Zo gaat dat bij mij wel. Slapen = Quooker uit. Niet thuis = Quooker uit. Op die manier staat de Quooker in een gemiddelde week zo'n 100 van de 168 uur uit.
Maar dat is toch geen reden om het niet te doen? Het warmteverlies is het grootst bij een zo groot mogelijk temperatuurverschil tussen het water en de omgeving. Door de Quooker zoveel mogelijk uit te hebben is het stilstandverlies minder.
Je hebt het over een verbruik van 60 a 80 watt over tientallen minuten. Dat is echt typisch het gedrag van een koelkast. Het verbruik kan vergroot worden door een kapotte compressor, thermostaat of een deur die niet goed sluit (beschadigde deurrubbers bijvoorbeeld).
Ik vermoed toch echt de spikes dat die afkomstig zijn van een quooker
Hoe kan een apparaat dat of 0W verbruikt of 2200W, de veroorzaker zijn van kleine verbruikjes van 60 á 80 watt?
Ik weet niet waarom @
(RSH) heeft gesuggereerd dat dit typisch lijkt op het verbruik van een Quooker, maar 45 minuten lang 80W is echt compleet het tegenovergestelde van het verbruikspatroon van een Quooker.
meermarco schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:24:
Je kan erg mooi de tarieven invoeren, zodat je ook in euro's (op vaste maandkosten na) je verbruik kan zien.
Kun je ook je tarief invoeren per datum? Dus nu betaal ik zeg 35 cent electra, en per oktober 60 cent. Voor gas 1jan-1okt X, per 1 okt Y.
Ik zie dit niet, maar wellicht kijk ik verkeerd.
Iets als Home Assistant kan dit standaard, mocht HomeWizard het echt niet kunnen terwijl je het wel wilt
[
Voor 18% gewijzigd door
Gizz op 29-09-2022 16:21
]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX