Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 13:06
Iets anders. Mijn zwager heeft een vakantiehuis in Frankrijk en heeft daar een grote gastank die af en toe gevuld moet worden. Om nu het verbruik, ook als er gasten/huurders zijn, van afstand te kunnen monitoren zou een constructie zoals bijna standaard in NL en BE handig zijn. Maar een voor ons normale gasmeter hebben ze uiteraard niet.
Zijn die ergens te koop? Weet overigens nu niet welke electriciteitsmeter ze hebben maar daar hangt het natuurlijk ook vanaf.
Of heeft iemand een andere oplossing hiervoor?

One cookie a day keeps the doctor away !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:09
tc982 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:43:
[...]

Drie fase zonder nul is inderdaad iets oud dat we je ergens kan tegenkomen hier. We wonen in een oude kapperszaak. Het goede is dat ik 3x 25A heb, dus ik kan alles mooi balanceren. Komende van een 1x 230V oude herenhuis waar de zekeringen sprongen als je een warmer opzette, is dit wel een verademing. :)

Met het browsen, kom ik het volgende tegen op de website: https://helpdesk.homewiza...-1-or-a-3-phase-kwh-meter

[Afbeelding]

@HomeWizard_NL Is dat voldoende om dit op het forum te vragen? Of moet ik via de site gaan?
Na de installatie kunnen wij deze omzetten naar 3p3w op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Osxy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:56:
Die watermeter ziet er niet waterdicht uit, klopt dat? Heb helaas mijn meter in een put voor in de tuin.
De watermeter is niet waterdicht, kan wel tegen vocht. Voornamelijk omdat wifi niet onder water werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
HomeWizard_NL schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Dat is dus hetzelfde als wat ik hier aangaf?
Dan weet ik of ik het bij het juiste eind had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:35
HomeWizard_NL schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Top, ik neem aan dat ik alles mag aansluiten zoals in de foto opgegeven? Want in het ander bericht HomeWizard_NL in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter" wordt er gesproken van fase 2 aan te sluiten op de neuter. Op de foto hieronder betekend dat de rode draad (fase 2) aangesloten word op de poort 4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9g4TuUn-ya-KHhZ6enAAFZo-XpM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BKDBT0AOYHSsHCcMeNWKwKlF.png?f=fotoalbum_large

Trouwens, mag deze ook onderstenboven hangen? Zodat ik met de bestaande kabels beter uit de weg kan? Ik neem aan dat dit niet kwaad kan?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

mmniet schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

Update, heb een nieuwe gekregen, maar zelfde issue blijft bestaan. HomeWizard is heel behulpzaam en geeft aan dat het waarschijnlijk een probleem is in de slimme meter zelf en adviseren om contact op te nemen met de netbeheerder. In mijn geval Liander. Ik heb Liander gebeld (20 minuten in de wacht), toen netjes geholpen en ze maken een reparatieticket aan. Als er nieuws is over de fix dan laat ik het weer weten.
Update: Liander geeft aan dat de slimme meters niet te leveren zijn en dat het daarom langer duurt.

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
tc982 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Top, ik neem aan dat ik alles mag aansluiten zoals in de foto opgegeven? Want in het ander bericht HomeWizard_NL in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter" wordt er gesproken van fase 2 aan te sluiten op de neuter. Op de foto hieronder betekend dat de rode draad (fase 2) aangesloten word op de poort 4.

[Afbeelding]

Trouwens, mag deze ook onderstenboven hangen? Zodat ik met de bestaande kabels beter uit de weg kan? Ik neem aan dat dit niet kwaad kan?
Bij 3p3w moet je L2 inderdaad op poort 4. die wordt dan gebruikt als neutraal. Je kan hem zonder problemen op zijn kop hangen, netjes is het natuurlijk niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Bij 3p3w moet je L2 inderdaad op poort 4. die wordt dan gebruikt als neutraal. Je kan hem zonder problemen op zijn kop hangen, netjes is het natuurlijk niet :9
Tja, het is dat of de kabels vervangen omdat ze niet tot beneden komen. Dan liever iets lelijk :). Ik neem aan dat het niet uitmaakt welke "fase" op lijn 4 zit, er is niet echt een één twee en drie. Gewoon drie kabels met 230V. Had vandaag iemand van Fluvius aan de lijn, het is dus 3x 230V met 32A en 12.7kva. Kan ik een klein feestje mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
tc982 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Tja, het is dat of de kabels vervangen omdat ze niet tot beneden komen. Dan liever iets lelijk :). Ik neem aan dat het niet uitmaakt welke "fase" op lijn 4 zit, er is niet echt een één twee en drie. Gewoon drie kabels met 230V. Had vandaag iemand van Fluvius aan de lijn, het is dus 3x 230V met 32A en 12.7kva. Kan ik een klein feestje mee doen :)
Los van of het uitmaakt of niet, is het aan te raden om te doen zoals omschreven, zo wordt het namelijk ook gekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Los van of het uitmaakt of niet, is het aan te raden om te doen zoals omschreven, zo wordt het namelijk ook gekeurd.
Ik heb geen keuring die recent of gekend is, dat is het nadeel van een huis dat ondertussen al meer dan 60 jaar oud is. Dit huis is overgenomen van mijn ouders die dat ooit hebben laten aanpassen zonder keuring. Goede reminder om die nog eens te laten keuren, niet zo denderend voor mijn verzekeringen vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb de watermeter sinds een week en het helpt je zeker even nadenken over hoeveel water je soms zomaar gebruikt.

Nu valt mij op dat ik geregeld kleine piekjes krijg gedurende de dag terwijl ik geen water gebruik. Zou dat kunnen duiden op een kleine lekkage ergens of is dat normaal gedrag (bijvoorbeeld kalibratie)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLAst7swapWtR7AOLEw2zV67hHU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ld6TlGJNgRrxGm6QRu5Nl1wm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

franssie

Save the albatross

ppaulv schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:48:
Iets anders. Mijn zwager heeft een vakantiehuis in Frankrijk en heeft daar een grote gastank die af en toe gevuld moet worden. Om nu het verbruik, ook als er gasten/huurders zijn, van afstand te kunnen monitoren zou een constructie zoals bijna standaard in NL en BE handig zijn. Maar een voor ons normale gasmeter hebben ze uiteraard niet.
Zijn die ergens te koop? Weet overigens nu niet welke electriciteitsmeter ze hebben maar daar hangt het natuurlijk ook vanaf.
Of heeft iemand een andere oplossing hiervoor?
Propaantanks hebben normaliter een metertje bovenop dat aangestuurd wordt door een magneet die weer aan een vlotter hangt. Verbruik zou je wellicht kunnen meten met een aparte gasmeter maar dan weet je je gebruik nog niet op afstand (ik kan ze zo snel niet in een digitaal uitleesbare vorm vinden). Als je wilt weten wat er nog in de tank zit, dan zijn er sets die in plaats van het niveau metertje komen en die op afstand uitleesbaar zijn, vaak via de leverancier van het gas te regelen (in ieder geval in NL) zodat ze je kunnen inplannen in een rit als ze toch al in de buurt zijn. Of je moet zelf iets prutsen met een hall sensor maar ik ben bang dat dat niet mag.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:50
Ik ben van plan de watermeter aan te schaffen en 'm aan Home Assistant (HA) te koppelen. Mijn 'antieke' Energylink en HomeWizard basis lees ik ook uit via HA. Nu ben ik alleen benieuwd of de watermeter na het initieel instellen nog verbinding met internet moet houden? Ik ga dus de eigen app niet gebruiken (behalve voor het initieel instellen), alles zal via HA lopen. Ik zie dat er mensen van HomeWizard meelezen in dit draadje, dus fijn als jullie hier iets over kunnen zeggen ;)

Ik hoop eigenlijk van niet, omdat ik 'los' IoT spul liever gescheiden en 'contained' hou (heb er ook een aparte wifi VLAN voor). Er is geen reden dat IoT rechtstreeks op internet hoeft te komen wat mij betreft. Uiteraard kan ik 'm zo af en toe wel aan internet koppelen, als dat nodig is voor firmware updates oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dhrto schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:01:
Ik ben van plan de watermeter aan te schaffen en 'm aan Home Assistant (HA) te koppelen. Mijn 'antieke' Energylink en HomeWizard basis lees ik ook uit via HA. Nu ben ik alleen benieuwd of de watermeter na het initieel instellen nog verbinding met internet moet houden? Ik ga dus de eigen app niet gebruiken (behalve voor het initieel instellen), alles zal via HA lopen. Ik zie dat er mensen van HomeWizard meelezen in dit draadje, dus fijn als jullie hier iets over kunnen zeggen ;)

Ik hoop eigenlijk van niet, omdat ik 'los' IoT spul liever gescheiden en 'contained' hou (heb er ook een aparte wifi VLAN voor). Er is geen reden dat IoT rechtstreeks op internet hoeft te komen wat mij betreft. Uiteraard kan ik 'm zo af en toe wel aan internet koppelen, als dat nodig is voor firmware updates oid.
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 01:16:
[...]

Hoi Rob,

Laat ik als eerste stellen dat Energy niet ‘gemaakt’ is om offline te werken. Echter werkt het voor uw toepassing misschien prima. De p1 meter moet wel eenmaal met wifi geconfigureerd worden zodat u de laatste update kunt krijgen voor de update met API. Vervolgens kunt u via de api op het ip adres van de p1 meter de meterstanden opvragen (zie start topic hoe dit werkt/ of onze support paginas) zonder internet verbinding. Er is wel altijd een lokaal wifi netwerk nodig om overheen te praten. Dus je zou de p1 meter dan moeten koppelen aan de hotspot van je desktop.

Betreft uw opmerking over dat wij niet duidelijk genoeg zijn op de website. Tegenwoordig mag men met een Wifi apparaat wel verwachten dat deze mogelijk ook een werkende internet verbinding nodig heeft om te kunnen werken. En is het meer uitzondering dan regel als deze niet benodigd is. Wij vinden onze informatie daarom zeker niet misleidend te noemen.

Is het apparaat toch niets voor u, kunt u de bestelling gewoon annuleren/retourneren en uw geld terug krijgen. Ook hiervoor kunt u contact opnemen met onze support, or reageren op de mail van uw bestelling.

De p1 meter is dus server onafhankelijk als je de huidige data wilt uitlezen via api.

Algemeen:

De app zal niet werken offline omdat de energy devices zelf geen geschiedenis bijhouden. En je authenticeerd met de servers waar de data staat. Zoals vaker gezegd is data bij ons geen verdienmodel, en word dus ook niet gedeeld of verkocht.

Waarom slaat de p1 meter geen data lokaal op?
A: teveel data, je kan elke dag volledig terugkijken. Corruptie van data als deze tevaak overschreven wordt. Sd kaarten zijn onbetrouwbaar, flash geheugen is beperkt.
B: er geen synchronisiteit tussen de meters kan bestaan bij verrekeningen (meters combineren in geschiedenis en realtime) je kan ook geen logica toepassen tussen verschillende meters, omdat deze meters anders realtime hun geschiedenis continue met elkaar moeten uitdelen. Meter overkoepelende processen zijn zo goed als onmogelijk.
C: Je op de p1 meter/app dan ook alle grafiek concatenation, utc/dst conversies, ntp servers, data binning, write cycles moet afhandelen.

Bovenstaande zal resulteren in een traag, gelimiteerd en duur product door complexiteit in zowel hardware als ontwikkeling. :|

Als je opzoek bent naar iets wat offline volledig functioneel is dan is Energy misschien niet de beste oplossing (tenzij je de api gebruikt). De hoeveelheid enthousiaste grbruikers spreekt echter boekdelen over waar Energy wel excellereerd, zowel kwa modulareit, functies, prijs als gebruiksgemak. :)
Of bovenstaande vlieger ook opgaat voor de watermeter weet ik niet, maar ik gok van wél. Misschien geeft iemand anders je een 100% zeker antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Hij zal net als alle andere producten met een rode LED aangeven dat hij geen internet heeft, maar de API zal blijven werken. Voor de watermeter is het wel zo dat hij stroom moet krijgen via een USB kabel om de API aan te zetten.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 12:50
Dat klinkt hoopvol! Ik was al van plan om 'm idd via USB te voeden (watermeter zit bij ons in de meterkast), dus dat is in elk geval geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb de meterstand opgenomen toen ik de watermeter heb geplaatst en zojuist weer opgenomen en ik heb 404 liter verschil. Hij heeft ook 2 dagen geen liter geregistreert.
Daar kwam ik achter toen ik een flow had aangepast voor mijn Homey en de mechanische afzuiging en een vochtmeter. Ik had daar de watermeter ook bij tussengezet dat als de watermeter loopt en de luchtvochtigheid gaat omhoog, dan de mechanische afzuiging aan.
Maar die bleef uit.
Bij de watermeter gekeken, die had een groene led. Kraan aangezet, geen liters in de app.
Spanning van de watermeter af, spanning erop.
Led weer groen en toen gaf hij weer liters aan tijdens water tappen.
Hij onthoud dus niks.

Heb nu ook een flow gemaakt dat als er voor een periode van 12 uur geen water is gebruikt dan krijg ik een melding.
Mocht het nog een keer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Ik ben sinds kort in bezit van een p1 meter. Ik heb het abonnementje afgesloten en fases in lijngrafiek aangezet.
Maar hoe krijg ik de vermogens van L1 L2 en L3 in watt te zien zoals in deze afbeelding ?
krijg het niet voor elkaar. Zou het graag in beeld hebben. ivm laden auto, koken, zonnepanelen. zodat ik kan zien hoe alles per fase verdeeld is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tUMK1WXXylzgfKEwyjc2OZFH4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yXvo0d3pl0SBQ4qJmeORk7xG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Patrick80 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:29:
Ik ben sinds kort in bezit van een p1 meter. Ik heb het abonnementje afgesloten en fases in lijngrafiek aangezet.
Maar hoe krijg ik de vermogens van L1 L2 en L3 in watt te zien zoals in deze afbeelding ?
krijg het niet voor elkaar. Zou het graag in beeld hebben. ivm laden auto, koken, zonnepanelen. zodat ik kan zien hoe alles per fase verdeeld is.

[Afbeelding]
Over de daggrafiek vegen terwijl die in landscapemodus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Dat zocht ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:05
Ik heb de HomeWizard watermeter ook toegevoegd aan mijn homeassistant. Hoe zorg ik er voor dat hij hier ook liters laat zien zoals in de app van HomeWizard zelf?

Op dit moment laat hij m3 zien ipv liters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-NwWC9sqa2hbDED2waawS326sg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4y78ufTgdyVRcsPgZc46XZv0.png?f=fotoalbum_large

Ik heb daarvoor dit in mijn configuration xml staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
 waterverbruik_kwartier:
    source: sensor.watermeter_3c39e72d6be0_total_water_usage
    cycle: quarter-hourly
  waterverbruik_per_uur:
    cycle: hourly
  waterverbruik_per_dag:
    cycle: daily    
  waterverbruik_per_week:
    cycle: weekly
  waterverbruik_per_maand:
    cycle: monthly
  waterverbruik_per_kwartaal:
    cycle: quarterly
  waterverbruik_per_jaar:
    cycle: yearly   
  water_per_altijd:  

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
egelalexander schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:32:
Ik heb de HomeWizard watermeter ook toegevoegd aan mijn homeassistant. Hoe zorg ik er voor dat hij hier ook liters laat zien zoals in de app van HomeWizard zelf?

Op dit moment laat hij m3 zien ipv liters.

[Afbeelding]

Ik heb daarvoor dit in mijn configuration xml staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
 waterverbruik_kwartier:
    cycle: quarter-hourly
  waterverbruik_per_uur:
    cycle: hourly
  waterverbruik_per_dag:
    cycle: daily    
  waterverbruik_per_week:
    cycle: weekly
  waterverbruik_per_maand:
    cycle: monthly
  waterverbruik_per_kwartaal:
    cycle: quarterly
  waterverbruik_per_jaar:
    cycle: yearly   
  water_per_altijd:  
Voeg een template sensor (link) toe en doe iets als hieronder, baseer op deze nieuwe sensor je tellers.

code:
1
{{ states('sensor.watermeter_total') | float / 1000 }}

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:05
DCSBL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:18:
[...]

Voeg een template sensor (link) toe en doe iets als hieronder, baseer op deze nieuwe sensor je tellers.

code:
1
{{ states('sensor.watermeter_total') | float / 1000 }}
Hm ik krijg het niet aan de praat. Heeft iemand een voorbeeld die ook de water meter in HA heeft?

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tc982
Even een korte update, @HomeWizard_NL heeft de aanpassingen gedaan naar 3 fase meting en alles werkt direct keurig. Mooie support en echt een duidelijke app. Leuk om te zien hoe gemakkelijk en intuitief alles is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

tc982 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:06:
Ik heb een 3-Fase aansluiting en heb dus de homewizard 3F gekocht. Nu ik wil deze aansluiten maar merk ik dat ik geen neuter heb.

Een foto van mijn meterkast naar de hoofdkast.

[Afbeelding]

Als ik die wil aansluiten, zou ik dat als volgt willen doen
[Afbeelding]

Maar ik heb geen idee dat ik daarmee iets verkeerd doe aan de homewizard? Mogelijks heeft die deze nodig om te kunnen meten. Kortom, mag ik deze zo aansluiten en zal die dan meten? Of moet er iets speciaal gebeuren?
Kijk hier even naar, wordt hier uitgelegd:

YouTube: Slim schakelen met HomeWizard - direct gebruik van eigen opwek zonne...

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
tc982 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:42:
Even een korte update, @HomeWizard_NL heeft de aanpassingen gedaan naar 3 fase meting en alles werkt direct keurig. Mooie support en echt een duidelijke app. Leuk om te zien hoe gemakkelijk en intuitief alles is.
Volgens mij was het al gelukt als ik het zo lees.
Maar ik kan mij vergissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bendalf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 11:55
Kleine vraag over de Wi-Fi kWh meter: Ik moet binnenkort een splitsing kunnen maken in verbruik tussen privé en zakelijk. Alle zakelijke verbruikers staan op 4 aparte stroomkringen: moet ik per kring een Wi-Fi kWh meter gebruiken of kan 1 Wi-Fi kWh meter dit meten over die 4 kringen?

Ondertussen de oplossing gevonden 8)7
Ik heb er dus 1 nodig per kring die ik wil meten.

[ Voor 14% gewijzigd door Bendalf op 01-09-2022 00:40 ]

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Zit er bij de watermeter een Usb-c naar Usb-c kabel, of is de kant van de adapter een normale Usb aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Crxtreem schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:28:
Zit er bij de watermeter een Usb-c naar Usb-c kabel, of is de kant van de adapter een normale Usb aansluiting?
de kant van de adapter is een reguliere usb, de kant van de watermeter is usb-c

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:57
Hallo,
Even een vraag van een (behoorlijke) leek.
Ik gebruik nu een Beeclear energiemeter. Slaat de data op op een SD card. Dat is prettig qua privacy, maar ik heb al een keer een defecte SD card gehad, en vanwege wat slordig backuppen dus een deel van mijn data kwijt.
Ik wilde dus naast de Beeclear ook de HW wifi aansluiten op de P1 poort, maar wel samen met de Beeclaer.
Kan dit met een splitter? Of heb ik dan een extra voeding nodig, en een actieve P1 splitter?
Dank voor jullie advies.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:40

amphora

Websites & Fotografie

@HomeWizard_NL ik heb meerdere energy sockets en zou het heel fijn vinden als ik een grafiek zou krijgen die alle stroom van de sockets van het totale verbruik afhaalt. Dus een ‘overige stroom’ grafiek. Voorbeeld: Totale verbruik is 100 watt, sockets van 10, 30 en 35 watt dus overig is 100-10-30-35=25 watt.
Op deze manier kan ik iets eenvoudiger inzicht krijgen in het verbruik van apparatuur die niet op een socket zit. Met name sluipverbruik.

[ Voor 18% gewijzigd door amphora op 01-09-2022 23:16 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 21:11
Ik zoek een manier om energie te meten, specifiek van mijn warmtepomp (1f + 3f), en later misschien van nog enkele groepen (bijv. zonnepanelen)

Ik heb een Homey een stuk of 40 Shelly devices en wat zigbee sensoren. Nu zit ik een beetje te hikken tegen een Shelly 3EM en EM om mijn warmtepomp uit te meten, maar ik kom nu ook Homewizard tegen. Qua prijs eigenlijk ongeveer gelijk aan Shelly

Weet iemand of je zonder de Homewizard P1 meter wel de Homewizard 1f en 3f kwhmeters kunt gebruiken i.c.m. Homey? Ik denk zelf dat deze wat robuuster zijn dan de Shelly's en ze zullen in ieder geval ook werken wanneer om wat voor reden dan ook de Homey of diverse apps niet meer bruikbaar zijn omdat ze hun eigen afleesscherm hebben.

Niet dat ik die P1 meter niet kan lijden, en natuurlijk ook handig om een totaalinzicht te hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 02-09-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:09
Meer gebruikers last van ? in Home assistent zijn sinds gister middag, van alle meters en de P1 , de API onbereikbaar. Hierdoor geven ze geen gegevens door aan HA (rood bolletje in het overzicht ).
De Energie app werkt gewoon.

Probleem is op te lossen door de meters te verwijderen uit de contactdoos en de P1 uit de slimme meter en weer terug te plaatsen.
Aangezien de servers en Wifi alsmede de zonnecollectors gemonitord worden via deze stekkers is dit zeker vervelend.

Vraag is dan ook zijn er meer gebruikers van HA en de HW meters die daar last van hebben gehad en waar zou dit aan kunnen liggen?

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51
Een vraagje over interpretatie van de cijfers:

Als ik nu naar de app kijk, zie ik in real time een totaalverbruik van 291W. Als ik de laptop uit de stekker haal, daaltijd het real time verbruik naar 260W. Betekent dat dan dat mijn laptop ongeveer 30W verbruik heeft?

Hetzelfde met mijn kleine oude koelkast, als die is ingestoken, zit ik aan een verbruik van 290W, maar als ik hem uitschakel aan real time verbruik van 220W. Dus die koelkast heeft een vermogen van 70W, klopt dat zowat?

Als ik alle elektriciteit uitzet in mijn huis, zie ik in de app geen cijfers. Maar ik ga ervan uit dat die cijfers wel nog worden geregistreerd rechtstreeks via de meterkast en ze in de app verschijnen als mijn wifi terug is?

[ Voor 18% gewijzigd door pina op 02-09-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Het betekent dat die toestellen op het moment tussen in- en uitschakelen dat verbruik hadden.
Het verbuik is zelden een constante. Zeker niet bij een koelkast.

Wanneer je de hoofdschakelaar afzet is er geen verbuik meer en uiteraard ook geen meting.
Er valt dan ook niets te registreren.

Wanneer je bedoelt dat je o.a. je wifi uitzet (je kan ook eerst alle verbruikers uitschakelen op de wifi na om daarna deze uit te middelen) waardoor de app dan niets kan registreren loopt de registratie in de meter uiteraard verder (de app leest via de P1 poort gewoon de meter uit). Bij terug inschakelen van de wifi leest de app de meter dan terug uit en trekt in de grafiek een lijn tussen het eindpunt van de vorige registratie en het beginpunt van de herstart. Je totalen zijn dan terug correct maar de tussenwaarde zonder meting is niet meer correct ant uitgemiddeld tussen stop en start wifi.

[ Voor 69% gewijzigd door IvoB2 op 02-09-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51
IvoB2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:26:
Het betekent dat die toestellen op het moment tussen in- en uitschakelen dat verbruik hadden.
Het verbuik is zelden een constante. Zeker niet bij een koelkast.
uiteraard geen constante, maar wel dat eens het aanstaat, het ongeveer dat verbruik heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Hangt ervan af wat voor toestel het is en hoeveel afwijking je tolereert in de meting.
Een koelkast/diepvies heeft bv. een typisch zaagtandpatroon met af en toe een piek. Hangt er dus - bij dit toestel - vanaf of je de stekker in de dalmeting, topmeting, piekmeting er uittrok. Het echte verbuik is nl. het geheel van die schommelingen over een bepaalde tijdscurve.
Ik heb bv. een koelkast met een continue verbruik van 2-3 W en wanneer de motor aanslaat 64W wat leidt tot een etmaalverbruik van 551 Wh. Wat dan, volgens gebruik, weer schommelt per etmaal tussen 480 en 610 Wh.
Een andere combinatie van koelkast/vriezer heeft dan weer een constant zaagpatroon waarbij het verbruik op en neer gaat tussen 1 en 30W wat resulteert in een gemiddeld etmaalverbruik van 485 Wh (en geen 30 x 24 Hr) met etmaalschommelingen tussen 300 en 500 Wh.

Bij een waterkoker of microgolf in hoogste stand zal dat wel correct zijn want die hebben bij inschakelen en in sluimerstand een min of meer constant verbruik.

Bij een laptop hangt het ogenblikkelijk netgekoppeld verbruik ook af van de toestand van de batterij op dat ogenblik (is hij deze aan het bijladen of niet, moet de batterij per etmaal meerdere keren bijgeladen worden,....)

Werkt uiteraard ook alleen maar wanneer je uitsluitend afnemers in de app hebt en geen schommeldende teruglevering.

[ Voor 45% gewijzigd door IvoB2 op 02-09-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:52
Heeft iemand ervaring met een P1 meter in combinatie met de kWh-meter op 1 fase?
Ik ben in bezit van een P1 meter en met de zonnepanelen krijg je een mooi beeld van je netto opbrengt/verbruik.

Nu wil ik een airco warmtepomp nemen voor luchtverwarming in huis. Daar wil ik de kWh-meter tussen zetten om het verbruik van te zien.
Maar hoe wordt dit in de app weergeven? Krijg je 2 aparte grafieken ofzo? :?
Kan er weinig over vinden.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Voor iedere afzonderlijke toegevoegde kWh meter en socket krijg je een afzonderlijke grafiek te zien.
Je kan ze ook telkens een eigen naam en voorgeprogrammeerd symbool meegeven.

[ Voor 27% gewijzigd door IvoB2 op 02-09-2022 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:48
R-utger schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:12:
Heeft iemand ervaring met een P1 meter in combinatie met de kWh-meter op 1 fase?
Ik ben in bezit van een P1 meter en met de zonnepanelen krijg je een mooi beeld van je netto opbrengt/verbruik.

Nu wil ik een airco warmtepomp nemen voor luchtverwarming in huis. Daar wil ik de kWh-meter tussen zetten om het verbruik van te zien.
Maar hoe wordt dit in de app weergeven? Krijg je 2 aparte grafieken ofzo? :?
Kan er weinig over vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYYa0RqlZPMVu4wDI4VAzanxDLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCzFSURn1rTvlCs8O2Lvfx5z.jpg?f=fotoalbum_large

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ik heb de P1 wifi meter 2de hands gekocht.
Toen ik deze installeerde zag ik van de vorige gebruiker zijn opbrengst, echter omdat ik over een tijd zou gaan verhuizen nooit gewist.

Nu heb ik de P1 meter in mijn nieuwe woning geinstalleerd, ook een nieuw adres aangemaakt naast my home, echter kan ik nog steeds alle historie zien.

Hoe kan ik alles wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:01
Dat kan niet.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Geweldig die watermeter heeft ons heel wat liters bespaard, zitten we lekker te chillen op terras en open ik de energy app, bedenk ik me opeens dat de hottub van 400L nog stond te vullen 😳😳 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OCCkovOiyyDJqDDxW_DCPbP6ZM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0zqm3lPOlXQ88KO7QW5lpspz.png?f=fotoalbum_large

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
martgom schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:09:
Geweldig die watermeter heeft ons heel wat liters bespaard, zitten we lekker te chillen op terras en open ik de energy app, bedenk ik me opeens dat de hottub van 400L nog stond te vullen 😳😳
De app heeft mij nog niet meteen water doen besparen maar kon 's avonds wel zien hoeveel water 1 plant heeft gehad omdat iemand vergeten was de kraan dicht te draaien.
Een kleine 500 liter water voor 1 plant. Is wel voldoende dacht ik. ;)
Meteen in Homey een flow gemaakt dat zodra er meer dan 20 minuten water stroomt dat ik een melding krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 21:27
Ik gebruik de https://hwenergy.app/ website om ook mijn verbruik in de browser te kunnen uitlezen.

Nu heb ik ook de watermeter gekocht, en ik mis die info in bovengenoemde website. Wordt die info nog toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Koriel schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 19:58:
Ik gebruik de https://hwenergy.app/ website om ook mijn verbruik in de browser te kunnen uitlezen.

Nu heb ik ook de watermeter gekocht, en ik mis die info in bovengenoemde website. Wordt die info nog toegevoegd?
Ja, die indruk is wél gewekt.
HomeWizard_NL schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:04:
[...]

dat klopt. webviewer (beta) ondersteund nog geen watermeter grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:53
Een vraag van een startende P1 meter gebruiker. Hoe vullen jullie het tarief gedeelte in de app? Doen jullie dit incl. energiebelasting en ODE of zetten jullie hierin alleen het kale tarief?

Wellicht is dit al eerder gevraagd maar zou het niet handig zijn als dit als een soort standaard verwerkt kan worden in de app aangezien deze kostenposten voor iedereen gelijk zijn op basis van gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crawl NL schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:28:
Een vraag van een startende P1 meter gebruiker. Hoe vullen jullie het tarief gedeelte in de app? Doen jullie dit incl. energiebelasting en ODE of zetten jullie hierin alleen het kale tarief?

Wellicht is dit al eerder gevraagd maar zou het niet handig zijn als dit als een soort standaard verwerkt kan worden in de app aangezien deze kostenposten voor iedereen gelijk zijn op basis van gebruik?
Dat komt bij het gas al niet uit.
Als ik een week geen gas gebruik staat er in de hw app keurig 0 kuub.

Kijk ik dan bij de netbeheerder staat daar keurig 70 cent per dag. En tevens 0 kuub.

Dan zou de hw app al een vast dagelijks bedrag moeten plussen op het verbruik.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Bij elektriciteit ook niet meer hoor.
Tot nu toe had ik een e-contract met een vaste all in prijs. Gemakkelijk dus om deze all in prijs in de app in te vullen en was altijd correct.
Vanaf november echter een e-contract met voor 50% een vaste prijs en voor 50% een variabele maandprijs die pas op het einde van de lopende maand (volgens de Epex spotprijs) wordt bepaald. Je loopt dus achter de feiten aan.
En al zou je dat wel telkens invullen heb je dan nog weinig aan de app want wanneer je een prijswijziging invult veranderen alle vorige gegevens mee. Is dus nooit meer up to date, zelfs het verleden niet.

Gemakkelijkste is nog altijd - zoals de vorige jarten - alle gegevens in eigen rekenblad invullen. Dan bepaal je zelf hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ronald.42 schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:06:
[...]

Dat komt bij het gas al niet uit.
Als ik een week geen gas gebruik staat er in de hw app keurig 0 kuub.

Kijk ik dan bij de netbeheerder staat daar keurig 70 cent per dag. En tevens 0 kuub.

Dan zou de hw app al een vast dagelijks bedrag moeten plussen op het verbruik.
Dat standaard plussen is ook niet te doen joh.

Ik "krijg" bijvoorbeeld -€2,03555 vermindering energiebelasting per dag op stroom. Moet HW dat dan gaan minnen op het dagelijks bedrag, naast het plussen van €0,66065 per dag op netbeheerkosten? Wordt veel te ingewikkeld.

Ik heb gewoon mijn totale tarieven bij stroom en gas ingevuld zodat ik een beeld heb van wat ik verbruik. Een verschil in de app en daadwerkelijke afrekening lijkt me evident.

Het is een leuke feature dat je naast gedetailleerd inzicht in verbruik, in de HW app ook een prijs aan dat verbruik kan hangen. That's it.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 04-09-2022 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:26:
[...]

Dat standaard plussen is ook niet te doen joh.

Ik "krijg" bijvoorbeeld -€2,03555 vermindering energiebelasting per dag op stroom. Moet HW dat dan gaan minnen op het dagelijks bedrag, naast het plussen van €0,66065 per dag op netbeheerkosten? Wordt veel te ingewikkeld.

Ik heb gewoon mijn totale tarieven bij stroom en gas ingevuld zodat ik een beeld heb van wat ik verbruik. Een verschil in de app en daadwerkelijke afrekening lijkt me evident.

Het is een leuke feature dat je naast gedetailleerd inzicht in verbruik, in de HW app ook een prijs aan dat verbruik kan hangen. That's it.
Ik doe er helemaal niks mee gaat mij puur om KWh's en kuubs

Als je meer gebruikt wordt het duurder veel moeilijker is het niet.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Kan ik wel contact opnemen met homewizard dat zij de oude data voor mij wissen?
Of is er een andere truuk om dit niet te displayen.

Lijkt me een beetje gek dat je oude data van een vorig huis niet weg kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
Volgens mij doen ze dat niet.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
De kWh meter kan de data niet gewist worden, want die is gecertificeert. De P1 meter zou dat wel meoten kunen.

@The Source Als je nu gewoon een nieuwe woning aanmaakt in de app, dan is het weg toch?
Op de P1 meter zelfs houdt geen history bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Ik heb de P1 meter nu anderhalve week in gebruikt en de wekelijkse notificaties bij aanvang direct aan gezet. Tot op heden niets ontvangen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Crawl NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:58:
Ik heb de P1 meter nu anderhalve week in gebruikt en de wekelijkse notificaties bij aanvang direct aan gezet. Tot op heden niets ontvangen. Meer mensen hier last van?
Dat klopt, je ontvangt pas een notificatie na de eerste 2 volle weken (anders is er geen vergelijking mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Op 30-08 bestelde ik Wifi P1 Meter + de watermeter. Jammer genoeg nog steeds geen spullen ontvangen en ik krijg van 'gesprekken' met de bot op de site geen bevestiging, terugkoppeling of contactgegevens helaas..

Vreemd dat ze niet eens normale contactgegevens hebben. Is eigenlijk verplicht toch als je een webshop draait?

Nu wacht ik al meer dan een week op mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
D-Ed schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:05:
Op 30-08 bestelde ik Wifi P1 Meter + de watermeter. Jammer genoeg nog steeds geen spullen ontvangen en ik krijg van 'gesprekken' met de bot op de site geen bevestiging, terugkoppeling of contactgegevens helaas..

Vreemd dat ze niet eens normale contactgegevens hebben. Is eigenlijk verplicht toch als je een webshop draait?

Nu wacht ik al meer dan een week op mijn bestelling.
Beste, de chatbot zorgt er juist voor dat heel veel vragen al beantwoord worden voordat je op een medewerker hoeft te wachten. Elke dag komen er honderden vragen binnen, waarvan ±40% al wordt geholpen via de bot zonder dat hierbij wachten voor de klant te pas komt.

Overigens hebben wij ook gewoon een contact pagina in de footer met een email adres, echter wordt deze niet aanbevolen door bovenstaande.

Jouw zending is waarschijnlijk verstuurd op 1 september, postnl geeft een hoop onduidelijkheid over de zendingen van specifiek deze dag (ook richting ons), meestal lost dit zich vanzelf op en worden de pakketten alsnog bezorgd, huidig is er weinig wat wij kunnen doen, behalve aansporen dat PostNL hun werk uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:23:
[...]

Beste, de chatbot zorgt er juist voor dat heel veel vragen al beantwoord worden voordat je op een medewerker hoeft te wachten. Elke dag komen er honderden vragen binnen, waarvan ±40% al wordt geholpen via de bot zonder dat hierbij wachten voor de klant te pas komt.

Overigens hebben wij ook gewoon een contact pagina in de footer met een email adres, echter wordt deze niet aanbevolen door bovenstaande.

Jouw zending is waarschijnlijk verstuurd op 1 september, postnl geeft een hoop onduidelijkheid over de zendingen van specifiek deze dag (ook richting ons), meestal lost dit zich vanzelf op en worden de pakketten alsnog bezorgd, huidig is er weinig wat wij kunnen doen, behalve aansporen dat PostNL hun werk uitvoert.
Dank voor je reactie. Bij PostNL geven ze aan dat het pakket nog niet is ontvangen of verwerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
D-Ed schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:28:
[...]

Dank voor je reactie. Bij PostNL geven ze aan dat het pakket nog niet is ontvangen of verwerkt...
PostNL haalt per vrachtwaren bij ons de pakketten op elke dag, vervolgens gaan die naar het sorteercentrum, daar worden ze ingescand en door postnl ''ontvangen''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:29:
[...]

PostNL haalt per vrachtwaren bij ons de pakketten op elke dag, vervolgens gaan die naar het sorteercentrum, daar worden ze ingescand en door postnl ''ontvangen''.
Ik heb een mail gestuurd: "You will receive a response within 3 working days."

Toch fijn dat er op jullie site geen menselijke chat medewerker zit maar wél hier bij Tweakers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
D-Ed schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:35:
[...]

Toch fijn dat er op jullie site geen menselijke chat medewerker zit maar wél hier bij Tweakers...
Onze medewerkers zijn bezig met alle klanten beantwoorden in de chat van gister einde middag tot vannochtend, zoals je begrijpt hebben we geen 24/7 support. Zoals op de website aangegeven is support via de chat sneller als via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
@HomeWizard_NL Top dat de watermeter nu ook op de webviewer te zien is! Thx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

mmniet schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Update: Liander geeft aan dat de slimme meters niet te leveren zijn en dat het daarom langer duurt.
hoewel de response null is vind ik het toch goed om weer de update te geven, maar eerst voor het gemak de samenvatting van het verhaal.

1. Begin augustus merk ik dat er sinds juni geen data meer komt uit de homewizard. Rode ring.
2. Na herstart nog steeds geen data. geen verbinding geen ring
3. Extra voeding aangesloten, geen data, rode ring
4. @HomeWizard_NL stuurt kosteloos een nieuwe versie op, oude mag ik houden. Helaas zelfde resultaat.
5. Contact opgenomen met Liander voor melding kapotte meter.
6. Na twee weken via twitter contact gezocht met Liander. Geen slimme meters beschikbaar, dus langs komen geen zin, als op voorrraad dan komen ze langs.
Nu de laatste update:
7. Stroomstoring van 10 minuten in onze buurt. Na 10 minuten komt alles weer online, ook de P1 meter van homewizard en met data :). Probleem opgelost iedereen blij.

Bij deze (ik zie dat ze meelezen) dikke complimenten voor @HomeWizard_NL omdat ze zo goed meedenken in de oplossing. Toppers!

[ Voor 5% gewijzigd door mmniet op 06-09-2022 13:33 ]

It's me Mario

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:19
Crawl NL schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:28:

Ik had ook eerst de gehele kwh prijs er in staan, dus totaal prijs per jaar gedeelt door verbruik, maar sinds ik dynamisch prijzen heb was dit niet meer te doen, helaas, kijk nu alleen nog maar naar verbruik in kwh en m3 gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04
HomeWizard_NL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:15:
[...]

huidig zullen dat twee verschillende grafieken zijn.
Helaas is mijn warmwater meter niet geschikt voor jullie waterverbruikmeter. Ik had er anders twee gekocht om zo mijn totale waterverbruik te kunnen inzien.
Off topic, ondanks dat ik zeer tevreden ben over stadsverwarming en het apart aanleveren van warmwater is het lastig om mijn totale verbruik van warmte en warm water te vergelijken met vergelijkbare huishoudens welke gebruik maken van gas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
ron321 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:23:
@HomeWizard_NL Top dat de watermeter nu ook op de webviewer te zien is! Thx!
pssst: er zit nu ook een dashboard functionaliteit in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:40

amphora

Websites & Fotografie

HomeWizard_NL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:20:
[...]

Oh nice!

Gelijk verzoekje: graag template voor drie grafieken naast elkaar (stroom totaal, gas, water) en dan twee rijen (dus 6 even grote tegels in totaal)

[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 06-09-2022 14:37 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:28
@HomeWizard_NL
  • Hoe staat het met de plannen om het uitlezen van zonnepanelen toe te voegen aan de app?
  • Wat is het verschil tussen "Active power" en "Active power L1" als je een 1-fase meter hebt? Zou verwachten dat de waardes gelijk zijn, maar er zitten kleine verschillen tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Mr Magic schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:46:
@HomeWizard_NL
  • Hoe staat het met de plannen om het uitlezen van zonnepanelen toe te voegen aan de app?
  • Wat is het verschil tussen "Active power" en "Active power L1" als je een 1-fase meter hebt? Zou verwachten dat de waardes gelijk zijn, maar er zitten kleine verschillen tussen.
Beste de omvormers wat vertraging opgelopen omdat de stabiliteit nog niet is zoals wij het graag zouden zien.

De active power en Active power L1 tonen in principe hetzelfde, echter gebeuren de metingen niet op de milliseconde gelijk dus kan het zijn dat hier een kleine afwijking in getoonde waardes zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
[...]

Ik zie het net, leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Laatst online: 08:06
D-Ed schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:35:
[...]

je bent niet de enige met dit probleem.
besteld: Energy Sockets/ Watermeter.

besteldatum: 29-08
Datum verzonden: 01-09

En bij mij ook een melding bij PostNL "Pakket nog niet ontvangen / verwerkt".
Afwachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 12:54

Lulukai

God's gift to women

Ik zou graag een widget maken op mijn Android smartphone, die het huidige energieverbruik visualiseert.

Homewizard heeft een API, maar ik zoek nu dus een Android app, die API's kan pollen via een schema, wat dataverwerking doen, en dat in een widget steekt. Bestaan zulke apps? Beetje zoals Postman voor API testing, maar dan voor Android

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
willemvdvliet schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:24:
[...]

je bent niet de enige met dit probleem.
Het kan altijd nog erger hoor. :)
Bij mij had Post NL de zending van HW in haar verdeelcentrum binnen gekregen om het daarna retour te zenden naar afzender ipv bestemmeling. :F
Dan moest HW afwachten wanneer het pakket terug bij hen werd afgeleverd en kon alles van vooraf aan opnieuw beginnen.
Maar komt uiteindelijk goed hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:56
Ik kan er zo snel geen screenshot van vinden: kan ik met de HomeWizard app en de P1 meter ook direct de meterstanden uitlezen (ik vul deze regelmatig in op energiemanageronline.nl en mindergas.nl)?

Ik gebruik hier nu een KlikaanKlikuit ICS-2000 voor die nu aan de P1 hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

catchingfire schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:58:
Ik kan er zo snel geen screenshot van vinden: kan ik met de HomeWizard app en de P1 meter ook direct de meterstanden uitlezen (ik vul deze regelmatig in op energiemanageronline.nl en mindergas.nl)?

Ja, of via
https://hwenergy.app/ (mhhh, toch niet zo te zien)
of via
Homewizard stats
HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 06-09-2022 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

Ja, gewoon in de standaard app kan dat al. Instellingen -> meters -> p1 meter, dan zie je de lijst met meterstanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfGljytBh7849nZoRvQAqKoFIg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwDJUtPw09k7evoz6oGX81SM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Chris.nl op 06-09-2022 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123

Ja, onder instellingen, meters, P1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 23:00
Maxi.Maal schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:47:
Ik zag in een artikel van iCulture dat er een functie voor Zonnepanelen wordt toegevoegd van de zomer. Vraag me even af hoe dat precies gaat werken? Ik gebruik nu een kWh meter om het verbruik te meten.

[...]

https://www.iculture.nl/n...ts-opladen-zonne-energie/
Is hier inmiddels al meer over bekend? Dus de integrarie van (o.a.) de GoodWe omvormer met de HomeWizard?

Dan kan ik zien wat ik aan direct/eigen verbruik heb, van hetgeen ik met PV opwek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
HardinxCore schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:36:
[...]

Is hier inmiddels al meer over bekend? Dus de integrarie van (o.a.) de GoodWe omvormer met de HomeWizard?

Dan kan ik zien wat ik aan direct/eigen verbruik heb, van hetgeen ik met PV opwek.
Ja, staat een paar posts boven je.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72674458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
[...]

@HomeWizard_NL
Mooie ontwikkeling (y) Alleen jammer dat het real time stroomverbruik alleen real time wordt weer weergegeven. De rest wordt alleen ‘geupdated’ wanneer de webpagina opnieuw wordt geladen.

Voorbeeld:
Onderstaand zie je real time stroom verbruik (er werd op dat gebruikt gemaakt van de douche met warm water via de CV, gas). Het gasverbruik wordt niet na 5 minuten geupdate, ik moet dus hiervoor eerst de webpagina verversen. Zijn jullie in staat deze tellers ook na een bepaalde tijd automatisch te laten updaten?

Ook staat het - teken in de onderste grafiek niet in lijn met het bedrag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsJYyyMdx7XoXeLvUwbc8WTGKTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHxPPsJfQHImpaOOr9cLbK8N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Crawl NL schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:33:
[...]

@HomeWizard_NL
Mooie ontwikkeling (y) Alleen jammer dat het real time stroomverbruik alleen real time wordt weer weergegeven. De rest wordt alleen ‘geupdated’ wanneer de webpagina opnieuw wordt geladen.

Voorbeeld:
Onderstaand zie je real time stroom verbruik (er werd op dat gebruikt gemaakt van de douche met warm water via de CV, gas dus). Het gasverbruik wordt niet na 5 minuten geupdate, ik moet dus hiervoor eerst de webpagina verversen. Zijn jullie in staat deze tellers ook na een bepaalde tijd automatisch te laten updaten?

[Afbeelding]
Hoe heb je die layout van de grafieken zo gemaakt in de app?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
worldfastest schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:41:
[...]

Hoe heb je die layout van de grafieken zo gemaakt in de app?
Het zit niet in de app ;) Maar hier: https://hwenergy.app/

[ Voor 7% gewijzigd door GermanPivo op 07-09-2022 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:05
Vandaag ook mijn P1 meter ontvangen, werkt goed en lekker makkelijk. Enige dat ik mis(alhoewel niet mis maar had ik met mijn vorige wel) is dat je de hoogte van je Voltage per Fase niet meer kan zien. Die van mij was op zonnige dagen toch wel hoog, tegen de 250 aan. Hiervoor gebruikte ik ZTATZ via een Raspberry pi. Heb het idee dat dit ook minder stroom verbruikt. De verschillen die ik nu merk is dat de P1 Meter van Homewizard de waardes en metingen net een tikkeltje sneller ophaalt dan voorheen. Ben in ieder geval blij met de upgrade, kan ik de Raspberry pi voor iets anders gebruiken want die zijn op het moment enorm duur.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Crawl NL schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:33:
[...]

@HomeWizard_NL

Voorbeeld:
Onderstaand zie je real time stroom verbruik (er werd op dat gebruikt gemaakt van de douche met warm water via de CV, gas). Het gasverbruik wordt niet na 5 minuten geupdate, ik moet dus hiervoor eerst de webpagina verversen. Zijn jullie in staat deze tellers ook na een bepaalde tijd automatisch te laten updaten?

[Afbeelding]
Beste Crawl, de webviewer update zelf elke 15 minuten, dat dit niet continu gebeurd is om de druk op de servers enigszins te minimaliseren voor gebruikers die dit ergens 24/7 gaan tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:50

Ja, tandwiel/meters/P1 meter.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
HomeWizard_NL schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:21:
[...]

Beste Crawl, de webviewer update zelf elke 15 minuten, dat dit niet continu gebeurd is om de druk op de servers enigszins te minimaliseren voor gebruikers die dit ergens 24/7 gaan tonen.
Okay, dan was ik wellicht iets te snel. Dank voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 18:27
Zijn er meer gebruikers die graag het gasgebruik in 2 of 3 decimalen zouden willen zien?
Ik heb het net gevraagd bij @HomeWizard_NL maar helaas is dit nu niet in te stellen in de app.

We zijn bezig het gasgebruik terug te dringen, ik hoop met airco`s de volledige verwarming over te kunnen nemen, dus alleen nog SWW en koken over.
Met een waterbesparende Niebla en veel bewustmaking bij de kinderen heb ik het SWW gebruik al flink teruggedrongen.

Het gasgebruik wordt nu zo laag, minder dan 0,5 M3 per dag, dat de afronding op 1 decimaal best grof is, 0.36 of 0,44 is dan best relevant.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten maar dan zou het een optie kunnen zijn in de instellingen misschien?

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
marcovandam schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:27:
Zijn er meer gebruikers die graag het gasgebruik in 2 of 3 decimalen zouden willen zien?
Ik heb het net gevraagd bij @HomeWizard_NL maar helaas is dit nu niet in te stellen in de app.

We zijn bezig het gasgebruik terug te dringen, ik hoop met airco`s de volledige verwarming over te kunnen nemen, dus alleen nog SWW en koken over.
Met een waterbesparende Niebla en veel bewustmaking bij de kinderen heb ik het SWW gebruik al flink teruggedrongen.

Het gasgebruik wordt nu zo laag, minder dan 0,5 M3 per dag, dat de afronding op 1 decimaal best grof is, 0.36 of 0,44 is dan best relevant.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten maar dan zou het een optie kunnen zijn in de instellingen misschien?
Huh? Ik zie gewoon 2 decimalen bij week-, maand- en jaarverbruik? En verbruik per dag zelfs 3 decimalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/do2FYELMdiHgJZ7y1ouFLMA0I7E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNCIywZB0ZtqT6FpYtNhuahR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CXKWU4aVU9e7skFGn02b-qNf4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsaYZ1FdYJ7yLjWeFRjFR50j.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 23% gewijzigd door GermanPivo op 07-09-2022 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 18:27
GermanPivo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:30:
[...]

Huh? Ik zie gewoon 2 decimalen bij week-, maand- en jaarverbruik? En verbruik per dag zelfs 3 decimalen.
[Afbeelding][Afbeelding]
8)7 8)7 Die had ik nog niet gezien. Maar bij het dagtotaal en de totalen in de grafiek zou ik het ook nog wel prettig vinden.

Edit, het is eigenlijk best prima zo _/-\o_

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

@HomeWizard_NL :

Staat in de planning dat de Android app ondersteuning krijgt voor landscape/portret mode?
En zo niet, kan dit dan geregeld worden?

Ik heb onlangs de P1 meter gekocht voor mijn moeder die totaal niet kan omgaan met technologie.
(tsja, 75+ jaar oud en kan geen knop onthouden).

De app is prima te bedienen en makkelijk uit te leggen zodat ze zelf inzicht kan houden op haar gebruik.
Maar het grote probleem is dat de schermen zich niet houden aan de draairichting van de tablet die ze gebruikt.
Ze heeft de tablet in een standaard staan, landscape en zit altijd in de oplader.
(portrait draaien kan dus alleen als ze de stekker uit de tablet trekt).

Maar het is uitermate moeilijk nu om door de schermen te lopen aangezien de app tussen de schermen de ene keer in landscape en de andere keer in portret gestart wordt.

Het draaien van de tablet is gewoon te lastig en daarmee zeer onhandig in gebruik.
Ze kan door jicht lastig de tablet in de handen nemen, draaien en de knoppen bedienen.

De app zou gewoon zich moeten houden aan hoe de tablet oriëntatie is.

De ergonomie van de app is zeer belangrijk en de portrait/landscape orientatie zou nu onderhand wel eens aangepakt kunnen worden.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Xymox schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:39:
@HomeWizard_NL :

Staat in de planning dat de Android app ondersteuning krijgt voor landscape/portret mode?
En zo niet, kan dit dan geregeld worden?

Ik heb onlangs de P1 meter gekocht voor mijn moeder die totaal niet kan omgaan met technologie.
(tsja, 75+ jaar oud en kan geen knop onthouden).

De app is prima te bedienen en makkelijk uit te leggen zodat ze zelf inzicht kan houden op haar gebruik.
Maar het grote probleem is dat de schermen zich niet houden aan de draairichting van de tablet die ze gebruikt.
Ze heeft de tablet in een standaard staan, landscape en zit altijd in de oplader.
(portrait draaien kan dus alleen als ze de stekker uit de tablet trekt).

Maar het is uitermate moeilijk nu om door de schermen te lopen aangezien de app tussen de schermen de ene keer in landscape en de andere keer in portret gestart wordt.

Het draaien van de tablet is gewoon te lastig en daarmee zeer onhandig in gebruik.
Ze kan door jicht lastig de tablet in de handen nemen, draaien en de knoppen bedienen.

De app zou gewoon zich moeten houden aan hoe de tablet oriëntatie is.

De ergonomie van de app is zeer belangrijk en de portrait/landscape orientatie zou nu onderhand wel eens aangepakt kunnen worden.
Beste hier wordt al aan gewerkt. de energy app is eerder nooit als tablet app ontworpen (je draait een uitvergrote telefoon variant) omdat Android afdwingt om zowel op telefoon als tablet beide orientaties te ondersteunen als je dit voor een van de twee doet, moeten alle schermen opnieuw ingedeeld worden, dit neemt veel tijd in beslag. Dit betekend namelijk ook dat alle schermen op telefoons voor landscape ontworpen/ingedeelt moeten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 07-09-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

HomeWizard_NL schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:54:
[...]

Beste hier wordt al aan gewerkt.
Oh perfect. Dat zou een heel boel schelen voor mensen die vast zitten aan de gekozen oriëntatie.
Nu met mijn moeder is het een aardig goede business case voor de app. IK denk dat er genoeg gebruikers zijn die dit probleem ondervinden en niet anders kunnen in de benodigde oriëntatie vanwege toegankelijkheidsproblemen zoals bijvoorbeeld het hebben van jicht en niet 123 hun apparaat kunnen draaien.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Xymox schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:02:
[...]

Oh perfect. Dat zou een heel boel schelen voor mensen die vast zitten aan de gekozen oriëntatie.
Nu met mijn moeder is het een aardig goede business case voor de app. IK denk dat er genoeg gebruikers zijn die dit probleem ondervinden en niet anders kunnen in de benodigde oriëntatie vanwege toegankelijkheidsproblemen zoals bijvoorbeeld het hebben van jicht en niet 123 hun apparaat kunnen draaien.
Anders de website gebruiken ipv de app?

https://hwenergy.app/

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
Kan er naast de Homewizard p1 meter nog meer apparaten op aangesloten worden.

Via een splitter ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Deldenaar schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:17:
Kan er naast de Homewizard p1 meter nog meer apparaten op aangesloten worden.

Via een splitter ofzo?
Zoiets ofzo ;)

https://www.homewizard.com/nl/shop/actieve-p1-splitter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
Ja, zoiets of een iets minder slimme oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 21:11
Hoeveel posities nemen de 1 en 3f kwh meters in? Als ik ze zo bekijk op de plaatjes 2 en 4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
Deldenaar schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:30:
Ja, zoiets of een iets minder slimme oplossing
Het beste neem je wel een actieve P1 splitter. Die van HomeWizard heeft niet eens een hele gekke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
Stefke schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:53:
Hoeveel posities nemen de 1 en 3f kwh meters in? Als ik ze zo bekijk op de plaatjes 2 en 4?
Klopt.

Pagina: 1 ... 52 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic