Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

Leuk die dynamische tarieven in de @HomeWizard_NL app maar waar komen die tarieven vandaan? Ik mocht willen dat ik dit bij Budget energie zou betalen. Volgens de budget thuis app is tarief momenteel 0,316 ct per kWh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRDd-ErxtoP58F-LHiOM-firV1s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Eh4lcdl31XhGH1vKUCqC2FYG.png?f=user_large

(0,11316 zou denk ik beursprijs moeten zijn en die 0,02099 heb ik zelf ingevoerd als overige kosten per kWh, de inkoopvergoeding die budget rekent)

Edit: de tarieven lijken toch de kloppen, ik moet alleen behalve de inkoopvergoeding die ze vragen ook de energiebelasting invoeren, en dat is een wooping 0,12599 cent blijkbaar. En dan nog 21% BTW...

@HomeWizard_NL wellicht een idee om energie belasting automatisch in te vullen? Is toch voor heel NL hetzelfde, maar natuurlijk wel aanpasbaar voor de niet Nederlanders?

[ Voor 56% gewijzigd door amphora op 27-10-2023 16:45 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Hier ook de update binnen, en heb een aantal tarieven ingevuld, mooie uitbreiding.

Echter kan ik niet de startdatum van mijn huidige lopend jaarverbruik op de juiste januari dag laten beginnen.
Kan wel een andere maand kiezen, maar zou graag de 18e januari het verbruik overzicht starten ipv nieuwjaarsdag.
Kijk ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:56
Harold321 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:36:
Ook bij mij komt de data niet of nauwelijks binnen. Ochtends vroeg wil het nog wel, maar als de avond begint is het een drama.
[Afbeelding]
Speelt dit probleem ook als je wifi uit zet en dus op het GSM netwerk zit of als je van huis bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-07 00:18
Kom nu weer helemaal niet in de Android app!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Hier geen probleem met HW op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:29
Hier ook android gebruiker zonder klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
Vreemd. Vanmorgen de vorige tarieven erin gezet en later kon ik er niet meer in. Blijf alleen het logo zien 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
PeterDee schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:20:
Vreemd. Vanmorgen de vorige tarieven erin gezet en later kon ik er niet meer in. Blijf alleen het logo zien 😒
Hij doet het weer.... de vertragingen en dit soort geintjes moeten nietvte vaak voorkomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:33
Hier geen problemen met de app op android, geen moment van de dag. Een heel enkele keer heeft hij moeite met laden maar dan is afsluiten en opnieuw opstarten voldoende. Ik heb wel meer apps waarbij dat af en toe nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:52
Het is best wel opvallend dat de laatste tijd er veel gebruikers problemen ervaren.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
PeterDee schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:26:
[...]

Hij doet het weer.... de vertragingen en dit soort geintjes moeten nietvte vaak voorkomen...
Fijn dat het weer werkt.

Wat had je eigenlijk willen toevoegen op die puntjes? Ben wel benieuwd nu?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tcw82
vuurvreter63 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:19:
Het is best wel opvallend dat de laatste tijd er veel gebruikers problemen ervaren.
Misschien moeten alle gebruikers die geen problemen ervaren met de ap dat ook dagelijks/wekelijks komen melden? Beetje een peiling houden om te bepalen waar het wel of niet mis gaat?

Voor de objectieve bepaling, kun je "de laatste tijd" en "best wel veel" exact kwantificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
tcw82 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:07:
[...]

Fijn dat het weer werkt.

Wat had je eigenlijk willen toevoegen op die puntjes? Ben wel benieuwd nu?
Is gewoon een opvulling.... geen toevoeging o.i.d. 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcw82
PeterDee schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Is gewoon een opvulling.... geen toevoeging o.i.d. 😉
Gelukkig, was al bang dat je de hooivork uit het vet ging halen.

Of naar een andere aanbieder die 100% storing vrij garantie biedt wilde overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
tcw82 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:55:
[...]

Gelukkig, was al bang dat je de hooivork uit het vet ging halen.

Of naar een andere aanbieder die 100% storing vrij garantie biedt wilde overstappen.
Ik heb 2 a 3 dagen behoorlijk problemen gehad met het laden van gegevens in de apps / display.
Gelukkig hebben de problemen zich gister en vandaag niet meer voorgedaan, ik hoop dat het zo blijft! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

180 euro voor een schermpje met iets wat gewoon in de app had moeten zitten (voor Plus dan wellicht). Ik heb nog een oude tablet liggen waar dit perfect mee kan. Uit principe zou ik dit scherm dus al niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:04
Ik heb een taak aangemaakt voor mijn energiesocket. Opstarten op het gewenste tijdstip gebeurt, maar het uitschakelen op het (vaste) gewenste tijdstip gebeurt niet. Iemand een idee waarom niet ?

Ik heb het tijdstip van uitschakelen aangepast en nu werkt het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Kroonkurk op 01-11-2023 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:12
JustFogMaxi schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:05:
180 euro voor een schermpje met iets wat gewoon in de app had moeten zitten (voor Plus dan wellicht). Ik heb nog een oude tablet liggen waar dit perfect mee kan. Uit principe zou ik dit scherm dus al niet kopen.
Kost 1/3 van wat jij hier aangeeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofyRvUcoklA1VC_clSxZlthCj5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3tl3IJLuUYjrLjLV4apBKmz.jpg?f=fotoalbum_large

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Leoniq schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:42:
[...]

Kost 1/3 van wat jij hier aangeeft.

[Afbeelding]
Ow woops, "bespaar tot 172euro per jaar". Ik was te snel met lezen. Maar mag het nog steeds in de app zelf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Ik wil graag per 1 november mijn data van oktober verwijderen, omdat ik halverwege oktober pas ben begonnen met Homewizard. Is het voldoende om die middernacht de optie “verwijder grafiek geschiedenis” te gebruiken voor al mijn meters?

[ Voor 44% gewijzigd door ndjong op 31-10-2023 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:16

copykat

Good copy isn't bad

heren P1 homewizard experts,
ik ben geïnteresseerd geraakt in die P1 meter en wat energysockets.
scrollend door deze posts lijkt het er op dat er veel problemen zijn.
de android app bijvoorbeeld. klopt dat of is dat meer "problemen worden gepost en goed werken niet?"

als ik het goed lees en begrepen heb is de P1 goed voor
1 de netto stroom verbruik monitoren per minuut dus koop ik stroom of lever ik stroom?
dag/maand/jaar gemiddelden=> salderings niveau heb je over of is alles "op".
2 gas per m3.
en met die energy plugs kan je remote verbruik meten en uitschakelen.
( Wil deze tussen mn electrische kachels plaatsen om mn verbruik te monitoren)
even wat "gratis electra opfikken" inplaats van gas verbranden in de CV.

ik heb ook de gratis account van slimmemeterportal.nl en die heeft ook een Plus account (1,50/mnd) dan kan je de app gebruiken.
ik ga er van uit dat beide de zelfde gegevens gebruiken dus in hoeverre is de homewizard P1 en app beter?
( los van de verbruiksmeters natuurlijk die zijn sowieso handig.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:36
copykat schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:32:
meer "problemen worden gepost en goed werken niet?"
Dit sowieso x10

Ik heb p1 meter, watermeter, sockets en 4 kWh meters & energy+ abbo al anderhalf jaar nu en alles werkt prima, absoluut geen noemenswaardige problemen gehad.
Ligt de app er eens uit? Is mij een handvol keren overkomen, maar Chrome of Gmail doen ook wel eens vreemd en over de app voor mn aircos zal ik me hier niet uitwijden.

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
Wat ik ook probeer, ik krijg mijn kosten indicatie niet goed in mijn app. Ik heb een enkel tarief en ook als ik zelfde tarief invul bij dal en piek kom ik op een veel hoger bedrag uit.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Toby-Wan Ik word altijd een beetje narrig als een product pas goed werkt met een abonnement.
Zoals beveiligingscamera's met een verplichte cloud abo bijv.
Ik weet het is het nieuwe verdienmodel, zelfs auto's worden zo afgeleverd maar ergens voelt het verkeerd aan een lease gehouden te worden.
Ok tis maar .99euro maar zoals met veel dingen, grote hoop kleine bedragen bloed je toch leeg. (12 euro/jaar) je betaald elke 10 jaar het pakket weer , dus elke geen abo nodig is er een.
Hier lees ik er n paar toegevoegd voor leden opties waarvan er een aantal misschien wel wenselijk zijn.
Meerdere jaren history, 3 fase scanning.
Omvormer koppeling. (ik dacht dat dat nu juist ook standaard werkte in zicht op ingaande en uitgaande stroom.)
In hoeverre werkt de app en meter zonder abo?
Ik probeerde een lijstje te vinden met welke opties wel en niet werken, verschillen, tussen standaard en energieplus op hun site maar die kon ik niet vinden.
Is er ergens zo'n checklijst op hun site? Of ergens anders?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:31
copykat schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:59:

Blijkbaar op de Engelse pagina wel. Helemaal onderin staat een tabel.
https://www.homewizard.com/energy-plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:21
GM15 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 05:29:
[...]

Blijkbaar op de Engelse pagina wel. Helemaal onderin staat een tabel.
https://www.homewizard.com/energy-plus/
Ook op de Nederlandse site, ziet er alleen een beetje anders uit:https://helpdesk.homewiza...eiten-zitten-er-in-energy.

Ik vind het prima werken, eigenlijk nooit last van uitval ( in tegenstelling tot de app van mijn auto :( ) Ik heb + met name voor de historie, maar als je die € 0,99 p mnd teveel vindt, moet je het vooral niet doen. Gebruik de solarintegratie niet, maar heb daar een losse kWh meter voor gemonteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door BGFG op 31-10-2023 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

BGFG schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:22:
[...]

Ook op de Nederlandse site, ziet er alleen een beetje anders uit:https://helpdesk.homewiza...eiten-zitten-er-in-energy.

Ik vind het prima werken, eigenlijk nooit last van uitval ( in tegenstelling tot de app van mijn auto :( ) Ik heb + met name voor de historie, maar als je die € 0,99 p mnd teveel vindt, moet je het vooral niet doen. Gebruik de solarintegratie niet, maar heb daar een losse kWh meter voor gemonteerd.
@GM15 thanks, inderdaad die X vs V lijst zocht ik.

@BGFG
Die 1 euro is niet te veel maar
1 - 99cnt is echt zo'n marketing prijs, we doen niet 1 euro net ff minder kunnen we er cent achter zetten.
2 - ik betaal liever 1 keer voor de plus versie 15 euro van mij part 25euro dan elke maand een klein bedrag.
Die bedragen zijn als sluipstroom op je rekening.
En je krijgt er steeds meer van die producten die je een uitgeklede app meeleveren en de mogelijkheid de plus, elite, member, gold, wat ze er ook aan koppelen. 1 keer klant zijn is niet meer genoeg blijkbaar.
(vermoedelijk omdat zo'n app updatekosten (beveiligheidseisen.) heeft die ze niet meer verdienen bij de gebruikers over de jaren.

Dat is meer mijn grief over die mini abonnementen.

Waarom niet de solarintegratie gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:30
En met één socket er bij verdien die 99 cent sluipstroom al heet snel terug door op onderzoek uit te gaan.

Ik ben nu één jaar gebruiker van Homewizard.
App prestaties en functioneren ligt op hoog niveau; vergelijkbaar met de beste 30 van mijn andere 100+ apps. Ja, er is wel eens wat. Laatste tijd wat congestie gehad in de spits aan het einde van de dag.

Zonoverschot kWh's elektrisch opstoken doe ik ook en je kunt nu (met alleen plus?) je verbruiksperiode/startdatum instellen. Het gaat mij tenslotte over het overschot per afrekenjaar.

[ Voor 67% gewijzigd door henkzelf op 31-10-2023 08:04 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toby-Wan
@Toby-Wan Ik word altijd een beetje narrig als een product pas goed werkt met een abonnement.
Zoals beveiligingscamera's met een verplichte cloud abo bijv.
Ik weet het is het nieuwe verdienmodel, zelfs auto's worden zo afgeleverd maar ergens voelt het verkeerd aan een lease gehouden te worden.
Ok tis maar .99euro maar zoals met veel dingen, grote hoop kleine bedragen bloed je toch leeg. (12 euro/jaar) je betaald elke 10 jaar het pakket weer , dus elke geen abo nodig is er een.
Hier lees ik er n paar toegevoegd voor leden opties waarvan er een aantal misschien wel wenselijk zijn.
Meerdere jaren history, 3 fase scanning.
Omvormer koppeling. (ik dacht dat dat nu juist ook standaard werkte in zicht op ingaande en uitgaande stroom.)
Ik probeerde een lijstje te vinden met welke opties wel en niet werken, verschillen, tussen standaard en energieplus op hun site maar die kon ik niet vinden.
Je P1 meter (ingaande & uitgaande stroom) werkt prima zonder abbo, je bent alleen sneller je geschiedenis kwijt (6 maanden ofzo, ik weet het niet exact) (voor mij heel waardevol en op zichzelf al voldoende reden om abbo te nemen)
Omvormer koppeling (abbo) is voor je opgewekte stroom.
Vervolgens geven P1 meter & omvormer koppeling samen je extra inzicht door je directe zon verbruik.
Ipv abbonement voor de omvormer koppeling, kan je er ook voor kiezen om een kWh meter (60€ eenmalig) op de PV groep te zetten en op deze manier inzicht te krijgen in je directe zon verbruik (kWh meter is zeker superieur aan omvormer koppeling, want veel nauwkeuriger & data per seconde ipv per kwartier).
Ofwel 2 mogelijkheden, abbo niet per se nodig, maar wel handig in mijn optiek.
Voordat ik aan HW begon had ik een abbo van Enelogic a 19€ / jaar, dus ik ben er zowel qua functionaliteit als financieel op vooruit gegaan.

(Praktisch heb ik nog geen euro aan het abbo uitgegeven, betaling gaat bij mij via Google tegoed & dat hark ik bij elkaar met wat enquêtes in Google Rewards app :+ )

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
copykat schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:49:
[...]

@GM15 thanks, inderdaad die X vs V lijst zocht ik.

@BGFG
Die 1 euro is niet te veel maar
1 - 99cnt is echt zo'n marketing prijs, we doen niet 1 euro net ff minder kunnen we er cent achter zetten.
2 - ik betaal liever 1 keer voor de plus versie 15 euro van mij part 25euro dan elke maand een klein bedrag.
Die bedragen zijn als sluipstroom op je rekening.
En je krijgt er steeds meer van die producten die je een uitgeklede app meeleveren en de mogelijkheid de plus, elite, member, gold, wat ze er ook aan koppelen. 1 keer klant zijn is niet meer genoeg blijkbaar.
(vermoedelijk omdat zo'n app updatekosten (beveiligheidseisen.) heeft die ze niet meer verdienen bij de gebruikers over de jaren.

Dat is meer mijn grief over die mini abonnementen.

Waarom niet de solarintegratie gebruiken?
Omvormer koppeling heeft verversing van een kwartier, kWh meter gaat per seconde

Omvormer koppeling is afhankelijk van de omvormer bedrijf, dat die zn zaakjes op orde heeft en hun api in de lucht houdt (zoek in dit topic op Growatt.., dan ben je wellicht snel genezen)

Ik heb 4 kWh meters in mm meterkast gezet (2* zonnepanelen, 1* aircos, 1* warmtepomp) Als je beetje handig bent prima zelf te doen

Nog ter aanvulling, mocht je handig zijn met Home Assistant oid, dan is abbo ook niet nodig. Elke meter is voorzien van een api die je direct uit kan lezen en dan extern data kan opslaan.
Zit echt wel snor in elkaar, maar uiteindelijk zit je waarschijnlijk ergens wel aan kosten verbonden, voor niets gaat de zon op zegmaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Toby-Wan op 31-10-2023 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
De app werkt even goed zonder abo.
Ik gebruik(te) de P1 wifi module en verschillende apps zonder abo.
Het abo voegt alleen extra functionaliteiten toe zoals sturen volgens de zon en +1 jaar opslaan op de HW servers van historische data. En een paar PV omvormers wiens data in de app kunnen zichtbaar gemaakt worden.
Aan de gebruiker om te bepalen of hun die extra's nodig hebben en tegen de geboden kostprijs.
Je kan nog altijd de data gemeten door de sockets zelf opslaan.

De sockets zijn de voornaamste functie voor mij en die werken goed.
Al de rest kan ik via een andere weg uitlezen en/of langdurig opslaan. Voor mij persoonlijk heeft een betalend abo dan ook weinig zin maar dat maakt iedereen individueel voor zichzelf uit.
De P1 wifi module heb ik een tijd zonder problemen gebruikt maar neemt, bij mij, onnodig de P1 poort in zonder verder toegevoegde waarde (de app van de netbeheerder doet het, op real time uitlezing na, beter in weergave en opslaan data).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Ter -droge- info: hier ook nog geen enkele issue ondervonden met homewizard app, zowel als met P1 meter.

Ik gebruik de app op een telefoon en een tablet, en via de PC op de chrome-browser.
De 'grootste' issue dat ik al ben tegengekomen is dat in de chromebrowser de totalen soms niet vermeld worden, maar dat is puur browsersynchronisatie: een keer refreshen en alles komt weer tevoorschijn.

(in gebruik sinds december 2022)

En idd: P1 meter en app werken probleemloos zonder abo... maar het abo is absurd goedkoop (een euro/maand) en je krijgt er real-time monitoring + langer bijhouden historiek voor terug, dus ik vind het een no-brainer, heb gewoon meteen aangemeld voor abo en het werkt -bij mij i.i.g.- tot nu toe perfect.

[ Voor 28% gewijzigd door PinusRigida op 31-10-2023 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Real time monitoring krijg je ook zonder abo hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcw82
PinusRigida schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:20:
Ter -droge- info: hier ook nog geen enkele issue ondervonden met homewizard app, zowel als met P1 meter.

Ik gebruik de app op een telefoon en een tablet, en via de PC op de chrome-browser.
De 'grootste' issue dat ik al ben tegengekomen is dat in de chromebrowser de totalen soms niet vermeld worden, maar dat is puur browsersynchronisatie: een keer refreshen en alles komt weer tevoorschijn.

(in gebruik sinds december 2022)

En idd: P1 meter en app werken probleemloos zonder abo... maar het abo is absurd goedkoop (een euro/maand) en je krijgt er real-time monitoring + langer bijhouden historiek voor terug, dus ik vind het een no-brainer, heb gewoon meteen aangemeld voor abo en het werkt -bij mij i.i.g.- tot nu toe perfect.
Ik ben het hier helemaal mee eens, vooral je opmerking over de kosten van het abonnement.

Ironie mode aan:

Mocht het een keertje niet goed werken, dan ga je toch lekker een andere aanbieder van deze dienst zoeken. Die zijn er vast legio met een mooie prijs van 1 euro per maand.

Ik heb helaas zelf nog niet mogen ervaren hoe het is als het niet werkt, maar wat gebeurd er met mensen waar het niet werkt? vallen die in een zwart gat? verdwijnt de zin van het leven? verlaten de partners hen, voor nieuwe partners die wel een werkende home wizzard ap hebben? Wat is precies de impact van het ( tijdelijk) niet werken van een (bijna) gratis ap waarmee je kunt zien of je wel of geen stroom verbruikt?

Ironie mode uit.

@PinusRigida de ironie is uiteraard niet aan jou gericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

IvoB2 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:58:
Real time monitoring krijg je ook zonder abo hoor.
Ja idd. ik dacht gelezen te hebben dat het uitlees-interval kleiner werd, maar misschien vergis ik me, als ik ga kijken op website is daar idd. geen sprake van.

Je krijgt wel wat extra voor het abo (zoals notificaties en langer opslag van je historiek of mogelijkheid om te exporteren) maar de basisfunctionaliteit zonder abo is op zich ook al zeer goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
tcw82 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:21:
[...]
Wat is precies de impact van het ( tijdelijk) niet werken van een (bijna) gratis ap waarmee je kunt zien of je wel of geen stroom verbruikt?
[sarcasm mode] ik zou het niet weten want ik gebruik daar, louter toevallig, een volledig gratis app voor.
Ik ga daar dan geen "bijna" gratis app voor gebruiken [/sarcasm]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IvoB2
PinusRigida schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:24:
[...]
Je krijgt wel wat extra voor het abo (zoals notificaties en langer opslag van je historiek of mogelijkheid om te exporteren) maar de basisfunctionaliteit zonder abo is op zich ook al zeer goed.
Inderdaad, je krijgt voor de abo extra functies.
Maar het is ieders keuze of hun daar iets aan heeft of niet.
De app van mijn netbeheerder en energieleverancier geeft (volstrekt) gratis veel meer en meer in detail de info uit de digitale meter dan HW dat doet. En dat per kwartier, dag, week, maand, jaar en indien gewenst te exporteren naar een eigen rekenblad.
Het enige wat ze niet doen is de real time netafname en netinjectie op afstand weergeven. En daar is de HW P1 wifi module dan weer goed in en dit zonder abo.

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 31-10-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
tcw82 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Ik ben het hier helemaal mee eens, vooral je opmerking over de kosten van het abonnement.

Ironie mode aan:

Mocht het een keertje niet goed werken, dan ga je toch lekker een andere aanbieder van deze dienst zoeken. Die zijn er vast legio met een mooie prijs van 1 euro per maand.

Ik heb helaas zelf nog niet mogen ervaren hoe het is als het niet werkt, maar wat gebeurd er met mensen waar het niet werkt? vallen die in een zwart gat? verdwijnt de zin van het leven? verlaten de partners hen, voor nieuwe partners die wel een werkende home wizzard ap hebben? Wat is precies de impact van het ( tijdelijk) niet werken van een (bijna) gratis ap waarmee je kunt zien of je wel of geen stroom verbruikt?

Ironie mode uit.

@PinusRigida de ironie is uiteraard niet aan jou gericht ;)
Poeh wat een frustraties heeft tcw82, een hele lap fantasie zitten typen waar niemand iets aan heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:07
copykat schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:49:
[...]
Ik ben helemaal hetzelfde, ik houd ook niet van recurring cost en investeer veel liever eenmalig. Bij HomeWizard is er wel een wezenlijk verschil met bepaalde andere diensten met uitgeklede apps vs premium apps, in die zin dat je zelf met bijv. HomeAssistant de volledige functionaliteit van het Plus abonnement kan bereiken. HomeWizard schermt voor zover ik weet geen data af in de API die wel beschikbaar is in de Plus. Wil je het gebruiksgemak van alles native in je HW app, dan moet je Plus doen, maar je hebt dus wel degelijk een alternatief om hetzelfde te bereiken zonder maandelijkse kost (naja, de stroomkosten van whatever waar je bijv. HomeAssistant op draait - ik draai het op een zeer zuinige Odroid aan 2W, dat gaat dus ook al naar 17kWh per jaar oftewel >5 euro, niet gek ver van de Plus app ;) )

Het feit dat HomeWizard je niet weerhoudt om dezelfde functionaliteit zelf te bewerkstelligen, en dat je meer betaalt voor gebruiksgemak met een Plus abonnement is een model waar ik wel ok mee ben.
Toby-Wan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:10:
[...]
Nog ter aanvulling, mocht je handig zijn met Home Assistant oid, dan is abbo ook niet nodig. Elke meter is voorzien van een api die je direct uit kan lezen en dan extern data kan opslaan.
Exact dit dus.

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Capt Waffles
Ik heb toevallig nog een rpi liggen slingeren.
Wilde nog altijd een keertje als ik meer tijd heb dit uitvogelen.
Ik begreep van een vriend dat homeasistant op rpi alleen lokaal bereikbaar is via wifi en niet als mobiel 4/5G verbinding.

Verder inderdaad wat je schrijft.
Ik probeer niet onnodig veel verschillende apparaten/apps/software te gebruiken want elk apparaat moet weer (software) onderhoud hebben of andere koppelings aanpassingen en de andere huisgenoten moeten er ookmee overweg kunnen.

@Iedereen bedankt voor jullie inbreng ga thuis dit evenrustig lezen en de info verwerken.
Conclusie 120 euro voor p1 en vier smart stekkers is een vrij goede investering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 20:05
copykat schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:38:
@Capt Waffles
Conclusie 120 euro voor p1 en vier smart stekkers is een vrij goede investering.
Ik heb er in ieder geval geen moment spijt van gehad en heeft de kWh meter mij enorm goed inzicht gegeven in hoe mijn WP zich gedraagt. Geen ander ding had dat op zo'n gemakkelijke manier inzichtelijk kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

copykat schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:32:
ik heb ook de gratis account van slimmemeterportal.nl en die heeft ook een Plus account (1,50/mnd) dan kan je de app gebruiken.
ik ga er van uit dat beide de zelfde gegevens gebruiken dus in hoeverre is de homewizard P1 en app beter?
( los van de verbruiksmeters natuurlijk die zijn sowieso handig.)
SMP heeft geen realtime monitoring of überhaupt meting binnenshuis maar leest je meter uit via de leverancier. HomeWizard hangt binnen je netwerk, en werkt ook met een 'offline' slimme meter, maar vooral het realtime inzicht is handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcw82
ndjong schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:08:
[...]

Poeh wat een frustraties heeft tcw82, een hele lap fantasie zitten typen waar niemand iets aan heeft.
Het waren vragen, vragen aan mensen die last hadden van niet werkende aps, met een vrij duidelijke ironische kanttekening.

Dan in het algemeen (Dus niet persoonlijk opvatten @ndjong O+ ) Natuurlijk is het vervelend als je ap ( s) niet werken. Dat heb ik gelukkig nog niet hoeven meemaken. Wel helpt het (jezelf en andere tweakers hier, en zelfs Home Wizzard zelf, want dat is ook gewoon een tweaker hier op het forum) in dit topic dat, als iets niet werkt, je de andere gebruikers voorziet van de zoveel mogelijk informatie. Dan kunnen mensen in dit topic nieuwe gebruikers vast wel op weg helpen, maar meerdere keren berichtjes plaatsen met daarin "dit werkt niet" en "dat telt verkeerd op" kunnen zelfs de "die hard" tweakers niet mee helpen. Die hebben ook meer informatie nodig.
Denk dan aan dingen als:
  • Welke versie van de ap heb je, ("de meeste recente is dan meestal niet voldoende, een versie nummer wel)
  • Welke versie van android gebruik je
  • Of apple gebruik je
  • (Of windows ?? is dat nog een ding op mobieltjes tegenwoordig? ) gebruik je,
  • Welke device gebruik je,
  • Wat heb je zelf al geprobeerd en wat waren daar de resultaten van?
Ik hoop echt dat je ap het storingsvrij doet en als we/ze kunnen helpen doet men dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Toby-Wan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:10:
[...]

Omvormer koppeling heeft verversing van een kwartier, kWh meter gaat per seconde

Omvormer koppeling is afhankelijk van de omvormer bedrijf, dat die zn zaakjes op orde heeft en hun api in de lucht houdt (zoek in dit topic op Growatt.., dan ben je wellicht snel genezen)

Ik heb 4 kWh meters in mm meterkast gezet (2* zonnepanelen, 1* aircos, 1* warmtepomp) Als je beetje handig bent prima zelf te doen

Zit echt wel snor in elkaar, maar uiteindelijk zit je waarschijnlijk ergens wel aan kosten verbonden, voor niets gaat de zon op zegmaar.
Dankjewel, je bent me voor….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Verwijderd die kwhmeters zijn dat die ringen die je bij je enphase kan kopen?
Of meer deze?
Niet geschikt voor teruglevering blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
copykat schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:27:
Of meer deze?
Nee, hij bedoelt deze https://www.homewizard.co...ewizard.com/nl/kwh-meter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
copykat schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:27:
Of meer deze?
nee die van HomeWizard site zelf, 1 of 3 fase afhankelijk van wat je wilt meten. & kunnen 'twee' kanten op meten verbruik en invoeding van PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:07
copykat schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:38:
@Capt Waffles
Ik heb toevallig nog een rpi liggen slingeren.
Wilde nog altijd een keertje als ik meer tijd heb dit uitvogelen.
Ik begreep van een vriend dat homeasistant op rpi alleen lokaal bereikbaar is via wifi en niet als mobiel 4/5G verbinding.
Makkelijkste oplossing is denk ik een VPN opzetten, binnen HomeAssistant kan je WireGuard installeren, heb ik ook zo draaien en werkt perfect. Dan kan je zo je HA benaderen van buitenaf of via mobiel.
@Iedereen bedankt voor jullie inbreng ga thuis dit evenrustig lezen en de info verwerken.
Ik denk dat je conclusie goed is :)

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Meer mensen met het fenomeen dat het stroomgebruik niet correct wordt weergegeven

Ik zit op app versie 1.17.2 op iOS . Gedrag is sinds zondag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLDErYppvPRFummHcL_EetmqpZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TodNQsFAfhuSh1vbeYjzVWxN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcAop_72Dc-naaHiz0ibqjRZnuE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dov3ngvrZgoC8w7HB4jZ5ycz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIJ4L3AHCI7-TVIuAIQ35lzlu-0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cT1YzCQH9HIOjujWAK663I1T.png?f=fotoalbum_large

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
backupdevice schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:22:
Meer mensen met het fenomeen dat het stroomgebruik niet correct wordt weergegeven

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op android geen last van (1.17.0)
Ik zou even een support call maken naar HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
@backupdevice
hij ontvangt wel data anders krijg je helemaal geen grafieken natuurlijk, maar lijkt erop dat ie de totaalsom niet meer maakt.
Krijg je wel import/export waardes door van je P1 meter in de 'Nu'-weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Toby-Wan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:37:
@backupdevice
hij ontvangt wel data anders krijg je helemaal geen grafieken natuurlijk, maar lijkt erop dat ie de totaalsom niet meer maakt.
Krijg je wel import/export waardes door van je P1 meter in de 'Nu'-weergave?
Ja, krijg gewoon de huidige waarde te zien in NU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:09

Yucko

One clown to rule them all !

backupdevice schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
nope, hier zie ik gewoon afname en teruglevering in de grafiek van de hoofdaansluiting
1.17.2 op iOS 17.1

wat zie je via https://hwenergy.app/overview ?
Als daar ook steeds 0 staat dan zit het probleem aan de serverzijde.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
Weer een top update. Je verbruik gelijk zetten aan contract datum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHtuvYVxvn2PYN5x7Cl2BqINFwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/520weUbexHfUCCNacq78HETS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Die is toch gelijk met de tarievenupdate gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
Dan heb ik alleen de tarieven gezien. Maar wat was dan de update van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

nog een kleine vraag ten aanzien van de HW watermeter.
Dat ding is 50 euro , verdient die zich terug?
https://www.homewizard.com/nl/shop/
ik geef toe op mn watermeter kijken doe ik eigenlijk alleen voor opname standen. :X
Als er een lek is of een kraan vergeten is heb ik dat alleen door door de plas water of t loop geluid.

( straks komt mijn douche gedrag naar boven :X ) :+

Na 50m3 water bespaard te hebben is hij terug verdient ex batterijen.
Dat is nog eens 5m3.
De slimme watermeter
Een adapter voor de slimme watermeter.
5 V USB-voeding.
3 meter USB-C kabel.

Snelstartgids

oplaadbare batterijen of keuze : batterijen of voeding?

Net even gekeken aug 2022 - mei 2023 88m3 ( oude woning) geen idee of dat veel is voor een gezin.

( kan ook natuurlijk later kopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Nee dat verdient zich eigenlijk niet terug, tenzij jij erachter komt dat die stortdouche en 12x per week in bad toch wel heel veel water kost en je daardoor je gedrag gaat aanpassen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:07
Ligt eraan, als je mbv van de watermeter de douchebeurten van de puber kinderen kunt verrekenen met hun zakgeld, dan is er misschien wel een business case ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

dhrto schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:49:
Ligt eraan, als je mbv van de watermeter de douchebeurten van de puber kinderen kunt verrekenen met hun zakgeld, dan is er misschien wel een business case ;)
_O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Gramser schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:41:
Nee dat verdient zich eigenlijk niet terug, tenzij jij erachter komt dat die stortdouche en 12x per week in bad toch wel heel veel water kost en je daardoor je gedrag gaat aanpassen.
Waar ik eerder aan dacht is sluipwater.
Lekkende leiding in kruipruimte. Bijv.

Tuurlijk is wasmachine vaatwasser, douchen, tapwater beheersing/controle/meting interessant maar terugverdienmodel met 1 euro per 1m3 1000 liter.
Stel dat ik 10m3 kan besparen door waterpolitie te spelen, is dat 5 jaar besparen.

Ik heb nog even gegoogled naar waterlekkage meters / melders die bijv. Gewoon piepen als "ik heb 24uur een bewegende meter gezien" maar die zijn evenduur of goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Het geeft wel gemoedsrust, en dat is ook wat waard 😉👍🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Gramser schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:25:
Ik heb net 1 set van 3 wifi energy sockets en 1 P1 met 1 energy socket besteld.

De watermeter is een mooi "verjaardagskado"
* copykat weet nooit verjaardagskado's anders dan SpeciaalBIER omdat hij altijd alles gewoon koopt wanneer hij het wilt.

Van het weekend maar eens abonnement starten en de boel installeren.
De HomeAsistant RPI is ook een leuk projectje maar voor nu is een folder in de mobiel met alle managing apps van alle homesmartdevices er in verzameld ook nog prima. ( rest van de familie heeft de googlehome app. aka uitgeklede versie.)

* copykat bedenkt dat hij ook nog de Nestv3 uit vorige huis moet installeren op de CV.

thanks iedereen en ik zal hier zeker nog wel terug keren voor advies vragen en misschien geven als ik weet waar ik het over heb dat is :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Gramser schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:25:
En vergeet de pats gehalte niet bij vrienden en familie :D
Heb hem hier wel om het energie plaatje compleet te maken, maar het is wel de grafie waar ik het minst naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

IJsbeer schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:04:
[...]

En vergeet de pats gehalte niet bij vrienden en familie :D
Heb hem hier wel om het energie plaatje compleet te maken, maar het is wel de grafie waar ik het minst naar kijk.
lijkt me wel lachen om na het douchen van mn dochter een screenshot te sturen van het water verbruik en het gas verbruik.
"kijk dit kost het om dat lange haar te wassen....."
gaat ze vast nieleuk vinden :N

Nadeel is als ik eens thuis douche ( ik douche 3x na sporten op locatie en dat is meestal genoeg) is het vaak even lekker stomen en scheren, tandenpoetsen, sportgelbeurtje... ah tijd om af te drogen. Das géén 5min vrees ik! :X * copykat moet dan wel de inlog van die app geheim houden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:01
copykat schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:39:
nog een kleine vraag ten aanzien van de HW watermeter.
Dat ding is 50 euro , verdient die zich terug?
https://www.homewizard.com/nl/shop/
ik geef toe op mn watermeter kijken doe ik eigenlijk alleen voor opname standen. :X
Als er een lek is of een kraan vergeten is heb ik dat alleen door door de plas water of t loop geluid.

( straks komt mijn douche gedrag naar boven :X ) :+

Na 50m3 water bespaard te hebben is hij terug verdient ex batterijen.
Dat is nog eens 5m3.
De slimme watermeter
Een adapter voor de slimme watermeter.
5 V USB-voeding.
3 meter USB-C kabel.

Snelstartgids

oplaadbare batterijen of keuze : batterijen of voeding?

Net even gekeken aug 2022 - mei 2023 88m3 ( oude woning) geen idee of dat veel is voor een gezin.

( kan ook natuurlijk later kopen)
Het CBS houdt dat voor ons bij:

Tldr: 129 liter per persoon per dag.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

wheli schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:40:
[...]

Het CBS houdt dat voor ons bij:

Tldr: 129 liter per persoon per dag.
129x365 is 47.085liter => 47m3 per gezinslid? ( pubers en volwassenen)
( scheelt litertje op leeftijd bij ons)
188m3 drinkwater per jaar.
( en een hete zomer? :+ )
valt t bij ons nog mee geloof ik.
8 maanden is 129x30,5dgnx8mnd keer 4 personen is 125m3.

zitten we onder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
copykat schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:15:
[...]
terugverdienmodel met 1 euro per 1m3 1000 liter.
Ik zit op €1.97/m3, inclusief belasting ex btw in '23. Dat wijzigt het terugverdienmodel misschien een beetje :P

edit: vastrecht er even afgehaald, dat betaal je sowieso en heeft niets met je verbruik te maken.

[ Voor 32% gewijzigd door robkrekel op 02-11-2023 06:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
robkrekel schreef op donderdag 2 november 2023 @ 06:35:
[...]
Ik zit op €1.97/m3, inclusief belasting ex btw in '23. Dat wijzigt het terugverdienmodel misschien een beetje :P

edit: vastrecht er even afgehaald, dat betaal je sowieso en heeft niets met je verbruik te maken.
Wachtmaar, mensen gaan nu van het gas.... straks gaan ze ook nog van het water af :) :+

Met de buien van de afgelopen dagen kom je een aardig eind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

tcw82 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:24:
[...]

Wachtmaar, mensen gaan nu van het gas.... straks gaan ze ook nog van het water af :) :+

Iedereen een survivalrietje in zn drinkglas ?

Ik kan me herinneren dat er wijken gebouwd werden(of ze wilde het) met regenwaterbasins voor het doorspoelen van de wc.
Handig met een droge zomer. Sorry nu even niet poepen reservoir is leeg.

En volgens mij zijn ze ook weer af van de gescheiden riool voor huiswater en regenwater.

(regen zorgt voor doorstroomvolume en dus automatische rioolpijp reiniging had ik ook in mn vorige huis de regenpijp achter spoelde via de keuken naar voren. De badcelwc pijp liep van achtergevel naar voren en die "brokken" moesten altijd een behoorlijke afstand afleggen met minimaal verloop dus die regenpijp hield mn ingegoten door funderingsherstel rioolpijp lekker schoon d:)b )

@robkrekel ik had ff snel op de pen site gekeken en niet op mn factuur.
Kan best alweer duurder geworden zijn.... Waar is toch die tijd gebleven dat 1m3 drinkwater 25cent was?
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
copykat schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:41:
[...]
Of zoals ze in Australië doen, juist alleen maar doortrekken na het poepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
tcw82 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:24:
[...]

Uh? Waar jij nog mee afkomt? :)
In België zijn regenputten met recuperatie voor gebruik in het huishouden bij nieuwbouw en renovaties al geruime tijd een verplichting.

Daarbuiten heb ik ook nog een geboorde grondbron met eigen pompgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
[...]

Iedereen een survivalrietje in zn drinkglas ?

Ik kan me herinneren dat er wijken gebouwd werden(of ze wilde het) met regenwaterbasins voor het doorspoelen van de wc.
Ook niet.
Onder een bepaald niveau pompt het regenwaterreservoir is gewoon terug vol van een externe leiding hoor.
Dat kan gewoon leidingwater zijn of uiteraard nog beter een eigen (geboorde) bron.
En volgens mij zijn ze ook weer af van de gescheiden riool voor huiswater en regenwater.
Dat is dan weer een achteruitgang want ook hier de regel.
In de hele wijk (verderop ken ik de situatie niet) ligt alleen een riool voor het zwart en grijs waterafvoer (wat spijtig genoeg een verplichting is). Er is zelfs geen gescheiden afvoer per woning voor afvoer regenwater gezien iedere woning moet instaan voor opvang en infiltratie van regenwater op eigen grond.
En op moderne rioolbuizen (die veel smaller in doormeter zijn dan de oude) zit tegenwoordig een persgroep.

Rrioolbelasting is trouwens hier ook al afgeschaft (omdat er een verplichting wordt opgelegd voor aansluiting op het openbaar net indien woning korter dan 200 m gelegen bij de openbare afvoer.

Maar lijkt me allemaal iets beter te passen in het duurzaamheidstopic dan in het HW topic. :+

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 02-11-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Yucko schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:06:
[...]

nope, hier zie ik gewoon afname en teruglevering in de grafiek van de hoofdaansluiting
1.17.2 op iOS 17.1

wat zie je via https://hwenergy.app/overview ?
Als daar ook steeds 0 staat dan zit het probleem aan de serverzijde.
Yep op de website hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
IvoB2 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:00:
[...]

Uh? Waar jij nog mee afkomt? :)
In België zijn regenputten met recuperatie voor gebruik in het huishouden bij nieuwbouw en renovaties al geruime tijd een verplichting.

Daarbuiten heb ik ook nog een geboorde grondbron met eigen pompgroep.
Deel 1 is voor zover ik weet geen verplichting in en om het Hollandse.
Deel 2: Grond Bron is bij sommige mensen wel geslagen. Al zijn er ook gebieden waar dat niet meer mag.

Ik hoorde laatst zelfs dat de bronnen voor water water warmtepomp systemen niet (meer) mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
[...]
Kan best alweer duurder geworden zijn.... Waar is toch die tijd gebleven dat 1m3 drinkwater 25cent was?
-O-
Echt zo. Betaal nu gewoon €28 in de maand voor 100 m3 in een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
Ik krijg maar mijn tarieven niet goed in de app. Ik heb een enkel tarief en als ik dat invul dan krijg ik een niet overeenkomend bedrag met Vattenfall app. Ligt ook veel hoger of veel lager.

Hoe doen jullie dit?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
tcw82 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:29:
[...]

Deel 1 is voor zover ik weet geen verplichting in en om het Hollandse.
Deel 2: Grond Bron is bij sommige mensen wel geslagen. Al zijn er ook gebieden waar dat niet meer mag.

Ik hoorde laatst zelfs dat de bronnen voor water water warmtepomp systemen niet (meer) mag.
Slimme mensen, die de mogelijkheid hebben, wachten uiteraard niet om eenmalig te investeren in iets waar je daarna jaren voordeel van hebt tot het pas door derden verplicht wordt.

Er is, hier toch niet, ook nog geen enkele "verplichting" om PV te installeren, elektrisch te rijden, van het gas af te gaan, een modulaire WIFI P1 module te plaatsen, enz.
Wie een beetje nadenkt en de mogelijkheden heeft handelt proactief en niet door achter de feiten te blijven aanhollen omdat het vanaf een bepaald ogenblik moet of niet meer anders kan.

[ Voor 24% gewijzigd door IvoB2 op 02-11-2023 10:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gramser
Ennnn weer terug naar HomeWizard stel ik voor…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 02:38

HE1

BGFG schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:28:
[...]

Wees er blij mee. Een losse kWh meter is veel betrouwbaarder en stabieler dan de koppeling….
bovendien lees je die kwh meter real-time uit, die omvormer koppelingen 1x per kwartier. Als je live kijkt heb je dus een veel beter beeld want die p1 in de slimme meter is ook real-time (als je een smr 5.0 slimme meter hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:00

V-8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ga5ymXjCdeF7xseZ-AXl8X-t55U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Cl1HJVkN62LKZvatiPERqGw.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe je de HW Watermeter moet bevestigen op deze meter? Heb het kleine 'luikje' opengemaakt, maar daar zit niet direct schroefdraad onder.
Er zit een soort plastic onder. Hier kun je geen bout/schroef indraaien.
Heb al geprobeerd met een schroevendraaier het plastic weg te peuteren, maar ben bang dat ik het daarmee alleen maar naar de kloten help..

Wie weet raad?

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Lijkt toch niet op deze meters?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/om2-Go7kUjqZiBjpxfdfcKAKuuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R39GEiQbS3q3dZtDvzukOzYv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:00

V-8

hjs schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:00:
[...]

Lijkt toch niet op deze meters?

[Afbeelding]
Nee vond ik ook idd.. Zou deze niet compatible zijn? :'(

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BuysB
  • Laatst online: 15:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uj-sM-q_MCPsBIoU8qVJ_NCoun0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YelNhcgI1VNVrPyw9P1Dio9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

robkrekel schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:37:
[...]
Echt zo. Betaal nu gewoon €28 in de maand voor 100 m3 in een jaar.
pwn:
Voor lekker en betrouwbaar drinkwater betaalt u in 2023:

€ 1,73 per 1000 liter
€ 71,26 voor het vastrecht per jaar*

weer duurder geworden :X

Wat overigens apart is dat de "how to install" via you tube makkelijker te vinden is dan via hun wb site:
Kris Tech Review legt het rustig en duidelijk uit moet ik zeggen.
Vermoedelijk doet de HW de uitleg via de app.

net thuis na een dag rond rennen en hopelijk morgen maar installeren.
( moeten we hier ook bij liander die p1 poort activeren of is dat alleen in België?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:01
Offtopic: Minder dan 2 cent per liter is een stuk goedkoper dan het water in de supermarkt. Staffels zouden m.i. beter zijn maar iets waardevols mag niet ook wel wat kosten toch?

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Zo installatie p1 en 3 smartstekkers ging simpel.
Nadeeltje met deze stekkers is ik heb nu nog oude vlakke sockets waar ze niet geheel strak in zitten. Afbreuk/los trekken is mogelijk.
Denk er over om korte snoeren te maken. Haakse stekker 10cm snoer moederstekker met aarde en daar die smartstekker in. (kunnen de pootjes niet krom getrokken worden.)

Abbo afgenomen.

Leuk speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Niet-geaard denk ik..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
copykat schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:06:
Zo installatie p1 en 3 smartstekkers ging simpel.
Nadeeltje met deze stekkers is ik heb nu nog oude vlakke sockets waar ze niet geheel strak in zitten. Afbreuk/los trekken is mogelijk.
Denk er over om korte snoeren te maken. Haakse stekker 10cm snoer moederstekker met aarde en daar die smartstekker in. (kunnen de pootjes niet krom getrokken worden.)

Abbo afgenomen.

Leuk speelgoed.
Als je al die moeite neemt, waarom dan niet je WCD vervangen voor iets fatsoenlijks?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

renzo4000 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:17:
[...]

Als je al die moeite neemt, waarom dan niet je WCD vervangen voor iets fatsoenlijks?
Dat moet allemaal nog door het hele huis.
Het is 1980 spul.
Schakelaars, click on click of type, beginnen ook slechter te worden.

Maar wonen er pas dit jaar ik heb een hoop te doen.
Dan is even een snoertje maken makkelijker.
Overigens. Je mag geen geaarde wcd's monteren zonder daadwerkelijke aarde aangesloten.
Dus op veel plekken moet ik een model monteren die wel de diepte heb van een wcd randaarde maar geen randaarde pennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

sorry je post gemist.
mijn WCD's zijn van 1980 dus op de plekken na waar ik zelf met heel veel moeite aarde heb bij getrokken is het ongeaard in de woonkamer en slaapkamers.

Die korte hang kabeltjes maak ik gewoon "geaard" even wat eurostekker kabels regelen oid.
en die modificeren. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

@HomeWizard_NL het wordt van kwaad tot erger hierzo. Enige wat nog geregistreerd wordt is de opbrengst . Now laat actuele verbruik wel goed zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTAop1wov_lfkc7qodXFLQQ7Uu4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/giVLR8qAGRESete3awMnJ21t.png?f=fotoalbum_large

4 dagen geleden via de enige manier om support te krijgen 2x een melding gemaakt en tot op heden niet eens bekeken.

[ Voor 8% gewijzigd door backupdevice op 05-11-2023 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 13:15
Hoi,

Sinds enkele dagen krijg ik geen contact meer met de P1 meter. Eerst kipperde bij groen en nu knippert ie wit. Ik heb de app reeds verwijderd, knopje 15 seconden ingedrukt, 3 maal snel ingedrukt maar geen resultaat. Na het 15 seconden lang indrukken knippert hij 1 keer blauw daarna weer wit knipperend.
Helaas lukt het niet om contact te krijgen met de heldesk @HomeWizard_NL .... Iemand enig idee hoe ik weer verbinding kan krijgen?

Pieter

10:47 update ik zie dat er een nieuwe wordt opgestuurd, Hij zal dus defect zijn.Issue opgelost :)

[ Voor 9% gewijzigd door degranulatie op 07-11-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Aangezien support van Homewizard nogal lang op zich laat wachten probeer ik het hier. Installatie van de P1 meter ging voorspoedig op de SMR5 meter waarbij geen voeding nodig was. Ondanks dat het koppelen met WiFi even mis leek te gaan is dat toch gelukt maar dan is er niets. Er is verbinding, ik zie hem in de app, maar de foutmelding is 'Je P1 meter ontvangt momenteel geen data'. Ik woon niet in Belgie dus de P1 poort is toch ingeschakeld door de netbeerder zou je verwachten? Andere tips?

De meter is een ISKRA AM550.

Status van de verlichting: rood. Kan geen data lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door edgarv op 07-11-2023 13:01 . Reden: extra info ]

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

edgarv schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:57:
Aangezien support van Homewizard nogal lang op zich laat wachten probeer ik het hier. Installatie van de P1 meter ging voorspoedig op de SMR5 meter waarbij geen voeding nodig was. Ondanks dat het koppelen met WiFi even mis leek te gaan is dat toch gelukt maar dan is er niets. Er is verbinding, ik zie hem in de app, maar de foutmelding is 'Je P1 meter ontvangt momenteel geen data'. Ik woon niet in Belgie dus de P1 poort is toch ingeschakeld door de netbeerder zou je verwachten? Andere tips?

De meter is een ISKRA AM550.

Status van de verlichting: rood. Kan geen data lezen.
Het enige dat ik kan bedenken: toch 's checken met netbeheerder of poort weldegelijk ingeschakeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Support desk is al een week niet bereikbaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 09:41
Beste Tweakers, Helaas is onze support deze week erg druk door de nieuwe releases van vorige week en de nieuwe display. Het kan daarom langer duren voordat er een antwoord komt op vragen, bedankt voor het geduld en ons excuus voor het ongemak.

[ Voor 8% gewijzigd door HomeWizard_NL op 07-11-2023 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

HomeWizard_NL schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:58:
Beste Tweakers, Helaas is onze support deze week erg druk door de nieuwe releases van vorige week en de nieuwe display. Het kan daarom langer duren voordat er een antwoord komt op vragen, bedankt voor het geduld en ons excuus voor het ongemak.
Dank je wel voor de update, misschien dit even in de chat window neerzetten zodat mensen dit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 13:15
degranulatie schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:03:
Hoi,

Sinds enkele dagen krijg ik geen contact meer met de P1 meter. Eerst kipperde bij groen en nu knippert ie wit. Ik heb de app reeds verwijderd, knopje 15 seconden ingedrukt, 3 maal snel ingedrukt maar geen resultaat. Na het 15 seconden lang indrukken knippert hij 1 keer blauw daarna weer wit knipperend.
Helaas lukt het niet om contact te krijgen met de heldesk @HomeWizard_NL .... Iemand enig idee hoe ik weer verbinding kan krijgen?

Pieter

10:47 update ik zie dat er een nieuwe wordt opgestuurd, Hij zal dus defect zijn.Issue opgelost :)
Vanavond toch nog even zitten spelen en de P1 doet het nu wel maar alleen met extra voeding, deze was hiervoor niet nodig (SMR 5).... Denk dat ie dus wel defect is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lecram24
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:12
V-8 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 16:25:
[Afbeelding]

Weet iemand hoe je de HW Watermeter moet bevestigen op deze meter? Heb het kleine 'luikje' opengemaakt, maar daar zit niet direct schroefdraad onder.
Er zit een soort plastic onder. Hier kun je geen bout/schroef indraaien.
Heb al geprobeerd met een schroevendraaier het plastic weg te peuteren, maar ben bang dat ik het daarmee alleen maar naar de kloten help..

Wie weet raad?
Deze kun je eruit breken met een tang of schroevendraaier daaronder zit het schroefdraad
Pagina: 1 ... 96 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic