Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:21:
Er waren zijn :) inderdaad server problemen, alle data is extern, lokaal bestaat er geen geschiedenis zoals Daveth zegt.
Blijkbaar nog niet helemaal van de baan want deze voormiddag nog altijd 0 waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:24
Ik heb sinds dinsdag ook de HomeWizard P1 in huis en twijfel over de “waarheid” van het apparaat.
Zie midden in de nacht twee keer een piek van meer dan 2KWH. (Ene nacht wel, andere nacht niet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIlXqUJ8ftG-R9zy4xd3iw5nFdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lqJd3jSWYRR8v29ouGbyFivo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAGcb9y0d_zp7S5wMMSc-vZ-ynk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KkuLsGCQfsDhpJJ6dfzz8588.png?f=fotoalbum_large

Geen idee waar die spikes vandaan kunnen komen. Aangezien het stroomverbruik voor de rest in de nacht stabiel is. Klopt de data niet, of moet ik ergens gaan zoeken in een speld in een hooiberg waar die spikes vandaan kunnen komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 19:37
CarJunkyXL schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:55:
Ik heb sinds dinsdag ook de HomeWizard P1 in huis en twijfel over de “waarheid” van het apparaat.
Zie midden in de nacht twee keer een piek van meer dan 2KWH. (Ene nacht wel, andere nacht niet)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen idee waar die spikes vandaan kunnen komen. Aangezien het stroomverbruik voor de rest in de nacht stabiel is. Klopt de data niet, of moet ik ergens gaan zoeken in een speld in een hooiberg waar die spikes vandaan kunnen komen?
Een hoge piek van 2000 W kan eigenlijk alleen van een verwarmer komen. Meest aannemelijk is een vaatwasser, wasmachine of iets dergelijks. Of er heeft iemand in de nacht een kopje thee gezet met de waterkoker :)

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
marcovandam schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:04:
[...]

Een hoge piek van 2000 W kan eigenlijk alleen van een verwarmer komen. Meest aannemelijk is een vaatwasser, wasmachine of iets dergelijks. Of er heeft iemand in de nacht een kopje thee gezet met de waterkoker :)
Zo, daar zeg je me wat Marco. Ik denk dat je gelijk hebt. Wij programmeren de vaatwasser\wasmachine normaliter in de nacht. Aangezien de onregelmatigheid van het programmeren van de vaatwasser\wasmachine, verklaard het wel dat het de ene nacht wel is en de andere nacht niet. Bedankt! Mysterie weer opgelost. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:10:
[...]

Zo, daar zeg je me wat Marco. Ik denk dat je gelijk hebt. Wij programmeren de vaatwasser\wasmachine normaliter in de nacht. Aangezien de onregelmatigheid van het programmeren van de vaatwasser\wasmachine, verklaard het wel dat het de ene nacht wel is en de andere nacht niet. Bedankt! Mysterie weer opgelost. ;)
Mooi dat het opgelost is. Daarnaast heeft de p1 meter imo géén factor die aan "de waarheid van het apparaat" zou kunnen doen twijfelen. Hij geeft enkel 1 op 1 de waarden van je slimme meter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Chris.nl schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:19:
[...]

Mooi dat het opgelost is. Daarnaast heeft de p1 meter imo géén factor die aan "de waarheid van het apparaat" zou kunnen doen twijfelen. Hij geeft enkel 1 op 1 de waarden van je slimme meter door.
OK, check! Voor de rest super tevreden so far over de P1 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Vandaag ook rechtstreeks voordeel gehad van de P1-meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ehlqsgi_LR0UWrOFAOMYamHBrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyTdOOgYEbxEOfCAcI8LtZbK.jpg?f=fotoalbum_large

Paniek in de keet. :)
Bleek al vlug dat ik, vraag me niet hoe, gisteren tijdens het "spelen" met de instellingen de DoD van de accu op 80% had ingesteld. |:( |:( 8)7
Had ik zonder de P1-meter nooit zo vlug opgemerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door IvoB2 op 18-09-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 18:52
man man gaat de laatste tijd goed, voor een kapitaal aan meters maar de "nu" status van je apparaten is maar af en toe in te zien door de slechte bereikbaarheid van hun server (servers?)

ook het inschakelen van de sockets werkt vandaag niet, lekker makkelijk aangezien ik bij sommige slecht bij kan zonder e.a te demonteren.

hoop dat ze snel een beetje stabieler systeem creëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21:05
Vraagje. Ik achter de TV een gewone stekkerdoos waarin de stekkers van TV, Ziggo box, Tado bridge en Apple TV zitten. Ik wil weten wat het stand-by gebruik van deze set is.

Kan ik tussen deze stekkerdoos en het stopcontact in de muur een Energy Socket van HW plaatsen? Ik weet dat stekkerdozen niet met elkaar gekoppeld mogen worden maar of dit kan weet ik niet.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Ja, zolang je achter die TV Wifi verbinding hebt werkt dat probleemloos.

[ Voor 6% gewijzigd door IvoB2 op 18-09-2022 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
Dat is het inherente nadeel van cloud oplossingen bij de leverancier. Je bent afhankelijk van hen. Stel ze trekken over een paar jaar de stekker eruit, omdat ze over gaan op een nieuw systeem o.i.d., dan heb je opeens dure 'paperweights'. Nu heeft homewizard gelukkig wel een local api beschikbaar gesteld, dus dan kun je er altijd nog lokaal wat mee.

EDIT
Met local api aan kun je vrij eenvoudig met een browser de data uitlezen. Zie officiele documentatie van homewizard:
https://homewizard-energy-api.readthedocs.io/endpoints.html

[ Voor 22% gewijzigd door dhrto op 18-09-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
catserv schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:42:
man man gaat de laatste tijd goed, voor een kapitaal aan meters maar de "nu" status van je apparaten is maar af en toe in te zien door de slechte bereikbaarheid van hun server (servers?)
Ik heb de laatste 2 dagen het omgekeerde probleem: de totalen van de meters zijn niet beschikbaar maar de nu, dag, week, maand, jaar resultaten dan weer wel.

Wat betreft die NU meting, zeker dat het aan een serverprobleem ligt?
Ik krijg nl de NU meting ook niet te zien na opstarten App (en dat is al van bij het begin zo). Moet de app altijd een keer herstarten en dan werkt de NU meting wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
SauSkopje schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:03:

Ja ik dacht ergens te hebben gelezen dat deze standen wel degelijk lokaal werden opgeslagen. Dat als zelfs het systeem er een tijd uit zou hebben gelegen alsnog de data erna opgeslagen was..

Maar de laatste tijd lees ik blijkbaar vaker dingen die opeens daarna niet meer daar staan... Volgens mij echt mijn verstand aant verliezen...
De meter telt -- net als de sockets etc -- wel gewoon door. Dus als je zeg 3 dagen geen verbinding gehad hebt en daarna komt alles weer terug, dan is het totale verbruik -- de hoeveelheid kWh of m^3 -- gewoon correct. Wat de meters echter niet opslaan is van seconde op seconde (of zelfs uur op uur) hoeveel er op een bepaald moment gebruikt is. Dus stel je hebt een wasmachine zoals de mijne die 1 kWh per wasbeurt gebruikt, en je hebt hem 3 keer gebruikt in die tijd, dan zegt de app over die periode wel netjes 3 kWh, maar hij vertelt je niet dat er een wasbeurt begonnen is op 16 november om 9:23 -- zoals je dat met de 'normale' gang van zaken wel kunt achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
IvoB2 schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:01:
[...]

Ik heb de laatste 2 dagen het omgekeerde probleem: de totalen van de meters zijn niet beschikbaar maar de nu, dag, week, maand, jaar resultaten dan weer wel.

Wat betreft die NU meting, zeker dat het aan een serverprobleem ligt?
Ik krijg nl de NU meting ook niet te zien na opstarten App (en dat is al van bij het begin zo). Moet de app altijd een keer herstarten en dan werkt de NU meting wel.
Het probeem doet zich niet altijd voor, maar regelmatig.
vanaf 14:30 kan ik de sockets weer schakelen en werkt de "nu" data weer wel

het probleem zit hem erin dat de data naar een homewizard server gestuurd wordt vanaf de meter en je met de app het weer op probeert te halen en er denk ik teveel requests zijn aangezien ze best wel wat spul verkopen

het probleem doet zicht namelijk overal op voor, iphone, ipad, macbook bedraad utp, wift en mobiel netwerk

[ Voor 198% gewijzigd door catserv op 18-09-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
catserv schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:59:
het probleem zit hem erin dat de data naar een homewizard server gestuurd wordt vanaf de meter en je met de app het weer op probeert te halen en er denk ik teveel requests zijn aangezien ze best wel wat spul verkopen

het probleem doet zicht namelijk overal op voor, iphone, ipad, macbook bedraad utp, wift en mobiel netwerk
Eerder in deze thread hebben ze gezegd dat hun primaire focus op dit moment is het schalen naar grotere gebruikersaantallen omdat ze onverwacht succesvol zijn. Aan de ene kant natuurlijk een mooi probleem om te hebben maar aan de andere kant natuurlijk wel ook echt een probleem want grote hoeveelheden nieuwe klanten die allemaal een slechte ervaring hebben, dat remt natuurlijk wel je groei af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:03
Bij mij exact hetzelfde verhaal 8)7
CarJunkyXL schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:10:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
catserv schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:42:

ook het inschakelen van de sockets werkt vandaag niet, lekker makkelijk aangezien ik bij sommige slecht bij kan zonder e.a te demonteren.

hoop dat ze snel een beetje stabieler systeem creëren
Zijn servers. Dit draait echt niet op 1 server.
Ik ben juist super tevreden met de stabilitieit, eigenlijk nooit problemen. Ja, afgelopen weekend is idd problematisch, maar mijn ervaring is juist dat het in het algemeen prima en vlot draait.

Je ziet het ook in dit topic, eerst waren de aantal posters nog wel te herkennen, nu zijn het zoveel mensen in dit topic...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• catserv
IJsbeer schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:35:
[...]

Zijn servers. Dit draait echt niet op 1 server.
Ik ben juist super tevreden met de stabilitieit, eigenlijk nooit problemen. Ja, afgelopen weekend is idd problematisch, maar mijn ervaring is juist dat het in het algemeen prima en vlot draait.

Je ziet het ook in dit topic, eerst waren de aantal posters nog wel te herkennen, nu zijn het zoveel mensen in dit topic...
klopt maar het wordt wel steeds vaker dat dingen extreem lang moeten laden,
en het niet kunnen schakelen van apparaten want dat kan alleen in het "nu" venster en soms missen de aan/uit knopjes.

momenteel heb ik een tiental meters erin en het is mooi overzichtelijk maar het is nog veel basic

extra functies zoals dat je een stukje kan selecteren bij de stroom gas of watermeter dat je het verbruik over die tijd kan zien.

ze zullen wel genoeg klachten krijgen daar twijfel ik niet aan. en dat is jammer want wanneer het werkt is het echt een mooi systeem waar ze verder op kunnen ontwikkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-05 15:25
dhrto schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:58:
Dat is het inherente nadeel van cloud oplossingen bij de leverancier. Je bent afhankelijk van hen. Stel ze trekken over een paar jaar de stekker eruit, omdat ze over gaan op een nieuw systeem o.i.d., dan heb je opeens dure 'paperweights'. Nu heeft homewizard gelukkig wel een local api beschikbaar gesteld, dus dan kun je er altijd nog lokaal wat mee.

EDIT
Met local api aan kun je vrij eenvoudig met een browser de data uitlezen. Zie officiele documentatie van homewizard:
Ik heb Domoticz geprobeerd op een Pi. Maar man man man, dan ben je opeens zelf verantwoordelijk voor het up houden van je omgeving.

Kwam ik erachter dat om een of andere vage reden de Domoticz site down werd gebracht. Waarom? Geen idee.

Dan bel ik toch liever een helpdesk, dat zij het mogen oplossen, dan dat ik zelf weer moet gaan prutsen.

Toen binnen het jaar het SD kaartje crashte, was ik er helemaal klaar mee.

Ik vind het niet in eigen beheer hebben (na enige tijd Domoticz gedraaid te hebben) écht een verademing.

Nu Hue voor verlichting met HomeKit en energie met Homewizard.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweak_ers op 19-09-2022 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 15:51
Heeft iemand eerder meegemaakt dat het stand-by gebruik niet klopt? Ik heb gisteren in totaal 59,7kWh verbruikt, maar het stand-by gebruik geeft 76,7kWh aan. 8)7

Ik heb gisteren meerdere keren per dag het gebruik gecheckt, er is niets wat continu 4kWh verbruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhLlhDll1HA0eJNHG7wxurZAWNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9LAhV7bjLUeGt8XshmyS5Re.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:53
Sir Baxx schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:54:
Heeft iemand eerder meegemaakt dat het stand-by gebruik niet klopt? Ik heb gisteren in totaal 59,7kWh verbruikt, maar het stand-by gebruik geeft 76,7kWh aan. 8)7

Ik heb gisteren meerdere keren per dag het gebruik gecheckt, er is niets wat continu 4kWh verbruikt.

[Afbeelding]
Hier zit er ook verschil tussen - denk dat de panelen roet in het eten gooien. De 11 kW pieken zullen ook niet helpen voor die waarde, terwijl dat niet uit zou moeten maken.

[ Voor 27% gewijzigd door GermanPivo op 19-09-2022 08:04 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 15:51
Ik heb maar 2,4kWh opgewekt gisteren. Dus dat verklaard het ook niet lijkt me.
De homewizard app gaf in de ochtend al het stand-by gebruik van 76kWh aan, dus het klopte aan het begin van de dag al niet (voordat er al iets van energie opgewekt was).

Ik heb de meter ook met Home Assistant gekoppeld. Deze heeft ook geen gebruik aan van 76kWh.

Helaas heb ik geen tussenmeter tussen de zonnepanelen, die had ik wel besteld, maar het paste helaas niet meer in de groepenkast erbij.

Het lijkt dus meer een voorspelling te zijn dan?

De continu 11kWh was omdat de auto aardig leeg was na een lange vakantie rit

[ Voor 11% gewijzigd door Sir Baxx op 19-09-2022 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:00

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Afgelopen zaterdag op advies van een vriend de p1 meter van Homewizard besteld, woensdag moet hij binnen komen.

Ik ben benieuwd hoe het gaat met uitlezen van mijn verbruik! :)

Net bericht ontvangen dat de P1 meter morgen wordt afgeleverd via een brievenbuspakket (y)

[ Voor 22% gewijzigd door Slayer op 19-09-2022 12:59 . Reden: Update van PostNL ]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20
Hier afgelopen donderdag de P1 meter ontvangen en sinds vrijdag geïnstalleerd. Geeft nu al wel inzicht in het feit dat ik ook maar eens bepaalde apparaten of apparaatgroepen moet gaan meten :) Dus waarschijnlijk deze week ook de Energy Socket maar even bestellen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Tweak_ers schreef op maandag 19 september 2022 @ 06:39:
[...]

Ik heb Domoticz geprobeerd op een Pi. Maar man man man, dan ben je opeens zelf verantwoordelijk voor het up houden van je omgeving.

Kwam ik erachter dat om een of andere vage reden de Domoticz site down werd gebracht. Waarom? Geen idee.

Dan bel ik toch liever een helpdesk, dat zij het mogen oplossen, dan dat ik zelf weer moet gaan prutsen.

Toen binnen het jaar het SD kaartje crashte, was ik er helemaal klaar mee.

Ik vind het niet in eigen beheer hebben (na enige tijd Domoticz gedraaid te hebben) écht een verademing.

Nu Hue voor verlichting met HomeKit en energie met Homewizard.
Ieder zijn ding natuurlijk. Ik begrijp het ook wel hoor, het gemak en het er niet naar hoeven omkijken. Maar door ervaringen uit het verleden met het failliet gaan van bedrijven / stoppen van diensten / overgaan op abonnementsmodel (nadat je de hardware al gekocht hebt), kies ik tegenwoordig bewust voor apparaten die niet volledig afhankelijk zijn van de cloud van de fabrikant/leverancier of van een smartphone app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarJunkyXL
MaSw85 schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:08:
Hier afgelopen donderdag de P1 meter ontvangen en sinds vrijdag geïnstalleerd. Geeft nu al wel inzicht in het feit dat ik ook maar eens bepaalde apparaten of apparaatgroepen moet gaan meten :) Dus waarschijnlijk deze week ook de Energy Socket maar even bestellen.
Hier sinds vorige week de P1 in huis. Nu jeukt het inderdaad om deze te bestellen inderdaad, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
dhrto schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:26:
[...]

Ieder zijn ding natuurlijk. Ik begrijp het ook wel hoor, het gemak en het er niet naar hoeven omkijken. Maar door ervaringen uit het verleden met het failliet gaan van bedrijven / stoppen van diensten / overgaan op abonnementsmodel (nadat je de hardware al gekocht hebt), kies ik tegenwoordig bewust voor apparaten die niet volledig afhankelijk zijn van de cloud van de fabrikant/leverancier of van een smartphone app.
Ach, ontwikkelingen gaan altijd al heel hard.
Het zou mooi zijn als dit voor de rest van mijn leven zo werkt.

Maar het is ook niet onoverkomelijk als dat niet zo is, tegen die tijd kan ik wel weer naar alternatieven kijken.

Wat ik in ieder geval nooit meer wil, is avonden van mijn waardevolle vrije tijd, vergooien aan een Domoticz installatie en Up houden ervan. Dat vond ik echt zonde van mijn vrije tijd.

Dan betaal ik liever af en toe wat meer voor een ondersteunde oplossing en zodra dit niet meer ondersteund zou worden (als dat al gebeurt), kijken we wel weer naar het volgende systeem.

Voor nu ben ik uiterst tevreden over HomeWizard Energy en komen er nog steeds nieuwe zaken bij. Laatst nog de watermeter geplaatst. Helemaal super 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
Ik heb een probleem met de lokale API. De app heeft vanzelf de lokale API uitgezet en daardoor krijg ik geen data meer in Home Assistant.
Dus dacht ik, OK, dan schakel ik het maar weer aan in de app. Die blijft echter steeds de lokale API uitschakelen. Iemand anders met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:14
SonnyBBQ schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:04:
Ik heb een probleem met de lokale API. De app heeft vanzelf de lokale API uitgezet en daardoor krijg ik geen data meer in Home Assistant.
Dus dacht ik, OK, dan schakel ik het maar weer aan in de app. Die blijft echter steeds de lokale API uitschakelen. Iemand anders met hetzelfde probleem?
Had ik vanmorgen ook en dat heeft denk ik met de lopende serverproblemen te maken. Gewoon een paar keer proberen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 08:48
Ik gebruik al een tijdje de P1 meter met veel plezier, helemaal in deze tijden.
Heb nu de watermeter ook besteld en dat werkt ook echt prachtig. Ik had ook 2 P1 meters besteld, zitten er 2 Actieve P1 splitters in de doos. Niet echt handig.

Ik wil nu contact op nemen met HomeWizard maar ik zie nergens contactgegevens. Alleen een chatbox maar daar reageert niemand. Heeft iemand een telefoonnummer dat ik kan bellen?

@HomeWizard_NL Misschien wat hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:41
Sir Baxx schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:54:

[Afbeelding]
Het standby verbruik is een schatting gebaseerd op je verbruik 's nachts (zeg 0.00 tot 5.00), welke wordt omgerekend naar 24 uur.
Er wordt niet gekeken naar je verbruik overdag, in principe om enige invloed vanuit zonnepanelen uit te sluiten. Helaas is het zo dat wanneer je PV achter een eigen kWh meter zitten en dus je precieze eigen verbruik bekend is, voor je stand by verbruik alleen naar de nachtelijke uren gekeken wordt.
Bij mij staan s nachts de aircos in de slaapkamers aan, dus ik heb ook een standby verbruik die hoger zou zijn dan mijn daadwerkelijke eigen verbruik. ik hoop dat Homewizard hier nog naar kan kijken om deze functionaliteit iets slimmer te maken.

WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:31
Farid_A schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:45:
Ik gebruik al een tijdje de P1 meter met veel plezier, helemaal in deze tijden.
Heb nu de watermeter ook besteld en dat werkt ook echt prachtig. Ik had ook 2 P1 meters besteld, zitten er 2 Actieve P1 splitters in de doos. Niet echt handig.

Ik wil nu contact op nemen met HomeWizard maar ik zie nergens contactgegevens. Alleen een chatbox maar daar reageert niemand. Heeft iemand een telefoonnummer dat ik kan bellen?

@HomeWizard_NL Misschien wat hulp?
Helaas is het heel erg druk, toch uw geduld om te wachten op de chat, je ontvangt ook een email zodra er een reactie is vanuit ons. Er wordt overal hard gewerkt om iedereen zo snel mogelijk van zijn bestellingen en support te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-03 23:47
Patrick80 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:56:
Ik ben sindskort ook overgestapt op de p1 meter, en dat smaakte naar meer. samen met mijn buurman nog een aantal meters besteld
2x water meter
2x 1 fase kwh meter voor zonnepanelen
1x socket.

Vandaag kwam het pakketje binnen, maar helaas mist 1 kwh meter.
Ik kan nergens vinden in de verzend bevestiging dat het een deelzending is, maar heb wel 2 track and trace codes, waarvan een het pakketje nog niet is ontvangen door post-nl. Meer mensen het zelfde? Kan ik er vanuit gaan dat hij nog nagezonden wordt, ivm tekorten van deze meters?
Hier is het ook niet goed gegaan. Helaas telefoon nummer werkt niet.
Chat en mail naar info@homewizard.nl is ook nog niet beantwoord sinds zaterdag.
@HomeWizard_NL ik zou graag willen weten hoe dit zit ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
henkzelf schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:15:
[...]

Had ik vanmorgen ook en dat heeft denk ik met de lopende serverproblemen te maken. Gewoon een paar keer proberen.
Al een paar keer geprobeerd. Soms lijkt het wat langer aan te blijven staan, maar het springt telkens terug af. Ik zal regelmatig proberen.
@HomeWizard_NL is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:53
(jarig!)
Weet het ook niet, maar ook zij zullen last hebben van een tekort op de personeelsmarkt lijkt me?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Patrick80 schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:28:
[...]

Hier is het ook niet goed gegaan. Helaas telefoon nummer werkt niet.
Chat en mail naar info@homewizard.nl is ook nog niet beantwoord sinds zaterdag.
@HomeWizard_NL ik zou graag willen weten hoe dit zit ? _/-\o_
In het weekend zijn wij gesloten, vragen op zaterdag (of vrijdag avond) zullen daarmee doorschuiven naar maandag. zoals aangegeven is het erg druk en komen er honderden vragen binnen per dag dus kan dit even duren. Personeel vinden en opleiden is in de huidige markt inderdaad lastig, ook al hebben we in de afgelopen weken veel nieuw personeel aangenomen. Excuus voor het ongemak.

[ Voor 14% gewijzigd door HomeWizard_NL op 19-09-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 08:48
HomeWizard_NL schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:11:
[...]

Helaas is het heel erg druk, toch uw geduld om te wachten op de chat, je ontvangt ook een email zodra er een reactie is vanuit ons. Er wordt overal hard gewerkt om iedereen zo snel mogelijk van zijn bestellingen en support te voorzien.
Oke, dan wachten we even af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Meer mensen last van dat de dag niet verder ge-update wordt? Pikt de HomeWizard dit automatische weer op als dit weer gaat werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzhqiv2y7tPL7E3Xe7UDmdPhk90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2ceLqyncZyHYTyUxU0sgTAhi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door CarJunkyXL op 19-09-2022 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenvM
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:40:
Meer mensen last van dat de dag niet verder ge-update wordt?
Hier precies hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Hier ook van af 19:00 geen data op de dag grafiek.
De nu grafiek werkt overigens wel.

Maar even afwachten of de data op de dag later nog aangevuld wordt of weg is.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 15:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfHGu_R3ocXU0Tv1qlHtw2fGHYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mq8ttB7haEi0wfHZcdvURkPV.png?f=fotoalbum_large

hier werkt het gewoon alle dagen al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zargo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 14:00
Bij mij ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxpLLn6ER-4FIJOAI36KeXFnaME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwVs14C5Tjs3qNFnfOLV6ndP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door zargo op 19-09-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Watergrafiek wordt hier wel geüpdatet, p1 meter grafieken niet. Nu weergave werkt.
'k Denk dat het wel goed komt, groeipijntje.

M'n p1 meter en watermeter versturen elk per dag zo'n 11MB, dat keer tig devices gedeeld door de wet van Murphy 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:18
Ter bevestiging, hier ook niet sinds ~19:00 ik tag @HomeWizard_NL even zodat zij ook op de hoogte zijn :)
Ik dacht dat het bij mij lag want was rond die tijd iets met mn netwerk aan het doen, duurde even voor ik op dit topic kwam, ben al een uurtje aan het troubleshooten :D

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokpaard
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-12-2022
Ook hier sinds vanavond problemen. Het begon met foutmeldingen bij het aan willen passen van de tarieven, inmiddels werken de grafieken ook niet meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7WCZ1y3MdhJpMA_AHqjqJ1EV6Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SnBvsusKfHuA4IpY06Nz6MR3.png?f=fotoalbum_large

22.23: app werkt weer, maar er ontbreekt wel data. Hopelijk komt dat nog terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Stokpaard op 19-09-2022 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 17:38
App ligt er hier helemaal uit, totaal geen data.
En de webweergave geeft tot 19.05 uur data door.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:49
Hier ook hetzelfde probleem en een onmogelijk trage app.
Ik had de stekker er uit pure ellende al uitgehaald maar helaas, nog niets.

Hopelijk is het snel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:22
Goedeavond.
Vandaag heb ik de kwhmeter 3 fase laten
Installeren. Nu werkt meteen, maar ook vandaag maar even een meting rond 17:05. Daarna niks meer op vandaag. Dezelfde meldingen als andere gebruikers hierboven. Hopelijk is dit snel verholpen.

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SauSkopje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
Hier ook weer. Op korte tijd nu veel problemen... Misschien eens een server upgrade doen ipv de goedkoopste te zoeken en continue uitval hebben??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:14
Veel problemen op dit moment zo te zien. Ik wacht voorlopig nog wel even met aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
De data na 19:00 van gister is dus gewoon weg, dat is wel jammer.
Wel grappig dat de watermeter wel gelogd is, hangt die aan een andere server of zo?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:49
Het lijkt erop dat het hier weer werkt, alleen ziet de grafiek van gister er een beetje bijzonder uit.
Ook lijkt de energy socket het weer te doen, die had vanaf zondag problemen bij mij, dat ik hem niet handmatig aan en uit kon zetten, dat begon met een 'Bad Gateway' melding en uiteindelijk verdween de schakelaar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Hier heeft de P1 de data gisteren aangevuld. Maar dit kan niet kloppen. Ik heb gisteravond zitten gamen terwijl mijn vriendin tv aan het kijken was in de andere kamer. En dat verbruikt een stuk meer dan 200-300 watt. De lijn is ook echt flat, I.t.t de rest van de dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cp3DjJ9ATwAdUDJo_36dJVYdzRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H9ic56P6ws9WuwCXUtNr46qS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
CarJunkyXL schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:32:
Hier heeft de P1 de data gisteren aangevuld. Maar dit kan niet kloppen. Ik heb gisteravond zitten gamen terwijl mijn vriendin tv aan het kijken was in de andere kamer. En dat verbruikt een stuk meer dan 200-300 watt. De lijn is ook echt flat, I.t.t de rest van de dag.

[Afbeelding]
De totalen kloppen gewoon hoor. Hij kijkt namelijk naar meterstanden en niet direct naar verbruik.
Aan de hand van de meterstanden wordt verbruik geplot in grafieken.

Ik heb dat wel eens getest door de p1 meter te ontkoppelen. Op dat moment zie je hetzelfde als gisterenavond. Een vlakke lijn. Maar de totalen kloppen gewoon op het moment dat er weer verbinding is.
SauSkopje schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:58:
Hier ook weer. Op korte tijd nu veel problemen... Misschien eens een server upgrade doen ipv de goedkoopste te zoeken en continue uitval hebben??
Volgens mij zijn ze continu aan het uitbreiden. Heb wel eens met een medewerker hierover gesproken en het product schijnt gigantisch succesvol te zijn. Al die gebruikers zorgen voor heel veel data.
Dit draait echt niet op een servertje. Hier zit een hele farm achter.
CarJunkyXL schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:40:
Meer mensen last van dat de dag niet verder ge-update wordt? Pikt de HomeWizard dit automatische weer op als dit weer gaat werken?

[Afbeelding]
De daggrafiek zal niet aangevuld worden, die data is zo te zien niet geregistreerd. Maar de dagtotalen zullen gewoon kloppen.

Het lijkt hetzelfde gedrag als je de p1 meter even een paar uur ontkoppelt.
Ryan_ schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:23:
Veel problemen op dit moment zo te zien. Ik wacht voorlopig nog wel even met aanschaffen.
Waarop als ik vragen mag?
Bij mij draait de P1 meter nu sinds juli 2020 en sindsdien zijn er veel vorderingen gemaakt met producten en diensten.

Afgelopen weekend voor het eerst wat problemen met schakelen. Maar ik heb niet getest of het via Siri of startscherm wel werkte? Iemand anders toevallig?

En nu missen we een paar uur aan grafiek. Totalen kloppen gewoon. Dus week, maand en jaargrafieken zijn gewoon accuraat.

Nu snap ik best dat een storing vervelend is, maar we kunnen inzake de grafieken ook overdrijven.

Heeft iemand getest of startscherm schakelen en/of Siri opdrachten wel werkten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLQoK0KpQnozit8bUyGP7KIlX7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXRjMSLdIrOZluK7sh0nkdxa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vu17c_ux1Hra_V5fk5QDuy1IMps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1it6O9uj2TFgQbxC0ySoqy1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Tweak_ers op 20-09-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zargo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 14:00
Helaas ontbreek het gasverbruik vanaf 19:00 uur, douchen om 21:00 uur is (nog) niet geregistreerd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41AZhU-4D6NDsssy-Mhmnof4VXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCRquoKcGFr2jFGyUsa3aHiY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
De problemen zijn het voorbije weekend al begonnen.
Eerst geen totalen van de meters, dan weer even wel, enz. het hele week-end.
En aan de tussenkomsten te zien toch al bij meerdere gebruikers het geval.
Tweakers volgen dit uiteraard op en verwachten wel dat het op termijn goed komt.
Ik zou nu toch geen recente klant willen zijn die dit topic niet volgt.

Van de huidige onderbrekingen, zoals hiervoor omschreven, heb ik dan, tot nu toe, geen last.
De totalen zijn vandaag, tot nu toe, ook weer allemaal aanwezig.

Misschien hebben ze het probleem gedetecteerd en zijn ze het nu in blokken aan het oplossen?

[ Voor 26% gewijzigd door IvoB2 op 20-09-2022 09:47 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Beste Tweakers,

We hebben gister tussen 19:00 en 23:45 problemen gekend met onze servers wegens de enorme toename in het aantal energy gebruikers, hierdoor zijn er tussen deze tijden geen lijngrafieken beschikbaar, echter de totalen in de app zijn compleet (met een uitzondering voor gasgrafieken met uur resolutie, deze missen op de dag deze uren maar zijn op het week totaal compleet).

Er wordt hard gewerkt bij onze cloud teams aan het opschalen van de services om mee te groeien met het success van Energy. Ons excuus voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbbs1024
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:26
Zou het niet interessanter zijn om, als er zoveel gebruikers bijkomen, een software update van de meters en de app te doen, zodat er meer lokaal gewerkt kan worden ?
Als de servers problemen geven, of Homewizard stopt hun aktiviteiten, of als ze hun verdienmodel wijzigen, hebben we allemaal waardeloos spul in huis, of hangen we vast aan een duur abonnementsmodel.

Ik heb begrepen dat de meters gebaseerd zijn op expressif processoren, misschien is er een mogelijkheid om open source firmware te laden die lokaal werkt, bvb op basis van mqtt ?
Iemand een idee of zulke firmware ergens beschikbaar is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 14:10
mbbs1024 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:52:
Zou het niet interessanter zijn om, als er zoveel gebruikers bijkomen, een software update van de meters en de app te doen, zodat er meer lokaal gewerkt kan worden ?
Als de servers problemen geven, of Homewizard stopt hun aktiviteiten, of als ze hun verdienmodel wijzigen, hebben we allemaal waardeloos spul in huis, of hangen we vast aan een duur abonnementsmodel.

Ik heb begrepen dat de meters gebaseerd zijn op expressif processoren, misschien is er een mogelijkheid om open source firmware te laden die lokaal werkt, bvb op basis van mqtt ?
Iemand een idee of zulke firmware ergens beschikbaar is ?
Via de ingebouwde API zijn alle meters gewoon lokaal uit te lezen.

Tijdens de downtime gisteravond heeft mijn gekoppelde Homey alle gegevens lokaal binnen kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:41
Alleen jammer dat de api mogelijkheid standaard op "uit" staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
En alleen via de app (servers) van HW aan zijn te zetten...

Het zou wel mooi zijn als er opties/instellingen lokaal mogelijk zijn zonder tussenkomst van de HW servers.
Zoals bijvoorbeeld de wifi instellingen.

Hier lees ik de lokale API met Node-Red uit en push dit via MQTT naar Domoticz, dus ook geen gemiste info

[ Voor 5% gewijzigd door henkNL op 20-09-2022 14:41 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
@HomeWizard_NL
Zie ik hier een klassiek geval van omvallen door zijn eigen succes aankomen? Denk dat je moet stoppen met verkopen en je eerst moet richten op het "opschalen".

Ik snap dat als je een gratis dienst aanbied het iets minder stabiel kan zijn. Maar ik hem een abbo genomen zodat ik ervan uit mag gaan dat het een stabiele service is. Wat het nu echt niet is. Bijna elke dag werkt er iets wel niet.

Of anders de mensen die betalen op een andere server zetten dan de gratis afnemers?

[ Voor 18% gewijzigd door worldfastest op 20-09-2022 16:34 ]

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
worldfastest schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:40:
@HomeWizard_NL
Zie ik hier een klassiek geval van omvallen door zijn eigen succes aankomen? Denk dat je moet stoppen met verkopen en je eerst moet richten op het "opschalen".

Ik snap dat als je een gratis dienst aanbied het iets minder stabiel kan zijn. Maar ik hem een abbo genomen zodat ik ervan uit mag gaan dat het een stabiele service is. Wat het nu echt niet is. Bijna elke dag werkt er iets wel niet.

Of anders de mensen die betalen op een andere server zetten dan de gratis afnemers?
Voor mij is het niet zo erg als 'bijna elke dag werkt er iets niet', 't valt hier wel mee 🙂

Maar, mijn advies zou zijn; op voorhand opschalen n.a.v. de productie die besteld is. Dat die dingen daadwerkelijk verkocht en gebruikt worden is nu wel duidelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21:05
Wat een hoop gezeur om niets.

Er waren wat problemen met de grafiek op dag niveau. Die zijn toch redelijk snel opgelost? En de totalen kloppen toch gewoon?

Ik zie geen enkele reden om te twijfelen aan HW of het aanschaffen van de P1 meter. Prima spul en natuurlijk is er wel eens een issue. Dat kan toch altijd gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Of waarom gratis de mogelijkheid geven om 24/7 continue de app te raadplegen of te laten lopen?
Dat is toch niet echt nodig en maar houdbaar bij een beperkt aantal gebruikers of zeer gedisciplineerde gebruikers die niet continue naar de gegevens zitten te turen of hebben lopen.
Als verkoper wil je het eerste niet en op het tweede heb je gaan vat als het onbeperkt is.
Ik gebruik bv. ook buitenlandse api's en daar kan je bv. 10 keer per dag de gegevens gratis raadplegen (wat al meer dan voldoende is) en wil je continue updates en verder vooruitkijken dan drie dagen is het betalend.

[ Voor 26% gewijzigd door IvoB2 op 20-09-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:14
Er zijn wat probleempjes die ongetwijfeld opgelost worden. En die 99 cent per maand lig ik ook niet wakker van. Alleen *&^%^& dat ik nu naar zolder moet via de vlizo trap om de cv aan te zetten. :)

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:33
JeroenVerweij schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:57:

Er waren wat problemen met de grafiek op dag niveau. Die zijn toch redelijk snel opgelost? En de totalen kloppen toch gewoon?

Ik zie geen enkele reden om te twijfelen aan HW of het aanschaffen van de P1 meter. Prima spul en natuurlijk is er wel eens een issue. Dat kan toch altijd gebeuren?
Heb de p1 meter ook gekoppeld aan m'n HomeAssistent via de lokale API. Die is gewoon blijven werken! Die lokale API vind ik ook een enorme plus van dit apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
De problemen van gisteravond waren vanmorgen opgelost. Maar vanavond 18.15 wederom. Denk dat er nu veel nieuwe gebruikers zijn die tegelijk de data opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

IvoB2 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:59:
Of waarom gratis de mogelijkheid geven om 24/7 continue de app te raadplegen of te laten lopen?
Dat is toch niet echt nodig en maar houdbaar bij een beperkt aantal gebruikers of zeer gedisciplineerde gebruikers die niet continue naar de gegevens zitten te turen of hebben lopen.
Als verkoper wil je het eerste niet en op het tweede heb je gaan vat als het onbeperkt is.
Ik gebruik bv. ook buitenlandse api's en daar kan je bv. 10 keer per dag de gegevens gratis raadplegen (wat al meer dan voldoende is) en wil je continue updates en verder vooruitkijken dan drie dagen is het betalend.
Het hele punt van een P1-meter is het realtime inzicht, als je dat niet 24/7 kan dan kunnen ze de boel opdoeken.
De USP van HomeWizard is dat je een app hebt waarin je realtime je verbruik kan zien en kan bijhouden over langere tijd, als je daar ineens een abonnement voor nodig hebt zullen ze in ieder geval geen problemen meer hebben met gebrek aan server resources :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
JeroenVerweij schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:57:

Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Hij is weer stuk :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-09-2022
Hi , ik ben net nieuw hier en zal me even voorstellen:

Andreas Jacobs, IT Specialist, 15+ jaar

Ik heb een homewizard kwhmeter gekocht

Aangesloten en wat mee gespeeld

Echter de opties op de meter zelf gaven slechts 3 vd 6/7 opties weer

Na contact met HW hebben zij! mijn device instellingen veranderd zodat ik nu alle 6 opties kan gebruiken

Mijn vraag of ik dat ook zelf kan doen en hoe werd negatief beantwoord

Weet iemand in dit forum dat misschien wel?

Ik vermoed dat ea via de ESP32 interface gaat , immers het device meld zich als espressif op mijn LAN

Anyone?

Andreas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 15:34
Ik ben van plan de P1 meter van Homewizard te gaan kopen. Ik heb nog een oudere slimme meter, dus de meter heeft voeding nodig. Ik vind de adapter met kabel van homewizard zelf best prijzig. In huis heb ik nog een paar ongebruikte iphone-opladers en chromecast-stekkers.

Kan ik die ook gewoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
Leoniq schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:21:
De problemen van gisteravond waren vanmorgen opgelost. Maar vanavond 18.15 wederom. Denk dat er nu veel nieuwe gebruikers zijn die tegelijk de data opvragen.
En het werkt weer. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:33
kadoendra schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:51:
Ik ben van plan de P1 meter van Homewizard te gaan kopen. Ik heb nog een oudere slimme meter, dus de meter heeft voeding nodig. Ik vind de adapter met kabel van homewizard zelf best prijzig. In huis heb ik nog een paar ongebruikte iphone-opladers en chromecast-stekkers.

Kan ik die ook gewoon gebruiken?
Ja hoor.. ik heb gewoon een oude micro usb kabel gebruikt en die voor de voeding in één van de usb poorten van m'n router gedaan. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Oon schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:25:
[...]

Het hele punt van een P1-meter is het realtime inzicht, als je dat niet 24/7 kan dan kunnen ze de boel opdoeken.
De USP van HomeWizard is dat je een app hebt waarin je realtime je verbruik kan zien en kan bijhouden over langere tijd, als je daar ineens een abonnement voor nodig hebt zullen ze in ieder geval geen problemen meer hebben met gebrek aan server resources :+
Begrijp ik.
Maar er is een verschil tussen x keer per etmaal even de real time waarden te kunnen inzien en de totalen opvragen of 24/7 in real time de waarden zichtbaar te maken. Het tweede vraagt veel meer servercapaciteit dan het eerste.
Ik zou ook niet weten waarom ik in real time alle waarden continue zou moeten kunnen zichtbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:14
Mijn P1 poort wordt op dit moment gebruikt door Toon. De Actieve P1 Splitter van HW vind ik persoonlijk best prijzig en met 4-poorten in mijn situatie onnodig.

Zijn er alternatieven die door jullie gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Ryan_ schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:08:
Mijn P1 poort wordt op dit moment gebruikt door Toon. De Actieve P1 Splitter van HW vind ik persoonlijk best prijzig en met 4-poorten in mijn situatie onnodig.

Zijn er alternatieven die door jullie gebruikt worden?
Punt is dat het een actieve splitter moet zijn, die zijn overal prijzig.

Hier een 2 Ports:
http://www.slimmermetenergie.com/product/p1-splitter-actief/

[ Voor 8% gewijzigd door Tweak_ers op 20-09-2022 20:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
SauSkopje schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:58:
Nogal een gefundeerde mening op een bezit van 1 week..
Als je het topic langer volgt weet je dat het niet op 1 machinetje draait. Het is duidelijk waar het vandaan komt, dus geef ze ook de tij dom het op te lossen.

Hier draait het nu zo'n twee jaar eigenlijk zonder problemen. Ja, afgelopen week wat problemen , maar voor de rest is het bizar hoe het draait voor wat je ervoor betaald.

Het is echt niet even 1 machine bijzetten en prolbemen zijn opgelost, als het zo simpel was, hadden ze dat gedaan omdat ze dit simpelweg ook klanten kost (zie post hierboven als voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:34
ajaco schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:26:
Hi , ik ben net nieuw hier en zal me even voorstellen:

Andreas Jacobs, IT Specialist, 15+ jaar

Ik heb een homewizard kwhmeter gekocht

Aangesloten en wat mee gespeeld

Echter de opties op de meter zelf gaven slechts 3 vd 6/7 opties weer

Na contact met HW hebben zij! mijn device instellingen veranderd zodat ik nu alle 6 opties kan gebruiken

Mijn vraag of ik dat ook zelf kan doen en hoe werd negatief beantwoord

Weet iemand in dit forum dat misschien wel?

Ik vermoed dat ea via de ESP32 interface gaat , immers het device meld zich als espressif op mijn LAN

Anyone?

Andreas
Over welke 7 opties heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Ik weet niet hoe de server structuur in elkaar zit bij HW, maar de watermeter gaat bij mij naar 198.88.76.34.bc.googleusercontent.com

Wellicht interessant om te weten waar de P1 meters aan rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-04 19:49
dhrto schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:53:
Ik weet niet hoe de server structuur in elkaar zit bij HW, maar de watermeter gaat bij mij naar 198.88.76.34.bc.googleusercontent.com

Wellicht interessant om te weten waar de P1 meters aan rapporteren.
Naar de Google Cloud in België hebben ze mij aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Zijn er ook scrips voor Linux of Windows powershell om alle aanwezige data van de P1 meter realtime op te vragen? Dus inclusief de meterstanden? Zo ja, waar kan ik die vinden?

Bv alle output in 1 json file.

Wil zelf alle data gaan loggen in een DB zodat ik de data niet meer naar de cloud hoef te sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door worldfastest op 20-09-2022 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
Je kan alle data via http opvragen. Zie de officiele documentatie van Homewizard:

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:08
Ik heb momenteel een plugwise smile p1 en heb zonnepanelen.

Het nadeel van deze configuratie vind ik dat ik mijn verbruik niet makkelijk kan zien omdat de opgewekte stroom de cijfers "vertroebeld".

Ik zou daarom de opgewekte stroom en de verbruikte stroom uit elkaar willen trekken.

Mijn vraag is of dat mogelijk is met een combinatie van een P1 meter icm kwh meter? Of moet ik dan alsnog handmatig de opgewekte stroom aftrekken van de gebruikte stroom.

• IvoB2
Dat kan met een kWh meter op de daartoe bestemde kringen.

• Tweak_ers
powermarcel10 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:44:
Ik heb momenteel een plugwise smile p1 en heb zonnepanelen.

Het nadeel van deze configuratie vind ik dat ik mijn verbruik niet makkelijk kan zien omdat de opgewekte stroom de cijfers "vertroebeld".

Ik zou daarom de opgewekte stroom en de verbruikte stroom uit elkaar willen trekken.

Mijn vraag is of dat mogelijk is met een combinatie van een P1 meter icm kwh meter? Of moet ik dan alsnog handmatig de opgewekte stroom aftrekken van de gebruikte stroom.
Met P1 meter en kWh meter krijg je extra grafieken.

- verbruik slimme meter (netto verbruik)
- opwek zonnepanelen (kWh meter)
- bruto verbruik (slimme meter + kWh meter)

De app is in ieder geval heel populair in de AppStore van Apple 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VY-OmzJqywjQcYgIA1WgkWC290Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PdOpr4ZWYHq1xYnERU7AATWK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Tweak_ers op 21-09-2022 11:09 ]

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 09:04
Door de populariteit zijn er precies wel meer storingen zoals op dit moment. Ik krijg alvast geen data meer binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:41
biglia schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:24:
Door de populariteit zijn er precies wel meer storingen zoals op dit moment. Ik krijg alvast geen data meer binnen.
Hier hetzelfde.

• IvoB2
Hier alles normaal.

• vuurvreter63
  • Laatst online: 12-05 17:38
De app ligt er iig uit.

Hikvision gebruiker

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Het is wel vervelend momenteel.
Soms doet hij het wel, 5 minuten later niets meer, en even later weer wel 8)7

Maar nu helemaal niets.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

• undertake
  • Laatst online: 19:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPhNyjl_TkLlJeYap0tIVJ9GBpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1f6w4G7jyAzeJQCVO3KDl5U.jpg?f=fotoalbum_large
Oeps

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 18:21
Hier helaas hetzelfde , server time out . Hopelijk lossen ze het capaciteit probleem met de servers snel op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-05 18:38

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ach ja, het is niet alsof je huis niet meer werkt als je nu even om 10 minuten voor 1 niet kunt zien of je verbruikt wat je verbruikt :+

Het gaat mij voornamelijk om over een bepaalde tijd te kunnen zien wat het verbruik is, ik zit niet constant op die app te kijken of ik 100W meer verbruik als ik mijn TV die 100W verbruikt aan zet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

https://hwenergy.app/ lijkt nog wel te werken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Bzztoh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:37
bij mij niet

Server unavailable (503)

• Kerb
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-03 23:28
Hetzelfde hier...

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:45
Ik zal het topic ook even terug lezen maar zijn er al tweakers die hem aan een fibaro HC2 hebben gekoppeld en dan ook alle fases uniek uit kunnen lezen?
Ook de standaard app lijkt bij mij alles te combineren terwijl ik juist inzicht in elk van de 3-fase zou willen hebben.
Ik zie dat het middels de app zou moeten kunnen.

• worldfastest
GeeMoney schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:13:
Ik zal het topic ook even terug lezen maar zijn er al tweakers die hem aan een figaro HC2 hebben gekoppeld en dan ook alle fases uniek uit kunnen lezen?
Ook de standaard app lijkt bij mij alles te combineren terwijl ik juist inzicht in elk van de 3-fase zou willen hebben.
Ik zie dat het middels de app zou moeten kunnen.
Dat kan ook via de app wanneer je een abbo neemt.

Pagina: 1 ... 55 ... 138 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic