[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 208 Laatste
Acties:
  • 290.552 views

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:47:
Dus zware maand januari voorbij, 1 gelijkspel en verder alles winst :) wat een prutser die Ten Hag ;)
Gelukkig rollen we door in een loodzware februari maand:

31-1 AZ
7-2 Utrecht
10-2 PSV
13-2 Heracles
18-2 Lille
21-2 Spara
25-2 Lille
28-2 PSV

Dus na zondag 6 dagen rust en dan 7 wedstrijden in 22 dagen, waarvan toch zeker 4 top wedstrijden.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:28
Lekker hoor, Ajax was toch wel erg matig maar wint wederom. Geluk van de kampioen?

Duidelijk dat Ajax een 10 mist die het spel kan bepalen/verdelen. Mocht Promes weg gaan dan zou het mooi zijn als ze een speler halen die zowel op 10 als de vleugels kan spelen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:38
Tja terecht commentaar, maar door de fout van de scheids krijgt ie dus geel.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ja snap ik, maar dat commentaar was gewoon terecht. Die scheids is zo blind ( :o ) als wat (niet alleen in het nadeel van Ajax). Echt niveau KKD/2e divisie

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
PolarBear schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Gelukkig rollen we door in een loodzware februari maand:

31-1 AZ
7-2 Utrecht
10-2 PSV
13-2 Heracles
18-2 Lille
21-2 Spara
25-2 Lille
28-2 PSV

Dus na zondag 6 dagen rust en dan 7 wedstrijden in 22 dagen, waarvan toch zeker 4 top wedstrijden.
Heerlijk toch?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:11

Vos

AFCA

Alvarez moet langer blijven staan, grijpt te snel naar de sliding vaak.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:14
Mooi dat mensen blijven verwachten dat de topploegen wel even met gemak iedereen weg blijven spelen in een seizoen zonder echte rustmomenten.

Op dit moment staat iedereen op standje '3 punten is 3 punten, de rest boeit minder'. Deze maand was zwaar (veel toppers), komende maand is zwaar (toppers en Europees). Het zal de komende maand dus echt niet beter worden kwa spel, Mark my words :)

WoT stats

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:09

Quad

Doof

Gynnad schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:52:
Lekker hoor, Ajax was toch wel erg matig maar wint wederom. Geluk van de kampioen?

Duidelijk dat Ajax een 10 mist die het spel kan bepalen/verdelen. Mocht Promes weg gaan dan zou het mooi zijn als ze een speler halen die zowel op 10 als de vleugels kan spelen.
Tadic en Gravenberch niet goed genoeg?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 13:22
Dank Ajax is deze ronde geen volledige ramp, 21 punten.

Meester wissels van TH

• PolarBear
  • Niet online
Outerspace schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:50:Fijn voor Brobbey zo inviel, dat moet Haller ook gaan voelen. 22,5mio zegt niet alles.
Haller heeft bij twee van de drie doelpunten een belangrijke voorbereidende rol gehad.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12 07:14

Dit valt absoluut niet onder geluk van de kampioen, Ajax was verreweg de betere ploeg... De enige kans die Willem 2 kreeg zo'n beetje vliegt erin en Ajax had legio halve mogelijkheden. Als je dit als geluk beschouwt, dan heb je waarschijnlijk nog nooit echte wedstrijden gezien waarin het geluk van een kampioen er toe doet.

Dit is gewoon een verdiende en verwachte overwinning. Ja, het was misschien allemaal niet heel geweldig, maar zo enorm slecht was het nou ook weer niet. Ik vraag me soms echt af of jullie al eens eerder matige wedstrijden hebben gezien of niet.

Anyway, begin mezelf te herhalen, dus stop er maar weer mee. Hopen dat AZ het beter gaat doen in het weekend :P

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-12 21:03

Qu3st

Snowdog schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:50:
[...]

Hoeveel kansen heeft Willem 2 gehad man? Serieus wat verwacht je nou, dat ze elke wedstrijd met 10-0 winnen?
Wat ik verwacht? Dat er een gemotiveerd elftal van minuut 1 tot 90 er staat. Nu was de eerste helft drama, 2e gedeelte van 2e helft ook. Vorige wedstrijd tegen Willem II was het 10 minuten leuk daarna 80 minuten klote. Waarom kunnen ze niet gewoon laten zien dat er helemaal niks te halen valt? En nee ze hoeven niet met 10-0 te winnen.

• toolkist
  • Niet online

Te weinig creativiteit in de 1e helft. Alles en iedereen centraal, Klaassen naast Haller met binnen 20 meter ook Promes en Antony... Dan moet alles van Gravenberch af komen en die kan geen heel elftal in z'n eentje kapot spelen.

• ElPaco
Nou bij die 2-1 van Ajax, Nijhuis was denk ik in slaap gesukkeld door het vertoonde spel. Hoe hij die niet heeft kunnen affluiten is mij een raadsel.

WoT stats

• Qu3st

Qu3st

ElPaco schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:55:
Nou bij die 2-1 van Ajax, Nijhuis was denk ik in slaap gesukkeld door het vertoonde spel. Hoe hij die niet heeft kunnen affluiten is mij een raadsel.
Mij ook, belachelijke beslissing eigenlijk.

• Gynnad
Quad schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:53:
[...]

Tadic en Gravenberch niet goed genoeg?
Tadić staat op links en Gravenberch op 8, beide dus niet op de 10 positie.

• Vos

Vos

AFCA

Vond het wel frappant dat er geen enkele W2 speler klaagde. Zeer duidelijke duw.

• toolkist
  • Niet online
Ik snap em ook niet, maar ja Nijhuis... Meestal tegen, nu een keer voor

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:58
Nijhuis zou geen scheidsrechter moeten zijn in de eredivisie.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ElPaco
toolkist schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:58:
[...]

Ik snap em ook niet, maar ja Nijhuis... Meestal tegen, nu een keer voor
Dit deed hij puur om Schmidt terug te pakken, ik weet het zeker :p

WoT stats

• Qu3st

Qu3st

ElPaco schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:58:
[...]

Dit deed hij puur om Schmidt terug te pakken, ik weet het zeker :p
Deepstate

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lekker mannelijk duel :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Weer veel kansen verprutsen, wereldgoal tegen gekregen 2-1 was een overtreding van Haller.
Flink gezwijnt, Brobbey en Tadic goed ingevallen

• Mark31
27 schoten Ajax om 7 Willem 2.
9 schoten op goal Ajax 4 Willem 2.

xG
Ajax 2,44 Willem 2 0,33.

Terechte overwinning maar weer riedeltje weinig kansen afmaken

• Qu3st

Qu3st

Mark31 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:12:
27 schoten Ajax om 7 Willem 2.
9 schoten op goal Ajax 4 Willem 2.

xG
Ajax 2,44 Willem 2 0,33.

Terechte overwinning maar weer riedeltje weinig kansen afmaken
Dat is een rode draad aan het worden in december en januari hoor.

• toolkist
  • Niet online
Ten Hag enorme.... geef gewoon toe dat het een overtreding was ipv 'de var heeft gekeken he dus....'

• Mark31
Qu3st schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:14:
[...]

Dat is een rode draad aan het worden in december en januari hoor.
Eens dat gaat een keer puntverlies worden.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 13:22
Zou Dirk Kuyt dezelfde Botox boer gebruiken als Ronald de boer?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tjonge, Ten Hag zowaar de wedstrijd beslist met de wissels. Wat is het toch een visionair. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-12 11:57

Superkiwi

Hoi doei

Alleen de samenvatting gezien zojuist.
Wat een wereldwissels van Ten Hag! Beste trainer van het moment :P

Hele knappe redding van de keeper op die kopbal van Haller trouwens!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:33:
Tjonge, Ten Hag zowaar de wedstrijd beslist met de wissels. Wat is het toch een visionair. :D
Volgende keer met zijn basiselftal het beslissen, dat zou eens fijn zijn.

• Qu3st

Qu3st

dvdkiwi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:33:
Alleen de samenvatting gezien zojuist.
Wat een wereldwissels van Ten Hag! Beste trainer van het moment :P

Hele knappe redding van de keeper op die kopbal van Haller trouwens!
Bij die redding had ik echt het gevoel, we kunnen nog 100 ballen op doel schieten, of ze gaan allemaal recht op hem af of hij pakt ze met katachtige reddingen.

• Martinusz
Qu3st schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:36:
[...]

Dan moeten die gasten die bal er eens eerder injagen, kun nou niet zeggen dat het wedstrijden zijn zonder kansen. Tegen Fortuna wel een tiental of meer zelfs, nu ook genoeg kansen rendement moet beter.

Zou ook fijn zijn als een Neres weer echt fit is en aanhaakt en dan nog een fitte Kudus erbij.

• ST10©DE
  • Laatst online: 21:19

ST10©DE

Dus.............

[...]

Dat is op meerdere vlakken inefficient. Je geeft de spelers die mogen starten een gevoel dat ze belangrijk/goed zijn, die zijn gemotiveerd. Je geeft de echte belangrijke spelers rust die ze nodig hebben voor de echte belangrijke wedstrijden (CL/EL, PSV, AZ, Vitesse, Heerenveen, Groningen, Twente) en laat ze merken dat ze echt het verschil kunnen maken door ze in de laatste 15 minuten van een wedstrijd tegen een mindere tegenstander de punten uit het vuur te laten slepen. Hierdoor zijn ze extra gemotiveerd in de belangrijke wedstrijden. En bovendien uitgerust.

Daarnaast, als je al in de 10e minuut op een 2-0 voorsprong komt, geef je de tegenstander 80 minuten de tijd om gelijk te komen of zelfs te winnen. Doe je dit in de laatste tien minuten, dan heeft de tegenstander navenant minder tijd om je de punten te ontfutselen.

Ten Hag heeft het voor elkaar.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Gonadan

Gonadan

Als Promes verkocht is hoeft hij niet meer te doen alsof Tadic rust nodig heeft. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vier(!) punten los na deze zware januari maand, dat hadden we bij hervatting na de winterstop ook niet verwacht.
Lekker dat we nu wat lucht hebben voor de wedstrijd tegen AZ.

• Gonadan

Gonadan

dvdkiwi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:53:
Vier(!) punten los na deze zware januari maand, dat hadden we bij hervatting na de winterstop ook niet verwacht.
Lekker dat we nu wat lucht hebben voor de wedstrijd tegen AZ.
Heel erg lekker en ver boven mijn verwachting. Nu niet verliezen van AZ, liefst winnen, en je bent de morele winnaar van deze zogenaamde toppermaand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st

Qu3st

Martinusz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:40:
[...]

Dan moeten die gasten die bal er eens eerder injagen, kun nou niet zeggen dat het wedstrijden zijn zonder kansen. Tegen Fortuna wel een tiental of meer zelfs, nu ook genoeg kansen rendement moet beter.

Zou ook fijn zijn als een Neres weer echt fit is en aanhaakt en dan nog een fitte Kudus erbij.
Als Ten Hag ze een keer vanaf het begin kan motiveren en dat ze dat dan 90 minuten lang vol kunnen houden zou erg fijn zijn. Of nou ja tot de 3 of 4-0. Nu geef je de tegenstander het gevoel dat er wat te halen valt, keer op keer, dat is zo frustrerend.

• Mark31
Martinusz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:40:
[...]

Fitte Kudus gaat heel veel schelen idd.

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 01:29:
[...]

Als Ten Hag ze een keer vanaf het begin kan motiveren en dat ze dat dan 90 minuten lang vol kunnen houden zou erg fijn zijn. Of nou ja tot de 3 of 4-0. Nu geef je de tegenstander het gevoel dat er wat te halen valt, keer op keer, dat is zo frustrerend.
Het was niet eens zo zeer motiveren, het helpt als er niet 4 spelers op een hoopje voorin staan waarbij ze nog net niet elkaars hand vast kunnen houden. Geen buitenspelers, geen 10.. Dan maak je het jezelf erg lastig.

• Martinusz
Qu3st schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 01:29:
[...]

Dit vind ik altijd van die prietpraat, alsof ze gemotiveerd moeten/kunnen worden voor een wedstrijd door een trainer. Alsof ze zelf niet graag met 4-0 de rust in gaan, alsof ze bewust kans missen en denken naja het zal allemaal wel. Of met een andere trainer wel ineens die kansen afmaken.

Je hebt te maken met vorm van spelers en een elftal in het geheel en dit jaar een heel druk schema en dan ook nog lege tribunes met 0 sfeer in stadions. Deze maand en komende maand ook heb je gewoon iedere 3/4 dagen wedstrijden, dat betekent dat je qua trainingen bijna alleen maar herstel training kan doen tussen de wedstrijden.

Kortom ik vind het niet zo gek als het niet altijd lukt zoals je wilt, dat zie je bij heel veel teams nu. Zolang de kansen er altijd nog in meervoud zijn en de punten nog steeds binnen stromen, doe je het gewoon goed gezien de omstandigheden.

Ik had de maand januari beetje somber ingezien, maar de resultaten zijn beter dan verwacht tot nu toe. Enige echte slechte wedstrijd tegen Feyenoord, tegen Twente, Fortuna en Willem II wordt er slecht met de kansen omgegaan, maar wel gewonnen ondanks dat vele missen.

• PolarBear
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Dit vind ik altijd van die prietpraat, alsof ze gemotiveerd moeten/kunnen worden voor een wedstrijd door een trainer. Alsof ze zelf niet graag met 4-0 de rust in gaan, alsof ze bewust kans missen en denken naja het zal allemaal wel. Of met een andere trainer wel ineens die kansen afmaken.
Ben ik tot op zekere hoogte wel met je eens. Aan de andere kant, het lijkt ook tactisch vaak maar matig. De screenshots die ik van Alvarez postte een aantal posts geleden is misschien geen briljante analyse maar wel de spijker op zijn kop.

Als je kijkt naar gisterenavond, Promes op links die naar binnen trekt en Antony die dat ook doet waardoor alles door het centrum heen gaat (en wat voor een team als Willem 2 goed te verdedigen is). Je kan echt wel Promes en Antony met een opdracht het veld opsturen. Tegen Feyenoord werd Antony uit de wedstrijd gespeeld door Malacia maar een flank wissel tussen Antony en Tadic zie je niet tot nauwelijks. Dat deden we twee seizoen toch echt wel. Eindeloos Labyad en Promes op 10 zetten terwijl je ook Taylor en Ekkelenkamp op de bank hebt zitten. Misschien zijn ze niet 'goed genoeg' maar dat zijn Promes en Labyad ook niet op die positie.
Mark31 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 06:57:
[...]

Fitte Kudus gaat heel veel schelen idd.
Laten we eerst maar even wachten totdat hij fit is, en dan of hij zijn niveau van begin van het seizoen kan evenaren.

[ Voor 9% gewijzigd door PolarBear op 29-01-2021 08:48 ]

• Gonadan

Gonadan

En of dat überhaupt een structureel niveau kan zijn of dat het toch gewoon het enthousiasme over een onbevangen nieuweling was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:46
Nou, Januari zit er bijna op.

Ajax lijkt de lachende winnaar te worden van die toppermaand.

Ik vraag me wel af, na alle potjes te hebben gezien, of dat nou echt aan Ajax ligt of eerder aan de rest.

Ajax is voor hun doen erg matig aan het spelen, maar wel stabiel.
De concurrenten zijn echt bizar slecht bezig. Van AZ weet je dat ze zo wisselend zijn als de pest, PSV valt me erg tegen en Feyenoord......tja.....

Als er een tijd was om Ajax het vuur aan de schenen te leggen en ze het oprecht moeilijk te maken is het nu. Maar er komt veel te weinig uit de concurrenten met op de meest bizarre manieren dom puntverlies.

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:47:
Eindeloos Labyad en Promes op 10 zetten terwijl je ook Taylor en Ekkelenkamp op de bank hebt zitten. Misschien zijn ze niet 'goed genoeg' maar dat zijn Promes en Labyad ook niet op die positie.
Alleen ga je nu voor Promes nog een miljoen of 10-12 vangen, Ekkelenkamp gaat dat never nooit opbrengen en Taylor is geen 10 voor zover ik weet.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:11
LZ86 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:19:

Ik vraag me wel af, na alle potjes te hebben gezien, of dat nou echt aan Ajax ligt of eerder aan de rest.

De concurrenten zijn echt bizar slecht bezig. Van AZ weet je dat ze zo wisselend zijn als de pest, PSV valt me erg tegen en Feyenoord......tja.....

Als er een tijd was om Ajax het vuur aan de schenen te leggen en ze het oprecht moeilijk te maken is het nu. Maar er komt veel te weinig uit de concurrenten met op de meest bizarre manieren dom puntverlies.
Volgens mij heeft Ajax deze maand ook het nodige geluk gehad. Tegen PSV, tegen Feijenoord, gisteren tegen Willem 2. Potjes die zomaar anders hadden kunnen aflopen. In die zin is het huidige gat geflatteerd.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

Tsja, winnen als je slecht speelt is wel een kwaliteit van een kampioen. Daar klamp ik me maar aan vast..

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik denk niet dat er één ploeg is die zoveel kansen om zeep helpt als Ajax. Ze hadden het zichzelf mijn inziens ook veel makkelijker kunnen maken. Als die kansen er wel in gaan, dan loop je makkelijk uit op je concurrenten. Maar ja, als als als...

[ Voor 5% gewijzigd door Starbucks op 29-01-2021 10:31 ]

• DeKever
snmght schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:26:
Tsja, winnen als je slecht speelt is wel een kwaliteit van een kampioen. Daar klamp ik me maar aan vast..
Een andere manier om hetzelfde te omschrijven is dat de kampioen het meeste geluk heeft.

Over 34 wedstrijden zou het een beetje uit moeten middelen, maar ik denk dat er nog wel een paar puntjes verschil overblijven aan het eind van de rit.

• toolkist
  • Niet online
DeKever schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Een andere manier om hetzelfde te omschrijven is dat de kampioen het meeste geluk heeft.

Over 34 wedstrijden zou het een beetje uit moeten middelen, maar ik denk dat er nog wel een paar puntjes verschil overblijven aan het eind van de rit.
Gelukkig heeft het aan het begin van het seizoen genoeg tegengezeten met vreemde beslissingen van de scheids, dus we zitten nog wel even aan de 'goede kant' ;)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ajax ging gisteren natuurlijk wel vol op de aanval spelen 10 minuten voor tijd, dat pakt dan goed uit. Zelfde als tegen Twente. Gisteren Brobbey die het verschil maakt, tegen Twente was het nog Huntelaar.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

(...)
PSV valt me erg tegen
PSV heeft in januari enkel verloren van AZ, wat geen schande is imo.
Daarnaast enkel een gelijkspel tegen Ajax.

Of valt het je qua spel tegen?

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 29-01-2021 11:18 ]

• LZ86
dvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Qua spel ja. Tegen Ajax een helft vlammen en ze zoekspelen, om vervolgens in de 2e helft het compleet af te laten weten terwijl je Ajax in de touwen had is een voorbeeld.

Feyenoord heeft last van de lopende herorganisatie / revolutie die nu gaande is en veel last van Covid en blessures. Het is allemaal gewoon kwalitatief te matig daar nu.

Ajax is een aantal keer met enorm geluk weggekomen inderdaad, maar zijn daar wel stabiel in en dwingen dat laatste kansje toch af, hoe matig ze ook spelen. De tegenstanders zijn over het algemeen gewoon nog slechter. Net zoals de kampioensjaren onder de Boer. Daar was Ajax ook gewoon erg matig, maar kon de concurrentie gewoon geen vuist maken wegens eigen kwaliteitsproblemen.

Feyenoord speelt redelijke goede potten, maar kunnen gewoon geen goals maken. Zoveel puntverlies geleden al omdat niemand die bal erin schiet terwijl daar alle kans toe was. PSV valt mij kwa spel tegen.

AZ denken dat ze top zijn, maar vervolgens gaan ze er tegen een rechterrijtje club weer keihard af. Zoals gewoonlijk.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

LZ86 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:22:
[...]
Feyenoord heeft last van de lopende herorganisatie / revolutie die nu gaande is en veel last van Covid en blessures. Het is allemaal gewoon kwalitatief te matig daar nu.
Google even de vraag gesteld hoe lang een revolutie duurt en als ik de eerste hit bekijk kan ik me in die retorische vraag wel vinden denk ik :+

• Han
  • Niet online

Han

dvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Precies dat, en het had voor het zelfde geld andersom kunnen zijn :)

Ergo is dat alle 'top' ploegen niet in staat zijn enkele wedstrijden achter elkaar 90 minuten lang een goede pot voetbal op de mat te leggen. Voorlopig is Ajax de ploeg die er toch de meeste punten uit weet te slepen en zodoende de voorsprong weet te behouden. Maar gezien het spel kan dat zo maar verdampen wanneer het kwartje net de andere kant op valt. Vanuit Ajax perspectief is het enige lichtpuntje op dit moment dat, ondanks blessures, het drukke schema en wisselende samenstellingen het hoogst haalbare rendement behaalt wordt. Maar het blijft een dubbeltje op z'n kant en het vooruitzicht naar een fitte selectie geeft enige hoop :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

dvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:29:
Google even de vraag gesteld hoe lang een revolutie duurt en als ik de eerste hit bekijken kan ik me in die retorische vraag wel vinden denk ik :+
Dat was ook mijn gedachte toen ik die post las; gezien de resultaten en het vertoonde voetbal in het afgelopen decennia blijkt het een langlopende revolutie zijn :P :+

Wellciht een idee om straks, bij tegenvallende resultaten van Ajax, ons te gaan schuilen achter de Fluwelen rovolutie. Daar kunnen we dan nog een tijdje ons achter verschuilen, best handig :)

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:59
Martinusz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Je hebt te maken met vorm van spelers en een elftal in het geheel en dit jaar een heel druk schema en dan ook nog lege tribunes met 0 sfeer in stadions. Deze maand en komende maand ook heb je gewoon iedere 3/4 dagen wedstrijden, dat betekent dat je qua trainingen bijna alleen maar herstel training kan doen tussen de wedstrijden.

Kortom ik vind het niet zo gek als het niet altijd lukt zoals je wilt, dat zie je bij heel veel teams nu. Zolang de kansen er altijd nog in meervoud zijn en de punten nog steeds binnen stromen, doe je het gewoon goed gezien de omstandigheden.

Ik had de maand januari beetje somber ingezien, maar de resultaten zijn beter dan verwacht tot nu toe. Enige echte slechte wedstrijd tegen Feyenoord, tegen Twente, Fortuna en Willem II wordt er slecht met de kansen omgegaan, maar wel gewonnen ondanks dat vele missen.
Maar alle clubs hebben hetzelfde programma gehad (behalve voor de winterstop, toen had je alleen Ajax/ AZ/ PSV en Fyenoord, die ook Europees speelden). Ik geloof er niet in dat het vermoeidheid is, maar wel voor een deel vorm en ook denk toch wel supporters die node gemist worden.
Een aantal spelers heeft best wel 'rust' gehad en lang niet alles gespeeld, maar oogt wel vermoeid. Een Haller valt mij eerlijk gezegd toch wel tegen, is geen echte Ajax spits, maar ik zie hem vooral gebruikt worden met lange ballen ipv (zoals met een Tadic in de punt) voetballend, het spelletje dat Ajax het liefst speelt.

In mijn optiek zijn er dan ook een aantal zaken aan de hand en is het een combinatie van Vorm, Inzet, Speelwijze (de tactische keuzes zijn af en toe echt om te huilen) waardoor het niet loopt. Ik vind dat er maar weinig beleving in de groep zit, het lijken allemaal 'verplichte potjes' te zijn, waar ze geen zin in hebben. Daarbij zijn verschillende spelers hopeloos uit vorm, Antony komt bijna geen pion voorbij, Tadic doet ook maar weinig goed en loopt er heel chagrijnig bij vaak en zo kan ik nog wel meer opnoemen.
DeKever schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:17:
[...]
Volgens mij heeft Ajax deze maand ook het nodige geluk gehad. Tegen PSV, tegen Feijenoord, gisteren tegen Willem 2. Potjes die zomaar anders hadden kunnen aflopen. In die zin is het huidige gat geflatteerd.
Mee eens, kijkend naar de stand (en de punten deze maand) zou je verwachten dat het allemaal eenvoudig is gegaan, maar hemel, wat zijn ze een paar keer met de hakken over de sloot goed weg gekomen. Uiteindelijk wint gewoon diegene met de meeste doelpunten en wordt degene met de meeste punten kampioen, maar dit seizoen is het wel echt kampioen van de armoe vind ik. Er zijn maar weinig leuke wedstrijden te vinden van Ajax, maar ook van de andere teams. Vitesse vind ik momenteel wel erg leuk spelen, AZ en PSV bij vlagen, en Feyenoord meestal erg zwak, met soms een uitschieter naar boven.

Kijkend naar de stand kan je zeggen 'Ajax fluitend kampioen', maar kijkend naar de wedstrijden en het spel, is het allesbehalve fluitend.

Dit dus, zie mijn reactie hierboven. In mijn optiek echt kampioen van de armoe.
Han schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Precies dat, en het had voor het zelfde geld andersom kunnen zijn :)

Ergo is dat alle 'top' ploegen niet in staat zijn enkele wedstrijden achter elkaar 90 minuten lang een goede pot voetbal op de mat te leggen. Voorlopig is Ajax de ploeg die er toch de meeste punten uit weet te slepen en zodoende de voorsprong weet te behouden. Maar gezien het spel kan dat zo maar verdampen wanneer het kwartje net de andere kant op valt. Vanuit Ajax perspectief is het enige lichtpuntje op dit moment dat, ondanks blessures, het drukke schema en wisselende samenstellingen het hoogst haalbare rendement behaalt wordt. Maar het blijft een dubbeltje op z'n kant en het vooruitzicht naar een fitte selectie geeft enige hoop :)
Euh, behalve Kudus momenteel, wat ontbreekt er dan in de selectie? Of bedoel je dat Neres nog niet 100% fit is, want verder voetballen ze volgens mij wel met een vrij fitte selectie. Pas op dat je/ we niet te veel verwachten van Kudus, want die kan in zijn eentje ook niet alles oplossen.
In mijn optiek:
- Zwakste linie is achterin, (vooral centraal)
- Middenveld klopt iets niet helemaal, staat verder redelijk tot goed, maar de samenwerking is (verre van) niet optimaal.
- In de aanval zijn veel spelers uit vorm, daar loopt het ook nog niet erg soepel, weinig overtuiging.

[ Voor 14% gewijzigd door jbdeiman op 29-01-2021 11:53 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:48:
[...]
Same shit, different season.

Roepen we dit bijna niet elk jaar?

• ElPaco
LZ86 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Qua spel ja. Tegen Ajax een helft vlammen en ze zoekspelen, om vervolgens in de 2e helft het compleet af te laten weten terwijl je Ajax in de touwen had is een voorbeeld.

Maar PSV mist deze maand ook de halve basiself vanwege blessures. In dat licht bezien valt het nog alles mee.

Dat PSV een helft het compleet laat afweten is een beetje hoe dit seizoen verloopt, jammer dat ze dat tegen Ajax punten heeft gekost.

WoT stats

• LZ86
Han schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Dat was ook mijn gedachte toen ik die post las; gezien de resultaten en het vertoonde voetbal in het afgelopen decennia blijkt het een langlopende revolutie zijn :P :+

Wellciht een idee om straks, bij tegenvallende resultaten van Ajax, ons te gaan schuilen achter de Fluwelen rovolutie. Daar kunnen we dan nog een tijdje ons achter verschuilen, best handig :)
Arnesen is een paar maanden geleden begonnen met die oude vastgeroeste garde eruit te werken, probeert via investeerders een kapitaalinjectie te krijgen en is daar naar het schijnt ver mee, maar is de voorwaarde dat die starre oude garde die geen veranderingen wil er eerst uitmoet.

De jeugdopleiding, na jarenlang achtereen de beste van NL te zijn gigantisch achterop geraakt, gaat eindelijk herzien worden qua organisatie. Dan houd je talenten tenminste eens binnen, ipv dat ze allemaal vertrekken wegens gebrek aan plannen vanuit Feyenoord.

Men is er serieus werk van aan het maken in te stromen in de voetbalpiramide met het 2e elftal (eindelijk) en ga zo maar verder. Je ziet hoeveel dat Ajax en AZ heeft gebracht.

Ik heb er, in tegenstelling tot eerdere jaren onder v Geel, nu wel vertrouwen in dat er daadwerkelijk dingen ten goede gaan veranderen. Maar Arnesen moet helaas eerst korte metten maken met de oude starre garde en puinruimen van jaren wanbeleid onder v Geel.

Het zal geen 2 eeuwen duren, maar het zal ook niet komend jaar gefixt zijn >:)

• jbdeiman
dvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Same shit, different season.

Roepen we dit bijna niet elk jaar?
Nou ja, in mijn optiek niet, Ajax heeft de afgelopen seizoenen echt wel leuke dingen laten zien, maar momenteel loopt het niet, de 'chemie ontbreekt' om het zo maar te zeggen. Als degene die bovenaan staat het ook gewoon ronduit slecht doet (behalve qua punten!) is dat voor mij kampioen van de armoe. Helemaal gezien de investeringen die er keer op keer zijn en worden gedaan in het elftal valt het mij gewoon tegen.

Ik doel hier helemaal niet op de competitie zelf, maar vooral in deze 'topper-maand' valt het allemaal erg tegen. 1 leuke pot gezien, maar vooral omdat het een open wedstrijd was, die tussen Ajax en PSV. Niet omdat het allemaal nu zo goed ging. Het valt mij oprecht gewoon tegen dat er zoveel fout gaat, balletjes over 4 meter te ver naast de man, spelers die geen paseeractie meer durven/ kunnen maken, want niets lukt. Vind ik oprecht jammer. Hoop dat het weer wat leuker wordt met supporters erbij en dat het wat meer gaat sprankelen.

Ben vooral fan van het spelletje, maar de lol raakt er zo wel een beetje af, want het komt meer neer op 'waar valt die het vaakst goed (of slecht)' (toeval) dan dat er zo lekker wordt gevoetbald.

• toolkist
  • Niet online
Kijkend naar de stand kan je zeggen 'Ajax fluitend kampioen', maar kijkend naar de wedstrijden en het spel, is het allesbehalve fluitend.

<snip>
Als je alleen naar december/januari kijkt wel, maar je vergeet een paar maanden waarin het wel gewoon goed en soepel liep.
Oktober waarin je weliswaar 1x verliest (Groningen uit, was dat niet die wedstrijd met meerdere niet gegeven penalty's) maar verder 24x scoren in 4 wedstrijden, november met 9 uit 3 en 13 doelpunten voor 0 tegen.. Daarbij zijn er nog een aantal maanden te gaan dus om nou al over kampioen van de armoe te beginnen... rijkelijk voorbarig.

• jbdeiman
toolkist schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Als je alleen naar december/januari kijkt wel, maar je vergeet een paar maanden waarin het wel gewoon goed en soepel liep.
Oktober waarin je weliswaar 1x verliest (Groningen uit, was dat niet die wedstrijd met meerdere niet gegeven penalty's) maar verder 24x scoren in 4 wedstrijden, november met 9 uit 3 en 13 doelpunten voor 0 tegen.. Daarbij zijn er nog een aantal maanden te gaan dus om nou al over kampioen van de armoe te beginnen... rijkelijk voorbarig.
Nee hoor, die vergeet ik niet. Ik weet nog wel dat het soepel liep tegen VVV en nog wat andere laagvliegers. Een Twente, Vitesse, en zo kan ik er nog meer opnoemen in die periode was het gewoon erg matig. Mij zei het heel veel dat Feyenoord, met zeer zwak / slecht voetbal ook met 4-0 wegliep bij VVV. Dat zet het 'kunststukje' van het superieur geachte Ajax toch wel in een heel ander perspectief.
Er hebben zeker goede wedstrijden tussen gezeten, maar het is niet stabiel, niet consequent en ik vind oprecht dat de samenhang in het spel behoorlijk is verminderd. Feyenoord heeft ook leuke wedstrijden gevoetbald, maar wanneer het erom gaat loopt/ lukt het niet, of zit het vooral tegen.

De wedstrijd tegen Groningen herinner ik me vooral een onmachtig Ajax, misschien dat ze een penalty hadden kunnen krijgen, maar was aan de andere kant ook zo. Over het geheel genomen valt het gewoon heel erg tegen, in mijn ogen toch ook voor een enorm groot deel omdat er zoveel wordt geïnvesteerd, maar ze er niet zoveel mee op lijken te schieten in de nationale competitie. (laat staan Europees)
LZ86 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Arnesen is een paar maanden geleden begonnen met die oude vastgeroeste garde eruit te werken, probeert via investeerders een kapitaalinjectie te krijgen en is daar naar het schijnt ver mee, maar is de voorwaarde dat die starre oude garde die geen veranderingen wil er eerst uitmoet.

De jeugdopleiding, na jarenlang achtereen de beste van NL te zijn gigantisch achterop geraakt, gaat eindelijk herzien worden qua organisatie. Dan houd je talenten tenminste eens binnen, ipv dat ze allemaal vertrekken wegens gebrek aan plannen vanuit Feyenoord.

Men is er serieus werk van aan het maken in te stromen in de voetbalpiramide met het 2e elftal (eindelijk) en ga zo maar verder. Je ziet hoeveel dat Ajax en AZ heeft gebracht.

Ik heb er, in tegenstelling tot eerdere jaren onder v Geel, nu wel vertrouwen in dat er daadwerkelijk dingen ten goede gaan veranderen. Maar Arnesen moet helaas eerst korte metten maken met de oude starre garde en puinruimen van jaren wanbeleid onder v Geel.

Het zal geen 2 eeuwen duren, maar het zal ook niet komend jaar gefixt zijn >:)
Hier ben ik het 100% mee eens, men vergeet voor het gemak waar de club vandaan komt en wanneer Arnessen gestart is. Het voelt al alsof er een frisse wind/ lucht waait door de Kuip wat dat aangaat. Ik was er eerder bang voor dat bijvoorbeeld een Vlaar teruggehaald zou worden ofzo, voor de verdediging, uitgerangeerde spelers, of spelers die het bij een club net onder de top (uit de subtop) erg goed doen, maar zelfs een keer buitenlandse spelers die zijn opgehaald.
Voor het gemak dan ook maar even vergeten dat veel spelers voor te weinig (te laat) zijn verkocht, of voor te-veel zijn aangekocht waardoor elke keer het geld op is in de afgelopen 15 jaar. (20 jaar al bijna)

Het werkt niet zo dat alle veranderingen in 1 keer kunnen, of allemaal direct hun vruchten afwerpen. Investeren in de jeugd en een plan daarvoor hebben/ maken kost nu eenmaal een aantal jaren tijd. Bij Ajax bijvoorbeeld was de revolutie gestart in 2010, wanneer zijn ze de echte vruchten gaan plukken? De laatste 3 tot 4 jaar pas. Waarom zou het bij Feyenoord dan binnen 2 jaar gefixt zijn? Verwachtingen zijn veel te hoog, of de club wordt weer naar beneden geschreven omdat dat nu eenmaal de gewoonte is/ lijkt te zijn geworden.

• T-MOB
  • Laatst online: 23-12 13:10
[...]
Een Haller valt mij eerlijk gezegd toch wel tegen, is geen echte Ajax spits, maar ik zie hem vooral gebruikt worden met lange ballen ipv (zoals met een Tadic in de punt) voetballend, het spelletje dat Ajax het liefst speelt.
Haller heeft 400 minuten meegedaan, 2 goals en 3 assists. Misschien zit het probleem meer in je verwachtingen?
In mijn optiek zijn er dan ook een aantal zaken aan de hand en is het een combinatie van Vorm, Inzet, Speelwijze (de tactische keuzes zijn af en toe echt om te huilen) waardoor het niet loopt. Ik vind dat er maar weinig beleving in de groep zit, het lijken allemaal 'verplichte potjes' te zijn, waar ze geen zin in hebben.
Ik moet zeggen dat het met die lege stadions voor mij als kijker qua beleving ook aanvoelt als verplichte potjes - als Europaleague achter in Rusland om 12:00 's middag's. Ik kan echt niet wachten tot we weer naar het stadion mogen.

Regeren is vooruitschuiven

• Vos

Vos

AFCA

[...]

Geluk tegen Feyenoord klopt helemaal, maar tegen PSV en Willem 2? Ajax was gisteren stuk beter, maar scoort moeilijk. De winst is totaal geen geluk. Tegen PSV kwam Ajax knap terug en was over het geheel gezien de bovenliggende partij naar mijn weten.

Nee Ajax speelt niet goed, de rest nog minder. Dus prima ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 29-01-2021 12:16 ]

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
T-MOB schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Haller heeft 400 minuten meegedaan, 2 goals en 3 assists. Misschien zit het probleem meer in je verwachtingen?

[...]
Ik denk dat we zonder Haller niet ongeslagen januari door waren gekomen (even afkloppen voor zondag). Er zit geen enkele organisatie in het spel van Ajax en individuele klasse helpt ons er nu door.

• jbdeiman
T-MOB schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:13:
[...]

[...]

Ik moet zeggen dat het met die lege stadions voor mij als kijker qua beleving ook aanvoelt als verplichte potjes - als Europaleague achter in Rusland om 12:00 's middag's. Ik kan echt niet wachten tot we weer naar het stadion mogen.
Ik zeg niet dat hij geen rendement heeft, maar dat het mij tegenvalt in die zin dat in mijn optiek ze een heel ander spelletje voetbal MET Haller spelen, dan zonder. Voetballend valt hij mij gewoon erg tegen, maar is wel een goalgetter die vaak op de goede plek staat.
Mijn verwachting zou meer in lijn zijn met het zo geliefde Ajax spelletje met snelle balcirculatie, en liefst weinig lange ballen. Ik had van Haller (of misschien komt dat ook doordat het allemaal niet vanzelf gaat bij de rest, maar dat kan je natuurlijk niet zo zien) wat anders verwacht.

• Gonadan

Gonadan

Wat noem je geluk? Tegen Feyenoord kwamen ze goed weg, dat zal niemand ontkennen. Hooguit mag Feyenoord zich dat zelf ook aanrekenen.
Tegen PSV was het twintig minuten ellende maar in de tweede helft heeft PSV juist geluk gehad dat ze überhaupt nog een punt over hielden. Aan het einde was Ajax gewoon beter maar wilde de bal er niet meer in.
Net als Ajax tegen Willem II ook gewoon beter was, maar het was net te traag of ongelukkig rond het doel. Daarom een omzetting met wat steviger aanval en Willem II knakte alsnog. Is dat geluk of simpelweg de kwaliteit van de selectie dat je nog zo'n omzetting kunt doen aan het einde om het verschil te maken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-12 11:31
Het wordt weer interessant om te zien hoe AZ gaat spelen, tegen de trage defensie van Ajax. Ik vermoed dat AZ, als Koopmeiners een beetje verstandig is, hem heel hard gaat missen. Als die wel speelt met zijn gebroken pols is het zaak aan Ajax om vroeg op hem druk te zetten met Klaassen op 10 en Alvarez op de plek waar hij in de beker heel goed speelde.

Dan hoef je je ook minder zorgen te maken om de voorhoede van AZ die exponentieel sneller is dan welk Ajax centrum dan ook.

K to the KillaZ

• Qu3st

Qu3st

KillaZ schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:09:
Het wordt weer interessant om te zien hoe AZ gaat spelen, tegen de trage defensie van Ajax. Ik vermoed dat AZ, als Koopmeiners een beetje verstandig is, hem heel hard gaat missen. Als die wel speelt met zijn gebroken pols is het zaak aan Ajax om vroeg op hem druk te zetten met Klaassen op 10 en Alvarez op de plek waar hij in de beker heel goed speelde.

Dan hoef je je ook minder zorgen te maken om de voorhoede van AZ die exponentieel sneller is dan welk Ajax centrum dan ook.
Koopmeiners geblesseerd? Wat een geluk, in de beker werd ie in de verdediging gezet, wat een foute beslissing was, maar helemaal niet meedoen is nog gunstiger voor Ajax.

Timber en Mazraoui zijn ook rappe spelers hoor, het is alleen dat Ten Hag vast blijft houden aan trage Blind in de verdediging. Zet die man op 6, haal je er veel meer uit. Geef hem de Pirlo rol (hoe Pirlo het laatste seizoen speelde) en je hebt veel meer aan hem. Speel je een halve 3-4-3 met Blind die dan tussen Timber en Martinez inzakt en de backs schuiven door naar het middenveld.

Maar ja waar laat je dan weer Álvarez, ik vond hem eindelijk een goede partij spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Qu3st op 29-01-2021 13:34 ]

• Martinusz
Qu3st schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:29:
[...]

Koopmeiners geblesseerd? Wat een geluk, in de beker werd ie in de verdediging gezet, wat een foute beslissing was, maar helemaal niet meedoen is nog gunstiger voor Ajax.
Hij heeft al 2 wedstrijden met die gebroken pols gespeeld, zou niet weten waarom ie dan tegen Ajax zou zeggen nee vandaag doe ik niet mee :P

• Qu3st

Qu3st

Martinusz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Hij heeft al 2 wedstrijden met die gebroken pols gespeeld, zou niet weten waarom ie dan tegen Ajax zou zeggen nee vandaag doe ik niet mee :P
Aha, totaal gemist :9

• Starbucks
De verdediging van Ajax is zo traag nog niet. Nu Timber speelt zie je dat hij er iedereen uitrent. Blind is wel traag, maar is juist weer enorm goed in andere dingen zoals een inspeelpass.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinusz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Het stond zelfs uitgebreid in de krant. :Y

Furieuze AZ-aanvoerder Koopmeiners speelt met een gebroken pols

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

Ik vind het echt re-te-dom. Moet hij lekker zelf weten maar ik denk dat er zat tegenstanders zijn die hem nu extra opzoeken.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 12:29
snmght schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Ik vind het echt re-te-dom. Moet hij lekker zelf weten maar ik denk dat er zat tegenstanders zijn die hem nu extra opzoeken.
Zet Tadic neer als directe tegenstander, krijgen we een steekspel tussen iemand op de pols raken en iemand in zijn onderrug raken :+

• Han
  • Niet online

Han

BoB_HenK schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:01:
Zet Tadic neer als directe tegenstander, krijgen we een steekspel tussen iemand op de pols raken en iemand in zijn onderrug raken :+
Het verschil is wel dat Koopmeiners een blessure heeft en er mee door speelt en Tadic niks heeft maar wel enkele keren per wedstrijd een bijna-dood ervaring mee maakt, getuige zijn uitingen :+

• Mark31
Als je een breuk niet laat genezen kan dat erger worden.
Dus kan je op lange termijn hinder van houden

• Starbucks
Hopelijk speelt Alvarez of Martinez weer en dan flink de beuk erin. Binnen 45 minuten moet Koopmeiners gewisseld worden, anders is het niet goed genoeg ;)

• Gynnad
Tagliafico is er niet bij zondag, teveel hinder van z'n hoofd blessure, misschien wel iets gebroken?

Martinez zal dus waarschijnlijk starten.

• Vos

Vos

AFCA

Starbucks schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:02:
Hopelijk speelt Alvarez of Martinez weer en dan flink de beuk erin. Binnen 45 minuten moet Koopmeiners gewisseld worden, anders is het niet goed genoeg ;)
Martinez waarschijnlijk ipv Tagliafico, die doet niet mee door die botsing.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tagliafico speelt niet, dus dan zal Martinez hem waarschijnlijk vervangen

• Mark31
Op zijn insta van tagliafico viel het wel mee zijn oog, maar logisch dat je er geen risico mee neemt.
Ik hoop eerder op Rensch, die kerel voetbalt zo makkelijk.

• Starbucks
Ik lees het zojuist ja. Balen, want hij was juist zo lekker weer bezig. Gelukkig wel genoeg goede vervangers waar ik ook vertrouwen in heb.

• Vos

Vos

AFCA

Mark31 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:39:
Op zijn insta van tagliafico viel het wel mee zijn oog, maar logisch dat je er geen risico mee neemt.
Ik hoop eerder op Rensch, die kerel voetbalt zo makkelijk.
Rechtspoot op links lijkt me niet handig als je Martinez op de bank hebt?

• Gonadan

Gonadan

Mark31 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:06:
Als je een breuk niet laat genezen kan dat erger worden.
Dus kan je op lange termijn hinder van houden
Een polsbreuk kan ook weer in tig varianten voor komen. Je mag er vanuit gaan dat hij niet helemaal dwars doormidden is denk ik zo. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Niet online

Han

Vos schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:53:
Leg jij het ten Hag even uit? Volgens hem is dat juist wel logica :+

• Mark31
Vos schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:53:
[...]

Heeft hij al vaker gespeeld , Martinez staat positioneel als back verdedigend gezien zo vaak fout, ik vind hem echt een typische centrale verdediger die niet goed genoeg is als back.

• Mark31
Gonadan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Een polsbreuk kan ook weer in tig varianten voor komen. Je mag er vanuit gaan dat hij niet helemaal dwars doormidden is denk ik zo. ;)
Ik hoop voor hem dat het meevalt.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mark31 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:24:
[...]Ik hoop voor hem dat het meevalt.
Dit weekend mag hij wel iets meer last hebben, maar daarna mag hij snel opknappen. O-)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• DeKever
Gonadan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Wat noem je geluk? Tegen Feyenoord kwamen ze goed weg, dat zal niemand ontkennen. Hooguit mag Feyenoord zich dat zelf ook aanrekenen.
Tegen PSV was het twintig minuten ellende maar in de tweede helft heeft PSV juist geluk gehad dat ze überhaupt nog een punt over hielden. Aan het einde was Ajax gewoon beter maar wilde de bal er niet meer in.
Net als Ajax tegen Willem II ook gewoon beter was, maar het was net te traag of ongelukkig rond het doel. Daarom een omzetting met wat steviger aanval en Willem II knakte alsnog. Is dat geluk of simpelweg de kwaliteit van de selectie dat je nog zo'n omzetting kunt doen aan het einde om het verschil te maken?
PSV maakte een tweetal seizoenen geleden heel regelmatig de winnende in de blessuretijd. Geluk of kwaliteit?

Ik wil er best in meegaan dat de manier van spelen, het surplus aan kwalitatief etc. de kans vergroot dat Ajax tegen Willem 2 alsnog voorkomt. Maar niemand kijkt ervan op als die bal niet valt. Of dat Ajax niet terugkomt tegen PSV en niet wint van Feijenoord.

Ik zou zeggen dat de kans rond de 50% of meer schommelt dat het niet lukt, dan noem ik het geluk als het wel lukt. Mijn beoordeling (subjectief) is dat de kans dat Ajax een slechter resultaat zou halen in genoemde wedstrijden minstens 50% is. Zeker als Ajax dan drie keer vlak achter elkaar zoiets heeft, noem ik dat geluk.

Mogen jullie raden wat de reeks van PSV was ;)

• Gonadan

Gonadan

DeKever schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:47:
PSV maakte een tweetal seizoenen geleden heel regelmatig de winnende in de blessuretijd. Geluk of kwaliteit?

Ik wil er best in meegaan dat de manier van spelen, het surplus aan kwalitatief etc. de kans vergroot dat Ajax tegen Willem 2 alsnog voorkomt. Maar niemand kijkt ervan op als die bal niet valt. Of dat Ajax niet terugkomt tegen PSV en niet wint van Feijenoord.

Ik zou zeggen dat de kans rond de 50% of meer schommelt dat het niet lukt, dan noem ik het geluk als het wel lukt. Mijn beoordeling (subjectief) is dat de kans dat Ajax een slechter resultaat zou halen in genoemde wedstrijden minstens 50% is. Zeker als Ajax dan drie keer vlak achter elkaar zoiets heeft, noem ik dat geluk.

Mogen jullie raden wat de reeks van PSV was ;)
Door gaan tot het bittere einde zodat de tegenstander in blessuretijd alsnog knakt is ook gewoon een kwaliteit. Natuurlijk moet je daar een beetje geluk bij hebben maar juist wanneer iets vaker gebeurt spreek je minder snel van geluk. Dat PSV, zeker met De Jong, vaak aan het einde nog punten uit het vuur sleepte was gewoon een belangrijke kwaliteit van ze.

Bij een wedstrijd zoals Ajax tegen Willem II keek men er juist van op dat die bal er niet eerder in gegaan was. Feitelijk net als PSV bij Emmen. Het voelt als geluk dat ze aan het eind nog even gauw twee keer scoren, maar gezien het overwicht is het niet meer dan loon naar werken en pech dat hij er niet eerder in ging.
Het is allemaal maar net hoe je het wilt uitleggen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mark31
Ajax hoopt op kamaldeen.
Echt een groot talent, heel gauw Promes verpatsen en kamaldeen halen.
Kudus, kamaldeen, Antony, Gravenberch amai

De tandjes

• Vos

Vos

AFCA

Mark31 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:09:
Ajax hoopt op kamaldeen.

De tandjes
Kamaldeen Sulemana, nog nooit van gehoord.

• Martinusz
Mark31 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:09:
Ajax hoopt op kamaldeen.

De tandjes
En wie is dat? Meer info?

• Qu3st

Qu3st

Kameelteen, altijd fijn :+

Maar hoezo zo gehyped @Mark31 want die gast zegt me helemaal niks.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:42
18 jarige vleugelspeler die krap een jaar bij een Deense middenmoter speelt. Lijkt me meer een speler voor de toekomst die bij jong Ajax gestald gaat worden en niet een vervanger die er direct staat (hoe matig Promes nu ook speelt)

• Mark31
Qu3st schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:16:
Kameelteen, altijd fijn :+

Maar hoezo zo gehyped @Mark31 want die gast zegt me helemaal niks.
Hij is een buitenspeler die heel snel is, lichte voeten, passeert zeer makkelijk, overzicht, goede techniek .
Mist alleen nog wat rendement maar hij is ook nog maar 18 jaar.
Leverkusen is ook concreet, maar hij is goed bevriend met Kudus.
Lijkt me een aankoop voor de toekomst.
Komende zomer zal Neres wel weg willen, Promes wil nu weg heb je kamaldeen, Antony en Tadic op de flanken.

• Mark31
Ik vind hem wel wat weg hebben van Leon Bailey, die speelt nu voor Leverkusen.

• Mark31
Zit dit weekend naar schijnt niet bij de selectie.
Dan is de deal nabij denk ik.
Pagina: 1 ... 153 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021