Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheduke
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
GM15 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:21:
[...]

De P1 meter meet natuurlijk helemaal niets, dat dingetje geeft simpelweg de meterstanden van je slimme meter door, en dat komt neer op levering en afname van electra als geheel. Als jouw zonnepanelen 2000 watt produceren en jij zet je waterkoker van 2 kWh en oven van 2 kWh aan kun je niet zeggen op basis van de meterstanden dat de waterkoker op zonnestroom draait en je oven op het net. Netto resultaat is gewoon dat je maar de helft van het totaal afneemt (of anders gezegd: de helft van je verbuik op dat moment zelf opwekt). En dit geldt dan voor alle stroomverbruikers in je huis. Je meter mag dan wel 'slim' zijn maar heeft absoluut geen idee van individuele apparaten in je huis.

kortom: het 'slim' omgaan met verbruik komt voor een groot deel op jezelf aan ;)
Dat weet ik wel, maar je kan wel het moment markeren en het stroomverbruik berekenen enkel wanneer je stroom aan het injecteren bent. Als ik aan het injecteren ben (wat je kan zien op je P1-meter), weet ik 100% zeker dat mijn warmtepomp op (goedkope) zonne-energie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Dat weet je dan ook alleen op dat eigenste ogenblik.
En werkt alleen bij stabiel zonnig weer zonder bewolking.

Schuift er tien seconden later een donkere wolk voor de zon verbruik je al geen 100% eigen productie meer.
En een warmtepomp is nu niet van die aard dat je het gebruik kan laten mee-evolueren met wisselende productiequota.

Het totale stroomverbruik (dus al niet per individuele AC verbruiker) berekenen aan de hand van alleen de P1 meter kan ook alleen maar als er gedurende het verbruik van die toestellen een constante productie is. Wat eerder uitzonderlijk dan de regel is.

[ Voor 27% gewijzigd door IvoB2 op 14-11-2022 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:25
rcheduke schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:56:
[...]

Dat weet ik wel, maar je kan wel het moment markeren en het stroomverbruik berekenen enkel wanneer je stroom aan het injecteren bent. Als ik aan het injecteren ben (wat je kan zien op je P1-meter), weet ik 100% zeker dat mijn warmtepomp op (goedkope) zonne-energie werkt.
Dat gaat niet, het telegrambericht van je slimme meter bevat 2 velden aangaande verbruik/levering nml;

1-0:1.7.(huidig verbruik)
1-0:2.7.(huidige teruglevering)

1.7 staat op '0' als je opbrengst meer is dan wat je afneemt
2.7 is niet gelijk aan '0' als je teruglevert

Maar wat je slimme meter 'niet' weet is hoeveel je zonnepanelen produceren, en die waarde heb je nodig om uit te rekenen wat jij wilt, zoiets als in onderstaan plaatje ;

Kortom, je zou met een aparte kWh meter de produktie van je zonnepanelen kunnen meten.

(onderstaand zie je realtime het daadwerkelijke 'meten' wat de zonnepanelen genereren en wat het verbruik is van mijn hele huis, het verschil is wat ik teruglever en komt overeen met wat je kunt uitlezen in het telegrambericht van je slimme meter (1-0:2.7)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z714b1FC6GLiUwvS6jLiBdsmxOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/avvrpRgSDLx4E4dhxNEaJc3g.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door GM15 op 14-11-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheduke
Ik heb kWh-meters op mijn zonnepanelen en op mijn warmtepomp. Volgens mij moet het weldegelijk mogelijk zijn om grafisch weer te geven wanneer en hoeveel zonne-energie ik voor mijn warmtepomp gebruik. Dit lijkt me ook nuttig om mijn warmtepomp beter in te stellen (zonder dat ik die om de 5 minuten aan of uitschakel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheduke
[Afbeelding]
[/quote]

Dit lijkt me inderdaad een grafiek waar zonnepanelen geplakt zijn op de P1-meter. Maar je zou dit ook op de grafiek van de kWh-meter van de warmtepomp kunnen plakken. Kan ik dit ook doen in de HomeWizard app? , want jouw grafiek lijkt me met een ander tool te zijn gemaakt. Welke tool precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
rcheduke schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:01:
[Afbeelding]
[/quote]

Dit lijkt me inderdaad een grafiek waar zonnepanelen geplakt zijn op de P1-meter. Maar je zou dit ook op de grafiek van de kWh-meter van de warmtepomp kunnen plakken. Kan ik dit ook doen in de HomeWizard app? , want jouw grafiek lijkt me met een ander tool te zijn gemaakt. Welke tool precies?
Zolang het 'blauw' lager is dan het 'geel' komt al mijn verbruik dus van de zonnepanelen. Of dit met de combi P1 meter+kWh meter van HW kan weet ik niet, de data is er zou je zeggen dus het rekensommetje is snel gemaakt (en dus ook te visualiseren)

plaatje komt idd van andere tooling en manier van meten. ( https://openenergymonitor.org/ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:37
rcheduke schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:01:
[Afbeelding]
[/quote]

je kan geen grafieken op elkaar plakken in de Homewizard app. Met een P1 meter & kWh meter op de zonnepanelen krijg je wel het equivalent van de blauwe grafiek: de werkelijke stroomgebruik

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlam
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-04 15:34
Weet dat er iemand mee leest van home wizard.
Heb zelf de P1, prima apparaatje!
Vraag me alleen wel af waarom jullie energy sockets zo enorm prijzig zijn in vergelijk met bv de hombli's.
Ik snap dat jullie er een extra laagje software overheen gooien waardoor verbruik 'now' ook te zien is, maar dat verklaart voor mij nog niet het enorme prijsverschil.
Nu bij de bcc 3 hombli's voor €33.. Daar heb ik bij HW niet eens 1 stekker thuis voor.
Mis ik iets? (behalve de energy sockets dan... ;))

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
En alweer storing…
Het begint langzaam vervelend te worden! 😡

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:08
Serena schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:33:
En alweer storing…
Het begint langzaam vervelend te worden! 😡
Yes bizar. Is het een kwestie van een ondercapaciteit op de server of is er meer aan de hand....Heb voor een aardig bedrag 3 meters aangeschaft en geïnstalleerd. Dan verwacht ik wel dat ik er wat aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 07:43
Zucht, inderdaad, here we go again…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 21:52
Hier klagen heeft in elk geval weinig zin. Maar misschien lucht het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 07:43
Lucht enorm op inderdaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 21:51

Superbeagle

Always smile

Gramser schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:54:
Hier klagen heeft in elk geval weinig zin. Maar misschien lucht het op?
Het is iig geruststellend dat het niet aan de eigen apparatuur of netwerk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
De kracht van het forum :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Mag ik ook even klagen dan? 😛

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDhx1yE3QrV5qfw6yPnB-MCXK7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TINqqY2cmq4hmxPTkP2u2GiW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door Stokertje op 14-11-2022 19:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GM15
De keren dat hier langs komt 'hij doet het weer eens niet' zijn niet incidenteel maar structureel.

Zeker voor diegene met een abbo echt onacceptabel. Maar ook voor de 'gratis!' versie past dit niet met wat HW uitstraalt. Enige tijd geleden hebben ze wel aangekondigd te werken aan verbetering/uitbreiding van de dienst/capaciteit maar daar is blijkbaar nog bar weinig van te merken.

Ook qua functionaliteit zijn er nog grote stappen te nemen, feitelijk is het niet veel meer dan het doorsturen van slimme meter-data en dat in een grafiekje proppen. Juist waar HW 100% focust met hun slogan 'Krijg inzicht en bespaar' Laten ze nog wel wat liggen, Juist nu, waar energie [ge|ver]bruik zo belangrijk is hecht ik nog meer waarde aan de koppeling met wat het me daadwerkelijk kost, zeker met de variabele contracten en wisselende prijzen. Zo kun je geen vaste kosten meenemen en zijn de stuks prijzen (m3 / kWh) niet tjidsgebonden. M.a.w. als je die nu (bv. omdat je nieuwe prijzen ingaan) veranderd wordt dat over alle historische data aangepast, ik kan dus Nov21 (met de toen actuele stuksprijzen en vaste kosten) niet vergelijken met Nov22. verder ook geen integratie met API's van derden (solar inverters bv). Maar ook het (aankomende) prijsplafond is (code technisch) geen rocketscience, maar wel van belang voor wat het me daadwerkelijk gaat kosten.

Ik hou het nog even bij p1mon van ztatz.

Nog wel wat meters te maken door HW.

[ Voor 6% gewijzigd door GM15 op 14-11-2022 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het lijkt er op dat ze wat te hard gegroeid zijn de laatste tijd tov hun infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:29
Zijn de wifi kwh meters ook los van het homewizard platform te gebruiken? Bijvoorbeeld met Home Assistant? De storingen zijn inderdaad wel regelmatig.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 23:30
Yep, via de local api kun je de data als json uitlezen. In HA is er ook een officiële integratie voor. Je hebt alleen bij de eerste keer instellen internet nodig, daarna kun je de internettoegang blokkeren als je dat zou willen.

EDIT hier de officiele documentatie vanuit HomeWizard zelf: https://homewizard-energy-api.readthedocs.io/endpoints.html

[ Voor 21% gewijzigd door dhrto op 14-11-2022 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Wat is er aan de hand als een energy socket af en toe groen knippert? Hij doet het wel gewoon verder.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gramser
Party-time!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-08 21:38
Vandaag de watermeter ontvangen, de bijgeleverde adapter past niet op een Sensus R400 watermeter, graag wat tips hoe dit opgelost kan wordenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRC_evqktLzXs5UMvOH5qGSV0CE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMeqbZT3cQrgWfUeD1JbkE1B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Dr-Diesel schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:03:
Vandaag de watermeter ontvangen, de bijgeleverde adapter past niet op een Sensus R400 watermeter, graag wat tips hoe dit opgelost kan worden[Afbeelding]
Knutselen met wat tie wraps en iets van karton of plastic en dan komt het goed als ik het zo zie. Mits de zwarte gaatjes niet passen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door aGraPusher op 15-11-2022 21:06 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Die twee zwarte gaatjes, die lijken toch precies binnen de 'gaatjes' van de houder te vallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Vandaag de watermeter ontvangen, de bijgeleverde adapter past niet op een Sensus R400 watermeter, graag wat tips hoe dit opgelost kan worden[Afbeelding]
Zit de scharnier van de deksel toevallig in de weg? Had dat bij de installatie op de Sensus meter van mijn ouders en kwam er toen achter dat de ‘ring’ met de deksel draaibaar is. Daarna paste het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:32

KL643

beeldaandemuur

KL643 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:09:
Vandaag mijn P1 meter binnen gekregen en aangesloten. Meteen een abonnement erbij genomen maar tot nu toe helaas alleen een no data melding. Aan de wifi kan het niet liggen want hij hangt onder mijn Fritzbox. Duurt het een tijdje voordat hij gaat registreren?
Gisteren en vandaag eindelijk even in de gelegenheid geweest om het e.a. te testen. Eerst de P1 meter bij mijn broer in huis getest (nieuwe moderne slimme meter) en daar doet hij het gelijk op. Net even bij de buren getest en die hebben de exact zelfde meter als ik thuis en daar werkt hij ook. Blijven er 2 opties over : of mijn P1 poort is kapot of mijn Fritzbox verstoord het signaal. De laatste kan ik niet weghalen omdat mijn glasvezel daar binnenkomt.

Edit : Bij mijn broer staat een Ziggo modem in de meterkast en dat geeft geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door KL643 op 15-11-2022 21:22 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:42
Voor de test: Fritzbox uitzetten en even wifi van de buren lenen ?
Dan weet je of het de P1 poort is of de Fritzbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

franssie

Save the albatross

KL643 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:10:
[...]

Gisteren en vandaag eindelijk even in de gelegenheid geweest om het e.a. te testen. Eerst de P1 meter bij mijn broer in huis getest (nieuwe moderne slimme meter) en daar doet hij het gelijk op. Net even bij de buren getest en die hebben de exact zelfde meter als ik thuis en daar werkt hij ook. Blijven er 2 opties over : of mijn P1 poort is kapot of mijn Fritzbox verstoord het signaal. De laatste kan ik niet weghalen omdat mijn glasvezel daar binnenkomt.

Edit : Bij mijn broer staat een Ziggo modem in de meterkast en dat geeft geen probleem.
Dan vrees ik voor de P1 poort van je meter - kan je kijken of de pinnen aanwezig of verbogen zijn (en ja daar moet je danwel flexibel voor zijn of een spiegeltje voor hebben) - de optie met externe voeding zal al voorbij gekomen zijn neem ik aan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
SnelheidsDuivel schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:09:
[...]

Zit de scharnier van de deksel toevallig in de weg? Had dat bij de installatie op de Sensus meter van mijn ouders en kwam er toen achter dat de ‘ring’ met de deksel draaibaar is. Daarna paste het wel.
Of het binnenwerk is draaibaar. Ook een mogelijkheid om te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Kroonkurk schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:22:
Voor de test: Fritzbox uitzetten en even wifi van de buren lenen ?
Dan weet je of het de P1 poort is of de Fritzbox.
Fritzbox uitgezet en van mijn telefoon een hotspot gemaakt en via mijn tablet verbinding gemaakt. Ook dan krijg ik niets (Failed to execute GraphQL http network request)
franssie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:54:
[...]

Dan vrees ik voor de P1 poort van je meter - kan je kijken of de pinnen aanwezig of verbogen zijn (en ja daar moet je danwel flexibel voor zijn of een spiegeltje voor hebben) - de optie met externe voeding zal al voorbij gekomen zijn neem ik aan.
Hij zit al aan de externe voeding (DSMR 4.2)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXuh9KAcRkPjYr8UFILlxctnQ5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duywGq9nObjVb7wkXW0gyVZg.jpg?f=fotoalbum_large

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vandaag een socket binnengekregen. In de specificaties staat 'Draadloos 802.11b/g/n (2.4 GHz) WiFi Versleuteling met WPA, WPA2 en WPA3'. Socket geeft aan dat de WiFi ontvangst 100% is 👍🏻 M'n accesspoint geeft aan dat ie verbonden is met WPA2 (terwijl WPA3 ook beschikbaar is).

P1 meter kiest ook WPA2, watermeter is wél met WPA3 verbonden.

Al zie ik apparatuur liefst WPA3 pakken, 'k ervaar het nu niet als een issue. Ben benieuwd of anderen wél WPA3 bij P1 meter of socket(s) zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Allen,

Ik heb een vreemd geval in mijn Home Assistant icm de HomeWizard P1.

Ik heb de P1 sinds begin november actief gemaakt en aanvankelijk werkt alles ook goed.
De P1 is keurig verbonden en ik kan keurig de gegevens uitlezen.

Echter heb ik nu alleen het probleem dat Home Assistant aangeeft dat mijn TOTAL GAS 1.740,379m3 is.
Dat is wel heel veel voor 1 maand voor een appartement van 80m3.
Ook het stroomverbruik is behoorlijk hoog.
Total Power Import T1: 1.708,486kwh
Total Power Import T2: 2.029,922kwh.

Als ik in de Energy App kijk van HomeWizard dan zie ik keurig dat er maar 11m3 gas verbruikt is tot op heden.
En stroom staat in de energy app keurig op 78kwh tot op heden.

Kan iemand mij helpen verklaren (en oplossen) waar die enorme sprong vandaan komt in Home Assistant?

EDIT: Inmiddels heb ik begrepen dat deze waardes mijn actuele meterstanden zijn die Home Assistant op het begin dashboard toont. Dus ipv dat ik het moet zien als wat ik sinds ik ben komen wonen heb verbruikt, moet ik het zien als mijn huidige meterstanden.

Op het aparte Energy Usage dasboard zie ik wel keurig per dag/week/maand mijn verbruik.

Dus ik denk dat ik hiermee mijn eigen vraag dan ook wel heb beantwoord. :F

Ik zal de vraag nog laten staan, voor het geval iemand anders ook deze vraag zal hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Wylana op 16-11-2022 11:27 . Reden: Verklaring toegevoegd. ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Diesel
Heeft iemand een foto van Sensus R400 watermeter met de HomeWizard watermeter erop, dat zou mij ook op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
@Dr-Diesel je hebt hierboven al meerdere tips gekregen, heb je die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Net even gebeld met Enexis, mijn netwerkbeheerder over de niet functionerende P1 poort van de slimme meter. Ik kan een afspraak met ze maken om hem te laten checken maar als het toch iets anders is, dan moet ik voorrijkosten betalen. Op mijn vraag "hoeveel is dat dan", kreeg ik het antwoord "daar kunnen we niets over zeggen". Na ja zeg, heel slecht dit..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

SnelheidsDuivel schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:09:
[...]

Bij mij wel, ik heb dat deel van de adapter maar gewoon omgebogen.

Vervolgens (nadat 'ie vastgeschroefd zat) kwam ik erachter dat het binnenwerk van de watermeter kan draaien...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:55
Vraagje: Ik heb een P1 meter gekocht voor een nieuwe woning. Daar is nog geen internet, maar sinds deze week draait de warmtepomp.

Ik zou mijn P1 daar al willen installeren en koppelen aan een wifi netwerk zonder internet, zodat ik met Home Assistant al kan loggen.

Maar om de P1 meter aan de praat te krijgen heb je internet nodig om de lokale API open te zetten. Waar ik nu woon hebben we nog geen digitale meter.
Kan ik mijn P1 meter eventjes bij mijn schoonouders inpluggen, koppelen aan mijn router dat ik daar even aansluit en dan verhuizen naar onze digitale meter? Of zit de P1 meter echt gelinked aan een digitale meter en detecteert hij dat hij aan een andere meter hangt?
Als die gewoon meterstanden doorgeeft en verder geen checks doet, dan moet het wel lukken lijkt me?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
@Broodro0ster Ja, gewoon activeren en API aanzetten en opnieuw erin drukkken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorac
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-09 07:40
Ik ben niet helemaal zeker of dit de juiste plaats is maar toch......

Zijn er meer mensen bij wie de sockets momenteel niet schakelen op basis van een meting? Uiteraard ben ik geabonneerd op Energy+ en het heeft steeds goed gewerkt.
Ik heb inmiddels al diverse in- en uitschakelingen van sockets gemist. In elk geval sinds vanochtend plm 11:00u.
In de app opnieuw inloggen, cache wissen en opnieuw schakelvoorwaarden invullen heb ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Diesel
TommyGun schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:33:
[...]

Bij mij wel, ik heb dat deel van de adapter maar gewoon omgebogen.

Vervolgens (nadat 'ie vastgeschroefd zat) kwam ik erachter dat het binnenwerk van de watermeter kan draaien...
Van het weekend maar eens wat bevestiging opties proberen.

Wel een reactie gehad van HomeWizard.
“Helaas is dit een type dat wij niet ondersteunen, op dit type ontbreken helaas de schroefgaten. Mocht je nog wat willen proberen, anders als het niet werkt kunt je het product retourneren.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

KL643 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:30:
Net even gebeld met Enexis, mijn netwerkbeheerder over de niet functionerende P1 poort van de slimme meter. Ik kan een afspraak met ze maken om hem te laten checken maar als het toch iets anders is, dan moet ik voorrijkosten betalen. Op mijn vraag "hoeveel is dat dan", kreeg ik het antwoord "daar kunnen we niets over zeggen". Na ja zeg, heel slecht dit..
Ik zou niet akkoord gaan. Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

ApC_IcE schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:40:
[...]

Ik zou niet akkoord gaan. Wat een onzin.
Was ik ook niet van plan 8)7

beeldaandemuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Nutteloze voorrijkosten van Enexis zijn 66,66 euro. Volgens hun eigen documentatie.
Als dit jouw werkzaamheden betreft.
https://www.enexis.nl/tarieven#Werkzaamheden
https://www.enexis.nl/-/m...n/overigetarieven2022.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door mike123 op 16-11-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Dr-Diesel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:04:
[...]

Van het weekend maar eens wat bevestiging opties proberen.

Wel een reactie gehad van HomeWizard.
“Helaas is dit een type dat wij niet ondersteunen, op dit type ontbreken helaas de schroefgaten. Mocht je nog wat willen proberen, anders als het niet werkt kunt je het product retourneren.”
Gewoon de adapter juist uitlijnen en vastzetten met een dotje montagekit...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Harold321
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-09 13:30
Gorac schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:27:

Zijn er meer mensen bij wie de sockets momenteel niet schakelen op basis van een meting? Uiteraard ben ik geabonneerd op Energy+ en het heeft steeds goed gewerkt.
Ik heb inmiddels al diverse in- en uitschakelingen van sockets gemist. In elk geval sinds vanochtend plm 11:00u.
Ook ik heb hier sinds gisteravond last van. 2 in- en uitschakelingen gemist, en vanochtend 1 keer. Voor de zekerheid deze taken nagekeken, niks veranderd, staan allemaal goed. Ik heb nog geen idee wat dit veroorzaakt.

Edit: 1 oorzaak gevonden. Mijn zoon had 1 van zijn monitoren niet uitgeschakeld :F . Hierdoor bleef het standby gebruik boven de ingestelde taak.

[ Voor 9% gewijzigd door Harold321 op 17-11-2022 11:55 ]

• Gorac
Ah, dan ligt het gelukkig niet aan mij. Ik heb vanochtend een boodschap achtergelaten in de chat van HW Energy, maar nog geen reactie.
Ik heb als test een timertaak ingesteld. Dit werkt wel. Een zonnetaak kan ik niet testen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gorac op 17-11-2022 11:56 ]

• Gorac
Edit: 1 oorzaak gevonden. Mijn zoon had 1 van zijn monitoren niet uitgeschakeld :F . Hierdoor bleef het standby gebruik boven de ingestelde taak.
Helaas gaat dat hier niet op. :|

[ Voor 20% gewijzigd door Gorac op 17-11-2022 11:58 ]

• Gorac
Gorac schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:27:

In de app opnieuw inloggen, cache wissen en opnieuw schakelvoorwaarden invullen heb ik al geprobeerd.
Inmiddels bericht gehad van Homewizard. Probleem is/was bekend en inmiddels opgelost.
Lijkt bij mij inderdaad weer goed te werken.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
@HomeWizard_NL
Ik ben nu al bijna een jaar meer dan content van de HomeWizard P1 meter.
Echter is er nog een klein hekelpuntje ivm dag- en nachttarieven.

Bij het Belgische Fluvius kan je ook online je meterstanden bekijken.
Maar in hun grafieken/tellers tellen ze niet van 0u00 tot 0u00 maar van 6u00 tot 6u00.

Als je dan een beetje wil vergelijken komen deze meterstanden natuurlijk nooit overeen.

Heb ik over de optie heen gekeken waar we in de app kunnen opgeven van wanneer tot wanneer 'een dag' wordt gedefinieerd?

Kunnen we ook ergens instellen tussen welke tijdstippen het nachttarief van toepassing is?

• Jiepie001
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-09 21:20
Maak u geen zorgen met het nachttarief, is binnenkort afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Jiepie001 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:24:
Maak u geen zorgen met het nachttarief, is binnenkort afgelopen.
Niet correct.
Bij het invoeren van het capaciteitstarief wordt het onderscheid tussen piek en dal afgevoerd voor het deel nettarief berekend op het vermogen (kW). Niet voor het deel stroomcomponent (kWh). Daar zijn de leveranciers vrij in om nog een onderscheid in tarief aan te bieden.

Maar verschillende tarieven in de app kunnen invoeren is uiteraard weinig praktisch. Ze verschillen zoveel van elkaar en wijzigen zo frequent dat het weinig zin heeft.
Zou je ook al de mogelijkheid (alleen voor Vlaanderen alleen al) moeten hebben om, buiten de variabele stroomcomponent, een capaciteitstarief te kunnen invoeren. Dat dan ook nog eens verschilt of je een AM of DM hebt enz. Om nog maar te zwijgen van de wisselingen bij een dynamisch contract. Praktisch onmogelijk geautomatiseerd te blijven opvolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Wouter06 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:44:
@HomeWizard_NL

Maar in hun grafieken/tellers tellen ze niet van 0u00 tot 0u00 maar van 6u00 tot 6u00.

Als je dan een beetje wil vergelijken komen deze meterstanden natuurlijk nooit overeen.

Heb ik over de optie heen gekeken waar we in de app kunnen opgeven van wanneer tot wanneer 'een dag' wordt gedefinieerd?

Kunnen we ook ergens instellen tussen welke tijdstippen het nachttarief van toepassing is?
Voor zover ik begrijp gaat daltarief over een apart telwerk en houdt de P1 meter daar dus rekening mee in de kostenweergave in de app. Je hoeft dus niet je tijdstip van normaal en dal in de app in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:43
jesco_white schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:27:
[...]

Voor zover ik begrijp gaat daltarief over een apart telwerk en houdt de P1 meter daar dus rekening mee in de kostenweergave in de app. Je hoeft dus niet je tijdstip van normaal en dal in de app in te stellen.
Dat klopt wel maar @Wouter06 zijn DAG begint om 6 uur 's morgens en hij wil dagverbruiken met Homewizard vergelijken. Dat gaat dus niet lukken zonder zelf iets ingewikkelds te doen. Apart, die Fluvius.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Laatst online: 22:34
Volgens mij is deze vraag al eerder voorbij gekomen maar kan hem even niet vinden.
Waarom zie ik het gasverbruik tussen 23:00 en 0:00 niet terug in de app?
Mijn meter communiceert het gasverbruik per uur, de grafiek stopt elke dag om 23:00 en begint de volgende dag weer om 0:05.
Nu heb ik al een paar dagen gas verbruikt tussen 23:00 en 0:00 maar dat is dus niet zichtbaar op het dagoverzicht, maar het lijkt ook niet in het weekoverzicht (per dag) te zitten. Waar blijft dit verbruik? En waarom mist dat uur?

EDIT:
Ah, heb net toch een bericht uit december 2021 gevonden:
Beide grafieken tonen dan geen gebruik ookal is er mogelijk gebruikt geweest. In een week komt dit echter niet meer voor omdat hier tussen maandag 00:02 wordt gekeken en zondag 23:57 bijvoorbeeld.
Dus als het goed is, klopt het maandoverzicht dan wel :)

[ Voor 24% gewijzigd door Loek92 op 18-11-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortanon
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-04-2023
Wouter06 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:44:
@HomeWizard_NL

Ik gebruik de P1-meter ongeveer 7-8 maanden en de gegevens van de meter op dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse basis komen heel goed overeen met de Fluvius _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
De wekelijkse en maandelijkse grafieken komen vanuit de meterstanden, die kloppen altijd :)
De daggrafiek en nu grafiek komen uit het actueelverbruik, daar kan soms een hapering inzitten. (het 5 voor en 5 over vheraal hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
Mortanon schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:23:
[...]

Ik gebruik de P1-meter ongeveer 7-8 maanden en de gegevens van de meter op dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse basis komen heel goed overeen met de Fluvius _/-\o_
Verschilt de dagwaarde niet bij jou tussen FLuvius en Homewizard?

Fluvius meet namelijk tussen 6u-6u en HomeWizard van 0u-0u. Dit kan toch niet hetzelfde zijn? (afwijking verschilt natuurijk van dag tot dag).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfzt67j2BiUgNtVswUDKDxJJ-4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnm67WzlBOcWVWPq9A4vDaRC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Wouter06 op 18-11-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:50
@Wouter06 Ik neem aan dat je verbruik tussen 0-6 uur iedere dag ongeveer hetzelfde is dus dan komen de totalen gewoon overeen.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortanon
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-04-2023
Wouter06 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:40:
[...]

Verschilt de dagwaarde niet bij jou tussen FLuvius en Homewizard?

Fluvius meet namelijk tussen 6u-6u en HomeWizard van 0u-0u. Dit kan toch niet hetzelfde zijn? (afwijking verschilt natuurijk van dag tot dag).

[Afbeelding]
Oh ik heb het over elektriciteit, niet over gas (ik heb thuis een warmtepomp dus geen gas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
ron321 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:51:
@Wouter06 Ik neem aan dat je verbruik tussen 0-6 uur iedere dag ongeveer hetzelfde is dus dan komen de totalen gewoon overeen.
Ik begrijp je insteek. Maar omdat de waarden toevallig overeen komen maakt het daarom nog niet correct :)

Bij elektriciteit zal dat in die uren niet veel afwijken, maar bij gas hangt het bij mij toch enorm af van dag tot dag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:15
Heb de watermeter pas sinds kort maar hij heeft zich nu al terugverdiend.
Afgelopen week zag ik overdag dat er continu een geringe hoeveelheid water verbruikt werd. Dacht eerst aan een lekkende (buiten)kraan maar het bleek een lekkage in de meterkast te zijn.
Zonder de Homewizard watermeter had dit voor veel meer schade gezorgd dan nu het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoschot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-12-2022
Hallo, sinds een paar dagen hebben wij een digitale meter en heb interesse in de Home Wizard. Maar wij wonen in een appartementsgebouw en onze Wifi reikt niet tot in de kelder. Nu dacht ik van de Home Wizard aan te sluiten via een verlengkabel van 10 meter Zo zou ik wel wifi signaal kunnen vangen. Weet iemand of dit lukt of zijn er andere betere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:23
Jammer dat HW geen Black Friday acties heeft (bijv. op de energy socket)...
Heb recent de P1 en 1 energy socket gekocht, wil best nog wat uitbreiden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
rvdlaar schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:00:
Jammer dat HW geen Black Friday acties heeft (bijv. op de energy socket)...
Heb recent de P1 en 1 energy socket gekocht, wil best nog wat uitbreiden.
Waarom zouden ze?
Hun spullen gaan al als zoete broodjes tegenwoordig.

Laat ze lekker investeren in de server- en softwarekant die nog niet helemaal toegerust is op deze groei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
sambalbaj schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:39:
[...]

Waarom zouden ze?
Hun spullen gaan al als zoete broodjes tegenwoordig.

Laat ze lekker investeren in de server- en softwarekant die nog niet helemaal toegerust is op deze groei.
Misschien kunnen ze een server op de kop tikken voor een Black Friday prijsje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nou wil ik met iemand mijn gasverbruik vergelijken maar staat er weer No data.
Krijg wel bij de nu weergave wel data door.
Straks maar weer eens spanningsloos maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorac
In de nu-weergave is gasverbruik niet te zien omdat dit met grotere tussenpozen door je meter wordt doorgegeven. Of dat bij iedere meter hetzelfde is weet ik niet, maar bij mij, geloof ik, elke 5 minuten.
Spanningsloos maken gaat dat niet verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Gorac schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:00:
In de nu-weergave is gasverbruik niet te zien omdat dit met grotere tussenpozen door je meter wordt doorgegeven. Of dat bij iedere meter hetzelfde is weet ik niet, maar bij mij, geloof ik, elke 5 minuten.
Spanningsloos maken gaat dat niet verhelpen.
Weet ik ik, maar vanaf vrijdagochtend heeft hij in de dagweergave niets meer geregistreerd.
Net spanning eraf gehaald en ik heb weer een opbouw in de dag grafiek.
Een scheef bitje denk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@HomeWizard_NL wat betekent het als de ring van een energysocket 2x paars, 1x groen en 1x blauw aangeeft? Hij lijkt wel gewoon verbonden te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PbooNPllKJHJz3Z_UKQ3rKWQ-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFejElubjeVo01ey28X5WJbO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proditor
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-01 14:42
Ik weet dat netbeheerders verplicht zijn 24 maanden data te bewaren. Als ik dat opvraag, is er dan een mogelijkheid om die data weer te importeren in de app? Iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Proditor schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:18:
Ik weet dat netbeheerders verplicht zijn 24 maanden data te bewaren. Als ik dat opvraag, is er dan een mogelijkheid om die data weer te importeren in de app? Iemand die dat weet?
Nee dat kan niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
RiDo78 schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:42:
@HomeWizard_NL wat betekent het als de ring van een energysocket 2x paars, 1x groen en 1x blauw aangeeft? Hij lijkt wel gewoon verbonden te zijn.
[Afbeelding]
Tijd voor disco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Weet iemand of er nog ergens gemeld staat welke aanpassingen er in de pipeline zitten?

Ik had al gemeld dat ik graag alle meters in 1 download zou willen, waarbij een vaste naam opgegeven kan worden.
Een 2e wens heb ik ook. In HWenergy.app zelf het aantal vakjes, de indeling kunnen bepalen. Ik heb nu 9 meters, deze wil ik graag in een overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:30
Ik heb 3 energy sockets en 1 ingesteld met schakelslot AAN.

Dit wil ik nu aanpassen en kan ik in de app ook uitzetten, maar de socket kan ik vervolgens toch NIET uitzetten.

Bij de andere sockets, die in de app hetzelfde zijn ingesteld is het geen probleem.

Zie ik iets over het hoofd of doe ik iets verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:10
Offens1490 schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:35:
Nu dat het langzaam wat kouder wordt ben ik benieuwd wat mijn gasketel doet.

Ff ter info 2 onder 1 kap.
Ketel als proef op 55 gezet voor verwarming.
Isolatie vloer en dak.
Simple thermostaat.

Standaard afgesteld op 18C
[Afbeelding]

Nu het kouder wordt kun je kijken wat gedrag is.
Volgens mij moet hij ook gewoon nette grafiek geven dan "aan/uit/gaan/uit.
Iemand een idee hoe ik deze grafiek moet aflezen om dingen te verbeteren
Hoe krijgen jullie die mooie grafiekjes voor GAS die ik wel voor Electra krijg?
Mijn gas grafieken komen maar met intervallen van precies 1 uur. Waardoor het blokken zijn, en ik niet echt inzicht heb in het verbruik van het huis, warm water... Ik kan nergens in de instellingen vinden waar ik de fijnmazigheid van de grafiek op een kleinere interval kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fI7GYYl_m6pnXAdGSa6lrpVeQj4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cjFCdpGCg8cn1KW8pts9TFBO.png?f=user_large

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:42
Jouw gasmeter geeft maar 1x per uur de meterstand door.
Daarom blokken van een uur in de grafiek.

Bij een SMR-5 gasmeter gebeurt dat per 5 minuten.

[ Voor 21% gewijzigd door Kroonkurk op 21-11-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Kroonkurk schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:58:
Jouw gasmeter geeft maar 1x per uur de meterstand door.
Daarom blokken van een uur in de grafiek.

Bij een SMR-5 gasmeter gebeurt dat per 5 minuten.
Das bijzonder! want als ik hem uitlees via de energie-leverancier, dan krijg ik intervallen van 15 minuten.
Ik zou verwachten dat zo'n dongle continue de meterstand uitleest.

Gaat om een Kaifa meter uit 2015, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:11:
Ik zou verwachten dat zo'n dongle continue de meterstand uitleest.
Doet ie ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Maar waarom dan niet voor GAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Hoera ik heb er ook 1 besteld, eindelijk wat meer inzicht in het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij omdat de gasmeter zelf geen voeding heeft en op een batterijtje werkt. Hoe hoger de meet/communicatiefrequentie, hoe sneller die batterij leeg is.

Daarnaast is elektriciteit frequent uitlezen veel interessanter dan gas. Bij elektriciteit kun je snel inspelen op veranderingen qua terugleveringen (wolkje voor de zon), zaken als vehicle2grid en meer van dat soort toekomstdingen die belangrijk zijn om ons energienet beter te balanceren.

Bij gas heb je dat allemaal niet, dus fabrikanten maken geen duurdere gasmeters (met grotere batterijen) die elke paar seconden hun meterstand doorgeven. De meerwaarde daarvan is laag, op de enkele tweaker na dan die graag alles tot op de seconde logt :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Weet iemand hoe het kan dat er in de nacht opwekking is van de zonnepanelen? Dit is bij mijn ouders, maar ik heb het zelf ook al geconstateerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDlVj6FeBzoYPk2SuV5y_t4CIT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkHcrFNiUfBWsFlIC3Q6dTQw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
'De dongle leest constant de meter uit', dat was de opmerking. Dat de meter zelf niet constant nieuwe waardes doorgeeft ligt niet aan de dongle...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

blue eyes schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:42:
Weet iemand of er nog ergens gemeld staat welke aanpassingen er in de pipeline zitten?

Ik had al gemeld dat ik graag alle meters in 1 download zou willen, waarbij een vaste naam opgegeven kan worden.
Een 2e wens heb ik ook. In HWenergy.app zelf het aantal vakjes, de indeling kunnen bepalen. Ik heb nu 9 meters, deze wil ik graag in een overzicht.
Ik heb dat tweede punt zelf opgelost met een dashboard in Home Assistant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zI9wOleoUJNzZr3rnskr9HpKgwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wVJMsETMJbiTzkUxJdN2PHtv.png?f=fotoalbum_large

Maar ik zou ook wel graag zo'n zelfde weergave binnen de Energy app willen. Helemaal sluitend krijg ik het niet, maar ik ga nog een stuk of 5 sockets bestellen om de laatste grote apparaten (TV, 3D printer, PC/bureau, netwerkapparatuur) ook in mijn overzicht te krijgen, en dan zou het toch wel heel mooi zijn om dat in één oogopslag te kunnen zien.

Helemaal mooi zou zijn als je zelfs in één grafiek het totale gemeten verbruik opgedeeld in stapjes kunt zien, dus een gestapelde lijngrafiek, maar dat is zelfs in Home Assistant lastig, dus ik verwacht dat voorlopig nog niet in de HWE app te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:57
aGraPusher schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:05:
Weet iemand hoe het kan dat er in de nacht opwekking is van de zonnepanelen? Dit is bij mijn ouders, maar ik heb het zelf ook al geconstateerd.

[Afbeelding]
Niet hopen in ieder geval op opbrengst door maanlicht. Eerder een meter verkeerd om aangesloten of een software fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Strontvlieg schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:33:
[...]

Niet hopen in ieder geval op opbrengst door maanlicht. Eerder een meter verkeerd om aangesloten of een software fout.
Verkeerd om aangesloten lijkt met onwaarschijnlijk omdat de grafiek verder wel gewoon klopt.

Dit is mijn eigen grafiek in Home Assistant met -18 watt opwek om 4 uur snachts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4271k-axgxjoES2tPFSGjNn67Pk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FWmxgEO8tB870JrGtMSB38Bx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Over opwek 's nachts blijft dit de treffende opmerking:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73414594

Verkeerdom aangesloten, is pas geleden ook voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
IJsbeer schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:13:
Over opwek 's nachts blijft dit de treffende opmerking:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73414594

Verkeerdom aangesloten, is pas geleden ook voorbij gekomen.
Aangesloten volgens HomeWizard instructie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgH38-MiWhLEAyD2mmJHlRDtGW0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qfNzHK18h0VeKSBN7IA26O9l.png?f=fotoalbum_large

De kabeltjes die van de omvormer komen gaan er bij SOURCE (onderkant) in. Dan moet de instructie dus niet kloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Excuses dat ik probeer te helpen hoor.. :S

Maar het was idd wat anders : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73390106
Maar ik stop met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
IJsbeer schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:23:
Excuses dat ik probeer te helpen hoor.. :S

Maar het was idd wat anders : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73390106
Maar ik stop met zoeken.
Dank voor je hulp O-)

Ik heb een 3-fase installatie maar mijn ouders een 1-fase installatie. Bij een 1-fase installatie kan je dan toch geen fase andersom aansluiten of zie ik dat verkeerd? Ik heb eerlijk gezegd bij mijn installatie niet gekeken of ik de fase draadjes allemaal weer op de zelfde plek heb teruggemonteerd. Dit leek mij niks uit te maken.

Zal morgen eens een ticket bij HomeWizard aanmaken :)

Gebeurd op Fase 3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuT5tefcdzX5CqquJOfDvsMIf6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/59jBbELDuFeAmqcxUQHLGlHt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door aGraPusher op 21-11-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
Zal morgen eens een ticket bij HomeWizard aanmaken :)

Gebeurd op Fase 3
Ben benieuwd wat ze gaan zeggen maar je omvormer verbruikt natuurlijk zelf ook stroom (wat gemeten wordt) https://gathering.tweaker...message/73411004#73411004

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lschaap
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 14:31
Lekkage wc stortbak goed te zien in de HW watermeter, de hobbeltjes in de blauwe lijn.
Je ziet dan een straaltje water continue lopen in de wc pot.
Rubbertje vervangen, weer ok.
Ging toch gauw 2 ltr per uur doorheen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hg0i9YpPRJRUJoFurueiyLq0Kk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4gHO8ZXU60mi2BONPND7CWa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door lschaap op 21-11-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Laatst online: 22:57
Is deze WiFi p1 meter ook lokaal (zonder internet) te gebruiken? Ik wil hem aan homeassistant koppelen zonder internet toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Laatst online: 19-09 16:52

Bravo

Second Best

madtraxx schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:52:
Is deze WiFi p1 meter ook lokaal (zonder internet) te gebruiken? Ik wil hem aan homeassistant koppelen zonder internet toegang.
Na een eerste installatie is het mogelijk om de internettoegang af te sluiten. Dan vervalt de mogelijkheid voor updates en is het ook niet mogelijk om de Homewizard app te gebruiken om de gegevens in te zien (want die verlaten je huis dan niet meer), wel kan de API lokaal worden gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bravo op 22-11-2022 15:28 . Reden: verduidelijking ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 10:49
Bravo schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:02:
[...]

Na een eerste installatie is het mogelijk om de internettoegang af te sluiten. Dan vervalt de mogelijkheid voor updates en is het ook niet mogelijk om de Homewizard app te gebruiken om de gegevens in te zien (want die verlaten je huis dan niet meer).
Dat is niet waar, de sensoren van HomeWizzard draaien wel lokaal net zoals hun API, als je het koppelt aan HomeAssistant kun je het op die manier uitlezen en gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
Huub- schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:26:
[...]

Dat is niet waar, de sensoren van HomeWizzard draaien wel lokaal net zoals hun API, als je het koppelt aan HomeAssistant kun je het op die manier uitlezen en gebruiken
Volgens mij wordt bedoeld 'Hoe voorkom je dat de kWh meter data naar de HW servers (internet) stuurt' Dus wel gewoon lokaal op je eigen netwerk kunnen uitlezen (API voor HA) maar zonder de koppeling naar buiten (HW)

[ Voor 3% gewijzigd door GM15 op 22-11-2022 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madtraxx
  • Laatst online: 22:57
Ah dus 1x and instellen met internetverbinding en vervolgens met HA koppelen en klaar.

Op locatie is geen internet aanwezig, het is dus niet zo dat ik de gegevens van het internet probeer “weg te houden”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 10:49
madtraxx schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:04:
Ah dus 1x and instellen met internetverbinding en vervolgens met HA koppelen en klaar.

Op locatie is geen internet aanwezig, het is dus niet zo dat ik de gegevens van het internet probeer “weg te houden”.
Klopt
Pagina: 1 ... 68 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic