RobAkm schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:22:
Mijn Arduino (zonnepaneel) heeft ook WiFi en daar communiceer ik ook mee met de tablet, dan zou ik toch ook gewoon die dongle kunnen aanspreken met de WiFi van de tablet ?
Ik ben waarschijnlijk niet zo "gehaaid" als jullie met de huidige techniek, maar ik probeer het te snappen en er minimaal gebruik van te maken zover als ik het nodig heb.
Voor mij is die dongle gewoon een stukje gereedschap om de meterstanden op het huidige moment te kunnen uitlezen, niet meer en niet minder.
Dat zonnepaneel geeft ook alleen maar de huidige waarden weer vanaf het moment dat ik hem koppel en een tabel met iedere 10 minuten de waarden als ik de tablet of pc langer aan laat staan.
Hoi Rob,
Laat ik als eerste stellen dat Energy niet ‘gemaakt’ is om offline te werken. Echter werkt het voor uw toepassing misschien prima. De p1 meter moet wel eenmaal met wifi geconfigureerd worden zodat u de laatste update kunt krijgen voor de update met API. Vervolgens kunt u via de api op het ip adres van de p1 meter de meterstanden opvragen (zie start topic hoe dit werkt/ of onze support paginas) zonder internet verbinding. Er is wel altijd een lokaal wifi netwerk nodig om overheen te praten. Dus je zou de p1 meter dan moeten koppelen aan de hotspot van je desktop.
Betreft uw opmerking over dat wij niet duidelijk genoeg zijn op de website. Tegenwoordig mag men met een Wifi apparaat wel verwachten dat deze mogelijk ook een werkende internet verbinding nodig heeft om te kunnen werken. En is het meer uitzondering dan regel als deze niet benodigd is. Wij vinden onze informatie daarom zeker niet misleidend te noemen.
Is het apparaat toch niets voor u, kunt u de bestelling gewoon annuleren/retourneren en uw geld terug krijgen. Ook hiervoor kunt u contact opnemen met onze support, or reageren op de mail van uw bestelling.
De p1 meter is dus server onafhankelijk als je de huidige data wilt uitlezen via api.
Algemeen:
De app zal niet werken offline omdat de energy devices zelf geen geschiedenis bijhouden. En je authenticeerd met de servers waar de data staat. Zoals vaker gezegd is data bij ons geen verdienmodel, en word dus ook niet gedeeld of verkocht.
Waarom slaat de p1 meter geen data lokaal op?
A: teveel data, je kan elke dag volledig terugkijken. Corruptie van data als deze tevaak overschreven wordt. Sd kaarten zijn onbetrouwbaar, flash geheugen is beperkt.
B: er geen synchronisiteit tussen de meters kan bestaan bij verrekeningen (meters combineren in geschiedenis en realtime) je kan ook geen logica toepassen tussen verschillende meters, omdat deze meters anders realtime hun geschiedenis continue met elkaar moeten uitdelen. Meter overkoepelende processen zijn zo goed als onmogelijk.
C: Je op de p1 meter/app dan ook alle grafiek concatenation, utc/dst conversies, ntp servers, data binning, write cycles moet afhandelen.
Bovenstaande zal resulteren in een traag, gelimiteerd en duur product door complexiteit in zowel hardware als ontwikkeling.
Als je opzoek bent naar iets wat offline volledig functioneel is dan is Energy misschien niet de beste oplossing (tenzij je de api gebruikt). De hoeveelheid enthousiaste grbruikers spreekt echter boekdelen over waar Energy wel excellereerd, zowel kwa modulareit, functies, prijs als gebruiksgemak.
[
Voor 5% gewijzigd door
HomeWizard_NL op 11-12-2020 01:34
]