Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:38
Chris.nl schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:07:
[...]

Ik heb zelf gewoon m'n vorige afrekening (incl belasting e.d.) van Vitens erbij gepakt. Toen 44m3 verbruikt tegen een rekening van €93 = €2,1136 per m3

Lijkt me een redelijke indicatie voor komende afrekening, al zal er elk jaar wel x % bijgedrukt worden.
Beetje offtopic;
Toen ik nog in regio Utrecht woonde zat ik ook Vitens. Nu bij Oasen. Maar die tarieven zijn wel vele malen aantrekkelijker:
https://www.oasen.nl/mijn-oasen/tarieven

Enig idee waarom het verschil zo groot is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:24:
[...]

Beetje offtopic;
Toen ik nog in Regio Utrecht woonde zat ik ook Vitens. Nu bij Oasen. Maar die tarieven zijn wel vele malen aantrekkelijker:
https://www.oasen.nl/mijn-oasen/tarieven

Enig idee waarom het verschil zo groot is?
Vastrecht en waterbelasting heb ik erbij berekend.

Nu zal vastrecht niet veranderen maar verbruik wel, daarom kom ik op een indicatief bedrag uit. Maar als jij alleen de m³ prijs + waterbelasting pakt krijg je nog een verassing van € 81,75 vastrecht bij de jaarafrekening die niet door de HW app voorspeld werd.

Kwestie van keuzes maken welk sommetje je maakt.

Wanneer ik plots 2x zoveel water ga verbruiken dan is m'n m³ berekening incl. vastrecht te hoog, en omgekeerd te laag. Maar vooralsnog weet ik simpelweg dat m'n verbruik rond de 45m³ p/j ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 25-09-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-09 13:05
Heb een vraag over de Energy Socket. Als ik het goed heb begrepen kan je in de app een Meet-taak aanmaken waarmee Het is mogelijk om je Energy Socket automatisch te schakelen op basis van de eigen vermogensmeting. Dus indien, bijvoorbeeld achter een televisie, de energie socket meet dat deze na het stand-by zetten naar b.v. 10 Watt kan de Energy Socket de televisie afschakelen. Is het vervolgens ook mogelijk deze taak te stoppen als de televisie weer wordt ingeschakeld (maar hoe dan, omdat de Energy Socket de televisie volledig heeft uitgeschakeld)? Of kan dit dan alleen maar met een timertaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-09 17:10
MarioMark1541 schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:58:
[...]

Hmmm

Wat is dan de juiste prijs wat ik in homewizzard moet zetten ?
Ik heb zelf alleen de variabele kosten erin staan. Dat is bij jou die €1,73

Bij Dunea €1,56

[ Voor 3% gewijzigd door Tweak_ers op 25-09-2022 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Nous112 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:54:
Heb een vraag over de Energy Socket. Als ik het goed heb begrepen kan je in de app een Meet-taak aanmaken waarmee Het is mogelijk om je Energy Socket automatisch te schakelen op basis van de eigen vermogensmeting. Dus indien, bijvoorbeeld achter een televisie, de energie socket meet dat deze na het stand-by zetten naar b.v. 10 Watt kan de Energy Socket de televisie afschakelen. Is het vervolgens ook mogelijk deze taak te stoppen als de televisie weer wordt ingeschakeld (maar hoe dan, omdat de Energy Socket de televisie volledig heeft uitgeschakeld)? Of kan dit dan alleen maar met een timertaak?
Dan moet je met een timer gaan werken, want je Energy Socket levert geen stroom naar je TV terwijl de socket zelf uit staat.
Hier zijn wel andere oplossingen voor (master-slave stekkerdozen bijv.) maar alleen met de HWE socket heb ik het nog niet op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Is er inmiddels al iets van duidelijkheid over de app? Ik heb nog geen 2 maanden geleden 10 sockets aangeschaft om mijn verbruik bij te houden en apparaten te kunnen schakelen, juist omdat ik de instabiliteit van de goedkope Tuya rommel zat was, maar nu heb ik precies datzelfde gedoe met deze stevig geprijsde sockets.

Gelukkig kun je de sockets fysiek schakelen en werkt e.e.a. lokaal nog wel, maar de data in de app is compleet waardeloos op het moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
Oon schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:45:
Is er inmiddels al iets van duidelijkheid over de app? Ik heb nog geen 2 maanden geleden 10 sockets aangeschaft om mijn verbruik bij te houden en apparaten te kunnen schakelen, juist omdat ik de instabiliteit van de goedkope Tuya rommel zat was, maar nu heb ik precies datzelfde gedoe met deze stevig geprijsde sockets.

Gelukkig kun je de sockets fysiek schakelen en werkt e.e.a. lokaal nog wel, maar de data in de app is compleet waardeloos op het moment.
Gun het even wat tijd om op te schalen.
Het werkte de afgelopen ruim 2 jaar echt prima, nu leek het erop dat de aantallen nieuwe gebruikers niet zo verwacht waren.

Ik kan mij voorstellen dat opschalen met tientallen? servers wel wat voeten in de aarde heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13
@HomeWizard_NL Gezien de hoeveel problemen die ze nu hebben bij HW zou het ze sieren eerst de capaciteit te verhogen en tot die tijd hun verkopen te staken aangezien ze nu er echt een potje van maken.

Ik snap dat ze nu lekker veel nieuwe klanten kunnen binnenharken ivm de huidige energiemarkt (iedereen wil nu ineens wel inzicht in hun slimme meter :+) maar zorg eerst dat je je spullenboel op orde hebt, wel zo fair tegenover je reeds bestaande klanten. Bovendien lopen ze nu ook kans dat nieuwe klanten meteen al niet tevreden zijn over de werking van hun producten en dat ze veel retouren gaan krijgen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Tweak_ers schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:48:
[...]

Gun het even wat tijd om op te schalen.
Het werkte de afgelopen ruim 2 jaar echt prima, nu leek het erop dat de aantallen nieuwe gebruikers niet zo verwacht waren.

Ik kan mij voorstellen dat opschalen met tientallen? servers wel wat voeten in de aarde heeft.
Tja, wij kennen de infrastructuur natuurlijk niet, maar een moderne dienst zou een kwestie moeten zijn van het aantal replica's ophogen.

Ik gun ze echt het beste, maar dit probleem duurt nu al een aantal weken en het lijkt er niet beter op te worden. Voor een lijn producten die toch wel echt premium zijn (want het is geen goedkope rommel) en al helemaal met het maandelijkse bedrag dat ik betaal voor bijv. het langer kunnen inzien van mijn data verwacht ik toch dat problemen met de app door servercapaciteit na een paar dagen wel is opgelost.

Het begint gewoon erg vervelend te worden, als dit nog langer duurt dan zal ik een aantal knoppen er tussenuit moeten halen want die gebruiken we op het moment om bijv. de afzuigkap en een paar spotjes aan en uit te zetten. Niet handig als die gewoon niet te gebruiken zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
@Oon
Ik wil ook nog wat slimme stekkers bestellen maar zeg je nou dat die niet werken wanneer er een storing is bij hun? Werkt dat niet lokaal?

Als dat zo is is het helemaal onacceptabel dat het al niet zolang werkt? Neem aan dat je ze dan terug kan sturen en geld terug ongeacht hoe lang je ze al hebt. Zijn dan toch onbruikbaar?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 21:51
Er is een lokale API beschikbaar om lokaal te schakelen. Dat werkt alleen niet met hun eigen app omdat die afhankelijk is van de HomeWizard backend.

Ik schakel ze via Home-Assistant en kijk zelf alleen in de app voor inzage in verbruik (actueel en historisch) en ondervind daarbij geen problemen, ook niet met mijn net toegevoegde watermeter.
Hopelijk zijn voor jullie de problemen ook gauw voorbij want ik deel de mening dat het niet goedkoop is allemaal, daar mag je best wat kwaliteit van verwachten.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

worldfastest schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:25:
@Oon
Ik wil ook nog wat slimme stekkers bestellen maar zeg je nou dat die niet werken wanneer er een storing is bij hun? Werkt dat niet lokaal?

Als dat zo is is het helemaal onacceptabel dat het al niet zolang werkt? Neem aan dat je ze dan terug kan sturen en geld terug ongeacht hoe lang je ze al hebt. Zijn dan toch onbruikbaar?
De stekker zelf werkt gewoon, de lokale API is ook bereikbaar (voor gebruik in bijv. Home Assistant), maar besturing via de app en inzicht in je verbruik via de app niet.

Als je dus niet alles via de lokale API hebt lopen maar de app gebruikt dan werkt het de laatste weken rond etenstijd gewoon helemaal niet. Stemcommando's via Google Assistant werken niet, schakelen via de app werkt niet, inzicht in de app werkt niet, en als ik nu mijn Home Assistant grafiek vergelijk met die in de app lijkt het in de app of ik ineens 's avonds een heleboel energie heb verbruikt omdat hij achteraf alles bijwerkt.

Maar goed, als je daar allemaal rekening mee houdt dan werkt het gewoon, maar voor de kant en klare oplossing dus 's avonds even niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
Oon schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:19:
[...]

Tja, wij kennen de infrastructuur natuurlijk niet, maar een moderne dienst zou een kwestie moeten zijn van het aantal replica's ophogen.

Ik gun ze echt het beste, maar dit probleem duurt nu al een aantal weken en het lijkt er niet beter op te worden. Voor een lijn producten die toch wel echt premium zijn (want het is geen goedkope rommel) en al helemaal met het maandelijkse bedrag dat ik betaal voor bijv. het langer kunnen inzien van mijn data verwacht ik toch dat problemen met de app door servercapaciteit na een paar dagen wel is opgelost.

Het begint gewoon erg vervelend te worden, als dit nog langer duurt dan zal ik een aantal knoppen er tussenuit moeten halen want die gebruiken we op het moment om bijv. de afzuigkap en een paar spotjes aan en uit te zetten. Niet handig als die gewoon niet te gebruiken zijn..
Nou ja, de problemen zijn volgens mij vorige week op zondag begonnen en bij mij was het dinsdag weer opgelost.
De rest van de week prima gedraaid.
Gisteren toevallig heel eventjes last gehad.

Maar om nu te stellen dat het al weken drama is, vind ik lichtelijk overdreven.

Verder zou ik persoonlijk HW Energy écht puur gebruiken om te meten. Het enige wat ik schakel zijn stekker blokken die vanaf een bepaalde tijd aan en uit moeten. Die schema’s lijken lokaal te staan, want hebben altijd gewerkt de afgelopen tijd.

Wanneer je specifieke zaken wil schakelen of zelfs verlichting, kijk eens naar Philips Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Tweak_ers schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:49:
[...]

Nou ja, de problemen zijn volgens mij vorige week op zondag begonnen en bij mij was het dinsdag weer opgelost.
De rest van de week prima gedraaid.
Gisteren toevallig heel eventjes last gehad.

Maar om nu te stellen dat het al weken drama is, vind ik lichtelijk overdreven.

Verder zou ik persoonlijk HW Energy écht puur gebruiken om te meten. Het enige wat ik schakel zijn stekker blokken die vanaf een bepaalde tijd aan en uit moeten. Die schema’s lijken lokaal te staan, want hebben altijd gewerkt de afgelopen tijd.

Wanneer je specifieke zaken wil schakelen of zelfs verlichting, kijk eens naar Philips Hue.
Dat ze problemen hebben met capaciteit was al in februari bekend: HomeWizard_NL in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

Blijkbaar is de oplossing die ze daarvoor hebben doorgevoerd toch niet zo effectief als gehoopt.

Maar je hebt gelijk, de recente problemen vind ik hier maar terug tot iets meer dan een week geleden:
SauSkopje in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

Dus 'weken' is misschien overdreven, hij heeft het tussendoor blijkbaar wel een tijd goed gedaan.

Philips Hue heb ik totaal geen interesse in, ik heb 3 spotjes die op een stekker zitten, het enige dat ik wil is die schakelen. Zou via HW prima moeten gaan, geen enkele reden dat Hue dat beter zou kunnen, kost alleen nóg meer geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:36
Emacee schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:46:
Er is een lokale API beschikbaar om lokaal te schakelen. Dat werkt alleen niet met hun eigen app omdat die afhankelijk is van de HomeWizard backend.

Ik schakel ze via Home-Assistant en kijk zelf alleen in de app voor inzage in verbruik (actueel en historisch) en ondervind daarbij geen problemen, ook niet met mijn net toegevoegde watermeter.
Hopelijk zijn voor jullie de problemen ook gauw voorbij want ik deel de mening dat het niet goedkoop is allemaal, daar mag je best wat kwaliteit van verwachten.
Klopt alleen afgelopen weekend waren de problemen dus dusdanig dat ik wel gebruik zag maar wanneer ik informatie van mijn socket opvroeg of P1 meter stond de API overal uit. Kortom die data/configuratie was blijkbaar niet goed uit de cloud te halen en begin van de avond stond het overal weer aan en was er niets aan de hand.

Maar bij jou werkte het dus ondanks storing bij HW prima met Home Assistant en de lokale API?

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 17:03
marcel_76 schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:43:
[...]

Klopt alleen afgelopen weekend waren de problemen dus dusdanig dat ik wel gebruik zag maar wanneer ik informatie van mijn socket opvroeg of P1 meter stond de API overal uit. Kortom die data/configuratie was blijkbaar niet goed uit de cloud te halen en begin van de avond stond het overal weer aan en was er niets aan de hand.

Maar bij jou werkte het dus ondanks storing bij HW prima met Home Assistant en de lokale API?
Hier werkt HA ook prima. Geen problemen gehad afgelopen week met de lokale API.

Edit: in de HW app leek het inderdaad of de API ook uit stond tijdens de storing, maar dat was niet zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Nuevocasa op 26-09-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:55
Hebben mensen hier een aparte kWh meter voor zonnepanelen opbrengst? Zo ja, splitst de Energy app dan ook je opwekk en je totale echte verbruik? Ik ben over van toon icm zon op toon naar homewizard maar mis toch een beetje dat ik mn netto verbruik op een dag kan zien.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:29
Makrolon schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:26:
Hebben mensen hier een aparte kWh meter voor zonnepanelen opbrengst? Zo ja, splitst de Energy app dan ook je opwekk en je totale echte verbruik? Ik ben over van toon icm zon op toon naar homewizard maar mis toch een beetje dat ik mn netto verbruik op een dag kan zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_E6PpfZM7Hwq0c_fTbEof9YZqAo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSxgRWValkG3r99RmVIqFPRS.jpg?f=fotoalbum_large

Heb twee set panelen die via een stekker zijn aangesloten werkt ook via een kWh meter direct op de panelen aangesloten.

Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmen76
  • Laatst online: 23-09 15:35
Makrolon schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:26:
Ik heb drie setjes van panelen met ieder een eigen kWh meter en een P1 meter die de totale import / export meet. In het 'stroom totaal' overzicht zie je wel het verschil tussen het verbruik en de opbrengst, echter de totale opbrengst geeft de app niet weer. Dus even de drie waarden van de meters optellen in de app. De totale dagopbrengst houd ik bij via home assistant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJ4ZdQusaoSvBGI3yYvl3-_qgh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6UhUuyQ27g0QgIbYqoDsZ1I.jpg?f=fotoalbum_large

edit: zon op toon had ik ook. Helaas kan zon op toon maar de opbrengst van één groep meten. Mijn opbrengst is gelukkig hoger dan één groep aan kan :) dus ben overgestapt op home wizard. Vanwege de storing bij toon heb ik het toon-abonnement ook stopgezet. Als je de pv-panelen aanmeldt via https://energieleveren.nl blijft de opbrengst van je panelen zichtbaar in het Eneco webportaal.

[ Voor 15% gewijzigd door harmen76 op 26-09-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Oon schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:10:
[...]

Dat ze problemen hebben met capaciteit was al in februari bekend: HomeWizard_NL in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

Blijkbaar is de oplossing die ze daarvoor hebben doorgevoerd toch niet zo effectief als gehoopt.

Maar je hebt gelijk, de recente problemen vind ik hier maar terug tot iets meer dan een week geleden:
SauSkopje in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

Dus 'weken' is misschien overdreven, hij heeft het tussendoor blijkbaar wel een tijd goed gedaan.

Philips Hue heb ik totaal geen interesse in, ik heb 3 spotjes die op een stekker zitten, het enige dat ik wil is die schakelen. Zou via HW prima moeten gaan, geen enkele reden dat Hue dat beter zou kunnen, kost alleen nóg meer geld :)
Tussen februari en nu zal er best al heel veel veranderd zijn met schaling.

Tuurlijk kán het, verlichting schakelen met HWE.

Persoonlijk heb ik bewust een scheiding aangebracht. Alle verlichting in huis is Hue, alle metingen HWE.

Al schakel ik WiFi punten en werkkamer overigens wél met HWE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:03
Hoe staat het ervoor met de ondersteuning betreft zonnepanelen, en met name de goodwe.
Heb er eigelijk verder niets meer over gehoord.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
merlin1201 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:46:
Hoe staat het ervoor met de ondersteuning betreft zonnepanelen, en met name de goodwe.
Heb er eigelijk verder niets meer over gehoord.
De initiele planning was niet gehaald, staat nog op de roadmap. Maar geen nieuwe ETA gegeven. En ik denk dat ze nu zobiezo andere prio's hebben voor het dev team :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ross11
Hier een vreemd probleem, storing in Home assistant, in de app gekeken en van de P1 meter en de energy sockets staan de lokale API uit en wil ook niet meer aan.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:33
Ross11 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:42:
Hier een vreemd probleem, storing in Home assistant, in de app gekeken en van de P1 meter en de energy sockets staan de lokale API uit en wil ook niet meer aan.
Home assistent gebruik ik niet maar bij de huidige storingsproblemen zie ik dat ook regelmatig. Ook de energy sockets laten zich dan niet schakelen. Als dat later op de avond wel weer lukt, blijken de lokale API's ook nog gewoon aan te staan bij mij. En ze werken ook nu nog wel: http://192.168.2.5/api/v1/data laat dat zien. 2.1 t/m 2.5 gebruik ik.
Maar bij jou staan ze dus echt uit?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 19:42
Is er een voordeel in het gebruik van deze HomeWizard P1 meter of een Raspberry Pi met een USB P1 kabel?

- HomeWIzard gebruikt de voeding van de slimmer meter
- HomeWizard werkt lokaal
- USB P1 kost ongeveer de helft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harold321
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-09 09:37
Ross11 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:42:
Ik denk weer server problemen. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:36
Nuevocasa schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:30:
[...]

Hier werkt HA ook prima. Geen problemen gehad afgelopen week met de lokale API.

Edit: in de HW app leek het inderdaad of de API ook uit stond tijdens de storing, maar dat was niet zo.
Dank je wel 👍 dit lijkt toch de beter weg te zijn om op te gaan. Nu hopen dat de NUCs een beetje in prijs gaan dalen tijdens BF en hoppa, kunnen we dit waarmaken en wat andere dingen.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beash023
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-05-2024
Sinds vanmiddag wordt in de 'Nu-grafieken' van de app het real time wattage niet meer getoond. De plot in de grafiek werkt nog wel goed, maar voorheen stond het actuele wattage ook als getal vermeld en dat vond ik erg handig. Hebben meer mensen hier last van en zou dit ook met de opschaalproblemen te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begin er inmiddels ook wel een beetje klaar mee te zijn.
Net op de momenten dat je wat wil zien of doen werken bepaalde dingen weer niet.
Niet dat die ene euro per maand nou heel veel is maar als het niet werkt stopt ik die euro wel in de spaarpot van de kinderen.

Inmiddels maar aan het onderzoeken of ik lokaal zelf wat kan en wil met die meters zonder home wizzard.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:37
beash023 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:01:
Sinds vanmiddag wordt in de 'Nu-grafieken' van de app het real time wattage niet meer getoond. De plot in de grafiek werkt nog wel goed, maar voorheen stond het actuele wattage ook als getal vermeld en dat vond ik erg handig. Hebben meer mensen hier last van en zou dit ook met de opschaalproblemen te maken hebben?
Hier hetzelfde maar het probleem heb ik de laatste tijden echt enorm vaak. Het werkt meer niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
Het API probleem heeft ,denk ik, te maken met de problemen met de NU weergave, als dat niet werkt dan ook geen API en schakelmogelijkheden. Vervelend was dat de P1 en twee sockets ook in HA offline waren hierdoor in het Energy overzicht geen waardes, hier kan ik wel mee leven, in HW zijn ze via de WIFI en de servers wel aanwezig.
De P1 en de sockets van de spanning af gehaald waardoor ze zich resetten en ja hoor ze zijn weer in HA te vinden.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 22:15

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb sinds wat dagen dat de Energy Sockets niet schakelbaar zijn. Gelukkig na een vakantie een uur of 2 voor aankomst de quooker en boiler weer aan kunnen zetten. Maar nu ze aan staan is de schakelaar weer foetsie.
Ik zie die schakelaar alleen in de “nu” weergave.
Maar soms is hij pas weer zichtbaar na een iPhone aan uit.
Wat kan dit zijn?

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:13
Ik heb het abonnement ook maar weer opgezegd. Begin er de neus vol van te krijgen dat het steeds niet werkt.
Ben bang dat het net zo gaat worden als bij de gewone HomeWizard. Niets werkt fatsoenlijk en de klantenservice laat het mea in het varken steken.
En maar klanten binnentrekken. Zorg eerst eens dat alles naar behoren werkt…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• ApC_IcE

ApC_IcE

Serena schreef op woensdag 28 september 2022 @ 04:45:
Ik heb het abonnement ook maar weer opgezegd. Begin er de neus vol van te krijgen dat het steeds niet werkt.
Ben bang dat het net zo gaat worden als bij de gewone HomeWizard. Niets werkt fatsoenlijk en de klantenservice laat het mea in het varken steken.
En maar klanten binnentrekken. Zorg eerst eens dat alles naar behoren werkt…
Dat was ook mijn idee.
@HomeWizard_NL dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik heb net 3 meters in de mk, de p1 meter en 3 sockets gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
Moet zeggen dat @HomeWizard_NL nu dat mensen aan het klagen zijn opvallend stil is.

Zoals ik al zei. Stop de verkoop een tijdje en los dit op.

Volgens mij las ik eerder dat de data in de cloud zit? Als dat zo is dan schaal je toch binnen 5 minuten op? Werk zelf in de AWS cloud voor werk en daar kunnen we honderden servers op en afschalen binnen 10 minuten..

• Tweak_ers
ApC_IcE schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:16:
Ik heb sinds wat dagen dat de Energy Sockets niet schakelbaar zijn. Gelukkig na een vakantie een uur of 2 voor aankomst de quooker en boiler weer aan kunnen zetten. Maar nu ze aan staan is de schakelaar weer foetsie.
Wat kan dit zijn?
iPhone?
Heb je het al geprobeerd via het startscherm of via Siri opdrachten?

Ik heb de laatste dagen nergens last meer van.

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 07:43
JorzoR schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:05:
[...]

Ik heb trouwens ook een ander probleem. Ik kan mijn Energy Socket niet aan/uit zetten als ik NIET op m’n Wifi zit, dus bijv buitenshuis ben. De aan/uit toggle staat er gewoonweg niet meer. Zodra ik thuis ben (op m’n Wifi zit waar de P1 meter ook zit) is de toggle er wel. Watskeburt?
Dit is nog steeds een drama. Laatst werkte het weer wel na m'n bericht. Nu weer niet. Krijg een "304" error zodra ik, buiten m'n wifi om (op m'n mobiele netwerk), een apparaat aan/uit wil zetten via de Energy Socket.

De aan/uit switch verdwijnt daarna ook gewoon, waardoor ik er helemaal niks mee kan. De app helemaal afsluiten en opnieuw opstarten zorgt er niet voor dat de switch er weer bij komt staan.

Voorgaande keren verschijnt die aan/uit switch weer zodra ik op m'n eigen wifi zit en werkt het schakelen gewoon zoals het hoort 8)7 Maargoed, dat kan ik vanavond pas weer checken als ik thuis kom.

[ Voor 15% gewijzigd door JorzoR op 28-09-2022 08:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Om niet alleen maar negatieve berichten te lezen hier, ik heb gelukkig nog nergens last van gehad. :)

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Goedemorgen.

Ik ben nieuw met de P1 meter en watermeter en heb een aantal vragen. De 200 pagina’s in de topic doorgeworsteld maar niet mijn vragen beantwoord gekregen. :)
Nu wil ik niet jullie topic bevuilen met n00b vragen dus vroeg me af of er een FAQ is van de P1 meter icm met de app? Zo nee, kan ik de vraag hier stellen of misschien naar iemand in een PB?

Dank

• Joe Dancen
marcovandam schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:04:
[...]

Een hoge piek van 2000 W kan eigenlijk alleen van een verwarmer komen. Meest aannemelijk is een vaatwasser, wasmachine of iets dergelijks. Of er heeft iemand in de nacht een kopje thee gezet met de waterkoker :)
Zag inderdaad bij mij iedere nacht om exact 4h een piek in stroomverbruik. Blijkt mijn cooker te zijn die van ECO stand om 4h overgaat op normale standby stand. Helaas maar een eco tijd van 6 uur te programmeren op mijn cooker :'(

• ApC_IcE

ApC_IcE

Tweak_ers schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:42:
[...]

iPhone?
Heb je het al geprobeerd via het startscherm of via Siri opdrachten?

Ik heb de laatste dagen nergens last meer van.
Ik begrijp even niet wat je bedoelt met startscherm.
Ik gebruik het uitschakelen alleen van de boiler en quooker als we op vakantie zijn. Dus heb geen Siri opdracht ingesteld hiervoor.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

bert pit

asdasd

ApC_IcE schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:16:
Wat kan dit zijn?
Helaas kan ik je niet helpen met je vraag, wel heb ik een vraag over de quooker. Heb jij zicht op de besparing die je genereert als je deze slim schakelt? Bijvoorbeeld om 6.30 aan en om 21.00 uit?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09 18:46
Even dubbel check. Ik had gisteren een groot gedeelte van de dag een Ziggo storing. Ik zie in die periode ook geen data van de P1-meter.

Er is geen manier om dit te herstellen toch? Ingeplugde meter maar geen internet = geen data in de app, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Je krijgt geen real time verbruik/grafiek te zien doch gezien de P1 meter zijn gegevens uit de digitale meter zelf haalt krijg je, na herstel verbinding, wel de correcte totalen te zien. De grafiek klopt in die periode wel niet omdat hij uitmiddeld tussen uitval en herstel wifi-verbinding.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:37

JB

Cédric roelt!

Ai lekker dit. Net de watermeter besteld, maar de laatste berichten zijn niet heel positief alhier :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Beste Tweakers,

We zijn nog steeds hard bezig met het opschalen van de services. Helaas is dit niet altijd even zichtbaar aan de voorkant. Voor sommige onderdelen van de infrastructuur is het inderdaad een kwestie van servers bijplaatsen, dit is dan ook al ruimschoots gedaan waar nodig.

We zien dat veel gebruikers die voorheen sporadisch in de app kwamen nu ineens dagelijks meermaals in de app komen. De database servers die hiervoor zijn ingericht krijgen daardoor een veelvoud van de verwachte ingecalculeerde load. Vervolgens is het opsplitsen van deze databases erg tijdrovend omdat de data over meerdere servers (naast de bestaande servers) gesplitst, gemigreerd, gecontroleerd en getest moet worden voor een overgang naar nog meer servers.

Het komt ook voor dat bij drukte de huidige actieve status van een product niet kan worden opgehaald bij onze status servers. Waaronder als meest zichtbaar: state van de aan/uit toggle van de sockets, meterstanden, API state. De lokale API is dus wel actief, en je socket gewoon aan, echter kunnen de servers het aantal aanvragen van deze data huidig niet aan, waardoor deze een time-out bereiken en de app incomplete of incorrecte data toont.

We zijn ervan bewust dat er een grote groep is met gebruikers die problemen ervaren, en ook niet bepaald trots op de huidige app ervaring bij deze gebruikers. Huidig treft deze voornamelijk gebruikers met meerdere apparaten, en gebruikers die al langer energy gebruiken en nog niet gemigreerd zijn naar de nieuwe services.

We kunnen jullie verzekeren dat er hard is gewerkt en nog steeds wordt gewerkt om de problemen aan te pakken. Intern draaien al enkele dagen met de nieuwe infrastructuren, welke we in de loop van de komende 3 dagen verwachten te gaan uitrollen naar publiek, en daarbij de app ervaring hopen significant te verbeteren ten opzichte van waar het nu staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:26
bert pit schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:44:
[...]

Helaas kan ik je niet helpen met je vraag, wel heb ik een vraag over de quooker. Heb jij zicht op de besparing die je genereert als je deze slim schakelt? Bijvoorbeeld om 6.30 aan en om 21.00 uit?
Ik doe dit nu ongeveer een half jaar. Mijn inschatting is dat dit nauwelijks wat bespaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Heb jij zicht op de besparing die je genereert als je deze slim schakelt? Bijvoorbeeld om 6.30 aan en om 21.00 uit?
offtopic:
Ik schakel niet uit, maar als we geen warm water pakken, verbruikt onze Quooker op een dag zo'n 270 Wh. Per uur komt dat dus neer op 11,25 Wh. Uitschakelen tussen 2100-0630 bespaard dus net geen 107 Wh. Waarvan waarschijnlijk een groot gedeelte weer verbruikt wordt aan het opwarmen de volgende ochtend.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Ross11
[quote]HomeWizard_NL schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:09:
Beste allemaal,

Klop het probleem is dat door de slechte bereikbaarheid van de NU weergave de status van de API en schakelaar niet zichtbaar (instelbaar) zijn. Hierdoor kijk ik, en denk veel met mij, vaak op de NU weergave.

Het instellen van een taak voor de socket is erg tijdrovend omdat je elke keer weer af moet wachten of het werkt zoals je in gedachten had. Zeker bij een combinatie van taken in samenwerking met teruglevering en tijd schakelen werkt het soms anders dan ik in gedachten had hierdoor kijk ik vaak op de overzichten of de verbruiken en schakeltijden/ status correct zijn.

Succes met het opschalen, weet dat hier veel testen en dus tijd in zit. heb er dan ook geen problemen mee maar vond het wel vreemd dat de API van de P1 meter en diverse sockets in HA ook onbereikbaar waren, terwijl deze gewoon lokaal zijn. Loskoppelen en weer inpluggen lost dit op.

In HA werkt het gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GA1ml2VKAXbofze98NumcLZzTd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYzt8nXYMVqzWAlMt7wbdJYd.jpg?f=fotoalbum_large

Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

[...]

Poe nee eigenlijk niet. Ik zet hem alleen uit als we langer dan een week weg zijn. Als de app mee werkt.

Momenteel zie ik niks.
Kan het wel eens bijhouden.

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 28-09-2022 12:59 ]

• worldfastest
HomeWizard_NL schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:09:
Beste Tweakers,

We zijn nog steeds hard bezig met het opschalen van de services. Helaas is dit niet altijd even zichtbaar aan de voorkant. Voor sommige onderdelen van de infrastructuur is het inderdaad een kwestie van servers bijplaatsen, dit is dan ook al ruimschoots gedaan waar nodig.

We zien dat veel gebruikers die voorheen sporadisch in de app kwamen nu ineens dagelijks meermaals in de app komen. De database servers die hiervoor zijn ingericht krijgen daardoor een veelvoud van de verwachte ingecalculeerde load. Vervolgens is het opsplitsen van deze databases erg tijdrovend omdat de data over meerdere servers (naast de bestaande servers) gesplitst, gemigreerd, gecontroleerd en getest moet worden voor een overgang naar nog meer servers.

Het komt ook voor dat bij drukte de huidige actieve status van een product niet kan worden opgehaald bij onze status servers. Waaronder als meest zichtbaar: state van de aan/uit toggle van de sockets, meterstanden, API state. De lokale API is dus wel actief, en je socket gewoon aan, echter kunnen de servers het aantal aanvragen van deze data huidig niet aan, waardoor deze een time-out bereiken en de app incomplete of incorrecte data toont.

We zijn ervan bewust dat er een grote groep is met gebruikers die problemen ervaren, en ook niet bepaald trots op de huidige app ervaring bij deze gebruikers. Huidig treft deze voornamelijk gebruikers met meerdere apparaten, en gebruikers die al langer energy gebruiken en nog niet gemigreerd zijn naar de nieuwe services.

We kunnen jullie verzekeren dat er hard is gewerkt en nog steeds wordt gewerkt om de problemen aan te pakken. Intern draaien al enkele dagen met de nieuwe infrastructuren, welke we in de loop van de komende 3 dagen verwachten te gaan uitrollen naar publiek, en daarbij de app ervaring hopen significant te verbeteren ten opzichte van waar het nu staat.
Bedankt voor de uitgebreide update. Hoop dat het dan de komende weken is opgelost.

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-09 16:12
Vervelend mijn huidige meterstanden zijn leeg in overzicht veld, verder werkt alles

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5rVsoLfFzi_c7o90dINKVeQJ1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFo6IMqD7odOy2IEX9KaX81E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Deldenaar op 28-09-2022 14:18 ]

• Nuevocasa
  • Laatst online: 23-09 17:03
Deldenaar schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:11:
Vervelend mijn huidige meterstanden zijn leeg in overzicht veld, verder werkt alles

[Afbeelding]
Heb exact hetzelfde, het lijkt dus ook dat de lokale API uit staat, maar dat is gelukkig niet het geval. Heb in HomeAsistant wel alles staan, ook de meterstanden!

• Deldenaar
Ja klopt, die lokale api knop schakeld zichzelf uit na verlaten van de android app

• Deldenaar
@Homewizard, iemand van jullie hier aanwezig? Op jullie website is niemand te vinden...

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
Voorheen deed dit het wel als het goed is. Net gecontroleerd en bij mij is het ook helemaal leeg.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Peanutman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 10:50
Jasper Janssen schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:16:
[...]

Dat is dus precies waar hwe goed in is. Hier zie je een screenshot van mijn app met All The Goodies — P1 meter op een dsmr5 slimme meter, kWh meter op de inverter, watermeter, en een n aantal plug sockets. De watermeter geeft je de blauwe grafiek, de plug sockets geven je de onderste grafieken, P1 geeft je Total power en gas usage, de kWh meter geeft je de Solar Meter en Power Usage (die laatste is dus een “berekende” grafiek van Total power minus solar meter).

Still missing is de berekende grafiek “Total Power minus solar meter minus (totaal van alle plug sockets)”, maar dat staat op de backlog.

[Afbeelding]
Heel vet! Thanks, precies wat ik zocht. Gemak van het in 1 app hebben is wel mooi (zou het ook uit de Homey kunnen trekken, maar: handmatig werk...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Deldenaar schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:54:
@Homewizard, iemand van jullie hier aanwezig? Op jullie website is niemand te vinden...
Blader een paar posts terug, daar legt @HomeWizard_NL uit wat de problemen zijn en de oplossingen waarmee ze bezig zijn.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

• Joe Dancen
* Kan ik in de app tijdstippen selecteren?
Ik zou graag willen weten hoeveel bv een piek in het gas bij douchen en stroom precies is. Nu moet ik de lijntjes en getallen handmatig optellen maar moet toch makkelijker kunnen ? (selecteren en slepen bv)?

* Kan iemand uitleggen wat de 3fase lijn in de grafiek precies doet?

* Wat is een normaal sluipverbruik voor een huis met 2 personen?

* welke andere programma's kan ik met de P1 en homewizard gebruiken? Heb nu de webbased en app variant

Bedankt voor het geduld _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CvSyHnT/Knipsel.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Joe Dancen op 28-09-2022 16:44 ]

• Deldenaar
@Arjok waar, datum ...tijd...?

Mijn probleem is met de software in de Android app, lokaal api staat telkens uit en krijg dus geen data te zien, tijdelijk inschakelen heeft ook geen resultaat ook dan na een tijdje geen data

• Deldenaar
Werkt weer, heeft trouwens zo te zien niks met de locale api knop te maken, alles werkt en knop staat op uit

Edit: was dus tijdelijk, weer geen gegevens...

[ Voor 19% gewijzigd door Deldenaar op 28-09-2022 17:59 ]

• Tweak_ers
ApC_IcE schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:24:
[...]

Ik begrijp even niet wat je bedoelt met startscherm.
Ik gebruik het uitschakelen alleen van de boiler en quooker als we op vakantie zijn. Dus heb geen Siri opdracht ingesteld hiervoor.
Mijn schuifjes zijn nu bijvoorbeeld niet beschikbaar in de nu-weergave van de app.

Maar dit werkt gewoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLQoK0KpQnozit8bUyGP7KIlX7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXRjMSLdIrOZluK7sh0nkdxa.jpg?f=fotoalbum_large

Even als dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rlu_ODzbkvJVwlALkRQPBNiDwFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6F5M3AaR1K10ICKSIeVfxMA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Tweak_ers op 28-09-2022 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
HomeWizard_NL schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:09:
Beste Tweakers,

Dank voor de heldere uitleg! Ik dacht al dat het een stukje ingewikkelder was dan 50 servers bij plaatsen en klaar.

Ik ben benieuwd naar de komende dagen!

Jullie reactie hier wordt zeer op prijs gesteld 👍

• catserv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 11:06
Misschien dat ze een apart gedeelte sockets kunnen toevoegen in de app zodat je alleen de sockets kan schakelen, wel zo handig om niet overal onder en achter te moeten kruipen om hun falend product aan en uit te zetten.

Of weet iemand wel een stukje software te vinden waarmee je de sockets via de api kan inschakelen?

• dhrto
  • Nu online
Gewoon via http, hun officiële API documentatie
https://homewizard-energy-api.readthedocs.io/endpoints.html

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<Request>
PUT http://{IP address}/api/v1/state HTTP/1.1
Content-Type: application/json
Content-Length: <length>
{
   "power_on": true
}

<Response>
HTTP/1.1 200 OK
Content-Type: application/json
Content-Length: <length>

{
   "power_on": true
}

En anders via HA, ideaal om alle smarthome te bundelen in 1 app.

EDIT: nu ik dit beter bekijk, zie ik dat er helemaal geen wachtwoord nodig lijkt om iets te schakelen!? Dus iedereen die erbij kan, lees op hetzelfde netwerk segment zit (wat bij 99% van de gebruikers het geval zal zijn), kan gewoon schakelen. Dat is echt NIET OK!
Bij de oude HomeWizard moest je tenminste nog een wachtwoord meegeven in de call (weliswaar in plaintext). Daarom zou ik dus graag IoT-spul op een apart VLAN willen hebben, zodat niet iedereen er standaard bij kan!

[ Voor 34% gewijzigd door dhrto op 29-09-2022 08:23 ]

• ApC_IcE

ApC_IcE

Tweak_ers schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:20:
[...]

Mijn schuifjes zijn nu bijvoorbeeld niet beschikbaar in de nu-weergave van de app.

Maar dit werkt gewoon:
[Afbeelding]

Even als dit:
[Afbeelding]
Ah ok.
En waar zie ik die snelle toegang dingen?
Ik kan alleen de app verwijderen daar 😀

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik weet niet wat ze bij Homewizard aan het doen zijn de laatste maanden...maar de NU weergave werkt echt voor geen meter meer, hij doet het vaker niet dan wel, en dat terwijl het juist zo fijn en goed werkte toen de sockets net uit kwamen.
De dagweergave werkt prima, maar daar heb ik niks aan als ik mijn huidige verbruik van 1 van de sockets wil zien, juist waarvoor ik hem gekocht heb..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• IJsbeer
  • Niet online
Wordt aan gewerkt.

[ Voor 74% gewijzigd door IJsbeer op 28-09-2022 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Niet hier nee ;) Zie nu pas dat ze hier wel reageren....
Wel jammer dat HW zelf er niet even een bericht uit doet naar klanten, want het is echt al tijden compleet ruk zo..
Sockets waren niet goedkoop, betaal ook voor +, dan mag je toch verwachten dat alles gewoon goed werkt, zeker nu het al zo ontzettend lang duurt.
Zou ze sieren als ze gewoon in de appstore en op de site ook een melding plaatsen hierover..

Edit:Frustratie zit hem ook in het feit dat ik de socket gebruik om het airco verbruik te peilen, hierdoor weet ik of hij zuinig loopt of ik de stand moet aanpassen, iets wat nu al maanden niet goed lukt zo..

[ Voor 16% gewijzigd door Only op 28-09-2022 22:01 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
ApC_IcE schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:24:
[...]

Ah ok.
En waar zie ik die snelle toegang dingen?
Ik kan alleen de app verwijderen daar 😀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/162xdOltD8aeKP1m4rYrKT22OPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pz9IwskDsE5ZTiWyyfBcQ7Tk.jpg?f=fotoalbum_large

Bij snelle acties kun je de sockets selecteren die je vanaf het startscherm wil kunnen schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak_ers op 28-09-2022 22:25 ]

• ApC_IcE

ApC_IcE

Tweak_ers schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:25:
[...]

[Afbeelding]

Bij snelle acties kun je de sockets selecteren die je vanaf het startscherm wil kunnen schakelen.
Thanx. Ga ik morgen even mee spelen. _/-\o_

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Deldenaar schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:43:

Mijn probleem is met de software in de Android app, lokaal api staat telkens uit en krijg dus geen data te zien, tijdelijk inschakelen heeft ook geen resultaat ook dan na een tijdje geen data
woensdag 28 september 2022 11:09

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Deldenaar schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:43:

ArjoK schreef op donderdag 29 september 2022 @ 01:01:
[...]

woensdag 28 september 2022 11:09
Om het nog makkelijker te maken https://gathering.tweaker...message/72936592#72936592

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Tweak_ers schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:25:
[...]

[Afbeelding]

Dit werkt!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 12:08
Ik twijfel eigenlijk of ik het hier kan vragen, of dat ik er een topic voor moet openen in het forum "duurzame energie & installaties "

maar mijn homewizard laat zien dat ik elke nacht repeterende pieken heb ik mijn verbruik

De basis lijn ligt op ongeveer 114 watt ik ga er vanuit dat dat mijn "sluipverbruik" is. dan komt er om de zoveel tijd een piek met daarin een spike. de piek is dan ongeveer 80 watt met een spike die daar weer kort ongeveer 60 watt.

Ik denk ook dat dit gedurende de gehele dag is, maar dan valt het alleen weg tussen het normale verbruik overdag

ik heb de verwarming niet aan staan in mijn huis. is het de Koelkast ? Wat zou het kunnen zijn ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfwGgeyBIKTvQDOgnaHmLxCxs8o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/THKZu37mxuTgwUXdJ6SK4RlR.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door murky123 op 29-09-2022 09:45 ]

• worldfastest
murky123 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:44:
Ik twijfel eigenlijk of ik het hier kan vragen, of dat ik er een topic voor moet openen in het forum "duurzame energie & installaties "

maar mijn homewizard laat zien dat ik elke nacht repeterende pieken heb ik mijn verbruik

De basis lijn ligt op ongeveer 114 watt ik ga er vanuit dat dat mijn "sluipverbruik" is. dan komt er om de zoveel tijd een piek met daarin een spike. de piek is dan ongeveer 80 watt met een spike die daar weer kort ongeveer 60 watt.

Ik denk ook dat dit gedurende de gehele dag is, maar dan valt het alleen weg tussen het normale verbruik overdag

ik heb de verwarming niet aan staan in mijn huis. is het de Koelkast ? Wat zou het kunnen zijn ?

[Afbeelding]
Is meestal de koelkast die dit veroorzaakt. Maar bij jou zijn het best we brede pieken. Bij mij is het redelijk kort (smal). Heb je misschien nog een elektrische boiler?

[ Voor 5% gewijzigd door worldfastest op 29-09-2022 09:49 ]

• murky123
worldfastest schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:48:
[...]

Is meestal de koelkast die dit veroorzaakt. Maar bij jou zijn het best we brede pieken. Bij mij is het redelijk kort (smal). Heb je misschien nog een elektrische boiler?
Nee niets van dat. gewoon een HR ketel uit 2018 , wel een quooker. maar dat is het ook niet .
geen aparte vriezer in de schuur. wel een mechanische ventilatie die automatisch gaat. maar dat zal niet zoveel verbruiken. Huis is geheel nieuw gebouwd in 2018 incl alle installaties.
Gas verbruik blijft ook vlak dus ik zie daar ook geen link mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_z3E-XKligVlAqnmTiOc5O1Vzw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/67pF7gkpyKlfjXudS86Bb32k.jpg?f=user_large

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:08
murky123 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:54:
[...]

Nee niets van dat. gewoon een HR ketel uit 2018 , wel een quooker. maar dat is het ook niet .
geen aparte vriezer in de schuur. wel een mechanische ventilatie die automatisch gaat.
Dit is anders wel typisch quooker gedrag. ook HR ketel gedrag, maar daar is de piek te hoog voor en te vaak.

• murky123
(RSH) schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:08:
[...]

Dit is anders wel typisch quooker gedrag. ook HR ketel gedrag, maar daar is de piek te hoog voor en te vaak.
Zou dat dan vergelijkbaar moeten zijn met een spaarlamp van 11 watt ? ongeveer 500kWh per jaar volgens Quooker.

Als ik zo een beetje mijn grafiek bekijk is het om het uur een kleine 3 kwartier.
Uurtje vlak, piek van 45 minuten, uurtje vlak, Piek van 45 minuten
De Pieken zijn gemiddeld 80 watt , 45 minuten lang.

Inderdaad . terug rekenend is het de quooker. ik kom op een jaarlijks verbruik van 525 kwh en Quooker geeft dat ook op als jaarlijks verbruik

[ Voor 11% gewijzigd door murky123 op 29-09-2022 10:52 ]

• Deldenaar
Gevonden bedankt, hopelijk is het snel weer in orde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@murky123 een Quooker heeft een stilstandsverlies van ongeveer 1kWh per dag (dus zonder dat je water zou gebruiken). De piek die je beschrijft herken ik niet van de Quooker, maar misschien middelt HomeWizard dit uit waardoor je de spikes niet goed ziet?

Dit is hoe Quooker spikes er echt uitzien, mijn Quooker gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E873H3O-BDsBk0Y3g_-fUxW3CvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnfqKvQdnlUv6O2iy73ew0f0.jpg?f=fotoalbum_large
Vanaf 17:30 zie je meer/dikkere spikes omdat toen water werd gebruikt. Voor die tijd is het puur warm houden.

Het is een simpel aan/uit-verwarmingselement. Of hij doet niks, of hij pakt zo'n 2200W.

Dat is heel wat anders dan een extra verbruik van 60W of 80W. Dat past juist heel goed bij de compressor van een koelkast of vriezer. Zeker gezien de lengte van inschakeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 29-09-2022 12:27 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ApC_IcE

ApC_IcE

[...]

Ik heb daar niet echt een antwoord op.
Wel heb ik dus ongeveer 1,6-2,2kwh verbruik van een quooker als we er zijn. Als we er niet zijn lijkt het 0,5-0,7 kwh. Dus als ik hem 7 dagen uitzet scheelt dat 4,5-5 kwh (ongeveer). En als we thuiskomen weer aanzetten is het geen meetbaar verschil.
Het is niet helemaal sluitend omdat we midden op de dag thuis kwamen. En het verbruik als we er niet zijn za eerder naar de 1kwh per dag gaan. Omdat ik hem na 18u00 al uitgezet heb.

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Je kan erg mooi de tarieven invoeren, zodat je ook in euro's (op vaste maandkosten na) je verbruik kan zien.

Kun je ook je tarief invoeren per datum? Dus nu betaal ik zeg 35 cent electra, en per oktober 60 cent. Voor gas 1jan-1okt X, per 1 okt Y.

Ik zie dit niet, maar wellicht kijk ik verkeerd.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Nee, kan niet, met plausibele redenen. Is al veel over gesproken in dit topic.

• murky123
Gizz schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:24:
@murky123 een Quooker heeft een stilstandsverlies van ongeveer 1kWh per dag (dus zonder dat je water zou gebruiken). De piek die je beschrijft herken ik niet van de Quooker, maar misschien middelt HomeWizard dit uit waardoor je de spikes niet goed ziet?

Dit is hoe Quooker spikes er echt uitzien, mijn Quooker gisteren:

[Afbeelding]
Vanaf 17:30 zie je meer/dikkere spikes omdat toen water werd gebruikt. Voor die tijd is het puur warm houden.

Het is een simpel aan/uit-verwarmingselement. Of hij doet niks, of hij pakt zo'n 2200W.

Dat is heel wat anders dan een extra verbruik van 60W of 80W. Dat past juist heel goed bij de compressor van een koelkast of vriezer. Zeker gezien de lengte van inschakeling.
Als ik de duur van de pieken, en de hoogte ervan aflees. en ongeveer op een 45 minuten a 80 Watt kom, dan zit ik op ongeveer 520kwh dat is ook wat Qooker zelf roept op jaarverbruik, dus ik dacht dan 1+1 is 2

Is een gewone inbouw koelvriescombinatie ook rond de 525 kWh op jaarbasis ?
en is een Koelvriescombinatie ook zo repeterend ?

ik dacht dat een beetje gemiddelde Koelvriescombinatie rond de 250kWh op jaar zit

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 10:49
Over Quooker gesproken, kun je die niet beter na 23:30 uitzetten met een smart stekker om vervolgens weer aan te zetten tegen 06:30? Of heeft dat weinig zin? Zit er ook aan te denken om zoiets te kopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
Huub- schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:18:
Over Quooker gesproken, kun je die niet beter na 23:30 uitzetten met een smart stekker om vervolgens weer aan te zetten tegen 06:30? Of heeft dat weinig zin? Zit er ook aan te denken om zoiets te kopen..
ik lees dat zoiets niet geadviseerd word. er moet dan ook weer een langere periode meer opgewarmd worden. voordat het allemaal weer op temperatuur is

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
murky123 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:15:
[...]
Is een gewone inbouw koelvriescombinatie ook rond de 525 kWh op jaarbasis ?
en is een Koelvriescombinatie ook zo repeterend ?
Ik hoop voor jou van niet of het zou een joekel van een koel/vriescombinatie moeten zijn.
Dat verbruiken mijn twee combinaties in totaal nog niet eens.

• murky123
IvoB2 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:25:
[...]

Ik hoop voor jou van niet of het zou een joekel van een koel/vriescombinatie moeten zijn.
Dat verbruiken mijn twee combinaties in totaal nog niet eens.
Nee, daarom vond ik het ook wat vreemd dat men een compressor van een koelvriescombinatie suggereerde.
Ik heb gewoon een simpele 1 deurs inbouw koelvries combinatie . I zal vanavond in de papieren eens kijken naar het model en energieverbruik en klasse .
.
Ik vermoed toch echt de spikes dat die afkomstig zijn van een quooker

Misschien zijn er meer mensen met een homewizard kWh meter icm P1 en een quooker die dat dan kunnen bevestigen

[ Voor 6% gewijzigd door murky123 op 29-09-2022 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zo gaat dat bij mij wel. Slapen = Quooker uit. Niet thuis = Quooker uit. Op die manier staat de Quooker in een gemiddelde week zo'n 100 van de 168 uur uit.
murky123 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:20:
er moet dan ook weer een langere periode meer opgewarmd worden. voordat het allemaal weer op temperatuur is
Maar dat is toch geen reden om het niet te doen? Het warmteverlies is het grootst bij een zo groot mogelijk temperatuurverschil tussen het water en de omgeving. Door de Quooker zoveel mogelijk uit te hebben is het stilstandverlies minder.
murky123 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:31:
[...]
Nee, daarom vond ik het ook wat vreemd dat men een compressor van een koelvriescombinatie suggereerde.
Je hebt het over een verbruik van 60 a 80 watt over tientallen minuten. Dat is echt typisch het gedrag van een koelkast. Het verbruik kan vergroot worden door een kapotte compressor, thermostaat of een deur die niet goed sluit (beschadigde deurrubbers bijvoorbeeld).
Ik vermoed toch echt de spikes dat die afkomstig zijn van een quooker
Hoe kan een apparaat dat of 0W verbruikt of 2200W, de veroorzaker zijn van kleine verbruikjes van 60 á 80 watt?

Ik weet niet waarom @(RSH) heeft gesuggereerd dat dit typisch lijkt op het verbruik van een Quooker, maar 45 minuten lang 80W is echt compleet het tegenovergestelde van het verbruikspatroon van een Quooker.
meermarco schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:24:
Je kan erg mooi de tarieven invoeren, zodat je ook in euro's (op vaste maandkosten na) je verbruik kan zien.

Kun je ook je tarief invoeren per datum? Dus nu betaal ik zeg 35 cent electra, en per oktober 60 cent. Voor gas 1jan-1okt X, per 1 okt Y.

Ik zie dit niet, maar wellicht kijk ik verkeerd.
Iets als Home Assistant kan dit standaard, mocht HomeWizard het echt niet kunnen terwijl je het wel wilt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 29-09-2022 16:21 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:26
Ik doe dat maar heeft weinig zin.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:52
Begrijp ik nu verkeerd dat als je data via de api laat lopen dat als de HW servers offline zijn je alsnog niks kunt zien in home assistant?

En de plug lijkt uitverkocht ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Soullancer schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:31:
Begrijp ik nu verkeerd dat als je data via de api laat lopen dat als de HW servers offline zijn je alsnog niks kunt zien in home assistant?

En de plug lijkt uitverkocht ;w
Ja dat begrijp je verkeerd. Voor de api hoeft alleen je interne LAN netwerk te draaien, zelfs geen verbinding met internet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
Gizz schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:17:

Je hebt het over een verbruik van 60 a 80 watt over tientallen minuten. Dat is echt typisch het gedrag van een koelkast. Het verbruik kan vergroot worden door een kapotte compressor, thermostaat of een deur die niet goed sluit (beschadigde deurrubbers bijvoorbeeld).

[...]
Ik heb moedersdevrouw eens gevraagd hoe koud de koelkast staat. En ze zei omdat ze geen digitale temperatuur uitlezing heeft in de koelkast en er op het temperatuurwieltje het ook niet duidelijk is heeft ze het maar op de koudste stand gezet. 🤣

Het is een koelvriescombinatie met label G met 275 kWh. en geen instelbare vriezer. Ik heb het temperatuurwieltje maar een slinger terug gezet. Op 2 streepjes ipv 5.

Dan kan ik morgenochtend eens zien of er een verandering is in de spikes van 45 minuten a 80 watt. In aantal verminderen. En ook maar eens een losse temp sensor aanschaffen en in de koelkast leggen.

• Herbiek616
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:10
BlakHawk schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:54:
[...]
Ik heb zelfs geopperd een stekker meter toe te voegen, maar daar was men niet direct heel positief over, omdat ontwikkelingskosten erg hoog zijn, ontwikkel tijden lang en het onbekend is of daar écht vraag naar is.
Misschien al eerder gemeld hier, maar die is er nu dus ook: https://www.homewizard.com/nl/energy-socket/ :)

[ Voor 18% gewijzigd door Herbiek616 op 29-09-2022 18:24 ]

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:33
Zijn de lichtere stekkers uit het gamma? Ik wil wat stekkers bijbestellen en heb niet overal 16A nodig en zou dan liever wat goedkopere stekkers nemen, maar ik zie ze niet op de website.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Omdat ik bij BudgetEnergie niet fatsoenlijk mijn gebruik kan inzien, en ik liever niet nog een partij toegang geef tot mijn slimme meter, vandaag na het ontdekken van de HomeWizard de P1 Meter maar eens besteld. Ziet er goed uit, en ben benieuwd hoe mijn inzicht zal zijn.
De sockets zijn momenteel niet op voorraad, dus ik moet het even doen met enkel het inzicht op deze wijze.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• bedanktjoh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-09 07:53
Klopt het dat je met 1x een P1 meter in je slimme elektrische tijd meter ook je gas verbruik kan meten? Ik lees dat maar snap dat niet. Zover ik weer zijn ze niet met elkaar verbonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:55
bedanktjoh schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:00:
Klopt het dat je met 1x een P1 meter in je slimme elektrische tijd meter ook je gas verbruik kan meten? Ik lees dat maar snap dat niet. Zover ik weer zijn ze niet met elkaar verbonden?
Jawel via bluetooth;)

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• Ross11
Je moet wel ook een moderne slimme gasmeter hebben is niet altijd het geval, heb die van mij pas later gekregen.

Ross

Pagina: 1 ... 57 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic