[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 208 Laatste
Acties:
  • 290.531 views

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Lille is inmiddels wel koploper in de Ligue 1 en Olympiakos Piräus is dat in Griekenland.

En niet onbelangrijk de returns zijn op donderdag 25 februari. Dat is 3 dagen voor PSV - Ajax.

[ Voor 35% gewijzigd door strafschop op 14-12-2020 13:38 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Nou dat wordt exit Ajax ben ik bang.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Olympiakos moet wel lukken zou je zeggen, Lille is wel de minst gunstige tegenstander voor Ajax volgens mij...
Met een beetje pech is het na 1 ronde alsnog gedaan.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gunstige loting voor PSV, Ajax treft een zwaardere tegenstander. Het had nog slechter gekund.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:51
dutchgio schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:39:
Olympiakos moet wel lukken zou je zeggen, Lille is wel de minst gunstige tegenstander voor Ajax volgens mij...
Met een beetje pech is het na 1 ronde alsnog gedaan.
Ze hadden ook Benfica of Real Sociedad kunnen loten. Maar Lille is niet echt een lekkere tegenstander om te loten.

WoT stats

• ElPaco
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:40:
Gunstige loting voor PSV, Ajax treft een zwaardere tegenstander. Het had nog slechter gekund.
Mwa, de nummer 1 van Griekenland is ook niet de makkleijkste denk ik. Uiteraard beter dan Lille, maar er zitten er genoeg tussen die ik liever had gehad (Molde ofzo).

WoT stats

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12 15:02
Hopelijk gaat Dortmund (in)direct Ajax van Ten Hag verlossen, dan heeft Ajax wel een kans :D

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 16:22
Terranova schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:41:
Hopelijk gaat Dortmund (in)direct Ajax van Ten Hag verlossen, dan heeft Ajax wel een kans :D
Moet het wel niet te lang duren.

• strafschop
  • Niet online
Bis zum Saisonende wird der bisherige Co-Trainer Edin Terzic (38) als Cheftrainer fungieren.
De assistent is hoofdtrainer tot het einde van het seizoen. Stond gisteren al op bvb.de.

• Terranova
Deadsy schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:43:
[...]

Moet het wel niet te lang duren.
Om Slot voor de neus van Feyenoord weg te kapen zeker? :+

Dan heb ik liever nog Reiziger die een kans krijgt, iig tot het einde van het seizoen.
Tenzij Pochettino wil natuurlijk :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:03
Ah Lille, dat wordt exit EL. En prima ook want het is toch een soort van 2e violen toernooi waarbij het lastig is om veel punten te sprokkelen.

XXXVI

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:12:
Ah Lille, dat wordt exit EL. En prima ook want het is toch een soort van 2e violen toernooi waarbij het lastig is om veel punten te sprokkelen.
Waarbij het natuurlijk wel van groot belang is dat ze meer punten verzamelen. Niet gemakkelijk edoch wel randvoorwaardelijk om de doelstelling op langere termijn realistisch te maken. Geen enkel additioneel punt binnenhalen zorgt er voor dat de 9.000 punten je de komende 5 jaar blijven achtervolgen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
En veel grote ploegen loten tegen elkaar waarbij er al een af valt, als je door komt heb je best kans op een makkelijkere tegenstander om verder te komen.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:41:
[...]

Mwa, de nummer 1 van Griekenland is ook niet de makkleijkste denk ik. Uiteraard beter dan Lille, maar er zitten er genoeg tussen die ik liever had gehad (Molde ofzo).
Tis zowel voor PSV als Ajax inderdaad niet bepaald de gedroomde loting. Kan zomaar dat er in maart geen NL team meer in Europa speelt.

• Deadsy
ephymerous schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:12:
Wacht maar tot we el tickets gaan verliezen en in ruil en ticket krijgen voor de el2.
Dan word het nog moeilijker.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:41:
[...]Mwa, de nummer 1 van Griekenland is ook niet de makkleijkste denk ik. Uiteraard beter dan Lille, maar er zitten er genoeg tussen die ik liever had gehad (Molde ofzo).
Lucky Ajax! :+
Als je enkel kijkt naar de UEFA-ranking dan had PSV slechts 3 hoger geplaatste clubs (Olympiakos #37) kunnen loten;
- RB Salzburg #22
- Dynamo Kiev #31
- Benfica #24
Ajax had daarentegen maar 1 'slechtere' club (Lille #104) kunnen treffen als je enkel naar de UEFA-ranking kijkt;
- Molde #117

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 12:29
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:30:
[...]

Als je enkel kijkt naar de UEFA-ranking dan had PSV slechts 3 hoger geplaatste clubs (Olympiakos #37) kunnen loten;
- RB Salzburg #22
- Dynamo Kiev #31
- Benfica #24
Ajax had daarentegen maar 1 'slechtere' club (Lille #104) kunnen treffen als je enkel naar de UEFA-ranking kijkt;
- Molde #117
Heb veel liever een Kiev dan Lille.

Acht de kans serieus aanwezig dat beide clubs er gewoon uit vliegen. :/
Gekkies be gekkies. Valt het nodige aan te merken op geen plan B, geen aanpassingsvermogen, slecht wisselbeleid, etc., maar op deze manier een briefje kladden schiet je geen snars mee op. Om maar te zwijgen over het halen van "vreemde aankopen uit de grabbelton op de rommelmarkt van restpartijen", wat toch echt voor de rekening van Overmars komt en niet voor die van EtH

[ Voor 36% gewijzigd door BoB_HenK op 14-12-2020 15:37 ]

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Terranova schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:31:
[...]

Het idee is goed, de uitvoering niet echt
Ik had het minimaal even door de spellingscontrole gehaald ja :F

• Martinusz
  • Nu online
Dit is geschreven door een 10-jarige? Wat slecht zeg :X
Volgens mij leven deze mensen ook in hun eigen werkelijkheid.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

OPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:30:
[...]

- RB Salzburg #22
- Dynamo Kiev #31
- Benfica #24
- Molde #117
Kortom, erop en erover!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Terranova
remco112 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:35:
[...]

Ik had het minimaal even door de spellingscontrole gehaald ja :F
Niet alleen dat, hun argumenten zijn ook niet altijd even goed

• OPSLAGHOND
  • Niet online
BoB_HenK schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:33:
[...]Om maar te zwijgen over het halen van "vreemde aankopen uit de grabbelton op de rommelmarkt van restpartijen", wat toch echt voor de rekening van Overmars komt en niet voor die van EtH
Labyad en Klaiber zitten enkel en alleen bij Ajax vanwege Erik Ten Hag, die hebben beide een leuk niveau voor een subtopper maar als je alleen al kijkt hoe Labyad bij PSV wegging dan had het al een 100% Nee moeten zijn in mijn ogen.

• remco112
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:56:
[...]

Labyad en Klaiber zitten enkel en alleen bij Ajax vanwege Erik Ten Hag, die hebben beide een leuk niveau voor een subtopper maar als je alleen al kijkt hoe Labyad bij PSV wegging dan had het al een 100% Nee moeten zijn in mijn ogen.
Labyad, Klaiber, maar ook Diemers en Linssen zijn allemaal gehaald omdat de coach dat zo graag wilde. Het is duidelijk hoe 'goed' alle vier het doen 8)7

Ajax, Feyenoord en PSV moeten nooit meer spelers van boven de 20 jaar jaar halen uit de Eredivisie. Verschil is te groot geworden!

• BoB_HenK
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:56:
[...]

EtH kan willen wat hij wil, maar het blijft Overmars die de flappen neerlegt. Overmars is dan ook eindverantwoordelijke voor het technisch beleid. Daarbij, indien de manier van vertrekken bij een club telt kan je dat ook stellen voor pak 'm beet een Suarez toch?

Durf de hot take wel aan dat Overmars alleen wordt gespaard omdat de F Side hem als "echte Ajacied" ziet, whatever the hell dat dan ook mag betekenen.
remco112 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:59:
[...]

Labyad, Klaiber, maar ook Diemers en Linssen zijn allemaal gehaald omdat de coach dat zo graag wilde. Het is duidelijk hoe 'goed' alle vier het doen 8)7

Ajax, Feyenoord en PSV moeten nooit meer spelers van boven de 20 jaar jaar halen uit de Eredivisie. Verschil is te groot geworden!
Ziyech was 23 toen ie naar Ajax ging ;)

[ Voor 22% gewijzigd door BoB_HenK op 14-12-2020 16:03 ]

• remco112
BoB_HenK schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:59:
[...]
Ziyech was 23 toen ie naar Ajax ging ;)
Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen :) Toornstra is ook zo'n geval!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:45
[...]

EtH kan willen wat hij wil, maar het blijft Overmars die de flappen neerlegt. Overmars is dan ook eindverantwoordelijke voor het technisch beleid. Daarbij, indien de manier van vertrekken bij een club telt kan je dat ook stellen voor pak 'm beet een Suarez toch?

Durf de hot take wel aan dat Overmars alleen wordt gespaard omdat de F Side hem als "echte Ajacied" ziet, whatever the hell dat dan ook mag betekenen.

[...]
Ziyech was 23 toen ie kwam ;)
Pun intended? :+

Overmars lijkt inderdaad gespaard te worden. Want aankopen mag je hem toch wel aanrekenen, en naast enkel voltreffers zitten ook enkele goede missers (logisch ook). Neem een Magallan bijvoorbeeld...

En een beetje realisme mag wel. Dat bericht van de F-side ook :F , alsof een nederlandse club zomaar een talent als De Jong of De Ligt kan vervangen. Of een Ziyech. Dat zijn exceptionele spelers, je moet blij zijn dat ze bij Ajax hebben gespeeld, maar je moet niet verwachten dat je zo'n speler 1 op 1 kan vervangen. Je gaat er altijd op achteruit. Nu is in een paar jaar tijd de complete as weg, op Blind na. Dan kan 't zijn dat 't inderdaad niet goed loopt ja, maar ik vind dat er toch wel heel erg dramatisch wordt gereageerd door sommigen. En de realiteit zijn ze daar flink bij kwijt.

• Napo
  • Niet online
Waarom moeten zulke "supporters"kernen toch vaak dit soort berichten plaatsen. Na de Wall of Shame geven ze nu aan dat ze geeneens in staat zijn om de naam van één van de talenten en aanwinsten op een goede wijze weten te schrijven. Gravenbergh ipv Gravenberch en Anthony ipv Antony.

Soms vraag ik me af waarom ik dat hele bericht lees :+
remco112 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:59:
[...]

Het probleem van transfers binnen de Eredivisie is dat ze of te duur zijn, ze voor de breedte zijn (prima maar dan moet het weinig kosten) of ze het wel weten te redden. De laatste groep is een uitzondering.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
[...]EtH kan willen wat hij wil, maar het blijft Overmars die de flappen neerlegt. Overmars is dan ook eindverantwoordelijke voor het technisch beleid.
Miskoop kan gebeuren, zat goede aan- en verkopen die dat compenseren.
Overmars stelt vervolgens de spelers niet op, dat doet Ten Hag.
Daarbij, indien de manier van vertrekken bij een club telt kan je dat ook stellen voor pak 'm beet een Suarez toch?
Suarez zit niet bij Ajax en Suarez > Labyad.
Labyad mag zijn veters nog niet strikken.
Hij mag zijn veters nog niet eens uitzoeken of kopen.
Over 10-25 jaar spreekt een Ajacied over het talent wat de afgelopen jaren speelde, niet de trainer die er niets van snapte.
Overmars heeft zowel dankzij zijn verdiensten als ex-speler en zijn huidige taak terecht veel meer credits.
Een kerel die als speler het subtop-niveau nauwelijks aankon en nu ook als trainer laat zien dat hij het gewoon niet kan terecht niet.

• Deadsy
Martinusz schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:44:
[...]

Dit is geschreven door een 10-jarige? Wat slecht zeg :X
Volgens mij leven deze mensen ook in hun eigen werkelijkheid.
Bij dit soort groepen zijn niet al te veel hersencellen beschikbaar, en de persoon die het schreef was niet aan de beurt bij het gebruik er van

edit:
weten we ook meteen hoe slim Weghorst is

https://www.vi.nl/nieuws/...corona-posts-op-instagram

[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 14-12-2020 17:23 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Domme actie, maar hij biedt in ieder geval zijn excuses nog aan.

<knip>

[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 16-12-2020 09:27 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:34
Mmm Lille en Olympiakos... 50/50 of je doorgaat.
Zo overtuigend vond ik psv en Ajax nu Europees ook niet

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:14
Ben benieuwd wat Arne er van gaat maken volgende seizoen. Het team moet het uiteindelijk toch doen..

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Of het de juiste keuze is, geen idee. Maar het is in ieder geval goed dat er duidelijkheid is. Iedereen weet waar hij aan toe is en hij kan alvast een kleine stempel gaan drukken op de aankopen.

Verder: Zou niet weten wie het anders zou moeten zijn. Ten Hag misschien :+

• toolkist
  • Niet online
BoB_HenK schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:33:
[...]

Heb veel liever een Kiev dan Lille.

Acht de kans serieus aanwezig dat beide clubs er gewoon uit vliegen. :/
Naar de Oekraïne midden in de winter? Nah doe maar niet ;)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PWM schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:27:
Of het de juiste keuze is, geen idee. Maar het is in ieder geval goed dat er duidelijkheid is. Iedereen weet waar hij aan toe is en hij kan alvast een kleine stempel gaan drukken op de aankopen.

Verder: Zou niet weten wie het anders zou moeten zijn. Ten Hag misschien :+
En vervolgens doen wat een aanzienlijk deel van de coaches doet, terugvallen op wat en wie ze kennen: AZ leegkopen. :z

Enerzijds enigszins begrijpelijk, maar het toont wel de tunnelvisie/oogkleppen die coaches hebben vanuit hun dagelijkse praktijk.

offtopic:
Zie het aankoopgedrag van een aantal Nederlandse coaches in het buitenland en buitenlandse coaches in Nederland, maar ook 'gewoon' Nederlandse coaches in eigen land.

Voorbeeld: het contingent Nederlandse spelers bij Barcelona onder Van Gaal, Everton onder Koeman, nu weer Barcelona onder Koeman.

Het lijkt mij echt een zwaktebod, en een vorm van 'cutting corners', om alleen zo te werk te kunnen gaan, in plaats van je 100% te focussen op de club en spelers waar je bent beland. Meteen de portemonnee (van de club) trekken.

Vaak 'mindere' spelers, maar wellicht wel echte 'teamspelers', om in elk geval te fungeren als 'bindmiddel' tussen het grootkapitaal. Sommigen waren op dat moment wel 'de top', maar velen ook niet.

Een geduchte, vakkundige analyse van de bestaande situatie moet toch meer op kunnen leveren dan 'we trommelen de 'usual suspects' weer op'?

Maar misschien is dat teveel speculatie. :+

[ Voor 42% gewijzigd door Ramzzz op 15-12-2020 12:23 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
AZ heeft wat spierballen laten zien door hem op staande voet te ontslaan maar is eigenlijk de verliezer hier. Wat hebben ze nu eigenlijk bereikt? niets.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 15-12-2020 12:08 ]

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:07:
[...]

En vervolgens doen wat een aanzienlijk deel van de coaches doet, terugvallen op wat en wie ze kennen: AZ leegkopen. :z

Enerzijds enigszins begrijpelijk, maar het toont wel de tunnelvisie/oogkleppen die coaches hebben vanuit hun dagelijkse praktijk.
Betwijfel alleen of Feyenoord daar wel de mogelijkheden toe heeft. Laat staan hoe AZ zich op gaat stellen qua vraagprijs richting Feyenoord.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

toolkist schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:12:
[...]

Betwijfel alleen of Feyenoord daar wel de mogelijkheden toe heeft. Laat staan hoe AZ zich op gaat stellen qua vraagprijs richting Feyenoord.
O, zeker. Daar maak ik me geen illusies over. Maar ze zullen het best wel willen. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 17:01

JAN-B

525 Wp op mijn dak

RodeStabilo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:07:

AZ heeft wat spierballen laten zien door hem op staande voet te ontslaan maar is eigenlijk de verliezer hier. Wat hebben ze nu eigenlijk bereikt? niets.
Precies; en hoe zit eigenlijk juridisch :? (ik bedoel: gaat Slot dit nog aanvechten?)
je mag toch met een toekomstige werkgever praten? oh Nee, in de voetbalwereld mag dat niet 8)

• PWM
  • Niet online

PWM

JAN-B schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:26:
[...]

Precies; en hoe zit eigenlijk juridisch :? (ik bedoel: gaat Slot dit nog aanvechten?)
je mag toch met een toekomstige werkgever praten? oh Nee, in de voetbalwereld mag dat niet 8)
Sterker nog, ik moet een werknemer vrij geven als hij wil solliciteren (max 2 dagen per jaar)

• strafschop
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:50:
[...]
Sterker nog, ik moet een werknemer vrij geven als hij wil solliciteren (max 2 dagen per jaar)
Verlof en sollicitatie

U heeft geen recht op (betaald) verlof om te solliciteren. Heeft u een sollicitatiegesprek tijdens uren waarop u normaal gesproken werkt? Dan moet u daarvoor vakantieuren opnemen. In uw cao of bedrijfsreglement kunnen andere afspraken staan.

Jullie volgen het voetbal toch al langer dan vandaag ? Of AZ heeft Arne Slot op non-actief gezet met doorbetaling van zijn salaris. Of AZ betaald Arne Slot een afkoopsom.

• PWM
  • Niet online

PWM

strafschop schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:32:
[...]

Verlof en sollicitatie

U heeft geen recht op (betaald) verlof om te solliciteren. Heeft u een sollicitatiegesprek tijdens uren waarop u normaal gesproken werkt? Dan moet u daarvoor vakantieuren opnemen. In uw cao of bedrijfsreglement kunnen andere afspraken staan.

Jullie volgen het voetbal toch al langer dan vandaag ? Of AZ heeft Arne Slot op non-actief gezet met doorbetaling van zijn salaris. Of AZ betaald Arne Slot een afkoopsom.
Dan heeft onze jurist die de contracten heeft samengesteld voor Sinterklaas gespeeld :p

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Eindelijk Kudus weer terug op de training bij Ajax.
Met Gravenberch Kudus Klaassen Antony Tadic Neres zie ik het wel goedkomen voor Ajax.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:16
PWM schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:34:
[...]

Dan heeft onze jurist die de contracten heeft samengesteld voor Sinterklaas gespeeld :p
Of er is niks verandert in al die decennia. Dat lijkt me meer realistisch.

De advocaat/jurist is een schimmig figuur in zwarte regenjas, gleufhoed en een auto die net een maatje te dik is. Die trekt een koffer met briefjes van € 50,- uit de achterbak, en de zaken zijn geregeld.

Zo werkte het vroeger, toen je nog gewoon de bestuurskamer in kon lopen bij PSV of MVV. En voetbal is geen progressieve sport, dus ik heb een vermoeden dat een aanzienlijk deel van het spelletje gewoon nog onder tafel wordt gespeeld. Inclusief geld overhandigen en dat soort randzaken.

Soms iemand omleggen, al kan niemand het echt hardmaken. (Pablo Escobar uit Colombia maakte ooit per ongeluk? een eigen doelpunt, waardoor een aantal machtige figuren veel poen verloren, zeggen ze. Een half jaar na dat rottige eigen doelpunt, schoten ze Escobar helemaal de vernieling in met machinegeweren.)

Doe je dit als normale burger, dan eindig je terecht in de bajes of krijgt op zijn minst een taakstraf.

Maarja, het blijft voetbal he. -O-

[ Voor 15% gewijzigd door mavaros op 15-12-2020 18:31 ]

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Harribo schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:49:
Mmm Lille en Olympiakos... 50/50 of je doorgaat.
Zo overtuigend vond ik psv en Ajax nu Europees ook niet
Ajax misten in de belangrijkste wedstrijd ook even Blind, Kudus en Neres.
Dat is echt teveel van het goede.
Ik durf hier zelfs te stellen dat Kudus de revelatie van de Eredivisie word dit jaar.
Geweldige speler is dat!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:42

ST10©DE

Dus.............

mavaros schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:24:
[...]

(Pablo Andres Escobar uit Colombia maakte ooit per ongeluk? een eigen doelpunt, waardoor een aantal machtige figuren veel poen verloren, zeggen ze. Een half jaar na dat rottige eigen doelpunt, schoten ze Escobar helemaal de vernieling in met machinegeweren.)

Maarja, het blijft voetbal he. -O-

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:13

Vos

AFCA

Zozo Emmen wint van Groningen. Ik moet vaker niet (kunnen) kijken ;)

Hopelijk een morele opsteker voor de competitie!

[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 15-12-2020 22:51 ]

Verwijderd

Nou, dat was de beker. Verloren van de nummer laatst, zonde.

• Harribo
Vos schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:50:
Zozo Emmen wint van Groningen. Ik moet vaker niet kijken ;)
Ja Groningen miste flink wat kansen en Padt ging in de fout. Kadootje voor Emmen. Zijn die ook een keer blij

Vreselijk dat kunstgras, bal stuitert en stuitert...
Hoop dat ze dat nog een keer gaan verbieden in de eredivisie
En de thuisploeg heeft er voordeel van.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:51:
Nou, dat was de beker. Verloren van de nummer laatst, zonde.
Snelste manier tot Europees voetbal en dit seizoen nog belangrijker dan ooit. Play-offs voor de Europa League. Als nummer drie in de Eredivisie mag je voorronde Conference League spelen.

Verwijderd

PolarBear schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:53:
[...]

Snelste manier tot Europees voetbal en dit seizoen nog belangrijker dan ooit. Play-offs voor de Europa League. Als nummer drie in de Eredivisie mag je voorronde Conference League spelen.
Ach, we hoeven ons alleen te richten op de Eredivisie. Met een fitte Robben na de winterstop wordt het vast de titel :+

• Vos

Vos

AFCA

Harribo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:53:
[...]

Ja Groningen miste flink wat kansen en Padt ging in de fout. Kadootje voor Emmen. Zijn die ook een keer blij

Vreselijk dat kunstgras, bal stuitert en stuitert...
Hoop dat ze dat nog een keer gaan verbieden in de eredivisie
En de thuisploeg heeft er voordeel van.
Bedankt! Hebben wij ook keer geluk. ;)

• Harribo
[...]

Hoezo? Moet je hem winnen, ja dan misschien wel.
Hoe groot is die kans?

Ik ben er niet rouwig om. Zie liever dat ze hun energie in de competitie en daarmee play offs steken

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 15-12-2020 23:01 ]

• strafschop
  • Niet online
[...]

De kortste niet noodzakelijkerwijs de snelste. :)

Waarom de negativiteit richting het nieuwe toernooi?

• PolarBear
  • Niet online
strafschop schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:57:
[...]

Nou behalve dat de Europa League nu al niet super aantrekkelijk is, en de UEFA het ook als stiefkindje ziet (zie prijzengeld, VAR etc) was mijn dikgedrukte tekst vooral de nadruk dat je als derde voorronde speelt voor de UECL. Bij bekerwinst heb je playoff UEL en als je dan verliest zit je in ieder geval in de UECL.

Snelste kortste het is wel een beetje een woorden kwestie, maar 6 potjes winnen als Eredivisie club en je hebt in ieder geval Europees voetbal is voor veel clubs beter haalbaar dan 1e of 2e worden in de Eredivisie. Vanaf 3e moet je dus voorrondes gaan spelen.

Voor de volledigheid Nederlandse clubs spelen voor
  • Directe plaatsing Champions League voor de kampioen van de Eredivisie.
  • 2 voorronde Champions League voor de 2e in de Eredivisie.
    Dus 2e, 3e en playoff-ronde winnen om in de Champions League te komen.
    Verlies je de 2e voorronde kom je in de 3e voorronde Europa League.
    Verlies je de 3e voorronde Champions League heb je groepsfase Europa League.
    Verlies je de 3e voorronde Europa League dan mag je nog een rondje playoffs doen voor de Conference League.
  • 3e voorronde Conference League voor de nummer 3 in de Eredivisie. Dus 3e en play-offronde winnen om in de Conference League te komen.
  • 2e voorronde Conference League voor de nummer 4 in de Eredivisie.
    Dus 2e, 3e en playoff-ronde winnen om in de Conference League te komen.
  • Playoff-ronde Europa League voor de bekerwinnaar. Bij verlies groepsfase Conference League.
Als ik het allemaal goed begrijp, simpel is het niet.

Maar kampioen Eredivisie is gegarandeerd Europees voetbal, bekerwinst ook, 2e vrijwel zeker (veel vangnetten) en hoge upside maar ik zie Nederlandse clubs dat ook verknoeien in de zomerse voorrondes, 3e en 4e in de Eredivisie is nog een hoop voetbal voordat je in de laagste divisies van het Europees voetbal mag instromen.

[ Voor 9% gewijzigd door PolarBear op 16-12-2020 00:24 ]

• toolkist
  • Niet online
[...]

Omdat je daar zowat geen leuk teams tegen gaat komen maar vooral veel Scandinavische en Oost Europese teams.

• Martinusz
  • Nu online
[...]

Er was ooit een EL3....er is vast een goede reden waarom dat gestopt was ;)

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:01:
[...]

Domme actie, maar hij biedt in ieder geval zijn excuses nog aan.

<knip>
offtopic:
Heeft hij een jaar geleden al gedaan, ben je vergeten denk ik?

[quote]De speler van Liverpool wil ook nog ergens zijn excuses voor aanbieden. "Ik zei ook nog iets over de jongen die in dat vak in Den Bosch een Hitlergroet leek te brengen. Daar moet ik mijn excuses voor maken, want achteraf bleek dat niet zo te zijn. Dat hadden ik en vele anderen dus blijkbaar verkeerd gezien."[/quote]

bron: rtlnieuws

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 16-12-2020 09:28 ]

Only fools are enslaved by time and space.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-12 15:40
Mark31 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:25:
[...]

Ajax misten in de belangrijkste wedstrijd ook even Blind, Kudus en Neres.
Dat is echt teveel van het goede.
Ik durf hier zelfs te stellen dat Kudus de revelatie van de Eredivisie word dit jaar.
Geweldige speler is dat!
Ik zie er zeker heel veel potentie in, maar hoe hij terug komt en of hij zijn spel van de eerste paar wedstrijden vast kan houden, weet ik niet. Ben vooral heel benieuwd hoe hij het doet tegen 'echte' tegenstanders, en met name in combinatie met de rest van Ajax. Verdedigend (+ restverdediging) vind ik het momenteel niet heel sterk, een extra zekerheidje op het middenveld is daarbij wel echt nodig en dat is in mijn optiek niet waar Kudus in uitblinkt.
Ook erg benieuwd hoe Ten Hag dat op gaat pakken/ op gaat lossen.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:10
Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:11:
[...]
Dat had vooral met met EC1 te maken. Toen had je een toernooi voor kampioenen (ec1), een toernooi voor bekerwinnaars (ec2) en een toernooi voor de rest (ec3). Met meer teams uit de topcompetities is de "champions" league commercieel interessanter. Volgens mij is dat ook het idee met de conference league, door het zwakste derde uit de Europa League te schrappen hou je een sterkere competitie over.

Regeren is vooruitschuiven

• Typhone
  • Laatst online: 09:26

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:50:
Zozo Emmen wint van Groningen. Ik moet vaker niet (kunnen) kijken ;)

Hopelijk een morele opsteker voor de competitie!
Ik help je hard hopen. Want ADO op plek 18 zie ik liever >:)

• strafschop
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:11:
[...]

De EL3 is de huidige Europa League. De EC2 voor bekerwinnaars is opgegaan in de UEFA cup in het eerste seizoen waarin meer dan twee clubs per land zich konden kwalificeren voor de CL. Het seizoen 1999/2000.
T-MOB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:38:
[...]
Volgens mij is dat ook het idee met de conference league, door het zwakste derde uit de Europa League te schrappen hou je een sterkere competitie over.
Er verdwijnt een middengroep uit de EL. Van de huidige top 12 moeten 19 clubs zich richten op het nieuwe toernooi. De meeste van die clubs plaatsen zich doorgaans.

Met 32 clubs in zowel de EL als de ECL gaan 16 extra clubs zich plaatsen voor een groepsfase.

Van die 16 zijn er elf landskampioenen, waarmee het aantal landskampioenen in een groepsfase stijgt van 23 naar 34.
PolarBear schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:18:
[...]

Nou behalve dat de Europa League nu al niet super aantrekkelijk is, en de UEFA het ook als stiefkindje ziet (zie prijzengeld, VAR etc) was mijn dikgedrukte tekst vooral de nadruk dat je als derde voorronde speelt voor de UECL. Bij bekerwinst heb je playoff UEL en als je dan verliest zit je in ieder geval in de UECL.
De inkomsten uit de CL voor de UEFA zijn ook 5 tot 6x hoger dan in EL. Dit omdat er idiote bedragen voor de tv-rechten in de toplanden worden betaald.

In de huidige opzet met de huidige ranking heeft de bekerwinnaar ook minimaal Europees voetbal tot de winter. Eigenlijk veranderd er niet zoveel behalve dat de bekerwinnaar met 8 andere bekerwinnaars en 11 afvallers uit de CL in die play-offs moet uitmaken naar welk toernooi ze gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door strafschop op 16-12-2020 09:16 ]

• Harribo
Het gaat weer allemaal om geld bij de UEFA.
Nieuw toernooi, nieuwe inkomsten. Eigen belang. Ziekelijk.

Op zich fijn dat er meer wedstrijden zijn, vrees alleen dat de kwaliteit van de wedstrijden een stuks minder worden.
Nr 3 Polen tegen nr 3 Albanië of zo... Jeuhh...
Gaat nergens over op een gegeven moment.

Ook geen instantie die er wat tegen doet?
Cowboys van de UEFA hebben vrij spel?

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 16-12-2020 09:16 ]

• strafschop
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:16:

Op zich fijn dat er meer wedstrijden zijn, vrees alleen dat de kwaliteit van de wedstrijden een stuks minder worden.

In de huidige opzet gaat 90% van de inkomsten naar de clubs en iets van 6% via solidariteitsbetalingen naar de nationale bonden. Het grote geld voor de UEFA zit in de EK's.

De nummer 3 van Polen tegen de nummer 3 van Albanië dat is 1e voorronde wedstrijd.

• jbdeiman
Harribo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:16:

Euh ja, want geld regeert natuurlijk en niet alleen bij de Uefa. De nationale bonden van (met name) kleinere voetbal-landen als een Albanië bijvoorbeeld zijn er natuurlijk blij mee want zo krijgen zij (in gedachten denk dat het tegen gaat vallen) ook meer internationale bekendheid/ aanzien. En natuurlijk ook meer TV-inkomsten en dergelijke.
Zoals je zegt voor de UEFA (draait om geld) zo is dat in de hele voetbalwereld, nationale bonden, clubs (spelers) inbegrepen. Voetbal is in mijn optiek een uitvergroting van wat er mis is in de huidige maatschappij. Er draait zoveel (zo niet alles) om geld, nog meer geld en als je veel hebt daar nog meer van maken, dat het menselijke aspect nog wel eens vergeten wordt.

Ik ben (gelukkig in mijn optiek) zo opgevoed dat geld niet gelukkig maakt, maar dat het van het grootste belang is dat je geluk kan halen uit kleine dingen, dat je voldoende geld hebt om te kunnen wonen/ leven en af en toe te genieten (zoals gezegd, van kleine dingen, dus niet van nieuwe / dure spullen of hele dure vakanties/ reizen). Onze kinderen krijgen dit ook mee van ons, het is net zo leuk om (gratis) een dagje naar het bos te gaan (of de heide, de Sallandse heuvelrug is hier erg dichtbij) en te genieten van wat de natuur voor moois te bieden heeft, als om de drukte van een pretpark op te zoeken.

• Harribo
strafschop schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:20:
[...]

In de huidige opzet gaat 90% van de inkomsten naar de clubs en iets van 6% via solidariteitsbetalingen naar de nationale bonden. Het grote geld voor de UEFA zit in de EK's.

De nummer 3 van Polen tegen de nummer 3 van Albanië dat is 1e voorronde wedstrijd.
Gelukkig maar. Geld kan elke club ook wel gebruiken na/ in deze periode.

Maar ik las 32 teams... Dat zullen lang niet allemaal top teams zijn.

Ik vind het jammer dat de specialiteit van Europese wedstrijden teniet gaat wegens een overkill hieraan.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 16-12-2020 09:31 ]

• strafschop
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:29:
[...]

Ik vind het jammer dat de specialiteit van Europese wedstrijden teniet gaat wegens een overkill hieraan.
De EL wordt 16 clubs kleiner en de ECL wordt een toernooi van 32 clubs. Daarmee plaatsen 16 extra clubs zich voor een groepsfase. Omdat in de voorronden de kampioenen en niet-kampioenen grotendeels apart worden gehouden gaan elf extra landskampioenen zich plaatsen voor danwel de EL danwel de ECL.

Lijk me onwaarschijnlijk dat de nummer 3 van Polen en de nummer 3 van Albanië bij die vijf plekken voor niet-kampioenen zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door strafschop op 16-12-2020 09:52 ]

• Napo
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:29:
[...]

Gelukkig maar. Geld kan elke club ook wel gebruiken na/ in deze periode.

De Q1 van de EL (laat staan de preliminary round) zijn ook van een twijfelachtig niveau (wie herinnerd zich de wedstrijd Lincoln Red Imps v Prishtina nou niet?!), meer teams gaat daar zeker niet bij helpen. Een kleinere EL is positief aangezien het in ieder geval wat matige teams weghaalt. Als je uiteindelijk als Nederlands team in de UECL terecht komt heb je weinig aansprekende wedstrijden in de playoffs en de groupsfase :|

Meer, meer, meer is inderdaad niet heel positief en het enige wat het zou kunnen doen is de financiën van de CL, EL en dan de UECL wat meer in lijn brengen. Geld eerlijker distribueren waarbij enkel de CL het echte geld oplevert vanuit marketing. Dat zie ik echter niet gebeuren en dan wordt dit helaas een doodgeboren kindje.

• jbdeiman
Napo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:02:
[...]

De Q1 van de EL (laat staan de preliminary round) zijn ook van een twijfelachtig niveau (wie herinnerd zich de wedstrijd Lincoln Red Imps v Prishtina nou niet?!), meer teams gaat daar zeker niet bij helpen. Een kleinere EL is positief aangezien het in ieder geval wat matige teams weghaalt. Als je uiteindelijk als Nederlands team in de UECL terecht komt heb je weinig aansprekende wedstrijden in de playoffs en de groupsfase :|

Meer, meer, meer is inderdaad niet heel positief en het enige wat het zou kunnen doen is de financiën van de CL, EL en dan de UECL wat meer in lijn brengen. Geld eerlijker distribueren waarbij enkel de CL het echte geld oplevert vanuit marketing. Dat zie ik echter niet gebeuren en dan wordt dit helaas een doodgeboren kindje.
In mijn optiek zou de enige optie zijn:
Startgeld voor CL verlagen en voor de EL daar dichterbij te laten zitten (net erachter) en voor de UECL weer net achter het EL startgeld. (met net bedoel ik dus niet een verschil van 10-tallen miljoenen Euro's).
De marketinggelden van het toernooi daar ook (grotendeels) voor gebruiken, en de bonussen voor volgende rondes e.d. meer / dichter bij elkaar brengen.
Natuurlijk zullen heel veel clubs (met name diegene die jaarlijks 10-tallen/ 100-tallen miljoenen binnenharken in de CL het daar totaal niet mee eens zijn, maar het lijkt mij de enige manier om weer meer normale verhoudingen te krijgen en vooral ook de 'armere regionen/ clubs' te voorzien van inkomsten waarmee ze op langere termijn ook kunnen groeien en wellicht kunnen investeren in het opleiden van spelers e.d.. Dat zou verschillende nationale competities ten goede komen, en in mijn optiek ook bijdragen aan het aantal echt interessante spelers uit kleinere competities.
(Simpel gesteld, ik verwacht dat er best wel leuke voetballertjes zijn in verschillende landen, maar daar is 'voetballer worden' niet iets wat gestimuleerd wordt, want goede clubs zijn er nauwelijks, er valt niets te verdienen (in het land zelf) dus je moet vooral geluk hebben dat je ontdekt wordt.) Het kan in mijn optiek over de gehele linie daarmee bijdragen aan het verhogen van de kwaliteit van de sport.

• Napo
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:19:
[...]

Startgeld voor CL verlagen en voor de EL daar dichterbij te laten zitten (net erachter) en voor de UECL weer net achter het EL startgeld. (met net bedoel ik dus niet een verschil van 10-tallen miljoenen Euro's).
De marketinggelden van het toernooi daar ook (grotendeels) voor gebruiken, en de bonussen voor volgende rondes e.d. meer / dichter bij elkaar brengen.
Natuurlijk zullen heel veel clubs (met name diegene die jaarlijks 10-tallen/ 100-tallen miljoenen binnenharken in de CL het daar totaal niet mee eens zijn, maar het lijkt mij de enige manier om weer meer normale verhoudingen te krijgen en vooral ook de 'armere regionen/ clubs' te voorzien van inkomsten waarmee ze op langere termijn ook kunnen groeien en wellicht kunnen investeren in het opleiden van spelers e.d.. Dat zou verschillende nationale competities ten goede komen, en in mijn optiek ook bijdragen aan het aantal echt interessante spelers uit kleinere competities.
Idealiter wel maar dat gaat nu niet en waarschijnlijk nooit gebeuren. Een Europese competitie zonder de Liverpools, Barcelona's, PSG's, Bayerns van deze wereld gaat niet gebeuren en als dat gebeurt gaat de marktwaarde van de competitie omlaag. Dat is effectief ook de reden waarom de "grote" landen nu 4 teams in de kunnen CL hebben.

De macht van een aantal competities en clubs is dermate groot dat de UEFA dit soort maatregelen niet kan nemen zonder een terugslag te krijgen van de clubs/bonden.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Aangezien Overmars op weg lijkt naar bijvoorbeeld Barcelona, heeft Ajax een probleem. Ik ben benieuwd hoe de opvolging zijn werk kan voortzetten, gezien de resultaten van Overmars, op sportief en financieel gebied. Het is jammer dat bepaalde wedstrijden net niet anders verliepen (vooral Tottenham / Chelsea).

...

• ephymerous
Sjonge jonge, kan iemand die Eenhoorn leren hoe je het imago van je club wat positief houdt? Of zorgen dat hij niet meer met de media spreekt? Nu komt ie alweer terug op de rechtzaak m.b.t. plek 1. De AZ directie is weinig sympathiek en lijdt aan grootheidswaanzin.

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 16-12-2020 15:46 ]

XXXVI

• BoB_HenK
Luxicon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:57:
Aangezien Overmars op weg lijkt naar bijvoorbeeld Barcelona, heeft Ajax een probleem. Ik ben benieuwd hoe de opvolging zijn werk kan voortzetten, gezien de resultaten van Overmars, op sportief en financieel gebied. Het is jammer dat bepaalde wedstrijden net niet anders verliepen (vooral Tottenham / Chelsea).
Wordt ook al tijd aan vd Sar getrokken, kan nog interessant worden. Neem tevens aan dat exit Overmars exit EtH betekent, aangezien Overmars intern zijn grootste voorstander en rugdekker is/was.
ephymerous schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:46:
Sjonge jonge, kan iemand die Eenhoorn leren hoe je het imago van je club wat positief houdt? Of zorgen dat hij niet meer met de media spreekt? Nu komt ie alweer terug op de rechtzaak m.b.t. plek 1. De AZ directie is weinig sympathiek en lijdt aan grootheidswaanzin.
Eenhoorn heeft op één punt wel gelijk: 'Ik vind dat de KNVB, maar ook de ECV, zich hier nadrukkelijker mee had moeten bemoeien'

ECV en KNVB hadden zich inderdaad veel nadrukkelijker moeten uitspreken over het hoge droeftoeterij gehalte, wat een sneue bedoening zeg.

• ephymerous
BoB_HenK schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:53:
[...]

Wordt ook al tijd aan vd Sar getrokken, kan nog interessant worden. Neem tevens aan dat exit Overmars exit EtH betekent, aangezien Overmars intern zijn grootste voorstander en rugdekker is/was.
Laten we dat vooral hopen. Overmars zit nu 8 jaar op zn plek, jammer dat hij gaat maar ik snap wel dat hij niet tot zijn pensioen blijft zitten.
Eenhoorn heeft op één punt wel gelijk: 'Ik vind dat de KNVB, maar ook de ECV, zich hier nadrukkelijker mee had moeten bemoeien'

ECV en KNVB hadden zich inderdaad veel nadrukkelijker moeten uitspreken over het hoge droeftoeterij gehalte, wat een sneue bedoening zeg.
Je kan ook gelijk hebben en niet tot in het einde der tijden blijven doorzeuren. Dat vind ik zo jammer.

XXXVI

• ph4ge
  • Laatst online: 00:58
Napo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:02:
[...]

Volgens mij zijn er genoeg leuke teams die regelmatig naast Europees voetbal grijpen, maar wel een leuk toernooi kunnen vormen. Zoals de Intertoto vroeger. Maar dan moet zo'n toernooi wel bestaan uit voornamelijk clubs uit grotere competities, waar ik dan ook even Nederland toe reken, en inderdaad niet uitsluitend de nr 6 van San Marino tegen de nr 3 van Andorra. Maar clubs zoals bijv. de nrs 8,9,10 van Duitsland zijn best de moeite waard. Zeker als er later afvallers uit de hogere toernooien instromen kan het best wat worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
  • Nu online
Luxicon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:57:
Ik zeg niet dat het niet zo kan zijn hoor, maar even serieus:
De fans van Ajax lijken er ernstig rekening mee te moeten houden dat Marc Overmars na dit seizoen vertrekt bij Ajax. Dat meldt De Telegraaf, naar aanleiding van de berichten uit Spanje.
Het nieuws was op en men had wat nodig om de 'krant' te vullen?

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:23:
[...]

Volgens mij zijn er genoeg leuke teams die regelmatig naast Europees voetbal grijpen, maar wel een leuk toernooi kunnen vormen. Zoals de Intertoto vroeger. Maar dan moet zo'n toernooi wel bestaan uit voornamelijk clubs uit grotere competities, waar ik dan ook even Nederland toe reken, en inderdaad niet uitsluitend de nr 6 van San Marino tegen de nr 3 van Andorra. Maar clubs zoals bijv. de nrs 8,9,10 van Duitsland zijn best de moeite waard. Zeker als er later afvallers uit de hogere toernooien instromen kan het best wat worden.
Altijd lastig om daar objectief in te zijn. Als Nederlandse club (positie 5 t/m 8) zou ik zeer graag tegen een club uit de Premier League (7 t/m 10) of Bundesliga (7 t/m 10) spelen maar dan weer niet tegen Zwitserland, Cyprus of Griekenland. Wat ranking betreft is dat hetzelfde gat. Daar zit gevoelsmatig ook de lastigheid - in ieder geval voor mij.

Competities onder de Nederlandse competitie zijn mijn inziens minder interessant waardoor de wedstrijden tegen dat soort clubs ook wat minder beleving oproepen. Hierdoor is de CL ook zo'n mooi podium itt de EL. Hoe dat is vanuit het perspectief van Zwitserland, Cyprus of Griekenland? Geen idee maar dat kan goed anders zijn, omhoog kijken is altijd leuker dan naar beneden kijken. Je kan echter niet de situatie creëren dat je enkel naar boven wil kijken, er zitten spijtig genoeg altijd lasten bij. Zeker als je als UEFA ieder land mee wil laten doen.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:28:
[...]

Ik zeg niet dat het niet zo kan zijn hoor, maar even serieus:

[...]

Het nieuws was op en men had wat nodig om de 'krant' te vullen?
Klopt, het is geen zekerheid, maar toch heb ik het idee dat het gaat gebeuren aan het einde van het huidige seizoen. Ik denk dat hij blijft als Ajax de Europa League wint. Tegen Lille werd het 3-0 en 0-2 in 2019 met de groepsfase van de CL. Een stap in de goede richting is om dat te herhalen. :)

Ik kan mij voorstellen dat Overmars klaar is met de ongein :+ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ia3t_bUYrMWkGyDs9N64rXwE4xk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MuA025puF5mdFAILXiserAXh.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Luxicon op 16-12-2020 16:44 ]

...

• ph4ge
  • Laatst online: 00:58
Napo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:39:
[...]

Altijd lastig om daar objectief in te zijn. Als Nederlandse club (positie 5 t/m 8) zou ik zeer graag tegen een club uit de Premier League (7 t/m 10) of Bundesliga (7 t/m 10) spelen maar dan weer niet tegen Zwitserland, Cyprus of Griekenland. Wat ranking betreft is dat hetzelfde gat. Daar zit gevoelsmatig ook de lastigheid - in ieder geval voor mij.

Competities onder de Nederlandse competitie zijn mijn inziens minder interessant waardoor de wedstrijden tegen dat soort clubs ook wat minder beleving oproepen. Hierdoor is de CL ook zo'n mooi podium itt de EL. Hoe dat is vanuit het perspectief van Zwitserland, Cyprus of Griekenland? Geen idee maar dat kan goed anders zijn, omhoog kijken is altijd leuker dan naar beneden kijken. Je kan echter niet de situatie creëren dat je enkel naar boven wil kijken, er zitten spijtig genoeg altijd lasten bij. Zeker als je als UEFA ieder land mee wil laten doen.
Ik weet niet. Je zal hier rekening mee moeten houden maar het zal maar een klein deel van de deelnemers zijn. Ik zou verwachten dat een derde Europese competitie bijv. 3 clubs uit de grootste competities, 2 uit de middelgrote zoals Nederland en 1 kleine competities. Clubs zullen zich hierdoor moeten worstelen voordat ze interessante afvallers uit de EL tegenkomen, net als dat nu ook in de EL geldt voordat ze interessante tegenstanders uit de CL tegenkomen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:01:
[...]

Ik weet niet. Je zal hier rekening mee moeten houden maar het zal maar een klein deel van de deelnemers zijn. Ik zou verwachten dat een derde Europese competitie bijv. 3 clubs uit de grootste competities, 2 uit de middelgrote zoals Nederland en 1 kleine competities. Clubs zullen zich hierdoor moeten worstelen voordat ze interessante afvallers uit de EL tegenkomen, net als dat nu ook in de EL geldt voordat ze interessante tegenstanders uit de CL tegenkomen.
Volgens mij is het juist andersom. 1 club van de grote landen (de rest speelt CL of EL) en verder middelmaat en lager.
jbdeiman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:19:
[...]

(Simpel gesteld, ik verwacht dat er best wel leuke voetballertjes zijn in verschillende landen, maar daar is 'voetballer worden' niet iets wat gestimuleerd wordt, want goede clubs zijn er nauwelijks, er valt niets te verdienen (in het land zelf) dus je moet vooral geluk hebben dat je ontdekt wordt.) Het kan in mijn optiek over de gehele linie daarmee bijdragen aan het verhogen van de kwaliteit van de sport.
Ik kan me hier juist totaal niet in vinden. Meer geld = meer spelers kopen, ook bij kleinere clubs. Weinig geld = gedwongen zelf opleiden.
In veel landen waar minder geld is wordt 'voetballertje worden' juist wel gestimuleerd, omdat het de enige manier naar het grote geld is. Zie Brazilie als duidelijkste voorbeeld.

• ElPaco
Dat veld van de Graafschap ligt er bij alsof het toe is aan de winterstop :p

WoT stats

• ElPaco
Mooie goal van de Graafschap, gelukkig telt hij niet :p

WoT stats

• ElPaco
Slapstick gedoe voor de goal van de Graafschap. Wel jammer dat hij er dan niet in gaat.

WoT stats

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12 21:31
We missen wel veel kansen, moet er wel een in eigenlijk gezien de standaard tweede helft van psv. Die laatste overtreding was echt heel vuil.

Kansloos veld trouwens.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:52
Zingo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:33:
We missen wel veel kansen, moet er wel een in eigenlijk gezien de standaard tweede helft van psv. Die laatste overtreding was echt heel vuil.

Kansloos veld trouwens.
Ze hadden de schapen er nog lopen vanmorgen. PSV scoort wel in de 2e helft. Lijkt gewoon een kwestie van tijd.

• Zingo
Dat was geen penalty.....niet minder blij om.

• ElPaco
Mwa, die van de Graafschap was te laat en stond op de voet van Dumfries. Dumfries ging veel te theatraal neer, maar hij werd wel geraakt.

WoT stats

• Zingo
Poh, ik heb volgens mij minstens twee overtredingen gezien van de Graafschap die geel met een heel rood randje waren. PSV speelt niet top, maar laat onze jongens in ieder geval heel!

• DoeEensGek
https://streamable.com/fxmb8l
Wel een lekker goaltje van Malen.

• Vos

Vos

AFCA

Zingo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:35:
Poh, ik heb volgens mij minstens twee overtredingen gezien van de Graafschap die geel met een heel rood randje waren. PSV speelt niet top, maar laat onze jongens in ieder geval heel!
Niks gezien van de wedstrijd, maar als underdog moet je wel op het randje spelen wil je iets van kans hebben. Maar blessures zal iedere voetballer willen vermijden natuurlijk, incidenten daargelaten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 16-12-2020 20:49 ]

• DoeEensGek
Vos schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:48:
[...]

Niks gezien van de wedstrijd, maar als underdog moet je wel op het randje spelen wil je iets van kans hebben. Maar blessures zal iedere voetballer willen vermijden natuurlijk, incidenten daargelaten ;)
Blessures vermijden... zelfs met traplopen kan je een blessure krijgen. Blessures in een wedstrijd vermijden dat is een beetje kansloos volgens mij. Je moet gewoon geluk hebben dan.

• Vos

Vos

AFCA

DoeEensGek schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:54:
[...]

Blessures vermijden... zelfs met traplopen kan je een blessure krijgen. Blessures in een wedstrijd vermijden dat is een beetje kansloos volgens mij. Je moet gewoon geluk hebben dan.
Ik doel op het vermijden van een ander blesseren. Kon het wat beter verwoorden ;). Niet zelf een blessure oplopen, dat kan inderdaad overal en altijd gebeuren.

Dus met het mes op de tanden spelen zonder een ander te blesseren.

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 16-12-2020 21:01 ]

• PolarBear
  • Niet online
Sjezus wat een gekut achterin bij Ajax.

• Vos

Vos

AFCA

Haha!

• ephymerous
Vriend ten Hag heeft de manschappen wel weer op scherp gezet hoor :+

De weerstand moet ik niet groter zijn dan VVV of PEC.

[ Voor 29% gewijzigd door ephymerous op 16-12-2020 21:03 ]

XXXVI

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:38

Superkiwi

Hoi doei

Euhm....

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• PolarBear
  • Niet online
Classic Scherpen Jong Ajax opbouw puinhoop.
Pagina: 1 ... 115 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021