Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:10
murky123 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:31:
[...]

Nee, daarom vond ik het ook wat vreemd dat men een compressor van een koelvriescombinatie suggereerde.
Ik heb gewoon een simpele 1 deurs inbouw koelvries combinatie . I zal vanavond in de papieren eens kijken naar het model en energieverbruik en klasse .
.
Ik vermoed toch echt de spikes dat die afkomstig zijn van een quooker

Misschien zijn er meer mensen met een homewizard kWh meter icm P1 en een quooker die dat dan kunnen bevestigen
Ik vind het juist precies passen in het beeld van een koelkast.

Dit is mijn inbouw koelvries-combi met een EnergySocket gemeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2iThwazzgjeChd3jePpzVAC9Z8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHqJgMSIvvRWO5LD1dQO9MZC.png?f=fotoalbum_large

Koelkast verbruikt zo’n 78 Watt, wanneer de compressor aan staat.
De vriezer is ongeveer hetzelfde, ondanks dat het een combi is, hebben ze wel twee verschillende compressors.

Verbruik is zo’n 1kWh per dag. Best een hoop. En als ik in oog beschouw neem dat vooral de vriezer slecht 1,5 lade heeft. Vind ik het een hoop stroom voor de ruimte die ik ervoor terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
murky123 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:44:
Ik twijfel eigenlijk of ik het hier kan vragen, of dat ik er een topic voor moet openen in het forum "duurzame energie & installaties "

maar mijn homewizard laat zien dat ik elke nacht repeterende pieken heb ik mijn verbruik

De basis lijn ligt op ongeveer 114 watt ik ga er vanuit dat dat mijn "sluipverbruik" is. dan komt er om de zoveel tijd een piek met daarin een spike. de piek is dan ongeveer 80 watt met een spike die daar weer kort ongeveer 60 watt.

Ik denk ook dat dit gedurende de gehele dag is, maar dan valt het alleen weg tussen het normale verbruik overdag

ik heb de verwarming niet aan staan in mijn huis. is het de Koelkast ? Wat zou het kunnen zijn ?

[Afbeelding]
Gewoon koelkast toch?
Bij mij zie je de koelkast misschien niet goed terug in de P1 meter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDI8AStIKEh4E69r_n_gDfv6CUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4QaFo6JlvifT65dKEB49gIYq.png?f=fotoalbum_large

Maar er zit ook een socket achter de koelkast en die leest dit uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2iThwazzgjeChd3jePpzVAC9Z8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHqJgMSIvvRWO5LD1dQO9MZC.png?f=fotoalbum_large

Dat zit in het totaal verbruik ook verwerkt, maar doordat er altijd nog ander verbruik is zijn de pieken (relatief gezien) minder hoog en minder uitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:56

ManiacsHouse

Scheisse!

murky123 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:15:
[...]

Als ik de duur van de pieken, en de hoogte ervan aflees. en ongeveer op een 45 minuten a 80 Watt kom, dan zit ik op ongeveer 520kwh dat is ook wat Qooker zelf roept op jaarverbruik, dus ik dacht dan 1+1 is 2

Is een gewone inbouw koelvriescombinatie ook rond de 525 kWh op jaarbasis ?
en is een Koelvriescombinatie ook zo repeterend ?

ik dacht dat een beetje gemiddelde Koelvriescombinatie rond de 250kWh op jaar zit
Hier zelfde grapje en geen Qooker oid. Ik zag op de app van Greenchoice 's nachts steeds piekjes richting 100 Watt. Verdacht mijn 20 jarige koelvriescombinatie al een beetje. Nu P1 hangen sinds een paar dagen. En jawel 's nachts elke 70 minuten een piek richting 100 Watt. Duurt een minuut of 10-12 en dan weer richting 30-40 Watt voor rest van tijd. Even op gelet en als koelkast aanslaat loopt precies synchroon met die piek. Ding gaat zsm vervangen worden. Uitgerekend dat ik uitkom op zo'n 800kwh per jaar voor koelkast 8)7 :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 12:08
ManiacsHouse schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 01:54:
[...]

Hier zelfde grapje en geen Qooker oid. Ik zag op de app van Greenchoice 's nachts steeds piekjes richting 100 Watt. Verdacht mijn 20 jarige koelvriescombinatie al een beetje. Nu P1 hangen sinds een paar dagen. En jawel 's nachts elke 70 minuten een piek richting 100 Watt. Duurt een minuut of 10-12 en dan weer richting 30-40 Watt voor rest van tijd. Even op gelet en als koelkast aanslaat loopt precies synchroon met die piek. Ding gaat zsm vervangen worden. Uitgerekend dat ik uitkom op zo'n 800kwh per jaar voor koelkast 8)7 :-(
tja. mijn koel vriescombinatie verbruikt nu werkelijk ongeveer 500kwh en de opgave is 275kwh. ik denk dat ik de kast maar eens uit de nis ga halen en de achterkant schoonmaken. misschien zit er wel een dikke laag stof over de elementen heen. de kast is 4 jaar oud. toen nieuw ingebouwd. en verder nooit meer achter de kast geweest.

Als ik het daar schoon maak dan zal de kast misschien wat efficiënter gaan werken met een lager energieverbruik

Toch wel leuk hoe die homewizard meters je kunnen helpen inzicht geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:52
Ik heb laatst in de supermarkt gezien hoe de servicemonteurs de koel/vrieskasten "ontstoffen". Eerst met perslucht het stof wegblazen en daarna stofzuigen. Niet alleen de elementen maar ook om het "kookpotje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
murky123 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:56:
[...]

tja. mijn koel vriescombinatie verbruikt nu werkelijk ongeveer 500kwh en de opgave is 275kwh. ik denk dat ik de kast maar eens uit de nis ga halen en de achterkant schoonmaken. misschien zit er wel een dikke laag stof over de elementen heen. de kast is 4 jaar oud. toen nieuw ingebouwd. en verder nooit meer achter de kast geweest.

Als ik het daar schoon maak dan zal de kast misschien wat efficiënter gaan werken met een lager energieverbruik

Toch wel leuk hoe die homewizard meters je kunnen helpen inzicht geven
Zou dat dan zoveel onderling schelen tussen koelkasten?
Onze eerste koelkast met vriesvak Koelkast Keuken 244/36 liter is negen jaar oud (en nog nooit uit de inbouw nis gehaald om te ontstoffen) en verbruikt in standby 2-3 W en als de motor draait 64 W
De losstaande koel/vriescombinatie met 2 compressors en twee deuren (234/107 liter) is een tweetal jaar
oud en heeft een zaagtand patroon tussen 1-30W met om de 3-4 dagen één uitschieter tot 150W die dan een 30 min. aanhoudt.
De eerste, toch ook al op leeftijd, verbruikt gemiddeld 551 Wh per etmaal en de tweede gemiddeld 485,7 Wh per etmaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEi28Y7pG6oBv4e2ODxt9WzmfNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ue8aTW6aQ3FjnIIxQ2N4LTrY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door IvoB2 op 30-09-2022 09:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat zal waarschijnlijk al het grootste probleem zijn. Als de radiator zijn warmte niet kwijt kan dan is de koeling ook niet zo efficient.
Standaard probleem bij inbouwkasten.
Misschien dat een klein ventilatortje met een ventilatierooster ook veel doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 30-09-2022 09:25 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:28

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik was al enthousiast over de P1 meter met de gegevens die ik in de app kan uitlezen.
Nu zag ik dat er ook een API bestaat, en kijkend naar die mogelijkheden is dat wel interessant.
Zijn er hier tweakers die gebruikmakend van de API een monitorscherm gemaakt hebben voor bijv. in de woonkamer? Ik denk dan op basis van esp32, raspberry of arduino met een lcd die gelijkaardige grafieken (of alleen de daggrafiek) tonen?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@magic_nl gewoon een tablet met home assist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Dat is natuurlijk een erg gemakkelijke oplossing.
Ik zoek iets meer uitdaging. Toevallig heb ik een oud weerstation, en het idee daar het display van te vervangen. Er zitten ook voldoende knoppen op om acties (scherm oplichten, door grafieken bladeren etc.) aan te hangen. Als Tweaker is dat ook wel m'n hobby om op die manier zaken te ontsluiten.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dan moet je ook geen p1 meter halen en gewoon lekker zelf met een P1 > USB C kabel kopen en met je pi gaan pielen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbbs1024
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 18:59
Seroczynski schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:30:
en ik liever niet nog een partij toegang geef tot mijn slimme meter, vandaag na het ontdekken van de HomeWizard de P1 Meter maar eens besteld.
Door het installeren van HomeWizard, heb je net nog een partij toegang gegeven tot de gegevens van je meter.
Alle gegevens van Homewizard gaan in hun cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mbbs1024 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:23:
[...]

Door het installeren van HomeWizard, heb je net nog een partij toegang gegeven tot de gegevens van je meter.
Alle gegevens van Homewizard gaan in hun cloud.
Scherp, en beetje dom van mij natuurlijk. Maar goed, de specifieke dienst waar ik naar verwees heeft ook nog een achterstand van 48 uur meende ik. Dus wat dat betreft dan liever bij HomeWizard waar ik het zelf ook per direct inzien kan.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 10:49
Weet iemand hoe je de actuele watermeter stand kunt ingeven op de HomeWizzard watermeter?

[ Voor 83% gewijzigd door Huub- op 30-09-2022 17:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Huub- schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:29:
Weet iemand hoe je de actuele watermeter stand kunt ingeven op de HomeWizzard watermeter?
Kan niet.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
En de reden is al een keer of 6 gegeven in dit topic. Iets met betrouwbaarheid...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 22:13
Over de nauwkeurigheid, na 3,5 week de watermeter in gebruik te hebben:
- totaal gemeten = 7.550 liter
- afwijking t.o.v. analoge teller = 1 liter

Dat is niet verkeerd wat mij betreft.
(Meterstand bijgehouden in HA).
Maar ik snap wel dat Homewizard zich er niet aan wil branden...

[ Voor 12% gewijzigd door dhrto op 30-09-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimager
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-01-2023
Cis schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:58:

Tuya SmartLife heeft de functionaliteit gewoon die ik nodig heb:
https://www.reddit.com/r/...based_on_power_over_time/

Zou mooi zijn als HomeWizard dit ook toevoegt (evt in de Energy+). Op dit moment overweeg ik bijna om die Chinese rommel aan te schaffen voor dit specifieke scenario.

[Afbeelding]
Bedoel je dat het mogelijk is om de HomeWizard energy meters uit te lezen via de SmartLife app? Zijn die meters dan ook te koppelen? Zou fijn zijn want ik zou inderdaad graag de meters willen kunnen uitlezen via SmartLife... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
IJsbeer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:35:
En de reden is al een keer of 6 gegeven in dit topic. Iets met betrouwbaarheid...
Sorry had het niet gezien, staat ook niet duidelijk op de site van HomeWizzard. Ik zal het in HomeAssistant aanpassen en bij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:39
Ik heb een tweetal widget’s toegevoegd op mijn iPad alleen kom ik erachter dat deze niet worden ‘gerefreshed’. De widget’s drie dagen geleden toegevoegd maar staan nog steeds met de data van drie dagen geleden. Wellicht een instelling o.i.d. Heb al gezocht in de app zelf en in iOS maar kan het niet vinden. Op de support website van Homewizard staat dat er widget’s toegevoegd kunnen worden maar meer ook niet.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-09 22:37
Ik krijg nu een nieuwsbrief voor de Energy Sockets terwijl die allemaal zijn uitverkocht 😅🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
dhrto schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:54:
Over de nauwkeurigheid, na 3,5 week de watermeter in gebruik te hebben:
- totaal gemeten = 7.550 liter
- afwijking t.o.v. analoge teller = 1 liter

Dat is niet verkeerd wat mij betreft.
(Meterstand bijgehouden in HA).
Maar ik snap wel dat Homewizard zich er niet aan wil branden...
Als je zulke aantallen verkoopt als ze nu lijken te doen, levert dat uiteindelijk veel gedoe op bij de simpele klanten. Ja maar jullie zeggen in de app deze meterstand en na 5 jaar afwijking moet ik veel geld bijbetalen aan mijn waterleverancier.

Maar 1 liter is niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 22:13
Yep, 1 liter is zeker niet slecht! En het zou ook nog een afrondings dingetje kunnen zijn. Het laatste cijfer van de analoge teller was halverwege toen ik ernaar keek. Kan niet meer herinneren, maar kans is aanwezig dat bij het opnemen van de beginstand dat cijfer ook niet helemaal 'recht' stond.

Ik zal eind van de maand nog ff kijken wat de afwijking is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
rutger7435 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:53:
Ik krijg nu een nieuwsbrief voor de Energy Sockets terwijl die allemaal zijn uitverkocht 😅🤷‍♂️
Dan heb ik geluk gehad afgelopen week nog een set van drie gekregen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alve
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-07-2024
Een stand-by verbruik van 500 watt is wel erg veel volgens mij.

Ik kan nog niet echt ontdekken waar dat aan ligt.

De koel/vrieskast verbruikt continue ongeveer 40 wat, klopt dat wel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MqADbVUrp_W2_1A7joRAOTgNw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cXotEyMiWyr2mWCHo8R9nkFA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Hangt ervan af hoe groot de combinatie is.
Maar een continue verbruik bij een koel/vries lijkt me eerder a-typisch. Zou eerder een zaagtandpatroon moeten zijn met af en toe een piek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEi28Y7pG6oBv4e2ODxt9WzmfNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ue8aTW6aQ3FjnIIxQ2N4LTrY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 18:49
alve schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:37:

[Afbeelding]
Volgens mij is je koelkast niet goed meer, mijne (koel/vries combo 250liter inhoud totaal)) verbruikt ook 40 watt, maar in zaagpatroon, ongeveer 0,30-0,35 KWh per dag (135KWh per jaar)

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 22-09 13:38
Een koelkast moet afslaan als deze op temperatuur is. Dat gebeurt dus niet, dus of je thermostaat is niet goed maar waarschijnlijk capaciteit tekort (tekort koelmiddel/vuile radiator/kapotte fan).
Waarschijnlijk als je de temperatuur gaat meten in je koelkast zal deze ook niet goed zijn.
Is deze al op leeftijd dan wordt het tijd voor nieuwe. Niet alleen voor je stroom verbruik maar vooral ivm voedselveiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alve
Ik heb de koelkast uit gezet, bedankt voor de tips!
Handig dat je dit kan meten op deze manier!

Ik kwam ook nog een andere stroomvreter tegen, de pomp van de vloerverwarming….
Constant 60 watt, dan zit ik al op 100 watt.
De pomp staat dus ook constant aan, maar dat snap ik nog wel. Wat is een goede optie om het stroomverbruik van de pomp naar beneden te krijgen? Constant 60 watt wordt met de huidige prijzen ook een behoorlijke kostenpost…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
alve schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:43:
Ik heb de koelkast uit gezet, bedankt voor de tips!
Handig dat je dit kan meten op deze manier!

Ik kwam ook nog een andere stroomvreter tegen, de pomp van de vloerverwarming….
Constant 60 watt, dan zit ik al op 100 watt.
De pomp staat dus ook constant aan, maar dat snap ik nog wel. Wat is een goede optie om het stroomverbruik van de pomp naar beneden te krijgen? Constant 60 watt wordt met de huidige prijzen ook een behoorlijke kostenpost…
Je kan zoeken naar een pompschakelaar via temperatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25
prakka schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:48:
[...]

Je kan zoeken naar een pompschakelaar via temperatuur
Yes goeie tip. Heb deze sinds een paar weken. Op het moment dat de aanvoer 28 graden (temp kan je zelf instellen) is schakelt hij de pomp aan. En draait daarnaast elke 24 uur even om te voorkomen dat de pomp vastloopt. Met de huidige energieprijzen heb je deze investering er zo uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Haha, die goede pompschakelaar.. daar is jaren geleden de ellende mee begonnen.. wat was die makkelijk terugverdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:49
@HomeWizard_NL en anderen hier.

Ik heb een 1 fase PV omvormer voor de zonnepanelen op onze woning en een 1 fase PV omvormer voor de zonnepanelen op het tuinhuisje.

Ik wil graag het bruto/netto stroomverbruik kunnen zien in de Homewizard app. Daarvoor moeten de PV omvormers gemonitord worden.

Zou ik deze 2 omvormers op een Homewizard "Wi-Fi kWh meter 3-fase MID" aan kunnen sluiten? Dan gebruik ik dus 2 van de 3 fase aansluitingen op deze kWh meter.

Hoor het graag! :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alve
GoEV6 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:52:
[...]

Yes goeie tip. Heb deze sinds een paar weken. Op het moment dat de aanvoer 28 graden (temp kan je zelf instellen) is schakelt hij de pomp aan. En draait daarnaast elke 24 uur even om te voorkomen dat de pomp vastloopt. Met de huidige energieprijzen heb je deze investering er zo uit :)
Oeps, het duurt even voordat deze weer op voorraad is:

“ Product: Pompschakelaar AmfraMatic V-3DP
Dit product is op dit moment niet voorradig. Actuele voorraad: 0.
De verwachte levertijd is 30 jaren.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alve
IJsbeer schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:53:
Haha, die goede pompschakelaar.. daar is jaren geleden de ellende mee begonnen.. wat was die makkelijk terugverdiend!
Welke ellende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Niets met de vloerverwarming, maar van de bespaar ellende... Ooit een tussenstekker gehaald bij de Conrad en de pomp was mijn eerste 'vangst'. Daarna de stekker tussen vanalles gedaan, en dat heeft een hoop ergenis voor het gezin opgeleverd omdat ik overal de stekkers uittrok en weet ik veel wat ;)
Ondertussen, jaren later, een gulde middenweg gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
alve schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:41:
[...]

Zijn genoeg van die dingen. Belangrijk is dat hij 1x per dag even de pomp laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
alve schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:41:
[...]

https://www.google.nl/sea...-8&hl=nl-nl&client=safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:13
alve schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:37:

[Afbeelding]
Dat is zeker zeer hoog, bij mij zit het tussen de 80 en de 120W en zelfs dat vind ik nog wat aan de hoge kant.
Maar dat is mooi aan de HW apparatuur nu kan je gaan ontdekken wat het is wat er zo veel vermogen trekt en dit dan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 08:35
nMad schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:39:

Ik heb een 1 fase PV omvormer voor de zonnepanelen op onze woning en een 1 fase PV omvormer voor de zonnepanelen op het tuinhuisje.

Ik wil graag het bruto/netto stroomverbruik kunnen zien in de Homewizard app. Daarvoor moeten de PV omvormers gemonitord worden.

Zou ik deze 2 omvormers op een Homewizard "Wi-Fi kWh meter 3-fase MID" aan kunnen sluiten? Dan gebruik ik dus 2 van de 3 fase aansluitingen op deze kWh meter.

Waarom niet 2 1f meters, neemt minder ruimte in en is goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:11
Wij hebben dus een best hoog jaar verbruik, ben nu handmatig aan het bijhouden hoeveel.
Ik kom op een gemiddeld gebruik per dag van 8,5kwh.

Dus zeg 3100kwh per jaar. Gezin met 1 jonge dreumes, dus opzich niet verkeerd, maar dat is sinds ik het bijhoud en we er dus op letten. Vorige afrekening was 4600kwh oftewel behoorlijk.

Ik zou graag mijn verbruik wat meer inzichtelijk maken, maar dan zonder elke zoveel tijd naar de meterkast te hoeven lopen, zoals jullie al dachten wij hebben (gelukkig) nog een oude meter, zo'n draaischijf.

Mijn vraag, kan ik de meter direct op de hoofd aansluiting plaatsen VOOR de hoofdschakelaar, we hebben namelijk nog een tweede groepenkast hier in huis die de voeding voor de hoofdschakelaar weg pakt. En dat verbruik wil ik natuurlijk ook weten.

https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-1-fase/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:33
Broodro0ster schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:43:
Zijn de lichtere stekkers uit het gamma? Ik wil wat stekkers bijbestellen en heb niet overal 16A nodig en zou dan liever wat goedkopere stekkers nemen, maar ik zie ze niet op de website.
Even naar voren halen, want mijn bericht is ondertussen begraven tussen andere posts.
Hopelijk kan iemand van team Home Wizzard hier op antwoorden.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:31
sjurres schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:28:
Mijn vraag, kan ik de meter direct op de hoofd aansluiting plaatsen VOOR de hoofdschakelaar, we hebben namelijk nog een tweede groepenkast hier in huis die de voeding voor de hoofdschakelaar weg pakt. En dat verbruik wil ik natuurlijk ook weten.
kWh meters kunnen meten tot 100A, dus met (even aangenomen) 45A hoofdaansluiting kan je hem er zowel voor als erna plaatsen. Let wel dat bij plaatsing erna, dit zelf te doen is, maar bij plaatsing ervoor je beter een erkend iemand kan laten komen (want dat kan je waarschijnlijk niet spanningsloos krijgen). Dan kan je je ook afvragen of het niet goedkoper is (& ook meer inzicht geeft) om een aparte kWh meter op de 2e meterkast te zetten, in beide gevallen dan na de hoofdschakelaar.

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
Toby-Wan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:45:
[...]

kWh meters kunnen meten tot 100A, dus met (even aangenomen) 45A hoofdaansluiting kan je hem er zowel voor als erna plaatsen. Let wel dat bij plaatsing erna, dit zelf te doen is, maar bij plaatsing ervoor je beter een erkend iemand kan laten komen (want dat kan je waarschijnlijk niet spanningsloos krijgen). Dan kan je je ook afvragen of het niet goedkoper is (& ook meer inzicht geeft) om een aparte kWh meter op de 2e meterkast te zetten, in beide gevallen dan na de hoofdschakelaar.
Installeren is geen probleem, maar qua inzicht wel heel interessant natuurlijk om er inderdaad gewoon 2 te pakken.

Eentje huis
Eentje aanbouw

Kan ik meteen gerichter zoeken naar sluip verbruik.

Bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vorige week heb ik - zonder onderzoek en out of the blue - een Smart Socket van HomeWizard gekocht;

Ik wilde weten wat mijn dagelijkse verbruik per device was.

Daarvoor had ik - via Conrad - een "traditionele" energiemeter gekocht, maar die was letterlijk niet af te lezen (slecht display) en viel na 2 seconden zonder stroom al uit.

De Smart Socket van HomeWizard was echter (ook) een totale mislukking.

Extreem instabiel, verlies van Wifi-signaal, units worden niet weergegeven, grafieken knallen er uit, SQL server is niet bereikbaar, etc...

Ik heb contact gezocht met hun developers (via de feedbackoptie) en werd half uitgescholden;

Ik was dom, had er geen verstand van, wist niet waar ik het over had "en de servers waren gewoon druk".

Het zal wel, voor mij was het een onbruikbaar product.

Daarna kwam ik er achter dat ze een lokale API aanbieden en dus heb ik zelf maar een app gemaakt, op basis van die API.

Real-time weergave, verbruik, gecombineerd met de buitentemperatuur, etc... alles gratis en voor niets.

Echter... die "klote" API knalde er ook voortdurend uit, dat ding is dus lokaal maar leunt zwaar op hun serverpark... daar had ik dus ook niets aan.

Uit "woede" heb ik de socket teruggestuurd; het werkt gewoon voor geen meter (pun intended) iets wat door de developer overigens werd toegegeven; alles crashed nu heel vaak omdat de server de load niet aan kan, zij geen loadbalancer hebben en de cloud toch niet zo schaalbaar is.

De code en apps heb ik vernietigd, ik wil er niets meer mee te maken hebben en gebruik nu een meter van Nedis / Tuya (minder mooi, werkt 100% stabiel).

Heb ik te impulsief gehandeld, pech gehad, of zijn er inderdaad problemen op regelmatige basis bij HomeWizard?

Nu ik alles heb teruggestuurd en begraven, kom ik achter dit topic; anders had ik wel eerder mijn vraag hier gedeponeerd...

[ Voor 22% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 03-10-2022 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:12
Broodro0ster schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:30:
[...]

Even naar voren halen, want mijn bericht is ondertussen begraven tussen andere posts.
Hopelijk kan iemand van team Home Wizzard hier op antwoorden.
Helaas zijn deze huidig niet meer te produceren tegen een goede prijs wegens chiptekorten en algemene prijsverhogingen over alle grondstoffen/ prijs koersen. In vergelijking met de 16A socket was deze socket ook veel minder vraag naar, dus hebben we besloten alle grondstoffen in te zetten voor de 16A variant waar huidig heel veel vraag naar is. We verwachten niet dat de 5A variant weer terug komt op korte termein.

[ Voor 9% gewijzigd door HomeWizard_NL op 03-10-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:02:
Vorige week heb ik - zonder onderzoek en out of the blue - een Smart Socket van HomeWizard gekocht;

Daarvoor had ik - via Conrad - een "traditionele" energiemeter gekocht, maar die was letterlijk niet af te lezen (slecht display) en viel na 2 seconden zonder stroom al uit.

Extreem instabiel, verlies van Wifi-signaal, units worden niet weergegeven, grafieken knallen er uit, SQL server is niet bereikbaar, etc...

Ik heb contact gezocht met hun developers (via de feedbackoptie) en werd half uitgescholden;

Ik was dom, had er geen verstand van, wist niet waar ik het over had "en de servers waren gewoon druk".

Daarna kwam ik er achter dat ze een lokale API aanbieden en dus heb ik zelf maar een app gemaakt, op basis van die API.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Real-time weergave, verbruik, gecombineerd met de buitentemperatuur, etc... alles gratis en voor niets.

Echter... die "klote" API knalde er ook voortdurend uit, dat ding is dus lokaal maar leunt zwaar op hun serverpark... daar had ik dus ook niets aan.

Uit "woede" heb ik de socket teruggestuurd; het werkt gewoon voor geen meter (pun intended) iets wat door de developer overigens werd toegegeven; alles crashed nu heel vaak omdat de server de load niet aan kan, zij geen loadbalancer hebben en de cloud toch niet zo schaalbaar is.

De code en apps heb ik vernietigd, ik wil er niets meer mee te maken hebben en gebruik nu een meter van Nedis / Tuya (minder mooi, werkt 100% stabiel).

Heb ik te impulsief gehandeld, pech gehad, of zijn er inderdaad problemen op regelmatige basis bij HomeWizard?

Nu ik alles heb teruggestuurd en begraven, kom ik achter dit topic; anders had ik wel eerder mijn vraag hier gedeponeerd...
Eerlijk gezegd heb ik serieus weinig tot geen issues met de HW producten. Heb 6 sockets, watermeter, P1 meter en binnenkort nog 2 KWH meters. Alles werkt prima en ook netjes in Homey geintergreerd.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 19:52

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het klinkt allemaal nogal, hoe zal ik het zeggen, vijandelijk en inderdaad best impulsief. Als je bent uitgescholden is dat niet best, dat geef ik toe. Er zijn er echter veel hier, ikzelf incluis, die prima tevreden zijn over hun producten van HomeWizard. En ik denk dat de meeste gebruikers niet zo kritisch zijn als Tweakers en hier ook niet te vinden zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik het raar vind dat je meteen de code en de apps maar hebt vernietigd. Misschien had een ander er meer geluk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Gramser schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Het klinkt allemaal nogal, hoe zal ik het zeggen, vijandelijk en inderdaad best impulsief. Als je bent uitgescholden is dat niet best, dat geef ik toe. Er zijn er echter veel hier, ikzelf incluis, die prima tevreden zijn over hun producten van HomeWizard. En ik denk dat de meeste gebruikers niet zo kritisch zijn als Tweakers en hier ook niet te vinden zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik het raar vind dat je meteen de code en de apps maar hebt vernietigd. Misschien had een ander er meer geluk mee?
Ik vind het vooral knap dat ie direct devellopers aan de lijn weet te krijgen.
Vind maar 'ns een ander bedrijf waar dat kan.
En met de opmerking 'vorige week' heb ik niet het idee dat ie het ook tijd gegund heeft.
Denk dat ie de term 'verwachting' wat te hoog gelegd heeft.

Zelf nog geen enkele kuur ontdekt bij het gebruik, maar kan best geloven dat ze nu een enorme groeistuip doormaken. Ben wel overtuigd door het gebruiksgemak en geloof dat er in de toekomst nog meer informatie te ontsluiten gaat zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door magic_nl op 03-10-2022 13:23 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beste, Vervelend om te horen dat je geen goede ervaring hebt gehad. Wij zijn ons niet op de hoogte van dergelijke vijandige gesprekken. Mogelijk kunt u met ons het gesprek met de medewerker delen (PB?) zodat wij kunnen inschatten waar dit mis is gegaan? Overigens was het vorige week inderdaad heel druk op de servers. Dit is huidig weer grotendeels verholpen middels nieuwe processen en extra servers. De werking van de API is overigens compleet onafhankelijk van de servers bij ons, dit kan dan ook niet de oorzaak zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
nMad schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:39:

Dat kan, meer inzicht krijg je met 2 losse kwh meters, want dan zie je ook hoe goed welke omvormer presteert ipv het totaal bij elkaar gerekend. En is zoals eerder aangegeven ook iets goedkoper.

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 03-10-2022 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Gramser schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Die code heb ik nog wel, ik heb zelfs een eigen remote API server gebouwd om realtime logging en export icm. weer-data te maken.

Maar als alles er uitknalt, dan heb je daar weinig aan.

Ik verwachtte "gewoon" live de data uit te kunnen lezen, maar door de drukte op de server werkte dat dus niet.

Het zal pech geweest zijn; ik heb 60 uur gewerkt aan de API / Android Windows app en vanuit hun serverkant kreeg ik enkel errors.

Ook werd er gigantisch vaak naar de homeserver gepinged, soms wel 20x per minuut; ik heb de verzonden (JSON) data decrypt en dan zie je dat er wel heel veel wordt verzonden.

Mijn PiHole zat ook vol met errors, omdat de socket allemaal CRM "shit" aanroept en terugstuurt naar derde partijen (via de app).

Maar het is duidelijk; ik heb gewoon pech gehad en ben precies in de week ingestapt dat de server er dagelijks uitlag.

[ Voor 43% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 03-10-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers

Uhmmm gaat het goed met je?!

De lokale api is niet afhankelijk van het server park erachter. Dus er gaat denk ik iets anders mis?

Ik heb in totaal 7 sockets, van beneden tot aan de zolder en moet zeggen dat hier geen problemen met WiFi ontvangst te merken zijn.

Er zijn iets van 2 of 3 momenten geweest dat ik geen data had voor een paar uur. Verder gaat alles prima.

Misschien iets te impulsief met de aankoop, maar ook met het terugsturen en vernietigen van de code. Toch zonde…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:34:
[...]

Die code heb ik nog wel, ik heb zelfs een eigen remote API server gebouwd om realtime logging en export icm. weer-data te maken.

Ik verwachtte "gewoon" live de data uit te kunnen lezen, maar door de drukte op de server werkte dat dus niet.

Het zal pech geweest zijn; ik heb 60 uur gewerkt aan de API / Android Windows app en vanuit hun serverkant kreeg ik enkel errors.

Ook werd er gigantisch vaak naar de homeserver gepinged, soms wel 20x per minuut; ik heb de verzonden (JSON) data decrypt en dan zie je dat er wel heel veel wordt verzonden.

Mijn PiHole zat ook vol met errors, omdat de socket allemaal CRM "shit" aanroept en terugstuurt naar derde partijen (via de app).

Maar het is duidelijk; ik heb gewoon pech gehad en ben precies in de week ingestapt dat de server er dagelijks uitlag.
Maar hoe krijg jij errors van een server op de api? Het is een LOKALE api.

Het je wel echt de locale api aangeroepen?

Je kunt zelfs de volledige installatie doorlopen, lokale api activeren en vervolgens alle connectie in je router uitschakelen voor de sockets.

De lokale api blijft werken en de sockets praten niet meer met HW. Je leest het namelijk letterlijk lokaal uit.

Hier wat meer info, voor mij allemaal te ingewikkeld, maar anderen zweren erbij:

https://homewizard-energy-api.readthedocs.io/endpoints.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
[...]

Ja, da's vervelend. Foute timing, en net wat te impulsief geweest? Je hebt het al teruggestuurd maar anders had je het nog een kansje kunnen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

De API lees je rechtstreeks uit de meter, die gaat toch niet via hun servers?
Ik haal elke minuut de meterstand van mijn 4 meters (3x kWh 1x powersocket) en het is hoogst zelden dat ik een minuut mis.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
HomeWizard_NL schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:59:
[...]

Helaas zijn deze huidig niet meer te produceren tegen een goede prijs wegens chiptekorten en algemene prijsverhogingen over alle grondstoffen/ prijs koersen. In vergelijking met de 16A socket was deze socket ook veel minder vraag naar, dus hebben we besloten alle grondstoffen in te zetten voor de 16A variant waar huidig heel veel vraag naar is. We verwachten niet dat de 5A variant weer terug komt op korte termein.
Bedankt voor de uitleg!
Jammer, want had de 16A stekkers gekocht als test en deze bevallen goed. Nu wou ik nog wat meer apparaten gaan monitoren zoals de TV kast, netwerk kast, frigo... en dat zijn allemaal zaken die ruim onder de 1000W zitten en een goedkopere stekker zou voldoen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Nou ja, als het alleen om testen gaat kun je natuurlijk de stekkers verplaatsen. Zou het om permanent meten en schakelen gaan, dan zou het vervelender zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
Hmm nu toch weer twijfelen, wellicht dat ik binnen afzienbare tijd naar 3 fase ga.

Ben bang dat ik er eerdaags, door de zonnepanelen, aan moet geloven dat ik een slimme meter krijg, dan wil ik meteen een 3x25a aansluiting om op den duur de panelen uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Je hebt toch geen driefase nodig om in de toekomst panelen uit te breiden?

[ Voor 11% gewijzigd door IvoB2 op 03-10-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:27
IvoB2 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:49:
Dat ligt geheel aan hoeveel zonnepanelen je hebt en wat de opbrengst is.

Ik zelf ga ook over naar 3 fase , zolang er gesaldeerd wordt hoef ik niet gelijk een andere omvormer, maar zodra de salderingsregeling eraf is, dan neem ik ook een 3 fase omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
ivo1969 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

Ik zelf ga ook over naar 3 fase , zolang er gesaldeerd wordt hoef ik niet gelijk een andere omvormer, maar zodra de salderingsregeling eraf is, dan neem ik ook een 3 fase omvormer
Waarom? Een digitale meet wat er netto van het afgenomen of geinjecteerd wordt.
Hangen je zonnepanelen die 2000W opbrengen aan fase 1 en de wasmachine die 2000W verbruikt aan fase 3, dan registreert je digitale meter 0W afname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
ivo1969 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

Ik saldeer al sinds vorig jaar niet meer en heb al meer dan 10 jaar PV en monofase.
Ik zie geen enkele reden om over te schakelen naar driefase.
Naar de toekomst toe zou ik eerder de PV van het AC net afhalen en volledig op DC laten werken. Veel minder verliezen, geen 3F net nodig, minder kosten,.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Laatst online: 16-09 21:43
Binnenkort gaan mijn nieuwe tarieven in. Laat de energy-app ook de oude tarieven dan nog zien of wordt het historisch verbruik dan herberekend met de nieuwe tarieven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
kadoendra schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:39:
Binnenkort gaan mijn nieuwe tarieven in. Laat de energy-app ook de oude tarieven dan nog zien of wordt het historisch verbruik dan herberekend met de nieuwe tarieven?
...dat laatste...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjurres
IvoB2 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:49:
Ik wil uitbreiden qua zonnepanelen, tenminste zo denk ik er nu over.

Ik heb nu 1 fase 16a dus 3680 omvormer

Max kan op een 40a hoofdzekering een 25a zekering a 5750 omvormer.

Op 3 fase kan 3x16a dus 3680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53
Aangezien de Wi-Fi Energy Socket uitverkocht is, zoek ik een alternatief, welke is gelijk aan die van Homewizard? Wel jammer want ik heb wel de P1 meter, toch overzichtelijker om alles in 1 app (iOS) te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:27
Broodro0ster schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:03:
[...]

Waarom? Een digitale meet wat er netto van het afgenomen of geinjecteerd wordt.
Hangen je zonnepanelen die 2000W opbrengen aan fase 1 en de wasmachine die 2000W verbruikt aan fase 3, dan registreert je digitale meter 0W afname.
Het gene wat je zegt dat had ik eigenlijk ook zo begrepen, maar ander die in de "business " zit geeft weer aan als saldering stopt je dan beter naar 3 fase kan gaan.
Zeker als je meer panelen laat plaatsen of gezien plaatsing warmte pomp en warmte boiler.

Ik probeer alle informatie maar te kunnen krijgen, maar als "leek" is het lastig om juiste beslissing te nemen

En wat ik heb begrepen gezien alle ontwikkelingen worden nieuw bouwwoningen nu ook afgeleverd met 3 fase heb ik begrepen?

[ Voor 7% gewijzigd door ivo1969 op 03-10-2022 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 21:02
surfing john schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:45:
Aangezien de Wi-Fi Energy Socket uitverkocht is, zoek ik een alternatief, welke is gelijk aan die van Homewizard? Wel jammer want ik heb wel de P1 meter, toch overzichtelijker om alles in 1 app (iOS) te hebben.
Ik gebruik die van Hombli, 3 voor de prijs van 1 bij HW
https://www.mediamarkt.nl...omo-pack-2-1-1681410.html
En ze doen wat ze moeten doen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
https://shop.action.com/n...lsc-smart-connect-stekker

Geen idee of dit wat is, en ook niet of het de bedoeling is om dit topic te vervuilen met andere merken?!

Waarvoor bij voorbaat excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
vuurvreter63 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:27:
[...]

😀👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
sjurres schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:43:
[...]

Ik wil uitbreiden qua zonnepanelen, tenminste zo denk ik er nu over.

Ik heb nu 1 fase 16a dus 3680 omvormer

Max kan op een 40a hoofdzekering een 25a zekering a 5750 omvormer.

Op 3 fase kan 3x16a dus 3680
Je hebt het nu over de netgekoppelde AC-omvormer.
Je bent, afhankelijk van de technische specificaties van de omvormer, voor het max. kWp van de panelen niet beperkt tot de kVA van de omvormer. En als je, in de toekomst, DC gaat al helemaal niet meer want dan vervang je de AC omvormer geter door MPPT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:17
Ik snap er niks meer van.
Nu heb ik zon p1 meter gekocht.
Leuk, alles werkt.
Maar hoe kom ik aan de prijzen voor gas en electra.
Ik heb mijn vorige maandbedrag gedeeld door het aantal m³ gas en Kwh voor stroom.
Daar komt een bedrag uit (incl btw en alle belasting en vaste lasten?)
Als ik in mijn contract kijk zie ik weer hele andere cijfers staan.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik zit bij Vattenval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
sjurres schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:30:

Geen idee of dit wat is, en ook niet of het de bedoeling is om dit topic te vervuilen met andere merken?!

Volgens mij meet deze geen energie verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Laatst online: 17:27
3dmazter schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:14:
Ik snap er niks meer van.
Nu heb ik zon p1 meter gekocht.
Leuk, alles werkt.
Maar hoe kom ik aan de prijzen voor gas en electra.
Ik heb mijn vorige maandbedrag gedeeld door het aantal m³ gas en Kwh voor stroom.
Daar komt een bedrag uit (incl btw en alle belasting en vaste lasten?)
Als ik in mijn contract kijk zie ik weer hele andere cijfers staan.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik zit bij Vattenval.
De cijfers uit je contact moet je gebruiken.
Voorschot is een aanname/schatting en verdeeld je energiekosten gelijkmatiger over het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
surfing john schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:15:
[...]

Volgens mij wel hoor, de app ziet eruit als de app die ik gebruik voor mijn aliexpress pluggen.
Maar niet zo uitgebreid als home wizard natuurlijk. Je ziet totaal dag verbruik, actuele verbruik, maand verbruik etc wel.

Maar niet met een grafiek ofzo zodat je kunt zien wat de opstart wattage etc.

Overigens lijkt de app ook verdacht veel op de app van de Mediamarkt pluggen

[ Voor 7% gewijzigd door sjurres op 03-10-2022 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:17
TR1969 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:18:
[...]

Voorschot is een aanname/schatting en verdeeld je energiekosten gelijkmatiger over het jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViD_YtOPuJ30U5iw4Uahr93eefo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFi7cRVosIQDEqeNI3zC6lJZ.jpg?f=fotoalbum_large

dus ik kan niks met deze maandkosten incl netbeheer
btw etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
TR1969 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:18:
En bij een variabel contract heb je er weinig aan want wanneer je de nieuwe prijs invoert wijzigen alle voorgaande prijzen mee in verhouding tot de nieuwe prijs.
Wanneer je het echt juist wil hebben zal je nog altijd met een eigen rekenblad (of andere app) moeten werken.

[ Voor 55% gewijzigd door IvoB2 op 03-10-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHorst
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-12-2022

RvdHorst

Canon 400D + canon EFs 17-85

Hallo Iedereen,

Ik heb sinds donderdag een P1 meter en de energysocket.

Ik heb alleen een probleem dat beide devices na een bepaalde tijd rood gaan knipperen en na een minuut of 5 weer verbinding heeft.

De servicedeskmedewerker van homewizard geeft aan dat ik maar zilverfolie moet gebruiken omdat de verbinding te sterk is :-0(

Heeft iemand ervaring waar ik moet zoeken? Ik heb 3 accesspoints die 400/400mb geven. Ik heb de 5ghz uitgezet maar dit mag niet helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eu2iSWrrGL8SmAvATass-Fy9Snw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a38qQB0kceqnsflKsuW2FoAQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Paki-slNPkBsCt0zsIWM8dX_RU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YPoTLrXqkmfOWFcFEaf49Hjb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q95RPsYYN1Tsy2snUL9eiKzwpz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gq7li5KhbR5IQbJavDL81aMb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
3dmazter schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:23:
[...]

[Afbeelding]

btw etc?
Als het goed is heb je een contract van je energie-leverancier, hier staan de bedragen de kWh en m3 in, die met je zelf in de app invullen onder tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:33
surfing john schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:15:
[...]

Die meet voor geen meter: https://play.google.com/s...nection.smart&hl=nl&gl=US

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 20:20
vuurvreter63 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:27:
[...]

helaas even uitverkocht in onze regio.
Dit product is binnenkort weer beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurvreter63
3dmazter schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:23:
[...]

[Afbeelding]

btw etc?
Als je inlogt bij Vattenfall en kijkt onder "Correspondentie" dan zie je brieven met "Uw nieuwe tarieven".
En daar kan je de juiste getallen vinden.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Laatst online: 22-09 16:01
Gisteren de homewizard p1 in gebruik genomen. Wat ik mis is een optie om te zien wat mijn verbruik is binnen een vrij te selecteren periode. Zo is er tussen 7 en 11 u gas gebruikt, zie onder, maar hoeveel was dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHN0B1pflCdO95JWCbJmN0n22Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lAzhOhQkJmxIUaGZdm8nrsvD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
plopobiel schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:26:
[...]

helaas even uitverkocht in onze regio.
Dit product is binnenkort weer beschikbaar
Hier ook zie ik.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjurres
Dit meet net zoveel als die Mediamarkt dingen.
Zijn gewoon aliexpress dingen, kan mijn pluggen (Ali) koppelen met die lsc app.

Ik gebruik tayu Smart app overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ir6Swdce5pZzRg9fKLexxe04jg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xLChCBIWnCJaQZhfYLdMSSla.png?f=fotoalbum_large

Zo ziet dat eruit.

Maar je ziet dus alleen totalen en huidig verbruik.

Geen mooi grafiekje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
gebruiker001 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:31:
Gisteren de homewizard p1 in gebruik genomen. Wat ik mis is een optie om te zien wat mijn verbruik is binnen een vrij te selecteren periode. Zo is er tussen 7 en 11 u gas gebruikt, zie onder, maar hoeveel was dit?

[Afbeelding]
Ik kan die info zien als ik op de grafiek klik en vervolgens kijk bij de gewenste tijd ? alleen weet niet of dat een betaalde feature is (ik heb het betaalde abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
gebruiker001 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:31:

[Afbeelding]
In de app even dit veld aanklikken, dan kantelt het scherm, daarna even met de vinger er overheen bewegen.
Dan krijg je een streepje te zien met het verbruik.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Laatst online: 22-09 16:01
@vuurvreter63 dan zie ik het het gebruik m3/u oid, maar niet het verbruik. Hoe weet ik nu hoeveel gas ik gebruikt heb met koken rond 17u? Dit is toch juist het inzicht wat je wil hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqSUcJZJ2CjAk_zB2NIR5ZlgHpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYFabwCb11egU2Nzj0hnt1Ww.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 17:39
gebruiker001 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:41:
@vuurvreter63 dan zie ik het het gebruik m3/u oid, maar niet het verbruik. Hoe weet ik nu hoeveel gas ik gebruikt heb met koken rond 17u? Dit is toch juist het inzicht wat je wil hebben.

[Afbeelding]
Die optie is er (nog) niet. Gewoon even optellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
sjurres schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:30:

Bij Action vraag ik mij altijd af, zijn ze wel accuraat?

Bij HW weet ik nog van een event dat ze op dezelfde wijze worden getest en geproduceerd als een kWh meter (MID gekeurd).

Alleen de keuring zelf is niet gedaan, omdat ze dan onnodig veel duurder zouden worden.

Hoe accuraat zijn die van de Action? 10% afwijking zou al aardig wat afwijking zijn op een jaar.

Geen idee of mijn zorgen gegrond zijn overigens 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
Tweak_ers schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:34:
[...]

Bij Action vraag ik mij altijd af, zijn ze wel accuraat?

Bij HW weet ik nog van een event dat ze op dezelfde wijze worden getest en geproduceerd als een kWh meter (MID gekeurd).

Alleen de keuring zelf is niet gedaan, omdat ze dan onnodig veel duurder zouden worden.

Hoe accuraat zijn die van de Action? 10% afwijking zou al aardig wat afwijking zijn op een jaar.

Geen idee of mijn zorgen gegrond zijn overigens 😅
Snap ik, en heel eerlijk gezegd twijfel ik er ook wel aan.
Mij is het vooral om mijn gebruikers in kaart te brengen, van 0,0 inzicht naar een beetje inzicht van wat bijvoorbeeld de tv etc verbruikt is wel fijn.

Maakt he wat bewuster zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 19:42
Kan iemand me vertellen wat het voordeel is van de Homewizard t.o.v een P1 USB Kabel + RPI? Uiteraard moet de RPI af en toe worden bijgewerkt, en heeft het een stopcontact nodig. Nog andere zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Voornamelijk It just works... Met de pi zal het soms onverklaarbaar uitvallen of idd updates die niet lekker lopen.
En stroomverbruik van de pi, dat heeft de p1 meter niet (als je een SMR 5 meter hebt iig).

History groter dan een jaar moet je weer voor betalen bij HW.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gramser
Crawl NL schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:56:
[...]

Die optie is er (nog) niet. Gewoon even optellen dus.
Ik pleit daar al voor vanaf de start van introductie: maak het mogelijk een deel van de grafiek te selecteren, en de oppervlakte ervan om te zetten in het verbruik tijdens dat deel. Dat kan dan meteen voor zowel de gasgrafiek, als elektra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:50

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Gramser Ik heb er zelf een antwoord van @HomeWizard_NL een tijd geleden gekregen.
In de zin van: Deze functionaliteit is voor de meeste gebruikers niet nodig,
maakt het interface alleen maar ingewikkeld en verwart de gewone gebruiker voornamelijk.

Je kan natuurlijk als tweaker de gedocumenteerde API gebruiken en lokaal uitlezen
en de data verder verwerken.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
Ach, ik denk dat @HomeWizard_NL daar iets teveel “voor de gebruiker” denkt. Die kan prima zelf bepalen of het handig is of niet. En ik denk van wel, gezien het terugkerende karakter van de wens alhier…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 21:38
dunklefaser schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:14:
@Gramser Ik heb er zelf een antwoord van @HomeWizard_NL een tijd geleden gekregen.
In de zin van: Deze functionaliteit is voor de meeste gebruikers niet nodig,
maakt het interface alleen maar ingewikkeld en verwart de gewone gebruiker voornamelijk.

Je kan natuurlijk als tweaker de gedocumenteerde API gebruiken en lokaal uitlezen
en de data verder verwerken.
Dat is een "nette" manier van zeggen: naaahh....dat willen/kunnen we niet doen...next ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
olafmol schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:31:
[...]

Dat is een "nette" manier van zeggen: naaahh....dat willen/kunnen we niet doen...next ;)
We hebben hier wel wat ideeën over hoe we dit in de toekomst kunnen doen. Wij zijn van mening dat de meeste apps die iets met periodes selecteren en grafieken doen, dit vaak een vrij slechte UX heeft en niet makkelijk te bedienen is. Huidig ligt onze prioriteit door de drukte alsnog bij het opschalen van de services dat dit geen hele hoge prioriteit heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 21:38
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

We hebben hier wel wat ideeën over hoe we dit in de toekomst kunnen doen. Wij zijn van mening dat de meeste apps die iets met periodes selecteren en grafieken doen, dit vaak een vrij slechte UX heeft en niet makkelijk te bedienen is. Huidig ligt onze prioriteit door de drukte alsnog bij het opschalen van de services dat dit geen hele hoge prioriteit heeft.
Snap ik helemaal hoor, ik ben ook een fan van "less is more" en gestroomlijnde apps (al zou graaddagen wel tof zijn ;) )
Pagina: 1 ... 58 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic