Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:32
sn33ky schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Bedankt! Vandaag besteld, en hopelijk werkt het. Is al goedkoop om inzicht te krijgen in het totaalverbruik. Heb een V5 dacht ik dus adapter gelaten.

Is deze trouwens te koppelen aan home assistant?
- Boven x verbruik warning.
- Onder x verbruik zet alarmcentrale aan.
- .....

Kunnen apperaten (automatisch/manueel) gedefinieerd worden? Bv. Zet kookplaat aan. Piek van x in verbruik tegenover enkele minuten geleden. Verbruik tussen x en y. Dat is kookplaat. Etc....
Hoi Sn33ky,

betreft je laatste vraag zie hier het antwoord: HomeWizard_NL in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

jouw kookplaat heeft ook nog eens verschillend vermogen afhankelijk van welke pitten je aanzet op welke stand. Bijkomend is dat de 800W stand van je over waarschijnlijk gelijk is aan de 800W stand van je magnetron etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Vandaag de P1 en de kWh meter gemonteerd. KWh meter op de plaats van de “oude” kWh meter van de HW gezet. Is prima te doen als je enig inzicht hebt van elektra. Nu kan de oude HW worden uitgefaseerd.
Zou er overigens nog belangstelling voor het spul zijn.? Wat doen jullie er mee?

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
kok36935 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:49:
Vandaag de P1 en de kWh meter gemonteerd. KWh meter op de plaats van de “oude” kWh meter van de HW gezet. Is prima te doen als je enig inzicht hebt van elektra. Nu kan de oude HW worden uitgefaseerd.
Zou er overigens nog belangstelling voor het spul zijn.? Wat doen jullie er mee?
Ik heb hem eigenlijk de afgelopen jaren al uitgefaseerd voor de link.

Klik aan klik uit vond ik al dramatisch werken, dus daar was ik zelfs in HW tijden al begonnen te vervangen voor de HW eigen lampen.

Nu sinds de vraag binnen ons huishouden (vrouw) naar filament lampen ben ik de lampen langzaam aan het vervangen voor Hue en die schakel ik nog met de Link. Maar Hue is echt een duur grapje als je alles wil vervangen 😱

Het energy gedeelte van de HW had ik nooit draaiend, dus daar had ik geen last van. De HomeWiazard heb ik afgelopen zomer verkocht op marktplaats.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponberk
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-10-2020
Dag allemaal,

Ik ben nieuw op Tweakers en heb met veel interesse de gehele feed tav de HW energy gelezen.
Ik heb inmiddels een P1 + 3 KWH meters werkend. Echt een super mooi product! Met nog erg veel potentie voor de toekomst.

Ik heb 3 KWH meters omdat ik 3 kleinere zonnepaneel omvormers heb (met ieder 3 panelen) die ik niet separaat uitlees via de omvormer maar de opbrengst perfect kan bijhouden in de HW energy app. Dit werkt dan ook erg goed.

Alleen begrijp ik de grafiek "Stroom Gebruik" niet geheel.
In de grafiek stroom totaal (de P1 meter) zie ik het totaal aantal gekocht Kwh en het totaal aantal Kwh wat ik aan het net terug geleverd heb.
Vanuit de drie andere grafieken kan ik het totaal aantal Kwh zien (of eigenloijk bij elkaar optellen) wat de drie zonnepaneel installaties samen in totaal hebben opgewekt.

Ik zou echter ook geïnteresseerd zijn in: wat lever ik aan zonnestroom nu terug? en wat gebruik ik hiervan zelf? Maar al rekenende aan de grafieken/waardes kom ik daar niet geheel uit....

Zou ik daarvoor nog een separate (4e (!)) Kwh meter voor nodig hebben om het verbruik van de afgaande groepen te meten?
Houdt de app rekening met meerdere zonnepaneel KWh meters in de berekeningen?

Ik hoop dat bovenstaande eea duidelijk genoeg omschrijft...
Ben wel erg enthousiast over de app en de KWh meters!
Groet, Ponberk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ptrvb
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-09-2021
@Ponberk
Stroom Totaal is wat je in de getoonde periode teruglevert aan en afneemt van het net.
Als je meer teruglevert dan afneemt is het saldo groen met een groen pijltje naar boven. Neem je meer af dan je teruglevert is het saldo paars met een paars pijltje naar beneden
.
Stroom Gebruik is wat je in de getoonde periode aan stroom gebruikt. Altijd in de kleur paars getoond. Dus een optelsom van alles wat stroom gerbruikt en is aangesloten op de meterkast. De stroom kan uit het net komen en/of van de zonnepanelen.

Wat je zonnepanelen terugleveren aan het net zie je dus groen weergegeven in de grafieken voor Stroom Totaal.

Ik neem aan (maar Homewizard weet het zeker) en het lijkt me logisch dat de opbrengst van alle zonnepanelen, achter de 3 kWh meters, wordt opgeteld voor weergave in Stroom Totaal en elk apart wordt getoond in de grafieken voor de kWh meters...

In onderstaand voorbeeld is er 8,7 kWh opgewekt door de zonnepanelen, is er 5,9 kWh gebruikt en is er aan het net 2,8 kWh teruggeleverd aan het net.
Omgekeerd kan je ook zeggen: Er is 2,8 kWh teruggeleverd dus alle 5,9 kWh die gebruikt is kwam van de zonnepanelen.

Overigens, je kan de namen van de grafieken bewerken....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EelmT8uvUjsQeAEChyzuoOvklv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jc7xQB4Pw0xWhEYFTqqicttA.jpg?f=fotoalbum_large

Is dat wat je bedoelt?

[ Voor 70% gewijzigd door Ptrvb op 03-10-2020 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:44
Kan deze p1 meter ook samenwerken met home assistant?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:17
wowly schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 01:36:
Kan deze p1 meter ook samenwerken met home assistant?
Jazeker, zie daarvoor https://community.home-as...omewizard-energy/227441/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Ponberk schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:02:

Alleen begrijp ik de grafiek "Stroom Gebruik" niet geheel.
In de grafiek stroom totaal (de P1 meter) zie ik het totaal aantal gekocht Kwh en het totaal aantal Kwh wat ik aan het net terug geleverd heb.
Vanuit de drie andere grafieken kan ik het totaal aantal Kwh zien (of eigenloijk bij elkaar optellen) wat de drie zonnepaneel installaties samen in totaal hebben opgewekt.
Hoi Ponberk, hier is een voorbeeld

Stroom totaal: -1000W (terugleveren aan het net)
kWh zonnepanelen: 1500W (opbrengst)
Stroom gebruik: 500W (gebruik in huis zonder zonnepanelen)

ander voorbeeld:

Stroom totaal: 1000W (afnemen van het net)
kWh zonnepanelen: 500W (opbrengst)
Stroom gebruik: 1500W (gebruik in huis zonder zonnepanelen)

Je stroom gebruik toont de in huis gebruikte stroom, zo kun je bijvoorbeeld zien hoeveel je van je eigen zonne energie gebruikt. En kun je zien hoeveel stroom je echt gebruikt op dag/week/maand/jaar basis. Eigenlijk verteld deze grafiek je wat je zou gebruiken als je geen zonnepanelen had die aan het opbrengen zijn.
Ptrvb schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:13:
@Ponberk

Ik neem aan (maar Homewizard weet het zeker) en het lijkt me logisch dat de opbrengst van alle zonnepanelen, achter de 3 kWh meters, wordt opgeteld voor weergave in Stroom Totaal en elk apart wordt getoond in de grafieken voor de kWh meters...
dat klopt :*)

[ Voor 59% gewijzigd door HomeWizard_NL op 04-10-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:19
@HomeWizard_NL

Ik heb sinds dat ik de P1 meter heb al een aantal keren gehad dat hij stopte met werken, als ik hem dan loskoppel en opnieuw aansluit op de slimme meter doet hij het weer.
Lampje brand ook rood als hij het niet meer doet.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Idanue schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:15:
@HomeWizard_NL

Ik heb sinds dat ik de P1 meter heb al een aantal keren gehad dat hij stopte met werken, als ik hem dan loskoppel en opnieuw aansluit op de slimme meter doet hij het weer.
Lampje brand ook rood als hij het niet meer doet.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Hoi Idanue,

Wij kunnen hier geen klantenservice aanbieden, ga hiervoor naar de support afdeling van onze website. Vermeld hierbij de status van de p1 meter zodra deze niet meer bereikbaar is (rood knipperen/rood/ groen/groen pulseren). En controleer eventueel of deze nog aangemeld is op je router met zijn ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:19
HomeWizard_NL schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:20:
[...]

Hoi Idanue,

Wij kunnen hier geen klantenservice aanbieden, ga hiervoor naar de support afdeling van onze website. Vermeld hierbij de status van de p1 meter zodra deze niet meer bereikbaar is (rood knipperen/rood/ groen/groen pulseren). En controleer eventueel of deze nog aangemeld is op je router met zijn ip adres.
Als het weer gebeurd zal ik even contact opnemen, bedankt voor de snelle reactie. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Wel zonopbrengst maar geen grafiek. Daar loop ik op dit moment tegen aan. Dit gebeurt wanneer ik live meekijk. Bij weekopbrengst lijkt het er op dat ik negatieve opbrengst heb.
WiFi meter net zo aangesloten als de meter van de HW ( die het wel goed deed)
Wie weet raad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9YDwb5UA6sw-9N-RR6tNAC7G90=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GtXjNNfCoyloKr9gRQ8XKFsl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyYTZctaLP5jcCBe3VUfHujlUu8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Irq4HL8RuOvIn2a5M70crgEH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
kok36935 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:46:
Wel zonopbrengst maar geen grafiek. Daar loop ik op dit moment tegen aan. Dit gebeurt wanneer ik live meekijk. Bij weekopbrengst lijkt het er op dat ik negatieve opbrengst heb.
WiFi meter net zo aangesloten als de meter van de HW ( die het wel goed deed)
Wie weet raad?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoi Kok,

Je kunt niet een op een je oude kwh meter vervangen door de nieuwe Wi-Fi kWh meter bij zonnepanelen. De nieuwe kWh meter is namelijk bi-directioneel in tegenstelling tot reguliere kWh meters. Dit betekent dat als je deze kwa aansluiting een op een overneemt je het gebruik van je zonnepanelen meet ipv de oplevering. Als je de fases omdraait zit hij wel goed.

[ Voor 22% gewijzigd door HomeWizard_NL op 05-10-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
.

[ Voor 99% gewijzigd door HomeWizard_NL op 04-10-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

HomeWizard_NL schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Hoi Kok,

Je kunt niet een op een je oude kwh meter vervangen door de nieuwe Wi-Fi kWh meter bij zonnepanelen. De nieuwe kWh meter is namelijk bi-directioneel in tegenstelling tot reguliere kWh meters. Dit betekent dat als je deze kwa aansluiting een op een overneemt je het gebruik van je zonnepanelen meet ipv de oplevering. Als je de fases ondraait zit hij wel goed.
Was er al bang voor 8)7
Dus bovenste en onderste draden wisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
kok36935 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Was er al bang voor 8)7
Dus bovenste en onderste draden wisselen?
Nee alleen de twee bovenste d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

HomeWizard_NL schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Nee alleen de twee bovenste d:)b
Dank je wel. TOP. Hij doet het nu.

[ Voor 4% gewijzigd door kok36935 op 05-10-2020 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:01
Ik heb afgelopen vrijdag een slimme meter gekregen en dit weekend meteen even research gedaan hoe ik 'm zelf kan uitlezen. Via het topic Slimme meter uitlezen via P1-poort kwam ik daarna hier terecht. Ik vind het best leuk om zelf een beetje te prutsen met techniek, maar toen ik de positieve reacties in dit topic zag heb ik maar gelijk een P1 meter bij HW besteld :9 . Qua prijs toch wel goedkoper dan kabel + RPi, en plug-and-play. Wanneer ik 'm binnenkrijg zal ik mijn bevindingen ook zeker even hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Giel1 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:42:
Ik heb afgelopen vrijdag een slimme meter gekregen en dit weekend meteen even research gedaan hoe ik 'm zelf kan uitlezen. Via het topic Slimme meter uitlezen via P1-poort kwam ik daarna hier terecht. Ik vind het best leuk om zelf een beetje te prutsen met techniek, maar toen ik de positieve reacties in dit topic zag heb ik maar gelijk een P1 meter bij HW besteld :9 . Qua prijs toch wel goedkoper dan kabel + RPi, en plug-and-play. Wanneer ik 'm binnenkrijg zal ik mijn bevindingen ook zeker even hier delen.
Leuk!
Ja en voor die 30 euro kun je niet zelf tegenop "prutsen :+
Al merk ik bij mijzelf ook dat ik steeds meer iets wil hebben wat gewoon goed werkt, met zo min mogelijk inspanningen.

Dat het dan niet ultra flexibel is als iets zelf bouwen, neem ik op de koop toe :)

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt straks als je hem hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Giel1 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:42:
Vergeet niet dat je bij de P1 meter ook gewoon een lokale API hebt zoals bij je eigen kabel + rpi oplossing :) Wij hebben bewust ook voor de tweakers onder ons het product zo gemaakt dat het zelfs interessant is ten opzichte van een zelfbouw oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door HomeWizard_NL op 05-10-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Jup, hier ook de p1 de kWhmeter besteld. Vergeten de kortingscode te gebruiken...... ach ja, als het zo’n mooi product is heb ik dat er graag voor over. Alleen al Voorde api’s!! Super!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
wowly schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 01:30:
Jup, hier ook de p1 de kWhmeter besteld. Vergeten de kortingscode te gebruiken...... ach ja, als het zo’n mooi product is heb ik dat er graag voor over. Alleen al Voorde api’s!! Super!
KWh meter heeft (nog) geen api

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb de P1 meter nu ook een week en ben er zeer tevreden over.
Is het mogelijk om in de dag weergave (gas) de verbruiken te laten zien .
Desnoods een uur weer gaven.
Zonder een zelf een tijd punt te kiezen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
BlakHawk schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 06:46:
[...]

KWh meter heeft (nog) geen api
Die komt vast nog wel. Toch?
Vandaag gaan ze de boel ombouwen naar een slimme meter (5.0) en gasmeter, vanavond gaat die p1 erin, en donderdag de nieuwe miniverdelerkast zodat ik daar ook de kWh meter in kwijt kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 15:15
Iemand al terugkoppeling uit de enquete?! Er viel wat te winnenwinnenwinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gramser schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:07:
Hier nog niet, wat heb jij gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Nou, ik heb volgens mij twee keer een enquete gehad en ook twee keer ingevuld. Weet niet meer wat ik had aangevinkt, maar volgens mij kWh-meter of het IR-paneel (wel fijn voor de badkamer)...

Maar ook zonder winst ben ik blij met de P1-meter hoor. Ik check nu dagelijks het gasverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik wil voor een kennis ook een P1 meter bestellen.
Hij heeft echter 2 omvormers met beide 9 zonnepanelen.
Kan hij deze dan ook meteen uitlezen of heeft hij daar die kWh meters voor nodig ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Fantasma7988 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:46:
Ik wil voor een kennis ook een P1 meter bestellen.
Hij heeft echter 2 omvormers met beide 9 zonnepanelen.
Kan hij deze dan ook meteen uitlezen of heeft hij daar die kWh meters voor nodig ?
Dat is afhankelijk van wat je inzichtelijk wil maken in de app:

Teruglevering > P1 meter
Afname van het net > P1 meter
Opbrengst zonnepanelen > kWh meter (s)
Stroom gebruik in huis/zonnestroom gebruik > P1 meter + kWh meter (s)

De P1 meter registreert enkel afname en teruglevering:
Situatie 1: 1000W opbrengst en 500W gebruik
Slimme meter: -500W

Situatie 2: 1000W opbrengst en 1000W gebruik
Slimme meter: 0

Situatie 3: 1000W opbrengst en 1500W gebruik
Slimme meter 500W

Zoals je ziet kan je vanuit de slimme meter niet meer zien wat je echt gebruikt in huis. of wat je zonnepanelen opbrengen. om dit te zien heb je dus additionele kwh meters nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 08:10
HomeWizard_NL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

De P1 meter werkt ook met de slimme meters van België, je slimme gasmeter geeft zijn gasstanden door aan je slimme 'stroom' meter (elke 5 minuten), die vervolgens door de P1 meter worden uitgelezen. Je hebt dus maar één P1 meter nodig.
De P1 meter blijft rood staan, waarvan ik begrijp dat hij niet met de meter kan communiceren. Zeker dat die met mijn meter zoals in de foto laten zien werkt?
Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolo92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
@HomeWizard_NL Is er al bekend wanneer de Energy+ dienst er komt? En is de ETA nog steeds het einde van dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
Bug : eenheden op de dag weergave kloppen niet. Er wordt weergegeven in W ipv Wh. Bij kWh gaat het wel goed. Zie bovenste grafiek : 702W ipv 702Wh.

Misschien is er iets anders mis en is het bovenste getal niet geüpdatet na wisselen van view. Ik zie nu wel 0.2kWh staan bijvoorbeeld.. raar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JicsmTWdaH3ipRlDWOmDCqKMBQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmoPNkavUoBjrTTOzHjecdrh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door WVL_KsZeN op 06-10-2020 15:23 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Dat is dan denk ik een Android-bugje... bij iOS staat-ie wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
sn33ky schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:22:
[...]

De P1 meter blijft rood staan, waarvan ik begrijp dat hij niet met de meter kan communiceren. Zeker dat die met mijn meter zoals in de foto laten zien werkt?
Hoe los ik dit op?
Hoi Sn33ky,

Bij sommige Belgische meters moet de P1 poort nog ''aan'' gezet worden. Neem hiervoor contact op met je netbeheerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
bolo92 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:47:
@HomeWizard_NL Is er al bekend wanneer de Energy+ dienst er komt? En is de ETA nog steeds het einde van dit jaar?
Wij hopen deze nog voor einde jaar te introduceren, echter door de explosieve groei van Energy gebruikers word er op dit moment ook vooral veel aan de optimalisaties van het platform gewerkt om te zorgen dat alles snel en stabiel blijft voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Hoi Sn33ky,

Bij sommige Belgische meters moet de P1 poort nog ''aan'' gezet worden. Neem hiervoor contact op met je netbeheerder.
Moet ik dat dan aanvragen bij mijn leverancier van zowel gas als elektriciteit (Heb ze apart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
sn33ky schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Moet ik dat dan aanvragen bij mijn leverancier van zowel gas als elektriciteit (Heb ze apart)?
Gaat enkel om de P1 poort op de slimme meter, je gasmeter is al gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn33ky
Ik moest mij inderdaad bij mijn Belgisch netbeheerder registreren met mijn eID (privacy mijn gat) om de P1 poort open te zetten. Duurt 72 uur. Dit kan je zelf doen (als je fluvius hebt) via https://www.fluvius.be/nl...standen/verbruik-opvolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stingray.nl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 17:08
Is er iemand die bv een python scriptje heeft draaien op een synology om de data van de HW energy (via de API) lokaal op te slaan (met eventueel een website om de data in te zijn) en naar PV output te uploaden?

Ik heb zelf "nog" geen ervaring met python en zou dit graag willen leren. Maar heb wel hulp nodig ;-)

Ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Mijn meterwaarden worden nu uit mijn Belgische meterkast genomen via de P1. Op "nu" kan ik live het verbruik van electriciteit zien. (Rond de 200-300w) als huis idle is.

Zo kwam ik er achter dat als ik mijn koelkast open het lampje erin +-40W verbruikt (niet de Koelling zelf, want die hoor je opspringen en verbruikt +-25w extra als die opsprint.) Tijd om dat lampje van 40W te vervangen voor een 2W lampje van 2 euro 😆

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@HomeWizard_NL Wat is jullie verdienmodel? Het apparaat leveren voor 30 euro vind ik al netjes, laat staan dat jullie de doorontwikkeling en hostingskosten voor jaren moeten betalen...
Of is het model om de Energy+ abonnement te promoten?

In de privacyverklaring staat (nog) niets over wat jullie met de data doen mbt de energie tak. Verkopen / delen jullie door?
Is het mogelijk om de dataverzending uit te zetten en alleen de API te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
B-lex schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:29:
[...]

Ging me meer om het principe, waarom überhaupt een locatie in dit soort apps? D.m.v. een naampje kun je ook wel onderscheid maken tussen Woning en Vakantiehuis, bij wijze van. Ik heb geen idee wat er van deze info bij HomeWizard terecht komt en wat niet (heb de voorwaarden niet gelezen).
Daar moet je Google voor aankijken, heeft met de rechten-indeling te maken van Android. Daar kan HomeWizard niets aan doen en dat doen ze netjes dat ze ook direct zeggen dat je ook op de knop 'Alleen deze keer' mag drukken. Het is ook maar de vraag of de locatie ook daadwerkerkelijk verzonden wordt, maar dat kunnen we niet controleren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
IJsbeer schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:51:
@HomeWizard_NL Wat is jullie verdienmodel? Het apparaat leveren voor 30 euro vind ik al netjes, laat staan dat jullie de doorontwikkeling en hostingskosten voor jaren moeten betalen...
Of is het model om de Energy+ abonnement te promoten?

In de privacyverklaring staat (nog) niets over wat jullie met de data doen mbt de energie tak. Verkopen / delen jullie door?
Is het mogelijk om de dataverzending uit te zetten en alleen de API te gebruiken?
Hoi Ijsbeer!

Ons verdien model is grotendeels gebaseerd op kracht van schaal. Het apparaat leveren voor 30 euro kunnen wij omdat we alles direct via onze eigen webshop verkopen en geen tussenhandelaren hebben (je koopt zo dicht mogelijk bij de bron :*) ). Daarnaast hebben we door onze ervaring met ontwikkeling en goede partners een heel efficient productie en logistiek proces. Voor de doorontwikkeling hebben we een prognose gemaakt vanuit een bepaalde conversie op het aantal Energy+ gebruikers. Deze zal dus wel belangrijk worden voor hoevaak en hoe snel we nieuwe functies uit kunnen brengen. :)

In de privacy verklaring staat inderdaad niets specifiek voor Energy. Echter hoef je je geen zorgen te maken. Wij delen geen data met derden en gebruiken de data ook niet voor marketing doeleinden. Kortom, data is niet ons verdienmodel, privacy is belangrijk. :)

Het is op dit moment niet mogelijk om de data verzending uit te zetten, we hebben er wel aan gedacht om dit als een API feature toe te voegen. maar heeft nog geen aandacht gekregen. echter kun je prima in je router een bepaald apparaat blokkeren van de buitenwereld. (en dat scheelt ons weer piepklein beetje server resources :P)

Ik hoop dat dit je vragen beantwoord :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
IJsbeer schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Daar moet je Google voor aankijken, heeft met de rechten-indeling te maken van Android. Daar kan HomeWizard niets aan doen en dat doen ze netjes dat ze ook direct zeggen dat je ook op de knop 'Alleen deze keer' mag drukken. Het is ook maar de vraag of de locatie ook daadwerkerkelijk verzonden wordt, maar dat kunnen we niet controleren.
Dit heeft inderdaad te maken met de rechten indeling van apple en google. Om te controleren met welke SSID je verbonden bent, hebben we locatie toegang nodig. Je verbonden SSID kan namelijk informatie bevatten van je locatie. bijv. ''Starbucks Amsterdam Wi-Fi''. Om de installatie goed te laten verlopen moeten wij de SSID kunnen controleren. Na de installatie zijn deze rechten ook niet meer nodig. Ook wordt de locatie gebruikt om de tijdszone voor het renderen van jouw grafieken goed te laten verlopen, deze word eenmalig bij ons opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:19:
Bug : Sinds de update van Energy is op mijn Xiaomi mi9t pro het instellingen symbool bijna verdwenen. Als je weet waar hij zit (rechtsboven) kun je het nog net zien.
[Afbeelding]
exact dezelfde Phone, exact hetzelfde probleem. Het is dat ik in dit topic meelas dat ik erachter kwam dat daar een tandwieltje stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
wowly schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:17:
[...]
exact dezelfde Phone, exact hetzelfde probleem. Het is dat ik in dit topic meelas dat ik erachter kwam dat daar een tandwieltje stond.
Hebben anderen met Android 10 dit niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
sn33ky schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:41:
Mijn meterwaarden worden nu uit mijn Belgische meterkast genomen via de P1. Op "nu" kan ik live het verbruik van electriciteit zien. (Rond de 200-300w) als huis idle is.

Zo kwam ik er achter dat als ik mijn koelkast open het lampje erin +-40W verbruikt (niet de Koelling zelf, want die hoor je opspringen en verbruikt +-25w extra als die opsprint.) Tijd om dat lampje van 40W te vervangen voor een 2W lampje van 2 euro 😆
Ok, even gerekend:
Lampje: 40W
30x koelkast open per dag
10sec koelkast open per keer.
Openingstijd (dus licht aan): 5 minuten per dag, dat is 0,083 uur per dag

Verbruik per dag: 0,00333 kWh
Verbruik per jaar: 1,217 kWh.
Kosten per jaar: 1,217 kWh x 0,23 = ongeveer 28 cent.

Je LED lampje kost 3,95 : https://www.ledlichtdisco...st-lamp-e14-2w-3000k.html
Je bespaart daarmee: 38/40 x 28 cent per jaar, dus ongeveer 26,5 cent per jaar.
De terugverdientijd is dus een kleine 15 jaar.

En het is een stuk donkerder in je koelkast, dus ik zou 5W nemen. ;)

ok, ik had even niks te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:17
WVL_KsZeN schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:00:
[...]

Hebben anderen met Android 10 dit niet?
Ik niet op een Huawei p30 pro, maar heb standaard de dark modus aan. Weet niet of het hier mee te maken zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
prakka schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Ik niet op een Huawei p30 pro, maar heb standaard de dark modus aan. Weet niet of het hier mee te maken zou kunnen zijn?
Dat is het. Met de donkere modus uit is het instellingen menu wel te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn33ky
gysman11 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:26:
[...]

Ok, even gerekend:
Lampje: 40W
30x koelkast open per dag
10sec koelkast open per keer.
Openingstijd (dus licht aan): 5 minuten per dag, dat is 0,083 uur per dag

Verbruik per dag: 0,00333 kWh
Verbruik per jaar: 1,217 kWh.
Kosten per jaar: 1,217 kWh x 0,23 = ongeveer 28 cent.

Je LED lampje kost 3,95 : https://www.ledlichtdisco...st-lamp-e14-2w-3000k.html
Je bespaart daarmee: 38/40 x 28 cent per jaar, dus ongeveer 26,5 cent per jaar.
De terugverdientijd is dus een kleine 15 jaar.

En het is een stuk donkerder in je koelkast, dus ik zou 5W nemen. ;)

ok, ik had even niks te doen
Je hebt inderdaad gedaan wat ik ook nog wou berekenen. Hulde _/-\o_ Conclusie: Die koelkast heb ik over 15 jaar waarschijnlijk al vervangen, dan zit er standaard LED in en is de investering weggegooid geld.
Het is heel makkelijk om te gaan overdrijven in energiezuinigheid. Kan ik beter die 3,95 euro in mijn spaarpotje steken voor zonnepanelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Stomme vraag misschien, maar kan ik de P1 alleen uitlezen op het lokale netwerk? Niet via 4g?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
wowly schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:42:
Stomme vraag misschien, maar kan ik de P1 alleen uitlezen op het lokale netwerk? Niet via 4g?
De app werkt overal waar internet is :)

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 09-10-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:03
Heb net een ESMR5 meter gekregen, omdat ik over ben gegaan naar 3-fase. Maar deze lijkt niet genoeg stroom te leveren de P1-dongle licht heel even op en gaat weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

De app werkt overal waar internet is :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUdcaaAS3ieygWtLUwM689fnOXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jc0e0Yoo5aaNPJQbVpK1uy96.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Neem even contact op met onze support afdeling als je problemen ondervindt met de app.

https://energy.homewizard.net/en/support/tickets/new

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Verbaasd over hoe snel de app reageert op aan/uit zetten van apparaten, gezien het ook nog verwerkt moet worden op jullie servers. Complimenten! App verder nog wel wat basic, benieuwd waar het heen ontwikkeld.
Daar nog wel een vraag/wens over: staan graaddagen berekening nog op de lijst? Met andere woorden: berekenen hoe koud het in een week of maand was (je weet de locatie van de meter), en dat normalizeren zodat je jaren beter met elkaar kan vergelijken. Deed dat 'vroeger' altijd in Excel, vergelijkt beter en kun je ook zien of je aanpassingen aan het huis effect hebben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Weet iemand waarom curl een 405 error teruggeeft waneer ik de api wil gebruiken?
➜ ~ curl -I http://192.168.3.33/api/v1/data
HTTP/1.1 405 Method Not Allowed
Content-Type: text/html
Content-Length: 52

[ Voor 9% gewijzigd door Stalkert op 10-10-2020 15:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
IJsbeer schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:24:
Verbaasd over hoe snel de app reageert op aan/uit zetten van apparaten, gezien het ook nog verwerkt moet worden op jullie servers. Complimenten! App verder nog wel wat basic, benieuwd waar het heen ontwikkeld.
Daar nog wel een vraag/wens over: staan graaddagen berekening nog op de lijst? Met andere woorden: berekenen hoe koud het in een week of maand was (je weet de locatie van de meter), en dat normalizeren zodat je jaren beter met elkaar kan vergelijken. Deed dat 'vroeger' altijd in Excel, vergelijkt beter en kun je ook zien of je aanpassingen aan het huis effect hebben of niet.
Hoi Ijsbeer,

We gebruiken inderdaad de nieuwste technieken om dit zo snel mogelijk te doen. We hebben in sommige tests zelfs gezien dat het sneller is dan de display op je slimme meter 8) De app is nog relatief jong, we zijn net 3 maanden publiek dus er zijn nog heel veel wensen. We kijken per moment wat de hoogste prioriteit krijgt kwa ontwikkelingen. Graaddagen is wel een van de dingen die op de ideeën lijst staat. (echter niet heel hoog) begin deze maand was er ook een enquête onder alle gebruikers naar de wensen welke zij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Vandaag opeens geen data meer uit de P1 meter. In de meterkast kijken en er brandt geen lampje meer op de meter. Meter losgekomen en weer aangesloten en alles werkt weer. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Losgekomen? Of losgenomen? In het eerste geval zat-ie niet goed vast, in het tweede geval wel en was er blijkbaar een soort reset nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Los genomen uiteraard, spellingscorrectie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Helaas is de P1 meter vandaag voor de derde keer weggevallen. Ik neem contact op met Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyVG
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 23:09
Iemand die kan bevestigen dat http://{IP address}/api/v1/telegram ook werkt want volgens de documentatie is deze tijdelijk niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:42
Hoi,
Ik overweeg de aanschaf van deze Homewizard. Op mijn Landys&Gyr meter staat DSMR 2.2. Voor het werken van de homewizard zonder eigen voeding is SMR versie van 5.0 of hoger.
Voldoet DSMR 2.2 aan die eis?

Er zit een RJ11 aansluiting aan de zijkant van mijn slimme meter. Dus ik kan connectie maken

Dank voor jullie antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stingray.nl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 17:08
BennyVG schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:37:
Iemand die kan bevestigen dat http://{IP address}/api/v1/telegram ook werkt want volgens de documentatie is deze tijdelijk niet ondersteund?
Dit werkt idd helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hencksch schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:46:
Hoi,
Ik overweeg de aanschaf van deze Homewizard. Op mijn Landys&Gyr meter staat DSMR 2.2. Voor het werken van de homewizard zonder eigen voeding is SMR versie van 5.0 of hoger.

Er zit een RJ11 aansluiting aan de zijkant van mijn slimme meter. Dus ik kan connectie maken

Nee je hebt dus een voeding erbij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:27
@HomeWizard_NL zouden jullie een iOS widget kunnen maken die het actuele verbruik laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
BennyVG schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:37:
Deze functie had wat problemen tijdens de beta test. We hebben voor de publieke release deze functie uitgeschakeld om alle andere functies wel alvast te kunnen releasen. In de volgende release zit deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Hencksch schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:46:
Hoi,

2.2 is lager dan 5.0 en heeft dus een voeding nodig. 2.2 is de aller eerste generatie slimme meter.

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 16-10-2020 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
B-lex schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:53:
@HomeWizard_NL zouden jullie een iOS widget kunnen maken die het actuele verbruik laat zien?
Hoi B-lex, iOS ondersteund geen live widgets een echte actueele verbruik widget is dus niet mogelijk. Over andere widgets gaan we nog eventjes niets zeggen ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:23:
[...]

Hoi B-lex, iOS ondersteund geen live widgets een echte actueele verbruik widget is dus niet mogelijk. Over andere widgets gaan we nog eventjes niets zeggen ;) :X
Ah jammer, gemiste kans van Apple wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
B-lex schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Ah jammer, gemiste kans van Apple wat mij betreft.
Batterij gebruik is hier de boosdoener, daarom wordt dit niet ondersteund 😬 maar wij hadden het ook erg tof gevonden als het kon.

[ Voor 9% gewijzigd door HomeWizard_NL op 16-10-2020 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10
Gramser schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:07:
Yup. Ik ben 1 van de gelukkige winnaars van de KwH meter! Erg blij mee!
Bedankt @HomeWizard_NL _/-\o_

Ik moet alleen de bruine draadjes bovenop even wisselen, want ik zie geen zonnepanelen opbrengst. Op de meter zelf in het display staat wel de opbrengst, maar niet in de app.

O, ik moest de KwH meter op de onderste rail klikken in de meterkast. Hierdoor was de blauwe draad die naar de zonnepanelen omvormer loopt te kort. Die heb ik met een lasdop (zo’n platte waar je de draadjes in ‘klikt’) iets verlengt. Dat zou een doodzonde zijn? Maar waarom? Anders moet ik een verdeeldoos buiten de meterkast plaatsen en dan zijn alle draadjes te kort vanaf de omvormer. Wat kan er gebeuren met zo’n lasdop in de meterkast?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
rimave schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:03:
[...]

Yup. Ik ben 1 van de gelukkige winnaars van de KwH meter! Erg blij mee!
Bedankt @HomeWizard_NL _/-\o_

Ik moet alleen de bruine draadjes bovenop even wisselen, want ik zie geen zonnepanelen opbrengst. Op de meter zelf in het display staat wel de opbrengst, maar niet in de app.

O, ik moest de KwH meter op de onderste rail klikken in de meterkast. Hierdoor was de blauwe draad die naar de zonnepanelen omvormer loopt te kort. Die heb ik met een lasdop (zo’n platte waar je de draadjes in ‘klikt’) iets verlengt. Dat zou een doodzonde zijn? Maar waarom? Anders moet ik een verdeeldoos buiten de meterkast plaatsen en dan zijn alle draadjes te kort vanaf de omvormer. Wat kan er gebeuren met zo’n lasdop in de meterkast?
Gefeliciteerd!!!
Ik had graag het warmte paneel gewonnen, maar helaas, geen geluk dit keer 😃

Volgende keer beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Ik heb nu een paar weken de HomeWizard Wi-Fi P1 Meter en alles werkt perfect.

Aansluiten was een eitje en de app (iOS versie) werkt prima.

Enige wat ik niet kan vinden is of het mogelijk is de grafieken voor 3-fase weer te geven. De API doet dat prima maar in de app zie ik alleen het totaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
7o9 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:59:
Ik heb nu een paar weken de HomeWizard Wi-Fi P1 Meter en alles werkt perfect.

Aansluiten was een eitje en de app (iOS versie) werkt prima.

Enige wat ik niet kan vinden is of het mogelijk is de grafieken voor 3-fase weer te geven. De API doet dat prima maar in de app zie ik alleen het totaal.
Beste 7o9,

In de app wordt dit nog niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Gisteravond had ik geen data meer van de P1.
Huis was al wel lekker warm toen ik thuis kwam maar geen gasverbruik volgens de grafiek.
Ook net na 2 uur.

Dus spanning er maar even af gehaald.
Ik heb hem nu 3 weken dus weet niet of er een buffertje vol loopt na langere tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Was het de P1 meter, of was het de app...?

Hier na een aantal maandjes gebruik nog geen enkel issue tegengekomen. Wat ik wel leuk zou vinden is als je zelf een bepaalde datumreeks kon ingeven, om daarvan verbruik te kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Gramser schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:43:
Was het de P1 meter, of was het de app...?
Het was de P1 dongle zelf.
De app meerdere malen op IOS compleet afgesloten en opgestart.
Maar pas bij spanningloos maken weer juiste waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Het wachten is op @HomeWizard_NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Als ik nu op de app kijk zie ik bij mijn gasmeter geen trend meer vanaf dat ik van huis ben.
Mijn ketel gaat via mijn Energylink op afwezig dus verwarmt dan niet.
Maar dan moet ik toch wel een rode lijn zien op de nullijn?
Nu is hij gestopt bij 7:55
De Stroommeting loopt wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Crxtreem schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:40:
Als ik nu op de app kijk zie ik bij mijn gasmeter geen trend meer vanaf dat ik van huis ben.
Hoi crxtreem,

Om het forum niet te ‘vervuilen’ reageren we op tweakers niet op individueele problemen met energy. Neem even contact op met onze klantenservice. Stuur even wat screenshots mee ter verduidelijking + uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:55
Crxtreem schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:40:
Hier ook sinds 08:00 geen gasmeting meer. Heb een berichtje naar jullie support gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door frankpaul1 op 20-10-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier idd ook vanaf 14:00 geen gas meting meer, stroom nog wel

[ Voor 15% gewijzigd door Foxke op 20-10-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Even ter info : ik heb van homewizard een vervangende P1 meter ontvangen. Toen ik tijd had aangesloten, maar ook bij deze meter na een tijdje geen data meer en geen licht uit de meter.

Toen heb ik een USB adapter aangesloten : er gebeurt nog niets. Daarna weer losgekoppeld en de meter opnieuw aangesloten. Tot nu toe blijft alles nu werken. De meter heeft het een aantal weken goed gedaan, maar opeens lijkt de kWh meter van Liander te weinig stroom te kunnen leveren (mijn verklaring). Het is wel een v5.0 meter.

Er is dus meer aan de hand dan alleen een defecte P1 meter bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Er lijkt inderdaad wel iets aan de hand. Alsof de meting van gas vertraagd wordt geregistreerd, want ik zie vanochtend pas de warmwaterbereiding van het douchen gisteravond. Wel weergegeven op het juiste tijdstip. Gisteren was dat een half uur later nog niet te zien. Nu wel.

En vanochtend is de ketel om 06:00 begonnen met verwarmen. Normaal zie je dat nu dan wel, alleen zie ik dit moment een verbruik van nul komma nul kuub. Klopt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:04
Inderdaad lijkt de gas data vandaag niet over te komen. (gisteren niet op gelet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Lijkt mij een cloud platform probleem. Hier in de app dat gas verbruik gisterenavond tot 0:00 doorging terwijl verwarming om 20:30 uit gaat. Gaat iets niet lekker.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:04
Valt me nu ook op dat de gas data van gisteren en eergisteren veel minder fijnmazig is dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Paniek in de tent!! 😂

@HomeWizard_NL mogelijk kunnen jullie even kijken - ik denk niet dat het zinvol is dat we allemaal apart van elkaar gaan mailen? Indien wel, doen we dat hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Nou, hij doet wel íets zie ik. Maar volgens mij dus “verlaat”: om 07:00 nu ineens een hele hoge piek die niet te plaatsen valt. Alsof ik in een kwartier ineen 1,3kuub verstookte. Dat zal eerder het opwarmen van het huis vanaf 06:00 zijn geweest. Zulke pieken had ik eerder nooit, en het stookgedrag is niet veranderd de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
Ik heb sinds gister middag hele vreemde elektra metingen. App lijkt ook wat te haperen bij het tonen van actueel verbruik. Gister avond de module even uit-aan gezet. Nu mis ik 2 uur data van gister avond.

Metingen lijken nu wel weer OK. Echter bij openen van app laat actueel verbuik nog steeds verspringende waarden zien, realtime grafiek wordt niet netjes geladen.

Meerdere mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Elektra ziet er inderdaad ook wat anders uit - kan dat alleen niet zo duidelijk pinpointen.

Die verspringende grafiek bij switchen naar realtime heb ik trouwens ook ja.

[ Voor 30% gewijzigd door Gramser op 21-10-2020 08:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Beste tweakers,

Wij concluderen ook dat er iets niet goed gaat met de metingen verwerken in de databases. Wij zijn nu aan het onderzoeken wat de oorzaak hier van is om het op te lossen.

Update 9:39: niet iedereen heeft problemen, het gaat om een percentage van de gebruikers.

Update 10:01: we weten waar het niet goed gaat, nu opzoek naar de oorzaak.

Update 11:49: Update uitgerold die het probleem verhelpt.

[ Voor 51% gewijzigd door HomeWizard_NL op 21-10-2020 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
Succes @HomeWizard_NL , top dat jullie weer zo snel reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
HomeWizard_NL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:05:
Beste tweakers,

Wij concluderen ook dat er iets niet goed gaat met de metingen verwerken in de databases. Wij zijn nu aan het onderzoeken wat de oorzaak hier van is om het op te lossen.

Update 9:39: niet iedereen heeft problemen, het gaat om een percentage van de gebruikers.

Update 10:01: we weten waar het niet goed gaat, nu opzoek naar de oorzaak.

Update 11:49: tijdelijke fix die het probleem zou moeten verhelpen.
Ik kan volgens mij bevestigen dat het weer werkt. Duidelijk te zien bij elektra, bij gas nog niet omdat ik geen warmtevraag heb. En om de warme kraan open te zetten hiervoor, vind ik weer niet zo duurzaam O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:05:

Update 11:49: tijdelijke fix die het probleem zou moeten verhelpen.
Ik zie ook weer gasverbruik in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twitcha
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-12-2021
Hi @HomeWizard_NL ik zie nog geen data binnenkomen voor gas, elektra blijft wel prima doorlopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mE3yGat4uRtcg6Bg7GWIQJ9_xT4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A4Mwqjox8aGXcy0hWai2pqsz.png?f=fotoalbum_large

Is die update nog niet overal doorgevoerd misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Twitcha schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:27:
Hi @HomeWizard_NL ik zie nog geen data binnenkomen voor gas, elektra blijft wel prima doorlopen.

[Afbeelding]

Is die update nog niet overal doorgevoerd misschien?
Hoi twitcha,

Zo te zien laad je grafiek in het algeheel niet. Dit is niet hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Heb je dit op alle dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Ook ik kan vandaag en tot nu toe geen gasmetingen zien.
Pagina: 1 ... 6 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic