• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:47
Bzztoh schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:58:
bij mij niet

Server unavailable (503)
Hier lijkt alles weer te werken

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:23
worldfastest schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:15:
[...]

Dat kan ook via de app wanneer je een abbo neemt.
Dat is betaald natuurlijk :).
Ik heb het even een maandje gekocht maar liever prak ik het zelf in een database of nog mooier als iemand het al in fibaro hc2 heeft gezet en dat (virtual) device wil delen natuurlijk.
Voor HC3 lijkt er een quick app te zijn maar ik heb nog een HC2.

[ Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 21-09-2022 13:48 ]

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-09 20:35
@Tweak_ers

Samen met dit artikel zal er nog meer toename. Ik denk dat het steeds meer main stream wordt.

https://www.nu.nl/tech/62...kende-redder-in-nood.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-09 17:10
Dashlane schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:49:
@Tweak_ers

Samen met dit artikel zal er nog meer toename. Ik denk dat het steeds meer main stream wordt.

https://www.nu.nl/tech/62...kende-redder-in-nood.html
Als je in een top 5 van populaire apps zit, zelfs boven Google en Ziggo, dan heb je écht heel veel downloads.

Op de achtergrond is HW echt wel bezig dit te fixen, maar ik kan mij voorstellen dat je bepaalde zaken opnieuw met hernieuwde inzichten moet ombouwen.

Al hebben ze er een maand voor nodig, het zij zo. Ik lig er niet echt wakker van, omdat de totalen gewoon nog werken.

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-09 20:35
Tweak_ers schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:14:
[...]

Als je in een top 5 van populaire apps zit, zelfs boven Google en Ziggo, dan heb je écht heel veel downloads.

Op de achtergrond is HW echt wel bezig dit te fixen, maar ik kan mij voorstellen dat je bepaalde zaken opnieuw met hernieuwde inzichten moet ombouwen.

Al hebben ze er een maand voor nodig, het zij zo. Ik lig er niet echt wakker van, omdat de totalen gewoon nog werken.
Nou voor de p1 vind ik het vooralsnog niet echt een probleem. Alleen op den duur ben ik van plan om de warmtepomp pv te schakelen doormiddel van een slimme stekker van homewizard. Dan heb je geen zin dat met regelmaat het systeem onbetrouwbaar is.
Ik beschouw het nog als kinderziektes.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

franssie

Save the albatross

Dashlane schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:37:
[...]

Nou voor de p1 vind ik het vooralsnog niet echt een probleem. Alleen op den duur ben ik van plan om de warmtepomp pv te schakelen doormiddel van een slimme stekker van homewizard. Dan heb je geen zin dat met regelmaat het systeem onbetrouwbaar is.
Zo een opstelling zou ik primair niet in de cloud willen hebben maar lokaal, met de cloud als monitoring backup. Maar zeker met een warmtepomp boiler is het wel interessant

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweak_ers
Dashlane schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:37:
[...]

Maar laten we de huidige problemen niet als reguliere problemen beschouwen. Mijn systeem draait letterlijk al ruim 2 jaar als een zonnetje.

Nu wat issues…

Tja met dergelijke aantallen nieuwe gebruikers, hun het wat tijd.

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02
Ik lees wat oude berichten (2020) over de p1 powered met usb i.c.m. ziv meters van enexis dat dit niet werkt en er een update van nodig was. Vandaag de meter binnengekregen en aangesloten maar helaas loop ook ik nu ook tegen dit probleem aan. De P1 meter heeft zichzelf na verbinden met WiFi direct geüpdatet naar versie 2.13. Meer mensen met issues of weet @HomeWizard_NL hier meer van?

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:48
johan1997 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:56:
Ik lees wat oude berichten (2020) over de p1 powered met usb i.c.m. ziv meters van enexis dat dit niet werkt en er een update van nodig was. Vandaag de meter binnengekregen en aangesloten maar helaas loop ook ik nu ook tegen dit probleem aan. De P1 meter heeft zichzelf na verbinden met WiFi direct geüpdatet naar versie 2.13. Meer mensen met issues of weet @HomeWizard_NL hier meer van?
Even contact opnemen via klantenservice mogelijk een defecte slimme meter of p1 meter.

• johan1997
HomeWizard_NL schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:45:
[...]

Even contact opnemen via klantenservice mogelijk een defecte slimme meter of p1 meter.
Zal ik doen bedankt.

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@HomeWizard_NL Ik heb vandaag mijn Watermeter binnen gekregen. En alles werkt naar behoren.
Alleen de teller begint op 0.
Is er een mogelijkheid om de teller te synchroniseren met de tellerstand die op de watermeter zelf staat?
Dus kan ik handmatig de tellerstand aanpassen zodat die begint bij de stand die al op de telwerk staat?
Koppelen met Home Assistant was ook wederom zo gepiept met als de P1 meter.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gratje schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:54:
@HomeWizard_NL Ik heb vandaag mijn Watermeter binnen gekregen. En alles werkt naar behoren.
Alleen de teller begint op 0.
Is er een mogelijkheid om de teller te synchroniseren met de tellerstand die op de watermeter zelf staat?
Dus kan ik handmatig de tellerstand aanpassen zodat die begint bij de stand die al op de telwerk staat?
Koppelen met Home Assistant was ook wederom zo gepiept met als de P1 meter.
Ain't going to happen. Om de reden dat de meter niet bedoeld is om de meterstand uit te lezen. Wat als bijv. de stroom even uitvalt, of wifi, en je ondertussen 3 kuub verbruikt... dan klopt de telling niet meer in de app.

• Gratje
  • Niet online
IJsbeer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:55:
[...]

Ain't going to happen. Om de reden dat de meter niet bedoeld is om de meterstand uit te lezen. Wat als bijv. de stroom even uitvalt, of wifi, en je ondertussen 3 kuub verbruikt... dan klopt de telling niet meer in de app.
Dat is ook waar, maar het geeft wel een betere inschatting. Want hoe vaak valt de stroom of wifi nu uit? en dan toevallig ook nog water aan het gebruiken?
Zou gewoon een mooie optie zijn om de beginstand zelf in te kunnen stellen.
Is het in Home assistant niet misschien aan te passen door de SQL database aan te passen?

• IJsbeer
  • Niet online
En dan krijgt HW het gezuer als de stand neit goed is en mensen dat klakkeloos invullen bij het waterbedrijf... Snap het heel goed dat ze dit niet willen. De P1 meter geeft de standen zelf, dus die kunnen ze tonen, gas ook. Water niet.

HA heb ik niet, maar klinkt wel plausibel. Maar dan nog zou ik er niet op vertrouwen gezien de aard van de meter (wat als ie af en toe een puls mist)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 11:24
Ik heb de watermeter ook gekoppeld in HA. Daar heb ik een template sensor aangemaakt, waarin ik de beginstand heb opgeteld, om zo inderdaad de meterstand te hebben. Als internet eruit ligt, maakt dat niet uit voor het lokale netwerk, die telt gewoon door.

Nu heb ik de meter nog maar een paar weken, dus ik ben wel benieuwd hoe accuraat de meter is. Zal na een maandje of zo even de fysieke meterstand vergelijken met wat de watermeter / HA aangeeft.

EDIT moest wel device_class: gas aanhouden, om geen error te krijgen en telling in m3. Hopelijk ondersteunt HA binnenkort ook device_class water en kun je het opnemen in het energy dashboard.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
template:
    sensor:
      - name: Waterverbruik meterstand
        unique_id: homewizard-water-meter
        device_class: gas
        state_class: total_increasing
        unit_of_measurement: m³
        state: '{{ (states("sensor.watermeter_XXXXXXXXXXXX_total_water_usage")|float() + 1234.567) | round(3) }}'

Waarin 1234.567 de beginstand is.

EDIT2 en door een paar utility meter helpers in HA aan te maken, gebaseerd op de sensor, kun je ook goed het verbruik per dag / week / maand / etc bijhouden, inclusief de tijdshistorie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0yiF80GWfb68DRhelY22Fuuj-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V16gsk1L7EZNq2ffw0qOZ1e0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door dhrto op 21-09-2022 23:00 ]

• Stokpaard
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-12-2022
dhrto schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:18:
Nu heb ik de meter nog maar een paar weken, dus ik ben wel benieuwd hoe accuraat de meter is. Zal na een maandje of zo even de fysieke meterstand vergelijken met wat de watermeter / HA aangeeft.
Dit zijn in ieder geval de meetbare volumes die ze zelf aangegeven:

Maximum measurement speed
USB-C: 200 liters per minute
2x CR123A Batterij: 30 liters per minute (1 year)

Minimum measurement unit
0.3 liters

Dus een glaasje water ga je niet terugzien in de app. Ook de waterbesparende spoelbeurt van mijn wc lijkt hij niet op te pikken. De grote boodschap daarentegen rapporteert hij naar mijn gevoel juist weer aan de hoge kant. Maar ik heb de meter ook nog niet zo lang.

• Gratje
  • Niet online
@dhrto bedankt dat ga ik morgen even proberen.
Ik heb het in ieder geval nog niet voor elkaar gekregen om minder dan 1 liter per minuut te registreren. Misschien kalibreren. Maar enige uitleg zit er helaas niet bij. En wil niet zomaar op die kalibreer knop drukken zonder ik weet wat ik moet doen.
Ook viel het me op dat er überhaupt pas verandering in liter per minuut is na 30 seconden de kraan open te hebben. Daarna ververst de waarde iedere 5 seconden. Totdat je de kraan weer uitzet en dan duurt het weer 30 seconden voordat de waarde weer 0 is.

[ Voor 29% gewijzigd door Gratje op 21-09-2022 23:08 ]

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:02
Gratje schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:57:
[...]

Dat is ook waar, maar het geeft wel een betere inschatting. Want hoe vaak valt de stroom of wifi nu uit? en dan toevallig ook nog water aan het gebruiken?
Is het in Home assistant niet misschien aan te passen door de SQL database aan te passen?
Bij mij viel de stroom niet uit en de led op de watermeter was groen maar er werd al anderhalve dag geen water meer gemeten.
Dus een echte meterstand was meteen weer nutteloos geweest.
Watermeter was toen nog geen 2 weken in gebruik.
Spanning er af en er weer op. Daarna nog geen problemen gehad.
Ik heb nu in Homey wel een flow gemaakt dat als er meer dan 12 uur geen waterverbruik word geregistreerd dat ik dan een melding krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nark0tiX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 00:05

Nark0tiX

Software Engineer

Is het al mogelijk of wanneer is het eindelijk mogelijk om elke maand een ander tarief in te vullen? Lijkt me als software engineer geen moeilijke functionaliteit.

• Tweak_ers
Gratje schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:50:
@dhrto bedankt dat ga ik morgen even proberen.
Ik heb het in ieder geval nog niet voor elkaar gekregen om minder dan 1 liter per minuut te registreren. Misschien kalibreren. Maar enige uitleg zit er helaas niet bij. En wil niet zomaar op die kalibreer knop drukken zonder ik weet wat ik moet doen.
Ook viel het me op dat er überhaupt pas verandering in liter per minuut is na 30 seconden de kraan open te hebben. Daarna ververst de waarde iedere 5 seconden. Totdat je de kraan weer uitzet en dan duurt het weer 30 seconden voordat de waarde weer 0 is.
Minder dan 1 liter per minuut zie je niet terug in de nu weergave, maar hij registreert het wel degelijk. In de totalen zie je het wel terug.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nark0tiX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 01:28:
Is het al mogelijk of wanneer is het eindelijk mogelijk om elke maand een ander tarief in te vullen? Lijkt me als software engineer geen moeilijke functionaliteit.
https://www.homewizard.com/nl/vacatures/

• dhrto
mike123 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 23:15:
[...]

Bij mij viel de stroom niet uit en de led op de watermeter was groen maar er werd al anderhalve dag geen water meer gemeten.
Dus een echte meterstand was meteen weer nutteloos geweest.
Watermeter was toen nog geen 2 weken in gebruik.
Spanning er af en er weer op. Daarna nog geen problemen gehad.
Ik heb nu in Homey wel een flow gemaakt dat als er meer dan 12 uur geen waterverbruik word geregistreerd dat ik dan een melding krijg.
Had de watermeter niks gemeten of was er geen data geupload naar de cloud van Homewizard?
Gebruikt Homey de local api of haalt ie de data op van de cloud van Homewizard?

Bij mijn (niet heel uitgebreide) testen zie ik dat de local api gewoon doortelt, ook al heeft de watermeter geen internet (blokkade in firewall). Als dan internet weer beschikbaar is (blokkade eraf), dan komen de totalen uiteindelijk wel door bij Homewizard.
De stroom eraf heb ik (nog) niet geprobeerd.

• Nark0tiX

Nark0tiX

Software Engineer

Haha lekker summier, bizar dat dit niet lijkt te kunnen. Zeker in deze tijd, bijna iedereen heeft straks een variabel contract.

[ Voor 22% gewijzigd door Nark0tiX op 22-09-2022 10:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op zich is het niet lastig te programmeren. Als je één bron hebt.
Maar elke aanbieder heeft weer een andere bron, of publiceert het niet, of verandert weer hun methode van publiceren, of, of, of.
Nee, het is niet zo simpel.

Signatures zijn voor boomers.

• Nark0tiX

Nark0tiX

Software Engineer

Maasluip schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:46:
Op zich is het niet lastig te programmeren. Als je één bron hebt.
Maar elke aanbieder heeft weer een andere bron, of publiceert het niet, of verandert weer hun methode van publiceren, of, of, of.
Nee, het is niet zo simpel.
De bron is helemaal niet relevant in mijn vraag.
Momenteel worden tarieven handmatig ingevoerd en wordt er niet met een bron gewerkt, dit kan zo blijven.

Alleen is het in deze tijd wel zo handig, om het mogelijk te maken om een tarief per maand in te voeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Nark0tiX op 22-09-2022 11:24 ]

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:44
Nark0tiX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:03:
[...]

Momenteel worden tarieven handmatig ingevoerd en wordt er niet met een bron gewerkt, dit kan zo blijven.

Alleen is het in deze tijd wel zo handig, om het mogelijk te maken om een tarief per maand in te voeren.
Mijn tarieven veranderen altijd halverwege een maand, vorig contract elk uur. Het is echt niet zo simpel, een tarief per maand heeft alleen zin voor een klein deel van de gebruikers.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

• Tweak_ers
Nark0tiX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:03:
[...]

Hoe zie je dat voor je, sommige partijen werken zelfs met uurprijzen.

Sommige aanbieders rekenen met basis prijzen ex heffingen, sommigen pakken inclusief btw ex de rest, anderen geven prijzen inclusief heffingen maar exclusief ODE en weer anderen communiceren de netto prijs inclusief alle heffingen.

Het is als klant al een drama om de juiste prijs boven water te krijgen.

Straks komt er een prijsplafond op de energie, het wordt ondoenlijk om met iedereen rekening te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
powermarcel10 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:44:
Ik zou daarom de opgewekte stroom en de verbruikte stroom uit elkaar willen trekken.

Mijn vraag is of dat mogelijk is met een combinatie van een P1 meter icm kwh meter? Of moet ik dan alsnog handmatig de opgewekte stroom aftrekken van de gebruikte stroom.
Dat is dus precies waar hwe goed in is. Hier zie je een screenshot van mijn app met All The Goodies — P1 meter op een dsmr5 slimme meter, kWh meter op de inverter, watermeter, en een n aantal plug sockets. De watermeter geeft je de blauwe grafiek, de plug sockets geven je de onderste grafieken, P1 geeft je Total power en gas usage, de kWh meter geeft je de Solar Meter en Power Usage (die laatste is dus een “berekende” grafiek van Total power minus solar meter).

Still missing is de berekende grafiek “Total Power minus solar meter minus (totaal van alle plug sockets)”, maar dat staat op de backlog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HM11qNmp7YgXGSTGR2CxIgaKCUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwfbD2LoEgA2T0yRoZ9LlfoU.jpg?f=fotoalbum_large

• Jasper Janssen
Gratje schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:57:
Volgens mij is de home assistant way om een template sensor te maken die bestaat uit “<trek bestaande sensor binnen> + offsetgetal”. Dat is redelijk triviaal te doen.

• GeeMoney
Wat ik eigenlijk het meest storend vindt in die overzichten is dat de legenda ontbreekt.
Alleen op full-screen view als je eroverheen gaat krijg je een L1/L2/L3 te zien met de kleuren maar dit kan toch gewoon altijd in het klein aangegeven worden, tevens moeten de kleuren meer uit elkaar getrokken worden voor een duidelijker beeld.
Ik heb hier fase1 paars, fase2 lichtpaars en fase 3 roze. Door gelijktijdig gebruik zie je het slecht.

• JesperdeZoete
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-03 15:23
Jasper Janssen schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:16:
[...]

Dat is dus precies waar hwe goed in is. Hier zie je een screenshot van mijn app met All The Goodies — P1 meter op een dsmr5 slimme meter, kWh meter op de inverter, watermeter, en een n aantal plug sockets. De watermeter geeft je de blauwe grafiek, de plug sockets geven je de onderste grafieken, P1 geeft je Total power en gas usage, de kWh meter geeft je de Solar Meter en Power Usage (die laatste is dus een “berekende” grafiek van Total power minus solar meter).

Still missing is de berekende grafiek “Total Power minus solar meter minus (totaal van alle plug sockets)”, maar dat staat op de backlog.

[Afbeelding]
Hi Jasper,

Mooi overzicht en een vraag over je Solar opname, hoe heb je deze los gekregen in een aparte dashboard.
Tevens krijg jij mooi te zien wat je verbruik is op een dag en de terug leverling, heeft dit met elkaar te maken.
Ik zie namelijk een een netto uitkomst, verbruik - teruglevering of andersom.

Gr,
Jesper

• Nark0tiX

Nark0tiX

Software Engineer

Tweak_ers schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:18:
[...]

Hoe zie je dat voor je, sommige partijen werken zelfs met uurprijzen.

Sommige aanbieders rekenen met basis prijzen ex heffingen, sommigen pakken inclusief btw ex de rest, anderen geven prijzen inclusief heffingen maar exclusief ODE en weer anderen communiceren de netto prijs inclusief alle heffingen.

Het is als klant al een drama om de juiste prijs boven water te krijgen.

Straks komt er een prijsplafond op de energie, het wordt ondoenlijk om met iedereen rekening te houden.
Nog belangrijker om dit dus handmatig te kunnen invullen... Alleen dus iets dynamischer. En met extra inputs voor toeslagen etc zoals je net vermeld.

Zie dat er ook een API beschikbaar, zal zelf wel aan de slag gaan dan. Aangezien homewizard zelf deze functionaliteit als overbodig ziet, echt heel basic de huidige interface.

• Proditor
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-01 14:42
Met een topic van ondertussen 222 pagina's is het ondoenlijk om alles door te lezen en de search bracht me ook al niet echt verder. Dus waarschijnlijk stel ik een reeds beantwoorden vraag, maar is er een reden waarom ik Normaal en Dal tarief niet uitgesplitst zie in de grafieken?

• zargo
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
JesperdeZoete schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:37:
[...]
Mooi overzicht en een vraag over je Solar opname, hoe heb je deze los gekregen in een aparte dashboard.
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
zargo schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:29:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar.
JesperdeZoete schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:37:
[...]

Hi Jasper,

Tevens krijg jij mooi te zien wat je verbruik is op een dag en de terug leverling, heeft dit met elkaar te maken.
Ik zie namelijk een een netto uitkomst, verbruik - teruglevering of andersom.

Gr,
Jesper
Door een losse kWh meter te kopen en deze “voor” je zonnepanelen in je meterkast, of na de omvormer te plaatsen.

Bij installatie aangeven in de app dat het zonnepanelen betreft en de grafieken verschijnen.
Driefasen grafieken doen het niet meer?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 22:24
@Jasper Janssen is dit een overzicht van vandaag? Zo ja, vandaag voor 17.00 uur al bijna 4m3 gas er doorheen gejast? Vloerverwarming gezien je nachtverbruik?

• IJsbeer
  • Niet online
Die discussie is al heel vaak geweest. Gaan ze neit doen voorlopig, reden is dat er veel meer achter zit dan je denkt (denk aan partijen die uur prijzen hebben!). Of de bizarre regels die ze in belgie tegenwoordig hebben met piekverbruik van een kwartier.
Prijzen zijn indicatief, dat staat ook op de site.
Dat is dus ook de reden dat dal en piek tarief niet gescheiden is. Bij de ene gaat het om 11 's avonds in, de ander weer om 10 uur. Feestdagen etc.
En dan nog los of je meter het pulsje wel goed verwerkt of het piek of dal tarief is... (gaat vaker mis dan je denkt)

• IJsbeer
  • Niet online
Ronald.42 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:56:
Driefasen grafieken doen het niet meer?
Ook bij de nu weergave staat het verbruik er bij mij niet bij. Denk dat dat tijdelijk is om de servers wat te ontlasten..

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

In theorie moet dit natuurlijk in de (interne) API mogelijk zijn, de app kan het immers ook.

Dus als developer zou je inderdaad met een script die API aan kunnen roepen, kan alleen zijn dat je eerst een auth call moet doen oid

• mike123
dhrto schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:33:
[...]

Had de watermeter niks gemeten of was er geen data geupload naar de cloud van Homewizard?
Gebruikt Homey de local api of haalt ie de data op van de cloud van Homewizard?

Bij mijn (niet heel uitgebreide) testen zie ik dat de local api gewoon doortelt, ook al heeft de watermeter geen internet (blokkade in firewall). Als dan internet weer beschikbaar is (blokkade eraf), dan komen de totalen uiteindelijk wel door bij Homewizard.
De stroom eraf heb ik (nog) niet geprobeerd.
Er werd helemaal geen waterdoorstroming gemeten. Dus 0 liter verbruik.
Dus ook geen upload want de watermeter onthoud zelf helemaal niks voor zover ik weet.

Als je Homey gebruikt met de Homewizard app moet de locale API ingeschakeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Prijzen handmatig invoeren zou niet zo moeilijk moeten zijn. Er zijn genoeg gebruikers die een langere periode dezelfde prijs hebben.
Al is het maar dat als je de prijs veranderd dat niet alles weer word berekend. Gewoon rekenen vanaf de dag dat je de prijs wijzigt en optellen bij het totaal van voor de prijverandering.

• Jasper Janssen
Deef_K schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:00:
@Jasper Janssen is dit een overzicht van vandaag? Zo ja, vandaag voor 17.00 uur al bijna 4m3 gas er doorheen gejast? Vloerverwarming gezien je nachtverbruik?
I wish. Nee, wij hebben een *erg* slecht geïsoleerd en groot huis en een persoon in het huishouden die erg slecht tegen kou kan. Er wordt dus inderdaad ook ‘s nachts gestookt om die slaapkamer warm te houden. Er is een reden dat ik in de monitor all the things vijver gestapt ben.

• Jasper Janssen
mike123 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:46:
Prijzen handmatig invoeren zou niet zo moeilijk moeten zijn. Er zijn genoeg gebruikers die een langere periode dezelfde prijs hebben.
Al is het maar dat als je de prijs veranderd dat niet alles weer word berekend. Gewoon rekenen vanaf de dag dat je de prijs wijzigt en optellen bij het totaal van voor de prijverandering.
De consequentie daarvan is *of* een veld in de db toevoegen “price at the time” *of* een hele aparte tabel bijhouden met welke prijs wanneer geldt. De eerste is op schaal echt heel erg veel resources aangooien tegen een zeer klein probleem. De tweede optie is wsch beter te doen, maar die geeft weer een flinke sloot extra CPU die benodigd is. Als je het beperkt tot 1 wijziging op de eerste minuut van de kalendermaand valt de hoeveelheid resources nog mee, maar dat is dan weer zo beperkt dat het eigenlijk slechter is dan niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@Jasper Janssen thnx voor de uitleg, ik begrijp niet alles maar denk wel te begrijpen dat het helaas niet makkelijk te fixen is.

Wat die persoon warmhouden 's nachts betreft, als ik mag gokken dat dit 1m³ per nacht kost (zo'n €2,45 omgerekend vanuit je overzicht) is een electrische deken misschien een meer prijsbewuste optie? Erg hoog ingeschat zo'n 75watt per uur. Of dat practisch/veilig is in je situatie weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Jasper Janssen schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:49:
[...]

I wish. Nee, wij hebben een *erg* slecht geïsoleerd en groot huis en een persoon in het huishouden die erg slecht tegen kou kan. Er wordt dus inderdaad ook ‘s nachts gestookt om die slaapkamer warm te houden. Er is een reden dat ik in de monitor all the things vijver gestapt ben.
Misschien heb je er al wel eens aan gedacht, maar is een infrarood paneel boven dat bed geen optie?

Schijnt heel goed lichamen te verwarmen ipv de ruimte, maar ik heb er geen ervaring mee.
Jasper Janssen schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:55:
[...]

De consequentie daarvan is *of* een veld in de db toevoegen “price at the time” *of* een hele aparte tabel bijhouden met welke prijs wanneer geldt. De eerste is op schaal echt heel erg veel resources aangooien tegen een zeer klein probleem. De tweede optie is wsch beter te doen, maar die geeft weer een flinke sloot extra CPU die benodigd is. Als je het beperkt tot 1 wijziging op de eerste minuut van de kalendermaand valt de hoeveelheid resources nog mee, maar dat is dan weer zo beperkt dat het eigenlijk slechter is dan niks.
Met het aantal nieuwe gebruikers, gebaseerd op iOS hitlijsten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1xnqdL9GaueMOyCypvN_-SaGyI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tkWUZlN4jOGg8Dk1YtkSEjwR.png?f=fotoalbum_large

Gok ik dat die extra cpu power geen kattenpis zou zijn.

Om zo hoog in de hitlijsten te komen, moet je app echt duizenden keren per dag gedownload worden.

Een download heb je in principe alleen bij nieuwe gebruikers.

Om live weergave mogelijk te maken wordt iedere seconde data ontvangen per huis. Als ik naar mijn omgeving kijk:
P1 meter
kWh meter
Water meter
7 Energy sockets

Dat zijn iedere seconde, 10 keer meterstanden als ik live weergave wil raadplegen. Dat moet allemaal ontvangen worden, verwerkt in de database en direct teruggestuurd, zodat ik mijn grafieken kan inzien.

Zo werkt dat toch een beetje?

Er waren toch Tweakers die bijhielden hoeveel data op een dag werd verzonden door de P1 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 12:36
Laatste dagen een probleem dat de waarden voor gas 's nachts niet goed worden uitgelezen. Tussen 2 en 5 of zo is er in de app (en in home assistant) helemaal geen gas data op dinsdag, woensdag en donderdag, in exact dezelfde periode. Nu is het gasverbruik natuurlijk heel laag in die periode, maar niet helemaal nul.

Home assistant, dat python-homewizard-energy gebruikt, geeft het volgende aan: 2022-09-23 02:30:39.014 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.homewizard.coordinator] Error fetching homewizard data: Device did not respond as expected. Maar het probleem ligt dus niet in de niet-ondersteunde python tools o.i.d., want ook in de officiele homewizard app zie ik geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Even out-of-the box. Kan het zijn dat in je router/AP wifi powersave aan staat en dat tussen 2-5 uur 's nachts de wifi eruit gaat? Dan heeft de meter geen verbinding meer en kan ie ook niet benaderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
Nee, ik had ook zo'n gedachte, maar dat is het probleem niet, de metingen voor water en elektriciteit worden namelijk wel goed uitgelezen in dezelfde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
justinkb schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:59:
Laatste dagen een probleem dat de waarden voor gas 's nachts niet goed worden uitgelezen. Tussen 2 en 5 of zo is er in de app (en in home assistant) helemaal geen gas data op dinsdag, woensdag en donderdag, in exact dezelfde periode. Nu is het gasverbruik natuurlijk heel laag in die periode, maar niet helemaal nul.

Home assistant, dat python-homewizard-energy gebruikt, geeft het volgende aan: 2022-09-23 02:30:39.014 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.homewizard.coordinator] Error fetching homewizard data: Device did not respond as expected. Maar het probleem ligt dus niet in de niet-ondersteunde python tools o.i.d., want ook in de officiele homewizard app zie ik geen data.
Ondanks de drukte zou ik een call liggen bij support. Misschien dat ze ook foutmeldingen in de meter zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Op zich wel bijzonder dat electra wel doorgaat, beide woren (in jou geval zelfs lokaal) uitgelezen door dezelfde P1 meter... De P1 meter is dus wel bereikbaar in die periode, daar ligt dus het probleem niet. Dan moet het iets zijn dat de data in die periode anders geformateerd is dan dat de code verwacht (wat de foutmelding ook impliceert trouwens), maar dan wel raar dat dat ook weer vanzelf oplost.

Hoe goed zijn je python skills? Wat debug info zelf toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
@justinkb Je kan beter een issue inschieten op GitHub bij Home Assistant. Daar kunnen we bepalen of de fout ontstaat in de integratie of in de API zelf.

https://github.com/home-a...egration%3A+homewizard%22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
DCSBL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:37:
@justinkb Je kan beter een issue inschieten op GitHub bij Home Assistant. Daar kunnen we bepalen of de fout ontstaat in de integratie of in de API zelf.

https://github.com/home-a...egration%3A+homewizard%22
maar in de Energy app van HomeWizard zelf heb ik in die periode ook geen gasdata, dus het probleem ligt niet in de api of integratie. probleem zou moeten liggen in de P1 meter of de slimme meter zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
justinkb schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:39:
[...]

maar in de Energy app van HomeWizard zelf heb ik in die periode ook geen gasdata, dus het probleem ligt niet in de api of integratie. probleem zou moeten liggen in de P1 meter of de slimme meter zelf
Gezien het feit dat je de enige bent met het issue (voor zo ver tot nu toe bekend) zou ik haast zeggen dat het uit je meter moet komen.

Edit: misschien een stoorzender die op dat moment bezig is? Of een firmware update waardoor comms gestoord wordt die een paar keer proberen nodig heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Jasper Janssen op 23-09-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
Check, dan kunnen we inderdaad al Home Assistant uitsluiten, ik had niet gelezen dat je het ook in de app had. Al had de foutmelding wel wat duidelijker mogen zijn IMO.

Zoals @IJsbeer aangaf, kan je misschien wat proberen om wat debug logs aan te zetten in Home Assistant (link). Of je kijkt even om 2:00 wat de API doet :P.

Doet je energie het wel op deze tijdstippen? Als dat zo is dan is er waarschijnlijk iets mis met je gasmeter of de communicatie daartussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 10:49
Ik zit er aan te denken om de 3 fase KhW meter te kopen en die te gebruiken in Home Assistant. Geeft deze ook het actuele totale verbruik weer dat er is gemeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
Huub- schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:00:
Ik zit er aan te denken om de 3 fase KhW meter te kopen en die te gebruiken in Home Assistant. Geeft deze ook het actuele totale verbruik weer dat er is gemeten?
Ja :)https://www.home-assistan...tions/homewizard/#sensors

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinkb
DCSBL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:49:
Check, dan kunnen we inderdaad al Home Assistant uitsluiten, ik had niet gelezen dat je het ook in de app had. Al had de foutmelding wel wat duidelijker mogen zijn IMO.

Zoals @IJsbeer aangaf, kan je misschien wat proberen om wat debug logs aan te zetten in Home Assistant (link). Of je kijkt even om 2:00 wat de API doet :P.

Doet je energie het wel op deze tijdstippen? Als dat zo is dan is er waarschijnlijk iets mis met je gasmeter of de communicatie daartussen.
Bedankt voor de tips. Ik ben wel handig met python, dus ik zal het wel uit kunnen vogelen. Zaterdag tot en met maandag deed alles het nog wel goed (heb de P1 meter sinds zaterdag), dus het is wat gek. Heb niet het idee dat er iets mis is met de levering van gas in de periode, maar ja om 2 uur 's nachts ben ik niet aan het koken :P en stoken is sowieso nog niet nodig nu. Het is geen high prio voor me nu, maar ik ga in het weekend op onderzoek uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 22:24
Jasper Janssen schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:16:
[...]

[Afbeelding]
Wauw! Thanks voor je bericht. Dit ziet er erg gelikt uit! Dit is precies wat ik zoek. 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinkb
@IJsbeer @DCSBL probleem heeft zich afgelopen nacht niet meer voorgedaan, dus wat het nou was zullen we niet meer achterkomen, maar het is in ieder geval opgelost, zoals het ernaaruit ziet

• Oekol
  • Laatst online: 23-09 16:00

Oekol

waka waka hey hey

Pff hier ook sinds donderdag niks meer in de app te zien. Lijkt wel een storing te zijn. Niet echt zin om te troubleshooten ook 🤣

Edit: toch even naar meterkast gelopen, weer een rode ring. Stroom er op en er af en hij doet 't weer. Irritant.

[ Voor 30% gewijzigd door Oekol op 24-09-2022 09:05 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Er was vannacht wel een update van de app.

• Serena
  • Laatst online: 01:13
IvoB2 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:40:
Er was vannacht wel een update van de app.
Niet voor iOS.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Tweak_ers
Sowieso staat de update van de app los van de data die naar de servers verzonden wordt.

Rode ring kan WiFi of de meter zijn.

https://helpdesk.homewiza...-is-rood-wat-betekent-dit

Continu rood = geen data uit de slimme meter

Knipperend rood = geen WiFi verbinding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:33
Ik heb al hee lang een p1 meter en dat werkt flawless. Ik heb vandaag de 1 fase kWh meter aangesloten in mijn meterkast (meten van mijn PV installatie) maar ik ben nu al 3 uur bezig om de WiFi te koppelen. Maar niets lukt. Op mij iPhone mobiele data uit. Alle 5g WiFi netwerken uitgezet. Alle routers thuis uitgezet zodat ik alleen mijn kpn Experiabox v10 2.4ghz WiFi geeft. De app verwijderd van mijn telefoon en opnieuw. Geïnstalleerd . Ook de bewaarde data verwijderd. Opnieuw ingelogd. Router van het stroom af en weer aan. Zelfs op een Android telefoon geprobeerd. Niets lukt. Op de WiFi meter gaat gewoon de letters AP knipperen. Dus hij staat in koppelmodus. Locatie voorzieningen aan in de telefoon.

Ik ben inmiddels clueless.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Zzzk7gZ-Q3AnQZBEC6jHKTeBEI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SlIMBtaRJjSbdEMs8w7ngUlk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HelNuCfW9F3eEsFWIezW8geivg4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HM2rzUDrZdxUtkTpUm9aHCS9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHhzcxK1wyKVDVww4x4VLpN3pmU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OIZRWF53ZyDF3xDbG7YBsTmg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkaV9KPG_8wMjuSRihLZi8qkzlU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QC70B8I7l2MUJJ8mqnN0rpPD.jpg?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door murky123 op 24-09-2022 16:10 ]

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 21:02
murky123 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:47:
Ik heb al hee lang een p1 meter en dat werkt flawless. Ik heb vandaag de 1 fase kWh meter aangesloten in mijn meterkast (meten van mijn PV installatie) maar ik ben nu al 3 uur bezig om de WiFi te koppelen. Maar niets lukt. Op mij iPhone mobiele data uit. Alle 5g WiFi netwerken uitgezet. Alle routers thuis uitgezet zodat ik alleen mijn kpn Experiabox v10 2.4ghz WiFi geeft. De app verwijderd van mijn telefoon en opnieuw. Geïnstalleerd . Ook de bewaarde data verwijderd. Opnieuw ingelogd. Router van het stroom af en weer aan. Zelfs op een Android telefoon geprobeerd. Niets lukt. Op de WiFi meter gaat gewoon de letters AP knipperen. Dus hij staat in koppelmodus. Ik ben inmiddels clueless.
Ik had dat met installatie van de P1 meter, GPS aanzetten loste het voor mij op.

Hikvision gebruiker

• GeeMoney
Ik had dat ook met de p1 meter en bij mij was het app sluiten en 3 of 4x opnieuw proberen.

• murky123
vuurvreter63 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:57:
[...]

Ik had dat met installatie van de P1 meter, GPS aanzetten loste het voor mij op.
ik heb locatievoorzieningen aan staan op mijn iphone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkaV9KPG_8wMjuSRihLZi8qkzlU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QC70B8I7l2MUJJ8mqnN0rpPD.jpg?f=user_large

• murky123
GeeMoney schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:06:
Ik had dat ook met de p1 meter en bij nij was het app sluiten en 3 of 4x opnieuw proberen.
ik geloof dat ik het al 40 x geprobeerd heb.

• franssie

franssie

Save the albatross

murky123 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:11:
[...]

ik geloof dat ik het al 40 x geprobeerd heb.
Hij kan ook defect zijn, ben ik bang voor.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• murky123
franssie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:12:
[...]

Hij kan ook defect zijn, ben ik bang voor.
opzich werkt de kwh meter wel, op het eigen display geeft hij wel de waardes door, .
als ik op het wifi knopje druk dan wil hij ook wel in koppelmodus gaan

het wifi signaal icoontje en de 2 letters AP gaan knipperen zoals het hoort

• franssie

franssie

Save the albatross

murky123 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:14:
[...]

opzich werkt de kwh meter wel, op het eigen display geeft hij wel de waardes door, .
als ik op het wifi knopje druk dan wil hij ook wel in koppelmodus gaan

het wifi signaal icoontje en de 2 letters AP gaan knipperen zoals het hoort
Maar zie je ook dat hij een wifi netwerk aanmaakt als je scnat op wifi-netwerken? Dat moet ie kortstondig doen lijkt me om te koppelen met de app die dan de gegevens van je lokale netwerk doorgeeft aan de meter die daarna ... daarmee inlogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
franssie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:19:
[...]

Maar zie je ook dat hij een wifi netwerk aanmaakt als je scnat op wifi-netwerken? Dat moet ie kortstondig doen lijkt me om te koppelen met de app die dan de gegevens van je lokale netwerk doorgeeft aan de meter die daarna ... daarmee inlogt.
jaja die maakt hij aan, en komt ook in de lijst van mijn wifi netwerken voor als ik die ga bekijken op mijn telefoon

• dhrto
En je hebt niet ooit in de tussentijd mac adres filtering op je router aangezet? Zodat alleen 'bekende' apparaten die op de lijst staan, verbinding kunnen maken met wifi?

• Harold321
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-09 09:37
Ik zie soms geen 3 fasen, lokale API die niet aan wil en meterstanden die op 0 staan. Vandaag opnieuw server problemen?

• franssie

franssie

Save the albatross

murky123 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:34:
[...]

jaja die maakt hij aan, en komt ook in de lijst van mijn wifi netwerken voor als ik die ga bekijken op mijn telefoon
En als je op je Android het netwerk vergeet en dan weer opnieuw aanmeldt, dat werkt wel? Of liefst inderdaad een onbekend apparaat voor je router. Dan weet je dat zowel wachtwoord klopt en dat er geen mac filter actief is. Verder geen idee hier.

• murky123
dhrto schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:37:
En je hebt niet ooit in de tussentijd mac adres filtering op je router aangezet? Zodat alleen 'bekende' apparaten die op de lijst staan, verbinding kunnen maken met wifi?
dat zou kunnen hier ga ik even mee stoeien

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:29
Vandaag de watermeter toegevoegd maar waar vind ik de prijs voor het water zodat ik ook de kosten kan zien ?

Klant bij PWN vind ik dat in m’n contract en wat zijn jullie ervaringen met de watermeter tot dusver ?

• elgrest
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 16:34
MarioMark1541 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:25:
Vandaag de watermeter toegevoegd maar waar vind ik de prijs voor het water zodat ik ook de kosten kan zien ?

Klant bij PWN vind ik dat in m’n contract en wat zijn jullie ervaringen met de watermeter tot dusver ?
Heb je hier wat aan: https://www.pwn.nl/over-p...20hoger%20dan%20in%202021.

• MarioMark1541

• henry84
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-08 09:52
Ik ben op zoek naar de afmetingen van de watermeter omdat ik beperkte ruimte heb boven mijn watermeter om de homewizard erop te zetten. Heeft iemand die of kan iemand even opmeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 21:02
HWE is de weg een beetje kwijt, 14,4 kWh in nog geen uur en dan moet ik de illegale hennep plantage nog opstarten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aypfBfmNDjKRTg76sH4PB5IgIL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fylklOWdeJxx2MPavLBHkpKB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door vuurvreter63 op 25-09-2022 01:09 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
henry84 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:30:
Ik ben op zoek naar de afmetingen van de watermeter omdat ik beperkte ruimte heb boven mijn watermeter om de homewizard erop te zetten. Heeft iemand die of kan iemand even opmeten?
Reken me niet af op 1 millimeter, maar gemonteerd steekt de watermeter 3,7cm boven de watermeter uit.

Zoals je in de installatie video kan zien, heb je wel iets meer dan 3,7cm nodig om de watermeter te kunnen installeren. Je drukt hem namelijk in de montageplaat/adapter die je eerst op de watermeter schroeft.

Minder goed advies;
Met wat creatief gedoe is ie wellicht ook zonder montageplaat/adapter te 'installeren', gaat erom dat de sensor(en) van de watermeter precies boven de literteller zit. De watermeter zal niet weten of ie nu in de adaptor zit of met tape/tyraps/legoblokjes oid op z'n plek is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
vuurvreter63 schreef op zondag 25 september 2022 @ 01:06:
HWE is de weg een beetje kwijt, 14,4 kWh in nog geen uur en dan moet ik de illegale hennep plantage nog opstarten ;)

[Afbeelding]
Eerste uurtje na middernacht zie ik ook wel eens wat kWh spookwaarden voorbij komen. Lig er niet wakker van, want meestal slaap ik rond die tijd. 's Ochtends is de grafiek altijd weer kloppend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Dit is het irritante aan bruto en netto tarieven, PWN kiest ervoor om een tarief exclusief de bol heffing neer te zetten. Redelijk kansloos.

Communiceer gewoon wat de klant per liter afrekent, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYizODTwPC55a_s2LuAddtn5H80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sfe3cx7SB9cFSAgQ90fea60.jpg?f=fotoalbum_large

€1,732 dus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Laatst online: 11:14
Zojuist ook een p1 WiFi P1 meter besteld, apart dat deze pas donderdag geleverd kan worden. Het was altijd de volgende dag maar oke het zal wel.

Wat me opvalt in de reacties 'server problemen'. Nu veel mensen zo'n WiFi P1 meter kopen dat de capaciteit van hun backend voor de app het nu vaak niet meer trekt om data te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 10:49
Ik heb nog geen ervaring met HW, werken de meters allen als het verbinding kan krijgen met de HW servers? Als je ze ook verbind met Home Assistant werkt het dan ook, zelfs in gevallen als de HW server ‘eruit‘ ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 17:03
Huub- schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:03:
Ik heb nog geen ervaring met HW, werken de meters allen als het verbinding kan krijgen met de HW servers? Als je ze ook verbind met Home Assistant werkt het dan ook, zelfs in gevallen als de HW server ‘eruit‘ ligt?
De lokale API bleef bij mij laatst gewoon werken. Had in HA wel de waarden staan en in de HW app niet tijdens die storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:59
Heeft iemand anders ook last dat de nu weergave niet werkt? (Android in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 20:20
prakka schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:00:
Heeft iemand anders ook last dat de nu weergave niet werkt? (Android in mijn geval)
bij mij werkt het zowel windows als appel

Nu is het hier ook gestopt

[ Voor 5% gewijzigd door plopobiel op 25-09-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 07:43
Werkt nu net weer (iOS).

Ik heb trouwens ook een ander probleem. Ik kan mijn Energy Socket niet aan/uit zetten als ik NIET op m’n Wifi zit, dus bijv buitenshuis ben. De aan/uit toggle staat er gewoonweg niet meer. Zodra ik thuis ben (op m’n Wifi zit waar de P1 meter ook zit) is de toggle er wel. Watskeburt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:16
Hier werkt het ook niet (iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
Bij mij werkt het idd ook niet op dit moment op een android device. Meter leest momenteel ook geen meterstanden uit.

[ Voor 8% gewijzigd door johan1997 op 25-09-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:14

Ersus

Zuid-Limburg

Harold321 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:53:
Ik zie soms geen 3 fasen, lokale API die niet aan wil en meterstanden die op 0 staan. Vandaag opnieuw server problemen?
Dito vandaag, werkt traag en soms Bad Gateway error.

24.3kWp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | SmartSolar 450/200 | 150kWh LFP | Victron Multiplus 6x 8kVA / 48kVA | Gasloos | 500m2 bj 1900 | Fujitsu Split WP Boiler & Multisplit Airconditioner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-06 15:51
Hier werkt het ook niet op iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Tweak_ers schreef op zondag 25 september 2022 @ 05:57:
[...]

Dit is het irritante aan bruto en netto tarieven, PWN kiest ervoor om een tarief exclusief de bol heffing neer te zetten. Redelijk kansloos.

Communiceer gewoon wat de klant per liter afrekent, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

[Afbeelding]

€1,732 dus…
Hmmm

Wat is dan de juiste prijs wat ik in homewizzard moet zetten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gabbo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-06 15:51
Beste! Vanwege de extreme drukte in de Energy app kunt u helaas problemen ondervinden op piekmomenten door de hoeveelheid gebruikers. Er wordt hard gewerkt om de app ervaring zo goed mogelijk te houden. Hierdoor kan het ook langer duren voordat we uw vraag kunnen beantwoorden. Ons excuus voor het ongemak.

Bovenstaand staat op de support site van HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:58:
[...]

Hmmm

Wat is dan de juiste prijs wat ik in homewizzard moet zetten ?
Ik heb zelf gewoon m'n vorige afrekening (incl belasting e.d.) van Vitens erbij gepakt. Toen 44m3 verbruikt tegen een rekening van €93 = €2,1136 per m3

Lijkt me een redelijke indicatie voor komende afrekening, al zal er elk jaar wel x % bijgedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Chris.nl schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:07:
[...]

Ik heb zelf gewoon m'n vorige afrekening (incl belasting e.d.) van Vitens erbij gepakt. Toen 44m3 verbruikt tegen een rekening van €93 = €2,1136 per m3

Lijkt me een redelijke indicatie voor komende afrekening, al zal er elk jaar wel x % bijgedrukt worden.
Mag ik je een PB sturen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tuurlijk

- edit -

Om het niet te geheimzinnig te maken; @MarioMark1541 komt n.a.v. z'n vorige jaarafrekening uit op daadwerkelijke kosten (incl belasting e.d.) van €2,09449 per M³

Komt aardig overeen.

[ Voor 38% gewijzigd door Chris.nl op 25-09-2022 12:22 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic