrijd (waar het op lijkt)
[....]
Sneeuw wegvegen en je zou in theorie een vorstvrij veld moeten hebben.
Dat lijkt mij ook. In Groningen waren ze eergisteren al bezig met de sneeuw voorbereidingen.
Maar tegenwoordig zijn instanties bang dat ze verkeerde beslissingen nemen en hun imago verliezen en aansprakelijk worden gesteld. Dus ik moet het zien

[ Voor 52% gewijzigd door Harribo op 06-02-2021 09:39 ]

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Vermoedelijke opstelling Ajax.
Stekelenburg mazraoui Timber blind tagliafico Alvarez Gravenberch Klaassen Antony Haller Tadic

Kudus waarschijnlijk weer bij de selectie.
Nog steeds een goede elftal alleen mag Stekelenburg echt niet geblesseerd of geschorst worden, dan hebben wij een gigantische probleem want scherpen is niveau keuken kampioen divisie

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mark31 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:13:
Stekelenburg mazraoui Timber blind tagliafico Alvarez Gravenberch Klaassen Antony Haller Tadic

Nog steeds een goede elftal alleen mag Stekelenburg echt niet geblesseerd of geschorst worden, dan hebben wij een gigantische probleem want scherpen is niveau keuken kampioen divisie
De steek terug! Wat een held! Altijd jammer gevonden dat ie weg ging bij Ajax.

• Harribo
  • Nu online
Typhone schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:26:
@Harribo
Beetje humor hier moet toch wel kunnen toch? Voetbalhumor hoort bij voetbal.
Ok nog 1 dan....eg de laatste dan nu...
Groningse humor....ben benieuwd wie het kan verstaan :+
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JmD3Z2d/Naamloos.jpg
Over Robben ...

• Japser
  • Laatst online: 20-12 21:29

Japser

Jeej!

Spelers en staf worden niet thuis voor de deur afgezet hè na een wedstrijd. Die moeten met de auto ook weer naar hun woonadres...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Han schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:45:
Tijd dat de we de NBA/MLB regels overnemen, schorsing is onbetaald, dus doping schorsing kost je zelf ook nog eens een hoop geld (niet dat het in de MLB veel minder doping schorsingen zijn, maar dat heeft ook meer te maken dat dat een echte krachtsport is).
Ik heb geen idee of 1 keer doping gebruiken echt helpt, maar het kan zijn dat ie wat drugs gebruikt heeft en dat heeft proberen te maskeren hiermee.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Van der Sar zei na overleg met De Arena dat het dak de sneeuwval wel aan kan.
Ik geloof dat dit niet de week is om het maar even uit te proberen ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:13
Code rood vanaf middernacht... Ik snap de KNVB echt niet, waarom niet alle wedstrijden op vandaag gezet?
Er is geen publiek en afgelopen week hoefde ze niet te spelen. Dan was het toch simpel om ze allemaal op vandaag te zetten?

[ Voor 22% gewijzigd door DoeEensGek op 06-02-2021 12:53 ]

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:51:
Van der Sar zei na overleg met De Arena dat het dak de sneeuwval wel aan kan.
Ik geloof dat dit niet de week is om het maar even uit te proberen ...
Dat weten we van vorige keer nog wel :+

Hopelijk gaat dat nu niet het geval zijn!

• DoeEensGek
Napo schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:54:
[...]

Dat weten we van vorige keer nog wel :+
[YouTube: Plotselinge sneeuwval in de Arena, terwijl het dak dicht is]

Hopelijk gaat dat nu niet het geval zijn!
Er is ook al eens een wedstrijd afgelast omdat er sneeuw van het dak afviel.

• Napo
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:51:
Code rood vanaf middernacht... Ik snap de KNVB echt niet, waarom niet alle wedstrijden op vandaag gezet?
Er is geen publiek en afgelopen week hoefde ze niet te spelen. Dan was het toch simpel om ze allemaal op vandaag te zetten?
Iets zegt mij dat de commerciële belangen dermate groot zijn dat dit niet zo simpel is als het lijkt.

• DoeEensGek
Napo schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:59:
[...]

Iets zegt mij dat de commerciële belangen dermate groot zijn dat dit niet zo simpel is als het lijkt.
Iets zegt mij dat de wereld kapot gaat aan commerciële belangen. :F

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

En dan ook nog dat ellendige virus. Kunnen we de competitie niet stopzetten?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

Mark31 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:13:

Geen Schuurs en wel Alvarez. Het wordt nog eens wat met Erik.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat een gemier. Code rood. Dan zouden ze in Rusland nooit meer hoeven te spelen? Of Oostenrijk? We hebben het over sneeuwval. Niet over een supercell met tornado en tsunami.

[ Voor 29% gewijzigd door Typhone op 06-02-2021 13:55 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Typhone schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:55:
Wat een gemier. Code rood. Dan zouden ze in Rusland nooit meer hoeven te spelen? Of Oostenrijk? We hebben het over sneeuwval. Niet over een supercell met tornado en tsunami.
Deels eens, maar resultaten uit het verleden zijn niet erg hoopgevend...

Op zich zou je kunnen zeggen "allemaal dak open" of zoiets, of niet spelen bij sneeuw - en daar heb je dat woord weer - competitievervalsing ligt altijd op de loer bij onvergelijkbare omstandigheden.

Maar dan blijf je bezig. Lijkt me gewoon niet verstandig om te spelen bij dit soort omstandigheden onder een ruimschoots meer dan voetbalveld-groot dak dat al eens eerder niet veilig bleek.

Maar dat is slechts mijn mening, vanuit een gevoel van 'garandeer de veiligheid van iedereen in een stadion'.

Bedenk dat er in de Arena al eerder dakplaten naar beneden kwamen onder vergelijkbare omstandigheden, bij AZ ook een dak de geest gaf onder vrij normale omstandigheden, en de Ikea in Utrecht (bijvoorbeeld) ook bezweek onder sneeuw. Allemaal berekende en goedgekeurde daken, maar toch onvoldoende veilig...

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 06-02-2021 14:45 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 12:29
Wat een onzin. Alsof we hier dezelfde frequentie van dit soort weer hebben als in Rusland en onze infrastructuur er op inrichten 8)7. Het is 9 jaar geleden dat er voor het laatst een code rood voor heel NL is afgegeven, kunnen we hier wel stoer zitten doen maar dit zijn gewoon weeromstandigheden waarbij voetbal ondergeschikt is aan een algehele veiligheid + aantal praktische bezwaren.

Edit: Alle wedstrijden van morgen afgelast

[ Voor 10% gewijzigd door BoB_HenK op 06-02-2021 14:46 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:02
Misschien maar goed ook voor Aax, gezien Ajax' week zou het stadion wel ingestort zijn net nadat ze van Utrecht hadden verloren waar 5 spelers geblesseerd uitvielen en Ten Hag z'n contract verlengde.

[ Voor 9% gewijzigd door Terranova op 06-02-2021 15:05 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Code rood betekent dan ook niet meer dan gegarandeerd impact op de samenleving is. Bijvoorbeeld OV wat niet op tijd is (:+), pakketjes die niet bezorgd worden (:+) en grote kans op schade door ongelukken.
Het enige wat het betekent is dat je je actief moet voorbereiden. Dus kies winterbanden als je ze hebt en blijf thuis als je naar je schoonmoeder zou gaan.
Dat de media er van maken dat iedereen thuis moet blijven en gaan 'preppen' moet je gewoon negeren, die blazen altijd alles op.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Laatste keer dat Ajax tegen Utrecht werd uitgesteld werd de competitie ook stil gelegd, is Ajax nu dus virtueel kampioen 1e?

[ Voor 3% gewijzigd door Gynnad op 06-02-2021 15:47 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Snowdog
Gynnad schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:20:
Laatste keer dat Ajax tegen Utrecht werd uitgesteld werd de competitie ook stil gelegd, is Ajax nu dus virtueel kampioen?
Lijkt me niet, onderling resultaat in het voordeel van PSV op uitdoelpunten. Neem aan dat PSV dus rechtstreeks naar de CL gaat. Kampioenschap zullen ze wel niet krijgen, maja KNVB he.

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 06-02-2021 17:39 . Reden: Naamverbasteringen zijn niet toegestaan. ]

• toolkist
  • Niet online
Laatste keer dat Ajax tegen Utrecht werd uitgesteld werd de competitie ook stil gelegd, is Ajax nu dus virtueel kampioen?
1e, vorig jaar waren we na de staking van de competitie ook geen kampioen ;)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ZONDAG 7 FEBRUARI 2021
Afgelast
Ajax v FC Utrecht
FC Groningen v Feyenoord
Willem II v ADO Den Haag
VVV-Venlo v Sparta

Jammer man, had graag gezien dat Dicky per slee op het veld kwam bij FC Groningen :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Exocet
  • Niet online
PSV heeft het na een ruim half uur al beslist tegen Twente

• strafschop
  • Niet online
Snowdog schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:26:
[...]

Lijkt me niet, onderling resultaat in het voordeel van PSV op uitdoelpunten. Neem aan dat PSV dus rechtstreeks naar de CL gaat. Kampioenschap zullen ze wel niet krijgen, maja KNVB he.
Helaas, onderling resultaat is pas van toepassing bij een gelijk aantal punten, doelsaldo en doelpunten voor.

En een kampioenschap wordt pas uitgedeeld als alle clubs minimaal 29 wedstrijden hebben gespeeld.

[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 06-02-2021 17:40 . Reden: Quote aangepast ]

• Snowdog
strafschop schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:10:
[...]

Helaas, onderling resultaat is pas van toepassing bij een gelijk aantal punten, doelsaldo en doelpunten voor.

En een kampioenschap wordt pas uitgedeeld als alle clubs minimaal 29 wedstrijden hebben gespeeld.
Volgens mijn geavanceerde computermodel zouden PSV en Ajax na 34 wedstrijden op een gelijk aantal punten eindigen though. Dat lijkt mij voldoende bewijs.

Verder lekkere goals van PSV weer. Een ware kanonskogel van Malen en een zeer behendig balletje van Zahavi. Wat wil je nog meer? Mooi dat ze iig weer een keer goed de rust in gaan though :P

• Mark31
Vitesse game over.
Nu gaat het definitief tussen Ajax en PSV.
Waar Ajax in Eindhoven niet mag verliezen dan zetten ze een grote stap.

• toolkist
  • Niet online
strafschop schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:10:
[...]

Daar denkt AZ ongetwijfeld ook anders over

je had de az link van snowdog toch wel door hoop ik?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zullen we die koe maar niet oprakelen, ik heb weinig zin in wederom de verschillende invalshoeken, anti, pro, of andere zogenaamde statements.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Snowdog
toolkist schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:20:
[...]

Daar denkt AZ ongetwijfeld ook anders over

je had de az link van snowdog toch wel door hoop ik?
Dat was inderdaad de bedoeling.

Lastig deze wedstrijd van PSV te beoordelen imo. Het leek vooral alsof het een heel slecht FC Twente was vandaag. De goals in de 1e helft waren vrij brak, maar de 3-0 was wel een mooie. Malen is wel een topper als het allemaal lukt, helaas weet hij dat nog wat te weinig voor elkaar te krijgen. Iig voor het Nederlands elftal een potentiele topspeler in de toekomst (hopen maar).

Verder wel super eenzijdige wedstrijd.

Ik vind wel (nouja, dat is op tv ook al vaker gezegd) dat Boscagli echt een aanwinst is en het nu toch (imo) zeer goed doet. Wel vreemd dat hij onder van Bommel zo matig leek, maar van de andere kant... Zoveel kansen krijg je ook niet en op linksback liep het toen niet zo geweldig. Toch was dat volgens mij wel zijn "echte" positie, vraag me af of hij daar nu ook beter uit de voeten zou kunnen (al is dat met Max natuurlijk niet nodig op het moment).

• Erapaz
Laatste keer dat Ajax tegen Utrecht werd uitgesteld werd de competitie ook stil gelegd, is Ajax nu dus virtueel kampioen 1e?
Pech lijkt niet op te houden, zelf niet verloren maar de voorsprong is nog maar 4 punten naar PSV ;)

• Ankona
DoeEensGek schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:02:
[...]

Iets zegt mij dat de wereld kapot gaat aan commerciële belangen. :F
Dankzij die commerciële belangen mag er nog gevoetbald worden.

alles kan off-topic

• Mark31
Erapaz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:47:
[...]

Pech lijkt niet op te houden, zelf niet verloren maar de voorsprong is nog maar 4 punten naar PSV ;)
Het is volkomen logisch dat deze speelronde morgen niet gespeeld word.
Waar vorige jaar Ajax geluk had tegen Utrecht door de storm heeft nu Utrecht geluk , die misten Mahi en Elia.
Ajax alleen Onana maar die gaan ze dit seizoen ook niet meer terug zien.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mark31 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Het is volkomen logisch dat deze speelronde morgen niet gespeeld word.
Waar vorige jaar Ajax geluk had tegen Utrecht door de storm heeft nu Utrecht geluk , die misten Mahi en Elia.
Ajax alleen Onana maar die gaan ze dit seizoen ook niet meer terug zien.
Komend seizoen ook niet.

• Exocet
  • Niet online
PSV dus de grote winnaar van het weekend. Vitesse gaat door met de vrije val.

• Mark31
Exocet schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:36:
PSV dus de grote winnaar van het weekend. Vitesse gaat door met de vrije val.
Hoe kan je dit stellen?
Als Ajax en Feyenoord deze inhaalwedstrijd winnen zijn ze niet de grote winnaar dat ben je pas als ze punten verspelen.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Mark31 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:43:
[...]Hoe kan je dit stellen?
Als Ajax en Feyenoord deze inhaalwedstrijd winnen zijn ze niet de grote winnaar dat ben je pas als ze punten verspelen.
PSV heeft gewonnen dit weekend en AZ, Vitesse, Ajax en Feyenoord niet.
Dat is toch niet zo heel moeilijk? ;)

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:12
Inderdaad, dit weekend

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:18
Mark31 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:43:
[...]

Hoe kan je dit stellen?
Met andere woorden, we weten nog niet of PSV de grote winnaar van deze ronde gaat worden (ik hoop het wel :p)

WoT stats

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ElPaco schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:08:
[...]

Met andere woorden, we weten nog niet of PSV de grote winnaar van deze ronde gaat worden (ik hoop het wel :p)
-1 :9

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als je voor Ajax bent is het niet echt een mooie optelsom ('oud' nieuws, maar toch):
- Onana is een jaar geschorst (terwijl zijn contract afloopt, wat misschien een voordeel kan zijn). Misschien wordt de schorsingsperiode verkort (6 maanden).
- Haller niet ingeschreven voor de Europa League.
- Brobbey verlengt niet en vertrekt transfervrij.
- de situatie met Promes (en flink uit vorm is).
- Gravenberch geschorst voor de eerste ontmoeting met Lille.
- Kudus al een tijd aan de kant.
- Noa Lang presteert erg goed bij Brugge, precies de positie waar Ajax het lastig heeft. Al speelt Tadic vaak op dezelfde positie. En kunnen Promes en Anthony / Neres daar ook spelen.
- Minder relevant voor Ajax 1: Julian Rijkhoff (16, spits, 183cm) is vertrokken naar Borussia Dortmund. Heb hem nooit zien voetballen, maar hij schijnt een groot talent te zijn. Plus dat een speler niet niet bij Ajax wil blijven om de één of andere reden. Net als Brobbey, en in mindere mate Lang / Kluivert.

Al vind ik het mooi voor Noa Lang hoe zijn transfer uitpakt tot op heden. Zoals het gaat bij Ajax hoop ik dat ze kampioen worden en volgend jaar fris de Champions League in kunnen gaan, en dat Onana zijn contract verlengt.

...

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:26

Polycom

Poes van goud

Ach de Europa League...
met clubs als Arsenal, Milan, ManUnited, Napoli, Tottenham, Shaktar, Benfica heeft Ajax daar toch niets te zoeken.

Lekker de focus op de competitie.

[ Voor 11% gewijzigd door Polycom op 06-02-2021 23:04 ]

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Polycom schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:02:
Ach de Europa League...
met clubs als Arsenal, Milan, ManUnited, Napoli, Tottenham, Shaktar, Benfica heeft Ajax daar toch niets te zoeken.

Lekker de focus op de competitie.
Als Ajax er niks te zoeken heeft, dan kunnen de Nederlandse clubs net zo goed stoppen met Europees voetbal. :P

United is wel in vorm en hebben zij met Bruno Fernandes een (wereld)topper in huis. De Engelse clubs zou ik liever niet tegenkomen. Ajax speelde de afgelopen tijd wat mij betreft beter dan eerder dit seizoen. Haller is er bij gekomen, Neres kan weer spelen en Kudus binnenkort ook lijkt mij.
Als Onana en Haller (en Gravenberch) 'gewoon' konden spelen, zag ik het wel zitten tegen Lille.

De competitie lijkt mij inderdaad het belangrijkste. Een prijs pakken en in de CL spelen volgend jaar. Met Haller en hopelijk met Onana (als hij strafvermindering krijgt).

...

• Mark31
Luxicon schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:54:
Als je voor Ajax bent is het niet echt een mooie optelsom ('oud' nieuws, maar toch):
- Onana is een jaar geschorst (terwijl zijn contract afloopt, wat misschien een voordeel kan zijn). Misschien wordt de schorsingsperiode verkort (6 maanden).
- Haller niet ingeschreven voor de Europa League.
- Brobbey verlengt niet en vertrekt transfervrij.
- de situatie met Promes (en flink uit vorm is).
- Gravenberch geschorst voor de eerste ontmoeting met Lille.
- Kudus al een tijd aan de kant.
- Noa Lang presteert erg goed bij Brugge, precies de positie waar Ajax het lastig heeft. Al speelt Tadic vaak op dezelfde positie. En kunnen Promes en Anthony / Neres daar ook spelen.
- Minder relevant voor Ajax 1: Julian Rijkhoff (16, spits, 183cm) is vertrokken naar Borussia Dortmund. Heb hem nooit zien voetballen, maar hij schijnt een groot talent te zijn. Plus dat een speler niet niet bij Ajax wil blijven om de één of andere reden. Net als Brobbey, en in mindere mate Lang / Kluivert.

Al vind ik het mooi voor Noa Lang hoe zijn transfer uitpakt tot op heden. Zoals het gaat bij Ajax hoop ik dat ze kampioen worden en volgend jaar fris de Champions League in kunnen gaan, en dat Onana zijn contract verlengt.
Onana kwam voor opleidingsvergoeding van 150 k.
Hij wilde eigenlijk al een stap maken na de EL finale maar Overmars kon hem overhalen en verlengde.
Vervolgens haalde ze halve finale CL en had Overmars hem weer weten te overtuigen om te verlengen.
Mede dankzij Onana heeft Ajax de EL finale en de CL halve finale behaald waarbij en spelers meer worden verkocht door de behaalde resultaten en prijzengeld van de UEFA.
Daarnaast koste Onana Ajax aan transfersom slechts 150 k.
Moet eens kijken wat hij voor Ajax al heeft betekent.

Haller niet ingeschreven is inderdaad oliedom en dat is echt heel jammer maar gelukkig hebben we nog de Tadic variant.

Brobbey zijn ze al bezig vanaf augustus om te verlengen, de rest verlengde wel Brobbey niet.
Daarom kocht Ajax ook Haller, omdat Brobbey steeds afwees.

Promes de deal met spartak zit in een impasse, betekent niet dat het al afgeketst is kan gewoon nog doorgaan.

Gravenberch geschorst voor de beker en EL dat klopt dat is zuur.

Kudus is net fit en zal woensdag weer minuten mogen maken.

Lang wilde speelminuten, toen hij verkocht werd had hij Antony Tadic en Neres die beter zijn dan hem, vind ik overigens nog steeds.
Basisplaats zit er voor hem niet in , deze ontwikkeling had hij niet als bankzitter gemaakt bij Ajax dus dan was hij nu niet zo ver in zijn ontwikkeling.
Hij had nog maar 1 jaar contract, hij wilde verhuurd worden maar heeft niks over een contract verlenging gehad in zijn interviews.
Wat als hij niet wilde verlengen?
Zo ja dan had Ajax hem beter kunnen verhuren en vervolgens terug krijgen.

Julian Rijkhof kreeg een jeugdcontract bij Ajax ter waarde van 150 k per jaar.
Hij verlangde meer , Dortmund betaald voor zijn jeugd contract al een half miljoen euro.
All about the money, daarnaast doet Ajax het natuurlijk ook die hebben Rasmussen en Kjaer 2 talentvolle Denen gekocht.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:40
Mark31 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:32:
[...]

Onana kwam voor opleidingsvergoeding van 150 k.
Hij wilde eigenlijk al een stap maken na de EL finale maar Overmars kon hem overhalen en verlengde.
Vervolgens haalde ze halve finale CL en had Overmars hem weer weten te overtuigen om te verlengen.
Mede dankzij Onana heeft Ajax de EL finale en de CL halve finale behaald waarbij en spelers meer worden verkocht door de behaalde resultaten en prijzengeld van de UEFA.
Daarnaast koste Onana Ajax aan transfersom slechts 150 k.
Moet eens kijken wat hij voor Ajax al heeft betekent.

Haller niet ingeschreven is inderdaad oliedom en dat is echt heel jammer maar gelukkig hebben we nog de Tadic variant.

Brobbey zijn ze al bezig vanaf augustus om te verlengen, de rest verlengde wel Brobbey niet.
Daarom kocht Ajax ook Haller, omdat Brobbey steeds afwees.

Promes de deal met spartak zit in een impasse, betekent niet dat het al afgeketst is kan gewoon nog doorgaan.

Gravenberch geschorst voor de beker en EL dat klopt dat is zuur.

Kudus is net fit en zal woensdag weer minuten mogen maken.

Lang wilde speelminuten, toen hij verkocht werd had hij Antony Tadic en Neres die beter zijn dan hem, vind ik overigens nog steeds.
Basisplaats zit er voor hem niet in , deze ontwikkeling had hij niet als bankzitter gemaakt bij Ajax dus dan was hij nu niet zo ver in zijn ontwikkeling.
Hij had nog maar 1 jaar contract, hij wilde verhuurd worden maar heeft niks over een contract verlenging gehad in zijn interviews.
Wat als hij niet wilde verlengen?
Zo ja dan had Ajax hem beter kunnen verhuren en vervolgens terug krijgen.

Julian Rijkhof kreeg een jeugdcontract bij Ajax ter waarde van 150 k per jaar.
Hij verlangde meer , Dortmund betaald voor zijn jeugd contract al een half miljoen euro.
All about the money, daarnaast doet Ajax het natuurlijk ook die hebben Rasmussen en Kjaer 2 talentvolle Denen gekocht.
Je kan alles gaan proberen te weerleggen, of gewoon toegeven dat Ajax even in de hoek zit waar de klappen vallen.

De situatie met Onana is gewoon megazuur. Superdom en onprofessioneel van hem, hoeveel of weinig hij ook gekost heeft.

• Exocet
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Je kan alles gaan proberen te weerleggen, of gewoon toegeven dat Ajax even in de hoek zit waar de klappen vallen.

De situatie met Onana is gewoon megazuur. Superdom en onprofessioneel van hem, hoeveel of weinig hij ook gekost heeft.
Hij heeft prima argumenten. Eerste reactie is dat het een mega zooitje is, maar als je er objectief naar kijkt, valt het allemaal wel mee en is het lang niet zo dramatisch als iedereen nu graag roept.

• Mark31
[...]

Het is super dom wat hij gedaan heeft maar hij meld dat hij een aflopend contract heeft.
Waarop ik zeg dat hij al heel veel voor Ajax heeft betekent, meer dan zijn transfersom zou zijn komende zomer met 1 jaar contract.
Denk aan sponsor geld dankzij succes, premies UEFA, hogere transfersommen voor je spelers etc.

• strafschop
  • Niet online
[...]
Randzaken. Januari was waarschijnlijk de beste januari maand in de historie van de club Ajax. Zeven gespeeld, zes gewonnen en één keer gelijk.

PSV staat op 7 verliespunten
Feyenoord op 12 verliespunten
AZ op 13 verliespunten

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:30

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Met als niet onbelangrijk detail dat Ajax zichzélf gewoon in het gezicht aan het slaan is geweest,
als een kind dat met zo'n plakkerig sticky handje speelt _O-

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Mark31
En toch heb ik nog goede hoop op de titel.
Straks Kudus ook terug met Stekelenburg mazraoui Timber blind tagliafico Klaassen Gravenberch Kudus Antony Haller Tadic

• DoeEensGek
https://www.voetbalprimeu...esentatie-volgt-snel.html

Hij is persoonlijk akkoord. Benieuwd welke schade vergoeding we ontvangen voor hem.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:30

Superkiwi

Hoi doei

En toch vind ik het jammer om hem te zien vertrekken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12 11:22
Dat gejuich over Lang komt me ook wel een beetje de keel uit. Presteerde bij Ajax heel wisselend en kon geen doorbraak forceren tov de spelers die voor hem stonden in de hiërarchie. Gaat met gemok weg naar de Belgische competitie waar hij speler 1 op die plek is. En dan speelt hij de pannetjes van de daken en is Ajax dom geweest.

Belgische competitie, geen spelers die beter zijn bij de club op die plek. Ja, dan kan een Lang uitblinken, maar dat had hij in de KKD ook gedaan. Als er dan ook nog eens bij komt dat de zaakwaarnemer aandelen VI gekocht heeft (zo lijkt het wel) en eke scheet van hem als goud verkocht wordt dan lijkt het heel snel heel veel. Bij Ajax was hij nog steeds 3de man

• BoB_HenK
Holk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:17:
Dat gejuich over Lang komt me ook wel een beetje de keel uit. Presteerde bij Ajax heel wisselend en kon geen doorbraak forceren tov de spelers die voor hem stonden in de hiërarchie. Gaat met gemok weg naar de Belgische competitie waar hij speler 1 op die plek is. En dan speelt hij de pannetjes van de daken en is Ajax dom geweest.

Belgische competitie, geen spelers die beter zijn bij de club op die plek. Ja, dan kan een Lang uitblinken, maar dat had hij in de KKD ook gedaan. Als er dan ook nog eens bij komt dat de zaakwaarnemer aandelen VI gekocht heeft (zo lijkt het wel) en eke scheet van hem als goud verkocht wordt dan lijkt het heel snel heel veel. Bij Ajax was hij nog steeds 3de man
Met gemok weg? Hij heeft een keer aangegeven dat hij graag bij Ajax had willen slagen, dat is het wel toch?

Ik verbaas me juist over de negatieve toon rondom Lang. Een beetje talent hoeft maar 3 keer een bal goed te raken en hij mag in Oranje opdraven, maar voor Lang geldt dat hij het eerst een seizoen of 12 moet laten zien voordat hij een keer mag. Ondertussen blijven we iemand als Stengs en Berghuis (0 goals in 21 interlands ;w ) maar oproepen. Ter vergelijk: Stengs heeft in 67 ED wedstrijden 13 goals en 13 assists opgeleverd, Lang dit seizoen in 18 wedstrijden 11 goals en 7 assists. Club Brugge doet daarbij niet onder voor AZ, beter nog het is een klasse beter dan het AZ van dit seizoen.

[ Voor 3% gewijzigd door BoB_HenK op 07-02-2021 13:27 ]

• Mark31
BoB_HenK schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:24:
[...]

Met gemok weg? Hij heeft een keer aangegeven dat hij graag bij Ajax had willen slagen, dat is het wel toch?

Ik verbaas me juist over de negatieve toon rondom Lang. Een beetje talent hoeft maar 3 keer een bal goed te raken en hij mag in Oranje opdraven, maar voor Lang geldt dat hij het eerst een seizoen of 12 moet laten zien voordat hij een keer mag. Ondertussen blijven we iemand als Stengs en Berghuis (0 goals in 21 interlands ;w ) maar oproepen. Ter vergelijk: Stengs heeft in 67 ED wedstrijden 13 goals en 13 assists opgeleverd, Lang dit seizoen in 18 wedstrijden 11 goals en 7 assists. Club Brugge doet daarbij niet onder voor AZ, beter nog het is een klasse beter dan het AZ van dit seizoen.
Belgische competitie stelt buiten Brugge ook geen klap voor dit jaar.
Genk en Antwerpen staan tezamen 2e met 17 ! Punten achterstand op Brugge.
Heb je de selectie van Genk gezien?
Dat is niveau FC Utrecht, hun nummer 2 , onze nummer 9.
Dus ik hecht er weinig waarde aan .

• Holk
Brugge is van een niveau wat in de eredivisie met Vitesse/Utrecht/AZ zou strijden om plek 7/6/5/4 met een uitschieter naar P3. Kunnen zich in Europa goed motiveren en een leuke pot spelen, maar niet materiaal wat PSV, Ajax of Feyenoord zou kunnen kloppen in een nationale competitie. Dat de rest van België best wel slecht is maakt Lang niet ineens de geweldenaar die ze nu doen voorkomen. Z’n voorganger Vormer is gelijk verhaal; bankwarmer bij Feyenoord en een ster in België

• BoB_HenK
Mark31 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Belgische competitie stelt buiten Brugge ook geen klap voor dit jaar.
Genk en Antwerpen staan tezamen 2e met 17 ! Punten achterstand op Brugge.
Heb je de selectie van Genk gezien?
Dat is niveau FC Utrecht, hun nummer 2 , onze nummer 9.
Dus ik hecht er weinig waarde aan .
Ik neem aan dat we iemands als Berghuis dan niet meer oproepen? Feyenoord staat al 12 punten achter op de nummer 1 Ajax en krijgt het voor elkaar in de EL op straatlente afstand van Wolfsberger te eindigen, de nummer 6 van Oostenrijk :o

• Mark31
BoB_HenK schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Ik neem aan dat we iemands als Berghuis dan niet meer oproepen? Feyenoord staat al 12 punten achter op de nummer 1 Ajax en krijgt het voor elkaar in de EL op straatlente afstand van Wolfsberger te eindigen, de nummer 6 van Oostenrijk :o
Dat zeg ik niet, alleen dat de hype van Lang erg groot is tov de competitie waar hij in speelt.

• Erapaz
Wat heb je eigenlijk aan verhuur met verplichte optie tot koop? Kan Ajax dat nog eenzijdig intrekken? Anders is het meer een soort van uitgestelde betaling, waarbij je per maand aanbetaald. En Ajax vangt toch nog 6 miljoen als de regeling blijft zoals hij is. Qua gedrag past Lang toch niet bij Ajax, maar als Brugge denkt dat hij 30M waard is, is 6M wel weinig.

• Mark31
Erapaz schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:52:
Wat heb je eigenlijk aan verhuur met verplichte optie tot koop? Kan Ajax dat nog eenzijdig intrekken? Anders is het meer een soort van uitgestelde betaling, waarbij je per maand aanbetaald. En Ajax vangt toch nog 6 miljoen als de regeling blijft zoals hij is. Qua gedrag past Lang toch niet bij Ajax, maar als Brugge denkt dat hij 30M waard is, is 6M wel weinig.
Dat is voor de kopende club gunstig om je begroting rond te krijgen dmv corona.
Is gewoon een koop , alleen later betaald.

• toolkist
  • Niet online
Mark31 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:11:
En toch heb ik nog goede hoop op de titel.
Straks Kudus ook terug met Stekelenburg mazraoui Timber blind tagliafico Klaassen Gravenberch Kudus Antony Haller Tadic
"Toch"? Alleen Onana is niet beschikbaar de rest van het seizoen, je staat 7 punten los, hebt de breedste selectie.. Het zou een schande zijn als je het nu nog weggeeft ;)

En zoals het bij Ajax nu tegenzit mbt wat eigen domme acties, zo kan Feyenoord een enorm lange lijst maken met blessures en PSV met Covid besmettingen, dus geen enkele club heeft een optimaal seizoen.

• toolkist
  • Niet online
Holk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:44:
Brugge is van een niveau wat in de eredivisie met Vitesse/Utrecht/AZ zou strijden om plek 7/6/5/4 met een uitschieter naar P3. Kunnen zich in Europa goed motiveren en een leuke pot spelen, maar niet materiaal wat PSV, Ajax of Feyenoord zou kunnen kloppen in een nationale competitie. Dat de rest van België best wel slecht is maakt Lang niet ineens de geweldenaar die ze nu doen voorkomen. Z’n voorganger Vormer is gelijk verhaal; bankwarmer bij Feyenoord en een ster in België
Ehm ja.. Brugge heeft een budget van 90m, vergelijkbaar dus met PSV en 20m (??) meer dan Feyenoord..
Die kunnen idd maar net met Utrecht meekomen...
Ik denk dat Feyenoord erg graag een speler als Dost gehaald zou hebben afgelopen winterstop.
Club Brugge zou in NL gewoon meestrijden bovenin, om plek 1 t/m 4 dus.

• Mark31
toolkist schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:03:
[...]

"Toch"? Alleen Onana is niet beschikbaar de rest van het seizoen, je staat 7 punten los, hebt de breedste selectie.. Het zou een schande zijn als je het nu nog weggeeft ;)

En zoals het bij Ajax nu tegenzit mbt wat eigen domme acties, zo kan Feyenoord een enorm lange lijst maken met blessures en PSV met Covid besmettingen, dus geen enkele club heeft een optimaal seizoen.
Ajax moet nog uit naar PSV, Feyenoord, Vitesse en minder mate Heerenveen.

PSV moet uit tegen AZ, Utrecht en hebben de moeilijk duels thuis zoals Ajax, Vitesse, Feyenoord.

Daarom zei ik al, als Ajax een resultaat behaald in Eindhoven tegen PSV zet je een grote stap.

[ Voor 6% gewijzigd door Mark31 op 07-02-2021 15:08 ]

• toolkist
  • Niet online
Mark31 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Ajax moet nog uit naar PSV, Feyenoord, Vitesse en minder mate Heerenveen.

PSV moet uit tegen AZ, Utrecht en hebben de moeilijk duels thuis zoals Ajax, Vitesse, Feyenoord.
Uit of thuis maakt weinig uit zonder publiek ;)

• Mark31
toolkist schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:08:
[...]

Uit of thuis maakt weinig uit zonder publiek ;)
Ajax moet hopen dat PSV nog 2 wedstrijden punten morst, dan is het wel gespeeld.
Indien PSV alles wint ben ik er niet zeker op.

• strafschop
  • Niet online
Mark31 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:13:
[...]

Ajax moet hopen dat PSV nog 2 wedstrijden punten morst, dan is het wel gespeeld.
Indien PSV alles wint ben ik er niet zeker op.
Volgend weekend voor het eerst sinds 2016 weer winnen in Almelo en eind van de maand niet verliezen in Eindhoven. Dan moet 7 punten plus het doelsaldo genoeg zijn.

• Mark31
strafschop schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Volgend weekend voor het eerst sinds 2016 weer winnen in Almelo en eind van de maand niet verliezen in Eindhoven. Dan moet 7 punten plus het doelsaldo genoeg zijn.
Dan moet je in Eindhoven idd een resultaat halen.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Luxicon schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:54:
Als je voor Ajax bent is het niet echt een mooie optelsom ('oud' nieuws, maar toch)
Ook:
  • Ajax nummer 1 in de competitie met 1 wedstrijd minder gespeeld, 4 punten voorsprong en + 23 doelsaldo.
  • Ajax nog in de beker
  • Ajax wederom overwinterd in Europa, weliswaar in de Europa League maar toch
  • Gravenberg definitief doorgebroken als basisspeler
  • Historische 13-0 overwinning in de Eredivisie
  • Antony goede zomer aankoop
  • Voorzichtig mogen we wel stellen dat Haller een goede winteraankoop is tot nu toe
  • Timber en Rensch gedebuteerd in het eerste en hielde zich goed staande

• Mark31
strafschop schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Dit jaar is wel het moment om te winnen in Almelo.
Vorige jaar hadden ze een veel beter elftal met Mauro en dessers onder andere.

Elftal vorige jaar
Blaswich breukers rosmann knoester hardeveld: kiomourtzoglu Osman merkel: Mauro junior Dessers van der water.

Met name de voorhoede toen was sterk voor Heracles begrippen.

Afgelopen vrijdag

Blaswich breukers rente Propper quigliate; de la torre azzouzi schoofs: kutucu vloet burgzorg

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-12 14:06

CR1691

Hero of Time

toolkist schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:29:
[...]

Ik verwacht zelf dat de CAS het gaat terugbrengen tot deze zomer.
Daar geloof ik niet in. In het wielrennen is de schorsing van Onana een lachertje qua duur. De schorsing is al van twee jaar teruggebracht naar 1 jaar omdat men rekening houdt het met feit dat het echt een foutje was van Onana. Ajax mag blij zijn als ze in de toekomst nog wat aan hem overhouden maar die kans is niet bijzonder groot.

PSN: Finally_Chris

• BoB_HenK
CR1691 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:12:
[...]

Daar geloof ik niet in. In het wielrennen is de schorsing van Onana een lachertje qua duur. De schorsing is al van twee jaar teruggebracht naar 1 jaar omdat men rekening houdt het met feit dat het echt een foutje was van Onana. Ajax mag blij zijn als ze in de toekomst nog wat aan hem overhouden maar die kans is niet bijzonder groot.
Staat tegenover dat iemand als Guardiola intieel 4 maanden kreeg voor nandrolon (later kwijtgescholden). Kolo Toure kreeg 6 maanden voor het slikken van de dieetpillen van zijn vrouw. Stam 4 maanden voor nandrolon. Recenter kreeg Jake Livermore 4 maanden voor cocaine. Meer dan voldoende voorbeelden waar voor serieuzere/meer opzettelijke zaken aanzienlijk minder straf is gegeven.

Overigens leidde voor veel van de hierboven genoemde voetballers hun dopingsmet niet tot seriueze problemen. Beste dat Ajax m.i. nu kan doen is hem (eventueel tegen lager salaris) zo lang mogelijk verlengen. Onana zal door het vuur gaan voor Ajax wanneer hij goed gesteund wordt en zelfs op 80% van zijn kunnen heb je goede kans dat hij de beste keeper in de ED is.

Grote vraag voor mij is, haalt Ajax in de zomer een vervanger?

• toolkist
  • Niet online
CR1691 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:12:
[...]

Wielrennen en voetbal zijn alleen in geen velden of wegen te vergelijken. Kijk naar Kolo Touré, de Boer, Stam, Sakho, etc etc etc. Geen van allen lang geschorst. En bij geen van allen waren ze na hun eventuele schorsing niks meer waard.
Het lijkt mij heel sterk dat Onana niet gaat bijtekenen, dus die miljoenen komen echt wel. Die gaat echt niet transfervrij Ajax verlaten als ie nu een jaar geschorst wordt. En mocht geen enkele club meer interesse hebben alleen maar beter, hoe langer ie bij Ajax blijft hoe beter.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:40
Exocet schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Hij heeft prima argumenten. Eerste reactie is dat het een mega zooitje is, maar als je er objectief naar kijkt, valt het allemaal wel mee en is het lang niet zo dramatisch als iedereen nu graag roept.
Ik zeg helemaal niet dat Ajax nu op zijn gat ligt. Eerste in de ED, nog in Europa actief, selectie die nog steeds redelijk goed op orde is..

Neemt alleen niet weg dat dit gewoon in korte tijd een vervelende samenloop van verschillende dingen is. En of Onana nu 3 miljoen of 150K gekost had blijft het zuur dat een van de beste keepers ter wereld die nog niet in een grote competitie speelt opeens niets meer waard is in de zomer en misschien transfervrij de deur uit loopt. Dat gedoe met Haller is amateuristisch van de club, dit met Onana amateuristisch van de speler zelf en dat met Brobbey misschien wel goed voor Ajax (overschat gedoe van zo’n talent die zich gek laat maken door de mensen om hem heen en een zak geld).

• Holk
toolkist schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:24:
[...]

Wielrennen en voetbal zijn alleen in geen velden of wegen te vergelijken. Kijk naar Kolo Touré, de Boer, Stam, Sakho, etc etc etc. Geen van allen lang geschorst. En bij geen van allen waren ze na hun eventuele schorsing niks meer waard.
Het lijkt mij heel sterk dat Onana niet gaat bijtekenen, dus die miljoenen komen echt wel. Die gaat echt niet transfervrij Ajax verlaten als ie nu een jaar geschorst wordt. En mocht geen enkele club meer interesse hebben alleen maar beter, hoe langer ie bij Ajax blijft hoe beter.
Even hypothetisch; stel dat Onana wel vertrekt midden 2022 na een jaar schorsing en daarna niet willen tekenen. Zou je dan als Ajax Onana verantwoordelijk kunnen stellen voor verlies aan inkomsten? Beetje zoals Mutu destijds

• toolkist
  • Niet online
Holk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Even hypothetisch; stel dat Onana wel vertrekt midden 2022 na een jaar schorsing en daarna niet willen tekenen. Zou je dan als Ajax Onana verantwoordelijk kunnen stellen voor verlies aan inkomsten? Beetje zoals Mutu destijds
Dat lijkt me niet. Plus dat je je moet afvragen of je dat wil, als je gelooft dat hij echt alleen onbewust een fout gemaakt heeft

• Mark31
Er gaan al geruchten dat Ajax Cillissen wil kopen van de zomer.
Duidelijk dat ze dus vanuit gaan dat Onana of vertrekt of geschorst blijft.

• Ankona
Holk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Ajax heeft al volledig de kant van Onana gekozen, zou een beetje vreemd zijn om dan 180 graden te draaien en hem toch verwijten te gaan maken. (Hoewel, als het om geld gaat is dat ook zo vreemd weer niet. Met een zwakke smoes is het geen enkel probleem om te draaien)

alles kan off-topic

• OPSLAGHOND
  • Niet online
BoB_HenK schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:24:
[...]Ik verbaas me juist over de negatieve toon rondom Lang. Een beetje talent hoeft maar 3 keer een bal goed te raken en hij mag in Oranje opdraven, maar voor Lang geldt dat hij het eerst een seizoen of 12 moet laten zien voordat hij een keer mag.
Misschien had zijn naam Korter of Minder Lang moeten zijn. :+

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-12 14:06

CR1691

Hero of Time

BoB_HenK schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:24:
[...]

Staat tegenover dat iemand als Guardiola intieel 4 maanden kreeg voor nandrolon (later kwijtgescholden). Kolo Toure kreeg 6 maanden voor het slikken van de dieetpillen van zijn vrouw. Stam 4 maanden voor nandrolon. Recenter kreeg Jake Livermore 4 maanden voor cocaine. Meer dan voldoende voorbeelden waar voor serieuzere/meer opzettelijke zaken aanzienlijk minder straf is gegeven.

Overigens leidde voor veel van de hierboven genoemde voetballers hun dopingsmet niet tot seriueze problemen. Beste dat Ajax m.i. nu kan doen is hem (eventueel tegen lager salaris) zo lang mogelijk verlengen. Onana zal door het vuur gaan voor Ajax wanneer hij goed gesteund wordt en zelfs op 80% van zijn kunnen heb je goede kans dat hij de beste keeper in de ED is.

Grote vraag voor mij is, haalt Ajax in de zomer een vervanger?
Met de ambities die Ajax heeft lijkt en opvolger halen wel logisch. Al helemaal als je ervan uitgaat dat onana zonder dit incident waarschijnlijk alsnog aan zijn laatste wedstrijden bezig was.

Ik hoop het voor alle Ajacieden hoor dat de straf minder wordt of dat hij bijtekent wanneer dat niet het geval blijkt. Maar ik ben bang dat onana en Ajax pech hebben en dat jaar gewoon blijft staan. Harde les voor hem helaas.

PSN: Finally_Chris

Pagina: 1 ... 164 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021