On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Mja wie ga je dan voor de groep zetten en de vraag is dan ook gelijk wordt het dan echt beter? Het elftal is verre van fit, veel blessureleed en je mist eigenlijk de toptalenten die je 3 seizoenen geleden wel had. Het is het net niet allemaal en dat zie je terug dat je net te kort komt om in de CL de ploegen echt pijn te kunnen doen.ephymerous schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:41:
Positief bekeken, hopelijk stap dichterbij einde ETH. Januari wordt ook dramatisch en verspeelt Ajax de titel. Nog een ronde EL en dan is dat ook klaar.
Als hij iedere ajacied rood had gegeven voor belabberd spel had ik het ook terecht gevonden inderdaad.Harribo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:44:
[...]
Eens. Maar kom op hou erover op.
Mekker maar op Ajax die bakken er pas niks van
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Sjah..Sjah schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:45:
Doei Ajax, misschien toch maar niet de Ligt en Frenkie moeten verkopen?
Dat is juist aan te rekenen aan Ten Hag. Als je je team niet kan motiveren voor een CL wedstrijd dan ben je geen goede trainernocalimero schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:45:
Dit is echt niet alleen ETH aan te rekenen. Er was te weinig spirit bij Ajax vanavond.
Hopelijk was het leerzaam voor sommigen
Alsof ze dat tegen hadden kunnen houden?Sjah schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:45:
Wat een onzinnige opmerking zeg.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
En Donny en Hakim en nog een rijtje mindere goden.Sjah schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:45:
Die krijgt Messi en De Jong niet eens aan het voetballen. En Depay naar Ajax zou ik niet trekken ...groggy schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:44:
Koeman is straks ook weer beschikbaar
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Welnee is alleen als een Nederlandse ploeg een overtreding maaktExocet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:46:
Dan is dit toch ook geel?
Het is jammer, maar op basis van vanavond zat het er helaas niet in. Ze hebben het in de eerdere wedstrijden vooral laten liggen. Daar zat zeker meer in. Vandaag was het imo allemaal wat minder. Een 0-0 uitslag was enigszins normaal geweest hier. Dat ze verliezen is dan enigszins zuur, maar maakt eigenlijk ook niet zo veel verschil.
De trollen zijn weer uit hun holletje gekropenMalfunctions schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:46:
[...]
Alsof ze dat tegen hadden kunnen houden?
Wat een onzinnige opmerking zeg.
Das al weken zo.nocalimero schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:45:
Dit is echt niet alleen ETH aan te rekenen. Er was te weinig spirit bij Ajax vanavond.
Ik zou maar eens door wisselen of zo en de vedetten op de bank zetten. Misschien dat ze dan eens wakker worden.
Goh Martinez nu last van zijn lies.
Verpleeghuis Ajax, zo krakkemikkig
Jaaaaaaaaaaaaaaaa!OPSLAGHOND schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:46:
[...]
Die krijgt Messi en De Jong niet eens aan het voetballen. En Depay naar Ajax zou ik niet trekken ...
Roetveeg Piet.Typhone schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:40:
Wel makkelijk om Gravenberch de zwarte Piet toe te schuiven maar er zijn heel wat andere spelers die in de momenten ervoor geen balbezit kunnen houden waardoor hij in de problemen komt. En dat is al twee wedstrijden zo op dit moment.
Speelt te weinigHarribo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:47:
[...]
Das al weken zo.
Ik zou maar eens door wisselen of zo en de vedetten op de bank zetten. Misschien dat ze dan eens wakker worden.
Goh Martinez nu last van zijn lies.
Verpleeghuis Ajax, zo krakkemikkig
Suarez, Zlatan, Eriksen, Vertonghen, Alderweiereld waren ook nuttig geweest vanavond.Sempy schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:46:
[...]
En Donny en Hakim en nog een rijtje mindere goden.
Feyenoord een korte periode en bij Southampton presteerde hij erg goed! Voor de rest een erg overschatte coach!Snowdog schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:47:
Maar heeft Koeman ooit ergens goed voetbal gespeeld? Behalve bij het NL-elftal misschien?
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Of Atouba!snmght schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:48:
[...]
Suarez, Zlatan, Eriksen, Vertonghen, Alderweiereld waren ook nuttig geweest vanavond.
Je vergeet Litmanen en Petterson.snmght schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:48:
[...]
Suarez, Zlatan, Eriksen, Vertonghen, Alderweiereld waren ook nuttig geweest vanavond.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Nee!
Als je als Ajax speler je motivatie voor het beslissende duel van Ajax het van je trainer moet hebben dan ben je geen knip voor de neus waard.Terranova schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:46:
[...]
Dat is juist aan te rekenen aan Ten Hag. Als je je team niet kan motiveren voor een CL wedstrijd dan ben je geen goede trainer
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Zeker is deze campagne hem aan te rekenen. Hoezo wissel je je beste spelers thuis tegen Liverpool? Of zet je je elftal anders neer als je 2 doelpunten voor staat... dat is m vaker overkomen.nocalimero schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:45:
Of blijven doormodderen met Labyad en Promes
Mijn voorspelling is dat als ETH niet spoedig wordt ontslagen Ajax eind januari derde staat.
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 09-12-2020 20:50 ]
XXXVI
zit eriksen niet weg te kwijnen bij inter? is dat niet wat? tenminste iemand die spelinzicht heeftsnmght schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:48:
[...]
Ik wel!Harribo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:49:
Die Labyad zou ik niet eens bij mijn Groningen willen zien...
Promes wel?Harribo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:49:
Gelukkig maar dat Groningen niet van jou is.Harribo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:49:
nggyu nglyd
Eriksen, Vertonghen, Zlatan en Suarez waren op te pikken deze zomer...was er maar eentje gekomensnmght schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:48:
[...]
Bedoelde ik laatst.Agent47 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:45:
Trouwens Europa league is ook pittig met Arsenal, man united, mogelijk Real Madrid, Napoli, Tottenham
Ik zie ze in de Knockout eruit liggen als ze zo blijven spelen.
Inderdaad. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.nocalimero schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:49:
[...]
Als je als Ajax speler je motivatie voor het beslissende duel van Ajax het van je trainer moet hebben dan ben je geen knip voor de neus waard.
Ik ben voor. Moet je in elk geval proberen.Grindtegel schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:49:
[...]
zit eriksen niet weg te kwijnen bij inter? is dat niet wat? tenminste iemand die spelinzicht heeft
Als Ajax de lijn van vorig jaar doortrekt, hebben we dit weekend een nieuwe koploper
Hou nou op zeg. Werkelijk in elke post van jou staat Labyad bijna genoemd.Harribo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:49:
Maar die jongen heeft het zeker niet onverdienstelijk gedaan bij een Vitesse en Utrecht. Dus je zal echt blij zijn als die bij Groningen speelt.
Alleen voor Ajax komt die net te kort. Iig op CL niveau.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Toch iets positief!groggy schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:50:
Alvarez foutloos
Ja voor de toetjes, lunchpakketjes...
Niet in het veld.
Bij Utrecht speelde hij goed. Daarna bij elk team totaal onopvallend.Hupske schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:50:
[...]
Hou nou op zeg. Werkelijk in elke post van jou staat Labyad bijna genoemd.
Maar die jongen heeft het zeker niet onverdienstelijk gedaan bij een Vitesse en Utrecht. Dus je zal echt blij zijn als die bij Groningen speelt.
Serieus die wil ik niet bij Groningen zien. Verdedigt nauwelijks, loopt in de weg, levert simpele passen in... Nog meer? Hij levert niks extra's in geen 1 team van het linkerrijtje.
Hij kan redelijk vrije trappen nemen.. Verder niet
[ Voor 66% gewijzigd door Harribo op 09-12-2020 20:54 ]
Hihi, net?Hupske schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:50:
[...]
Hou nou op zeg. Werkelijk in elke post van jou staat Labyad bijna genoemd.
nggyu nglyd
FTFYnocalimero schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:49:
[...]
Als je als Ajax speler je motivatie voor het beslissende duel van Ajax je ploeg het van je trainer moet hebben dan ben je geen knip voor de neus waard.
Je staat 0-1 achter. Je moet 2x scoren.
Je hebt een beetje auwie maar staat 5 meter van de achterlijn.
Wat doe je?
a) je loopt het veld uit en laat je daar behandelen
b) kweenie?
c) je blijft net zo lang liggen dat de originele extra tijd al afgelopen is en je dus never nooit meer genoeg speeltijd krijgt om 2x te scoren
[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 09-12-2020 20:54 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik ben er klaar voor. ✓
Niet dat ik de hoop had dat Ajax verder zou komen dan wellicht de kwartfinales, maar het geeft je elftal gewoon een boost als je overwintert in de CL.
Dan denk ik eerlijk gezegd dat PSV er een stuk relaxter ervoor staat in de EL. Wel door in hun poule, hebben wat dat betreft een "succesvollere" campagne (ook al was het spel tegen PAOK in de tweede helft beschamend). Je komt op hetzelfde niveau uit als Ajax, maar zit erin met een positievere mindset.
Laten we positief zijn: Met wat geluk hebben we morgenavond 3 en misschien zelfs 4 clubs die overwinteren in Europa, ook even geleden dat dat is gebeurd.
@Hackus
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik vind de kritiek op ETH echt erg hard. Kijk je wel eens naar andere teams? Als we het in Nederland houden, een Slot die elke wedstrijd gelijkspeelt of een Schmidt die telkens in de 2e helft alles verspeelt? Kijken we buiten Nederland, dan heb je een Pep die eigenlijk ook altijd net het laatste stapje lijkt te missen of nouja, noem hier vele andere coaches die mislukt zijn in de PL of in andere competities.ephymerous schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:49:
[...]
Zeker is deze campagne hem aan te rekenen. Hoezo wissel je je beste spelers thuis tegen Liverpool? Of zet je je elftal anders neer als je 2 doelpunten voor staat... dat is m vaker overkomen.
Of blijven doormodderen met Labyad en Promes
Mijn voorspelling is dat als ETH niet spoedig wordt ontslagen Ajax eind januari derde staat.
Natuurlijk er zijn ook wel coaches die wel slagen, maar dat is in vrijwel alle gevallen ook tijdelijk (2-3 jaar at most?). Persoonlijk vind ik ETH echt nog niet zo slecht. Ik denk dat je het een stuk slechter kan treffen. Maar we zullen het zien als hij opgevolgd wordt I guess. Toch jammer, hoop dat het iig een mooi EL-avontuur wordt. Niet het einde van de wereld als dat leuk loopt.
"We dachten... It aint over till its over"OPSLAGHOND schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:54:
Benieuwd wat Erik gaat mompelen, pak de bingokaarten allemaal!
Ik ben er klaar voor. ✓
Kortom: houdbaarheidsdatum verstreken.Snowdog schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:55:
[...]
Ik vind de kritiek op ETH echt erg hard. Kijk je wel eens naar andere teams? Als we het in Nederland houden, een Slot die elke wedstrijd gelijkspeelt of een Schmidt die telkens in de 2e helft alles verspeelt? Kijken we buiten Nederland, dan heb je een Pep die eigenlijk ook altijd net het laatste stapje lijkt te missen of nouja, noem hier vele andere coaches die mislukt zijn in de PL of in andere competities.
Natuurlijk er zijn ook wel coaches die wel slagen, maar dat is in vrijwel alle gevallen ook tijdelijk (2-3 jaar at most?). Persoonlijk vind ik ETH echt nog niet zo slecht. Ik denk dat je het een stuk slechter kan treffen. Maar we zullen het zien als hij opgevolgd wordt I guess. Toch jammer, hoop dat het iig een mooi EL-avontuur wordt. Niet het einde van de wereld als dat leuk loopt.
Ruilen voor Schmidt?Snowdog schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:55:
[...]
Ik vind de kritiek op ETH echt erg hard. Kijk je wel eens naar andere teams? Als we het in Nederland houden, een Slot die elke wedstrijd gelijkspeelt of een Schmidt die telkens in de 2e helft alles verspeelt? Kijken we buiten Nederland, dan heb je een Pep die eigenlijk ook altijd net het laatste stapje lijkt te missen of nouja, noem hier vele andere coaches die mislukt zijn in de PL of in andere competities.
Ik ook niet, voor club als FC Utrecht.Snowdog schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:55:
[...]Ik vind de kritiek op ETH echt erg hard. Kijk je wel eens naar andere teams? Als we het in Nederland houden, een Slot die elke wedstrijd gelijkspeelt of een Schmidt die telkens in de 2e helft alles verspeelt? Kijken we buiten Nederland, dan heb je een Pep die eigenlijk ook altijd net het laatste stapje lijkt te missen of nouja, noem hier vele andere coaches die mislukt zijn in de PL of in andere competities.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Tweede elftal, die waren al zeker van plek 1. Mooie uitlooptraining.Quad schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:53:
Jeetje man, Liverpool gelijkspel..
ETH is gewoon echt heel slecht.Snowdog schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:55:
[...]
Hij doet er 3 maanden over om 1 goede tactiek te bedenken. Dan draait het even, maar zodra er een blessure is dan gaat het helemaal fout. Z'n wisselbeleid is ook nog eens slecht.
En dat is in elk van z'n seizoenen hetzelfde.
En dan zou er in theorie nog een VAR moeten zijn...Tripwire999 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:57:
Toch verbazend hoe (ondanks dat zowel Ajax als Atalanta slecht speelde) de scheidsrechter op bepaalde momenten tegen Ajax fluit waardoor je dus onterecht geen pingel krijgt en onterecht een rode kaart aangesmeerd krijgt. Zo zijn er nog wel meer kleine overtredingen die elke keer wel gefloten worden voor Atalanta maar niet voor Ajax. Helaas zie je hetzelfde bij Feyenoord, PSV & AZ in de Europese wedstrijden 😑 bijna geen toeval meer te noemen, helemaal die wedstrijd van Feyenoord tegen Wolfsberger AC. Ik durf te voorspellen dat AZ & Feyenoord niet doorgaan op zo’n zelfde manier, onterechte rode kaart, onterechte pingel, vrije trap waar een goal uitkomt e.t.c.
Nee natuurlijk niet. Die hebben namelijk by far niet de mogelijkheden van Ajax. Als je dan ziet hoe ETH de boel verkloot. Hij hoeft Labyad en Promes niet op te stellen heSnowdog schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:55:
[...]
Ik vind de kritiek op ETH echt erg hard. Kijk je wel eens naar andere teams?
En hard? Presteren moet je bij Ajax, niets anders.
[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 09-12-2020 20:59 ]
XXXVI
Er is een reden waarom er steeds meer ploegen in Engeland tegen de VAR zijn. Helemaal in Engeland werkt het gewoon niet en is het totale willekeur wanneer ie wel en wanneer niet ingrijptExocet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:58:
[...]
En dan zou er in theorie nog een VAR moeten zijn...
Zo heel breed is de selectie van Ajax niet. Je komt al snel uit bij Promes en Labyad.ephymerous schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:58:
[...]
Nee natuurlijk niet. Die hebben namelijk by far niet de mogelijkheden van Ajax. Als je dan ziet hoe ETH de boel verkloot. Hij hoeft Labyad en Promes niet op te stellen he
En hard? Presteren moet je bij Ajax, niets anders.
Met de beste 11 had je zeker meer kans gehadVos schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:02:
[...]
Zo heel breed is de selectie van Ajax niet. Je komt al snel uit bij Promes en Labyad.
Haha, moest er echt ff om lachen, maar goed. Ik denk dat je wel een verschil mag maken dat hij trainer is bij een Nederlandse club en veel van de anderen bij clubs die toch in een iets grotere competitie spelen. Dat maakt toch wel een verschil, ondanks het geld dat Ajax op de bank heeft staan (buitenlandse clubs geven makkelijker grote bedragen uit en bovendien meer tegenstand in competitie). Althans dat denkt een simpele ziel als ik.
Hmm lastige, ik heb wel vertrouwen in Schmidt, maar ik heb niks tegen ETH. Op basis van het huidige spel onder Schmidt weet ik niet of je dit zou moeten voorstellen though
Haha, ook mooie opmerking, nouja, moet eerlijk zeggen, hier weet ik niet precies het fijne van. Het zou kunnen dat dit inderdaad een probleem is. Of andere spelers het beter zouden doen blijft altijd gokken though.Terranova schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:57:
[...]
ETH is gewoon echt heel slecht.
Hij doet er 3 maanden over om 1 goede tactiek te bedenken. Dan draait het even, maar zodra er een blessure is dan gaat het helemaal fout. Z'n wisselbeleid is ook nog eens slecht.
En dat is in elk van z'n seizoenen hetzelfde.
Anyway, wil eigenlijk niet blijven posten dus hoop dat het hierbij blijft
Omdat Lang is weggepest en Danilo zo nodig verhuurd moest wordenVos schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:02:
[...]
Zo heel breed is de selectie van Ajax niet. Je komt al snel uit bij Promes en Labyad.
De restverdediging-bingo? Ik zou niet weten welke andere termen daarin voorkomenOPSLAGHOND schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:04:
@Snowdog Dus, je doet niet mee met de bingo?
Dat is nationaal wel allemaal op te vangen maar tegen Atalanta kom je dan tekort. Dat is eigenlijk ook niet op te vangen voor een eredivisieploeg. Een reserve Blind gaat natuurlijk niet het hele jaar de bank warm houden voor 't geval Blind er niet is.
Dit is wel echt de geijkte lulsmoes. Vanaf hiervan we dus de neerwaartse spiraal in en elke keer zeggen dat het aan de blessures lag, net als vorig jaar?D-e-n schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:08:
Op moment dat je ziet dat Ajax Blind en Neres moet missen weet je het eigenlijk al van te voren. De opbouw gaat plots trager en je mist een stuk diepte voorin. Dan haakt ook nog de reserve spits halverwege af en moet je weer gaan schuiven.
Dat is nationaal wel allemaal op te vangen maar tegen Atalanta kom je dan tekort. Dat is eigenlijk ook niet op te vangen voor een eredivisieploeg. Een reserve Blind gaat natuurlijk niet het hele jaar de bank warm houden voor 't geval Blind er niet is.
Tegen Twente creëerden ze ook niks, vorige jaar was er vanaf december ook een hele rits wedstrijden waarin ze geen enkele kans kregen. Met de breedte die EtH heeft moet ie dit soort wedstrijden in ieder geval kunnen strijden, die strijd was er vanavond weer niet.
Ja want Danilo had zonder problemen het hele elftal beter laten voetballen?Terranova schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:03:
[...]
Omdat Lang is weggepest en Danilo zo nodig verhuurd moest worden
Leuk hoor dat die jongen het goed doet bij Twente waarbij het spelletje van Twente blijkbaar heel goed bij hem past in de eredivisie, maar het is nogal naïef om te denken dat hij even het verschil maakt hier. (Idem voor Lang)
Het is hier sowieso de waan van de dag die hoogtij viert, staat Huntelaar erin dan is ie te oud er wordt er geroepen om Brobbey. Staat Brobbey erin dan is het hoe kan je met Brobbey starten en waar is Huntelaar?
Traore speelde dijk van een wedstrijd tegen Atalanta, maar het zou toch verschrikkelijk zijn als hij zou spelen, bakt er volgens sommige hier ook niks van.
Blind kan er ook niks van natuurlijk, maar goed dat ie er niet bij was vandaag, dat hebben we gelukkig gemerkt aan het voetballende vermogen van achteruit vandaag.
Ohja en ETH kan er ook niks van, alle prestaties komen door de spelers, behalve als het natuurlijk slecht gaat dan ligt alles aan de trainer. (Wat een kutvak eigenlijk)
Mocht ETH vroegtijdig gaan, dan hoop ik dat een paar zure appels hier mee gaan
Float like a butterfly, sting like a bee.
PSV heeft tijd nodig, die pressing speelstijl heb je er niet in 3 maanden in geslepen.Snowdog schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:03:
Hmm lastige, ik heb wel vertrouwen in Schmidt, maar ik heb niks tegen ETH. Op basis van het huidige spel onder Schmidt weet ik niet of je dit zou moeten voorstellen though
Nee, maar dan had je tenminste diepte gehad in je selectie. Danilo past sowieso beter bij Ajax dan Traore/Brobbey.Martinusz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:16:
[...]
Ja want Danilo had zonder problemen het hele elftal beter laten voetballen?
Leuk hoor dat die jongen het goed doet bij Twente waarbij het spelletje van Twente blijkbaar heel goed bij hem past in de eredivisie, maar het is nogal naïef om te denken dat hij even het verschil maakt hier. (Idem voor Lang)
Het is hier sowieso de waan van de dag die hoogtij viert, staat Huntelaar erin dan is ie te oud er wordt er geroepen om Brobbey. Staat Brobbey erin dan is het hoe kan je met Brobbey starten en waar is Huntelaar?
Traore speelde dijk van een wedstrijd tegen Atalanta, maar het zou toch verschrikkelijk zijn als hij zou spelen, bakt er volgens sommige hier ook niks van.
Blind kan er ook niks van natuurlijk, maar goed dat ie er niet bij was vandaag, dat hebben we gelukkig gemerkt aan het voetballende vermogen van achteruit vandaag.
Ohja en ETH kan er ook niks van, alle prestaties komen door de spelers, behalve als het natuurlijk slecht gaat dan ligt alles aan de trainer. (Wat een kutvak eigenlijk)
Mocht ETH vroegtijdig gaan, dan hoop ik dat een paar zure appels hier mee gaan
En elke keer diezelfde reacties met waan van de dag. Volgens mij ben ik (en flink wat anderen hier) heel consistent met kritiek op Ten Hag. Hij is gewoon niet goed genoeg maar mag blijven door resultaten tegen hele zwakke eredivisie ploegen en het goeie CL seizoen(waar je met De Ligt en De Jong natuurlijk niet de minste spelers had).
Ook op momenten dat alle spelers fit waren koos hij voor deze twee en als kers op de slagroom stelde hij Alvarez op. En daarbij dan had hij Lang en Danilo maar in Amsterdam moeten houden.Vos schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:02:
[...]
XXXVI
Beetje overdreven much?Martinusz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:16:
[...]
Ja want Danilo had zonder problemen het hele elftal beter laten voetballen?
In de competitie wil je je jonge spelers speeltijd geven ja, om ervaring op te doen.
In een alles of niets wedstrijd wil je teruggrijpen op ervaren krachten, niet iemand van 18 die net 7 keer in de KKD gespeeld heeft.
Volgens mij heeft Ajax juist zelden centrumspitsen met diepte. De diepte in het Ajax spel komt over het algemeen van de vleugels en van achter de spits en dan helpt het vertrek van vd Beek, de afwezigheid van Neres en de crisis bij Promes natuurlijk niet.Terranova schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:20:
[...]
Nee, maar dan had je tenminste diepte gehad in je selectie.
Diepte in de selectie komt bij Ajax van de vleugels en backs, een diepe spits zal weinig renderen in het spel van Ajax.Terranova schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:20:
[...]
Nee, maar dan had je tenminste diepte gehad in je selectie. Danilo past sowieso beter bij Ajax dan Traore/Brobbey.
En elke keer diezelfde reacties met waan van de dag. Volgens mij ben ik (en flink wat anderen hier) heel consistent met kritiek op Ten Hag. Hij is gewoon niet goed genoeg maar mag blijven door resultaten tegen hele zwakke eredivisie ploegen en het goeie CL seizoen(waar je met De Ligt en De Jong natuurlijk niet de minste spelers had).
Daarnaast is er niks mis met kritiek, maar dan graag inhoudelijke kritiek en wat er dan anders moet. Zoals gezegd spreken velen zich hier ook vaak tegen, eerst A roepen, dan B en vervolgens weer A of ineens D.
Maar de meeste komen niet eens verder dan op voorhand al te roeptoeteren hoe bagger het wel allemaal wel niet is want speler XYZ staat erin. (En dat 100x herhalen)
Ik kan alle lompe reacties hier gaan quoten voor je, dan ben je denk ik een half uur aan het scrollen
Ajax als pressing-ploeg? Iew.toolkist schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:20:
[...]
PSV heeft tijd nodig, die pressing speelstijl heb je er niet in 3 maanden in geslepen.
Niks tegen pressing/gegenpressing, maar dat is wel de laatste stijl waar ik aan denk als mij wordt gevraagd een Ajax te associeren met een voetbalstijl.
Even context: Als Schmidt coach zou worden van Ajax.
[ Voor 6% gewijzigd door Maarten_E op 09-12-2020 21:35 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gebeurde onder Bosz ook heMaarten_E schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:34:
[...]
Ajax als pressing-ploeg? Iew.
Niks tegen pressing/gegenpressing, maar dat is wel de laatste stijl waar ik aan denk als mij wordt gevraagd een Ajax te associeren met een voetbalstijl.
Dat is waar, maar dat was ook nogal on-orthodox, zeker in het begin.
Niet onsuccesvol in de EL, maar toch, het paste niet bepaald bij waar je aan denkt bij Ajax.
*Maarten_E denkt aan de laatste jaren De Boer*
Nee laat maar, beste stijl ooit, alles beter dan wat De Boer deed.
Nou zo succesvol was dat niet. Paar keer met de hakken over de sloot door en elke uitwedstrijd was vragen om grote problemen.Maarten_E schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:37:
[...]
Dat is waar, maar dat was ook nogal on-orthodox, zeker in het begin.
Niet onsuccesvol in de EL, maar toch, het paste niet bepaald bij waar je aan denkt bij Ajax.
*Maarten_E denkt aan de laatste jaren De Boer*
Nee laat maar, beste stijl ooit, alles beter dan wat De Boer deed.
De Boer kun je haten en mag je haten (wat ook veel Ajacieden doen) maar kijk eens even welke idioten Frank de Boer tot zijn beschikking had. En moet je dat eens afzetten tegen de periode ervoor (met name 2006-2010) met Suarez én Pantelic en het aantal prijzen wat er toen gepakt werd. Ik zet het tegenwoordig altijd in perspectief
Met diepte bedoelde ik eigenlijk het aantal spelers. In't Engels is't diepte wat wij breedte noemen.D-e-n schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:29:
[...]
Volgens mij heeft Ajax juist zelden centrumspitsen met diepte. De diepte in het Ajax spel komt over het algemeen van de vleugels en van achter de spits en dan helpt het vertrek van vd Beek, de afwezigheid van Neres en de crisis bij Promes natuurlijk niet.
Lees jij mijn posts maar eens terug. Volgens mij geef ik altijd precies aan wat er mis is met Ten Hag.Martinusz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:34:
[...]
Diepte in de selectie komt bij Ajax van de vleugels en backs, een diepe spits zal weinig renderen in het spel van Ajax.
Daarnaast is er niks mis met kritiek, maar dan graag inhoudelijke kritiek en wat er dan anders moet. Zoals gezegd spreken velen zich hier ook vaak tegen, eerst A roepen, dan B en vervolgens weer A of ineens D.
Maar de meeste komen niet eens verder dan op voorhand al te roeptoeteren hoe bagger het wel allemaal wel niet is want speler XYZ staat erin. (En dat 100x herhalen)
Ik kan alle lompe reacties hier gaan quoten voor je, dan ben je denk ik een half uur aan het scrollen
Maar ok hier nog eens.
- Hij kiest voor z'n lievelingetjes ipv kwaliteit
- Doet er veel te lang over om een werkend team te krijgen
- Bij 1 tegenvaller werkt die ene tactiek niet meer
- Z'n wisselbeleid is ruk
En het ergste van allemaal, hij leert niet van zijn fouten
Verder heeft hij gedaan wat hij kon. Zie ik niet meteen een ander beter doen.
Het gaat niet alleen om jou, er zijn er meerdereTerranova schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:58:
[...]
Met diepte bedoelde ik eigenlijk het aantal spelers. In't Engels is't diepte wat wij breedte noemen.
[...]
Lees jij mijn posts maar eens terug. Volgens mij geef ik altijd precies aan wat er mis is met Ten Hag.
Maar ok hier nog eens.
- Hij kiest voor z'n lievelingetjes ipv kwaliteit
- Doet er veel te lang over om een werkend team te krijgen
- Bij 1 tegenvaller werkt die ene tactiek niet meer
- Z'n wisselbeleid is ruk
Maar dit is dus precies wat ik bedoel:
- zijn lievelingetjes? Wie? Labyad en? Wie moet er dan in staan op die plekken?
-
- helaas niks nieuws voor Ajax of naja eigenlijk elke NL club. (Al had PSV een tijdje wel meer dan 1 plan) De echte top kan dat wel, als je daar naar toe wilt zal daar iets mee moeten gebeuren maar hoe? Hele brede selectie waarbij je verschillende type spelers hebt? De jeugd leert helaas alleen de “Ajax” manier van spelen. Is dit allemaal ETH aan te rekenen?
- het wisselbeleid....meeste bankspelers worden afgebrand (Alvarez, Ekkelenkamp, Klaiber, Promes, Huntelaar) maar die zouden er dan wel in moeten? Of als voorbeeld Blind/Martinez, Martinez heeft Blind nu 2x vervangen en verdedigend staat ie zijn mannetje, maar voetballend is het bar weinig en dat werkt behoorlijk door in het spel. Dusja zeg het maar er moet gewisseld worden om te wisselen, maar de bank is ruk. Als dat het geval is moet je naar Marc wijzen en niet naar ETH.
Daarnaast erg benieuwd naar de vervangende trainer suggesties. En men verwacht dat er dan ineens een ander elftal in het veld staat? (Met dezelfde selectiespelers)
Heel simpel voorbeeld.Martinusz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:25:
[...]
Het gaat niet alleen om jou, er zijn er meerdere
Maar dit is dus precies wat ik bedoel:
- zijn lievelingetjes? Wie? Labyad en? Wie moet er dan in staan op die plekken?
-Deze volg ik niet, elk team/trainer zal elk jaar even opnieuw moeten starten doordat selectie wijzigt (ene keer meer dan andere keer), heb niet het idee dat het langer duurt dan anders
Sterker nog volgens mij heeft Ajax juist de laatste jaren in het begin het beter gedaan dan jaren ervoor (voorrondes doorkomen, niet veel puntverlies begin competitie)?
- helaas niks nieuws voor Ajax of naja eigenlijk elke NL club. (Al had PSV een tijdje wel meer dan 1 plan) De echte top kan dat wel, als je daar naar toe wilt zal daar iets mee moeten gebeuren maar hoe? Hele brede selectie waarbij je verschillende type spelers hebt? De jeugd leert helaas alleen de “Ajax” manier van spelen. Is dit allemaal ETH aan te rekenen?
- het wisselbeleid....meeste bankspelers worden afgebrand (Alvarez, Ekkelenkamp, Klaiber, Promes, Huntelaar) maar die zouden er dan wel in moeten? Of als voorbeeld Blind/Martinez, Martinez heeft Blind nu 2x vervangen en verdedigend staat ie zijn mannetje, maar voetballend is het bar weinig en dat werkt behoorlijk door in het spel. Dusja zeg het maar er moet gewisseld worden om te wisselen, maar de bank is ruk. Als dat het geval is moet je naar Marc wijzen en niet naar ETH.
Daarnaast erg benieuwd naar de vervangende trainer suggesties. En men verwacht dat er dan ineens een ander elftal in het veld staat? (Met dezelfde selectiespelers)
In de rust moet je Brobbey wisselen.
Dus ETH bedenkt, ik breng een vleugelspeler in. Dat kan, maar is dat nou zo logisch??
Als het dan nog niet loopt zoals vandaag en je wil KJH brengen, wie ga je dan wisselen? Tadic gaat ie nooit wisselen. Promes gaat ie er ook niet weer uit halen. Antony was de gevaarlijkste speler...
En dan grijpt ie later in... Dit had ie kunnen doen door Promes naar 10 te halen, Tadic terug naar linksbuiten, maar nee, ook Ekkelenkamp moet er nog bij dus een linksback eruit en Promes? Doe maar wat, zie maar waar je gaat staan, want op je plek is geen ruimte meer en achter de spits ook niet.
Die wissels slaan gewoon echt totaal nergens op en dat is vele malen vaker het geval dan dat het wel het beoogde effect heeft.
Je zou natuurlijk ook gewoon KJH kunnen brengen in de rust, een spits voor een spits. Hoe lastig moet het zijn?
Maar dan veranderd er niks, ik vermoed dat hij terug wilde naar de Tadic in de spits variant waarmee vaker is gespeeld om te kijken of dat meer voetbal ging brengen.toolkist schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:45:
[...]
Je zou natuurlijk ook gewoon KJH kunnen brengen in de rust, een spits voor een spits. Hoe lastig moet het zijn?
Dusja dan breng je een vleugelspeler en niet KJH. Zo gek is dat toch niet?
Dat het daarna nog steeds niet loopt kun je niet van te voren weten hé, ETH heeft ook geen glazen bol
Ik vind het logischer om de Tadic variant eerst te proberen (vaker zo gespeeld) dan KJH in de spits te zetten die nauwelijks minuten heeft gemaakt tot nu toe en Tadic op die vleugel te laten staan. (Verder spelen zoals het niet liep)
Promes op 10? Dat kan hij toch niet....waarom nu ineens wel?
Niet dat Linksback zijn plek is, maar ik vermoed dat de opdracht ook niet linksback spelen was.
Ik vind het alleen wel een beetje zwak dat Ten Hag de blessures de schuld geeft. Ajax bulkt van het geld en het hele seizoen moeten we horen hoe breed de selectie is. In feite missen ze alleen Blind die de laatste jaren vaste prik in de basis is, maar zelfs als je de andere 3 ook mee telt dan is 4 spelers nog niet echt heel bijzonders zeker dit seizoen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Je ziet toch het patroon van vorig seizoen terug? Geen kansen kunnen creëren, apathische houding en totaal geen idee hoe het tij te keren?Martinusz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:08:
[...]
Maar dan veranderd er niks, ik vermoed dat hij terug wilde naar de Tadic in de spits variant waarmee vaker is gespeeld om te kijken of dat meer voetbal ging brengen.
Dat het daarna nog steeds niet loopt kun je niet van te voren weten hé, ETH heeft ook geen glazen bolzelfde geldt liep het wel en was KJH niet nodig geweest.
Ik vind het logischer om de Tadic variant eerst te proberen (vaker zo gespeeld) dan KJH in de spits te zetten die nauwelijks minuten heeft gemaakt tot nu toe en Tadic op die vleugel te laten staan. (Verder spelen zoals het niet liep)
Promes op 10? Dat kan hij toch niet....waarom nu ineens wel?
Niet dat Linksback zijn plek is, maar ik vermoed dat de opdracht ook niet linksback spelen was.
Leuk hoor, grote cijfers tegen degradanten. Zodra de tegenstand iets groter wordt...
XXXVI
[ Voor 10% gewijzigd door snmght op 10-12-2020 08:50 ]
Dat Ajax slecht een punt heeft overgehouden aan de ontmoetingen tegen Atalanta geeft de verhoudingen niet goed weer, Atalanta verdiende gisteren maximaal een punt vanwege het verdedigende werk maar hield er 3 aan over vanwege het uitgangspunt, Ajax moest winnen en daarom op het laatst ruimte weggeven, helemaal met 10 man. Dat Atalanta een betere uitgangspositie had dan Ajax komt enkel vanwege een offday van Liverpool. Uit won Liverpool maarliefst met 0-5 van Atalanta om vervolgens thuis tegen dat zelfde Atalanta met 0-2 te verliezen.
Ik ben ook van mening dat wanneer de poule 'normaal' was verlopen en Ajax en Atalanta beiden geen punten hadden gepakt tegen Liverpool, Ajax een grotere kans had gehad om door te gaan. Nu is Ajax uitgeschakeld mede door het toedoen van een offday van Liverpool en dat is zonde. Buiten dat had Ajax gisteren in het geval van een normale poulewedstrijd nooit verloren van Atalanta maar minimaal gelijk gespeelt.
Overigens over het missen van spelers; ik ben van mening dat Kudus nog het meest gemist wordt.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat is juist heel gek, als je daarmee een speler moet brengen die zo erg uit vorm is als Promes.Martinusz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:08:
[...]
Maar dan veranderd er niks, ik vermoed dat hij terug wilde naar de Tadic in de spits variant waarmee vaker is gespeeld om te kijken of dat meer voetbal ging brengen.
En met Klaas-jan Huntelaar win je de oorlog ook niet meer, die kan je enkel met goed fatsoen brengen tegen het rechter rijtje in de eredivisie, niet meer dan dat en zeker in de CL niet meer. Kom aan zeg, ik vind sommige commentaren echt ondoordacht en vanuit negatief oogpunt. Promes is inderdaad uit vorm en zit daarom ook op de bank, maar er zijn momenten dat je zo'n speler wel gewoon moet brengen en dit was er een van.toolkist schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:55:
Dat is juist heel gek, als je daarmee een speler moet brengen die zo erg uit vorm is als Promes.
Sowieso, wie had op basis van vorig seizoen kunnen voorspellen dat Promes zo hopeloos uit vorm zou raken? Dat het vertrek van Ziyech een dermate negatief effect zou hebben op het spel van Promes? Of dat Blind in deze fysieke maar vooral psychische dip zou geraken? En een Kudus al na een maand zou wegvallen voor langere tijd? Ik blijf er bij dat Ajax de selectie prima op orde had bij de start van het seizoen. Dat de mindere goden die normaliter op de bank zitten nu noodgedwongen vaker in de basis staan helpt weinig mee, maar volgens mij levert elke ploeg in qua kwaliteit wanneer bankzitters plots in de basis moeten staan vanwege blessures van vaste waarden.
Voor de competitie vind ik het overigens geen excuus, daar moeten bankzitters ook overeind blijven, dat zelfde geldt voor een EL groepsfase tegen een FC Bal op het Dak. Maar de CL is andere koek, dan kom je met bankzitters niet weg als Nederlandse club.
[ Voor 8% gewijzigd door Han op 10-12-2020 09:09 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Volgens mij was dat al pijnlijk duidelijk in de laatste 10 verloren wedstrijden van vorig seizoen. Ook met Ziyech speelde Promes in die serie erg slecht. Ook toen wist je al dat Alvarez niet op het middenveld uit de voeten kan, Neres behoorlijk blessuregevoelig is, Huntelaar te oud is en Labyad en Klaiber niet bij Ajax horen.Han schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:05:
Sowieso, wie had op basis van vorig seizoen kunnen voorspellen dat Promes zo hopeloos uit vorm zou raken? Dat het vertrek van Ziyech een dermate negatief effect zou hebben op het spel van Promes?
Na Chelsea uit is het inspiratieloos en erg slecht. Daar doen een paar gewonnen wedstrijden tegen de kleintjes in de Eredivisie niets aan af. We vergeten gemakshalve dat de eerste wedstrijden van dit seizoen met het nodige geluk werden gewonnen.
[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 10-12-2020 09:25 ]
XXXVI
Ook Ajax heeft een klap gehad met de corona-crisis en dit jaar wordt door de directie dan ook als een tussen jaar beschouwd. Tuurlijk Ajax heeft het niet slecht, maar tegenover andere clubs in de grote competities wordt Ajax veel harder geraakt omdat in Nederland bijv. de TV gelden veel lager zijn. Menno Geelen (Commercieel Directeur bij Ajax) was in de Pak Schaal Podcast, interesant om eens te luisteren: https://podcastluisteren....aakt-door-de-coronacrisisph4ge schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:02:
Volgens mij heeft Ten Hag het gewoon naar behoren gedaan. Liverpool en Atalanta zijn gewoon net een maatje te groot. Het maximale wat je kan doen als Nederlandse club is geen fout maken tegen de zwakke broeder en hopen op een offday van de andere 2 clubs. Vrijwel elk seizoen zien we dat Nederlandse clubs leuk mee doen maar toch verliezen tegen dit soort clubs, met een paar jaar geleden als grote uitzondering als alles mee zit.
Ik vind het alleen wel een beetje zwak dat Ten Hag de blessures de schuld geeft. Ajax bulkt van het geld en het hele seizoen moeten we horen hoe breed de selectie is. In feite missen ze alleen Blind die de laatste jaren vaste prik in de basis is, maar zelfs als je de andere 3 ook mee telt dan is 4 spelers nog niet echt heel bijzonders zeker dit seizoen.
Maar het zit Ajax ook niet mee, wat als Kudus niet geblesseerd was geraakt en Promes was gewoon in dezelfde vorm als vorig seizoen? Dan had de selectie er heel anders uitgezien en had je niet met een Labyad in de basis hoeven te spelen.
Hopelijk treft Ajax een mooie (maar niet al te zware) tegenstander in de EL en kunnen ze daar nog een paar rondjes mee (zoals hopelijk ook de andere Nederlandse ploegen).
[ Voor 12% gewijzigd door Gynnad op 10-12-2020 09:35 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ziyech en Promes hebben in de 17 wedstrijden vanaf 1 december welgeteld 315 minuten samen in het veld gestaan.ephymerous schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:22:
[...]
Volgens mij was dat al pijnlijk duidelijk in de laatste 10 verloren wedstrijden van vorig seizoen. Ook met Ziyech speelde Promes in die serie erg slecht.
26 minuten uit bij Twente op 1 december
59 minuten thuis tegen Sparta op 19 januari
81 minuten thuis tegen AZ op 1 maart
81 minuten uit bij Utrecht op 4 maart
68 minuten uit bij Heerenveen op 7 maart
[ Voor 12% gewijzigd door strafschop op 10-12-2020 09:44 ]
https://www.voetbalprimeu...ions-league-stadion-.html"De UEFA kijkt veel naar het landencoëfficiënt (hoe goed presteert een land, red.). Juventus haalt jaarlijks heel veel punten binnen, waardoor Atalanta Bergamo als nummer vier de Champions League in mag. Ze hebben een kleine begroting en niet eens een stadion dat fit is om Champions League-voetbal te ontvangen, terwijl de kampioen van Nederland door twee voorrondes moet komen om zich ergens voor te kwalificeren. Dat is niet eerlijk."
De directie bij Ajax denkt dat Ajax bij de top 16 hoort, misschien dat ze nu weer wat realiteitszin terug hebben.
In een seizoen waarin veel klopt en je een beetje mazzel hebt (ook met de loting) kun je als Nederlands club overwinteren in de CL, in alle andere gevallen is het ontzettend moeilijk. Dat blijkt nu wel weer, zelfs tegen een gehavend Liverpool en een Atalanta dat niet in beste vorm verkeert.
Als Klaassen die 1 op 1 had gemaakt, dan was het misschien gelukt. Maar als telt niet.
Verder was het vooral een wedstrijd met heel weinig kansen, wat Atalanta prima vond. Ik had verwacht dat Ajax meer op de aanval zou gaan spelen, maar blijkbaar zat er angst in het team. Zonde.
In ieder geval is wel overwintering in Europa geregeld en kan Ajax in de EL laten zien dat ze wel degelijk goed kunnen voetballen.
Hopelijk lukt het vanavond AZ en Feyenoord ook om in Europa te overwinteren.
[ Voor 23% gewijzigd door Baseman77 op 10-12-2020 09:46 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021